Logitech MX518 - Ervaring?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Hey,
Ik zat vandaag informatie te zoeken over een nieuwe muis, en kwam terecht in het Razer Diamondback - MX510 killer? topic en na veel discussie's te hebben gelezen over welke muis er nou echt beter was zag ik in een van de laatste posts informatie over de nieuwe muis van Logitech, de MX518.
In het topic staat een link naar E-bay en daar staat weer een link naar het bedrijf dat ze verkoopt Xuffix, een duitse internet shop.
En dit is ook de enige shop waar ik deze heb kunnen vinden, in pricewatch en op de Logitech website kan ik nog niks vinden over dit nieuwe type.
Bij het nieuws op tweakers.net is dit het enige resultaat.
Zou deze webshop Xuffix proto types verkopen of is de muis stilletjes geintroduceerd? En heeft iemand hier op GoT de muis al?

Dit zouden de specificatie's zijn:
• Extrem hochauflösende optische Maus - für Spielexperten
• Drei Auflösungsstufen - während des Spiels ohne Treiber umschaltbar
• Optisches System MX mit 1.600 dpi - ermöglicht eine besonders flüssige Abtastung und blitzschnelle Reaktion
• Moderne Spielesoftware von Logitech - bietet fünf benutzerdefinierte Empfindlichkeitseinstellungen - rüsten Sie Ihre Maus fürs Kampfgetümmel
• Die griffige Form - garantiert Spitzenleistung und Komfort selbst in den hitzigsten Momenten des Spiels
• Ultra-flache Gleitpads - ermöglichen eine mühelose und präzise Abtastung
Afbeeldingslocatie: http://www.xuffix.de/auktionen/mx518/LOGIMX518.jpg

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april grap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Lijkt me fake :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Lijkt me inderdaad ook fake. Maar ok.

Wat moeten die gaatjes dan voorstellen? Is dat gel ofzo? ´T ziet er in ieder geval niet uit zeg. :o

dat rode logotje zit er niet echt echt uit ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er op meer plekken van gehoort, is toch wel echt een muis. die 'kap' is trouwens tzelfde als bij de mx510, die hoort er gek uit te zien ;)

maarja, ik heb zelden gelijk bij dit soort dingen, dus houd me niet aan m'n woord :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Koop toch een mx510 ;)

Winnaar photoshop contest van een ander forum wellicht.

[ Voor 58% gewijzigd door janklp op 06-03-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Het is 6 maart :P , en een erg goede grap zou ik dit ook niet kunnen noemen...
Drawer schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:34:
Lijkt me inderdaad ook fake. Maar ok.

Wat moeten die gaatjes dan voorstellen? Is dat gel ofzo? ´T ziet er in ieder geval niet uit zeg. :o

dat rode logotje zit er niet echt echt uit ook. :P
Denk dat je die nep deuken bedoeld, ik vind het er wel grappig uitzien eigenlijk. :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
het is geen fake. En die muis heeft geen deuken, dat lijkt alleen maar zo. Zulke foto's krijg je nl ook als je een MX500 of 510 fotografeert :)

[ Voor 4% gewijzigd door BvK P4 op 06-03-2005 19:41 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
BvK P4 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:40:
het is geen fake. En die muis heeft geen deuken, dat lijkt alleen maar zo. Zulke foto's krijg je nl ook als je een MX500 of 510 fotografeert :)
Ja daarom zei ik ook nep deuken :) , maar weet jij er misschien meer van? Wanneer we hem bijvoorbeeld in Nederland kunnen verwachten of iets dergelijks. Want door al die reacties hierzo die zeggen dat het fake is durf ik hem bijna niet te bestellen, bang dat ik opgelicht wordt.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Toen ik opzoek was naar een muis zag ik de mx 518 ook bij perfect systems op de site staan: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=57629
Daar word de muis eind maart, begin april verwacht dus ik wacht er nog ff op aangezien ik het nog wel ff vol kan houden op me huidige muis :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ff zoekt op google lees je dat dit uitgelekte specificaties zijn en dat er NOG niks zeker is. Logitech zal dus nog wel met officiële informatie komen. })
@ gaming247: op die site staat dat hij op 1 april weer te bestellen is dus vandaar die reactie .. iedereen op 1 april bestellen krijg je een mailtje dat het een grap is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@Joltexperience
Nu zie ik het ook, 1 april krijg je bericht, begin steeds meer een hekel aan die dag te krijgen allemaal van die flauwe grapjes...

Maja laten we hopen dat dit geen grapje is! :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei dit word de vervanger van mijn MX510 waar ik al heel erg over te vrede ben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hij staat ook te koop bij Perfect Systems dus het lijkt me geen 1 april grap (daar wordt die datum ook niet genoemd). Bovendien is de info over de MX518 al veel eerder uitgelekt dus een 1 april grap kan het niet meer zijn, en eBay kun je ook niet zomaar misbruiken voor een 1 april grap. Zeker niet als 100 man een muis van 50 euro bestellen. Gisteren waren er trouwens drie besteld toen ik 'm zag; nu zijn er nog 32 over van de 100. :) Het heeft alleen weinig zin om 'm nu al op eBay te bestellen omdat je bij de andere winkels waarschijnlijk ook tot april moet wachten.

Nu ook al te koop bij indiweb.de. Goh, dat al die webwinkels in die 1 april grap trappen... :z

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-03-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Hij staat immiddels op de site van logitech: http://www.logitech.com/i...CRID=2142,CONTENTID=10121

Dus misschien is het toch geen 1 april grap :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een grap is, waarom staat hij nu dan ook ineens op logitech.com ?

http://www.logitech.com/i...CRID=2142,CONTENTID=10121

Omfg, is die bitch van een primus me voor :P

( no offense pim ^^ )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Deze muis is bijna hetzelfde als de Razer Diamondback

Agilent A3037 sensor, 16 bit datapath, 1600 DPI resolutie.

Als je op zoek bent naar de ultieme gaming mouse mag je de afweging gaan maken tussen de Razer Diamondback en de MX518.
Qua sensor zijn ze in ieder geval hetzelfde, wat dus de doorslag zal moeten geven zijn looks, vorm en drivers :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/razer/razer4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6401.jpg

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de Logitech wat fijner in de hand ligt. Ik vind die razor nogal 'normaal'. Zo zien die standaard logitech muizen er ook uit :P (vind ik iig niet fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:48:
Ik denk dat de Logitech wat fijner in de hand ligt. Ik vind die razor nogal 'normaal'. Zo zien die standaard logitech muizen er ook uit :P (vind ik iig niet fijn).
Tja is erg persoonlijk he :)

Ik vind de kleinere Logitechs (MX300-MX310) en de Razer Diamondback juist fijner.

Wel interessant dat mensen nu in ieder geval de keuze hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen diamondback kopen omdat de kleur me tegenstaat, alles hier is zilver en zwart. Daar zou die MX518 dus perfect in passen. Misschien de opvolger van mijn blauwe MX510 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
^^^^ Die links naar de MX518 werken allebei niet als je niet eerst op Logitech.com bent geweest...

Ik zou trouwens de vorm en grootte van de nieuwe voetjes wel eens willen zien, zodat we weten of de Hyperglides voor de MX500/510 er nog op passen.

[ Voor 44% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-03-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het slim zijn om hem nou al te bestellen? bij bijvoorbeeld perfect systems

Mijn oude trouwe mx310 begint slijtages te tonen :|

Al meer mensen mx518 besteld? (tzal toch geen miskoop zijn?)

Ik denk om bij perfect systems ook meteen Hyperglides, Muismat (fUnc 1030) en de mx518 te kopen......

Wel pittig prijsje 90euro
8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Boeie wat de kleur van je muis is, je hebt je hand er toch op :+

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 11:01

pim_rs

Stars and Stripes

Ik vraag me af of het nu echt uitmaakt, 1600 of 800dpi.

Je merkt er naar mijn mening niets van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

pim_rs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:52:
Ik vraag me af of het nu echt uitmaakt, 1600 of 800dpi.

Je merkt er naar mijn mening niets van :)
Een muis met 1600 DPI is bij gelijke sensitivity 2x zo snel (of gevoelig) als een 800 DPI muis.

Wanneer je de sensitivity halveert (bij voorkeur in een spel, NIET in windows), dan is een 1600 DPI muis 2x zo precies als een 800 DPI muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:32:
Zou het slim zijn om hem nou al te bestellen? bij bijvoorbeeld perfect systems

Al meer mensen mx518 besteld? (tzal toch geen miskoop zijn?)

Ik denk om bij perfect systems ook meteen Hyperglides, Muismat (fUnc 1030) en de mx518 te kopen......
Ik zou echt nog even wachten tot ze echt leverbaar zijn hoor. Waarschijnlijk zal dat wel elders zijn dan in Nederland, wat het voordeel heeft dat er vast wel een paar reviews komen. Verder moet je toch eerst weten of de Hyperglides gaan passen; Logitech heeft immers andere voetjes onder de MX518 nu. Naar mijn mening kun je echt wel iets beters krijgen dan de ouwe fUnc mat tegenwoordig (Steelpad S&S (2 mm dik), Ulti-mat, mTw pad, Stainless pad). Kijk eens bij indiweb.de. Ik heb nog een waardebon voor € 5 over voor indiweb maar heb niets wat ik daar wil kopen. 8)7 De mTw pad hebben ze ook bij Perfect Systems trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-03-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

THW Arie schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:06:
[...]

Een muis met 1600 DPI is bij gelijke sensitivity 2x zo snel (of gevoelig) als een 800 DPI muis.

Wanneer je de sensitivity halveert (bij voorkeur in een spel, NIET in windows), dan is een 1600 DPI muis 2x zo precies als een 800 DPI muis.
maar heeft dat ook nut?
stel: als je auto 400 kan of hij kan 800 km per uur heeft die 400 extra kilometers per uur dan nut? je kan het toch niet rijden denk dat heb bij deze muisen ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
nog een linkje met wat info:
- http://www.k-hardware.de/news.php?s=&news_id=3887

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
* HyperioN Artikel wird voraussichtlich ab dem Freitag, 01. April 2005 wieder vorrätig sein.
Duidelijk 1 April-grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

GoldenSample schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:26:
[...]

maar heeft dat ook nut?
stel: als je auto 400 kan of hij kan 800 km per uur heeft die 400 extra kilometers per uur dan nut? je kan het toch niet rijden denk dat heb bij deze muisen ook zo is...
Dat is een verkeerde vergelijking.

Een voorbeeld van de het voordeel van een hogere DPI:
Je zit in een first person shooter (Counter-Strike, Quake, whatever). Afhankelijk van je sensitivity verspringt de muis een klein stukje bij een beweging.
Bijvoorbeeld, een 400 DPI muis, laat je crosshair 1 graad verspringen wanneer jij de muis een minimale hoeveelheid hebt bewogen.

Nu nogmaals, maar dan met een 1600 DPI muis en een sensitivy die 4x lager zit (de DPI is immers 4 x hoger).
Wanneer je deze muis dezelfde afstand af laat leggen als de 400DPI muis, heb je wederom 1 graad op het scherm afgelegd.
MAARRR, waar de 400DPI muis in 1 keer 1 graad versprong, verspringt de 1600DPI muis 4x 0,25 graad.

Wat betekent dit:
Een 1600DPI levert je altijd voordeel op ten opzichte van een lagere DPI muis omdat:
1. Je bij een gelijkblijvende precisie op het scherm, 4x sneller kan bewegen.
of
2. Bij een 4x grotere precisie op het scherm, even snel beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.logitech.com/index.cfm/news/NL/EN,contentid=10214,crid=34
High-Performance Gaming Mouse
Following in the path of Logitech´s award-winning MX® family of performance mice, the Logitech® MX™518 Gaming-Grade™ Optical Mouse delivers maximum performance and ultimate flexibility for gamers who look to their mouse for a winning edge in a combat game. The mouse boasts a resolution of up to 1600 dots per inch (dpi), allowing gamers to make lightning fast movements. It also puts quick-shift controls at gamers´ fingertips — with one click, gamers can instantly increase and decrease mouse resolution from 1600 dpi to as low as 400 dpi. The lower settings give gamers the advanced precision they need to succeed in scenes where accuracy is required. And, no software is required — though special gaming software is provided for those who want to optimize their mouse settings to suit their preferences.
Dit staat op de Logitech website in een nieuwsbericht over de CeBIT 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Laatst online: 06-09 22:19
Wat ik "raar" vind hier is dat ze niet met een laser muis uitkomen zoals de MX1000. Want die haalt normaal toch nog meer precisie niet ?

http://www.logitech.com/i...ntCRID=274,contentID=9075

Dus jah, ik denk persoonlijk dat de MX518 een voorloper zal zijn voor de MX550 of MX600 dunno, maar dan dus met laser. Wat waarschijnlijk ook wel duurder zal zijn, maar nog een grotere dpi zal hebben.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

I_M_P_A_C_T schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:32:
Wat ik "raar" vind hier is dat ze niet met een laser muis uitkomen zoals de MX1000. Want die haalt normaal toch nog meer precisie niet ?

http://www.logitech.com/i...ntCRID=274,contentID=9075

Dus jah, ik denk persoonlijk dat de MX518 een voorloper zal zijn voor de MX550 of MX600 dunno, maar dan dus met laser. Wat waarschijnlijk ook wel duurder zal zijn, maar nog een grotere dpi zal hebben.
Een laser muis zou alleen preciezer zijn wanneer de sensor die er in gebouwd wordt dit ook aan kan.

Een laser zend licht uit wat veel beter het relief van een oppervlak doorgeeft. Maar de huidige sensors beperken zich tot 1600DPI. Iets waarvoor laser nog lang niet nodig was.
De MX1000 was ook meer een marketingstuntje dan daadwerkelijk een revolutionaire muis. (Toch is het in mijn ogen de beste draadloze muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
THW Arie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:03:
[...]

De MX1000 was ook meer een marketingstuntje dan daadwerkelijk een revolutionaire muis. (Toch is het in mijn ogen de beste draadloze muis).
Waarschijnlijk niet vanwege de laser maar meer door de FastRF-technologie. Met de sensor van de MX700 was ie waarschijnlijk bijna net zo goed geweest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Wat mij heel erg opvalt aan de mx518 is dat elke nieuwe feature (voor logitec nieuw dan) geript is van de diamondback/razer muizen.
-1600 dpi censor is dus hetzelfde
-Sensitivity on the fly
-Teflon voetjes

Ik vraag me af of deze muis in alle haast in elkaar is geflanst om te concurreren met razer of proberen ze echt een goede muis neer te zetten om de gamers die logitec kiezen niet kwijt te raken als klanten? Heel veel mensen in mijn omgeving zijn al overgestapt op de razer diamondback omdat ze anders te lang moesten wachten op deze mx518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Skerekrow schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:36:
Wat mij heel erg opvalt aan de mx518 is dat elke nieuwe feature (voor logitec nieuw dan) geript is van de diamondback/razer muizen.
-1600 dpi censor is dus hetzelfde
-Sensitivity on the fly
-Teflon voetjes

Ik vraag me af of deze muis in alle haast in elkaar is geflanst om te concurreren met razer of proberen ze echt een goede muis neer te zetten om de gamers die logitec kiezen niet kwijt te raken als klanten? Heel veel mensen in mijn omgeving zijn al overgestapt op de razer diamondback omdat ze anders te lang moesten wachten op deze mx518.
Logitech heeft gewoon slim gekeken naar de features van de Razer muizen (Die hebben al jaren on-the-fly sensitivity en teflon voetjes ipv plastic dingen.).
Bovendien is de sensor die er in de MX518 zit gewoon de beste en enige die op het moment te verkrijgen is.
Vandaar dat de MX510 en Diamondback qua features heel erg op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21
Beter goed gestolen dan slecht bedacht. Toch hou ik van mn Daimondback en stap ik voorlopig niet over naar een Logitech, heb het helemaal met ze gehad na al mn slechte ervaringen met mx510.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke hyperglids kunnen eronder? Al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:05:
Welke hyperglids kunnen eronder? Al bekend?
Zo te zien aan dit plaatje gewoon dezelde als bij de MX500/510: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.techgage.com/reviews/logitech/mx518/underside_mouse.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-03-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien alvast bestellen + mousepad bij perfect systems.!

Welke mousepad raden jullie op dit moment aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:07:
Ik wil geen diamondback kopen omdat de kleur me tegenstaat, alles hier is zilver en zwart. Daar zou die MX518 dus perfect in passen. Misschien de opvolger van mijn blauwe MX510 :)
ik heb een razer diamondback en die is zwart met doorzichtig. Dat wat op die foto paars is bij mij doorzichtig. Daardoor krijg je een mooie look door het optische licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:50:
Misschien alvast bestellen + mousepad bij perfect systems.!

Welke mousepad raden jullie op dit moment aan?
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de Icemat.
keldererik schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:02:
[...]

ik heb een razer diamondback en die is zwart met doorzichtig. Dat wat op die foto paars is bij mij doorzichtig. Daardoor krijg je een mooie look door het optische licht.
Even visualiseren :7 .

http://www.razerzone.com/buzz/img/lava_2.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Skerekrow op 19-03-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

De DPI van deze muis zou met een muisknop 'on the fly' naar wens ingesteld kunnen worden. Het voordeel hiervan snap ik niet helemaal. maximale precisie is toch altijd gewenst?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

mcB schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:38:
De DPI van deze muis zou met een muisknop 'on the fly' naar wens ingesteld kunnen worden. Het voordeel hiervan snap ik niet helemaal. maximale precisie is toch altijd gewenst?
In games die geen gebruik maken van direct input kun je problemen krijgen met te hoge muissnelheden.

Deze games maken stiekem gebruik van de muiscursor van windows die in het midden van het scherm gelocked wordt.
Wanneer jij je muis beweegt, wordt deze na 1 frame reset in het midden, en de beweging wordt vertaald naar het scherm.
Wanneer je muis echter verder beweegt dan jouw scherm breed is, komt de cursor tegen de zijkant van het scherm aan en wordt dus niet jouw hele muisbeweging geregistreerd.
Dit effect veroorzaakt negatieve acceleratie. Oplossingen hiervoor zijn het verhogen van je resolutie en in-game framerate.

Wanneer de muis op 400 DPI staat verplaatst de cursor maar 1/4 van de afstand en is de kans op het raken van de zijkant van je scherm zeer klein.
Bovendien heeft een instelbare DPI als voordeel dat users die switchen van een muis met 400/800 DPI in 1 keer met de MX518 aan de slag kunnen. Zonder te hoeven wennen aan de DPI.

Razer heeft in nieuwe beta drivers ook een 400DPI switch gemaakt om users tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik ga deze muis zekerweten bestellen. Ik heb al een tijdje de mx 510 en ik vind het een pracht muis :*) Licht lekker in de hand en is lekker precies.

Ik vind het alleen jammer dat die 518 pas in de 1e week van april geleverd kan worden. Ik heb verschillende winkels geinformeerd :r Ik ga volgend weekend naar i23 in Engeland en zou wel graag met die nieuwe muis willen spelen. B)

Ik kijk er in iedergeval naar uit. Lijkt me een heerlijke muis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:33:
[...]
Zo te zien aan dit plaatje gewoon dezelde als bij de MX500/510: :)

[afbeelding]
Nee hoor, ik heb hier een versleten MX500 liggen (wat stond er op de bovenste knopjes? en de rmk is versleten) en die heeft 5 kleine voetjes, en op jouw plaatje zijn het 2 grote, wel op de zelfde plek als bij mij de productinformatiestickers zitten.

Hopelijk kan je makkelijk bij de schroeven komen, mijn scrollwieltje is een stofverzamelaar, en die wil ik af-en-toe schoon kunnen maken (en het gewichtje er uit halen die in mijn MX500 zat).

En ik ben benieuwd of ze het rubberachtige van (mijn oude, was er vroeg bij) MX500, of het harde plastic van mijn MX310 gebruiken. (ik heb een voorkeur voor het rubberachtige)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Resistor schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:20:
[...]

Nee hoor, ik heb hier een versleten MX500 liggen (wat stond er op de bovenste knopjes? en de rmk is versleten) en die heeft 5 kleine voetjes, en op jouw plaatje zijn het 2 grote, wel op de zelfde plek als bij mij de productinformatiestickers zitten.
LoL, je moet de helderheid van je monitor wat bijstellen geloof ik, want er zijn echt gewoon vijf zwarte voetjes te zien op precies dezelde plek als bij de MX500/510. Op die grijze stickers staat niets (pre-productiemodel waarschijnlijk) en jij hebt ze aangezien voor ultra-grote muisvoetjes. :D

Ik vraag me trouwens af of je met heel fijn schuurpapier (ik heb nog P2500 liggen van een heatsink lapping kit) die lak niet mat kunt maken, zoals de MX500 is. Ik heb geloof ik nog geen MX510 mod/paintjob gezien waarbij het oppervlak mat gemaakt is. Ik vind die gladde lak wel mooi, maar niet gamervriendelijk namelijk...

[ Voor 35% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-03-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info op Logitech site

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Er zijn nu overal reviews van de MX518 te lezen, maar er staat weinig nieuws in ivm de eerste review van Techgage die als bron werd gebruikt voor de aankondiging op t.net. Een review die redelijk in detail gaat is deze: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-16167-1699-x-x-x. Er staat bijvoorbeeld in dat de muisvoetjes echt beter glijden en dat ze volgens Logitech pas na 250 km aan muisbewegingen versleten zijn. Dit is wel interessant:
The MX 518 features a 1600 DPI sensor paired with a 5.8-megapixel image processor. Logitech moves the optical information with a 16-bit data path capable of sending out 8000 bits per second. Logitech claims that this solves the problem of negative acceleration (basically, anytime the mouse moves faster than the data path can report, the system won't properly register the extra movement). Conventional mice use an 8-bit data path and a default 125Hz communication rate. These specifications allow the mouse to transmit a movement of 127 pixels to the computer at each polling interval. Unpredictable movement or negative acceleration results if the mouse moves beyond the 127 pixel limit.

Recently, users have taken to hacking their USB ports to increase the polling rate of USB ports to 250Hz and even 500Hz in an attempt to rid themselves of negative acceleration. This technique does result in some success but the faster polling speeds also sacrifice system compatibility with many other USB devices. According to Logitech, increasing USB frequencies can tax the CPU an extra 5 to 10 percent.

Instead of eating up precious CPU cycles and destroying compatibility with other USB devices, Logitech opted to widen the data path. By using a 16-bit data path and the standard 125Hz transmission rate, Logitech's MX 518 Gaming-Grade Mouse can transmit a change in position of 32,000 pixels at each polling interval, solving the problem of negative acceleration without increasing the polling rate.
Ik vraag me af of het waar is dat je geen of weinig verschil zult merken op 500 Hz ipv 125 Hz. Dat zou ik graag in een review (door gamers, niet door hardwaresites) zien. Volgens mij heb je met de andere muizen waar verbetering is geconstateerd op 500 Hz ook aan de kleine bewegingen (minder dan 127 pixels dus) meer precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:06:
Er zijn nu overal reviews van de MX518 te lezen, maar er staat weinig nieuws in ivm de eerste review van Techgage die als bron werd gebruikt voor de aankondiging op t.net. Een review die redelijk in detail gaat is deze: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-16167-1699-x-x-x. Er staat bijvoorbeeld in dat de muisvoetjes echt beter glijden en dat ze volgens Logitech pas na 250 km aan muisbewegingen versleten zijn. Dit is wel interessant:
[...]

Ik vraag me af of het waar is dat je geen of weinig verschil zult merken op 500 Hz ipv 125 Hz. Dat zou ik graag in een review (door gamers, niet door hardwaresites) zien. Volgens mij heb je met de andere muizen waar verbetering is geconstateerd op 500 Hz ook aan de kleine bewegingen (minder dan 127 pixels dus) meer precisie.
Je verhoogt de precisie van een muis niet door de polling rate te verhogen. Net zoals de snelheidsmeter in je auto niet preciezer wordt door er vaker op te kijken.

De precisie van je muis is alleen afhankelijk van de gebruikte sensor (en de partij ranzige drivers en settings die er daarna overheen gegooid wordt).

Het verhogen van de USB frequentie heeft een vloeiender bewegende muiscursor tot gevolg, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect Systems heeft hem op voorraad :)
Als ik mijn mx1000 heb verkocht, koop ik die zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aham brahmasmi schreef op zondag 20 maart 2005 @ 01:16:
[...]
LoL, je moet de helderheid van je monitor wat bijstellen geloof ik, want er zijn echt gewoon vijf zwarte voetjes te zien op precies dezelde plek als bij de MX500/510. Op die grijze stickers staat niets (pre-productiemodel waarschijnlijk) en jij hebt ze aangezien voor ultra-grote muisvoetjes. :D

Ik vraag me trouwens af of je met heel fijn schuurpapier (ik heb nog P2500 liggen van een heatsink lapping kit) die lak niet mat kunt maken, zoals de MX500 is. Ik heb geloof ik nog geen MX510 mod/paintjob gezien waarbij het oppervlak mat gemaakt is. Ik vind die gladde lak wel mooi, maar niet gamervriendelijk namelijk...
Hmm... ik geef je het voordeel van de twijfel, waar bij mij de voetjes zitten lijken het hier schroefjes.

We zullen wel zien.

ik ben van mening dat het glijoppervlak zo groot mogelijk moet zijn, 'hindernissen' (oneffenheden) zijn dan al genomen, en hoeven dan niet meer langs de rand van de voetjes

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Ik heb hem sinds vandaag (Mycom Eindhoven) En vind het weer een prima muisje, goede vervanger voor mn MX510 :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Heb em vanmiddag in oldenzaal gekocht bij perfect systems. :) Wat een lekker ding..

Hijs bijna 3x zo licht als mijn MX500.
Oppervlakte voelt lekkerder aan, meer stroever dan de MX500.
Die on-the-fly dpi verandering is wel leuk. Alleen is 1600 dpi echt te hoog. Bij elk spel gaat de muis echt te snel op mijn asus m6ne. Ik heb em gewoon op 800 dpi staan.

Joepie de poepie :)

[ Voor 4% gewijzigd door potatox op 25-03-2005 18:13 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
Gewoon de reactiesnelheid in games dan omlaag schroeven is effectiever. Minder dpi is minder nauwkeurigheid, als je de reactiesnelheid in games halveert dan reageert je muis met evenveel beweging op 1600 dpi als wanneer met 800 dpi en is daarbij dubbel zo nauwkeurig.

Ik heb zelf geen mx518 maar een diamondback al een paar maanden, en iedereen kent wel dat moment dat de muis herkend word in windows en je even hem verplaatst en met open mond zit te kijken hoe gevoelig hij wel niet is. :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Skerekrow op 25-03-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Resistor schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:26:
[...]

Hmm... ik geef je het voordeel van de twijfel, waar bij mij de voetjes zitten lijken het hier schroefjes.

ik ben van mening dat het glijoppervlak zo groot mogelijk moet zijn, 'hindernissen' (oneffenheden) zijn dan al genomen, en hoeven dan niet meer langs de rand van de voetjes
Schroefjes? :? Het zijn gewoon zwarte voetjes net zoals ze er bij de MX500/510 onder zaten. De behuizing is verder identiek dus er is geen reden waarom er nu opeens 5 schroeven op die plekken zouden zitten.

Als die grote grijze vlakken de glijvlakken onder de muis zouden zijn zou dat trouwens een ramp zijn, omdat je dan elk klein korreltje/kruimeltje met je muis oppikt en dus een kras in je teflon kunt trekken (bij harde korreltjes is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
THW Arie schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:58:
[...]

Het verhogen van de USB frequentie heeft een vloeiender bewegende muiscursor tot gevolg, niet meer en niet minder.
Ik zat een beetje te worstelen met die zin, maar kleine handbewegingen worden beter door de muis opgepakt en dat noem ik precisie...

Weet iemand trouwens hoeveel de Diamondback weegt? De MX518 weegt 106 gram; het gewicht van de DB heb ik nergens kunnen vinden. Misschien dat iemand 'm ff op de weegschaal kan leggen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-03-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
100 gram, (het was een keukenweegschaal dus ik kan er iets naast zitten)

Qua specs hoef je overigens niet te kiezen tussen de muizen, die zijn vrijwel gelijk, het is echt een kwestie van vorm (of van welke je eerder had).

offtopic:
moeders vinden het wegen van computermuizen best raar

[ Voor 19% gewijzigd door Skerekrow op 25-03-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Skerekrow schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:24:
100 gram, (het was een keukenweegschaal dus ik kan er iets naast zitten)

Qua specs hoef je overigens niet te kiezen tussen de muizen, die zijn vrijwel gelijk, het is echt een kwestie van vorm (of van welke je eerder had).

offtopic:
moeders vinden het wegen van computermuizen best raar
Prachtig dat laatste zinnetje :*)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
offtopic:
Een vriendin van me zei eens: Als hij nou eens over vrouwen praatte zoals hij over die muis praat dan zou het nog wel eens goed met hem kunnen komen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Skerekrow schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:24:

Specs niet, maar performance wel. Er kan toch nog verschil in zitten aangezien een muis niet alleen uit een sensor bestaat. Ik hoorde van iemand met de DB dat die nog steeds zo nu en dan skipt, en dat daar bij de MX518 iets aan verbeterd zou zijn. Uit de reviews die tot nu toe geschreven zijn is zoiets echt niet op te maken (in sommige reviews weet de schrijver niet eens dat de MX518 dezelde sensor heeft als de DB).

Uiteindelijk zullen de verschillen idd wel klein zijn, maar ik weet niet of ik nog wil wisselen naar een anders gevormde muis, aangezien ik dan mijn (Quake 3) aim weer opnieuw op m'n huidige niveau moet krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
is het zo dat je die 2 knoppen onder en boven het scrollwiel persee dient te gebruiken voor sens instelling? of kan je ze ook als 'gewone mx510' knoppen gebruiken?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 03:58:
[...]
Specs niet, maar performance wel. Er kan toch nog verschil in zitten aangezien een muis niet alleen uit een sensor bestaat. Ik hoorde van iemand met de DB dat die nog steeds zo nu en dan skipt, en dat daar bij de MX518 iets aan verbeterd zou zijn. Uit de reviews die tot nu toe geschreven zijn is zoiets echt niet op te maken (in sommige reviews weet de schrijver niet eens dat de MX518 dezelde sensor heeft als de DB).
Skippen? ik speel nu al een paar maanden met de diamondback en heb nergens last van. Kun je het misschien iets specifieker uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Skerekrow schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:07:
[...]

Skippen? ik speel nu al een paar maanden met de diamondback en heb nergens last van. Kun je het misschien iets specifieker uitleggen?
Ik neem aan dat de persoon waar ik het over had bedoelde dat als je de muis een stukje optilt en weer neerzet (en loslaat) soms staat de dansen op het scherm; dat heb ik ook met mijn MX500 soms. Ik wist dat de Razer Viper zich wel af en toe 'verslikte' maar dacht dat de DB daar geen last van had. Ik geloof ook wel dat je er in games geen last van zult hebben want dat heb ik met mijn MX500 ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
bijna geen last van idd, ligt er maar net aan hoe nauwkeurig hij is ingesteld, alsie heel gevoelig is heeftie er uiteraard last van maar dan is de gewone beweging, echter als hij heel nauwkeurig is ingsteld hoef je hem niet eens op te tillen. Dat is 1 van de voordelen van een heel gevoelige muis. nooit meer tillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heb deze muis zojuist besteld. :*) Komend weekend heb ik een LAN-party en dan wordt zo'n draadloze muis toch wel zwaar naar dagenlang intensief gamen.

[ Voor 10% gewijzigd door NokiaFan op 26-03-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel geinteresseert, maar kan je die 2 precisie knoppen aanpassen? Want k kan me wel indenken dat ik even ze voor iets anders wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist gehaald bij PS (handig als je in Oldenzaal woont :P )
Eerste indruk:
-Hij is licht
-Hij is mooi
-Kleuren passen erg mooi bij elkaar ! (die deuken lijken net echt)
-Heb ik al gezegd dat hij licht is ? :P

Nadelen heb ik nog niet
Hierbij ook nog wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://i152.exs.cx/img152/8682/logitech10if.jpg
Hij werkt perfect op mijn Everglide mat ! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img186.exs.cx/img186/9594/logitech26zr.jpg
Achterkant van de muis :)

Hij ligt egt Überfijn in de hand !

Dit is 1 van mijn beste aankopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Wat voor kleur is hij nou percies, blauw of meer grijs?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De deuken zijn zwart en volgens mij is het oppervlak een soort van grijs :) Wel vage kleur iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:37:
Ik ben ook wel geinteresseert, maar kan je die 2 precisie knoppen aanpassen? Want k kan me wel indenken dat ik even ze voor iets anders wil gebruiken.
Dan moet je gewoon de MX510 kopen..die is precies hetzelfde maar dan kun je die twee knoppen gewoon binden aan whatever je wilt.

Geloof me, die 1600dpi of 800dpi merk je níks van.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:20:
Eerste indruk:
-Hij is licht
-Hij is mooi
Snap niet wat daar zo nieuw aan is want dat is al sinds MX500 dus dat is niks nieuws aan de MX518...

[ Voor 34% gewijzigd door HyperioN op 31-03-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuttige reply ;)

Ben benieuwd wat het verschil is tussen de mx518 en de ms optical mouse die ik al jaren gebruik.
Zal ws ook een mousepad aan moeten schaffen. Gebruik mn muis gewoon op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:26:
[...]

Zal ws ook een mousepad aan moeten schaffen. Gebruik mn muis gewoon op tafel.
Niks moet. Als je ouwe onprecieze optical al goed werkte op je tafel werkt de MX518 sowieso goed. Een goeie muismat maakt het wel veel fijner en moeitelozer om je muis te gebruiken, vanwege de consistente lage weerstand in de beweging van de muis. Zeker als je ook nog siliconenspray gebruikt en goeie muisvoetjes (Hyperglides). _/-\o_ Vooral bij FPS games helpen zulke hulpmiddelen veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten die deuken er nou echt in zoals t op de foto is of is t (zoals sommige wel zeggen en sommige niet) lichtinval etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik heb 'm een paar dagen nu :9

heerlijk ding

Afbeeldingslocatie: http://rebels.stefkes.net/uploads/1/mx518.jpg

en die deuken voel je echt niet,

ookal zitten zitten ze er echt wel onder de lak laag!, dat kan niet anders als je 'm bekijkt met verschillende lichtinvallen enzow :P

http://rebels.stefkes.net/uploads/1/mice.jpg :X

[ Voor 11% gewijzigd door Rebels op 04-04-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg ! Zijn alle 3 de muizen van jou ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat je windows xp nodig hebt in de system requirements. Dit is onzin lijkt mij? Ik heb hem ook besteld ligt deze week nog bij mij thuis op m'n muismatske.

Grtz Flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
www.perfect-systems.nl heeft volgens mij nog een ruime voorraad mx518

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
HyperioN. schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:02:
[...]

Dan moet je gewoon de MX510 kopen..die is precies hetzelfde maar dan kun je die twee knoppen gewoon binden aan whatever je wilt.

Geloof me, die 1600dpi of 800dpi merk je níks van.

[...]

Snap niet wat daar zo nieuw aan is want dat is al sinds MX500 dus dat is niks nieuws aan de MX518...
wat een onzin
ik ben overgestapt van een mx310 naar een diamondback met dezelfde sensor als de mx518 en je merkt het al van de eerste seconde dat je hem inplugt dat hij echt veel gevoeliger is. Als je hem daarna iets minder gevoelig zet kun je er gewoon mee op de pixel nauwkeurig bewegen. Bij photoshoppen en games merk je dat direct of je moet echt totaal geen gevoel voor muizen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

TonyB schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:21:
www.perfect-systems.nl heeft volgens mij nog een ruime voorraad mx518
Daar heb ik hem nu ook besteld, hadden ze inderdaad nog voorraad. Bedankt voor de tip... :)

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Kan je de mx518 ook op 500 hz laten werken? Helpt het dan net zoveel als bij de mx510?

Deze muis werkt misschien wel goed voor op de xbox met de smartjoy frag kb/mouse adapter. Het probleem van die adapter is dat je muis altijd eigenlijk te traag reageert (te weinig verplaatsing on-screen), maar als je met de mx518 gewoon op de muis richting 1600 dpi kan instellen zou dat wel eens verholpen kunnen zijn.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Soepster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:24:
Kan je de mx518 ook op 500 hz laten werken? Helpt het dan net zoveel als bij de mx510?
Interessante vraag. Ik ben ook benieuwd, want theoretisch zou het geloof ik niet zoveel verschil moeten maken als bij oudere muizen met een kleiner datapath. Ik heb ook nergens gelezen of het echt verschil maakt bij de Razer Diamondback, alleen dat die met 1000 Hz ook nog werkt (effectief alleen op ~750 Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
Aham brahmasmi schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:54:
[...]
Interessante vraag. Ik ben ook benieuwd, want theoretisch zou het geloof ik niet zoveel verschil moeten maken als bij oudere muizen met een kleiner datapath. Ik heb ook nergens gelezen of het echt verschil maakt bij de Razer Diamondback, alleen dat die met 1000 Hz ook nog werkt (effectief alleen op ~750 Hz).
De razer diamondback sensor gaf oorspronkelijk zoveel data dat dat niet door usb verdragen kon worden met een 8 bit datapath. Om dit op te lossen hebben ze het 16 bit datapath ontwikkeld en hiermee hebben ze het probleem omzeild. Een andere oplossing is de rate van de USB port opschroeven naar 1000 hz. hierdoor kan je muis dus meer data sturen en word de reactietijd nog korter.

nadeel is wel dat je muis minder goed op versnelling reageerd waardoor je je mousscale in alle spellen weer op moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Skerekrow schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:45:
[...]

De razer diamondback sensor gaf oorspronkelijk zoveel data dat dat niet door usb verdragen kon worden met een 8 bit datapath. Om dit op te lossen hebben ze het 16 bit datapath ontwikkeld en hiermee hebben ze het probleem omzeild. Een andere oplossing is de rate van de USB port opschroeven naar 1000 hz. hierdoor kan je muis dus meer data sturen en word de reactietijd nog korter.

nadeel is wel dat je muis minder goed op versnelling reageerd waardoor je je mousscale in alle spellen weer op moet voeren.
Ah, zoiets vermoedde ik al. Ik las dat bij 500 Hz je muisgevoeligheid omlaag ging, maar daar merkte ik niets van. Het klopt dus ook niet, alleen de acceleratie wordt minder, maar die heb ik uit staan in bij m'n mouseware... Maar goed, ga je dan nog iets van die kortere reactietijd merken? Ik denk eerlijk gezegd van wel; de MX510 die dezelfde sensor heeft als de MX500, heeft namelijk een datapath dat van 8 naar 12 bit verhoogd is. Niettemin merk je bij de MX510 nog steeds een duidelijke verbetering op 500 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aham brahmasmi schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:49:
[...]
Ah, zoiets vermoedde ik al. Ik las dat bij 500 Hz je muisgevoeligheid omlaag ging, maar daar merkte ik niets van. Het klopt dus ook niet, alleen de acceleratie wordt minder, maar die heb ik uit staan in bij m'n mouseware... Maar goed, ga je dan nog iets van die kortere reactietijd merken? Ik denk eerlijk gezegd van wel; de MX510 die dezelfde sensor heeft als de MX500, heeft namelijk een datapath dat van 8 naar 12 bit verhoogd is. Niettemin merk je bij de MX510 nog steeds een duidelijke verbetering op 500 Hz.
Ik heb begrepen dat het bij Microsoft muizen soms wel gebeurt, hogere muis refreshrate, lagere sensitivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar ik wil graag weten, of dat er ook een USB -> PS/2 convertor bij word geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
THW Arie schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:58:
[...]

Ik heb begrepen dat het bij Microsoft muizen soms wel gebeurt, hogere muis refreshrate, lagere sensitivity
ik weet niet precies of het de sensitivity of de acceleratie is, maar de diamondback heeft het ook geloof ik.
Misschien domme vraag, maar ik wil graag weten, of dat er ook een USB -> PS/2 convertor bij word geleverd?
MX518 weet ik niet maar aangezien het niet mogelijk is bij de diamondback lijkt het me niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Skerekrow op 07-04-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:05:
Ja hoor, die zit er bij. Net als bij volgens mij alle andere logitech muizen :) Zo'n groen ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Skerekrow schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:45:
[...]

ik weet niet precies of het de sensitivity of de acceleratie is, maar de diamondback heeft het ook geloof ik.
De Diamondback en de Logitech MX muizen hebben het niet. Daarbij blijft de sensitivity gelijk wanneer je de USB refresh rate omhoog gooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

off-topic reply's verwijderd
het zal echt niemand interesseren _waar_ je je muis besteld hebt en hoe laat de postbode precies bij jou thuis langskomt |:(

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
THW Arie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:28:
[...]

De Diamondback en de Logitech MX muizen hebben het niet. Daarbij blijft de sensitivity gelijk wanneer je de USB refresh rate omhoog gooit
bij mij werd het toch echt minder hoor, normaal maak ik in cs een slag van 180 graden in een bepaalde muisbeweging, en na de tweak kwam ik niet eens tot 90 met dezelfde beweging :S

misschien komt het doorattie toen op 1000mhz stond, heb hem toen op 500 gezet en toen hadk der veel minder last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:20:
Eerste indruk:
-Hij is licht
-Hij is mooi

Nadelen heb ik nog niet
Hierbij ook nog wat foto's

[afbeelding]
Hij werkt perfect op mijn Everglide mat ! _/-\o_

[afbeelding]
Achterkant van de muis :)

Hij ligt egt Überfijn in de hand !

Dit is 1 van mijn beste aankopen!
Klinkt misschien raar, maar heb je geen pics van de pootjes?
Die zouden gladder zijn dan bij de 500/510 muizen... ben benieuwd

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afsh/tijd/muis2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afsh/tijd/muis3.JPG
(bron: Gamestar)

Hij is dus beter dan de Razor Diamondback. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Nu online
het enige verschil met de diamondback is de vorm. En de vorm van een muis is persoonlijk dus kan 1 van de twee nooit echt beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Yep daar heb je gelijk in. :)

[ Voor 65% gewijzigd door nlboy op 08-04-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Garrett schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:02:
[...]
Klinkt misschien raar, maar heb je geen pics van de pootjes?
Die zouden gladder zijn dan bij de 500/510 muizen... ben benieuwd
Ik heb de mx518 nu ook en 2 dagen terug nog de mx510 na 2 weken gebruik, maar de pootjes die hieronder zitten zijn zekers een stuk gladder, deze glijd echt super over me func 1030, die mx510 maakte nog wel veel slepend geluid als ik m bewoog.
Komt mischien wel door het minimale verschil in gewicht, maar het is duidelijk te merken dat deze gladder en soepeler glijd.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Weet iemand al of hij/zij ook @ Media Markt te krijgen is?

Want wil namelijk m`n Mx1000 daar denk ik voor inruilen.. want hij is brak :(

[ Voor 4% gewijzigd door HiDNN op 16-04-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee nog niet bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Thesilence07 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:55:
Weet iemand al of hij/zij ook @ Media Markt te krijgen is?

Want wil namelijk m`n Mx1000 daar denk ik voor inruilen.. want hij is brak :(
Niet bij MediaMarkt Rotterdam iig. Alleen maar MX510's en Diamondbacks daar :)

Pagina: 1 2 3 Laatste