Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Captain N schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:05:
Ik neem aan dat jij die van Lik-sang hebt... wat vind je er verkeerd aan dan? Ik vind hem echt ideaal :)

edit: Hmm.. ik herinner me ineens weer dat je dat progje niet kon installen of iets dergelijks :?
Mijn windows wil hem niet meer installeren :-(

Ik wil nu de MAX Drive Pro. Weet iemand of ik daarmee ook homebrew van mijn GC SD-card reader kan aflezen? En zit de Pro nu wel of niet in het EVO Pack...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 11:55

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ah nee he..me pc was stuk en zit dus op me laptop...had ik een bookmark gemaakt van pagina 12 ipv last(ik dacht dat me bookmark op last was)..dus ik dacht al steeds bij gc topic checken...huh..nog steeds geen nieuwe berichten? ..kijk ik onderin ...pagina 11 van 13...oops.. :|

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:20:
[...]

Het is grappig? :p
Welbeschouwd heb je in AC nergens iets aan. Maar ik vond die pitfalls altijd wel lollig. Vooral de reacties van sommige bewoners erop. :D
Hmm.. ik zat te denken aan dat er items achterbleven die je zo kon pakken ofzo, of meer van die nuttige dingen ;)
Maar nog een paar vraagjes he;
spoiler:
Is het waar dat als je iets geels in het westen van je kamer zet, je er financieel beter van wordt, en als je iets roods in het oosten zet je makkelijker aan zeldzame dingen komt? Ik heb het geprobeert met dat gele, maar helpt niet echt :(
Oja, ik had een kers en een peer en een sinaasappel gekregen, kun je ze gewoon planten, zodat het later bomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Deddiekoel schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:27:
[...]

Mijn windows wil hem niet meer installeren :-(

Ik wil nu de MAX Drive Pro. Weet iemand of ik daarmee ook homebrew van mijn GC SD-card reader kan aflezen? En zit de Pro nu wel of niet in het EVO Pack...
De Pro zit soms wel soms niet in het Evo pack... Je weet het niet, en ze kunnen je er ook geen uitsluitsel over geven bij Codejunkies. Ik weet niet of het ook mogelijk is om ook software van je SD card te lezen, maar ik heb al wel gelezen dat het ook werkt met andere geheugenkaarten. Dus het lijkt mij dat het niet uitmaakt welke geheuegnkaart erin zit.

Overigens is er een kans dat ik binnenkort het pro cd'tje zelf ga verkopen. Er komt misschien namelijk een inkoopactie van goedkope modchips (dat mag ik toch wel zeggen?) en dan is die geheugenkaart van de Max Drive nog steeds rlx, maar dan heb ik de opstart cd niet meer nodig. Daar ga je natuurlijk niet op wachten ;) Maar dan ben ik het wel ff kwijt! :P

[ Voor 23% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-04-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Even vervolg op multiplayer games. Ik was een beetje aan het lezen en op zich lijkt me dat trommelen ook wel leuke multiplayer pret. Donky Kong Jungle Beat en eh, Donkey Konga lijken me wel leuk! Maar ik zoek toch nog wat bevestiging ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 12:50

Willybubba

Nut up or shut up.

Jungle Beat is alleen single player, Konga is idd multiplayer erg leuk :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booth schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:49:

Maar nog een paar vraagjes he;
spoiler:
Is het waar dat als je iets geels in het westen van je kamer zet, je er financieel beter van wordt, en als je iets roods in het oosten zet je makkelijker aan zeldzame dingen komt? Ik heb het geprobeert met dat gele, maar helpt niet echt :(
Ja, dat helpt wel degelijk.
spoiler:
Alleen hoe meer dingen je neerzet, hoe merkbaarder het begint te worden. Ik had een keer m'n hele huis erop ingericht. Een driedubbele rij gele voorwerpen tegen de ene muur, driedubbele rij oranje tegen de andere... etc. Allevier de muren de juist kleur. Het geld stroomde toen echt binnen. :D Op "de glimmende plek" lag dan vaak bijvoorbeeld 30.000 bells begraven. En bij de geldgevende steen lukte het me toen ook ineens iedere keer om hem 8 keer te raken. Ik ving ook veel meer waardevolle vissen etc. Of ik de zeldzame voorwerpen toen ook vaker tegenkwam is natuurlijk moeilijker te meten. Ik heb er in ieder geval niet veel van gemerkt. Ik vraag me af wat het spel onder zeldzame voorwerpen verstaat? Ik had echt verwacht dat ik elke dag een zeldzaam schilderij begraven zou vinden ofzo. :p Maar dat was dus niet zo.

Fruit kun je inderdaad gewoon planten, ik denk dat dat niet onder spoilers hoeft. :p Op de meeste plekken groeit het goed op. Alleen niet vlak tegen een muur aan planten ofzo, of net naast een steen. Maar als je gewoon een goede vrijstaande plek uitzoekt, dan heb je binnen een paar dagen je eigen kersenboom en sinaasappelboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er net achter dat er naast de Viper nog andere modchips beschikbaar zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee :? Ik kan verder nauwelijks informatie over deze dingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Foei Jan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg :/

;)

Zelf heb ik geen modchip hoor :P Ik ben ook helemaal niet voor het kopieren van games (er staan er hier 20 originele GC games in de kast), maar wel in andere toepassingen. Misschien dat het met een modchip en de hoesmod (zodat je normale full-size DVD's kan afspelen) mogelijk is om bvb. DVD films af te spelen :)
Ik las al dat één van deze chips de mogelijkheid heeft MP3's af te spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 20:24 . Reden: Originele in de kast staan of origineel staan in de kast? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DVD's gaat nooit lukken, of je moet genoegen nemen met 45 minuten. Daar de lens niet verder naar buiten zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:21:
[...]

;)

Zelf heb ik geen modchip hoor :P Ik ben ook helemaal niet voor het kopieren van games (er staan er hier 20 originele GC games in de kast), maar wel in andere toepassingen. Misschien dat het met een modchip en de hoesmod (zodat je normale full-size DVD's kan afspelen) mogelijk is om bvb. DVD films af te spelen :)
Dan is het goedkoper om een el-cheapo DVD spelertje te kopen voor 25 - 50 euro bij Kruitvat/Praxis/Lidl/Aldi etc. En dan kun je meer dan 45 min. afspelen van je film :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:27:
DVD's gaat nooit lukken, of je moet genoegen nemen met 45 minuten. Daar de lens niet verder naar buiten zal gaan.
Ach, daar had ik helemaal niet aangedacht |:(
Nouja, DivX dan, dat moet zeker mogelijk zijn, 2 CD's passen precies op een mini DVD'tje :)
Hoedje schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:30:
[...]

Dan is het goedkoper om een el-cheapo DVD spelertje te kopen voor 25 - 50 euro bij Kruitvat/Praxis/Lidl/Aldi etc. En dan kun je meer dan 45 min. afspelen van je film :P.
Nou en?
Het is ook goedkoper om een 486 tussen het vuilnis vandaan te halen, toch zijn er mensen die ontzettend veel moeite doen om Linux op de GC te krijgen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:21:
[...]

;)

Zelf heb ik geen modchip hoor :P Ik ben ook helemaal niet voor het kopieren van games (er staan er hier 20 originele GC games in de kast), maar wel in andere toepassingen. Maar misschien dat het met een modchip en de hoesmod (zodat je full-size DVD's kan afspelen) mogelijk is om bvb. DVD's af te spelen :)
Maar in de regels van Spielerij - Games & Discussies staat dat het discussieren van modchips hier niet wordt toegestaan, het staat ook nog in de startpost. Voor die andere toepassingen heb je ook absoluut geen modchip nodig, daar volstaat SD-Loader volledig voor.

Als je echt DVD's op de GC wilt afspelen is er altijd de Panasonic Q nog. Dan heb je waarschijnlijk een veel hogere beeld en geluidskwaliteit die je uit een GC die aangepast is om DVD's af te spelen krijgen. DiVX filmpjes afspelen kan momenteel al via een linux-computer, maar de beeldkwaliteit laat erg veel te wensen over, dan kun je beter een goedkope DVD-speler kopen die ook DiVX aankan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe staat er in de sticky alleen wat over losse topics ;)

Maar je hebt wel gelijk.

Omdat er in het verleden wel over gepraat is hier, compleet met foto verslagen, heb ik er niet zo bij stil gestaan dat men het hier liever niet ziet. Het afspelen van DVD's was natuurlijk maar een voorbeeldje, het is niet zo dat ik dit per sé wil zien, het zou alleen een leuke functie zijn. Bovendien zijn goedkope DVD spelers met Divx/Xvid ondersteuning schaars en heb je pech als je toevallig met een film zit met een oude of juist nieuwere versie van de codec. Een modchip flash je dan gewoon even.

Los daarvan lijkt het me idd beter om de discussie hierover maar te staken, wat informelere kanalen zijn daar beter geschikt voor. Ik heb geen zin in een OW of het sluiten van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Jan, als je de sticky goed leest blijkt duidelijk dat het niet alleen over topicstarts gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:33:
[...]

Nee, alphen aan den rijn.
Hoezo? Zit er in BoZ ook zo'n soort winkel? :9
Ik hoorde dat er binnenkort een Mediamarkt wordt geopend in BoZ....vandaar

[ Voor 4% gewijzigd door Bellsofwar op 07-04-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:38

S2S

FF een vraag tussendoor,

We hebben nu dus een andere breedbeeld tv, een Philips.

En nu is er wat raars ik heb er geen progressive scan losse plug aansluitingen op...maar als ik mijn gamecube er achter gooi kan ik wel de optie progressive scan kiezen, deze is er niet met normaal tv kijken?

Mijn vraag is dus: kan je progressive scan ontvagen via de scart.

Anders ga ik mooi zo'n kabel bestellen en op zoek naar een scart-blokje met progressive scan aansluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 07-04-2005 23:44 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09 19:02
dat is dan waarschijnlijk "nep" progressive scan.
heb je nu ook. ..

480p (dus digitaal) kan niet via de analoge aansluiting.. (waar scart signaal dus uitkomt)
daar komt gewon analoog uit.

dus jou tv zet het beeld (analoog, gewoon beeld wat je eerst ook had) naar progressive beeld (digitaal) maar t spel zelf, of beter gezegd cube zelf heeft niks in de digitale uitgang zitten.
(nm. component cables)

het beeld wordt wel in 480p weergegeven. maargoed zal nooit zo goed zijn als
echt 480p (output!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

BrbZrk schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:55:
heb je nu ook. ..

480p (dus digitaal) kan niet via de analoge aansluiting.. (waar scart signaal dus uitkomt)

dus jou tv zet het beeld (analoog, gewoon beeld wat je eerst ook had) naar progressive beeld (digitaal) maar t spel zelf, of beter gezegd cube zelf heeft niks in de digitale uitgang zitten.
(nm. component cables)

echt 480p (output!)
Yeah kan....dacht ik ook...maar ik ga het wel uitzoeken....het beeld ziet er namelijk niet beter uit dan pixel plus als ik hem op progressive zet en dat is raar....volgens mij kan je wel een diditaal signaal in de scart aansluiten sturen...ik ga het gewoon ff uitzoeken, maar het zal wel geen progressive zijn...ik weet het niet.

Check dit http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=26&page=3 progressive via de scart...... dan heb je het ook anders om imo cube aansluiting ---> scart
(BTW de tv is 2de hands.....dus dat heb je nu ook nep progressive.....dan hadden ze dat al ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door S2S op 08-04-2005 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 10:19

TdV

BrbZrk schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:55:
heb je nu ook. ..

(nm. component cables)

echt 480p (output!)
Bijna goed; 480p is een non-interlaced beeldformaat t.o.v. het normale interlaced 480i signaal. Non-interlaced bouwt even en oneven beeldlijnen in 1x op en interlaced doet het om en om. Dit progressive signaal kan zowel op een analoge als een digitale manier verzonden worden. In het geval van de cube is de meestgebruikte uitgang voor progressive aansturing de component kabel. Deze kabel sluit je weliswaar aan op de digital out poort van de cube maar er komt een analoog signaal uit. Wel is deze kabel de enige manier om het progressive signaal uit de cub te ehalen. Dan heb je nog wel US of JPN titels nodig dit progressive ondersteunen. Zonder apparaat (beamer/dure tv/lcd) dat component ingangen heeft zal je dus nooit het 480p signaal kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

TdV schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 08:25:
[...]

Bijna goed; 480p is een non-interlaced beeldformaat t.o.v. het normale interlaced 480i signaal. Non-interlaced bouwt even en oneven beeldlijnen in 1x op en interlaced doet het om en om. Dit progressive signaal kan zowel op een analoge als een digitale manier verzonden worden. In het geval van de cube is de meestgebruikte uitgang voor progressive aansturing de component kabel. Deze kabel sluit je weliswaar aan op de digital out poort van de cube maar er komt een analoog signaal uit. Wel is deze kabel de enige manier om het progressive signaal uit de cub te ehalen. Dan heb je nog wel US of JPN titels nodig dit progressive ondersteunen. Zonder apparaat (beamer/dure tv/lcd) dat component ingangen heeft zal je dus nooit het 480p signaal kunnen gebruiken.
Nu is mijn vraag!!! Is er een scart blokje waar ik dus die progressive component plugjes in kan stoppen, en die dan in de scart ingang kan stoppen. Ik heb er wel 1 voor svideo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 06-09 10:19

TdV

@S2S

99% kans: Nee; voor zover ik weet niet. Progressive over s-video is er sowieso niet.

1% kans: Volgens mij zijn er wel wat tv's met component over scart; loewe is er 1 van geloof ik. Je hebt dan een speciale kabel van het merk van je TV nodig; vaak een dure accesoire. Philips heeft dit soort zaken meestal niet. Check je handleiding daarvoor.

[ Voor 13% gewijzigd door TdV op 08-04-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

TdV schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:33:
@S2S

99% kans: Nee; voor zover ik weet niet. Progressive over s-video is er sowieso niet.

1% kans: Volgens mij zijn er wel wat tv's met component over scart; loewe is er 1 van geloof ik. Je hebt dan een speciale kabel van het merk van je TV nodig; vaak een dure accesoire. Philips heeft dit soort zaken meestal niet. Check je handleiding daarvoor.
Progressive over svideo is er zeker niet...ben geen noob.
En in de handleiding staat niet eens vermeld dat de progressive optie er bij komt als je wat op de scart aansluit ;)...heb ik zelf gevonden zeg maar...maar angezien progressive scan progressive scan is...je kan het niet zomaar anders noemen imo...ga ik het allemaal is fijn uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-08 14:17

dommerick

is domm

heej

heeft iemand phantasy star online gespeeld... want ik zit te twijfelen of ik hem ga kopen, zijn er trouwens nog wel mensen die phantasy star online spele of is het online zo goed als dood... ik wil namelijk wel online dat lijkt me wel vet

en nou schijnt er ook een bug te zijn zodat je mbv een breedband adapter en pc gcroms vanaf je pc op je gamecube kan spelen klopt dit 8)7

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
dommerick schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:31:
en nou schijnt er ook een bug te zijn zodat je mbv een breedband adapter en pc gcroms vanaf je pc op je gamecube kan spelen klopt dit 8)7
Ja, maar zoals je hierboven kunt lezen is het niet de bedoeling het daar hier over te hebben. Bovendien zijn er ook handigere methodes :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

dommerick schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:31:
heej

heeft iemand phantasy star online gespeeld... want ik zit te twijfelen of ik hem ga kopen, zijn er trouwens nog wel mensen die phantasy star online spele of is het online zo goed als dood... ik wil namelijk wel online dat lijkt me wel vet

En leer google gebruiken.
Hier is meer dan genoeg over te vinden als je zelf wat moeite doet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens dit is de US boxart van Killer 7

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/602/602450/killer-7-20050407002420196.jpg

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

schnumi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:43:

[afbeelding]
Die is best strak!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:43:

[afbeelding]
Hij is stoer, maar daar zal Nintendo of Europe wel weer zo'n foeilelijke boxart van maken. Toch ga ik hem (waarschijnlijk) wel kopen. :9 _/-\o_ Cel Shading _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:04:
[...]

Hij is stoer, maar daar zal Nintendo of Europe wel weer zo'n foeilelijke boxart van maken. Toch ga ik hem (waarschijnlijk) wel kopen. :9 _/-\o_ Cel Shading _/-\o_ :9
Nintendo of Europe heeft niets over die boxart te zeggen, zelfs als ze het spel zelf zouden uitgeven. Resident Evil 4 is bijvoorbeeld wel door Nintendo uitgegeven, maar Capcom heeft de boxart en de handleiding samengesteld(vandaar ook de PlayStation 2 fout). Als de boxart hier lelijk wordt, dan zul je bij Capcom moeten zijn om te klagen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23

NoTimeRemains

I know

ik wilde een logitech x-530 5.1 kopen maar hoe moet ik deze aansluiten op mijn ngc

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
HIValicious schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:57:
ik wilde een logitech x-530 5.1 kopen maar hoe moet ik deze aansluiten op mijn ngc
RGB-kabel naar je tv en dan de twee tulpstekkers van je tv naar het 5.1 setje toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:57:
[...]

Nintendo of Europe heeft niets over die boxart te zeggen, zelfs als ze het spel zelf zouden uitgeven. Resident Evil 4 is bijvoorbeeld wel door Nintendo uitgegeven, maar Capcom heeft de boxart en de handleiding samengesteld(vandaar ook de PlayStation 2 fout). Als de boxart hier lelijk wordt, dan zul je bij Capcom moeten zijn om te klagen.
Ja die bedoel ik ook :P allemaal 1 pot nat... Ik vond i.i.g de boxart van Resi 4 erg lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
StarFox Assault uitgespeeld. De levels in de Arwings zijn nog steeds tof, maar de levels dat je gewoon op de grond rondloopt zijn een stuk minder cool. Ook in de Landmaster is het minder leuk dan in de N64 versie vind ik. Je gaat niet meer alsmaar vooruit, maar je wordt gewoon op een basis gedropt en je moet een beetje rondrijden. Ik vond die simpele lineaire vooruitgang in 64 juist wel tof. Maar goed, al met al toch wel een vermakelijk spel, vooral de Arwing delen :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:13:
[...]

Ja die bedoel ik ook :P allemaal 1 pot nat... Ik vond i.i.g de boxart van Resi 4 erg lelijk...
Die van de Amerikaanse versie vond ik erg leleijk (paars/roze enzo :S) de europese vind ik ERG sfeervol :) sluit mooi aan op die van REmake

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hmm, ik heb nu donkey kong Jungle Beat gekocht (jaja die gast van het multiplayerspel :P). Ik denk is leuk, heb ik metteen een extra bongle voor dat spel met die liedjes. Maar wat is de beste sla techniek. Ik heb pijnlijke klauwen, en daarnaast rent donkey kong niet echt, maar staat ie vaker in z'n handen te klappen (dus ik neem aan dat ik het microfoontje activeer).
TheEvilCuber schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:55:
[...]

Het beste is je hand op het middel van de trommel leggen en zachtjes op het knopje drukken, dus niet slaan maar duwen op het knopje.
Dus toch. Dat had ik ook al gezien, maar het is toch niet zo eh Donkey-Kong-achtig. Dusat nou als je echt wil trommelen, hoe kun je dan het beste slaan? (overigens zal ik jouw manier vnmlk gaan toepassen, maar stel nou dat :P).

[ Voor 41% gewijzigd door Hoedje op 08-04-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Hoedje schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:48:
Hmm, ik heb nu donkey kong Jungle Beat gekocht (jaja die gast van het multiplayerspel :P). Ik denk is leuk, heb ik metteen een extra bongle voor dat spel met die liedjes. Maar wat is de beste sla techniek. Ik heb pijnlijke klauwen, en daarnaast rent donkey kong niet echt, maar staat ie vaker in z'n handen te klappen (dus ik neem aan dat ik het microfoontje activeer).
Het beste is je hand op het middel van de trommel leggen en zachtjes op het knopje drukken, dus niet slaan maar duwen op het knopje.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubezone.nl/get/getContentFile.asp?FileID=16802

Europese Boxart van Killer7. Ik vind de US toch een stuk beter. Moet overigens wel zeggen dat ik na een paar filmpjes toch vele malen benieuwder ben naar K7 dan ervoor.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:48:

[...]

Dus toch. Dat had ik ook al gezien, maar het is toch niet zo eh Donkey-Kong-achtig. Dusat nou als je echt wil trommelen, hoe kun je dan het beste slaan? (overigens zal ik jouw manier vnmlk gaan toepassen, maar stel nou dat :P).
Je mag zo hard meppen als je wil, als je maar op t midden van de trommels mikt :)

Als je daar naast tikt registreertie geen trommel maar hoortie wel geluid, daarom zie je 'm zoveel klappen ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikaanse box-art van Killer 7 is imho veel en veel mooier. Ik heb niks met het rood hier, hoewel ik de roodkleurige van MGS:TTT juist wel erg sfeervol vond, en mooier dan de Amerikaanse die een grauwe kleurstelling had.
Je doet je naam eer aan zal ik maar zeggen :O

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Iemand die het snapt. :D _/-\o_

Ik vind beide boxarts van K7 wel mooi eigenlijk.
De US is wel iets mooier dan de PAL, maar hij kan er zeker mee door. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat is er nu zo bijzonder aan cell-shading. Alsof cell-shading garant staat voor goede games. Het is gewoon een techniekje die verder geen reet met de kwaliteit v.d graphics te maken heeft dus vanwaar cell-shading = _/-\o_ ? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Misschien vinden mensen die stijl wel gewoon cooler dan andere stijlen? Het staat niet perse garant voor goede games maar het ziet er bijzonder stijlvol uit, dat is wat mensen erin aantrekt. Mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik zei niet dat ik het niets vond, ik vind cell-shaded op zich ook wel ok alleen als je een berg aan cell shaded games krijg heb je dat ook wel weer gehad. Mensen overdrijven zo :) Het is bijna zoiets als "polygonen = _/-\o_ " ..Ja die mensen had je vroeger ook..

cell-shaded is overigens absoluut niet een stijl, het is een techniek. Dat een hoop developers dezelfde stijl neerzetten betekend niet dat cell-shaded een stijl is :)

[ Voor 51% gewijzigd door Max|Burn op 09-04-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Kijk eens naar Killer 7 en ga dan nog eens zeggen dat het geen stijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Die stijl is volgens jou te danken aan cell-shaded dus?..right..vergelijk K7 dan eens met Wind Waker...totaal anders, beide cell-shaded. De stijl zit hem niet in het cell-shaded. Dan zou je ook kunnen stellen dat sprite games een andere stijl hebben dan polygonengames etc. Blijkbaar versta ik iets heel anders onder stijl. Jij vind blijkbaar dat cell-shading een stijl is, laat de discussie hier dan maar bij..verder discussieren heeft geen nut.

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 09-04-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Edit... anyway, cellshading is dus een techniek ja, maar die zorgt wel voor een stijl. En dat jij dan niet denkt dat een game er stoer uitziet vanwege cellshading, neemt niet weg dat anderen dat WEL kunnen denken. De game kan nog steeds zuigen, maar hij ziet er wel stoer uit.

Stijlvol.

[ Voor 85% gewijzigd door Willybubba op 09-04-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de US boxart mooier :9

Al 2 weken niet gegamed ofzo... kom er helemaal niet aan toe...
nu komen alle examens, misschien is het wel tof om gewoon een game aan te schaffen die je gewoon af en toe 10 of 20 minuutjes kan spelen (of langer) voor het afwisselen met het leren
een race game of een fighter ofzo...
nog aanraders?

F-Zero of SCII of...

of is gamen tijdens je examens/leerperiode sowieso een afrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik zou niet gamen :) leid af, geeft toch onrust met name als je vlak voor het slapen nog gamed, etc. Als je een game speel die je " grijpt" dan neig je ook om steeds meer tijd van je leren af te snoepen.

ALS je wel ga gamen, doe dan wat rustigere games, adventures, rpg, etc waarbij je steeds wat vooruitgang boekt e.d...geeft meer ontspanning dan shooters etc. :)
Zo lang duurt die examenperiode niet, dan kan je toch wel even zonder :)

[ Voor 42% gewijzigd door Max|Burn op 09-04-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 08:24

Smoonshine

Feyenoord!!

Weet iemand nog een winkel waar ik Burnout 2 kan krijgen tegen een acceptabele prijs. Bij FRS staat hij voor 14,99 in de prijslijst, maar helaas niet leverbaar. Op budgetgaming.nl staan alleen winkels waar het spel nog steeds 55 euro kost.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb er nog 2 liggen maar die doe ik echt niet voor minder dan 49,- weg aangezien ze dat ook ongeveer wel gekost hebben. (Hoop dus dat je in de buurt woont :) )

Ik zal later nog even exact uitrekenen wat ze gekost hebben (kwamen uit australie) misschien wordt het dan ietsjes minder maar onder de kostprijs ga ik niet. Je kan hem eventueel ook nog bestellen via dvdsoon en dat soort sites (ntsc versie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Wie ziet het zitten om bij de Revolution launch direct de JAP versie te halen?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:25:
Ik vind de US boxart mooier :9

Al 2 weken niet gegamed ofzo... kom er helemaal niet aan toe...
nu komen alle examens, misschien is het wel tof om gewoon een game aan te schaffen die je gewoon af en toe 10 of 20 minuutjes kan spelen (of langer) voor het afwisselen met het leren
een race game of een fighter ofzo...
nog aanraders?

F-Zero of SCII of...

of is gamen tijdens je examens/leerperiode sowieso een afrader?
Wat ik tijdens mijn examenperiode heb gedaan is niet gamen zodat ik me volledige op de vakken kon concentreren waar ik nog voor moest leren(ik heb uiteindelijk maar voor één vak geleerd, maar wel alles gehaald). Ik had me wel voorgenomen om de dag na mijn laatste examen een game te halen en niet te stoppen met spelen tot ik die game uitgespeeld had. Dat werd dus Ocarina of Time, die toen net uit was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik niet, heb nooit zo'n haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:09:
Ik zou niet gamen :) leid af, geeft toch onrust met name als je vlak voor het slapen nog gamed, etc. Als je een game speel die je " grijpt" dan neig je ook om steeds meer tijd van je leren af te snoepen.

ALS je wel ga gamen, doe dan wat rustigere games, adventures, rpg, etc waarbij je steeds wat vooruitgang boekt e.d...geeft meer ontspanning dan shooters etc. :)
Zo lang duurt die examenperiode niet, dan kan je toch wel even zonder :)
een adventure of rpg lijkt me ook niet slim want daar speel ik dan altijd minstens een uur van achter elkaar... is niet leuk om af en toe is een half uurtje te spelen

zit te denken aan tony hawk pro skater 4 ofzo
dat zal niet zo'n onrust geven denk ik
vlak voor het slapen gaan doe ik toch niet, want dan slaap je idd slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:45:
Wie ziet het zitten om bij de Revolution launch direct de JAP versie te halen?
Nee, ik zeker niet. Bij een regiovrije handheld is het is iets anders, maar bij een homeconsole vind ik het toch wel erg lastig. Misschien dat ik de amerikaanse versie nog zou kunnen overwegen... maar zelfs daar begin ik eigenlijk steeds meer aan te twijfelen.

Ik ben ook bang dat de volgende generatie consoles erg duur zal gaan worden. Ik weet wel dat alles bij de launch duurder is, maar ik heb zo'n vermoeden dat het deze keer nog wat extremer zal zijn. (In ieder geval begin ik dat soort geruchten steeds vaker tegen te komen op messageboards en dergelijke). Misschien wacht ik wel tot de eerste prijsdaling voordat ik er eentje aanschaf. Als ik mezelf kan beheersen. :p (Wat ernstig de vraag is natuurlijk). Maar ik weet niet of ik er 400 of 500 euro voor over zal hebben. Gelukkig voor ons doet Nintendo altijd z'n best om de goedkoopste van de 3 te zijn. :D

Heb cubivore nu trouwens uitgespeeld. Erg leuk spel. Erg suf eindfilmpje. Wel weer een grappige aftiteling. Net als in het spel zelf is elk levend wezen een beest. Dus Programming Beast: Makuto Yoshidumi. Graphical Beast: Yoshito Higuchi. Piano Beast: Shu Miyoshi. Past goed bij de melige sfeer die over het hele spel heen hangt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

MaxBurn schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:42:
Ik heb er nog 2 liggen maar die doe ik echt niet voor minder dan 49,- weg aangezien ze dat ook ongeveer wel gekost hebben. (Hoop dus dat je in de buurt woont :) )

Ik zal later nog even exact uitrekenen wat ze gekost hebben (kwamen uit australie) misschien wordt het dan ietsjes minder maar onder de kostprijs ga ik niet. Je kan hem eventueel ook nog bestellen via dvdsoon en dat soort sites (ntsc versie) ?
49 euro is voor mij iets teveel van het goede. Dan heb ik nog wel even geduld tot NFSu2 iets goedkoper wordt of tot Burnout weer voorradig is bij de FRS. Heb de laatste tijd al veel te veel uitgegeven aan nieuwe games en DVDs.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

of tot Burnout weer voorradig is bij de FRS
Dat zal nooit gebeuren, FRS levert al maanden niet meer en de developer van het spel is overleden dus daar hoef je niet op te hopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 09-04-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MaxBurn schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:54:
[...]
Dat zal nooit gebeuren, FRS levert al maanden niet meer en de developer van het spel is overleden dus daar hoef je niet op te hopen :)
Nee hoor, Renderware is een jaar geleden overgenomen door Electronic Arts en maakt daar dus nu ook deel van uit. BurnOut 2 wordt niet meer geproduceerd sinds deel 3 in het tweede halfjaar van 2004 is uitgebracht, van die versie zal waarschijnlijk dus een soor Platinum Edition/Player's Choice van uitkomen, Echter niet voor de GameCube omdat BurnOut 3 alleen op de PS2 en Xbox gespeeld kan worden. BurnOut Revenge wordt helaas ook alleen op de PS2 en Xbox gemaakt, de GemCube wordt weer overgeslagen. EA zuigt op dat gebied; om alleen maar de grote spellen op de PS2 en Xbox te verkopen. Dat is beter voor het spelaanbod van EA, omdat zij de meeste spellen op die twee consoles uitbrengt :{.

Burnout Revenge gaat er wel vet uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2005/093/927225_20050404_screen001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2005/095/reviews/927225_20050406_screen001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

@Robin
Burnout 2 is na de release van Burnout 3 nog door Akklaim geperst om uit de schulden te komen. (om deze reden denk ik ook dat er blijkbaar toch wat rechten bij akklaim liggen, hoe kon akklaim anders bijpersen terwijl criterion al weg was?..)
De developer is trouwens Criterion en niet Renderware. Ik weet niet meer waarom maar volgens mij kan Criterion niet zomaar wat BO2 classics erbij persen.

[ Voor 66% gewijzigd door Max|Burn op 09-04-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:18:
[...]

49 euro is voor mij iets teveel van het goede. Dan heb ik nog wel even geduld tot NFSu2 iets goedkoper wordt of tot Burnout weer voorradig is bij de FRS. Heb de laatste tijd al veel te veel uitgegeven aan nieuwe games en DVDs.
NFSu2 is van de week 3 dagen lang voor 19.99 bij bol te krijgen geweest (nu weer 59.99), ik had een linkje gegeven 1 a 2 pagina's terug. Als ik hem nog ergens zie voor die prijs post ik hier wel een link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

En Criterion is niet overleden, ze maken nu alleen deel uit van EA... Wat op zich wel ongeveer hetzelfde is als overleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Toch wel weer grappig. EA wil wel de gebruikelijke crap-EA games uitbrengen op de Cube die vervolgens slecht verkopen, maar een goed-EA spel uitbrengen op de Cube die wel redelijk zou verkopen vertikken ze. We krijgen dus wel spellen als FIFA Street en GoldenEye Rogue Agent, maar geen Burnout 3, doet EA dit express ofzo? Omdat Burnout 3 gecreeërd is met behulp van de Renderware-middleware, zou het relatief goedkoop zijn om een GameCube versie te maken. Toch wel een redelijke misser van EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
Rukapul schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:22:
* Rukapul had vandaag een hele goede koop: Een originele Nintendo RGB kabel bij de V&D in Eindhoven voor EUR 3,90.
En vandaag sloeg Rukapul weer toe door in Apeldoorn bij de V&D nog een Nintendo RGB kabel te scoren voor EUR 3,90 :) Tip: er ligt er nog een!

Overigens dumpten diverse zaken in Apeldoorn de Nintendo modemadapter (paar euro max) en ook paarse Gamecube controllers werden bij diverse winkels voor EUR 24,95 aangeboden terwijl de zwarte de originele prijs nog hadden. Nu nog wachten op winkels die BBA gaan dumpen voor een paar euro.

* Rukapul is sinds vandaag in het bezit van zijn eigen Cube zodat ie niet meer heen en weer hoeft tussen Rukapul en vriendin :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 09-04-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:40:
[...]

NFSu2 is van de week 3 dagen lang voor 19.99 bij bol te krijgen geweest (nu weer 59.99), ik had een linkje gegeven 1 a 2 pagina's terug. Als ik hem nog ergens zie voor die prijs post ik hier wel een link!
Ik verwacht sowieso dat het niet heel lang meer duurt, voordat NFSu2 definitief goedkoper wordt. Het spel ligt nu al een tijd in de winkel. De meesten die het spel nog willen hebben, die wachten nog wel eventjes denk ik.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:05:
Wat is er nu zo bijzonder aan cell-shading. Alsof cell-shading garant staat voor goede games. Het is gewoon een techniekje die verder geen reet met de kwaliteit v.d graphics te maken heeft dus vanwaar cell-shading = _/-\o_ ? ....
Nog even reageren :P ... Ik vind cell ( :P ) shading gewoon heel erg mooi, en vind het er stoer uitzien. Legend of Zelda zag er wel kiddy uit, maar dat cell shading maakte het wel weer leuk kiddy. Ik persoonlijk, ben ook een "graphic-hoer" en een spel moet echt wel goeie graphics hebben(behalve AC) wil het bij mij in huis komen naast mijn geliefde kubus. De K7 stijl trekt mij gewoon heel erg aan. XIII moet ik ook nog eens kopen, vanwege(je raadt het al)de cell-shading techniek.

Overigens is cell shading dan misschien wel een techniek, maar ik vind het gewoon een stijl. Het oogt heel anders dan normale graphics en valt bij mij gewoon heel erg goed in de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Willybubba schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:24:
En Criterion is niet overleden, ze maken nu alleen deel uit van EA... Wat op zich wel ongeveer hetzelfde is als overleden :P
Nee maar Akklaim is overleden..dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Second Sight gekocht bij MediaMartk voor slecht 10 euro. Niet gek dacht ik zo, spel zit er tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Vandaag begonnen aan Paper Mario 2. :) Ik ben normaal niet zo'n RPG'er, omdat ik er altijd een beetje slaperig van word :P Ik heb altijd wat actie nodig. Maar PM2 is toch wel erg leuk. Ik heb nu net mijn eerste Crystal Shine of hoe het ook heet en ben nu aanbeland in dat bos. Ik vroeg mij nog af: krijg je wat als je alle vijanden logt met die tattle move van Goombella? Ik heb die sterkere botten-Koopa niet getattled, is dat een aparte vijand op de lijst? Of gewoon hetzelfde als de rest van die botten-Koopa's (de echte naam even kwijt, hehe :))?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:59:
Vandaag Second Sight gekocht bij MediaMartk voor slecht 10 euro. Niet gek dacht ik zo, spel zit er tof uit.
Welke MediaMarkt was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt in zwolle. Ze hadden er een hele zooi. Staan gewoon tussen de andere gamecube spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Even gezocht, en die dude die ik bedoel is Red Bones, en ik geloof niet dat je die later nog eens tegen komt... ah well, never mind :)

edit: Ik las dat je hem toch nog ergens verder in het spel tegen komt. Toch maar verder tattelen dan :)

[ Voor 30% gewijzigd door Captain N op 09-04-2005 20:26 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Second Sight lijkt mij ook wel een interessante game.

Ben net op de tweede disc van RE4 aangekomen. Wat een topper zeg. Wat ik wel jammer vind is dat ze voor het authentieke RE-gevoel geen deur-animaties hebben gemaakt voor de "loading" schermen. Vroeger waren ze enorm irritant maar nu hadden ze er best ingekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MaxBurn schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:05:
Mag ik even iemand quoten:
Willybubba schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:12:
Misschien vinden mensen die stijl wel gewoon cooler dan andere stijlen? Het staat niet perse garant voor goede games maar het ziet er bijzonder stijlvol uit, dat is wat mensen erin aantrekt. Mij ook.
Cell-Shading vind ik gewoon mooi. Het is een stijl die me aanspreekt, ik vind anime ook heel leuk. En het is niet zo dat als een spel gebruikt maakt dat ik het dan ook gelijk goed vind. Je kan gewoon veel leuke dingen doen dmv cell-shading, en dat is leuk. Bijvoorbeeld voor onrealistische situaties. Als je dan een situatie hebt waar iets over een karakter heen rolt, dan kan je in een game die gebruik maakt van "normale" graphics niet voor zorgen dat het karakter het overleeft. In een CS game kan dit wel. Denk maar aan tom een jerry, of de scene in TWW dat link met dat tonnetje tegen de muur wordt aangeslingerd. Als je dat de link van OOT laat gebeuren, dan gaat ie dood.

Het geeft dus meer mogelijkheden. Ook kan je verder gaan qua karakter design.

En mensen die zeggen dat cell-shading games gelijk kiddy maakt... die kunnen krom gaan staan. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:13:
[...]
Nog even reageren :P ... Ik vind cell ( :P ) shading gewoon heel erg mooi, en vind het er stoer uitzien. Legend of Zelda zag er wel kiddy uit, maar dat cell shading maakte het wel weer leuk kiddy.
*Slap, slap*

Rot toch op met je kiddy. :P
Dat vind ik zo stom he, "kiddy". Als je goed gekleurde games kiddy noemt, dan ja dan zijn veel nintendo games kiddy, (super, imo) maar het merendeel van de mensen ziet kiddy niet zo. Maar meer als kinderlijke games met een loodgieter in de hoofdrol. Of wat dan ook waar de ingewanden niet over het scherm vliegen. :S
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:09:
[...]
Mediamarkt in zwolle. Ze hadden er een hele zooi. Staan gewoon tussen de andere gamecube spellen.
Thnx voor de mededeling, maandag maar es ff kijken of ze er nog een voor mij hebben liggen. :D

[ Voor 27% gewijzigd door Vanitas op 09-04-2005 23:33 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vanitas schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:27:
[...]
Als je dan een situatie hebt waar iets over een karakter heen rolt, dan kan je in een game die gebruik maakt van "normale" graphics niet voor zorgen dat het karakter het overleeft.
Ik had het niet over cell-shaded vs. realistisch hoor...non-cellshaded games kunnen prima cartoony zijn ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Geeft eens een voorbeeld dan...
Ik kan zo niks bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 06-09 16:37

DoctorV64

Cosmopoliet

Zijn er hier veel mensen die import games spelen met een Freeloader of de nieuw Action Replay (waar de Freeloaderfunctie ingebouwd zit)? Als je via ebay games koopt zijn ze soms inc. verzendkosten maar rond de 30 US$ (ongeveer 25 euro). Dat vind ik toch wel wat uitmaken qua kopen (dan praat ik niet over de minder legale manieren om import/"testversies" te spelen :9 )

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Vanitas schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:41:
Ik kan zo niks bedenken.
World of Warcraft is een beetje cartoony maar heeft geen cell-shading :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:49:
[...]World of Warcraft is een beetje cartoony maar heeft geen cell-shading :)
Dat is een feit ja, dat vind je leuk of niet, zo simpel is het.

Het punt is een beetje, een console als de Gamecube wordt afgezeken vanwege het cartoony uiterlijk van een groot aantal games, waarin het kennelijk "niet stoer" is of zo (belangrijk van snuiters vanaf 12 jaar kennelijk). Dan komt zo'n game als dit, en dan maakt het ineens niet uit. M.a.w., mensen lullen gewoon lekker mee met elkaar, pas als ze iets echt spelen, telt het ineens niet meer :).

Maar ja, WoW heeft een cartoony uiterlijk, toch ziet het er realistischer en gedetaileerder uit dan EverQuest II bijvoorbeeld (wat hogere systeemeisen heeft). Geen slecht spel verder, maar dat is altijd wel vreemd. Grafisch detail in WoW is, vind ik, heel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 13:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:16:
Ik ben ook bang dat de volgende generatie consoles erg duur zal gaan worden. Ik weet wel dat alles bij de launch duurder is, maar ik heb zo'n vermoeden dat het deze keer nog wat extremer zal zijn. (In ieder geval begin ik dat soort geruchten steeds vaker tegen te komen op messageboards en dergelijke).
Ik vermoed van niet, de trend is juist dat de hardware goedkoper wordt omdat het echte geld wordt verdiend aan de games en accessoires.

Aangezien alledrie de consoles vlak na elkaar uitkomen kunnen we een heftige prijzenoorlog verwachten.
Misschien wacht ik wel tot de eerste prijsdaling voordat ik er eentje aanschaf. Als ik mezelf kan beheersen. :p (Wat ernstig de vraag is natuurlijk). Maar ik weet niet of ik er 400 of 500 euro voor over zal hebben. Gelukkig voor ons doet Nintendo altijd z'n best om de goedkoopste van de 3 te zijn. :D
Ik wacht gewoon op de eerste degelijke game.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:20:
[...
Ik vermoed van niet, de trend is juist dat de hardware goedkoper wordt omdat het echte geld wordt verdiend aan de games en accessoires.

Aangezien alledrie de consoles vlak na elkaar uitkomen kunnen we een heftige prijzenoorlog verwachten.
Ik hoop dat je gelijk krijgt... :)
(Hoewel, duurdere games zit ik ook niet echt op te wachten.)

Over cell-shading: ik vind het ook een leuke techniek. :p
Maar je kunt het geen stijl noemen imo. Als je alleen al kijkt hoezeer alle spellen die er gebruik van maken van elkaar verschillen qua uiterlijk... dan spreekt dat toch voor zich? De stijl van The Wind Waker zit hem in mijn ogen meer in die karakterstieke paars rookwolkjes als je iemand verslaat. En die grote expressieve ogen van Link. Een magische, sprookjesachtige, vrolijke sfeer. Dat is de stijl. Cell-shading is alleen maar de techniek die het allemaal mogelijk maakt.
De stijl van Killer 7 wordt zo te zien heel vervreemdend en abstract, met extreme licht en schaduw-effecten. Als je daar iemand doodschiet blijven de bloeddruppels nog een seconde in de lucht hangen, precies in de omtrek van het slachtoffer. (Zoiets zag ik in ieder geval in één van de filmpjes). Door de cell-shading, en het hoge contrast dat je daarmee krijgt, valt zoiets lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Johnny schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:20:
[...]

Ze verdienen idd op de games e.d. maar toch denk ik dat ze aankomen met stevige prijzen. En als ze alle 3 al dicht bij elkaar zitten heb je best kans, dat ze nog niet eens lager gaan. De PS2 had het grote voordeel, toen hij uitkwam dat sony zelf de prijs kon betalen omdat M$ en Nintendo hun console nog niet op de markt hadden ! aangezien dit nu verleden tijd word, (omdat ze zo'n beetje tegelijk uitkomen) vermoed ik dat de prijs bij elkaar zal liggen en niet direct zal dalen.

Als je ziet wat er kwa hardware in de console gaat zitten, kan het ook toch niet zo goedkoop worden gemaakt. Wel hoop dat ik dat de console van nintendo weer het goedkoopst is en dat ze er geen verlies op hoeven te draaien :) iets waar M$ en Sony nog wat van kunnen leren B)

Verder las ik dat M$ en Sony hun console 1dag eerder presenteren dan Nintendo (en sony dan weer 3uur eerder dan M$) ik vind dat het echt steeds gekker gaat worden, om wie nu als eerste hun console kan laten zien 8)7

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07
Vanitas schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:41:
Ik kan zo niks bedenken.
Crash Bandicoot! :D
cartoony game, geen CS :)

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 05:54
DoctorV64 schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:45:
Zijn er hier veel mensen die import games spelen met een Freeloader of de nieuw Action Replay (waar de Freeloaderfunctie ingebouwd zit)? Als je via ebay games koopt zijn ze soms inc. verzendkosten maar rond de 30 US$ (ongeveer 25 euro). Dat vind ik toch wel wat uitmaken qua kopen (dan praat ik niet over de minder legale manieren om import/"testversies" te spelen :9 )
Van de 45 spellen die ik heb zijn er 40 import (uit de USA). Het heeft als voordeel dat ze vaak goedkoper zijn, eerder verkrijgbaar zijn, vaak progressive scan ondersteunen, en altijd in 60Hz draaien. Ik zou het je dus zeker aanraden!

Als je een viper chippie in je cube gooit heb je de freeloader overigens niet meer nodig, de cube is dan namelijk regiovrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Aap schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:21:
[...]

Ze verdienen idd op de games e.d. maar toch denk ik dat ze aankomen met stevige prijzen. En als ze alle 3 al dicht bij elkaar zitten heb je best kans, dat ze nog niet eens lager gaan. De PS2 had het grote voordeel, toen hij uitkwam dat sony zelf de prijs kon betalen omdat M$ en Nintendo hun console nog niet op de markt hadden ! aangezien dit nu verleden tijd word, (omdat ze zo'n beetje tegelijk uitkomen) vermoed ik dat de prijs bij elkaar zal liggen en niet direct zal dalen.

Als je ziet wat er kwa hardware in de console gaat zitten, kan het ook toch niet zo goedkoop worden gemaakt. Wel hoop dat ik dat de console van nintendo weer het goedkoopst is en dat ze er geen verlies op hoeven te draaien :) iets waar M$ en Sony nog wat van kunnen leren B)
Ik denk wel dat Nintendo wederom prijsbepaler zal zijn. Toen de GC uitkwam waren de Xbox en de PS2 rond 450 euro. De Cube ging toen 249 kosten en toen is de oorlog begonnen doordat Sony en MS gewoon vet onder kostprijs gingen zitten. Ik vind dit toch jammer. Als Sony en MS niet zo'n enorme zak geld hadden als backup had de Cube het wellicht veel beter gedaan (200 euro goedkoper is wel een pluspuntje).

Ik denk dat Nintendo wederom het prijspeil zal gaan bepalen. Zij proberen gewoon een zo gunstig mogelijke prijs te bepalen waarop zij niet op de hardware per definitie geld verliezen. Sony en MS zullen met die prijs meegaan omdat die (denk ik) lager zal zijn dan de prijs die zij moeten nemen om geen verlies te maken. Het blijft gewoon spannend of Nintentendo weer een concurrerend ontwerp zal weten te maken. Ik hoop van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Pff... Ben nu bij ToS toch wel bij het punt aanbeland waar ik zoiets heb van SCHIET DE HELL OP EN WEES AFGELOPEN. Maar toch blijf ik het spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb volgens mij de derde Crystal Star in Paper Mario binnen handbereik. Ik sta nu 5e in die Fighters Pit en heb net een onverwachte bezoeker de laan uit getrapt, terwijl ik bijna geen health meer over had :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Tales of Symphonia vraagje:
spoiler:
Ik zit nu na dat stuk dat je van de eenhoorn dr hoorn krijg. En ik heb er 16 uur over gedaan om dit te bereiken. Hoe zit ik nou qua totale tijd? Zit ik een beetje in het gemiddelde of daar ver boven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:53:
[...]

Als je een viper chippie in je cube gooit heb je de freeloader overigens niet meer nodig, de cube is dan namelijk regiovrij.
Zeker aan te raden, want dat werkt gewoon met elke regio vrije game, en met de freeloader moet je altijd nog swappen en is het ook dan nog maar de vraag of het werkt.
Ook zit er in de laatste BIOS een cheat functie ingebouwd, dus daarvoor hoef je ook geen AR meer te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:53:
[...]

Zeker aan te raden, want dat werkt gewoon met elke regio vrije game, en met de freeloader moet je altijd nog swappen en is het ook dan nog maar de vraag of het werkt.
Ook zit er in de laatste BIOS een cheat functie ingebouwd, dus daarvoor hoef je ook geen AR meer te kopen :)
Nu nog een zaak zoeken in de omgeving van zwolle die de chip in mn cube wil plaatsen. Ik ben het gewissel met die freeloader meer dan zat als ik even snel iets wil gaan spelen.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:34:
Ik heb volgens mij de derde Crystal Star in Paper Mario binnen handbereik. Ik sta nu 5e in die Fighters Pit en heb net een onverwachte bezoeker de laan uit getrapt, terwijl ik bijna geen health meer over had :D
Dat level vond ik echt fantastisch. Er zitten zoveel originele en creatieve ideeen in PM2. Bijna geen enkel level is een traditionele dungeon. Het zijn allemaal leuke vondsten zoals die fighters pit. Of later in het spel...
spoiler:
...een level dat zich grotendeels afspeelt in een rijdende trein.

Ik heb het spel al een tijdje uitgeleend aan mijn broer, die nog nooit een rpg had gespeeld. De eerste dag mailde hij nog dat het wel irritant was dat alle gevechten zo omslachtig waren, op een speciaal toneel enzo, en verdeeld in beurten. Ik denk dat hij echt een Mario-spel verwachtte. :p Maar inmiddels is hij al helemaal overstag en vindt het een geweldig spel.

Misschien kan ik hem hierna Skies Of Arcadia nog eens laten uitproberen. Hoewel dat natuurlijk wel een heel stuk statischer is, zonder de timed action commands. En de random battles zijn ook nogal lastig uit te leggen vrees ik. Maar wie weet... de basis-rpg regels moet hij na PM toch wel doorhebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb nu net Rawk Hawk verslagen en de ontrafeling van het Mysterie komt nu! :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:18:
Tales of Symphonia vraagje:
spoiler:
Ik zit nu na dat stuk dat je van de eenhoorn dr hoorn krijg. En ik heb er 16 uur over gedaan om dit te bereiken. Hoe zit ik nou qua totale tijd? Zit ik een beetje in het gemiddelde of daar ver boven??
Tegenover mij zit je er ver boven, alleen speel ik denk ik best snel. :X
Maar ik wil eerst het hele verhaal weten, daarna doe ik het allemaal nog eens lekker rustig over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:26:
[...]
Tegenover mij zit je er ver boven, alleen speel ik denk ik best snel. :X
Maar ik wil eerst het hele verhaal weten, daarna doe ik het allemaal nog eens lekker rustig over. :)
En hoelang had jij erover gedaan om tot dat punt te komen, en wat was je totale eind tijd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 06-09 16:37

DoctorV64

Cosmopoliet

D3ft0n3 schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:03:
[...]

Nu nog een zaak zoeken in de omgeving van zwolle die de chip in mn cube wil plaatsen. Ik ben het gewissel met die freeloader meer dan zat als ik even snel iets wil gaan spelen.
5 soldeerpunten voor de Viper en vijf op de GC moederbord. Mh dat moet me wel lukken en dan die import games kopen. Op ebay staan ze zelfs 2ehands en met verzendkosten erbij valt het zeker mee!!

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
DoctorV64 schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:31:
[...]

5 soldeerpunten voor de Viper en vijf op de GC moederbord. Mh dat moet me wel lukken en dan die import games kopen. Op ebay staan ze zelfs 2ehands en met verzendkosten erbij valt het zeker mee!!
Jou wel, ik kan niet solderen ;p

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 05:54
DoctorV64 schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:31:
[...]

5 soldeerpunten voor de Viper en vijf op de GC moederbord.
De viper heeft een connector, dus je hoeft alleen maar op het mobo te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik iedereen toch weer even op onze policy omtrend modchips wijzen?

Het mag hier dan wel alleen gaan om de mogelijkheden van dat ding, het hoort hier nog steeds niet thuis.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas sprak op zaterdag 09 april 2005 @ 23:27 de volgende woorden:
*Slap, slap*

Rot toch op met je kiddy. :P
Dat vind ik zo stom he, "kiddy". Als je goed gekleurde games kiddy noemt, dan ja dan zijn veel nintendo games kiddy, (super, imo) maar het merendeel van de mensen ziet kiddy niet zo. Maar meer als kinderlijke games met een loodgieter in de hoofdrol. Of wat dan ook waar de ingewanden niet over het scherm vliegen. :S
Nee, dat vind ik geen slap argument, ik mag Zelda(Windwaker) er toch wel "kiddy" uit vinden zien. En inderdaad, het spel is goed ingekleurd, maar het heeft toch iets over zich heen, waardoor het er "kiddy" uitziet. Gewoon de effecten van het spel zelf: de grote heldere ogen van Link, een zee waarbij de golven eruit zien alsof ze direct uit een stripboek zijn gehaald, waarbij de vijanden in paarse en zwarte rook oplossen en waarbij alles een mooie heldere kleur heeft. Dat brengt iets magisch met zich mee, maar tegelijker tijd ook iets (imo) kiddy-achtigs met zich mee. En die twee dingen samen maken het juist heel erg mooi. Ik heb ook niks tegen het "kiddy" en vind het vaak leuk(liever "kiddy" dan een hersenloze shooter) maar het, vind ik, OOGT "kiddy".

Nog een vraagje over AC, en ik spoiler het maar voor de zekerheid:
spoiler:
Ik hoor nu constant een poes miauwen, WTF is dat echt???

En nu is het weer weg :'( :'( :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 15:31 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.