www.xs4all.nlSaferSephy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:11:
kunnen we dit nergens mee omzeilen? want ik wordt hier doodziek van. Of zijn er goede alternatieven voor Chello Classic?

www.xs4all.nlSaferSephy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:11:
kunnen we dit nergens mee omzeilen? want ik wordt hier doodziek van. Of zijn er goede alternatieven voor Chello Classic?
http://www.dslexpress.nl/abonnementen/express3mb.htmlSaferSephy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:11:
[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-01-2006 23:50 ]
Hier wel hoor; tweaknewsOlafvdSpek schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:46:
[...]
http://www.dslexpress.nl/abonnementen/express3mb.html
3 mbit/s down, 1 mbit/s up, 31 euro/maand.
In plaats van Chello Classic zou ik eigenlijk altijd Chello Light nemen. Zelfde up, wel minder down. Maar die extra down van Classic wordt vaak toch niet benut.
Nieuwsservers zijn inderdaad de uitzondering. Een van de weinige denk ik.
[ Voor 86% gewijzigd door GekkeR op 14-02-2006 23:01 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Zo, een half jaar nadat ik een soortgelijke maar veel simpelere oplossing had voorgesteld hebben ze eindelijk iets geimplementeerd.leuk_he schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:00:
In de ed2k wereld werd ik op de de HEader encryption optie van azareus gewezen.
Nee, kwestie van verhuizen naar een ander gebied.Dennahz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:47:
Heb helemaal geen last van trage torrentsGewoon kwestie van hoge poortnummers gebruiken zeker? Download regelmatig met 300 kb/s.
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 18% gewijzigd door GekkeR op 23-02-2006 14:25 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Het hele shape verhaal van chello zit heel vreemd in elkaar, torrent haal ik nooit meer dan een 50kb/s, en als het al harder gaat komt het omdat er toevallig iemand met chello tussen zit).dion_b schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:22:
Ondertussen snap ik er geen steek van...
Zelf woon ik in Nijmegen en heb ik een chello Classic abo, waar ik dezelfde vrolijke 100kB/s max haal als vele anderen hier. Een vriend van me (die in de buurt zit) meldt doodleuk dat hij met Extreme wel rond de 2MB/s binnenhaalt.
Beide gebruiken we Azureus onder Windows en Linux, geen van beide gebruiken we encrypted headers, beide gebruiken we non-standaard poorten - ik meestal rond de 64000, hij meestal rond de 45000, maar als we elkaars poorten gebruiken verandert er niets...
Het hele trafficshaping verhaal dat hierboven vaak genoeg genoemd is lijkt me op zich te kloppen, maar er is duidelijk meer aan de hand, want bij trafficshaping zou er duidelijk verschil moeten zijn tussen drukke momenten en rustige momenten. Dat verschil merk ik van geen kanten bij mijn torrents.
uTorrent gebruikt protocol encryptie om de throttling te omzeilen. Werkt natuurlijk alleen als de ander het ook ondersteunt.Tortelli schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:19:
[...]
Tegen het torrent probleem weet ik helaas geen oplossing
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Bij mij is dit de oplossingIn de ed2k wereld werd ik op de de HEader encryption optie van azareus gewezen.
[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 07-05-2006 16:11 ]
dit werkt bij mij volgens mij ook. net ff geprobeerd en de ETA van een torrent ging meteen van 2 dagen naar 22 uurVerwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:53:
[...]
Bij mij is dit de oplossing![]()
http://azureus.aelitis.co...php/Avoid_traffic_shaping
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ze doen het om hun bandbreedte kosten te besparen? Echter het feit dat ze er niet eerlijk/open over zijn geeft al aan dat het niet geaccepteerd zou worden. Als ze echt een goede oplossing hadden dan hadden ze ook wel kunnen communiceren dat ze throttlen.bjck schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:32:
Nu wordt het trafficshapen compleet teniet gedaan natuurlijk en dat doen ze vast niet voor niets (vast niet alleen om je te pesten).
Het gebruik van trafficshapen is een compleet andere discussie of het wel of niet 'eerlijk' is, want melden doen ze het je ook niet bij je abonnement of in de voorwaarden. Het is ook lastig te bewijzen dat het zo is.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik denk dat veel gebruikers er best aan mee zouden willen werken, maar dan moet Chello er wel open en duidelijk over zijn wat er precies gebeurd.bjck schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:32:
Nu wordt het trafficshapen compleet teniet gedaan natuurlijk en dat doen ze vast niet voor niets (vast niet alleen om je te pesten).
Het gebruik van trafficshapen is een compleet andere discussie of het wel of niet 'eerlijk' is, want melden doen ze het je ook niet bij je abonnement of in de voorwaarden. Het is ook lastig te bewijzen dat het zo is.
Dat kan een reden zijn. Er zijn er nog veel, heel veel meer te bedenken als directe technische of marketing reden. Uiteindelijk komt alles terug op €'s natuurlijkleuk_he schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:25:
[...]
Ze doen het om hun bandbreedte kosten te besparen?
De acceptatie van het throttlen van verkeer of specifiek verkeer is lastig. In de USA komt het meer voor dan in Europa momenteel, of daar wordt er meer open over gecommuniceert. Chello voerde als enige ISP vorig jaar (?) opnieuw download limieten in en dat werd ook niet goed ontvangen en later weer afgeschaft. Misschien zijn ze nu wat terug houdender in de informatie verstrekkingEchter het feit dat ze er niet eerlijk/open over zijn geeft al aan dat het niet geaccepteerd zou worden. Als ze echt een goede oplossing hadden dan hadden ze ook wel kunnen communiceren dat ze throttlen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Wat is www.portforwarding.comVerwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:29:
Kan ik nou poorten openen met chello? Ik wil poorten openen voor soulseek en dc++ en via www.portforwarding.com lukt het niet maar vroeger lukte het altijd wel.
En wat heeft dat met shaping van torrentverkeer te makenIemand die veel verstand heeft van computers zei dat het komt door chello en dat ik naar www.chelloo.com moest gaan maar op die site staat niks over poorten openen voor chello.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
portforward.com is hetdion_b schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:30:
[...]
Wat is www.portforwarding.com
Die site lijkt namelijk niet te bestaan (en ik heb zowel UPC's eigen DNSservers als OpenDNS ingesteld, dus het is niet een bestaande site die door UPC tegengehouden zou worden ofzo).
Wat doe je exact in je router? Dat is de plek waar je normaal een port zou moeten forwarden. Behalve forwarden snap ik niet helemaal wat je bedoelt met "openen" - dat gebeurt op je eigen PC zodra je die apps gaat draaien, althans zolang je geen firewall hebt die dat tegenhoudt...
[...]
En wat heeft dat met shaping van torrentverkeer te maken
Sowieso worden voorzover ik kan zien (door een check te doen op Shields up) alleen de poorten 135 en 445 geblokkeerd. Dat zijn respectievelijk RPC en MS File & Printer sharing. Die worden gruwelijk misbruikt door wormen en als zodanig is het begrijpelijk dat ze gesloten worden. Buiten dat werkt alles- zolang je router het forward en je PC (firewall) de poort sowieso niet afsluit.
Geef eens wat meer info over wat je op je PC (security software) en router (instellingen) doet als je wilt dat wij met je mee denken...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Oud? Neuh, ik heb zelf in 1994 ook een inbelaccount gehad bij XS4ALL (was minderjarig en mijn vader had het abbo op zijn naam gezet). Ik werd indertijd ook voor gek verklaard op school over het "fantastische internet"Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:53:
[...]
*2+4, maar je mag toch nog je zeggen...
[...]
Nee, xs4all was de eerste die commercieel Internet aanbood in Nederland. Ik werkte toen al enige tijd bij een universiteit en gebruikte het 'net' al een paar jaar. Xs4all bood destijds op de HCC beurs (of zoiets) floppies met KA9Q of zoiets (misschien herinner ik me dat verkeerd, maar het is al een tijdje geleden). Ik had onder m'n buro op de uni een oude 286 staan met een modem waarmee ik mezelf 'stiekem' toegang tot het net gaf. Een keer het modem over laten gaan en dan belde hij me automatisch terug...
Toen dachten mensen dat je een beetje gek was als je vertelde over dat fantastische Internet...
Maar goed, ik zei al dat ik oud was...
Verwijderd
Ik zal dat eens proberen maar op mijn oude adres had ik ook windows xp met sp2dion_b schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:56:
Klinkt vooral alsof je *wel* even speciale routerinstellingen moet gaan instellen, om precies te zijn om ervoor te zorgen dat je altijd dezelfde locale IP hebt op je PC (kan doorgaans op basis van MAC) en dat je de nodige poorten forward van dat IP naar buiten toe. Verder zeg je WinXP SP2 te draaien. Die heeft per default een firewall aanstaan die traffic naar buiten toe alleen laat lopen als je dat expliciet toestaat.
IMHO heeft dit 0,0 met je internetverbinding te maken en alles met basic instellingen op PC + router. In geval van twijfel als je echt wilt zien of het met je internetverbinding te maken heeft kun je je PC direct op modem aansluiten met UTP kabel (modem wel eerst even resetten, anders krijg je geen IP) en dan kijken wat er gebeurt
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq