[LCD] Mycom 26" en 32" TV

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.491 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:39:
Ik heb nu sinds een week of zeven de 32'' en hij bevalt me prima, zeker in samenhang met het MCE systeem wat er sinds vier weken aanhangt. Ik heb daarnaast een pioneer home cinema setje met DVD speler aangesloten via S-Video. Deze geeft een prima beeld maar ik zit er toch over te denken een progressive scan DVD speler aan te sluiten via de component ingang (bv de Philips DVP 630/632). Mijn vragen zijn of iemand ervaring met progressive scan en component aansluitingen op deze tv en dus of het de (vrij geringe, ca. € 95 + € 35) investering waard is?
Ik heb ook sinds een maand of twee de 32" en ben er ook zeer content mee. Zeker voor die prijs, heb er nog 1199 voor betaald. Het enige grote nadeel vind ik dat de DVI ingang geen HDCP doet.

Zit aangesloten op een DENON DVD-3910 via component. Deze stuurt progressive uit op 480p, 720p of 1080i. Het maakt niet uit of 480p, 720p of 1080i op de dvd-speler specificeer, het display houdt het bij 576p. Ik heb de mensen van Dektron al een mailtje over gestuurd maar daar heb ik nooit meer wat op gehoord. Ik zal de helpdesk van MyCom er ook eens over lastig vallen. Op zich geeft het op 576P al een mooi beeld maar 720p moet toch nog wel een stapje beter zijn.

Zijn er hier overigens mensen die weten hoe je het service menu van de MyCom TV te voorschijn haalt? Ik zoek een menu optie waar ik de rbg waarden afzonderlijk in kan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me een beetje irriteren aan Mycom.
Na mijn 26 inch geruild te hebben voor een nieuwe i.v.m. 6 dode pixels, kom ik thuis.
Ik dacht even aansluiten en genieten maar, maar niks is minder waar.
Ja hoor even dichtbij kijken, maarliefst 26 dode subpixels verdeeld in rode, groene en blauwe (net een kermisattractie) onderaan en een witte streep!
Morgen maar weer gaan bellen. pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Dit weekend hoogstwaarschijnlijk dan toch echt de 32" halen.

Wat ik nog zou willen weten is of ik mijn Logitech Z680 5.1 speakerset op de tv aan kan sluiten en of dit zin heeft? :?

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 07-06-2005 18:28 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:51
Heeft die 32" nou VESA mounting?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

_Brake_ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:25:
Heeft die 32" nou VESA mounting?
Ja dat heeft ie...

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:05
robbydw schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:18:
Dit weekend hoogstwaarschijnlijk dan toch echt de 32" halen.

Wat ik nog zou willen weten is of ik mijn Logitech Z680 5.1 speakerset op de tv aan kan sluiten en of dit zin heeft? :?
Mooi geluid komt eruit he, heb die Z680 ook :+ .

- Kan de Mycom 26" direct aangesloten worden op de Xbox dmv. een Advanced Scartkabel? En hoe zit het met een HDTV Pack aansluiting van de Xbox naar het desbetreffende scherm?

[ Voor 52% gewijzigd door greenlizzard op 07-06-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
zijn er meer mensen die zoveel last hebben van dode (sub) pixels? want dat is natuurlijk niet zo mooi

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Matsie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:40:
zijn er meer mensen die zoveel last hebben van dode (sub) pixels? want dat is natuurlijk niet zo mooi
Zodra je last hebt van dode pixels kan je hem bij mycom binnen 8 dagen omruilen voor een nieuwe, dus dat lost dat probleem grotendeels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
tja maar als je er dan 1 terug krijgt meet nog 4 keer meer dooie pixels wordt je daar natuurlijk niet vrolijk van...

dus....gewoon blijven ruilen tot je een goeie hebt?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Matsie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:06:
tja maar als je er dan 1 terug krijgt meet nog 4 keer meer dooie pixels wordt je daar natuurlijk niet vrolijk van...

dus....gewoon blijven ruilen tot je een goeie hebt?
Jup, alleen zo vaak komt dat niet voor hoor dat je 26 dooie pixels hebt, dat is een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk je verhaal voorleggen en dan zijn ze bij de meeste filialen niet te kwaad om hem even voor je te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

greenlizzard schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:11:
[...]

Mooi geluid komt eruit he, heb die Z680 ook :+ .

- Kan de Mycom 26" direct aangesloten worden op de Xbox dmv. een Advanced Scartkabel? En hoe zit het met een HDTV Pack aansluiting van de Xbox naar het desbetreffende scherm?
Zeker mooi geluid, :) maar heb ik er ook wat aan als ik hem direct aan een Mycom LCD hang?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
geen idee of het dan ook zo mooi blijft. ben zelf ook nog steeds nieuwsgierig naar hoe de libsink is op deze schermen als je er een ht setje aanhangt of een media pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar geeft het een beter beeld dan via de S-video, of heb je die niet in gebruik? En het verschil wel/geen progressive scan, kan je daar iets over zeggen?
Dat servicemenu lijkt me ook heel interessant!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:34:
[...]

Ik heb ook sinds een maand of twee de 32" en ben er ook zeer content mee. Zeker voor die prijs, heb er nog 1199 voor betaald. Het enige grote nadeel vind ik dat de DVI ingang geen HDCP doet.

Zit aangesloten op een DENON DVD-3910 via component. Deze stuurt progressive uit op 480p, 720p of 1080i. Het maakt niet uit of 480p, 720p of 1080i op de dvd-speler specificeer, het display houdt het bij 576p. Ik heb de mensen van Dektron al een mailtje over gestuurd maar daar heb ik nooit meer wat op gehoord. Ik zal de helpdesk van MyCom er ook eens over lastig vallen. Op zich geeft het op 576P al een mooi beeld maar 720p moet toch nog wel een stapje beter zijn.

Zijn er hier overigens mensen die weten hoe je het service menu van de MyCom TV te voorschijn haalt? Ik zoek een menu optie waar ik de rbg waarden afzonderlijk in kan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Kan iemand me vertellen of de Xbox advanced scart-cable nou wel of niet op dit scherm werkt? En hoe zit het verder met aansluiten van RGB-out apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xbox advanced scart cable werkt, maar het resultaat is niet bijzonder, vind ik. Op zo'n groot scherm met zo'n hoge resolutie wordt wel duidelijk hoe laag de Xbox resolutie is. Tijd voor de 360!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
bij projectiescherm.nl is het scherm van mycom ineens een deawoo ????
Daarnaast is de resolutie ook anders?

Deawoo MyCom LCD–TV 32 inch
Beelddiagonaal : 81cm
Resolutie: 1280 x 768
Contrast : 450:1
Lichtopbrengst: 500cd/m2
Aansluitingen: Scart , S–video en RCA
Dubbele TV–Tuner , PiP , Met teletekst
Optioneel: Muurbeugel à € 75
(voor muurbeugel zie accessoires)
Prijs incl. BTW: € 1190,–

In Showroom: ja

€ 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 15-09 23:20
Sinds dinsdag heb ik de 32" , maar wat zapt dat ding langzaam zeg.

En zoals iedereen ook al gezegd heeft , is het geluid niet veel bijzonders.
Het beeld ziet er wel prachtig uit, de 16:9 stand is voor mij prima, ik zie geen rare vervormingen ofzo.

Ik vind uberhaupt het hele menu langzaam, als ik een zender een naam wil geven, loopt dat hele scrollen door het menu helemaal niet lekker.
En waarom maken ze op zo'n mooie nieuwe TV niet gelijk die feature van het zien van de programma naam onder in beeld. Mijn cheap-ass Panasonic liet al de naam van de uitzending zien.

Trouwens, maandag besteld, en de volgende dag al bezorgd.

Alleen de muurbeugel vind ik niet mooi, nogal groot zeg maar.

Wie weet een muurbeugel die kan kantelen EN ook kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic kan dicht, zit vol. Tijd voor een vervolgdeel dus. Ik denk dat het beter is om die in Audio, Video & HiFi Forum te openen, daar past het qua onderwerp toch wat beter bij :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 10-06-2005 18:52 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.