Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
@UUDIBUUDI

Vett! Houd me op de hoogte van hun 2de radiator resultaten. Als je je pompje wegdoet heb ik er enorm veel belang bij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 14-09-2005 18:10 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een week een Big Water SE set. Ik zat erg te twijfelen
of ik hem zou inbouwen. Ik heb vandaag een Zalman koeler gekregen
van een vriend en vind het zo best.

Ik heb dus een Big Water SE set staan van een week oud, in doos, met bon,
en hij heeft iets van een daggie naast me comp gedraaid en heb geen lekken
kunnen vinden. Opzich goed set maar niet iets voor mij. Ik vind het te veel gedoe
en met mijn Zalman koeler is het ook lekker stil.

Dus mocht er iemand intresse hebben om hem over te nemen. Stuur ff mailtje
naar hotsparky00@hotmail.com Het gaat dus om de SE versie.

Verwijderd

Ik heb mijn TT setje wegedaan en nu een asetek enrty kit met NB blok en scaro reservoir gekocht.

Met mn TT setje had ik 42 graden idle en nu met de asetek zelfde opstelling en 32 graden idle..

Ik heb mijn reservoir van 28 cm lang naast mn kast hangen en heb er UV vloeistog in gegooit, maar het komt niet door de slangen, weet iemand wat ik daaraan kan doen? een keer schudden ofzo?

• Me_Again
Ontluchten? Vreemd geval...

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
mensen, ik heb een probleem...
ik heb net mijn bigwater aan gesloten (eerst met gwoone cpu cooler nog) en toen deed die het perfect.
Nu heb ik hem omgebouwt op het moderbord dus :p, en nu valt me pc om de 3sec uit (moet ik de voedings kabel er uit trekke en er weer in doen) en ik weet echt niet waar het aan licht.
ik heb vanalles al geprobeert, het enige wat ik denk waar het aan kan liggen is dat ik momenteel geen coolzooi op me cpu gedaan hem maar zou het daar echt aan ligge??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen (btw ik heb een XP 2400 socked A)

• Me_Again
Als je pc na 3 seconden uitgaat kan meerdere oorzaken hebben.

1. Voeding is te zwak
2. Kortsluiting
3. Te hoge processor temperatuur

Zelf denk ik meer aan 3. Koelgel is erg belangrijk voor een goede geleiding van warmte tussen processor en koelblok. Controleer eens of het koelblok wel goed op je processor zit. Thermaltake levert bij de BigWater koelgel. Gebruik deze dan in plaats van niks. Zelf ben ik niet zo'n fan van die witte lijm bende, alhoewel is het altijd beter dan niks! :P

[ Voor 23% gewijzigd door Me_Again op 15-09-2005 16:31 ]

• guAsTo
hmmz, ik zou het eens kunnen proberen :) jullie horen het vanavond wel :p (het kan bijna niet aan me voeding liggen want die heeft het altijd aan gekunt neon enz 300 W)

Verwijderd

Is er nog iemand die de radiator van de Bigwater heeft liggen en hem niet gebruikt? De mijne is namelijk stuk :( . Bijbehorende ventilator hoeft er dan ook niet bij te zitten. :)

Verwijderd

Ja heb hier een hele set liggen alleen ik wil hem wel als set
verkopen. Als je misschien mensen hebt die de rest willen hebben.

Een paar posts hierboven staat meer info.

• Me_Again
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:14:
Ja heb hier een hele set liggen alleen ik wil hem wel als set
verkopen. Als je misschien mensen hebt die de rest willen hebben.

Een paar posts hierboven staat meer info.
Burbo --> radiator
Me_Again (ik) --> pomp

iemand de rest hebben?

Koelwater, slangen, cpu blok en resevoir 3.25" (toch?)

[ Voor 9% gewijzigd door Me_Again op 15-09-2005 19:00 ]

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:59:
[...]

Burbo --> radiator
Me_Again (ik) --> pomp

iemand de rest hebben?

Koelwater, slangen, cpu blok en resevoir 3.25" (toch?)
Ik heb ook nog wel interesse in het CPU-block dan, mits er Socket A bevestigingsklemmen bijzitten. De rest van de set heb ik namelijk allemaal al :) Er zitten overigens geen verschillen m.b.t. de radiator en het CPU-blokje tussen de Bigwater en Bigwater SE toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 19:57 ]

Verwijderd

@Hotsparky: Ik heb wel interresse in het reservoir+slangen+koelstof,dan zijn we er toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 20:06 ]

• Me_Again
Ik heb ff samengevat wie wat wil kopen:

- pitje26: Reservoir + slangen + koelwater

- Burbo: CPU Waterblock + radiator (past op SA)

- Me_Again: Pomp

@Hotsparky1984
In welke provincie woon jij? Misschien kan ik hem ophalen, anders misschien opsturen.

Heb je ook msn? Dat gaat wat makkelijker...

[ Voor 57% gewijzigd door Me_Again op 15-09-2005 20:52 ]

Verwijderd

Ik heb nu even weinig tijd maar ik kom uit omgeving Rotterdam. Morgen
zal ik ff alle reacties lezen. Alleen die fles coolant zit nog maar voor de helft
vol aangezien de rest tijdens het leeg laten lopen weg is gegaan.

Verwijderd

Is er nog iemand die van zijn 8mm koppelingen af wil?Ik moet er nog 6 hebben eigenlijk...(tegen-redelijke-vergoeding uiteraard)

• Me_Again
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:56:
Is er nog iemand die van zijn 8mm koppelingen af wil?Ik moet er nog 6 hebben eigenlijk...(tegen-redelijke-vergoeding uiteraard)
Ik heb wel 6mm binnenmaat 8mm buitenmaat (2x)

• guAsTo
zal het echt aan mijn coolpasta kunnen liggen????

i hope so :p

• Me_Again
guAsTo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:08:
zal het echt aan mijn coolpasta kunnen liggen????

i hope so :p
denk ut wel...

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:29:

@Hotsparky1984
In welke provincie woon jij? Misschien kan ik hem ophalen, anders misschien opsturen.

De andere koppelstukken voor de overige Sockets zou ik er ook wel graag bijwillen, en dan is het wat mij betreft rond. Hoeveel gaat het +- kosten denk je?

• Me_Again
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:10:
[...]

De andere koppelstukken voor de overige Sockets zou ik er ook wel graag bijwillen, en dan is het wat mij betreft rond. Hoeveel gaat het +- kosten denk je?
en voor de andere onderdelen, hoeveel €?

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:32:
[...]

en voor de andere onderdelen, hoeveel €?
Hoe bedoel je? :)

• Me_Again
Ik bedoelde eigenlijk wat elk onderdeel appart moet gaan kosten, maar dat moet ik idd niet aan jou vragen :P

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:59:
[...]

Ik heb wel 6mm binnenmaat 8mm buitenmaat (2x)
ik zie net dat de grotere koppelingen niet in mijn kast passen(afstand flowmeter en window is te krap) :(

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:14:
Ik bedoelde eigenlijk wat elk onderdeel appart moet gaan kosten, maar dat moet ik idd niet aan jou vragen :P
Inderdaad, maar als je dat setje in z'n geheel koopt kunnen de prijzen van de onderdelen wel onderling uitgewerkt worden toch?

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@burbo,

Hoe is die radiator in hemelsnaam kapot gegaan als ik vragen mag... Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat echt alles van dit setje te pas en te onpas kapot gaat :S

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltaker schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:00:
@burbo,

Hoe is die radiator in hemelsnaam kapot gegaan als ik vragen mag... Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat echt alles van dit setje te pas en te onpas kapot gaat :S
Alleen m'n rad is stuk gegaan, ik had hem uitgeleend en hij kwam terug met een hoop verbogen vinnetjes aan de achterkant, niet iets wat ik echt waardeerde. Ik heb ook een pomp uit dit topic gehaald, maar ik heb nu 2 pompen in deze setup, en die heb ik ook wel nodig aangezien ze maar 120l/u kunnen verstouwen. Daarnaast nog het CPU-block, maar die is niet voor mijzelf. Voila :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Bij mij is er gelukkig tot nu toe nog niks kapot gegaan.
;)

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AeroTech2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:14:
Bij mij is er gelukkig tot nu toe nog niks kapot gegaan.
;)
Bij mij ook nog niets uit zichzelf :P

Verwijderd

weet iemand of deze koppelingen op de BW passen?Ik snap dat maten verhaal niet zo.. :?

"Scaro G¼" 10/8 Schroefkoppeling Recht verchroomd 10mm"

ze worden bij Atro verkocht..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 09:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:16:
weet iemand of deze koppelingen op de BW passen?Ik snap dat maten verhaal niet zo.. :?

"Scaro G¼" 10/8 Schroefkoppeling Recht verchroomd 10mm"

ze worden bij Atro verkocht..
De Bigwater heeft volgens mij een buitendiameter van 8mm, en een binnendiameter (ID) van 6mm. Dus dat zou dan 8/6 moeten zijn, dan zouden die dus niet passen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:27:
[...]

De Bigwater heeft volgens mij een buitendiameter van 8mm, en een binnendiameter (ID) van 6mm. Dus dat zou dan 8/6 moeten zijn, dan zouden die dus niet passen :)
Ik zit er aan te denken om dikkere slangen aan mijn BW te hangen.Ik heb het schroefdraad van de standaard BW koppelingen gemeten en dat is 8 mm.Dan zou het toch moeten passen of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:34:
[...]

Ik zit er aan te denken om dikkere slangen aan mijn BW te hangen.Ik heb het schroefdraad van de standaard BW koppelingen gemeten en dat is 8 mm.Dan zou het toch moeten passen of niet?
Volgens mij is het schroefdraad niet hetgene waar je op moet letten..

Verwijderd

Op de Bigwater site staat For 6.4mm ID(1/4”)tube, dus dat zijn de enige slangen die je er op aan kunt sluiten, tenzij je alle aansluitingen vervangt. Maar ook als je er dikkere slangen op zet moet je wel opletten dat er ergens nog een stuk is met een smallere diameter, bijv. bij de pomp, want dan heeft het geen zin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:48:
Op de Bigwater site staat For 6.4mm ID(1/4”)tube, dus dat zijn de enige slangen die je er op aan kunt sluiten, tenzij je alle aansluitingen vervangt. Maar ook als je er dikkere slangen op zet moet je wel opletten dat er ergens nog een stuk is met een smallere diameter, bijv. bij de pomp, want dan heeft het geen zin.
Daar zat ik al aan te denken ja,die smallere stukken.je blijft daar natuurlijk mee zitten....dan laat ik het maar zo,bedankt in ieder geval

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:30:
[...]

Daar zat ik al aan te denken ja,die smallere stukken.je blijft daar natuurlijk mee zitten....dan laat ik het maar zo,bedankt in ieder geval
np :)

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:29:

@Hotsparky1984

Weet je al iets m.b.t. de kosten?

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort de standaard pomp van de TT bigwater vervangen door een Hydror L20. Nu moet ik dus een reservoir hebben en nu dacht ik aan het reservoir wat als "bijvultank" bij de set zit. Kan ik die gebruiken als reservoir? Of moet daar nog wat speciaals op zitten? 2de vraag. kan ik deze ( http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2293 ) slangen grbuiken op de huidige TT spullen ( zonder verloopstukjes ed )?

• Me_Again
@Heaget

Die slangen die jij wilt kopen hebben een buitendiameter van 8 mm en een binnendiameter van 6 mm. Dit zijn precies dezelfde maten, als die van de originele ThermalTake slangen.

Het resevoir/bijvultankje van ThermalTake kun je gebruiken als resevoir. De aansluiting hiervan zijn hetzelfde als dat van de pomp, dus je hoeft geen verloopstukjes, of wat dan ook maar, erbij te kopen. Het past dus gewoon.
Zelf zou ik hem niet als resevoir gebruiken, omdat het materiaal erg dun en zwak is en de dop aan de bovenkant sluit niet waterdicht bij mij, maar misschien wel bij jou...

• Heaget
  • Nu online
Komt het water dan helemaal tot aan de dop?! Bedankt trouwens voor die andere replays. Oja daarnaast komt dat reservoir buiten m'n kast dus als hij lekt is het niet 1,2,3 een gigantisch probleem.

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:27:
@Heaget

Die slangen die jij wilt kopen hebben een buitendiameter van 8 mm en een binnendiameter van 6 mm. Dit zijn precies dezelfde maten, als die van de originele ThermalTake slangen.

Het resevoir/bijvultankje van ThermalTake kun je gebruiken als resevoir. De aansluiting hiervan zijn hetzelfde als dat van de pomp, dus je hoeft geen verloopstukjes, of wat dan ook maar, erbij te kopen. Het past dus gewoon.
Zelf zou ik hem niet als resevoir gebruiken, omdat het materiaal erg dun en zwak is en de dop aan de bovenkant sluit niet waterdicht bij mij, maar misschien wel bij jou...
Weet je toevallig ook of de pomp ín een reservoir te plaatsen is?

• Me_Again
@Burbo

Het zou vast wel mogelijk zijn, alleen moet je pomp dan wel waterdicht zijn, neem ik aan...
(of bedoel je dat niet?)

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:07:
@Burbo

Het zou vast wel mogelijk zijn, alleen moet je pomp dan wel waterdicht zijn, neem ik aan...
(of bedoel je dat niet?)
Wat ik bedoel is dat je een gat maakt in het waterreservoir van de pomp, en dan de pomp in zijn geheel in een groter reservoir plaatst. Zo creeër je zeg maar een groter reservoir voor de pomp.

• Me_Again
Nu snap ik wat je bedoelt. Een beetje casemodder kan dat wel maken... Volgens mij moet dat te doen zijn.

• Heaget
  • Nu online
Bedoel je nu de thermaltake pomp of de HydrorL20? De hydror kan in ieder geval IN het water functioneren. De TT pomp zou ik niet weten of dat kan.

Verwijderd

Ik doelde op de TT-pomp. Ik ben namelijk van plan om een geheel eigen kast te maken, en als ik dan m'n twee TT-pompen in een zelfgemaakt reservoir zet scheelt dat ook nog eens in geluid. Niet dat ze nu overigens veel geluid maken, maar toch :)

@ Me_again: Weet je al hoeveel in ong. kwijtben voor het CPU-block en de radiator?

• Me_Again
Je bedoelt de onderdelen van Hotsparky1984? Heb nog niks gehoord over een prijs nee, helaas...

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:09:
Je bedoelt de onderdelen van Hotsparky1984? Heb nog niks gehoord over een prijs nee, helaas...
Ok, ik hoop dat dat dan snel komt :)

• Me_Again
Je zal niet de enige zijn :p

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 17-09-2005 17:47 ]

Verwijderd

ik ben ook wel benieuwd naar zijn prijzen

Verwijderd

Sorry voor de late reactie maar heb het erg druk op het moment. Ik vraag
voor de hele set 60 Euro aangezien de onderdelen zo goed als nieuw zijn.
Ik heb alleen geen id hoe jullie de verdeling maken voor hoeveel welk
onderdeel waard is. Ik hoop dat jullie daar zelf uitkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:35:
Sorry voor de late reactie maar heb het erg druk op het moment. Ik vraag
voor de hele set 60 Euro aangezien de onderdelen zo goed als nieuw zijn.
Ik heb alleen geen id hoe jullie de verdeling maken voor hoeveel welk
onderdeel waard is. Ik hoop dat jullie daar zelf uitkomen.
Daar komen we wel uit denk ik. €60 is wel een mooie prijs.

@Me_Again: Wat is je mailadres? Dan kan ik je ff hierover mailen, zonder dit topic hiermee verder te vervuilen :P

Verwijderd

Ik heb ook nog een bigwater over van 2 weken oud. Bonnetje van coolcase zit erbij. Daar wil ik 75 euro voor hebben. Dat is de SE, dus verbeterde pomp en beter cpu blokje (geen haarscheuren en andere enge dingen die je pc kapot kunnen maken).

wie intresse heeft kan me mailen op f3rdy hat xs4all puntje NL

Verwijderd

hotsparky00@hotmail.com, Dit bedrag is alleen wel zonder verzendkosten he. Ik
woon in omgev Rdam dus als er iemand beetje in de buurt woont kun je hem
komen ophalen.

Mocht ik nu niet gelijk reageren kan het zijn dat ik het niet gelijk lees aangezien
ik een hoop dingen te doen heb. Ik antwoord uiteraard zo snel mogelijk.

• Me_Again
@Burbo

Je kunt me wel emailen naar: esg.camper@gmail.com

Heb je ook msn?

Verwijderd

Bigwater SE is veel beter ;)

Verwijderd

Eheem het is een SE ;)

Maar ik heb geen msn. Jullie moeten er alleen ff uitkomen wie wat betaald voor welk
onderdeel.

• Me_Again
Cpu blok: 15

Radiator: 15

Slangen + half vol flesje koelwater: 10

Pomp: 10

3.25" Resevoir: 10

Mee eens? Niet mee eens? Daarvoor zijn we hier, om het eens te worden ;)

• Me_Again
Me_Again schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:50:
Cpu blok: 15

Radiator: 15

Slangen + half vol flesje koelwater: 10

Pomp: 10

3.25" Resevoir: 10

Mee eens? Niet mee eens? Daarvoor zijn we hier, om het eens te worden ;)
@Burbo, waarom koop je een nieuwe radiator, bij je oude is dat gaas toch alleen een beetje krom?

Verwijderd

vergelijk die prijzen eens met nieuwprijzen. Dat is echt gewoon te goedkoop...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:31:
vergelijk die prijzen eens met nieuwprijzen. Dat is echt gewoon te goedkoop...
Ik heb hem voor 80 zien staan, dus dat valt wel mee :)

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:52:
[...]

@Burbo, waarom koop je een nieuwe radiator, bij je oude is dat gaas toch alleen een beetje krom?
Het zijn toch aardig wat verbogen vinnetjes, en hoe minder oppervlak hoe minder koeling zeg maar, en aangezien ik een eigen kast ga ontwerpen kan ik ze er misschien allebei nog in doen, 1 actief gekoeld, de ander passief. Voor €30 wil ik wel akkoord gaan, mits de originele fan van de radiator er dan ook bijzit. Ik mail je zo ff over het hoe en wat :)

Verwijderd

ik heb een reservoir over van een bigwater SE i.vm met een eigen reservoir die ik had.

• Me_Again
anders wil ik je oude radiator wel :P ik kom vavanond niet meer online, als er iets is mail je maar...
en anders lees ik het morgen wel

Verwijderd

@ Burbo & Me-Again het reservoir,de slangen en de halve fles koelwater heb ik nog steeds interesse in
pitje26@hotmail.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:10:
@ Burbo & Me-Again het reservoir,de slangen en de halve fles koelwater heb ik nog steeds interesse in
pitje26@hotmail.com
Mooi, als het goed is is dan alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:10:
pitje26@hotmail.com
Dan moet je verdere details ff met Hotsparky1984 regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:39:
Eheem het is een SE ;)

Maar ik heb geen msn. Jullie moeten er alleen ff uitkomen wie wat betaald voor welk
onderdeel.
You've got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks van je ontvangen. Maar hoe wil je het set krijgen? Kom je
het ff halen of opsturen? Ik stuur de hele set wel compleet naar iemand
aangezien dan alles gewoon goed verpakt zit in de orginele doos
en beschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@Hotsparky1984

Heb je mijn mail ook niet ontvangen? Wil je de pomp naar mij opsturen, ik betaal de verzendskosten...

esg.camper@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
[mod nadoet]

Voor verkoop van je spullen, kun je elkaar beter mailen of via vraag en aanbod. Voor verkoop is het forum niet bedoeld

[/mod nadoet]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:07:
[mod nadoet]

Voor verkoop van je spullen, kun je elkaar beter mailen of via vraag en aanbod. Voor verkoop is het forum niet bedoeld

[/mod nadoet]
We zijn zo goed als klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:21:
Ik heb niks van je ontvangen. Maar hoe wil je het set krijgen? Kom je
het ff halen of opsturen? Ik stuur de hele set wel compleet naar iemand
aangezien dan alles gewoon goed verpakt zit in de orginele doos
en beschermd is.
Fix anders ff een ander e-mail adres, hotmail werkt nooit mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ff een laatste reactie op die BW set. Wil degene die die tank, slangen en
vloeistof wilde ook ff mailtje sturen. hotsparky00@hotmail.com de andere heb
ik net een maailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Voor de mensen die intresse hebben

Ik heb ook nog een Bigwater setje te koop staan ( gebruikt voor een weekje )
Geen schuurtjes, geen cooleant gebruikt, gewoon met demi water getest.

Pompje ratelt wel iets harder dan normaal denk ik.

PS : ben wel van België
PS : heb ook nog een Aquarius II te koop staan met bijhorend vga blokje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hmm beetje ver weg helaas...

Heeft iemand al de opstelling geprobeerd met 2 radiators en de BigWater pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:18:

ben ook wel benieuwd of het pompje dat trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Me_Again schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:18:

Ik kan het wel eventueel op de NL Post binnen smijten als ik eens tijd heb, om in Hulst ( Nederland ) te geraken :)

• Me_Again
Kheb wel belang bij uw radiator...

• DaRkMaNFX
Ik zou graag de hele set verkopen ipv in stukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Is het eigenlijk ook mogelijk om de radiator + fan van de Bigwater te monteren in/achterop een case die alleen maar 80mm blowholes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janssen schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:04:
Is het eigenlijk ook mogelijk om de radiator + fan van de Bigwater te monteren in/achterop een case die alleen maar 80mm blowholes heeft?
ik denk het wel,alleen zul je een paar gaatjes moeten boren voor de radiator vast te schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Daar ben ik toevallig vandaag ook mee bezig. Ik heb een xaser damier case. Ik heb twee kleine gaatjes geboord achterop de case, waaraan ik de radiator heb opgehangen. Zometeen nog even het water eruit halen en de radiator opnemen in het circuit van m'n Rocket en dan maar hopen dat het pompje nog sterk genoeg is...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zou jullie graag even willen wijzen op de Topic Waarschuwing :)

Graag weer on-topic

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Afgelopen vrijdag heb ik een tweede Radiator besteld van TT. Ik twijfel erover of ik nou 2 apparte setups doe, of 1 met 2 radiators...

Ook wil ik testen of de standaard pomp van TT 2 radiators aankan...

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:33:
Afgelopen vrijdag heb ik een tweede Radiator besteld van TT. Ik twijfel erover of ik nou 2 apparte setups doe, of 1 met 2 radiators...

Ook wil ik testen of de standaard pomp van TT 2 radiators aankan...

To be continued!
Wat heb je voor de rest op die setup aangesloten dan? Ook GPU/HD/NB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik heb inmiddels de radiator van de Bigwater in mijn circuit opgenomen en het ziet ernaar uit dat de pomp het nog wel aankan. De temperatuur van mijn cpu is stressed gemiddeld met 8 graden gezakt en die van m'n gpu met ongeveer 12. Het lijkt dus eengeslaagde gok te zijn geweest :)

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@Burbo

CPU + GPU + NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig wat, ik hoop voor je dat ie 't redt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de LED in het CPU block? Ik wil namelijk die blauwe eruit halen en een UV Led erin zetten. Is dit te doen of raden jullie het me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:23:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de LED in het CPU block? Ik wil namelijk die blauwe eruit halen en een UV Led erin zetten. Is dit te doen of raden jullie het me af?
Het zou een tof resultaat kunnen geven.. zeker als het een felle UV-Led is. Alleen wanneer je hem openmaakt en weer dichtmaakt heb je natuurlijk wel kans dat er ergens een lek ontstaat. Het hoeft niet eens zichtbaar te zijn, maar stel het duurt een dag voordat er één druppeltje is gevormd, en die valt toch op je moederbord, heb je wel pech. Wil je hem dus lekvrij krijgen moet je hem flink strak weer vastmaken volgens mij, ik kan vanaf hier niet zien hoe dat zit, maar als je het dus té strak doet krijg je haarscheurtjes in het plexiglas, wat resulteert in hetzelfde. Voordat je dus gaat beginnen zou ik dat ding maar even goed bestuderen en weten hoe je het aan gaat pakken, want anders kom je nergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:37:
[...]

Het zou een tof resultaat kunnen geven.. zeker als het een felle UV-Led is. Alleen wanneer je hem openmaakt en weer dichtmaakt heb je natuurlijk wel kans dat er ergens een lek ontstaat. Het hoeft niet eens zichtbaar te zijn, maar stel het duurt een dag voordat er één druppeltje is gevormd, en die valt toch op je moederbord, heb je wel pech. Wil je hem dus lekvrij krijgen moet je hem flink strak weer vastmaken volgens mij, ik kan vanaf hier niet zien hoe dat zit, maar als je het dus té strak doet krijg je haarscheurtjes in het plexiglas, wat resulteert in hetzelfde. Voordat je dus gaat beginnen zou ik dat ding maar even goed bestuderen en weten hoe je het aan gaat pakken, want anders kom je nergens. :)
Boor je er toch een gaatje in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:11:
[...]

Boor je er toch een gaatje in..
Waar? In de onderkant? In de bovenkant? Het moest dus wel precies passen, er staat m.i. wel wat druk op, dus je moet dan wel lijmen, als je dan een gaatje in dat plexi maakt en lijmt wordt dat vrij lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
Uhh guys, What are you talking about?

Er zit al een plek voor een LED hoor. Dus waarom zou je een gaatje boren? Aan de waterdichtheid had ik ook al gedacht, ik wou om de randjes teflon tape doen dan is hij zo waterdicht als het maar kan ( mits je het goed doet )

[ Voor 116% gewijzigd door Heaget op 27-09-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven jullie alstjeblieft bij de gaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
Trenner what the f*ck are you talkin about dude?!

Als je nu eens uitlegt wat je bedoelt. Je hoeft helemaal niet te boren in dat waterblock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:05:
Uhh guys, What are you talking about?

Er zit al een plek voor een LED hoor. Dus waarom zou je een gaatje boren? Aan de waterdichtheid had ik ook al gedacht, ik wou om de randjes teflon tape doen dan is hij zo waterdicht als het maar kan ( mits je het goed doet )
Dan is het inderdaad wel mogelijk denk ik. Een hoeveel MCD-Led ga je er in doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
Ik dacht zelf aan deze.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1308

het schijnt dat het hele felle leds zijn. Ben er alleen nog niet achter of het ledje wat er al inzit 5 of 3 mm is.

[ Voor 22% gewijzigd door Heaget op 27-09-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:06:
Ik dacht zelf aan deze.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1308

het schijnt dat het hele felle leds zijn. Ben er alleen nog niet achter of het ledje wat er al inzit 5 of 3 mm is.
Het aantal MCD staat er niet bij, dus als ik jou was zou ik ff een mailtje sturen. Op inkoopacties.net en world-led.com hebben ze over het algemeen ook wel goede, felle LEDs, tevens ook een stuk goedkoper :)

• Heaget
  • Nu online
Had ik al eens eerde gedaan, info gevraagd dus.

Dit vroeg ik,
Beste Freezinghardware,

Ik was laatst even op zoek naar leds op jullie site, ik had ze al
snel gevonden maar kwam tot een vreemde ontdekking. De leds zijn bij
jullie verschrikkelijk duur! Als ik ze bij een gewone winkel haal dan
kosten ze nog geen 20cent, bij jullie kost een led maar liefst 3,99!
Krijg ik dan maar 1 led of krijg ik er meerdere?

Met Vriendelijke Groet,

Sebastiaan Gouman
En dit antwoord kreeg ik.
Geachte heer Gouman,

LED's in de prijsklasse van 20 cent lichten heel erg zwak op. Wij
leveren LED's welke zeer fel zijn, met een hoge lichtintensiteit. Dit
verklaart het grote prijsverschil.

Bij afname van meerdere stuks is er uiteraard wel wat met de prijs te
doen.

Mochten er nog verdere vragen / opmerkingen zijn dan hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Niels Kijl
Freezing Hardware
Ik neem dus aan dat we wel ergens rond de 1000MCD zitten met deze leds.

Verwijderd

1000MCD is wel genoeg voor een UV-LED, ik neem aan dat ie alleen het water in het CPU-block hoeft te verlichten? Want dan is het zat.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A