Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Weet iemand hoe laat die toko eigenlijk normaliter open is 's morgens? Op hun site kun je wel filialen zoeken, maar daar staan geen openingstijden bij. Telefoonnummers zijn ook al nergens te vinden.
Als ik tot mijn middagpauze wacht heb ik vast geen autoradio meer...
Punctuality is the politeness of kings
8:30dreamscape schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:17:
Nog even over Aldi... ik denk: ik vraag het hier maar ff.
Weet iemand hoe laat die toko eigenlijk normaliter open is 's morgens? Op hun site kun je wel filialen zoeken, maar daar staan geen openingstijden bij. Telefoonnummers zijn ook al nergens te vinden.
Als ik tot mijn middagpauze wacht heb ik vast geen autoradio meer...
Verwijderd
dat is express het beleid.dreamscape schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:17:
Zodat niemand de zaken kan bellen.
Bij de advertentie staat altijd een centraal nummer
Daar kun je naar bellen en dan zeggen ze welk filiaal in jouw buurt nog exemplaren heeft
Wel stom dat de openingstijden er niet staan
maar ik geloof dat het allemaal 8:30 is.
Verwijderd
Ik heb de hoofd kassa-afdeling (vrouw) lief aangeken, en heb er prompt 1 meegekregen.
Fijnzo!
Aldi heeft geen telefoon!Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:06:
[...]
dat is express het beleid.
Zodat niemand de zaken kan bellen.
Bij de advertentie staat altijd een centraal nummer
Daar kun je naar bellen en dan zeggen ze welk filiaal in jouw buurt nog exemplaren heeft
Wel stom dat de openingstijden er niet staan
maar ik geloof dat het allemaal 8:30 is.
Verwijderd
Tevens staat er vermeld dat hij gegevensdragers tot 1GB kan inlezen, tot max 1024 dirs en 4096 bestanden. Ik ga hem zo ff proberen, maar eerst eten!
Of je koopt een grote 2,5" HDD en je maakt partities van 1024MB ben benieuwd hoe 'ie hier op reageert.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:36:
In de handleiding staat 4 x 40W muziekvermogen, en 4 x 20W RMS.
Tevens staat er vermeld dat hij gegevensdragers tot 1GB kan inlezen, tot max 1024 dirs en 4096 bestanden. Ik ga hem zo ff proberen, maar eerst eten!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Foto's!!!!Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:36:
In de handleiding staat 4 x 40W muziekvermogen, en 4 x 20W RMS.
Verwijderd
Iemand trouwens enig idee waar dat zwarte blokje achter aan het apparaat voor dient? En dan bedoel ik niet de ISO connector. Maar dat andere ding, links op de foto.
Hoezo? Geloof je me niet?
ff schieten en uppen. Ik zal deze post zo editen.

De volledige grote foto's kan je HIER zien
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 19:36 . Reden: Foto's en linkje toegevoegd. ]
Verwijderd
Dus velen van jullie zullen eerder zijn daarmee dan ik. Morgen doe ik het.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
edit: me ouders gebeld of ze naast loempias, etc, ook een autoradio mee willen nemen.
[ Voor 25% gewijzigd door MUSTIS op 27-04-2005 09:37 ]
Verwijderd
Ik kwam tijdens mijn zoektocht naar speakers 'Wharfedale Crystal serie' speakers tegen aan -40%. Ik kan er echter maar zeer weinig over vinden op Google/Got. Deze link brengt je naar de site van de fabrikant http://www.wharfedale.co.uk/range.php?range_id=5. Ik zou ze willen gebruiken in combinatie met een Yamaha RX-V457 receiver. Enige probleem is dat de receiver 8Ohm is en de speakers 6Ohm. Kan er iemand meer info geven over deze sets?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Gaan luisteren is geen optie omdat het nogal ver rijden is voor mij.
HD 80Gb / simultaan opnemen + DVD weergeven / Time shift recording / Progressive Scan / Opname DVD+R/W
Verwijderd
prijs is 49,95, niet duur lijkt mij.
zie ook deze folder: http://www.blokker.nl/dbimages/folders/folder_week17/ (!!!pagina 34!!!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 12:52 ]
Ga hem zo halen, is het niets brengen we hem weer terug toch

De ervaringen op kieskeurig.nl zijn wat verdeeld, zo speelt hij bijvoorbeeld de nieuwste xvid's niet goed af en met sommige spelers zijn problemen. Het lijkt er op dat er gewoon een aantal slechte exemplaren tussen zitten, wat wel vaker het probleem is bij goedkope spullen. Als je gewoon een goed exemplaar hebt lijkt het erop dat je dan voor €75,- een goede koop hebt, het enige probleem is dan dat hij dus problemen heeft met sommige xvids en er is geen firmware-upgrade beschikbaar. Het gekke is dat hij volgens de productbeschrijving van LG niet eens divx afspeelt
Ik wilde eigenlijk gaan kijken of ze nog een exemplaar hadden, maar aangezien het mij sinds vanmorgen duidelijk is geworden dat ik aardig wat centjes kwijt ga zijn aan mijn zieke kat moet ik maar even wachten met een divx-speler
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Heb hem net gehoord bij een collega die hem net heeft ingebouwd. Zag er wel goed uit allemaal.. vond het display iets slecht te lezen als je er van boven opkijkt (je kijkt dan tegen de bovenrand van het frontje) en volgens mij zit er hier en daar wel wat speling op de knopjes enzo.. maar het ding was wel snel met het lezen van MP3's van cd en USB stick. Werkte feilloos... Over het geluid kan ik niet zoveel zeggen, want zijn speakers zijn ook niet je-van-het.SniperGuy schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:31:
Ben ook wel benieuwd naar die autoradio
Ga hem zo halen, is het niets brengen we hem weer terug toch?
Mijn gevoel is dat je voor dat geld niet echt een buil kunt vallen. Mocht je geen belang hebben bij de USB aansluiting, dan zou ik zelf liever voor 60 of 70 euro meer een Pioneer met MP3 aanschaffen.
het is in mijn geval een vervanging voor een 2 slots autoradio (neemt 2x de hoogte in van 1 autoradio in beslag)
kzal straks ff mn garage bellen of hier een soort tray ofzo voor is.
edit: hars, tis wat laat want ik heb em al gekocht, maar zat er nou een soortemet van beveiliging op?
[ Voor 17% gewijzigd door MUSTIS op 27-04-2005 14:16 ]
Eenmaal alles uit de verpakking gehaald stond ik er best versteld van. De radio zag er goed en strak uit en ook de knoppen vielen zeker niet tegen. Het inbouwen is gewoon bij elke radio hetzelfde en leverde niet veel problemen op. Er zitten wel veel kabels aan de achterkant maar dit is ook voor mogelijke externe versterker enzo. Ook de telefoon mute zit er nog achter.
De bediening werkt vrij goed en het scherm vind ik fijn te lezen. Instellingen zijn ook mooi duidelijk en equalizer etc stel je dan ook zo in.
Over het geluids kan ik natuurlijk wel wat zeggen al is dat uiterst subjectief. Ik heb geen subwoofer in de auto ofzo. Maar het klinkt minstens zo goed als de pioneer met cassete die er reeds in zat. Geen zachte ruis etc, nee het werkt gewoon goed.
Het allermooiste is toch wel de mp3 stick support en dat werkt bij mij in een woord: feilloos. Je steekt hem erin en het speelt als een tierelier. Niets op aan te merken.
Al met al dus een fijn ding. Wie meer wil weten, vraag maar raak.
Wat het "vreemde zwarte blokje" doet, zou ik niet weten. Er kan niet nog een ander stekkertje in. Het lijkt wel alsof ze net iets te veel electronica hadden en dit kleine beetje er niet meer in paste. Beetje raar
Ik had in de advertentie niet zien staan dat er een IR afstandsbediening bij zat. Dat is ook een welkome verrassing als je die ineens in de doos aantreft.
[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 27-04-2005 15:08 ]
Verwijderd
Er zit idd een AB bij, maar wat je daar nou helemaal aan hebt... als het er nou 1 was die op het stuur kon, maar nee. DIe ga ik dus niet gebruiken. Geen miskoop, dat is zeker.
Er zit geen beveiliging op, alleen een verwijderbaar frontje.
twee woorden: dubbelzijdig plakbandVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:02:
als het er nou 1 was die op het stuur kon, maar nee
Ik ga zo naar huis, dan ga ik 'm ook eens inbouwen.
Ik heb hier ook dat foldertje liggen, zal 'm zo even inscannen en plaatsen. Ik denk dat ik de 4de vroeg bij de Aldi staWortelstok schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:43:
Aldi DVD+HD Recorder vanaf 4 mei: € 299,-
HD 80Gb / simultaan opnemen + DVD weergeven / Time shift recording / Progressive Scan / Opname DVD+R/W

astu! Ik ben benieuwd wat jullie van dit apparaat denken.
[ Voor 23% gewijzigd door i2Paq op 27-04-2005 17:41 ]
http://www.area450.com/recorders/r8hp.html
Mooi dingetje, zat er ook al naar te kijken. Weet iemand of die HD ook te gebruiken is om mp3's op te zetten? Dan zou het ding bijna evenveel functionaliteit hebben als een htpc'tjei2Paq schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:30:
[...]
Ik heb hier ook dat foldertje liggen, zal 'm zo even inscannen en plaatsen. Ik denk dat ik de 4de vroeg bij de Aldi sta
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 27-04-2005 19:35 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zit dit niet gewoon in de prijsklasse van andere harddisk / dvd recorders? Ik zou absoluut niet voor een medion gaan als dat het geval is.i2Paq schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:30:
[...]
Ik heb hier ook dat foldertje liggen, zal 'm zo even inscannen en plaatsen. Ik denk dat ik de 4de vroeg bij de Aldi sta
[afbeelding]
Deze zaken vind ik niet erg positief:
Sadly, the Medion Denmark recorders were blighted from the off with over-noisy cooling fans, a wonky clock which lost time and, annoyingly, the lack of a workable edit feature to enable owners to back up programmes recorded on the hard drive onto disc and cut out the adverts and pre-/post-programme blurb. Medion hastily appointed Compare Support to issue a recall notice to owners, and the clocks at least were re-fitted. Sadly, the noisy fans and lack of an edit feature remained. This latter feature will remain a significant sticking point - Sampo need to rectify this as a matter of urgency.
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 27-04-2005 19:57 ]
Niet in de zaken waar ik gekeken heb naar dvd-recorders met een 80GB HD voor nog geen 300,-.Bor de Wollef schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:55:
[...]
Zit dit niet gewoon in de prijsklasse van andere harddisk / dvd recorders? Ik zou absoluut niet voor een medion gaan als dat het geval is.
Zoals ik al eerder schreef zit er tussen de eerste release en nu bijna 6 maanden. Dat met die ventilator boeit me niet, net zoals het editen (was wel handig geweest). Voor het probleem met de timer is een fix/update geweest en ik mag er van uitgaan dat deze apparaten wel deugdelijk zijn gemonteerd en voorzien van een laatste bios etc.Deze zaken vind ik niet erg positief:
[...]
In de review zijn ze best te spreken over het apparaat, behalve dat de looks misschien outdated zijn.
Ik kan verder niets vinden over dit apparaat op het internet, behalve op forums in Finland.
[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 27-04-2005 21:36 ]
Verwijderd
Ik lees net dat het een IR ding is.dreamscape schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:10:
[...]
twee woorden: dubbelzijdig plakband
Ik ga zo naar huis, dan ga ik 'm ook eens inbouwen.
Werkt niet echt denk ik als dat ding lukraak niet richting radio zend
Bij mijn oude radio had ik zoiets wel gedaan, maar die afstandsbediening was groter en met duidelijker voelbare knoppen. Die zat tegen de achterkant van het stuur. Intussen heb ik een ander stuur in de auto zitten en werkt het gewoon niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:13:
[...]
Ik lees net dat het een IR ding is.
Werkt niet echt denk ik als dat ding lukraak niet richting radio zend
Mijn eerste ervaringen zijn best positief. Voor 75 euro mag je niet al te veel verwachten, maar hij klinkt - in vergelijking met mijn vorige radio - erg goed. Mijn vorige (Panasonic CQ-RDP151N) klonk iets doffer. Dit alles vanzelfsprekend zonder iets met toonregeling te doen.
De Lifetec heeft zijn tekortkomingen: als ik er een cd in stop duurt het even (net iets te lang zelfs) voor hij gaat spelen. Waarschijnlijk omdat hij aan het scannen is of het om een audio-cd of een mp3-cd gaat. Na een paar keer wisselen tussen radio en cd kreeg ik een error. Maar dat had mijn Panasonic ook af en toe.
Verder is dat usb ding hartstikke handig! CDRW's met mp3 zijn leuk, maar soms wil ik 's ochtends gewoon even drie platen uitzoeken die ik wil horen. Even op een stickje zetten en draaien maar.
Inbouwen was een kloteklus. Er zit wel een mooie ISO stekker aan, maar die hele kabelboom zit aan de andere kant aan de radio vast. Mijn auto heeft geen ISO stekkers, dus dat werd een kwestie van afknippen en een mooie kroonsteentjesbende* creëren. Dat is niet fijn schroeven als er een autoradio aan je kabels bungelt.
* Ja, ik weet het, kroonsteentjes zijn niet netjes. Maar het gaat hier om een Aldi radio van 75 euro in een Kadett van een paar honderd...
[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 28-04-2005 16:33 ]
Verwijderd
Helaas.
Na mijn blijde aankoop van 75 euro kwam mijn vriendin melden dat er een briefje onder het voorruit zat: EEN BON -> 45Euro!!!!!!!!!
Ik had hem bij de Aldi 'niet legaal' geparkeerd.
Ik was naar binnen gegaan om te vragen of ze hem nog hadden en toen ik de rij zag ben ik naar buiten gegaan om de auto te verplaatsen.
In deze korte tijdsperiode heb ik dus een bon gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAKKES
Verder een tip:
Dinsdag middag laat, iets voor sluitingstijd worden de actieproducten al in de schappen gezet (daar is woe geen tijd meer voor). Volgens mijn schoonvader heeft hij al geregeld op dindsdag de producten van woe kunnen kopen, uiteraard tegen actie prijs!!!!
Ik lees her en der wel over problemen met deze recorder. Heeft iemand er ervaring mee?

Hoe werkt het afnemen van dat frontje?
De Daewoo radio die ik nu heb is nogal brak wat betreft het frontje. Dat frontje klapt naar voren en drukt dus niet goed genoeg op de pinnetjes waardoor vaak het display uitvalt, of de radio uit gaat. (je klapt het frontje ook naar voren om de CD te verwisselen)
Kortom voelt dat frontje goed aan of niet?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 28-04-2005 19:33 ]
http://www.kieskeurig.nl/...1E23CC1256E5A004F35C4.htm
Maar ja, voor 99 euro is het natuurlijk altijd het proberen waard!
Dat is een goedkoop capture-deviceBor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:32:
99 euro lijkt me wel erg weinig voor een goede recorder. Wat zijn de problemen zoal? Gratis zelfs? Lol, daar is vast wat mee.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Slimline DVD-Player
je 59,99 *
Mit Kartenlesegerät!
Abspielen von DivX* (bis 5.x) mit einer Datenrate von bis zu 10 Mbit/Sek.
Speicherkartenleser für MMC, SD, MS, SM und CF
MP-3, JPEG und WMA Menü mit Verzeichnissen*
Dolby Digital (AC-3 5.1) Decoder
Progressive Scan
Abspielen von Musik-CDs, DVDs, S-VCD*, VCD, CD-R, CD-RW,
MP-3, Photo CD (JPEG-Bilder), Xvid*, WMA, MPEG 4, DVD+R*, DVD-R*, DVD+RW*, DVD-RW*
Wiedergabe von Nero Digital Dateien
Abspielen von DVD Audio via 192 kHz/24 Bit Audio D/A Wandler
*Die Abspielfähigkeit hängt von Brennverfahren und Benutzersoftware ab.
In Silber oder Schwarz.
Inkl. Zubehör.
Maße ca.: 43 x 4 x 23 cm (B x H x T)
Mit Service-Adresse.
3 Jahre Garantie
Over tweaken gesproken, zou het ook mogelijk zijn er een grotere hdd in te stoppen. Als je de binnenkant bekijkt moet dat niet zo'n probleem zijn, weet alleen niet of er nog andere beperkende voorwaarden zijn.i2Paq schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:05:
OK, dus je kunt niet editen, daar kan ik mee leven. Over de fans lees ik dat je er, mocht het nog niet gefixt zijn, zelf een ander in kan zetten (waar ben je anders Tweaker voor). Over de klok die niet in orde zou zijn kan ik niets vinden, alleen lijkt het me dat in de bijna 5 maanden na de eerste release er heus wel aanpassingen zijn gedaan.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ja dat werkt goed hoor, het valt er echt niet zomaar uit, geen problemen daarmee dus.TD-er schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:21:
Over die autoradio:
Hoe werkt het afnemen van dat frontje?
De Daewoo radio die ik nu heb is nogal brak wat betreft het frontje. Dat frontje klapt naar voren en drukt dus niet goed genoeg op de pinnetjes waardoor vaak het display uitvalt, of de radio uit gaat. (je klapt het frontje ook naar voren om de CD te verwisselen)
Kortom voelt dat frontje goed aan of niet?
Als ik de review zo lees is er zelfs een 2 ide aansluiting... Een grotere HD moet mogelijk zijn, er is zelfs een format HD optie in het menu van deze recorder.reuzekind schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:55:
[...]
Over tweaken gesproken, zou het ook mogelijk zijn er een grotere hdd in te stoppen. Als je de binnenkant bekijkt moet dat niet zo'n probleem zijn, weet alleen niet of er nog andere beperkende voorwaarden zijn.
100 Euro voor allemaal problemen... dat is het niet waard. Voor 50 Euro meer heb je er 1 die het wel gewoon goed blijft doen...Hak schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:39:
Ja 99 euro lijkt me ook erg weinig, vandaar m´n argwaan. Als je op Kieskeurig kijkt, gaat het over een `loading` probleem en veel reparaties daardoor.
http://www.kieskeurig.nl/...1E23CC1256E5A004F35C4.htm
Maar ja, voor 99 euro is het natuurlijk altijd het proberen waard!
Het punt is dat dus niet is gedaan.i2Paq schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:05:
Over de klok die niet in orde zou zijn kan ik niets vinden, alleen lijkt het me dat in de bijna 5 maanden na de eerste release er heus wel aanpassingen zijn gedaan.
Ik ben een optimist (tegen de klippen op) maar ik wacht geduldig tot woensdag en dan ga ik eens kijken. Er zitten bijna 4 maanden tussen het verkopen van de vorige batch en ik neem het voordeel van de twijfel dat het probleem van de laatste 3 dagen in december is gefixt. Medion weet van dit probleem en ik neem aan Aldi ook, kan me niet indenken dat ze hun kop in het zand steken en een product gaan verkopen waarvan men weet dat deze fout er in zit. Ik ben zo vrij geweest om Medion Nederland een mailtje te dichten:
Ik krijg meestal binnen 1 dag een reply en hoop dus nog vandaag wat te horen...De aangekondigde dvd-recorder bij de Aldi vanaf woensdag 4 mei heeft volgens deze site (http://www.area450.com/recorders/r8hp.html) diverse technische problemen oa dat 29,30 en 31 december niet worden weergegeven. Ik ben benieuwd of deze problemen in de batch van de Aldi opgelost zijn.
Mvg. i2Paq
09.51: ... update.., kom net van de telefoon met Medion Benelux en hen is niets bekend over de genoemde problemen, vonden het grappig dat er op voorhand al vragen kwamen over een nog te verkopen product bij de Aldi. Samen de site (area450) bekeken en ze kende deze site dus niet, wisten niets van de besproken problemen, terwijl ik meeluisterde hebben ze de datum op 29,30 en 31 december gezet en wat bleek, probleem was er nog! Het bleef even stil en toen een excuus en dat ze aktie gingen ondernemen.....
[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 29-04-2005 09:51 ]
Verwijderd
Lijkt me niets zo moeilijk te fixen http://www.area450.com/downloads/recorder-r8hpdownloads.htmli2Paq schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:32:
[...]
Ik ben een optimist (tegen de klippen op) maar ik wacht geduldig tot woensdag en dan ga ik eens kijken. Er zitten bijna 4 maanden tussen het verkopen van de vorige batch en ik neem het voordeel van de twijfel dat het probleem van de laatste 3 dagen in december is gefixt. Medion weet van dit probleem en ik neem aan Aldi ook, kan me niet indenken dat ze hun kop in het zand steken en een product gaan verkopen waarvan men weet dat deze fout er in zit. Ik ben zo vrij geweest om Medion Nederland een mailtje te dichten:
[...]
Ik krijg meestal binnen 1 dag een reply en hoop dus nog vandaag wat te horen...
09.51: ... update.., kom net van de telefoon met Medion Benelux en hen is niets bekend over de genoemde problemen, vonden het grappig dat er op voorhand al vragen kwamen over een nog te verkopen product bij de Aldi. Samen de site (area450) bekeken en ze kende deze site dus niet, wisten niets van de besproken problemen, terwijl ik meeluisterde hebben ze de datum op 29,30 en 31 december gezet en wat bleek, probleem was er nog! Het bleef even stil en toen een excuus en dat ze aktie gingen ondernemen.....
voor de procaster versie is het al gedaan.
Bedankt voor de moeite alvast
Dat was wel te verwachten hoor. Medion maakt geen producten maar laat ze aangepast maken of relabeled goedkopere merken. Hetzelfde geldt voor lifetec. Producten worden bijna nooit aangepast omdat ze er in 1 keer gewoon containers van inkopen en daarna niet weer. Of dacht je dat medion deze zaken altijd in het assortiment heeft?i2Paq schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:32:
[...]
Kijk, als jij 180,- een klein verschil vindt moet je kopen wat beter is. Kijk eens op kieskeurig.nl wat men over die Panasonic schrijft. Voor 180,- minder kan ik, zoals mijn vader placht te zeggen: "Toch wel dansen, al is het niet met de bruid".objectief2 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:57:
Ik heb die aanbieding van die HD-DVD-Recorder voor 299 euro ook ff bekeken. Aangezien ik voor 180 euro meer een soortgelijke Panasonic heb vroeg ik me af of dit een aanrader is?? Echt veel verstand heb ik er niet van namelijk.
Ik weet dat Medion zelfs weinig tot niets zelf maakt, maar dat de interne communicatie binnen de supportafdelingen slecht zou je niet verwachten. Niet dat ik echt wakker lig van dat klokje hoor maar vind het wel iets zeggen over hoe men omgaat met zulke problemen. Ben toch reuze benieuwd hoeveel mensen nu werkelijk geklaagt hebben toen ze ontdekten dat ze op oudejaarsavond geen programma's konden opnemen, en wat ze er aan gedaan hebben... Lijkt me dat je zo'n product terug dient te nemen want je kan niet echt spreken van een probleem wat op korte termijn opgelost gaat geworden. Als je dan al bekend bent met dit probleem dan lijkt het me dat als je een nieuwe batch besteld je er voor zorgt dat dit probleem is verholpen. Verkoop je gewoon terwijl je weet dat dit probleem aanwezig is dan ben je gewoon een ordinaire oplichter!Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:05:
[...]
Dat was wel te verwachten hoor. Medion maakt geen producten maar laat ze aangepast maken of relabeled goedkopere merken. Hetzelfde geldt voor lifetec. Producten worden bijna nooit aangepast omdat ze er in 1 keer gewoon containers van inkopen en daarna niet weer. Of dacht je dat medion deze zaken altijd in het assortiment heeft?
https://www.medionshop.de/
[ Voor 6% gewijzigd door Hak op 29-04-2005 13:50 ]
Ik zie hem toch echt voor 299,-Hak schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:22:
Nou ja, hij staat wel gewoon in de Duitse Medion Shop te koop. Daar is ie 349 euro trouwens...
https://www.medionshop.de/
Verwijderd

http://vkmag.com/index.ph...ecorder_aldi_nu_al_kapot/
Mijn ervaringen zijn niet zo goed.. het eerste wat me opviel was dat er maar 2 radiozenders gevonden werden. Na wat experimenteren bleek dat er kabelbreuk zat in de antennekabel. Nou hebben de heren Lifetec/Medion/$koreaantjes niet bijzonder veel moeite gedaan om het onmogelijk te maken het ding open te schroeven zonder dat je dat kunt zien. Dus ik heb de antennekabel vervangen door eentje uit een oude radio. Voila, alle zenders.
Na minder dan 10 minuten gereden te hebben met dat ding aan, ging ik hem weer even uitbouwen om
mijn oude autoradio van stroom te voorzien (zat nog een CD in). Wat bleek, het koelblok van de radio was echt *asociaal* heet. Zo heet, dat je je vingers verbrandt als je ze langer dan een seconde op de koelribben houdt. Dat kan nooit lang goedgaan.. en dat al na 10 minuten! Dat ding kan duidelijk z'n hitte niet kwijt, en zal dan ook niet erg lang meegaan vrees ik.
Qua features is 'ie wel ok, en het frontje vind ik een hele verbetering t.o.v. mijn vorige (Marquant mp3/cd speler van de rommelmarkt
De beste verbetering is overigens de mp3 navigatie; je hebt nu up/down knopjes om naar de volgende of vorige map te skippen! De oude Marquant (die volgens mij stiekum een ouder broertje van dit ding is, gezien de bediening/display) had alleen een +10/-10 navigatie. Ook kun je direct een track intoetsen via nummers.
Ik denk dat ik de oude antennekabel maar weer erop soldeer en het ding terugbreng. Die hitte kan niet goed gaan..op een ander draadje (gadget talk) las ik dat meerderen dit opmerkten, dus het zal wel geen exemplaarfout zijn.
EDIT: Ah, zo te zien is het dezelfde als de Marquant MCR-715. Enige verschil is een iets ander display, rest is hetzelfde.
[ Voor 4% gewijzigd door brama op 29-04-2005 22:14 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Medion besteld altijd maar 1 batch, dat is wat ik je probeer te vertellen. Dit zijn waarschijnlijk gewoon niet verkochte exemplaren.i2Paq schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:21:
[...]
Als je dan al bekend bent met dit probleem dan lijkt het me dat als je een nieuwe batch besteld je er voor zorgt dat dit probleem is verholpen. Verkoop je gewoon terwijl je weet dat dit probleem aanwezig is dan ben je gewoon een ordinaire oplichter!
En uit welke bron heb jij die wijsheid?Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:08:
[...]
Medion besteld altijd maar 1 batch, dat is wat ik je probeer te vertellen. Dit zijn waarschijnlijk gewoon niet verkochte exemplaren.
Verwijderd
Hm.. precies mijn probleem - het ligt dus niet aan een verkeerde aansluiting mijnerzijdsbrama schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:06:
Wat bleek, het koelblok van de radio was echt *asociaal* heet. Zo heet, dat je je vingers verbrandt als je ze langer dan een seconde op de koelribben houdt. Dat kan nooit lang goedgaan.. en dat al na 10 minuten! Dat ding kan duidelijk z'n hitte niet kwijt, en zal dan ook niet erg lang meegaan vrees ik.
Mijn radio zit alleen aan de voorste 7 cm vast in de bracket, de rest hangt in de open ruimte onder het dashboard, dus er is tenminste wát koeling, maar zelfs daar wordt het zo heet dat ik het met aan m'n benen voel. Maak me ook een tikje zorgen, cds komen er zo heet uit dat je ze nog maar net kan aanraken.
Nou ja, we merken het wel. Wil iedereen wiens auto in de fik vliegt het hier alsjeblieft melden!
Waar ik ook benieuwd naar ben: wat heeft men allemaal kunnen hangen aan de USB aansluiting? Anton654321 heeft een 20Gb notebook hd in MyCom USB verpakking weten in te lezen, zonder problemen. Dat vind ik nou interessant.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 00:47 ]
Dat is dus niet waar. Die MP3 Jukebox, waren in België MDJuke 220 en in Nederland was het de MDJuke 215. Wat het verschil tussen die 2 is weet ik niet maar het duidt er wel op dat het om een andere serie gaat.Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:08:
[...]
Medion besteld altijd maar 1 batch, dat is wat ik je probeer te vertellen. Dit zijn waarschijnlijk gewoon niet verkochte exemplaren.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ik zat nog te denken om aan de 12V een oude 12cm fan uit een IBM server te hangen die het ding koelt, maar ik heb toch maar de moed opgegeven en het ding teruggebracht. Toch maf dat het ding zo heet wordt, de voorganger (die ik nu nog heb, zonder USB) wordt slechts warm.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 00:37:
[...]
Hm.. precies mijn probleem - het ligt dus niet aan een verkeerde aansluiting mijnerzijds
Mijn radio zit alleen aan de voorste 7 cm vast in de bracket, de rest hangt in de open ruimte onder het dashboard, dus er is tenminste wát koeling, maar zelfs daar wordt het zo heet dat ik het met aan m'n benen voel. Maak me ook een tikje zorgen, cds komen er zo heet uit dat je ze nog maar net kan aanraken.
Nou ja, we merken het wel. Wil iedereen wiens auto in de fik vliegt het hier alsjeblieft melden!
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Een bron dicht bij Medion. Het kan ook wel niet zo zijn hoor, maar de manier waarop de producten worden aangeboden wijzen ook die richting op. Gewoon groot inkopen -> verkopen en weer wat nieuws doen.
1 Batch per serie kan dan toch?Wat het verschil tussen die 2 is weet ik niet maar het duidt er wel op dat het om een andere serie gaat.
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 30-04-2005 21:15 ]
Verwijderd
Ik heb geprobeerd om mijn MyCom MP3 speler opnieuw te formatteren, maar dit heeft niks mogen helpen. Ik heb voor te testen maar een oude MP3 speler (van mn zus) gepakt, en die werkt wel naar behoren?Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:06:
De handleiding is nogal summier en verre van compleet, maar er staat wel dat het aan het apparaat dat je aansluit ligt, of en hoe de Aldi speler de mp3tjes herkent. Ik heb alleen nog een usb-stick kunnen testen, en daarbij maakt het niet uit of ze in de root of verspreid over sub/sub/sub directories staan. Zeker met dat afspelen van de laatste 5 sec van een vorig nummer, en het alles in de root moeten zetten, verdenk ik een incompatabiliteit van de Aldi radio en de manier waarop jouw spelertje de bestanden heeft opgeslagen. Zou jammer wezen.
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is, maak hem helemaal leeg, zodat nieuwe bestanden die je er op zet, volledig ongefragmenteerd weggeschreven worden (zou het verspringen kunnen oplossen?), maar eerlijk gezegd heb ik niet veel hoop dat het volledig opgelost wordt.

En het rare verhaal van dat een nummer ooit halverwege naar een nieuwe zou verspringen, bleek helemaal aan het nummer zelf te liggen, toen ik het n.l. op mn desktop PC afspeelde, bleek het nummer na 2 minuten een deel van een heel ander nummer te bevatten (toevallig hetzelfde als 1 van de nummers die ik er ook op had staan
Iig bedankt DeKoning!, maar nu ga ik even naar wat goede rock-muziek in mijn auto luisteren!
Verwijderd
TV-Tunerbox
Fernsehempfang für Ihr Notebook und Ihren PC
- Einfach einstecken und loslegen -
Sendungen aufzeichnen und auf DVD brennen
Externer TV-Empfänger für Digital- und Analog-TV. Erweitern Sie Ihr Notebook oder Ihren PC einfach mit der USB-Box und machen Sie daraus einen digitalen Videorekorder mit Timeshift-Funktion* für zeitversetztes Fernsehen.
Ausstattung
• DVB-T Digital-TV-Tuner
• Analog-TV-Tuner
• FM-Radio Tuner
• Digitaler Videorekorder
• Videotext
(vorausgesetzt, am Standort wird Digitalempfang angeboten)
• Schauen Sie TV und hören Sie Radio an Ihrem
PC und Notebook
• Nutzen Sie die Eigenschaften als Videorekorder
• Neben dem TV-Signal können Sie auch von
externen Videoquellen aufnehmen und so z.B
Ihre alten VHS-Aufnahmen digitalisieren.
• Durch die verschiedenen Eingänge können Sie
eine Vielzahl externer Geräte anschließen, wie
z.B. VHS-Videorekorder, Camcorder etc.
Anschlüsse:
• Digital-/Analog-TV
• FM-Radio
• S-Video IN
• Composite IN
• Audio IN
• USB 2.0 Schnittstelle
Lieferumfang:
TV-Tunerbox inkl. Funkfernbedienung, DVB-T und FM-Antenne, TV- und Video-Software und USB 2.0 Kabel.
* bitte beachten Sie dazu die nötigen Systemvoraussetzungen
36 Monate Hersteller-Garantie
bron Aldi Duitsland
Weet iemand toevallig of dit wat is het ziet er wel grappig uit zeker om op de laptop te gebruiken.
De mijne wordt totaal niet heet. Je moet wel opletten bij het aansluiten van 2 speakers ipv 4 aldus het boekje, je kunt niet zomaar de isostekker aansluiten.Martijn schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:52:
Even nog over de radio van de Aldi, ik heb hem nu ook ingebouwd, en hij wordt inderdaad erg heet. Weet iemand al of het iets boeit? Als het niks uitmaakt, kan het mij ook niet schelen...
Weet iemand al wat het zwarte blokje doet?
[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 02-05-2005 13:46 ]
Verwijderd
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Dat koelblok zit er niet voor niets in dus dat mag (moet) warm worden.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Aan de antenne te zien wel, of het fatsoenlijk beeld geeft is een tweede.RobertJ schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:04:
Kan je daarmee ook analoge TV uit de lucht plukken? Met die Tv Tuner? Dus gewoon met antenne NL 1, 2 en 3 ?
TV-signaal van NL 1, 2 en 3 is laatst toch uit de lucht gehaald omdat niemand er nog gebruik van maakte?RobertJ schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:04:
Kan je daarmee ook analoge TV uit de lucht plukken? Met die Tv Tuner? Dus gewoon met antenne NL 1, 2 en 3 ?
PSN: Shiver23
Nou, ik heb hem er al weer uit, wat een klote ding. Geluid is prima (4 speakers), maar met CD's en / of MP3's speelt ie vaak de eerste seconde van het nummer niet af. Hij begint gefade in de eerste seconde waardoor je deze zeg maar niet hoort, vaak erg vervelend. Dit doet ie alleen als je een willekeurig nummer kiest. Als je de CD start en laat hem gewoon doorlopen doet ie dat niet. Nog wat, in een kwartier heeft het ding 3 keer een ontzettend harde piep geproduceerd, die er voor zorgde dat ik enkel nog de fm kon bedienen, CD en USB werkte niet meer. Pas na stroom eraf en er weer op kon ie de CD weer ejecten... Kortom, goedkope troep van de Aldi, k breng hem zo terug, en koop wel een fatsoenlijke MERK speler...Mex schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:46:
[...]
De mijne wordt totaal niet heet. Je moet wel opletten bij het aansluiten van 2 speakers ipv 4 aldus het boekje, je kunt niet zomaar de isostekker aansluiten.
Weet iemand al wat het zwarte blokje doet?
NL1, NL2 en NL3 zijn nog gewoon in de ether hoor, evenals RTL4...Shiver23 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:41:
[...]
TV-signaal van NL 1, 2 en 3 is laatst toch uit de lucht gehaald omdat niemand er nog gebruik van maakte?
Verwijderd
Het leek mij wel een leuk apparaat zeker op vakantie dan kan ik hem aan mijn laptop leggen en daar een beetje tv kijken, ik weet dat het niet echt veel zenders zijn maar alles is beter dan niksMartijn schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:43:
[...]
NL1, NL2 en NL3 zijn nog gewoon in de ether hoor, evenals RTL4...
Maar weet iemand toevallig wat meer over dit apparaat?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 15:07 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet is RTL4 nog nooit in de ether te ontvangen geweest (alleen met schotel)Martijn schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:43:
[...]
NL1, NL2 en NL3 zijn nog gewoon in de ether hoor, evenals RTL4...
NL1 - 3 gaan in 2006 of 2007 inderdaad uit de ether en zijn dan alleen nog maar via een schotel te ontvangen wanneer je geen kabel aansluiting hebt(of digitenne, maar daar heb ik verder geen ervaring mee)
Verwijderd
Mijn vraag is: hoe krijg ik dat ding weer uit z'n slede? Er zitten twee van die 'tangetjes' bij zoals alle autoradio's het wel hebben. Steek ze aan weerszijden ergens in de voorkant en trek het ding eruit....punt is alleen...waar prop je die tangetjes in??
Ik heb al ff zitten pielen voorzichtig. Aan de voorkant (frontje is er uiteraard af) links en rechts boven zitten van die sleufjes met daarin weer een soort van plastic 'lipje' zeg maar. Moeten die tangetjes/lepeltjes/geefze-een-naam daarin? Breken die plastic lipjes dan niet af?
Gaarne enige opheldering gewenst.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 19:49 ]
Die steek je naast de radio, daar zie je (als je het grijze plastic frame loshaalt) links en rechts een setje metalen lipjes zitten. Duw nu de "sleuteltjes" ter hoogte van de lipjes tussen de autoradio en de slede, met de bollingen richting autoradio. Duw door tot de inkepingen in de sleuteltjes gelijk liggen met de metalen lipjes op de radio. Haak per sleuteltje een van de sleufjes in een van de lipjes en trek de radio eruit. Beetje cryptisch misschien, maar probeer het maar even uit.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:27:
Steek ze aan weerszijden ergens in de voorkant en trek het ding eruit....punt is alleen...waar prop je die tangetjes in??
Zoef
Lekker boeiend de info over een eerdere serie die firmware problemen had. Ik ga er één halen en als ie toch problemen heeft breng ik hem gewoon terug. Dat is bij Aldi in ieder geval nog nooit een probleem geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:40:
Hier staat het nieuwsook al op over de dvd harddisk recorder. Ik heb ze ff getip
![]()
![]()
http://vkmag.com/index.ph...ecorder_aldi_nu_al_kapot/
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Je moet overigens inderdaad wel oppassen met de aansluiting; bij mij klopten de rose aansluitkabel (voor continue stroom) en de rode (voor normale stroom) niet. De overige aansluitkabels wel. Dit euvel had mijn vorige radio trouwens ook. Dus het kan ook aan de aansluiting in de auto liggen.
Ik moet nog wel even wennen aan het verwijderen van het frontje bij deze radio.
De USB aansluiting heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Weet iemand waar dat zwarte kastje, dat er los achterhangt, voor dient?
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Linkje? Of bedoel je de Lenco?intuliegend schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:42:
hmmmm zit nog een beetje te twijfelen over die hardisk/dvd recorder... bij de makro komt er ook 1 volgende week, die is 30 euro duurder maar heeft wel divx ondersteuning..
[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 02-05-2005 23:16 ]
Verwijderd
mosterdVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:09:
Voor geïnteresseerden in de Aldi/Medion Harddisk DVD recorder:
Verwijderd
Tsja dan rest alleen nog de vraag of je meteen na het uitpakken de boel werkend hebt, of dat je eerst nog een firmware moet downloaden, branden op CD en flashen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:57:
Ik heb medion 5 min geleden gebeld en ze hebben verklaard dat de problemen met de dvd/hdd recorder zijn opgelost!!!!!!!!!!!. Ga morgen waarschijnlijk 1 kopen om te checken of het klopt. M.v.g JiSi
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Dat lees je goedmeelmark schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:11:
wtf, in de aldi zie ik dat dat ding 15 CM hoog is??? Klopt dat?
Bij mij komt hij toch in een kast te staan dus boeit het me niet zo.
Das dan vlug, belde ze afgelopen vrijdag en toen was het probleem er nog.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:57:
Ik heb medion 5 min geleden gebeld en ze hebben verklaard dat de problemen met de dvd/hdd recorder zijn opgelost!!!!!!!!!!!. Ga morgen waarschijnlijk 1 kopen om te checken of het klopt. M.v.g JiSi
[ Voor 47% gewijzigd door i2Paq op 03-05-2005 12:22 ]
Verwijderd
Ja dat wist ik dus ik denk bel ze vandaag ff voordat ik morgen zo'n ding koop wil ik wel ff weten of ie het normaal doet. Eerst een pc-eend aan de lijn. Die vond het vreemd en wist van niets . Maar toch doorgeschakelt naar de technische dienst. Die ging het navragen tijdje gewacht en hij zei we weten ervan en het is inmiddels opgelost.i2Paq schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:20:
[...]
Dat lees je goed![]()
Bij mij komt hij toch in een kast te staan dus boeit het me niet zo.
[...]
Das dan vlug, belde ze afgelopen vrijdag en toen was het probleem er nog.
Autoradio's worden vaak behoorlijk warm. Ik heb een Medion van een paar generaties terug gehad en die werd wel veel warmer dan mijn huidige Sony.Martijn schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:52:
Even nog over de radio van de Aldi, ik heb hem nu ook ingebouwd, en hij wordt inderdaad erg heet. Weet iemand al of het iets boeit? Als het niks uitmaakt, kan het mij ook niet schelen...
Eigenlijk geen problemen ondervonden van de hogere temperaturen, alleen als ie erg warm was geworden weigerde de speler CD-RW's af te spelen, CD-R's bleven het wel doen. Maar mijn Sony heeft na een uurtje of 4 continu ook wel iets problemen met CD-RW's
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Ik weet niet of het een pokkeding is maar bij mij is hij er nu ook uit. Alles deed het goed behalve was RDS niet jofel dat ging periodiek iets naast de zender zitten waardoor je steeds afwisselend een normaal en een zacht onzuiver geluid kreeg.Martijn schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:42:
[...]
Nou, ik heb hem er al weer uit, wat een klote ding. Geluid is prima (4 speakers), maar met CD's en / of MP3's speelt ie vaak de eerste seconde van het nummer niet af. Hij begint gefade in de eerste seconde waardoor je deze zeg maar niet hoort, vaak erg vervelend. Dit doet ie alleen als je een willekeurig nummer kiest. Als je de CD start en laat hem gewoon doorlopen doet ie dat niet. Nog wat, in een kwartier heeft het ding 3 keer een ontzettend harde piep geproduceerd, die er voor zorgde dat ik enkel nog de fm kon bedienen, CD en USB werkte niet meer. Pas na stroom eraf en er weer op kon ie de CD weer ejecten... Kortom, goedkope troep van de Aldi, k breng hem zo terug, en koop wel een fatsoenlijke MERK speler...
Dus helaas, hij gaat terug naar huis.
Verbaast me ook. Het plaatje toont een superslank model:meelmark schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:11:

Als je dat corrigeert voor de juiste hoogte / breedte verhouding van ca 15 / 500 dan krijg je:

Dit is geen signature...
Verwijderd
http://www.area450.com/recorders/r8hptour5-specs.htmlmeelmark schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:11:
Hier zie ik hele andere dimensies dan in de Aldi-folder. Hoogte: 76mm.
Aldi zal wel de afmetingen van de doos bedoelen.
Lijkt me inderdaad niet kloppen, morgen om 08.30 weten we meerBraveWorld schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:26:
[...]
Verbaast me ook. Het plaatje toont een superslank model:
[afbeelding]
Als je dat corrigeert voor de juiste hoogte / breedte verhouding van ca 15 / 500 dan krijg je:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
<center><font color=red>Dit topic is alleen bedoeld voor zaken die in Audio Video thuishoren:
<b>WEL</b> horen hier: TV's, radio's, plasma's 5.1 setjes, PC speakers etc.
MP3 spelers horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/33>Gadget Talk</a>
TFT monitoren horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8>Videoplanken & Beeldkanonnen</a>
Fruit en groente en kleding en nachtkastjes en rollerskates horen niet op dit forum
</font></center>