was er alleen maar waterstof, hieruit is alles geevolueerd wat er op dit moment is.
Larriekoek of waarheid ?
Larriekoek of waarheid ?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
okOp maandag 08 januari 2001 09:24 schreef __NucliuS__ het volgende:
bigbang > waterstof > evolutie
Waar slaat dit op? De Big Crunch lijkt niet te gebeuren, zover men weet zal het heelal steeds verder uitdijen.evolutie > big bang
Misschien vordert de menselijke kennis nog wel eens zo ver dat we (waarschijnlijk onbedoeld) onze eigen big bang creeeren.Op maandag 08 januari 2001 10:42 schreef Commander_Zulu het volgende:
[..]
ok
[..]
Waar slaat dit op? De Big Crunch lijkt niet te gebeuren, zover men weet zal het heelal steeds verder uitdijen.
Geen cyclus dus.
Verwijderd
Zo denk ik er ook over.Op maandag 08 januari 2001 11:51 schreef ecteinascidin het volgende:
Alle andere materie is door kernfusie in sterren gevormd. Als Waterstof opm is gaat en ster over op heliumfusie en als helium op is dan ...... Alle zwaardere materie is dus afkomstig uit sterren.
Hier heb ik me nog niet in verdiept, wie weet loop ik hier nog eens tegenaan.Betreffende de uitdijing van het heelal: Ik las gisteren in een of ander vaag blad dat deze waarschijnlijk versneld uitdijt. De hoofdschuldige daarvoor zou dan anti-zwaartekracht zijn. Deze schijnt altijd en overal invloed uit te oefenen en naar mate de uitdijing voorduurt, meer invloed te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
dat bellenblaas effect moet ik dan zien als een situatie waarin een heelal zover uiteen gedeid is, dat het eigenlijk geen meetbare dichtheid heeft, waardoor er een nieuwe onstaat?Op donderdag 11 januari 2001 22:51 schreef Mr_Atheist het volgende:
Commander : Je hebt gelijk; Voor DIT heelal. Het heelal droogt als het ware op. De houdbaarheid van protonen bijvoorbeeld is ook maar beperkt.
Het schijnt echter zo te zijn dat er geen energie nodig is om een heelal te laten ontstaan (Stephen Hawking heeft dit bewezen, lees "Het Heelal"); De energiebalans is nul. Dan zou je kunnen stellen dat er geen cyclus is van ons heelal, maar meer een borrelende soep van heelallen. Een soort bellenblaas-effect.
Verwijderd
Verwijderd
Jep, en er was ook nog zoiets dat al deze 'bellen' (dus een helal dat komt en weer gaat) in een soort gigantische 'soep' zeg maar van andere helallen zitten van allemaal verschillende configuraties (misschien niet eens atomen omdat het heelal niet complex genoeg is)...Op donderdag 11 januari 2001 22:51 schreef Mr_Atheist het volgende:
Commander : Je hebt gelijk; Voor DIT heelal. Het heelal droogt als het ware op. De houdbaarheid van protonen bijvoorbeeld is ook maar beperkt.
Het schijnt echter zo te zijn dat er geen energie nodig is om een heelal te laten ontstaan (Stephen Hawking heeft dit bewezen, lees "Het Heelal"); De energiebalans is nul. Dan zou je kunnen stellen dat er geen cyclus is van ons heelal, maar meer een borrelende soep van heelallen. Een soort bellenblaas-effect.
Verwijderd
En hoe is die dan ontstaanIk denk dat het allemaal onzin is. Als je kijkt naar de comlexiteit van sommige eencellige bacteriën, kom je er achter dat dat nooit door toeval kan zijn ontstaan; omdat het DNA een code bevat die zich nooit een verschrijving kan permitteren. Dat DNA moet volgens mij gedisigned zijn dor een super inteligente Creator ©.
Verwijderd
DNA kan wordt constant "verschreven"; mutaties veranderen het dna constant, en door selectie overleven alleen die mtaties het die een verbetering voor de overlevingskansen van het individu betekenen. Het eerste begin is dan ook een soort real-life versie van het experiment van miller met vervolgens miljarden jaren selectie. En voila, daar zijn wij...Ik denk dat het allemaal onzin is. Als je kijkt naar de comlexiteit van sommige eencellige bacteriën, kom je er achter dat dat nooit door toeval kan zijn ontstaan; omdat het DNA een code bevat die zich nooit een verschrijving kan permitteren. Dat DNA moet volgens mij gedisigned zijn dor een super inteligente Creator ©.
Verwijderd
Die was er altijd al... Net als in de bing bang theorie met de materie... We geloven allebei in hetzelfde principe van iets eeuwigs.Op zaterdag 13 januari 2001 13:08 schreef chaos666 het volgende:
[..]
En hoe is die dan ontstaan
Wij betekenen juist heel veel, maar door te beseffen dat Hij het oneidig grote heelal heeft gemaakt en in Zijn hand houdt, krijgen we (de mensen die in God geloven), ontzag voor Hem.Op zaterdag 13 januari 2001 13:08 schreef chaos666 het volgende:
En als er een god zou bestaan, waarom heeft hij ons dan zo ontbetekenend gemaakt
Maar er zijn bacteriën waarbij dat dus niet zomaar gaat; die hebben rond DNA. Dat DNA lees je dus in de ronte; drie rondjes lang. Elk rondje verspring de gehele code één gen, en toch blijft de code nuttige info. En dat kan dus geen toeval zijn, dat moet bedacht zijn. En als zo'n bacterie muteert, sterft hij, omdat de hele code a buch of crap is geworden.Op zondag 14 januari 2001 14:24 schreef Captain Proton het volgende:
DNA kan wordt constant "verschreven"; mutaties veranderen het dna constant, en door selectie overleven alleen die mtaties het die een verbetering voor de overlevingskansen van het individu betekenen. Het eerste begin is dan ook een soort real-life versie van het experiment van miller met vervolgens miljarden jaren selectie. En voila, daar zijn wij...
Verwijderd
en als je tijd genoeg hebt is die ene procent die overblijft genoeg voor evolutie.P.S.: 99% van de mutaties pakt negatief uit voor de soort.
Verwijderd
hmmm... een bacterie die dat doet ben ik nog niet tegen gekomen: Gewoon uit nieuwschierigheid: hoe heet ie? (Ik geloof je wel hoor, er zijn zo ontzettend veel soorten bacterien dat elke truuk wel een keertje voorkomt)Maar er zijn bacteriën waarbij dat dus niet zomaar gaat; die hebben rond DNA. Dat DNA lees je dus in de ronte; drie rondjes lang. Elk rondje verspring de gehele code één gen, en toch blijft de code nuttige info. En dat kan dus geen toeval zijn, dat moet bedacht zijn. En als zo'n bacterie muteert, sterft hij, omdat de hele code a buch of crap is geworden.
P.S.: 99% van de mutaties pakt negatief uit voor de soort.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq