Kwa levensduur zal ik voor de LCD kiezen, die heeft ook betere resolutie en word niet minder met de jaren. Ook kwa energie verbruik en warmte ontwikkeling zou ik voor een LCD gaan. De resolutie van TFT is ook hoger dan plasma.
Dus voordelen plasma tov. lcd:
-snellere reactie tijd
-echtere kleuren
-hoger contrast
-meer CM beeld per euro
Nadelen:
-lage resolutie
-kleuren worden minder na een tijdje (levenseduur is korter omdat het beeld na een tijd veel slechter word, in welk opzicht weet ik niet, kleuren helderheid, contrast???)
-inbranden! (zeer hinderlijk en ik lees en hoor verhalen vna mensen die bijna hun plasma bij het grofvuil willen zetten omdat ze bijv. de rest van hun leven RTL 4 moeten kijken (icoon ingebrand) of dat hun achtergrond van de pc ingebrand is als je 'm aan je pc hangt.
Ik ga zelf voor optie 3, en dat is:
Wachten op een 1920x1200 scherm met lage respons tijd LCD Tv en die ook als monitor gebruiken. (ook deels omdat er financieel dit jaar toch niks van komt

(dure laptop gekocht...)
En optie 3 heeft als voordelen tov. nu de LCD tv's::
-hogere resolutie (scherper beeld! vooral als je 'm als monitor gaat gebruiken
-snellere respons tijd (hoop ik, zal toch niet hoger worden dan nu?)
Maar dit is enkel mijn mening en wat ik er over gehoord heb en ik ben geen expert en niet echt goed ingelezen. Dus bovenstaande hoeft niet persee te kloppen en kan ook onzin zijn!!!
Ik zou eigenlijk eerst ff goed inlezen en overal gaan rondkijken en zelfs de mogelijkheden van bijv. projectie tv's en projectors overwegen (waarvan de lampen weer duur zijn en herrie maken wat aan het eind van het jaar verandert met LED lampen ipv gloeilampen)
Want je koopt nu een beetje op goedgeluk iets van: "naja, over 2 weken meer geluk" alsof je iedere 2 weken zo'n scherm haalt (zo komt het idd, over bij mij

)
[
Voor 20% gewijzigd door
Lennart_1337 op 03-06-2005 15:33
]