Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
the_bash schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:47:
Waar tekenen we de petitie om er een programma aan te wijden :Y)
Start your own free petition today! ;)

Kleine update (niet veel bijzonders) : Had sinds laatste contact niks meer van Orange gehoord dus afgelopen maandag een e-mail gestuurd naar mijn contactpersoon met de vraag of er al iets bekend is. Nog geen reactie ontvangen dus ik denk dat ik vanmiddag moet bellen. Hopelijk later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Afgelopen donderdag weer van Orange gehoord: er is nog steeds geen oplossing maar er wordt aan gewerkt. Ik had de vraag gesteld of de aankomende 550 ook het stof-probleem nog heeft en of het misschien mogelijk is om dan om te ruilen voor dat toestel maar de oplossing gaat gezocht worden in mijn eigen toestel. Termijn is nog niet te zeggen :(
Het lijkt allemaal een beetje stil te liggen en eigenlijk ben ik bang dat Orange de boel vooruit aan het schuiven is. Zijn er meer mensen die al contact gehad hebben en deze informatie hebben gekregen? (en IS er een oplossing in de huidige C500 te maken dat het stof weg blijft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayolin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12-2022
Hee lui,

Ik ben dus OOK slachtoffer van de stof-onder-mijn-beeldscherm problematieken.
Heb net het hele topic doorgelezen en ik denk dak eerst ff naar de Orange shop ga voordat
ik verder hierover mee kan praten. Lijkt me wel dat Orange idd de boel aan het vooruitschuiven is, dus wat xtra druk is misschien wel weer gewenst.
Moet ik ondertussen nog iemand meelen met mijn naam en nr. erbij? Een xtra zieltje erbij doet niemand kwaad dacht ik zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net bij de orange shop vandaan. Probleem met het stof was (uiteraard) bekend bij ze. Ze willen hem schoon laten maken. En die man die me hielp zei dat ze er dan gelijk wat aan doen zodat het niet meer terug komt.
Heeft iemand anders dit verhaal ook al eens gehoord? Hebben ze er inderdaad iets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Misschien is dit een oplossing?

http://www.digimission.com/?page_id=25%3C/a%3E

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namens een collega van mij: Ik heb gisteren en vandaag contact gehad met Dynafix, bedrijf die de SPV reparaties verzorgt voor Orange. Er zijn zojuist nieuwe frontjes beschikbaar, waarbij als je je SPV inlevert ter reparatie bij de winkel, Dynafix deze er op zal plaatsen zodat het stofprobleem zich niet meer zal voordoen. Na 3 reparaties en 1x een ander toestel er voor in de plaats gekregen te hebben hoop ik dat deze frustratie eindelijk tot zijn eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg dus ook te horen dat het daarna niet meer terug moet komen... dan eindelijk een oplossing?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net 512mb kaartje gekocht :) maar hij geeft 0 bytes aan.. ik moet hem dus nog formatteren.. hoe doe ik dat? ja.. domme vraag maar als ik hem gewoon via windows verken kan ik hem niet formatteren (kan nergens de optie vinden) en als ik em verken via dat bestandsbeheer op de c500 ook niet!

Ik heb geen cardreder ... hoe doe ik het dan wel?

edit: shit :p verkeerde topic |:( dom dom :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:35:
Namens een collega van mij: Ik heb gisteren en vandaag contact gehad met Dynafix, bedrijf die de SPV reparaties verzorgt voor Orange. Er zijn zojuist nieuwe frontjes beschikbaar, waarbij als je je SPV inlevert ter reparatie bij de winkel, Dynafix deze er op zal plaatsen zodat het stofprobleem zich niet meer zal voordoen. Na 3 reparaties en 1x een ander toestel er voor in de plaats gekregen te hebben hoop ik dat deze frustratie eindelijk tot zijn eind komt.
Heb net de Orange klantenservice gebeld. Die hebben bovenstaande bevestigd. Ik heb gelijk een enveloppe aangevraagd om mijn frontje te laten vervangen :D

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik vind het een rare kwestie. Ik heb net ook gebeld en ben doorverbonden met de
technische dienst en deze heeft mij nadrukkelijk gezegd dat ze het probleem
erkennen MAAR dat er nog geen permanente oplossing is.
Van de nieuwe frontjes hadden ze dus nog niet gehoord. Ik denk dat ik nog even wacht
totdat er meer bekend is over dit probleem.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Hoop ook dat het echt waar is.Wil de stemming niet bederven, maar in Engeland werd er een tijdje geleden ook gesproken over 3rd generation phones. Deze blijken inmiddels niets anders te zijn dan oude schoongemaakte toestellen. Het is dus te hopen dat deze truc niet in Nederland wordt uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:35:
Wow! Een paar dagen weg en er zijn al ontwikkelingen ;)
Ik heb deze informatie (en de opmerking van Jerome!) ook doorgezonden naar mijn contactpersoon bij Orange. Hopelijk krijgen we snel bevestiging dat het inderdaad zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dit is goed nieuws. Als het bevestigd is dat iemand eindelijk een goede vervanging heeft,
dan ga ik snel naar de Orange shop. Ik wacht op de bevestiging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hem binnenkort wegbrengen, het duurt nog wel een paar weken voordat ik echt kan zeggenof het heeft geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met de klantenservice en die gaven aan dat er niks meer wordt gedaan met toestellen die stof achter het scherm hebben zitten. Het is wel een bekend probleem maar er is gewoon geen oplossing voor. Ze zijn opzoek naar een permanente oplossing om dit probleem aan te pakken en toto die tijd worden er geen toestellen meer gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:25:
Net gebeld met de klantenservice en die gaven aan dat er niks meer wordt gedaan met toestellen die stof achter het scherm hebben zitten. Het is wel een bekend probleem maar er is gewoon geen oplossing voor. Ze zijn opzoek naar een permanente oplossing om dit probleem aan te pakken en toto die tijd worden er geen toestellen meer gerepareerd.
Hmm waarom zei je niet "Ik weet wel een permanente oplossing, het begint met een C en eindigd op 550!" :9 Maar inderdaad wel weer tegenstrijdige informatie. Ben benieuwd wat hemiparo's contact er over te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schiet lekker op, de een zegt dit de ander dat. Ik breng hem weg en ze zorgen maar lekker dat ie schoon terug komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zojuist mijn contact gesproken bij Orange en het schijnt inderdaad waar te zijn dat Dynafix een permanente oplossing heeft _/-\o_
Heb het maar niet meer gehad over de opmerking van Jerome! want als het niet mocht werken dan begint het gewoon weer van voor af aan... hoop echter dat dit niet het bekende kluitje is.
Er komt een retourenvelop mijn kant op dus over een week weten we meer!

@T-mail: het is niet zo'n probleem van schoon terugkomen maar schoon blijven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 03-05-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 16:53

SeatRider

Hips don't lie

Dynafix heeft inderdaad de oplossing voor het stofprobleem. Je mag je telefoon zonder RMA aanvraag direkt opsturen:

Hierbij wil ik u inlichten dat u het toestel aangetekend zonder simkaart en accu en met een klachtomschrijving en u adres naar ons toe kunt sturen. Het adres is Dynafix, daelderweg 21, 6361 HK Nuth. RMA-nummer hoeft niet.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

VisaRider schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:46:
Dynafix heeft inderdaad de oplossing voor het stofprobleem. Je mag je telefoon zonder RMA aanvraag direkt opsturen:

Hierbij wil ik u inlichten dat u het toestel aangetekend zonder simkaart en accu en met een klachtomschrijving en u adres naar ons toe kunt sturen. Het adres is Dynafix, daelderweg 21, 6361 HK Nuth. RMA-nummer hoeft niet.
Ik heb mijn Orange toestel gekocht via GSMweb.nl. Zou ik hem daar ook naar toe mogen sturen? Hoe zit het met dit soort klanten?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, hoe sterk sta je dan als ze ineens je telefoon kwijt zijn ofzo? bedoel.. niet via orange..geen rma eigenlijk wisten zij nieteens dat jij hem al op stuurde :/
Ik denk dat ik over paar weken maar naar orange ga, want ik heb wel wat stof (niet ergelijk) maar wil het toch even aankaarten voordat het 1e jaar voorbij is (en dus de alheilige orange garantie :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online

NIET DOEN!
Via Orange krijg je een retour envelop dat de telefoon gratis en aangetekend verzonden kan worden. Mocht er iets fout gaan heb je geen bewijs. En het kost je alleen een telefoontje naar Orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
iemand die zijn C500 al heeft laten schoonmaken/herstellen na de 'oplossing' ? En wat zijn de resultaten? (de mijne is vandaag verzonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
hemiparo schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:30:
iemand die zijn C500 al heeft laten schoonmaken/herstellen na de 'oplossing' ? En wat zijn de resultaten? (de mijne is vandaag verzonden)
We wachten toch allemaal op jou ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Voel me vereerd! Hopelijk heb ik morgen mijn toestel terug en is er inderdaad echt een oplossing gevonden. En kan er weer een hoofdstuk af worden gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maandag ff meppen in de Orange Shop. Ik heb me toestel nu 1,5 maand en zit al onder het stof.

Ik ben niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is het de eerste keer dat je dit probleem hebt (neem aan van wel omdat je pas 1,5 maand het toestel hebt). Laat in ieder geval even weten wat de reactie van Orange is.

(enne... meppen lijkt me nog niet nodig hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:40
Tjonge jonge... :(
heb mijn C500 pas 9 dagen en er zit al een bak stof onder... nog 2 weekjes en ik kan mijn scherm niet meer zien... :'( vooral rechtsboven veel dunne puntjes..
ik ben benieuwd of dynafix een permanente oplossing heeft, want dit is niet gaaf! Heb ik net mijn nieuwe toestel, veel mee zitten spelen (wie niet ;)) en dan al in korte tijd stof onder het scherm... dit is niet fijn!
Mja ik hoop dus dat de oplossing van dynafix daadwerkelijk een oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 14:34
ik vind het wel vaag... ik heb 1,5 maand het toestel en het zit elke dag in mijn broekzak maar nog helemaal geen stof. terwijl een vriend van mij zijn toestel evenlang heeft en zijn scherm helemaal onder zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Postitief of negatief? Normaal gesproken was het altijd opsturen, de dag erop bij Dynafix en de dag daarop terug. Elke keer. Alleen nu dus niet... Vandaag contact gehad met Dynafix en te horen gekregen dat het toestel is verzonden naar een externe dienst. Anders dan normaal dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kleine update... toestel is nu sinds 10 mei weg en nog steeds in reparatie. Lijkt er in ieder geval op dat er meer gedaan wordt dan alleen stof verwijderen. Nog even afwachten dus.
Ondertussen meer mensen hun toestel laten schoonmaken/repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht je case af, ik ben benieuwd wat ze aan het doen zijn. Heb nog niet zo'n zin mijn telefoon zo
lang kwijt te zijn, heb even geen vervanging op het moment. Heb je ondertussen al een antwoord
en/of reactie?

update: sinds het alweer 14 dagen geleden is dat je hem hebt opgestuurd :o

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ik weet het... was net bezig met het plaatsen van het bericht ;)
Komt ie: afgelopen vrijdag het toestel weer ontvangen. Meteen viel op dat de cover vervangen was. (Orange logo was weer terug O-) ). Wel was er aan de binnenkant op de geleiders van het klepje alsnog stof te zien.
Navraag bij Dynafix heeft geleerd dat de cover is vervangen en dat er 'iets electronisch' is gedaan. Op de reparatiebon was ook te lezen dat het display niet zou functioneren...?

Het ziet er dus naar uit dat er niks bijzonders gedaan is om te voorkomen dat stof onder het display zou kunnen komen. En helaas is zojuist ook mijn eerste stofje alweer waargenomen :(

Conclusie? Ben ik enorm genept en aan het lijntje gehouden door Orange en/of Dynafix?
Voor mij is de tijd van afwachten en hopen op een oplossing eigenlijk over.
Deze week zal er nog een e-mail naar mijn contactpersoon gaan met daarin mijn bevindingen en daarna... nog geen idee eigenlijk.

Wat voor mij belangrijk is: zijn er nog andere mensen die ondertussen contact en/of reparatie hebbe gehad en wat zijn hun ervaringen. Of wacht echt iedereen op mijn stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben nieuw op het forum en heb me net even aangemeld ivm het stof probleem.

Na al jullie berichten te hebben gelezen heb ik een retourenvelop aangevraagd binnenkort valt ie in de bus en 21 dagen daarna ontvang ik mijn telefoon weer terug.

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden aangezien ze hebben gezegd dat ze er een oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Nou, ik heb de mijne (C500) net terug van Dynafix. Zo te zien hebben ze hem anders in elkaar gezet. Voorheen zat er tussen het voorfrontje en de achterkant een naadje. Die is nu dichter. Maarrrr.... die oenen hebben 'm zo strak gezet dat de camera-toets klem zit verdorie. Het ding maakte nonstop foto's. Uitzetten ging niet, de camera startte steeds weer :) dus batterij eruit gerukt. Wat denk je? Hele ding is van slag, ik krijg dat schermpje met rood & groen wat je ook ziet als je een harde reset doet.

Kortom, gebeld en ik krijg weer een enveloppe. Feest! Maar niet heus. Als hij terug is en hij doet het gaat het ding direct de verkoop in. Er zitten enorm veel supergoeie kanten aan de C500 maar dat stof en dit gedoe is me het echt niet waard.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 09:12
Heeft nog niemand de truc met het Scotch 3M tape rondom het venster uitgeprobeerd? Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die dat al wel gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
  • Laatst online: 09-02 13:06
grun schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:50:
Heeft nog niemand de truc met het Scotch 3M tape rondom het venster uitgeprobeerd? Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die dat al wel gedaan hebben.
Ik heb Scotch tape geplakt. Sinds dien toch weer stof binnen gekregen. Volgende keer dat ik hem open maak, ga ik nog wat extra tape plakken. Voorlopig ga ik er maar mee leren leven dat ik hem zo één keer in de drie maanden moet schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds erg weinig stof... kan em d'r wel voor langsbrengen, maar kans is wel groot dat ie daarna alleen nog maar meer stof gaat verzamelen :X

welke idioot heeft trouwens bedacht dat het stukje waar de camera in zit verhoogt op de achterkant zit.. lekker krasveilig |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Heb vorige week mn c500 afgeleverd! Moet nu tot volgende week het met mn ouwe nog stoffiger spv classic doen |:( . De orangemedewerker vertelde mij dat sinds 14-5`05 er een folie geplaatst wordt tussen het display en de case genaamd bezel. Zie komende dinsdag wel of dit echt de uiteindelijk oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic
maar de sagem my-x8 heeft het helemaal erg.

komt door de openng bij het gehoor.
normaal zit hier direct de speaker tegen aan maar bij deze telefoons is de speaker
iets naar achter geplaatst waardoor het stof er gemakkelijk tussendoor kan.
eigelijk is dit heel slordig
en zouden ze gewoon de rand rond het display moeten afplakken op het frontje
dat zou heel veel schelen. :(
maarja heel veel telefoon hebben tegenwoordig dit probleem en geen van alle lost het op slordig vind ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier ben ik weer heb mijn telefoon op 24 mei opgestuurd en op 28 mei al weer terug gekregen kennelijk werken ze heel hard bij Dynafix.

Ook ik heb een nieuw frontje zonder kieren aan de zijkant verder kan ik niet zien wat er nou precies is gedaan met mijn telefoon. Heb hem nu dus pas 2 daagjes terug tot nu toe nog geen stof maar dat is niet vreemd na 2 dagen ik post over een week of twee wel weer of ik wel of geen stof heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hier ook dat toetsen een eigen leven leiden... vooral de 'Home' toets doet nog wel eens een ongevraagde actie :( eerst dacht ik dat het toestel een reset moest hebben maar gezien de opmerking van TheRitz denk ik dat ik het antwoord wel weet...
Heb helaas nog geen reactie van Orange ontvangen. Ik ben bang dat voor het stofprobleem, mede door de bouw van het toestel, gewoon geen oplossing gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is zeker balen zeg, bij mij hebben ze hem niet te strak in elkaar gezet dus dat valt dan nog wel mee gelukkig. Ik hoop wel dat ze voor dat stof probleem wel een ECHTE oplossing hebben bedacht heb ook niet echt zin om dat ding constant terug te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Die van mij is al 2 weken geleden opgestuurd. Maar ik heb m nog steeds niet terug :(
En ik heb geen telefoon om tijdelijk mee te kunnen bellen. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Misschien even een statusje opvragen bij Dynafix? Twee weken is wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 09:12
johniron schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:37:
[...]
Ik heb Scotch tape geplakt. Sinds dien toch weer stof binnen gekregen. Volgende keer dat ik hem open maak, ga ik nog wat extra tape plakken. Voorlopig ga ik er maar mee leren leven dat ik hem zo één keer in de drie maanden moet schoonmaken.
Ik zou dat ook wel willen doen, maar wat me nu nog tegenhoud is het verlies van de garantie. Tegen de tijd dat die toch verlopen is maakt het me niet meer uit.
Ondertussen heb ik wel de diverse fora bestudeerd en de foto's van opengewerkte phones bekeken. Wat ik ervan begrepen heb is dat er in het chassisdeel wat tegenover het display ligt een rand van foam aangebracht is. Dat randje is te klein waardoor het stof er onderdoor kan kruipen. Met m'n boerenverstand zou je toch denken dat het helemaal niet zo moeilijk is om er dan dikker foam aan te brengen. Dat doen ze niet, dus kennelijk is er toch meer aan de hand. Ik wacht nog even af, hopende op een definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_bash schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:03:
Die van mij is al 2 weken geleden opgestuurd. Maar ik heb m nog steeds niet terug :(
En ik heb geen telefoon om tijdelijk mee te kunnen bellen. Heel irritant.
Zeker irri ja maar bij mij zeiden ze binnen 21 dagen dus misschien deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 11:17
Dynafix Dynaschmiks: ik heb besloten vandaag de tape-truuk toe te passen. Mijn c500 was één grote stofbak. Door de stof was het scherm nauwlijks meer bij daglicht af te lezen. Bijna alles is gedaan in een half uurtje volgens deze leidraad:
http://www.digimission.com/?page_id=25

Bereid je voor op een niet geheel 100% stofvrij scherm, maar 99% vind ik al een hele verbetering.
Een verslag.

Ik heb een grijze C500 en geloof niet in verschillende tussenmodellen: mijn collega heeft de C500 al sinds de introductie en nagenoeg geen stof.

Als materiaal heb ik Tesa Powerstrips Large gebruikt ipv de 3M tape. Dit puur omdat het Office center geen 3M tape heeft en de 10 Powerstrips al 5cm lang zijn. Ik heb er overigens 1 voor de helft gebruikt :)

Wat opmerkingen op de handleiding van Digmission:
punt 2 en 3: goed oppassen waar je duwt en prikt, je kan de lipjes (links en rechts van de camera) zien zitten in het licht (schijn er anders met een zaklampje even in). Er is echt heel weinig kracht nodig om het klepje omhoog te wippen en dan naar boven toe eraf te schuiven.

punt 4: simpel, de middelste 2 schroefjes onder de accu en 'warranty void' zijn de korte, mocht je ze per ongeluk door elkaar halen.

wellicht overbodig: vergeet niet je simkaart en memory card te verwijderen

punt 5: dit vond ik het lastigste deel. Ik wilde perse geen zichtbare schade toebrengen. Dus met de lange nagel aan de zijkant het frontje oplichten van het middenstuk en een pas ertussen 'sliden'. In mijn geval een ANWB kaart ;). Wat het lastige hieraan is: de bovenkant. Deze wilde maar niet loskomen. Toch gelukt: heeel voorzichtig een platte schroevendraaier tussengekregen en met behulp van nagel en licht opwippen van het frontje losgekregen. Zonder schade nog steeds (pfew). Nu voorzichtig het middenstuk van de USB en Headset ingang schuiven.

punt 6: simpel, 1 heel klein schroefje.

punt 7: vervelend is dat het frontje met een flat cable aan de print blijft zitten. Ik heb niet geprobeerd dit los te halen. Lekker laten zitten en vanaf nu nog voorzichtiger te werk gaan.

Verbaas je nu hoe slecht eigenlijk de barriere is tegen het stof. De grijze fabriekstape die het scherm tegen stof moet beschermen, raakte bij mij maar voor een klein deel het LCD scherm. Oftewel: ze hadden het net zo goed weg kunnen laten. Ongelofelijk. Dat kan makkelijk véél beter.
Ik heb het overigens (na enig twijfelen toch) niet weggehaald, lekker laten zitten. Tesa komt er bovenop.

punt 8: ik had een doekje en een compressor en geen cleanroom dus geen garantie nog voor een 100% stofvrije C500.

punt 9: met de schaar stripjes van 1-2 mm breed en 5cm lang geknipt. Niks 'glasplaat' of wat dan ook.

Punt 10: Ik heb de stripjes erin geplakt en ter plekke passend geknipt. Uiteindelijk een net raamwerk van Tesa tape keurig rondom het venster. Het spul plakt ook aan de zijkant dus de hoeken van het Tesa raamwerk kun je makkelijk sluitend maken.
Vervolgens nog ff checken of er echt geen stof in zit, nog ff goed blazen (met een busje of compressor: pas op dat je niet de componenten eraf blaast).
Vlak voordat je het LCD definitief terugplaatst een kleine check nog: geen stofjes meer?

Vrot de handel weer in elkaar, voorzichtig het LCD aandrukken (pas op breekbaar!) en pas toen de schroefjes terugplaatst waren plakte bij mij het LCD volledig op het frontje. Even stevig aandrukken, schroefjes hier en daar voorzichtig aandraaien. Klaar. Het resultaat: 2 stofjes nog :? helaas, niks aan te doen. Lekker laten zitten en genieten van een bijna 100% schoon scherm.

Deze week de test in de broekzak... Ben benieuwd!

[ Voor 8% gewijzigd door Birdstrike op 30-05-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
grun schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:59:
[...]
...Met m'n boerenverstand zou je toch denken dat het helemaal niet zo moeilijk is om er dan dikker foam aan te brengen. Dat doen ze niet, dus kennelijk is er toch meer aan de hand.
hmm eigenlijk niet, het enige deel waar kieren kunnen ontstaan is langs het foam en dat gebeurd dus ook... Het gevaar van te stug foam is kennelijk dat toetsen een eigen leven gaan leiden omdat het LCD te zwaar op de achterkant van het keypad drukt. Althans dat zegt mijn boerenverstand. Misschien is het te kostbaar/tijdrovend om een nieuw goed stukje foam te ontwikkelen... jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conclusie, ze proberen hem te maken, waardoor je toestel meer problemen krijgt,
maar je stof wel weg blijft? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Kwas er al bang voor.
Dynafix = Bijnanix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis toch wel weer zonde.. het is gewoon een gebrekkig product :(

misschien gezamelijk tegemoedkoming van orange eisen indien ze het niet kunnen maken? (vergoeding oid?).
Want tis eigenlijk van de gekke dat er nu al 3 generaties spv's uitgegeven worden met hetzelvde probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Nou ik heb een hele tijd een SPV classic meegesleept maar daarbij is het lang niet zo erg als bij de C500. Een vriend heeft een E200 en daarbij ook geen stof problemen gehad.
Maar dat wil niet zeggen dat jullie ervaring anders is. Maar wat ik me niet kan voorstellen is dat zo'n bedrijf die gaatjes niet dicht kan kitten/lassen/timmeren :+ of wat dan ook.
Ook het iedere keer omruilen en schoonmaken kost hen toch ook bakken vol geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis misschien wel minder geworden, maar het zou er gewoon helemaal niet moeten zijn.
SPV 1 was een ramp.. konden ze het al niet fixen, svp e100 weet ik eigenlijk niet, spve200 was het ook (maar amper) en bij de c500 is het er weer! lijkt me inderdaad toch geen onmogelijke taak, daar dat andere merken het blijkbaar al jaren gewoon goed kunnen.
afgezien van dat het hun geld kost, heb ik geen telefoon gekocht om tegen het stof aan te kijken! Ander alternatief is hem de helft van de tijd bij orange ter reparatie te hebben liggen..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ja... eindelijk na 2 weken kreeg ik mijn phone gisteren terug.

Het frontje is vervangen (inclusief het plastic voor het LCD-scherm). Het frontje bevat weer een orange logo (vervangen dus) en mijn schermpje is geheel krasvrij. (had m een keer in mijn zak met sleutels zitten dus dat is ook vervangen.) Verder valt mij ook op dat de naden naast de zilveren rand om het lcd-scherm er niet meer zijn. Daar kan dus geen stof meer door. Ook bij mij is het spul 'bere' strak aangedraaid. Een toetsen staan daardoor scheef, maar ik ondervind geen hinder tijdens het gebruik. En dan nu maar kijken of het stofvrij blijft.

/edit:

Op de reparatiebon staat dat de behuizing vervangen is i.v.m. defect

[ Voor 10% gewijzigd door The_Bash op 01-06-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
the_bash schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:37:
Het frontje is vervangen (inclusief het plastic voor het LCD-scherm). Het frontje bevat weer een orange logo (vervangen dus) en mijn schermpje is geheel krasvrij. (had m een keer in mijn zak met sleutels zitten dus dat is ook vervangen.) Verder valt mij ook op dat de naden naast de zilveren rand om het lcd-scherm er niet meer zijn. Daar kan dus geen stof meer door. Ook bij mij is het spul 'bere' strak aangedraaid.
Bijna hetzelfde als bij mij dus. Schijnbaar is dit dus de nieuwe methode. Helaas voor mij geen oplossing voor het probleem en ik vraag me af of deze er wel is...

(gisteren weer contact gehad met Orange maar mijn contactpersoon was niet aanwezig - hopelijk wordt ik deze week nog terug gebeld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En ik ben terug gebeld: mijn telefoon is inderdaad behandeld maar NIET op de 'nieuwe' manier. Er is alleen gekeken naar het verwijderen van stof en een nieuw frontje gegeven maar er is vergeten de speciale rand te plaatsen (omdat deze nog niet voor het zwarte toestel aanwezig was, wel voor de grijze) waardoor er nog steeds stof binnen komt.
@the_bash: wat voor kleur toestel heb je? ;)

(weer terug naar Dynafix dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, mijn c500 zit helemaal vol met stof, het komt bij mij omdat ik hem altijd in mijn broekzak heb enz.

ik heb de envelop thuis en verstuur de telefoon vandaag.. ik hoop niet dat ze gaan zeiken over mijn verwijderde simlock enz

maar ik hoop dat ik hem helemaal goed terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Hmmm vaag.... ik heb ook de zwarte. Nou hoop ik niet dat ie weer terugmoet. Ik heb voor het versturen de KS nog gebeld om te checken of het echt om de 'nieuwe manier' van behandelen ging. Mij werd verteld dat ik 'm op kon sturen en dat het probleem dan opgelost zou worden. Wel vreemd dat ze de helft v.h. probleem maar oplossen. Wel het frontje met nauwere naden, maar geen 'opstaand randje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Had ik dus ook... ben bang dat jouw toestel toch ook een retourtje Dynafix moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Laatst online: 22-09 23:00
Vast discriminatie :P
Zwarte toestellen niet en zilvere toestellen wel "stofvrij" maken
Verder, ben gistere naar rotterdam geweest, de orange shop boven de koopgoot, zij vertelde mij dat er wel een oplossing was, maar dat deze niet 100% solide was, waardoor er alsnog weer stof onder komt. Zo te lezen zijn we daarmee bekend.

(oplossing was dat ze een frame onder je display zetten zei ze)

Ook vertelde ze mij dat het niet handig was voor me omdat mijn toestel wel mee viel. okey, ik heb erger gezien! maar een telefoon met stof erin klopt niet, en dan liever nu repareren dan als ik niets meer zie!

Weet iemand misschien wanneer de zwarte versie de nieuwe reperatie kan ondergaan? Ik vind het nutteloos om mn toestel nu 2 weken te missen, en over een maand weer 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
De 'dubbelzijdige tape' fix werkt anders ook uitstekend :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen, ik heb mijn telefoon nog niet verstuurd maar het valt me ineens op dat ik mijn "telefoon-opneem-knop" harder in moet drukken voordat hij belt.

heeft iemand anders hier nog last van?

ik heb mijn telefoon niet laten vallen enz. kan het komen doordat er stof onder zou kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Heb mijn (zwarte) c500 deze week van orange terug gekregen. Deze keer was bij mij ook een nieuw frontje monteerd :) Ook hebben ze de franse rom erop gezet. Mij werd verteld dat onder het nieuwe frontje een "bezel"geplaatst was (neem aan dat dat een soort folie is). Ben benieuwd of ik voortaan een stofvrije phone heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dit zo lees ben ik alleen maar blij dat ik niet zo'n spv toestel heb..
toch belachelijk dat ze tegen zo'n zielig iets geen rekening houden tijdens het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Buiten het stofprobleem en het multipressprobleem (dankzij bleutoothpad/keyb. ook alweer opgelost) is deze phone echt super!! Tuurlijk je zou een t-mobile/moterola smartphone kunnen kopen, maar toch, de c500 heeft een super scherm en is wel strak designed.

Eerlijk gezegd had ik nu bij een abboverlenging voor een m500 gekozen (liever touchscreen dan toetsen, alleen normale pda is over het algemeen te groot naar mijn idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Even een update. Mijn C500 is nu weer bij Dynafix want die cameratoets zat klem. Het verhaal van die 'bezel' geeft me hoop maar wel érg vreemd dat ze bij Dynafix niet voor alle C500's dezelfde oplossing hanteren lijkt het. Ik wil ook zo'n bezel! :) Maar goed, we wachten af.

Muv het stofprobleem en het niet kunnen synchroniseren met mijn iBook is het een prima toestel! (maar toch gaat 'ie weg >:)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
TheRitz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:12:
Muv het stofprobleem en het niet kunnen synchroniseren met mijn iBook is het een prima toestel! (maar toch gaat 'ie weg >:)
Nog even wachten en je kunt ook synchroniseren met je iBook:
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.html

Het kan nu ook al met Pocketmac, maar die kan ik je echt niet aanraden.
gelukkig heb ik netjes mijn geld teruggekregen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja zeg....jullie worden tenminste nog door orange behandeld met de stofklacht. Ik had dit topic dus gelezen, heb mijn spv 500 nu sinds 21-3-2005, en omdat mijn vrouw aan een ander abo toe was, en ik qua abo orange op dit moment de beste opties vind hebben, naar de orange-shop getogen. Affijn nadat de hele handel bij mijn vrouw rond was gooi ik het stofprobleem nog even op de toonbank. De verkoper zegt:"tja, ik heb er ook een, en het is een bekend probleem. Er is echter niets aan te doen....Als je op internet kan moet je maar eens zoeken, daar staat een handleiding hoe je m open moet maken en weer stofvrij kunt krijgen". Dus kennelijk valt dit stofprobleem ook al niet meer onder de garantie.
Nooit geweten dat Orange onder de DHZ zaken branche viel.... :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik heb hem net aangemeld met stofprobleem, komt gewoon netjes een enveloppe richting mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Hoe komen jullie aan die envelop?
Ik ben bij Orange Rotterdam (koopgoot) langs geweest en vroeg hoe het dus allemaal te werk ging en wat zou gebeuren en hoelang ik hem kwijt zou zijn. Toen vertelde ze mij dus dat het voor mij nog niet nuttig was (lees eerdere post) en dat ik hem moest achter laten voor zo'n tien dagen. Dus inleveren bij de orange shop.

Wat lijkt jullie beter?
Orange shop inleveren?
of opsturen met die envelop

Wat is het verschil?
Gaat de ene naar de fabriek en de andere naar de Orange "garage"?

Ik wil mijn telefoon niet vaker opsturen en langer dan twee weken kwijt zijn
(heb ook geen reserve telefoon meer, dies gejat ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er al mensen die simlockvrije c500's hebben ingeleverd en dus teruggekregen? Zoja, deden ze niet moeilijk over de simlock en kreeg je hem simlockvrij terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
kickje*

al enige voortgang in de envelop stof zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inmiddels een oplossing voor het stof onder je display van de SPV C500, gewoon terug naar de Orange shop gaan daar word ie opgestuurd en word er een extra rand om je display aangebracht zodat dit probleem is opgelost!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
;) lees dit topic eens... die info was al even bekend... al is het nog niet zeker of het DE oplossing is. De tijd zal het moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:11:
Zijn er al mensen die simlockvrije c500's hebben ingeleverd en dus teruggekregen? Zoja, deden ze niet moeilijk over de simlock en kreeg je hem simlockvrij terug?
Als je je toestel inleverd bij Orange kun je kiezen of je m wil laten repareren of laten swappen (omruilen voor een andere) indien je m laat repareren krijg je je eigen (simlock vrije) toestel terug, laat je m swappen krijg je een ander toestel terug (gesimlocked) en kan men moeilijk doen over het unlocken. Tenzij je toestel een jaar oud is dan word hij gratis voor je geunlocked.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:49:
[...]
Tenzij je toestel een jaar oud is dan word hij gratis voor je geunlocked.
Ik hoop dat mijn toestel toch wel stof-vrij is voordat het een jaar na de aankoop is :) (vanaf november al bezig met het stof-vrij krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:40:
[...]
Ik hoop dat mijn toestel toch wel stof-vrij is voordat het een jaar na de aankoop is :) (vanaf november al bezig met het stof-vrij krijgen...)
hemiparo, de beste methode om het nu fixed te krijgen is dus langs de Orange shop gaan, en die
vertellen dat je hem wilt laten fixen? Hoelang duurt dan dan ongeveer, en zorgt de Orange shop voor
het contact tussen mij en Dynafix? Misschien eens idee om die in de TS te beschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:49:
Als je je toestel inleverd bij Orange kun je kiezen of je m wil laten repareren of laten swappen (omruilen voor een andere) indien je m laat repareren krijg je je eigen (simlock vrije) toestel terug, laat je m swappen krijg je een ander toestel terug (gesimlocked) en kan men moeilijk doen over het unlocken. Tenzij je toestel een jaar oud is dan word hij gratis voor je geunlocked.
Waar heb je dit op gebaseerd? Ik bedoel, als ik naar de shop ga en een nieuw toestel vraag, dat ze me niet vreemd staan aan te kijken. Het lijkt mij wel een redelijke oplossing om mee te beginnen. Nieuwe cover (zit beetje schade op door sleutels), nieuw schermpje (klein krasje van sleutel), geen stof, geen troep van het software wat ik erin heb gezet.
Alleen wordt het probleem mijn TOMTOM, waarschijnlijk moet ik die dan weer activeren.
En als het goed is kan ik zo al mijn contactpersonen/agenda/taken via outlook back-up-en.

Want zolang er nog geen oplossing is voor de zwarte SPVC500 zit ik of met stof of meerdere weken geen telefoon doordat er weer stof achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen. vorige week dinsdag mijn zilvere spv c500 teruggekregen en nu alweer stof erin.

ik gebruik mijn telefoons altijd met het originele display beschermings plasticje er nog op.. en helaas hebben ze dat eraf gehaald :(

maarjah.. probleem is nog niet verholpen. iemand een andere oplossing behalve niet meer in mijn broekzak doen?

Ik vind het overigens erg jammer want het is echt een top toestel.. ik heb er echt veel schik mee maar het stof probleem moet verholpen worden anders had ik de m500 genomen of een ander toestel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Daar bén ik weer >:)

Mijn C500 is nog altijd niet terug. Verstuurd eind mei en nog geen nieuws. Al Orange gebeld en die weten blijkbaar niet hoe het er mee staat (telefoon ligt bij Dynafix). Ik had 'm dus teruggekregen na een reparatie ivm het stof achter het scherm. Kreeg 'm terug, zat goed stevig in elkaar. Iets té stevig want de cameratoets bleef steken. Ding weer opgestuurd dus. Dat was eind mei.

Ga van de week wel even bij de Orange Shop langs. De service is daar véél beter dan aan de telefoon via 1200 (K-Service). Ze hadden daar al aangegeven dat het tijd werd voor een alternatieve oplossing. Dat was vorige week. Qua alternatieve oplossing zat ik te denken aan de C550 8) .

Over dat syncen met mijn iBook. Ik heb PocketMac Phone ook getest maar dat was echt h-e-l-e-m-a-a-l waardeloos. Missing Sync wil ik wel proberen maar je kan geen demo versie krijgen. Als iemand me die kan leveren hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop voor je dat je hem snel goed terugkrijgt.. ik zag net trouwens dat de c500 niet meer via de orange site te krijgen is.

ik neem vanavond of morgen weer contact met ze op want ik ga over 3 weken op vakantie en wil hem dan wel terug hebben eigenlijk.

weet iemand trouwens wanneer de c550 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde gister ook langs de orange shop gaan voor dat stof-probleem, maar ik kan mijn bon nergens meer vinden. Niks voor mij om zoiets kwijt te raken, ik bewaar dat soort dingen altijd heel goed!
Kunnen ze dan bij organge shop een nieuwe bon voor me uitdraaien? Zal wel tegen betaling zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mah.. orange kennende doen ze wel weer lekker moeilijk .. ik zou gewoon even langs gaan en je verhaal uit leggen; niet geschoten is altijd mis.

als je hem icm een abbo hebt gekocht kunnen ze het waarschijnlijk toch wel zien?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had en een abonnement bij orange. Dat heb ik een paar maanden geleden verlengt een C500 genomen. Met legetimatie moet heb geen probleem zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik heb de franse update erop staan. Kunnen ze nu moeilijk doen als ik vraag of ze hem stofdicht kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof dat er wel een paar mensen waren die hem hadden ingeleverd met franse rom.. geen probleem. En verder wat willen ze redeneren? dat door andere software de openingen bij het frontje groter zijn geworden zodat ie stof hapt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb en de franse rom erop en simlock vrij.. heb ze daar niks over horen zeggen.

en als je een abbo hebt bij ze heb je volgens mij alleen je legitimatie nodig.

aan de telefoon heb je helemaal niks nodig :) (als je een abbo hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Bij mij ook de franse ROM maar daar hoor je ze niet over. Wat mij betreft terecht want het toestel is toch flashable? Nou, dan mogen wij er dus een andere ROM in zetten lijkt me. Dat hoort bij de functies van het toestel. Kijk, als je bluetooth het erna niet meer doet enzo... dan hebben ze een punt maar met het stof zeker weten niet.

Hij is trouwens gisteren afgeleverd, ik was er niet, vandaag ook niet maar mijn vrouw misschien wel... dus met wat mazzel heb ik 'm vandaag en anders morgenavond (halen op het p.kantoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
TheRitz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:07:
Hij is trouwens gisteren afgeleverd, ik was er niet, vandaag ook niet maar mijn vrouw misschien wel... dus met wat mazzel heb ik 'm vandaag en anders morgenavond (halen op het p.kantoor)
Dit is toch de tweede keer dat je hem opstuur? Welke kleur toestel heb je?
Ik heb namelijk geen zin om het zelfde te ondergaan, twee keer opsturen.

Show us the results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
RedRayMann schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:23:
Ik heb namelijk geen zin om het zelfde te ondergaan, twee keer opsturen.
Had ik ook niet maar zit toch al op een keer of 6... waarvan de eerste 4x alleen schoonmaken of omruilen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Nou, ik heb 'm terug hoor. En dit keer doet hij het goed. Was idd de tweede keer dat ik hem opstuurde. De eerste keer was 6 weken geleden, vanwege het stofprobleem, 0-toets was stuk, bluetooth deed het niet en MMS verzenden ook niet (ondanks harde reset). Ik had het toestel met 4 dagen terug maar de cameratoets bleef hangen en na een batterij-eruit-haal-actie en opnieuw starten bleef het ding in het canary screen staan. Dus weer opgestuurd op 1 juni ofzo en had 'm gisteren terug. Nu doet hij het goed, stof is weg en alles werkt.

Kan ik ergens aan zien of ze een ander frontje erop hebben gezet of zo'n "bezel"? Het is wel een ander frontje in ieder geval.

De Franse ROM zit er nog in. En de software die ik erop had gezet stond er ook nog op. Kijken hoe lang ik nu stofvrij blijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat mijn telefoon-opneem-knop niet goed is.

ik moet er harder op drukken als eerst.. als je in de contactenlijst staat dan moet ik er harder/ langer op drukken voordat ie gaat bellen zeg maar.

en heb weleens dat als je hem ingedrukt houdt hij geen laatst gebelde lijst geeft... heel raar.

ik weet niet of het komt omdat het knopje niet goed is of dat het software-matig is..

meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Laatst online: 15-09 20:48
Ik heb hetzelfde alleen dan met de ophang toets.

Verder heb ik ook een beetje stof achter het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mijn eigen update: toestel is voor reparatie aangemeld op 1 juni... ingeboekt op 7 juni. Vandaag gebeld met de vraag wanneer ik mijn toestel terug zou krijgen.
Doorverbonden met de afdeling technical (Erik) en die wist mij te vertellen dat de oplossing van het stof-probleem een hoesje gebruiken is 8)7
Aangegeven dat er echt meer aan de hand is (verklaar anders de lange reparatietijd) maar ik kreeg het idee dat hij me eigenlijk behoorlijk irritant vond... zeker toen ik aangaf ik helaas niet de enige ben met dit probleem (gezien de vele reacties op Modaco en GoT) en dat het sowieso erg lang heeft geduurd voordat Orange het probleem wilde erkennen.
Nou ja, kan me voorstellen dat hij er ook niet veel aan kan (wil?) doen maar vervelend is het wel.
Er kon nog wel navraag worden gedaan met waarom het allemaal zo lang duurt maar eigenlijk begin ik het weer erg donker in te zien...

Reactie Dynafix: toestel is nog 'volledig in reparatie' wat ongeveer betekend dat er nog niet veel aan gedaan is en dat er niet aangegeven kan worden hoe lang het nog gaat duren :(

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 28-06-2005 11:55 . Reden: Reactie gekregen van Dynafix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik ben orange behoorlijk zat te worden op deze manier.
Die man die ik belde van de KS vroeg nadat ik hem zei dat veel mensen hiervan last hebben waar ik dat vandaan haalde (alsof ik gek was)
toen dus indeknelmetjetoestel en "tweakers" genoemd, verder niets specifieks. Hij zei dat het komt door statische dingen en dat het komt door je eigen gebruik en dat er nooit echt een oplossing voor is omdat het gewoon je eigen schuld is in samenwerking met die statisiteit...

jeej, wat ben ik van de info blij van geworden..

Nu ben ik van plan gewoon mijn SPV-tje om te ruilen, want na Parkpop is er helaas nog een klein krasje op gekomen. Als ze zo slecht een oplossing verzinnen, dan ga ik maar nieuwe toestellen halen, kost hun meer dan dat het mij kost.
Want als je 10 euro zou moeten neertellen voor (een jaar) stof vrij te zijn? ik zou het wel doen, dan ben ik tenminste een jaar blij met mijn telefoon. Als meer mensen dit doen hebben ze redelijk wat geld om te ontwikkelen.

Maar als ik mijn telefoon inruil wil ik wel dat al mijn info eraf is, dit kan handmatig, maar was het nou zo dat je met de hard reset alles wis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik baal er ook erg veel van. ik zit momenteel te denken deze telefoon weg te doen en een m500 of mda compact te kopen op marktplaats.

Dit toestel blijft gewoon super, lekker klein, fijn in gebruik, meer telefoon dan alle andere smartphones.. maar het stof probleem is zwaar irritant.

Update: ik heb zojuist orange gebeld en doorgegeven dat het probleem nog niet verholpen was, degene aan de telefoon vond dat erg raar en dacht dat er een nieuwe oplossing enz was maarjah.. ik heb er melding van gemaakt en omdat ik op 8juli voor 7 weken op vakantie ga kan ik hem pas na de vakantie missen, dus dan moet ik ze weer bellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb zojuist ook een e-mail gezonden met daarin de hele geschiedenis. Ben het gewoon zat en geloof eigenlijk niet meer in een oplossing. Heb nog wel het idee dat Orange, in ieder geval sommige mensen, het probleem opgelost wilen hebben maar of het mogelijk is vraag ik me af...
Vraag me wel of of de C550 ook deze problemen heeft? Ik mag toch hopen dat dit is aangepast in het ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Orange zuigt gewoon hard, Duchtone was ook 1 grote ramp ze nemen klachten NOOIT serieus en naaien je recht voor je neus. Mijn advies zoals altijd ga weg bij Orange... dat zou men massaal moeten doen en gewoon bij een nette provider gaan (dus ook niet Debitel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach.. ik ga binnenkort ook wel een keertje langs.. misschien toch een idee om als groep een keer iets te ondernemen? Misschien een rechtzaakje ? (met paar man zijn die kosten wel op te brengen en al is het alleen maar om orange op z'n snuffert te zien gaan :p.
Als ze het niet kunnen repareren wegen techinische redenen dan garanderen ze ons maar dat ze het buiten de garantieperiode blijven repareren voor x jaar, of dat ze ons een schadevergoeding geven wegens non-conformiteit, of dat ze ons een flinke korting geven op een toestel dat wél doet wat het moet !

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:50 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste