[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Nog over de qualify 1 en 2....

Als ik in de eerste 1e quali 1e plaats sta met 2:13:xxx en de 2e quali 7e plaats met 2:15:xxx telt alleen de laatste tijd. 7de plaats sta ik dan dus terwijl niemand de gehele practice, qualify en warmup een 2:13:xxx heeft gereden (behalve ik dus). Volgens mij is het een bug dus... :? Ik weet niet hoe het in REAL LIFE bij GTR aan toe gaat, maar ik vind dit een beetje raar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Arx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:41:
[...]

Ga ik proberen... nu voel ik me helemaal noob... 8) , hoe weet je welke wielen er blokkeren als je teveel remt?

Trouwens tip van mijn kant: schakel zo laat mogelijk terug, remmen op een V8 motor heeft als nadeel dat de wielen blokkeren (probeer hem maar eens in de 2 te zetten als je 100 rijdt en afremt).
Probeer eens te sturen als er wielen blokkeren. Ga je gewoon de bocht om zijn het voor 90% je voorwielen niet. En anders bekijk je even die replay die erin zit als je gewoon offline aan het trainen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 15:54

R-B

Blokkert

Wat is gangbare tijd op Magny Cours? :) Draai nu 1.36.4 of 6 geloofk

En kom niet met de link van GTRank, die zijn abnormaal..

[ Voor 31% gewijzigd door R-B op 16-03-2005 22:59 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ff aan het googelen geweest:

THE FIA GT CHAMPIONSHIP

During the first day after technical and administrative control the cars and drivers take part in two 90-minute free training sessions. During the second day qualifications are held. This season it was decided to cancel the practice of superpole in the qualification and go back to the usual practice of two 45-minute sessions. So, the places on the starting grid will be allotted by combining the results of two qualification sessions.

bron: http://www.yukosgt.com/en/season/reglament.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Bertuss schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:25:
got is toch echt het password

Trouwens nog een race gedaan met 2 anderen op ochersleben op tweakers2. Grappig voor mij in de 1e bocht tikt de 1 de andere aan (voor zover ik kon bekijken) en allebei de grindbak in. Ik schrik hier van, waardoor ik van mij gas ga in plaats van rem > gevolg ... 3 man in de eerste bocht het gravel in :D. Maar het lijkt me mooier om met meerdere spelers te rijden. Heb ik nog niet meegemaakt ... was eigenlijk mijn eerste race online dit.

Eerste keer op ochersleben ook ... best grappige baan. Mooiste vind ik die chicane ... lekker doorheen raggen en dan met een lichte drift de volgende bocht in gaan :9
En zo maak je dus geen vrienden...

Net ook even op een simbin-server gezeten, op Brno (jaja, stiekum bijtrainen voor de league ;)).. Uiteraard waren er weer vooral veel GT-rijders, maar van de 6 NGT'ers was ik wel het snelst. Maargoed, ze kregen het dus al voorelkaar nog voor de start een flinke crash te veroorzaken.. Ik vloog het gras in (voor en achter zaten ze op me) en op dat moment komt er "green flag' in me beeld te staan...

Viel me trouwens ook op dat die server best aan het lag'en was.. Dat kan ook de oorzaak van die chaos bij de start zijn geweest..

Jammer dat er geen tweakers-server was die Brno draaide.. Op de ene was idd die race op obers-dinges bezig.. en op die andere zat ie er niet tussen :/

@R-B
De tijdens op GTRank zijn absoluut normaal.. Ga ervanuit dat als je bij de top-50 zit dat je flink snel bent.. En hou ermee rekening dat dat hotlaps zijn.. die tijden worden dus niet constant tijdens een race gereden.. Dan zal de snelste ronde +/- 2 seconde trager zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door MrBarBarian op 16-03-2005 23:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:01:
ben ff aan het googelen geweest:

THE FIA GT CHAMPIONSHIP

During the first day after technical and administrative control the cars and drivers take part in two 90-minute free training sessions. During the second day qualifications are held. This season it was decided to cancel the practice of superpole in the qualification and go back to the usual practice of two 45-minute sessions. So, the places on the starting grid will be allotted by combining the results of two qualification sessions.

bron: http://www.yukosgt.com/en/season/reglament.shtml
Oftewel, als in GTR alleen Q2 telt, dan is dat dus niet correct... :(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Oftewel, als in GTR alleen Q2 telt, dan is dat dus niet correct... :(
Kan het ook nergens in de handleidingen vinden :? , maar volgens het FIA regelement, van dit jaar, zou, als ik het goed begrijp, de snelste van de twee tellen.

Mocht je het interesse hebben, ga naar pagina 29 regel 126 t/m/ 132 "The Grid"
http://www.fia.com/resour...7984426__GT_Sport_Reg.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Markao645 op 16-03-2005 23:43 ]

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je tijdens een pits van slicks naar wet kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Laatst online: 10-01-2023
yep, met je pijljes toesten (omhoog/laag) naar je banden gaan en dan met links/rechts juiste banden selecteren en op enter drukken.

nl net mijn eerste regen races op barca gehad, wat een bende :X bij de start ( 85% van de grid op slicks)

[ Voor 4% gewijzigd door Markao645 op 17-03-2005 00:50 ]

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god!! Dacht dat mn DFP goed was geïnstalleerd.. NOT

Kon combined axis niet uitzetten, dus opnieuw geklooit met het zwikkie.. nu doet niet-combined axis het.. en raad eens: Wat een FF ineens!! Compleet anders: wat een detail!!
Nu voel ik tenminste wanneer er overstuur aankomt ipv dat ik dat op zicht moet doen!

:D Dus zo goed is mn stuurtje _/-\o_

Edit: combined moest niet combined zijn... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Arx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:41:
[...]

Ga ik proberen... nu voel ik me helemaal noob... 8) , hoe weet je welke wielen er blokkeren als je teveel remt?
Dat merk je wel als je een slipgeluid hoort of als je de achterkant voorbij ziet komen :P En let op je revs met het terugschakelen anders zie je veel zwarte rook... ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Ghostrider op 17-03-2005 08:39 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]MrBarBarian schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:13:
[...]

Net ook even op een simbin-server gezeten, op Brno (jaja, stiekum bijtrainen voor de league ;)).. Uiteraard waren er weer vooral veel GT-rijders, maar van de 6 NGT'ers was ik wel het snelst. Maargoed, ze kregen het dus al voorelkaar nog voor de start een flinke crash te veroorzaken.. Ik vloog het gras in (voor en achter zaten ze op me) en op dat moment komt er "green flag' in me beeld te staan...

Ik heb eigenlijk nog geen 1 race op een simbin-server kunnen rijden zonder dat er een grote crash was bij de start! En als je dan het geluk heb dat je iedereen heb kunnen ontwijken wordt je de volgende ronde wel weer door 1 of andere fransman van de baan gebeukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Voor de mensen die ook nog eens wat willen lezen over (sim)racing in plaats van het altijd zelf uit te oefenen: autosimsport 3 is vandaag verschenen :)

http://www.autosimsport.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Wat betreft remmen...

In het begin had ik ik ook wat moeite met uitremmem , maar na wat gepruts heb ik toch een goeie setup hiervoor gevonden...

Enkele tips voor de Lamborghini...

Roll bar vooraan wat verzachten naar 120 NM ( achteraan heb ik 40 ), hierdoor heb je als je laat in de bocht remt geen oncontroleerbare auto meer.

Remdruk verlaagd naar 85 % of minder , hierdoor kan ik op mijn pedalen voluit remmen, en gaan de wielen minder snel blokkeren.

Bandendruk regelen zodat als je banden warm staan , ze ongeveer 170 kpa hebben. --> meer grip bij zowel gas geven als remmen.

Brake Bias iets naar voor , bij mij is dat 57front en 43rear , hierdoor kan ik laat in de bocht remmen, breekt hij achteraan iets uit , maar kan ik toch dit opvangen door wat tegen te sturen , zonder dat de auto rond gaat...

Rem eerst voluit, en eens je in de bocht zelf zit , rem je nog tss de 25 - 50 % , vanaf het tweede gedeelte van de bocht kan je dan weer gasgeven ....

Natuurlijk is dit heel persoonlijk voor mijzelf , en past dit bij mijn rijstijl. Misschien ga ik de komende weken nog wat finetunen, maar ik vind dit al een goede basis.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markao schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:49:
yep, met je pijljes toesten (omhoog/laag) naar je banden gaan en dan met links/rechts juiste banden selecteren en op enter drukken.

nl net mijn eerste regen races op barca gehad, wat een bende :X bij de start ( 85% van de grid op slicks)
Haha ja, daarom vraag ik dit ook. Ik moet nog leren kijken naar het weer voor de wedstrijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard mag je nu in de pit rijden? 50KM/uur toch?

En kan je ook aangeven dat je geen benzine nodig hebt en hoeveel benzine je wilt?

Ik vind het maar knap lastig al dat instellen in die pit. Je wilt snel door want de tijd loopt door en aangezien het toetsenbord achter mijn stuur staat kan ik er niet goed bij...

Frustrerend allemaal als je opstelling thuis niet ideaal is. Ik heb gelukkig inmiddels genoeg hout, een tv, verlengkabels e.d. in huis gehaald zodat ik zelf een race wagen kan gaan bouwen. Enige nadeel is dat ik vaak met een vriend rijd die een stuk kleiner is dan ik. Even zien wat ik daarop kan vinden, we moeten natuurlijk wel omstebeurt kunnen racen.

Nog een slotvraag: hoe hebben jullie het volume van de stemmen / muziek e.d. staan? Ik heb muziek op 80%, motor op 90% en stemmen op 100%, maar ik versta bijna niks van de stemmen en mis dus veel te veel info.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt toch een pitlimiter? Volgens mij is het 60 km/h bij trainingen en 80 tijdens de race ofzo.

Muziek tijdens het rijden? Bij een sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:35:
[...]

Tip rijdt eens met de Saleen ... wereld van verschil en makkelijker te handelen met standaart setup.
Ja, maar... ik wil, me eigenlijk toeleggen op 1 auto: het is onmogelijk ze allemaal onder de knie te krijgen. En dan vraag ik me af of die Saleen wel 'competitive' genoeg is.

Heel wat anders: wie weet een site waar je allerlei basisinfo voer GTR en zo kan vinden? Ik ken die hele wereld eigenlijk nauwelijks en weet helemaal niet hoe het zit met die klasses en hoe de races in ellkaar zitten met al die verschillende teams en zo...
Arx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:12:
Rijden met stuur is echt leuk. Maar heb je weleens in een echte auto gereden? Zo te lezen niet. Zolang je niet over een al te hobbige weg rijdt voel je in principe niets door je stuur dan het getril van je motor. Dat alles dan op die snelheid het stuur ligt aan voelt komt omdat de voorwielen nauwlijks weerstand hebben. En dan moet je niet al te veel aan het stuur sjorren anders ga je alle kanten op! Zeker als je 250 rijdt. :Y)

En dan iets anders, heeft er voor iemand een cursus remmen voor mij? Al mijn computer opponenten remmen me eruit met een meter of 25. Als ik dat doe lig ik in de berm... :'(
Ik heb m'n riijbewijs gehaald in 1984, dus... ;)
Je zegt: 'Zolang je niet over een al te hobbige weg rijdt voel je in principe niets' en da's dus precies mijn probleem: achterop Monza gaat m'n auto echt compleet de lucht in van de bobbels, maar ik voel er niets van! En dát vind ik dus tegenvallen!

En jouw probleem met remmen noemde ik dus ook al. Op welke gevoeligheid heb jij de remmen staan? Want dat scheelt denk ik nogal! De AI heeft de gevoeligheid denk ik staan op 200%... ;)
Dutch3men schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:23:
Verder schakel ik ook nooit terug naar de 1. Dit doe ik nooit omdat als ik dit doe dat mijn achterkant dan vast slaat en dan spin ik en de acceleratie is nihil als je het vergelijkt met iemand die in de 1 erdoor heen gaat. En daarbij komt ook nog eens als je in je 1 accelereert heb je ook nog eens de kans dat je spint vanwege je wielspin waar je dus als je in je 2 de bochten uitkomt al heel wat minder last van hebt.
Hm, dit lijkt me wel een goede tip, ja! Want ik spin dus zowat altijd als ik naar z'n 1 ga. En als ik de bocht al door kom moet ik vaak HEEL erg oppassen met gas geven en schakel ik meestal heel snel naar z'n 2. Dus kan ik 'm inderdaad maar beter in z'n 2 laten!
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:08:
Mijn god!! Dacht dat mn DFP goed was geïnstalleerd.. NOT

Kon combined axis niet aanzetten, dus opnieuw geklooit met het zwikkie.. nu doet combined axis het.. en raad eens: Wat een FF ineens!! Compleet anders: wat een detail!!
Nu voel ik tenminste wanneer er overstuur aankomt ipv dat ik dat op zicht moet doen!

:D Dus zo goed is mn stuurtje _/-\o_
O.... Shit... Ik was net van plan m'n combined axis UIT te zetten omdat ik dan (denk ik) de gevoeligheid van de remmen en gas apart kan instellen... Die zijn nu gekoppeld, terwijl ik een minder gevoelig gaspedaal wilde en een gevoeliger remperdaal... Maazr mss moet ik het inderdaad maar zoeken in de setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Combined axis aanzetten is dom, je hebt veel minder controle, kunt geen left foot braking doen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:12:
[...]

Ja, maar... ik wil, me eigenlijk toeleggen op 1 auto: het is onmogelijk ze allemaal onder de knie te krijgen. En dan vraag ik me af of die Saleen wel 'competitive' genoeg is.
Alle auto's zijn competitive genoeg, op de Elise na misschien.. Het is hoogstens de bestuurder die niet competitive is..
Heel wat anders: wie weet een site waar je allerlei basisinfo voer GTR en zo kan vinden? Ik ken die hele wereld eigenlijk nauwelijks en weet helemaal niet hoe het zit met die klasses en hoe de races in ellkaar zitten met al die verschillende teams en zo...
Lees de start post, en kijk op de forums van gtr-game.com
Je zegt: 'Zolang je niet over een al te hobbige weg rijdt voel je in principe niets' en da's dus precies mijn probleem: achterop Monza gaat m'n auto echt compleet de lucht in van de bobbels, maar ik voel er niets van! En dát vind ik dus tegenvallen!
Dan moet je je suspension-settings aanpassen..
Hm, dit lijkt me wel een goede tip, ja! Want ik spin dus zowat altijd als ik naar z'n 1 ga. En als ik de bocht al door kom moet ik vaak HEEL erg oppassen met gas geven en schakel ik meestal heel snel naar z'n 2. Dus kan ik 'm inderdaad maar beter in z'n 2 laten!
Je moet idd oppassen met de eerste versnelling, maar op sommige circuits is ie echt bruikbaar.. In de laatste bocht voor de finish op Spa gebruik ik hem zeker, en op Magny-Cours is ie ook wel bruikbaar, denk ik..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher_00
  • Laatst online: 06-10 08:12
ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:59:
Je hebt toch een pitlimiter? Volgens mij is het 60 km/h bij trainingen en 80 tijdens de race ofzo.

Muziek tijdens het rijden? Bij een sim?
Je kunt geloof ik je eigen MP3's luisteren als je wilt, The Stig (van Top Gear) doet 't toch ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:25:

Je moet idd oppassen met de eerste versnelling, maar op sommige circuits is ie echt bruikbaar.. In de laatste bocht voor de finish op Spa gebruik ik hem zeker, en op Magny-Cours is ie ook wel bruikbaar, denk ik..
Het verschil tussen de 1 en 2de versnelling in die bochten is nauwlijks merkbaar en als je hem in je 1 erdoor heen gaat heb je meer kans dat je spint dus dan neem ik altijd liever die 0.1 sec of zo voor lief en dan er doorheen te gaan in de 2 en dan minder kans dat je spint als je uit accelereert.
cypher_00 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:30:
[...]

Je kunt geloof ik je eigen MP3's luisteren als je wilt, The Stig (van Top Gear) doet 't toch ook :)
Je kan alleen naar je eigen muziek luisteren als je in het menu zit meer niet volgens mij of het moet mogelijk zijn in arcade, maar goed wie speelt er hier in arcade mode?

[ Voor 25% gewijzigd door FabiandJ op 17-03-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Je kan gewoon muziek in de music folder gooien. Aanzetten dat je tijdens het rijden ook muziek wil en je hebt muziek in de menu's en tijdens het racen. Heb ik ook :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat leidt alleen maar (onbewust) af, muziek tijdens het rijden.
Hoort IMHO ook niet thuis in een sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb gewoon muziek aan hoor. De stig doet het ook btw als je 2uur lang zit terijden heb ik wel zin in wat muziek :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:20:
Combined axis aanzetten is dom, je hebt veel minder controle, kunt geen left foot braking doen enz...
Ja nee je hebt volledig gelijk.. ik bedoelde het dus ook precies verkeerd om.. Ik kon enkel combined kiezen.. haalde ik dat vinkje weg, dan deden mn pedalen het niet.
Nu dus wel (dus bv gas en rem tegelijk werkt)..

Was laat enzo (8>

J van E: uit is idd veel beter.. dat heb ik dus ook gedaan.. had het alleen ff verkeerd opgeschreven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja joh, the Stig..... 8)7

Lijkt wel een stel 13-jarige pubertjes hier die hun idool na willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:52:
Dat leidt alleen maar (onbewust) af, muziek tijdens het rijden.
Hoort IMHO ook niet thuis in een sim.
Met de juiste muziek op rijd ik beter is mijn idee, dus ik vind de optie wel fijn.

Als ik er geen muziek op heb, dan moet ik met de koptelefoon oprijden omdat mijn vriendin anders gestoord wordt van het urenlange motorgeluid en zo'n koptelefoon zit na een tjidje niet meer lekker.

Ik ga trouwens zo even naar de winkel om te zien of ik een losse pedaal ofzo kan kopen
(eventueel een goedkoop rotstuur met pedaal) zodat ik die pedaal kan gebruiken als koppeling. Dat moet toch gaan werken? Vervolgens wou ik een joystick gaan monteren en die gaan gebruiken om omhoog/omlaag te schakelen. Maar misschien kan ik dit soort vragen beter in het simracehardware topic plaatsen...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:59:
[...]

Met de juiste muziek op rijd ik beter is mijn idee, dus ik vind de optie wel fijn.

Als ik er geen muziek op heb, dan moet ik met de koptelefoon oprijden omdat mijn vriendin anders gestoord wordt van het urenlange motorgeluid en zo'n koptelefoon zit na een tjidje niet meer lekker.
.
Hoe kun je met muziek op nou ooit horen of je wielen blokkeren tijdens het remmen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Dutch3men schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:45:
[...]

Het verschil tussen de 1 en 2de versnelling in die bochten is nauwlijks merkbaar en als je hem in je 1 erdoor heen gaat heb je meer kans dat je spint dus dan neem ik altijd liever die 0.1 sec of zo voor lief en dan er doorheen te gaan in de 2 en dan minder kans dat je spint als je uit accelereert.
Met de standaart gear-ratios idd wel ja.. Maar op Spa (ik ken Magny-cours niet goed genoeg) kan je de gear-ratio's aardig aanpassen.. Door de eerste versnelling flink groter te zetten (en de rest ook door te schuiven) denk ik dat je redelijk wat wint.. En de kans op spinnen valt wel mee, als je je gaspedaal maar met beleid indrukt na die bocht..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:20:
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:55:
[...]

Ja nee je hebt volledig gelijk.. ik bedoelde het dus ook precies verkeerd om.. Ik kon enkel combined kiezen.. haalde ik dat vinkje weg, dan deden mn pedalen het niet.
Nu dus wel (dus bv gas en rem tegelijk werkt)..

Was laat enzo (8>

J van E: uit is idd veel beter.. dat heb ik dus ook gedaan.. had het alleen ff verkeerd opgeschreven.
Dat bedoel ik! Fijn, dan zet ik die dus lekker uit! Ik ben benieuwd! :)

Ik heb trouwens nog steeds niet echt hoogte van welke auto men nou hier het meest (of het liefst) gebruikt. Die Saleen is dus het makkelijkst en komt alsnog mee met de Ferrari en Lamborgini en zo...? Heeft wel een lelijke cockpit, vind ik, en het geluid jankt nogal schel (die Ferrari klinkt zo lekker!) maar ja... daar gaat het (echt) niet om. Mss is die Saleen-cockpit dan wel een goede reden om alsnog naar de bumperview over te stappen! ;)
Fiskare schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:23:
Voor de mensen die ook nog eens wat willen lezen over (sim)racing in plaats van het altijd zelf uit te oefenen: autosimsport 3 is vandaag verschenen :)

http://www.autosimsport.com/
Bedankt voor de link! Vooral nummer 2 is interessant omdat daarin veel aandacht is voor GTR! Heb ik lekker wat te lezen als ik niet achter de computer kan zitten dit weekend! :) Die site hou ik zeker in de gaten!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Het lekkerst klinken vind ik de Saleen en de Viper in lage toeren-neutraal. Maar helemaal kippevel krijg ik van mijn Lamborghini _/-\o_ , als ik op motor rem en ik kom hierdoor in de hoogste toeren dan gaat hij zo heerlijk janken - gieren :P

Nadeel is dat na 2 ronden er soms rook uit mijn Lambo komt O-) , toerental limiteren lost mijn probleem wel op hoor, maar ik vind het cool om met die dingen op de limiet te rijden :Y)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:12:
[...]
...

En jouw probleem met remmen noemde ik dus ook al. Op welke gevoeligheid heb jij de remmen staan? Want dat scheelt denk ik nogal! De AI heeft de gevoeligheid denk ik staan op 200%... ;)
...
Dan heb je je rijbewijs al langer dan mij (8 jaar):+
Ik voel dus echt vanalles door mijn stuur. Je kunt in de controller opties het het type stuur in stellen, ik heb hier MOMO Racing gekozen, FF op 100%. En er staat bij mij een rode kruis door 'invert effects'.

De rem opties ga ik vanavond eens proberen, zal morgen mijn bevindingen daarover posten.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Met de standaart gear-ratios idd wel ja.. Maar op Spa (ik ken Magny-cours niet goed genoeg) kan je de gear-ratio's aardig aanpassen.. Door de eerste versnelling flink groter te zetten (en de rest ook door te schuiven) denk ik dat je redelijk wat wint.. En de kans op spinnen valt wel mee, als je je gaspedaal maar met beleid indrukt na die bocht..
Na ik heb het een tijdje geleden eens uit geprobeert en in de 2 erdoor heen was voormij een paar tiende sneller omdat die hairpin een bocht is waar je in het midden al op je gas kan ongeveer en als ik die in mijn 1 pak sta ik in no time achterste voren. Als ik die bocht dan in mijn 2 pak heb ik een klein momentje dat ie kan gaan glijden maar daarna ligt ie als een baksteen op de weg bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Fiskare schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:33:
[...]

Hoe kun je met muziek op nou ooit horen of je wielen blokkeren tijdens het remmen :/.
Je hebt zeker nooit van volume niveau's gehoord }:O

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik heb een vraagje, ik ben erg nieuwsgierig geworden. Ik wil dit spel dus ook aanschaffen maar ik ben bang dat ik hem weer terug kan brengen naar de winkel omdat het niet draait, en krijg je een leuke kadobon mee naar huis.

Pentium 4 2400mhz
1536 mb intern geheugen pc 2100
128mb GF4 TI4200

Ik denk dat mijn videokaartje het niet zal trekken. Zal dit lukken of niet? :9 :9

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
jackoo1988 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:27:
Ik heb een vraagje, ik ben erg nieuwsgierig geworden. Ik wil dit spel dus ook aanschaffen maar ik ben bang dat ik hem weer terug kan brengen naar de winkel omdat het niet draait, en krijg je een leuke kadobon mee naar huis.

Pentium 4 2400mhz
128mb GF4 TI4200

Ik denk dat mijn videokaartje het niet zal trekken. Zal dit lukken of niet? :9 :9
Op de hoogste detail niveau trekt ie niet nee maar als je alles wat lager zet dan wilt het best wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:46

Pentium 4 2400mhz
128mb GF4 TI4200

je kan gewoon gratis de demo downloaden :)
dat lijkt me wat handiger als eerst kopen en daarna met veel moeite terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentium 4 2400mhz
128mb GF4 TI4200

Ik heb er ongeveer hetzelfde inzitten (GF4 Ti4200) alleen een Gig Corsair, en ik moet zeggen dat ik niet te klagen heb, alles op high behalve world detail op medium, en ik heb constant 40-60 fps.
Moet er wel bij zeggen dat hij dit spel het beste trekt (hoewel 30-50 bij NSR ook niet verkeerd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:13
Demo aan het binnen halen ben benieuwd.....

MvG. Jack©© :)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
GreenFury schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:14:
[...]

Je hebt zeker nooit van volume niveau's gehoord }:O
Toch hoor je bepaalde dingen minder snel, waar en of er zich een andere auto om je heen bevindt bijvoorbeeld.
Ik mag toch hopen dat men online zonder muziek rijdt, daar zou eigenlijk een setting voor moeten zijn op de server; "Force in-car music off". :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:47:
[...]

Toch hoor je bepaalde dingen minder snel, waar en of er zich een andere auto om je heen bevindt bijvoorbeeld.
Ik mag toch hopen dat men online zonder muziek rijdt, daar zou eigenlijk een setting voor moeten zijn op de server; "Force in-car music off". :p
Ik luister altijd naar Rammstein, online.. toepasselijke naam.. toepasselijke titels enzo.. (links 234, etc)...

d'r is toch echt een flink verschil tussen sim'ers en arcade'ers :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentium 4 2400mhz
128mb GF4 TI4200

Ik rij met een amd xp2000+, 512 mb ram en een Geforce3. Tot nu toe geen klachten over fps gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:53:
Het lekkerst klinken vind ik de Saleen en de Viper in lage toeren-neutraal. Maar helemaal kippevel krijg ik van mijn Lamborghini _/-\o_ , als ik op motor rem en ik kom hierdoor in de hoogste toeren dan gaat hij zo heerlijk janken - gieren :P

Nadeel is dat na 2 ronden er soms rook uit mijn Lambo komt O-) , toerental limiteren lost mijn probleem wel op hoor, maar ik vind het cool om met die dingen op de limiet te rijden :Y)
Ik rij ook alleen maar in de viper om de sound, met de 550 ben ik net wat sneller, maar het gaat bij mij vooral om de fun.

Je kan trouwens ook de radiatoropening wat groter maken, dat lost je probleem ook op.
Tenminste als je een lang rookgordijn achter je aantrekt. Breekt er brand uit dan ram je inderdaad te snel naar een lage gearing met afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:38:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor de link! Vooral nummer 2 is interessant omdat daarin veel aandacht is voor GTR! Heb ik lekker wat te lezen als ik niet achter de computer kan zitten dit weekend! :) Die site hou ik zeker in de gaten!
Waar zie jij nummer 2 staan dan? Op de site zie ik alleen deel drie en een link naar deel 1 staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:47:
[...]

Wat maakt het uit hoe anderen rijden? :?

IK gebruik de autoclutch, maar met die autoclutch, dan blijft ie in de versnelling bij gas los en vol remmen, dus dan wordt de koppeling niet ingedrukt, waardoor ik als ik dan tijdens het afremmen snel naar 1 of 2 schakel de hele achterkant blokkeert :( Is er niet een optie dat je tijdens het afremmen of gas los oid de koppeling ingedrukt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:46:
[...]

IK gebruik de autoclutch, maar met die autoclutch, dan blijft ie in de versnelling bij gas los en vol remmen, dus dan wordt de koppeling niet ingedrukt, waardoor ik als ik dan tijdens het afremmen snel naar 1 of 2 schakel de hele achterkant blokkeert :( Is er niet een optie dat je tijdens het afremmen of gas los oid de koppeling ingedrukt hebt?
Nou, als iemand mij van de baan tikt omdat hij niet wist dat ik naast m zat, omdat zn muziek zo hard stond dat hij mijn motorgeluid niet hoort.
Dan maakt het mij heel veel uit. Of snap je dat ook niet?

Je moet trouwens het gas blippen als je snel terugschakelt onder afremmen, zo heb je geen grote plotselinge verschillen in toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
[...]

Enige optie is een key assigneren voor koppeling, maar dat vind ik zo fake overkomen :( . Andere optie is gewoon op de juiste snelheid terugschakelen, maar dat leer je pas door veel te rijden en goed te luisteren. Met de Lambo heb ik bijna nooit meer een blokkering door terugschakelen , zelfs al rem ik soms af op motor.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
[...]

Euh, het is de bedoeling dat je enigsinds rekening houdt met de andere auto's.. Aangezien er nogal wat dode hoeken in die auto zitten, en je ook niet naast je kan kijken (ik neem aan dat je geen TrackIR hebt).. en ook waarschijnlijk niet voordurent in je spiegels loopt te turen.. is het makkelijk als je een andere auto hoort aankomen..

Als je wielen blokkeren tijdens het terugschakelen, schakel je te vroeg.. Het is logisch dat er niet ontkoppelt wordt als je aan het remmen bent.. op deze manier rem je nl ook op de motor, waardoor je harder (en dus later) kan beginnen met remmen.

Bovendien is ongeveer les 1 tijdens je praktijk rij-opleiding dat je zo min mogelijk meters ontkoppelt moet rijden... basis rij-kennis dus

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah maar dat in je rijles zeggen ze alleen maar omdat het dan wat zuinig is en blabla. Normaal in het verkeer maakt het geen bal uit of je nou met of zonder koppeling ingedrukt afremt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:06:
Mjah maar dat in je rijles zeggen ze alleen maar omdat het dan wat zuinig is en blabla. Normaal in het verkeer maakt het geen bal uit of je nou met of zonder koppeling ingedrukt afremt.
Het gaat hier ook niet om zuinigheid.. Op het moment dat je ontkoppelt heb je in principe geen (of weinig) controlle over je auto.. Probeer maar eens ontkoppelt een bocht te nemen (in een echte auto dus), dan voel je dat dit heel 'vreemd' gaat...

Als je remt wordt dit gevoel minder, door je remdruk.. maar het zelfde geld nogsteeds

[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 17-03-2005 14:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MrBarBarian schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:10:
[...]

Het gaat hier ook niet om zuinigheid.. Op het moment dat je ontkoppelt heb je in principe geen (of weinig) controlle over je auto.. Probeer maar eens ontkoppelt een bocht te nemen (in een echte auto dus), dan voel je dat dit heel 'vreemd' gaat...

Als je remt wordt dit gevoel minder, door je remdruk.. maar het zelfde geld nogsteeds
Je remt ook langzamer met de voet op de koppeling natuurlijk.. Maar het gekke is, vind ik althans, dat als je in een slip drijgt te komen je de koppeling moet induwen en tegelijkertijd tegensturen. Dat tegensturen is logisch, maar wel vreemd dat je de koppeling moet indrukken.. Was ff wennen op Zandvoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 17:47

Whuzz

Dodgeball!

Wat betreft het afremmen op de motor, elke coureur maakt daar juist gebruik van, van de formule fordjes tot de F1. Bij veel tourwagens kun je dat ook prachtig horen, bij de betere coureurs althans. Die lui remmen zo dicht op de grens tussen wel/niet blokkeren, dat ze bij elke keer terugschakkelen heel even precies op die grens balanceren en dan hoor je heel even een momentje de banden piepen. En dat dus 4 keer kort achter elkaar bij het aanremmen van een langzame bocht na een recht stuk. (terugschakelen van 6 naar 2 ofzo)
Ze maken dus gebruik van het remmend vermogen van de motor.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Requiem19 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:22:
[...]

Je remt ook langzamer met de voet op de koppeling natuurlijk..
Hier in Belgie moet je bij een bepaalde test voor ja motor rijbewijs op een bepaald moment 50 km/u rijden , en dan zonder slippen binnen de 9 meter tot stilstand komen. Probeer dat maar eens zonder op motor ook te remmen 8)7 , 't is net zoals bij auto's dus, alleen nog iets erger :)

[ Voor 22% gewijzigd door MPAnnihilator op 17-03-2005 14:36 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 10:30
Vanavond ben ik van plan om een lange race te gaan hosten van +/- 1,5 uur. (15% = 30 minuten, 45% zou dan 1,5 moeten zijn.)
- qualificatie 1 begint om 19.30u, eventueel is de 2e te skippen.
- het weer zal random worden
- max. 10 personen (zou wel meer willen, maar GTR verbruikt nogal wat upload)
- Track: Spa - Day
- paswoord op de server blijft gewoon : got

Wie het eerst komt, heeft mazzel en zit erin ;)
De volgende "lange" race zal ik waarschijnlijk via inschrijving per mail doen als er genoeg animo voor is.
Vanavond gaat om 19.15 de server even uit (ongeacht wie er op zit). Om 19.25 gaat ie weer online en kan er ingelogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Met keyboard mis ik toch wat controle over de juist dosering van remmen en gas. Vooral bij afremmen voor bochten gaat het niet geheel soepel. Tijd om maar op zoek te gaan naar een gebruikt stuurtje want ik heb echt even bijzonder weinig cash op het moment - iemand nog iets liggen ergens? ;)

Want ik neem aan dat niemand (behalve moi 8)7 ) met keyboard poogt Spa rond te komen zonder al te veel brokken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:06:
Ik weet niet in wat voor zeepkist je normaal rijdt maar neem van mij aan, het maakt behoorlijk veel uit of ik rem met of zonder koppeling ingedrukt. :) Zoals al eerder aangegeven, is het nemen van bochten met koppeling ingedrukt ook een bijzonder vervelende ervaring... zonder aandrijving merk je gewoon dat je veel minder controle hebt over de auto. Juist doordat de motor de wielen blijft aandrijven, ook in een bocht, geeft je veel meer controle over de auto. Ook het nemen van een bocht in een (te) hoge versnelling vind ik erg onprettig..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:35:
[...]

Hier in Belgie moet je bij een bepaalde test voor ja motor rijbewijs op een bepaald moment 50 km/u rijden , en dan zonder slippen binnen de 9 meter tot stilstand komen. Probeer dat maar eens zonder op motor ook te remmen 8)7 , 't is net zoals bij auto's dus, alleen nog iets erger :)
Denk het niet ...... als je echt hard remt op een motorfiets dan heb je vrijwel geen druk op je achterwiel .... dat is met een auto wel anders ....sowieso rem je met een motor vrijwel nooit met de achterrem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:54:
[...]

Denk het niet ...... als je echt hard remt op een motorfiets dan heb je vrijwel geen druk op je achterwiel .... dat is met een auto wel anders ....sowieso rem je met een motor vrijwel nooit met de achterrem ...
Sorry voor het offtoppic gaan O-) maar als ik met een standaard vering van een Toyota Corolla sport mijn remmen plots dichtgooi, dan duikt hij met zijn neus ook de grond in hoor. Uiteraard is bij een motorfiets nog erger , maar remmem op motor is gewoon algemeen gezien een stuk efficienter , of het nu een auto is of een motorfiets...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:27:
Waar zie jij nummer 2 staan dan? Op de site zie ik alleen deel drie en een link naar deel 1 staan :?
Klopt: hij staat ook nergens.

Maar... (en dit onderscheidt de slimmerds van de dommerds) als je nu ff de links vergelijkt dan zie je dat deel 1 is:
www.autosimsport.com/issues/autosimsport_1_1.zip

...en deel 3 is:
www.autosimsport.com/issues/autosimsport_1_3.zip

Dus wat zou dan deel 2 dan kunnen zijn...? Hm, ff denken hoor... JUIST:
www.autosimsport.com/issues/autosimsport_1_2.zip

:) 8) >:) :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
-GF-Annihilator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Sorry voor het offtoppic gaan O-) maar als ik met een standaard vering van een Toyota Corolla sport mijn remmen plots dichtgooi, dan duikt hij met zijn neus ook de grond in hoor. Uiteraard is bij een motorfiets nog erger , maar remmem op motor is gewoon algemeen gezien een stuk efficienter , of het nu een auto is of een motorfiets...
Een woord:

weighttransfer

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Ik heb een klein beetje ervaringen met heel hard remmen op een motor ;)... Met een auto heeft het absoluut voordeel om op de motor af te remmen ... op een motor gebruik je het afremmen op de motor (of de achterrem) NIET voor remwerking maar om stabiel te blijven ... anders wil namelijk de achterkant voorbij komen :P

Ik heb het hier natuurlijk wel over circuitrijden ... niet het rondje om de kerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sepiroth schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:38:
Vanavond ben ik van plan om een lange race te gaan hosten van +/- 1,5 uur. (15% = 30 minuten, 45% zou dan 1,5 moeten zijn.)
- qualificatie 1 begint om 19.30u, eventueel is de 2e te skippen.
- het weer zal random worden
- max. 10 personen (zou wel meer willen, maar GTR verbruikt nogal wat upload)
- Track: Spa - Day
- paswoord op de server blijft gewoon : got

Wie het eerst komt, heeft mazzel en zit erin ;)
De volgende "lange" race zal ik waarschijnlijk via inschrijving per mail doen als er genoeg animo voor is.
Vanavond gaat om 19.15 de server even uit (ongeacht wie er op zit). Om 19.25 gaat ie weer online en kan er ingelogd worden.
ik heb wel zin maar welke klasse wortd het ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Zelfde als bij normaal gebruik, dus NGT en GT bij elkaar.
Overigens wat ik was vergeten te melden, tis op de tweakers.net2 server (IP:62.216.24.34).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:33:
[...]

Ik heb een klein beetje ervaringen met heel hard remmen op een motor ;)... Met een auto heeft het absoluut voordeel om op de motor af te remmen ... op een motor gebruik je het afremmen op de motor (of de achterrem) NIET voor remwerking maar om stabiel te blijven ... anders wil namelijk de achterkant voorbij komen :P

Ik heb het hier natuurlijk wel over circuitrijden ... niet het rondje om de kerk
Wat betreft de motorfiets heb je deels gelijk, op circuit stabiliseert een achterem de motorfiest. Maar bij een korte noodstop op een rechte baan rem je best op motor erbij. ( voorrem , achterrem +motor ) , voordeel hiervan is dat met een motor zonder abs , je bij een noodstop minder snel je achterwiel blokkeert...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ehum dames maybe tijd om weer ontopic te gaan?
We dwalen nu heel erg af...
Het is een auto race sim niet voor motoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:59:
Ik ga trouwens zo even naar de winkel om te zien of ik een losse pedaal ofzo kan kopen
(eventueel een goedkoop rotstuur met pedaal) zodat ik die pedaal kan gebruiken als koppeling. Dat moet toch gaan werken? Vervolgens wou ik een joystick gaan monteren en die gaan gebruiken om omhoog/omlaag te schakelen.
Het werkt _/-\o_

Je kan in gtr maar liefst 4 apparaten gebruiken voor besturing, enige nadeel is dat je bij het aansluiten van je joystick alles wist van je stuur, maar dat kan je instellen en dan onthoud hij het goed.

Ik ga nu eerst dit weekeinde een race opstelling bouwen. Kan alleen geen goedkope autostoel vinden, maar dat komt wel. Nu kan ik in iedergeval de koppeling gebruiken, zelf schakelen met een pook en wat idealer zitten dan in de bureaustoel. Ik voel me net een klein kind zo blij 8)7

Ontopic: iemand al links naar mod bouwers die andere auto's gemaakt hebben net zoals toendertijd voor grand prix legends? Een oude race auto zou ik graag willen, iets uit 1950-1970 ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:55:
[...]

Wat betreft de motorfiets heb je deels gelijk, op circuit stabiliseert een achterem de motorfiest. Maar bij een korte noodstop op een rechte baan rem je best op motor erbij. ( voorrem , achterrem +motor ) , voordeel hiervan is dat met een motor zonder abs , je bij een noodstop minder snel je achterwiel blokkeert...
Dan rem je niet hard genoeg met je voorrem

(en nu hou ik er mee op :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:27:
Wat betreft het afremmen op de motor, elke coureur maakt daar juist gebruik van, van de formule fordjes tot de F1. Bij veel tourwagens kun je dat ook prachtig horen, bij de betere coureurs althans. Die lui remmen zo dicht op de grens tussen wel/niet blokkeren, dat ze bij elke keer terugschakkelen heel even precies op die grens balanceren en dan hoor je heel even een momentje de banden piepen. En dat dus 4 keer kort achter elkaar bij het aanremmen van een langzame bocht na een recht stuk. (terugschakelen van 6 naar 2 ofzo)
Ze maken dus gebruik van het remmend vermogen van de motor.
Maar eh... hoe gaat dan dan in GTR als je geen koppelingspedaal hebt...? Moet je keihard remmen zo lang mogelijk wachten met terugschakelen...? Of moet je het op het moment van schakelen ff niet remmen of zo...? Ik vat niet helemaal hoe je nu precies op de motor kan remmen met de autoclutch... Dan rem je toch altijd op de motor...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

gewoon vol remmen en zo snel mogelijk terug schakelen. ( zodat hij redelijk in de rpm's blijft +-5000 rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af wie van jullie allemaal Motec gebruiken? En met name wat jullie er van gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:36:
[...]

Maar eh... hoe gaat dan dan in GTR als je geen koppelingspedaal hebt...? Moet je keihard remmen zo lang mogelijk wachten met terugschakelen...? Of moet je het op het moment van schakelen ff niet remmen of zo...? Ik vat niet helemaal hoe je nu precies op de motor kan remmen met de autoclutch... Dan rem je toch altijd op de motor...?
Je wilt zo snel mogelijk terugschakelen om op de motor af te remmen, maar tegelijkertijd niet spinnen door ineens een hele hoop toeren te maken en al die kracht op je wielen los te laten. Dus is het soms best handig om een klein beetje gas te geven vlak voor het terugschakelen, terwijl je nog remt, om je de overgang wat soepeler te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:43:
Met keyboard mis ik toch wat controle over de juist dosering van remmen en gas. Vooral bij afremmen voor bochten gaat het niet geheel soepel. Tijd om maar op zoek te gaan naar een gebruikt stuurtje want ik heb echt even bijzonder weinig cash op het moment - iemand nog iets liggen ergens? ;)

Want ik neem aan dat niemand (behalve moi 8)7 ) met keyboard poogt Spa rond te komen zonder al te veel brokken.
Hier is er nog 1 :Y) ben zelf ook opzoek naar een stuurtje met FFB, tot die tijd met toetsenbord dus.
Ik rij zelf met de Saleen ongeveer 1.15 @ spa (Demo2 overigens).
Het is allemaal wel te doen, als je sommige hulpjes maar aanzet (die ik overigens niet aan wil als ik m'n stuurtje heb). Misschien een idee om een keer tegen elkaar te rijden?(Eventueel met een paar andere toetsenbord rijders om het iets eerlijker te maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:03:
[...]

Hier is er nog 1 :Y) ben zelf ook opzoek naar een stuurtje met FFB, tot die tijd met toetsenbord dus.
Het is allemaal wel te doen, als je sommige hulpjes maar aanzet (die ik overigens niet aan wil als ik m'n stuurtje heb). Misschien een idee om een keer tegen elkaar te rijden?(Eventueel met een paar andere toetsenbord rijders om het iets eerlijker te maken ;) )
Ik hoop voor je dat het 2.15 is anders heb jij een straalmotor onder je Saleen liggen. Verder is een 2:15 een erg goeie tijd met een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:10:
[...]

Ik hoop voor je dat het 2.15 is anders heb jij een straalmotor onder je Saleen liggen. Verder is een 2:15 een erg goeie tijd met een toetsenbord.
Excuses, idd 2.15 ja :) ben ooit begonnen met Word Grand Prix Simulation (GP2) Grand Prix 2 en 3, Grand Prix 4 nauwelijks en nu dus GTR waar ik enorm tevreden over ben! Hopelijk binnenkort onder de 2.15 (liefst 2.14) komen :D

Het topic gaat trouwens razendsnel! kan het allemaal niet meer bijhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ik probeer ook bij de race te zijn vanavond :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me maar niet om goed te remmen en terug te schakelen... Ik rij nu met de Saleen. Als ik vol rem en langzaam schakel en de toeren niet te hoog laat komen hoor ik echt de hele tijd de banden piepen en schiet ik vaak rechtdoor en als ik vol rem en zo snel mogelijk terug schakel zwieper ik alle kanten op. Ik kan geen goed midden vinden, zal ik maar zeggen. De banden blokkeren blijkbaar wat ik ook doe. Ik spin of schiet steeds de baan af. Als ik HEEL bijtijds rem en netjes terug schakel gaat het prima, maar ja, dan donderen m'n rondetijden naar beneden. M'n snelste tijd met de race-setup was vanavond 1.59.xx dus dat schiet ook niet op...

Mss moet ik toch maar ABS aanzetten op low of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die (net als ik) 2min te laat was op tweakers.net2 omdat ie vol zit:

Tweakers.net3 (oleeee).... SPA kom mee doen.. pass is got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk z'on snoeki-story,kan je er wel bij hebben,snoeki je enthousiasme is werkelijk aanstekelijk,ga zo door en fotos graag
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:02:
[...]

Het werkt _/-\o_

Je kan in gtr maar liefst 4 apparaten gebruiken voor besturing, enige nadeel is dat je bij het aansluiten van je joystick alles wist van je stuur, maar dat kan je instellen en dan onthoud hij het goed.

Ik ga nu eerst dit weekeinde een race opstelling bouwen. Kan alleen geen goedkope autostoel vinden, maar dat komt wel. Nu kan ik in iedergeval de koppeling gebruiken, zelf schakelen met een pook en wat idealer zitten dan in de bureaustoel. Ik voel me net een klein kind zo blij 8)7

Ontopic: iemand al links naar mod bouwers die andere auto's gemaakt hebben net zoals toendertijd voor grand prix legends? Een oude race auto zou ik graag willen, iets uit 1950-1970 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:58:
Voor iedereen die (net als ik) 2min te laat was op tweakers.net2 omdat ie vol zit:

Tweakers.net3 (oleeee).... SPA kom mee doen.. pass is got
Daar is tweakers.net2 toch ook al? Tis tijd voor Brno hoor!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
jaaa nu een andere baan Monza ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

[...]
....
Ik ga nu eerst dit weekeinde een race opstelling bouwen. Kan alleen geen goedkope autostoel vinden, maar dat komt wel.
...
http://www.totaltuning.nl...84/10000094a60daa08c.html

Hmmm, misschien moeten we hiervoor even naar het andere topic.... B)

[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 17-03-2005 20:44 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Godver net racen op tweakers2 ram ik bij de start een lambo omdat ie bij afsnijd of ik hem (iig sorry) en dan de mensen die allemaal elkaar ramden achter de peace car |:( Nouja leuk gereden alleen jammer dat me voorkant en me band eens aan gort waren en ik toen een stop and go penalty behaalde (voor 1 meter in de pit straat tehard kennelijk) :( Kennelijk moet je die direct de ronde erna opeisen ofzo want ik had dus een DQ aan me reet |:(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:41
Net een tijd op tweakers.net (1) wat geoefend op Obers.... toch best een leuke baan, het was m'n eerste keer dat ik daar reed. Vanaf morgen kan ik eindelijk wat meer oefenen vandaag mijn laatste tentamen gehad _/-\o_ .

Nog even over de remmen, die remdruk wat lager zetten helpt inderdaad enorm, gewoon 80 og 85% ofzo van maken, rembalans nog beetje goed zetten en het spinnend van de baan vliegen is al een stuk minder. Verder is het bij shakelen idd ook belangrijk dat je niet te vroeg shakelt, ik ga bij het aanremmen nu meestal 1 versnelling lager en pas als ik echt bijna uitgeremd ben ga ik naar 3 of 2 terug. ;)

Morgen vrij, muhaaaaaa eindelijk....... :P :P >:) :7

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb net weer f wat gepracticed op tweakers 1 geloof ik,en weer zie ik gasten die vanuit de pits gelijk volop gas geven,en dan zie je alleen maar spins.Mensen,de banden hebben minimaal 2 ronden nodig om op temperatuur te komen!!!
Was wel weer leuk,totdat de server vast liep of ik een connection prob had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik heb me motor gemolt :P en was genaaid door een stop en go ( daarna heb ik me motor te veel mishandeld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Whaha ik heb gewonnen op de Spa race van 1 uur en 22 min :+

Ging lekker op de baan :), geen 1 spin ofzo. Alleen 1 stomme stop and go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

BruceLee schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:38:
ik heb me motor gemolt :P en was genaaid door een stop en go ( daarna heb ik me motor te veel mishandeld :P )
:D die stop en go snap ik nogsteeds niet helemaal, Je moet toch als je een krijgt direct de volgende ronde weer de pits in?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Voor wie op de tweakers.net server daarnet vastliep. De pc waar die op draait loopt zo stabiel als een tiet, enkel het GTR process besliste maar eens te crashen...

:(

2 de keer deze week dat ik dit tegenkom , 't wordt zeer tijd dat ze hun nieuwe dedicated server uitbrengen hoor , want het begint mij te irriteren...

Sorry voor het ongemak , maar ik kan er zelf helemaal niets aan doen :'(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Dus toch een crash,ik dacht al,hij loopt niet door,en kreeg ineens een raar geluidje wat ik nog niet gehoord had.Nu maar hopen dat de ded server er binnenkort komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik ga nu eerst dit weekeinde een race opstelling bouwen. Kan alleen geen goedkope autostoel vinden, maar dat komt wel. Nu kan ik in iedergeval de koppeling gebruiken, zelf schakelen met een pook en wat idealer zitten dan in de bureaustoel.
Daar kan ik je wel mee helpen - ik heb nog een interieur van een Renault 19 16V op zolder liggen - 2 voorstoelen (diepe sportstoelen met heerlijke zachte voering) en een achterbank. De bekleding van de bestuurdersstoel is alleen gaan scheuren (daarom heb ik toendertijd een ander interieur in mijn Renault 19 16V gezet en is het originele interieur op zolder beland).

Mag je wat mij betreft hebben alleen moet je wel ALLES meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
GreenFury schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:12:
Godver net racen op tweakers2 ram ik bij de start een lambo omdat ie bij afsnijd of ik hem (iig sorry) en dan de mensen die allemaal elkaar ramden achter de peace car |:( Nouja leuk gereden alleen jammer dat me voorkant en me band eens aan gort waren en ik toen een stop and go penalty behaalde (voor 1 meter in de pit straat tehard kennelijk) :( Kennelijk moet je die direct de ronde erna opeisen ofzo want ik had dus een DQ aan me reet |:(
Je ramde in ieder geval mij, want ik gaf nog iets ruimte omdat ik een belachelijke inhaalactie al aan zag komen. Zelf was ik ook sneller dan mijn voorganger, maar aangezien "eau rouge" (dé bocht op Spa) niet echt bedoeld is om mensen in te halen bleef ik achter mijn voorganger om hem later voorbij te steken. Daarmee voorkwam ik dus de beroemde crash in de eerste bocht na de start waar iedereen altijd over zit te zeuren. Helaas was jij zo vriendelijk om hier wel voor te zorgen :(
Maar goed, hoort erbij en gelukkig kon ik 10 ronden met schade doorrijden... na mijn geplande pits ging het een stuk beter totdat ik een technisch defect kreeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:03:
[...]

Welke hulpjes heb je aan staan? Ik gebruik alleen auto-clutch omdat ik, door het gebruik van een digitaal keyboard ipv analoog pendaal, nooit kan balanceren tussen koppeling en gas. Ik heb de volledige versie nog niet aangeschaft dus heb ik alleen de demo en daarmee kan je toch niet online rijden?
Dutch3men schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:10:
[...]
Ik heb gister tot mijn grote verbazing ook enige 2:15s neer kunnen zetten op Spa - de snelheid is er wel alleen mijn fout gehalte is nog veel te hoog ... wellicht 1 foutloze ronden op 10 ronden racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk na 6 dagen kan ik weer inloggen, na een hoop geklooi van mijn kant, kostte het me uiteindelijk maar een mailtje naar lostpasswords@simbin.com en mijn probleem was opgelost.
Ze hadden geloof ik problemen met de back-up van de registratie's, dus waren sommige verloren gegaan.
Echt petje af voor SimBin _/-\o_ , de dev. zitten gewoon op hun forum vragen te beantwoorden, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, neem maar een kijkje (ben NSR van EA gewend :O , what a joke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sepiroth schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:28:
[...]

Je ramde in ieder geval mij, (
:X

Ik vraag me toch stevig af hoeveel fuel sommigen bij zich hadden. Ik had 50L en haalde sommige bij het acceleren toch stevig in. Ik vind het iig leuker als er 3 verplichte pit stops zijn in 1,5uur met elk laten we zeggen 40/50L fuel. Nu rijden sommigen met misschien 70L fuel en anderen met 50L :? In het echt zouden ze iemand ook niet wegsturen met 70L lijkt mij. Je banden zijn toch echt wel op voordat je fuel op is :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
GreenFury schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:23:
[...]

Ik vraag me toch stevig af hoeveel fuel sommigen bij zich hadden. Ik had 50L en haalde sommige bij het acceleren toch stevig in. Ik vind het iig leuker als er 3 verplichte pit stops zijn in 1,5uur met elk laten we zeggen 40/50L fuel. Nu rijden sommigen met misschien 70L fuel en anderen met 50L :? In het echt zouden ze iemand ook niet wegsturen met 70L lijkt mij. Je banden zijn toch echt wel op voordat je fuel op is :P
Dat is dan toch de keuze van die mensen die met veel fuel rijden? Misschien hebben zij wel een harde compound dan jij ofzo ;) Verschillende strategieen maken het juist spannend.. extra knap als iemand met meer fuel en hardere banden jou bij kan houden ... Strategie is juist leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
GreenFury schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:23:
[...]

No offense GreenFury, maar als ik jouw posts zo lees moet je je echt eens gaan verdiepen over hoe je te gedragen op het circuit, en hoe alles inelkaar steekt...

Ik begrijp dat je hebt geprobeerd in te halen in au rouge :/ ;(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat iemand op de Nordschleife kon rijden in FIA GTR? Waar koop of download je deze add-on? Ik had wel ergens een hele gare versie van de Nordschleife vandaan, nu maar hopen dat jullie wel een goede versie weten :P

Ik heb de versie "24hNordschleife" van Checotto trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er zijn 2 versies van de Nordschleife voor GTR, beide zijn gebaseerd op conversies van GPL en zijn dus idd heel matig.

Betere versies zijn volgens mij nog niet in de maak alhoewel ik hoor dat een Duits groepje bezig is met een versie voor rFactor die gebaseerd is op een versie van SCGT, die zou iets beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben heel erg benieuwd :*)

Enig idee wanneer we die kunnen verwachten?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.