Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 8.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,
Ik zit met (voor mij) een serieus probleem en jullie zijn nu mijn laatste hoop.

Ik ben een verwoed Torrent gebruiker en heb al de nodige Gig'jes binnen gehaald.
Ik gebruikte voorheen altijd Bittornado omdat deze voor mij gewoon het snelste uitpakte.
De snelheden waren altijd perfect...van 75 kb/sec tot soms wel over de 400 kb/sec.(512 kb/sec is mijn limiet)
Upload heb ik altijd op 70 kb/sec staan.(110 kb/sec is mijn limiet)
Dit ging perfect tot een paar weken geleden.
Ik had mijn pc op een ochtend afgesloten terwijl ik 2 films aan het downen was (die binnen kwamen met een snelheid van +/-
150 kb/sec) en toen ik later op de dag weer verder wilde gaan kwam mijn snelheid maar niet op gang.
Download kwam maar niet hoger dan 7 kb/sec...en de upload zelfs niet hoger dan 5 kb/sec...
Dit probleem heb ik tot op heden nog steeds met elke torrent.
Van af toen ben ik elke dag wel bezig om het euvel op te lossen.
Hieronder dan de problemen die ik zelf bedacht heb en wat ik er aan gedaan heb:

-Tracker zelf is traag / Ik heb diverse trackers gedownload en bewust gekeken naar het aantal seeders en peers.
Welke torrent ik ook probeerde,zowel de downspeed als de upspeed was dramatisch laag (zo rond de 10 kb/sec).
Elke verdere torrent die ik nu steeds gebruik zijn ruim voorzien van seeders en peers.
-Virus of spyware / heb 2 verschillende virusscanners en diverse spyware progs gedraaid (waaronder Hitman pro)...Als laatste redmiddel heb ik zelfs XP er net vers opgezet...Geen verbetering.
-Gekeken of uberhaubt mijn verbinding wel goed was / Heb diverse keren mijn snelheden getest op www.speedtest.nl en alle waarden klopten prima.
Ook als ik een groot bestand ging downen kwam ik netjes aan mijn 500 kb/sec downspeed..
-Router / om dit eventuele probleem gelijk de kop in te drukken heb ik mijn router er gelijk tussen uit getrokken...draai nu dus zonder router (geen verschil)
-Clients / Zoals ik al zei gebruikte ik voorheen altijd Bittornado met volle tevredenheid.
Heb nu 2 andere versies van Bittornado al geprobeerd...Bitcomet en ook Azureus..geen verbetering.
Wat me wel opvalt is dat ik met Bittornado nauwelijk meer verbinding krijg met de tracker...dit gaat wel beter met Bitcomet en Azureus.
Ook opvallen was dat ik bij Azureus de upload enorm zag fluctueren..van 1 kb/sec tot 80 kb/sec in 1 sec...
Die ging als een jojo op en neer...downspeed bleef laag zo rond de 10 kb/sec..
De andere clients kwamen met de upload maar niet hoger dan 10 kb/sec (ook al heb ik een upload van 110 kb/sec).
-Poorten / Volgens mij heeft dit geen zin als je geen router gebruikt,maar ook heb ik een heel scala aan poorten geprobeerd.
Bij elke client die ik probeerde ben ik ook steeds van poort geswitched.
-De pc zelf / ben ook gaan testen op de pc van mijn vriendin...even eens zonder verbetering.
-XP / zoals ik al zei heb ik nu gisteren als laatste middel XP er vers opgezet.
Zonder verder ook maar iets er op te zetten ben ik gaan downen...nog steeds klote.
Ook na alle XP updates geen verbetering.
Als voorbeeld zit ik nu met Bittornado een cd te downen met 500 seeders en zo 700 leechers.
Na 1,5 uur heb ik verbinding met 20 peers en 44 seeders...Downspeed=15 kb/sec...upspeed=11 kb/sec.
Voorheen knalde zo'n bestand gewoon binnen.

Zoals jullie zien ben ik er al een poos serieus mee bezig en heb ik al diverse bekkenden om hulp gevraagd.
Tot op heden kom ik maar niet verder ik weet echt niets meer te verzinnen.

Hopenlijk dat iemand hier mij verder kan helpen.

Specs:
Chello Classic :downstream 512kb/sec upstream 110 kb/sec (geen datalimiet)
Modem:Thomson (model tcm390)
Windows XP (+laatste updates)
Clients: Nu Bittornado+Bitcomet (heb ook getest met Azureus)

Pc specs:
Athlon 3500+
1000 MB (2x 512 Kingston)
GFX-Card:X800XT PE
Mobo:Asus A8V (ik gebruik de netwerkkaart op het mobo)
Geluidskaart:Creative 5.1 live

Mocht er nog iets ontbreken aan info dan hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 20-03-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
Ben je toevallig niet over je download limit heen?
Je kan ook een mailtje sturen naar je ISP waarom je download/upload snelheid zo langzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ligt dit probleem niet gewoon bij je provider? Verder waarderen we het niet zo als er vergoedingen worden aangeboden; dat is niet de bedoeling op GoT ondanks de ongetwijfeld goede bedoeling :) Ik heb daarom een bepaalde paragraaf uit je betoog gehaald. Daarnaast pas ik je topictitel aan. Heb je hier al tussen gekeken: [search=torrent traag]?

Torrents: Dringend hulp gevraagd wegens probleem.. > Torrents plotseling enorm traag; wat te doen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47

Dentheman

Zie signature

Even je modem resetten? Alle kabeltje even loshalen en opnieuw inpluggen, evt. verleggen.

Als dit allemaal niet helpt even je pc op een andere aansluiting (buurman, vriendin oid) aansluiten?

[ Voor 96% gewijzigd door Dentheman op 20-03-2005 11:55 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Heb je al gecontroleerd of iemand anders dezelfde torrent als jij sneller kan downloaden? Want als speedtest 500 kb/s geeft en je krijgt bij je torrents slechts 15 kb/s, dan lijkt het me toch in de torrents te zitten. Pas als iemand anders exact dezelfde torrent meer dan dubbel zo snel kan binnenhalen zou ik me zorgen gaan maken. Je hebt niet nog andere programma's lopen die dingen aan het uploaden/downloaden zouden kunnen zijn?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ben je toevallig niet over je download limit heen?
Je kan ook een mailtje sturen naar je ISP waarom je download/upload snelheid zo langzaam zijn.
Chello hanteert geen datalimiet meer..en bovendien kan ik wel opde normale manier downloadnem te mijn volle bandbreedte

@Spider-007 ..Sorry van mijn aanbod...was idd alleen maar goed bedoeld.
Ik heb gezocht op GOT naar dit probleem en ben weinig bijzonders tegengekomen.
Het enige wat je overal leest zijn je poorten open zetten in je router..maar aangezien ik geen router meer heb is het hele poorten verhaal niet van toepassing bij mij.
Verder kwam ik ook tegen XP er vers op te zetten..dit heb ik gisteren gedaan als laatste red middel...helaas zonder succes :(
Even je modem resetten? Alle kabeltje even loshalen en opnieuw inpluggen, evt. verleggen.

Als dit allemaal niet helpt even je pc op een andere aansluiting (buurman, vriendin oid) aansluiten?
Modem is al diverse keren gereset...evens eens de kabels inpluggen..
Maar zoals ik al eerder zei...met alle andere testen is mijn speed wel ok...
Ik kan prima downloaden met volle bandbreedte...alleen die torrents doen het maar niet.
Bij buren testen is idd een goeie...helaas zit hier niemand in de buurt waar ik zo ff langs kan wippen..maar ik houd het wel in mijn achterhoofd
Heb je al gecontroleerd of iemand anders dezelfde torrent als jij sneller kan downloaden? Want als speedtest 500 kb/s geeft en je krijgt bij je torrents slechts 15 kb/s, dan lijkt het me toch in de torrents te zitten. Pas als iemand anders exact dezelfde torrent meer dan dubbel zo snel kan binnenhalen zou ik me zorgen gaan maken. Je hebt niet nog andere programma's lopen die dingen aan het uploaden/downloaden zouden kunnen zijn?
Dit heb ik even eens al gedaan (vergeten te melden)...had 3 torrents naar een vriend gestuurd die ook chello heeft.
Bij mij kwamen ze geen van allen bovem de 10 kb/sec uit...binnen 30 min kreeg ik al bericht dat ze bij hem stuk voor stuk boven de 100 zaten..(1 zelfs al tegen de 200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Vanzelfsprekend heb je ook je XP-firewall nagekeken? Ik heb ongeveer hetzelfde gehad waarbij dus ineens de firewall bleek aan te staan, zonder dat ik zelf daar iets (bewust) aan veranderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik maak ook gebruik van Chello Classic. Kijk maar eens in dit topic op chelloo.com. Een oorzaak zou kunnen zijn dat Chello de torrents nogal knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Slecht nieuws voor ons HGJ :(
Hier..lees deze link maar..ik post hier onder de nick Klippie..
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0
Ik heb de helpdesk gebeld van Chello..kreeg een persoon aan de lijn die zelf ook een gebruiker is van torrents en het probleem wel begreep.
Hij noteerde de klacht en tel. nr.
Binnen 5 min. belde hij terug met de volgende mededeling:
Ik stuit nu op een intern bericht waarin alles duidelijk wordt.
Chello heeft het dataverkeer in 4 groepen verdeeld.
-mail
-webbrowsing
-(nog iets)
-en peer to peer.

Aangezien Chello problemen heeft met de dataverkeer sinds ze de datalimiet er af hebben gehaald hebben knijpen ze de laatste groep in de piekuren.
(ik verwoord ff in het kort wat hij allemaal oplas)
Dit was echter een intern bericht en mocht niet naar buiten worden gebracht.
Toen ik vroeg of deze info. ergens op te zoeken was antwoorde hij ontkennend.
Wel was dit een blijvend iets :(

Rare alleen vind ik dat ik ook in de avonduurtjes niet hoger kom dan 20 kb/sec.
Ik denk eerder dat de laatste groep gewoon volledig geknepen wordt.

Maar misterie opgelost,helaas is het antwoord alles behalve bevredigend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Hier precies hetzelfde probleem idd :(

Wat een stelletje galbakken zijn het toch ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44
Ben je niet gewoon klaar als je iemand met campusnet strikt het verkeer naar andere poorten door te sturen?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja zet je torrent op poortje 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
Met Qualix: zet je bittorrent poorten op andere waarden dan de standaard waarden. Bij bepaalde trackers moet dit zelfs. Quality of service (poorten knijpen ;)) kan een provider eigenlijk alleen maar op poortbasis doen. Geavanceerdere filtering kunnen de routers met de enorme hoeveelheid traffic niet aan.

[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is misschien meer iets voor IT nu bekend is dat dit aan de provider ligt; dus met titelfix verkoop ik deze een schop :)

Torrents plotseling enorm traag; wat te doen? * > Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *
SA > IT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup ik gebruik 5000 to 5100 en haal meestal 500 a 800 kb/s op 60 kb up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Heb hier ook Chello, Thomson modem...
Gaat gewoon zn gangetje hier, niks knijpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dit fenomeen is ook wel bekend als Traffic Shaping, vooral redelijk populair bij universiteiten in Amerika, sinds kort bij enkele Amerikaanse ISPs en nu dus waarschijnlijk bij Chello. Poorten omgooien gaat hier (helaas) niet tegen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:57

sjaak

un giorno credi

Maar, is dit niet een vorm van datalimiet? Je wordt immers op een bepaalde snelheid gezet waarbij je dus nooit 'onbeperkt', voor zover je abo dat toelaat, kan downloaden. Je komt immers niet boven de zoveel kb/sec uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Kijk is op http://www.chelloo.com. Er lopen hier een aantal topics over dit probleem. Er zijn daar behoorlijk wat pissige mensen die ook windows allemaal geherinstaleerd hebben om te kijken of het daar aan lag. Ik heb zelf ook bijna mij harde schijf geformateerd totdat ik las dat heel veel chello klanten hier last van hebben.

Uit een van de reacties op de chelloo (underground) site:
Helpsedk medewerker heeft mij zelf een intern bericht voor gelezen waarin duidelijk was dat alle peer to peer data gecapt werd.
Dit was een blijvend iets en niet een tijdelijke actie.
en nog een reactie:
Chello heeft sinds het vrijgeven van de datalimiet de grootste problemen met de bandbreedte.
Om dit toch in de hand te houden hebben ze het internetverkeer ingedeeld in 4 klassen.
-Email.
-Websurfen
-(nog iets)
-en als laatste Peer to Peer verkeer.

[ Voor 20% gewijzigd door Johny58 op 20-03-2005 21:16 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:50
dit is hetzelfde als men doet met ftp's.
Als je toevallig een snelle proxy kan installeren, dan kun je wel weer op full speed downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Is dit wel legaal? Je hebt een abbo met een bepaalde snelheid, en geen datalimiet.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny58 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:14:
Kijk is op http://www.chelloo.com. Er lopen hier een aantal topics over dit probleem. Er zijn daar behoorlijk wat pissige mensen die ook windows allemaal geherinstaleerd hebben om te kijken of het daar aan lag. Ik heb zelf ook bijna mij harde schijf geformateerd totdat ik las dat heel veel chello klanten hier last van hebben.

Uit een van de reacties op de chelloo (underground) site:

[...]

en nog een reactie:

[...]
Dit mag niet zomaar? toch }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Dan ben ik toch maar weer wat blij met mijn adsl verbinding. Wat ik zo asociaal vindt van chello is dat ze dan van die reclame maken van brederband, dat je bestanden supersnel kan downloaden. Dat gaat hier dus niet op.

Blijkt niet het enige te zijn trouwens, eigen servers kunnen alleen chello gebruikers zien...

[ Voor 19% gewijzigd door Steephh op 20-03-2005 21:39 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Weet ook niet in hoeverre het allemaal waar is hoor, ik copy-paste het gewoon van het ene forum naar het andere. Maar er zal best een kern van waarheid inzitten als zoveel chello klanten er last van hebben.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Zou dit ook een verband hebben met een topic van mij op dit moment: Alweer Sweex ft. Chello... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik denk niet dat dit hetzelfde probleem is. (Hoewel het bij mij ook af en toe voorkomt dat ik mijn router - niet sweex maar linksys - moet resetten de laatste tijd). Het gaat hier echt om specifiek lage snelheden op de p2p netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ja ik heb het nu ook opeens, alleen download, upload is wel hoog... Ik word echt tureluurs van dat gezeik met routers en chello en afknijpen damm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Deze Chello classic abbonnee heeft geen enkele moeite om boven de 70kB/s uit te komen met het uploaden bij bittorrent.

Downloaden gaan evenredig met uploaden als het goed is. Tenslotte is het hele Bittorrent systeem er op gebaseerd dat je minstens net zo veel upload als download. Als je dat niet zou doen werkt het hele systeem niet.

Misschien ligt daar de kern van het probleem? Ik heb gehoord dat er asociale torrent clients bestaan die zich niks van de basisprincipes van Bittorrent aantrekken. Als meer mensen die aso clients gaan gebruiken werkt de dataverdeling binnen de zwerm niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Nou nee lijkt me niet, ik zit bij een site die alles bijhoudt en ik haalde vandaag eerder op de dag bij 2 andere torrents nog 100+ kB/sec en bij deze opeens <10... Snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Laatst online: 20:34

Neophyte

it&#039;s back....

Mijn verbinding is ook duidelijk trager. Ik was even aan het lezen over dat traffic shapen.
Traffic shapers can categorize traffic based on macroscopic characteristics, such as the traffic's protocol (IP, IPX, AppleTalk, DECNet, etc.), the ports an application is known to use (for example, Kazaa typically runs on port 1214), or on the basis of connections to a particular well-known host (such as a central game server), etc.
Als je de poorten dus wisselt, kan het nog steeds op het protocol, maar ik heb geen idee of torrents een apart protocol gebruiken. Iemand die hier meer verstand van heeft?

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolleke
  • Laatst online: 05-09 16:39
Het ligt ECHT aan Chello: als ik Azureus even sluit, mbv VPN via mijn werk (uni) het echte WWW op ga (buiten Chello-netwerk dus), dan ga de upload net zo hoog als ik heb opgegeven (45k/s). Sluit ik de VPN vebrinding weer, en ga ik vervolgens weer met Azureus on-line (dus rechtstreeks via Chello) dan fluctueert het uploaden heel erg en kom ik niet uit boven ~ 5k/s...
Port varieren helpt ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Best klote.. ik wilde eigenlijk Chello nemen (mijn huisgenoot die nu de ADSL betaalt verhuist over een maand namelijk), maar denk dat ik nu toch maar gewoon voor XS4ALL ga.. dit soort acties kunnen echt niet vind ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:27
Offtopic, maar ik zou zeggen, ontdek de wereld van usenet :P : www.binaries4all.nl o.a. voor redelijke uitleg.

Dit alles past wel bij de Chello manier van doen btw :).

Check http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=909 btw, er wordt dus aan gewerkt.

[ Voor 21% gewijzigd door flipjevandejam op 21-03-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it&#039;s back....

flipjevandejam schreef op maandag 21 maart 2005 @ 01:03:
Offtopic, maar ik zou zeggen, ontdek de wereld van usenet :P
.
Dan heb je met chello weer een ander probleem:
Chello Veel incompleet, retentie is maar 24 uur. Snelheid is wel goed.
bron=jouw linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Hmm eindelijk actie, laat ze gelijk even vragen of ze de FTP service ook weer open kunnen gooien :? Stelletje stakkerts bij Chello Pffff

edit:
Hoooo eens even 8)7 Ben nu met 280 kB/sec van een andere site aan het downloaden _/-\o_ Begrijp er nu helemaaaal niks meer van :O want ik heb nog steeds last van dit: Alweer Sweex ft. Chello...

[ Voor 51% gewijzigd door plofkip op 21-03-2005 07:14 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik hoop echt dat chello is een keer goed op zn vingers wordt getikt. Het is voor klanten uiterst frustrerend om van probleem naar probleem te gaan binnen deze provider.
Overigens werd er, bij de afschaffing van het datalimiet, door veel gebruikers al verwacht dat chello vast wel weer een ander 'dom' plan zou gaan verzinnen.

Ik hoop echt dat klanten massaal de mogelijkheid krijgen vroegtijdig hun contract op te zeggen. Ik zal in iedergeval een van de eerste zijn die van deze mogelijkheid gebruik zou maken. ALTIJD DAT GEZEIK MET CHELLO(sinds 1998 al) :(

[ Voor 6% gewijzigd door Johny58 op 21-03-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik begin er nu ook last van te krijge, gisteravond ook maar een upload van 10 kb/sec terwijl k m op 75 heb staan. downloaden is helemaal bagger met 3 kb/sec per bestand :(
nu gaat t alleen wel weer goewd, ben alleen benieuwd voor hoelang :?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Dit hebben ze 2 jaar geleden ook geflikt, alle poorten behalve web/mail gingen ze afknijpen tussen 12 uur smiddags en 12 uur savonds. Ben toen direct overgestapt op 8 mbit adsl voor hetzelfde geld (had een chello classic van 50 euro, toen 1.5 mbit down en 128 kbit up).
Blijkbaar kan hun netwerk de boel weer niet aan en passen ze dezelfde methode weer toe. Vrij irritant maar het helpt wel, de flinke downloaders stappen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch je eigen schuld. Met een beetje 'verstand' had je toch kunnen inschatten dat je dat soort gezeur krijgt met providers als Chello, Casema, Planet, HetNet enz. enz. Dat zijn providers die zich richten op amateurs.

Ik heb 4 jaar terug een half jaartje een Casema kabelabonnement gehad (vervelend als je geen keus hebt). Toen was ik voorgoed genezen. XS4all mag dan wat duurder zijn. Dit soort gezeik heb je nooit bij ze. En bij Demon (wel goedkoop) volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Neophyte schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:26:
Mijn verbinding is ook duidelijk trager. Ik was even aan het lezen over dat traffic shapen.

[...]

Als je de poorten dus wisselt, kan het nog steeds op het protocol, maar ik heb geen idee of torrents een apart protocol gebruiken. Iemand die hier meer verstand van heeft?
Internet werkt met het IP protocol, dus dat gebruiken de torrents dus ook.
Komt je quote hier vandaan?
Dan gaat het vooral om dit stukje tekst:
Traffic can also be categorized based of the content of the flow regardless of the flow's macroscopic characteristics. For example, most traffic shapers can easily identify and automatically categorize web traffic based on the negotiations that take place between a web server and a web browser when a page is requested, regardless of whether the web server is running on port 80 (the default) or some other nonstandard port.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it&#039;s back....

TheZoo schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:31:
[...]

Internet werkt met het IP protocol, dus dat gebruiken de torrents dus ook.
Komt je quote hier vandaan?
Dan gaat het vooral om dit stukje tekst:

[...]
Het was een soortgelijk verhaal ja, alleen iets langer (en met een gele achtergrond :))
Bedankt voor de toelichting, er is dus niets tegen te doen.

Is er al iemand die er heel veel last van heeft en erachter is, of die het van een chello (help)desker heeft gehoord, van hoe laat tot hoe laat er wordt geknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:13:
Toch je eigen schuld. Met een beetje 'verstand' had je toch kunnen inschatten dat je dat soort gezeur krijgt met providers als Chello, Casema, Planet, HetNet enz. enz. Dat zijn providers die zich richten op amateurs.
Ahum ...... mijn ISP wat doe je O-) Ze mogen dan wel op sommige plekken momenteel nog steeds last hebben van backbones/routes die een beetje brak zijn, maar 1 foutje in de 10 jaar dat ze bestaan mag hoor :P
En HetNet is precies hetzelfde alleen dan voor opa's en oma's ;)
Ik heb 4 jaar terug een half jaartje een Casema kabelabonnement gehad (vervelend als je geen keus hebt). Toen was ik voorgoed genezen. XS4all mag dan wat duurder zijn. Dit soort gezeik heb je nooit bij ze. En bij Demon (wel goedkoop) volgens mij ook niet.
Mjaa kijk daar heb je het dus ook :

Demon jarenlang een van de betere providers en opeens een jaar terug ofzo kregen ze problemen op de BBned lijnen omdat Bbned hun zaakjes niet goed had voorbereid op een redelijk hoog belast netwerk :)

En dat is ook weer gefixed dacht ik !!!

Als je toch echt zo'n lijstje moet maken dan zou ik eerder al die nieuwe ISP's die als paddenstoelen uit de grond springen zoals Speedlinq en dergelijke.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen merk ik er ook wat van.

Client: Azureus
Listen poort: 64000

Wat werkt normaal?
- het downloaden
- het uploaden tijdens de downloadfase

Wat werkt niet normaal?
- het seeden (zowel uploads laag (totaal minder dan 20KB/s) als constant verbroken verbindingen).

Helaas weet ik vooralsnog ook niets over wat hier exact aan de hand is. Verhalen over traffic shaping hoor ik ook, maar wat er precies achter zit heb ik ook nog niet kunnen achterhalen.
Wat ik in ieder geval wel kan ontkrachten is de uitlating van die helpdeskaap hierboven die beweerde dat het chello netwerk het verkeer niet aankan sinds het loslaten van de datalimieten. Om twee redenen is dat onzin:

- als het netwerk aan z'n limieten lag zou alle verkeer even sterk getroffen zijn, dat is hier duidelijk niet het geval
- als het aan netwerkcapaciteit lag, zou van tijdstip tot tijdstip enorm verschillen (17u 's middags zou moddertraag zijn, 5u 's ochtends bliksemsnel). Ook dat is hier duidelijk niet het geval.

Waarom deed die helpdesker dan die uitlating? Simpel. Ze weten het ook niet, en je hebt van die sukkels die dat niet durven toegeven en dan zelf iets verzinnen (zelfde als dat verhaal van de 400GB limiet die iemand aan de helpdesk genoemd zou hebben vlak na het loslaten van de datalimieten).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:37:
Als je toch echt zo'n lijstje moet maken dan zou ik eerder al die nieuwe ISP's die als paddenstoelen uit de grond springen zoals Speedlinq en dergelijke.
Ha, ha,

Zal het leeftijdsverschil wel zijn. Voor mij is Planet ook zo'n 'nieuwe' provider die als een paddestoel uit de grond sprong toen ze dachten dat er wat te verdienen was. Blij te horen dat het allemaal verder wel goed werkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 18:57

sjaak

un giorno credi

Och, ik ben er vooralsnog zeer tevreden over, noem me een amateur, maar geen gezeik met datalimieten, weinig last van storingen, helpdesk die afgelopen tijd goed bereikbaar is, een goede prijs. Als ik Demon bij mij in de buurt zou nemen schiet m'n ping naar het dubbele, heb ik elke maand wel werkzaamheden en andere malle dingen. (getuige iemand die op de centrale zit waar mijn telefoonlijntje ook naar toe loopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:03:
Ha, ha,

Zal het leeftijdsverschil wel zijn. Voor mij is Planet ook zo'n 'nieuwe' provider die als een paddestoel uit de grond sprong toen ze dachten dat er wat te verdienen was. Blij te horen dat het allemaal verder wel goed werkt... ;)
Ehm ...... OK => Ik ben 20 en U ?? :+

Ik wil dan wel eens weten welke ISP's naast XS4ALL en Planet evenlang bestaan ?? Die zijn toch samen "opgegroeid" of niet ??

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 21-03-2005 16:29 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Hier moet ik (voor het geval je het je afvroeg 24) even ingrijpen, planet == het net == xs4all, allemaal hetzelfde bedrijf, zelfde routers, alles hetzelfde. Xs4all heeft alleen uitgebreidere service, niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je bv een programma van download.com download?
Wat voor snelheden haal je dan? of op speedtest.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:38:
En als je bv een programma van download.com download?
Wat voor snelheden haal je dan? of op speedtest.nl?
Dat is geen p2p he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Ze zijn alledrie van KPN, Xs4all is alleen wel compleet onafhankelijk afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Thunder schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:45:
[..] Xs4all is alleen wel compleet onafhankelijk afaik.
quote van XS4ALL site:
De daadwerkelijke [..] snelheid is afhankelijk van een aantal factoren waaronder de afstand van de koperlijn tussen uw adres en de KPN centrale
Wat noem jij dan "compleet onafhankelijk" :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:15

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

En om even nog iets verder off-topic te gaan:

Na de recente ADSL snelheidsverhoging kreeg Planet internet te maken met slechte snelheden/ping tijden in de piekuren, terwijl Het Net en XS4all nergens last van hadden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

XS4ALL is een dochteronderneming van KPN.
XS4ALL is de oudste publieke ISP van Nederland.
XS4ALL heeft geen uitgebreidere service, alle andere "oude" ISP's hebben een uitgeklede service. De service van XS4ALL is gewoon zoals het hoort.

Planet is van het begin al van KPN geweest, meen ik.

Het grote verschil tussen XS4ALL en Planet is dat Planet commercieel opgezet is terwijl XS4ALL ontstaan is uit een hobbyclub.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

"Planet" was vroeger "World Access", www.wxs.nl gaat nu gewoon naar www.planet.nl. En planet bestaat al 10 jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online

Casema is toch echt wel flink verbeterd de afgelopen tijd. En bij Demon regent het klachten, sla het topic in dit forum er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
Nou, heb zelf even een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de vraag of het verhaal op chelloo.com waar is:
Recentelijk is het mij opgevallen dat de uploadsnelheid van p2p-applicaties bedroevend laag is: ik kom momenteel niet boven de 8 a 10k/s uit, gemiddeld heb ik een upload van 1 a 2 k/s. Andere applicaties hebben hier geen last van (ter vergelijking: een email met attachment van 5mb versturen via gmail duurt 50 sec. - dit is een uploadsnelheid van 100k/s)

Op chelloo.com geeft men hiervoor een mogelijke verklaring, nl. dat jullie sinds het afschaffen van de datalimieten het p2p-verkeer cappen om zo de bandbreedte te drukken. (http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0)
Dit was hun reactie:
Het drukken van p2p verkeer om bandbreedte te drukken is niet aan de orde. Deze actie zou juist de bandbreedte voor de overige producten verbreden. Wel is het zo dat p2p verkeer tijdens piekmomenten de laagste prioriteit krijgt, email, surfen en ftp hebben hogere prioriteit. Buiten piektijden moet er geen verschil waarneembaar zijn.
Het lijkt erop dat ze idd het internetverkeer in groepen indelen, waarbij p2p-verkeer de laagste prioriteit krijgt, dus wat dat aangaat klopt het verhaal van chelloo.com wel. Het enige verschil is dat het volgens chello buiten de piektijden geen lagere snelheid zou moeten opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBucket op 21-03-2005 18:03 . Reden: (eigen mening weggehaald) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:28

boesOne

meuh

Dus je hebt eigenlijk helemaal geen internet abbo bij chello, alleen een surf, mail en ftp abbo.. 8)7
Chello bepaald voor U wat belangrijk is :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-boesOne- schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:15:
Dus je hebt eigenlijk helemaal geen internet abbo bij chello, alleen een surf, mail en ftp abbo.. 8)7
Chello bepaald voor U wat belangrijk is :)
Aardig, doet me denken aan dit verhaal:

http://slashdot.org/artic.../19/0341236&tid=215&tid=1

(oftewel, wij onderdrukken Voip niet, we geven alleen voorrang aan onze eigen diensten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Hier moet ik (voor het geval je het je afvroeg 24) even ingrijpen, planet == het net == xs4all, allemaal hetzelfde bedrijf, zelfde routers, alles hetzelfde. Xs4all heeft alleen uitgebreidere service, niets anders.
Planet != xs4all.. 't mag dan wel allemaal KPN zijn, maar zover ik weet heb ik collega's die voor xs4all werken maar toch echt niet aan dezelfde routers knutselen als ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
Vilenin schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:53:
XS4ALL is een dochteronderneming van KPN.
XS4ALL is de oudste publieke ISP van Nederland.
XS4ALL heeft geen uitgebreidere service, alle andere "oude" ISP's hebben een uitgeklede service. De service van XS4ALL is gewoon zoals het hoort.

Planet is van het begin al van KPN geweest, meen ik.

Het grote verschil tussen XS4ALL en Planet is dat Planet commercieel opgezet is terwijl XS4ALL ontstaan is uit een hobbyclub.
Je had idd XS4ALL als hobbyclub.
Daarna kwam WorldAccess en Planet Internet, wat toen samenging in Planet Internet werd (van Videotex NV).
HetNet werd toen gelanceerd door KPN, soort intranet achtig iets.
Op een gegeven moment werd HetNet ook een internet-aanbieder en is dat allemaal samengekomen in PLANET MEDIA GROUP NV (100% dochter van KPN).
XS4ALL werd toen ook gekocht door KPN, maar als dochter-constructie.

Dat is toen een tijdje terug bij KPN binnengetrokken en is Planet en HetNet gewoon KPN. XS4ALL
is nogsteeds apart, eigen CAO, eigen personeel, eigen netwerk etc. Politiek is't allemaal vast wel 1, maar dat weet ik weer niet :)

Planet richt zich op de massa-markt, HetNet op de massa-budget markt, XS4ALL meer op business. Best goede verdeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Chello Classic, download/upload dag en nacht torrents:
- Download: Meestal boven de 100... af en toe richting 400 kb/s
- Upload: Altijd tegen het maximale wat ik instel.. Wat bij mij dus 90 kb/s is, waardoor ie altijd tussen de 80 en 90 kb/s in zit.

Luister poort: 8767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:29:
Ehm ...... OK => Ik ben 20 en U ?? :+
*2+4, maar je mag toch nog je zeggen...
Ik wil dan wel eens weten welke ISP's naast XS4ALL en Planet evenlang bestaan ?? Die zijn toch samen "opgegroeid" of niet ??
Nee, xs4all was de eerste die commercieel Internet aanbood in Nederland. Ik werkte toen al enige tijd bij een universiteit en gebruikte het 'net' al een paar jaar. Xs4all bood destijds op de HCC beurs (of zoiets) floppies met KA9Q of zoiets (misschien herinner ik me dat verkeerd, maar het is al een tijdje geleden). Ik had onder m'n buro op de uni een oude 286 staan met een modem waarmee ik mezelf 'stiekem' toegang tot het net gaf. Een keer het modem over laten gaan en dan belde hij me automatisch terug...

Toen dachten mensen dat je een beetje gek was als je vertelde over dat fantastische Internet...

Maar goed, ik zei al dat ik oud was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
Een nieuwe update van coax.nl:
De oorzaak van de problemen ligt in een nieuwe tool die gebruikt wordt voor het aanpassen van de prioriteit van de verschillende data-verkeers-stromen. Elke provider gebruikt iets dergelijks om belangrijk verkeer betrouwbaarder en sneller te kunnen afhandelen dan minder belangrijk verkeer. Helaas functioneert de nieuwe tool nog niet optimaal. Volgens UPC is het niet de bedoeling bepaald dataverkeer expres te knijpen. Alleen als het erg druk is zou dit voor kunnen komen. Normaal gesproken is er voldoende bandbreedte voor alle dataverkeer. UPC werkt er hard aan om de nieuwe tool goed te laten werken.
(Fragment, volledige artikel is hier te lezen: http://www.coax.nl/news/more.php?NewsID=911)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
0siris schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:49:
[...]

quote van XS4ALL site:
[...]
Wat noem jij dan "compleet onafhankelijk" :?
Lieve schat, zo werkt dat bij elke ADSL ISP :)

Bovendien biedt XS4ALL ook ADSL aan via BBNed dat zou toch al genoeg moeten zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thunder op 21-03-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
MrBucket schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:58:
Een nieuwe update van coax.nl:

[...]

(Fragment, volledige artikel is hier te lezen: http://www.coax.nl/news/more.php?NewsID=911)
Dankjewel voor het posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

FaNtJuH schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:36:
[...]

Dankjewel voor het posten :)
Nu hopen dat het waar is en dat het ze maar snel mag lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ppfff.....ik was mijn topic kwijt...is hij hierheen verplaatst..
Maargoed...weer gevonden dus ;)

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem (zo ongeveer 5 kb/sec tot 20 kb/sec downstream maximaal en upstream varierend van 5 kb/sec tot heel soms even 40 kb/sec).
Heb vandaag weer de helpdesk gebeld hoe het zit met die piekuren en met die 50% cap in die uren.
aangezien ik niks merk van de dal-uren en die 50% cap bij mij eerder richting de 90% cap non-stop!! gaat.
Een medewerker heeft het een en ander uitgezocht en nagevraagt en weer het hele verhaal bevestigd dat peer to peer een lage pre. heeft en dat deze inderdaad gecapt wordt.
Maar hoe zit het dan met de piekuren vroeg ik hem? (aangezien ik nergens de dal-uren kan merken)
En hoe zit het me die 50% cap?? (lijkt bij mij wel 90%).
Zijn antwoord was dat ik blijkbaar in een "probleem' gebied zit wat zwaarder gecapt wordt.
Niks geen 50% cap dus en niks geen piekuren...gewoon cappen naar hun eigen inzicht.
Verbaast vroeg ik hem of ik voortaan dus altijd deze snelheden zou behouden.
Zijn antwoord was..ja.

Heb alweer 3 klachten mails verstuurd naar Chello,COAX en Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een provider kan niet alle poorten afknijpen é. Probeer es een hogere poortrange. tussen de 40000 en de 50000 zouden ze nog goed moeten zijn. Volgens mij ligt het daaraan. Ondanks dat je geen router gebruikt, gebruikt je pc ook poorten é. ik hoop dat dit werkt. bij mij toch alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
melly schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:08:
Gebruik dan ook gewoon de "MyReact", daar issie voor :P (Zelf ook pas ontdekt hoor :$)
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem (zo ongeveer 5 kb/sec tot 20 kb/sec downstream maximaal en upstream varierend van 5 kb/sec tot heel soms even 40 kb/sec).
Heb vandaag weer de helpdesk gebeld hoe het zit met die piekuren en met die 50% cap in die uren.
aangezien ik niks merk van de dal-uren en die 50% cap bij mij eerder richting de 90% cap non-stop!! gaat.
Same here. Ik geloof dat ik vandaag nog niet eens boven de 4k/s upstream ben gekomen :(
Zijn antwoord was dat ik blijkbaar in een "probleem' gebied zit wat zwaarder gecapt wordt.
Niks geen 50% cap dus en niks geen piekuren...gewoon cappen naar hun eigen inzicht.
Zijn antwoord was..ja.
Hij is wel eerlijk, daar kan je niks van zeggen. Tact, da's weer een ander verhaal ;)

Maar goed, als we Coax en UPC mogen geloven, dan wordt er aan gewerkt. Dus misschien dat, na genoeg gezeik van klanten (en een aantal opzeggingen...), er van hoger hand alsnog de opdracht wordt gegeven om deze cap er weer uit te gooien.

En dan maar hopen dat ze niet met het volgende geintje op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
melly schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:08:

Een medewerker heeft het een en ander uitgezocht en nagevraagt en weer het hele verhaal bevestigd dat peer to peer een lage pre. heeft en dat deze inderdaad gecapt wordt.
Maar hoe zit het dan met de piekuren vroeg ik hem? (aangezien ik nergens de dal-uren kan merken)
En hoe zit het me die 50% cap?? (lijkt bij mij wel 90%).
Zijn antwoord was..ja.

Heb alweer 3 klachten mails verstuurd naar Chello,COAX en Radar.
Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.

Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.

Mensen roepen zo snel als het niet werkt "provider, provider" maar daar ligt het niet aan.

En je mail naar Radar? daar wordt dus -niets- mee gedaan, je klaagt over het feit dat je niet snel genoeg -warez- kan binnenhalen terwijl andere dingen wel goed werken..

Een auto die 160 kan op de snelweg stuur je ook niet terug als ie maar 120 kan als er een aanhanger van 5 ton aanhangt. Hij rijdt immers goed en het probleem ligt dan bij jezelf.

Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:14:
een provider kan niet alle poorten afknijpen é. Probeer es een hogere poortrange. tussen de 40000 en de 50000 zouden ze nog goed moeten zijn. Volgens mij ligt het daaraan. Ondanks dat je geen router gebruikt, gebruikt je pc ook poorten é. ik hoop dat dit werkt. bij mij toch alleszins.
Nee, niet echt. Ik geloof dat ik alle listen-poorten al heb geprobeerd die in deze en soortgelijke threads op andere fora zijn genoemd, but to no avail...
En daarbij, dan stel je alleen het listen-poort in (voor inkomende connecties), connecties die jouw client maakt naar andere torrent-gebruikers worden vanuit een willekeurig poortnr gemaakt naar de listen-poort die de ander beschikbaar heeft gesteld. Dus daar heb je geen controle over.

Als ik de dingen over traffic shapers mag geloven, dan hoeft de identificatie van pakketjes dus niet puur aan het TCP-poort te liggen. Zou wel eens willen weten welke identificatie-punten er verder nog mogelijk zijn. Heb al wel een stukje over linux traffic shapers gelezen, maar dat ging me een beetje boven de pet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBucket schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:23:
[...]

Nee, niet echt. Ik geloof dat ik alle listen-poorten al heb geprobeerd die in deze en soortgelijke threads op andere fora zijn genoemd, but to no avail...
En daarbij, dan stel je alleen het listen-poort in (voor inkomende connecties), connecties die jouw client maakt naar andere torrent-gebruikers worden vanuit een willekeurig poortnr gemaakt naar de listen-poort die de ander beschikbaar heeft gesteld. Dus daar heb je geen controle over.

Als ik de dingen over traffic shapers mag geloven, dan hoeft de identificatie van pakketjes dus niet puur aan het TCP-poort te liggen. Zou wel eens willen weten welke identificatie-punten er verder nog mogelijk zijn. Heb al wel een stukje over linux traffic shapers gelezen, maar dat ging me een beetje boven de pet...
ahzo... wel, wat jedan wel kan doen is op je pc een proxy installeren. Dan kan je bepalen welke poort opengaat enzo. Winproxy is een bekende dacht ik, dat werkt als een soort firewall niet? kan je toch bepalen via welke poorten dat verkeer dan gaat? of sla ik de bal helemaal mis nu?

edit:
buitenaf vekeer --> extern adres --> proxysoftware op je pc --> instellingen controleren --> toegang verlenen tot je netwerkkaart en je intern lan adres --> proxysoftware op je pc--> instellingen controleren --> extern adres --> buitenafverkeer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
Tasma schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:22:
[...]
Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.
Ow heerlijk, sitting ducks 8)
Lees: http://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=909
En deze ook http://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=911

Bovendien werk je er nu niet meer, dus ben je blijkbaar ook niet op de hoogte van inside info.
Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.
Da's mooi, je schiet jezelf met deze opmerking mooi in je voet. Of was het voorgaande een poging tot sarcasme?

[ Voor 6% gewijzigd door MrBucket op 21-03-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
[...]

Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.

Mensen roepen zo snel als het niet werkt "provider, provider" maar daar ligt het niet aan.

En je mail naar Radar? daar wordt dus -niets- mee gedaan, je klaagt over het feit dat je niet snel genoeg -warez- kan binnenhalen terwijl andere dingen wel goed werken..

Een auto die 160 kan op de snelweg stuur je ook niet terug als ie maar 120 kan als er een aanhanger van 5 ton aanhangt. Hij rijdt immers goed en het probleem ligt dan bij jezelf.

Sorry hoor..maar lees ff de fora voor je zo reageert |:(
Er zijn er al vele topics die hier over gaan met heel veel leden die dezelfde klachten hebben.
Sterker nog...2 verschillende werknemers bij de helpdesk hebben dit verhaal mij zelf verteld!!!!...
Chello capt peer to peer!!..alleen zijn er problemen waardoor sommige iets teveel gecapt worden.
Knap als jij nog meer weet als Chello zelf (hmmm....is dit eigenlijk wel zo knap?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
[...]

Dit is echt de lelijkste post die ik ooit heb gezien, vol met onzin...
Vooral het stuk over warez binnenhalen?! Wie zegt dat het om warez gaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
[...]

Zelfs als je bij Chello werkt op de helpdesk weet je er vaak ook niks van hoor, 2/3 jaar terug werd er iig wel degelijk geknepen, en op de afdeling wisten we van helemaal NIKS. Pas na herhaaldelijk contact met hogerop werd er wat duidelijker.

http, mail etc. verkeer was ongelimiteerd, al het overige zat een flinke knijper op rond de piekuren. Zelf nog getest toen ik overgestapt was naar Demon, een maat van mij met (toen nog) Chello eerst iets downloaden vanaf mijn ftp: 14 kB/sec ofzo.. toen hetzelfde bestand via mijn webserver binnengehaald en dat ging gewoon met 55kB/sec (de max upload van m'n adsl lijn). 's Nachts ging het iets beter, maar echt vrolijk werd je er niet van.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrBucket schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:18:

[...]

Hij is wel eerlijk, daar kan je niks van zeggen. Tact, da's weer een ander verhaal ;)
Eerlijk bullshit - weer een helpdesker die het antwoord niet weet en maar iets verzint. Trafficshaping gebeurt niet per 'regio' maar op de backbone, bovendien wordt niets actief gecapped. Dit klinkt verdacht als de FTP problemen - niet opzettelijk gedaan, maar gezien het alleen P2P treft een bijzonder lage prio om te verhelpen :z
Maar goed, als we Coax en UPC mogen geloven, dan wordt er aan gewerkt. Dus misschien dat, na genoeg gezeik van klanten (en een aantal opzeggingen...), er van hoger hand alsnog de opdracht wordt gegeven om deze cap er weer uit te gooien.
Het is geen cap, gewoon een brak ingestelde shaper als ik het zo hoor. Iig heeft het bellen van de helpdesk bijzonder weinig nut in deze - de kennis in deze topic is groter dan bij de helpdesk zelf (kijk maar naar de geciteerde uitlatingen van die lui...)
En dan maar hopen dat ze niet met het volgende geintje op de proppen komen.
Idd.
[...]

[...]

Precies WAAROM werk je er niet meer :? :z

* dion_b mompelt iets van lees de draad voor je blaat enzo...
[...]

Dat op zich wel, en om een simpele reden:

Radar (en dergelijke consumentenprogrammas) hoort een laatste redmiddel te zijn om aan te grijpen op moment dat de leverancier een gemelde probleem niet oplost binnen redelijke tijd en andere wegen (bijv COAX) ook geen uitkomst bieden.

Dit is een issue dat hooguit een week speelt, bij UPC weet men er het fijne nog niet van en wordt het onderzocht. Als er over pakweg een maand niets veranderd is, dan is het misschien tijd om naar Radar oid te schijven, maar door dat nu al te doen maak je je idd volstrekt belachelijk en zul je waarschijnlijk een standaardantwoord krijgen dat je melding genoteerd is maar dat je beter eerst zelf kunt melden en kijken of je er niet direct met de leverancier uit kunt komen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:53:
xs4all was de eerste die commercieel Internet aanbood in Nederland.
1 minieme en off-topic aanvulling: de eerste die commercieel internet aanbood aan consumenten, in Nederland. NLnet (later overgenomen door UUnet) bood commercieel internettoegang aan, maar enkel voor bedrijven. Xs4all heeft NLnet zover gekregen toegang door te mogen verkopen, met het idee in het eerste half jaar 500 gebruikers te kunnen vinden. Dat bleek de eerste dag al te lukken.

Zie ook http://www.xs4all.nl/overxs4all/sites/5jaar/

ondergetekende had overigens destijd ondermeer bij Utopia een accountje. :) them good old days. 300 bits per seconde.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 03:33:
1 minieme en off-topic aanvulling: de eerste die commercieel internet aanbood aan consumenten, in Nederland. NLnet (later overgenomen door UUnet) bood commercieel internettoegang aan, maar enkel voor bedrijven. Xs4all heeft NLnet zover gekregen toegang door te mogen verkopen, met het idee in het eerste half jaar 500 gebruikers te kunnen vinden. Dat bleek de eerste dag al te lukken.

Zie ook http://www.xs4all.nl/overxs4all/sites/5jaar/

ondergetekende had overigens destijd ondermeer bij Utopia een accountje. :) them good old days. 300 bits per seconde.
Je hebt gelijk natuurlijk. Consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Burne schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 03:33:
[...]

1 minieme en off-topic aanvulling:
Inderdaad, je bevuilt dit topic :)

edit:
Ik haalde net weer is 450 kB/sec met Azureus :) Port 8767 met alternatieve Socket Polling aan.

[ Voor 25% gewijzigd door plofkip op 22-03-2005 07:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

....

Goed bewijs ja .. van de "kwaliteit" van de Helpdesk bij Chello.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tsja, het lijkt me dat je duidelijk meer dataverkeer gebruikt, dan je voor betaald. Hiermee breng je de andere gebruikers op kosten, en wordt het trager voor de rest.... Lijkt me niet geheel onterecht.
Zie het als een feessie met gratis bier voor iedereen: als jij 30 kratten in je auto zeg, gaan ze ook klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter. KPN bood XS4ALL de vrijheid zelfstandig te handelen. XS4ALL bleef daardoor in staat nieuwe internetdiensten te ontwikkelen, de kwaliteit en veiligheid van internet te optimaliseren en de privacy van haar klanten blijvend te bewaken. De ex-aandeelhouders sloten een contract met KPN waarin de onafhankelijkheid van XS4ALL werd vastgelegd op een aantal cruciale punten, voor een periode van drie jaar. Doke Pelleboer, voormalig lid van het managementteam van de business line Internetdiensten van KPN, werd algemeen directeur.
http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/index.html
Ondanks de redelijk autonomie binnen KPN N.V. is Xs4all weldegelijk een KPN dochter en niet meer het stoutste jongetje van de klas wat ze vroeger waren.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
dion_b schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 02:04:

[...]

Dat op zich wel, en om een simpele reden:

Radar (en dergelijke consumentenprogrammas) hoort een laatste redmiddel te zijn om aan te grijpen op moment dat de leverancier een gemelde probleem niet oplost binnen redelijke tijd en andere wegen (bijv COAX) ook geen uitkomst bieden.

Dit is een issue dat hooguit een week speelt, bij UPC weet men er het fijne nog niet van en wordt het onderzocht. Als er over pakweg een maand niets veranderd is, dan is het misschien tijd om naar Radar oid te schijven, maar door dat nu al te doen maak je je idd volstrekt belachelijk en zul je waarschijnlijk een standaardantwoord krijgen dat je melding genoteerd is maar dat je beter eerst zelf kunt melden en kijken of je er niet direct met de leverancier uit kunt komen...
Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. De enige reden dat ik, en velen met mij, een snellere internet verbinding bij chello hebben is om films, muziek etc te kunnen downloaden (waarmee NB zelfs geadverteerd wordt op bijvoorbeeld de televisie). Ik heb echt geen 4Mbit downstream verbinding nodig om te surfen of mijn mail te lezen. Op het moment is het dus zo dat ik al een week (of zelfs al iets langer bij mij :'( ) met dit probleem zit. Ik betaal dus gewoon minstens €17,- meer per maand dan de mensen met goedkopere chello abbonementen om een internetpagina of een mailtje 0.03 seconden sneller te kunnen downloaden?
Als het nou zo was dat ik af en toe een keertje een probleem had met chello dan had ik misschien wat meer geduld gehad. Maar dit komt na een periode van maanden waarin ik keer op keer ben afgeknepen. Dit zou de eerste maand geweest zijn dat ik eindelijk weer eens fatsoenlijk kon downloaden en dan krijg je dit weer... Volkomen ONACCEPTABEL!
RemcoDelft schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:10:
Tsja, het lijkt me dat je duidelijk meer dataverkeer gebruikt, dan je voor betaald. Hiermee breng je de andere gebruikers op kosten, en wordt het trager voor de rest.... Lijkt me niet geheel onterecht.
Zie het als een feessie met gratis bier voor iedereen: als jij 30 kratten in je auto zeg, gaan ze ook klagen...
nofi hoor maaruh... O N B E P E R K T als in geen datalimiet. Er bestaat in dit geval in principe niet zoals als teveel. Er zijn natuurlijk altijd mensen die overdrijven, maar hier hebben heel veel mensen last van, ook de mensen die maar 40 gig per maand willen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
aardbeix15 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:41:
[...]

Ondanks de redelijk autonomie binnen KPN N.V. is Xs4all weldegelijk een KPN dochter
Ja dat zeg ik toch? :P
en niet meer het stoutste jongetje van de klas wat ze vroeger waren.
Niet meer zo stout als vroegâh misschien maar volgens mij is de rest nog een stuk braver hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

FTP werd (wordt ?) ook afgeknepen toen ik nog bij dat ramp bedrijf mn verbinding had

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Waarom lult iedeereen over KPN Xs4all en planet?! Dit is topic over Chello hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:44
Johny58 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:07:
[...]

nofi hoor maaruh... O N B E P E R K T als in geen datalimiet. Er bestaat in dit geval in principe niet zoals als teveel. Er zijn natuurlijk altijd mensen die overdrijven, maar hier hebben heel veel mensen last van, ook de mensen die maar 40 gig per maand willen downloaden.
Met dien verstande dat mensen er een beetje normaal mee omgaan, ja. Data kost geld. Ik ben er ook voor dat ISPs gaan afrekenen op data ipv het heffen van abonnementsgeld, stuk eerlijker. Een beetje zoals je nu belbundels hebt bij telefoons.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Johny58 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:07:
[...]

Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. De enige reden dat ik, en velen met mij, een snellere internet verbinding bij chello hebben is om films, muziek etc te kunnen downloaden (waarmee NB zelfs geadverteerd wordt op bijvoorbeeld de televisie). Ik heb echt geen 4Mbit downstream verbinding nodig om te surfen of mijn mail te lezen. Op het moment is het dus zo dat ik al een week (of zelfs al iets langer bij mij :'( ) met dit probleem zit. Ik betaal dus gewoon minstens €17,- meer per maand dan de mensen met goedkopere chello abbonementen om een internetpagina of een mailtje 0.03 seconden sneller te kunnen downloaden?
Dus pak het stap voor stap aan. Eerst vriendelijk je provider aanschrijven, dan minder vriendelijk. Als je daar niets mee opschiet, Coax contacteren. Als dat niet werkt, DAN PAS overwegen om Radar of Kassa oid in te schakelen. Dit is gewoon ronduit voorbarig. Je gaat toch ook niet voor die ene uitstekende tak van de boom van de tuin van je buren in cassatie? 8)7
Als het nou zo was dat ik af en toe een keertje een probleem had met chello dan had ik misschien wat meer geduld gehad. Maar dit komt na een periode van maanden waarin ik keer op keer ben afgeknepen. Dit zou de eerste maand geweest zijn dat ik eindelijk weer eens fatsoenlijk kon downloaden en dan krijg je dit weer... Volkomen ONACCEPTABEL!
En toch volstrekt iets anders. Tot vorige maand heeft UPC geoordeeld dat jouw internetgebruik onaanvaardbaar was. Wat aanvaardbaar is mogen ze 100% zelf beslissen, daar heb je ook voor getekend. Niet mee eens? Dan had je het nooit moeten ondertekenen, je hebt je er namelijk accoord mee verklaard :o
Om commerciele redenen (XS4All schaft toepassing FUP af enzo) hebben ze besloten dat niet langer te doen. Prima. Er is dan ook geen limiet.

Nu is er sprake van een storing - traffic shaping is opzettelijk (en noodzakelijk als je de teugels helemaal loslaat), maar het systeem slaat een beetje door. Tja, kinderziektes - kan altijd gebeuren. Men is ermee bezig het op te lossen (niet het afschaffen van de traffic shaping, maar gewoon ervoor zorgen dat het doet wat het hoort te doen, namelijk niets op moment dat het netwerk rustig is).

En dat dat zo is, is duidelijk. Afgelopen weekend kon ik (ook 's nachts) tijdens het seeden uploaden met max 20KB/s, terwijl ik dit typ seed ik met 64KB/s, wat exact de max is die ik in mijn bittorent client heb ingesteld _/-\o_

Ik vraag me af of het bij anderen ook weer fatsoenlijk werkt, maar al is dat niet zo, je bent volstrekt onredelijk om binnen een week al met Radar enzo te blaten :o
En IMHO nogal paranoide dat je gelijk kwaad opzet aanneemt waar gewoon technisch geblunder een perfect aanvaardbare verklaring is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

dion_b schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:01:
[...]

En dat dat zo is, is duidelijk. Afgelopen weekend kon ik (ook 's nachts) tijdens het seeden uploaden met max 20KB/s, terwijl ik dit typ seed ik met 64KB/s, wat exact de max is die ik in mijn bittorent client heb ingesteld _/-\o_

Ik vraag me af of het bij anderen ook weer fatsoenlijk werkt, maar al is dat niet zo, je bent volstrekt onredelijk om binnen een week al met Radar enzo te blaten :o
En IMHO nogal paranoide dat je gelijk kwaad opzet aanneemt waar gewoon technisch geblunder een perfect aanvaardbare verklaring is :z
Op dit moment kan ik ook wel seeden richting mijn maximale uploadsnelheid, maar alleen omdat ik op dit moment op een populaire torrent zit, waar ook andere leden van chello op zitten. Het interne verkeer wordt niet beïnvloed. Op de wat kleinere torrents, of torrents van wat minder bekende buitenlandse sites is het nog huilen met de pet op. (3-4 kps up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Dus pak het stap voor stap aan. Eerst vriendelijk je provider aanschrijven, dan minder vriendelijk. Als je daar niets mee opschiet, Coax contacteren. Als dat niet werkt, DAN PAS overwegen om Radar of Kassa oid in te schakelen. Dit is gewoon ronduit voorbarig. Je gaat toch ook niet voor die ene uitstekende tak van de boom van de tuin van je buren in cassatie?
Laat ik dan even verduidelijken waarom ik naar Radar heb gemaild.
Toen ik de mail verstuurde was er nog niets tot weinig bekend dat het mischien om een storing ging.
Het enige wat aan info bekend was was de mededeling die ik kreeg van 2 verschillende helpdesk medewerkers.
En die was dat ik GECAPT was en dat dit BLIJVEND was....
1 Van de medewerkers was zelfs zo vriendelijk om een intern bericht aan me voor te lezen waar in duidelijk stond dat peer to peer in de piekuren de laagste pre. heeft.
Mij werd dus duidelijk verteld dat dit van blijvende aard was en op mijn vraag of ik dus ooit nog hoger zou komen dan mijn 10kb/sec aan up- en download werd ontkennend geantwoord.
Door deze informatie heb ik besloten om een mail naar Radar te sturen omdat ik dat ronduit te gek voor woorden vond.
50,- In de maand betalen voor telefoon snelheden.
Mischien dat nu het 1 en ander wat duidelijker is.
Zal trouwens al een hoop frustratie en ergenis weg nemen als Chello zijn helpdesk medewerkers wat beter voorlichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dan nog kun je beter doen wat dion_b zegt.. gewoon eerst je provider aanschrijven, dan COAX en dan pas naar Radar ofzo. Ik lach al die mensen met hun cc'tjes naar de consumentenbond en radar vierkant uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Bigs schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:41:
Ik lach al die mensen met hun cc'tjes naar de consumentenbond en radar vierkant uit :)
Ach, ik vind personen die dergelijke denigrerende opmerkingen plaatsen, in en in triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

melly schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:07:
[...]

Laat ik dan even verduidelijken waarom ik naar Radar heb gemaild.
Toen ik de mail verstuurde was er nog niets tot weinig bekend dat het mischien om een storing ging.
Het enige wat aan info bekend was was de mededeling die ik kreeg van 2 verschillende helpdesk medewerkers.
En die was dat ik GECAPT was en dat dit BLIJVEND was....
1 Van de medewerkers was zelfs zo vriendelijk om een intern bericht aan me voor te lezen waar in duidelijk stond dat peer to peer in de piekuren de laagste pre. heeft.
Mij werd dus duidelijk verteld dat dit van blijvende aard was
Als je even kijkt wat je hier schrijft zie je hopelijk dat het niet klopt. Ofwel je bent gecapped (=los van overig dataverkeerd), danwel hebben bepaalde soorten traffic lage prio (=snelheid afhankelijk van drukte).

Je bent correct voorgelicht dat P2P packets laagste prio hebben en dat dat blijvend is, maar dat is dus totaal iets anders dan een cap.
en op mijn vraag of ik dus ooit nog hoger zou komen dan mijn 10kb/sec aan up- en download werd ontkennend geantwoord.
Door deze informatie heb ik besloten om een mail naar Radar te sturen omdat ik dat ronduit te gek voor woorden vond.
Tja, één aap zegt iets raars (of jij begrijpt wat die ene aap zegt verkeerd - als je aan de telefoon zo overkomt als je hier post kan ik me misverstanden levendig voorstellen) en dan ga je gelijk Radar mailen...

Dat is even zinnig als Beatrix boos aanschrijven als een medewerker van de belastingsdienst iets vreemds zegt over je aangifte ofzo 8)7
50,- In de maand betalen voor telefoon snelheden.
Mischien dat nu het 1 en ander wat duidelijker is.
Verhaal was al duidelijk, je hebt hier bevestigd dat je op basis van een enkele niet-schriftelijke melding zonder enige redelijke procedure te volgen gelijk op hoge poten richting een publicitaire redmiddel mailt.

Welke standaardbrief hebben ze teruggemaild? :+
Zal trouwens al een hoop frustratie en ergenis weg nemen als Chello zijn helpdesk medewerkers wat beter voorlichte.
Dat wel. Het zou enorm schelen. Als je zonodig iets richting belangenorganisaties moet seinen is dat wel een relevantere (omdat de helpdesk namelijk wel hetzelfde gebleven is tov eerdere klachten die je had)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaNtJuH schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:35:
Waarom lult iedeereen over KPN Xs4all en planet?! Dit is topic over Chello hoor :?
offtopic:
Beetje bekrompen instelling.

Die obsessie met 'on topic blijven' is een van die dingen die GoT minder interessant maakt dan het zou kunnen zijn.

edit:

OK, het dwaalde i.d.d. misschien een beetje te ver af ;)
Genoeg hierover lijkt me...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok ok, maar zeg nou zelf het gaat hier toch om Chello die torrentverkeer knijpt en niet (in grote lijnen omschreven) of Xs4all en Planet bij KPN horen, sowieso waarom zou je je dat afvragen :P

[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 23-03-2005 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik (chello classic abbo) heb maar even een testje gedaan en ben momenteel een torrent aan het seeden met 105kB/s, dus ik begrijp de hele commotie niet.

Dit zijn de peers die bij mij lurken:

217.237.10.x
84.137.236.x
81.182.158.x
217.94.30.x
84.59.31.x

Dit zijn geen van alle chello ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Goed, er is nu geconstateerd dat ze flink lopen te cappen op p2p. Vraag is nu wat kan er aan gedaan worden? En dan bedoel ik niet aan de kant van Chello, want dan ben je weer 3 petities en 114 artikelen verder. Maar meer in de trant van: Welke poort o.i.d. zorgt ervoor dat je weer krijgt waar je voor betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dionysos schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:37:
Goed, er is nu geconstateerd dat ze flink lopen te cappen op p2p. Vraag is nu wat kan er aan gedaan worden? En dan bedoel ik niet aan de kant van Chello, want dan ben je weer 3 petities en 114 artikelen verder. Maar meer in de trant van: Welke poort o.i.d. zorgt ervoor dat je weer krijgt waar je voor betaalt?
Hoe vaak moet het nou gezegd worden :?

Traffic shapen != cappen :o

Cappen gebeurt op specifieke users of specifieke poorten. Bij gecapte poorten kun je een andere poort gebruiken.

Traffic shaping kijkt naar de inhoud/vorm van packets.

Dus een ander poort gebruiken heeft geen zin, poortnummer is niet waarop geselecteerd wordt. IMHO zou tunneling misschien nog een optie kunnen zijn, maar dan is de vraag waar je heen zou kunnen tunnelen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:56:Dus een ander poort gebruiken heeft geen zin, poortnummer is niet waarop geselecteerd wordt. IMHO zou tunneling misschien nog een optie kunnen zijn, maar dan is de vraag waar je heen zou kunnen tunnelen...
Tunnelen werkt.. vandeweek nog een 2G iso'tje naar een maat van me gepompt met een strakke 120K/s.. over VPN..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Graag ontopic blijven. Als je geen directe ervaring met dit 'probleem' hebt, heeft posten ook geen zin. Dus doe dan dan ajb ook niet.