Thanx, ik heb m besteld. Duurt gemiddelt 3 werkdagen. Snel zatVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:36:
Ik heb hem besteld bij gcshop! Is ideaal weet alleen niet of je hem dan van het weekend in huis heb.
Ik vermoed dat het niet in de setup zit. Die zijn namelijk goed genoeg om sneller mee te gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:35:
Beetje vage vraag maar zijn er hier ook lui die blijven steken op een bepaald laag niveau...?
Ik heb GTR iets van twee weken of zo en heb tot nu toe alleen maar gereden in de Saleen op Monza. (Er valt voor mij dus nog een heleboel leuks te ontdekken in GTR: add-ons heb ik niet nodig!) Maar met de race-setup blijf ik maar rondes rijden van rond de 1.50... M'n snelste ronde ooit was 1.48.71 of zo. Ik heb toch het idee dat ik zelfs met die standaard setup sneller zou moeten kunnen. Maar op een of andere manier zit ik aan m'n top, lijkt het wel... (een lage top, wel te verstaan...
)
Zijn er hier meer lui die met de standaard setups racen wen wel sneller zijn? Of moet ik toch ECHT in die setup duiken? Ik speel op sim niveau met ALLE hulp opties uit (behalve auto-clutch). Ik probeer het zo nu en dan wel eens met wat ABS of traction control maar dat vind ik toch niet leuk: daarvoor heb ik GTR niet gekocht! Ik wil het zo echt mogelijk spelen!
Na twee weken van eenzame rondjes heb ik gisteren voor het eerst maar een race-weekend opgestart. In je eentje rondjes rijden is ook zo saai..Viel wel zwaar tegen! Je referentiepunten (voor remmen en insturen en zo) zijn niet zo zichtbaar meer door al die andere gasten!
Ik moet zeggen dat ik de AI ook nog op 90% heb gezet omdat ik anders helemaal kansloos ben... Het lukt me nu nog maar net om tijdens een race de snelste ronde neer te zetten, maar winnen is nog te hoog gegrepen: daarvoor maak ik nog steeds te veel foutjes...
Maar... ook al blijft ik steken: het is een blijft een sensatie om in GTR te racen!
Monza lijkt geen lastige baan maar als je lijnen niet goed zijn kun je er snel veel tijd verliezen omdat er veel rechte stukken zijn na trage bochten of bochten waar het lastig is om zo veel mogelijk momentum doorheen mee te nemen.
Ik vermoed dat het hem voornamelijk daarin zit.
Je kunt bijvoorbeeld wel laat remmen voor de langzame bochten/chicanes maar tegenover de 0.1 sec die je daarmee wint staat een halve seconde die je op het rechte stuk erna verliest.
Ik probeer altijd te kijken op welke stukken ik het meeste zou kunnen winnen als ik een iets andere lijn aanhoud dan dat ik instinctief doe.
Opzich is het logisch dat je blijft steken; je hebt jezelf een stijl aangeleerd en daar blijf je nu mee rijden.. Blijkbaar is die stijl niet bepaald de ideale, want het is niet snel genoegVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:35:
Beetje vage vraag maar zijn er hier ook lui die blijven steken op een bepaald laag niveau...?
Ik heb GTR iets van twee weken of zo en heb tot nu toe alleen maar gereden in de Saleen op Monza. (Er valt voor mij dus nog een heleboel leuks te ontdekken in GTR: add-ons heb ik niet nodig!) Maar met de race-setup blijf ik maar rondes rijden van rond de 1.50... M'n snelste ronde ooit was 1.48.71 of zo. Ik heb toch het idee dat ik zelfs met die standaard setup sneller zou moeten kunnen. Maar op een of andere manier zit ik aan m'n top, lijkt het wel... (een lage top, wel te verstaan...
)
Zijn er hier meer lui die met de standaard setups racen wen wel sneller zijn? Of moet ik toch ECHT in die setup duiken? Ik speel op sim niveau met ALLE hulp opties uit (behalve auto-clutch). Ik probeer het zo nu en dan wel eens met wat ABS of traction control maar dat vind ik toch niet leuk: daarvoor heb ik GTR niet gekocht! Ik wil het zo echt mogelijk spelen!
Na twee weken van eenzame rondjes heb ik gisteren voor het eerst maar een race-weekend opgestart. In je eentje rondjes rijden is ook zo saai..Viel wel zwaar tegen! Je referentiepunten (voor remmen en insturen en zo) zijn niet zo zichtbaar meer door al die andere gasten!
Ik moet zeggen dat ik de AI ook nog op 90% heb gezet omdat ik anders helemaal kansloos ben... Het lukt me nu nog maar net om tijdens een race de snelste ronde neer te zetten, maar winnen is nog te hoog gegrepen: daarvoor maak ik nog steeds te veel foutjes...
Maar... ook al blijft ik steken: het is een blijft een sensatie om in GTR te racen!
Je kan het ook wat analytischer bekijken door MoTec te gaan bekijken (lees de twee guides op gtr-racing.com/forums)
Aan de hand van deze guides zal je zien dat de rennen/schnell setups (die standaart bij GTR zitten dus) leuk zijn, maar niet ideaal.. Je kan ze dus gaan aanpassen waarmee je ook weer tijd kan gaan winnen..
Eigelijk begint nu het echte feest pas.. de baan ken je.. nu een setup regelen die jouw snel maakt!
Edit: Zamarono was me voor, nu heb je twee keer ongeveer hetzelfde verhaal
Ik heb tegenwoordig een rockstable pcVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:06:
[...]
Die cerbera is wel meteen een nieuwe favoriet van me: aggressief wagentje.
Wel vreemd overigens dat als je een game joined waarvan iemand de cerbera rijdt jij dan je motor niet meer hoort?! Kan overigens ook komen door depc van greenfury.. want zijn stuurtje deed ook maf en in het begin met de F550 had hij geen last.. misschien iets te hoge OC?

Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Als je bij GTR bij replays kijkt zit er van elke baan een demonstratieronde bij. Daar zou je ook even naar kunnen kijken.MrBarBarian schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:53:
[...]
Je zou dus hotlaps kunnen gaan zoeken, en daar goed naar kijken om te zien waar je tijd verliest.. Meestal kan je zelf ook wel een idee krijgen waar je niet lekker op de ideale lijn blijft en je dus tijd laat liggen..
He ff vraagje over de serial. Bij online vraagt ie om serial. Kan ik die gewoon invullen en bij andere gast ook nog gebruiken als ik daar ben?
Verwijderd
Bestaan er al Bots voor GTR?
Zou graag via lan met 2 personen racen. Maar door het beperkt aantal personen had ik graag wat computer tegenstanders er bij, kan dit?
Een race met 20-40 auto's is nu eenmaal leuker
Zou graag via lan met 2 personen racen. Maar door het beperkt aantal personen had ik graag wat computer tegenstanders er bij, kan dit?
Verwijderd
Bedankt voor de tips.
Ik heb al eens een hotlap gedownload maar nadeel was dat de cockpit daarin niet werkte: ik bedoel: ik kon niet zien in welke gear en zo iemand zat. Bovendien (en dat geldt helemaal voor als je de AI bekijkt) wordt er geremd op momenten die veel te laat voor mij zijn! Die hotlap zag er uit alsog 'ie op rails gereden werd: geen enkel slippertje en nul komma nul gierende banden. En VEEL latere rempunten: onmogelijke voor mij!
Van dat remmen heb ik ook al last tijdens een race: de AI remt VEEL later dan ik! Terwijl ik met MOEITE nog maar net de bocht door kom (hetgeen dus betekent dat ik eigenlijk te laat rem en vaak tijd verlies in de bocht...)! Helemaal vervelend als er iemand vlak achter je zit: je weet dan gewoon dat die rijder je er straks gaat uitremmen en als je pecht hebt wordt je van de baan gedrukt...En je bent dan erg geneigd NET iets later te gaan remmen maar dat kost je ALTIJD de kop, natuurlijk...
Ik heb overigens net een korte race (10%) op Monza gewonnen met AI op 90%. Was uiteindelijk doodsimpel. Natuurlijk...
Snelste ronde was 1.50.xx...
Het is gewoon een kwestie van je eigen race rijden en geen fouten maken. Maar zelfs op 90% remt de AI me er compleet uit...
Ik zal in ieder geval die bijgeleverde hotlaps eens bekijken (had ik nog niet gedaan). Wie weet...Maar ik denk toch dat ik weer een auto zal zien die perfect remt en rijdt...
Ik heb al eens een hotlap gedownload maar nadeel was dat de cockpit daarin niet werkte: ik bedoel: ik kon niet zien in welke gear en zo iemand zat. Bovendien (en dat geldt helemaal voor als je de AI bekijkt) wordt er geremd op momenten die veel te laat voor mij zijn! Die hotlap zag er uit alsog 'ie op rails gereden werd: geen enkel slippertje en nul komma nul gierende banden. En VEEL latere rempunten: onmogelijke voor mij!
Van dat remmen heb ik ook al last tijdens een race: de AI remt VEEL later dan ik! Terwijl ik met MOEITE nog maar net de bocht door kom (hetgeen dus betekent dat ik eigenlijk te laat rem en vaak tijd verlies in de bocht...)! Helemaal vervelend als er iemand vlak achter je zit: je weet dan gewoon dat die rijder je er straks gaat uitremmen en als je pecht hebt wordt je van de baan gedrukt...En je bent dan erg geneigd NET iets later te gaan remmen maar dat kost je ALTIJD de kop, natuurlijk...
Ik heb overigens net een korte race (10%) op Monza gewonnen met AI op 90%. Was uiteindelijk doodsimpel. Natuurlijk...
Ik zal in ieder geval die bijgeleverde hotlaps eens bekijken (had ik nog niet gedaan). Wie weet...Maar ik denk toch dat ik weer een auto zal zien die perfect remt en rijdt...
Concentreer je vooral op de EXIT SPEEDS. Je moet zo hard mogenlijk een bocht uit komen. Als je dat ondere de knie hebt (na een paar uur en niet 2 laps) dan kan je het laatste beetje tijd pakken met remmen. Setups komen pas als je echt in de buurt van top tijden zit met je standaard setup. Ik heb veel geleerd van het meekijken online naar 'snelle jongens' Je ziet de hun rempunten en je hoort wanneer ze weer op het gas gaan. Sommige bochten nemen ze ff anders dan jij.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:35:
)
Ik weet overigens niet waar je nu in rijdt.. Maar ik zou beginnen in een NGT... Die auto's remmen moeilijker, maar hebben ook minder PK's...
Voordeel daarvan is dat je goed leert gecontroleerd te remmen en de snelheid in de bocht vast te houden. De belangrijkste les is dat je, als je hard rijdt je rem voluit kan intrappen.. Naarmate je langzamer gaat (en je downforce verminderd) moet je minder hard gaan remmen, ander gaan je wielen blokkeren.
Zoals Mr.David terecht zegt gaat het om de Exit-Speed.. Probeer dus wat langzamer de bocht in de gaan, en na de "Apex" alweer te beginnen met gas geven. Met iets vroeger remmen verlies je misschien 0.2 sec.. Maar door hard te bocht uit te komen kan je 0.5 sec winnen, vooral als er na de bocht een lang recht eind ligt (zoals veelal op Monza en Enna)
En GT rijden is uiteindelijk makkelijker dat een NGT. Een GT heeft meer downforce, waardoor het o.a. makkelijker is om in de bocht nog te remmen.. Een GT heeft wel zoveel vermogen dat het belangrijk is dat je langzaam meer gas gaat geven in/na de bocht.. Anders krijgen je achterwielen een heel eigen mening
Voordeel daarvan is dat je goed leert gecontroleerd te remmen en de snelheid in de bocht vast te houden. De belangrijkste les is dat je, als je hard rijdt je rem voluit kan intrappen.. Naarmate je langzamer gaat (en je downforce verminderd) moet je minder hard gaan remmen, ander gaan je wielen blokkeren.
Zoals Mr.David terecht zegt gaat het om de Exit-Speed.. Probeer dus wat langzamer de bocht in de gaan, en na de "Apex" alweer te beginnen met gas geven. Met iets vroeger remmen verlies je misschien 0.2 sec.. Maar door hard te bocht uit te komen kan je 0.5 sec winnen, vooral als er na de bocht een lang recht eind ligt (zoals veelal op Monza en Enna)
En GT rijden is uiteindelijk makkelijker dat een NGT. Een GT heeft meer downforce, waardoor het o.a. makkelijker is om in de bocht nog te remmen.. Een GT heeft wel zoveel vermogen dat het belangrijk is dat je langzaam meer gas gaat geven in/na de bocht.. Anders krijgen je achterwielen een heel eigen mening
En over apexen gesproken, probeer die ook eens op plekken te leggen waardoor je meer snelheid hebt bij het uitkomen van de bocht.
Bij een trage bocht wil je zo snel mogelijk optrekken aangezien je daar het meeste kan winnen voor het rechte stuk, dus daar je apex zo vroeg mogelijk in de bocht.
In een snelle bocht wil je zo veel mogelijk snelheid meenemen door de bocht en heeft snel op het gas gaan weinig extra waarde aangezien je al snel gaat; apex dus laat.
Als je na de bocht weer een bocht hebt, moet je de 1e bocht natuurlijk zo aansnijden dat je bij het uitkomen van de 2e bocht er zoveel mogelijk voordeel bij hebt.
Bij een trage bocht wil je zo snel mogelijk optrekken aangezien je daar het meeste kan winnen voor het rechte stuk, dus daar je apex zo vroeg mogelijk in de bocht.
In een snelle bocht wil je zo veel mogelijk snelheid meenemen door de bocht en heeft snel op het gas gaan weinig extra waarde aangezien je al snel gaat; apex dus laat.
Als je na de bocht weer een bocht hebt, moet je de 1e bocht natuurlijk zo aansnijden dat je bij het uitkomen van de 2e bocht er zoveel mogelijk voordeel bij hebt.
wat is apex?
het moment dat je het meest aan de binnekant van een bocht rijdt?
het moment dat je het meest aan de binnekant van een bocht rijdt?
J van E ik herken je probleem: 
En dan nog even over de standaard setups van de GTR, de springs van de setups staan veel te hard ingesteld (bijna maximaal) waardoor je geforceerd te langzaam moet afremmen om geen spin te maken in de bocht. Als de springs slapper zet en iets meer wing neemt, kun je makkelijk in een bocht remmen, en dus later remmen. Uiteraard helpt het vinden een juiste brake bias ook, Die instelling scheelde mij al 2 seconden, ik rij nu gemiddeld 1:48 op Monza door die instellingen alleen al. Uiteraard moet je springs ook niet te slap staan om dat je dan te langzaam uit de bocht komt. Ik ben nu bezig om de instellingen om zo hard mogelijk door een bocht te gaan waar de meeste tijd winst in zit.
En dan nog even over de standaard setups van de GTR, de springs van de setups staan veel te hard ingesteld (bijna maximaal) waardoor je geforceerd te langzaam moet afremmen om geen spin te maken in de bocht. Als de springs slapper zet en iets meer wing neemt, kun je makkelijk in een bocht remmen, en dus later remmen. Uiteraard helpt het vinden een juiste brake bias ook, Die instelling scheelde mij al 2 seconden, ik rij nu gemiddeld 1:48 op Monza door die instellingen alleen al. Uiteraard moet je springs ook niet te slap staan om dat je dan te langzaam uit de bocht komt. Ik ben nu bezig om de instellingen om zo hard mogelijk door een bocht te gaan waar de meeste tijd winst in zit.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Heb ergens in een FAQ gelezen dat dit helaas niet kan, kan me jouw probleem goed voorstellen. Maar met een beetje breedbandverbinding zou je ook met z'n 2-en online moeten kunnen spelen (op een internetserver, je kunt waarschijnlijk niet zelf op het internet hosten en dat er iemand op je lokale netwerk meespeelt)Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:47:
Bestaan er al Bots voor GTR?
De standaard setups neigen nog al naar onderstuur. Voor mij helpt het altijd om de front-roll bar sowieso 10 of meer te verlagen, maar niet teveelVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:00:
Bedankt voor de tips.
Ik heb overigens net een korte race (10%) op Monza gewonnen met AI op 90%. Was uiteindelijk doodsimpel. Natuurlijk...Snelste ronde was 1.50.xx...
Het is gewoon een kwestie van je eigen race rijden en geen fouten maken. Maar zelfs op 90% remt de AI me er compleet uit...
Dit alles helpt je niet ineens naar snellere tijden, maar het kan je wel iets helpen. Misschien helpt het je ook om http://website.lineone.net/~richardn/ dit te lezen. Het stuk beschrijft hoe je sneller kan rijden en hoe een auto fysiek werkt. Ten slotte is het kwestie van oefenen en afkijken. succes
Das idd leuk voor hotlaps.. Maar in een race wil je echt wel die topspeed hebben.. Op een rechtstuk (of aan het eind daarvan) is altijd een mooie gelegenheid om iemand voorbij te komen.. En als jij die topspeed niet hebt maak je het wel heel erg makkelijk....Requiem19 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:40:
[...]
De standaard setups neigen nog al naar onderstuur. Voor mij helpt het altijd om de front-roll bar sowieso 10 of meer te verlagen, maar niet teveel. Het is ook behulpzaam om je brake-pressure op 95 of 90 % te zetten, dan blokkeren je wielen niet en kan je beter tot in de bocht toe remmen. Voor monza helpt het nauwelijks om je vleugel zo laag te zetten, je kan mijns inziens beter 2 front hebben en 7/8/9 achter qua vleugels voor meer grip, scheelt je niet eens zo heel veel topsnelheid.
Afgelopen race op Anderstorp (oid) reed ik met een tikje meer vleugel dan de rest. Ik was in principe sneller dan iemand die voor me zat, zeker in het laatste (bochtige gedeelte).. Maar de plek om in te halen is toch echt op het brede rechte stuk na de finish. En juist daar had ik alle moeite om hem bij te benen, dankzij die extra vleugel..
Verwijderd
Simpel zekerVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:00:
Ik heb overigens net een korte race (10%) op Monza gewonnen met AI op 90%. Was uiteindelijk doodsimpel. Natuurlijk...Snelste ronde was 1.50.xx...
Daar heb je zeker gelijk in, maar je kan natuurlijk altijd van setup wisselen tussen de verschillende sessies. Voor mij hielp het goed om op Monza de snelheid te pakken te krijgen en zodra je die snelheid hebt, kan je met een lastigere setup ook wat sneller gaanMrBarBarian schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:53:
[...]
Das idd leuk voor hotlaps.. Maar in een race wil je echt wel die topspeed hebben.. Op een rechtstuk (of aan het eind daarvan) is altijd een mooie gelegenheid om iemand voorbij te komen.. En als jij die topspeed niet hebt maak je het wel heel erg makkelijk....
Afgelopen race op Anderstorp (oid) reed ik met een tikje meer vleugel dan de rest. Ik was in principe sneller dan iemand die voor me zat, zeker in het laatste (bochtige gedeelte).. Maar de plek om in te halen is toch echt op het brede rechte stuk na de finish. En juist daar had ik alle moeite om hem bij te benen, dankzij die extra vleugel..
Met of zonder ABS? Want met ABS kan ik de AI er ook wel uit remmen. Hebben die wagens in het echt trouwens helemaal geen hulpmiddellen als ABS en TC? Mag dat misschien niet, of kiezen ze daar specifiek voor?Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:05:
[...]
Simpel zekermaar ik rem op 93 of 94% te AI er zeker uit, is dan wel met toetsenbord op Spa maar het lukt me zeker..
ABS is iets wat je op een racewagen helemaal niet wil hebben(al zit het er soms wel op), als je namelijk spint, dan wil je op een gegeven moment alle vier de wielen blokkeren, hierdoor ga je door in de richting die je op dat moment glijd, en hou je hem uit de vangrail etc.. Dat gaat eenvoudig niet met ABS. TC is wel makkelijk soms, maar dan is het spelen met het gaspedaal weer moeilijker. Is reglement afhankelijk, wat wel en niet mag.Grimm9mm schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:16:
[...]
Met of zonder ABS? Want met ABS kan ik de AI er ook wel uit remmen. Hebben die wagens in het echt trouwens helemaal geen hulpmiddellen als ABS en TC? Mag dat misschien niet, of kiezen ze daar specifiek voor?
Heb ik het nou verkeerd geleerd op de racecursus, of bedoel je wat anders, niet negatief bedoeld hoor, maar ik leer en heb gemerkt op zandvoort, als je dan op tarzan aan komt en heel laat instuurt, dat je dan meteen beetje gas houdt, en naarmate je je clippingpoint op 75 % ongeveer van de bocht nadert, je steeds meer gas geeft en op het clippingpoint volgas dat je dan toch echt het snelste weg bent, niet dat je dat in een race altijd zo moet doen, want dan verlies je plaats. Wat bedoel je dan met zo vroeg mogelijk in de bocht in dit geval. Want ik weet dat je veel ervaring hebt, dus zal ik je wel verkeerd begrijpen. Ok naarmate meer grip stuur je eerder in natuurlijk anders benut je de mogelijkheden van je auto niet.ZAMoRANo schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:26:
En over apexen gesproken, probeer die ook eens op plekken te leggen waardoor je meer snelheid hebt bij het uitkomen van de bocht.
Volgens mij wil je juist _NIET_ dat alle vier wielen gaan blokkeren, hier krijg je namelijk vierkante wielen vanSpeedy55 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:58:
[...]
ABS is iets wat je op een racewagen helemaal niet wil hebben(al zit het er soms wel op), als je namelijk spint, dan wil je op een gegeven moment alle vier de wielen blokkeren, hierdoor ga je door in de richting die je op dat moment glijd, en hou je hem uit de vangrail etc.. Dat gaat eenvoudig niet met ABS. TC is wel makkelijk soms, maar dan is het spelen met het gaspedaal weer moeilijker. Is reglement afhankelijk, wat wel en niet mag.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
In het FIA GT kampioenschap zijn ze niet toegelaten.Grimm9mm schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:16:
[...]
Met of zonder ABS? Want met ABS kan ik de AI er ook wel uit remmen. Hebben die wagens in het echt trouwens helemaal geen hulpmiddellen als ABS en TC? Mag dat misschien niet, of kiezen ze daar specifiek voor?
Uit de Technical Regulations for Grand Touring Cars>> 2.8 Electronic system
A traction control system operating exclusively on the engine from data provided by wheel rotation speed sensors is authorised.
Any other automatic or electronic chassis control system or function is forbidden even if it is fitted on the original car.
This includes anti-lock braking, damper, suspension or ride height adjustment, power braking, four-wheel steering, moveable ballast.
Semi-automatic or automatic gearboxes, power-driven clutches with electronic or pneumatic control are forbidden unless they are fitted on the series vehicle homologated by the FIA or from the list of acceptable cars drawn up by the FIA.
In this case, the manufacturer must provide the FIA with the system for checking the whole control system of the series gearbox and/or the series clutch.
Differentials with electronic, pneumatic or hydraulic slip control are forbidden.
All torque sensors are forbidden on transmission system and wheels (including the use of two rotation speed sensors on each transversal transmission).
This restriction does not apply to cars having a semi-automatic or automatic gearbox and/or a power-driven clutch with electronic or pneumatic control fitted as standard and using these systems under the conditions of article 258-9.
Closed-loop electronically controlled systems are prohibited. A simple open-loop electrical switch activated by the driver acting on a system is not considered to be an electronic control.
Power steering may be employed as long as it is a simple system, without programmable control.
[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 25-03-2005 15:21 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dus jij wil hem liever in de vangrail hebben , want dat gebeurt er als je niet blokkeert als je je spinnend de bocht uitkomt, want je trekt als je spint naar de binnenkant toe en meestal staat daar een vangrail, als je wel blokkeerd glij je in richting verder waar je al naar toe glijd en hou je hem uit de vangrail mits je dat op het juiste moment doet, kijk einde rechte stuk wil je niet blokkeren, want dan geld jou verhaal, maar ik weet wel waarover ik het heb.Arx schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:09:
[...]
Volgens mij wil je juist _NIET_ dat alle vier wielen gaan blokkeren, hier krijg je namelijk vierkante wielen van, die een te hoge temperatuur krijgen waardoor je helemaal geen grip meer krijgt, plus de kans op een klap band wordt dan wel heel groot.
In principe kan je later remmen met abs, dus als het zou kunnen(/mogen) zou elk race-team dat op zijn wagen willen hebben. Ze gaan er niet vanuit dat ze zichzelf moeten redden als ze slippen. En dan nog, je kan ook een knopje op je stuur zetten dat abs uitzet.Speedy55 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:19:
[...]
Dus jij wil hem liever in de vangrail hebben , want dat gebeurt er als je niet blokkeert als je je spinnend de bocht uitkomt, want je trekt als je spint naar de binnenkant toe en meestal staat daar een vangrail, als je wel blokkeerd glij je in richting verder waar je al naar toe glijd en hou je hem uit de vangrail mits je dat op het juiste moment doet, kijk einde rechte stuk wil je niet blokkeren, want dan geld jou verhaal, maar ik weet wel waarover ik het heb.
Ik denk dat je inderdaad in principe later kan remmen en in de regen of in halen en daardoor remmend de bocht in ja abs, is dan wel lekker makkelijk. En je gaat er inderdaad niet van uit dat je spint, maar in een race rij je op uiterste dus kans is wel redelijk vergroot dan, en probeer hem met abs maar makkelijk eruit te houden uit vangrail dan he.Requiem19 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:28:
[...]
In principe kan je later remmen met abs, dus als het zou kunnen(/mogen) zou elk race-team dat op zijn wagen willen hebben. Ze gaan er niet vanuit dat ze zichzelf moeten redden als ze slippen. En dan nog, je kan ook een knopje op je stuur zetten dat abs uitzet.
Dat idee van knopje is leuk, maar denk niet dat dat gaat werken, dan ben je toch te laat met reageren denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Speedy55 op 25-03-2005 15:38 ]
Ik moet nu bekennen dat ik je post niet goed gelezen hebSpeedy55 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:19:
[...]
Dus jij wil hem liever in de vangrail hebben , want dat gebeurt er als je niet blokkeert als je je spinnend de bocht uitkomt, want je trekt als je spint naar de binnenkant toe en meestal staat daar een vangrail, als je wel blokkeerd glij je in richting verder waar je al naar toe glijd en hou je hem uit de vangrail mits je dat op het juiste moment doet, kijk einde rechte stuk wil je niet blokkeren, want dan geld jou verhaal, maar ik weet wel waarover ik het heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 25-03-2005 15:37 ]
Dat dacht ik later eigenlijk zelf ook, want het leek er al op dat je het over het bochten nemen zelf had.
Ach iedereen leest weleens fout, ik ben ook maar dom blondje
Ach iedereen leest weleens fout, ik ben ook maar dom blondje
Verwijderd
Ik heb net wat geoefend op Monza met de Saleen en me helemaal gericht op het goed de bocht UITkomen in plaats van me te richten op het zo laat mogelijk remmen: snelste tijd 1.47.074!
M'n record tot nu toe was nu iets van 1.49.xx! Met de standaards snellere setup had ik wel 1 keer een hoge 1.48 gereden, maar zo'n snelle verbetering met de standaards race setup had ik niet verwacht: enkel en alleen door het rijden anders te benaderen: meer te letten op: hoe kom ik straks met zo'n hoog mogelijke snelheid die bocht weer uit! Een rondje 1.48/49 rij ik nu regelmatig terwijl dat tot voor kort echt toppers waren!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 17:21 ]
Verwijderd
Ik vind Spa echt de fijnste baan om op te rijden.
Mijn snelste tijd daar met Lister in simulation mode met alles uit kleine 1:24er maar ik doe het nog niet zo lang
Replay [XviD 67Mb]
Als het niet werkt dan komt het doordat je achter een router zit oid en de browser geen passive mode ondersteund en zou je dus een client als flashfxp kunnen gebruiken.
Mijn snelste tijd daar met Lister in simulation mode met alles uit kleine 1:24er maar ik doe het nog niet zo lang
Replay [XviD 67Mb]
Als het niet werkt dan komt het doordat je achter een router zit oid en de browser geen passive mode ondersteund en zou je dus een client als flashfxp kunnen gebruiken.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 19:34 ]
Nou als jeen 1:47 rijdt, dan kan je echt wel goed meekomen hoor ... heel veel meer kan je er ook niet uithalen met een standaart setup.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:20:
Ik heb net wat geoefend op Monza met de Saleen en me helemaal gericht op het goed de bocht UITkomen in plaats van me te richten op het zo laat mogelijk remmen: snelste tijd 1.47.074!M'n record tot nu toe was nu iets van 1.49.xx! Met de standaards snellere setup had ik wel 1 keer een hoge 1.48 gereden, maar zo'n snelle verbetering met de standaards race setup had ik niet verwacht: enkel en alleen door het rijden anders te benaderen: meer te letten op: hoe kom ik straks met zo'n hoog mogelijke snelheid die bocht weer uit! Een rondje 1.48/49 rij ik nu regelmatig terwijl dat tot voor kort echt toppers waren!
Ik zou zeggen probeer eens andere banen en wagens ... bijvoorbeeld de Lister of een Viper ... zijn ook niet zo moeilijk te besturen. Ook nog een tip is, om niet voortdurend private tests te doen ... want dan kan je ook niets leren van de lijnen van de AI.
[tip]Je kan ook gewoon het replay bestandje van je record uit de GTR map halenVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:33:
Ik vind Spa echt de fijnste baan om op te rijden.
Mijn snelste tijd daar met Lister in simulation mode met alles uit kleine 1:24er maar ik doe het nog niet zo lang![]()
Replay [XviD 67Mb]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Hoe kan je eigenlijk iets opnemen ?Lefty_38 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:58:
[...]
[tip]Je kan ook gewoon het replay bestandje van je record uit de GTR map halenIs waarschijnlijk nog geen mb. [/tip]
Als je bij "Replay" in het hoofdmenu kijkt kan je alle Vtjes aan zetten. Elke keer als je dan bijvoorbeeld op Barcalona een nieuwe snelste ronde zet saved hij deze automatisch. En hij saved dan ook de laatste race die je hebt gereden. Dat bestand wordt dus steeds weer overschreven dus als je een race hebt gereden kan je het beste die file ff een andere naam geven zodat hij daar niet overheen saved volgende race.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Okey thx !Lefty_38 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:04:
Als je bij "Replay" in het hoofdmenu kijkt kan je alle Vtjes aan zetten. Elke keer als je dan bijvoorbeeld op Barcalona een nieuwe snelste ronde zet saved hij deze automatisch. En hij saved dan ook de laatste race die je hebt gereden. Dat bestand wordt dus steeds weer overschreven dus als je een race hebt gereden kan je het beste die file ff een andere naam geven zodat hij daar niet overheen saved volgende race.
Verwijderd
Ja ik weet dat je ook gewoon de replay uit de map kan halen idd.
Maar ik wil mensen die nog geen gtr hebben ook het genot geven om mijn rijstijl te bewonderen
Verder kun je voor het opnemen het beste Fraps gebruiken en google natuurlijk
Nu weer ontopic
Verder kan het natuurlijk ook liggen aan het feit dat browsers zoals IE en Mozilla geen passive mode ondersteunen. Dus als je achter een router zit ofzo dan moetje flash fxp gebruikt oid.
Maar ik wil mensen die nog geen gtr hebben ook het genot geven om mijn rijstijl te bewonderen
Nu weer ontopic
Vreemd andere mensen kunnen het wel gewoon downloaden, misschien dat je het probeerde terwijl er al 5 mensen ingelogd waren max 5 user met got login.Bertuss schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:12:
[...]
Maar je ftp geeft een foutmelding (time-out) .. . ik kan het niet downloaden iig.
Verder kan het natuurlijk ook liggen aan het feit dat browsers zoals IE en Mozilla geen passive mode ondersteunen. Dus als je achter een router zit ofzo dan moetje flash fxp gebruikt oid.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 19:33 ]
Maar je ftp geeft een foutmelding (time-out) .. . ik kan het niet downloaden iig.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:05:
Ja ik weet dat je ook gewoon de replay uit de map kan halen idd.
Nu weer ontopic
Ik hoop trouwens dat er weer net zoveel mensen zijn als gister. Dat was echt een leuk aantal ... zo tussen de 7 en de 10.
[ Voor 14% gewijzigd door Bertuss op 25-03-2005 19:43 ]
Ik kan m ook niet downloaden.....passive mode staat aan.
jezus, die server is weer bagger.. Kan weer niet eens connecten 
En spel doet ook weer is dom, vastlopers in menu

En spel doet ook weer is dom, vastlopers in menu

[ Voor 30% gewijzigd door R-B op 25-03-2005 20:43 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Leuk net op tweakers3 (waarom is het wachtwoord weg?) server propvol met 12man...Word er weer bijna door de warmup heen gevote. Mensen doe dat gewoon NIET sommigen moeten hun config nog aanpassen, cola pakken, pissen etc... Begint de race...Heavy rain. toen starten er maar 4/5 man en de 1e bocht was het al raak. Gelukkig geen schade.
Toen werd het weer droog en banden @ 150graden. gelijk slip crash bumper eraf. Pit in mid-slicks. En aan die persoon die vroeg hoe je banden moet wisselen. Stel je controls voortaan ffe goed in en kap met chatten onder het racen. Niemand kan goed racen en chatten tegelijk!
Verder jammer van david z'n viruscanner waardoor die een accident had

Asus Zenbook i7 256gb
Wat is het ip's van de tweakers servers dan?
Ik kan ze niet vinden namelijk in de gamelijst van GTR
Alleen tweakers3 stond er vanavond normaal staat 2 en 4 er ook bij. Gewoon ffe sorteren op naam dan staan ze bij de T
Asus Zenbook i7 256gb
Ok had er 1 gevonden. Sorry voor het gekut. Maar ik kan nog niet zo goed zonder hulpmiddelen
Tweakers.net2 was vastgelopen om 19.10u na een race, geen flauw idee waarom maar het zal wel weer iets met GTR te maken hebbenGreenFury schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:46:
Alleen tweakers3 stond er vanavond normaal staat 2 en 4 er ook bij. Gewoon ffe sorteren op naam dan staan ze bij de T

Het multiplayer gedeelte is gewoon nog niet helemaal optimaal. Ik blijf rustig wachten op een update...
Inderdaad .... net ook vette lag op de net2 server ... 3 mensen hadden er last van de rest nietSepiroth schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:18:
[...]
Tweakers.net2 was vastgelopen om 19.10u na een race, geen flauw idee waarom maar het zal wel weer iets met GTR te maken hebben.
Het multiplayer gedeelte is gewoon nog niet helemaal optimaal. Ik blijf rustig wachten op een update...

zat net weer f op tweakers 2 en de race was brno.Zijn we bijna klaar met de warm up lap,word ik weer s van achter geramd door die lambo,en ik neem gelijk ook weer iemand mee in mijn spin,en die ook weer enz.,en dat omdat ie niet oplette 
Uiteindelijk racen,1 player vreselijke lag,de rest volgens mij niet,lekker aan het rijden,ben sneller dan de man voor mij (had in 1 ronde 4,5 sec goedgemaakt),ik wil een uitremactie plaatsen vlak voor een bocht,gooit ie de deur dicht
,helaas kon ik m niet meer ontwijken op dat moment,dus ik ram m in de zijkant.
frank155,sorry gozer,was niet mijn bedoeling,ookal typte ik wat in de chat naderhand.
Ik wil hiermee wel een discussie aanhalen.Als iemand nou veel sneller is dan jij,ga je dan opzij,of blijf je de deur dichtgooien???Want in real racing heeft het nl ook totaal geen zijn om dat te doen,je gaat nl steeds langzamer rijden.
Kan deze regel niet op de tweakers servers worden vastgesteld,als een soort golden rule???
Uiteindelijk racen,1 player vreselijke lag,de rest volgens mij niet,lekker aan het rijden,ben sneller dan de man voor mij (had in 1 ronde 4,5 sec goedgemaakt),ik wil een uitremactie plaatsen vlak voor een bocht,gooit ie de deur dicht
frank155,sorry gozer,was niet mijn bedoeling,ookal typte ik wat in de chat naderhand.
Ik wil hiermee wel een discussie aanhalen.Als iemand nou veel sneller is dan jij,ga je dan opzij,of blijf je de deur dichtgooien???Want in real racing heeft het nl ook totaal geen zijn om dat te doen,je gaat nl steeds langzamer rijden.
Kan deze regel niet op de tweakers servers worden vastgesteld,als een soort golden rule???
[ Voor 6% gewijzigd door Corona op 25-03-2005 23:27 ]
ik heb gtr pas gekocht vind het wel jammer dat je niet ff snel een race kan starten net zoals in lfs ff snel vote en direct racen..
qualify / practice is allemaal heel mooi maar het leukste is toch echt racen en dat komt er bijna niet van...
qualify / practice is allemaal heel mooi maar het leukste is toch echt racen en dat komt er bijna niet van...
Dit is echt klote...
Ik rij dus op BRNO met die gasten hierboven.. Ik qualify als eerste
. De race begint rij gelijk weg. Eerste ronde 2:01:xx daarna constant lage 1:58 ik werd lichter en ging 1:57 rijden banden mooi stabiel. Een voorsprong van 40 sec op P2 Nootie. 4 min voor het einde een CRASH TO DESKTOP
. De witte Viper zag het gebeuren... Hij ging opzij en vloep weg was David.

Ik heb nog nooit zo stabiel gereden in een race
, maar als deze shit in de League gebeurd word ik helemaal gek
.
Ik vind dit spel zo vet, maar dit soort bugs zijn echt klote...
Ik rij dus op BRNO met die gasten hierboven.. Ik qualify als eerste
Ik heb nog nooit zo stabiel gereden in een race

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.David op 25-03-2005 23:43 ]
Pardon, 1.3* op BRNO? 20 sec snelller dan ik kan met me 550 op bro 1.5*Mr.David schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:39:
Dit is echt klote...
Ik rij dus op BRNO met die gasten hierboven.. Ik qualify als eerste. De race begint rij gelijk weg. Eerste ronde 2:01:xx daarna constant lage 1:38 ik werd lichter en ging 1:37 rijden banden mooi stabiel. Een voorsprong van 40 sec op P2 Nootie. 4 min voor het einde een CRASH TO DESKTOP
![]()
. De witte Viper zag het gebeuren... Hij ging opzij en vloep weg was David.
![]()
Ik heb nog nooit zo stabiel gereden in een race, maar als deze shit in de League gebeurd word ik helemaal gek
.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Foutje de tijd is al aangepast... 
Ik denk dat de CTD niet aan mij lag... Ik zie de hele Tweaker server niet meer staan.

Ik denk dat de CTD niet aan mij lag... Ik zie de hele Tweaker server niet meer staan.
[ Voor 68% gewijzigd door Mr.David op 25-03-2005 23:55 ]
Haha ik dacht alMr.David schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:44:
Foutje is al aangepast...
Verwijderd
Daar zit dan weer zo'n groot grijs gebied in, als je als ngt ingehaald word door een gt, is het wel zo beleefd om aan de kant te gaan.Corona schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:26:
zat net weer f op tweakers 2 en de race was brno.Zijn we bijna klaar met de warm up lap,word ik weer s van achter geramd door die lambo,en ik neem gelijk ook weer iemand mee in mijn spin,en die ook weer enz.,en dat omdat ie niet oplette
Uiteindelijk racen,1 player vreselijke lag,de rest volgens mij niet,lekker aan het rijden,ben sneller dan de man voor mij (had in 1 ronde 4,5 sec goedgemaakt),ik wil een uitremactie plaatsen vlak voor een bocht,gooit ie de deur dicht,helaas kon ik m niet meer ontwijken op dat moment,dus ik ram m in de zijkant.
Maar voor de rest is het knokken, hoewel ik dicht"gooien" een beetje gevaarlijk vind, ernaast is ernaast.
En dan stuivertje wisselen ipv bij de eerste poging het grind in worden geramd (had met David en ene Pako een paar prachtige momenten).
Maar.. aldoende leert men, dus ik denk dat de verschillen onderling steeds kleiner worden, en dat het alleen maar beter wordt (nog beter? ja nog beter)
@David, how the hell ken je 5 sec. sneller zijn als mij op Brno(?), rijd jij met Frex, of heb je dat Motec door..... of erger nog. beide??
Ik vind practice, qualify en warmup toch zeker wel belangrijk. In de practice kan je je settings nog ffe testen en veranderen. En weer inkomen met rijden. Qualify moet je gewoon een snelle tijd neerzetten eventueel nog settings veranderen. En die warmup duurt maar 5min ofzo maar is gewoon genoeg om tepissen (insert van hierboven) etc. Als je meteen begint met racen haalt misschien maar 1/10e de finish...Thijs B schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:34:
ik heb gtr pas gekocht vind het wel jammer dat je niet ff snel een race kan starten net zoals in lfs ff snel vote en direct racen..
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb hier de race setup van vanavond... Speciaal voor Richard en Nootie
http://members.chello.nl/d.way/DavidF550Race.svm
Doel opslaan als... Knal de setup hierin: ?:\GTR\UserData\??jenaam??\Settings\Brno
Ik rij met een nieuwe Logitech MOMO Racing. Van de oude was het gaspendaal stuk.. 2 jaar GARANTIE (hint voor iedereen met hetzelfde probleem). Die is dus NOG heel precies. Als dit stuur weer stuk is koop ik FREX spulletjes
, maar voorlopig moet ik het met me MOMO Racing doen. Setups zijn van online + een beetje eigen smaak
.
Nootie ging de server nou plat of lag het aan mij?
Doel opslaan als... Knal de setup hierin: ?:\GTR\UserData\??jenaam??\Settings\Brno
Ik rij met een nieuwe Logitech MOMO Racing. Van de oude was het gaspendaal stuk.. 2 jaar GARANTIE (hint voor iedereen met hetzelfde probleem). Die is dus NOG heel precies. Als dit stuur weer stuk is koop ik FREX spulletjes
[ Voor 108% gewijzigd door Mr.David op 26-03-2005 08:44 ]
Kan iemand mij vertellen wat er verandert is aan die setup ? (en je kan em ook ergens ingame uploaden *hint hint* )
Asus Zenbook i7 256gb
Schrijf alles op en vergelijk het met de standaard setupGreenFury schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:21:
Kan iemand mij vertellen wat er verandert is aan die setup ? (en je kan em ook ergens ingame uploaden *hint hint* )

Asus Zenbook i7 256gb
Weet iemand of Simbin in de toekomst nog van plan is om een SDK te leveren?
Verwijderd
Volgens mij lag het aan jou, ik had nergens last van (behalve dat jij van me wegreedMr.David schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:12:
Ik heb hier de race setup van vanavond... Speciaal voor Richard en Nootie![]()
Ik rij met een nieuwe Logitech MOMO Racing. Van de oude was het gaspendaal stuk.. 2 jaar GARANTIE (hint voor iedereen met hetzelfde probleem). Die is dus NOG heel precies. Als dit stuur weer stuk is koop ik FREX spulletjes, maar voorlopig moet ik het met me MOMO Racing doen. Setups zijn van online + een beetje eigen smaak
.
Ik had wel met de vrije training, dat mijn Norton begon met scannen (had jij dat niet in een race?), en naar de desktop sprong.
Voor de rest heb ik lekker gereden, ondanks ik 3x in de eerste bocht aangetikt werd en in het grind belande.
Ik wil hier niet zeuren, maar ik zie nog heel veel dat er na een uitstapje gelijk gestopt wordt met racen, nu kan ik dat begrijpen als heel je wagen aan gort is, maar als er 5 meter door het grind gereden wordt, gooien ze de handdoek.
En nu ik toch bezig ben, oefen aub offline, het zijn maar 10 banen, dus ga niet gelijk stemmen voor next event als er een circuit is wat je nog nooit gereden hebt.
Er zijn ook mensen die aan de leage mee (willen) doen, en dus wel daar willen racen,grafbaan of niet
Ik denk dat mensen geen zin meer hebben als ze schade hebben. Omdat ze bang zijn dat ze laatste worden denk ik? Ik vind het juist wel spannender met crashes en schade. Zo kan je dan bijvoorbeeld toch nog de persoon inhalen die een ronde voorlicht. Hoewel het wel wat minder rijd zonder achterspoiler
Ook de wheather effects zijn wel smakelijk

Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Voor veranderlijk weer heb je toch echt langere races nodig IMHO, maar wat je zegt het voegt echt wel iets toe.
ik zat vol met benzine en reed op harde banden.....vandaar. ik had je gezien en was van plan je te laten passeren....alleen op recht stuk....had alleen niet verwacht dat je in de bocht een poging ging wagen.....anyway zulke dingen gebeuren nou eenmaal......Corona schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:26:
Uiteindelijk racen,1 player vreselijke lag,de rest volgens mij niet,lekker aan het rijden,ben sneller dan de man voor mij (had in 1 ronde 4,5 sec goedgemaakt),ik wil een uitremactie plaatsen vlak voor een bocht,gooit ie de deur dicht,helaas kon ik m niet meer ontwijken op dat moment,dus ik ram m in de zijkant.
misschien wordt het tijd voor track ir?
Verwijderd
Nou ik heb et nu wel gehad met die baggerspel
Als ik een race weekend doe en ik rij naast een AI auto, dan kunnen zijn gewoon altijd later en harder remmen dan ik. Als ik op precies hetzelfde punt vol in de remmen ga zie ik gewoon dat ik ze voorbij ga terwijl ik vol rem, zo hinderlijk is dat. Met ABS aan is dat....
Probeer het eens via internet of zo is zowiezo veel leuker.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:20:
Nou ik heb et nu wel gehad met die baggerspelAls ik een race weekend doe en ik rij naast een AI auto, dan kunnen zijn gewoon altijd later en harder remmen dan ik. Als ik op precies hetzelfde punt vol in de remmen ga zie ik gewoon dat ik ze voorbij ga terwijl ik vol rem, zo hinderlijk is dat. Met ABS aan is dat....
Zojuist een mailtje gestuurd naar SimBin ... 

Als iemand deze 2 lui tegen mocht komen: pas op. Ze werken samen om het racen voor iedereen onmogelijk te maken.

Altijd weer die lui die het voor anderen verneukenHello, I just played GTR online at a SimBin server (I think it was J).
The circuit was Enna. There were 2 people on that server, playing with
the names of Fabian Becker and Marc Gassner, who were constantly
blocking the pit exit, slamming into people and generally screwing up
the race for everyone.
Since GTR has no kickvote/kickban option (hint hint), I would like to
give the 2 names to you and hope you will do something with it, like
banning them for a week online. This is not acceptable and I sincerely
hope the voting ssystem gets improved in the next GTR patch.
Als iemand deze 2 lui tegen mocht komen: pas op. Ze werken samen om het racen voor iedereen onmogelijk te maken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Rij 1 v/d 2 toevallig in een gele Saleen?, die rukker staat je verdorie op te wachten om je vervolgens het hiernamaals in te rammen, wat een pisvlek.Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:30:
[...]
Altijd weer die lui die het voor anderen verneuken

edit: zit er nog een race in de pijpleiding vandaag?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 15:40 ]
Ze waren vandaag beide in een Ferrari 360 NGT aan het rondbotsen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:38:
[...]
Rij 1 v/d 2 toevallig in een gele Saleen?, die rukker staat je verdorie op te wachten om je vervolgens het hiernamaals in te rammen, wat een gemeen persoon.
Neuh, ik heb ff geen zin meeredit: zit er nog een race in de pijpleiding vandaag?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb die naam Marc Gassner ook al gemailt die andere gast die heb ik nog niet zien rijden. Dankzij die Marc Gassner moest ik in de laatste bocht @ Monza uitwijken en verloor daardoor mijn eerste plek.Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:30:
[...]
* FabiandJ schopt dat volk richting Need For Speed
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 26-03-2005 15:55 ]
Ik wil wel racen maar kan het niet zo goed nog
Het wordt nog erger: die gast kan dus blijkbaar wel rijden, als hij het wil: 
http://forum.m4driving.it...owtopic=47412&mode=linear

http://forum.m4driving.it...owtopic=47412&mode=linear
Verwijderd
Het lijkt me echt heel sterk als ze hier wat mee gaan doen. Lijkt me niet dat die helpdesk zin heeft om dit soort mailtjes te gaan behandelen. Een soort vote systeem zou dan makkelijker zijn idd.Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:30:
[...]
Verwijderd
Net full game voor het eerst gespeeld, en moet zeggen dat het echt super game is
ff Simulation Championship gedaan, 1e baan gewonnen. me top tijd was 1.45, kon t niet geloven
ff Simulation Championship gedaan, 1e baan gewonnen. me top tijd was 1.45, kon t niet geloven
Om dit keer wel behulpzaam te zijn:Boinkie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:34:
wat is het wachtwoord van tweakers.net3?
Het wachtwoord op alle tweakers servers is "got" zonder "
Asus Zenbook i7 256gb
Ik ben je zeer dankbaar.GreenFury schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:40:
[...]
Om dit keer wel behulpzaam te zijn:
Het wachtwoord op alle tweakers servers is "got" zonder "
Ja ze gaan er wat tegen doen had een mailtje terug gehad van simbin. Alleen hij mog er niet teveel van zeggen dus nog even wachten.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:46:
[...]
Het lijkt me echt heel sterk als ze hier wat mee gaan doen. Lijkt me niet dat die helpdesk zin heeft om dit soort mailtjes te gaan behandelen. Een soort vote systeem zou dan makkelijker zijn idd.
Zo net even geoefend met simulatie. op Tnet2 gaat beter khad 2:10:08 op brno. Enige probleem wat ik nog heb is het remmen en niet iets te vroeg op het gas gaan
maarja, zo versier ik het circuit weer met wat donuts
he hoe doen jullie dat met een dedicated server want dat gaat allemaal errug onhandig.
Eerst moest ik mijn vga kaartje upgraden van mijn servertje omdat je de dedicated server niet kan starten als je geen directx kaart hebt.. Dan is het ook nog super irritant dat je de cd nodig hebt voor een dedicated server..
Heb ik dat allemaal gefixt werkt het nog niet
zodra ik een dedicated server heb gestart en ik wil met mijn game pc inloggen dan is mijn servertje niet zichtbaar in de loby, ook niet na een half uur ofzo.
Eerst moest ik mijn vga kaartje upgraden van mijn servertje omdat je de dedicated server niet kan starten als je geen directx kaart hebt.. Dan is het ook nog super irritant dat je de cd nodig hebt voor een dedicated server..
zodra ik een dedicated server heb gestart en ik wil met mijn game pc inloggen dan is mijn servertje niet zichtbaar in de loby, ook niet na een half uur ofzo.
Zit je achter een router? Bij mij hielp het om deze poorten open te zetten (allen TCP+UDP):Thijs B schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:23:
he hoe doen jullie dat met een dedicated server want dat gaat allemaal errug onhandig.
34297
34298
34347
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Welk mailadres heb je gebruikt ? support@simbin werkt niet, abuse@simbin niet, support@gtr-game ook niet ... LEKKERE SUPPORT WEERDutch3men schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:54:
[...]
Ja ze gaan er wat tegen doen had een mailtje terug gehad van simbin. Alleen hij mog er niet teveel van zeggen dus nog even wachten.
Top, beide Heino's waren inderdaad erg irri bezig. Rijden met mensen die nog niet door hebben dat er mirrors op die auto's zitten is al meer dan genoeg ellende. Ze waren wel heel snel taaien toen je op de server melde dat je Simbin ging mailen.:)Dutch3men schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:54:
[...]
Ja ze gaan er wat tegen doen had een mailtje terug gehad van simbin. Alleen hij mog er niet teveel van zeggen dus nog even wachten.
Was jij ook op die server Markao ? Grappig 
Zie wel regelmatig lui van hier online rijden, zag vandaag David ook nog rondkarren in z'n Saleen.
Heb trouwens besloten om al mijn frustraties eens online te gooien: http://www.gtr-game.com/forums/index.php?showtopic=2421
Zie wel regelmatig lui van hier online rijden, zag vandaag David ook nog rondkarren in z'n Saleen.
Heb trouwens besloten om al mijn frustraties eens online te gooien: http://www.gtr-game.com/forums/index.php?showtopic=2421
na dit spel eerst eens gedownload te hebben heb ik maar besloten om tot aanschaf over te gaan.
Alleen wou ik vandaag dus de originele cd's installeren, krijg ik dit
Het lijkt erop alsof er een oude serial ergens onthouden wordt maar ik kan dus niet vinden waar. Een clean windows install zal wel helpen maar daar heb ik eigenlijk weinig zin an.
Iemand een oplossing hiervoor?
Alleen wou ik vandaag dus de originele cd's installeren, krijg ik dit
Het lijkt erop alsof er een oude serial ergens onthouden wordt maar ik kan dus niet vinden waar. Een clean windows install zal wel helpen maar daar heb ik eigenlijk weinig zin an.
Iemand een oplossing hiervoor?
Non taken
De regkey staat in je registry bij HKLM/software/sbdt ab
Daar binnen in een van de subfolders kan je hem vinden en dus aanpassen.
Daar binnen in een van de subfolders kan je hem vinden en dus aanpassen.
[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 26-03-2005 22:54 ]
How do you save a random generator ?
Yep, ben meestal die ene NGT bak, GT3-RS, tussen al het GT geweld.Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:11:
Was jij ook op die server Markao ? Grappig
lol, ik zit nooit op simbin servers. 1: veel te druk bij start. Zowieso met al die n00bs bang bang ben jij eruit getikt of gesloopt..
Lieftst zit ik op tweakers server of offline..
Allen dit weekend volgepropt met werken en voetbalshit. En volgende week stage
Lieftst zit ik op tweakers server of offline..
Allen dit weekend volgepropt met werken en voetbalshit. En volgende week stage

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik de spiegels aan de praat krijg. De virtual mirror doet het perfect, maar de echte buiten- en binnenspiegels willen maar niet werken.
Zou het kunnen dat deze het alleen in simulation doet, want ik heb de spiegels volgens mij wel 1x zien werken en voor zover ik weet ook maar 1x in simulation gezeten. Vind semi-pro al moeilijk genoeg! (Ik kan het nu helaas niet controleren, vanavond pas.)
Zou het kunnen dat deze het alleen in simulation doet, want ik heb de spiegels volgens mij wel 1x zien werken en voor zover ik weet ook maar 1x in simulation gezeten. Vind semi-pro al moeilijk genoeg! (Ik kan het nu helaas niet controleren, vanavond pas.)
[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 27-03-2005 10:14 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ook niet als je op 1 drukt tijden het rijden?Smarron schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:08:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik de spiegels aan de praat krijg. De virtual mirror doet het perfect, maar de echte buiten- en binnenspiegels willen maar niet werken.
Met welke spiegels rijden jullie in cockpit view? Met die 3, soms 2 op de auto of met de virtual mirror?
De spiegels werken alleen als je de optie virtual mirror uitvinkt. Dan kun je de spiegels uit en aan zetten met de 1. Als je de optie virtual mirror aan hebt staan, dan kun je de virtual mirror aan en uit zetten met de 1. Misschien is er nog wel iets aan te passen in de plr file, zodat je alle 3 deze keuzes kunt maken met de 1 toets, maar dat weet ik zo niet.Smarron schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:08:
@rayzman: Ik rijd altijd met de virtual mirror. Als je met de normale spiegels rijdt, dan heb je niet in alle auto's een goed overzicht over wat er achter je gebeurd. Vandaar dat ik de virtual mirror heb aanstaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Fiskare op 27-03-2005 11:48 ]
Ga ik straks direct proberen.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:17:
Ook niet als je op 1 drukt tijden het rijden?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Gisteravond voor het eerst op de officiele simbin server gereden,welke weet ik niet meer,iig met 25 man,maar wat een TOTAL CHAOS daar zeg!!!!
Zelfs het voten liep voor geen meter.We waren bij practice 1 en die duurt bijna een uur.Dan ben je met kwalificeren totaal bijna 4 uur kwijt voordat de echte race begint.
Uiteindelijk na tig keer voten is iedereen er eindelijk vn overtuigd dat dit geen zin heeft,dus pfieuw,eindelijk racen.
Geen warm up lap,gelukkig f snel via chat gevraagd,voordat ik voor verrassingen kom te staan,en ja hoor,wat gebeurt er,een mega crash bij de start.
Gelukkig niet teveel schade opgelopen,en begin met de race.Ik loop lekker in op mijn voorganger,ik lig 9e,rij lekker rond op Brno,kom ik halverwege op de baan een viper tegen die lagt als de neten ofzoiets,die staat stil op de baan,ik wil m ontwijken,staat ie ineens voor mij!!Ik werd letterlijk de lucht in gelanceerd
Auto kapot,race over,heb totaal maar een kwartier geraced ofzo.
Geef mij maar de tweakers servers,daar word wat relaxter geraced iig.
Zelfs het voten liep voor geen meter.We waren bij practice 1 en die duurt bijna een uur.Dan ben je met kwalificeren totaal bijna 4 uur kwijt voordat de echte race begint.
Uiteindelijk na tig keer voten is iedereen er eindelijk vn overtuigd dat dit geen zin heeft,dus pfieuw,eindelijk racen.
Geen warm up lap,gelukkig f snel via chat gevraagd,voordat ik voor verrassingen kom te staan,en ja hoor,wat gebeurt er,een mega crash bij de start.
Gelukkig niet teveel schade opgelopen,en begin met de race.Ik loop lekker in op mijn voorganger,ik lig 9e,rij lekker rond op Brno,kom ik halverwege op de baan een viper tegen die lagt als de neten ofzoiets,die staat stil op de baan,ik wil m ontwijken,staat ie ineens voor mij!!Ik werd letterlijk de lucht in gelanceerd
Ik ga nu weer ff oefenen dus pas maar op!
edit:
Servers zie ik er niet bij staan
Servers zie ik er niet bij staan
[ Voor 41% gewijzigd door Boinkie op 27-03-2005 12:03 ]
He Corona, ik zat ook in die race. Eindelijk eens een wat langere race uitgereden, 54 mins of zo.Corona schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:56:
Gisteravond voor het eerst op de officiele simbin server gereden,welke weet ik niet meer,iig met 25 man,maar wat een TOTAL CHAOS daar zeg!!!!
Afgezien van die chaos bij de start had ik wel een leuke race, paar mooie gevechten over meerdere ronden. Uiteindelijk door gebrek aan concentratie op het einde wat foutjes waardoor ik 10e werd.
Op dat moment nog zo'n 15 man in de race. Winnaar had trouwens duidelijk Speedbug, fastest lap
1.49 of zo.....
Na enkele races gereden te hebben vind ik het nog steeds onduidelijk hoe de start zal verlopen. Ene keer rollende start, andere keer vanuit stilstand, dan weer warm-up lap. Kun je dit van te voren ergens zien of zo?
Fastcossie
Net ff geoefend weer op brno en me tijd was nu 2:04:15 
Gaat beter en nu nog af en toe een donutje erbij! Trouwens 3 rondjes gereden .
Verwijderd
Ik heb dit circuit ook nog geoefend vanochtend. Gisterenavond ging ik niet harder dan 2:08 per ronde. Vanochtend nog een keer het circuit opgegaan en extra opgelet dat ik de bochten goed in stuur en op het goede moment weer gas geven. En ik kan er nu redelijk constant een tijd van 2:05 uithalenBoinkie schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:42:
Net ff geoefend weer op brno en me tijd was nu 2:04:15
Het wordt er steeds leuker GTR
Ik heb verschillende server geprobeerd de laatste tijd, maar de Tweakers server is echt de leukste om te rijden. Elke keer dat ik er heb gereden waren alle deelnemers sportief bezig. Met een enkele keer dat iemand onnodig veel liep te vloeken. Waarom roepen die mensen dat nou gewoon niet hardop tegen zichzelf i.p.v. het steeds in de tikken

Ik gebruik altijd de virtual mirror. Deze geeft een veel beter overzicht wat er van achteren komt aangestormd, zodat ik alvast opzij kan gaan
Ik zat gisteravond lekker in de race achter die f550 aan. Die mij net had ingehaald. Hij reed al 4 ronden bij mij in de buurt. Toen ik de 2e ronde achter hem reed stond daar ineens een saleen (had net gecrashed ofzo) die een rare schijnbeweging maakte bij het oprijden alla eerst ruimte geven en dan oprijden. Ik denk dat hij maar 1 f550 had gezien niet 2. Daardoor sneed ik de bocht verkeerd en maakte al met al een 360.... 30seconden achterWaarom roepen die mensen dat nou gewoon niet hardop tegen zichzelf i.p.v. het steeds in de tikken
[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 27-03-2005 13:34 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ach thats racing 
Ik heb hem nu net 2 dagen en ik moet zeggen the best game ever
Wat een plezier. Wat een realisme.
Ik kan nog lang niet mee komen met de toppes. Maar de subtoppers lukken al aardig. Vandaag een 54 min race gereden maar helaas had ik net 2 rondes voor het einde geen brandstof meer
hehehe
Moet nu alleen me rijden iets aanpassen want me banden zijn echt te snel op!
Ik heb hem nu net 2 dagen en ik moet zeggen the best game ever
Ik kan nog lang niet mee komen met de toppes. Maar de subtoppers lukken al aardig. Vandaag een 54 min race gereden maar helaas had ik net 2 rondes voor het einde geen brandstof meer
Moet nu alleen me rijden iets aanpassen want me banden zijn echt te snel op!
Het wil mij nog steeds niet lukken een dedicated server te draaien, zodra ik op mijn game pc inlog is de de server niet zichtbaar in de loby ?, als ik eerst gtr op mijn game pc start en DAARNA naar de loby ga zie ik de server wel.... Meer mensen hier last val ?? alle tcp/udp portjes staan goed..
Ik wil namelijk een servertje maken voor max 10 man met de gtr's alleen lotus ofzo met korte practice sessies en veel korte races van +/- 20 minuten en dan de damage op 25% ofzo.
Tuurlijk is minder realistiche maar voor de gameplay vele malen beter en dan komen de noobs als ik ook is aan racen toe

Maarja voorlopig nog geen suc6 met eigen servertje, jammer want ik heb 90/kb up dus kan best wat hosten.....
Ik wil namelijk een servertje maken voor max 10 man met de gtr's alleen lotus ofzo met korte practice sessies en veel korte races van +/- 20 minuten en dan de damage op 25% ofzo.
Tuurlijk is minder realistiche maar voor de gameplay vele malen beter en dan komen de noobs als ik ook is aan racen toe
Maarja voorlopig nog geen suc6 met eigen servertje, jammer want ik heb 90/kb up dus kan best wat hosten.....
Dit topic is gesloten.