Ik accepteer de evolutie theorie vanwege het zwakke antropische principe. Als evolutie niet bestaat, zal ik het niet mee maken, omdat ik en jij dan simpelweg niet bestaan.
WAP mag dan van topassing zijn op de fysische constanten, maar niet op evolutie.
Leven bestaat; dus in het Universum kan leven bestaan. Dat klopt.
Leven bestaat; dus op Aarde is het leven door evolutie ontstaan. Klopt niet, want er zijn meer mogelijkheden voor het ontstaan van het leven op aarde.
Evolutie
Definitie: Organische evolutie is de theorie dat het eerste levende organisme zich heeft ontwikkeld uit levenloze materie.
Nee. Dit is abiogenese. Dit is
niet onderdeel van de evolutietheorie, en zeker niet de definitie daarvan!
Is evolutie werkelijk wetenschappelijk?
Het criterium van 'voorspellingen die in expirimenten kunnen worden getest', zoals dat verzonnen is door Popper, wordt
niet ondersteund door de meerderheid van de wetenschapsfilosofen. Evolutie doet voorspellingen over het verleden, en kan mbv fossielen etc. geverifieerd worden, maar kan niet ged getest worden in expirimenten. Dit betekent echter niet dat het geen wetenschap is.
Zijn de voorstanders van evolutie het met elkaar eens? Hoe staat u tegenover hun uitspraken als u kennis neemt van de volgende feiten?
Natuurlijk zijn zij het niet met elkaar eens... over de details van evolutie. Maar vraag de meeste biologen of evolutie een 'feit' is, en ze zeggen 'ja'.
Zijn er genoeg fossielen gevonden om tot een deugdelijke conclusie te kunnen komen? [etc.]
De 'Cambrium-explosie' is uitvoerign verklaard in Evolutie Feit of Fictie, deel 2/3 weet ik het. De snelle overgang van een soort naar een andere heeft te maken met het feit dat een soort waarschijnlijk slecht in een klein afgesloten gebied, min of meer 'snel' evolueert, en zich dan verspreidt; dit heeft tot gevolg dat het op andere plaatsen lijkt alsof een soort 1 plotseling verandert in een soort 2. Tel hierbij op de grootte van de aarde, de kleine kans tot fossilatie, de fragmentarische heoveelheid gevonden fossielen, en het is logisch dat er geen vloeiende evolijn te zien is. Een laatste punt: ieder gat tussen twee soorten dat wordt opgevuld, laat twee nieuwe gaten over.
Heeft het evolutieproces kunnen plaatsvinden ten gevolge van mutaties, dat wil zeggen plotselinge, drastische veranderingen in genen?
Ik weet niet wat jij onder mutatie verstaat, maar ik dit niet.
Wat valt er te zeggen over de „aapmensen” die in schoolboeken, encyclopedieën en museums staan afgebeeld?
Uh? Waar heeft dit nu weer mee te maken?
Presenteren de leerboeken evolutie niet als een feit?
Wat is er nou met die leerboeken? de 'Guardian', een krant zijnde, is nou ook niet echt
de bron voor wetenschappelijke informatie.
Is het echter redelijk te geloven dat alles op deze aarde in zes dagen werd geschapen?
Er zijn enkele religieuze groeperingen die leren dat God alles in zes dagen van 24 uur heeft geschapen. Maar de bijbel leert dat niet.
De Bijbel leert dat wel. Het staat er. Als God 'honderd miljoen jaar' bedoelt moet Zij dat zeggen. Als God denkt dat je planten kan scheppen voordat je de zon schept, en ze een dag, laat staan honderd miljoen jaar, in leven kan laten, is Zij dom.
Als jij denkt dat wij de Bijbel moeten accepteren zal je eerst moeten bewijzen dat God bestaat en dat de Bijbel Haar woord is. Tot dan is een 3000 jaar oude creatie-mythe niet echt een gevaar voor de wetenschappelijke evolutietheorie.
Lord Daemon