Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 8.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SaferSephy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:11:
kunnen we dit nergens mee omzeilen? want ik wordt hier doodziek van. Of zijn er goede alternatieven voor Chello Classic?
www.xs4all.nl :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SaferSephy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:11:
kunnen we dit nergens mee omzeilen? want ik wordt hier doodziek van. Of zijn er goede alternatieven voor Chello Classic?
http://www.dslexpress.nl/abonnementen/express3mb.html
3 mbit/s down, 1 mbit/s up, 31 euro/maand.

In plaats van Chello Classic zou ik eigenlijk altijd Chello Light nemen. Zelfde up, wel minder down. Maar die extra down van Classic wordt vaak toch niet benut.

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-01-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
OlafvdSpek schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:46:
[...]

http://www.dslexpress.nl/abonnementen/express3mb.html
3 mbit/s down, 1 mbit/s up, 31 euro/maand.

In plaats van Chello Classic zou ik eigenlijk altijd Chello Light nemen. Zelfde up, wel minder down. Maar die extra down van Classic wordt vaak toch niet benut.
Hier wel hoor; tweaknews })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nieuwsservers zijn inderdaad de uitzondering. Een van de weinige denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

woops , zie nu pas deze topic (kwam niet in de search voor :?).

Ik had mijn post al in het problemen topic geplaatst.

Maja tis wel diep triest dat dit gebeurd.
kheb liever dat ze het verkeer algemeen knijpen dan alle P2P tbh.

Gelukkig weer terug bij lieve demon :Y)

even copy/paste uit het andere topic :

Paar dagen geleden chello extreme + digifoon besteld en eerder deze dag was het pakket binnengekomen.
Ik alles installeren + nakijken en jawel het werkte.
Meteen testen natuurlijk (FTP) en ook dat ging goed 2MiB/s down 240KiB/s up , niet mis :)

Tot ik mn eerste torrent had aangezet.
Huilen met de pet op , alle peers halen nog geen 3KiB/s naar mij toe (en ik ook niet naar de rest).

Ik voor de test nog even mn router in de demon modem gestoken.
En plop alles werkt weer (alle peers makkelijk 10+KiB/s).

Eenmaal terug op chello , weer testen en opeens toch 50KiB/s totaal.
Ik de peer lijst nakijken , 2 chello peers die beide 20KiB/s doen......

Ik had al het topic gelezen op het chelloo.com forum maar ik had niet verwacht dat het zo erg was.
Chello knijpt gewoon HARD extern BT verkeer (en waarschijnlijk ander extern P2P verkeer ook).
Dat kan toch gewoon niet ?
Neem je extreme , krijg je alsnog snelheden van starter .. LOL

Het was nog binnen 8 dagen van aanvragen dus ik kon het meteen opzeggen.
Maar ik was hier niet al te blij mee.

Zeer zonde , want chello KAN wel het snelste zijn van adsl/kabel hier in NL.
Ik had het hier nog nergens gezien (chello BT knijp) dus ik dacht ik zeg t even :(

reactie op pcdeal:
Helaas , ik heb alles geprobeerd (ik wilde die 2Mbit/s up juist voor BT).
BT is wat het meeste wordt gebruik voor anime en manga.
En dat is mijn enige verslaving , waar ik niet zonder mee kan leven :)

Klik hier voor een goed plaatje van het probleem (niet van mij , maar ik had PRECIES dat.
Chello verkeer snel , de rest bagger/niks.
Het is ook niet overal , hier in Arnhem noord (6815xx) is het iig WEL.
Andere kennis hier in de buurt heeft precies hetzelfde (kom ik nu pas achter aangezien hij geen BT gebruikt).

[ Voor 86% gewijzigd door GekkeR op 14-02-2006 23:01 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De nieuwe Azureus versie ondersteund encrypted verkeer.. als meer clients dit gaan doen dan heeft deze manier van filteren geen effect meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In de ed2k wereld werd ik op de de HEader encryption optie van azareus gewezen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:00:
Zo, een half jaar nadat ik een soortgelijke maar veel simpelere oplossing had voorgesteld hebben ze eindelijk iets geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb helemaal geen last van trage torrents :? Gewoon kwestie van hoge poortnummers gebruiken zeker? Download regelmatig met 300 kb/s.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:47:
Heb helemaal geen last van trage torrents :? Gewoon kwestie van hoge poortnummers gebruiken zeker? Download regelmatig met 300 kb/s.
Nee, kwestie van verhuizen naar een ander gebied. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ben er nu ook achter gekomen dat ze eigenlijk altijd knepen (niet dat het dan te traag was hoor). Zit nu tijdelijk ff op een adsl lijntje van Planet Internet. Daar beginnen de torrents direct en supersnel, ik zit gewoon op het maximum van het abbo te downloaden (1.5mbit). Terwijl ik met Chello Light (3mbit) de 1.5mbit niet eens haalde met torrents (heb toendertijd ook al andere poortnr's etc allemaal geprobeerd, maakte geen verschil).

nouja, had er ook niet zo'n probleem mee (t kom uiteindelijk wel binnen :p), maar het is idd wel wat lullig... :/

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik was sceptisch maar ben nu ook overtuigd dat er iets met torrent verkeer gedaan wordt....

Heb 2 uur geleden zelf een torrent gestart en ben 'm nu aan het seeden. Upload kwam niet boven de 5kB/sec per peer, totaal maximaal zo'n 35kB/sec. Toen kwam er een nederlandse chello gebruiker bij (213.46.x.x) en m'n upload zat meteen aan het maximum van 100kB/sec.

Hier een screenshot:
http://img127.imageshack....179/torrent23feb067rh.png

Er wordt aan de edge dus duidelijk gethrottled op torrent verkeer. Ik gebruik niet-standaard poorten (6981) om dat te omzeilen, of althans dat dacht ik....

Mijn locatie = Eindhoven, momenteel een 80.56.x.x adres.

• dion_b
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen snap ik er geen steek van...

Zelf woon ik in Nijmegen en heb ik een chello Classic abo, waar ik dezelfde vrolijke 100kB/s max haal als vele anderen hier. Een vriend van me (die in de buurt zit) meldt doodleuk dat hij met Extreme wel rond de 2MB/s binnenhaalt.

Beide gebruiken we Azureus onder Windows en Linux, geen van beide gebruiken we encrypted headers, beide gebruiken we non-standaard poorten - ik meestal rond de 64000, hij meestal rond de 45000, maar als we elkaars poorten gebruiken verandert er niets...

Het hele trafficshaping verhaal dat hierboven vaak genoeg genoemd is lijkt me op zich te kloppen, maar er is duidelijk meer aan de hand, want bij trafficshaping zou er duidelijk verschil moeten zijn tussen drukke momenten en rustige momenten. Dat verschil merk ik van geen kanten bij mijn torrents.

Oslik blyat! Oslik!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Ik heb nog even een simpele trace (vanaf hier) naar een paar mensen gedaan (1 met knijp , 1 zonder)

Knijp (e184xxx.upc-e.chello.nl) :

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 9 ms 9 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [212.238.154.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms tc1-core-2-bbned-ic4.router.nl.demon.net [82.161.247.137]
4 9 ms 10 ms 9 ms nkf-border-2-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.6]
5 9 ms 9 ms 9 ms nl-ams04a-ri1-gige-5-1.aorta.net [195.69.144.106]
6 10 ms 9 ms 10 ms 213.46.183.77
7 10 ms 10 ms 10 ms nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2]
8 10 ms 10 ms 10 ms 213.46.183.6
9 10 ms 10 ms 10 ms 213.46.183.90
10 16 ms 14 ms 14 ms p15004.net.upc.nl [212.142.15.4]
11 * * * Request timed out.

Niet knijp (a121xxx.upc-a.chello.nl) :

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 9 ms 9 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [212.238.154.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms tc1-core-2-bbned-ic4.router.nl.demon.net [82.161.247.137]
4 9 ms 9 ms 9 ms nkf-border-2-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.6]
5 9 ms 9 ms 10 ms nl-ams04a-ri1-gige-5-1.aorta.net [195.69.144.106]
6 10 ms 9 ms 10 ms 213.46.183.77
7 10 ms 10 ms 10 ms 213.46.183.98
8 10 ms 10 ms 10 ms 213.46.183.86
9 10 ms 10 ms 10 ms 213.46.183.90
10 12 ms 11 ms 12 ms p21234.net.upc.nl [212.142.21.234]
11 23 ms 17 ms 18 ms a121xxx.upc-a.chello.nl [62.163.xxx.xxx]

Misschien een makkelijke test ?
Zou je (Dion) even iemand buiten chello moeten vragen jullie beide ips te tracerten.
Ik heb het nog niet geprobeerd vanaf de andere kant (van een chello naar buiten).
Zal ik binnenkort nog wel even doen.
-edit
Bedenk me net dat dit ook kan komen door een router (pingblock) , maja dan nog is iig p15004.net.upc.nl een knijper.
Misschien een index starten ?

[ Voor 18% gewijzigd door GekkeR op 23-02-2006 14:25 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
hier knijpt hij ook af sinds 2 dagen chello extreme maar download toch via newsgroups dus geen last van.. zit gemideld @ 1.6mB/sec

torrents kom ik niet hoger dan 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb thuis een server met 2 ISP's (chello + wanadoo). Ik heb een zeer snelle torrent-site die mijn volledige bandbreedte dichttrekt.

Ik routeer verkeer gebaseerd op uid via *of* chello *of* wanadoo.

Gebruiker A gaat via wanadoo.
Gebruiker B gaat via chello.

Ga ik tegelijkertijd via zowel wanadoo als chello downloaden/seeden, dan haal ik
bij wanadoo constant de volle snelheid. Via chello ligt de download ergens rond de 80K en de upload rond de 20-30K. Dit consequent. Toen ik de test begon gisteren, ging het verkeer via chello heel even maximaal. Maar dat liep snel af dus..blijkbaar throttelen ze niet direct, maar pas na een klein tijdje.

HTTP-verkeer gaat op diezelfde tijden gewoon met maximale snelheid, beide kanten op.

Overtuigend bewijs van traffic shaping dus :/

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

dion_b schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:22:
Ondertussen snap ik er geen steek van...

Zelf woon ik in Nijmegen en heb ik een chello Classic abo, waar ik dezelfde vrolijke 100kB/s max haal als vele anderen hier. Een vriend van me (die in de buurt zit) meldt doodleuk dat hij met Extreme wel rond de 2MB/s binnenhaalt.

Beide gebruiken we Azureus onder Windows en Linux, geen van beide gebruiken we encrypted headers, beide gebruiken we non-standaard poorten - ik meestal rond de 64000, hij meestal rond de 45000, maar als we elkaars poorten gebruiken verandert er niets...

Het hele trafficshaping verhaal dat hierboven vaak genoeg genoemd is lijkt me op zich te kloppen, maar er is duidelijk meer aan de hand, want bij trafficshaping zou er duidelijk verschil moeten zijn tussen drukke momenten en rustige momenten. Dat verschil merk ik van geen kanten bij mijn torrents.
Het hele shape verhaal van chello zit heel vreemd in elkaar, torrent haal ik nooit meer dan een 50kb/s, en als het al harder gaat komt het omdat er toevallig iemand met chello tussen zit).
Ik download voornamelijk dingen via ftp (laten we het houden op binairy's ;).
Vanuit europa haal ik altijd netjes mijn max snelheid wat een 930-960kb/s is (chello classic), fxp naar een vriend van me (chello extreem) resulteert in een leuke en constante 2200-2300kb/s wat gewoon de max snelheid is.

Het vreemde verhaal komt pas met de downloads uit amerika, als ik gewoon normaal download haal ik vanaf een bepaalde server een redelijk gare 300kb/s, terwijl ik met fxp naar mezelf (@poort 444) gewoon +500kb/s haal, tijdstip maakt hierbij trouwens niets uit!!!

De ouwe fxp truuc is niet nieuw maar heeft een poosje geen zin gehad, het lijkt erop dat het de moeite weer waard begint te worden :P.

Tegen het torrent probleem weet ik helaas geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:19:
[...]

Tegen het torrent probleem weet ik helaas geen oplossing :(
uTorrent gebruikt protocol encryptie om de throttling te omzeilen. Werkt natuurlijk alleen als de ander het ook ondersteunt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb ik al een keer geprobeerd, maar ik download alleen de amerikaanse supercross ervanaf dus ik lig er niet echt wakker van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is dit de oplossing :D

http://azureus.aelitis.co...php/Avoid_traffic_shaping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd. Zit nu mooi met 1mb/s te downloaden via een torrent uit Amerika. Zolang er maar lekker veel mensen,over de gehele wereld, last hebben van traffic shaping zal het wel los lopen met die cap. :) Want dan gaat iedereen over naar encryptie...

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 07-05-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
dit werkt bij mij volgens mij ook. net ff geprobeerd en de ETA van een torrent ging meteen van 2 dagen naar 22 uur :o

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Nu wordt het trafficshapen compleet teniet gedaan natuurlijk en dat doen ze vast niet voor niets (vast niet alleen om je te pesten).

Het gebruik van trafficshapen is een compleet andere discussie of het wel of niet 'eerlijk' is, want melden doen ze het je ook niet bij je abonnement of in de voorwaarden. Het is ook lastig te bewijzen dat het zo is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bjck schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:32:
Nu wordt het trafficshapen compleet teniet gedaan natuurlijk en dat doen ze vast niet voor niets (vast niet alleen om je te pesten).

Het gebruik van trafficshapen is een compleet andere discussie of het wel of niet 'eerlijk' is, want melden doen ze het je ook niet bij je abonnement of in de voorwaarden. Het is ook lastig te bewijzen dat het zo is.
Ze doen het om hun bandbreedte kosten te besparen? Echter het feit dat ze er niet eerlijk/open over zijn geeft al aan dat het niet geaccepteerd zou worden. Als ze echt een goede oplossing hadden dan hadden ze ook wel kunnen communiceren dat ze throttlen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bjck schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:32:

Ik denk dat veel gebruikers er best aan mee zouden willen werken, maar dan moet Chello er wel open en duidelijk over zijn wat er precies gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
leuk_he schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:25:
[...]

Ze doen het om hun bandbreedte kosten te besparen?
Dat kan een reden zijn. Er zijn er nog veel, heel veel meer te bedenken als directe technische of marketing reden. Uiteindelijk komt alles terug op €'s natuurlijk ;)
Echter het feit dat ze er niet eerlijk/open over zijn geeft al aan dat het niet geaccepteerd zou worden. Als ze echt een goede oplossing hadden dan hadden ze ook wel kunnen communiceren dat ze throttlen.
De acceptatie van het throttlen van verkeer of specifiek verkeer is lastig. In de USA komt het meer voor dan in Europa momenteel, of daar wordt er meer open over gecommuniceert. Chello voerde als enige ISP vorig jaar (?) opnieuw download limieten in en dat werd ook niet goed ontvangen en later weer afgeschaft. Misschien zijn ze nu wat terug houdender in de informatie verstrekking ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nou poorten openen met chello? Ik wil poorten openen voor soulseek en dc++ en via www.portforwarding.com lukt het niet maar vroeger lukte het altijd wel.

Iemand die veel verstand heeft van computers zei dat het komt door chello en dat ik naar www.chelloo.com moest gaan maar op die site staat niks over poorten openen voor chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tuurlijk kan je poorten openen, dat heeft niks met chello te maken. (er van uit gaande dat ze de betreffende poorten niet blockeren)

Heb je een nieuwe router gekocht, of je netwerk anders geconfigureerd waardoor het nu niet meer lukt?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was op mijn oude adres waar ik chello light had met een oude linksys router. Nu woon ik tijdelijk bij mijn ouders waar we chello classic met een nieuwe linksys router hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:29:
Kan ik nou poorten openen met chello? Ik wil poorten openen voor soulseek en dc++ en via www.portforwarding.com lukt het niet maar vroeger lukte het altijd wel.
Wat is www.portforwarding.com :?

Die site lijkt namelijk niet te bestaan (en ik heb zowel UPC's eigen DNSservers als OpenDNS ingesteld, dus het is niet een bestaande site die door UPC tegengehouden zou worden ofzo).

Wat doe je exact in je router? Dat is de plek waar je normaal een port zou moeten forwarden. Behalve forwarden snap ik niet helemaal wat je bedoelt met "openen" - dat gebeurt op je eigen PC zodra je die apps gaat draaien, althans zolang je geen firewall hebt die dat tegenhoudt...
Iemand die veel verstand heeft van computers zei dat het komt door chello en dat ik naar www.chelloo.com moest gaan maar op die site staat niks over poorten openen voor chello.
En wat heeft dat met shaping van torrentverkeer te maken :?

Sowieso worden voorzover ik kan zien (door een check te doen op Shields up) alleen de poorten 135 en 445 geblokkeerd. Dat zijn respectievelijk RPC en MS File & Printer sharing. Die worden gruwelijk misbruikt door wormen en als zodanig is het begrijpelijk dat ze gesloten worden. Buiten dat werkt alles- zolang je router het forward en je PC (firewall) de poort sowieso niet afsluit.

Geef eens wat meer info over wat je op je PC (security software) en router (instellingen) doet als je wilt dat wij met je mee denken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

Wat is www.portforwarding.com :?

Die site lijkt namelijk niet te bestaan (en ik heb zowel UPC's eigen DNSservers als OpenDNS ingesteld, dus het is niet een bestaande site die door UPC tegengehouden zou worden ofzo).

Wat doe je exact in je router? Dat is de plek waar je normaal een port zou moeten forwarden. Behalve forwarden snap ik niet helemaal wat je bedoelt met "openen" - dat gebeurt op je eigen PC zodra je die apps gaat draaien, althans zolang je geen firewall hebt die dat tegenhoudt...

[...]

En wat heeft dat met shaping van torrentverkeer te maken :?

Sowieso worden voorzover ik kan zien (door een check te doen op Shields up) alleen de poorten 135 en 445 geblokkeerd. Dat zijn respectievelijk RPC en MS File & Printer sharing. Die worden gruwelijk misbruikt door wormen en als zodanig is het begrijpelijk dat ze gesloten worden. Buiten dat werkt alles- zolang je router het forward en je PC (firewall) de poort sowieso niet afsluit.

Geef eens wat meer info over wat je op je PC (security software) en router (instellingen) doet als je wilt dat wij met je mee denken...
portforward.com is het

Maar ik heb gewoon servicepack 2 en geen speciale router instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zit ook draadloos kan het ook daaraan liggen dat ik geen statisch ip heb ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt vooral alsof je *wel* even speciale routerinstellingen moet gaan instellen, om precies te zijn om ervoor te zorgen dat je altijd dezelfde locale IP hebt op je PC (kan doorgaans op basis van MAC) en dat je de nodige poorten forward van dat IP naar buiten toe. Verder zeg je WinXP SP2 te draaien. Die heeft per default een firewall aanstaan die traffic naar buiten toe alleen laat lopen als je dat expliciet toestaat.

IMHO heeft dit 0,0 met je internetverbinding te maken en alles met basic instellingen op PC + router. In geval van twijfel als je echt wilt zien of het met je internetverbinding te maken heeft kun je je PC direct op modem aansluiten met UTP kabel (modem wel eerst even resetten, anders krijg je geen IP) en dan kijken wat er gebeurt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:53:
[...]

*2+4, maar je mag toch nog je zeggen...

[...]

Nee, xs4all was de eerste die commercieel Internet aanbood in Nederland. Ik werkte toen al enige tijd bij een universiteit en gebruikte het 'net' al een paar jaar. Xs4all bood destijds op de HCC beurs (of zoiets) floppies met KA9Q of zoiets (misschien herinner ik me dat verkeerd, maar het is al een tijdje geleden). Ik had onder m'n buro op de uni een oude 286 staan met een modem waarmee ik mezelf 'stiekem' toegang tot het net gaf. Een keer het modem over laten gaan en dan belde hij me automatisch terug...

Toen dachten mensen dat je een beetje gek was als je vertelde over dat fantastische Internet...

Maar goed, ik zei al dat ik oud was...
Oud? Neuh, ik heb zelf in 1994 ook een inbelaccount gehad bij XS4ALL (was minderjarig en mijn vader had het abbo op zijn naam gezet). Ik werd indertijd ook voor gek verklaard op school over het "fantastische internet" :) Nu heden ten dage zit ik nog steeds bij het vertrouwde clubje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:56:
Klinkt vooral alsof je *wel* even speciale routerinstellingen moet gaan instellen, om precies te zijn om ervoor te zorgen dat je altijd dezelfde locale IP hebt op je PC (kan doorgaans op basis van MAC) en dat je de nodige poorten forward van dat IP naar buiten toe. Verder zeg je WinXP SP2 te draaien. Die heeft per default een firewall aanstaan die traffic naar buiten toe alleen laat lopen als je dat expliciet toestaat.

IMHO heeft dit 0,0 met je internetverbinding te maken en alles met basic instellingen op PC + router. In geval van twijfel als je echt wilt zien of het met je internetverbinding te maken heeft kun je je PC direct op modem aansluiten met UTP kabel (modem wel eerst even resetten, anders krijg je geen IP) en dan kijken wat er gebeurt :z
Ik zal dat eens proberen maar op mijn oude adres had ik ook windows xp met sp2
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Graag ontopic blijven. Als je geen directe ervaring met dit 'probleem' hebt, heeft posten ook geen zin. Dus doe dan dan ajb ook niet.