[LCD] Mycom 26" en 32" TV

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StephaN schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:45:
De LG lcd tv 26" staat deze week voor 777 bij de mediamarkt voor de liefhebbers :). Ik wacht zelf nog even totdat ik weet wat voor input ik nodig heb voor de xbox 360, maar dit zijn wel hele leuke prijzen!
Wat ik tot dusver begrepen heb is dat de XBOX360 YCbCr voor hoge resolutie en dat de PS2 wellicht een dual HDMI heeft. Natuurlijk kun je het pas met zekerheid zeggen als de echte apparaten in de winkel liggen.

Wat echter ook meespeelt: Er is een redelijke kans dat HDTV resoluties voor Europianen geblocked gaan worden. De huidige consoles (gamecube, xbox, ps2) doen dat namelijk ook: de Europese PAL titels blocken expliciet HD resoluties in de PAL versie, terwijl deze in de NTSC versie wel gewoon enabled zijn en de hardware niet anders is. Ik heb nog geen expliciete bevestiging gehoord van welk bedrijf dan ook dat Europa ditmaal wel HDTV mag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ok ik heb er dan eindelijk voor gekozen.... nadat ik al weken aan het twijfelen ben, heb ik dan toch een LCD scherm gekocht... Het is de Mycom 26" geworden!

De gegevens op de doos zijn dus gewoon Contrast 500:1 Helderheid 450 cd/m2, en niet zoals eerder in het toppic vermelde van 600:1 etc etc... (of mycom moet een type er tussendoor hebben gehad!)

Thuis gekomen direct alles aangesloten, analoog signaal is okay maar niet mooier dan de normale tv! Digitaal is mooi scherp (TV-Home). Direct maar een dode pixel test gedaan met laptop op de vga-poort (dat viel me ook op naast een DVI ook een VGA aansluiting). Eerst dacht ik geen dode pixels te hebben... maar toen ik goed keek heb ik twee dode pixels... shit!!! Dus vandaag of morgen even terug naar mycom en het scherm ff omwisselen... En ik neem dus gewoon m'n pixel testje mee en ga in de winkel zelf testen... (mocht van de medewerker daarzo). Valt me op dat een dode pixel eigenlijk zonder test niet te vinden is... maar als je éénmaal hebt gevonden dan blijf jhe hem ook zien in de normale tv uitzendingen! :-(

Verder ziet het scherm er echt super gaaf uit... tuurlijk zullen er mooiere design schermen bestaan... maar voor deze prijs vind ik hem echt super eruit zien!!!

Mochten er nog mensen zijn die vragen over het scherm hebben dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Even ter info. Ik zie hier ook mensen die praten over een samsung niet doen ja ze hebben een mooi scherp beeld nadeel is dat wanneer je een samsung lcd tv aansluit op een home theater system in combinatie met je dvd het geluid voor loopt op je beeld! Dit komt doordat de tv allemaal digitale bewerkingen doet op het tv signaal en geen bewerkingen uitvoert op het audio signaal. Samsung weet van dit probleem al noemen hun het niet echt een probleem.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
leestekens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik heb nu bijna een week de 26" van mycom staan, de beeldkwaliteit is echt fenomenaal bij het afspelen van hdtv kwaliteit film/serie. Echter het analoge signaal van de kabel doet mij de tranen in de ogen schieten. Dit wordt beter als ik het via de pc laat lopen, aangezien ik het signaal dan kan bewerken, maar echt fantastisch is het nog steeds niet te noemen. Nu overweeg ik dus digitale tv te nemen, maar zover ik begrepen heb schiet dit nog niet echt op met een lcd tv.

Wat zijn de verschillen tussen de verschillende providers van digitale tv wat betreft het bronsignaal. Is hier sprake van compressie, welke bitrate hanteren ze?
bv casema biedt een decoder aan van samsung die het signaal digitaal ontvangt via de kabel maar het vervolgens weer analoog doorgeeft via scart. |:( Dat is dus niet echt digitale tv te noemen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
@Fried

Ga anders ff lekker naar een nederlands lees-clubje :Z . GOT is een tech forum en geen discussie plaats voor de Nederlandse taal!

Dat wou ik nog ff kwijt! :)

En nu weer "to the point" ==> MYCOM SCHERMEN!!! <==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
@ bruutone

Ik heb direct maar TV home van Essent erbij genomen, ik had het namelijk al wel verwacht dat het analoge signaal niet helemaal je van het zou zijn! Waar je wel op moet letten is dat de nieuwe tv's van tegenwoordig (LCD of normale TV) heel gevoelig zijn voor het analoge signaal. Ik bedoel dus je de bedrading vanaf het punt waar de kabel binnenkomt tot aan je tv optimaal moet zijn... Dus geen bouwmarkt kabel, geen bouwmarkt connectoren. Deze twee dingen moeten beiden shielded zijn! Dus van die connectoren die helemaal van metaal zijn niet die met zo'n plastic kapje!

Verder is een scart kabel van kwaliteit ook belangrijk, wil je echte optimale kwaliteit dan zou je al een scartkabel moet kopen die rond de 35/40 euro ligt (media markt). Deze kabels hebben alle aders afgeschermd en de connectoren zijn "goud-kleurig". De kabel is zekers wel zo'n 1,5/2 centimeter dik!! :D

Als je bovenstaande doet dan is zelfs je analoge kwaliteit redelijk. Voor het digitale deel is eigenlijk alleen het laatste van belang. Kwaliteit van digitale tv is mooi of niet mooi... volgens mij zitten hier geen tussen stappen in.

LET OP: Het schijnt dat de samsung decoder voor digitale tv niet de beste is. Voor 50 euro meer heb je een panasonic en die geeft beter beeld! Tis wel 50 euro maar toch!

[ Voor 4% gewijzigd door Smarty77 op 25-05-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
Smarty77 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:54:
Ik heb direct maar TV home van Essent erbij genomen, ik had het namelijk al wel verwacht dat het analoge signaal niet helemaal je van het zou zijn!
Bedankt voor je snelle respons..

Ik kan dus geen TV home hier ontvangen in Utrecht :( Naar ik begrijp is deze aanbieder momenteel ook de enige die dus daadwerkelijk DVD-kwaliteit singaal verzend. Als ik het forum hier doorspit zie ik dat casema aan compressie doet van het digitale signaal. Dat wil dus zeker niet. Kan ik namelijk net zo goed divx-jes downloaden en die bekijken. Ik zoek gewoon tv in dvd kwaliteit. Liefst hdtv natuurlijk, maar dat is vrijwel onmogelijk tenzij je geld genoeg hebt om een mooie schotel etc etc aan te schaffen >>> dus niet voor mij weggelegt :|

Wat zijn de ervaringen van mensen met een lcd tv in combinatie met het digitale abonnement van casema ,en niet onbelangrijk als ik Smarty ;) goed begrijp, welke decoder gebruik je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Smarty77 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:46:
@Fried

Ga anders ff lekker naar een nederlands lees-clubje :Z . GOT is een tech forum en geen discussie plaats voor de Nederlandse taal!

Dat wou ik nog ff kwijt! :)

En nu weer "to the point" ==> MYCOM SCHERMEN!!! <==
techforum, inderdaad! maar dat betekent niet dat je zomaar alle Nederlandse taalregels kunt laten vallen. d's en dt's zullen mij ook een zorg zijn, maar gebruik af en toe alsjeblieft even een komma zeg! nofi.

maargoed, hier is het topic niet voor.

ik zit er zelf ook aan te denken om de 26" te kopen, dit icm met een pioneer DCS-323 home cinema setje.
http://www.pioneer.nl/nl/...d=8450&taxonomy_id=62-100
dit gaat toch gewoon goed werken? bij mekaar iets meer dan 1000 euro.. best veel geld voor me, dus wil dan wel iets redelijks hebben. ik ben geen audio- of videofiel.
ik wil er gewoon dvd op kijken vanaf dat setje, en als het even kan ook vanaf mijn pc als bron (hercules radeon AIW 9800se). ik heb geen digitale televisie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

cool0 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:40:
Even ter info. Ik zie hier ook mensen die praten over een samsung niet doen ja ze hebben een mooi scherp beeld nadeel is dat wanneer je een samsung lcd tv aansluit op een home theater system in combinatie met je dvd het geluid voor loopt op je beeld! Dit komt doordat de tv allemaal digitale bewerkingen doet op het tv signaal en geen bewerkingen uitvoert op het audio signaal. Samsung weet van dit probleem al noemen hun het niet echt een probleem.
Geldt dit niet voor de Mycom LCD? Dacht namelijk dat dit een algemeen probleem is voor LCD tv's icm HTS. Graag bevestiging / ontkrachtiging

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Smarty77 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:28:
Ok ik heb er dan eindelijk voor gekozen.... nadat ik al weken aan het twijfelen ben, heb ik dan toch een LCD scherm gekocht... Het is de Mycom 26" geworden!

De gegevens op de doos zijn dus gewoon Contrast 500:1 Helderheid 450 cd/m2, en niet zoals eerder in het toppic vermelde van 600:1 etc etc... (of mycom moet een type er tussendoor hebben gehad!)

Thuis gekomen direct alles aangesloten, analoog signaal is okay maar niet mooier dan de normale tv! Digitaal is mooi scherp (TV-Home). Direct maar een dode pixel test gedaan met laptop op de vga-poort (dat viel me ook op naast een DVI ook een VGA aansluiting). Eerst dacht ik geen dode pixels te hebben... maar toen ik goed keek heb ik twee dode pixels... shit!!! Dus vandaag of morgen even terug naar mycom en het scherm ff omwisselen... En ik neem dus gewoon m'n pixel testje mee en ga in de winkel zelf testen... (mocht van de medewerker daarzo). Valt me op dat een dode pixel eigenlijk zonder test niet te vinden is... maar als je éénmaal hebt gevonden dan blijf jhe hem ook zien in de normale tv uitzendingen! :-(

Verder ziet het scherm er echt super gaaf uit... tuurlijk zullen er mooiere design schermen bestaan... maar voor deze prijs vind ik hem echt super eruit zien!!!

Mochten er nog mensen zijn die vragen over het scherm hebben dan hoor ik het wel!
NOOB vraag: heb je een voorbeeld van een dergelijk dead pixel controle programmaatje? :X

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bruutone schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:14:
Naar ik begrijp is deze aanbieder momenteel ook de enige die dus daadwerkelijk DVD-kwaliteit singaal verzend. Als ik het forum hier doorspit zie ik dat casema aan compressie doet van het digitale signaal.
Het signaal is -altijd- gecomprimeerd. Ongecomprimeerd kun je nog niet eens 1 kanaal op een kwart van de resolutie versturen.

Tegenwoordig wordt geloof ik eigenlijk alleen maar mpeg2 gebruikt (correct me if I'm wrong), en die komt niet echt goed tot zijn recht in de lagere bitrates. Vooral DVB-T (digitenne) heeft daar veel last van. De te hoge compressie factor zorgt daar voor veel macro blokken en artifacts (goed zichtbaar bij snelle acties, rook, donkere scenes en langs randen van logo's).

Het zou goed kunnen zijn dat casema een hogere compressie factor toepast dan andere aanbieders, maar compressie gebruiken ze dus allemaal.

Overigens hoop ik dat de aanbieders ooit naar mpeg4 overgaan, dat is op de lagere bitrates veel mooier. Op de hogere bitrates maakt het minder verschil, dan kan mpeg2 zelfs mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Super test proggie om te testen... als ie zeurt om autoexec.nt dan moet je ff een search doen op je c schijf en diegene die je tegen komt kopieren naar c:\windows\system32\

http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/nokia1a.zip

Dode pixels kun je vooral zien bij een compleet wit scherm... Zo worden namelijk alle sub pixels gebruikt en dus kun je ook zien of er daar één van kappot is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
@Robby Dw

Ik kan je zeggen dat zowiezo de Mycom 26 " geen lipsync problemen heeft met analoog/digitaal tv signaal!

Ik heb nog geen tijd gehad om even een dvd-tje te gaan kijken...

Mijn Mycom zit aan een JVC HCS met die rechtopstaande rear speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
@Fried

Je hebt wel een beetje gelijk qua leestekens! B)

Over je vraag of de combinatie gaat werken... geen idee. Ik kan je zeggen dat ik de JVC home cinema set al had en daar gewoon op de gok de Mycom 26" op heb aangesloten. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat dit niet gaat werken. Ik denk dat je eerder goed moet nadenken of je echt geen digitaal tv signaal wil! Je tv beeld wordt er een stuk beter van! Of kun je het niet ontvangen :? ?

En by the way, mocht het geheel niet werken dan mag je alles (wettelijk) binnen 8 dagen terugbrengen! Dus dat wil zeggen binnen 8 dagen mag je de koop ongedaan maken, tv terug en jij je geld weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hier nog steeds een tevreden gebruiker van de 32"versie
al wil weleens de doorzichtige strip net onder het scherm een stukje loslaten in een hoek...maar dat boeit niet

verders ben ik vanplan hem op te hangen, zelf een tv meubel eromheen te bouwen, nadeel is dan alleen dat ik dan niet meer bij de aansluitingen kan komen onderin....is wel op te lossen met korte kabeltjes....de warte wat de lcd scherm afgeeft vind ik ook nog steeds meevallen, vraag me nu af...hoeveel ruimte zal ik rondom vrij houden als ik er een tv meubel omheen bouw met voldoende plankjes voor me dvd collectie ?...zou 10 cm rondom voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Smarty77 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:06:
@Fried

Je hebt wel een beetje gelijk qua leestekens! B)

Over je vraag of de combinatie gaat werken... geen idee. Ik kan je zeggen dat ik de JVC home cinema set al had en daar gewoon op de gok de Mycom 26" op heb aangesloten. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat dit niet gaat werken. Ik denk dat je eerder goed moet nadenken of je echt geen digitaal tv signaal wil! Je tv beeld wordt er een stuk beter van! Of kun je het niet ontvangen :? ?

En by the way, mocht het geheel niet werken dan mag je alles (wettelijk) binnen 8 dagen terugbrengen! Dus dat wil zeggen binnen 8 dagen mag je de koop ongedaan maken, tv terug en jij je geld weer terug!
kijk! dat leest een stuk beter ;)

maargoed, thx voor je reply. ik ga vanavond eens de stad in, eens loeren bij mycom. HT setje erbij kan nog altijd..
we hebben nu telefoon via kpn, en chello classic en kabel via upc.
als ik het goed begrijp is digitale tv 10 euro per maand (extra?). hoelang duurt de aanvraag hiervan?
anders kijk ik gewoon eerst hoe het is zonder digitale tv, en is het niks, vraag ik het erna aan...

zou je eens foto's kunnen posten van je tv ofzo? blijft leuk om te zien :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
nnndoh schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:53:
hier nog steeds een tevreden gebruiker van de 32"versie
al wil weleens de doorzichtige strip net onder het scherm een stukje loslaten in een hoek...maar dat boeit niet

verders ben ik vanplan hem op te hangen, zelf een tv meubel eromheen te bouwen, nadeel is dan alleen dat ik dan niet meer bij de aansluitingen kan komen onderin....is wel op te lossen met korte kabeltjes....de warte wat de lcd scherm afgeeft vind ik ook nog steeds meevallen, vraag me nu af...hoeveel ruimte zal ik rondom vrij houden als ik er een tv meubel omheen bouw met voldoende plankjes voor me dvd collectie ?...zou 10 cm rondom voldoende zijn?
ik zou erboven iets meer doen....
of het meubel ietsjes (1cm) van de muur afzetten... als er iets achterlangs kan waaien dan scheelt dat al denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

robbydw schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:59:
[...]

Geldt dit niet voor de Mycom LCD? Dacht namelijk dat dit een algemeen probleem is voor LCD tv's icm HTS. Graag bevestiging / ontkrachtiging
Nee dit is geen algemeen probleem voor lcd tv's. Het bekende lipsync probleem doet voor wanneer er veel digitale verbeteringen op het beeld worden uitgevoerd, zoals pixelplus etc etc. Sommige producenten hebben dat probleem zelf opgelost en andere weer niet. Het probleem is op te lossen door er een snellere beeldprocessor in te zetten maar die zijn er nog niet. Dus met andere woorden hoe goedkoper de tv hoe kleiner de kans op een lipsync probleem.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Fried schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:05:
[...]

kijk! dat leest een stuk beter ;)

maargoed, thx voor je reply. ik ga vanavond eens de stad in, eens loeren bij mycom. HT setje erbij kan nog altijd..
we hebben nu telefoon via kpn, en chello classic en kabel via upc.
als ik het goed begrijp is digitale tv 10 euro per maand (extra?). hoelang duurt de aanvraag hiervan?
anders kijk ik gewoon eerst hoe het is zonder digitale tv, en is het niks, vraag ik het erna aan...

zou je eens foto's kunnen posten van je tv ofzo? blijft leuk om te zien :*) _/-\o_
Laat je niet in verwarring brengen in de winkel door de slechte kwaliteit (het signaal op de COAX is bij de winkels niet te vergelijken met het signaal bij jou thuis). Ik heb reviews gelezen op tweakers, daaruit heb ik afgeleid dat de gemidelde mening toch wel positief is. Dat heeft er toe geleid dat ik hem heb gekocht met in mijn achterhoofd: als de tv tegevalt dan kan die binnen 8 dagen terug!
Digitale tv kost bij TVhome (essent) niks extra, maar dit betreft alleen het basis pakket. Basis pakket staat gelijk aan wat je nu hebt. Voor 8 euro volgens mij heb je een uitgebreid pakket. De vaste kosten voor alle varianten zijn bij essent 10 euro per JAAR, dit zijn de adminstratie kosten!

[ Voor 5% gewijzigd door Smarty77 op 26-05-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Smarty77 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:51:
[...]

Laat je niet in verwarring brengen in de winkel door de slechte kwaliteit (het signaal op de COAX is bij de winkels niet te vergelijken met het signaal bij jou thuis). Ik heb reviews gelezen op tweakers, daaruit heb ik afgeleid dat de gemidelde mening toch wel positief is. Dat heeft er toe geleid dat ik hem heb gekocht met in mijn achterhoofd: als de tv tegevalt dan kan die binnen 8 dagen terug!
Digitale tv kost bij TVhome (essent) niks extra, maar dit betreft alleen het basis pakket. Basis pakket staat gelijk aan wat je nu hebt. Voor 8 euro volgens mij heb je een uitgebreid pakket. De vaste kosten voor alle varianten zijn bij essent 10 euro per JAAR, dit zijn de adminstratie kosten!
ja, maar wij hebben toch UPC? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Fried schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:56:
[...]

ja, maar wij hebben toch UPC? :/
Dat heb je gezegd ja.... Maar het zal toch vreemd zijn dat UPC enorme afwijkende prijzen zou hebben qua basis pakket?!
Wat is je postcode dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik heb het even nagekeken... en idd. tijdelijk is het basis pakket 9,95 maar normaal 15 euro! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Volgens mij is het bij upc 14,95 extra per maand voor digitale tv bovenop de 15,90 die je al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Smarty77 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:17:
[...]

Dat heb je gezegd ja.... Maar het zal toch vreemd zijn dat UPC enorme afwijkende prijzen zou hebben qua basis pakket?!
Wat is je postcode dan?
bij ons is volgens de site geen essent beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

cool0 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:14:
[...]

Nee dit is geen algemeen probleem voor lcd tv's. Het bekende lipsync probleem doet voor wanneer er veel digitale verbeteringen op het beeld worden uitgevoerd, zoals pixelplus etc etc. Sommige producenten hebben dat probleem zelf opgelost en andere weer niet. Het probleem is op te lossen door er een snellere beeldprocessor in te zetten maar die zijn er nog niet. Dus met andere woorden hoe goedkoper de tv hoe kleiner de kans op een lipsync probleem.
Heeft goedkoop in dat opzicht in ieder geval een voordeel. Moderne technieken zijn dus niet altijd beter voor de kwaliteit :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
Maar hoe zit het nou met digitale tv, is dit merkbaar beter op de mycom lcd tv of niet??

Anders weet ik het ook wel.......
Laat het ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ik heb zojuist ook de 66cm gekocht!!!

en trots :D

ik heb de tv 2.5 meter van m'n pc staan, mijn pc tft zit al op de dvi van m'n hercules radeon AIW9800se. hoe kan ik het beste mijn pc er ook op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

leuk topic, ben 'm al een tijdje met interesse aan het volgen. Ik las hier ergens dat Mycom in de komende maanden ook displays met hogere resolutie gaat aanbieden; wat ik me afvroeg, is of ze ook uiteindelijk onder eigen merk LCD's met HDMI uitbrengen.

Zit zelf een beetje te kijken naar mogelijkheden en bijv. JVC heeft net nieuwe modellen in het assortiment die dit hebben; net als Samsung meen ik. Begint dus nu zo'n beetje in opkomst te komen en lijkt me handig als je een LCD koopt, dat deze de mogelijkheid iig heeft. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Begin volgent jaar willen ze eigen 1080p schermen onder eigen label gaan uitbrengen. Over 3 maanden komen ze idd. al met andere 1080p schermen. (dit lieten ze mij weten als andwoord op mijn E-mail 2 weken terug. :)

Ik vraag me wel af of zo'n 32" met 1920x1200(?) werkbaar is als normale computer monitor, want dan heb ik idd. veel liever zo'n scherm. Ik hoop ook dat de reactie tijd ver onder de 33miliseconde ligt dan... (16ms oid)

[ Voor 34% gewijzigd door Lennart_1337 op 27-05-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Gisteravond heb ik mijn mycom scherm teruggebracht. Ik had 2 dode pixels en dus wou ik gebruik maken van de 8 dagen omruil garantie! Ze keken een beetje raar op bij mycom dat ik met een grote doos weer aan kwam zetten... De garantie is namelijk zo opgebouwd dat ze bij je thuis komen als dat ding defect is. Maarja dan moet je wachten en er weer vrij voor nemen... dus ik dacht, ik pak het boeltje in en ben naar Mycom gegaan... TV omgeruild, nieuwe gekregen... uiteraard had ik mijn USB stickie bij me met het test programma (zie eerder bericht van mij) daar het scherm uitgepakt en getest op de balie... Vooralsnog geen dode pixels gezien! :Y)

Dit weekend nog even wat uitgebreide testen doen....

Het lijkt erop dat dit scherm betere kwaliteit geeft als de andere... maar dit kunnen ook de settings zijn!

Verder echt respect voor de service van Mycom _/-\o_ ... ben tot nu toe erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Lennart_1337 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:04:
Begin volgent jaar willen ze eigen 1080p schermen onder eigen label gaan uitbrengen. Over 3 maanden komen ze idd. al met andere 1080p schermen. (dit lieten ze mij weten als andwoord op mijn E-mail 2 weken terug. :)

Ik vraag me wel af of zo'n 32" met 1920x1200(?) werkbaar is als normale computer monitor, want dan heb ik idd. veel liever zo'n scherm. Ik hoop ook dat de reactie tijd ver onder de 33miliseconde ligt dan... (16ms oid)
aha ok, dus als ik het goed begrijp hebben de 1080p schermen altijd een HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Ik heb de 32" gekocht.. weet iemand of hij op DVI ook op zn goeie resolutie werkt of gaat hij dan niet hoger komen dan 1280?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

SmidsY

hallo!?.............

@DKasemier

de 32" aangesloten via DVI kan max resolutie aan 1366x786, andere (hogere resoluties) kan hij of niet volledig weergeven (m.a.w. valt buiten beeld) of geeft hij aan out-of-range.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ok, ja ik heb het in onze winkel (mycom dus) nooit voor elkaar gekregen, maar daar hangen ook 3 monitoren aan de PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
gratis_vodka schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:32:
[...]
aha ok, dus als ik het goed begrijp hebben de 1080p schermen altijd een HDMI aansluiting?
ik weet niet of er een HDMI aansluiting opzit dan. Daar zal je denk ik mycom ff voor moeten mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
heb de 26" zojuist aangesloten op pc. draait 1024x768.
superscherp beeld met dvi. ook tv is er goed op te kijken (zorg wel dat je kabels dan in orde zijn). dus ik ga er geen digitale tv voor aanschaffen...

alleen als ik een dvd afspeel via powerdvd, dan is deze niet schermvullend. boven en onder dus een zwarte balk. enig idee hoe ik dit oplos?
die hdtv demo's zijn echt gaaf ja. hij geeft alleen aan dat ik voor optimaal beeld agp fast sprites aan moet zetten ofzoiets. hoe doe ik dat?

ik heb er dus ook nog een 17" samsung tft naast.
deze wil ik op de dvi houden. hoe kan ik de 26" dan het beste ernaast aansluiten? ik heb een radeon AIW 9800se videokaart.

kortom, ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Fried schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:36:
alleen als ik een dvd afspeel via powerdvd, dan is deze niet schermvullend. boven en onder dus een zwarte balk. enig idee hoe ik dit oplos?
2,35:1 DVD? Dan moet je maar leren leven met zwarte balken, want een vernuekt AR wil je niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
responsetijd 26" = 16ms met een stroomverbruik van 120 Watt

responsetijd 32" = 33ms met +/- 180 Watt
Een responsetijd van 16ms en 33ms wat?

black-black of grey-grey? De gemiddelde responsetijd zal waarschijnlijk nog hoger liggen, vooral bij MVA/PVA panelen.
1366x786
Als ik dit lees denk ik: waarom :? WTF heb aan zulke debiele resoluties als de HDTV resolutie 1280x720 of 1920x1080 gaat worden. Als je een TV koopt van 1000 euro of meer doe je het toch meteen goed? Ik snap niet dat mensen niet het geduld kunnen opbrengen om even te wachten op schermen met de juiste native resolutie (of iets meer besteden), zo'n aankoop doe je niet elk jaar.

[ Voor 90% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Yokozuna schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:17:
[...]

Een responsetijd van 16ms en 33ms wat?

black-black of grey-grey? De gemiddelde responsetijd zal waarschijnlijk nog hoger liggen, vooral bij MVA/PVA panelen.

[...]

Als ik dit lees denk ik: waarom :? WTF heb aan zulke debiele resoluties als de HDTV resolutie 1280x720 of 1920x1080 gaat worden. Als je een TV koopt van 1000 euro of meer doe je het toch meteen goed? Ik snap niet dat mensen niet het geduld kunnen opbrengen om even te wachten op schermen met de juiste native resolutie (of iets meer besteden), zo'n aankoop doe je niet elk jaar.
Misschien geven die hoge resoluties in een film met HDTV scherp beeld??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn deze response tijden laag genoeg voor het kijken van films als bijvoorbeeld The Matrix of andere films waar de beelden snel varieren? Ik twijfel enorm of ik dit scherm wel wil hebben. Kan iemand me vertellen of hij hier ervaring mee heeft? Een tijdje geleden heb ik bij BCC naar een aantal LCD's tegelijk gekeken en moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was in de beeldkwaliteit (er werd een voetbal wedstrijd uitgezonden). :'( Kleine snel bewegende objecten werden heel wazig weer gegeven.

Is er een LCD scherm die een veel lagere response tijd heeft dan 16ms? OF is 16ms toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:29:
Zijn deze response tijden laag genoeg voor het kijken van films als bijvoorbeeld The Matrix of andere films waar de beelden snel varieren? Ik twijfel enorm of ik dit scherm wel wil hebben. Kan iemand me vertellen of hij hier ervaring mee heeft? Een tijdje geleden heb ik bij BCC naar een aantal LCD's tegelijk gekeken en moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was in de beeldkwaliteit (er werd een voetbal wedstrijd uitgezonden). :'( Kleine snel bewegende objecten werden heel wazig weer gegeven.

Is er een LCD scherm die een veel lagere response tijd heeft dan 16ms? OF is 16ms toch genoeg?
is prima te doen als je om mijn mening vraagt

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Laatst online: 08-01-2023
heeft iemand de uitknop van de 26 inch al gevonden??hij staat óf op standby óf de stekker moet er uit maar er zal toch ook wel zoiets als aan/uit zijn??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
marco_sire schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:54:
heeft iemand de uitknop van de 26 inch al gevonden??hij staat óf op standby óf de stekker moet er uit maar er zal toch ook wel zoiets als aan/uit zijn??
volgens mij niet :)
maar volgens mij zit er wel verschil tussen standby op een crt en een lcd. crt blijft onder spanning staan niet? die ontlaadt ook altijd na het uitzetten. volgens mij brand bij die lcd alleen het ledje..?

nog 2 vragen:

- (wederom) ik heb een samsung 710 op dvi, 66cm mycom en een hercules AIW 9800se radeon. de samsung wil ik op dvi houden. hoe kan ik daarnaast het beste die lcd aansluiten?
- is er een mogelijkheid om sneller te schakelen tussen de tv-mode en de dvi-mode (pc)? nu moet je een lijstje van 6 opties ofzo doorzappen om bij de goede ingang te komen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 23:13:
[...]

Misschien geven die hoge resoluties in een film met HDTV scherp beeld??? 8)7
Zo werkt het niet.

Bij 1280*720 materiaal zal je moeten interpoleren om hem beeldvullend te krijgen en dat zal er bij zo'n minieme interpolatie niet mooier op worden. Je zult waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een zwarte rand om je hele beeld heen.

Ook voor 720*576 materiaal is het geen gunstige resolutie, iniedergeval niet perse gunstiger dan 1280*720. De resolutie is dus op z'n minst inderdaad merkwaardig, maar mischien dat er hier een echte kenner zit die er wel een verklaring voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Ik zit op dit moment ernstig te twijfelen om een Vestel Washington 30"LCD-tv aan te schaffen. Deze staat op dit moment voor € 999 te koop bij de Mediamarkt. (eerder zelfs in de aanbieding geweesd voor € 899) Deze tv beschikt over veel opties waaronder een dubbele tuner (pip/pap e.d.), een bijgeleverde muurbeugel, teletekst met geheugen en voldoende aansluitmogelijkheden...

Heeft iemand toevallig ervaring met deze tv en/of het merk Vestel?

Of zou het toch verstandiger zijn om toch te gaan voor de MyCom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik een iets andere vraag stellen, een gewichtige vraag...
Voor degene die de 32" in doos hebben opgetilt

Ik heb de 32" van mycom, alleen is hij naar het postkantoor gestuurd..
mn vraag is, als ik hem ga halen, of het niet te zwaar voor mij gaat zijn,kan ik die doos makkelijk vasthouden?
Het postkantoor is zo 200m van mn huis, maar ik moet wel 2 keer oversteken...gaat het lukken , of heb ik hoe dan ook wat hulp nodig?

ps ik heb die vestel ook gezien..eerlijk twijfel ik ook of de mycom of die vestel..alleen is die mycom al in mn buurt..dus denk ik dat ik voor die ga..
maar zou ook wel een en ander willen weten over die vestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Die 26" is super easy te tillen, die 32" zal wel niet veel lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 32" is ook goed te doen. Maar ja, karretje is natuurlijk makkelijker. 200M is niks, ik heb een keer een plasma 1km meegelopen met een klant. (Ja dedicated MyCom medewerker ;P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik vind het niet zo stijlvol om uit naam van mycom te reageren, ik werk er zelf ook. Dit geld voor 2 mensen in dit topic.

Over de specs kan ik simpel zijn: het is een raadsel waarom die site nooit eens netjes is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

DKasemier schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:02:
Ik vind het niet zo stijlvol om uit naam van mycom te reageren, ik werk er zelf ook. Dit geld voor 2 mensen in dit topic.
Waarom niet? Ze reageren ook niet uit naam van MyCom maar vertellen er netjes bij dat ze bij MyCom werken. Liever zo dan dat ze schijnheilig hun eigen producten aan gaan zitten prijzen....

On Topic: Ik zie voor die 32" de meest uiteenlopende response-timings voorbij komen. Is er nou echt niemand die gewoon kan zeggen wat de waarden zijn? Meer info op MyCom website zou bv erug handig zijn.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een vraagje!
Ik wil graag de 26" van Mycom kopen, maar als ik daar straks mijn laptop op aan wil sluiten wat voor kabel heb ik dan nodig.
Heb namelijk nu bij mijn huidige tv een s-video (laptop) --> scart kabel (tv). Maar heb gehoord dat er maar 2 scart aansluitingen opzitten.
Een kabel van s-video naar ?
Een kabel van externe monitor aansluiting naar ?
Sorry heb er geen verstand van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:31:
Hoi,
Ik heb een vraagje!
Ik wil graag de 26" van Mycom kopen, maar als ik daar straks mijn laptop op aan wil sluiten wat voor kabel heb ik dan nodig.
Heb namelijk nu bij mijn huidige tv een s-video (laptop) --> scart kabel (tv). Maar heb gehoord dat er maar 2 scart aansluitingen opzitten.
Een kabel van s-video naar ?
Een kabel van externe monitor aansluiting naar ?
Sorry heb er geen verstand van!
je kan hem gewoon met een vga kabel aansluiten... een gewone monitorkabel dus.
s-video --> scart zou ook kunnen.. hoeveel wil je er dan per scart op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvd speler en digitale ontvanger zijn al 2 scart-aansluitingen , maar in ieder geval bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:39:
dvd speler en digitale ontvanger zijn al 2 scart-aansluitingen , maar in ieder geval bedankt voor je antwoord!
dan kan het idd gewoon op de D-sub ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik twijfel enorm tussen de 26'' van MyCom en de JVC LT-26C50B. De JVC zou een refreshrate hebben van 7ms :9~ .zie <http://www.jvc.nl/product-list.php?id=63> Hoe laag is de refresh rate van de 26'' van MyCom? Kan iemand me dat vertellen? 7ms is namelijk wel errug interessant voor snelle games ivm Ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Makkie80 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:00:
Ik zit op dit moment ernstig te twijfelen om een Vestel Washington 30"LCD-tv aan te schaffen. Deze staat op dit moment voor € 999 te koop bij de Mediamarkt. (eerder zelfs in de aanbieding geweesd voor € 899) Deze tv beschikt over veel opties waaronder een dubbele tuner (pip/pap e.d.), een bijgeleverde muurbeugel, teletekst met geheugen en voldoende aansluitmogelijkheden...

Heeft iemand toevallig ervaring met deze tv en/of het merk Vestel?

Of zou het toch verstandiger zijn om toch te gaan voor de MyCom?
Ik heb volgens mij deze TV staan bekijken bij de Makro. Ik vond het beeld een beetje onscherp in vergelijking met de andere TV's zoals een Philips 30 inch. Kan natuurlijk aan de feed liggen dus ik zou hem eerst even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:25:
Hallo Allemaal,

Ik twijfel enorm tussen de 26'' van MyCom en de JVC LT-26C50B. De JVC zou een refreshrate hebben van 7ms :9~ .zie <http://www.jvc.nl/product-list.php?id=63> Hoe laag is de refresh rate van de 26'' van MyCom? Kan iemand me dat vertellen? 7ms is namelijk wel errug interessant voor snelle games ivm Ghosting.
Hmmm het stond eerst ook netjes op de site van MyCom volgens mij, maar ik kan t nu ook nergens meer vinden. Maar op de site, en ook hier in het forum, wordt gemeld dat ie 16ms is.
Je kunt je wel helemaal blind gaan staren op die 7ms, maar 16 ms is ook echt wel snel genoeg om bewegende beelden goed scherp weer te geven (hoewel je bij games tuurlijk wel framerates hoger dan 60 kunt hebben.... gewoon een keer testen en dan kijken of je gohsting verschijnselen ziet)..

[ Voor 11% gewijzigd door sys64738 op 31-05-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zou niet naar responsetijden kijken maar gewoon in winkels kijken hoe het voor je gevoel is. We weten inmiddels wel van gewone TFT's hoe bedriegelijk response tijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
nog steeds geen antwoord op mijn vraag, en kom er niet echt uit...

op wat voor een andere manier behalve dvi of d-sub kan ik de 26" op mijn hercules AIW 9800se aansluiten?

kan dat via s-video? ik heb zo'n kabeltje bij die kaart, die vertakt in 3 kabels, een gele en twee zwarte. op 1 van die zwarte past weer een ander kabeltje die in die ingang op de mycom tv past. gaat dat zo? :?

//edit:

ok, ik heb nu wel beeld... helaas is het beeld op de mycom nu superwazig. ik heb mijn samsung 17" tft op dvi nu. en de mycom 36" op s-video. ik neem aan dat dat aan de s-video ligt? is dat altijd van mindere kwaliteit?
is er een manier om beter beeld te krijgen?

[ Voor 28% gewijzigd door Fried op 01-06-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ja dat kan via S-Video, en S-video gaat je wazig beeld opleveren. MyCom schermen willen heel graag DVI hebben. Waarom heb je hem eigenlijk niet op D-Sub aangesloten? Die heb je toch wel als je een AIW hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik wil dat ik op de mycom LCD en mijn PC hetzelfde beeld heb, maar in een verschillende resolutie. En ik wil dat als ik een filmpje speel in powerDVD dat ik toch gewoon door kan werken op het PC scherm, kan dit?

Met windows desktop extenden is het vervelend dat als ik in mn nest ga liggen ik eerst primary screen moet switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Laatst online: 20:53
Zélfs als je cloned (wat niet kan op ongelijke resoluties) moet je de primary veranderen omdat de overlay simpelweg maar op één monitor tegelijk gebruikt kan worden. Voor dit soort dingen heb je UltraMon, waarmee je bijvoorbeeld met keyboardkoppeling in een keer al je instellingen goed hebt staan voor film kijken, en ook zo weer terug hebt gezet.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
de aiw 9800se heeft maar 1 dvi uitgang... (en een koppelstukje om er d-sub van te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
en het is wel een all in wonder kaart?! wat erg :o
ik denk dat t voor jou tijd wordt voor een kaart met dual DVI, of een pci kaart mte DVI als die bestaat ;)

serieus die 32" aansturen met gewone VGA werkt echt heel erg klote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet het gaat over de mycom 32", maar toch heb ik nog 1 vraag.
Ik hou van groot, ik ben zelf groot, dus heb ik liever een 42" plasma..
Kunnen minimaal 2 mensen me zeggen wat ik moet doen.

Ik weet de voor/nadelen tov plasma vs lcd...
maar wat raden jullie mij aan..mijn budget is 1400..dr is een vestel 42" plasmascherm bij polectro van 1380,
maar volgens mij kan ik het merk vestel plaatsen in het rijtje...finlux/benQ...toch?
maw..niet al te best..??

zal ik gaan voor de lcd van mycom 32" of zal ik het risico nemen met die vestel plasma..na mn werk wil ik 1 van beiden gaan halen..dus kunnen minimaal 2 mensen me helpen..
wat jullie vinden dat ga ik na 16uur ook halen.
mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Kwa levensduur zal ik voor de LCD kiezen, die heeft ook betere resolutie en word niet minder met de jaren. Ook kwa energie verbruik en warmte ontwikkeling zou ik voor een LCD gaan. De resolutie van TFT is ook hoger dan plasma.

Dus voordelen plasma tov. lcd:
-snellere reactie tijd
-echtere kleuren
-hoger contrast
-meer CM beeld per euro

Nadelen:
-lage resolutie
-kleuren worden minder na een tijdje (levenseduur is korter omdat het beeld na een tijd veel slechter word, in welk opzicht weet ik niet, kleuren helderheid, contrast???)
-inbranden! (zeer hinderlijk en ik lees en hoor verhalen vna mensen die bijna hun plasma bij het grofvuil willen zetten omdat ze bijv. de rest van hun leven RTL 4 moeten kijken (icoon ingebrand) of dat hun achtergrond van de pc ingebrand is als je 'm aan je pc hangt.

Ik ga zelf voor optie 3, en dat is:
Wachten op een 1920x1200 scherm met lage respons tijd LCD Tv en die ook als monitor gebruiken. (ook deels omdat er financieel dit jaar toch niks van komt ;) (dure laptop gekocht...)

En optie 3 heeft als voordelen tov. nu de LCD tv's::
-hogere resolutie (scherper beeld! vooral als je 'm als monitor gaat gebruiken
-snellere respons tijd (hoop ik, zal toch niet hoger worden dan nu?)

Maar dit is enkel mijn mening en wat ik er over gehoord heb en ik ben geen expert en niet echt goed ingelezen. Dus bovenstaande hoeft niet persee te kloppen en kan ook onzin zijn!!!

Ik zou eigenlijk eerst ff goed inlezen en overal gaan rondkijken en zelfs de mogelijkheden van bijv. projectie tv's en projectors overwegen (waarvan de lampen weer duur zijn en herrie maken wat aan het eind van het jaar verandert met LED lampen ipv gloeilampen)

Want je koopt nu een beetje op goedgeluk iets van: "naja, over 2 weken meer geluk" alsof je iedere 2 weken zo'n scherm haalt (zo komt het idd, over bij mij :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Lennart_1337 op 03-06-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn dank voor je replay , maar ik heb die lcd al..
maar heb wederom een vraag...voordat mn grote moment komt, van aansluiten...
ik heb nog geen dvi kabel...maar op mn videokaart heb ik wel s-video en composiet...
alleen is mn composiet die nu naar mn breedbeeld gaat is geel...maar nu zie ik op de lcd..ook 5 composiet ingangen./..alleen zie ik wit en rood.(das volgens mij voor de audio..en daar onder weer blauw- blauw (of groen) en rood oftewel Y - PB en PR...waar kan ik mn composiet in steken...en kan ik mn pc daar wel in steken..(morgen haal ik wel een DVI kabel..)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren vol enthousiasme de Mycom 26 Inch gekocht in Breda.
Beetje vreemd maar ik kreeg een doos waaraan je duidelijk kon zien dat hij open was geweest.
Toch maar meegenomen, ik dacht ze zullen je toch niet zo oplichten!
En ikke thuis vrolijk aansluiten, prachtig beeld op de normale @home kabel! :D
PERFECT dacht ik.... maar even dichtbij kijken, en ja hoor maar liefst 2 kapotte pixels en 3 kapotte subpixels! :(
Nu maar even gebeld en ze komen een nieuwe brengen!
Dus mensen kijk even goed of de doos gebruikssporen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:31:
Gisteren vol enthousiasme de Mycom 26 Inch gekocht in Breda.
Beetje vreemd maar ik kreeg een doos waaraan je duidelijk kon zien dat hij open was geweest.
Toch maar meegenomen, ik dacht ze zullen je toch niet zo oplichten!
En ikke thuis vrolijk aansluiten, prachtig beeld op de normale @home kabel! :D
PERFECT dacht ik.... maar even dichtbij kijken, en ja hoor maar liefst 2 kapotte pixels en 3 kapotte subpixels! :(
Nu maar even gebeld en ze komen een nieuwe brengen!
Dus mensen kijk even goed of de doos gebruikssporen heeft.
er zijn altijd mensen die producten terugbrengen en dan gewoon zeggen ja ik wil hem toch maar niet dat zal met deze gebeurd zijn dan word opnieuwe ingepakt en weer verkocht

en er zijn een hoop klanten bang dt ze geen garantie hebben op pixels vandaar

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
Ik heb nu een kabel van S-video (laptop) naar Scart (mycom 26 inch).
Dan krijg ik zwart/ wit beeld!
Op mijn vorige tv kon ik in het menu SVHS aangeven, en dan kreeg ik netjes kleur.
Weet iemand hoe dat op deze tv kan? of kan het helemaal niet en moet ik toch maar een monitorkabel zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook last van fijne strepen door het beeld als je je pc via de DVi hebt aangesloten op de 32''?
en hoort het zo dat hij, ondanks hij beeld geeft op DVI..je toch > NO SIGNAL ziet staan?
en nog wat..ik heb hem op clone staan......maar hij ziet die mycom 32" als een LG electronics DT-3003X...
hoort dat zo?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik weet het ik vraag veel..mn vorige problemen heb ik al opgelost..
maar is het mogelijk om je tv uitzendingen ook op mn versterker aan te sluiten..want ik zie geen audio out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
sys64738 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:17:
[...]

Waarom niet? Ze reageren ook niet uit naam van MyCom maar vertellen er netjes bij dat ze bij MyCom werken. Liever zo dan dat ze schijnheilig hun eigen producten aan gaan zitten prijzen....

On Topic: Ik zie voor die 32" de meest uiteenlopende response-timings voorbij komen. Is er nou echt niemand die gewoon kan zeggen wat de waarden zijn? Meer info op MyCom website zou bv erug handig zijn.
Als je interesse hebt in de spec sheets van de 26" en 32" MyCom LCD/TV's, dan kan ik deze a.s. maandag wel even online slingeren :? Heb een paar .pdf files vol met alle specs, dan is er iig duidelijkheid voor jullie wat nou precies de specs zijn. Hoeft daar ook niet over gespeculeerd te worden.

En dat hele discussiepunt over uit naam van MyCom of niet :? Miss. zijn ze er wel trots op dat ze voor MyCom werken? En dat ze zo hun "lotgenoten" op GoT of potentiële klanten nog beter kunnen helpen?

En wanneer reageer je wel UIT naam van MyCom dan? Als je in je blauwe overhemd op de winkelvloer staat? Of wanneer je (zoals ik) het gehele e-mailverkeer en website order gedeelte bij MyCom doet :? :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dan kunnen we in het magazijn eindelijk de discussie stoppen wat voor een beeldbuis er nou in zo'n mycom TV zit enzo( je snapt het al ik werk in het magazijn van mycom ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:32:
Vraagje,
Ik heb nu een kabel van S-video (laptop) naar Scart (mycom 26 inch).
Dan krijg ik zwart/ wit beeld!
Op mijn vorige tv kon ik in het menu SVHS aangeven, en dan kreeg ik netjes kleur.
Weet iemand hoe dat op deze tv kan? of kan het helemaal niet en moet ik toch maar een monitorkabel zoeken?
Ja dat komt omdat je TV dan denkt dat ie composite gevoerd krijgt terwijl t s-video is. Dr zal vast wel een s-video stand op die dingen zitten :) Dus gewoon ff door blijven zoeken, of RTFM.

Maar waarom wil je zo'n mooie bak in hemelsnaam via composite of s-video aansluiten? Echt zonde... zo haal je lang niet alles eruit wat dat ding te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Tekn0z schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:39:
[...]

Als je interesse hebt in de spec sheets van de 26" en 32" MyCom LCD/TV's, dan kan ik deze a.s. maandag wel even online slingeren :? Heb een paar .pdf files vol met alle specs, dan is er iig duidelijkheid voor jullie wat nou precies de specs zijn. Hoeft daar ook niet over gespeculeerd te worden.

En dat hele discussiepunt over uit naam van MyCom of niet :? Miss. zijn ze er wel trots op dat ze voor MyCom werken? En dat ze zo hun "lotgenoten" op GoT of potentiële klanten nog beter kunnen helpen?

En wanneer reageer je wel UIT naam van MyCom dan? Als je in je blauwe overhemd op de winkelvloer staat? Of wanneer je (zoals ik) het gehele e-mailverkeer en website order gedeelte bij MyCom doet :? :)
Graag, kom maar op met die spec-sheet... ik ben dat gespeculeer idd wel wat zat aan t worden.

Die boyz reageren gewoon uit eigen naam en zeggen er netjes bij dat ze voor de MyCom werken. Dat vind ik iets heel anders dan dat ze gaan roepen "wij van de MyCom geven zo en zoveel garantie..." of "Bij ons kun je bladiebla....". Nu zijn ze gewoon hulpvaardig richting (potentiele) klanten. Maar genoeg hierover geneuzeld lijkt me.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door sys64738 op 04-06-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer benieuwd naar de specs: onderandere welke zoom mogelijkheden er zijn en hoe goed die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Laatst online: 08-04 13:31
heb de tv nu een week in bezit. en ik heb wel een verhaal

de eerste monitor die ik kocht had in de onderste helft van het scherm eendonkere balk. ik dus direct bellen met de NeSh, het bedrijf dat de service regelt.

ik kreeg direct een vervangende monitor toegestuurd die het helemaal niet deed. deze direct weer teruggestuurd en een dag later met mijn eigen monitor naar mycom gesjeesd alwaar de monitor zonder moeilijk te doen weer werd omgeruild.

moraal v/h verhaal, NeSh levert niet de kwaliteit van service die ik van mycom gewend ben, mycom zelf overigens is echt een top zaak, heb er al vaak een aanschaf mogen doen en altijd naar volle tevredenheid

ook deze monitor,

gekocht voor op de slaapkamer (26") maar de desktop is zo loepzuiver, echt relaxt, nu moet er ook een HTPC in de slaapkamer....alleen even kijken hoe ik mijn vrouw wijsmaak dat het nodig is....

qua zoommogelijkheden valt de monitor wel wat tegen, je hebt:

16:9
Panorama
Zoom
4:3

waar ik van mening ben dat Panorama en 16:9 identiek zijn

qua beeld instelling kun je wel een hoop regelen en wat mij opviel is dat de factory settings de helderheid op 50% heeft staan (gewoonlijk staat deze op 80 of 90 bij budget monitoren)

super tevreden gebruiker en mycom klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DeDooieVent schreef op zondag 05 juni 2005 @ 07:53:
gekocht voor op de slaapkamer (26") maar de desktop is zo loepzuiver, echt relaxt, nu moet er ook een HTPC in de slaapkamer....alleen even kijken hoe ik mijn vrouw wijsmaak dat het nodig is....
Het beeld via DVI is veel beter dan via de analoge ingangen, TV via een TV-kaart ziet er beter uit op dit scherm, dus die HTPC is nodig als DVD speler/recorder en om TV te kijken!

En dat je er ook op kunt internetten is mooi meegenomen zeg je dan tegen je vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Wat kun je allemaal handmatig instellen op de 26'' ? Waar ik errug van geschrokken ben bij de meeste LCD's is dat het contrast vaak zo groot is dat je overal schaduwen ziet die er in het echt zeker niet zijn. Van de week stond ik namelijk naar een LCD te kijken waarop het contrast dusdanig ingesteld stond dat je rond de witte lijnen op het graffel van Roland Garros zwarte strepen zag en tribune shots van het publiek waren even zo beroerd. Hoe is het beeld wat dat betreft bij deze LCD?
Welke kleur-instellingen kun je allemaal handmatig instellen? En hoe goed is de tuner? Heb je echt een kabel signaal versterker nodig of is dat alleen nodig als je een heel beroerde ontvangst hebt?

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Is het eigenlijk wel mogelijk om de 32" tft tv te gebruiken als monitor? Ik deo hierbij niet op beeldoppervlakte aantal pixels of pixels/inch maar meer op het hierboven genoemde contrast en scherpte etc. Meestal word dat door een tft tv "verbetert" maar dan is het niet meer om aan te zien om 'm als monitor te bebruikwn voor tekst etc.

Ik bedoel het zwarte omlijning en schaduw om swarte letters, zeg maar een soort overtrokken scherpte/contrast. Mijn triniton CRT moniotor heeft bijv. ook 3 standen text=normaal, picture=helderder maar krijg koppijn met tekst , movie=extra scerpte en schaduw en niet meer te werken in windows mode alles vervormt door de extra schaduw en omlijning door het hoge contrast en fijne details verdwijnen.

Voor dit laatste ben ik bang en zie ik vaak als ik tft tv's zie.

Dus mijn vraag:
Is de tft tv zo in te stellen dat het hetzelfde beeld geeft als een tft monitor. (maar dan grotere pixels en groter beeld) Het liefts wacht ik op de 1080x1920 32"variant omdat ik 'm dan beter als monitor kan gebruiken maar als die tv's zo gebouwd worden dat ze niet hetzelfde strakke beeld als een tft monitor kunnen geven dan hoef ik daar niet op te wachten.

Edit: Ik bedoel het als die via de DVI op native resolutie is aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-06-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een week of zeven de 32'' en hij bevalt me prima, zeker in samenhang met het MCE systeem wat er sinds vier weken aanhangt. Ik heb daarnaast een pioneer home cinema setje met DVD speler aangesloten via S-Video. Deze geeft een prima beeld maar ik zit er toch over te denken een progressive scan DVD speler aan te sluiten via de component ingang (bv de Philips DVP 630/632). Mijn vragen zijn of iemand ervaring met progressive scan en component aansluitingen op deze tv en dus of het de (vrij geringe, ca. € 95 + € 35) investering waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
zijn er goedkope pci videokaartjes met dvi erop, zodat ik ook goed beeld heb op mijn 26" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
zoals vele al zeggen zijn er problemen met libsink is dit ook het geval als ik gebruik maak van een htpc en het geluid naar me logitech speaker setje stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:16
Tekn0z schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:39:
[...]

Ik stel voor dat het vandaag maandag is :) Hier zit ik op te wachten, want als die 32" minstens zo relaxed is als de 26" qua specificaties, haal ik die wel :)

En over dat "namens" MyCom. Boeijuh! 8)7 Ben wel blij dat jullie hier rondlopen!

[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 06-06-2005 18:38 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
En de specs zijn binnen (PPT welliswaar ipv PDF, maar boeijuh!)

www.arti-fex.nl/MyComLCD.ppt

En de specs voor de luie mensen:

26"
Multi-Media DVD/PC/TV inputs
* Flat and Slim Design
* 26” TFT LCD, 16:9, 1280X768XRGB, Wide XGA
* LG panel Brightness : 450cd/㎡
Contrast Ratio : 500:1
* Viewing Angle : 170(H)/170(V), 176(H)/176(V)
* PAL BG, I/ SECAM-D/K
* Built-in Speaker 10W+10W
* Teletext(126pages), Scart, NICAM/A2 (PAL Area)
* Closed Caption/V-chip (NTSC Area)
* Multi Language OSD(ENG/GER/FRA/SPN/ITA)
* 3D Digital Combo Filter (NTSC Only)
* Surround, Sleep Timer, On/Off Timer
* Auto Picture Control, Auto Sound Control
* PIP/DW(Double Window)
* RCA, S-Video, D-Sub Jack/15-Pin/Ear Phone Jack
* DVI Input, 75Ohm Din Jack, Headphone Output Jack
* Power : 100~240V, 50/60Hz
* Power Consumption : 120W
* Weight : 16Kg(Net)
* Dimension : 800(W)x263(D)x489(H)mm
* 20ft/40ft Container : 120pcs/264pcs
Helaas geen response-time dus. edit: hoogstwaarschijnlijk 16MS

32"
Multi-Media DVD/PC/TV inputs
* Flat and Slim Design
* 32” TFT LCD
* 16:9, 1366XRGBX768, Wide XGA, 14~18ms
* LG - Brightness : 500cd/㎡, Contrast Ratio : 500:1
* Viewing Angle : 176(H)/176(V)
* PAL BG, I/ SECAM-D/K
* Built-in Speaker 10W+10W
* Teletext(126pages), Scart, NICAM/A2 (PAL Area)
* Closed Caption/V-chip (NTSC Area)
* Multi Language OSD(ENG/GER/FRA/SPN/ITA)
* 3D Digital Combo Filter (NTSC only)
* Surround, Sleep Timer, On/Off Timer
* Auto Picture Control, Auto Sound Control
* PIP/DW(Double Window)
* RCA, S-Video, D-Sub Jack/15-Pin/Ear Phone Jack
* DVI Input, 75Ohm Din Jack, Headphone Output Jack
* Power : 100~240V, 50/60Hz
* Power Consumption : 150W
* Weight : 18.5Kg(Net)
* Dimension : 925(W)x263(D)x545(H)mm
* 20ft/40ft Container : 60pcs/132pcs
14~18, ik stel voor dat dat 16MS gemiddeld is :)

* _Brake_ is er wel uit en gaat voor de 32"

morgen hoor ik wat voor beeldbuis erinzit! edit: LG staat in de specs |:( |:( |:(

Op de plaatjes lijkt het scherm van DECKTRON te zijn, kunnen we vast ook wel mee (heb het ff druk). 26" is grijs, 32" is zwart? Have fun boys and girls!

[ Voor 10% gewijzigd door _Brake_ op 06-06-2005 20:16 . Reden: LG dus ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
* _Brake_

Decktron DLT2600s (die DLT2600s komt bekend voor ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/sub_26_g.jpg
EDIT: Dit plaatje klopt niet volledig, ivm de helderheid

Er is een B00P en G00p uitvoering. Weet niet precies wat het inhoudt:

EDIT: Het gaat om de G00P uitvoering, specs etc aangepast! 16:9 is niet genoemd?

URL: http://www.decktron.com/products/lcd_26_g.html

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/lcd_tv_26_g_img.gif

En de specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/dl26-g00p.jpg

EDIT: Hier een URL met extra specs, met dank aan greenlizzard:
http://www.pcsnel.nl/pdf/732849.pdf

en

* _Brake_

Decktron DLT3200 (die DLT3200 komt bekend voor ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/sub_32_b.jpg

Er is een B00P, C00P en G00P uitvoering. Weet niet wat dat precies inhoudt.

URL: http://www.decktron.com/products/lcd_32.html

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/big_32_1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/big_32_2.gif

En de specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/lcd_tv_32_spec_new.gif

Dus. Zijn we daar allemaal overuit :) Decktron dus, www.decktron.com !! :)

LG Philips beeldbuizen dus... Helaas geen response-tijden genoemd??!

[ Voor 44% gewijzigd door _Brake_ op 07-06-2005 18:21 . Reden: G00P dus! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
De 26" is nu €699,- bij Mycom ( igg. van 6 juni t/m 19 ) dat ding wordt alleen maar cheaper :9 . Zag het net staan op de mycom site en volgens mij was dit nog nergens anders in dit topic gepost. De 32" staat overigens ook 100 eurootjes lager, namelijk op €1099,-.

[ Voor 17% gewijzigd door greenlizzard op 06-06-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
greenlizzard schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:34:
De 26" is nu €699,- bij Mycom ( igg. van 6 juni t/m 19 ) dat ding wordt alleen maar cheaper :9 . Zag het net staan op de mycom site en volgens mij was het nog nergens anders in dit topic gepost. De 32" staat op €1099,-
Hey. Was inderdaad eerst €797 voor die 26". Ik wacht eigenlijk stiekem tot die 32" onder de 1k grens duikt :) edit2: wist ook bijna zeker dat ie 1199 was, nu dus inderdaad 1099!

* _Brake_ houdt nou eerst es op. Straks post ik het hele topic onder elkaar vol :+

offtopic:
Edit:
En ik ga maar door en ga maar door... www.decktron.nl

http://www.flatscreen-ned...catart=69&lang=3&client=1

Afbeeldingslocatie: http://www.flatscreen-nederland.nl/cms/upload/bilder/2600rechtgroot.jpg

[quote]
Decktron DLT-2600S

De beste LCD televisie van dit moment! Een betere vind u niet! Verkooppraatjes? Nee hoor, de objectieve mening van vakbladen, technici en consumenten. Uitgevoerd met Decktron's revolutionaire Crystal Clear Display dus een enorm helder en contrastrijk beeld. Het toestel is eenvoudig aan een muur te monteren en wordt geleverd met een tafelsteun en infrarood afstandsbediening. De ingebouwde tuner (PAL) met voorkeuzes en teletekst is geschikt voor ieder kabel en antenne systeem. Zeer exclusief model met uitstekende specificaties. Dankzij het On Screen Display eenvoudig te bedienen. De folder van deze LCD televisie kunt u hier downloaden (PDF)

DISPLAY:

Type Display

Resolutie

Beeldverhouding

Aantal kleuren

Luminance

Contrast Ratio

Response time

Kijkhoek
26” 66 cm 4:3 TFT LCD display

1280 x 768 Pixels

16:9

16.7 Miljoen kleuren

600 cd/m2

600 : 1

<16 ms

176 x 176 graden

FUNCTIES:

OSD Display

Comb filter

Beeldverhoudingen

Tuner

Teletekst

Audio versterker

Luidsprekers

Surround

Sleep timer

Freeze

APC/ASC

On screen equalizer

Auto power on
Ja

Ja, digitaal

16:9, 4:3, ARC, zoom, 1:1 en 14:9

Ja, 99 presets

Ja, met 100 pagina geheugen

2x 10W

Ingebouwd

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

Ja

AFMETINGEN:

Voedingsspanning

Vermogen

Gewicht

Afmetingen
AC 90V ~ 260V 50/60 Hz

120 W

9,6 kg

800(W) x 435(H) x 97(D) mm

incl. tafel statief 800x 498x 265 mm

INGANGEN:

S-video input

Component video input

SCART input/output

RGB 25pin sub D (max. WXGA)

DVI ingang

2x stereo audio in (video/computer)

Antenne ingang

Hoofdtelefoon aansluiting

ACCESSOIRES:

IR afstandsbediening (inclusief)

Tafel statief (inclusief)

[/quote]

Hier zien we de 600 getalletjes ineens weer terug! :o

Link naar de PDF: http://www.flatscreen-ned...ad/pdf/26inchDecktron.pdf

Dit hele verhaal klopt dus niet!

Is er niet van de 32" helaas!

[ Voor 77% gewijzigd door _Brake_ op 07-06-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Damn, ik ben een 18-jarige student en heb nogsteeds geen geldboom op mijn rug groeien ( kijkt elke dag tevergeefs in de spiegel O-) ), maar ik ben helaas, net zoals velen onder de tweakers, nogal gadget en digital entertainment verslaafd, dus kan zo'n schermpje eigenlijk niet missen :P . Nu is mijn kamer niet zo groot ( lees: 4m x 2m ofzo ) en heb momenteel nogsteeds mijn trouwe goed werkende philips 37 cm KTV'tje staan. Ik zit ongeveer 1 - 2 M. van de tv af. Ik houd van een groot beeld, maar het moet wel goed te doen blijven op die afstand. Wat is voor mij aan te raden de 26" of de 32" ?

Dat van die prijsverlagingen kan misschien ook wel betekenen dat de nieuwere LCD's ( met een betere native resolutie etc. ) toch minder op zich gaan laten wachten dan iedereen tot nu toe denkt.

Oh wat wil ik graag zo'n scherm in me slaapkamer :P , jammer dat me ouders toch altijd nog zo moeilijk doen als ik weer eens wat duurs wil kopen. ( Haha of me tv moet per ongeluk stuk gaan :*) , maarja ook weer zo zonde ).

[ Voor 12% gewijzigd door greenlizzard op 06-06-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
EN NU IS HET ECHT AFGELOPEN!!1

Info over Decktron
Decktron is een beursgenoteerde Koreaanse onderneming welke zich heeft gespecialiseerd in digitale media. Sinds 1995 produceert Decktron digitale producten zoals MP-3 spelers, Digital Voice Recorders, digitale satelliet ontvangers en LCD televisies. In 1999 vond de opening plaats van het hier onder afgebeelde fabriekscomplex. Eerder dit jaar is een tweede fabriek van gelijke omvang geopend.

Decktron blinkt uit in de kwaliteit van zowel de techniek als de vormgeving. Decktron heeft grote aandelen in de Aziatische en Noord-Amerikaanse markten. Decktron is ISO9001 en ISO14001 gecertificeerd en exporteert naar ruim 40 landen. Flatscreen Nederland is exclusief distributeur van Decktron in de Benelux.

Voor meer informatie over de producten en de distributie Decktron producten kunt u contact opnemen met Flatscreen Nederland BV: 026-326 3676.
* _Brake_ out :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greenlizzard schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:49:
Damn, ik ben een 18-jarige student en heb nogsteeds geen geldboom op mijn rug groeien ( kijkt elke dag tevergeefs in de spiegel O-) ), maar ik ben helaas, net zoals velen onder de tweakers, nogal gadget en digital entertainment verslaafd, dus kan zo'n schermpje eigenlijk niet missen :P . Nu is mijn kamer niet zo groot ( lees: 4m x 2m ofzo ) en heb momenteel nogsteeds mijn trouwe goed werkende philips 37 cm KTV'tje staan. Ik zit ongeveer 1 - 2 M. van de tv af. Ik houd van een groot beeld, maar het moet wel goed te doen blijven op die afstand. Wat is voor mij aan te raden de 26" of de 32" ?
.......en dan nog iets...
26 Inch en 37 is al een erg grote stap. Voor jouw kamer is 26" groot zat! Tel daarbij het door jezelf aangegeven feit dat je geen geldboom op je rug hebt groeien en concludeer: de 26"....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat. vorige vrijdag de 26 inch gekocht, meteen gebeld dattie weer geruild mag worden omdat er kapotte pixels zijn. Zie ik nu dat hij 100 euro goedkoper is geworden!
Morgen eens even bellen.
Want dat zou betekenen dat als ik hem terugbreng (8 dagen niet tevreden garantie) en opnieuw koop dat ik 100 euro verdiend heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Nee, je hebt dan 100 euro bespaard niet verdiend. :+

Welke muurbeugel past er op die 32" ? Van Mycom assortiment? Ik wil die ook gelijk in 1 koop meebestellen....

[ Voor 23% gewijzigd door MrDirect op 06-06-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Als je 2 van die 26" zou afnemen, zou je dan nog een leuke extra korting kunnen pakken? Of doen ze daar niet zo aan bij de Mycom. Misschien dat me broertje ook wel interesse heeft ;) .

Of is het de moeite om te wachten op uitvoeringen met hdmi aansluiting of hogere resoluties?

[ Voor 22% gewijzigd door greenlizzard op 06-06-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
greenlizzard schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:12:
Als je 2 van die 26" zou afnemen, zou je dan nog een leuke extra korting kunnen pakken? Of doen ze daar niet zo aan bij de Mycom. Misschien dat me broertje ook wel interesse heeft ;) .

Of is het de moeite om te wachten op uitvoeringen met hdmi aansluiting of hogere resoluties?
Dat hdmi staat bij de DVI specificaties van de 32"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Mja denk dat ik er uiteindelijk toch verstandiger aan doe om te wachten tot einde van dit jaar / begin komend jaar, dan is het misschien alweer wat meer mainstream, beter, goedkoper. ( Goh wat ben ik vandaag toch in een verstandige bui, ben benieuwd of ik dat volhoud :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
greenlizzard schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 00:29:
Mja denk dat ik er uiteindelijk toch verstandiger aan doe om te wachten tot einde van dit jaar / begin komend jaar, dan is het misschien alweer wat meer mainstream, beter, goedkoper. ( Goh wat ben ik vandaag toch in een verstandige bui, ben benieuwd of ik dat volhoud :P )
kan je dan niet eeuwig wachten??
over een maand zijn ze nóg goedkoper... let maar op,... en guess what.. de maand erop waarschijnlijk weer :+
als ik iets geleerd heb op het gebied van hardware kopen is het dat je het gewoon moet kopen op het moment dat je het wilt hebben. en dat je niet het top-model, maar iets eronder moet gaan zitten. (vooral van toepassing op cpu e.d. dit hield destijds in: 2.8ghz ipv 3. en dan 100 euro besparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:59:
Lekker is dat. vorige vrijdag de 26 inch gekocht, meteen gebeld dattie weer geruild mag worden omdat er kapotte pixels zijn. Zie ik nu dat hij 100 euro goedkoper is geworden!
Morgen eens even bellen.
Want dat zou betekenen dat als ik hem terugbreng (8 dagen niet tevreden garantie) en opnieuw koop dat ik 100 euro verdiend heb!
Binnen 8 dagen kun je dat prijsverschil inderdaad terugvragen.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.