Logitech MX518 - Ervaring?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
De muis is op de meeste plaatsen nog niet verkrijgbaar/uitverkocht lijkt het?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepster schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:03:
De muis is op de meeste plaatsen nog niet verkrijgbaar/uitverkocht lijkt het?
www.perfect-systems.nl heeft hem
Ik dacht dat mycom hem ook heeft.
Cool-Prices heeft hem.
Komplett heeft hem ook. Genoeg keus lijkt me :)

Check hier maar voor alle winkels :) pricewatch: Logitech MX518 Optical Mouse (USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:08:
[...]

www.perfect-systems.nl heeft hem
Ik dacht dat mycom hem ook heeft.
Cool-Prices heeft hem.
Komplett heeft hem ook. Genoeg keus lijkt me :)

Check hier maar voor alle winkels :) pricewatch: Logitech MX518 Optical Mouse (USB)
De MyCom waar ik langs ging had hem niet, en had ook geen flauw idee wanneer de MX518 beschikbaar zou zijn.

De Computerland 100 meter verderop had em wel :S

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:29:
[...]

De MyCom waar ik langs ging had hem niet, en had ook geen flauw idee wanneer de MX518 beschikbaar zou zijn.

Wel vaag want ze adverteren dat ze hem kunnel leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
perfect-systems.nl

en dergelijke is die al leverbaar de meeste computer winkels stata die nog in back-order daar is die nog niet leverbaar ik heb er ook 1 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

THW Arie schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:31:
Niet bij MediaMarkt Rotterdam iig. Alleen maar MX510's en Diamondbacks daar :)
Die @Centrum ?? Alleen in doos of ook showmodellen ??

* nero355 wil dan wel even naar Rotterdam gaan om te kijken welke fijner is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nero355 schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:51:
[...]

Die @Centrum ?? Alleen in doos of ook showmodellen ??

* nero355 wil dan wel even naar Rotterdam gaan om te kijken welke fijner is :)
De MediaMarkt op Beurs ja. De MX510 ligt er als demonstratiemodel (en stuk of 20 dozen met MX510's, rood en blauw), de Diamondback ligt in doos, volgens mij niet als demonstratiemodel.

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 18-04-2005 15:34 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
In Rijswijk en Amsterdam liggen de DB's als showmodellen. Een tijd terug zaten ze alleen in de doos. De MX518 zal over een tijdje wel komen. De nieuwe Logitech Pilot Opticals hebben overigens wel een soepeler muiswiel. Het voelt ongeveer hetzelfde aan als bij Trust muizen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb gewoon ff bij de mediamarkt gevraagd of ik de muizen ff mocht proberen, was geen probleem. Hij werd ff aangesloten op een pctje en kon ik ff voelen. Daarna de mx518 geprobeerd, keuze was makkelijk. Diamondback gekozen natuurlijk

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ph4ge schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:18:
Ik heb gewoon ff bij de mediamarkt gevraagd of ik de muizen ff mocht proberen, was geen probleem. Hij werd ff aangesloten op een pctje en kon ik ff voelen. Daarna de mx518 geprobeerd, keuze was makkelijk. Diamondback gekozen natuurlijk
Waarom 'natuurlijk' voor de Diamondback gekozen?

Ik heb ze nu beiden en vind het toch moeilijk kiezen :) Vind alleen de vorm en de knoppen van de Diamondback beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik heb de MX518 nu ook een weekje.

Erg fijn muisje, maar hij ligt net niet zo fijn in de hand als m'n oude mouseman optical (die was volgens mij speciaal voor mijn hand geschapen...).
Ingame DPI verstellen kan erg handig zijn, hij gamet sowieso erg fijn natuurlijk. Ziet er ook mooi uit met die nepdeuken, is net echt (ook met lichtinval enzo).

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
ik heb mij vandaag ook de mx518 aangeschaft, ik was die standaard microsoft muis echt beu en die werkt echt slecht tijdens het game.
Mijn ervaringen; Heel goede muis alleen die 1600dpi stand is naar mijn mening te hoog. Mss komt het nog na een tijdje op 800dpi te werken maar nu moet ik echt daaraan al zwaar wennen.

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge je bedoelt dan waarschijnlijk de mx510 die je hebt geprobeerd? Of heeft mediamarkt inmiddels wel de mx518 ?

Gianada waar heb jij de 518 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:10:
Of heeft mediamarkt inmiddels wel de mx518?
Iets meer dan een week geleden lag hij er nog niet bij de MM in Rijswijk en Amsterdam iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

THW Arie schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:29:
[...]

Je doeld op Eindhoven? Ik heb hem bij Mycom Eindhoven begin april gekocht

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik heb mijn mx510 uninstalled maar de 500 hz patch laten staan.
Daarna de mx518 geinstalleerd en de 500 hz patch werkt nog steeds.
Het CPU verbruik is daardoor wel hoog lijkt het- op 1600 DPI zelfs richting 20%, op lagere settings 10-15%.

Fijne muis, traploze bewegingen- het lijkt mij veel soepeler te gaan dan met de mx510.

Snelheid kunnen verlagen voor snipen is fijn. Ik heb twee snelheden gekozen: 750 voor normaal spelen en en 450 DPI voor snipen. Met meerdere settings raakte ik ingame wel eens in de war.

Ik krijg overigens de "notification" bij snelheidswijziging niet aan de praat, hokje aangevinkt maar er gebeurt niks als ik snelheid verander- zou ik iets moeten zien/horen?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
ik heb die usb patch ook gebruikt, alleen dan werkt m'n logitech extreme 3d joystick niet meer :?. iemand anders hier ook last van?

Ik heb overigens ook de mx518. echt een super muisje _/-\o_ heb ook nog de diamondback gehad voor een weekje, maar ik kon niet aan de vorm wennen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
THW Arie schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:29:
[...]

Waarom 'natuurlijk' voor de Diamondback gekozen?
Vanwege de vorm (uiterlijk) en vanwege de vele slechte ervaringen die ik heb gehad met Logitech.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Soepster schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:58:
Ik heb mijn mx510 uninstalled maar de 500 hz patch laten staan.
Daarna de mx518 geinstalleerd en de 500 hz patch werkt nog steeds.
Het CPU verbruik is daardoor wel hoog lijkt het- op 1600 DPI zelfs richting 20%, op lagere settings 10-15%.

Fijne muis, traploze bewegingen- het lijkt mij veel soepeler te gaan dan met de mx510.

Snelheid kunnen verlagen voor snipen is fijn. Ik heb twee snelheden gekozen: 750 voor normaal spelen en en 450 DPI voor snipen. Met meerdere settings raakte ik ingame wel eens in de war.

Ik krijg overigens de "notification" bij snelheidswijziging niet aan de praat, hokje aangevinkt maar er gebeurt niks als ik snelheid verander- zou ik iets moeten zien/horen?
Kan me niet voorstellen dat hogere DPI hogere CPU usage veroorzaakt op welke usb refresh rate dan ook. De data packets blijven even groot, hoeveel DPI je ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

THW Arie schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:09:
Kan me niet voorstellen dat hogere DPI hogere CPU usage veroorzaakt op welke usb refresh rate dan ook. De data packets blijven even groot, hoeveel DPI je ook gebruikt.
Is toch een bekende "bug/feature" ?? Komt door de Logitech Software schijnt ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nero355 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:37:
[...]

Is toch een bekende "bug/feature" ?? Komt door de Logitech Software schijnt ...
De DPI switching werkt op de MX518 zonder software al.

Als je de DPI op 1600 DPI hebt zijn de USB pakketjes 16 bit, 125x per seconde. De muis op 400 DPI, 16 bit pakketjes, 125x per seconde.
Als je de USBhz verhoogt verandert alleen de updaterate. Dus zou je hogere CPU usage moeten krijgen bij 400 en 1600 DPI.
Er is geen enkele reden waarom 1600 DPI zwaarder zou zijn voor het systeem dan 400 DPI. Het is enkel meer werk voor de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Nog eens getest op 500 hz en het vreemde fenomeen van richting 20-25% CPU belasting bij grote snelle muisbewegingen (van hoek naar hoek diagonaal) blijft zich voordoen. De CPU belasting is lager bij lagere muissnelheden, ik weet niet waarom- misschien omdat je systeem bij hoge DPI gewoon sneller de cursor over het scherm moet verplaatsen :?
In ieder geval vind ik de CPU belasting te hoog en ik heb de USB patch dus op 250hz geprobeerd en het CPU gebruik blijft nu binnen de perken, geen gekke uitschieters meer: het CPU gebruik hangt rond de 5%.
Ik blijf het nog een tijdje op 250hz proberen, als het problemen geeft zet ik m wel weer normaal op 125hz...want volgens Logitech zou het nieuwe 16 bit datapath het gebruik van dergelijke patches al overbodig moeten maken.

Voor degene met joystick problemen: niet alle apparaten kunnen sneller dan 125 hz praten over USB, door deze patch te gebruiken verlies je compatibiliteit met dingen als printers, scanners, joysticks, mp3 spelers en dergelijke.

[ Voor 21% gewijzigd door Soepster op 28-04-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Soepster: het hangt er helemaal af waar je de cursor overheen beweegt. Op 500 Hz is de cpu-belasting bij mij gemiddeld zo'n 7% (Razer DB) als ik de cursor heel snel diagonaal over de desktop heen en weer beweeg. Bij een programma als Firefox zit je als snel véél hoger (op de pagina van dit topic 30%, op de t.net fp waarschijnlijk zo'n 90%. Hoe meer links er op de pagina staan en je beweegt de muis er snel overheen, hoe meer de CPU te doen krijgt... Persoonlijk heb ik nog nooit nadelige effecten van de 500 Hz USB polling rate gemerkt, dus blijf ik het lekker gebruiken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-04-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik deed het op een lege desktop :p op een actief venster worden er allerlei knoppen belicht waardoor de CPU belasting idd omhoog schiet.

Op 500 hz leek het gemiddle CPU belasting rond de 10-15% te zitten, en dat is toch vrij hoog vooral aangezien de nieuweste games mn systeempje al laten kraken :(

[ Voor 38% gewijzigd door Soepster op 28-04-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 518 aangeschaft maar nu heb ik een vraag. Hebben andere mensen er ook last van dat de muis wiebelt? als je hem stevig vasthoudt heb je er geen last van, maar zodra ik hem een beetje ontspannen vast houdt wiebelt de muis, zeer storend.
Het is niet veel, maar voor een muis waar ik net meer dan 50 euro voor heb betaald vind ik het niet echt kunnen dat hij wiebelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Nee, ook niet bij de mx510 gehad, en die is qua behuizing hetzelfde. Zitten de muisvoetjes goed?

[ Voor 27% gewijzigd door Soepster op 29-04-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
zou het mss kunnen dat het aan het werk opp van uw bureau ligt? Als je geen muis mat gebruikt meot ke ervoor zorgen dat je werkblad goed vlak is he. Normaal kun je dat oplossen door gewoon een muismat te gebruiken.

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
die van mij wiebelt niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mijne gebruik ik al 2 weken ongeveer, wiebelt ook niet. net als de 510 heerlijk muisje :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
ik heb inderdaad ook last van het gewiebel
heb er meteen de bijgeleverde padsurfers opgeplakt (of waren die meegeleverd bij mn icemat, ik weet het niet meer :)) dus misschien ligt het daaraan, maar heb niet zo'n zin die er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Hoe ligt een MX5** serie in de hand in vergelijking met de MX1000 heb thuis namelijk deze muis en zou een soortgelijk iets wel aan me laptop willen maar t liefst niet draadloos (als t niej anders kan met sticky en niej zo'n blok als de MX1000 heeft :D) en goedkoper

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo hey, wat een fijn muisje dit!!
Vanochtend gehaald bij de Norrod (studentenkorting :P ) en nu lekker ermee aan het Maxen. Damn, wat gaat dat ding smooth! Niet te zwaar, niet te licht. Perfect gewoon!
Uiterlijk (verf/print, whatever) mocht van mij wel iets anders maja.. Dat boeit verder niet. Ook de DPI-dinges werkt wel ok, zal het de komende tijd s uitgebreid testen in Max, games e.d. :)

Zo, dat moest er ff uit :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hier mijn ervaring: Ik heb de MX518 sinds 2 dagen. Tot 2 dagen terug gebruikte ik de concurrent, de Razer Diamondback. (Uiteindelijk voor 35 euro kunnen doorverkopen) Ik bespreek alleen even ergonomie, want kwa prestaties maakt het echt geen zak uit welke muis je kiest.

Ik vind deze MX518 ergonomischer, beter in de hand liggend. Dit komt onder andere doordat hij voor rechtshandigen is gemaakt. Hierdoor is voor de duim een comfortabeler duimstukje gemaakt. De 2 hoofdknoppen van de MX518 'plakken' wel meer dan die van de Diamondback (glans versus mat) maar hier heb ik nog geen nadeel van ondervonden. De 2 hoofdknoppen van de MX518 zijn verder bolvorming terwijl die van de Diamonback juist een inham hadden. De bolvormigheid bevalt me, omdat je vingers hierdoor niet in 1 positie worden gedwongen, dit geeft meer bewegingsvrijheid, of in ieder geval een vrijer gevoel. Het scrollwieltje van de Diamondback beviel me verder wel iets meer, een duidelijkere click, die van de MX518 geeft wat minder weerstand, maar ook hier weer: geen nadeel van ondervonden. De MX518 is gewoon boller en wat groter (hoger), fijn als je grote handen hebt zoals ik. Alleen de 2 back/forward knopjes hadden van mij wel iets (4mm ofzo) verder naar achter gemogen. Je kunt met je duim prima bij de back knop, voor om bij de forward/next knop te komen moet je teveel je duim of zelfs je pols een beetje verplaatsen. Dat is het enige nadeel voor mij. De MX518 is zoals gezegd ook van perfect gewicht. Mijn MX518 wiebelt verder niet.

Ik ben niet snel tevreden, maar ik heb het gevoel dat deze muis zeker een aantal jaar meegaat. Optimale prestaties (USB rate bleef op 500Hz staan na switch naar MX518) en hij ligt gewoon geweldig in je hand.

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 18-05-2005 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mijn MX500 is naar m'n 2e pc verhuisd nadat ik een Razer DB had gekocht. Geen spijt van gehad en ik ben al helemaal aan de vorm van de DB gewend, maar als ik de MX500 weer even gebruik lijkt die (als ik eerlijk ben) toch ietsjes gemakkelijker in de hand te liggen. Het muiswiel van de MX500 voelt opeens wel erg gammel aan na de Razer DB een tijd gebruikt te hebben... Zowel het draaien als het klikken gaat bij de DB veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mja daar ben ik het wel mee eens, het scrollwiel van de DB is wel de meest degelijke die ik ben tegengekomen. Maar zoals gezegd, met die van de MX518 valt prima te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Yokozuna schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:19:
Mja daar ben ik het wel mee eens, het scrollwiel van de DB is wel de meest degelijke die ik ben tegengekomen. Maar zoals gezegd, met die van de MX518 valt prima te leven.
Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat ze daar geen aandacht aan geschonken hebben. De nieuwe Logitech (Pilot) Wheelmouse serie heeft een soepeler muiswiel dat wat beter aanvoelt (hij ligt al in de MM). Dat hadden ze er van mij wel in mogen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb sinds vandaag ook deze zeer mooie muis ter vervanging van m'n MX510. Ik heb dat Setpoint geinstalleerd en wil dat knopje wat standaard als back staat ingesteld als dubbelclick instellen en dat knopje next als back gebruiken. Doubleclick was geen probleem on in te stellen maar de next krijg ik niet als back. Bij de 510 had je met dat programma (mousepoint oid) keuze uit een hele lijst met andere opties voor de knoppen maar hier heb je maar een heel klein lijstje. Is hier een oplossing voor?

edit:
Ik heb het nu tijdelijk opgelost met een keystroke (alt-left).

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 20-05-2005 22:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Vraag: werkt de MX518 ook op 1600 DPI zonder de software te instaleren? , Mijn mx510 werkt nu op 400 dpi inverband dat als ik de drivers ervoor instaleer ik een versnelling voel waardoor ik niet correct meer kan aimen, met de juiste 360/CM verhouding. Tot nu toe ben ik erg tevreden met me mx510, maar omdat de mx518 op andere drivers werkt en andere sensor dacht ik dat ik misschien beter kon gaan voor dit muisje en wel 1600 DPI kan ervaren zonder de drivers te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelus20 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:13:
Vraag: werkt de MX518 ook op 1600 DPI zonder de software te instaleren? , Mijn mx510 werkt nu op 400 dpi inverband dat als ik de drivers ervoor instaleer ik een versnelling voel waardoor ik niet correct meer kan aimen, met de juiste 360/CM verhouding. Tot nu toe ben ik erg tevreden met me mx510, maar omdat de mx518 op andere drivers werkt en andere sensor dacht ik dat ik misschien beter kon gaan voor dit muisje en wel 1600 DPI kan ervaren zonder de drivers te instaleren.
Yep, je kan de DPI zelf veranderen met de + en - knoppen bi de scroll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
angelus20 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:13:
Mijn mx510 werkt nu op 400 dpi inverband dat als ik de drivers ervoor instaleer ik een versnelling voel waardoor ik niet correct meer kan aimen, met de juiste 360/CM verhouding.
Als je mouseaccel uit zet bij je Mouseware heb je nul komma nul versnelling. Anders ligt het aan het spel wat je speelt. Bij sommige spellen is het niet uit te schakelen (Quake 2, Halo), maar als je geen drivers installeert heb je sowieso altijd een kleine versnelling die in XP is ingebouwd, tenzij je de registry fix gebruikt. Vziw werkt de MX510 altijd op 800 DPI... Logitech Advanced Mouseware programma'tje al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb de MX518 ook sinds een weekje. Ik moet zeggen: Heeeerlijk ding!
Hij ligt super in de hand, beter dan de Microsoft Intelli Explorer 4.0 of 6.0. Kep met beide nu gewerkt en ik vind de MX518 toch lekkerder. Daarnaast was ik eerst niet zo te spreken over de paintjob. Ik had hem op internet gespot en dacht bij mezelf: dit ding komt net van Uranus af ofz. |:( Ik heb em toen toch maar besteld, omdat het gewoon 1 van de beste muis van deze tijd zou zijn. Ik moet nu eerlijk zeggen. Ik kreeg hem thuisgestuurd en vond hem gelijk een stuk mooier dan de plaatjes op internet. Hij past eigelijk perfect bij me Dell i9300 met Carbon snap on Cover _/-\o_ Beide grijs/zwart tinten erop.

Over de game performance kan ik eigelijk nog niet zoveel zeggen, aangezien ik nog niet echte shoot-games op me lappy heb staan, maar ook hier maak ik mij geen zorgen om :P

Aanradertje dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

nieuwe computer, nieuwe muis ;)
ook ik heb de 518 ook maar gekocht. ik vind/vond de paintjob altijd eik wel mooi. past ook redelijk goed bij mijn ultra x alleen het zilver van het tobo is lichter mja
joe kan't haaf ut oall

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Ik gebruik de mx518 nu 2 dagen ..... daarvoor heb ik 3 jaar met de Microsoft Explorer_3 gepseeld.

Dus ik dacht koop de mx518 .... ik speel eigenlijk alleen maar quake3 ( kan er ook nix aan doen :))

Wat me als eerste opvalt is dat deze muis onzettend snel is vergleken met de E3 ..... maar als je de mx518 op 1600 dpi zet heb ik echt geen controle meer over de muis. Op 800 dpi heb ik wel controle maar dan moet ik de sens.... wel met de helft naar beneden gooien.

Ik heb de drivers geinstalled .. en moet zeggen deze werken perfect :) dit is wel een anders geweest met Logitech:)

Nu heb ik een aantal vragen over de software....ik ben geen Logitech kenner.

Als je de setpoint opengooit ( ik wil dus "abosluut " geen muis_acceleratie ) staat bij speed and accelaration *setpoint implemetation of *OS implementation welke moet ik nu nemen ? ik merk geen verschil.

m.a.w ....... ik heb steeds het gevoel dat er nog steeds muis_acceleratie inzit :( waardoor de muis gewoon te snel gaat ( wel precies btw ) ik draai met winxp_pro en de "regkey" heb ik gebruikt voor de accel uit te zetten.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand met 1600 dpi speelt :? bijna onmogelijk lijkt me ?

Waar het volgens mij op neerkomt is dat hoe hoger de dpi ... hoe meer acceleratie je krijgt, dat is tenminste mijn gevoel of zit ik er nu helemaal naast. ( kan iemand die muiskenner is het kort aan me uitleggen ? ) mischien wordt het me dan duidelijker.

Als ik nu op 1600 dpi wil spelen in quake3 ( meer dpi is meer accuracy toch ? ) hoe moet ik dat dan in godsnaam instellen bij setpoint om zo minmogleijk acceleratie te krijgen.

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet terug wil naar de Explorer3 ... die voelt nu opeens wel heel hakerig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RoaDHouse schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 03:07:
Ik gebruik de mx518 nu 2 dagen ..... daarvoor heb ik 3 jaar met de Microsoft Explorer_3 gepseeld.

Dus ik dacht koop de mx518 .... ik speel eigenlijk alleen maar quake3 ( kan er ook nix aan doen :))

Wat me als eerste opvalt is dat deze muis onzettend snel is vergleken met de E3 ..... maar als je de mx518 op 1600 dpi zet heb ik echt geen controle meer over de muis. Op 800 dpi heb ik wel controle maar dan moet ik de sens.... wel met de helft naar beneden gooien.

Ik heb de drivers geinstalled .. en moet zeggen deze werken perfect :) dit is wel een anders geweest met Logitech:)

Nu heb ik een aantal vragen over de software....ik ben geen Logitech kenner.

Als je de setpoint opengooit ( ik wil dus "abosluut " geen muis_acceleratie ) staat bij speed and accelaration *setpoint implemetation of *OS implementation welke moet ik nu nemen ? ik merk geen verschil.

m.a.w ....... ik heb steeds het gevoel dat er nog steeds muis_acceleratie inzit :( waardoor de muis gewoon te snel gaat ( wel precies btw ) ik draai met winxp_pro en de "regkey" heb ik gebruikt voor de accel uit te zetten.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand met 1600 dpi speelt :? bijna onmogelijk lijkt me ?

Waar het volgens mij op neerkomt is dat hoe hoger de dpi ... hoe meer acceleratie je krijgt, dat is tenminste mijn gevoel of zit ik er nu helemaal naast. ( kan iemand die muiskenner is het kort aan me uitleggen ? ) mischien wordt het me dan duidelijker.

Als ik nu op 1600 dpi wil spelen in quake3 ( meer dpi is meer accuracy toch ? ) hoe moet ik dat dan in godsnaam instellen bij setpoint om zo minmogleijk acceleratie te krijgen.

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet terug wil naar de Explorer3 ... die voelt nu opeens wel heel hakerig aan :)
Setpoint implementatie gebruiken en acceleratie uitzetten in Logitech drivers.

Op 1600 DPI is prima te spelen als je de sensitivity van het spel maar laag genoeg zet.
Hierdoor beweegt je muis op dezelfde snelheid als je oude muis, maar met 4x meer precisie. Wanneer je de sensitivity niet verandert, beweegt je muis 4x sneller met gelijke precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
THW Arie schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:05:
[...]

Setpoint implementatie gebruiken en acceleratie uitzetten in Logitech drivers.

Op 1600 DPI is prima te spelen als je de sensitivity van het spel maar laag genoeg zet.
Hierdoor beweegt je muis op dezelfde snelheid als je oude muis, maar met 4x meer precisie. Wanneer je de sensitivity niet verandert, beweegt je muis 4x sneller met gelijke precisie.
Juist. @RoaDHouse: in Quake 3 gewoon in de console typen: /sensitivity 4 (ofzo, een lager getal dan wat je nu hebt) en voor de zekerheid /cl_mouseaccel 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ok ... ik heb de sens nu heel laag staan, maar hij blijft wel heel erg snel ( te snel vind ik ) maar goed mischien moet ik er wel aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
DPI heeft niets met precisie te maken maar puur met gevoeligheid, DPI = dotch per inch = de hoeveel pixels die je muis beweegt over het scherm als je je muis 1 inch versleept. Daarom is je muis simpelweg 2x gevoeliger op 1600DPI t.o.v. 800DPI.

Hier zijn al discussies over geweest en nu met de MX518 is het bewezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Yokozuna schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:02:
DPI heeft niets met precisie te maken maar puur met gevoeligheid, DPI = dotch per inch = de hoeveel pixels die je muis beweegt over het scherm als je je muis 1 inch versleept. Daarom is je muis simpelweg 2x gevoeliger op 1600DPI t.o.v. 800DPI.
Lekker misplaatst weer, want dit is maar de helft van het verhaal. Er is maar één reden waarom mensen een 1600 DPI muis kopen en dat is: meer precisie.

Stel je hebt een 800 DPI muis die je gebruikt op sensitivity 4. Wat je met nu met een 1600 DPI muis kunt is:

1. sens 4 blijven gebruiken -- je effectieve sensitivity is nu 2x zo hoog als bij je 800 DPI muis, maar met dezelfde precisie;
2. sensitivity 2 gebruiken, wat gelijk is aan sens 4 op 800 DPI, maar 2x zo precies.

Ik zit zelf met mijn Diamondback ongeveer tussen 1 en 2 in; mijn effectieve sensitivity is wat verhoogd, maar de toegenomen precisie/consistentie is duidelijk te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb de MX518 en het is een muis dat lekker in gebruik is, vooral het on the fly kunnen aanpassen van de DPI is prettig (vooral als je iets ontwerpt).

Ik vind alleen de plastic dat gebruikt wordt plakkerig aanvoelen, en de design...hmmm...de razer design vind ik "vlotter"/ mooier... Ik heb meteen maar een goede muismat besteld + hyperglides naar aanleiding van deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30
guardian-spirit schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:09:
Ik heb de MX518 en het is een muis dat lekker in gebruik is, vooral het on the fly kunnen aanpassen van de DPI is prettig (vooral als je iets ontwerpt).

Ik vind alleen de plastic dat gebruikt wordt plakkerig aanvoelen, en de design...hmmm...de razer design vind ik "vlotter"/ mooier... Ik heb meteen maar een goede muismat besteld + hyperglides naar aanleiding van deze topic
Dat vind ik dus een groot nadeel ten opzichte van mn oude MX500. Die "lak" coating op de MX518 is zwaar irritant. Gaat plakken en er blijft allemaal rotzooi op zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 17-06-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

FallenAngel666 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:14:
[...]

Dat vind ik dus een groot nadeel ten opzichte van mn oude MX500. Die "lak" coating op de MX518 is zwaar irritant. Gaat plakken en er blijft allemaal rotzooi op zitten.
Ik vind dit ook een groot nadeel. Heb nu een Diamondback voor bij m'n laptop thuis, en een MX518 in de laptop tas voor onderweg.
Als ik weg ga met de laptop is gamen toch niet belangrijk en dan is de plakkerige MX518 lak niet zo storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
FallenAngel666 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:14:
[...]

De laatste keer dat ik mijn MX500 open had, zag ik dat er in de kap meerdere schroefjes zitten voor de extra knoppen, maar waarschijnlijk kan ook het plastic gedeelte losgemaakt worden van het rubberen gedeelte. Als je dus alleen dat plastic gedeelte van de kap (waar je handpalm normaal op ligt) los schroeft en dat van de MX518 hiermee vervangt, heb je een MX518 die als MX500 aanvoelt. Ik heb alleen geen MX518 om het te proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze muis is echt geweldig ik heb de razorback gehad en de mx518 ik vind de mx echt geweldig, ik wil echt geen andere muis meer, ik heb altijd intelli mouse gehad maar vergeleken met deze muis was die oude muis waardeloos,

Goed vast te houden heel fijn in mn hand.
Lekkere snelheid vooral on the fly wisselen.

Kortom goede muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ga hem zo ophalen, is dit dus de meest relaxte muis die er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Deze muis komt pas echt tot zijn recht als je een paar goede hyperglides hebt, en goede muismat.
Lees deze topic even door:

Mousepads & stuff

het on the fly aanpassen van de DPI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Alsem1 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:09:
Ik ga hem zo ophalen, is dit dus de meest relaxte muis die er is?
Relaxt lijkt me niet echt de juiste term, maar met deze muis óf de Razer Diamondback (heeft dezelfde sensor op een typenummer na) zijn de beste muizen voor gamers momenteel. Het enige wezenlijke verschil is de vorm van de muis en hoe de knoppen (en muiswiel) aanvoelen (en de MX518 heeft wat meer knoppen). Het slimste is om naar bijv. de Mediamarkt te gaan om even te voelen welke van de twee je beter in de hand vind liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Aham brahmasmi schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:53:
[...]
Relaxt lijkt me niet echt de juiste term, maar met deze muis óf de Razer Diamondback (heeft dezelfde sensor op een typenummer na) zijn de beste muizen voor gamers momenteel. Het enige wezenlijke verschil is de vorm van de muis en hoe de knoppen (en muiswiel) aanvoelen (en de MX518 heeft wat meer knoppen). Het slimste is om naar bijv. de Mediamarkt te gaan om even te voelen welke van de twee je beter in de hand vind liggen.
ik heb nu de mx518, hij ziet er goed uit en past bij de rest van me pc, het is wel eff wennen aan de vorm, maar dat gaat wel lukken.
vooral al die knoppen zijn handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Ik heb zojuist alles geleverd gekregen. Ik heb nu;

Logitech MX 518
Steelpad S&S

Die combi is echt voortreffelijk!

Je krijgt bij je S&S trouwens ook padsurfers. Heb ze nog niet getest. Die onder mn MX zitten zijn ook prima!

Vanavond even gamen... COD e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 19:07
Ik wil in ventrilo (praatprogramma) de knoppen op de zijkant binden als speakknop, maar dat krijg ik niet voor mekaar. Ook niet als ik de mouseware installeer/deinstaller, of de knoppen bind aan geen functie of niet toegewezen. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
De mx518 komt pas goed tot zijn recht icm een goede mousepad / glides ben ik vandaag achter gekomen: guardian-spirit in "Mousepads & stuff" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken de MX 518 en ben al dagen aan het kloten met die Setpoint zooi.

Ik wil de software een beetje finetunen voor Call of Duty maar die gamedetectie ziet COD niet. Nou las ik op de Logitech site,

If you have an MX518 mouse:
Game recording allows you to quickly and easily add a game to your Recognized Game list. To record a game using a MX518 mouse, launch the desired game and press and hold the application switch button on the mouse for 2 to 3 seconds or until you hear the audio notification.

Audio notification during game recording and sensitivity switching:
Audio notification is available for DPI switching but is OFF by default. You can enable this notification on the Advanced Game Settings screen in SetPoint, and then assign your own sounds in the Windows Sound Control Panel. Please see our FAQ 2209 for instructions on how to use this feature.

Note: This version of SetPoint is designed specifically for the MX™518 Gaming-Grade™ Optical Mouse. Logitech does not support the use of SetPoint 2.30 with any other mouse.

Kan iemand mij uitleggen walke knop er bedoeld wordt met de Application switch button?

Tevens krijg ik totaal geen geluidje te horen tijdens het switchen van DPI. Ik heb al mn Windows sounds off staan. Kan het hier iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:45:
Ik heb sinds 2 weken de MX 518 en ben al dagen aan het kloten met die Setpoint zooi.

Ik wil de software een beetje finetunen voor Call of Duty maar die gamedetectie ziet COD niet. Nou las ik op de Logitech site,

If you have an MX518 mouse:
Game recording allows you to quickly and easily add a game to your Recognized Game list. To record a game using a MX518 mouse, launch the desired game and press and hold the application switch button on the mouse for 2 to 3 seconds or until you hear the audio notification.

Audio notification during game recording and sensitivity switching:
Audio notification is available for DPI switching but is OFF by default. You can enable this notification on the Advanced Game Settings screen in SetPoint, and then assign your own sounds in the Windows Sound Control Panel. Please see our FAQ 2209 for instructions on how to use this feature.

Note: This version of SetPoint is designed specifically for the MX™518 Gaming-Grade™ Optical Mouse. Logitech does not support the use of SetPoint 2.30 with any other mouse.

Kan iemand mij uitleggen walke knop er bedoeld wordt met de Application switch button?

Tevens krijg ik totaal geen geluidje te horen tijdens het switchen van DPI. Ik heb al mn Windows sounds off staan. Kan het hier iets mee te maken hebben?
Het DPI switch geluidje kun je zelf instellen bij je windows geluiden. Dus ja, dat heeft er mee te maken.

De application switch knop, is het knopje onder het scrollwheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:13:
[...]

Het DPI switch geluidje kun je zelf instellen bij je windows geluiden. Dus ja, dat heeft er mee te maken.

De application switch knop, is het knopje onder het scrollwheel.
Thanks, het werkt. Heb zelf even de soundjes er onder gezt. Simpele tikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik had ergens gelezen dat in de mx518 ergens een gewichtje zit, waar zit die? ik heb hem open geschroeft, er is een veertje uit gevallen, hij werkt nog wel zonder problemen, kan zelf ook niet bedenken waar die voor zou kunnen dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Alsem1 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:04:
ik had ergens gelezen dat in de mx518 ergens een gewichtje zit, waar zit die? ik heb hem open geschroeft, er is een veertje uit gevallen, hij werkt nog wel zonder problemen, kan zelf ook niet bedenken waar die voor zou kunnen dienen.
Bij mij mx510 zit die aan de andere kant van de hardware, dus aan het plastic(onderkant) aan de handpalm kant, het kapje die je er dus afhaalt. Daar zit een koperen gewichtje ingeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ToFast schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:
[...]

Bij mij mx510 zit die aan de andere kant van de hardware, dus aan het plastic(onderkant) aan de handpalm kant, het kapje die je er dus afhaalt. Daar zit een koperen gewichtje ingeschroefd.
hmm, het veertje zit er weer in, heb geen gewicht kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Alsem1 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:26:
[...]

hmm, het veertje zit er weer in, heb geen gewicht kunnen vinden..
In de 518 zit geen gewichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
RoaDHouse schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:46:
[...]

In de 518 zit geen gewichtje :)
valt er wel iets anders te tweaken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Zaag wat overtollig plastic weg dan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Alsem1 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:04:
Nou, je hebt mensen die zwaardere muizen fijn vinden en mensen die lichtere muizen fijn vinden. Veel gamers vinden het fijner als een muis wat lichter is, want hoewel het natuurlijk fractioneel is, scheelt het wel iets in bewegingssnelheid. Een lichte muis is net wat responsiever. De MX510 werd in het begin door velen als net iets te zwaar gezien, waarschijnlijk heeft Logitech daarom in de MX518 het gewicht er uitgehaald. Hoef je niet zelf aan het sleutelen. :)

Dat veertje zal trouwens wel dienen om het scrollwiel op zijn plek te houden, of ervoor te zorgen dat het mooi omhoog komt nadat je er in het midden op hebt gedrukt (maar wie doet dat nou ;)).

Meer ontopic, ik heb 'm een paar keer geprobeerd maar ik vind de handling en het gemak niet schokkend beter dan de MX510 die ik nu heb. 1600 DPI is mooi, maar daar heb je natuurlijk erg weinig aan tenzij je een belachelijk hoge sensitivity hebt (in tegenstelling tot wat hier door sommigen beweerd wordt is een hoge optische resolutie belangrijker als je een hoge sensitivity hebt, want als je een lage sensitivity hebt dan zal de textuur van het oppervlak waar je hem op gebruikt altijd wel snel genoeg onder de sensor langskomen om niet de grens van de optische resolutie te overschrijden). En aangezien de meeste gamers een lage sensitivity gebruiken heb je daar dus niet echt superveel aan.

Mooie aanschaf als je nog geen (goede) muis hebt, heb je al bijv. een MX510 dan betwijfel ik of het het geld waard is. :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

alm

Kun je met de MX518 de twee knopjes voor en achter de scroll wheel ook zo instellen dat die als scroll knopjes gebruikt kunnen worden? Net zoals bij de MX510 bedoel ik dan.

Overigens gebruik ik liever geen Logitech software, want de MouseWare software maakte het scrollen altijd minder fijn dan zonder de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Mijn mx518 heeft soms muisflip/mouseflip in css.
Vooral als het druk is en ik snel mn muisje heen en weer doe, dan sta is soms in 1 keer omhoog te kijken
Dit gebeurt pas sinds vanaf 2 week terug dat ik het merk niet heel vaak maar iets van 1X zoveel uurtjes

het hangt aan de usb, setpoint geinstalleerd, 800dpi, op een steelpad QcK

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

kless schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:42:
Mijn mx518 heeft soms muisflip/mouseflip in css.
Vooral als het druk is en ik snel mn muisje heen en weer doe, dan sta is soms in 1 keer omhoog te kijken
Dit gebeurt pas sinds vanaf 2 week terug dat ik het merk niet heel vaak maar iets van 1X zoveel uurtjes

het hangt aan de usb, setpoint geinstalleerd, 800dpi, op een steelpad QcK
Zit er misschien wat stof op de sensor? Probeer met een wattenstaafje voorzichtig het oogje schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

THW Arie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:47:
[...]

Zit er misschien wat stof op de sensor? Probeer met een wattenstaafje voorzichtig het oogje schoon te maken.
Zit geregeld stofje op.
FF blazen en is weg. maar het is hier in dit hok ook stoffig,
Slaapkamer, vloerbedekking, kat, studiehok, veel in en uitlopende mensen.

van m'n mx510 kan ik dit probleem namelijk niet herinneren. als daar stof in de weg zat dan merkte ik dat meteen, muis was dan vrijwel onbruikbaar.

maar misschien kon het ook wat ander zijn dat er anderen dat ook hadden, te sloom syteem, brakke USB, brakke muis. je weet maar nooit met hardware

[ Voor 13% gewijzigd door kless op 14-03-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Heb nu een MX500 die soms last heeft van een rechtermuisknop die geen zin heeft..
erg leuk in cs (is me bukknoppie) wil je sproeien ,gaat je poppetje omhoog/omlaag/omhoog ect..

Ik zit dus even te kijken na een leuke nieuwe muis.. model van de MX500 voelt lekker in de hand.
en denk er dus overna om een MX518 te halen..

Vraag me alleen af. dit is natuurlijk een hogere dpi ect. en wil natuurlijk de zelfde dpi als mijn mx500 instellen..is dit goed te doen? aangezien ik al jaren game met deze muis en mijn game sens ect is afgesteld in de loop der jaren dat ik er goed mee raak, en ik dit dus wil behouden!

Gebruik momenteel geen Logitech drivers, dus weet niet op welke dpi hij nu staat? kan ik dit ergens zien? en moet ik voor de nieuwe muis perse de drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Passie-m schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:17:
Heb nu een MX500 die soms last heeft van een rechtermuisknop die geen zin heeft..
erg leuk in cs (is me bukknoppie) wil je sproeien ,gaat je poppetje omhoog/omlaag/omhoog ect..

Ik zit dus even te kijken na een leuke nieuwe muis.. model van de MX500 voelt lekker in de hand.
en denk er dus overna om een MX518 te halen..

Vraag me alleen af. dit is natuurlijk een hogere dpi ect. en wil natuurlijk de zelfde dpi als mijn mx500 instellen..is dit goed te doen? aangezien ik al jaren game met deze muis en mijn game sens ect is afgesteld in de loop der jaren dat ik er goed mee raak, en ik dit dus wil behouden!

Gebruik momenteel geen Logitech drivers, dus weet niet op welke dpi hij nu staat? kan ik dit ergens zien? en moet ik voor de nieuwe muis perse de drivers installeren?
Een Logitech MX500 werkt standaard op 400 DPI. Wanneer je de Logitech drivers installeert gaat de muis op 800DPI werken, maar heb je wel kans op negatieve acceleratie als je de muis snel beweegt.

De Logitech MX518 werkt standaard ook op 400DPI. Dit kun je echter veranderen met de knopjes op de muis naar 800DPI en 1600DPI. Elke keer als je reboot, of suspend wordt dit echter weer teruggezet naar 400DPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Ja dit is ook de reden waarom ik in het begin ook nooit die drivers installeerde..kreeg een versnelling in cs, en 400 dpi werkt prima. dus dan zal het met de mx518 ook prima gaan!

bedankt voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen de MX518, voorheen had ik de MX510 wat mij ook zeer goed beviel.

De muis bevalt mij goed, mooi design.

Nadeel vind ik dat er 40 mb aan een muisdriver geinstalleerd moet worden. Ik heb begrepen dat de muis zonder drivers alleen op 400dpi draait en met drivers automatisch in Windows op 1600dpi. Ik kan merken dat het een stuk soepeler is als ik de SetPoint drivers installeerd.

Tot mijn verbazing vind ik bij de muisinstellingen van Logitech een menu voor Games en 1600dpi mode? Hoezo, werkt de muis automatisch niet in 1600pdi mode in spellen? Moet dat allemaal speciaal worden ingesteld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Jep.

Volgens mij kon je ook zonder drivers de instellingen op 400, 800 en 1600dpi zetten..? Met drivers kon je dacht ik de gevoeligheid bijv. ook op 1200 zetten.. :?

* Scipionyx heeft deze muis ook maar heeft eigenlijk de gevoeligheid altijd op 800dpi staan.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:29:
Ik heb sinds 2 dagen de MX518, voorheen had ik de MX510 wat mij ook zeer goed beviel.

De muis bevalt mij goed, mooi design.

Nadeel vind ik dat er 40 mb aan een muisdriver geinstalleerd moet worden. Ik heb begrepen dat de muis zonder drivers alleen op 400dpi draait en met drivers automatisch in Windows op 1600dpi. Ik kan merken dat het een stuk soepeler is als ik de SetPoint drivers installeerd.

Tot mijn verbazing vind ik bij de muisinstellingen van Logitech een menu voor Games en 1600dpi mode? Hoezo, werkt de muis automatisch niet in 1600pdi mode in spellen? Moet dat allemaal speciaal worden ingesteld? :?
Zonder drivers:
Standaard 400 DPI, met knopjes te verhogen naar 800, 1600 DPI

Met drivers:
Standaard 400DPI, met knopjes te verhogen naar 800 en 1600 DPI + een aantal custom DPI's die je in de software kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:05:
[...]

Zonder drivers:
Standaard 400 DPI, met knopjes te verhogen naar 800, 1600 DPI

Met drivers:
Standaard 400DPI, met knopjes te verhogen naar 800 en 1600 DPI + een aantal custom DPI's die je in de software kunt instellen.
Thx.

maar zonder de SetPoint drivers te installeren zullen ook games gewoon in 1600 dpi modus werken ?

En hoe kan ik zien zonder SetPoint drivers te installeren wanneer je in 1600 modus ben? bij de standaart muisinstellingen?

Ik zit nu op mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:34:
[...]

Thx.

maar zonder de SetPoint drivers te installeren zullen ook games gewoon in 1600 dpi modus werken ?

En hoe kan ik zien zonder SetPoint drivers te installeren wanneer je in 1600 modus ben? bij de standaart muisinstellingen?

Ik zit nu op mn werk.
Ja, maar je kan dit niet zien (wel voelen uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen heb ik last van een 'haperende' linkermuisknop van m'n mx518. Eerst dacht ik dat het aan een softwareprobleem lag (had perongeluk usb 2.0 drivers voor een pci 2.0 kaart van een andere pc geinstalleerd op m'n pc) maar na deze verwijdert te hebben bleef het probleem.Ook na hem aangesloten te hebben via het usb naar ps2 koppelstukje blijft deze , zowel in windows als in games haperen.

Met m'n vorige muis had ik nét het zelfde probleem (mx510) en heb daarom deze muis gekocht. Ik heb dat het niet alweer hetzelfde is en dat ik weer opnieuw een muis kan kopen :(

Iemand met gelijkaardige ervaringen / tips / andere hulp ?

Zou zeer gewardeerd worden , bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:58:
[...]
Iemand met gelijkaardige ervaringen / tips / andere hulp ?

Zou zeer gewardeerd worden , bvd :)
Ja, rotte knoppen op zowel de 510 als de 518.
Tip ? Ga terug naar de winkel en ruil. Zelf heb ik ze bij MyCom gekocht en die doen absoluut niet moeilijk als het spul niet functioneert. Daarnaast geeft Logitech zelf 3 jaar garantie op de MX518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ik heb ook de MX518...

Ik vind hem te groot en te zwaar + dat ik snel van die vieze plekken heb op mijn muis waar ik mij aan irriteer...

vond hem in het begin wel cool... maar ben hem nu wel zat.

Op zich (om het niet op een flame te laten lijken) kan je er goed mee aimen, alleen heb ik er een hekel aan om mijn hele hand op te leggen. Dus ik zit erover te denken om mijn mx518 te verpatsen en een G1 te kopen (das een standaard lijkende muis, maar met een mx510 sensor erin ;) ). maar tot die tijd doe ik het met mijn standaard logitech muis.

Ik raad hem wel aan voor mensen die graag hun hele hand op de muis hebben.

PS: ik heb es een test gedaan. mijn mx518 was 180 gram (of was het 150) tegenover 80 gram van mijn standaard muis waar ik het gewicht uit heb gehaald o.0 en bij de mx518 kan je er geen gewicht uithalen!

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Greyh0und schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:52:
... en bij de mx518 kan je er geen gewicht uithalen!
Bij mijn mx510 echter wel, dit gewichtje zit in de bovenkant van de muis(plastic kapje waar je hand op rust) bij de jouwe dus denk ik ook. In de vorm van een koperen vierkant, met ronde hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

ToFast schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:03:
[...]

Bij mijn mx510 echter wel, dit gewichtje zit in de bovenkant van de muis(plastic kapje waar je hand op rust) bij de jouwe dus denk ik ook. In de vorm van een koperen vierkant, met ronde hoeken.
nope... Ik heb hem al opengehad... en op google gezocht... helemaal niets :'(

[gerucht-modus] de mx510 had het wel zoals jij zei, maar veel mensen vonden de mx510 te zwaar dus had logitech het gewichtje eruit gehaald. Op zich wel goed, zij het dat de muis dan nog zwaar is. [gerucht-modus]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
eff waarschuwing: als jet het stickertje van je muis afhaalt doen ze moeilijk over garantie. (geen dus.. dan maar een g5 kopen).
het klikdingetje onder mijn rechtermuisknop doet niks meer, de rest werkt nog prima, valt dit te repareren? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Vraagje, de cruise-snelheid van de MX518 is lager dan die van de MX510, terwijl ik de snelheid op z'n max heb staan (net zoals ik bij m'n MX510 heb). Is er misschien een manier waarom ik de cruise-snelheid stiekem nog wat sneller kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb een vraag over de aanpassing van de extra toetsen op de mx-518.

Tijdens het spelen van een spel kan ik de toetsen "vorige" en "volgende" (aan de zijkant) toewijzen aan in game functies. Dit zou ik ook graag doen voor de toetsen + en - boven en onder het scroll wieltje (oorspronkelijk ingesteld voor het aanpassen van de gevoeligheid). Hoe doe ik dit?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

badslats schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:12:
Ik heb een vraag over de aanpassing van de extra toetsen op de mx-518.

Tijdens het spelen van een spel kan ik de toetsen "vorige" en "volgende" (aan de zijkant) toewijzen aan in game functies. Dit zou ik ook graag doen voor de toetsen + en - boven en onder het scroll wieltje (oorspronkelijk ingesteld voor het aanpassen van de gevoeligheid). Hoe doe ik dit?

mvg
In de config van spelletjes nakijken hoe de standaardknoppen heten.
En dan daarna een bind schrijven voor

Bijvoorbeeld voor cs:s

bind "mouse4" "+attack"
bind "mouse5" "jump"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
bedankt voor uw reactie maar ik begrijp u niet goed. waar dien ik deze "bind" te schrijven?

Ik speel vooral bf en daar wordt een toets toegewezen door op de functie te klikken en daarna op de gewenste toets... U mag het gerust op leek-niveau uitleggen 8)7

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

badslats schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:52:
bedankt voor uw reactie maar ik begrijp u niet goed. waar dien ik deze "bind" te schrijven?

Ik speel vooral bf en daar wordt een toets toegewezen door op de functie te klikken en daarna op de gewenste toets... U mag het gerust op leek-niveau uitleggen 8)7

mvg
google instellingen/settings + bf? battle field?
of BF zoeken hier?

config.cfg
instellingen.ini
game.txt

dat soort bestanden onthouden vaak je knoppen, resolutie, geluid en andere instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de MX518 muis. Als ik die in dit topic mag stellen. Ik zit er al een paar dagen mee te klooien. Het probleem is dat de muis steeds veranderd van 'snelheid'. Gevoeligheid dus. Ook werken de 'curstom' functies die ik heb ingesteld niet. Zo heb ik het + en - symbooltje rondom het scroll wiel een functie gegeven.

Ik heb al gezocht op 'gevoeligheid', op internet, maar daar kom ik niet veel verder mee.
Ik heb het programma SetPoint van Logitech opnieuw geïnstalleerd, ook heb ik de muis van USB poort gewisseld. Het probleem blijft.

Enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dacht dat die + en - knoppen puur en alléén voor gevoeligheid (DPI) waren..?
Zou overigens wel cool zijn als dat kon.. Anyway, ik heb hier geen setpoint-drivers. Muis werkt als een standaard muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de + en - knoppen heb ik ingesteld, 'een hele pagina scrollen'. Anyway, de ene minuut werkt het wel, de andere minuut niet. Raar & irritant probleem

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als ik een keuze moet maken tussen de MX 518 & de VX Revolution, welke raden jullie dan aan. Bij Azerty is de VX 1 euro duurder dus dat doet me niks. Hij is uiteraard om te gamen...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• BioHazard
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

NeoMe schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:41:
Als ik een keuze moet maken tussen de MX 518 & de VX Revolution, welke raden jullie dan aan. Bij Azerty is de VX 1 euro duurder dus dat doet me niks. Hij is uiteraard om te gamen...
Gamen? MX518

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ja, las al niks meer dan + over de mx518...die Evo ziet er ook wel vet uit en is geloof ik nieuwer...maar niet met draadje dus...denk dat het mx518 wordt...kost 40 euro geloof ik...percies de prijs die ik er aan uit wou geven.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 11:25
ey ik heb een probleem met mijn mx518, als ik fps games speel en dan schiet met een volautomatisch wapen blijft de linker muis knop hangen met als resultaat dat hij blijft schieten. je moet dan eerst weer de muisknop indrukken voor dat ie stopt erg irritant.

Heb al setpoint naar default gezet,en setpoint op nieuw geinstalleerd werkt ook niet.

iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?
Pagina: 1 2 3 Laatste