Logitech MX518 - Ervaring?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Beetje bump... hè?
Maar goed, ik had dat ook, en bij mij was een frisse reboot genoeg. Aangezien jij het prob. niet alleen vandaag hebt, zal ik je helaas niet kunnen helpen.
(voor de duidelijkheid: ik heb dus ook zo'n MX518 ding. Vind het 'n lekker e muis)

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
jammer dat ie zo snel plakkerig word :S voor de rest super ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PainkillA schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:50:
jammer dat ie zo snel plakkerig word :S voor de rest super ding.
Dan weet ik niet wat jij eerst met je hand doet hoor :D

Anyway, dat 'ie glad is heeft inderdaad als nadeel dat je je handen zeker wel moet wassen als je net een chippie aangeraakt hebt oid, want anders ga je dat meteen merken. Voordeel is wel dat het heel simpel schoon te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Hmm... moet idd wel zeggen dat die van mij ook vrij snel plakt... Nou heb ik ook gewoon van nature zweterige uiteinde van ledematen (kuch, ff beleefd houden). Oplossing, tijdens het wachten op een respawn gewoon ff je handen aan je broek afvegen ;)

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badslats schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:12:
Ik heb een vraag over de aanpassing van de extra toetsen op de mx-518.

Tijdens het spelen van een spel kan ik de toetsen "vorige" en "volgende" (aan de zijkant) toewijzen aan in game functies. Dit zou ik ook graag doen voor de toetsen + en - boven en onder het scroll wieltje (oorspronkelijk ingesteld voor het aanpassen van de gevoeligheid). Hoe doe ik dit?

mvg
Sorry voor het oprakelen van deze reeds oude topic maar ik wou er toch nog effe op doorgaan.

Wat is mijn probleem.
Ik heb me een onlangs een MX518 ter vervanging van mijn MX510 aangeschaft omdat mijn duim-buttons niet meer werkten in BF2 onder Vista 64bit Home Premium.
Voor de MX510 blijkt er geen driver ondersteuning meer te zijn in Vista ... jammer.
Dan maar een MX518 gehaald, setpoint 4.60 geinstalleerd ... de thumb buttons zijn nu wel te configureren in BF2.
Nu wil ik aan de andere 3 top-buttons toetsaanslagen toewijzen nl. toets 3, 4 en 5.
Dat werkt d.m.v. het setpoint menu ... getest in een kladblokje .. werkt prima .... alleen in game , reageerd BF2 er niet op :?
Iemand een idee waar dit kan aan liggen :?

ter info: al deze reeds opgenoemde toewijzigingen van buttons, functies werkten in BF2 onder XP vlekkeloos met mijn MX510 destijds.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, ik heb geen idee of en hoe ik kan uitvoeren wat ik wil.

Ik heb in Windows m'n linkse knoppen van m'n MX518 op pagina vooruit en achteruit staan. Maar ik wil deze in Call Of Duty 4 aan een toetsaanslag koppelen. Dus hij moet automatisch overschakelen naar die instelling als ik naar COD ga en andersom. Dit kan volgens mij niet met SetPoint, klopt dat?

Is daar dan toevallig een andere manier voor?

En ja, op mijn toenmalige reactie ben ik teruggekomen, vind het een fijn muiske. :P Drawer in "Logitech MX518 - Ervaring?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 04:23:
[...]

Sorry voor het oprakelen van deze reeds oude topic maar ik wou er toch nog effe op doorgaan.

Wat is mijn probleem.
Ik heb me een onlangs een MX518 ter vervanging van mijn MX510 aangeschaft omdat mijn duim-buttons niet meer werkten in BF2 onder Vista 64bit Home Premium.
Voor de MX510 blijkt er geen driver ondersteuning meer te zijn in Vista ... jammer.
Dan maar een MX518 gehaald, setpoint 4.60 geinstalleerd ... de thumb buttons zijn nu wel te configureren in BF2.
Nu wil ik aan de andere 3 top-buttons toetsaanslagen toewijzen nl. toets 3, 4 en 5.
Dat werkt d.m.v. het setpoint menu ... getest in een kladblokje .. werkt prima .... alleen in game , reageerd BF2 er niet op :?
Iemand een idee waar dit kan aan liggen :?

ter info: al deze reeds opgenoemde toewijzigingen van buttons, functies werkten in BF2 onder XP vlekkeloos met mijn MX510 destijds.
.
Ik heb geen antwoord op je vraag,
maar ik moet even zeggen dat mijn trouwe MX510-muis nog altijd naar behoren functioneert onder Windows Vista (Home Premium 64 bit) :)
Ook zonder de Setpoint-software te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan knop 5 niet configuren in een spel (dat is in windows: volgende) ik heb setpoint 4.60.122, in windows vista werkt dit wel naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik post maar hier in, aangezien de muis waarover ik het heb ook de MX518 is..

Ben nu al een hele tijd eigenaar van dit dingetje en werkt nog altijd naar behoren, maar voor sommige games kan ik maar niet de goeie sensitivity vinden, en soms als ik hem heb gevonden dan ben ik hem de volgende keer kwijt omdat ik per ongeluk met de sens. knoppen heb lopen klooien. Nu heb ik wel geluiden aan de + en - knop gebonden: dat doeng-doeng aansluit geluid van wanneer je bijvoorbeeld een usb-stick o.i.d. aansluit bij de +, en het doeng-doeng verwijder geluid als je die stick eruit haalt voor de - (dat klonk heel deskundig, did it not? 8)7 ).

Maar die doeng doengs vertellen me niet welke DPI het precies is.. Ik heb 700-900-1100-1300-1800, gewoon om allemaal te testen ingame, maar vooral die middelste 3 zijn lastig te onderscheiden. En ja ik weet, ik kan dan gewoon de hoogste DPI kiezen en dan aan het aantal doeng's ( 8)7 ) tellen naar welke instelling ik ga, maar daar wordt ik af en toe zo moe van bij urenlange sessies :( . Ik vraag me nu af of er niet een mogelijkheid bestaat om dit d.m.v. een klein berichtje in de hoek van je scherm weer te geven naar welke DPI je bent geschakeld. (al was het maar in windows, dat zou ook een verbetering zijn)

P.S. Bij Setpoint staat bij de geavanceerde game-instellingen het vakje 'Kennisgeving Activeren' wel aangevinkt, maar veel doet dit niet. Moest zelfstandig een geluid koppelen aan de knoppen.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Bumpje

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat merk je toch vanzelf? Of anders het aantal stapjes flink reduceren? Bijvoorbeeld 1800-1250-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400, 800 en 1600 zijn toch wel genoeg variaties lijkt me. De meeste spellen vinden 800 wel fijn geloof ik, Sommige oudere spellen zelfs liever 400 dpi. Boven de 800, tja waarom denk je dat ze bij 2000-2400 dpi weer terug zijn gegaan naar 1600-2000, omdat het geen zin heeft.
bovendien moeten alle spellen goed speelbaar zijn op 400-800 dpi, omdat de meeste mensen zo'n muis bezitten.
Denk ook dat tenzij je een game gedeeltelijk kan herprogrammeren je het toch bij geluiden moet houden. Game zit gewoon on top, dus dan zou dat een interventie zijn waardoor je game naar de achter wordt gedrukt. Bijv Logitec media keyboard kan dit, dan krijg je een melding te zien zoals; CAPSLOCK enabled/disabled. maar dat krijg je nauwelijks mee omdat het meteen weer verdwijnd en dus eerder irri is dan handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en je framerate donderd enorm in, want die Logitech toetsenbord software vreet 100% CPU op 1 core voor iets van drie tellen als je CAPS / Numlock indrukt...

Dat 800 DPI niet alles is kom je wel achter als je een 30" hebt en je een high-sense gamer bent.

Op de desktop heb ik nu mijn Logitech MX510 (800DPI) op maximale snelheid gezet in Windows en ga ik in ongeveer 3 inch het hele bureablad over (4960 pixels).

BF2 draai ik op 2132x1599. De grap is dat de minimale stap nu veel groter is dan een enkele pixel, wat er met snipen steeds in resulteerd dat je of net links van iemand mikt, of net rechts van iemand. Dat had ik met 1600x1200 natuurlijk ook al, maar dan was er gewoon minder detail om op te mikken. Nu is het ook veel makkelijker om te zien, omdat alles groter is. Ik ga nu dus zeker op zoek naar een muis met meer DPI's, en dat wordt waarschijnlijk de 1800 DPI MX518.

De nadelen van de MX518 lijken me:
-Te licht. In de MX510 zit een gewicht geschroeft, in de MX518 kennelijk niet.
-DPI +/- knopjes ipv scrollknopjes (is dit te veranderen in de drivers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je? Of je DPI wijzigen kan instellen op de scrollknop of andere buttons? Volgens mij kan dit niet, wel kun andere functies op de dpi knopjes instellen.
Net even documenten schakelaar uitgezet, want die raak ik wel eens aan tijdens het gamen. ook een nadeel is dat ik de DPI knop weleens aanraak, maar die laat ik zo staan omdat ik die wel regelmatig gebruik.

Goed om te weten dat het bij hoge resoluties toch erg veel uitmaakt, wil je zeggen dat 1600 dpi dan te weinig is? Veel mensen spelen meestal wel lagere resolutie dan jij trouwens (ligt aan de game). Zelf merk ik eerlijk gezegt niet zoveel verschil in bijv RTCW, of ik nu 1024 speel of 1600, DPI blijft op 400 en muissnelheid op iets van 2.20. Ik zal er eens op gaan letten. Andere games maakt het mij niet zoveel uit want dan gaat het toch niet om kills en XP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt die gamedetectie niet echt goed.. ik merk geen verschil in sensitivity:
Game detectie is ingeschakeld.
en bij geav. game instel: stond bij herkende games helemaal niks. dit moet je handmatig opzoeken denk ik ?
dus heb ik dat gedaan via bladeren etc en de games toegevoegd.

zijn er ook mensen hier die uber options gebruiken aangezien logitech softwarematig niet echt goed is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:29:
Hoe bedoel je? Of je DPI wijzigen kan instellen op de scrollknop of andere buttons?
Nee, het scrollen op de DPI knopjes. Dus de knoppenwerking van de MX510
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:29:Volgens mij kan dit niet, wel kun andere functies op de dpi knopjes instellen.
Nice!
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:29:Net even documenten schakelaar uitgezet, want die raak ik wel eens aan tijdens het gamen.
Drivers niet installeren = 8e knop buiten werking :)
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:29:ook een nadeel is dat ik de DPI knop weleens aanraak, maar die laat ik zo staan omdat ik die wel regelmatig gebruik.
Ik zou hem helemaal deactiveren. :P
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:29:Goed om te weten dat het bij hoge resoluties toch erg veel uitmaakt, wil je zeggen dat 1600 dpi dan te weinig is? Veel mensen spelen meestal wel lagere resolutie dan jij trouwens (ligt aan de game). Zelf merk ik eerlijk gezegt niet zoveel verschil in bijv RTCW, of ik nu 1024 speel of 1600, DPI blijft op 400 en muissnelheid op iets van 2.20. Ik zal er eens op gaan letten. Andere games maakt het mij niet zoveel uit want dan gaat het toch niet om kills en XP. :)
BF2 is niet zo zwaar, zeker niet als je hem insteld op gamevoordeel ipv eyecandy. Dus geen fatsige schaduwen en lightning effecten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondek nieuwe functies op de MX518. Namelijk Cruise Control. :+
Heb er even naar gekeken. Mss dat je dit bedoeld.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/9974/mx518driveroptions1.jpg
PageUp en Down kan ook.

BF2 is een stuk nieuwer dan RTCW (DX7) natuurlijk, heb het zelf nog nooit gespeeld trouwens. 400dpi is net lekkerder in dat spel. Het is gewoon net gepwnd worden of mee kunnen doen. Soms jammer dat ervaren spelers niet ook weer eens met handicaps spelen, dus gewoon full graphics, dan wordt je maar eens verblind of zie niks door allemaal bloodsplatter. Maakt het ook weer eens op een andere manier spannend en komischer imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, dat bedoel ik. Dan rest nu alleen nog het punt dat de MX518 afgevallen is tov de MX510. Dat wordt openschroeven en er een stukje lood in plakken / schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Anderhalf jaar oud topic, maargoed ... blijft het 518 topic.

Ik heb de MX518 en nu begint deze te vervellen. Het matzwarte grip plastic komt her en der los te zitten en daaronder zit gewoon zwart glans. Hebben meer mensen er last van, zit erover na te denken om al het matte eraf te halen dan ziet ie er weer zo goed als nieuw uit. Zoveel waarde hecht ik niet aan die grip-touch.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dan heb je die muis zeker al heel wat uurtjes vast gehad?
Hier geen afbladder verschijnselen, alleen dat Logitech logo, maar dat was met m'n MX510 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Ik heb precies hetzelfde, met de MX518 en met mijn huidige muis, de Logitech MX400. De MX518 zag er echt niet meer uit (kan geen foto laten zien omdat deze is weggelopen?), de MX400 is bij mij, ter hoogte van het puntje van mijn duim is de onderlaag al zichtbaar. Bij het linkerdeel van mijn handpalm en en de rechtkant begint het gripplastic wat meer schubachtig te worden en zitten er wat blaasjes. Dus binnenkort is die er net zo aan toe als de MX518.
(Ik heb geen MX518 meer genomen omdat deze een hoge pieptoon had. Een MX400 heeft dat niet omdat dat geen optische muizen zijn, maar laser muizen.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Jep dat hoort bij die muis, bij mij is er niks meer van over :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Oke, ja ik zie mijn logo nog goed maar de grip zal ik er vanaf halen dan is die weer als nieuw. Bedankt voor de reacties !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij mij is het er ook een beetje af, vlak onder de < toets bij m'n duim zeg maar. Maar het is maar een klein beetje wat er af is. Maak me er niet zo druk om. Kwam er een week geleden ofzo pas achter :D

Stiekem ben ik wel 's aan het kijken voor een andere (Logitech) muis. Misschien een draadloze ofzo. Gewoon omdat ik een beetje uitgekeken ben op de MX518 :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1 2 3 Laatste