[LCD] Mycom 26" en 32" TV

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.488 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net op de mycom site, en zag daar een 26" LCD te koop staan voor 899,-

http://silverapp1.mycom.n...uctID=83424&productType=1

Het echte merk willen ze niet vrijgeven, maar ze re-branden hem met 'mycom'. Een tijdje terug had ik hier inderdaad iets over gelezen dat mycom dit zou gaan doen met oa schermen.

Kwa groote komt dit scherm bijna overeen met de 30" van Apple, maar natuurlijk zijn er gezien de prijs wat consessies gedaan. Zo is de resolutie enorm veel lager, slechts 1280*768. Gegeven de groote van dit scherm heb je dus wel een erg lage PPI. Dit scherm is dus duidelijk bedoeld voor DVDs maar gezien het feit dat er zowaar een DVI aansluiting aanwezig is (en zover ik weet zijn er eigenlijk geen losse DVD spelers met DVI), zou je dit mischien ook wel als computer scherm kunnen gebruiken voor gewoon desktop werk. De DVI aansluiting zal waarschijnlijk wel voor MCE doeleinden bedoeld zijn, maar toch.

Rest nog het merk. Mycom. Betrouwbaar als winkel, maar als produkt?

Zijn er al mensen die ervaringen met dit scherm hebben? Zou het een beetje voldoen voor desktop werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een televisie scherm, geen computer scherm. Daarom ook dat de resolutie zo laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duh! :) Dat zeg ik toch ook, dat ie voor DVDs kijken is bedoeld.

Het is echter niet op en top een 'TV', die hebben vaak nog een veel lagere res (zelfs 640*480 komt voor), en ook geen DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wel een erg mooi prijsje :9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:57:
Ik kwam net op de mycom site, en zag daar een 26" LCD te koop staan voor 899,-

Het echte merk willen ze niet vrijgeven, maar ze re-branden hem met 'mycom'. Een tijdje terug had ik hier inderdaad iets over gelezen dat mycom dit zou gaan doen met oa schermen.

Kwa groote komt dit scherm bijna overeen met de 30" van Apple, maar natuurlijk zijn er gezien de prijs wat consessies gedaan. Zo is de resolutie enorm veel lager, slechts 1280*768. Gegeven de groote van dit scherm heb je dus wel een erg lage PPI. Dit scherm is dus duidelijk bedoeld voor DVDs maar gezien het feit dat er zowaar een DVI aansluiting aanwezig is (en zover ik weet zijn er eigenlijk geen losse DVD spelers met DVI), zou je dit mischien ook wel als computer scherm kunnen gebruiken voor gewoon desktop werk. De DVI aansluiting zal waarschijnlijk wel voor MCE doeleinden bedoeld zijn, maar toch.

Rest nog het merk. Mycom. Betrouwbaar als winkel, maar als produkt?

Zijn er al mensen die ervaringen met dit scherm hebben? Zou het een beetje voldoen voor desktop werk?
Die zijn er wel ;)

Mijn denon 1910 heeft het, en de meest wat betere dvd spelers hebben het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Mycom is wel redelijk betrouwbaar, en met zo'n resolutie moet het best lukken denk ik, staat btw ook erg vet in je kamer :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Vini op 02-03-2005 23:05 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Jammer dat er zo`n lelijke behuizing omheen zit. Zie je vaak bij budget lcd/plasma tv`s :|

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Je kunt 'm ondanks de lage resolutie (wel, laag voor zo'n formaat scherm dan) prima gebruiken voor aan je pc. Echt comfortabel is het niet om er dicht op te zitten wegens de grote pixels. Heb zelf ook een LCD TV en met de pc via DVI aangesloten is het beeld gewoon ultrastrak, net als een gewone bureau TFT, alleen met erg grote pixels (is wel makkelijk, kan ik vanaf de bank computeren :+ ).

En DVD spelers met DVI bestaan zoals gezegd wel degelijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Abbadon schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:27:
Je kunt 'm ondanks de lage resolutie (wel, laag voor zo'n formaat scherm dan) prima gebruiken voor aan je pc. Echt comfortabel is het niet om er dicht op te zitten wegens de grote pixels. Heb zelf ook een LCD TV en met de pc via DVI aangesloten is het beeld gewoon ultrastrak, net als een gewone bureau TFT, alleen met erg grote pixels (is wel makkelijk, kan ik vanaf de bank computeren :+ ).

En DVD spelers met DVI bestaan zoals gezegd wel degelijk :)
... ding wordt al besproken in de grote LIDL/ALDI topic...

en overigens: ik heb hem gezien en pixels vallen wel mee!

@Abbadon: wat is dat voor reactie? Er is hier al eerder een topic over geopend, maar dat is toen gesloten met de melding verder te gaan in LIDL topic

[ Voor 17% gewijzigd door meelmark op 03-03-2005 11:59 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
meelmark schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:32:
[...]

Eh, ja :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:32:
[...]
Is dat zo? Ik heb toch echt nog de search gebruikt op got om te kijken of er al een topic over liep...
en overigens: ik heb hem gezien en pixels vallen wel mee!
Hmmm, het zou natuurlijk wel een leuk ding zijn als 4de scherm die je een eindje verder zet. Kun je inderdaad via de bank je mail lezen, of nog beter: gamen :)
Zoals ik al zei, bij eerdere LCD TVs in deze prijsklasse was de resolutie flink lager. 1280 is echt voor bijna elke denkbare PC toepassing (met name games!) ruim voldoende, plus dat je er 720p materiaal via je PC op kunt kijken.

Zo'n scherm lijkt me ook wel ideaal icm een HDD recorder. Ik begrijp nu dat er wel DVD spelers zijn met DVI uitgang, maar HDD recorders niet echt (alleen de nieuwste en dus duurste pioneer lijkt dat te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

En wat vreet dat aan energie? Of is dat een domme vraag :X

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MrSleeves schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:50:
En wat vreet dat aan energie? Of is dat een domme vraag :X
Verwar een plasma tv (energie slurper) niet met een lcd tv (typisch zuiniger dan gewone tv)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

leuk_he schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:27:
[...]

Verwar een plasma tv (energie slurper) niet met een lcd tv (typisch zuiniger dan gewone tv)
Ja, dat bedoelde ik dus. Ik zag al dat de helderheid en contrast overeenkomt met een TFT-scherm.
Maargoed, die discussie is geloof ik al een keer gevoerd, ergens hier (en ik dacht dat de normale tv toch het zuinigst was).
Ik wil het liefst gewoon de specs zien :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
je kan hem beter in het echt bekijken

maar ik zie er denk ik vanaf; ik wilde hem gewoon als computermonitor gebruiken, op 50 cm afstand, maar dat gaat niet werken.

ik wacht wel op een 23"... over de kwaliteit hoef je je niet druk te maken; 1280*768 is erg strak op zo'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar bij een 26" breedbeeld lijkt me 1920x1080 16:9 toch wel lekker (voor computerzaken en games dan). Voor DVD's is dit natuurlijk ook een erg lekker (en goedkoop) scherm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Euh, ik mis de responsetijd, niet geheel onbelangrijk bij een lcd apparaat lijkt me?

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:51:
True, maar bij een 26" breedbeeld lijkt me 1920x1080 16:9 toch wel lekker (voor computerzaken en games dan). Voor DVD's is dit natuurlijk ook een erg lekker (en goedkoop) scherm :9
1920*1080 zou perfect zijn voor 1080i HDTV content. Echter, de 1280*768 kun je wel precies 720P op kijken. Nu is 720P wel zwaar in de minderheid als ik zo de aankondigingen zie, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vries335 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:05:
Jammer dat er zo`n lelijke behuizing omheen zit. Zie je vaak bij budget lcd/plasma tv`s :|
Ik vind het helemaal geen lelijke behuizing, maarja smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Volgens mij mag je voor die prijs niet al te veel gaan zeuren over de beeldkwaliteit hoor..26" voor die prijs? Das wel een goeie prijs!
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:57:
..............
Zou het een beetje voldoen voor desktop werk?
Voor desktop werk? Hoever staat je bureau van je af? 26" is wel groot voor een gewoon bureau hoor..denk daar wel ff aan. Ik verkoop ze ook maar voor een gewoon pc scherm is het eigelijk gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je wel gelijk heb. Ik zit 60cm van mijn scherm af. Opzich zou de groote ansich nog wel te doen moeten zijn (werk ook met een tripple setup aan schermen die in de breedte nog wijder zijn dan 26"), maar de resolutie is bij 26" natuurlijk wel wat laag.

Als je echter een dedicate PC wilt gaan inzetten voor gaming, of eventueel een 2de of 3de grafische kaart in je systeem stopt, dan kun je dit scherm wel mooi op een tafel zetten met een bank ervoor en dan lekker gamen en filmpjes bekijken. Volgens mij is dit echt wel een goede vervanger voor je TV-out (dwz, als je toch al een nieuwe gewone TV wilde kopen, als aparte aanschaf is 899 natuurlijk nog wel veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zou het nog wel goed te doen zijn als je een ps2/xbox op dit scherm zou aansluiten? ivm de response tijd.. (wat ook eerder is gevraagd)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:33:
Zou het nog wel goed te doen zijn als je een ps2/xbox op dit scherm zou aansluiten? ivm de response tijd.. (wat ook eerder is gevraagd)
Het lijkt me dat het wel moet kunnen. In de winkel waar ik vroeger werkte verkochten we ook plasma en lcd en daar gingen we altijd gamen in de pauze. Echt vet op zo'n scherm en van ghosting had je nauwelijks last. We speelden altijd racegames, meer hadden we niet haha dus met shooters heb ik geen ervaring. Ik weet natuurlijk niet de specs van deze TV dus ik kan niet zeggen of dat met dit scherm ook zo is, maar over het algemeen kan het wel denk ik.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:29:
Als je echter een dedicate PC wilt gaan inzetten voor gaming, of eventueel een 2de of 3de grafische kaart in je systeem stopt, dan kun je dit scherm wel mooi op een tafel zetten met een bank ervoor en dan lekker gamen en filmpjes bekijken. Volgens mij is dit echt wel een goede vervanger voor je TV-out (dwz, als je toch al een nieuwe gewone TV wilde kopen, als aparte aanschaf is 899 natuurlijk nog wel veel).
Idd, daar heb je mooi gelijk in! Zeker als je straks digitale TV krijgt, of al hebt, dan is het echt veel beter dan oude tv's! En voor extra is dit altijd leuk natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hierbij de volledige specificaties van de MyCom MC2600LT 26" LCD-TV.
De MyCom LCD-TV wordt gefabriceerd door Daewoo en de panelen komen bij LG.Philips vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/83424mcl.jpg

MyCom MC2600LT Specificaties:
  • Merk: MyCom/Daewoo
  • Type: MC2600LT
  • Schermgrootte: 26"
  • Beeldverhouding: 16:9
  • Contrastratio: 500:1
  • Helderheid: 450 cd/m²
  • Inkijkhoek: 176° / 176°
  • Resolutie: 1280 x 768
  • Kleuren: 16.770.000 kleuren
  • Tuner: Single-Antenna In (75 Ohm Din Jack)
  • Speaker: 20 Watt (2x 10 Watt)
  • Energieverbruik: ± 120 Watt
  • Breedte: 800 mm
  • Hoogte: 435 mm
  • Diepte: 96 mm
  • Gewicht: 13 kg
  • Benodigde voeding: AC 100~240 V ~ 50/60 Hz
  • Video Inputs: DVI, RGB-DTV, RGB-VGA, S-Video, 2x SCART, Component (Y-Pb-Pr), Tuner
  • Audio Inputs: PC Audio (3.5mm Jack), 2x Tulp L/R
  • Beeldformaat instellingen: 16:9, 4:3, Zoom, Panorama
  • Andere bijzonderheden: Teletekst (128 pagina's), PiP, TwinView

Bijgeleverd is het volgende:
  • Afstandsbediening
  • Gebruikershandleiding
  • Stroomsnoer
  • Batterijen voor de afstandsbediening

Ondersteunde resoluties bij DVI en RGB-VGA:
  • 720*400: 70, 85 Hz
  • 640*480: 60, 67, 72, 75, 85 Hz
  • 800*600: 56, 60, 72, 75 Hz
  • 1024*768: 60, 70, 75 Hz
  • 1280*768: 60 Hz
  • 832*624: 75 Hz

Notities:
  • De RGB-DTV aansluiting is een speciale aansluiting voor een Digitale Set-Top Box. Deze ingang is geschikt voor gebruik van 480/576i, 480/576p, 720p, 1080i. Hiermee is deze LCD-TV dus geschikt voor HDTV.
  • De PiP (Picture-in-Picture) modus is eigenlijk een Video-in-Picture, aangezien hij geen Dual TV Tuner heeft.
  • Garantietermijn bedraagt 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Nog steeds geen responsetime :(

Ziet er verder super uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Had je een tijdje terug naar de Aldi moeten gaan, Medion 23" LCD met eveneens 1280 pixels breed, maar 799 euro :P.

Ze bleven lang liggen trouwens. Nederland is te arm of die schermen zijn misschien toch crappy waardoor iedereen ze terugbrengt.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:57:
Duh! :) Dat zeg ik toch ook, dat ie voor DVDs kijken is bedoeld.

Het is echter niet op en top een 'TV', die hebben vaak nog een veel lagere res (zelfs 640*480 komt voor), en ook geen DVI.
Hij is idd eigenlijk niet voor PAL TV of PAL DVD bedoelt. Zo'n scherm is gemaakt voor 720p HDTV.

Kijk hier maar 'ns voor wat voorbeelden : http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

Als je een beetje goed zoekt kan je ook wel complete films vinden, maar het aanbod daarvan is atm nog bagger :/ (legaal : een enkele :'( illegaal : een paar)
Twilight schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:56:
Euh, ik mis de responsetijd, niet geheel onbelangrijk bij een lcd apparaat lijkt me?
Niet écht boeiend imho, een "goed" 25ms scherm heeft amper last van ghosting, een 8ms scherm heeft.. Amper last van ghosting. Milliseconden zeggen niet zoveel, uit m'n hoofd was dat alleen de tijd om zwart-wit te schakelen, de tijd om grijs-grijs te schakelen gaat amper omlaag. Terwijl je dat wel het meeste doet. Dit afaik :)
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:25:
[...]

1920*1080 zou perfect zijn voor 1080i HDTV content. Echter, de 1280*768 kun je wel precies 720P op kijken. Nu is 720P wel zwaar in de minderheid als ik zo de aankondigingen zie, maar toch...
Onder de complete films die ik tot nu toe heb gezien lijkt het erop dat er toch wel wat meer 720p is. Maar het aanbod is nu nog dusdanig beperkt dat daar weinig over te zeggen valt, misschien kan je meer zeggen als je kijkt wat er in de VS aan zenders is te ontvangen. Maar van de zenders in de VS weet ik eigenlijk niks..

Overigens heb ik maar op een beperkt aantal plekken gezocht, op nieuwsgroepen b.v. niet en daar zal nog wel wat meer te vinden zijn (heb ik helaas geen toegang toe). Op het eDonkey netwerk/Bittorrent is iig bar weinig te vinden. Overigens geen aanzet tot illegaal films downloaden ( O-) 8)7 ), vooral eDonkey is geschikt om een aantal trailers in high definition te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2005 10:54 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat het natuurlijk niet de bedoeling is om illegaal te gaan downloaden ;) Maar genoemde netwerken kun je wel gebruiken om te zien wat er zoal bestaat aan materiaal.

Zo kun je er bijvoorbeeld achter komen dat er veel HDTV series zijn in Amerika (kun je overigens ook zien door naar de programmering van de grootte amerikaanse zenders te kijken op internet). Zonder daarwerkelijk te downloaden, kun je via media info op sommige files ook zien dat het aangeboden HDTV materiaal (WAT JE ALS EUROPEAAN ZIJNDE DUS NIET MAG DOWNLOADEN!!!), bijna altijd gedownscaled is, naar iets wat nog een stuk onder de PAL resolutie zit (m.a.w, kun je beter legaal een DVD van kopen).

Echter, wat je via de media info ook kan zien, is dat sommige series wat minder gedownscaled zijn kwa resolutie. Ik kwam er laatst toevallig achter dat titels waarin HR-HDTV of HRHD staan tot een soort medium resolutie zijn gescaled. Dit is zo'n 960*528, 23.98fps, 1863 Kbit/s, met AC3-digital sound, 6 channels, 375 Kbit/s.

Dergelijke content zou mooi op een soort scherm afgespeeld kunnen worden als waar het in deze thread om gaat. (en nogmaals, beschouw deze content als een mooie vrouw die al een (sterke) man heeft: kijken mag, aankomen niet. Dat mag alleen de sterke man (de amerikanen in dit geval). )

[licht sarcastische mode]

Een andere mogelijkheid om legaal HDTV content te kunnen zien, is je te laten naturaliseren tot Amerikaan, en dan speel-films te bestellen op MS's tussen oplossing: de WMV-HD DVD's. En zelfs die oplossing is nog niet altijd legaal, omdat sommige HTDV content in hun license hebben staan dat je EN Amerikaan moet zijn EN dat je je fysiek in the USA moet bevinden voordat je het materiaal mag zien. (de volgende stap zal waarschijnlijk zijn dat je dmv een real-time DNA analyzer gekoppeld aan het DRM systeem moet kunnen aantonen dat je ook genetisch gezien amerikaan bent...)

[/licht sarcastische mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
masser120 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:16:
Nog steeds geen responsetime :(

Ziet er verder super uit! :)
Volgens een werknemer van Mycom zou het scherm een response tijd hebben van 16ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
misschien dat een van de bezitters wat foto's kan uppen ?
Vrees dat ik toch een keer langs de mycom moet gaan wandelen om hem te bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
nu ook in het assortiment:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=85251&productType=1

geen foto; waarschijnlijk zelfde model. 81 keiharde cm-ers voor 1199 euro.

Volgende specs:

Merk MyCom
Type DLT3200
Schermgrootte 32 inch
Contrast 500:1
Helderheid 500 cd/m2
Inkijkhoek horizontaal 176 graden
Inkijkhoek verticaal 176 graden
Resolutie 1366 x 768
Kleur zilver
Speakers Ja
DVI Ja

Die resolutie kan je zeker niet goed aansluiten op je pc? Maar is volgens mij wel 100 procent 16:9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

ik heb hem gisteren gekocht,

hoofdfunctie films en series, maar ook als game scherm icm playstation2 en monitor voor pc

(kwaliteit foto is niet super, moest gewoon ff snel een foto maken)
http://home.casema.nl/kaasjes45/scherm.jpg

edit:
ter vergelijking, beeldscherm aan de linkerkant is 17inch

[ Voor 13% gewijzigd door njh op 09-03-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
jan401 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:51:
ik heb hem gisteren gekocht,

hoofdfunctie films en series, maar ook als game scherm icm playstation2 en monitor voor pc

(kwaliteit foto is niet super, moest gewoon ff snel een foto maken)
http://home.casema.nl/kaasjes45/scherm.jpg

edit:
ter vergelijking, beeldscherm aan de linkerkant is 17inch
Zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen over je ervaring, ook wat meer fotos plaatsen en ik ben vooral erg benieuwd naar de reactie van het scherm. Dus het gamen in combo met je PS2, speelt het wat 'laggy' of juist lekker strak, wat zijn je verdere ervaring.

Fotos optioneel... maar zou natuurlijk alles compleet maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Novah schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:59:
[...]

Zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen over je ervaring, ook wat meer fotos plaatsen en ik ben vooral erg benieuwd naar de reactie van het scherm. Dus het gamen in combo met je PS2, speelt het wat 'laggy' of juist lekker strak, wat zijn je verdere ervaring.

Fotos optioneel... maar zou natuurlijk alles compleet maken... :)
natuurlijk,

foto's maak ik zodra ik weer thuis ben (@work)

Pc mode:
Zeer scherp, juiste kleurechtheid, ghosting heb ik niet kunnen testen, dit doe ik misschien vanavond nog wel.

Tv mode:
de kabel (CAI) is niet aangesloten, maar playstation2 op scart gaf een zeer scherp en vlot opgebouwd scherm, bijvoorbeeld de intro van NFS UG (deel1) zag er echt indrukwekkend uit, terwijl ik die allang kende.

denk dat het scherm wel te groot is om als monitor te gebruiken, maar dat moet ik eerst ondervinden.

ik zal vanavond een review maken, veel fotos en wat extra commentaar

trouwens hij weegt incl verpakking 19kilo, dus ik zou niet met de fiets gaan ;)

to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de foto ziet het er wel erg strak uit. Dit is volgens mij dus echt wel de toekomst voor het film kijken en games op je PC (en voor sommige mensen dus al het heden ;) ). Weg met die wazige TV outs die toch nooit goed werken en altijd voor problemen zorgen. VGA en DVI werken gewoon altijd met je PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan401 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:06:
[...]

foto's maak ik zodra ik weer thuis ben (@work)

ik zal vanavond een review maken, veel fotos en wat extra commentaar
to be continued...
Heb je al meer foto's gemaakt en is je review al af?
ben een beeeeetje ongeduldig, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Bij de Aldi (Belgie) is er nu een 27" te koop voor 999.

Specs (uit het hoofd):
Resolutie: 1280x720
In/out: DVI, VGA, SVIDEO, Composiet, 3X scart
P.I.P dankzij 2 tuners
550cd/m
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:24:
[...]

Heb je al meer foto's gemaakt en is je review al af?
ben een beeeeetje ongeduldig, sorry :)
het spijt me timeloop, onverwacht bezoek gisteravond, vanavond gaat het zeker weten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan401 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:30:
[...]

het spijt me timeloop, onverwacht bezoek gisteravond, vanavond gaat het zeker weten lukken.
Super, ik zie er al naar uit, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

hierbij alvast wat foto's

om wat zinnig commentaar te kunnen geven, moet ik toch eerst ff gamen :)

zie deze rar met wat foto's:
http://home.casema.nl/kaasjes45/tweakers.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Hoe vaak heb je die stapel cd's onder je bureau al omver geschopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jan401:

Ben je wel van plan om hem nog op de kabel aan te sluiten? Ik ben nl. erg benieuwd hoe goed de scaler omgaat met een kabelsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

bogaards schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:52:
jan401:

Ben je wel van plan om hem nog op de kabel aan te sluiten? Ik ben nl. erg benieuwd hoe goed de scaler omgaat met een kabelsignaal.
jazeker, maar ik moet eerst een kabel doortrekken, en aangezien ik op kamers ga voor mijn volgende studie... (maar ik moet toch nog utp doortrekken dus kabel moet ook wel lukken)

@fire69
niet :P knap he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die kabel maar even zitten,
sleep dat ding naar de meterkast beneden
en sluit 'm daar even aan ;)
ben ook zeer benieuwd naar de tv kwaliteit.
welke aansluitingen zitten er allemaal op?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

zijn de aansluitingen echt allemaal verguld? zoals in een ander topic vermeld?

en hoe zit het eigenlijk met progressive scan?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spreek even uit ervaring dat dit apparaat echt subliem is met media center over de DVI. de hoge resolutie is ideaal en totaal geen last van ghosting.

De aansluitingen zijn idd verguld, maar om wat ik wel vreemd vind is dat ik nergens de koptelefoonuitgang kan vinden. Staat toch op de doos dat deze er op zit? Mis hem op zich niet, want voor TV geluid zijn de speakers zeer geschikt. Voor films heb ik me media center :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk met zo'n aankoop een paar maanden wachten tot de definitieve specs voor de Xbox Next er zijn. Het zou toch zonde zijn als je nieuwe scherm niet compatibel zou zijn met de hi-def next gen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je allemaal HD trailers downloaden in 720p en 1080p ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens bezit ie ook component ingangen, dus ik weet niet waar hdtv over loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicknec schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:40:
zijn de aansluitingen echt allemaal verguld? zoals in een ander topic vermeld?

en hoe zit het eigenlijk met progressive scan?
Een LCD scherm is per definitie progressive. Het lijkt me iig moeilijk en vreemd om een interlaced LCD scherm te maken 8)7. Op http://www.100fps.com/ kan je lezen wat progressive vs. interlaced precies is, voor het geval je het nog niet wist :).

Een LCD scherm kan wel interlaced content weergeven (al moet het wel ergens gedeinterlaced worden om er goed uit te zien), maar een LCD die níet met progressive overweg kan? Lijkt me sterk ;)

720p (wat deze schermen dus zijn) is ook progressive (rara waar staat die p voor ;)). 1080i kan zo'n scherm dus niet aan, dat zal gedownscaled moeten worden. Puur interlaced bestaat alleen op CRT schermen.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:45:
Ik zou persoonlijk met zo'n aankoop een paar maanden wachten tot de definitieve specs voor de Xbox Next er zijn. Het zou toch zonde zijn als je nieuwe scherm niet compatibel zou zijn met de hi-def next gen consoles.
Lijkt me zeer sterk. Zo'n scherm is gewoon standaard, en ik neem aan dat de next gen consoles "gewoon" HDTV gaan ondersteunen. Dan kunnen ze er wel mee overweg. Misschien als consoles exclusief 1080i worden en er geen mogelijkheid komt om dat te converteren naar 720p - maar dat kan ik me niet goed voorstellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:59:
Hier kun je allemaal HD trailers downloaden in 720p en 1080p ;) .
Choeso jei, je hebt het linkje uit m'n post die ik een week geleden in dit topic deed goed gevolgt :) :+
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:01:
Overigens bezit ie ook component ingangen, dus ik weet niet waar hdtv over loopt?
HDTV kan ook over component, maar onder iig videokaarten ken ik er maar ééntje die daar standaard mee overweg kan, en waar de kabel standaard bijzit..

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/tvoutkabeldeltachrome0503.jpg

Een S3 Deltachrome is echter helaas niet je-van-het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

ok bedankt voor je reactie..

wat vindt jij van dit scherm??

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicknec schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 02:05:
ok bedankt voor je reactie..

wat vindt jij van dit scherm??
Euhm, tegen wie heb je het nu eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 02:16:
[...]

Euhm, tegen wie heb je het nu eigenlijk :?
tegen jou eigenlijk.. het moest een quote zijn op jou reactie.. :9~

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicknec schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:38:
[...]

tegen jou eigenlijk.. het moest een quote zijn op jou reactie.. :9~
Dan heb je pech, ik zou willen dat ik geld had voor zo'n scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil nu wel eens graag weten of dit een goede tv is voor de gewone cai aansluiting en niet of ie ook goed is voor games enz.
wil deze tv gaan kopen voor gewoon tv kijken en zo nu en dan eens een dvdtje.
ben bij mycom geweest en daar ziet het er allemaal prattig mooi uit alleen niet aangesloten op de cai dus weet nu nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

• De RGB-DTV aansluiting is een speciale aansluiting voor een Digitale Set-Top Box. Deze ingang is geschikt voor gebruik van 480/576i, 480/576p, 720p, 1080i. Hiermee is deze LCD-TV dus geschikt voor HDTV.
kan deze lcdtv ook 1080p aan? zie dat deze verder niet vermeld staat...

is dat een enorm minpunt wanneer 1080 niet ondersteund wordt?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:02:
nu ook in het assortiment:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=85251&productType=1

geen foto; waarschijnlijk zelfde model. 81 keiharde cm-ers voor 1199 euro.

Volgende specs:

Merk MyCom
Type DLT3200
Schermgrootte 32 inch
Contrast 500:1
Helderheid 500 cd/m2
Inkijkhoek horizontaal 176 graden
Inkijkhoek verticaal 176 graden
Resolutie 1366 x 768
Kleur zilver
Speakers Ja
DVI Ja

Die resolutie kan je zeker niet goed aansluiten op je pc? Maar is volgens mij wel 100 procent 16:9!
Was vanmiddag bij Mycom en heb deze 32inch versie in actie gezien. Er stond (uiteraard) een wmvHD demo te spelen (720p) en ik kan kort zijn: schitterend gewoon, scherpste beeld wat ik ooit gezien heb, geen ghosting, geen andere problemen bij snelle weergaves, en een goede natuurlijke kleurweergwave (misschien iets te veel blauw in sommige gevallen maar dat kan gecalibreerd worden).
En btw, HD moet trouwens zo snel mogelijk ingevoerd worden want dat is écht da shit. :)

Weergave van wit op deze tv was gewoon echt wit en zwart zwart, maar door de matige contrastwaarde (500:1) zal je in de donkere/zwarte vlakken weinig detail zien. Maar moet zeggen dat ik dit ook niet zag op LCD televisie's van 3500 euro die ik later op de dag zag bij een andere winkel ondanks een hogere (800:1) contrastwaarde die die duurdere dingen hebben. Dit lijkt voorlopig nog een LCD manko te zijn.

Wat ik tot dusverre heb gezien (jammergenoeg geen echte tv zender weergave) is die Mycom z'n geld dubbel en dwars waard! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zo te horen is het wel een bezoekje waard om even langs te gaan :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:10:
[...]

Was vanmiddag bij Mycom en heb deze 32inch versie in actie gezien. Er stond (uiteraard) een wmvHD demo te spelen (720p) en ik kan kort zijn: schitterend gewoon, scherpste beeld wat ik ooit

Wat ik tot dusverre heb gezien (jammergenoeg geen echte tv zender weergave) is die Mycom z'n geld dubbel en dwars waard! :)
gaaf leuk dat je het even meldt. wel een vraagje; had je ook nog de windows omgeving gezien op die 81 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, heb enkel naar die hd demo staan kijken (kwijlen :) ).
ik heb hem gisteren gekocht
@Jan401, heb je intussen al gewone tv weergave kunnen beoordelen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik de oplossing heb:..................
ik wil nog ff kijk maar ik stap over op digitale televisie.
tv home 1 malig aanschaf van de decoder (€149.-) en een kaartje van €14.95 en dan altijd dvd kwaliteit en ook nog eens in 16:9 of 4:3 beeld kwaliteit.

graag reactie................................ :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil 't zeggen dat je met digitale ontvangst kunt kiezen tussen 16:9/4:3 op alle kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 00:24
Erg mooi scherm, misschien iets voor op de slaapkamer.. prijs valt me alles mee. (nog iemand geintresseerd in 82CM Sony Breedbeeld?? ;) ) Heft het stroomverbruik van mijn plasma op :)

Je bent ook bij digitale tv afhankelijk welk formaat wordt uitgezonden (meestal nog steeds 4:3 en geen 16:9)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
1280 is echt voor bijna elke denkbare PC toepassing (met name games!) ruim voldoende, plus dat je er 720p materiaal via je PC op kunt kijken.
Precies, het zal ook nog wel een tijdje duren voordat je de 26" LCD als TV voor 1280x720 uitzendingen kunt gaan gebruiken, het schiet niet erg op met HDTV in Europa. Waarschijnlijk zul je de resolutie eerder aantreffen op DVD's films.
En btw, HD moet trouwens zo snel mogelijk ingevoerd worden want dat is écht da shit.
Zeker weten, check vooral Microsoft's site met meer dan 20 HDWMV samples (1280x720 en 1920x1080 filmpjes) http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 13-03-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:54:
Wil 't zeggen dat je met digitale ontvangst kunt kiezen tussen 16:9/4:3 op alle kanalen?
denk dat je de decoder kunt instellen op de soort tv je hebt.

zie hier

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

grrr zie een aanbieding van expert:

51cm lcd/tv (tegenover 46cm mycom) voor 466euro (tegenover de 899 van mycom)

zie http://www.expert.nl halverwege de pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

maar dat is geen breedbeeld :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 13-03-2005 21:24 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
en volgens mij had dat ding een reso van 640*480

heb je 2/3de HDTV 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

zou kunnen, maar ik zag het in een krantje voorbij komen zonder verdere specs, puur FYI

edit:
heb een subpixel (rood) die er geen zin meer in heeft,
nou mag ik hem binnen 8dagen ruilen, maar zou het zin hebben? ik bedoel misschien krijg ik een nieuwe die wel 2 hele pixels kapot heeft :(

anyway ik vind het een boel geld en ben daarom ook van mening dat ze dat niet kunnen verkopen, hoe denken jullie daar over?

[ Voor 66% gewijzigd door njh op 13-03-2005 21:35 . Reden: subpixels :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

meelmark schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:24:
en volgens mij had dat ding een reso van 640*480

heb je 2/3de HDTV 8)7
Sterker nog, dan heb je minder dan PAL :P

En je hebt 2/3de HDTV in de hoogte.. In de breedte maar de helft, als je dan toch zo wil rekenen :+

Die dingen blijven imho een gooi terug in de tijd.. 640*480 TFT had mijn IBM Thinkpad 750C ook al, en dat is een 486 op 33Mhz >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Mentalist op 13-03-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan401 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:31:
zou kunnen, maar ik zag het in een krantje voorbij komen zonder verdere specs, puur FYI

edit:
heb een subpixel (rood) die er geen zin meer in heeft,
nou mag ik hem binnen 8dagen ruilen, maar zou het zin hebben? ik bedoel misschien krijg ik een nieuwe die wel 2 hele pixels kapot heeft :(

anyway ik vind het een boel geld en ben daarom ook van mening dat ze dat niet kunnen verkopen, hoe denken jullie daar over?
Als ie echt stuk is, dus continue uit staat, dan zou ik 'm houden, want dat valt niet op. Als het echter een hotpixel is die continue aan staat dan moet ik 'm persoonlijk niet.
Als ik jou was zou ik de komende dagen de tv 24uur per dag aan laten staan om te kijken of er nog meer pixels de geest gaan geven. Dan heb je bijna de garantie dat dit niet gebeurd nádat die 8 dagen verstreken zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 32" Mycom LCD tv sinds 5 dagen in gebruik. Ben er redelijk tevreden over.Ik gebruik hem n.l.in combinatie met een sattelietontvanger Humax 5400,en een dvdplayertje.Deze ontvanger staat aangesloten op scart (AV1) ingang van de tv. Nu komt er een probleem om de hoek.Inde beschrijving van de tv,gelukkig in het nederlands, staat vermeld de volgende ingangen: DVI in, werkt geweldig op m,n pc. RGB-DTV/PC input ,PC of DTV Videobron ingang,dit is dus de sub 15 polige Pc monitor verbinding.Links en rechts audio in, Y Pb en Pr in,S-video in, AV1 in (scart), AV2 in (scart), en tenslotte de tuner.
Nu staat in de beschrijving AV1 en AV2 scart Composietingang!!!!!!!. Flut dus. Dit is ook goed te zien in het beeld. Jammer dat de fabrikant hier geen rgb heeft voorzien,een sattelietontvanger met Y pb Pr uitgang heb ik nog niet gezien,voor een enigzins acceptabel beeld ben ik dus aangewezen op de svideoingang.M.a.w. toch nog niet ideaal deze overigens leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Panasonic Plasma. Ook een RGB aansluiting te weinig. Omdat ik zowel Xbox als Digitale TV toch via RGB wilde heb ik een monster scart control gekocht. Wel prijzig (150 euro), maar beter dan al die goedkope scart verdelers. Nu perfect beeld.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:59:
Heb de 32" Mycom LCD tv sinds 5 dagen in gebruik.
Interessant! :)
Kun je een klein reviewtje schrijven betreffende de beeldkwaliteit met DVD en gewone tv uitzendingen? :9 (hopelijk kun je het rgb probleem op lossen anders weten we nog echt niet hoe de kwaliteit is icm met satteliet)

Heb je 'm trouwens ook nog op de "gewone" analoge tv kabel gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de gewone analoge kabel zie je duidelijk een verschil tussen de digitaal uitgezonden zenders (1 2 3 en 4) en de overige zenders. Die zijn gewoon iets minder scherp, maar op lcd is dat toch wel extra duidelijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

ruk dus..! ik heb 3 apparaten die een RGB uitgang hebben..!!!
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:59:
Heb de 32" Mycom LCD tv sinds 5 dagen in gebruik. Ben er redelijk tevreden over.Ik gebruik hem n.l.in combinatie met een sattelietontvanger Humax 5400,en een dvdplayertje.Deze ontvanger staat aangesloten op scart (AV1) ingang van de tv. Nu komt er een probleem om de hoek.Inde beschrijving van de tv,gelukkig in het nederlands, staat vermeld de volgende ingangen: DVI in, werkt geweldig op m,n pc. RGB-DTV/PC input ,PC of DTV Videobron ingang,dit is dus de sub 15 polige Pc monitor verbinding.Links en rechts audio in, Y Pb en Pr in,S-video in, AV1 in (scart), AV2 in (scart), en tenslotte de tuner.
Nu staat in de beschrijving AV1 en AV2 scart Composietingang!!!!!!!. Flut dus. Dit is ook goed te zien in het beeld. Jammer dat de fabrikant hier geen rgb heeft voorzien,een sattelietontvanger met Y pb Pr uitgang heb ik nog niet gezien,voor een enigzins acceptabel beeld ben ik dus aangewezen op de svideoingang.M.a.w. toch nog niet ideaal deze overigens leuke aanbieding.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om een sattelietontvanger rechtsstreeks op je pc aan te sluiten (via usb, sommige lijken die mogelijkheid te hebben), en dan de DVI uitgang van je videokaart op de Mycom TV?
Zo heb je perfecte kwaliteit lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwalitatief vindt ik de Mycom gewoon goed, de dvdplayer een DMTech dmp-300(waar komt het in godsnaam vandaan?), speelt werkelijk grandioos op de componentingang,super. De tuner heb ik niet kunnen testen omdat ik geen tvantenne of kabel heb.Heb nog wel een andere satellietontvanger een Nokia 9500 MM geprobeerd met de laatste firmware DVB2000. Ik heb de indruk dat deze combinatie een betere plaat geeft dan de Humax,temeer omdat het menu van de Nokia vlijmscherp afgebeeld wordt integenstelling tot de Humax.Dit alles dus op AV1 ingang,waarvan ik nu twijfel hoe het daar nu precies mee zit,is het nu toch wel rgb of zoals ik eerder melde alleen composiet.De Humax pretendeerd RGB te hebben ,maar ik twijfel. Misschien dat de Humax door de vele patches de weg is kwijtgeraakt. Dan vraag ik me dus af of de aangeboden kwaliteit van de verschillende zenders geen grotere rol speelt in de beoordeling.De verschillen zijn echt groot, neem bijv. de publieke omroep die nog niet zo slecht afsteekt bij de commercielen.Dan de nieuwe zender ClearTV dit is helemaal een stuk slechter.Makkelijk te zien aan de info bij de beide ontvangers v.w.b. resolutie en bitrate. Goed,het is wel te merken ik ben er nog lang niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de tv op een nette manier 4:3 uitzendingen scalen naar 16:9? (de zoomfunctie die normale crt breedbeelds hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Apple,
Is heel goed mogelijk heb hiervoor een Hauppauge Wintv2000 PVR Usb 2 setje voor, werkt perfekt.En dan Usb 2 om er meer mobielmee te zijn.Hauppauge heeft voor verdere info een Nederlandstalig board.Even googlen . Alleen nog geen breedbeeldondersteuning!!! Ik gebruik het setje zelf voor analoge video om te zetten naar digitaal (dvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Apple,
Scalen van 4:3 naar 16/9 gaat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik de vraag eens op een andere manier stellen :)

Is er een reden om de Mycom van 32 inch NIET te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om hem op een goede manier te beantwoorden ;)

NEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
zonder digitale tv heeft het vrij weinig zin zo'n lcd-tv te kopen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wederom, nee, ook met analoog kabel signaal kan deze tv goed over weg.
Natuurlijk is het hele verhaal het mooiste met een tuner op component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:45:
wederom, nee, ook met analoog kabel signaal kan deze tv goed over weg.
Natuurlijk is het hele verhaal het mooiste met een tuner op component.
Niet waar. 'Component' (eigenlijk YCbCr) is nog steeds analoog. Een digitale tuner zal dan het het digitale signaal naar analoog omzetten, en je LCD dan weer naar digitaal. Schiet niet op.

Gewoon een tuner met DVI uitgang. Is technisch het eenvoudigst en daarom ook het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nicknec schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:14:
ruk dus..! ik heb 3 apparaten die een RGB uitgang hebben..!!!
[...]
Lachuh. Ik had er 15 jaar terug al 5, en nu (mijn oude apparaten meegerekend) wel een stuk of 12 die RGB uitgang hebben.

Hoewel het nog wel even zoeken is tussen alle nep scart switchers die in de winkel liggen, zijn er tegenwoordig wel echte switches die ook RGB aankunnen. Lange tijd geleden zag ik er eentje bij Dixons staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:34:
Laat ik de vraag eens op een andere manier stellen :)

Is er een reden om de Mycom van 32 inch NIET te kopen?
afgezien dat ik nog geen reviews of gebruikerservaringen heb gelezen.. voorlopig NEE.

maar goed, we praten wel over 1200 euro's.. da's niet helemaal niets natuurlijk. Maar als je al van plan was een LCD te halen.. lijkt mij een goede aangezien ik de 65 CM wel in actie heb gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door meelmark op 15-03-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de vraag te beantwoorden, is er een reden om de Mycom 32 "tv niet te kopen, lijkt mij na deze sinds 6 dagen te hebben gebruikt nog puur een persoonlijke te zijn.Bijv. wat bij veel lcdschermen voorkomt is dat er in de donkere partijen van het beeld ,het zwart dichtloopt,ook dit scherm maakt hierop geen uitzondering,hoe dit op duurdere uitpakt heb ik na veel omzwervingen in diverse winkels nog niet kunnen vaststellen,bijvoorbeeld de 3x duurdere Philips om maar eens iets te noemen,hoeveel is het daar beter. De 2 scarts zijn en ik twijfel nog steeds of dit ook werkelijk zo is,niet volgens de norm bedraad.Ik mis n.l.de rgb.Dit moet na te trekken zijn bij de fabrikant decktron.Ze hebben wel een internetpagina en e-mailadres.
Verder komt het toestel op mij over als een goede keus, en iemand die de tv in combinatie met MS mediacenter zou willen gebruiken en de DVI ingang dan gebruikt,heeft iets geweldigs.Kortom mijn bevindingen zijn: beeld is uitzonderlijk mooi,de donkere partijen daar zou wat verbetering in kunnen( zie bovenstaand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens gelezen en gehoord dat als je een pc op de DVI ingang v/d Mycom zet dat dan de max reso maar 1024x768 is? :?

Schijnt op alle (ook de dure) LCD TV's zo te zijn. Wil je dus 720p hd materiaal vanaf je pc kunnen bekijken dan schijn je de vga aansluiting te moeten gebruiken. Beetje tegenvaller dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:18:
Heb trouwens gelezen en gehoord dat als je een pc op de DVI ingang v/d Mycom zet dat dan de max reso maar 1024x768 is? :?

Schijnt op alle (ook de dure) LCD TV's zo te zijn. Wil je dus 720p hd materiaal vanaf je pc kunnen bekijken dan schijn je de vga aansluiting te moeten gebruiken. Beetje tegenvaller dit. :/
niet waar dus,

mijn 32" scherm werkt gewoon op 1280x768 zie screenshot hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/kaasjes45/reso.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:55:
[...]

Lachuh. Ik had er 15 jaar terug al 5, en nu (mijn oude apparaten meegerekend) wel een stuk of 12 die RGB uitgang hebben.

Hoewel het nog wel even zoeken is tussen alle nep scart switchers die in de winkel liggen, zijn er tegenwoordig wel echte switches die ook RGB aankunnen. Lange tijd geleden zag ik er eentje bij Dixons staan.
Ik heb van de week de scart control van Monster gekocht

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36680

Echt perfect en vele malen beter dan die goedkope scart switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
Kortom mijn bevindingen zijn: beeld is uitzonderlijk mooi,de donkere partijen daar zou wat verbetering in kunnen( zie bovenstaand).
Dit is ook de reden waarom ik nog niet direct naar de winkel ren voor een lcd-tv. :)
Wat ik ook al zei; detaillering in zwarte vlakken/donkere scenes is niet goed, maar zo gek veel beter is dit ook niet bij de duurdere lcd tv's die ik gezien heb. Ook bijv. bij een specifiek computerscherm als de nieuwe Dell 2405, met een contrast ratio die 2 maal hoger is als van de Mycom, lees ik op diverse forums dat donkere scenes in films niet top zijn. Dit is gewoon nog een LCD manko.

Na een dagje (dure) LCD's en Plasma's te hebben bekeken in diverse winkels kom ik eigenlijk nog steeds tot de conclusie dat voor films kijken mijn normale "ouderwetse" Philips CRT breedbeeld-tv nog gewoon het beste beeld heeft. :o
Wat natuurlijk wél weer bijzonder is van LCD is zijn mogelijkheid voor hdtv, wat ongeëvenaard scherp van beeld is. Dat is echt watertanden op de Mycom. :9 Maar ja, voorlopig nog erg weinig aanbod hierin. Wat dat betreft is het misschien wel de moeite waard om te wachten op de platte Samsung CRT's die van de zomer komen, deze zijn ook hd geschikt en nauwelijks duurder als de huidige breedbeeld crt's. (helaas schijnen die plattere crt's niet in een formaat groter als 32inch te komen, wat effectief behoorlijk kleiner is dan 32inch lcd.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
edit: weet het al :)

[ Voor 97% gewijzigd door meelmark op 16-03-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

ik begin gewoon spontaan te watertanden als ik bijvoorbeeld die 1080p robotica wmv hd demo afspeel, echt zo mooi :D zo scherp :) damn... ik kijk echt uit naar films in dat formaat, en als ik de demo van terminator 2 bekijk maak ik eruit op dat die opnieuw uitgebracht wordt genaamd: terminator2 extreme edition (2dvd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit en de prijs is nice :) maarja zoiets moet je als tv gebruiken niet als pc beeldscherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jan401 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:37:
ik begin gewoon spontaan te watertanden als ik bijvoorbeeld die 1080p robotica wmv hd demo afspeel, echt zo mooi :D zo scherp :) damn... ik kijk echt uit naar films in dat formaat, en als ik de demo van terminator 2 bekijk maak ik eruit op dat die opnieuw uitgebracht wordt genaamd: terminator2 extreme edition (2dvd's)
Die is al opnieuw uitgebracht.

Maar natuurlijk weer niet in dit koude kikkerlandje. Nog harder kwijlen?

http://crew.tweakers.net/....1080i.HDTV.HDL.Sample.ts

Mediaplayer classic aangeraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, Iiyama schijnt een soortgelijk scherm te hebben. 30inch voor 1299,-

http://www.kieskeurig.nl/...8EAE3C1256F4500458D53.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product/F56A9F634458EAE3C1256F4500458D53.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

W3ird_N3rd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:58:
[...]

Die is al opnieuw uitgebracht.

Maar natuurlijk weer niet in dit koude kikkerlandje. Nog harder kwijlen?

http://crew.tweakers.net/....1080i.HDTV.HDL.Sample.ts

Mediaplayer classic aangeraden :)
ja helaas, maar dat is maar een kwestie van tijd (heb al T1,2 en 3 op dvd)

matrix filmpje ziet er goed uit, maar heb net een film van nasa (dreamtime) gedownload en bekeken (1,28GB :P voor 9minuten film) en dat ziet er echt verdomd mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede uitleg over de verschillen tussen plasma en lcdschermen en de werking hiervan op:
http://graphics.tomshardware.com/display/20050309/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de afmeting van de mycom 32inch kunnen geven want de tv moet in een kast komen van de vrouw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet waar je woont maar in Mycom Utrecht staat er gewoon eentje in de winkel.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.