Een console pas 128 bit als de processor dat is. Zoals S2S al zei is e enige console met een 128-bit processor de PS2. De Xbox is 32-bit en de GameCube heeft een 64-bits processor die ook een 32-bits instructieset heeft. Ik herinner me vaag dat er op de GameCube voornamelijk de 32-bits instructieset wordt gebruikt, deze heeft in bepaalde gevallen enorme snelheidsvoordelen ten opzichte van de 64-bits instructieset(in sommige gevallen twee keer zo snel). De resultaten die ik in Google vind spreken allemaal tegen wat er bij IBM op de site en op een aantal tech-sites staat over de PowerPC 750 en de Gekko. Maar het boeit niet zo heel veel hoeveel bits een console is.Elroy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:12:
[...]
De gamecube is niet 64bit maar 128bit.
Zelfs de dreamcast is een 128bit console.
Als je me niet gelooft, zoek maar op google: [google=128bit gamecube]
Voor iedereen die een Max Drive (Pro) heeft: ik heb net een programma geschreven dat saves in het .gci-formaat omzet naar het formaat dat gebruikt wordt door de Max Drive, omdat er vrij weinig save-files te vinden zijn in het Max Drive formaat en het enige conversieprogramma voor de Max Drive alleen een obscuur formaat ondersteund. Ik heb alleen vandaag een bug-ontdekt die de save files corrupt maakt, maar dat zou op zich makkelijk op te lossen moeten zijn(het getal 0x93 komt spontaan ergens in de headers te staan waar het niet hoort, terwijl dat gisteren niet gebeurde). Het is alleen jammer dat Datel ervoor gekozen heeft om de savefiles zo enorm te verminken. Ze hebben de byte-order van de GameCube omgezet naar die van de PC, maar ze hebben dat volledig verkeerd gedaan en het is eigenlijk overbodig. Alle moderne OS-sen bieden methodes aan om dit makkelijk on-the-fly te kunnen doen.

Nu we het technische gedeelte gehad hebben, hoe bevallen de nieuwe Timesplitters en de nieuwe Splinter Cell iedereen? Ik twijfel nog om één van die twee te kopen zodra ik RE4 heb uitgespeeld. Pandora Tomorrow vond ik eigenlijk niks vanwege de bewakers die je van achteren bewusteloos kon slaan, maar die nog steeds op dat moment alarm wisten te slaan en je meteen game over bent. De demo van Chaos Theory vind ik echter wel heel goed, ik ben alleen bang dat er later in het spel weer zo'n level is waar je verloren hebt zodra er één keer alarm is geslagen. Timesplitters kijk ik meer naar uit. Daar vond ik de demo ook goed van, maar na het lezen van reviews kreeg ik de indruk dat single-player niet zo veel voorstelt. Maar de map-maker lijkt me weer wel gaaf en de review van Lamsh was ook zeer positief. Ik vroeg me dus af of er hier iemand die spellen al heeft en hoe ze bevallen?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'