[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ok, ook tweakers.net wordt herstart :p

Dit moeten ze bij Simbin nu niet te vaak gaan veroorzaken hoor ! 'k Heb geen zin om die alle dagen te moeten restarten. :(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers.net server doet het nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het officiële forum loopt ook een draadje over wegvallende lobbys enzo.

Een GTR helpdesker heeft het over "an experimental module on one of the servers causing instability"..

Dus het 'klopt' dat het allemaal niet zo goed werkt.
(of in iedergeval: het is bevestigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenFury schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:08:

Je kan aanzetten dat je voor elke bocht in beeld krijgt welke kant hij op is en hoe scherp dmv 1 t/m 5 Maar rij gewoon vanuit de cockpit in simulation. Als je echt veel arcade gewend bent zal het denk ik lang duren voordat je GTR leuk zal gaan vinden.
Als Richard Burns fanaat spreekt dit spel me wel aan, maar na 2 maanden heel intensief dtm race driver 2 spelen is het wel wennen en voelde ik gelijk een gemis toen ik merkte dat er geen kaartje inzat. Maar na flink wat oefenen vanmiddag ben ik er al achter dat het zonder kaartje eigenlijk leuker is.

Alleen dat achteruitrijden met de rem is nog steeds een automatisme (zat ook in het realistische Richard Burns), dat wil nog niet echt wennen. Binnenkort maar een tijdje oefenen op handmatig schakelen.
Arfman schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:54:
Spiegel kan wel, moet je even Virtual Mirrors aanzetten. Pijltje als iemand achter je zit ? Meen je dat nou serieus ?
Ik kreeg geen spiegel aan de praat, ik kon instellen wat ik wilde. Ik dacht toen: een pijltje zoals in dtm is ook wel ok, zolang ik maar kan zien waar iemand wil inhalen achter mij. Maar ik heb inmiddels een patch geinstalleerd en opeens werkt de spiegel ook! Wel zo makkelijk, zonder achteruitkijkspiegels kan ik niet goed rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Ik kan nu helemaal niet meer inloggen op de serverlists?

wtf, m'n hele account was gedleete?

[ Voor 26% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 15-03-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:23:
Ik kreeg geen spiegel aan de praat, ik kon instellen wat ik wilde. Ik dacht toen: een pijltje zoals in dtm is ook wel ok, zolang ik maar kan zien waar iemand wil inhalen achter mij. Maar ik heb inmiddels een patch geinstalleerd en opeens werkt de spiegel ook! Wel zo makkelijk, zonder achteruitkijkspiegels kan ik niet goed rijden.
Je moet gewoon harder doorrijden, wordt je niet ingehaald en heb je ook geen spiegels nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 20:44
misch toch een goed idee voor een van de tweakers.net servers een ventrillo servertje dr aan?

Voor mensen met mic

handiger dan steeds chat met keyb.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 15:54

R-B

Blokkert

NiTrO-EXILE- schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:37:
misch toch een goed idee voor een van de tweakers.net servers een ventrillo servertje dr aan?

Voor mensen met mic

handiger dan steeds chat met keyb.
Uhm nee, ik begin helemaal niet aan een mic. Krijg je weer dat domme geschreeuw.. en nog irritanter dan de chat

helaas ben ik net de laat voor race op tweakers.net.. nu moet ik ff wachten tot ze klaar zijn

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Goldfinger schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:04:
[...]

Je moet gewoon harder doorrijden, wordt je niet ingehaald en heb je ook geen spiegels nodig. :)
Oke, die onthouden we voor zondag a.s. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken in de grt fia gt topics moet ik hier toch vragen hoe jullie kunnen zien hoeveel fps je draait. Is daar een optie / code voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:45:
Na lang zoeken in de grt fia gt topics moet ik hier toch vragen hoe jullie kunnen zien hoeveel fps je draait. Is daar een optie / code voor?
fraps? www.fraps.com

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Veel te omslachtig joh, gewoon CTRL+F. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

kan ook

weet iemand hoever de race op tweakers.net is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25 min van 1uur en 21 min

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

jezus nog dik uur wachtenb

ik ga naar tweakers.net2 wie nogmeer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:48:
[...]

Veel te omslachtig joh, gewoon CTRL+F. ;)
Bedankt, kan ik het even optimaal instellen en vanavond als ik thuisben van werken weer een uurtje de grindbak inrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:09:
Over die bumperview/cockpitview discussie: het verbaasd me dat de simulation mode (en zelfs de semi-pro mode) die bumperview nog toelaat! Da's toch niet realistisch! Okay, je hebt natuurlijk niet hetzelfde overzicht als een real life coureur, dus je bent wel wat in het nadeel, maar toch... Bovendien, als je de baan goed genoeg kent om mee te kunnen komen in een race heb je toch echt niet zo'n compleet open zicht op de baan nodig... Je moet alle bochten kunnen dromen, dus dan heb je echt wel genoeg aan de cockpitview... ;) My two cents...
Volgens mij is het een server instelling "Force Cockpit view" oid

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Fuelke schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:57:
[...]

Volgens mij is het een server instelling "Force Cockpit view" oid
Ik vind dat bumperview net beter is. Ik hoef echt niet mijn echt stuur te zien , en dan nog eens een 2 de stuur op mijn scherm. 8)7 2 stuurtjes zien is wat te veel voor mij.

Geef mij dus maar bumperview , lekker overzicht. Enige nadeel is natuurlijk geen zijspiegels :X

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

-GF-Annihilator schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:10:
[...]Enige nadeel is natuurlijk geen zijspiegels :X
Die zijn vooral in een online race wel handig, tenzij je van plan bent altijd dik vooraan te rijden :P

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

word een beetje moe van dat 1 van de 2 servers of spa draait of barcelona :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeur over wel of geen cockpit view, laat iedereen dat lekker voor zichzelf uitmaken.

EDIT: multiplayer plat ? Kan niet inloggen :?

[ Voor 18% gewijzigd door Arfman op 15-03-2005 21:32 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 21:05

-Sander-

///M Powerrrrrr

En toen lag de server eruit :'(

Zostraks leuke race gehad...
Enige minpuntje was dat ik vrijwel de enige was die in een bakfiets reed... :(

Terwijl iedereen eerst heel sneaky ook in een elise reed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Ligt alles bij Simbin plat ofzo?? Kan met geen mogelijkheid meer inloggen.....was idd lachen Alfa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
net f geraced op tweakers 2 met in het begin 10 man,was wel leuk,vooral op Pergusa.
Alleen typen en racen werkt niet :P.
Maar nu f wat anders,wat mij opvalt tijdens de warm up ronde is dat de meeste mensen niet op hun plaats op de grid blijven,dit zuigt gigantisch imo!!
Net ook,ik zeg 3x tegen een gozer die achteraan reed in een lambo dat ie op zijn plek moet blijven,en gewoon niet doen,sorry,daar kan ik echt niet tegen,had je maar een betere tijd moeten rijden!!!!
Ik krijg er dan zo de pest over in dat ik diegene echt van de baan af wil rammen.

Kom op zeg,dit is geen arcade maar simulatie,act dan ook daarnaar!

Ik dacht dat degene die dit spel gekocht heeft ook daarom dit spel gekocht heeft,om een simulatie te spelen,niet om te raggen :(

sorry,moest dit f kwijt!

quote]Alfa_33 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:33:
En toen lag de server eruit :'(

Zostraks leuke race gehad...
Enige minpuntje was dat ik vrijwel de enige was die in een bakfiets reed... :(

Terwijl iedereen eerst heel sneaky ook in een elise reed :'([/quote]
en aan alfa 33,je had nog de tijd om te wisselen,hoe meer zielen,hoe meer vreugd,toch :P

[ Voor 21% gewijzigd door Corona op 15-03-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

idd corona was leuke race tijdelijk dan..
lag 2e maar naar paar ronde band lek.. en daarna nog x crash toen kapte ik maar..

Was me 1e x op enna en meteen een race :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
R-B schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:15:
idd corona was leuke race tijdelijk dan..
lag 2e maar naar paar ronde band lek.. en daarna nog x crash toen kapte ik maar..

Was me 1e x op enna en meteen een race :O
LOL!!!

en die kwam door mijn spin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Corona schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:10:
net f geraced op tweakers 2 met in het begin 10 man,was wel leuk,vooral op Pergusa.
Maar nu f wat anders,wat mij opvalt tijdens de warm up ronde is dat de meeste mensen niet op hun plaats op de grid blijven,dit zuigt gigantisch imo!!
Net ook,ik zeg 3x tegen een gozer die achteraan reed in een lambo dat ie op zijn plek moet blijven,en gewoon niet doen,sorry,daar kan ik echt niet tegen,had je maar een betere tijd moeten rijden!!!!
Ik krijg er dan zo de pest over in dat ik diegene echt van de baan af wil rammen.

Ik dacht dat degene die dit spel gekocht heeft ook daarom dit spel gekocht heeft,om een simulatie te spelen,niet om te raggen :(

sorry,moest dit f kwijt!
Jah, deze keer was ik het niet >:) , maar ik was ook al eens te vrolijk gestart hoor. Ik had ff niet door dat er een warmup ronde was. Die stemmetjes van de pit crew waren al 20 keer hetzelfde aan het zeggen vooralleer ik doorhad wat er mis was.

:+

Te veel adrenaline zeker :Y)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb maar weer offline geoefend :) Online is mijn fps rond de 20, dat vind ik niet te rijden. Dat ligt ook aan de server neem ik aan toch ? Ik bedoel normaal heb ik rond de 40.
Maargoed net weer op Monza mijn PR verbeterd ... staat nu op 1:48:065 :*) . Gereden met de Saleen. Wat vind ik dat een fijne wagen zeg _/-\o_ ! Echt super wegligging goede acceleratie en de wagen reageerd goed op de stuurbewegingen ... gaat niet zijn eigen weg of doet onverwachte dingen als je iets te rap op het gas gaat ... ffies dwars ... tegensturen en weer verder ... kicke gevoel :7 ... maar niet snel >:) Daarom had het ook nog wel sneller gekund. Nam vandaag nog teveel risico's. maargoed de Saleen kan ik heel goed mee overweg almetal. Het grappige is, dat ik een echte Ferrari-liefhebber ben, maar absoluut (op dit moment) niet met de Ferrari's overweg kan :X . Dan bedoel ik vooral de 550. Ze accelereren als de tierelier en het geluid is om kippevel van te krijgen, maar ik vind hem in heel veel opzichten te nerveus.
Wat ik me afvroeg ... wat is jullie favoriete wagen ? en waarom ?

[ Voor 7% gewijzigd door Bertuss op 15-03-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Laatst online: 20-08 07:37
Nu heb ik het dus echt gehad met die 1.3 patch. Vanavond lag de verificatieserver van Simbin eruit. Dit is de server die je inlognaam + je password checkt bij het spelen van een internet game. Voor 1.3 was het nog mogelijk om via direct ip te spelen zonder deze onzin te hoeven op te geven, maar sinds 1.3 moet je dit wel opgeven. Prima, maar regel dan een beetje een goede server :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bertuss schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:31:
Ik heb maar weer offline geoefend :) Online is mijn fps rond de 20, dat vind ik niet te rijden. Dat ligt ook aan de server neem ik aan toch ? Ik bedoel normaal heb ik rond de 40.
Maargoed net weer op Monza mijn PR verbeterd ... staat nu op 1:48:065 :*) . Gereden met de Saleen. Wat vind ik dat een fijne wagen zeg _/-\o_ ! Echt super wegligging goede acceleratie en de wagen reageerd goed op de stuurbewegingen ... gaat niet zijn eigen weg of doet onverwachte dingen als je iets te rap op het gas gaat ... ffies dwars ... tegensturen en weer verder ... kicke gevoel :7 ... maar niet snel >:) Daarom had het ook nog wel sneller gekund. Nam vandaag nog teveel risico's. maargoed de Saleen kan ik heel goed mee overweg almetal. Het grappige is, dat ik een echte Ferrari-liefhebber ben, maar absoluut (op dit moment) niet met de Ferrari's overweg kan :X . Dan bedoel ik vooral de 550. Ze accelereren als de tierelier en het geluid is om kippevel van te krijgen, maar ik vind hem in heel veel opzichten te nerveus.
Wat ik me afvroeg ... wat is jullie favoriete wagen ? en waarom ?
550, je moet hem leren rijden. En juiste setup hebben anders is het niet te doen nee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
R-B schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:36:
[...]

550, je moet hem leren rijden. En juiste setup hebben anders is het niet te doen nee :9
Tja ik denk idd dat een goede setup zeer belangrijk is bij de 550 .... jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bertuss schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:38:
[...]

Tja ik denk idd dat een goede setup zeer belangrijk is bij de 550 .... jammer eigenlijk.
DIe heb ik nu iig bij 3 circuits heb ik gemerkt :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, alles eindelijk goed ingesteld, mooi op 36fps continue.

Net weer een uurtje zitten racen, perfect allemaal. Alleen loop ik als beginner tegen 1 probleem aan: soms word ik te impulsief en druk de gas te hard in met als gevolg dat ik uit de bocht in het zand/grind vlieg.

Ik krijg dan bijna met geen mogelijkheid mijn auto eruit. Het kost me daadwerkelijk 1 tot 2 minuten soms. Iemand tips om snel uit de grindbak te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die nu nog online kunnen gamen?
Krijg de melding: Could not find server (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er beter gewoon niet in rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:41:

Net weer een uurtje zitten racen, perfect allemaal. Alleen loop ik als beginner tegen 1 probleem aan: soms word ik te impulsief en druk de gas te hard in met als gevolg dat ik uit de bocht in het zand/grind vlieg.

Ik krijg dan bijna met geen mogelijkheid mijn auto eruit. Het kost me daadwerkelijk 1 tot 2 minuten soms. Iemand tips om snel uit de grindbak te komen?
Ja heb wel een goed tip. Zet hem in zijn vrij > maak toeren (vrij hoog) > in 1e versnelling > en je trekt hem er zo uit :*) Zonnodig herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:41:

neutraal -> gas geven en op toeren blijven -> in je 1 -> zelfde toeren houden -> richting baan sturen. Zo doe ik en ben er zo uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
R-B schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:44:
[...]

neutraal -> gas geven en op toeren blijven -> in je 1 -> zelfde toeren houden -> richting baan sturen. Zo doe ik en ben er zo uit.. :)
Dat zeg ik })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:43:
Zijn er nog mensen die nu nog online kunnen gamen?
Krijg de melding: Could not find server (oid).
Lees aub even eerst de vorige posts door voordat je zoiets neerzet. En met vorige bedoel ik o.a. 5 posts voor jouw laatste reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds blijf ik onderstuur houden in de bochten, dus ik die pijlen met versnellingen aangezet om te kijken wat ze adviseren. Als er dan bv een pijl met een 3 staat en ik neem die bocht ik drie glij ik nog gewoon rechtdoor. Rij nogwel op soft slicks dan. Ik snap dat niet :P Ik moet echt heel traag een bocht door en dan pas lukt het een beetje, en altijd onderstuur he, ik kan nooit met flink gas de achterkant laten uitbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij een 3 (varieerd ook weer) kan je meestal gewoon in een beetje middelmatige revs erdoor en op de helft weer wat gas bij geven. Dat zijn gewoon snelle manieren. Als je banden zijn opgewarmt kan je dat weer een beetje pushen :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiskare schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:51:
[...]

Lees aub even eerst de vorige posts door voordat je zoiets neerzet. En met vorige bedoel ik o.a. 5 posts voor jouw laatste reactie....
Nou.. aangezien het nogal veel wisseld wilde ik graag het nog eens vragen..
BTW nu doet online het weer wel.. na me opnieuw te hebben geregistreerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:54:
Nog steeds blijf ik onderstuur houden in de bochten, dus ik die pijlen met versnellingen aangezet om te kijken wat ze adviseren. Als er dan bv een pijl met een 3 staat en ik neem die bocht ik drie glij ik nog gewoon rechtdoor. Rij nogwel op soft slicks dan. Ik snap dat niet :P Ik moet echt heel traag een bocht door en dan pas lukt het een beetje, en altijd onderstuur he, ik kan nooit met flink gas de achterkant laten uitbreken.
Tja ik had dit eerst ook ... het komt ook omdat je het gevoel hebt dat de bochtensnelheid niet zo hoog is. (EDIT: kijk maar eens een herhaling van de mocht die je langzaam vond ... valt best mee in tv-mode) Aanremmen is iig heel belangrijk en de racelijn houden ! Rem liefst iets te vroeg dan te laat, want dat veroorzaakt heel vaak onderstuur. Verder is het zo als je iets buiten de racelijn komt en vooral aan de buitenkant van de bocht, dan ben je het bokje. Tenminste heel vaak wel. Gewoon te weinig grip is dat. Dat ziet eruit als onderstuur, maar dat is het dan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bertuss op 15-03-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:04:
[...]

Nou.. aangezien het nogal veel wisseld wilde ik graag het nog eens vragen..

BTW nu doet online het weer wel.. na me opnieuw te hebben geregistreerd..
Ok. No offence. Wie meer wil weten over de problemen die er vanavond zijn geweest kan hier kijken.
http://www.gtr-game.com/f...topic=1945&st=60&p=20756&

Hierin wordt ook nog het volgende aangegeven:

A 'shim' version of the game, which does NOT play locally and requires NO video-card, and NO CD, and can thus be run on remote ISP game-servers has been coded, tested and is working. The problem is, getting it to work with some form of protection that still allows you to send it to a remote rack and have it run with no CD.

Zoals ik het begrijp is het grote probleem van simbin dat 10tacle en EA de starforce beveiliging doordrukken. Alles moet dan ook dicht zitten voordat ze het mogen releasen. Een beetje jammer dus, maar dit is het gevolg van het kiezen voor verkoop in de winkel ipv online verkoop net zoals bij LFS.. Wel goed om dit te lezen overigens:

The inability of the lobby to cope is a direct result of initial sales being about three times the projections.

[ Voor 4% gewijzigd door Fiskare op 15-03-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
moeten we nog 46 dagen wachten op een echte ded server dus

wel weer mooi dat ze zelf ook zeggen dat de server instabilty door starforce komt omdat zei zonder die protection er geen last van hebben...muhahahah

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fiskare schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:51:
[...]

Valt me sowieso al op dat er de laatste tijd vooral veel nutteloze posts en reeds-vele-malen-gestelde-vragen voorbij komen.. Denk dat het wel even goed is te benadrukken dat er iets van een discussie/vaag-antwoord doel is binnen het topic..

Dat je lekker hebt getrained, en online gewonnen hebt voegt niet zoveel toe.. jaja, aan zulk soort stukjes heb ik me ook wel schuldig gemaakt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat er vraag is naar een NL forum voor GTR ..

Vond dat er gisteren erg snel werd gescholden trouwens .... ik reed even mee op Barca (mark s.) maar daar keek ik wel van op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:54:
Die pijlen met advies geven niet de versnelling weer waarin je een bocht moet nemen maar de moeilijkheidsgraad van de bocht (van 1 tot 5). Idd erg verwarrend kwam er ook pas achter na eens een keertje het boekje te hebben gelezen. Toen werden me een paar dingen duidelijker >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:56:
Denk dat er vraag is naar een NL forum voor GTR ..

Vond dat er gisteren erg snel werd gescholden trouwens .... ik reed even mee op Barca (mark s.) maar daar keek ik wel van op ...
Ik denk dat ik dat was (ik zei sukkel :X ).... Dat was ff in the heat of the moment. Zoals ik gisteren al zei shit happens. Ik schrok gewoon van je. Ik was al een stuk of 4 rondjes in gevecht om de 1e plaats. Toen was daar de porsche rijder die in de weg stond (hij werd al voor de 2e x gelaped). Ik moest ff met 2 wielen door het stof verloor me eerste plaats en een bocht later was de Saleen opeens aan de binenkant. Je raakte me behoorlijk hard je vloog er zelf ook van van de baan. :'(
Een ronde daarvoor zag ik je niet eens meer in me spiegel je liep dus duidelijk in. Toen ik de eerste plaats verloor zag ik je in me spiegel maar je was nog niet dreigend 2 sec later lagen we er allebei af. Als je wilt inhalen moet je iets meer geduld hebben. Het is juist leuk om een paar rondes lang te vechten voor een plaatsje. Het was de eerste actie die je bij mij probeerde. Ik vond 'm een beetje onnodig en onmogelijk, daarom zei ik sukkel :X Sorry daarvoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:37:
[...]

Ik denk dat ik dat was (ik zei sukkel :X ).... Dat was ff in the heat of the moment. Zoals ik gisteren al zei shit happens. Ik schrok gewoon van je. Ik was al een stuk of 4 rondjes in gevecht om de 1e plaats. Toen was daar de porsche rijder die in de weg stond (hij werd al voor de 2e x gelaped). Ik moest ff met 2 wielen door het stof verloor me eerste plaats en een bocht later was de Saleen opeens aan de binenkant. Je raakte me behoorlijk hard je vloog er zelf ook van van de baan. :'(
Een ronde daarvoor zag ik je niet eens meer in me spiegel je liep dus duidelijk in. Toen ik de eerste plaats verloor zag ik je in me spiegel maar je was nog niet dreigend 2 sec later lagen we er allebei af. Als je wilt inhalen moet je iets meer geduld hebben. Het is juist leuk om een paar rondes lang te vechten voor een plaatsje. Het was de eerste actie die je bij mij probeerde. Ik vond 'm een beetje onnodig en onmogelijk, daarom zei ik sukkel :X Sorry daarvoor. ;)
Ik reed in die Lambo ;) en ik doelde niet echt op jou ..meer in het algemeen en vooral ene robbert die nogal bezig was in mijn ogen .... het woordje k*nker e.d. vind ik niet zo nodig in een spel waarvan ik hoop dat die alleen gespeeld wordt door sersieuze mensen.

Misschien ben ik wel verwend met de League groep :) dat kan ook natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Mr.David schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:37:
[...]

De eerste plek moet je natuurlijk verdienen! :Y) Maar het kan gigantisch frusterent zijn als je er langs wilt bij iemand die continu de blauwe vlaggen negeert van de baan officials... :/ Ik ken de situatie trouwens niet maar je ziet het heel vaak dat de langzamere rijders vechten bij elke auto die hen probeert in te halen en daarbij vergeten dat ze een blauwe vlag krijgen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Als ik het zo allemaal lees en hier en daar hoor is het wel een beetje rommelig online.
Dat heb je natuurlijk altijd als er ineens een hele hoop mensen online gaat met een bepaald spel, dat merk je ook in dit topic.
Ook is het begrijpelijk, maar eigenlijk heel fout, dat iedereen meteen online gaat zonder offline het spel onder de knie te hebben gekregen. Dat helpt niet mee.

Wanneer we straks gaan voorbereiden voor de GoT GT-league zullen we denk ik gewoon een aantal testraces houden waarmee we kunnen beoordelen wie "geschikt" is om mee te doen.
Op zich gaat het nu namelijk heel lekkerin de NGT-cup; ik merk veel respect voor elkaar op de baan, gevechten zijn fair, achterblijvers proberen goed aan de kant te gaan, er wordt eigenlijk nooit gescholden en ook zijn er amper crashes in de 1e bocht. Het zou zonde zijn als dat niveau omlaag getrokken wordt door mensen die er bij komen straks.
Met "geschikt" bedoel ik in de laatste plaats de snelheid die iemand heeft, het gaat vooral om het gedrag op de baan richting de andere rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond voor het eerst ff de demo gespeeld met m'n nieuwe Logitech DFP stuur. Da's wel ff wennen zeg!!! Pfff... De pedalen zijn wat directer ('korter') dan m'n vorige stuur (Thrustmaster FF). En dat 900 graden gedoe is helemáál wennen! Op zich wel realistischer maar als je gewend bent te sturen met maar hele kleine bewegingen is het echt heel wat anders...

Wat me wel opviel is dat het verschil tussen een bocht in z'n drie en in z'n twee of één wel HEEL erg groot is. In z'n drie kan ik nog redelijk ouderwets sturen zonder al te veel te draaien, maar als ik ff wat langzamer ga en in z'n twee de bocht door moet dan moet ik dat stuur opeens een paar slagen draaien! Het verschil is zo groot dat ik dus elke keer verrast ben en gewoon de bocht uitrij...
Maar ja, zal wel ff wennen zijn. Mss dat ik die Speed sensitive steering toch maar ff op nul moet zetten: dan zal het verschil wellicht wat minder worden.
Daarnaast ben ik erg gewend aan schakelen op het stuur. Dat kan met de DFP ook perfect, maar als je je stuur zio veel moet draaien wordt dat opeens erg lastig omdat de knoppen dan opeens omgedraaid zitten of 'verdwenen' zijn. Mss moet ik toch maar gaan schakelen met die pook: hij zity aardig dicht bij het stuur, merkte ik al: je kan haast schakelen zonder het stuur echt compleet los te laten.

Al met al is het erg wennen en ik hoop nog wel het grote verschil tussen bochten in hoge en lage versnellingen wat te kunnen verminderen (mss toch maar iets van 400 graden instellen i.p.v. 900?). Maar het voelt wel realisticher!

Nog wat anders: je kan instellen hoe snel je pedalen reageren (exacte benaming voor die optie ben ik kwijt): ik heb het percentage nu wat lager gezet zodat de pedalen minder direct reageren (omdat die nieuwe pedalen 'korter' lijken). Maar toch... in feite is dat een soort verborgen traction control (ik heb alle opties uit behalve de clutch)... Voelt dus toch wel wat als cheaten...
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar screenies van alle instellingen van de pro's hier! En dan het liefst van iemand met een DFP natuurlijk! Of zijn die mss al eens eerder gepost...? 'k Heb ze nog niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:19:
Gisteravond voor het eerst ff de demo gespeeld met m'n nieuwe Logitech DFP stuur.
Dat is toch een stuur voor de playstation 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:51:
[...]

Lees svp even het topic :X

@Zamo:
Klinkt als een goed idee ja! Ik krijg ook het gevoel dat we een beetje verwend zijnmet de league :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn offline oefensessies beginnen hun vruchten af te werpen :D Mijn rondetijden worden aanzienlijk korter :D

Gaat de goede kant op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:36:
[...]

Lees svp even het topic :X

@Zamo:
Klinkt als een goed idee ja! Ik krijg ook het gevoel dat we een beetje verwend zijnmet de league :)
Niet verwend, zo hoort het eigenlijk gewoon.
Het gaat zo makkelijk omdat er een vast groepje is wat al vaker met elkaar gereden heeft en de rest heeft over het algemeen al redelijk wat ervaring in racesims.

Maar enige toetsing voor iedereen zomaar aan de league deelneemt is geen overbodige luxe denk ik zo.

@ J van E:

Deze GT's hebben echt geen stuurbekrachtiging hoor, 900 graden met GTR is dus niet realistisch.
Ik had 360 graden ingesteld, dat gaat prima, lekker het stuur omgooien in La Source. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:51:
[...]

Ja. Klopt. En op de doos staat ook alleen maar 'Geschikt voor PS2'. Maar ondertussen is dit USB-stuur wel hét stuur in de prijsklasse onder 200 euro voor de pc! De drivers moet je wel van het internet halen want er zit nul komma nul software in de doos. Ik snap echt totaal niet waarom Logitech de info op de doos (en in de doos) niet aanpast, want ze missen nu een interessante markt!!! In ieder geval: met de laatste drivers werkt het stuur perfect op een pc, inclusief 900 graden mode!
ZAMoRANo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:45:@ J van E:

Deze GT's hebben echt geen stuurbekrachtiging hoor, 900 graden met GTR is dus niet realistisch.
Ik had 360 graden ingesteld, dat gaat prima, lekker het stuur omgooien in La Source. :)
Okay! Dan ga ik dat ook eens proberen vanavond! Ik wil gewoon alles zo realistisch hebben als het maar kan, dus...
Ik BLIJF dus echt nieuwsgierig naar screenshots van ALLE instellingen van de pro's hier! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er gisteren iets over stond, maar kon de rest niet vinden in deze lange reeks topics.

Aangezien ik straks naar de mediamarkt ga is dit soort informatie wel interessant, ik zal eens een blik werpen op dit mooie stuurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:27:
[...]

Ik weet dat er gisteren iets over stond, maar kon de rest niet vinden in deze lange reeks topics.

Aangezien ik straks naar de mediamarkt ga is dit soort informatie wel interessant, ik zal eens een blik werpen op dit mooie stuurtje :P
Volgens mij heeft de MM dit stuurtje niet... Alleen de Momo, voor 120 euro oid.. (dus kan je hem beter via een webshop bestellen)... Mocht jij hem wel vinden, post dan even de prijs, als je wilt ;)

Voor meer datails over de DFP: [rml][ PC] Racesim Hardware Topic[/rml]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een noob vreaag, maar waar worden je screenshots gesaved?
Ben met kampioenschap bezig op 20%.... dus ook Spa, daar moest ik 120 rdn rijden.
Ik dacht ik begin maar, en kijk wel hoever ik kom.
Maar na dik 4 uur rijden(met pauzes) en 100+ rdn kwam ik aan de leiding, en gaf die niet meer weg.
Nu heb ik tijdens de race een paar x op F12 gedrukt en dan zegt hij screen saved", maar mijn vraag is waar.
Zodat ik met een screen kan bewijzen dat ik die race echt uitgereden heb, sterker nog... gewonnen zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:20:
Misschien een noob vreaag, maar waar worden je screenshots gesaved?
Ben met kampioenschap bezig op 20%.... dus ook Spa, daar moest ik 120 rdn rijden.
Ik dacht ik begin maar, en kijk wel hoever ik kom.
Maar na dik 4 uur rijden(met pauzes) en 100+ rdn kwam ik aan de leiding, en gaf die niet meer weg.
Nu heb ik tijdens de race een paar x op F12 gedrukt en dan zegt hij screen saved", maar mijn vraag is waar.
Zodat ik met een screen kan bewijzen dat ik die race echt uitgereden heb, sterker nog... gewonnen zelfs :)
Ik zou't ook niet weten , maar zoek gewoon op *.png;*.bmp;*.jpg;*.tga enz... in de map van GTR 8)7 , niet ? O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dozo71 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:15:
[...]

Die pijlen met advies geven niet de versnelling weer waarin je een bocht moet nemen maar de moeilijkheidsgraad van de bocht (van 1 tot 5). Idd erg verwarrend kwam er ook pas achter na eens een keertje het boekje te hebben gelezen. Toen werden me een paar dingen duidelijker >:)
D'oh 8)7 Dan ga ik weer verder met oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gewoon .bmp's in de GTR map.

Beetje verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher_00
  • Laatst online: 06-10 08:12
Corona schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:10:

sorry,moest dit f kwijt!
Die Lambo was ik dus, maar ik moest volgens mij toch echt achter die andere gele Saleen blijven. Ik heb dus ook geen 1x een waarschuwing gehad vanuit de pits dat ik een plek te ver vooraan zou rijden. Als je dan 1 bocht voor start / finish ook nog zit te slapen en zowat stil blijft staan terwijl de eerste 3 auto's er vol gas vandoor gaan blijf ik echt niet op je wachten :)

Ach ja race schoot toch niet op, 1x keer op die baan, 1x dat ik de Lambo probeer, en de online setups kon ik ook al niet downloaden dus zat ik met de slechte standaard setup.

Na een rondje of drie reed ik nog even 2de of 3de maar toen brak mijn achterkant uit bij het aanremmen van de eerste lastige chicane. Geen tijd meer om te corrigeren dus ik ging frontaal de banden in. Dacht nog naar de pits terug te komen, maar bij het remmen voor de 2de lastige chicane kwam ik erachter dat mijn voorkant zo zwaar beschadigd was dat ik alleen nog maar rechtdoor kon glijden, sturen werkte helemaal niet meer. Dus weer de banden in en toen heb ik het maar opgegeven. Leuke track toch, alleen nog wat meer offline oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:51:
Gewoon .bmp's in de GTR map.

Beetje verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad denk ik. ;)
Ik zei toch dat ik compu-nood ben :? , maar toch bedankt _/-\o_
(nog steeds niet inloggen, dag 4)

edit:
Op het forum bij SimBin staan een paar topics van de developer zelf waarin hij het een en ander uitlegd (server, inloggen)
Kan btw EA nog een voorbeeld aan nemen met hun NSR

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, eh... om nog preciezer te zijn: die cijfers geven volgens mij aan hoe schérp de bocht is ('numerical indicator for a corner's severity' p.12 van de manual). En da's denk ik toch nét wat anders dan 'moeilijkheidsgraad'. Een bocht met een lage 'scherpte' van 6 kan alsnog best moeilijk zijn! En een bocht van 2 heel makkelijk. Het is dus eigenlijk net zoals in rally games als CMR gebruikelijk is.

En voor degenen die nu denken: hoe kan hij nu weten hoe dat exact in de manual staat want hij heeft toch alleen nog maar de demo...? Nou, ik heb GTR net in de middagpauze gekocht! :)
Manual valt me overigens zwaar tegen... Tssss.... Flutzooi... Gelukkig heb ik wel al dat Engineer handbook geprint en zo. Daar staat tenminste wat nuttigs in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:29:
[...]

Manual valt me overigens zwaar tegen... Tssss.... Flutzooi... Gelukkig heb ik wel al dat Engineer handbook geprint en zo. Daar staat tenminste wat nuttigs in...
Viel me ook op, de Duitse handleiding is veel dikker! Ik heb ze nog niet naast elkaar gelegd, ik zal dat dit weekend even doen. Dus ik weet niet waar de verschillen precies in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:13:

Met "geschikt" bedoel ik in de laatste plaats de snelheid die iemand heeft, het gaat vooral om het gedrag op de baan richting de andere rijders.
Daar ben ik wel blij om, want ik ben meestal per ronde een seconde of 2/3 trager dan de rest op de tweakers server en zou het erg klote vinden als ik daardoor niet mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastcossie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:06:
[...]

Ik zei toch dat ik compu-nood ben :? , maar toch bedankt _/-\o_
(nog steeds niet inloggen, dag 4)
Had ik ook steeds, Nootie. Gewoon ff opnieuw op "Register"drukken, zelfde naam/pw/mailadres en voila......... Werkte bij mij tenminste na drie dagen proberen in te loggen.

Fastcossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zojuist een offline championship begonnen, en ingesteld dat ik met 16 auto wil rijden. Start ik race 1, doen er maar 7 auto's mee :? Na de race bij een overzicht van de stand in het kampioenschap staan al die andere auto's er wel bij, maar ze rijden alleen niet mee. Hoe komt dit? Een beetje drukte op de baan zou ik wel leuk vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:34:
Ik ben zojuist een offline championship begonnen, en ingesteld dat ik met 16 auto wil rijden. Start ik race 1, doen er maar 7 auto's mee :? Na de race bij een overzicht van de stand in het kampioenschap staan al die andere auto's er wel bij, maar ze rijden alleen niet mee. Hoe komt dit? Een beetje drukte op de baan zou ik wel leuk vinden namelijk.
Heeft dit niets met de video-instellingen te maken?
Je kan daar ergens instellen hoeveel auto's je tegelijk op het beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:15:
[...]

VERHAAL

Wees slim, spaar nog even en koop een 6600GT

VERHAAL

Edit2 Ik zou eerder een 6600GT halen, dan een 9600 + 512mb extra ram.. je hebt al 512, wat niet heel veel is.. maar het verschil tussen een 6600GT en een 9600 is veel groter dan het verschil tussen 512 of 1024mb..
Ik heb je advies opgevolgd en net de 6600 GT gehaald. Bedankt voor het duidelijke advies ! _/-\o_
Had nog geluk ermee trouwens ! € 179 gloedje nieuw, hadden foutje gemaakt met de prijzen :P :9
Verheug me nu al op spelen met m’n nieuwe aanwinst ! :9~
-GF-Annihilator schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:11:
[...]

Ik heb zelf een ati 9000 , een 9700 pro en een nvidia 6600GT ( game pc ) . VERHAAL
Vraagje aan jou … ik heb nu dus ook de 6600GT in huis. Heb jij nog tips voor goede settings voor GTR ? Ik houd niet zo van getweak aan videokaarten dus dat liever niet al heb jij dat wel gedaan geloof ik he ? Je mag me ook wel mailen want het is wel een beetje offtopic.
MrBarBarian schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:25:
[...]

Valt me sowieso al op dat er de laatste tijd vooral veel nutteloze posts en reeds-vele-malen-gestelde-vragen voorbij komen.. Denk dat het wel even goed is te benadrukken dat er iets van een discussie/vaag-antwoord doel is binnen het topic..

Dat je lekker hebt getrained, en online gewonnen hebt voegt niet zoveel toe.. jaja, aan zulk soort stukjes heb ik me ook wel schuldig gemaakt
Nou het spijt me, maar dat vind ik leuker om te lezen hoe iemand gereden heeft en op welke manier dan dat iemand verteld dat de server weer eens plat lag ofzo. 8)7 Wat de mosselman ook zegt het wordt hoog tijd voor een NL GTR forum … heb ik hier nu ook al 2x eerder gezegt, maar komt duidelijk niet aan :P B) … Ik heb ook makkelijk praten natuurlijk … voer het zelf niet uit al zou ik het wel willen.
Maargoed lijkt me iig zeer strak plan zo’n forum, dan lopen niet alle discussie door elkaar.
[...]

Volgens mij geeft dat wel de versnelling aan hoor, want de 6 zit er ook tussen en het klopt bij mij wel aardig … of ik moet er heel erg naast zitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik eerst ook maar toen ik me er niet meer aan hield en met een hogere versnelling (soms) de bochten nam scheelde dat toch weer een paar seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er wordt een selectie auto's gemaakt aan de hand van de criteria die jij invoert (aantal, klasse, enz...), vervolgens wordt per race gekeken of deze auto in het echte 2003 seizoen ook daadwerkelijk meedeed.
Deed de Lamborghini bijvoorbeeld (dit is dus puur een theoretisch voorbeeldje) niet mee op Brno in 2003, dan zul jij hem in je kampioenschap ook niet op Brno zien.
Bertuss schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:47:

Nou het spijt me, maar dat vind ik leuker om te lezen hoe iemand gereden heeft en op welke manier dan dat iemand verteld dat de server weer eens plat lag ofzo. 8)7 Wat de mosselman ook zegt het wordt hoog tijd voor een NL GTR forum … heb ik hier nu ook al 2x eerder gezegt, maar komt duidelijk niet aan :P B) … Ik heb ook makkelijk praten natuurlijk … voer het zelf niet uit al zou ik het wel willen.
Maargoed lijkt me iig zeer strak plan zo’n forum, dan lopen niet alle discussie door elkaar.
Ja zeg vrolijkerd, mensen lezen het heus wel. Maar een dergelijk forum in elkaar zetten kost veel tijd, moeite en geld. Ik zou zeggen, doe het lekker zelf als je het zo graag wilt en houd anders gewoon lekker even je mond. Na 1x melden weten we wel dat jij voorstander bent van een Nederlands GTR-forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bertuss schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:47:
[...]

Ik heb je advies opgevolgd en net de 6600 GT gehaald. Bedankt voor het duidelijke advies ! _/-\o_
Had nog geluk ermee trouwens ! € 179 gloedje nieuw, hadden foutje gemaakt met de prijzen :P :9
Verheug me nu al op spelen met m’n nieuwe aanwinst ! :9~

Vraagje aan jou … ik heb nu dus ook de 6600GT in huis. Heb jij nog tips voor goede settings voor GTR ? Ik houd niet zo van getweak aan videokaarten dus dat liever niet al heb jij dat wel gedaan geloof ik he ? Je mag me ook wel mailen want het is wel een beetje offtopic.
Hele goede keuze. Snel alle settings op high knallen. Wel de nieuwste drivers downloaden en de oude eerst DEINSTALLEREN! :) veel succes Ik ga vanavond wel weer ffe online :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat nederlands forum is er toch gewoon?

http://www.simracing.nl/board/index.php?f=418

neem daar maar eens een kijkje. Ik heb me er in ieder geval geregistreerd.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
GreenFury schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:22:
[...]

Wel de nieuwste drivers downloaden en de oude eerst DEINSTALLEREN! :) veel succes Ik ga vanavond wel weer ffe online :)
Nog simpeler. Gewoon Ati eruit , 6600GT erin, windows herkent die automatisch, setup draaien voor je nieuwste nvidia drivers. Rebooten , en klaar is kees.

Ik heb zelf al eens gehad , door mijn ati control panel en drivers eerst te deinstalleren , dat ik mijn agp bridge kwijt was , en met geen stokken meer kon geinstalleerd krijgen 8)7 De geforce wilde daarna enkel nog in pci modus werken , hihi... :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zou toch deinstalleren, is over het algemeen niet heel erg gezond om zo ff te swappen. ;)
AGP bridge kun je ook altijd opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-GF-Annihilator schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:32:
[...]

Nog simpeler. Gewoon Ati eruit , 6600GT erin, windows herkent die automatisch, setup draaien voor je nieuwste nvidia drivers. Rebooten , en klaar is kees.
Hoeveel topics zullen er wel niet op got zijn gestart door mensen die een driver conflict hadden tussen ati en nvidia drivers :P Ik zou het er zeker niet aan wagen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In het echt reden niet alle teams alle races mee. Dus de ene race zul je in GTR meer en andere auto's op de baan zien dan tijdens de andere race. Als je het totaal aantal auto's terugschroeft, zal hij dat evenredig aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, GTR selecteert 16 auto's voor het seizoen begint en kijkt per race welke daarvan ook in het echie meededen aan die race. Vandaar de lagere aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het raar als ik zeg dat ik dat vreemd vind? Ik vraag om 16 auto's, en krijg er maar 7. Er reden in 2003 toch wel meer auto's mee zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo redeneert kan het vreemd zijn idd, ik zou ook vreemd opkijken als ik het niet had geweten. Je selecteert het aantal deelnemers aan het kampioenschap, niet aan de races. Vanuit dat oogpunt is het logisch, kijk maar in de stats op fiagt.com wie waar en wanneer reed. klopt precies in game.

Maar goed, veel mensen vinden het verwarrend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ik heb een vraag.....

Waar slaat de eerste qualify op? :? Als ik bv op SPA een 2:13:xxx rij in de eerste qualify. Ik zie dat niemand in de buurt van de tijd komt dus in de 2e qualify probeer ik me race setup uit en rij ik een 2:15:xxx. :) Tot mijn grote verbazing telt alleen de tijd van de qualify 2 |:( en heb ik dus geen pole position meer, terwijl niemand in de buurt is gekomen van de tijd die ik in de eerste qualify gereden hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
GreenFury schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:22:
[...]

Hele goede keuze. Snel alle settings op high knallen. Wel de nieuwste drivers downloaden en de oude eerst DEINSTALLEREN! :) veel succes Ik ga vanavond wel weer ffe online :)
Nou heb de eerste rondjes erop zitten met de 6600GT ... super ! Echt mooi gewoon ! Steeds rond de FPS en de meeste settings op High :) Nu kan het echte werk beginnen :9~

Eerst had ik nog wel een probleem ... het beeld kapte er na een halve minuut spelen al mee ... maar hoe stom was deze meneer hier ... hij had zijn nieuwe plank niet stroom gegeven via de connector |:(
Maar nu doet ie het goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mr.David schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:07:
Ik heb een vraag.....

Waar slaat de eerste qualify op? :?
Ik "denk" dat het gemiddelde word genomen van die 2. Dus als je zegt q1 1e positie en q2 4e positie dan is het niet onlogisch dat je geen pole positie meer hebt ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Laatst online: 10-01-2023
Mr.David schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:07:
Ik heb een vraag.....

Waar slaat de eerste qualify op? :? Als ik bv op SPA een 2:13:xxx rij in de eerste qualify. Ik zie dat niemand in de buurt van de tijd komt dus in de 2e qualify probeer ik me race setup uit en rij ik een 2:15:xxx. :) Tot mijn grote verbazing telt alleen de tijd van de qualify 2 |:( en heb ik dus geen pole position meer, terwijl niemand in de buurt is gekomen van de tijd die ik in de eerste qualify gereden hebt. 8)7
ook al gelezen dat de start opstelling bepaald werd aan de hand van de tijden uit de warm-up. Wordt je helemaal vrolijk als je na de qualie op pole staat. |:(

( zal wel een bug wezen :? )

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffffffffff... Net met de Ferrari 550 (race setup) m'n eerste rondjes op Monza gereden... Dat valt niet mee, zeg! M'n snelste tijd is iets van 1.54.en nog wat... Ik heb echt de grootste moeite om niet uit de baan te slippen! Ik merk dat ik bijvoorbeeld nog veel te vaak begin met insturen terwijl ik nog rem en dat schijnt niet te kunnen...
Het valt me wel op dat de AI veel beter remt dan ik (als ik de AI mijn auto laat besturen). Ik heb de gas/rem gevoeligheid op 80 staan: gas en rem is gekoppeld, dus... Misschien moet ik maar niet de combined singel axis gebruiken (hebben jullie dat wel of niet aan?) en de rem op 100 zetten en het gas op 70 of zo... Ik moet in de eerste chicane bijvoorbeeld echt al bij de 200 meter beginnen met vol remmen anders zit ik nog maar net in z'n 1 of 2 als ik moet gaan indraaien! En meestal verlaag ik m'n versnelling alsnog te snel waardoor ik in z'n 1 meteen een spin maak zodra ik het stuur maar ietsje draai... Het geluid van mijn motor blijft veel langer janken dan dat van de AI... Ik heb nog veel te leren.

Wat me wel tegenvalt met m'n DFP stuur is de force feedback als je rechtuit rijdt. De auto hobbelt echt alle kanten op maar je voelt het haast niet. Pas als je gaat draaien in een bocht voel je de pittige feedback effecten. Beetje jammer...

Maar het is wel erg leuk, verysatisfying, als je een hele ronde zonder uitglijders rijdt! Dit is nou echt een game waar je een hele tijd je tanden op stuk kan gaan bijten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik host vanavond een paar games.. bij wijze van test.
Staat gewoon in de lobby, naam: SmilingPitbull's game (oid)

Ik zou zeggen.. kom ff meetesten!

Lijkt allemaal stabiel te lopen bij 9 man tegelijk in ieder geval.
Later vanavond zal ik nog een keer hosten

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:46:
Pfffffffffff... Net met de Ferrari 550 (race setup) m'n eerste rondjes op Monza gereden... Dat valt niet mee, zeg! M'n snelste tijd is iets van 1.54.en nog wat... Ik heb echt de grootste moeite om niet uit de baan te slippen! VERHAAL
Tip rijdt eens met de Saleen ... wereld van verschil en makkelijker te handelen met standaart setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffffffffff... Net met de Ferrari 550 (race setup) m'n eerste rondjes op Monza gereden... Dat valt niet mee, zeg! M'n snelste tijd is iets van 1.54.en nog wat... Ik heb echt de grootste moeite om niet uit de baan te slippen! Ik merk dat ik bijvoorbeeld nog veel te vaak begin met insturen terwijl ik nog rem en dat schijnt niet te kunnen...
Het valt me wel op dat de AI veel beter remt dan ik (als ik de AI mijn auto laat besturen). Ik heb de gas/rem gevoeligheid op 80 staan: gas en rem is gekoppeld, dus... Misschien moet ik maar niet de combined singel axis gebruiken (hebben jullie dat wel of niet aan?) en de rem op 100 zetten en het gas op 70 of zo... Ik moet in de eerste chicane bijvoorbeeld echt al bij de 200 meter beginnen met vol remmen anders zit ik nog maar net in z'n 1 of 2 als ik moet gaan indraaien! En meestal verlaag ik m'n versnelling alsnog te snel waardoor ik in z'n 1 meteen een spin maak zodra ik het stuur maar ietsje draai... Het geluid van mijn motor blijft veel langer janken dan dat van de AI... Ik heb nog veel te leren.

Wat me wel tegenvalt met m'n DFP stuur is de force feedback als je rechtuit rijdt. De auto hobbelt echt alle kanten op maar je voelt het haast niet. Pas als je gaat draaien in een bocht voel je de pittige feedback effecten. Beetje jammer...

Maar het is wel erg leuk, verysatisfying, als je een hele ronde zonder uitglijders rijdt! Dit is nou echt een game waar je een hele tijd je tanden op stuk kan gaan bijten! :)
Ik moet ook bij de eerste chicane al extreem vroeg op de rem, want je moet bijna stilstaand door die chicane heen |:( Halverwege het rechte stuk moet je dan al 100% remmen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat een idioten net bij de 1e bocht op tweakers2 tijdens de race. Telaat remmen en dan tesnel er weer oprijden waarmee je anderen ramt. :( ik kon gelukkig schadevrij verder naar de 18 rondjes. Rond lap16 nog de pit in geweest. Met teweinig benzine. Anders was ik 2e ofzo?. iig waarom kapt iedereen tijdens het racen er waren nog maar 3 over :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
hoi Master of Disaster >:)

jah beetje jammer...cypher reed m plat d8 ik...de rest zag k niet

omg wat rijd die pace car toch weer sloom..mn disk waren nog koud voor t1 hehe en die haalde k dus maar net...daarna maar ff gas gegeven...beetje jammer dat er zo weinig tegenstand was.

ach toch 20 laps wel lekker kunnen gassen...550 blijft leuk spelen met gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

....

...
Rijden met stuur is echt leuk. Maar heb je weleens in een echte auto gereden? Zo te lezen niet. Zolang je niet over een al te hobbige weg rijdt voel je in principe niets door je stuur dan het getril van je motor. Dat alles dan op die snelheid het stuur ligt aan voelt komt omdat de voorwielen nauwlijks weerstand hebben. En dan moet je niet al te veel aan het stuur sjorren anders ga je alle kanten op! Zeker als je 250 rijdt. :Y)

En dan iets anders, heeft er voor iemand een cursus remmen voor mij? Al mijn computer opponenten remmen me eruit met een meter of 25. Als ik dat doe lig ik in de berm... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Arx op 16-03-2005 21:14 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:12:[...]En dan iets anders, heeft er voor iemand een cursus remmen voor mij? Al mijn computer opponenten remmen me eruit met een meter of 25. Als ik dat doe lig ik in de berm... :'(
Ik heb het idee dat als je remt en dan terug schakelt de auto harder remt (op de motor zoals in het echt???) dan wanneer je alleen remt.

Maar het zou natuurlijk ook met de instellingen te maken kunnen hebben, zoals de gevoeligheid van de rem... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Arx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:12:
[...]

Rijden met stuur is echt leuk. Maar heb je weleens in een echte auto gereden? Zo te lezen niet. Zolang je niet over een al te hobbige weg rijdt voel je in principe niets door je stuur dan het getril van je motor. Dat alles dan op die snelheid het stuur ligt aan voelt komt omdat de voorwielen nauwlijks weerstand hebben. En dan moet je niet al te veel aan het stuur sjorren anders ga je alle kanten op! Zeker als je 250 rijdt. :Y)

En dan iets anders, heeft er voor iemand een cursus remmen voor mij? Al mijn computer opponenten remmen me eruit met een meter of 25. Als ik dat doe lig ik in de berm... :'(
Wat ik altijd doe is het zoeken naar de rembalans dus zo laat mogelijk zien te remmen en zodra me voorwielen blokkeren mijn rembalans wat naar achteren doen. Dit doe je tot je voelt van als je gaat remmen en je achterkant glijd weg dat hij weer wat naar voren moet. Dus zoiezow wat met je rembalans klooien en ook met je remdruk. Verder schakel ik ook nooit terug naar de 1. Dit doe ik nooit omdat als ik dit doe dat mijn achterkant dan vast slaat en dan spin ik en de acceleratie is nihil als je het vergelijkt met iemand die in de 1 erdoor heen gaat. En daarbij komt ook nog eens als je in je 1 accelereert heb je ook nog eens de kans dat je spint vanwege je wielspin waar je dus als je in je 2 de bochten uitkomt al heel wat minder last van hebt.

Ik rij trouwens met alle hulp uit behalve clutch.

Als je wil kan ik je wel een hot lap van mij sturen of zo zodat je kan zien hoe ik bijv rem is namelijk makkelijker dat vertellen. Mail maar naar het adres als je er 1 wilt hebben.

Oefen ze zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 16-03-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 08:52
Ik heb net ook een tijd geoefend, op spa, en ik heb het idee dat de hele versie moelijker is als de demo, en dan vooral met aanremmen de auto word veel nerveuzer, en ik heb mijn rempunten dan idd heel erg moeten verplaatsen, erg irritant.
Maar wel een hele uitdaging om onder de knie te krijgen, verder viel mij ook al op dat de AI veel later en harder kan remmen zonder dat de wielen blokkeren het lijkt wel of die gewoon ABS aan heeft dan.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:20:
[...]
Ik heb het idee dat als je remt en dan terug schakelt de auto harder remt (op de motor zoals in het echt???) dan wanneer je alleen remt.

Maar het zou natuurlijk ook met de instellingen te maken kunnen hebben, zoals de gevoeligheid van de rem... :)
Ik heb daar net eens over nagedacht en volgens mij zit het ongeveer als volgt in elkaar,
Op de motor remmen is als je gewoon het gas los laat in principe.
Ga je nu echter bij remmen rem je harder dan je motor als het ware bij kan houden de remkracht wordt verdeelt over het snel in toeren laten zakken van de motor, en het pure remmen op de banden, ga je nu schakelen zal de motor ontkoppeld worden waardoor plotseling alle remkracht op de banden komt, resultaat is een onstabielere auto evt slippende voor of achterbanden en dus een langere remweg. De kunst is dus een balans te vinden hierin. De redenering zal waarschijnlijk niet helemaal kloppen zo |:( , echter met het rijden van GTR krijg ik wel sterk de indruk dat zo is. In het echt is dit effect natuurlijk veel minder uitgesproken..... ;)

Trouwens, wat is de pass van tweakers.net2, ik wilde net even kijken hoe iedereen daar bezig was maar ik kwam er niet op met gewoon "got" (ergens gelezen). ?

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
got is toch echt het password

Trouwens nog een race gedaan met 2 anderen op ochersleben op tweakers2. Grappig voor mij in de 1e bocht tikt de 1 de andere aan (voor zover ik kon bekijken) en allebei de grindbak in. Ik schrik hier van, waardoor ik van mij gas ga in plaats van rem > gevolg ... 3 man in de eerste bocht het gravel in :D. Maar het lijkt me mooier om met meerdere spelers te rijden. Heb ik nog niet meegemaakt ... was eigenlijk mijn eerste race online dit.

Eerste keer op ochersleben ook ... best grappige baan. Mooiste vind ik die chicane ... lekker doorheen raggen en dan met een lichte drift de volgende bocht in gaan :9

[ Voor 109% gewijzigd door Bertuss op 16-03-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dutch3men schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:23:
[...]
...
Wat ik altijd doe is het zoeken naar de rembalans dus zo laat mogelijk zien te remmen en zodra me voorwielen blokkeren mijn rembalans wat naar achteren doen. ..
Ga ik proberen... nu voel ik me helemaal noob... 8) , hoe weet je welke wielen er blokkeren als je teveel remt?

Trouwens tip van mijn kant: schakel zo laat mogelijk terug, remmen op een V8 motor heeft als nadeel dat de wielen blokkeren (probeer hem maar eens in de 2 te zetten als je 100 rijdt en afremt).

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.