Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/5598/stof3kh.th.jpg

Waarom dit topic?
In de eerste plaats om alle ontwikkelingen over het stof-probleem centraal te houden en omdat het misschien niet de volledige aandacht krijgt in het De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4) topic. Van de moderators heb ik toestemming gekregen om dit topic te starten.

Verder... van de week heb ik van Orange te horen gekregen dat er niks meer gedaan wordt met het stof-probleem (zie ook deze brief).
Reden is dat de klacht al 2x eerder is voorgekomen.
De ervaringen van andere gebruikers wil ik als bewijs voor Orange gebruiken dat er inderdaad problemen zijn. En dat de oplossing om er niks meer aan te doen gewoon niet kan.
Dit topic is dus ook een beetje eigenbelang O-) maar hopelijk heeft iedereen er uitendelijk iets aan.

De feiten
Stof kan voorkomen in de SPV C500. Op zich is dit niet zo vreemd want elke mobiele telefoon is hier natuurlijk gevoelig voor. Zij het dat het ene toestel er gevoeliger voor lijkt dan het andere.
Extra probleem voor de SPV C500 is dat het toestel niet op een makkelijke manier uit elkaar gehaald kan worden om schoon te maken als je dit zou aandurven.

Eerder is er ook een topic gestart op Modaco en door de reacties in dat topic en PetitionOnline is het probleem bij Orange UK in ieder geval onder de aandacht gebracht.
Het resultaat daarvan kun je hier vinden.

Orange (Nederland) heeft mij al eerder verteld dat het gebruiken van een case het stof voor bijna 100% zou tegen moeten houden. Dit heb ik geprobeerd met een hoesje van Krusell maar dit heeft helaas niet geholpen.

Klinkt goed: wat kan ik doen?
Mocht je last van stof hebben (gehad) laat dit dan in ieder geval weten door te stemmen in dit topic. En mail me verdere info. Ik zal deze gegevens verzamelen en doorsturen naar Orange.
Probeer zo veel mogelijk informatie te geven. Denk bijvoorbeeld aan of het toestel al eerder is aangeboden om schoon te maken? En hoe vaak?
Ook de keren dat het toestel niet is opgestuurd maar schoongemaakt in de Orange shop is natuurlijk intressant om te weten.
Je kunt er op vertrouwen dat ik je gegevens niet online zal zetten zolang dit niet nodig is maar richting Orange is het misschien wel makkelijk om in ieder geval je mobiele telefoonnummer bekend te maken. Verder zal ik deze gegevens natuurlijk nooit voor iets anders gebruiken.

Tot slot
Ik heb me afgevraagd of dit topic niet TE was. Misschien maak ik me te druk?
Toch heb ik besloten om dit topic te starten. Het lijkt me een probleem van Orange (of in ieder geval van HTC, de fabrikant van het toestel) en dat dit zeker een garantiegeval is. Verder is het ook zeker niet de bedoeling om Orange zwart te maken maar wel om de feiten te verzamelen.

Mocht je vinden dat ik me te druk maak respecteer ik natuurlijk je mening ;)

Poll: Heb je last van stof in je SPV C500?
Gelukkig (nog) niet
Ja, maar ik laat het zo
Ja, maar ik laat hem schoonmaken
Ja, en hij is al eens eerder schoongemaakt
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=51026&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door hemiparo op 04-07-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137136

Orange Doe er eens iets aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:54
Beetje vreemde brief ook eigenlijk. Ze stellen dat de garantie in takt is en blijft, maar dat je klacht niet behandeld wordt. En als reden dat het toestel reeds eerder twee keer terug is geweest voor deze klacht :?

Nou en? Dan zal het probleem juist zeker niet met het gebruik of de gebruiker te maken hebben. Nog meer reden om er juist iets aan te doen. Liever een goeie oplosing dan steeds heen en weer sturen en reinigen (of omruilen) tot de garantie voorbij is lijkt mij. Vreemde manier van zaken doen en omgaan met garantie.

* bjck die zit/zat te twijfelen dit toestel ook te nemen....

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 26-03-2005 21:15 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Wat zegt orange als je vraagt of het stof uberhaupt onder de garantie valt?
want als het onder de garantie valt dan boeit het toch helamaal niet of ze hem al 50 x hebben gerepareerd! gewoon weer repareren/vervangen net zolang tot ze het gefixed hebben of ze failliet zijn.

ik heb trouwens geen stof ! godzijdank want ik heb hem 2ehands (nog wel met aankoopsbewijs van 1e koper) en als ik moet denken aan hoe moeilijk orange dan weer gaat doen als er iets mis zou zijn .. :x

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 02-04-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 11:54
Anoniem: 63813 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:20:
* bjck zwaait naar orange.. stelletje losers als het op garantie aan komt :z

overgens wat zegt orange als je vraagt of het stof uberhaupt onder de garantie valt?
want als het onder de garantie valt dan boeit het toch helamaal niet of ze hem al 50 x hebben gerepareerd! gewoon weer repareren/vervangen net zolang tot ze het gefixed hebben of ze failliet zijn.

ik heb trouwens geen stof ! godzijdank want ik heb hem 2ehands (nog wel met aankoopsbewijs van 1e koper) en als ik moet denken aan hoe moeilijk orange dan weer gaat doen als er iets mis zou zijn .. :x
Moeilijk doen of niet, in princiepe ben jij de nieuwe eigenaar en is ook de garantie van de aankoop overgegaan naar jou nu als eigenaar van het product. Maar snap wel dat dit als cunsument weer een extra hobbel kan zijn bij het claimen van garantie.

Nog een stapje verder: Hoe zouden ze doen over garantie na bijvoorbeeld 14 maanden (je mag immers verwachten dat een product toch zeker wel 18 tot 24 maanden normaal functioneert van dit type) en je hebt je abonnement gestopt na 12 maanden gelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet wel dat ik garantie heb.. maar als orange dat niet weet kom ik niet ver :p
hoe orange doet na 14 maanden.. naja bij mij weigerden ze na 13 maanden al garantie bij de 1e spv:
-geen garantie na opzeggen abbo
-geen garantie na 1 jaar
-wettelijke garantie is onzin :p

naja.. ben d'r toen tijdje mee bezig geweest en vond het wel best.. ik zuig ze nu uit met cashback deals en zo krijg ik m'n geld voor m'n nieuwe telefoon ook wel >:)

probleem is: ga jij een rechtzaak beginnen voor een telefoon van 13 maanden oud? ik niet..

maarja.. nu nog geen problemeen met de c500 *afkloppen* dus ik heb hier eigenlijk weinig te zoeken..

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 02-04-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Dacht de eerste paar weken nergens last van te hebben, maar inmiddels begint zich achter mijn frontje ook stof op te hopen.

Ditzelfde had ik ook al met de SPV en de E200 en daar heb ik niets aan laten doen, maar aangezien imho de fabrikant voldoende gelegenheid heeft gehad het probleem op te lossen, ga ik het probleem binnenkort zeker bij orange neerleggen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135412

Had na twee maanden al veel stof op mijn scherm.
Teruggestuurd naar Orange, was binnen drie dagen schoon weer terug.
Heb er nu een Krusell-hoesje om, maar betwijfel of dat echt helpt.....
Vind het eigenlijk te gek dat die toestellen blijkbaar niet deugen...Orange erkent dat (want maakt onder garantie schoon), maar zegt na drie keer "Pech gehad!".....belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 135412 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:02:
Had na twee maanden al veel stof op mijn scherm.
Teruggestuurd naar Orange, was binnen drie dagen schoon weer terug.
Heb er nu een Krusell-hoesje om, maar betwijfel of dat echt helpt.....
Vind het eigenlijk te gek dat die toestellen blijkbaar niet deugen...Orange erkent dat (want maakt onder garantie schoon), maar zegt na drie keer "Pech gehad!".....belachelijk!
Als dat mij gebeurt, laat ik het er echt niet bij zitten :) Je hebt nu éénmaal minimaal 2 jaar garantie, het stof komt er bij normaal gebruik, dus ze moeten het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128314

Minimaal 2 jaar garantie. ?????

We hebben nog steeds geen europese wetgeving hoor. Die bepaald dat duurzame producten 2jaar garantie dienen te hebben.

Maar deze wet is nog niet en dus1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128314 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:29:

We hebben nog steeds geen europese wetgeving hoor. Die bepaald dat duurzame producten 2jaar garantie dienen te hebben.

hey. vannacht ging de klok een uur vooruit.. niet 2 jaar achteruit 8)7 wet is al vanaf 1 mei (?) 2003 van kracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 128314 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:29:

Er is een Europese richtlijn die aangeeft dat de garantie minimaal 2 jaar moet zijn en de NL implementatie staat al geruime tijd in het BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:20

DRK

Goed topic, was zelf ook van plan om zoiets op te zetten.

Ik heb last van stof bij mijn C500 en zie er tegen op om hem een tijd kwijt te zijn voor de schoonmaak (verslaafd :)). Het stof probleem is bij mij nu nog niet zo erg maar ik merk wel dat er steeds meer bijkomt. Daarom ben ik benieuwd of het misschien eraan kan liggen op welke manier je omgaat met de telefoon. Ik heb hem zelf meestal de hele dag in mijn broekzak maar doe er verder geen gekke dingen mee.

Ik dacht erover na om een poll te starten maar wilde eerst een aantal meningen horen of dit poll-waardig is en hoe ik de poll zo goed mogelijk kan opzetten.

Zelf ben ik gekomen tot 4 mogelijke opties: broekzak, jaszak, case en anders. Zijn er nog andere veel voorkomende 'transport' methoden die ik over het hoofd zie?

Verder denk ik dat het interessant is om erachter te komen of mensen die wel stof achter het scherm hebben de telefoon anders behandelen dan degene die het niet hebben. Dit kan door de 4 opties uit te breiden met de 'wel stof/geen stof' variatie waardoor het aantal opties op 8 komt. Is dit een zinnig idee?

Ik hoop dat ik wat reacties krijg, dan kan ik die poll snel opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Wel... topic is een paar dagen oud en er wordt gelukkig al goed gestemd...
Ik wil eind van de week de resultaten bij Orange bekend maken.
Mocht je nog meer informatie hebben over de ervaringen die je hebt over het stof-probleem laat het dan weten in dit topic en/of stuur me een mailtje.
Hopelijk heb ik aan het eind van de week genoeg reacties in het topic of extra informatie per mail zodat Orange het probleem serieus gaat nemen!

@DRK : goed idee ;) Mijn methodes zijn case en jaszak. Beiden geen stoffige omgeving maar toch binnen een week of 2 weer stofdeeltjes. Wat steeds erger wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door hemiparo op 28-03-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
Na 2 maanden zat hij er bij mij goed onder.
In de linker bovenhoek. Ik wilde wel proberen te ruilen.
Erg leuk verhaal. Krijg een nieuwe dus schone.
Deze zit nu ook al weer onder de stof. Links onderin en niet te zuinig.
Ik ga hem niet meer ruilen denk ik. Misschien die gids om hem uit elkaar te halen
proberen want ik ben bang dat het anders niet helpt.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
Het stofprobleem is ook bekend bij de spv en de spv e-100 (de laatste heb ik zelf).
De mijne is al een keer met een "software probleem" omgeruild voor een nieuwe stofvrije spv :)
hier deed orange overigens niet moeilijk over.
Ik ben er trouwens wel voor naar een orange shop gegaan en heb het dus niet telefonisch probleren af te handelen. (wel had ik hier over wel meermaals een notitie van laten maken).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

Ik was even bij de Orange winkel op de Kalverstraat naar binnen gelopen, en heb gezegd dat ik
stofproblemen had. Ik heb nu dus ongeveer na 25 dagen al stof achter het scherm in de
linkeronderhoek en rechterbovenhoek, en het is nogal irritant dat dit nu al begint. De winkel bood me
aan hem te laten schoonmaken door de servicedesk, maar zelf openen was een no-go volgens
Orange. Ik denk dat dit probleem door Orange moet worden opgepakt, want dit is echt niet
acceptabel.

De C500 is een leuk ding, maar de stofproblemen en de vele vastlopers zijn toch wel erg irritant.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al contact gehad met Orange Nederland over stofproblemen, en is er wat bekend over de "3rd generation" C500's zoals die besproken worden op MoDaCo? Misschien loont het om eens HTC Europa te bellen, en te vragen hoe het nou precies zit, en of de "3rd gen" fix of vervanging ook echt gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.modaco.com/Ora..._UPDATE-t201395-s140.html

Hier is die post op MoDaCo trouwens, en de website van HTC is www.htceurope.com.
Daar staat ook een telefoonnummer in de UK die we kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb ondertussen een e-mail gestuurd naar HTC. Het probleem uitgelegd en verteld dat Orange niks aan het probleem kan/wil doen.

En een snelle reactie ontvangen:
Unfortunately we can only do warranty repairs for Orange UK customers.
I will try to find out where in the Netherlands you can send this phone
from our parent company in Taiwan and will contact you again as soon as
I have the details.

Nou hoop ik alleen dat dit niet via Orange is ;)

[ Voor 57% gewijzigd door hemiparo op 29-03-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 13:06
Ik heb mijn C500 uit elkaar geschroeft volgens een handleiding in deze Modaco thread .

Bij de laatste stap durfde ik niet verder te gaan. Bij deze stap moet je de C500 openklappen. De beide helften zouden uitsluitend verbonden blijven door een smal reepje kabels. Bij mij waren de beide delen ook nog intern verbonden door een soort dikke tape met koperstructuren. Deze durf ik niet los te scheuren.

Mijn vraag is: zijn er andere mensen die hun C500 hebben opengemaakt en liepen deze tegen hetzelfde probleem aan?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zelfde probleem hier. Ik durf hem ook nog niet open te maken. Hier heb ik even een link gepost van de manual: http://www.strengholt-online.nl/spv-c500/C500-de-dusting.doc

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
hemiparo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:35:
Heb ondertussen een e-mail gestuurd naar HTC. Het probleem uitgelegd en verteld dat Orange niks aan het probleem kan/wil doen.

En een snelle reactie ontvangen:
Unfortunately we can only do warranty repairs for Orange UK customers.
I will try to find out where in the Netherlands you can send this phone
from our parent company in Taiwan and will contact you again as soon as
I have the details.

Nou hoop ik alleen dat dit niet via Orange is ;)
Waarom niet ? Als zometeen zelfs de fabrikant zegt dat dit probleem opgelost moet worden, dat heeft orange al helemaal geen poot meer om te staan in de weigering te repareren.

Overigens ben, en blijf, ik van mening dat Orange deze reparatie uit moet voeren, puur op basis van consumentenrecht.

Wanneer dit iemand geweigerd wordt, wil ik ook wel de rechtzaak voeren :)

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 29-03-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En de reactie is binnen. Repaircentre is inderdaad Dynafix en ondertussen al contact gehad. Toch zal Dynafix e.e.a. met HTC moeten bespreken dus ik weet niet of ik al snel een reactie heb.
Verder blijft het probleem met alleen schoonmaken natuurlijk nog bestaan. Ik denk dat dit alles ook zeker nog niet is afgelopen maar er is weer hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haal dan even aan dat er op een internationaal forum gesproken word over een 3rd gen fix, die alle nieuwe telefoons al zouden hebben, zodat ze geen last meer hebben van stof. Probeer dan erover te hebben dat dit niet alleen een operatie is die eenmalig de stof weghaalt, maar ook een die het voorkomt! Dit zou waarschijnlijk ook gedeeltelijk via Orange moeten lopen denk ik. Anders blijven ze en wij bezig!

Ik heb echt geen zin om elke maand mijn telefoon op te sturen omdat er zoiets doms als stof achter mijn schermpje blijft zitten.

:o

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 2029 op 29-03-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:20

DRK

Ik heb je gemaild op je gmail hemiparo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 20:05
Misschien een stomme opmerking. Maar ik dacht, zo te zien zijn er veel mensen met een C500 met dit probleem, dus kan je het probleem groot aanpakken. Waarom dan niet (met goede feiten) naar een tv-programa zoals kassa ofzo of iets met de consumenten problemen.
Ik weet de namen van de programma's niet, zal ik proberen op te zoeken. Maar hiermee kan je alle info die is verkregen door dit soort topics nationaal bekend maken en C500 eigenaars bekend maken van onze activiteiten, waardoor wij steeds meer steun kunnen krijgen.
Orange ziet dan ook dat het echt een probleem is omdat ze op nationale tv met de feiten worden geconfronteerd.

Ik heb mijn C500 vanaf 28 dec. En er zit al een lange tijd een groot stofje midden in mijn scherm! alsof het een dode pixel is, maar als mijn scherm uit is, zit ie er nog. Erg vervelen.
Verder een ophoping rechts onder en regelmatig een klein stofje in het midden.
Ik ben ook wel voor die nieuwe poll (wel/niet stof en dan 4 soorten van gebruik)

Ik blijf deze topic volgen om de resultaten af te wachten, voorloopig laat ik mijn C500 nog niet schoonmaken, heb hm te veel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op dit moment heb ik de info van de poll. En een aantal reacties van dit topic. Verder natuurlijk ook de reacties van de eerder genoemde topics. Hieruit blijkt dat het stof een serieus probleem is waar genoeg mensen last van hebben.
Dit weekend gaat er een brief naar Orange met het verzoek om dit alles nog eens goed te bekijken en het verzoek om hun eerder gemaakte standpunt te herzien. En met een echte oplossing te komen (dus niet alleen schoonmaken want het is gewoon gebleken dat dit geen oplossing is voor de lange termijn). Ik had alleen gehoopt om de brief met meer mensen te kunnen ondertekenen. Om ook naar Orange aan te geven dat het niet 'zomaar' wat opmerkingen zijn van gebruikers van een of meerdere forums maar echte klanten van Orange zelf. Eventueel met naam en adresgegevens of mobiel nummer. Dit heb ik op dit moment nog niet ontvangen. Misschien dat dit nog mogelijk is? (gebrukt wel even de mail ;) en als je, nog niet, wilt dat je gegevens bij Orange bekend worden kan dit natuurlijk ook aangegeven worden in de brief).

Over de poll: hierover heb ik contact gehad met DRK en besloten om voorlopig alleen de originele poll te houden. Het belangrijkste is om op dit moment te bekijken of het stof-probleem bestaat. Ik ga er eigenlijk van uit dat iedereen zijn toestel normaal behandeld maar toch last krijgt. Misschien dat het later nog intressant is om te weten hoe je het toestel bewaard maar nu zouden de polls misschien door elkaar kunnen lopen. De eerste stap is om te bekijken of het probleem bestaat... en dat is wel duidelijk nu... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wow dacht dat die van mij erg was maar chk deze:

Afbeeldingslocatie: http://69.56.146.70/content/binary/Dusty.jpg

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Zo.. dat lijkt wel wat op de mijne. Precies op die 6 plekjes komt het stof bij mij ook naar binnen zetten. Stofzuiger (2000Watt) doet niets goeds. En openschroeven vind ik geen optie want dan gaat mijn garantie naar de gallemiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door TheRitz op 01-04-2005 16:00 ]

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb trouwens toch wel stof, maar (nog?) niet hinderlijk. Ik zag het gister toen ik hem in fel zonlicht hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verzonden aan Orange:

Geachte heer, mevrouw,

Op woensdag 23 maart heb ik aan Orange onderstaande e-mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen (buiten de bevestigingsbrief van donderdag 24 maart, deze is bijgesloten als bijlage).

Voor alle duidelijkheid: hoewel Dhr. Lau (en later ook mevrouw Courbois) aangeeft dat het GEEN garantiegeval is ben ik van mening dat het dit WEL is. Er is namelijk een probleem met het toestel dat, ook na 'reparatie', niet correct is opgelost. Omdat het schoonmaken een tijdelijke oplossing is (de oorzaak van het binnenkomen van stof los je hier namelijk niet mee op) is het niet denkbaar dat met alleen schoonmaken het probleem opgelost gaat worden.
Nogmaals schoonmaken is dan ook zeker geen oplossing en er zal dus iets anders gedaan moeten worden.

DOOR DE STOF IS NIET ALLEEN HET TOESTEL 'MINDER AANTREKKELIJK' MAAR OOK HET FUNCTIONEREN VAN DE TOESTSEN WORDT ER BEHOORLIJK DOOR BELEMMERD! EN UITEINDELIJK IS HET NIET MOGELIJK OM ER NORMAAL MEE TE WERKEN.

In Engeland wordt in combinatie met HTC al gesproken over een 3th Generation toestel waarmee het stof-probleem WEL opgelost zou worden. Dit probleem is namelijk al langer onder de aandacht van Orange UK en HTC en daar gaat men gelukkig wel goed met het probleem om. Zie ook:

http://www.modaco.com/Dust_on_the_screen-t113219.html
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?spvc500

Met een opmerking uit dit topic:

"Things have moved on alot since the last time this topic was front page material. Stevewooding has spent a lot of time and effort working with Orange and HTC and has got them to:
- Admit the dust is a real issue
- Work out how to correct the screen's seal so it doesn't happen again (called 3rd generation C500's)
- Accept C500's with dust as a warranty issue

Some people are still reporting that some Orange Customer Service Operators are having problems with the warranty bit, but if you go up the line to supervisors then it will get sorted."

Ook in Engeland werd eerst erg terughoudend gereageerd voor een oplossing maar dankzij bovenstaande pagina's werd het gewoon duidelijk dat er een probleem was en dat er een oplossing moest komen. Met als resultaat:

http://www.modaco.com/index.php?showtopic=201395

Ondertussen heb ik ook in Nederland een onderzoek gedaan naar het stof-probleem. Dit, en de reacties, kunt u vinden op:

Stof-probleem met SPV C500?

Als u deze pagina doorleest en de poll bekijkt is het duidelijk dat het een probleem is wat ook in Nederland meerdere gebruikers van de SPV treft.
Na een week zijn er al 77 mensen die gestemd hebben. Hiervan zijn er 55 die problemen hebben met het stof.
Dit kunt u niet zomaar naast u neerleggen!
Per mail heb ik diverse reacties ontvangen van gebruikers die aangeven ook hun ervaringen beschikbaar te stellen mocht het tot een eventuele juridische strijd komen.
Ik hoop echter dat dit niet nodig zal zijn en dat Orange met een goede oplossing zal komen.

Verder heb ik ook nog steeds geen reactie op het feit dat het bereik met de SPV in huis stukken slechter is (0 tot 1 streepje) dan met de Nokia 3510i (3 tot 4 streepjes). Dit probleem is ook met Dhr. Lau besproken en ik vindt het vreemd dat hier met geen woord over gesproken wordt in de brief.

Ik hoop dat u op dit moment genoeg informatie heeft om de problemen serieus te nemen en ook de verantwoordelijkheid die erbij hoort. En met een correcte oplossing zult komen.
Misschien inderdaad het leveren van deze 3th Generation toestellen als dit inderdaad het probleem op zal lossen?

Indien gewenst ben ik altijd bereid om het probleem persoonlijk of telefonisch uit te leggen.
In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Anoniem: 63813 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:04:
ik heb trouwens toch wel stof, maar (nog?) niet hinderlijk. Ik zag het gister toen ik hem in fel zonlicht hield.
Ja ik ook. Nu is het nog niet hinderlijk. Maar ik was van plan om de telefoon misschien 2 jaar te houden.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
In europese richtlijn EG1999/44 (welke in de nederlandse consumentkoop wetgeving is doorgevoerd) wordt gesteld dat van een produkt bepaalde, door de fabrikant aan het toestel toegeschreven, eigenschappen mag verwachten.

Het lijkt mij dat "het kunnen zien van wat er op het display van je smartphone staat" daar vast tussen staat.

Volgens die kort-door-de-bocht redenatie zou wellicht door een juridisch meer onderbouwde Tweaker eens een malse mail naar Orange gestuurd kan worden?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en je denkt dat orange daar gehoor aan geeft? dat ze ineens het licht zullen zien en tot inkeer zullen komen? Orange is gewoon een bedrijf wat geld wilt verdienen en dat gaat nou eenmaal makkelijk door, net zoals de meeste bedrijven, het consumentenrecht te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Mwah... die negatieve instelling vind ik het slechtste excuus om iets niet te doen.

Wie niet horen wil moet maar voelen heb ik dan. We hebben 55 personen die het stofprobleem hebben. Dat keer 55 dreigende procedures voor Orange... dan gaat het hun geld kosten en dan luisteren ze wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwah toen ik 1 persoon was die dreigde met een procedure zeiden ze kom maar op, en gelijk hebben ze want ik ga geen zaak beginnen voor iets van (relatief tot gerechtskosten/moeite) weinig waarde.

Maar als hier zoveel mensen zijn die daar zin in hebben is dat inderdaad geen probleem (zelfs als je zou verliezen zou het het pp niet gigantisch veel kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Nou, misschien dat iemand dan een juridisch waterdichte brief kan opstellen die we dan allemaal op kunnen sturen? Als je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je die ook nog wel erbij inschakelen.

Of draaf ik hier nou door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 63813 schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:08:
mwah toen ik 1 persoon was die dreigde met een procedure zeiden ze kom maar op, en gelijk hebben ze want ik ga geen zaak beginnen voor iets van (relatief tot gerechtskosten/moeite) weinig waarde.
De kosten van een procedure, wanneer je die zelf voert, zijn lager dan de kosten van de telefoon. Wanneer je wint, zijn er zelfs helemaal geen kosten.

Zoals ik eerder al zei, wanneer bij mij het probleem dusdanig is dat ik er echt last van heb, dat bijvoorbeeld dingen minder goed leesbaar worden, dan zal, als Orange weigert het probleem op te lossen, wel degelijk gaan procederen.

Overigens zal ik dit dan binnen 6 maanden na aanschaf doen, omdat je dan nog verdergaande consumentenbescherming hebt.

Wanneer er meer mensen zijn die willen procederen, wil ik daar het nodige papierwerk etc wel voor regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
TheRitz schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:20:
Nou, misschien dat iemand dan een juridisch waterdichte brief kan opstellen die we dan allemaal op kunnen sturen? Als je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je die ook nog wel erbij inschakelen.

Brief sturen zal weinig zin hebben, hoewel alvorens een procedure te starten, dat wel nodig is, ivm. in gebreke stelling,

Overigens geldt ook dat wanneer Orange al heeft laten weten het probleem niet te willen repareren, een in gebreke stelling niet nodig is en je meteen kunt gaan procederen.

Kortom: hoeveel mensen zijn er nu hier die al van Orange te horen hebben gekregen dat ze het probleem niet verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
TheRitz schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:04:
Mwah... die negatieve instelling vind ik het slechtste excuus om iets niet te doen.

Wie niet horen wil moet maar voelen heb ik dan. We hebben 55 personen die het stofprobleem hebben. Dat keer 55 dreigende procedures voor Orange... dan gaat het hun geld kosten en dan luisteren ze wel beter.
Was ook een beetje mijn idee. Het idee van 'samen staan we sterk(er)'.
Ik hoop eigenlijk dat Orange ook nog steeds in zal zien dat er echt een probleem is en dat, ook al zouden ze het nog doen, je met alleen schoonmaken geen oplossing geeft.

In mijn vraag in het topic of ik ook de naam en adresgegevens van gedupeerden kon krijgen heb ik helaas slechts een reactie gehad. Daarom heb ik besloten om alvast een mail in te dienen.
Mocht er wederom een negatief antwoord komen (of helemaal geen antwoord...) zal de volgende stap een brief zijn met daarin, hopelijk, de gegevens van andere gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als er een echte oplossing van Orange uit komt heb ik hier wel oren naar :) Probleem is alleen dat de enige oplossingen die ik kan bedenken het repareren (=duur) of omwisselen (=duur) van alle toestellen is. Het laten schoonmaken van je mobieltje tot de garantie voorbij is werkt natuurlijk niet.

Ik denk trouwens dat een merk als Nokia of Siemens de toestellen al lang had teruggeroepen bij deze problemen.
StevenK schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:25:
[...]
Kortom: hoeveel mensen zijn er nu hier die al van Orange te horen hebben gekregen dat ze het probleem niet verhelpen ?
Tja, is schoonmaken het probleem verhelpen? Schoonmaken is het gevolg verhelpen, maar het probleem blijft bestaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 03-04-2005 11:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Marzman schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:29:
Als er een echte oplossing van Orange uit komt heb ik hier wel oren naar :) Probleem is alleen dat de enige oplossingen die ik kan bedenken het repareren (=duur) of omwisselen (=duur) van alle toestellen is. Het laten schoonmaken van je mobieltje tot de garantie voorbij is werkt natuurlijk niet.

Ik denk trouwens dat een merk als Nokia of Siemens de toestellen al lang had teruggeroepen bij deze problemen.

[...]

Tja, is schoonmaken het probleem verhelpen? Schoonmaken is het gevolg verhelpen, maar het probleem blijft bestaan.
Nee, dat is het niet en dat is ook juridisch goed te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
TheRitz schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:20:

Nee hoor... dan draven we allemaal door :)
Over rechtsbijstand: om de kosten zo laag mogelijk te houden zal een rechtsbijstandsverzekering sneller overgaan tot het vergoeden van de geleden schade omdat een procedure gewoon veel meer geld kan kosten dan een nieuw toestel.
Zo heb ik bijvoorbeeld al eerder een schutting vervangen gekregen (aankoopbedrag retour gekregen zodat ik ergens anders een nieuwe kon kopen) dan dat er een hele strijd met de leverancier gestreden werd. Simpelweg omdat kosten en baten niet overeen kwamen. En ik met het aankoopbedrag retour ook geholpen was.
In dit geval ben ik bang dat met alleen een nieuw toestel de problemen niet direct over zijn... of er moet inderdaad al beschikking zijn over de 3th Generation toestellen.
Verder zal mijn rechtsbijstand niet alle Tweakers willen bijstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

StevenK schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:31:
[...]

Nee, dat is het niet en dat is ook juridisch goed te onderbouwen.
Wat is juridisch te onderbouwen? Er staan twee tegengestelde stellingen in die twee zinnen van mij :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141054

ook ik heb een SPV C500 met een zooitje stof erin
het zit vooral links onder maar eigenlijk zit het hele scherm vol

voor "reparatie" aanbieden lijkt me niet helemaal de oplossing, aangezien dit gebeuren toch weer terug zal komen
volgende week zal ik nog wel bij een Orange shop langsgaan en vragen wat hiermee gebeuren gaat

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141054 op 03-04-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:23:
[...]

De kosten van een procedure, wanneer je die zelf voert, zijn lager dan de kosten van de telefoon. Wanneer je wint, zijn er zelfs helemaal geen kosten.

Zoals ik eerder al zei, wanneer bij mij het probleem dusdanig is dat ik er echt last van heb, dat bijvoorbeeld dingen minder goed leesbaar worden, dan zal, als Orange weigert het probleem op te lossen, wel degelijk gaan procederen.

Overigens zal ik dit dan binnen 6 maanden na aanschaf doen, omdat je dan nog verdergaande consumentenbescherming hebt.

Wanneer er meer mensen zijn die willen procederen, wil ik daar het nodige papierwerk etc wel voor regelen.
wat ik zei ging over de spv (dus de originele), maar zelf als had ik het over de c500 gehad dan zijn de kosten voor een procedure echt niet lager dan de reparatiekosten hoor!
En dat wanneer je wint er helemaal geen kosten zijn is niet vanzelf sprekend hoor! je moet dat er nog wel eventjes bij vorderen, anders betaal je gewoon je eigen kosten.
En daarnaast de moeite die het weer kost allemaal, je hoeft echt niet te denken dat ik niet weet hoe het zit en hoe het hoort. maar je moet ook niet vergeten dat je recht hebben en recht krijgen 2 heel verschillende dingen zijn, met daartussenin vaak een kostbare en vooral moeizame weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
@mockingbird: ben het helemaal met je eens. Maar toch wil ik het proberen.
Ik ben ook niet helemaal vreemde in de wereld van garantie, recht en alle ellende die erbij kan komen kijken.
Ben ook van mening dat het veel kost (meestal niet geld maar wel erg veel tijd) maar ben nog meer van mening dat het wel gedaan moet worden. Al is het maar om een signaal af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 63813 schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:12:
[...]

wat ik zei ging over de spv (dus de originele), maar zelf als had ik het over de c500 gehad dan zijn de kosten voor een procedure echt niet lager dan de reparatiekosten hoor!
Nee, maar wel lager dan de kosten van een nieuw toestel.
En dat wanneer je wint er helemaal geen kosten zijn is niet vanzelf sprekend hoor! je moet dat er nog wel eventjes bij vorderen, anders betaal je gewoon je eigen kosten.
Ja, maar iemand die een dagvaarding opstelt waarin die kosten niet gevorderd worden, kan beter een andere carrière zoeken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
De reactie van Orange:

Naar aanleiding van het telefoongesprek met de Orange klantenservice geven wij u onderstaand een bevestiging van bovengenoemd gesprek.
Na zorgvuldige overweging is er besloten dat er vanwege het probleem met uw toestel, waarbij stof achter de display zit, het toestel niet om te ruilen of voor reparatie aan te nemen. Het toestel is al 2 keer eerder omgeruild vanwege bovengenoemde klacht. De fabrieksgarantie blijft verder gewoon van kracht.

:|

Ik sta perplex. Het lijkt dat Orange op geen enkele manier de e-mail gelezen heeft of enige tijd heeft gestoken in het bekijken van de internetpagina's. Of het heeft ze in ieder geval niks gedaan.
Er is in ieder geval een reactie terug met de vraag of er inderdaad naar de situatie gekeken is maar ik verwacht daar, gezien bovenstaande reactie, niet echt veel van. Spijtig maar schijnbaar wil Orange 'dommertje' spelen en in ieder geval geen probleem erkennen.
En nu? Misschien wordt het toch tijd om gezamelijk een brief in te sturen? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

orange rockt :) ik zei het toch :p gewoon maitje sturen naar kassa ofzo is gratis en altijd grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Bij dit soort dingen moet je altijd een brief per ouderwetse post sturen, liefst aangetekend. Dat komt toch altijd beter over dan een email, plus om stappen te ondernemen is het altijd beter ze eerst schriftelijk in gebreke te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109441

Hallo, ik heb ook een Orange c500 en uiterraard heb ik ook last van het bekende stofprobleem. Ik had er ook al over nagedacht mijn c500 eens naar Orange toe te brengen om het stof eronder uit te laten halen, maar ben toch wel verrast door de negatieve ervaringen hier. Ik dacht altijd dat Orange zo een vriendelijk zaak was met hele goed klantenservice. Ik zal binnenkort ook eens een mail naar Orange sturen om te vragen hoe het nou precies zit met die garantie. Het is toch gekkenwerk om 300 euro voor een telefoon te betalen met zoveel stof achter het beeldscherm. Stofgate moet maar eens afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109441 schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:52:
Hallo, ik heb ook een Orange c500 en uiterraard heb ik ook last van het bekende stofprobleem. Ik had er ook al over nagedacht mijn c500 eens naar Orange toe te brengen om het stof eronder uit te laten halen, maar ben toch wel verrast door de negatieve ervaringen hier. Ik dacht altijd dat Orange zo een vriendelijk zaak was met hele goed klantenservice. Ik zal binnenkort ook eens een mail naar Orange sturen om te vragen hoe het nou precies zit met die garantie. Het is toch gekkenwerk om 300 euro voor een telefoon te betalen met zoveel stof achter het beeldscherm. Stofgate moet maar eens afgelopen zijn.
Is het niet verstandiger om eerst gewoon te vragen om een schoonmaakbeurt en pas te gaan klagen als ze dat weigeren? Tot nu toe is er bij slechts 1 iemand geweigerd 'm schoon te maken dus lijkt het me niet logisch om er vanuit te gaan dat dit ook voor jou geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiterraard. Daarom stuur ik ook eerst een e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206 schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:42:
Bij dit soort dingen moet je altijd een brief per ouderwetse post sturen, liefst aangetekend. Dat komt toch altijd beter over dan een email, plus om stappen te ondernemen is het altijd beter ze eerst schriftelijk in gebreke te stellen.
als ze te kennen geven dat ze het niet meer gaan maken, dan hoef je ze ook niet meer schriftelijk in gebreke te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 04-04-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:33:
als ze te kennen geven dat ze het niet meer gaan maken, dan hoef je ze ook niet meer schriftelijk in gebreke te stellen.
Nee, ok. Maar een brief sturen met je bezwaren (zoals deze soort petitie) in plaats van een email lijkt mij toch echt verstandiger. Zeker gezien het feit dat Orange weinig met email doet, ze adviseren altijd schrijven of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan moet de ts maar gaan schrijven .. maar ook daarmee zijn mijn ervaringen met orange niet zo goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 109441 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:07:
Uiterraard. Daarom stuur ik ook eerst een e-mail.
Laat hier alsjeblieft je reactie achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:22
hemiparo schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:24:
De reactie van Orange:

Naar aanleiding van het telefoongesprek met de Orange klantenservice geven wij u onderstaand een bevestiging van bovengenoemd gesprek.
Na zorgvuldige overweging is er besloten dat er vanwege het probleem met uw toestel, waarbij stof achter de display zit, het toestel niet om te ruilen of voor reparatie aan te nemen. Het toestel is al 2 keer eerder omgeruild vanwege bovengenoemde klacht. De fabrieksgarantie blijft verder gewoon van kracht.

Ik sta perplex. Het lijkt dat Orange op geen enkele manier de e-mail gelezen heeft of enige tijd heeft gestoken in het bekijken van de internetpagina's. Of het heeft ze in ieder geval niks gedaan.
Ik denk dat ze het wel gelezen hebben, maar ze kaatsen gewoon de bal terug. Twee mogelijke overwegingen voor hen om het spel op deze manier te spelen zouden kunnen zijn:
1. Als ze die van jou omruilen, is er jurisprudentie. Dan kunnen ze er nauwelijks onderuit om daarna alle eigenaren met dezelfde problemen dezelfde oplossing te bieden. Dat gaat ze een hoop geld kosten, vandaar deze principiele afwijzing;
2. Ze zien het niet als een probleem wat onder de garantie valt, maar als een cosmetisch probleem. Van een gebruiksvoorwerp, wat een telefoon vandaag-de-dag eigenlijk is, mag je niet verwachten dat hij er na, pak-em-beet, een jaar nog fonkelnieuw uitziet. Zo'n gsm wordt in allerlei zakken gestopt, kortom er komen gebruikssporen op. Kennelijk vindt Orange dat enig stof aanvaardbaar is omdat het de functionaliteit nauwelijks in de weg staat. Dat ze het in het verleden wel schoonmaakten hoeft niet per se aanvaarding van schuld te zijn, het kan (vanuit hun standpunt geredeneerd) ook een vorm van service of coulance zijn.

Zoiets zou het kunnen zijn, veronderstel ik. Maar ja, ik werk niet bij Orange. Als ik jou was zou ik zeker om hun motivatie van de afwijzing vragen, daar heb je zonder meer recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141054

grun schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:02:
[...]

Ik denk dat ze het wel gelezen hebben, maar ze kaatsen gewoon de bal terug. Twee mogelijke overwegingen voor hen om het spel op deze manier te spelen zouden kunnen zijn:
1. Als ze die van jou omruilen, is er jurisprudentie. Dan kunnen ze er nauwelijks onderuit om daarna alle eigenaren met dezelfde problemen dezelfde oplossing te bieden. Dat gaat ze een hoop geld kosten, vandaar deze principiele afwijzing;
2. Ze zien het niet als een probleem wat onder de garantie valt, maar als een cosmetisch probleem. Van een gebruiksvoorwerp, wat een telefoon vandaag-de-dag eigenlijk is, mag je niet verwachten dat hij er na, pak-em-beet, een jaar nog fonkelnieuw uitziet. Zo'n gsm wordt in allerlei zakken gestopt, kortom er komen gebruikssporen op. Kennelijk vindt Orange dat enig stof aanvaardbaar is omdat het de functionaliteit nauwelijks in de weg staat. Dat ze het in het verleden wel schoonmaakten hoeftniet per se aanvaarding van schuld te zijn, het kan (vanuit hun standpunt geredeneerd) ook een vorm van service of coulance zijn.

Zoiets zou het kunnen zijn, veronderstel ik. Maar ja, ik werk niet bij Orange. Als ik jou was zou ik zeker om hun motivatie van de afwijzing vragen, daar heb je zonder meer recht op.
even wettelijk gezien...zouden ze dat er niet bij moeten vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En verklaren waarom het maar 2x is en daarna niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 141054 schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:35:
[...]
even wettelijk gezien...zouden ze dat er niet bij moeten vermelden?
Ik denk het niet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (heb alleen maar een blauwe maandag rechten gestudeerd, aan dinsdag ben ik nooit toegekomen ;) )
hemiparo schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:12:
En verklaren waarom het maar 2x is en daarna niet meer?
Op zich duidt dat er al op dat zij het niet als garantie zien. Als ze dat wel zouden doen mogen ze niet zomaar ophouden, want het probleem is nog niet definitief opgelost.
Uit dit draadje begreep ik dat er inmiddels een nieuwe generatie c500's is, waarbij het stofprobleem niet voorkomt. Vervanging door die toestellen zou eigenlijk de enige echte oplossing zijn, maar dat kost handenvol geld. Misschien is er op de achtergrond nog wel een juridische strijd aan de gang waar wij niks vanaf weten. Die tussen de verschillende providers die dit toestel aanbieden en HTC, de fabrikant. Uiteindelijk hebben zij een ontwerp- of productiefout gemaakt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:02:
[...]

2. Ze zien het niet als een probleem wat onder de garantie valt, maar als een cosmetisch probleem. Van een gebruiksvoorwerp, wat een telefoon vandaag-de-dag eigenlijk is, mag je niet verwachten dat hij er na, pak-em-beet, een jaar nog fonkelnieuw uitziet. Zo'n gsm wordt in allerlei zakken gestopt, kortom er komen gebruikssporen op. Kennelijk vindt Orange dat enig stof aanvaardbaar is omdat het de functionaliteit nauwelijks in de weg staat. Dat ze het in het verleden wel schoonmaakten hoeft niet per se aanvaarding van schuld te zijn, het kan (vanuit hun standpunt geredeneerd) ook een vorm van service of coulance zijn.

als ze hem gewoon repareren ontstaat er geen jurisprudentie hoor :? dat ontstaat als ze het weigeren en iemand het afdwingt via de gerechtelijke weg (kortom: uitspraak die stelt dat orange het moet fixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 63813 schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:46:
[...]
als ze hem gewoon repareren ontstaat er geen jurisprudentie hoor :? dat ontstaat als ze het weigeren en iemand het afdwingt via de gerechtelijke weg (kortom: uitspraak die stelt dat orange het moet fixen).
Akkoord, ik gebruikte het woord meer in algemene en minder in de juridische betekenis.

Wat repareren betreft, deden ze dat maar. Dan waren er niet zoveel ontevreden gebruikers. Wat ze nu doen, het schoonmaken, heeft slechts een tijdelijk effect. Dat is meer een lapmiddel, terwijl een reparatie een permanente oplossing zou moeten zijn.

Tja, de gang naar de rechter. Dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Maar misschien is de gang naar een programma als Radar of Kassa iets gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan maar geen e-mail van orange vinden op hun site :? Waarschijnlijk zie ik het gewoon over het hoofd, maar kan iemand me hier vertellen waar ik naar toe moet mailen om te vragen over de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109441 schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:47:
Ik kan maar geen e-mail van orange vinden op hun site :? Waarschijnlijk zie ik het gewoon over het hoofd, maar kan iemand me hier vertellen waar ik naar toe moet mailen om te vragen over de garantie?
Er staat alleen een reactieformulier met een beperkte hoeveelheid in te vullen tekst. Zoals ik al zei doet Orange weinig met mail, bij dat formulier staat ook dat je beter kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 109441 schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:47:
Customer Service BackOffice Mail [csbomail@orangemail.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
hemiparo schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:24:
De reactie van Orange:

Er is in ieder geval een reactie terug met de vraag of er inderdaad naar de situatie gekeken is maar ik verwacht daar, gezien bovenstaande reactie, niet echt veel van. Spijtig maar schijnbaar wil Orange 'dommertje' spelen en in ieder geval geen probleem erkennen.
En nu? Misschien wordt het toch tijd om gezamelijk een brief in te sturen? Of iets anders?
Hiermee heb je een voldoende grond om in ieder geval wettelijk verzuim vast te stellen op basis van 6:83c.

Gevolg is dat moet kiezen tussen het eisen van een schadevergoeding of ontbinding.

Daarnaast heb je nog de bijzondere bescherming uit boek 7, waar je op basis van art 21, lid 6 de kosten van de reparatie door een derde kunt verhalen op Orange.

Persoonlijk zou ik, zoals ik al zei, voor de rechter reparatie vorderen. Uit genoemde artikelen blijkt dat reparatie mogelijk is; Orange heeft tot op heden niet gerepareerd, maar slechts de symptomen bestreden.

Je hebt m.i. inmiddels een redelijk dossier opgebouwd, de kosten van een procedure bedragen 160,40 (70,40 voor de deurwaarder, 90 euro griffierecht).

De dagvaarding kun je in principe zelf opstellen, wil ik wel bij helpen.

Voor je dat allemaal doet, schrijf je uiteraard een aangetekende brief waarin je aangeeft:

1. Dat je al 2 x je telefoon hebt aangeboden ter reparatie, maar dat O slechts de symptomen heeft bestreden en niet heeft gerepareerd

2. Dat O van rechtswege in verzuim is vanwege dat laatste bericht en BW 6:83c

3. Dat je toch, alvorens te dagvaarden, O de gelegenheid wil geven binnen 10 dagen het toestel dusdanig te repareren dat het de eigenschappen heeft die van een telefoontoestel verwacht mogen worden

4. Dat je wanneer dat niet gebeurt, je O zult dagvaarden en je niet alleen reparatie, maar schadevergoeding zult vorderen.

5. Dat je daarbij ook uitgebreid via internet en naar de pers zult communiceren dat O consumentenrecht botweg negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
StevenK schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:00:
[...]
Wat ik allemaal kan doen :) (dank hiervoor)
Zit inderdaad wel mogelijkheden in lijkt me. Ik wil het in ieder geval niet meer bij laten zitten (anders had dit alles natuurlijk ook niet veel nut).
Wat op dit moment de stand van zaken is:
  • dit topic :)
  • wachtend op een reactie van Orange (zal op dit moment niet veel bijzonders zijn)
  • wachtend op een reactie van Dynafix - dit op verzoek van HTC omdat Dynafix hun repaircentre in Nederland is
  • wachtend op een reactie van Kassa - ze gaan kijken of dit onderwerp intressant genoeg is om op televisie te behandelen
Ik wil in ieder geval bovenstaande even afwachten voordat ik verdere stappen zal ondernemen.
Verder is het natuurlijk mooi als mijn individuele probleem opgelost wordt maar dan zitten er nog 75 (volgens de laatste poll) mensen met stof-problemen.
Vraag is of ik het vervolg alleen doe of als groep.
Het doel is simpel: geen problemen meer met stof - ik ben helemaal niet van plan Orange een poot uit te draaien of wat dan ook alleen moet er wel een oplossing komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
hemiparo schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:50:
[...]

Zit inderdaad wel mogelijkheden in lijkt me. Ik wil het in ieder geval niet meer bij laten zitten (anders had dit alles natuurlijk ook niet veel nut).
Wat op dit moment de stand van zaken is:
  • dit topic :)
  • wachtend op een reactie van Orange (zal op dit moment niet veel bijzonders zijn)
  • wachtend op een reactie van Dynafix - dit op verzoek van HTC omdat Dynafix hun repaircentre in Nederland is
  • wachtend op een reactie van Kassa - ze gaan kijken of dit onderwerp intressant genoeg is om op televisie te behandelen
Ik wil in ieder geval bovenstaande even afwachten voordat ik verdere stappen zal ondernemen.
Verder is het natuurlijk mooi als mijn individuele probleem opgelost wordt maar dan zitten er nog 75 (volgens de laatste poll) mensen met stof-problemen.
Een zaak voor de kantonrechter is goedkoop en beter in je eentje te voeren; ik wil daar wel in mee doen, omdat ik daarna de uitspraak kan gebruiken om te zorgen dat mijn telefoon ook gerepareerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75450

Ik heb ook last van stof achter m'n scherm. Net als iemand die ik ken met hetzelfde toestel.
Ik heb het even door zitten lezen hier en denk erover om langs de orangeshop te gaan.
Heeft dat nut? Ik las al iets over een nieuw toestel, of dat ze hem gaan schoonmaken. Lijkt dus wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft geen nut. Je stof komt gewoon weer terug, en je bent je telefoon tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
StevenK schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:59:
[...]
Een zaak voor de kantonrechter is goedkoop en beter in je eentje te voeren; ik wil daar wel in mee doen, omdat ik daarna de uitspraak kan gebruiken om te zorgen dat mijn telefoon ook gerepareerd wordt.
Hm, tja, eerlijk gezegd heb ik zo m'n twijfels. Wat praktische bezwaren: waarschijnlijk neemt O een advocaat mee. Dan is het handig om er als eiser zelf ook eentje te hebben, om niet meteen al een achterstand te hebben. Kost weer extra geld. En wat als je onverhoopt de zaak verliest? Daarmee geef je O een vonnis op een presenteerblaadje waarmee O in de toekomst kan gaan wapperen. Dan gaan ze ook niet meer schoonmaken waar ze dat nu nog wel doen in de meeste gevallen.

O besteedt op dit moment veel geld aan reclame's. Daarom zou het hun erg slecht uitkomen als hun naam negatief in het nieuws komt. Dat is de reden waarom ik denk dat (dreigen met) negatieve publiciteit via een programma als Radar of Kassa meer effect zal sorteren dan een gang naar de rechter.
Just my 2cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
grun schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:03:
[...]

Hm, tja, eerlijk gezegd heb ik zo m'n twijfels. Wat praktische bezwaren: waarschijnlijk neemt O een advocaat mee. Dan is het handig om er als eiser zelf ook eentje te hebben, om niet meteen al een achterstand te hebben. Kost weer extra geld.
Je vergeet gemakshalve dat de kantonrechter heel vaak (niet altijd) consumenten-beschermend optreedt.

Je kunt altijd na de schriftelijke fase kijken of een advocaat alsnog nodig is, maar ik zie voorlopig niet wat een advocaat toevoegt. Consumentenbescherming is in dit soort gevallen heel erg duidelijk.
En wat als je onverhoopt de zaak verliest? Daarmee geef je O een vonnis op een presenteerblaadje waarmee O in de toekomst kan gaan wapperen. Dan gaan ze ook niet meer schoonmaken waar ze dat nu nog wel doen in de meeste gevallen.
Maar goed dat het OM deze drogreden niet hanteert.
O besteedt op dit moment veel geld aan reclame's. Daarom zou het hun erg slecht uitkomen als hun naam negatief in het nieuws komt. Dat is de reden waarom ik denk dat (dreigen met) negatieve publiciteit via een programma als Radar of Kassa meer effect zal sorteren dan een gang naar de rechter.
Just my 2cents.
Als het met mijn C500 zover komt als met die van TS, dan ga ik dus wel procederen en daar gaan dan ook meteen een stapel persberichten tegenaan.

* StevenK heeft steeds meer een hekel aan bedrijven die de consumentenbescherming negeren met als argument 'ze durven toch niet procederen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
@StevenK: wil je mij mailen? Misschien wordt het toch tijd om wat meer druk richting Orange te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een collega die gewerkt heeft bij Orange, en die is nu aan het bellen met een contact binnen
Orange wat hun standpunt is, en of ze wat aan de gang kan zetten. Hij staat nu te bellen, en het
gaat over de Nederlandse Softwareupdate (zie andere topic), en natuurlijk dit stofprobleem dat door
Orange simpelweg niet structureel aangepakt wordt.

I'll keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vandaag ook een reactie van Orange gehad. Huidig beleid is niet het juiste :) en er wordt bekeken hoe het probleem WEL aan te pakken. Verder werd verzocht om verdere stappen nog even uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeh oeh, interessant! Keep us updated!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 2029 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:42:
Oeh oeh, interessant! Keep us updated!

:D
Natuurlijk :)

En jouw collega? Die moet ondertussen toch wel uitgebeld zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137641

Yo, ff andere vraag:

Kan er ook een Apacer 256MB SD Flsh Card in de SPV C500 ??

Later, Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

Anoniem: 137641 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:21:
Yo, ff andere vraag:

Kan er ook een Apacer 256MB SD Flsh Card in de SPV C500 ??

Later, Unknown
Er kunnen alleen maar Mini SD in deze telefoon, maar het staat ook duidelijk in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 18:43
ik zou zeggen koop een torx schroevendraaier en maak m zelf schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
dsonnaville schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:00:
ik zou zeggen koop een torx schroevendraaier en maak m zelf schoon :)
idee is goed... en misschien nog het makkelijkste ook alleen... je bent dan WEL je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies. En met een telefoon van een niet al te bekend merk durf ik dat niet aan, eigenlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:47:
Natuurlijk :)

En jouw collega? Die moet ondertussen toch wel uitgebeld zijn? ;)
Klopt, die is al klaar met bellen. Het kwam dankzij wat miscommunicatie toch wel aan het licht dat
ze dacht dat het verstandig was om toch even naar de winkel te gaan, en hem simpelweg in te laten
leveren en te laten 'repareren'. Je staat een stuk sterker als het dan terugkomt, voordat je begint met
klagen.

Mijn plan is nu om dan eens terug te gaan naar de Orange winkel (Kalverstraat Amsterdam), en even
te kijken in hoeverre proberen los te porren of dit probleem erg bekend is, en of ze kunnen proberen
te bevestigen dat het probleem niet meer gaat optreden als ik hem laat terugsturen. Kijken wat er
dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Nadat ik last van stof kreeg heb ik mij c500 in een Krussel gestopt. Er kwam alleen maar meer stof bij, die case zat er op een gegeven moment ook helemaal onder. Ik heb mijn phone eind maart naar Orange teruggestuurd en schoon terug gekregen. Die figuren hebben 'm ook nog eens gereset. Al mijn ingevoerde t9 woorden weg :( Alsof dat nodig was voor een ANALOGE handeling.

Ik heb inmiddels (drie weken later) weer net zoveel stof als voor het schoonmaken. En case helpt dus voor 0% en geen 100%!

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zover ik weet is het (nog) niet mogelijk om het T9 bestand te editten. Is het wel bekend om WELK bestand het gaat zodat je na een reset dit bestand terug kan zetten... of denk ik te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Is er al meer bekend over het standpunt van Orange. De nieuwe telefoons die nu in de wikkel liggen, hebben die nog steeds last van het probleem of is dat inmiddels verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op dit moment heb ik nog geen reactie gehad. Vorige week woensdag kreeg ik van Orange te horen dat er gekeken wordt naar een correcte oplossing. Het kon alleen even duren voordat ik een reactie zou ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
hemiparo schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:46:
Zover ik weet is het (nog) niet mogelijk om het T9 bestand te editten. Is het wel bekend om WELK bestand het gaat zodat je na een reset dit bestand terug kan zetten... of denk ik te makkelijk?
Weet niet of het kan maar het bestand wat je bedoeld is T9AW.cdb of T9AW.udb in de Storage/Application data folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zojuist gebeld door Orange: er is nog geen oplossing voor het stof-probleem maar ik kan ondertussen wel mijn toestel nogmaals laten schoonmaken. WANNEER er een oplossing komt was helaas nog niet bekend. Toch netjes... hopelijk is de oplossing straks ook zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121069

Zaterdag ook naar de orange winkel geweest, ik had namelijk vanaf oktober 2004 ook last van stof onder m'n scherm. aardige vent hielp me, hij wist van het probleem af. hij zij dat ik hem eventueel ook op eigen kosten kon laten schoonmaken in engeland. maargoed, ik vroeg of ik een leentoestel kon krijgen, geen probleem was alleen wel een 3310 dus ja dat is wel ff wennen. voor de rest keurige service van orange. nu maar wachten tot volgende week tot m'n telefoon weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb het toestel ook nog niet zo heel erg lang en being lanzaam ook last te krijgen van stof onder het scherm. Op dit moment is het nog niet heel hinderlijk, maar ben bang dat dit het wel gaat worden als het erger wordt. Ik zal dit topic daarom ook met enige regelmaat bekijken.

Ik heb voorlopig alleen een dikke stofkorrel bij contactpersonen, wat op een dode pixel lijkt. Voor de rest valt het nog enigsinds mee en is het minder groot en hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Jerome! schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:11:
[...]

Weet niet of het kan maar het bestand wat je bedoeld is T9AW.cdb of T9AW.udb in de Storage/Application data folder.
Helaas - het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Blij om te zien dat ik niet de enige ben die stof-problemen heeft met de SPV C500. Leuke telefoon, alleen erg jammer van 't stof. 2 maanden geleden laten schoonmaken, nu komen de stofhordes weer enthousiast binnen zetten... Erg jammer dat Orange het nog steeds niet als probleem ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 20:05
Ik krijg steeds meer "dode pixels" onder mijn scherm. Niet kleine ophopingen maar grote dode pixels. Ik wil hem nu ook echt weg brengen, maar wat ik las, de T9 invoer, dat is voro mij niet echt een probleem, maar alle applicatie's die ik heb geinstaleerd, zoals TomTom Mobile, Dat staat op mijn geheugenkaartje, maar enkele bestanden staan op mijn interne geheugen, dit kan ik denk ik wel makkelijk back-upen en later terug zetten...

Maar hoe moet ik mijn 150+ sms-jes bewaren? en mijn contactpersonen en agenda inhoud? Ik heb mijn telefoon wel gesynchroniseerd met outlook, maar ben bang dat als mijn telefoon een reset ondergaat, dat mijn outlook denkt dat ik alles verwijderd heb en dat outlook dan ook alles wist...

Weet iemand hoe ik dit probleem dan kan oplossen?
want ik wil hier wel antwoord op voordat ik hem laat schoonmaken en dan erachter kom dat ik al mijn 150+ sms-jes kwijt ben en mijn 100+ contactpersonen

Ik ben verder gaan zoeken naar tv programma's, is "Ook Dat Nog" nog op tv? want die behandelen ook consumenten problemen... Als kassa niet doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
RedRayMann schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:21:
...en mijn contactpersonen en agenda inhoud? Ik heb mijn telefoon wel gesynchroniseerd met outlook, maar ben bang dat als mijn telefoon een reset ondergaat, dat mijn outlook denkt dat ik alles verwijderd heb en dat outlook dan ook alles wist...
Dat kun je instellen in ActiveSync (options, rules). Daar kun je instellen of de telefoon Outlook moet 'volgen', of andersom, of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maar hoe moet ik mijn 150+ sms-jes bewaren? en mijn contactpersonen en agenda inhoud? Ik heb mijn telefoon wel gesynchroniseerd met outlook, maar ben bang dat als mijn telefoon een reset ondergaat, dat mijn outlook denkt dat ik alles verwijderd heb en dat outlook dan ook alles wist...
Met Jeyo Mobile Companion kun je op een makkelijke manier een backup maken van SMS, Contacten en belgeschiedenis. Als je telefoon leeg is vult Outlook de ontbrekende gegevens automatisch aan maar voor de SMS werkt dit programma perfect!
Ik ben verder gaan zoeken naar tv programma's, is "Ook Dat Nog" nog op tv? want die behandelen ook consumenten problemen... Als kassa niet doorgaat...
Ook dat nog! is niet meer en Kassa heeft nog steeds interesse ;) - verder zou je kunnen denken aan Radar? Ik hoop echter nog steeds op een goede oplossing van Orange

[ Voor 25% gewijzigd door hemiparo op 16-04-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Waar tekenen we de petitie om er een programma aan te wijden :Y)

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Pagina: 1 2 3 4 Laatste