Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.766 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
goed zal m'n vader eens op pad sturen

klopt denk ik wel die 8 cm, dat cd laatje past er ongeveer 4 keer in. Maximaal 4 keer 2 cm denk ik.

[ Voor 63% gewijzigd door meelmark op 03-05-2005 22:42 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
hmmm dus lawaaierige fan & geen mogelijkheid om stukjes te knippen uit je opname... om vervolgens te archiveren op de schijf of DVD+R(W) zijn toch de problemen van deze brander?

Die problemen zijn heus niet in 1 dag opgelost... laat je niet zo makkelijk oplichten!
Sowieso moet er dan eerst een firmware upgrade uitkomen en die is er nog niet.

Hoe zit het met de User Interface? Zo heeft Liteon een zeer mooie Guide... en de andere merken doen dit ook goed...
Ben benieuwd... ook naar de kwaliteit van de verschillende opnamekwaliteiten... de dvd/hddrecorders van nu doen het op hun 3e stand al goed/beter dan VHS (waarbij 1e stand dvdkwaliteit is).

Hij heeft wel Progressive-scan/RGB scart... DV in (Firewire, voor je camera bijv.).

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 03-05-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
kan je wel previews van je opnames zien? komt niet echt naar voren uit die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die TV-tunerbox, weet iemand hier nog wat over, hij lijkt me erg makkelijk voor de vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

mace

Sapere Aude

Ik heb net bij de aldi de laatste 2 paar lifetec speakers meegenomen voor 50 euro per paar, (1 voor mezelf en 1 voor me neef)

eerste indruk: schel, maar best strak voor dat geld, ze moeten natuurlijk nog inspelen.

(ik ga waarschijnlijk het filter nog ff modden >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:35:
Nog even over die TV-tunerbox, weet iemand hier nog wat over, hij lijkt me erg makkelijk voor de vakantie. :)
Lijkt me wel leuk, digitenne op je laptop, evenals radio en gewone TV (bijna niks meer te ontvangen nowadays).

Als je in een digitenne gebied op vakantie gaat lijkt me dit een goede optie (als je je laptop meeneemt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:34
MaCe1337 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:22:

eerste indruk: schel, maar best strak voor dat geld, ze moeten natuurlijk nog inspelen.

(ik ga waarschijnlijk het filter nog ff modden >:) )
Dat modden van t filter heeft dat veel zin/nut?! kon er nou niet zo veel over vinden behalve dat t mogelijkerwijs verbetering zou brengen. En als je t doet, hoe dan?? hoe weet je waar t omslagpunt moet liggen ed.... Ik zou dat Heel erg graag willen weten. Ik heb ze zelf ook en ze bevallen me goed, alleen de Scherpe S toon irriteert me mateloos: :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ok,

netjes en compleet in de doos, net geen 43cm breed en net 7 cm hoog. Hoef mijn TV-kast niet te modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zo heb net een DVD recorder gekocht. Ik zit nu op de bus te wachten en ik zo ff de zijkant van de doos te lezen. Het volgende viel mij op: er staat dus dat je je programma eerst kunt opnemen en dan kunt gaan bewerken, ik dacht bijmijzelf 'wat een bullshit'. Want ik was er ook niet van overtuigd dat dit probleem in 1 dag was verholpen. Maar als ik echter naar de productie datum kijk van dit product dan staat er week 18/2005, dus het is een nieuwe batch waarbij de problemen idd wel eens verholpen zouden kunnen zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ssergio.com/got/oth/Medion.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Sur_G op 04-05-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik kijk net op het Forum van area450 en daarin staat in een topic van 29 april 2005 het volgende:
I want to update the community about latest news for this product:
- The Fan Noise has been improved
- Picture quality is excelent
- New GUI allows better handeling and performance
- Clock problemeing has been improved and solved
- You can edit names for HDD recorded files

I am very satiesfied with the unit, even the HDD Manager is still missing, but compared to other units in the market. Non of B-Brands have a HDD Manager. While Panasonic, Philips, etc. provide it, even the price is not comparable.
Ik kan helaas nog niet testen met de dvd-recorder, moet eerst een auto gaan halen en schoonmaken voor en samen met mijn meisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
i2Paq schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:18:
Ik kijk net op het Forum van area450 en daarin staat in een topic van 29 april 2005 het volgende:

[...]

Ik kan helaas nog niet testen met de dvd-recorder, moet eerst een auto gaan halen en schoonmaken voor en samen met mijn meisje.
Dat ding is dus wel goed te krijgen, alleen moet je weten of Medion ook zo'n firmware update ter beschikking stelt. Eerder heeft iemand gebeld met de Medion support en bleek het datum probleem hier nog in te zitten. Als je er een andere firmware erin gooit is je garantie vertrokken.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Klopt. Daarnaast vind ik het uberhaubt raar dat een firmware update en de fan noise en de beeld kwaliteit aanpakt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Ik heb even de handleiding van het apparaat gedownload en bij alle apparaten moet je meestal niet letten op wat ze zeggen dat er in staat maar eerder letten op wat er niet in staat. Voor mij de redenen om het apparaat te laten staan:
- Geen PDC
- Geen Showview
- Geen EPG (zo'n gids, zeer makkeijk programmeren)
- Kon geen mogelijkheid in de handleiding vinden om je hdd opnames op dvd te zetten
- Nog geen firmware's beschikbaar op de diverse europese Medion support sites en ik heb gezocht op md42183 (wil nog wel eens verschillen. Had dezelfde dag na aanschaf al de NL firmware van de Belgische support site van die mp3 jukebox)
- Kon geen mogelijkheid vinden om je hdd te defrragmenteren. Lijkt me ook wel handig.

Nu weet ik ook wel dat je van die prijs dit alles niet kan verwachten maar Aldi kennende overtreffen hun apparaten meestal de mogelijkheden die ze zelf in de folders zetten, ook bij hun bizar lage prijs. Nu heb ik ook geen ervaring met andere hdd/dvd recorders van de duurdere a-merken maar de eerste 5 punten zijn bij Philips wel voorelkaar, die heb ik wel bij kennissen gezien of over gehoord.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sur_G schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:04:
....Maar als ik echter naar de productie datum kijk van dit product dan staat er week 18/2005, dus ...

Dat is niet de productiedatum maar de Aldi-verkoopweek!

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoi.

Ik heb een vraagje, bij de Formido is nu een Multimedia Zender te koop. Zo'n ding waarmee je van de pc af naar de tv kunt zenden. Draadloos. Heeft iemand er ervaring mee?

Type :vc36
Kosten: Van 57,99 nu 35,-

Afbeeldingslocatie: http://img111.echo.cx/img111/2461/pag060jv.th.jpg

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Medico schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 01:35:
[...]

Dat modden van t filter heeft dat veel zin/nut?! kon er nou niet zo veel over vinden behalve dat t mogelijkerwijs verbetering zou brengen. En als je t doet, hoe dan?? hoe weet je waar t omslagpunt moet liggen ed.... Ik zou dat Heel erg graag willen weten. Ik heb ze zelf ook en ze bevallen me goed, alleen de Scherpe S toon irriteert me mateloos: :(
Er zit een klein elcotje op het filter, die is voor de hoge tonen, als je deze vervangt voor een groter exemplaar, dan wordt het fasegedrag verbeterd, en ben je waarschijnlijk van die S af.

Ik moet nog wel even uitzoeken welke waarde het beste gaat werken.
kecin schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:45:
Hoi.

Ik heb een vraagje, bij de Formido is nu een Multimedia Zender te koop. Zo'n ding waarmee je van de pc af naar de tv kunt zenden. Draadloos. Heeft iemand er ervaring mee?

Type :vc36
Kosten: Van 57,99 nu 35,-

[afbeelding]
Ik heb geen ervaring met dit exacte apparaat, maar ik weel wel dat als je TV wilt kijken, er een tuner in moet zitten, en AFAIK zit die er niet in (helemaal niet voor die prijs, maar je weet maar nooit)

Je zult dus bijv. een videorecorder (satelliettuner maybe?) moeten gebruiken om te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:00:

Ik heb geen ervaring met dit exacte apparaat, maar ik weel wel dat als je TV wilt kijken, er een tuner in moet zitten, en AFAIK zit die er niet in (helemaal niet voor die prijs, maar je weet maar nooit)

Je zult dus bijv. een videorecorder (satelliettuner maybe?) moeten gebruiken om te tunen.
Als je geen ervaring hebt, tik dan gewoon niks. Het doel van zo'n zender is om bijvoorbeeld je DVD's/DIVX te kunnen afspelen op je TV, zonder dat je hier een kabel van de TV-out van je PC naar de TV hoeft aan te leggen.

Ik weet niet wat jij met een TV-tuner in zo'n zender wil maar lijkt mij compleet nutteloos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Njit schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:08:
[...]

Als je geen ervaring hebt, tik dan gewoon niks. Het doel van zo'n zender is om bijvoorbeeld je DVD's/DIVX te kunnen afspelen op je TV, zonder dat je hier een kabel van de TV-out van je PC naar de TV hoeft aan te leggen.

Ik weet niet wat jij met een TV-tuner in zo'n zender wil maar lijkt mij compleet nutteloos |:(
Compleet nutteloos zat het niet zijn, want je hebt wel van die multimedia zenders waarin ook een tuner zit (om en nabij de 100 euro bij de Mediamarkt)
Ik zou ook het nut niet weten, want vrijwel iedereen heeft ook wel een coax-kabel vanaf de cai-aansluiting naar de TV lopen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Ah, m'n vader heeft vanmorgen die recorder van de aldi gekocht. Die afmetingen zijn toch totaal anders dan dat Aldi had aangegeven: het is geloof ik 42 bij 30 bij 6,5 cm.

Ga vanmiddag maar eens kijken hoe dat ding werkt. Wel mooi dat je zo je videorecorder kan aansluiten op de scart-IN. Bijzonder, en Timeshifting eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Njit schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:08:
[...]

luister eens vriend, ik probeer hier nuttige informatie te geven, dus hou op met flamen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:40:
[...]

luister eens vriend, ik probeer hier nuttige informatie te geven, dus hou op met flamen! :(
Sorry als je het zo opvat maar ik vond de informatie een beetje irrelevant.. Maar jij geeft blijkbaar graag veel info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
meelmark schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:32:
Ah, m'n vader heeft vanmorgen die recorder van de aldi gekocht. Die afmetingen zijn toch totaal anders dan dat Aldi had aangegeven: het is geloof ik 42 bij 30 bij 6,5 cm.

Ga vanmiddag maar eens kijken hoe dat ding werkt. Wel mooi dat je zo je videorecorder kan aansluiten op de scart-IN. Bijzonder, en Timeshifting eens bekijken.
De afmetingen in de folder lijken mij meer de afmetingen van de doos.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
is voor bejaarden man :+

ontopic: deze dingen gebruikten wij al niet met onze videorecorder, dus dat zullen we niet missen. En natuurlijk kun je van de HDD naar een DVD ;), ze zijn niet helemaal pantoffel hoor B)

[ Voor 38% gewijzigd door meelmark op 04-05-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MaCe1337 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:40:
[...]

Ik zat me ook af te vragen wat het nut was van een tuner in zo'n ding, omdat hij waarschijnlijk het meeste gebruikt wordt door mensen die geen zin hebben om de coaxkabel door te trekken naar de tv op de slaapkamer. Op die tv zit meestal al een tuner.

Maar ze schijnen ook te bestaan met tuner inderdaad. Waar worden die dingen met tuner dan meestal voor gebruikt? pc met line-in ofzo?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Zijn de problemen al opgelost met deze batch dvd hd recorders. Zoals Lawaaierige fan, Datum probleem, Klok probleem en Beeld/audio sync.

Daar ben ik best benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Roelodk schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:15:
Zijn de problemen al opgelost met deze batch dvd hd recorders. Zoals Lawaaierige fan, Datum probleem, Klok probleem en Beeld/audio sync.

Ik zou zeggen haal er een op, want als blijkt dat ze wel goed functioneren, dan zijn ze allang uitverkocht.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:03:
[...]

Ik zat me ook af te vragen wat het nut was van een tuner in zo'n ding, omdat hij waarschijnlijk het meeste gebruikt wordt door mensen die geen zin hebben om de coaxkabel door te trekken naar de tv op de slaapkamer. Op die tv zit meestal al een tuner.

Maar ze schijnen ook te bestaan met tuner inderdaad. Waar worden die dingen met tuner dan meestal voor gebruikt? pc met line-in ofzo?
Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.improver.nl/easyshopmaker/tn_e12_3.jpg

- Rechtstreeks op de kabel aansluiten om ergens anders draadloos te kijken
- Zender kan rechtstreeks op de antennedoos worden aangesloten
- Ingebouwde Philips TV tuner
- Een universele afstandsbediening wordt meegeleverd

Verzend draadloos TV signaal, dwars door muren en plafonds! Met ingebouwde TV tuner, zodat u niet afhankelijk bent van de tuner van bv. uw videorecorder. Inclusief 5in1 universele afstandsbediening.

Er zal blijkbaar wel een markt voor zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Roelodk schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:15:

i2Paq in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
meelmark schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:56:
[...]

is voor bejaarden man :+

ontopic: deze dingen gebruikten wij al niet met onze videorecorder, dus dat zullen we niet missen. En natuurlijk kun je van de HDD naar een DVD ;), ze zijn niet helemaal pantoffel hoor B)
Waarom is pdc en showview voor bejaarden? Showview kan ik me nog iets bij voorstellen (met 1 code een programma van voor tot achter geprogrammeerd, voor de minder handige gebruiker). Maar nooit eens een programma willen opnemen die later begon omdat er iets is uitgelopen? Of een voetbalwedstrijd die wordt verlengt? PDC is zo handig dan.....
En geef dan maar aan waar in de handleiding staat dat je van hdd naar dvd kan opnemen. Ik ben het niet tegen gekomen. Er staat alleen dat je geen dvd naar hdd kan rippen, meer niet.
Ik ben ooit zo stom geweest om een goedkope Lite-On (een 5001) te kopen en die kan alleen mono geluid opnemen, geen opnames bewerken (geen ramp opzich) en in eerste instantie kon die ook alleen de zender indeling aan zoals ze gescand konden worden. Je kon ze niet rangschikken, hoezo ze zijn niet helemaal pantoffel??? (ps. er waren toen testen van dat ding die hem de hoogte inschreven, waarvan ik nu denk dat die bladen van Lite-On afhankelijk waren ivm advertentie inkomsten ofzo.... het is en blijft een ramp dat ding maar heb inmiddels een Philips recorder)
Dus zoals ik al eerder riep: je moet vaak beter letten op wat er niet in de folder staat dan dat er wel bij staat. Maar lang leve de Aldi, eerst proberen en bij problemen, schuif je hem zo door het lege flessenluik terug en je haalt de poet bij de kassa.

edit: Pagina 40: dubbing optie gebruiken om een hdd opname op dvd te zetten. Kon het in eerste instantie niet vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudi Vader op 04-05-2005 12:41 . Reden: even wat toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
Ik heb dat al een tijdje geleden gelezen. Maar dat hoeft niet zo te zijn voor deze levering.
Uitverkocht zijn ze nog niet, er zijn er bij de aldi hier nog zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Roelodk op 04-05-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Is geen Medion oplossing (een andere OEMmer heeft het probleem opgelost) dus kan het apparaat bij problemen meteen de grijze kliko in omdat Medion er niets mee doet of je moet flink de knip open trekken.

Roelodk: Even het hele verhaal doorlezen over het apparaat. Er heeft iemand vorige week al gebeld met Medion Service Center en het exemplaar wat daar staat had ook nog steeds bepaalde problemen die andere OEMmers ook hadden met deze recorder. Deze kan het ook nog steeds hebben, bij de diverse service sites van Medion in Europa heb ik op het md nummer gezocht en het enige wat ik kon vinden bij de Belgen was een NL handleiding, geen firmware.

[ Voor 37% gewijzigd door Rudi Vader op 04-05-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een aardige review van de Aldi DVD/HD recorder: http://www.area450.com/recorders/r8hptour1-outside.html .

Heeft iemand een link naar de belgische handleiding?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Zou je eigenlijk zo 123 een andere harddisk in een hdddvd brander kunnen zetten? of moet hij op een bepaald bestandsformaat staan? het is natuurlijk wel leuk om een 200 gb disk erin te stoppen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Sur_G schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:04:
Zo heb net een DVD recorder gekocht. Ik zit nu op de bus te wachten en ik zo ff de zijkant van de doos te lezen.
en al thuis aangesloten? Hoe is het vliegtuiglawaai? Heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
RudiVader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:33:
[...]

Is geen Medion oplossing (een andere OEMmer heeft het probleem opgelost) dus kan het apparaat bij problemen meteen de grijze kliko in omdat Medion er niets mee doet of je moet flink de knip open trekken.

Roelodk: Even het hele verhaal doorlezen over het apparaat. Er heeft iemand vorige week al gebeld met Medion Service Center en het exemplaar wat daar staat had ook nog steeds bepaalde problemen die andere OEMmers ook hadden met deze recorder. Deze kan het ook nog steeds hebben, bij de diverse service sites van Medion in Europa heb ik op het md nummer gezocht en het enige wat ik kon vinden bij de Belgen was een NL handleiding, geen firmware.
Het gaat mij er om dat iemand die er vandaag een gekocht heeft zijn bevindingen neerzet. Ik heb het hele topic al een paar keer gelezen. Ik wil alleen even horen of hij bevalt. Ik vertrouw een persoon die hem heeft gekocht en getest beter als medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 21:12
Nou, ik heb er 1 gekocht. Mooi apparaatje, instellen was een makkie.

Beeld is mooi, via scart aangesloten vanaf mijn digitale tv signaal, zie geen verschil. (het loopt dus niet via de tuner)
Dvdtje bekeken en dat werkt ook prima en mooi DTS geluid (via coaxiaal kabel)

Component aangesloten op mijn versterker en dan component naar mijn tuner van mijn plasma.

Opnemen werkt prima en snel. Drukken en opnemen, echt makkelijk. Wissen is ook een eitje.

Gebruiksgemak dus prima.
De problemen met de klok heb ik nog niet uitgeprobeerd maar daar maak ik me niet zo druk om.

Ik heb wel een coax kabel doorgetrokken vanaf digitale tv naar HDD recorder en dan naar tuner van plasma, want als ik iets opneem wil ik natuurlijk niet het kanaal blijven kijken wat ik opneem, alleen is het beeld dan iets minder mooi. Dus ik denk dat de tuner die erin zit wat minder is, maar misschien moet ik een betere coax kabel gebruiken, want die erbij zit, is niet echt van hoogwaardige kwaliteit...

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben..

Groeten

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
TheSpeedSkater schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:40:
Nou, ik heb er 1 gekocht. Mooi apparaatje, instellen was een makkie.

Beeld is mooi, via scart aangesloten vanaf mijn digitale tv signaal, zie geen verschil. (het loopt dus niet via de tuner)
Dvdtje bekeken en dat werkt ook prima en mooi DTS geluid (via coaxiaal kabel)

Component aangesloten op mijn versterker en dan component naar mijn tuner van mijn plasma.

Opnemen werkt prima en snel. Drukken en opnemen, echt makkelijk. Wissen is ook een eitje.

Gebruiksgemak dus prima.
De problemen met de klok heb ik nog niet uitgeprobeerd maar daar maak ik me niet zo druk om.

Ik heb wel een coax kabel doorgetrokken vanaf digitale tv naar HDD recorder en dan naar tuner van plasma, want als ik iets opneem wil ik natuurlijk niet het kanaal blijven kijken wat ik opneem, alleen is het beeld dan iets minder mooi. Dus ik denk dat de tuner die erin zit wat minder is, maar misschien moet ik een betere coax kabel gebruiken, want die erbij zit, is niet echt van hoogwaardige kwaliteit...

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben..

Groeten
En de geluidsterkte van het apparaatje met opnemen, met name de ventilator is die redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Mooi zo, nu alleen nog iets over die ventilator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
Zou iemand ook kunnen testen of er mp3's op de HD gezet kunnen worden. (en natuurlijk ook afgespeelt via HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Ik hoor hem niet, ook niet als het geluid van de tv uitstaat.
Het enige wat je hoort is als je hem aanzet en de eerste 10sec je de schijf hoort ratelen, net zoals in je pc, maar als je dat erg vind...tja, dan moet je hem niet kopen...

ik zal even testen of ik mp3 erop kan zetten.... brb

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
mp3 erop, afspelen gaat prima, maar ik krijg het niet zo snel voor elkaar om deze op de HDD te zetten, misschien is dat niet mogelijk...Maarja, dat maakt voor mij niet zoveel uit....

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heb er ook eentje, *een harddisk/dvd recorder, gekocht vanmorgen.

De fan hoor je inderdaad niet, kan komen omdat hij bij ons zeg maar in een kast staat, met een open achterkant, dus dat het geluid alleen maar van achteren eruit kan.
Instellen ging goed, alleen even zitten klooien met de decoder instellingen. Aangezien we een digitenne decoder hebben, maarja, na het lezen van de handleiding, die ik normaliter nooit lees :+, was dat ook zo opgelost.
Opnemen is zoals gezegd echt heel makkelijk. Ik zal zo even kijken hoe het met de datum zit.
Opgenomen dingen vanaf HDD op DVD+R zitten kan ook, met de optie dubbing.

Kortom ik ben er wel over te spreken :)

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 04-05-2005 15:44 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Het is niet mogelijk om DVD's(film/mp3) naar de HDD over te zetten. Denk vermeld het ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nou, ik heb dat dingetje bij de Formido gekocht, en aangesloten.

Alleen nu het probleem, hij zet geen beeld over.
Wat ik ook doe, mijn tv blijft zwart.

Iemand ideen?
Ik heb alles goed aangesloten, en heb de nieuwste drivers.

Edit

Ow, oeps, het blijkt dat ik ze verkeerd om had :X

[ Voor 12% gewijzigd door Kecin op 04-05-2005 19:03 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Roelodk schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:30:
[...]

Het gaat mij er om dat iemand die er vandaag een gekocht heeft zijn bevindingen neerzet. Ik heb het hele topic al een paar keer gelezen. Ik wil alleen even horen of hij bevalt. Ik vertrouw een persoon die hem heeft gekocht en getest beter als medion.
Ok, sorry. Er zijn hier af en toe meer mensen die naar de bekende weg vragen... maar in dit geval vertrouw ik de Medion mensen wel als ze zelf verbaast opkijken dat er klanten zijn die een fout in een apparaat opmerken die nog moet uitkomen en die hun nog niet waren opgevallen.
Als er iemand is die een (mini)reviewtje wil maken van het apparaat? Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Zit het 'eind december' probleem er nog steeds in enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik kan niet helemaal volgen of er nu wel of geen tuner in dat ding zit.

Wil hem gaan gebruiken om wat oude s-vhs opnamen van mijn recorder over te zetten en dan geselecteerde delen op DVD branden zodat ik die later nogmaals kan bewerken op mijn PC. Dat is het primaire doel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Guardian Angel schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:32:
Ik kan niet helemaal volgen of er nu wel of geen tuner in dat ding zit.

Wil hem gaan gebruiken om wat oude s-vhs opnamen van mijn recorder over te zetten en dan geselecteerde delen op DVD branden zodat ik die later nogmaals kan bewerken op mijn PC. Dat is het primaire doel.
Je kan je coax kabel van je kabelprovider er rechtstreeks op aansluiten, je kant zelf kiezen uit de 3 kabel aanbieders in nederland voor het instellen. Dus er zit wel een tuner in.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Ik heb `m dus ook vanmorgen even opgehaald. Waren binnen 10 minuten helemaal uitverkocht.
De tuner doet het prima. Er zitten zelfs een aantal tv-providers zoals Casema ingebouwd, zodat de speciale kanalen die ze gebruiken (+ en -) ook gelijk meegenomen worden.

Het beeld is niet bepaald scherp. Zeker beter dan een video, maar ik heb beter gezien.

De fan hoor je niet. ook als het geluid van de tv uit staat. HDD hoor je bij het aanschakelen wel even, maar das normaal.

Wat betreft het geluid van de opnames, dat is bar slecht. Ik krijg hem niet hoger dan 96kb/s, met alle gevolgen van dien. Lijkt net alsof ik onder water zit. Doe ik hier iets fout?

Wat betreft het uiterlijk: niets bijzonders. Persoonlijk vind ik het er een beetje goedkoop uitzien, maar ach. dat is ie tenslotte ook. Het klepje heb ik wel m`n twijfels over. Daar kan best nog wel is een plakbandje voor nodig gaan zijn.

Mooi apperaatje, alleen geluid is gewoon slecht. (Al denk ik dat ik iets fout doe want ik hoor er hier niemand over spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Ik heb het geluid digitaal naar mijn versterker lopen. Via een digitale coaxiaal kabel. De HDD geeft met een dvd gewoon DTS geluid weer en ook digitaal geluid als ik tv kijk via de tuner van de HDD....

Misschien moet je dat eens proberen..

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Njit schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:22:
[...]

Zoiets dus:

[afbeelding]

[knip]

En of daar markt voor is!

Er zijn zat mensen die te lui zijn om een metertje of 20 kabel te trekken, ze geven liever 100~150 euro uit voor zo'n ding wat in de praktijk tegenvalt...

offtopic:
P.S. No hard feelings hé ;)

[ Voor 31% gewijzigd door mace op 04-05-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
Dat wat op de site staat klopt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
80GB lijkt me zo weinig in zo'n harddisk (/dvd) recorder. Ik wil nl. eigenlijk geen DVDs hoeven opnemen. Kan ik die HDD zo voor een grote inwisselen? Zo ja: zo'n beetje elke ATA100 geschikte schijf, of zijn er nog bijzondere eisen? (Birdie ziet 200GB voor 90 euro in de price watch..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Birdie schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:30:
80GB lijkt me zo weinig in zo'n harddisk (/dvd) recorder. Ik wil nl. eigenlijk geen DVDs hoeven opnemen. Kan ik die HDD zo voor een grote inwisselen? Zo ja: zo'n beetje elke ATA100 geschikte schijf, of zijn er nog bijzondere eisen? (Birdie ziet 200GB voor 90 euro in de price watch..)
Er schijnt dat dezelfde recorder onder een andere merknaam wordt verkocht met een kleinere schijf, dus in theorie, ja.

Of je de firmware moet aanpassen is een ander verhaal.

Ook kan het zo zijn dat de limiet bij 137 gb ligt, omdat de firmware geen LBA48 ondersteunt (die 48 bits zijn nodig om HD's groter dan 137 gig te addreseren ).

Ik zou zeggen: probeer eens een schijf die groter is dan 137, er zit nl. een formatteeroptie in het menu als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
TheSpeedSkater schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:06:
Ik heb het geluid digitaal naar mijn versterker lopen. Via een digitale coaxiaal kabel. De HDD geeft met een dvd gewoon DTS geluid weer en ook digitaal geluid als ik tv kijk via de tuner van de HDD....

Misschien moet je dat eens proberen..
Als ik dat is had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Njit schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:22:
[...]

Verzend draadloos TV signaal, dwars door muren en plafonds! Met ingebouwde TV tuner, zodat u niet afhankelijk bent van de tuner van bv. uw videorecorder. Inclusief 5in1 universele afstandsbediening.[/i]

Ik heb iets vergelijkbaars. Vergeet dat "dwars door de muren" etc maar. Na een muurtje of 2 (in een oud huis) houd het echt wel op. Storing heb je na 1 muur al vrij duidelijk aanwezig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik raad iedereen aan even de review van de dvd/hdd recorder te lezen, waarvan de link al eerder geplaatst was:
http://www.area450.com/recorders/r8hptour1-outside.html

Dan kom je erachter dat het een 80 GB Seagate U Series 9 ST380012A harde schijf is.
en met een ATA100 kabel verbonden is.

De brander die erin zit is van BenQ.

hoeveel verschillende opnamestanden zijn er? Wat is de kwaliteit vd laagste stand tov VHS?
En hoe zit het met de geluidskwaliteit?

Hebben mensen ook geprobeerd mbv een oude VHSrecorder een VHS bandje te kopieren naar DVD? Hoe zit het met de kwaliteit?

Ik vind het toch wel jammer dat je geen muziekjes op de hdd kan zetten... en af en toe een mp3cdeetje branden (de Liteon LVW-5045).

Veel vragen... maar ik twijfel dan ook nog heel erg... tis dat die Liteon nog zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Jazco2nd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:24:
Ik raad iedereen aan even de review van de dvd/hdd recorder te lezen, waarvan de link al eerder geplaatst was:
http://www.area450.com/recorders/r8hptour1-outside.html

Dan kom je erachter dat het een 80 GB Seagate U Series 9 ST380012A harde schijf is.
en met een ATA100 kabel verbonden is.
en als je goed leest, zie je ook dat ze het over een lawaairige ventilator hebben.. jij iets van gehoord van de mensen die hem gekocht hebben? Waarschijnlijk is het dus een oudere release die review?

[ Voor 6% gewijzigd door meelmark op 04-05-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
misschien moet je iets terug lezen om de verschillende ervaringen van mensen lezen....

TheSpeedSkater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

reuzekind schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:42:
[...]
Je kan je coax kabel van je kabelprovider er rechtstreeks op aansluiten, je kant zelf kiezen uit de 3 kabel aanbieders in nederland voor het instellen. Dus er zit wel een tuner in.
Ongebruikelijk. :) Maar bedankt.

Denk dat ik hem maar eens gaat halen.... als hij er nog is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
Guardian Angel schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:26:
[...]

Ongebruikelijk. :) Maar bedankt.

Denk dat ik hem maar eens gaat halen.... als hij er nog is.
Ik denk dat je pech hebt. Ik dacht dat er nog zat waren bij de aldi bij mij in de buurt, maar was toch erg populair. 4 uur later alles weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Niet online
Nou ik heb waarschijnlijk het "geluk" dat ik een vrijdag middag exemplaar heb van de ALDI
DVD/HDD Recorder..... :'(

Bij het afspelen van een opname op de HDD van een tv uitzending speelt ie even goed en dan hup geluid weg en 2 sec later bevriest het beeld...

Het toestel slaat vast en is alleen te resetten met de ouderwetse stekker :|
Op internet niets over dit probleem te vinden, dus vrijdag jammer genoeg terug.

[ Voor 4% gewijzigd door ds75 op 04-05-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Birdie schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:30:
80gb is goed voor 17 uur hoogste kwaliteit, als je 200gb vol hebt dan heb je ook nooit tijd om het uberhaupt af te kijken :P
ds75 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:57:
Nou ik heb waarschijnlijk het "geluk" dat ik een vrijdag middag exemplaar heb van de ALDI

Bij het afspelen van een opname op de HDD van een tv uitzending speelt ie even goed en dan hup geluid weg en 2 sec later bevriest het beeld...

Probeer het nog even uit je hebt immers 30 dagen.De merk apparaten willen ook nog weleens een stekker vastloper hebben hoor.

[ Voor 40% gewijzigd door BARACUS op 04-05-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ds75 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:57:

Probeer anders even de schijf te formatteren/defragmenteren zover mogelijk,
reset naar factory settings wil ook wel eens helpen.

Misschien is je opname wel een beetje stuk, en heb je er bij andere opnames geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:36:
[...]

Er schijnt dat dezelfde recorder onder een andere merknaam wordt verkocht met een kleinere schijf, dus in theorie, ja.
Dat zag ik, maar dat de fabrikant het kan wil helaas nog niet zeggen dat ik het kan..
Of je de firmware moet aanpassen is een ander verhaal.
En dat verhaal is? - hier wordt 't interessant :D
Ook kan het zo zijn dat de limiet bij 137 gb ligt, omdat de firmware geen LBA48 ondersteunt (die 48 bits zijn nodig om HD's groter dan 137 gig te addreseren ).

Ik zou zeggen: probeer eens een schijf die groter is dan 137, er zit nl. een formatteeroptie in het menu als ik me niet vergis.
Hmm.. tja, kijk.. die schijf zou ik ervoor gaan aanschaffen.. zo jammer dat te doen als het uiteindelijk niet werkt. Eerlijk gezegd twijfel ik dan zelfs nog over de aanschaf van 't hele ding, want 80GB.. ik vind het niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Birdie schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:58:
En dat verhaal is? - hier wordt 't interessant :D
Het zou kunnen (maar ik denk van niet) dat er een bepaalde grootte schijf ingebakken zit in de firmware, die zou dan gehackt moeten worden om iets anders mogelijk te maken, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat zo is...
Hmm.. tja, kijk.. die schijf zou ik ervoor gaan aanschaffen.. zo jammer dat te doen als het uiteindelijk niet werkt. Eerlijk gezegd twijfel ik dan zelfs nog over de aanschaf van 't hele ding, want 80GB.. ik vind het niet veel.
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, ik denk dat er zomaar een andere schijf inkan, maar het zou zomaar kunnen van niet. Moeilijk te zeggen, dat zou iemand dus ff moeten proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
nijn-01 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:54:
Wat betreft het geluid van de opnames, dat is bar slecht. Ik krijg hem niet hoger dan 96kb/s, met alle gevolgen van dien. Lijkt net alsof ik onder water zit. Doe ik hier iets fout?

Mooi apperaatje, alleen geluid is gewoon slecht. (Al denk ik dat ik iets fout doe want ik hoor er hier niemand over spreken)
Waar haal je die 96kbps vandaan? DVD openemen en dan in een PC stoppen?
Ik heb geen problemen met het geluid. Heb je de kwaliteits instellingen goed staan? Ik heb alleen nog in SP opgenomen (meer dan genoeg bij een gemiddeld analoog kabel signaal) en het geluid is gewoon goed, zowel via de scart als via de tulp stekkers.

Beeld is ook goed, vergelijkbaar met de TV zelf en natuurlijk zeker veel beter dan m'n VHS recorder. Bij het afspelen van normale DVD's zie ik geen verschil met mijn oude DVD speler.

Eerste indrukken zijn hier goed, maar je hebt 30 dagen retour garantie bij ALDI, dus ik probeer het allemaal even uit, maar ik denk dat ik hem wel hou.

[ Voor 63% gewijzigd door golfdiesel op 05-05-2005 00:14 ]

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Voor die mensen die willen dat die HDD/video recorder moet kunnen defragmenteren.
Dat lijkt me dus echt geen probleem wanneer dat niet kan.
Het gaat hier namelijk om vrij grote bestanden, dus zelfs als je de recorder een aantal jaar achter elkaar vrij intensief gebruikt, zul je hooguit om de paar MB een fragment hebben waarbij de hdd-kop een keertje moet springen.
Dat is echt geen probleem bij een Mpeg2-opname van max 10 Mbit/s (Max wat op een DVD-video gebruikt kan worden)
De meeste moderne hdd's van tegenwoordig kunnen ook makkelijk >1 MB/s aan in een volledig random patroon, dus een paar hikjes in de zoveel sec is echt niet een probleem.

Voor die mensen die denken over het plaatsen van een grotere hdd. Mischien is er op de schijf niet eens een partitie aanwezig, maar worden de opnames op een eigen formaat op de schijf gezet. (ivm mogelijke patenten op Fat)
Het kan ook goed zijn dat er aan het begin van de schijf de firmware staat, dus mogelijk dat je onder Linux de data op de aanwezige schijf met dd moet overzetten op de nieuwe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Een vriend neemt voor mij vanavond/vanacht zo'm spelertje mee en ik heb hier nog een 160 gig hitachi schijf liggen, als ik hem open kan maken zonder garantie stickers te hoeven verwijderen probeer ik die wel even uit.

[ Voor 5% gewijzigd door intuliegend op 05-05-2005 08:17 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TD-er schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:25:
Voor die mensen die denken over het plaatsen van een grotere hdd. Mischien is er op de schijf niet eens een partitie aanwezig, maar worden de opnames op een eigen formaat op de schijf gezet. (ivm mogelijke patenten op Fat)
Het kan ook goed zijn dat er aan het begin van de schijf de firmware staat, dus mogelijk dat je onder Linux de data op de aanwezige schijf met dd moet overzetten op de nieuwe schijf.
Theoretisch zou je ook de HD kunnen clonen met bijv. Acronis en daarna de partitie, zo die er is, kunnen vergroten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Birdie schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:58:
[...]
Eerlijk gezegd twijfel ik dan zelfs nog over de aanschaf van 't hele ding, want 80GB.. ik vind het niet veel.
wat vind je er niet veel aan dan? je kan 50 uurtjes opslaan in SP. Ik weet het niet, maar dit ding is niet bedoeld als opslagmachine, maar als moderne videorecorder. En 50 uurtjes.. dan moet je wel heel veel opnemen en totaal geen tijd hebben om het terug te kijken ;). Dan is 80 GB klein ja;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Guardian Angel schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:04:
[...]

Theoretisch zou je ook de HD kunnen clonen met bijv. Acronis en daarna de partitie, zo die er is, kunnen vergroten.
DIt kan toch niet als het een vreemd bestandssysteem is?

Ik gok zelf dat het gewoon FAT32 is oid,
waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, vooral bij de z.g.n B-merken (whats in a name ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Misschien even leuk voor de gene die een groter schijf willen proberen, even vanaf hier gequote:
Please note that none of Sampo's DVD recorders can be modified at present (unless you know different - let us know !)
Want het is tenslotte een Sampo DVE-R8HP clone (voor de gene die de area450.com link gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
RudiVader schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:11:
Misschien even leuk voor de gene die een groter schijf willen proberen, even vanaf hier gequote:

[...]

Want het is tenslotte een Sampo DVE-R8HP clone (voor de gene die de area450.com link gemist hebben.
maar die review die je leest is niet van de build/versienummer die nu in aldi ligt als je de verschillende meningen over het apparaat van kopers leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
meelmark schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:21:
[...]

maar die review die je leest is niet van de build/versienummer die nu in aldi ligt als je de verschillende meningen over het apparaat van kopers leest.
Ik heb dit niet uit die review maar van de modification pagina op dezelfde site en gaat over alle sampo stuff daar. Daarnaast kom ik nergens een build/versienummer tegen dus kan ik niet oordelen of er dezelfde of een nieuwere build is. Het enige wat ik zie is het md nummer van die wazige foto van een x aantal topics terug en het md nummer dat op die area450 genoemd wordt en dat is hetzelfde. Verder staat er op de wazige foto het weeknummer van de verkoop op.
Het simpelste is, ga bij jouw apparaat kijken of je het 'eind december probleem' hebt. Heb je dat niet, dan heb je in ieder geval een andere build.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 05-05-2005 11:51 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijf ons in de alid is er een actie voor tv's voor 159€

de specs's
55 cm real flat beeldscherm
(51 cm zichtbare
beeldschermdiagonaal),
100 zenderopslagplaatsen,
teletekst, stereo Nicam, formaatomschakeling
4:3/16:9, infrarood afstandsbediening,
kleur zilver of antraciet,
afm. 587 x 546 x 459 mm,
aansluitingen :
2 x Euro/AV-Scart,
1 x S-VHS, 3,5 mm
koptelefoonaansluiting,
75 Ohm antenne

3 jaar garantie

nu heb ik niet veel kaas gegeten van tv's. zou deze het goed doen voor mijn filmpjes af te spelen op de tv? of spaar ik liever door voor iets beter van kwaliteit moest deze niet deugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:52:
Bijf ons in de alid is er een actie voor tv's voor 159€

*knip*

nu heb ik niet veel kaas gegeten van tv's. zou deze het goed doen voor mijn filmpjes af te spelen op de tv? of spaar ik liever door voor iets beter van kwaliteit moest deze niet deugen.
Je kan het altijd proberen en indien je niet tevreden ben, breng je hem net zo hard terug :)

[ Voor 31% gewijzigd door Satch op 05-05-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren alle 3 de Aldi winkels in Dordrecht langs geweest, had in het laatste filiaal het laatste exemplaar }) .

Heb net even een testje gedaan mbt het datum probleem, en het lijkt opgelost.
Heb de recorder op 27/12/2005 23:59 gezet, en hij ging probleemloos over naar 28/12/2005; ben gestopt bij 00:01.

Dezelfde procedure voor 28/12 -> 29/12, 29/12 -> 30/12, 30/12 -> 31/12, 31/12 -> 01/01/2006, 01/01 -> 02/01, ging allemaal prima.

Echter, ik heb wel een probleem met de DVD+RW die erbij zat (mediacode PHILIPS04): zodra ik 'em in de speler leg loopt deze vast, zelfs na een kwartier doet'ie nog niks. Alleen een JBL reset werkt (stekker eruit), en dan nadat de stekker er weer in zit als de bliksem de lade openen voordat de speler probeert de disc te lezen.
Hebben meer mensen dit probleem? Ik kan het niet testen met een andere +RW schijf, heb alleen minnetjes.
Gebrande DVD's (+R) afspelen doet'ie wel goed...

/edit:
nog even een (niet-REwritable) DVD +R erin gedaan, deze wordt herkent als 'nieuwe schijf' en er wordt gevraagd of deze geformatteerd moet worden...

/edit2:
Heb de meegeleverde DVD+RW geformatteerd in een PC-DVD brander (middels Nero). Daarna in de Aldi recorder gedaan, disc werd herkent (niet als DVD, maar als UDF of UDR o.i.d.), en er werd een afspeelmenu getoond (zonder inhoud, de schijf was net geformatteerd). Maar nu kon ik wel middels het menu van de recorder de disc initialiseren, en nu doet'ie het.
Wel een beetje omslachtig... 8)7
'k Blijf benieuwd naar andere ervaringen hiermee.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:59:

Heb net even een testje gedaan mbt het datum probleem, en het lijkt opgelost.
Heb de recorder op 27/12/2005 23:59 gezet, en hij ging probleemloos over naar 28/12/2005; ben gestopt bij 00:01.

Dezelfde procedure voor 28/12 -> 29/12, 29/12 -> 30/12, 30/12 -> 31/12, 31/12 -> 01/01/2006, 01/01 -> 02/01, ging allemaal prima..
Is het niet zo dat je niet kon programeren op die datums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:58:
[...]
Is het niet zo dat je niet kon programeren op die datums?
OK, heb ook dat even getest:
datum op vandaag laten staan (tijd: 15:05), timer ingesteld op op te nemen op 31/12/2005 van 15:08 tot 15:09 -> invoeren geen probleem, opname werd getoond in timer lijst.

Daarna datum ingesteld op 31/12/2005, en om 15:08 werd netjes de opname gestart (en na één minuut beëindigd).

Ergo:
8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
precies, dus alles is verholpen zoals dat ene topic of dat ene forum al vermeld had ;). Die review is dus echt van een oudere versie / aanpassing van dat merk.

Mijn pa wil hem nog niet aansluiten, omdat ie nog z'n videobanden even moet bekijken die hij deze week had opgenomen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door meelmark op 05-05-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
meelmark schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:06:
[...]

wat vind je er niet veel aan dan? je kan 50 uurtjes opslaan in SP. Ik weet het niet, maar dit ding is niet bedoeld als opslagmachine, maar als moderne videorecorder. En 50 uurtjes.. dan moet je wel heel veel opnemen en totaal geen tijd hebben om het terug te kijken ;). Dan is 80 GB klein ja;).
Dat is precies zoals het in onze familie gaat (met name mijn moeder heeft er een handje van): wel opnemen en dan toch echt nog af willen kijken, wanneer er (ooit) tijd is. :(

Niet zo bedoeld? Nee, dat moge duidelijk zijn, maar daar het maar een hard drive scheelt.. Het prijsverschil op basis van extra drive-ruimte is evenwel zo belachelijk groot, dat het me niet zou verbazen als ze het inderdaad "afdwingen" dat je de schijf niet wisselt. D.w.z. ik keek van de week naar een JVC model met 80GB voor EUR 399. Vroeg toen naar het 160GB model uit dezelfde serie wat eronder stond; dat moest 699 opbrengen, waarna de verkoper me verzekerde dat de firmware wisselen van de drive toch echt onmogelijk maakte.. maar ja, of hij dat hoopt / beweert of daadwerkelijk weet, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Birdie schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:31:
[...]

Dat is precies zoals het in onze familie gaat (met name mijn moeder heeft er een handje van): wel opnemen en dan toch echt nog af willen kijken, wanneer er (ooit) tijd is. :(

Niet zo bedoeld? Nee, dat moge duidelijk zijn, maar daar het maar een hard drive scheelt.. Het prijsverschil op basis van extra drive-ruimte is evenwel zo belachelijk groot, dat het me niet zou verbazen als ze het inderdaad "afdwingen" dat je de schijf niet wisselt. D.w.z. ik keek van de week naar een JVC model met 80GB voor EUR 399. Vroeg toen naar het 160GB model uit dezelfde serie wat eronder stond; dat moest 699 opbrengen, waarna de verkoper me verzekerde dat de firmware wisselen van de drive toch echt onmogelijk maakte.. maar ja, of hij dat hoopt / beweert of daadwerkelijk weet, geen idee.
Bij Philips is dat inderdaad ook zo....
Wat je wel kan doen en een stuk veiliger is maar wel omslachtiger. De opnames van je moeder via een dvd+rw naar je pc zetten en dan op een wisselbare hd. Wil ze toch wat zien, zet je het weer op een dvd+rw en gooi je het in de recorder en kan ze kijken.
Of bij je moeder duidelijk maken dat als de hd vol is, na 50 uur video dat de oudste opnames er als eerste vanaf geknikkerd worden als ze die niet op een door haar aanschafte dvd+r gezet kunnen worden (opvoeden die hap, ik heb er ook zo één)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geloof me wanneer je er zoeen thuis hebt rondlopen, wil je 2 van die apparaten, tenminste als je zelf ook nog wat wilt opnemen. (wij hebben hier 3 VHS-recorders in huis en er zijn momenten waarop dat qua scheduling nog te krap is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://germany.aldi.com/images/data_product/1201895329426dfda61c18b.jpg

vanaf maandag bij de aldi in duitsland...

Prijs: 199.

http://germany.aldi.com

ook verkrijgbaar in aldi usa (lol)

[ Voor 15% gewijzigd door mellowpimp op 06-05-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Batman2k schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:21:
[afbeelding]

vanaf maandag bij de aldi in duitsland...

Prijs: 199.

http://germany.aldi.com

ook verkrijgbaar in aldi usa (lol)
Misschien een domme vraag (Kon niks op de aldi site vinden)...

Waar is die carkit voor? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SyphOn schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:36:
[...]

Misschien een domme vraag (Kon niks op de aldi site vinden)...

Waar is die carkit voor? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Waarschijnlijk gewoon om hem op te laden in de auto.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik ben zojuist bij de mediamarkt in Groningen geweest en daar hebben ze in het magazijn (binnenkomst rechtsaf langs het witgoed, het magazijn in) een soort van Bazaar ingericht en vanalles gaat daar voor dumpprijzen weg (digicam 10 euro, DVDspeler 10 euro, 17" TFT met pixelfouten 100 euro, etc), maar kijk wel even goed want sommige dingen zijn helemaal niet zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bij de Makro hebben zo vanaf 10-05 t/m 23-05 een Lenco autoradio te koop met USB en een SD MMC slot op de voorkant. Type CS-174 en kost 89,25 incl btw.

Afbeeldingslocatie: http://www.lenco-audiovideo.com/img/normal/cs-174.jpg
Car Radio with USB and card slot, plays Audio CD, CD-R/RW, MP3 and WMA, electronic controls for volume/ treble/ bass/ balance and fader, ISO connector, RCA line out, subwoofer line out, 4 x 40 Watt output power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook ooit een Lenco MP3-autoradio/cdspeler gehad.
Later heb ik een JVC gekocht, en toen kwam ik er pas achter wat voor ellendig ding die Lenco was.

Misschien dat ze intussen erg vooruit zijn gegaan, maar voor mij niet zomaar een Lenco meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:50:
[...]

Waarschijnlijk gewoon om hem op te laden in de auto.
Dat denk ik ook, gezien het feit dat een 2,5" scherm wel wat stroom vreet en daar die camera vast niet zuinig met energie omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
i2Paq schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:05:
Bij de Makro hebben zo vanaf 10-05 t/m 23-05 een Lenco autoradio te koop met USB en een SD MMC slot op de voorkant. Type CS-174 en kost 89,25 incl btw.

[afbeelding]

[...]
Hm, interessant. Maar jammer dat de Lenco geen mogelijkheid heeft om folder up/down te skippen bij mp3's. Alleen een +10/-10 track functie (heb net even de handleiding doorgelezen). Hopelijk werkt de WMA playback wel beter als de Aldi radio, want die had bij mij de vervelende eigenschap op het einde van elk nummer een 5-tal seconden een stukje van het vorige afgespeelde nummer te laten horen!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlvaK schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:11:

Ik heb zelf ook ooit een Lenco MP3-autoradio/cdspeler gehad.
Later heb ik een JVC gekocht, en toen kwam ik er pas achter wat voor ellendig ding die Lenco was.

Misschien dat ze intussen erg vooruit zijn gegaan, maar voor mij niet zomaar een Lenco meer.
Eeehhh, kan je wat meer details vermelden? Ik denk er aan om 'em te kopen, dus alle info (m.n. over de slechtere 'eigenschappen' ;) )is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latok
  • Laatst online: 14-02-2017
Vandaag heb ik nog zo'n DVD Recorder gekocht bij de Aldi in Zuidhorn, ze hadden er nog een aantal staan!

Hoe dan ook, ik heb de Recorder uiteraard uitgebreid getest op alle problemen die hier in deze thread staan vermeld en ik ben er geen tegengekomen. WEL had ik een andere storing, het opgenomen beeld zat vol met rode stippen....

Dus ik met de Recorder weer terug naar de Aldi en daar kreeg ik direct een nieuwe mee. Deze nieuwe Recorder had gelukkig geen last van rode stippen op het opgenomen beeld.

Verder werkt alles vooralsnog prima, geen problemen. Alleen, het geluid.....Ik vind het niet bijzonder. Het klinkt alsof je in een koekblik zit...Well, beetje overdreven wellicht, maar het is zonder twijfel het zwakste punt van deze verder prima en uiterst voordelige DVD/HDD recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:36:
Ik heb de Lifetec/Medion autoradio ook gekocht en deze werkt tot nu toe eigenlijk prima.
(knip)

Ik moet nog wel even wennen aan het verwijderen van het frontje bij deze radio.

Weet iemand waar dat zwarte kastje, dat er los achterhangt, voor dient?
Heb hem vandaag pas ingebouwd.
Lukte zelfs met alle snoertjes in mijn 17 jaar oude golfje.

Maar dat frontje eraf halen lukt niet! -> ligt natuurlijk aan mij, maar toch!
uitleg gewenst :)
met schroevendraaier lukt het zeker!! haha.

En dat zwarte kastje, wat is dat nou?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:24:
Maar dat frontje eraf halen lukt niet! -> ligt natuurlijk aan mij, maar toch!
uitleg gewenst :)
1) Openklappen mbv knopje
2) naar links duwen. rechterkant uit de radio trekken (zoals de tekening achterop het frontje al suggereert ;) )

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat meer te vertellen over de Geforce 6645 uit de lidle pc? Van een vriend heb ik gehoord het deze is. Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:03:
[...]

Eeehhh, kan je wat meer details vermelden? Ik denk er aan om 'em te kopen, dus alle info (m.n. over de slechtere 'eigenschappen' ;) )is welkom.
En ook ik heb zelf ooit een Lenco MP3-autoradio/cdspeler gehad. Dat was geloof ik zo'n 3 jaar geleden, gekocht bij de Kijkshop. Apparaat deed het best redelijk. Totdat het zomer werd en mijn auto een tijdje in de zon gestaan had. Daarna was er geen cd meer te lezen. Laser was erafgesmolten ofzo. Terug naar de Kijkshop en was na ruim 6 weken 'gerepareerd'. Apparaat was wel gerepareerd maar het loopwerk zat er gewoon los in, schroefjes waren pleite. Gelijk retour Kijkshop. Weer 6 weken later wist de Kijkshop te melden dat ik een ander apparaat kon krijgen. Hiervoor bedankt en met een tegoedbon accoord gegaan. Nu zul je denken dat was al 3 jaar geleden dus het zal wel verbeterd zijn maar het apparaat wat ik had lijkt wel gruwelijk veel op de eerder in dit draadje getoonde foto's, alleen frontje is anders en toen had je nog geen usb aansluiting.

Mijn conclusie is in ieder geval dat het goedkope rommel is en dat de service enorm zuigt. Nu weet ik niet of het aan de Kijkshop of aan Lenco ligt dat je het apparaat 3 maanden kwijt bent maar voor mij nooit meer Lenco :r en ook nooit Kijkshop meer :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff, wat is er mis met de Kijkshop als je daar na 3 jaar voor je prul nog een tegoedbon krijgt?!? De Kijkshop is echt een goedkope en perfecte winkel...

Anyway, na mijn Blokker DivX DVD-speler prul van EUR 50,- de volgende dag terug gebracht te hebben omdat deze de helft van mijn DivX/Xvid films niet goed afspeelde, ging ik eens kijken bij IT's. Dat is geen goedkope bouwmarkt, maar de Philips DivX DVP632 die ik daar zag is daar toch het goedkoopste van Nederland (EUR 79,95), en dan heb je wel een A-merk dat wel alles afspeelt. Toen toch maar het Philips LX3900SA setje gekocht, kreeg hem mee van EUR 299,- met afdingen voor EUR 239,-. Perfecte speler, speelt al mijn DivX/Xvid's probleemloos af, speelt ook nog eens superaudio CD en is ook een receiver. Okee, het komt dus niet echt de aldi of bouwmarkt, maar ik heb nu wel een A-merk voor de goedkoopste prijs van Nederland :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:59:
Pffff, wat is er mis met de Kijkshop als je daar na 3 jaar voor je prul nog een tegoedbon krijgt?!? De Kijkshop is echt een goedkope en perfecte winkel...
Nee, het was nadat het apparaat 3 maanden oud was en daarna 3 maanden weg was geweest voor reparatie.

De Kijkshop is een winkel die veel goedkope prullen verkoopt, die je echter vaak elders goedkoper kunt vinden. Als er dan iets mis is duurt het op z'n minst 6 weken voordat je apparaat weer terugkrijgt, dat schiet niet echt op. Zeker niet als de reparatie dan ook nog niet eens goed gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Kijkshop goedkoop :+ :? kijkshop is dus echt vreselijk duur!!! met al haar producten... en de service is nou ook niet bepaald goed.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<center><font color=red>Dit topic is alleen bedoeld voor zaken die in Audio Video thuishoren:
<b>WEL</b> horen hier: TV's, radio's, plasma's 5.1 setjes, PC speakers etc.

MP3 spelers horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/33>Gadget Talk</a>

TFT monitoren horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8>Videoplanken & Beeldkanonnen</a>

Fruit en groente en kleding en nachtkastjes en rollerskates horen niet op dit forum :P
</font></center>