Heeft iemand btw wel eens cubivore gespeeld?
Ik heb het laatst eens zitten spelen en dit is voor mij een goed kandidaat voor weirdste games aller tijden top 10.
Ik heb dat spel trouwens ook. Het is inderdaad behoorlijk vreemd.

Eerlijk gezegd snap ik het ook nog steeds niet echt 100%. Wat nou precies het voordeel is van een bepaalde kleur, of een bepaald patroon in je vacht... en hoe dat invloed heeft op je evolutie. Op het eerste gezicht ziet het spel er bijna debiel simpel uit, maar ondertussen heeft het volgens mij meer diepgang dan het gros van de andere cube-spellen bij elkaar.
En het is ook gewoon grappig. Ik vul netjes m'n naam in bij het optiescherm, en prompt begint het spel me aan te spreken als "Piggy Erik."

En als je dan daadwerkelijk begint met spelen zie je de vierkante zon opkomen, barst er op het scherm een vierkant ei open, en daar kruipt een schattig klein kubusbeestje uit dat begint te vertellen hoe fijn het is om te leven. Het is allemaal zelfs nog vreemder dan Doshin The Giant.
Ik vind het ook erg moeilijk. De eerste levels nog helemaal niet. Maar zodra je echt sterke tegenstanders tegen begint te komen voelt de besturing een beetje al te simpel aan. Je kan eigenlijk alleen maar achter elkaar op 'attack' blijven drukken, en dan hopen dat het goed afloopt.
Maar ik wil er altijd nog een keer echt goed voor gaan zitten, en kijken of het me dan lukt om daadwerkelijk een sterker beest te worden door bewust alleen bepaalde beestjes op te eten, om in een betere richting te evolueren. Het concept intrigeert me enorm, maar er komen steeds teveel andere spellen tussendoor, waardoor ik het eigenlijk nog maar veel te weinig heb gespeeld.