ik heb nu een 939 mobo, maar hoe moet ik de bigwater block nu installeren?!? moet die plaat aan de achterkant van het bord wel of niet blijven zitten en dat zwarte ding op de voorkant moet die weg of blijven zitten?!?
Verwijderd
Ik heb je gemaild, maar je reageert nietVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:19:
Oja wil iemand mijn Tt Copper Water Block excl. blauwe led. Kopen voor 10 euro?.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 09:31 ]
Kon je dan die Quote niet een beetje in korten
Iets als
Oja wil iemand mijn Tt Copper Water Block excl. blauwe led. Kopen voor 10 euro?
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 02-09-2005 17:57 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Ik heb hier ook de TT BW in mn Shark Case, en past idd precies.. Maar als je het doet zoals het hoord zit de waterkoeling echt alleen maar aan de achterkant. Ik heb dit dus veranderd door de radiator aan de bovenkant te bevestigen (met natuurlijk wat dremelwerk) en de pomp nu op de bodem van de kast. De temps zijn alleen nu wel wat gestegen (ong. 4-5 graden) Komt dit door de zwakke pomp en/of de lange afstand de de slangen moeten afleggen?
Heeft iemand misschien nog een idee hoe je de opstelling zou kunnen maken, zonder dat de pomp het er ''moeilijk'' mee heeft?
Heeft iemand misschien nog een idee hoe je de opstelling zou kunnen maken, zonder dat de pomp het er ''moeilijk'' mee heeft?
ik heb nu een 939 mobo, maar hoe moet ik de bigwater block nu installeren?!? moet die plaat aan de achterkant van het bord wel of niet blijven zitten en dat zwarte ding op de voorkant moet die weg of blijven zitten?
het is trouwens een MSI K8N Neo2
[ Voor 8% gewijzigd door Heaget op 02-09-2005 19:23 ]
Verwijderd
Je moet gewoon al het oude weghalen en de ijzeren stukken bij de Bigwater ervoor in de plaats doen. Dus onder je mobo eerst dat schuimstuk dan het metalen stuk erop. schroeven er doorheen, van die boutjes en ''spacers'' ertussen, waterblok installeren en vervolgens nog zon metalen plaatje erop doen, die vastmaken met boutjes en waterblok zit vast.Heaget schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:56:
ik heb nu een 939 mobo, maar hoe moet ik de bigwater block nu installeren?!? moet die plaat aan de achterkant van het bord wel of niet blijven zitten en dat zwarte ding op de voorkant moet die weg of blijven zitten?
Verwijderd
http://www.coolcase.nl/products.asp?cat=85 hier zijn de nieuwe aquabays al te bestellen,vanaf eind september zijn ze leverbaar,ik vind de prijzen wel meevallen
Verwijderd
In een aantal pagina's terug heb je kunnen lezen dat ik alle koppelingen heb vervangen van 6 naar 8Me_Again schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:53:
[...]
Hoe heb jij die nieuwe slangen dan aangesloten, want dan kun je de koppelingen van TT niet gebruiken... CPU en Radiator zijn allebei 6 mm en geen 8 mm.
Verwijderd
Ik ben van plan mn TT setje te verkopen. De temps vallen me best tegen. Idle 42 graden en Load 54 graden op een AMD Athlon 3200+ @ 2200 Mhz (dus geen OC)
Inplaats daarvan wil ik misschien een Asetek Enrty set kopen, heeft iemand ervaring met deze?
Denk dat deze wel beter zal presteren vanwege de bijna 6x krachtige pomp dan de TT BW en de grotere diameter van de slangen, namelijk 10 mm ipv 6 mm.
Inplaats daarvan wil ik misschien een Asetek Enrty set kopen, heeft iemand ervaring met deze?
Denk dat deze wel beter zal presteren vanwege de bijna 6x krachtige pomp dan de TT BW en de grotere diameter van de slangen, namelijk 10 mm ipv 6 mm.
Ik heb al problemen gehad met het vga-blokje, waar spontaan haarscheurtjes in zijn ontstaan en nu na een maand of 3 is ook ineens mijn pomp ermee gestopt, dus ik dacht even een nieuwe bestellen....maar nu blijkt dat ze nergens los te krijgen zijn, dus weet iemand een goede alternatieve pomp met dezelfde koppelingsmaten of heeft iemand een andere oplossing? Of heeft iemand toevallig nog een bigwater pomp liggen?
iemand anders nog problemen met de bouten van de TT set voor een 939 socket?!?! Ik wil iig, de bouten waren niet lang genoeg
dus moest ik alles eruit halen en nieuwe bouten erin doen, magoed het zit er nu eindelijk op.
Als alle doorgangen in je koelblokjes 6mm (binnenmaat) zijn en de doorgang in de radiator ook 6mm (binnenmaat) is, heeft het dan zin om nieuwe grotere koppelingen te kopen (van 8mm binnenmaat) en 8mm buis? Volgens mij blijft je flow dan gelijk als wanneer je 6mm buizen en koppelingen hebt, toch?Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 08:12:
[...]
In een aantal pagina's terug heb je kunnen lezen dat ik alle koppelingen heb vervangen van 6 naar 8
Verwijderd
ik denk dat Me Again daar een punt heeft,ik wilde ook dikkere slangen op mijn BWsetje maar volgens mij heeft het ook geen nut,ben benieuwd naar reacties hieropAls alle doorgangen in je koelblokjes 6mm (binnenmaat) zijn en de doorgang in de radiator ook 6mm (binnenmaat) is, heeft het dan zin om nieuwe grotere koppelingen te kopen (van 8mm binnenmaat) en 8mm buis? Volgens mij blijft je flow dan gelijk als wanneer je 6mm buizen en koppelingen hebt, toch?
Verwijderd
@Me_Again & Pitje26
Weet jij of er overal in de BW set, 6mm ID wordt gehanteerd, zoals interne kanalen van het block en rad zelf?
Als je overgaat op groter diameter slangen, lijkt het me duidelijk dat je je koppelingen ook daarop aanpast, en andersom. TT levert bij hun loss onderdelen ook meerdere koppelingen(waarbij de schroefverbinding 1/8 is) zodat je niet afhankelijk bent van alleen 6mm ID slangen. Waar je dan nog rekening moet houden is wat voor maat schroefverbing(1/4 of 1/8) de koppeling heeft. Ik heb hier niet zozeer op de Flow gelet omdat mijn nieuwe pomp een veel hogere capiciteit heeft(350 L/U), wat ik tzt. nodig heb als ik overstap op een ander CPU block type(spray) en/of andere onderdelen die gekoeld moeten worden. Tevens is 8mm ID veel meer/beter te verkrijgen wil je van onderdelen swappen.
Weet jij of er overal in de BW set, 6mm ID wordt gehanteerd, zoals interne kanalen van het block en rad zelf?
Als je overgaat op groter diameter slangen, lijkt het me duidelijk dat je je koppelingen ook daarop aanpast, en andersom. TT levert bij hun loss onderdelen ook meerdere koppelingen(waarbij de schroefverbinding 1/8 is) zodat je niet afhankelijk bent van alleen 6mm ID slangen. Waar je dan nog rekening moet houden is wat voor maat schroefverbing(1/4 of 1/8) de koppeling heeft. Ik heb hier niet zozeer op de Flow gelet omdat mijn nieuwe pomp een veel hogere capiciteit heeft(350 L/U), wat ik tzt. nodig heb als ik overstap op een ander CPU block type(spray) en/of andere onderdelen die gekoeld moeten worden. Tevens is 8mm ID veel meer/beter te verkrijgen wil je van onderdelen swappen.
Weet iemand een andere pomp, die je wel op de slangen van de TT bigwater kan aansluiten? Ik wil namelijk een iets beter pomp. Maakt niet uit hoeveel volt. Rond de 300L/pu zou wel mooi zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Heaget op 04-09-2005 17:04 ]
Verwijderd
ik heb een medion AIRXL kast: past daar eem wc setje in? ik zat namelijk naar de bigwater te kijken
Download deze videoreview eens, misschien dat je er iets aan hebt.
BigWater VideoReview @ 256K
BigWater VideoReview @ 512K
BigWater VideoReview @ 256K
BigWater VideoReview @ 512K
ey weet iemand of je de TT bigwater gewoon aan kan zetten zonder heb dopje op de pomp?!?!? Dat zou namelijk een stuk makkelijker zijn met het vullen...
Tuurlijk kan dat, heb hem er zelf altijd af om te otluchten en bij te vullen...Heaget schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:23:
ey weet iemand of je de TT bigwater gewoon aan kan zetten zonder heb dopje op de pomp?!?!? Dat zou namelijk een stuk makkelijker zijn met het vullen...
weet iemand of de pomp ergens los te koop is? Of heeft iemand er heeeel toevallig nog eentje liggen want de mijne is gesneuveld en ik heb er geen geld voor om even een complete set nieuw te kopen.
heb je geen garantie op je set? zo niet zou ik liever voor een ander pomp gaan. (het is niet voor niets stuk gegaan...)
al met al zou die 1 a 2 milimeter dikkere slangen niet veel uit moeten maken, ik had toendertijd freezinghardware gevraagd voor aansluitingen en bredere slangen veel zou uitmaken voor temperatuur en die zeiden hetzelfde.
al met al zou die 1 a 2 milimeter dikkere slangen niet veel uit moeten maken, ik had toendertijd freezinghardware gevraagd voor aansluitingen en bredere slangen veel zou uitmaken voor temperatuur en die zeiden hetzelfde.
[ Voor 63% gewijzigd door Terryb47 op 05-09-2005 12:32 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
klopt, ik heb alleen nog maar m'n pomp 6mm...al het andere incl ander koelblok is 10mm.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:41:
komt omdat de alle componenten gewoon 6 mm van binnen zijn.
merk wel verschil...maar dat kan ook aan het nieuwe koelblok liggen.
Ben zeer tevreden over het pompje en rad in m'n getweakte Bigwater....houd mijn systeem op 27idle 34stressed en vga 42idle 48stressed...(6800)
Maar tis eigenlijk geen BW setje meer
Tubes....It's what make music music!
Silitek, kun je even een precieze link geven naar de koppelingen die je hebt gekocht voor in je radiator etc.?
[CiP] Le Régional Built To Last.
alstublief:Go3s1m4n schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:30:
Silitek, kun je even een precieze link geven naar de koppelingen die je hebt gekocht voor in je radiator etc.?
http://www.micromotive.nl/
Daar komt alles vandaan...slangen, koppelingen, coolant en koelblok. Behalve 120mm fan die komt van paradigit.
Coolermaster 120mm AluminiumFrame Casefan zeer goed!!!...stil en veel lucht verplaatsing.
zo heb je een prima wcsetje kan met de duurdere setjes makkelijk mee ( mischien nog wel beter )..kosten ongeveer incl zalman koelblok zo'n 60euro
Ja, ik snap dat je het bij micromotive hebt gehaald, maar welke:
- Innovatek 1/4 inch screw connector - 8x1
of
- Innovatek 1/8 inch screw connector - 8x1
- Innovatek 1/4 inch screw connector - 8x1
of
- Innovatek 1/8 inch screw connector - 8x1
Innovatek 1/8 inch screw connector - 8x1
deze dus
deze dus
Is het niet mogelijk om daar te bestellen en het laten opsturen? Ik kan niks in mijn shopping cart leggen en ik kan hem ook niet aanklikken
Klopt...ik heb het ter plekke opgehaald (5min hier vandaan). Stuur anders ff een meeltje..daar zit een toffe gast die help je wel verder.Go3s1m4n schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:59:
Is het niet mogelijk om daar te bestellen en het laten opsturen? Ik kan niks in mijn shopping cart leggen en ik kan hem ook niet aanklikken
Als je online wilt bestellen zijn er nog wel een paar...
deze b.v
http://atro.nl/index.php?cPath=379
edit: deze
http://computerwinkel.perfectsystems.nl/producten.asp
[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 05-09-2005 20:23 ]
Verwijderd
Ben ook wel geïnteresseerd in dit systeempje. Het zou mijn eerste waterkoelingssetje worden, dus als instap zeker geschikt. Ik heb het filmpje bekeken waarvan de link een paar posts hoger staat en simpeler kan echt niet. Dus daar zie ik geen problemen in. Wat me wel opviel is het filmpje is dat het pompje en de fan toch wel redelijk wat lawaai maakten. Wat denken jullie, hoe verhoudt het 'lawaai' zich tot 'grotere' wc systemen? Of valt het in het echt wel goed mee.
(want wat ik hier nu staan heb in mijn verouderde pc is één 80mm fan, vol stof, die echt een lawaai maakt.... het mag zeker niet meer zijn dan dit)
Dan heb ik wel nog een vraag. Duurdere systemen laten ook toe de GPU aan te sluiten op het circuit. Nu lees ik dat deze ook kan uitgebreid worden tot de GPU, maar is de capaciteit van dit setje wel groot genoeg om bvb een 3500+ en een 7800 GT(X) te koelen met vloeistofkoeling, door gewoon het circuit uit te breiden naar de GPU.
Als je dat dan niet doet, waar moet de hete lucht van je schijven en gpu naar toe? Want de meeste cases hebben achteraan maar één fan opening, die is dan ingenomen door de radiator. Dus moet je ergens nog een andere fan voorzien voor airflow in de case? Het zou wel ideaal zijn aangezien de cpu geen directe invloed meer heeft op de warmte in de case, aangezien die warmte gewoon helemaal afgevoerd wordt naar buiten. Dus GPU en HD hebben wat meer 'ademruimte'.
(nu, ik ben nieuw in wc, wil het wel eens een kans geven, maar er zal nog een hoop onderzoek werk aan te pas komen. Aangezien ik weinig tijd heb voorlopig, kan iemand mij eens rap melden of HD ook met een wc systeem gekoeld kunnen worden? En of dit aan te raden is? En ik ben ook op de hoogte van die koeltoren, wat dan meteen fanloos is, is die aan te raden? Want als het pompje van dat systeem water over drie componenten moet laten vloeien zal het wel behoorlijk groot zijn en misschien wel veel lawaai maken.)
Ivm met regeling: bij moederborden met Qfan, wordt de fan van de koeler ingeplugd in het moederbord en kan die automatisch of met software geregeld worden. Ik vermoed dat een dergelijke terugkoppeling ook kan voorzien worden op de fan van Thermal take? door die gewoon op dezelfde manier aan te sluiten?
Ik ga er ook van uit dat er ook een regeling is voor pompjes?
(want wat ik hier nu staan heb in mijn verouderde pc is één 80mm fan, vol stof, die echt een lawaai maakt.... het mag zeker niet meer zijn dan dit)
Dan heb ik wel nog een vraag. Duurdere systemen laten ook toe de GPU aan te sluiten op het circuit. Nu lees ik dat deze ook kan uitgebreid worden tot de GPU, maar is de capaciteit van dit setje wel groot genoeg om bvb een 3500+ en een 7800 GT(X) te koelen met vloeistofkoeling, door gewoon het circuit uit te breiden naar de GPU.
Als je dat dan niet doet, waar moet de hete lucht van je schijven en gpu naar toe? Want de meeste cases hebben achteraan maar één fan opening, die is dan ingenomen door de radiator. Dus moet je ergens nog een andere fan voorzien voor airflow in de case? Het zou wel ideaal zijn aangezien de cpu geen directe invloed meer heeft op de warmte in de case, aangezien die warmte gewoon helemaal afgevoerd wordt naar buiten. Dus GPU en HD hebben wat meer 'ademruimte'.
(nu, ik ben nieuw in wc, wil het wel eens een kans geven, maar er zal nog een hoop onderzoek werk aan te pas komen. Aangezien ik weinig tijd heb voorlopig, kan iemand mij eens rap melden of HD ook met een wc systeem gekoeld kunnen worden? En of dit aan te raden is? En ik ben ook op de hoogte van die koeltoren, wat dan meteen fanloos is, is die aan te raden? Want als het pompje van dat systeem water over drie componenten moet laten vloeien zal het wel behoorlijk groot zijn en misschien wel veel lawaai maken.)
Ivm met regeling: bij moederborden met Qfan, wordt de fan van de koeler ingeplugd in het moederbord en kan die automatisch of met software geregeld worden. Ik vermoed dat een dergelijke terugkoppeling ook kan voorzien worden op de fan van Thermal take? door die gewoon op dezelfde manier aan te sluiten?
Ik ga er ook van uit dat er ook een regeling is voor pompjes?
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:46:
Dan heb ik wel nog een vraag. Duurdere systemen laten ook toe de GPU aan te sluiten op het circuit. Nu lees ik dat deze ook kan uitgebreid worden tot de GPU, maar is de capaciteit van dit setje wel groot genoeg om bvb een 3500+ en een 7800 GT(X) te koelen met vloeistofkoeling, door gewoon het circuit uit te breiden naar de GPU.quote]
Ik denk niet dat het verstandig is een AMD 3500+ en ook nog een 7800GT(X) met de bigwater te koelen. Ik zou voor een beter setje gaan, zelf heb ik net een Asetek besteld,,
Dan heb ik nu zelf nog een vraagje,, Weet iemand waar ik koppelingen kan krijgen van 6 naar 10 mm, ik heb namelijk zon scaro resevoir gezien maar die heeft 6 mm fittingen, mijn nieuwe asetek 10 mm.
Dan heb ik wel nog een vraag. Duurdere systemen laten ook toe de GPU aan te sluiten op het circuit. Nu lees ik dat deze ook kan uitgebreid worden tot de GPU, maar is de capaciteit van dit setje wel groot genoeg om bvb een 3500+ en een 7800 GT(X) te koelen met vloeistofkoeling, door gewoon het circuit uit te breiden naar de GPU.quote]
Ik denk niet dat het verstandig is een AMD 3500+ en ook nog een 7800GT(X) met de bigwater te koelen. Ik zou voor een beter setje gaan, zelf heb ik net een Asetek besteld,,
Dan heb ik nu zelf nog een vraagje,, Weet iemand waar ik koppelingen kan krijgen van 6 naar 10 mm, ik heb namelijk zon scaro resevoir gezien maar die heeft 6 mm fittingen, mijn nieuwe asetek 10 mm.
Verwijderd
Ik heb vandaag ook een BW gekocht maar vond het eerlijk gezegd
helemaal niks. Ik heb de set naast de comp gehangen en het werkte
idd wel en geen lekage ofzo.
Ik vond het alleen te veel moeiete om alles weer los te koppelen enzo. Maar
dat ligt meer aan mij dan aan de BW. Mocht er iemand intresse hebben dan
kan die hem van me overnemen. alles zit er nog bij alleen een halve fles coolwater.
Ik weet niet of ik dit hier zo mag neerzetten maar ik wil jullie eerst ff de kans geven
voordat ik hem op marktplaats enz gooi.
helemaal niks. Ik heb de set naast de comp gehangen en het werkte
idd wel en geen lekage ofzo.
Ik vond het alleen te veel moeiete om alles weer los te koppelen enzo. Maar
dat ligt meer aan mij dan aan de BW. Mocht er iemand intresse hebben dan
kan die hem van me overnemen. alles zit er nog bij alleen een halve fles coolwater.
Ik weet niet of ik dit hier zo mag neerzetten maar ik wil jullie eerst ff de kans geven
voordat ik hem op marktplaats enz gooi.
Wat wil je ervoor hebben en zit de bon er nog bij? Je kunt me mailen op nkivits@chello.nl, ik heb namelijk zeer veel interesse omdat mijn eigen pomp kapot is gegaan en deze nergens los te krijgen is
[ Voor 10% gewijzigd door KimiMclaren op 06-09-2005 22:54 ]
Je hebt op elk product dat je (legaal) koopt garantie, volgens de Nederlandse wet!Kimi schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:48:
Wat wil je ervoor hebben en zit de bon er nog bij? Je kunt me mailen op nkivits@chello.nl, ik heb namelijk zeer veel interesse omdat mijn eigen pomp kapot is gegaan en deze nergens los te krijgen is
@HotSparky1984
Ik ben misschien ook wel geintresseerd. mail adres= teknoid AT gmail DOT com
ik hoor wel van je!
Ik ben misschien ook wel geintresseerd. mail adres= teknoid AT gmail DOT com
ik hoor wel van je!
Dat snap ik ook, maar niet als je je bon niet meer kunt vinden.Me_Again schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:16:
[...]
Je hebt op elk product dat je (legaal) koopt garantie, volgens de Nederlandse wet!
[ Voor 7% gewijzigd door KimiMclaren op 07-09-2005 16:51 ]
Hmm das minder, heb je msschien een bankafschrift waar het opstaat?Kimi schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:50:
[...]
Dat snap ik ook, maar niet als je je bon niet meer kunt vinden.
Nee helaas ook niet en op die rekening heb ik ook geen internetbankieren dus ik kan hem ook niet opvragen. Vandaar dat ik dus hoop dat ik de set van hotsparky1984 over kan nemen want ik heb liever niet die 90 liter per uur pomp van de nieuwe second edition set die alleen nog maar te krijgen is.Me_Again schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:42:
[...]
Hmm das minder, heb je msschien een bankafschrift waar het opstaat?
Ben ik de enige die normale tempreaturen heeft in zn kast zonder iets te OC'en of te waterkoelen...ik draai
idle op 35 a 37 afhankelijk van kamertemperatuur
stressed 45 a 50 graden
Mijn processor P4 530 3.06GHZ
Ik ga de Bigwater se aanschaffen en denk maar eens lekker klokken naar 4Ghz
Vraagje nog: moet er koelpasta tussen CPU en Koelblok?? en zit dit inbegrepen?
stressed 45 a 50 graden
[ Voor 13% gewijzigd door RSD1982 op 07-09-2005 23:30 ]
Ik denk niet dat je de 4 ghz gaat halen daarvoor is het setje wat te licht. Ik zou wel wat koelpasta ertussen doen (als het kan silver pasta), zal toch een paar graden schelen en die standaard koelpasta die erbij zit zou ik zelf niet gebruiken want dat is van die witte prutRSD1982 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:29:
Ben ik de enige die normale tempreaturen heeft in zn kast zonder iets te OC'en of te waterkoelen...ik draai
stressed 45 a 50 graden
Verwijderd
Ahum:Kimi schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:40:
[...]
Ik denk niet dat je de 4 ghz gaat halen daarvoor is het setje wat te licht. Ik zou wel wat koelpasta ertussen doen (als het kan silver pasta), zal toch een paar graden schelen en die standaard koelpasta die erbij zit zou ik zelf niet gebruiken want dat is van die witte prut
Alhoewel met dit warme weer en mijn slecht geisoleerde kamer, wordt de proc toch 58 graden stressed, tis hier binnen dan ook 25 graden oid...neo567 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:13:
Even een compliment tussendoor van mij over deze WC-set !
IK heb 'm geplaatst op m'n P4 3,2 ghz @ 4 ghz en deze wordt stressed zo'n 48 graden, idle 33, ik ben zeer tevreden over de prestatie's.
Ik vond het in het begin een beetje eng allemaal ( b.v.: 1 druppel lekken op de videokaart en....poef systeem uit), maar alles ging vlekkeloos, geen lekken enzz
Een echte aanrader voor beginners
P.s. deze post is van Neo567, onder de naam van...., maar tis geen kloon
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 10:47 ]
Maar je houdt er geen rekening mee dat de nieuwe SE set maar een pompje van 90 liter per uur heeft, dus ik denk dat het dan toch echt heel moeilijk gaat worden om hem op 4 ghz te laten draaien met redelijke temperaturen.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:44:
[...]
Ahum:
[...]
Alhoewel met dit warme weer en mijn slecht geisoleerde kamer, wordt de proc toch 58 graden stressed, tis hier binnen dan ook 25 graden oid...
P.s. deze post is van Neo567, onder de naam van...., maar tis geen kloon
@hotsparky1984:
Wil je je set nog kwijt? Want ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd maar heb nog geen mailtje van je ontvangen.....dus als je dit leest en je wilt hem nog kwijt, mail me dan aub even op nkivits@chello.nl
Wil je je set nog kwijt? Want ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd maar heb nog geen mailtje van je ontvangen.....dus als je dit leest en je wilt hem nog kwijt, mail me dan aub even op nkivits@chello.nl
[ Voor 26% gewijzigd door KimiMclaren op 08-09-2005 16:00 ]
Verwijderd
Hebben jullie eigenlijk je radfan op je rad blazen of juist er doorheen zuigen?Het lijkt mij nl. als je hem laat blazen dat je dan warme lucht uit je kast op je rad blaast, terwijl als je hem laat zuigen je koude lucht door je rad heen zuigt wat volgens ij beter zou moeten koelen maar je wel heel je rad onder het stof krijgt waardoor je de airflow weer vermindert.
Iemand hier iets nuttigs over te zeggen?
Ik heb hem staan op naar buiten blazen omdat je anders de warme lucht in je kast blaast en ik denk dat zuigen sowieso niet zo goed koelt omdat je hem dan harder moet zetten om voldoende lucht aan te zuigen. Maar ik zou zeggen probeer het eens en kijk even hoeveel je temps veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:37:
Hebben jullie eigenlijk je radfan op je rad blazen of juist er doorheen zuigen?Het lijkt mij nl. als je hem laat blazen dat je dan warme lucht uit je kast op je rad blaast, terwijl als je hem laat zuigen je koude lucht door je rad heen zuigt wat volgens ij beter zou moeten koelen maar je wel heel je rad onder het stof krijgt waardoor je de airflow weer vermindert.
[ Voor 14% gewijzigd door KimiMclaren op 09-09-2005 08:47 ]
Verwijderd
Misschien probeer ik dit setje wel eens uit (zoals ik hierboven zei). Niet zo duur en een goede initiatie/begin in WC lijkt mij.
Nu wou ik vragen: dit setje is alleen gemaakt om de cpu te koelen. Maar kan ik dit circuit nog doorlussen om er eventueel ook andere dingen op aan te sluiten? Of is het daarvoor niet voldoende krachtig.
bvb cpu en northbridge (denk dat dit nog wel te doen moet zijn?)
ofwel cpu en vga, maar ik vrees dat dit te veel gaat zijn.
(ik ken er niet veel van, maar als je die vergelijkt met volledige oplossingen, dan zie je dat daar de debieten en radiatoren veel groter zijn, dus ik vermoed dat die bigwater hier gaat te kort schieten)
Blijft natuurlijk het feit wat te doen eenmaal je achterste case opening ingenomen is door de radiator. Naar waar moet je GPU/RAM/HDD warmte dan afgevoerd worden. Toch niet allemaal via de voedingsfan veronderstel ik dan? Dus bij gebruik van dit setje moet je zowieso een fan in je zijpaneel hebben? Of toch niet?
Ik ben vooral te vinden voor het idee van de warmte op te nemen, te transporteren via convectie en meteen buiten de case af te geven, waar de volumes aan lucht groter zijn en gemakkelijker lucht kan gecirculeerd worden door natuurlijke convectie, ipv eerst alles in je case te blazen en dan af te zuigen naar buiten.
Bovendien vermoed ik ook dat het isoleren van de warmte van je cpu, meteen naar buiten, ook een groot verschil zal maken in de thermische belasting van je case, dus de case temperaturen, waardoor andere warmte afgevende componenten meteen wat meer ademruimte ter beschikking hebben.
verder is er bij thermaltake nog iets ander te verkrijgen, maar dit is hier wat off topic:
All in one GPU solution
All in one CPU solution
Interessante oplossingen. Alles in één, pomp, radiator, en reservoir. Zeker bij die van de gpu goed bedacht. Maar dit lijkt mij typisch iets wat je niet samen gebruikt. Dus óf het ene óf het andere en de rest lucht gekoeld. anders kan je maar meteen kiezen voor een systeem met één pomp en één radiator. ipv van twee afzonderlijke circuits. (met twee pompen, etc...)
Kan je trouwens die tubes wat inkorten? want zoals die daar op de foto staan voor het eerste systeem hangen die wel in de weg als je een gpu wil monteren
Maar goed, nog effe goed nadenken, het essentiele is dat het liefst niet meer lawaai maakt dan een luchtkoeling (dus pompje mag echt maar een miniem lawaai produceren) Anders kan ik mij de moeite besparen en is waterkoeling gewoon iets om mee op te scheppen en overkill
Kan je trouwens ook het debiet/ventilator regime regelen als je systeem op idle staat. Het is namelijk zo dat bvb een amd met cool and quiet op idle, msn, internet, ... zelfs gewoon passief kan gekoeld worden, dus fan springt niet op. Als hier ok het cicuit zou kunnen stilgezet worden bij idle zou het pas echt ideaal zijn.
Nu wou ik vragen: dit setje is alleen gemaakt om de cpu te koelen. Maar kan ik dit circuit nog doorlussen om er eventueel ook andere dingen op aan te sluiten? Of is het daarvoor niet voldoende krachtig.
bvb cpu en northbridge (denk dat dit nog wel te doen moet zijn?)
ofwel cpu en vga, maar ik vrees dat dit te veel gaat zijn.
(ik ken er niet veel van, maar als je die vergelijkt met volledige oplossingen, dan zie je dat daar de debieten en radiatoren veel groter zijn, dus ik vermoed dat die bigwater hier gaat te kort schieten)
Blijft natuurlijk het feit wat te doen eenmaal je achterste case opening ingenomen is door de radiator. Naar waar moet je GPU/RAM/HDD warmte dan afgevoerd worden. Toch niet allemaal via de voedingsfan veronderstel ik dan? Dus bij gebruik van dit setje moet je zowieso een fan in je zijpaneel hebben? Of toch niet?
Ik ben vooral te vinden voor het idee van de warmte op te nemen, te transporteren via convectie en meteen buiten de case af te geven, waar de volumes aan lucht groter zijn en gemakkelijker lucht kan gecirculeerd worden door natuurlijke convectie, ipv eerst alles in je case te blazen en dan af te zuigen naar buiten.
Bovendien vermoed ik ook dat het isoleren van de warmte van je cpu, meteen naar buiten, ook een groot verschil zal maken in de thermische belasting van je case, dus de case temperaturen, waardoor andere warmte afgevende componenten meteen wat meer ademruimte ter beschikking hebben.
verder is er bij thermaltake nog iets ander te verkrijgen, maar dit is hier wat off topic:
All in one GPU solution
All in one CPU solution
Interessante oplossingen. Alles in één, pomp, radiator, en reservoir. Zeker bij die van de gpu goed bedacht. Maar dit lijkt mij typisch iets wat je niet samen gebruikt. Dus óf het ene óf het andere en de rest lucht gekoeld. anders kan je maar meteen kiezen voor een systeem met één pomp en één radiator. ipv van twee afzonderlijke circuits. (met twee pompen, etc...)
Kan je trouwens die tubes wat inkorten? want zoals die daar op de foto staan voor het eerste systeem hangen die wel in de weg als je een gpu wil monteren
Maar goed, nog effe goed nadenken, het essentiele is dat het liefst niet meer lawaai maakt dan een luchtkoeling (dus pompje mag echt maar een miniem lawaai produceren) Anders kan ik mij de moeite besparen en is waterkoeling gewoon iets om mee op te scheppen en overkill
Kan je trouwens ook het debiet/ventilator regime regelen als je systeem op idle staat. Het is namelijk zo dat bvb een amd met cool and quiet op idle, msn, internet, ... zelfs gewoon passief kan gekoeld worden, dus fan springt niet op. Als hier ok het cicuit zou kunnen stilgezet worden bij idle zou het pas echt ideaal zijn.
Northbridge en cpu moet zeker lukken. Vga ligt eraan wat voor kaart je hebt. Ik zelf heb het setje aangesloten op mijn AMD 64 3000+ op 3400+ settings en op een Ati 9800pro op xt settings en mijn proc komt nooit boven de 50 graden uit (zelfs niet bij uren achter elkaar gamen) en ook mijn vga vertoont nooit kuren.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:43:
Misschien probeer ik dit setje wel eens uit (zoals ik hierboven zei). Niet zo duur en een goede initiatie/begin in WC lijkt mij.
De fan op de radiator zuigt lucht aan en blaast deze naar buiten dus als je een fan voorin hebt wordt die lucht die die fan naar voren blaast door de fan op de radiator naar buiten geblazen.Blijft natuurlijk het feit wat te doen eenmaal je achterste case opening ingenomen is door de radiator. Naar waar moet je GPU/RAM/HDD warmte dan afgevoerd worden. Toch niet allemaal via de voedingsfan veronderstel ik dan? Dus bij gebruik van dit setje moet je zowieso een fan in je zijpaneel hebben? Of toch niet?
Natuurlijk kun je die tubes afhankelijk van de lengte die je nodig hebt inkorten en dan weer terugschuiven en het klemmetje terugplaatsen.Kan je trouwens die tubes wat inkorten? want zoals die daar op de foto staan voor het eerste systeem hangen die wel in de weg als je een gpu wil monteren.
Ik kan je zeggen dat het pompje hartstikke stil is, volgens mij ong. 20db dus je zult er geen last van hebben.Maar goed, nog effe goed nadenken, het essentiele is dat het liefst niet meer lawaai maakt dan een luchtkoeling (dus pompje mag echt maar een miniem lawaai produceren) Anders kan ik mij de moeite besparen en is waterkoeling gewoon iets om mee op te scheppen en overkill
Nee dit is volgens mij niet mogelijk want het water moet contstant blijven stromen anders wordt het veel te warm, wat is er trouwens ideaal aan? Je hoort het toch niet lopen dus er is geen verschil tussen stil en aan behalve dat je zo nooit problemen met de temps krijgt.Kan je trouwens ook het debiet/ventilator regime regelen als je systeem op idle staat. Het is namelijk zo dat bvb een amd met cool and quiet op idle, msn, internet, ... zelfs gewoon passief kan gekoeld worden, dus fan springt niet op. Als hier ok het cicuit zou kunnen stilgezet worden bij idle zou het pas echt ideaal zijn.
Verwijderd
Dus de radiator (warmtewisselaar) gebruikt warme lucht uit de case (warmte afhankelijk van wat er nog allemaal in zit dat warmte produceert) om de warmte van de koelvloeistof aan af te geven.Kimi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:37:
De fan op de radiator zuigt lucht aan en blaast deze naar buiten dus als je een fan voorin hebt wordt die lucht die die fan naar voren blaast door de fan op de radiator naar buiten geblazen.
Niet 100% ideaal zou ik denken. Maar dan is het wel zo dat je via daar nog lucht uit je case kan aanzuigen naar buiten. Want de fans vooraan zijn meestal om in te blazen.
(alhoewel het in pricipe mogelijk moet zijn om die ook op uitblazen te zetten, wanneer de proc zn warmte toch al niet afgeeft in de case)
Warme lucht kan idd de warmte van het water wegnemen (transporteren)Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:50:
[...]
Dus de radiator (warmtewisselaar) gebruikt warme lucht uit de case (warmte afhankelijk van wat er nog allemaal in zit dat warmte produceert) om de warmte van de koelvloeistof aan af te geven.
Niet 100% ideaal zou ik denken. Maar dan is het wel zo dat je via daar nog lucht uit je case kan aanzuigen naar buiten. Want de fans vooraan zijn meestal om in te blazen.
(alhoewel het in pricipe mogelijk moet zijn om die ook op uitblazen te zetten, wanneer de proc zn warmte toch al niet afgeeft in de case)
Ik snap niet helemaal wat je zegt, de radiator gebruikt de lucht in de case om mee te koelen, dus dan zuigt hij toch ook lucht aan en blaast hij die naar buiten en je fans voorin blazen de lucht naar die fan op de radiator toe....dan klopt het toch ook wat ik zei in het antwoord...Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:50:
[...]
Dus de radiator (warmtewisselaar) gebruikt warme lucht uit de case (warmte afhankelijk van wat er nog allemaal in zit dat warmte produceert) om de warmte van de koelvloeistof aan af te geven.
Als je je fans voorin op uitblazen zet zal dat meer geluid produceren en dan heb je helemaal geen airflow meer in je kast.
Verwijderd
Akkoord, ik snap het wel, maar zoals je zelf zegt, "lucht uit de case om mee te koelen" (lucht wat in principe al opgewarmd is door andere componenten dus.)Kimi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:34:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je zegt, de radiator gebruikt de lucht in de case om mee te koelen,
Nu is het zo dat de efficiëntie van een warmtewisselaar (radiator) afhangt van de temperatuur van het fluïdum aan dewelke je warmte wil af geven (de lucht van je case dus) en van het te koelen fluïdum (koelvloeistof dus).
Het spreekt toch vanzelf mag ik hopen dat je meer warmte kan afgeven aan een luchtstroom op 20° dan op 30° bvb. Anyway, het zal allemaal wel zo belangrijk niet zijn. omdat de lucht in de case ook continu ververst wordt. Maar hoe warmer de case, hoe minder efficiënt dergelijke oplossing zou ik denken. Daarom dat bij de echt pro setjes de koelvloeistof helemaal naat buiten wordt gebracht naar een aparte unit waar het kan koelen aan lucht buiten de case. (al dan niet met geforceerde of natuurlijke convectie; vb van het laatste zijn die grote zuilen van coolermaster)
(neem het denkbeeldige geval bvb de radiator in een air duct zou zitten, dus zonder contact met lucht van buiten het systeem, en dat door de duct lucht geblazen wordt op de temperatuur van de radiator, dan wordt geen warmte meer uitgewisseld.)
Dan hang je de radiator buiten, ook nog een mogelijkheid, hoeft die warme lucht er ook niet doorheen. Maar dan blijft de warme lucht weer in de kast hangen omdat hij niet naar buiten wordt geblazen dus iedere mogelijkheid heeft zo zo'n nadelen en voordelen maar ik denk dat het al met al niet echt veel zal schelen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:47:
[...]
Anyway, het zal allemaal wel zo belangrijk niet zijn. omdat de lucht in de case ook continu ververst wordt. Maar hoe warmer de case, hoe minder efficiënt dergelijke oplossing zou ik denken.
Ik heb mijn Radeon 9550 watergekoelt dmv de TT VGA blokje. Nu wil ik een AGP 6600GT kopen, maar op de AGP versies van 6600GT en 6800GT zit de VGA Chip er scheef op! Is het wel mogelijk om hem te koeling met mijn TT VGA blokje, of gaat dat niet lukken...?
Iemand ervaring? Plz help!
Edit:
Iemand ervaring? Plz help!
Edit:
BVD-S3mT3x schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:50:
KNIP
De 6600GT AGP is nogal een aparte kaart: de VGA koeler zit er namelijk standaard schuin op. Dit is nou eenmaal het ontwerp van de AGP versie van de 6600GT. Bij de PCI-x (e) zit hij er wel netjes recht op. Ik heb de TT VGA koeler geplaatst op de kaart en dit past aardig:
afbeelding
[ Voor 51% gewijzigd door Me_Again op 09-09-2005 22:46 ]
Ik heb nog een bijna complete SE set liggen omdat ik hem alleen besteld heb voor de pomp. Dus als er iemand interesse heeft in enkele onderdelen of in alles dan hoor ik het wel
hmm... ik heb koelwater nodigKimi schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:25:
Ik heb nog een bijna complete SE set liggen omdat ik hem alleen besteld heb voor de pomp. Dus als er iemand interesse heeft in enkele onderdelen of in alles dan hoor ik het wel
Dat is nou weer net het enige wat ik zelf ook nog nodig had van het setje omdat bij het einde van mijn vorige pomp al het koelwater in mijn computer is gelopen
Ik heb dus alleen nog over een nieuw cpu waterblock, een nieuwe radiator en 1,5 meter uv buis.
De gewone Bigwater is nergens meer te krijgen ofzo
Mijn pompje is nog eentje zonder dop en begint naar mijn zin iets harder te zoemen en daar hou ik niet echt van
Kent er iemand nog een shop die de de gewone TT Bigwater nog verdeeld en niet de SE ?
Of zijn er zoveel probs / herrie rond het pompje met de vier pijpjes die 120L/h zodat TT ze niet meer maakt en enkel die nog van 90L/h die in een SE set zitten
Mijn pompje is nog eentje zonder dop en begint naar mijn zin iets harder te zoemen en daar hou ik niet echt van

Kent er iemand nog een shop die de de gewone TT Bigwater nog verdeeld en niet de SE ?
Of zijn er zoveel probs / herrie rond het pompje met de vier pijpjes die 120L/h zodat TT ze niet meer maakt en enkel die nog van 90L/h die in een SE set zitten
[ Voor 26% gewijzigd door DaRkMaNFX op 11-09-2005 12:12 . Reden: Typo + extra vraag ]
Er zijn nog genoeg winkels die de BigWater verkopen. Ze staan nog steeds op Pricewatch. Winkels zoals de Norrod, Recon en Challenge Computers verkopen ze ook nog steeds...DaRkMaNFX schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:58:
De gewone Bigwater is nergens meer te krijgen ofzo![]()
Mijn pompje is nog eentje zonder dop en begint naar mijn zin iets harder te zoemen en daar hou ik niet echt van![]()
Ik begrijp niet waarom TT in de SE set een nieuwe pomp steekt.
Zal toch wel een reden hebben denk ik.
Als ik nu weer een set van 100 euro moet kopen, kan ik eigenlijk beter voor een eheim pomp gaan met blokjes van aquacomputer
Zal toch wel een reden hebben denk ik.

Als ik nu weer een set van 100 euro moet kopen, kan ik eigenlijk beter voor een eheim pomp gaan met blokjes van aquacomputer
@Kimi,
Je hebt nog een nieuwe radiator liggen van de bigwater hè? MIsschien heb ik wel interesse om die van je over te nemen. Ik ben namelijk aan het nadenken over een combinatie van de TT Rocket met de radiator van de bigwater. Ik heb deze vraag dacht ik al eens eerder gepost, maar zijn er mensen die deze combinatie uitgeprobeerd hebben, en dan met name of het pompje van de bigwater, á 120 l/u sterk genoeg is voor deze combinatie?
Je hebt nog een nieuwe radiator liggen van de bigwater hè? MIsschien heb ik wel interesse om die van je over te nemen. Ik ben namelijk aan het nadenken over een combinatie van de TT Rocket met de radiator van de bigwater. Ik heb deze vraag dacht ik al eens eerder gepost, maar zijn er mensen die deze combinatie uitgeprobeerd hebben, en dan met name of het pompje van de bigwater, á 120 l/u sterk genoeg is voor deze combinatie?
Liquid cooled!
Yep die heb ik nog liggen, want ik had het setje alleen nodig voor de pomp.Thermaltaker schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:56:
@Kimi,
Je hebt nog een nieuwe radiator liggen van de bigwater hè?
Oke, mijn mail staat in m'n profiel, hoor ik iets van je?
[ Voor 34% gewijzigd door Thermaltaker op 12-09-2005 00:03 ]
Liquid cooled!
Mailtje is onderwegThermaltaker schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:28:
Oke, mijn mail is: @hotmail.com, hoor ik iets van je?
[ Voor 3% gewijzigd door KimiMclaren op 12-09-2005 00:55 ]
Zou dit setje genoeg power hebben om een:p4 550 Prescott 3,4ghz@4,0ghz en
2X XFX6800GT te koelen of wordt hem dat allemaal te veel? Zo ja lijkt me dit een interessant setje.
2X XFX6800GT te koelen of wordt hem dat allemaal te veel? Zo ja lijkt me dit een interessant setje.
Verwijderd
Ik denk dat je toch een ander setje als een Asetek ofzo moet nemen, met name vanwege de 2 grafische kaarten, als je je cpu ook nog eens overclockt ben ik bang dat je toch naar een ander setje moet, maar ik kan er naast zitten.. heb deze set zelf gehad, maar krijg als het goed is morgen mn Asetek, en verwacht daar wel lagere temps mee...Tw34jer schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:11:
Zou dit setje genoeg power hebben om een:p4 550 Prescott 3,4ghz@4,0ghz en
CPU, NB en VGA met de BigWater (niet de SE!).
http://img160.imageshack.us/img160/8328/17ts1.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/4043/29hf1.jpg

http://img160.imageshack.us/img160/8328/17ts1.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/4043/29hf1.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Me_Again op 12-09-2005 16:14 ]
Verwijderd
Ik heb nou een tijdje mijn BW draaien en ben er best tevreden over (P4 2,67 Ghz @3,2 Ghz idle 48 graden) alleen heb ik een probleem met de slangen loskrijgen,als ik de koppelingen losdraai heb ik vaak dat de slangen ook meedraaien en mijn slangen veranderen in een soort wokkels.Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben en is er een truukje voor?Ik heb al gedacht aan vaseline oid op de slangen maar kunnen ze dan wel goed op de koppelingen worden vastgezet?
Verwijderd
weet iemand waar ik nog koelvloeistof kan kopen?
kan het nergens vinden... dus ik bedoel los zonder de set
kan het nergens vinden... dus ik bedoel los zonder de set
@ FFV:
Je kunt overal autokoelvloeistof halen, van HEMA tot benzinepomp. Dit is ook nog beter spul dan bigwater water.
Je kunt overal autokoelvloeistof halen, van HEMA tot benzinepomp. Dit is ook nog beter spul dan bigwater water.
De originele TT coolant verkopen ze bij B&G computers
Liquid cooled!
Heb ik ook wel last van gehad. Wat ik doe is de boel net zover losdraaien zodat er nog net geen wokkel in de kabel zit, waarna ik de slang gewoon lostrek (in een cirkelbeweging). Niet te hard trekken, gewoon even geduld, en dan is het wel te doen.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:20:
Ik heb nou een tijdje mijn BW draaien en ben er best tevreden over (P4 2,67 Ghz @3,2 Ghz idle 48 graden) alleen heb ik een probleem met de slangen loskrijgen,als ik de koppelingen losdraai heb ik vaak dat de slangen ook meedraaien en mijn slangen veranderen in een soort wokkels.Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben en is er een truukje voor?Ik heb al gedacht aan vaseline oid op de slangen maar kunnen ze dan wel goed op de koppelingen worden vastgezet?
Even iets anders: Kan iemand mij zeggen in hoeverre het boeiend is een tweede radiator aan het bigwater setje te hangen? Zo'n interne lijkt me wel wat... ik heb ruimte zat in mijn kast (bigtower), en ervanuitgaande dat het pompje het aankan, lijkt me zo dat het alleen maar beter kan worden. 't water heeft immers dan meer gelegenheid de warmte af te staan...
De warme lucht komt weliswaar in de kast terecht, maar als de nieuwe radiator na de originele komt (dus iets van pomp > cpu > gpu > rad > rad, of de gpu russen de rad's in) dan zou het volgens mij sowieso koeler uit moeten vallen. En bij belasting een stuk stiller! met 2x1300rpm minder herrie, maar meer koeling dan bij 1x2400rpm.
als dit zo zou werken dan wordt het echt een superstil en goedgekoeld setje
iemand suggesties?
Thermaltake Tide Water, VGA WC.

Misschien wel leuk om even te vermelden. Word bij Hentee verwacht, maar het is nog onbekend waneer het uitkomt. Hier de link naar de TT site.

Misschien wel leuk om even te vermelden. Word bij Hentee verwacht, maar het is nog onbekend waneer het uitkomt. Hier de link naar de TT site.
Verwijderd
@Me_again.
Wou ik ook vragen, vanwaar komt dat koelblokje op je northbridge.
Want probleem bij een nForce4 moederbord set is dat die NB dicht tegen de GPU zit, dus een koelblokje waarvan de uitgangen loodrecht op de sink staan is niet gewenst. Maar die van u (kan het wel niet zo goed zien) lijkt me niet zo hoog te zijn en met de tubes die zijwaarts van het blokje vertrekken.
@Go3s1m4n
Heb ik ook een paar dagen geleden de link van laten zien, maar eigenlijk reageert niemand daarop.
Ik vind het persoonlijk wel een goed bedacht ontwerp. Fool en wc noob-proof. Alles in één, pomp reservoir en radiotor op het ding dat in het pci slot moet. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre dat op een asus SLI bordje past (en hoeveel slots je dan kwijt bent, of uberhaupt nog over hebt)
algemeen,
tegenwoordig denk ik meer iets in de aard van
***ofwel: thermatake bigwater voor cpu/NB
en Thermaltake Tide Water voor VGA.
Voordelen: modulair. Als ik later beslis dat ik niet echt meer game, of geen zware gpu nodig heb, kan ik gemakkelijk die dingen van de hand doen, en mijn opstelling voor de cpu onaangeroerd laten. Zowieso twee gescheiden systemen, apart ugraden, enz..
nadelen: twee pompen, twee reservoirs (meer lawaai?, meer mechaniek, meer kans op defect)
***ofwel: thermaltake bigwater voor alles, maar extra radiator tussenschakelen.
redenen: ik vermoed wel dat het pompje genoeg kracht heeft om alles rond te pompen, dus bespaart één pomp. en minder complex.
Nu weet ik wel niet: pomp>cpu>NB>vga>radiator>radiator
of pomp>cpu>NB>radiator>vga>radiator
Denk dat als ik één van de twee moet kiezen ik voor de oplossing ga van 1 pomp en twee radiators. En er zijn van die black ice radiatoren waar netjes al twee fans op kunnen en zo.
En ik twijfel eventueel ook nog over een passieve oplossing. Maar voordeel van dat waterkoelen is dat het eigenlijk allemaal niet uitmaakt hoe je daarna je warmte disspieert. Tot op het moment dat je koelblokjes en tubing bevestigd zijn kan je nog steeds kiezen wat je doet. Gewoon iets anders aansluiten op de tubes.
Wou ik ook vragen, vanwaar komt dat koelblokje op je northbridge.
Want probleem bij een nForce4 moederbord set is dat die NB dicht tegen de GPU zit, dus een koelblokje waarvan de uitgangen loodrecht op de sink staan is niet gewenst. Maar die van u (kan het wel niet zo goed zien) lijkt me niet zo hoog te zijn en met de tubes die zijwaarts van het blokje vertrekken.
@Go3s1m4n
Heb ik ook een paar dagen geleden de link van laten zien, maar eigenlijk reageert niemand daarop.
Ik vind het persoonlijk wel een goed bedacht ontwerp. Fool en wc noob-proof. Alles in één, pomp reservoir en radiotor op het ding dat in het pci slot moet. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre dat op een asus SLI bordje past (en hoeveel slots je dan kwijt bent, of uberhaupt nog over hebt)
algemeen,
tegenwoordig denk ik meer iets in de aard van
***ofwel: thermatake bigwater voor cpu/NB
en Thermaltake Tide Water voor VGA.
Voordelen: modulair. Als ik later beslis dat ik niet echt meer game, of geen zware gpu nodig heb, kan ik gemakkelijk die dingen van de hand doen, en mijn opstelling voor de cpu onaangeroerd laten. Zowieso twee gescheiden systemen, apart ugraden, enz..
nadelen: twee pompen, twee reservoirs (meer lawaai?, meer mechaniek, meer kans op defect)
***ofwel: thermaltake bigwater voor alles, maar extra radiator tussenschakelen.
redenen: ik vermoed wel dat het pompje genoeg kracht heeft om alles rond te pompen, dus bespaart één pomp. en minder complex.
Nu weet ik wel niet: pomp>cpu>NB>vga>radiator>radiator
of pomp>cpu>NB>radiator>vga>radiator
Denk dat als ik één van de twee moet kiezen ik voor de oplossing ga van 1 pomp en twee radiators. En er zijn van die black ice radiatoren waar netjes al twee fans op kunnen en zo.
En ik twijfel eventueel ook nog over een passieve oplossing. Maar voordeel van dat waterkoelen is dat het eigenlijk allemaal niet uitmaakt hoe je daarna je warmte disspieert. Tot op het moment dat je koelblokjes en tubing bevestigd zijn kan je nog steeds kiezen wat je doet. Gewoon iets anders aansluiten op de tubes.
@ pitje26
Ik heb idd een Koolance Koelblokje, alleen heb ik hem hier besteld

@ alvi
Misschien is dit wel handig om te weten. Bij aankoop van dit blokje krijg je een ijzeren stangetje, om het te bevestigen op moederborden met beugels ipv schroefgaten. En je krijgt een beugel om hem met 2 schroeven te bevestigen.
Mijn NB zit dicht tegen m'n CPU aan, maar het CPU Koelblok van TT is niet zo groot als de beugel die erop komt, vandaar dat het lijkt alsof het bij mij helemaal niet past. Hier ff een close-up (sorry voor de kwaliteit, mislukte foto ent was de enige van m'n NB)

btw, bedoel je zoiets

Je moet wel bedenken dat als je die ertussen zet, dat je ook een nieuwe, sterkere pomp moet hebben
Ik heb idd een Koolance Koelblokje, alleen heb ik hem hier besteld

@ alvi
Misschien is dit wel handig om te weten. Bij aankoop van dit blokje krijg je een ijzeren stangetje, om het te bevestigen op moederborden met beugels ipv schroefgaten. En je krijgt een beugel om hem met 2 schroeven te bevestigen.
Mijn NB zit dicht tegen m'n CPU aan, maar het CPU Koelblok van TT is niet zo groot als de beugel die erop komt, vandaar dat het lijkt alsof het bij mij helemaal niet past. Hier ff een close-up (sorry voor de kwaliteit, mislukte foto ent was de enige van m'n NB)

Volgens mij maakt het niet veel uit of je er een tweede radiator in hangt. Ik heb mijn radiator fan welles uit, en kan nou niet zeggen dat mijn cpu temps dan stijgen (maarja dan koelt ie nog steeds wel door de ribben in de radiator...) Misschien dat het ook wel uitmaakt, en dat je betere prestaties zult krijgen...UUDIBUUDI schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:21:
[...]
KNIP
Even iets anders: Kan iemand mij zeggen in hoeverre het boeiend is een tweede radiator aan het bigwater setje te hangen? Zo'n interne lijkt me wel wat... ik heb ruimte zat in mijn kast (bigtower), en ervanuitgaande dat het pompje het aankan, lijkt me zo dat het alleen maar beter kan worden. 't water heeft immers dan meer gelegenheid de warmte af te staan...
btw, bedoel je zoiets

Je moet wel bedenken dat als je die ertussen zet, dat je ook een nieuwe, sterkere pomp moet hebben
[ Voor 123% gewijzigd door Me_Again op 12-09-2005 22:15 ]
Verwijderd
Bedankt voor info, dat ziet er inderdaad plat genoeg uit om geen problemen te gaan veroorzaken met de plaatsing van de grafische kaart op bvb zo een A8N SLI moederbordje, waar de NB nogal in de weg zit.
(en dus ook geen passieve sink mogelijk is. Dit is dus ideaal!)
(en dus ook geen passieve sink mogelijk is. Dit is dus ideaal!)
Verwijderd
Heb al een tijdje bigwater SE gekoeld op AMD 3500+, 6800 ultra in Thermaltake Shark. (pomp/gpu/cpu/rad/bay/pomp, blijkbaar slechte combinatie na het lezen van deze forum). Alhoewel mijn temps mee vallen:
.................................................GPU / Omg.GPU / CPU / System
Idle .............................................45.........43.............35.........37
Loaded koud weer (fan1300rpm).....54.........56.............43.........45
Loaded warm weer (fan1300rpm).....60.........61............49.........50
Krijg binne enkele dgn de nieuwe interne radiator en de koolance northbridge(GPU-180-V06 (MB)), flow indicator en de zalman VGA-ram-heatsinks met 2 extra flesse koelwater binnen.
Ben nu van plan om het zo te doen indien niemand hier betere oplossingen voor ogen heeft:
pomp/nieuwe rad/orig.rad/GPU/CPU/Northbridge/Aquabay/pomp.
Alvast bedankt voor je opmerkingen en antwoorden
Mvg
Idle .............................................45.........43.............35.........37
Krijg binne enkele dgn de nieuwe interne radiator en de koolance northbridge(GPU-180-V06 (MB)), flow indicator en de zalman VGA-ram-heatsinks met 2 extra flesse koelwater binnen.
Ben nu van plan om het zo te doen indien niemand hier betere oplossingen voor ogen heeft:
Mvg
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 02:10 ]
Verwijderd
volgens mij kun je beter eerst CPU en dan pas GPU doen,anders word je CPU gekoeld met opgewarmd water van je GPUVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 01:42:
Heb al een tijdje bigwater SE gekoeld op AMD 3500+, 6800 ultra in Thermaltake Shark. (pomp/gpu/cpu/rad/bay/pomp, blijkbaar slechte combinatie na het lezen van deze forum). Alhoewel mijn temps mee vallen:
Mvg
Ik vind de temps heeel hoog.
IK draai met mimjn 6800 ultra load ook 60 graden aleen heb ik lucht koeling.
waterkoeling is onderweg.
En de erst word ook heel warm.
Want volgens mij als je een goede wcc hebt dan kom je niet boven de 40 graden (al was het heet)
IK draai met mimjn 6800 ultra load ook 60 graden aleen heb ik lucht koeling.
waterkoeling is onderweg.
En de erst word ook heel warm.
Want volgens mij als je een goede wcc hebt dan kom je niet boven de 40 graden (al was het heet)
Dat de temps zo hoog zijn ligt puur aan het waterblok. Ook ik was zeer bedroefd om de temps van de TT orgineel.
Draai met een Zalman ZM-WB2 waterblok maar wel met TT VGA waterblok....
http://www.overclockers.com/articles971/
idle : CPU 27c sys: 30c pwr: 37c.....
Load: CPU 44c sys: 47c pwr: 50c.....in BF2 wilt de cpu temp oplopen naar 51 na een tijdje
Met een overclock van 20% amd 3400+ en 6800 nvidia
Dus koop een ander waterblok en 10mm slangen....dan heb je een prima watersetje
kan makkelijk met de duurdere soorten setjes mee....
En mocht je pomp ooit sneuvelen kan je zo een eheim pompje of whatever tussen zetten.
edit: En een andere 120mm fan natuurlijk!!..die van BigWater is 3x niks.
Draai met een Zalman ZM-WB2 waterblok maar wel met TT VGA waterblok....
http://www.overclockers.com/articles971/
idle : CPU 27c sys: 30c pwr: 37c.....
Load: CPU 44c sys: 47c pwr: 50c.....in BF2 wilt de cpu temp oplopen naar 51 na een tijdje
Met een overclock van 20% amd 3400+ en 6800 nvidia
Dus koop een ander waterblok en 10mm slangen....dan heb je een prima watersetje
kan makkelijk met de duurdere soorten setjes mee....
En mocht je pomp ooit sneuvelen kan je zo een eheim pompje of whatever tussen zetten.
edit: En een andere 120mm fan natuurlijk!!..die van BigWater is 3x niks.
[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 13-09-2005 08:57 ]
Verwijderd
Had ik eerst zo gedaan, maar dan werd mijn GPU rond de 70 en CPU 60.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 06:31:
[...]
volgens mij kun je beter eerst CPU en dan pas GPU doen,anders word je CPU gekoeld met opgewarmd water van je GPU
Dacht dan om eerst het warmste te koelen.......
Verwijderd
Dat Koolance blokje voor de chipset past perfect op een A8N Sli Deluxe.
Had eerst zo een zalman NB47J heatsink maar met de aanschaf van een Geforce 7800GTX (met een NV Silencer op) zat dit volledig in de weg.
Nu zit er nog zo een halve centimeter tussen de Silencer en het Koolance blokje.
Let wel op: met de chipset mee te koelen is de idle temp met 5 graden omhoog gegaan en de stressed temp met 10 graden. (Zit wel met de TT Rocket ipv de radiator)
Had eerst zo een zalman NB47J heatsink maar met de aanschaf van een Geforce 7800GTX (met een NV Silencer op) zat dit volledig in de weg.
Nu zit er nog zo een halve centimeter tussen de Silencer en het Koolance blokje.
Let wel op: met de chipset mee te koelen is de idle temp met 5 graden omhoog gegaan en de stressed temp met 10 graden. (Zit wel met de TT Rocket ipv de radiator)

Verwijderd
@M.F.A. John en Me_Again
Bedankt, de foto's bevestigen mijn vermoeden. Is echt ideaal om een nForce4 chipset mee te koelen.
En de premium lijn van datzelfde bordje heeft wel een heatpipe op de NB maar om daar dan zoveel meer voor te gaan betalen... Maar goed, op de foto van MFA John zie ik duidelijk dat het weinig plaats inneemt (en zeker minder dan zo een passief geval met lange vinnen)
Het moet wel gezegd dat dit bordje een heel goed moederbord is, maar die chipset zit daar echt op een super vervelende plaats
, bijna niets mee aan te vangen als je het fannetje wil vervangen (omdat het zo dicht bij de grafische kaart zit) Als je dus geen waterkoeling toepast ben je bijna verplicht een premium te nemen voor silent gebruik
Dus bvb zo: pomp>vga>radiator>cpu/NB>radiator>pomp
of zo natuurlijk ook: pomp>cpu/NB>radiator>vga>radiator>pomp
Bedankt, de foto's bevestigen mijn vermoeden. Is echt ideaal om een nForce4 chipset mee te koelen.
En de premium lijn van datzelfde bordje heeft wel een heatpipe op de NB maar om daar dan zoveel meer voor te gaan betalen... Maar goed, op de foto van MFA John zie ik duidelijk dat het weinig plaats inneemt (en zeker minder dan zo een passief geval met lange vinnen)
Het moet wel gezegd dat dit bordje een heel goed moederbord is, maar die chipset zit daar echt op een super vervelende plaats
En wat als je doet zoals ik voorstel? Alles in serie maar een radiator na de vga en een radiator na de cpu? Zou er toch min of meer moeten voor zorgen dat het water toch iets meer afgekoeld is alvorens het water het volgende onderdeel gaat koelen. (dus niet met opgewarmd water aankomen bij vga of cpu.)volgens mij kun je beter eerst CPU en dan pas GPU doen,anders word je CPU gekoeld met opgewarmd water van je GPU
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 13:42 ]
Sinds ik m'n NB en VGA bij m'n watercooling heb betrokken is mijn CPU temp van idle 34C naar 40C idle gestegen. Mijn NB en VGA worden niet eens warm, hooguit 40C. Het koudste water gaat eerst naar de CPU, en toch wil mijn CPU temp niet terug naar zoals hij eerst was.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:40:
KNIP
Volgens mij heeft dit er niks mee te maken dat m'n radiator het water niet meer zo koel kan krijgen, maar volgens mij is m'n flow van 120 L/u gedaald naar 50 ~ 70 L/u waardoor mijn temps hoger zijn.
Ik ben bang dat wanneer je twee radiators hebt, je flow nog meer achteruit gaat dan die van mij...
[ Voor 18% gewijzigd door Me_Again op 13-09-2005 15:23 ]
Verwijderd
hmm, dat zal dan wel aan de pomp liggen.
Dus ja, ofwel toch twee gescheiden circuits, ofwel gewoon alle onderdelen apart kopen (geen setje dus) en de pomp apart kunnen kopen...
Apart de sinks, tubing en pomp en dan daar een setje radiatoren bijkopen van black ice of zo. Lijkt mij nog het beste
Spijtig dat veel dingen niet afzonderlijk te krijgen zijn maar altijd in setjes.
Want ik zit te spelen met het idee om zo een passief geval te nemen (een van die torens, zalman, thermaltake, coolermaster, ze hebben er allemaal wel een) en dat te combineren met een radiator met fan in de case, alleen als hulp circuit, voor warme dagen/zware beslasting.
Effe over nadenken
Dus ja, ofwel toch twee gescheiden circuits, ofwel gewoon alle onderdelen apart kopen (geen setje dus) en de pomp apart kunnen kopen...
Apart de sinks, tubing en pomp en dan daar een setje radiatoren bijkopen van black ice of zo. Lijkt mij nog het beste
Spijtig dat veel dingen niet afzonderlijk te krijgen zijn maar altijd in setjes.
Want ik zit te spelen met het idee om zo een passief geval te nemen (een van die torens, zalman, thermaltake, coolermaster, ze hebben er allemaal wel een) en dat te combineren met een radiator met fan in de case, alleen als hulp circuit, voor warme dagen/zware beslasting.
Effe over nadenken
Verwijderd
Ik had een aantal post geleden gezegd dat ik mijn BW SE set wilde
verkopen maar ben hier toch nog even van terug gekomen.
Na nog is een keer rustig in elkaar gezet te hebben begin ik er toch meer
vertrouwen in te krijgen. Ik ben alleen als de dood dat het zooitje gaat
lekken. Zijn er mensen die nog iets extra hebben gedaan om lekken tegen
te gaan zoals met kit de aansluitingen extra verstevigen. Als je vind dat
ik me druk maak om niks hoor ik het ook graag.
Ik heb de set nu een avondje draaien naast me en ik heb nog niks kunnen
vinden. Ik heb er alleen wel een andere vloeistof ingegooit. Namelijk Demi Water
met koelvloeistof erbij. Volgens mij mag dat geen probleem opleveren. Ook
op de site van Thermaltake staat dat dit een oplossing is.
vinden. Ik heb er alleen wel een andere vloeistof ingegooit. Namelijk Demi Water
ik was ook als de dood dat het ging lekken, maar het gaat alleen lekken als je de koppelingen vastdraaid met gereedschap (dat met wat meer newtons gaat, dan met de hand)Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:37:
Ik had een aantal post geleden gezegd dat ik mijn BW SE set wilde
Verwijderd
En als je het met de hand vast draait kun je er toch
redeljk wat kracht op zetten? Alleen met het koelblok
moet je geloof ik wat voorzichtiger zijn toch?
redeljk wat kracht op zetten? Alleen met het koelblok
moet je geloof ik wat voorzichtiger zijn toch?
@ Alvi,
Dat is precies waar ikzelf ook aan zit te denken. IK heb de TT Rocket en wil voor de warme dagen of dagen waarop ik voor langere tijd games speel wat extra koeling creëren door een radiator aan het circuit toe te voegen. De vraag is alleen, of het pompje van TT á 120l/uur dit wel aankan. Ik heb er namelijk geen kijk op door wat voor kanaaltjes het water heen moet in die radiator van TT. Ik heb deze vraag ook al eens eerder gepost hier op GOT, maar nog nooit een antwoord van iemand gekregen die deze setup al uitgeprobeerd had.
Dat is precies waar ikzelf ook aan zit te denken. IK heb de TT Rocket en wil voor de warme dagen of dagen waarop ik voor langere tijd games speel wat extra koeling creëren door een radiator aan het circuit toe te voegen. De vraag is alleen, of het pompje van TT á 120l/uur dit wel aankan. Ik heb er namelijk geen kijk op door wat voor kanaaltjes het water heen moet in die radiator van TT. Ik heb deze vraag ook al eens eerder gepost hier op GOT, maar nog nooit een antwoord van iemand gekregen die deze setup al uitgeprobeerd had.
Liquid cooled!
Ik heb nu ook zo'n half jaar de Bigwaterset draaien en het werkt nog steeds naar volle tevredenheid. Met de blauwe 12cm Sharkoon fan op 1000rpm is het systeem heerlijk stil en de temperaturen blijven gemiddeld rond de 40 graden hangen, zowel idle als fully loaded. Ook met het Coolance NB-blokje (Ja, ja Me_Again, een zéér herkenbare opstelling die foto's van je) ertussen werkt het gewoon perfect. Vanaf het begin heb ik er pure autokoelvloeistof ingegooid (omdat ik dat megeleverde groene water van TT niet vertrouwde) en die is nog steeds net zo helderblauw als in het begin en heb ik nog niks hoeven bijvullen.
De slangen heb ik ook met de hand vastgedraaid omdat met een tang de metalen slangkoppeling in plexiglas vast draaien vragen om problemen is.
Een tevreden BigWater gebruiker
De slangen heb ik ook met de hand vastgedraaid omdat met een tang de metalen slangkoppeling in plexiglas vast draaien vragen om problemen is.
Een tevreden BigWater gebruiker
[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 14-09-2005 14:30 ]
Verwijderd
@Thermaltaker, ik vrees dat we hier weinig respons gaan krijgen hoor. Ik merk het wel vaker...
Anyway, het zal dus zelf testen worden.
In ieder geval: wat ik dan dacht was bvb twee gewone 12 cm radiator+fan in de kast plus de koeltoren (reserator, of die van coolermaster) in serie.
Dus bij normaal gebruik de toren gebruiken waarvoor hij bedoeld is: namelijk passief koelen. En bij hogere belasting of warm weer de interne radiators actief laten meehelpen.
Nu vrees ik dat twee van die dingen + een toren toch redelijk wat weerstand zal induceren, en een grotere pomp zal vereisen (deftig groter) en daar heb ik schrik: grotere pomp, groter debiet, meer druk. Meer kans op lekken in de fittings?
Nu heb ik wel goed nieuws (ik heb het nu pas door) maar die koeltoren van thermaltake (symphonie) is precies wat we zoeken. Namelijk een koeltoren waarop fans kunnen gemonteerd worden. Nu weet ik alleen niet of dat ding ook passief kan gebruikt worden. Het zou iig wel voor zorgen dat we toch zo een toren kunnen gebruiken en geen aanpassingen hoeven te doen in de kast
Anyway, het zal dus zelf testen worden.
In ieder geval: wat ik dan dacht was bvb twee gewone 12 cm radiator+fan in de kast plus de koeltoren (reserator, of die van coolermaster) in serie.
Dus bij normaal gebruik de toren gebruiken waarvoor hij bedoeld is: namelijk passief koelen. En bij hogere belasting of warm weer de interne radiators actief laten meehelpen.
Nu vrees ik dat twee van die dingen + een toren toch redelijk wat weerstand zal induceren, en een grotere pomp zal vereisen (deftig groter) en daar heb ik schrik: grotere pomp, groter debiet, meer druk. Meer kans op lekken in de fittings?
Nu heb ik wel goed nieuws (ik heb het nu pas door) maar die koeltoren van thermaltake (symphonie) is precies wat we zoeken. Namelijk een koeltoren waarop fans kunnen gemonteerd worden. Nu weet ik alleen niet of dat ding ook passief kan gebruikt worden. Het zou iig wel voor zorgen dat we toch zo een toren kunnen gebruiken en geen aanpassingen hoeven te doen in de kast
Verwijderd
kan auto koelvloeistof er ook in dan?Go3s1m4n schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:04:
@ FFV:
Verwijderd
Ja alleen de koeleigenschappen van pure koelvloeistof
is minder. Op de site van Thermaltake stond dat je ook je eigen
vloeistof kunt maken. Dan betekend Koelvloeistof gemengd met
demi water in de verhouding 5:1. Dan heb je een en goede afvoer
van je warmte door het water en een bescherming tegen beesies
en andere rare levensorganismen.
is minder. Op de site van Thermaltake stond dat je ook je eigen
vloeistof kunt maken. Dan betekend Koelvloeistof gemengd met
demi water in de verhouding 5:1. Dan heb je een en goede afvoer
van je warmte door het water en een bescherming tegen beesies
en andere rare levensorganismen.
Heeft iemand nog een TT Pompje voor mij te koop? Ik wil de volgende setup:
pomp1 -> cpu - > radiator1 -> pomp1
pomp2 -> nb -> vga -> radiator2 -> pomp2
De tweede radiator wordt eentje van tt die je op de plaats van je cdrom speler kunt plaatsen.
Als je een pompje te koopt hebt, zou je me dan willen emailen: esg.camper@gmail.com
pomp1 -> cpu - > radiator1 -> pomp1
pomp2 -> nb -> vga -> radiator2 -> pomp2
De tweede radiator wordt eentje van tt die je op de plaats van je cdrom speler kunt plaatsen.
Als je een pompje te koopt hebt, zou je me dan willen emailen: esg.camper@gmail.com
[ Voor 21% gewijzigd door Me_Again op 14-09-2005 16:56 ]
@ Alvi,
Op zich is die TT symphony een prachtoplossing, ware het niet dat die aan de dure kant is.
Ik heb gewoon een losse TT radiator bij m'n Rocket besteld. Het is alleen afwachten of de pomp dat nog trekt. Ik heb dan namelijk CPU, GPU, Water level indicator, rocket toren, en radiator in m'n circuit zitten...Ik moet trouwens ook nog een ideale oplossing zien te vinden om het koelwater uit het systeem te halen. heeft iemand daar nog een idee over?
Het kan trouwens aan mij liggen maar ik ken geen passieve oplossing van Coolermaster net zoals TT en Zalman die hebben...
Op zich is die TT symphony een prachtoplossing, ware het niet dat die aan de dure kant is.
Ik heb gewoon een losse TT radiator bij m'n Rocket besteld. Het is alleen afwachten of de pomp dat nog trekt. Ik heb dan namelijk CPU, GPU, Water level indicator, rocket toren, en radiator in m'n circuit zitten...Ik moet trouwens ook nog een ideale oplossing zien te vinden om het koelwater uit het systeem te halen. heeft iemand daar nog een idee over?
Het kan trouwens aan mij liggen maar ik ken geen passieve oplossing van Coolermaster net zoals TT en Zalman die hebben...
[ Voor 14% gewijzigd door Thermaltaker op 14-09-2005 17:14 ]
Liquid cooled!
Het leeg laten lopen van je systeem is een hel! De eerste twee keer dat ik het deed, verspilde ik 50% van mn koelwater op de grond
.
Ik doe altijd een slang aan de bovenste uitgang van je pomp, uiteide van de slang ik een bakje, en natuurlijk die kurk op de bovenkant eruit, om zo de pomp te ontluchten. Kwestie van je pc een paar keer op de kop houden en klaar
Ik doe altijd een slang aan de bovenste uitgang van je pomp, uiteide van de slang ik een bakje, en natuurlijk die kurk op de bovenkant eruit, om zo de pomp te ontluchten. Kwestie van je pc een paar keer op de kop houden en klaar
@ME_Again:
Dat is inderdaad degene die ik bedoelde (alhoewel een originele radiator van een geplunderd setje ook wel voldoet). Ik wacht nog eventjes de reacties af van zij die mij voorgaan bij het installeren van een tweede radiator.
Als dat niet goed gaat dan ga ik idd maar een sterker pompje halen. Overigens ga ik in dat geval geen twee gescheiden koelsystemen maken, want ik wil er ook nog zo'n extra reservoir aan hangen. In dat geval houd ik dus een pompje over...
@Thermaltaker:
Hoe ik het doe: ik leg het pompje met de tubes richting bovenkant naast mijn kast, bovenop een oude poetsdoek. Ik knijp flink in één van de tubes, draai die los, en ik doe het uiteinde in een lege coolant-fles. Er loopt dan maar een klein beetje coolant uit. Vervolgens hetzelfde verhaal met de tweede tube, en daarna kies je er eentje en daar blaas je zachtjes in, en het loopt er netjes uit
.
Dat is inderdaad degene die ik bedoelde (alhoewel een originele radiator van een geplunderd setje ook wel voldoet). Ik wacht nog eventjes de reacties af van zij die mij voorgaan bij het installeren van een tweede radiator.
Als dat niet goed gaat dan ga ik idd maar een sterker pompje halen. Overigens ga ik in dat geval geen twee gescheiden koelsystemen maken, want ik wil er ook nog zo'n extra reservoir aan hangen. In dat geval houd ik dus een pompje over...
@Thermaltaker:
Hoe ik het doe: ik leg het pompje met de tubes richting bovenkant naast mijn kast, bovenop een oude poetsdoek. Ik knijp flink in één van de tubes, draai die los, en ik doe het uiteinde in een lege coolant-fles. Er loopt dan maar een klein beetje coolant uit. Vervolgens hetzelfde verhaal met de tweede tube, en daarna kies je er eentje en daar blaas je zachtjes in, en het loopt er netjes uit
Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A