Zie; Acer AL-2671W 26-inch LCD-TV (E 799) heb maar een apart topic voor het scherm geopend
Verwijderd
Bij Computerland een Jewel LCD TV van 27inch voor € 849. luidsprekers onder het scherm, wordt hij wat minder breed van.
27" (68cm)
1280x720
500 cd/m2
500:1
16ms
hor / vert 170 / 170
PAL, SECAM, NTSC, HDTV
99
DSub en DVI
autosetup
2x 10W
http://www.computerland.n...beschrijving&prodid=13561
27" (68cm)
1280x720
500 cd/m2
16ms
hor / vert 170 / 170
PAL, SECAM, NTSC, HDTV
99
DSub en DVI
autosetup
2x 10W
hmmmm, ik heb de mycom 26 inch ook gekocht en ik heb me rot gezocht. misschien dat iemand het weet: hoe gaat de lcd helemaal uit??? dus niet op standby maar ECHT uit....
marco_sire@hotmail.com
Wat kan ik het beste doen?
Ik heb een 26" LCD van LG en wil deze aansluiten op mijn Media Center PC welke 10 meter verderop staat + een muur ertussen.
Ik kan hem aansturen via DVi of VGA. Nou zit ik alleen van kan je zoon kabel doorknippen en door de muur heen trekken of een mega gat maken en dan de kabel met plug en al erdoorheen halen?
Oh ja, liefst ga ik natuurlijk voor DVi
Ik heb een 26" LCD van LG en wil deze aansluiten op mijn Media Center PC welke 10 meter verderop staat + een muur ertussen.
Ik kan hem aansturen via DVi of VGA. Nou zit ik alleen van kan je zoon kabel doorknippen en door de muur heen trekken of een mega gat maken en dan de kabel met plug en al erdoorheen halen?
[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 29-04-2005 15:26 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
De mycom schermen heb ik wel 10x naar gekeken. Vind het een pracht scherm, maar er is 1 groot ding ! ZWART ! Waarom zijn ze niet in het zwart ? Bijna geen 1 LCD of plasma is nog zwart. Vind het zo zo jammer..
Verwijderd
Heb ik idd ook al naar gezocht: das helaas een kwestie van de stekker er uit trekken.marco_sire schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:56:
hmmmm, ik heb de mycom 26 inch ook gekocht en ik heb me rot gezocht. misschien dat iemand het weet: hoe gaat de lcd helemaal uit??? dus niet op standby maar ECHT uit....
Tja het kan op zich wel, maar of het bevorderlijk is voor de kwaliteit is iets anders natuurlijk. Die kabels hebben een zeker vorm van isolatie, en die verwijder je dan dus.Ballebek schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:26:
Wat kan ik het beste doen?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 22:27 ]
hoe kan ik het beste 4 rgb apparaten op het scherm aansluiten aangezien zo'n scart splitter geen zin heeft omdat geen één scart op de lcd scherm rgb heeft?
En hoe krijg ik audio out, voor naar m'n receiver? Kan dat gewoon via zo'n scart verloopje waarbij je signaal kunt switchen van in naar out? Hoef ik niks op de tv in te stellen?
En hoe krijg ik audio out, voor naar m'n receiver? Kan dat gewoon via zo'n scart verloopje waarbij je signaal kunt switchen van in naar out? Hoef ik niks op de tv in te stellen?
Ik heb het MyCom 32" scherm ook gekocht en tot nu toe bevalt hij heel goed het geluid is wat matig maar daar komt nog wel verandering in als ik de rest van mijn setup aan ga schaffen. En inderdaad het detail in het zwart is niet al te best. Maar ik vroeg me af of een ISF calibratie hier wat zou helpen? Het is toch een scherm van 1200 Euro dus daar wil je het beste uithalen.
Dus, heeft iemand ervaring met een ISF calibratie op zo'n scherm of is het de investering niet waard?
Dus, heeft iemand ervaring met een ISF calibratie op zo'n scherm of is het de investering niet waard?
Hymns of indigestible suppuration
Haha, een ISF calibratie is volgens mij bij CRT-schermen al grotendeels gebakken lucht, en bij LCD-schermen is het zowieso zinloos. Het is immers een LCD = Digitaal = Weinig in te stellen, je hebt immers geen beeldbuis met analoge electronica.
Dat zou natuurlijk best eens zo kunnen zijn daarom dacht ik: "Ik vraag het even". Want van de calibratie mensen hoor je natuurlijk het omgekeerde verhaal. Verder is het een perfect schermpje en ik ben tot nu toe nog niets geks tegen gekomen. Wel vraag ik me onderhand af wat nu waarheid is mbt tot de scart aansluitingen, wel of geen RGB.
Verwijderd
Ik heb zelf deze TV ook besteld.
De 32" versie wel te verstaan.
Ik draai zelf al een lange tijd MediaPortal (zie:http://mediaportal.sf.net ).
Ik heb zelf namelijk twee digitale satelliet kaarten in me PC zitten en via RGB op me TV is dan natuurlijk een No No.
Op deze manier kan ik dan me PC via DVI op de TV aansluiten en de maximale kwaliteit eruit halen.
Ook heb ik voor mijn xbox een X2VGA besteld. zie http://www.x2vga.com Heb ik HDTV resoluties uit me XBOX... Gelukkig zijn de meeste games van mij NTSC, dus dan heb je bij de meeste spellen 720p... Zowiezo zijn alle PAL games 480p... Tenminste beter dan PAL, toch ?
Effuh trouwens een opmerking over dat digitenne NIET via de computer kan, da's dus NIET waar (ik las het ergens in deze thread)...
Hauppauge heeft een DVB-T ontvanger speciaal voor digitenne, maar als je echt een goeie receiver wilt welke goed ondersteund wordt door MediaPortal, zou ik voor de FireDTV-T gaan. (uiteraard zijn er ook DTV-S en DTV-C voor digitale satelliet en kabel. Mooie van de FireDTV serie is dat er een CI CAM insteekslot voor je kaart bijzit).
MediaCenter edition zou ik niet weten, maar boeit me ook niet zo, MediaPortal is gratis en werkt goed.
Ik heb zelf namelijk twee digitale satelliet kaarten in me PC zitten en via RGB op me TV is dan natuurlijk een No No.
Op deze manier kan ik dan me PC via DVI op de TV aansluiten en de maximale kwaliteit eruit halen.
Ook heb ik voor mijn xbox een X2VGA besteld. zie http://www.x2vga.com Heb ik HDTV resoluties uit me XBOX... Gelukkig zijn de meeste games van mij NTSC, dus dan heb je bij de meeste spellen 720p... Zowiezo zijn alle PAL games 480p... Tenminste beter dan PAL, toch ?
Effuh trouwens een opmerking over dat digitenne NIET via de computer kan, da's dus NIET waar (ik las het ergens in deze thread)...
Hauppauge heeft een DVB-T ontvanger speciaal voor digitenne, maar als je echt een goeie receiver wilt welke goed ondersteund wordt door MediaPortal, zou ik voor de FireDTV-T gaan. (uiteraard zijn er ook DTV-S en DTV-C voor digitale satelliet en kabel. Mooie van de FireDTV serie is dat er een CI CAM insteekslot voor je kaart bijzit).
MediaCenter edition zou ik niet weten, maar boeit me ook niet zo, MediaPortal is gratis en werkt goed.
dat x2vga gaat dus via d-sub als ik het begrijp? Is het dan niet gewoon beter op je xbox via de component ingang op je tv aan te sluiten? Dat is ook voor hdtv reso's.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:40:
Ik heb zelf deze TV ook besteld.
[correctie]ustinov schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:01:
[...]
De 26" Mycom verbruikt 120W, volgens Kassa evenveel als een gewone TV (100-150W).
De 32" zit met 200W inderdaad wat hoger.
32" = 150 Watt
[/]
De 26" Mycom is deze maand nog verder in prijs gezakt. Hij kost nu nog 849 Euro.
Ik heb hem daar even bekeken en het is inderdaad een mooi schermpje. Maar ik wil hem ook als beeldscherm gebruiken voor mijn pc en dan is 1280x768 toch wel een erg lage resolutie voor zo'n scherm.
Ik heb hem daar even bekeken en het is inderdaad een mooi schermpje. Maar ik wil hem ook als beeldscherm gebruiken voor mijn pc en dan is 1280x768 toch wel een erg lage resolutie voor zo'n scherm.
Verwijderd
ik ben ook op zoek naar leuk tv'tje sinds het spontaan overlijden van mn aristona 51cm van de week.
en nu is mn oog min of meer gevallen op de mycom 26inch.
maar willen de mensen die deze hebben mij alstjeblieft vertellen hoe de beeldkwaliteit is met gewoon tv kijken via de kabel(coax)? (annnemend dat hij een coax aansl. heeft uiteraard)
en is deze tv live te zien in de vestiging van rotterdam?
en nu is mn oog min of meer gevallen op de mycom 26inch.
maar willen de mensen die deze hebben mij alstjeblieft vertellen hoe de beeldkwaliteit is met gewoon tv kijken via de kabel(coax)? (annnemend dat hij een coax aansl. heeft uiteraard)
en is deze tv live te zien in de vestiging van rotterdam?
Ik heb dus vorige week ook zo een 32" scherm gekocht. Echt helemaal super is dat scherm. Al die klachten over die zwartweergave. Nou zwart is bij mij gewoon zwart hoor of misschien ben ik niet zo kritisch als de rest hier. Heb niets te klagen over dat scherm. Alleen zijn er al wel 2 pixels of subpixels dood. Ik weet het verschil niet zo 123. Die 2 pixels zijn niet zwart maar meer lichtblauw. Je ziet het eigenlijk alleen ook wanneer je dicht op de tv zit. Van afstand vallen ze niet op. Dus ik ga er niet mee terug.
De weergave op COAX is goed. De PIP functie is ook leuk, zeker in combinatie met UPC Digital want dan kun je dus toch gewoon 2 zenders tegelijk bekijken.
Ik heb het scherm ook op mijn pc aangesloten via de DVI uitgang. Echt een strak beeldje.
De weergave op COAX is goed. De PIP functie is ook leuk, zeker in combinatie met UPC Digital want dan kun je dus toch gewoon 2 zenders tegelijk bekijken.
Ik heb het scherm ook op mijn pc aangesloten via de DVI uitgang. Echt een strak beeldje.
De gewone tv-weergave van dit scherm is echt super. Ik had het lang niet zo goed verwacht, zeer heldere kleuren soms misschien wat te helder maar dat kun je wel wat terugschroeven. Het viel mij in ieder geval super mee maar ik vergelijk het ook met een crt-tv die nodig bijgesteld moest worden.
Verwijderd
Ik heb de 66 cm lcd ook al een tijdje. Hij bevalt me prima, ik heb 1 probleem:
Ik wil dat de instelling standaard op panorama blijft staan en niet op 16:9.
Weet iemand hoe je dit kan instellen? ik moet de tv nu elke keer bij het aanzetten handmatig op panorama instellen
Ik wil dat de instelling standaard op panorama blijft staan en niet op 16:9.
Weet iemand hoe je dit kan instellen? ik moet de tv nu elke keer bij het aanzetten handmatig op panorama instellen
Iemand al ervaring met de 27" JEWEL LCD TV voor 849 euro? Ik hoor iedereen alleen maar over de mycom, maar deze is ietje groter voor hetzelfde geld en met meer aansluitingen ook nog volgens mij... Carroz heeft wat specs hierboven.
Geen ervaringen met een van deze schermen (nog nietNevie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:41:
Iemand al ervaring met de 27" JEWEL LCD TV voor 849 euro? Ik hoor iedereen alleen maar over de mycom, maar deze is ietje groter voor hetzelfde geld en met meer aansluitingen ook nog volgens mij... Carroz heeft wat specs hierboven.
Volgens het Mycom foldertje wat ik het afgelopen weekeinde ontving is de Mycom inmiddels al gedaald tot EUR 799 (edit: op de mycom site inmiddels ook, behalve de frontpage waar nog 849 staat).
Is de service van Computerland op enige wijze te vergelijken met die van Mycom? Op 'normale' computerproducten in elk geval niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 09-05-2005 14:46 ]
Weet iemand hoelang de mycom dit scherm al verkoopt?
Want dan kan ik een beetje gaan inschatten wanneer ze 32" schermen gaan verkopen met 1920x1080 resolutie. Want dat word natuurlijk de volgende generatie en daar wacht ik nog ff op...
(*ook omdat ik nu geen geld heb ervoor
)
Want dan kan ik een beetje gaan inschatten wanneer ze 32" schermen gaan verkopen met 1920x1080 resolutie. Want dat word natuurlijk de volgende generatie en daar wacht ik nog ff op...
(*ook omdat ik nu geen geld heb ervoor
Wat ik me ook nog afvroeg, als je op dit scherm video materiaal (bv een DVD) via een digitale bron aansluit (DVI), dan komt de bron resolutie niet echt overeen met de scherm resolutie. Anamorphe 16:9 uitzendingen komen uitgerekt op +- 1024*576 en 4:3 op 720*576 voor PAL uitzendingen/opnames.
Hoe kijk je dit nou?
Via opblazen & interpolatie aan de computer kant, of aan de monitor kant, of 1:1 met zwarte balken helemaal rondom?
Hoe kijk je dit nou?
Via opblazen & interpolatie aan de computer kant, of aan de monitor kant, of 1:1 met zwarte balken helemaal rondom?
Verwijderd
De fabrikant van de schermen maakt maar 1 variant 32" schermen, dus een echte mycom lcd met HDTV resoluties laat nog wel even op zich wachten denk ik. Ze kunnen het natuurlijk wel aan, maar niet in optimale kwaliteit,Lennart_1337 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:00:
Weet iemand hoelang de mycom dit scherm al verkoopt?
Want dan kan ik een beetje gaan inschatten wanneer ze 32" schermen gaan verkopen met 1920x1080 resolutie. Want dat word natuurlijk de volgende generatie en daar wacht ik nog ff op...![]()
(*ook omdat ik nu geen geld heb ervoor)
Ik bedoelde eigenlijk dat deze schermen niet voor eeuwig verkocht gaan worden en dat de mycom nieuwe lcd schermen gaat verkopen als deze te "oud" worden. Die nieuwe schermenn zouden dan die HD resolutie van 1920x1080 aan moeten kunnnen. Alleen heb ik geen idee wanneer deze schermen verkocht gaan worden en voor welke prijs. Hoop dat van 't najaar dat ze er komen. 
Ik heb trouwens bij iemand die en jvc lcd 26" scherm gezien dat die maar één resolutie aankon namelijk 1024x768@60hz terwijl er bij specs staat 1366 x 768. In de handleiding staat ook alleen die lage resolutie als enige resolutie die je kan keizen en dat klopt. Nu word die 1024x768 uitgerekt over die 1366 x 768 en dat word heel lelijk geinterpoleert. De enige aansluiting voor de pc is ook via d-sub. Kan dit mycom scherm wel de resolutie aan die er bij staat? (1366 x 768)
Ik heb trouwens bij iemand die en jvc lcd 26" scherm gezien dat die maar één resolutie aankon namelijk 1024x768@60hz terwijl er bij specs staat 1366 x 768. In de handleiding staat ook alleen die lage resolutie als enige resolutie die je kan keizen en dat klopt. Nu word die 1024x768 uitgerekt over die 1366 x 768 en dat word heel lelijk geinterpoleert. De enige aansluiting voor de pc is ook via d-sub. Kan dit mycom scherm wel de resolutie aan die er bij staat? (1366 x 768)
@lennaart_1337
Het 32" scherm ondersteunt op DVI zonder problemen de resolutie 1366 x 768, zelf getest
wacht nu tot mijn 32" binnenkomt
Het 32" scherm ondersteunt op DVI zonder problemen de resolutie 1366 x 768, zelf getest
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Ik heb vandaag het nieuwste MyCom foldertje binnen gekregen en ze zijn nu 799,-!
Dus even duur als die Acer als ik me niet vergis.
Ik twijfel echter nog of ik hem ga kopen, want ik vroeg me af wat een DVi kabel gaat kosten. Ik wil hem namelijk als TV gebruiken maar ook als Media Center, alleen staat mijn computer ongeveer 8 meter van de TV af. Wat gaat zo'n kabel kosten en zal er kwaliteitsverlies zijn? En hoe kan ik hem het beste op mijn DVDspeler aansluiten?
DVDspeler:
Video-aansluitingen: SCART, Progressive Scan PAL/NTSC Component (Y, Pb, Pr), S-Video (Hosiden), CVBS (yellow cinch)
Of zou Scart goed genoeg zijn?
Zou geweldig zijn als ik hem ook voor mediacenter kon gebruiken
.
Dus even duur als die Acer als ik me niet vergis.
Ik twijfel echter nog of ik hem ga kopen, want ik vroeg me af wat een DVi kabel gaat kosten. Ik wil hem namelijk als TV gebruiken maar ook als Media Center, alleen staat mijn computer ongeveer 8 meter van de TV af. Wat gaat zo'n kabel kosten en zal er kwaliteitsverlies zijn? En hoe kan ik hem het beste op mijn DVDspeler aansluiten?
DVDspeler:
Video-aansluitingen: SCART, Progressive Scan PAL/NTSC Component (Y, Pb, Pr), S-Video (Hosiden), CVBS (yellow cinch)
Zou geweldig zijn als ik hem ook voor mediacenter kon gebruiken
Ik heb een mailtjes naar mycom gestuurd over wanneer ze lcd tv's gaan verkopen met de 1920x1080 HD resolutie en of ze in de toekomt grotere formaten tv's gaan verkopen.
Dit was hun andwoord:
Bedankt voor uw email.
De genoemde HDTV formaten zullen we binnen 3 maanden introduceren, maar niet onder het merk MyCom.
Indien de aantallen van deze modellen omhoog gaan, zullen deze naar alle waarschijnlijkheid ook onder het MyCom merk verschijnen, maar de verwachting is dat dit pas begin volgend jaar zal zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor grotere schermen, die relatief op dit moment prijstechnisch niet interessant zijn.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Dus over een tijdje echte HD schermen!
Dit was hun andwoord:
Bedankt voor uw email.
De genoemde HDTV formaten zullen we binnen 3 maanden introduceren, maar niet onder het merk MyCom.
Indien de aantallen van deze modellen omhoog gaan, zullen deze naar alle waarschijnlijkheid ook onder het MyCom merk verschijnen, maar de verwachting is dat dit pas begin volgend jaar zal zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor grotere schermen, die relatief op dit moment prijstechnisch niet interessant zijn.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Dus over een tijdje echte HD schermen!
Verwijderd
Die is geen 16ms maar 25msVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:59:
Bij Computerland een Jewel LCD TV van 27inch voor € 849. luidsprekers onder het scherm, wordt hij wat minder breed van.
27" (68cm)
1280x720
500 cd/m2
16ms
hor / vert 170 / 170
PAL, SECAM, NTSC, HDTV
99
DSub en DVI
autosetup
2x 10W
Verwijderd
Ik heb hem op dit moment nog staan,hij gaat morgen weer retour naar de winkel!Nevie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:41:
op het eerste gezicht leek het een heel mooi schermpje,maar bij snelle beelden heeft hij behoorlijke ghosting! Ik vond dat dus best raar voor 16ms en ben gaan zoeken op internet en blijkt dat het scherm een respons heeft van 25ms en geen 16ms!
http://www.qva.com.tw/e-SOT262.htm
Nu doe je het net klinken of SCART minder is en alsof het 1 type signaal ondersteund. Er gaan officieel 3 soorten signalen via een SCART stekker: composite (A/V) S-video, en RGB. Voor een DVD kijken komt eigenlijk alleen RGB in aanmerking. YPbPr (YCbCr) is miniem slechter, maar het verschil is zo miniem dat jij en ik dat waarschijnlijk niet kunnen waarnemen,Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:51:
DVDspeler:
Wat ik wel vermoed is dat jouw DVD speler de hoge frequente signalen (het progressive signaal) alleen via YCbCr doorgeeft. Als dat zo is, en het scherm ondersteund ook progressive via YCbCr dan moet je natuurlijk die gebruiken.
Als jouw DVD speler ook progressive via RGB doet (minder aannemelijk), dan kun je die weer het beste gebruiken. Je sluit hem dan aan de monitor kant niet aan op de SCART ingang maar op de sub-d. (progressive RGB = VGA).
Sterker nog, deze schermen zijn gemaakt voor mediacenterZou geweldig zijn als ik hem ook voor mediacenter kon gebruiken.
Overigens, waarom wil je nog een losse DVD speler gebruiken als je toch al een mediacenter hebt?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:29 ]
Zelfs begin volgend jaar voor de Mycom branded schermen (lees goedkoper) is eigenlijk al best snel, en die andere merken komen dus nog eerder?
Jammer dat het verboden is om de meest beschikbare HD content in Europa te bekijken
Na lang wachten vandaag eindelijk mijn eigen 32" binnen, drie keer is scheepsrecht (3e scherm eindelijk "schadevrij", de 2 ervoor zwaar gebruikt binnen gekregen
) Maar scherm is het wachten waard geweest. Ik ben overgestapt van een 26" JVC 50Hz CRT TV naar deze, en dat is een flinke stap voorwaards.
Moet het scherm qua contrast, kleur etc. nog goed instellen, maar dat is voorlopig voor latere zorg. Heb via DVI mijn PC er op aangesloten en in de 1366 x 768 resoltie zijn de HD samples uit dit topic echt gaaf om te zien. Verder hangt er een Sony DVP-NS405 aan op de scart, beeld is goed, maar denk dat ik binnenkort eens moet gaan testen of een DVD speler met component aansluiting lekkerder beeld geeft. En natuurlijk multiplay fun met de gamecube en mariokart
. Verder blijkt PiP beter te werken dan dat mycom mij had medegedeeld via de mail. Een andere grote zorg van mij was de "zap" tijd, deze is zéér zeker acceptabel en niet langer dan ik was gewend
Dan nu tijd voor wat foto's
Aansluitingen

PiP klein

Pip Groot
Moet het scherm qua contrast, kleur etc. nog goed instellen, maar dat is voorlopig voor latere zorg. Heb via DVI mijn PC er op aangesloten en in de 1366 x 768 resoltie zijn de HD samples uit dit topic echt gaaf om te zien. Verder hangt er een Sony DVP-NS405 aan op de scart, beeld is goed, maar denk dat ik binnenkort eens moet gaan testen of een DVD speler met component aansluiting lekkerder beeld geeft. En natuurlijk multiplay fun met de gamecube en mariokart
Dan nu tijd voor wat foto's
Aansluitingen
PiP klein
Pip Groot
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Dat Pip is wel irritant.
Op de ene modus is het net te klein, en op de andere modus is je hoofdscherm zwaar verkleint. Is er geen gulden middenweg?
Op de ene modus is het net te klein, en op de andere modus is je hoofdscherm zwaar verkleint. Is er geen gulden middenweg?
Verwijderd
Thx dus ik moet even uitzoeken wat mijn DVDspeler allemaal ondersteunt en wat het scherm ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:28:
[...]
Nu doe je het net klinken of SCART minder is en alsof het 1 type signaal ondersteund. Er gaan officieel 3 soorten signalen via een SCART stekker: composite (A/V) S-video, en RGB. Voor een DVD kijken komt eigenlijk alleen RGB in aanmerking. YPbPr (YCbCr) is miniem slechter, maar het verschil is zo miniem dat jij en ik dat waarschijnlijk niet kunnen waarnemen,
Wat ik wel vermoed is dat jouw DVD speler de hoge frequente signalen (het progressive signaal) alleen via YCbCr doorgeeft. Als dat zo is, en het scherm ondersteund ook progressive via YCbCr dan moet je natuurlijk die gebruiken.
Als jouw DVD speler ook progressive via RGB doet (minder aannemelijk), dan kun je die weer het beste gebruiken. Je sluit hem dan aan de monitor kant niet aan op de SCART ingang maar op de sub-d. (progressive RGB = VGA).
[...]
Sterker nog, deze schermen zijn gemaakt voor mediacenter
Overigens, waarom wil je nog een losse DVD speler gebruiken als je toch al een mediacenter hebt?
Ik heb trouwens de DVDspeler al langer en mediacenter heb ik nog niet.. maar wil ik wel gaan aanschaffen als ik dit scherm koop. Alleen heb ik nu een gewone PC en die wil ik dus als PC blijven gebruiken, maar tevens als media center.. ALleen snap ik nog niet hoe dit gaat werken
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 02:29 ]
Er staan bij Media Markt tegenwoordig ook al een heel stel lcd schermen van 26" of 27" tegen een bedrag tussen de 800 en de 1000 euro.. De keuze wordt inmiddels al een stuk groter als je in deze prijsklasse een scherm zoekt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
geweldig! Kun je keertje als je tijd hebt foto maken met pc aansluiting en dvd film afspelen?SmidsY schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:29:
Na lang wachten vandaag eindelijk mijn eigen 32" binnen, drie keer is scheepsrecht (3e scherm eindelijk "schadevrij", de 2 ervoor zwaar gebruikt binnen gekregen) Maar scherm is het wachten waard geweest. Ik ben overgestapt van een 26" JVC 50Hz CRT TV naar deze, en dat is een flinke stap voorwaards.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Hoe bedoel je!? Op PC DVD film afspelen en zien hoe dat eruitziet aangesloten via DVI, of bedoel je DVD afspelen via scart (Sony DVD-Speler) met PiP PC beeld!?geweldig! Kun je keertje als je tijd hebt foto maken met pc aansluiting en dvd film afspelen?
720p - 720 progressive. One of two currently used formats designated as high-definition television in the ATSC DTV standard, this technology comprises 720 vertical pixels and 1,280 horizontal pixels. The p stands for progressive, as opposed to interlaced, scanning, which is used in the other accepted HDTV standard, known as 1080i. Contrary to myth, 720p is not inferior to 1080i; 720p has fewer lines but also has the advantages of progressive scanning and a constant vertical resolution of 720 lines, making it better able to handle motion.
Ik denk dat het dus niet nodig is om op een LCD scherm te wachten welke een hogere resolutie bied dan nu. Aangezien een LCD scherm altijd progressive is zal deze geen 1080i (lees interlace) kunnen weergeven en verval je dus automatisch naar 720p (lees progressive) wat dus niet echt minder hoeft te zijn volgens bovenstaande uitleg.
Ik heb dus zelf een 32 inch mycom en heb voor de test even een 720p demo filmpje van microsoft gedownload. Wauw, beter kan en hoeft niet voor bewegende beelden. Trouwens, pauzeer je het beeld dan is dat net zo strak als een digi foto die je op het scherm toont.

Ja Lennart, de 1366x768 wordt gewoon door je grafische kaart ondersteund. Zo niet kijk dan of er nieuwe drivers zijn en anders is je kaart te oud. Wachten kun je tot je een ons weegt, iedere keer dat je denkt dat de nieuwe generatie voor de deur staat is er verderop alweer een nieuwe in de maak. Ik denk dat het voor TV echt wel bij 720p blijft voorlopig, dit zal de norm worden naarmate er ook steeds meer LCD/Plasma schermen worden verkocht. 1080i is er dus alleen voor HighEnd CRT schermen.
kijk hier voor een verhaal: http://alvyray.com/DigitalTV/Naming_Proposal.htm
Ik denk dat het dus niet nodig is om op een LCD scherm te wachten welke een hogere resolutie bied dan nu. Aangezien een LCD scherm altijd progressive is zal deze geen 1080i (lees interlace) kunnen weergeven en verval je dus automatisch naar 720p (lees progressive) wat dus niet echt minder hoeft te zijn volgens bovenstaande uitleg.
Ik heb dus zelf een 32 inch mycom en heb voor de test even een 720p demo filmpje van microsoft gedownload. Wauw, beter kan en hoeft niet voor bewegende beelden. Trouwens, pauzeer je het beeld dan is dat net zo strak als een digi foto die je op het scherm toont.
Ja Lennart, de 1366x768 wordt gewoon door je grafische kaart ondersteund. Zo niet kijk dan of er nieuwe drivers zijn en anders is je kaart te oud. Wachten kun je tot je een ons weegt, iedere keer dat je denkt dat de nieuwe generatie voor de deur staat is er verderop alweer een nieuwe in de maak. Ik denk dat het voor TV echt wel bij 720p blijft voorlopig, dit zal de norm worden naarmate er ook steeds meer LCD/Plasma schermen worden verkocht. 1080i is er dus alleen voor HighEnd CRT schermen.
kijk hier voor een verhaal: http://alvyray.com/DigitalTV/Naming_Proposal.htm
[ Voor 22% gewijzigd door WinMan op 12-05-2005 17:52 ]
.....wachtend op PCdeLuxe dual xeon 2,66ghz systeem...
Bedankt voor de info, maar ik wil het lcd scherm ook als normaal computer scherm gaan gebruiken en dan lijkt mij dat een 1920x1080 scherm beter is dan 1366 x 768 omdat ik er ook vrij dicht op zit en graag veel pixels aan bureaublad ruimte wil lijkt mij een 32" een goede tegenhanger voor het 24" DELL LCD computer scherm die een resolutie van 1920x1200 bied. Misschien kan iemand even de maten van het 32" scherm opmeten (van het lcd scherm zelf en de buitenmaten) zodat ik mij er een beetje een beter beeld bij kan vormen.
Ik ben er nu wel van overtuigt dat 720p beter is dan 1080i dus hiervoor hoef ik idd. niet op een 1920x1080 lcd-tv te wachten. Maar omdat ik net een laptop heb gekocht die ik nog moet afbetalen en als ik daarna gelijk een lcd scherm koop dan word denk ik mijn rekening bevroren door mijn ouders omdat ik niet met mijn geld kan omgaan (denken mijn ouders dan). Dus het word pas begin volgent jaar dat ik zo'n scherm koop.
En het probleem dat die jvc lcd-tv 1366 x 768 niet pakt maar alleen 1024x768@60 hz is gewoon een feit en zo staat het ook in de handleidling dat alleen die resolutie ondersteunt word en verder geen enkele andere. Het paneel is wel 1366x768 dus het beeld word heel ranig geinterpoleert en het bureablad die via de d-sub is aangesloten ziet is niet duidelijk en tekst bijna niet te lezen. Het is gelukkig niet mijn scherm.
Een vriend van me heeft 'm gehaalt pas geleden bij expert voor maar 1700,- want hij had 100,- korting gehad omdat hij vaste klant was
. Het is dus een verrot 26"!!! (voor die prijs....) scherm en hij was helemaal trots toen hij zijn nieuwe aankoop liet zien. Hij vertelde gelijk hoe goedkoop het schem wel niet was en ik vertelde hem toen dat hij 900,- teveel had betaald en dat hij beter het 32" mycom scherm kon halen en deze terug. Even later bleek bij het aansluiten op de computer dat het beeld alleen in die niet-native resolutie het deed. Hij denkt er niet over om het scherm terug te brengen en het mycom scherm te nemen omdat hij zogenaamt geen ruimte heeft voor een groter scherm (heeft ie dus wel) en dat hij vaste klant is bij de expert. Als ik vertel dat het mycom scherm beter is en dat hij er 2 voor dat geld kan halen word 'ie razent en boos
Dus zo zie je maar, er lopen raare figuren op de wereld...
Ik ben er nu wel van overtuigt dat 720p beter is dan 1080i dus hiervoor hoef ik idd. niet op een 1920x1080 lcd-tv te wachten. Maar omdat ik net een laptop heb gekocht die ik nog moet afbetalen en als ik daarna gelijk een lcd scherm koop dan word denk ik mijn rekening bevroren door mijn ouders omdat ik niet met mijn geld kan omgaan (denken mijn ouders dan). Dus het word pas begin volgent jaar dat ik zo'n scherm koop.
En het probleem dat die jvc lcd-tv 1366 x 768 niet pakt maar alleen 1024x768@60 hz is gewoon een feit en zo staat het ook in de handleidling dat alleen die resolutie ondersteunt word en verder geen enkele andere. Het paneel is wel 1366x768 dus het beeld word heel ranig geinterpoleert en het bureablad die via de d-sub is aangesloten ziet is niet duidelijk en tekst bijna niet te lezen. Het is gelukkig niet mijn scherm.
Een vriend van me heeft 'm gehaalt pas geleden bij expert voor maar 1700,- want hij had 100,- korting gehad omdat hij vaste klant was

geen pipo de clown dingen neeSmidsY schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:52:
[...]
Hoe bedoel je!? Op PC DVD film afspelen en zien hoe dat eruitziet aangesloten via DVI, of bedoel je DVD afspelen via scart (Sony DVD-Speler) met PiP PC beeld!?
Als hij dat scherm niet terug kan brengen dan moet hij toch eens proberen de timings van het scherm aan te passen (powerstrip onder windows, of modelines onder linux). DSub is nl. voor een zeer groot deel analoog en eenvoudigweg het aanpassen van het analoge inputsignaal kan wellicht tot succes leiden.[b][message=23368817,noline]Lennart_1337 schreef op donderdag 12 mei 2005 @
Verwijderd
Mijn 70 cm Sony tv is stuk gegaan en nu zit ik te denken aan de 26" Mycom.
Ik ga 'm vooral voor tv kijken gebruiken en af en toe een DVD. Het lijkt me leuk om me pc in de woonkamer te zetten en op de bank met een draadloos toestenbord te kunnen internetten. Op de afstand is dan zo'n 3 meter tot het scherm. Is het dan nog wel mogelijk om de letters te lezen. Ik wil wel de native resolutie gebruiken van het scherm. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga 'm vooral voor tv kijken gebruiken en af en toe een DVD. Het lijkt me leuk om me pc in de woonkamer te zetten en op de bank met een draadloos toestenbord te kunnen internetten. Op de afstand is dan zo'n 3 meter tot het scherm. Is het dan nog wel mogelijk om de letters te lezen. Ik wil wel de native resolutie gebruiken van het scherm. Heeft iemand hier ervaring mee?
Denk es zelf na? Je hebt een scherm van 1280x720 oid, formaat 66cm en dan vraag je of je op 3 meter afstand de letters kan lezen in die resolutie...
Hij wil het scherm niet terug brengen omdat hij er trots op is dat hij dat scherm heeft gekocht. Als hij 'm terug brengt en een mycom scherm koopt dan geeft 'ie toe dat hij eigenlijk iets gekocht heeft wat zijn geld niet waard was. En omdat ik altijd alles beter dan hem weet (echt waarRukapul schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:56:
[...]
Als hij dat scherm niet terug kan brengen dan moet hij toch eens proberen de timings van het scherm aan te passen (powerstrip onder windows, of modelines onder linux). DSub is nl. voor een zeer groot deel analoog en eenvoudigweg het aanpassen van het analoge inputsignaal kan wellicht tot succes leiden.
Verwijderd
Ik heb een groot probleem..
Ik heb sinds een aantal dagen een mycom 26" (pefect ding)
maar nu zet ik hem vanmorgen aan en krijg ik om de 2 sec op ned 2 een enorme storing (diagonale strepen)
op alle andere zenders is het ook wel.. maar een stuk minder..
Aan de kabel ligt het niet...
Iemand een idee wat dit kan zijn??
Anders moet ik ermee terug.
groet
Ik heb sinds een aantal dagen een mycom 26" (pefect ding)
maar nu zet ik hem vanmorgen aan en krijg ik om de 2 sec op ned 2 een enorme storing (diagonale strepen)
op alle andere zenders is het ook wel.. maar een stuk minder..
Aan de kabel ligt het niet...
Iemand een idee wat dit kan zijn??
Anders moet ik ermee terug.
groet
Verwijderd
Ik meen het serieus he, deze vraag. Ik kan me er geen voorstelling van maken.Hielko schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:10:
Denk es zelf na? Je hebt een scherm van 1280x720 oid, formaat 66cm en dan vraag je of je op 3 meter afstand de letters kan lezen in die resolutie...
Je kan natuurlijk in windows de lettertypen een stuk groter zetten. En ook in Firefox kan je de internet pagina's een stuk groter maken.
Ik hoor graag van mensen of ze hier ervaring mee hebben.
Wie wil even opmeten hoe hoog en breed het 32" lcd scherm zelf is (dus waarop het beeld komt
) En hoe breed en hoog diep de tv zelf is (zonder voetstuk ofzo erbij te rekenen) Dan kan ik alvast een beetje gaan opmeten en een voorstelling maken van hoet zo'n 32 inch in mijn kamer staat.
En is 1.6 meter afstand goed te doen of is dat te dichtbij bij het 32"scherm.
Word het dan blokkerig of vallen artifacten dan sneller op? (bij dvd speler en dvi aansluiting)
Alvast bedankt voor de moeite en de info!
En is 1.6 meter afstand goed te doen of is dat te dichtbij bij het 32"scherm.
Word het dan blokkerig of vallen artifacten dan sneller op? (bij dvd speler en dvi aansluiting)
Alvast bedankt voor de moeite en de info!
@ Lennart_1337
Ik heb die 32" op mijn kamer staan, tussen het scherm en de "sweet-spot" zit 1,8m, gisteren avond king arthur gekeken, absoluut geen last van blokkerige weergave, de ervaring op deze "afstand" is wel dat het al vrij snel zéér overweldigend wordt (m.a.w. het lijkt vele malen groten dan het daadwerkelijk is
)
De exacte maten moet ik ff opmeten voor je, maar volgens mij heb je hier ook genoeg aan
Ik heb die 32" op mijn kamer staan, tussen het scherm en de "sweet-spot" zit 1,8m, gisteren avond king arthur gekeken, absoluut geen last van blokkerige weergave, de ervaring op deze "afstand" is wel dat het al vrij snel zéér overweldigend wordt (m.a.w. het lijkt vele malen groten dan het daadwerkelijk is
De exacte maten moet ik ff opmeten voor je, maar volgens mij heb je hier ook genoeg aan

[ Voor 4% gewijzigd door SmidsY op 13-05-2005 16:01 ]
Ik het snap alleen de maten van het display niet s 
Outline dimension: 760mm(H) x 450mm (v)
Active area: 566,4mm (h) x 339,8mm (v)
Wat bedoelen ze met active area? Want de maten komen niet echt groot over bij mij
En bedankt voor het plaatje met de info!
Outline dimension: 760mm(H) x 450mm (v)
Active area: 566,4mm (h) x 339,8mm (v)
Wat bedoelen ze met active area? Want de maten komen niet echt groot over bij mij

En bedankt voor het plaatje met de info!
Verwijderd
Volgens pythagoras komen deze hoogte en breedte maten van de active area (scherm dus) overeen met een diagonaal van 66 cm oftewel 26" en niet 32"
Carl
Carl
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 20:24 ]
Ik snap er niks van, ik heb ook ff gerommlt totdat ik een formule had die een beetje lijkt op het geene wat de stelling van pythagoras heet.
Deze gegevens komen uit het plaatje van de 32"=82cm(!) lcd mycom tv, hoe komen ze aan die 82cm/32"? Kan iemand misschien opmeten hoe het zit of verklaren wat die getallen wel betekenen?
Of reken ik helemaal fout? (ik kwam op dezelfde 66cm uit als carroz dus ik neem aan dat het klopt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Outline area: 760kwadraad = 577600 450kwadraad = 202500 ----------------------------------+ = 780100 wortel 780100 = 883mm = 88.3cm Actieve area: 566,4kwadraad= 320808,96 339,8kwadraad= 115464,04 ----------------------------------------+ = 436273 wortel 436273 = 660,50mm = 66cm |
Deze gegevens komen uit het plaatje van de 32"=82cm(!) lcd mycom tv, hoe komen ze aan die 82cm/32"? Kan iemand misschien opmeten hoe het zit of verklaren wat die getallen wel betekenen?
Of reken ik helemaal fout? (ik kwam op dezelfde 66cm uit als carroz dus ik neem aan dat het klopt)
Zo een rolmaat kunnen vinden, de scherm afmetingen zijn (zonder voet gerekend)
92,5 cm (Breed)
49 cm (Hoog)
10 cm (Diep)
De diagonaal van het scherm is 82 cm
Met de voet aan het scherm, wordt de hoogte 55 cm, afmetingen voet
44 cm (Breed)
6 cm (Hoog, dan begint scherm)
26,5 cm (Diep)
De voet steek aan de voorkant van het scherm 11,5 cm uit, de overige diepte (15 cm) zit onder en achter het scherm. Hopelijk heb je wat aan deze maten
92,5 cm (Breed)
49 cm (Hoog)
10 cm (Diep)
Met de voet aan het scherm, wordt de hoogte 55 cm, afmetingen voet
44 cm (Breed)
6 cm (Hoog, dan begint scherm)
26,5 cm (Diep)
De voet steek aan de voorkant van het scherm 11,5 cm uit, de overige diepte (15 cm) zit onder en achter het scherm. Hopelijk heb je wat aan deze maten
kom een keer achter je pc vandaan, ga met de trein of auto naar de Mycom, hoe ver het ook is, ga daar kijken en meten etc.Lennart_1337 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 01:49:
Ik snap er niks van, ik heb ook ff gerommlt totdat ik een formule had die een beetje lijkt op het geene wat de stelling van pythagoras heet.
[code]
Bedankt voor alle maten, en idd. ik ga woensdag als ik in utrecht ben ff langs de mycom om ff kijken naar die 32" tv....
Alleen snap ik die maten die op dat plaatje staan nog steeds niet, kloppen de maten niet of is het zichtbare lcd gedeelte echt kleiner of juist veel groter dan die 32"/82cm?
Ik vind het namelijk hele raare maten....
Alleen snap ik die maten die op dat plaatje staan nog steeds niet, kloppen de maten niet of is het zichtbare lcd gedeelte echt kleiner of juist veel groter dan die 32"/82cm?
Ik vind het namelijk hele raare maten....

De maten op die site zijn verkeerd, zowel bij de 32" als bij de 26" staan dezelfde maten van het beeldoppervlak. Dit is hier al wel eerder vernoemd maar om de verwarring weg te nemen nogmaals.
Verwijderd
Sorry 2e keer dat ik beetje offtopic ga maar kan het niet duidelijk vinden zowel met Google als met GoT. Hoogstens wat technische praatjes, maar een duideiljk antwoord heb ik nog niet
. Maar is het verschil tussen Scart en YPbPr (verbinding tussen DVD en het scherm) groot, of zul je er bijna niks van merken? Ik heb de Philips 720SA.
Want ik wil het wel proberen maar dan koop ik misschien weer zo'n YPbPr kabel voor niets..
Want ik wil het wel proberen maar dan koop ik misschien weer zo'n YPbPr kabel voor niets..
mijn kleine tvtje is ook aan vervanging toe... en deze 2 mycom schermen lijken me zeer goede kanshebbers..
alleen een aantal vragen:
1. ik heb een hercules radeon AIW 9800se in mijn pc, en gewone kabel tv (dus niet digitale televisie). is het dan ook mogelijk om zowel de kabel, als mijn pc aan te sluiten op deze schermen?
en dan bijvoorbeeld met PiP tv kijken, als een dvdtje vanaf de pc?
2. op de dvi uitgang van mijn pc zit dus al een samsung tft scherm. kan deze tv ook aangesloten worden met die gele (=rgb?) stekker?
3. ik hoorde dat het weinig zin heeft om een lcd tv aan te schaffen als je geen digitale televisie hebt (we hebben nu gewone upc). klopt dit? is die beeldkwaliteit stukken slechter?
alleen een aantal vragen:
1. ik heb een hercules radeon AIW 9800se in mijn pc, en gewone kabel tv (dus niet digitale televisie). is het dan ook mogelijk om zowel de kabel, als mijn pc aan te sluiten op deze schermen?
en dan bijvoorbeeld met PiP tv kijken, als een dvdtje vanaf de pc?
2. op de dvi uitgang van mijn pc zit dus al een samsung tft scherm. kan deze tv ook aangesloten worden met die gele (=rgb?) stekker?
3. ik hoorde dat het weinig zin heeft om een lcd tv aan te schaffen als je geen digitale televisie hebt (we hebben nu gewone upc). klopt dit? is die beeldkwaliteit stukken slechter?
1. Ja
2. Ja, maar die gele stekker is niet RGB, maar composiet (== slechte beeldkwaliteit). Je kan deze tv beter op de computer aansluiten via een D-Sub aansluiting.
3. Ja en nee. Het ligt eraan... Als je een goede kwaliteit ontvangst van je analoog signaal hebt dan is er weinig verschil. Heb je een slechte ontvangst van je analoge signaal (ruis... of nog erger) dan is digitaal duidelijk beter.
2. Ja, maar die gele stekker is niet RGB, maar composiet (== slechte beeldkwaliteit). Je kan deze tv beter op de computer aansluiten via een D-Sub aansluiting.
3. Ja en nee. Het ligt eraan... Als je een goede kwaliteit ontvangst van je analoog signaal hebt dan is er weinig verschil. Heb je een slechte ontvangst van je analoge signaal (ruis... of nog erger) dan is digitaal duidelijk beter.
dus naast mijn tft computerscherm, zou ik die lcd tv er ook op aan kunnen sluiten. tegelijkertijd?
zou het de moeite waard zijn om een dergelijke lcd tv aan te schaffen voor mijn huidige kleine telefunken tvtje?
of ben ik beter af met een andere tv + dvdspeler?
denk wel dat een lcdtv lastiger te plaatsen is ofniet? het tvtje wat ik nu heb moet ik namelijk nog regelmatig draaien (van richting bureau naar richting bed).
zou het de moeite waard zijn om een dergelijke lcd tv aan te schaffen voor mijn huidige kleine telefunken tvtje?
of ben ik beter af met een andere tv + dvdspeler?
denk wel dat een lcdtv lastiger te plaatsen is ofniet? het tvtje wat ik nu heb moet ik namelijk nog regelmatig draaien (van richting bureau naar richting bed).
Ik heb op de Mycom 32" aangesloten met scart mijn Sony DVP-NS405 DVD-speler, het scherm beschikt ook over component aansluiting. Voor het component aansluiten heb ik op het oog de Sony DVP-LS785V DVD speler.
Nu is mijn vraag geeft component beter beeld dan scart!? ik weet dat het een "persoonlijke" vraag is, maar als ik "reviews" lees of ervaringen dan lopen die uiteen van nauwelijks tot geen verschil, tot verschil van dag en nacht.Dus is er in dit topic iemand die hier een zinnige uitspraak over heeft. (of dit zelf heeft getest/kunnen testen!?).
Nu is mijn vraag geeft component beter beeld dan scart!? ik weet dat het een "persoonlijke" vraag is, maar als ik "reviews" lees of ervaringen dan lopen die uiteen van nauwelijks tot geen verschil, tot verschil van dag en nacht.Dus is er in dit topic iemand die hier een zinnige uitspraak over heeft. (of dit zelf heeft getest/kunnen testen!?).
Verwijderd
Die LCD 32" is bij Mycom 1208.00 met verzendkosten en
bij RePrint.nl is de 32" voor 1099.00 incl en die heeft ook met DVI
http://www.reprint.nl http://www.mycomm.nl
zijn dus indentiek? alleen mycom labeld em om?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:54:
naja, ik denk dat ik dan toch voor mycom zou gaan, puur om het feit dat ze hier dichtbij zitten (nijmegen) en ik goede ervaringen met ze heb op het gebied van pixelgarantie.
ik heb nog een vraag: is het scherm op die voet te draaien? ik wissel namelijk nogal van tv/dvd kijken vanuit bed en bureau..
En die van Reprint heeft twin tuners das ook wel nice... maar voor de rest is Finlux wel 1 van de boutste LCD-merken die je kan vinden volgens mij...Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:54:
ik heb geen zin om het hele topic door te spitten
maar de 26" is op de mycom site behoorlijk goed uitgewerkt qua specs, maar de 32" niet?
waar staan de volledige specs van deze schermen?

maar de 26" is op de mycom site behoorlijk goed uitgewerkt qua specs, maar de 32" niet?
waar staan de volledige specs van deze schermen?
@ fried
Zie mijn post een stukje terug in dit topic, de achterliggende fabrikant is decktron en model is de dlt-3200
Zie mijn post een stukje terug in dit topic, de achterliggende fabrikant is decktron en model is de dlt-3200
Verwijderd
Ik was toevallig op zoek naar een breedbeeld voor de slaapkamer en kwam dit draadje gisteren tegen , ik heb gelijk de 26 " gehaald
Ik gebruik hem voor dvd , als tv natuurlijk , heb ook een Xbox en een Soltek Barebone daar staan .
TV beeld is goed , dvd weergave prachtig , op de PC is ie haarscherp ondanks dat ik er haast met me neus op zit , het enige nadeel is dat de Scart geen RGB maar composiet is , dat merk je als je met de Xbox speelt , ik doe veel Forza online racing en zie dat mijn gewone 82 cm tv iets scherper beeld heeft , goed genoeg daar niet van maar toch een minpuntje .
Heb gelijk een pixel test gedownload maar alle pixels doen hun werk prima
Ik heb 8 dagen om te beslissen of ik hem hou maar voor die prijs is het een prima koop dus ik hou hem .
Ik gebruik hem voor dvd , als tv natuurlijk , heb ook een Xbox en een Soltek Barebone daar staan .
TV beeld is goed , dvd weergave prachtig , op de PC is ie haarscherp ondanks dat ik er haast met me neus op zit , het enige nadeel is dat de Scart geen RGB maar composiet is , dat merk je als je met de Xbox speelt , ik doe veel Forza online racing en zie dat mijn gewone 82 cm tv iets scherper beeld heeft , goed genoeg daar niet van maar toch een minpuntje .
Heb gelijk een pixel test gedownload maar alle pixels doen hun werk prima
Ik heb 8 dagen om te beslissen of ik hem hou maar voor die prijs is het een prima koop dus ik hou hem .
thx!SmidsY schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:17:
@ fried
ik zie een hoop tevreden reacties, veel ook over de 26". mag ik er van uitgaan dat de 32" evengoed of zelfs beter is? of is dit té optimistisch?
weet iemand de (buiten)afmetingen van de 26" ? niet het beeloppervlak dus, maar de gehele kast.Zo een rolmaat kunnen vinden, de scherm afmetingen zijn (zonder voet gerekend)
92,5 cm (Breed)
49 cm (Hoog)
10 cm (Diep)
[ Voor 26% gewijzigd door Fried op 19-05-2005 11:21 ]
Verwijderd
En het is ook weer iets van LG. Want bij mij zit ie ook op dvi aangesloten en daar geeft hij bij nvidia opties een. LG 3003 XT aan. Weet niet of het precies dat type is...
@mattblack
Het LCD scherm is geproduceerd door LG/Philips, zoals ook te lezen is in de decktron spec sheet, dus dat is wat nvidia ook aangeeft
Het LCD scherm is geproduceerd door LG/Philips, zoals ook te lezen is in de decktron spec sheet, dus dat is wat nvidia ook aangeeft
Zal ik maar als ervaringsdeskundige en mycom-medewerker nog even wat specs vrijgeven (uit zeer betrouwbare bron)
Ik kon het niet zo snel tussen de laatste posts vinden, maar als het al genoemd is, mag dit weg
responsetijd 26" = 16ms met een stroomverbruik van 120 Watt
responsetijd 32" = 33ms met +/- 180 Watt
Ik zal eventueel nog wat meer specs kunnen geven
Maar dat moet ik morgen ff doen
PS: nog ff een belangrijke; het PiP is dus (swap en size, wisselen of 2 in 1) TV/DVD of TV/PC of TV/Scart dus niet TV/TV
de voet is static, dus niet draaibaar of wat dan ook, je kan wel de voet eraf halen en met een vesa muurbeugel het geheel aan de muur hangen, voor de 26" is daarvoor ook nog afdekplaatje
(wacht tot volgende week, dan heb ik weer geld
)

koeling gebeurt volledig passief, zitten 2 stille 80mm fans in de voeding aan de zijkant, airduct, met heatpipe koeling op cpu, koelt goed!
Toetsenbord en muis zijn RF en hebben een bereik van max +/- 2 meter
dus dan maar logitech of Bluetooth setje
Ik kon het niet zo snel tussen de laatste posts vinden, maar als het al genoemd is, mag dit weg
responsetijd 26" = 16ms met een stroomverbruik van 120 Watt
responsetijd 32" = 33ms met +/- 180 Watt
Ik zal eventueel nog wat meer specs kunnen geven
Maar dat moet ik morgen ff doen
PS: nog ff een belangrijke; het PiP is dus (swap en size, wisselen of 2 in 1) TV/DVD of TV/PC of TV/Scart dus niet TV/TV
voor zover ik weet hebben beide DVIFried schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:45:
[...]
zijn dus indentiek? alleen mycom labeld em om?
naja, ik denk dat ik dan toch voor mycom zou gaan, puur om het feit dat ze hier dichtbij zitten (nijmegen) en ik goede ervaringen met ze heb op het gebied van pixelgarantie.
ik heb nog een vraag: is het scherm op die voet te draaien? ik wissel namelijk nogal van tv/dvd kijken vanuit bed en bureau..
de voet is static, dus niet draaibaar of wat dan ook, je kan wel de voet eraf halen en met een vesa muurbeugel het geheel aan de muur hangen, voor de 26" is daarvoor ook nog afdekplaatje
gezien de responsetijd ga ik zelf voor de 26"Fried schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 07:48:
[...]
thx!
ik zie een hoop tevreden reacties, veel ook over de 26". mag ik er van uitgaan dat de 32" evengoed of zelfs beter is? of is dit té optimistisch?
[...]
weet iemand de (buiten)afmetingen van de 26" ? niet het beeloppervlak dus, maar de gehele kast.
Die plasma die we hebben is zelfs 320 WattMrSleeves schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:29:
[...]
Ja, dat bedoelde ik dus. Ik zag al dat de helderheid en contrast overeenkomt met een TFT-scherm.
Maargoed, die discussie is geloof ik al een keer gevoerd, ergens hier (en ik dacht dat de normale tv toch het zuinigst was).
Ik wil het liefst gewoon de specs zien
Hey, staat me iets van bij... Zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat ik die aan je verkocht heb, was het toevallig een ex 100 setje of microsoft bluetooth?Gambit schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:23:
Goed, ging vanmiddag naar de Kinkerstraat omdat ik toch een draadloos setje wou hebben voor mijn htpc en kwam thuis met het setje (ook in de aanbieding trouwens) en een 26" LCD TV![]()
Vond hem eigelijk wat klein (er hangt een vrij grote plasma vlak boven in de winkel), maar hij past maar net in mijn kast.
Moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over de beeldkwaliteit, ik heb alleen het idee dat de TV beelden wat minder zijn dan op mijn oude sony breedbeeld, maar moet het apparaat nog goed afstellen en kijk toch vaker dvd's en divx'jes.
Al met al een goede impulsaankoop
zit gewoon een pvr 500 in hoor. Tis AFAIK alleen nog vaak een beetje problematisch om die aan de praat te krijgen, maar met nieuwste drivers geen klachten meer gehadrobbydw schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:39:
[...]
Ik neem aan dat Spectra= Ultimate Media Center MCE die bij Mycom wordt aangeboden???
Inmiddels nieuw topic geopendErvaring en of informatie over Mycom Ultimate Media Center
Je zegt dat de PVR 500 er niet in past. Hij wordt echter wel aangeboden met dubbele tuner. Wat is dit dan voor kaart?
Als laatste zeg je dat je de specs zelf uit kan kiezen. Via de website van Mycom is dit media center echter niet te configureren.
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dit MCE
[afbeelding]
robbydw schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:12:
....Mijn vraag is beetje offtopic maar gezien het feit dat er de nodige Mycom verkopers rondhangen bij dit topic, toch mijn vraag:
Wat zijn de preciese specs: zie op de site niet superveel info. Bijvoorbeeld type tuner, audio, type toetsenbord en muis, aanwezige uitgangen, geluidsproductie...enz
Kan iemand mij de volledige specs leveren? alvast dank.
hier wil ik nog ff het volgende aan toevoegen:Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:20:
[...]
Ik neem aan dat je hier op de MCE Spectra doelt?
Het mobo dat er in gaat is een LGA775 mobo met PCI-express etc. CPU is een PIV 530 (3.0 Ghz).
Verder zijn natuurlijk alle noodzakelijke aansluitingen aanwezig. Opticals, tulp in en uit (!) 3x pci, s-ata etc. de hele mik mak. Toetsenbord en muis mag je in principe zelf uitkiezen, en qua geluidsproductie is ie erg prettig. Laten we het zo zeggen: Een beamer maakt meer herrie, en een lopende VCR ook
De tuner die er in zit is de Hauppauge MCE150, of 500 als je dual tuner wilt. (+ €100,- voor dual tuner)
Past qua looks natuurlijk perfect in de woonkamer, en de MCE afstandsbediening zit er bij (oogje geïntegreerd in de kast.) Kom natuurlijk naar MyCom Utrecht voor meer informatie!
Maar weer onn-topic:
De prijzen voor deze LCD zijn ook na de actieperiode nog steeds €899,- voor de 26" en €1199,- voor de 31"
koeling gebeurt volledig passief, zitten 2 stille 80mm fans in de voeding aan de zijkant, airduct, met heatpipe koeling op cpu, koelt goed!
Toetsenbord en muis zijn RF en hebben een bereik van max +/- 2 meter
[ Voor 150% gewijzigd door Jeanious op 19-05-2005 23:36 ]
Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV
Graag !!
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Van die 33 miliseconden schrik ik nogal...
Bij de mycom laten ze ook op alle tft schermen recaleme slideshow in niet native resolutie zien dus kan je bijna niet beoordelen of ene scherm goed is in films en ghosting etc.
Zijn er mensen die last hebben van raare dingen door die 33 miliseconden?
@ Jeaniaos:
Ik had eerst een mailtje gestuurd naar mycom over nieuwe HD schermen (1080x1920) en over 3 maanden zullen die in het accortiment opgenomen worden en na succes zullen begin volgent jaar mycom rebranded 1080x1200 schermen komen. Heb jij hier nog inside info over?
Kwa merk type specs etcetra?
Want ik wil het scherm ook af en toe als normaal pc scherm gebruiken en dan lijkt mij die resolutie zeker een pré, net als een lagere respons tijd (< 33 miliseconde) voor een 32" scherm.
Bij de mycom laten ze ook op alle tft schermen recaleme slideshow in niet native resolutie zien dus kan je bijna niet beoordelen of ene scherm goed is in films en ghosting etc.
@ Jeaniaos:
Ik had eerst een mailtje gestuurd naar mycom over nieuwe HD schermen (1080x1920) en over 3 maanden zullen die in het accortiment opgenomen worden en na succes zullen begin volgent jaar mycom rebranded 1080x1200 schermen komen. Heb jij hier nog inside info over?
Kwa merk type specs etcetra?
Want ik wil het scherm ook af en toe als normaal pc scherm gebruiken en dan lijkt mij die resolutie zeker een pré, net als een lagere respons tijd (< 33 miliseconde) voor een 32" scherm.
Eeh voor zover ik weet nietLennart_1337 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:13:
Van die 33 miliseconden schrik ik nogal...
@ Jeaniaos:
Kwa merk type specs etcetra?![]()

nog ff de afmetingen van de verschillende schermen:
26":
(BxHxD in cm) 80x48.9x9.6 (26.3 voet) met 13 kg
32"
92.5x54.5x9.6 (26.3 voet)
Zijn er nog mensen die specs van de plasma's willen
BTW, wallmounts voor de lcd'":
26 en 32 - art.82931 Newstar fpma-w120
voor 26 afdekplaatje erbij
anders nog iets?
[ Voor 13% gewijzigd door Jeanious op 20-05-2005 14:00 ]
Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV
Verwijderd
Sinds een maandje ook deze 32" tv staan, uhhh hangen. Het is maar als tussenoplossing maar ik moet zeggen dat de kwaliteit me in zijn geheel niet tegenvalt. TV kijken via de cable is goed te doen en ghosting valt mee, maar is er wel. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de tickertape van RTLZ, letters zijn wat vaag maar zijn wel goed te lezen.
Ik heb echter wat problemen met het aansluitingen via Component (progresive) en DVI;
Als ik mijn DVD speler (Denon 3910), via component aansluit en op 720p instel, schaalt het display niet mee en geeft 576p aan op het OSD. Het maakt niet uit of 480p, 720p of 1080i op de dvd-speler specificeer, het display houdt het bij 576p.
Doe ik iets verkeerd of is dit een, niet gedocumenteerde, feature?
Sluit ik mijn DVD speler aan via DVI, de speler heeft een DVI uitgang, dan krijg ik wel beeld maar dat knippert met een 1sec interval. Dit komt waarschijnlijk omdat te tv geen HDCP op de DVI ingang ondersteunt. Via de DVI van de laptop krijg ik wel beeld en damn wat zijn de HD samples van oa Microsoft er gaaf uit!
In de handleiding kan ik niets over HDCP terug vinden.
Heeft iemand anders hier een DVD speler via DVI op de 32" Mycom zitten? Bestaan er "convertors" die het HDCP protocol van het DVI signaal strippen?
Iemand suggesties?
Ik heb echter wat problemen met het aansluitingen via Component (progresive) en DVI;
Als ik mijn DVD speler (Denon 3910), via component aansluit en op 720p instel, schaalt het display niet mee en geeft 576p aan op het OSD. Het maakt niet uit of 480p, 720p of 1080i op de dvd-speler specificeer, het display houdt het bij 576p.
Doe ik iets verkeerd of is dit een, niet gedocumenteerde, feature?
Sluit ik mijn DVD speler aan via DVI, de speler heeft een DVI uitgang, dan krijg ik wel beeld maar dat knippert met een 1sec interval. Dit komt waarschijnlijk omdat te tv geen HDCP op de DVI ingang ondersteunt. Via de DVI van de laptop krijg ik wel beeld en damn wat zijn de HD samples van oa Microsoft er gaaf uit!
Heeft iemand anders hier een DVD speler via DVI op de 32" Mycom zitten? Bestaan er "convertors" die het HDCP protocol van het DVI signaal strippen?
Iemand suggesties?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 15:34 ]
Verwijderd
Dank voor dit bericht ben al een tijd op zoek naar een goede LCD 32" voor onder de 1000 dit is de erste keer dat ik er een tegen kom. Zelfs bij winkels als aldi of stunt verkopen bij media markt lukte het niet.Hielko schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:17:
[...]
En die van Reprint heeft twin tuners das ook wel nice... maar voor de rest is Finlux wel 1 van de boutste LCD-merken die je kan vinden volgens mij...
Vraag heb de specs vergeleken tussen finlux en Mycom. volgens mij komt de finlux beter uit de vergelijking mn. de response tijd van mycom (33ms) is veel slechtewr als die van finlux(8ms).
verder heeft de finlux een dubbele tuner dus kan je volgens mij naar 2 programmas tegelijk kijken.
wat ik nu wil weten is die finlux nu echt zo goed? Hij is namelijk bij reprint wel HEEL goedkoop vergeleken bij de anderen. Finlux is dacht ik wel een goed merk ik heb zelf al 6 jaar een gewone tv van dit merk en nooit problemen mee gehad staat gem. 12 uur per dag aan.
groetjes rob
Verwijderd
Ik vind 8 MS wel erg weinig bij een tv van die maat , zijn er eigenlijk wel 8 Ms LCD schermen ???
Ik zou het eerst ff testen want iik geloof er niet veel van !
Finlux is wel een echt B-merk... en wat betreft de responstijd; dat zal wel 8ms rise zijn oid, dus dat zal totaal dan wel iets van 16-20ms worden vermoed ik.
Verwijderd
Ik heb net de High Definition Pack voor mijn Xbox bij Futurezone gehaald , een HD kabel dus .
Wat een verschil , het beeld is nu echt haarscherp en nu kan ik de 1e Scart die dus wel RGB ( full scart) is i.p.v. composiet volgens de gebruiksaanwijzing van Mycom gebruiken voor mijn DVD speler .
Ben helemaal happy met dit 26 " Mycom scherm
Wat een verschil , het beeld is nu echt haarscherp en nu kan ik de 1e Scart die dus wel RGB ( full scart) is i.p.v. composiet volgens de gebruiksaanwijzing van Mycom gebruiken voor mijn DVD speler .
Ben helemaal happy met dit 26 " Mycom scherm
Verwijderd
Maar ff een reactie op vooral de bijdrage van mycom medewerkers aan dit topic. Het had weinig gescheeld of ik had de Mycom 32" aangeschaft. De mededeling in dit topic:
"Zal ik maar als ervaringsdeskundige en mycom-medewerker nog even wat specs vrijgeven (uit zeer betrouwbare bron) Ik kon het niet zo snel tussen de laatste posts vinden, maar als het al genoemd is, mag dit weg responsetijd 26" = 16ms met een stroomverbruik van 120 Watt responsetijd 32" = 33ms met +/- 180 Watt" kwam voor mij als een verrassing. Nu worden op de Mycom site (vanaf vandaag) een aantal andere merken aangeboden (Samsung b.v.). Bij sommigen staat wel een responsetijd bij andere LCD's niet. Naar mijn mening is het een vorm van misleiding om de ene keer wel en de andere keer geen responstijd te vermelden. De response tijd is een belangrijke factor bij de aanschaf omdat het voorkomen van "ghosting" effecten een gevolg is van o.a. te trage reponstijden. Ook voor de nu aangeboden modellen wordt soms wel en soms geen responstijd vermeld op de website van mycom.
Ik plaats vraagtekens bij de motieven van Mycom medewerkers die in dit topic gegevens verstrekken over de producten die zij verkopen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zij dat doen in hun commerciele hoedanigheid van "Mycom verkoper".
Het wordt tijd dat Mycom eens op haar site volgens een vast format alle relevante gegevens verstrekt van de LCD's die zij verkoopt; dat zou Mycom sieren!
"Zal ik maar als ervaringsdeskundige en mycom-medewerker nog even wat specs vrijgeven (uit zeer betrouwbare bron) Ik kon het niet zo snel tussen de laatste posts vinden, maar als het al genoemd is, mag dit weg responsetijd 26" = 16ms met een stroomverbruik van 120 Watt responsetijd 32" = 33ms met +/- 180 Watt" kwam voor mij als een verrassing. Nu worden op de Mycom site (vanaf vandaag) een aantal andere merken aangeboden (Samsung b.v.). Bij sommigen staat wel een responsetijd bij andere LCD's niet. Naar mijn mening is het een vorm van misleiding om de ene keer wel en de andere keer geen responstijd te vermelden. De response tijd is een belangrijke factor bij de aanschaf omdat het voorkomen van "ghosting" effecten een gevolg is van o.a. te trage reponstijden. Ook voor de nu aangeboden modellen wordt soms wel en soms geen responstijd vermeld op de website van mycom.
Ik plaats vraagtekens bij de motieven van Mycom medewerkers die in dit topic gegevens verstrekken over de producten die zij verkopen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zij dat doen in hun commerciele hoedanigheid van "Mycom verkoper".
Het wordt tijd dat Mycom eens op haar site volgens een vast format alle relevante gegevens verstrekt van de LCD's die zij verkoopt; dat zou Mycom sieren!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 17:59 ]
Ik heb de Finlux zien staan vanmiddag bij een winkel voor 800 euro.
Stond naast Sony etc. dus kon wel wat vergelijken, ze hadden alleen de kleuren wat donker staan en de andere weer te licht
Ik moet zeggen dat ik het beeld qua scherpte beter vond als een sony van 1200 ernaast, ook heeft het een glans scherm wat ik persoonlijk mooier vind. Zo'n mat scherm vind ik niet zo lekker kijken, glansend lijkt net alsof er een glasplaat voor hangt.
Het was nogal druk en ze helpen mij nooit daar dus ik ga nog een keer terug op een ochtend ofzo. Ik denk als je de kleuren goed afstelt dat het echt wel een mooi scherm is
edit: ahm ik gooi die lcd net in het mandje om verzendkosten te zien en ineens is dat boven 800 omdat er geen btw bijzit
ik denk dat ding is € 679.00
Ik zie hieronder al een koopjesjager wat zeg ik MONSTER
ik heb de 26 inch gezien
dus in een dure echte winkel gewoon goedkoper. Wellicht dat de 32inch ook wel in een normale winkel voor die prijs of minder te vinden is.
Edit2: ik had ook nog even de inkijkhoek bekeken, echt heel verassend goed. Heel veel schermen gingen van dat gloed krijgen deze geen krimp.
Stond naast Sony etc. dus kon wel wat vergelijken, ze hadden alleen de kleuren wat donker staan en de andere weer te licht

Het was nogal druk en ze helpen mij nooit daar dus ik ga nog een keer terug op een ochtend ofzo. Ik denk als je de kleuren goed afstelt dat het echt wel een mooi scherm is
edit: ahm ik gooi die lcd net in het mandje om verzendkosten te zien en ineens is dat boven 800 omdat er geen btw bijzit

Ik zie hieronder al een koopjesjager wat zeg ik MONSTER
Edit2: ik had ook nog even de inkijkhoek bekeken, echt heel verassend goed. Heel veel schermen gingen van dat gloed krijgen deze geen krimp.
[ Voor 35% gewijzigd door BARACUS op 21-05-2005 20:16 ]
Voor 800,- een GOEDE 32"????
Specs please!!!
Specs please!!!
Verwijderd
Gisteren na veel positieve reacties op dit forum de 26" van Mycom gekocht. Thuisgekomen bleek dat er maar liefst 10 kapotte subpixels waren, die echter alleen maar te zien zijn op maximaal 20cm afstand van het scherm (dus niet tijdens gewoon tv kijken). Toch maar even teruggebracht en meteen een nieuwe meegekregen (goede service). Deze heeft geen kapotte pixels dus helemaal blij.
De weergave van het antennesignaal is goed te noemen, welliswaar iets minder scherp als mijn 28" Philips CRT (28PW8807), maar zeker niet vervelend om naar te kijken. Het contrast is daarentegen een stuk beter, het zwart zou iets zwarter kunnen maar het wit is zo fel dat dit niet nodig is. Enige nadeel is misschien dat hij de Philips Superzoom optie niet kent (eerder genoemd in dit forum), en je een normale 4:3 uitzending dus met dikke mensen of uitgestrekte randen moet kijken.
Samenvattend een zeer goede aankoop, ben er heel erg tevreden over. Het platte scherm staat toch een stuk mooier in de woonkamer dan die enorme kast hiervoor.
De weergave van het antennesignaal is goed te noemen, welliswaar iets minder scherp als mijn 28" Philips CRT (28PW8807), maar zeker niet vervelend om naar te kijken. Het contrast is daarentegen een stuk beter, het zwart zou iets zwarter kunnen maar het wit is zo fel dat dit niet nodig is. Enige nadeel is misschien dat hij de Philips Superzoom optie niet kent (eerder genoemd in dit forum), en je een normale 4:3 uitzending dus met dikke mensen of uitgestrekte randen moet kijken.
Samenvattend een zeer goede aankoop, ben er heel erg tevreden over. Het platte scherm staat toch een stuk mooier in de woonkamer dan die enorme kast hiervoor.
Ik heb hem ook vandaag gehaald 
Het is effe een heel stuk wennen op mijn bureau
Geen enkele dode subpixel!
Staat nu al 12 uur aan om hotpixels te checken. Als ze erin komen, gebeurt dat in de eerste dagen
Is ook super om te gamen echt

Het is zo dat ik ook pas sinds afgelopen week meer specs heb
Is een hele training voor geweest 
Ik neem dus aan dat het in de nabije toekomst ook op de site en zo komt (hoop ik), maar daar ga ik helaas niet over.
Als ik echt zo commercieel en omzetgericht zou zijn zou ik het niet eens hier vermelden allemaal
Ik doe het puur omdat ik uit ervaring weet dat het prijs/kwaliteits verhouding top schermpjes zijn.
BTW 32 inch is nog altijd 1199 dus dan zou ik die eerder moeten aanprijzen (wat ik niet doe
)
Dus we houden niks bewust achter!!!
Het is effe een heel stuk wennen op mijn bureau
Geen enkele dode subpixel!
Staat nu al 12 uur aan om hotpixels te checken. Als ze erin komen, gebeurt dat in de eerste dagen
Is ook super om te gamen echt
Eeh hier zou ik dan even op in willen springen...Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:22:
...
Het is zo dat ik ook pas sinds afgelopen week meer specs heb
Ik neem dus aan dat het in de nabije toekomst ook op de site en zo komt (hoop ik), maar daar ga ik helaas niet over.
Als ik echt zo commercieel en omzetgericht zou zijn zou ik het niet eens hier vermelden allemaal
Ik doe het puur omdat ik uit ervaring weet dat het prijs/kwaliteits verhouding top schermpjes zijn.
BTW 32 inch is nog altijd 1199 dus dan zou ik die eerder moeten aanprijzen (wat ik niet doe
Dus we houden niks bewust achter!!!
[ Voor 69% gewijzigd door Jeanious op 21-05-2005 23:45 ]
Verwijderd
Okay Jeanious, misschien wat te snel geweest met mijn conclusies. Ik kwam daartoe op basis van de veronderstelling dat Mycom er belang bij heeft om op enig moment de trage reponstijd van de 32" publiekelijk te maken. Als Mycom dat niet doet zullen de klanten die het scherm hebben aangeschaft in de veronderstelling dat de responstijd van de 32" gelijk is aan de responstijd van de 26" zich behoorlijk genaaid voelen. Nog even daargelaten of de specificaties overeenkomen met de werkelijkheid. Maar een klein aantal gebruikers van het 32" scherm hebben kennelijk problemen met ghosting op het 32" scherm volgens dit topic. Ik ben al vele jaren klant van Mycom sinds de eerste vestiging in de Kinkerstraat en heb daar tienduizenden euro's besteed. In Amsterdam is de keuze voor de binnenstadbewoners (los van webshops) niet zo groot. In de Bilderdijkstraat heeft PCL computers een vestiging geopend maar de prijs/ kwaliteit van Mycom is miz nog altijd beter.
Dat laat onverlet dat het hanteren van verschillende formats voor de diverse LCD schermen op de M site potentiele klanten op een verkeert been kan zetten.
Dat laat onverlet dat het hanteren van verschillende formats voor de diverse LCD schermen op de M site potentiele klanten op een verkeert been kan zetten.
Verwijderd
Baraccus, bedankt voor de info en Hielko ook bedankt.BARACUS schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:51:
Ik heb de Finlux zien staan vanmiddag bij een winkel voor 800 euro.
Stond naast Sony etc. dus kon wel wat vergelijken, ze hadden alleen de kleuren wat donker staan en de andere weer te lichtIk moet zeggen dat ik het beeld qua scherpte beter vond als een sony van 1200 ernaast, ook heeft het een glans scherm wat ik persoonlijk mooier vind. Zo'n mat scherm vind ik niet zo lekker kijken, glansend lijkt net alsof er een glasplaat voor hangt.
De response tijd sttat op de site van Finlux vermeld " http://www.finlux.nl/nl/index.htm " bij het scherm van mycom staat niets vermeld. Ondertussen via dit medium is al wel bekend dat de 32" van mycom een respose heeft van 33ms. Dus als hielko gelijk heeft is 20 nag steeds sneller of het snel genoeg is weet ik niet.
Wat mij in deze discussie overgens opvalt is de uitermate sterke aanhang van het Mycom scherm.
Dit product wordt zon beetje de hemel ingeprezen.
Dit maakt mij argwanend, waarom zou bv de Finlux of Samsung of LG minder goed zijn. Ok ze zijn duurder maar dat geld niet voor de Finlux die is stukke goedkoper. Wat verder opvalt is dat Mycom in de tijd dat ik dit volg al 2 keer de prijs van de 26" heeft verlaagd van 999 naar 899 naar nu 799.
De prijs van de 32" staat al maanden muur vast op 1199 dit terwijl alle andere merken in die tijd wel hun prijs hebben verlaagd. Dit klopt volgens mij ook niet helemaal.
Mijn conclusie tot nu toe is dat ik beter maar helemaal niets kan doen tot er wat meer duidelijkheid is, en ik vermoed dat de prijzen van de 32" schermen nog wel verder omlaag gaan tot zelfs onder de zeer rots vaste prijs van Mycom.
Hopenlijk blijft dit item nog enioge tijd open daar het volgens mij wel een hot item is de LCD screens gaan immers overal als zoete broodjes over de toonbank.
groetjes Robs
Verwijderd
Ik heb eerst wat oude consumentgidsen door gelezen en Finlux kwam daar regelmatig uit als een beste koop. Verder nog de reviews op kieskeurig.nl nagelezen over Finlux en daar waren ze ook heel positief over dit merk. Het is geen B-merk zoals hier op dit forum wordt vermeld alleen een klein merk in nederland en dat is logisch als ze een uitwedstrijd moet spelen tegen Philips. Het voordeel is wel dat ze zich elke keer weer moeten bewijzen en dat doe je niet door rommel te verkopen. Dan hou je het niet al die jaren uit.
Vrijdag heb ik de Finlux 32" LCD bij RePrint.nl ontvangen en ik moet zeggen het is een schitterend toestel met prachtig beeld en geluid.
Bij RePrint zeiden ze trouwens dat de prijzen niet zo snel zullen dalen omdat dit al bodem prijzen zijn i.v.m. de actieweken van de verschillende bedrijven. (voor wat het waard is)
Maar als je electronica aanschaft moet je niet achterom kijken maar genieten wat je net gekocht hebt.
Vrijdag heb ik de Finlux 32" LCD bij RePrint.nl ontvangen en ik moet zeggen het is een schitterend toestel met prachtig beeld en geluid.
Bij RePrint zeiden ze trouwens dat de prijzen niet zo snel zullen dalen omdat dit al bodem prijzen zijn i.v.m. de actieweken van de verschillende bedrijven. (voor wat het waard is)
Maar als je electronica aanschaft moet je niet achterom kijken maar genieten wat je net gekocht hebt.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:29:
[...]
Dank voor dit bericht ben al een tijd op zoek naar een goede LCD 32" voor onder de 1000 dit is de erste keer dat ik er een tegen kom. Zelfs bij winkels als aldi of stunt verkopen bij media markt lukte het niet.
Vraag heb de specs vergeleken tussen finlux en Mycom. volgens mij komt de finlux beter uit de vergelijking mn. de response tijd van mycom (33ms) is veel slechtewr als die van finlux(8ms).
verder heeft de finlux een dubbele tuner dus kan je volgens mij naar 2 programmas tegelijk kijken.
wat ik nu wil weten is die finlux nu echt zo goed? Hij is namelijk bij reprint wel HEEL goedkoop vergeleken bij de anderen. Finlux is dacht ik wel een goed merk ik heb zelf al 6 jaar een gewone tv van dit merk en nooit problemen mee gehad staat gem. 12 uur per dag aan.
groetjes rob
Vreemdgenoeg betwijfel ik dit, ik zeg niet dat Jeanious liegt, maar wie of wat is die betrouwbare bron!? Ik heb verschillende mensen "ondervraagd" (o.a. decktron, mycom) deze geven aan dat de responsetijd voor het scherm 14~20ms is. Op mijn pc heb ik aangesloten een iiyama as4315ut (17" 25ms scherm) en de mycom 32", op de iiyama heb ik soms ghosting (vooral bij 3d mark2k5, fill-rate tests etc.), maar die is niet waarneembaar op de mycom (die 33ms zou zijn!?). Natuurlijk er zit een verschil in grote in de schermen, maar ghosting is ghosting.Ondertussen via dit medium is al wel bekend dat de 32" van mycom een respose heeft van 33ms
Verder zit je nog met het "probleem" dat de fabrikanten nogal graag spelen met de responsetijden (sommige geven op zwart naar zwart, andere grijs naar grijs). Wat ik dus probeer te zeggen is staar je niet blind op alleen de specs van een product. (daar heb nextgen console fanboys voor) Dit is ook wat Selgert in zijn post aanhaalt.
Ik persoonlijk ben in maart gaan rondkijken naar een LCD/TV vervanger voor mijn oude JVC 26" CRT TV. in de tussentijd heb ik heel veel merken bekeken en getest (o.a. Benq, LG, iiyama, Hyundai, Samsung, finlux etc.) en heb een afweging gemaakt tussen prijs en de eisen die ik aan het product stel. Dit is waar je primair op moet afgaan, en internet/fora is voor het inwinnen van achtergrond info, en dat vergeten een hoop mensen

[ Voor 3% gewijzigd door SmidsY op 22-05-2005 10:39 ]
Kun jij misschien wat foto's plaatsen, hoeveel jaar garantie geeft Finlux en bevestigen dat de fabrieksinstelling van het beeld nogal donker was? Finlux valt wel onder b-merk volgens mij alleen is de scheidingslijn tussen A en B nogal superdun geworden tegenwoordig. Vroeger had je echt van dat baggerspul maar nu kunnen ze echt goed concurreren met de A merken. Komt volgen mij ook omdat techniek op zo'n hoog niveau begint te raken dat de berenput zelfs nog een mooie standaard niveau berijktVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:16:
Ik heb eerst wat oude consumentgidsen door gelezen en Finlux kwam daar regelmatig uit als een beste koop. Verder nog de reviews op kieskeurig.nl nagelezen over Finlux en daar waren ze ook heel positief over dit merk. Het is geen B-merk zoals hier op dit forum wordt vermeld alleen een klein merk in nederland en dat is logisch als ze een uitwedstrijd moet spelen tegen Philips. Het voordeel is wel dat ze zich elke keer weer moeten bewijzen en dat doe je niet door rommel te verkopen. Dan hou je het niet al die jaren uit.
[...]
Verwijderd
ja die zijn er zeker!Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:59:
Ik vind 8 MS wel erg weinig bij een tv van die maat , zijn er eigenlijk wel 8 Ms LCD schermen ???
De nieuwe JVC lcd tv LT-26C50 heeft zelfs een respons van 7 ms!
Deze al gezien? Tom's Hardware heeft ook een aantal 32" LCD TV's aan de tand gevoeld.
http://www20.graphics.tom...splay/20050523/index.html
http://www20.graphics.tom...splay/20050523/index.html
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Op Tom's Hardware Guide staan nog 2 interessante artikelen over 26 en 32 inch LCD tv's. Over het algemeen zijn ze niet zo te spreken over een 32 inch panel omdat deze qua prestaties nogal schijnen onder te doen voor de 26 inch... Ik had zelf eigenlijk wel een voorkeur voor een 32 inch in de woonkamer maar dit brengt me toch weer aan het twijfelen...
Hier de artikelen:
26" LCD TVs: Are They Ready for Prime Time?
I Want My 32" LCD TV
Hier de artikelen:
26" LCD TVs: Are They Ready for Prime Time?
I Want My 32" LCD TV
edit:
damn.. je was me net voor, toch ook nog het 2e artikeltje erbij staan
damn.. je was me net voor, toch ook nog het 2e artikeltje erbij staan
[ Voor 9% gewijzigd door Makkie80 op 23-05-2005 21:24 ]
Nu bij mycom platte actie weken , check de site eens met lcd en plasma schermen tegen mooie prijzen.
[/quote]Makkie80 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:23:
Over het algemeen zijn ze niet zo te spreken over een 32 inch panel omdat deze qua prestaties nogal schijnen onder te doen voor de 26 inch... Ik had zelf eigenlijk wel een voorkeur voor een 32 inch in de woonkamer maar dit brengt me toch weer aan het twijfelen...
Bij crt tv's zijn 26inch ook beter dan de 32inch versies, ahm dit heb ik dus gelezen dus niet meteen mijn kop eraf snijden als het niet klopt
Wat ik wil zeggen is dat dit niet echt een raar fenomeen is.
De resolutie van een PAL-signaal is gewoon ranzig slecht (ja, ook dvd is feitelijk bagger), dus ik kan me voorstellen dat bij een kleiner beelddiagonaal de kwaliteit beter lijkt. Een crt tv is ook het mooist bij 37cm beelddiagonaal. Ik zou echter gewoon de grootst mogelijke tv nemen die in je budget past. Ik heb sinds een jaar een 30 inch LCD en ik wil toch liever iets groters.
Het probleem wordt vanzelf opgelost zodra HDTV content breed beschikbaar. 720p ziet er erg goed uit op een 30 inch lcd.
Het probleem wordt vanzelf opgelost zodra HDTV content breed beschikbaar. 720p ziet er erg goed uit op een 30 inch lcd.
Het is ook een kwestie van afstand; hoe groter de afstand, hoe groter het scherm kan zien voordat een lage resolutie hinderlijk wordt.
Maar bij LCD's is dit (de resolutie) niet de enige factor. Grotere schermen hebben veelal slechtere specificaties (bijv. minder contrast, hogere responstijd ed) wat het geheel nog net wat 'erger' maakt.
Maar bij LCD's is dit (de resolutie) niet de enige factor. Grotere schermen hebben veelal slechtere specificaties (bijv. minder contrast, hogere responstijd ed) wat het geheel nog net wat 'erger' maakt.
ziet er goed uit die platte weken
mycom 26" lcd = 797
mycom 32" lcd = 1199
mycom 42" plasma = 1699
hyundai 42" plasma = 1499
samsung 26" lcd = 997
nu weet ik 't helemaal niet meer
mycom 26" lcd = 797
mycom 32" lcd = 1199
mycom 42" plasma = 1699
hyundai 42" plasma = 1499
samsung 26" lcd = 997
nu weet ik 't helemaal niet meer
De LG lcd tv 26" staat deze week voor 777 bij de mediamarkt voor de liefhebbers
. Ik wacht zelf nog even totdat ik weet wat voor input ik nodig heb voor de xbox 360, maar dit zijn wel hele leuke prijzen!
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met het kijken van voetbal op de 26'' LCD van MyCom? Ik lees nogal vaak dat dit bijna ondoenlijk is op een LCD-tv aangezien de hollende voetballers vaak wazig te zien zijn.
Dit topic is gesloten.