DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 34.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een dvd gebackuped met DVD-ReBuilder Easy Installer 3/2006

De dvd is Enemy of the states.

Het valt me op dat de HC encoder aangeeft bij encoder settings dat die interlaced aan het encoden is.Lijkt me niet juist.. Het is een progressive dvd. Mischien een bug of verkeerde instelling? Ik gebruik gewoon de richtlijnen uit je easy guide.
quote: jdobbs
An interlaced disc takes no more space to encode than a progressive one. Also, you can't make an interlaced disc progressive. If DVD-RB says the disc is interlaced -- then the stream is interlaced according to the MPEG flags within the stream itself.
Veel (Europese) progressive PAL DVD's zijn interlaced encoded.
Als je zeker weet dat de source progressive is, is het beter om niet interlaced te encoden.
Progressive source interlaced encoden geeft een klein kwaliteitsverlies,
interlaced source progressive encoden is echt af te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:50:
[...]

[...]

Veel (Europese) progressive PAL DVD's zijn interlaced encoded.
Als je zeker weet dat de source progressive is, is het beter om niet interlaced te encoden.
Progressive source interlaced encoden geeft een klein kwaliteitsverlies,
interlaced source progressive encoden is echt af te raden...
ach ja de dvd is inmiddels natuurlijk al klaar en op een schijfje gefikt. ;)

ben nu de dvd9 van king kong aan het omzetten met dvd easy installer, kijken hoe die het ervan afbrengt tegenover mijn CCE encode van deze movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, de king kong conversion is niet zo goed geworden. Veel macroblocks in drukke scenes, die zie ik niet bij de CCE versie. Maar goed CCE is ook vet duur en moeilijk te gebruiken. Voor de gein ook ff in dvd shrink gedaan en dat was een mooie mozaik puzzel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19
Ik heb een aantal Prince dvd's met daarop extra's. Deze extra's zijn videoclips.
Ik wil deze clips van de verschillende dvd's afplukken en branden op één dvd.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik wil iig niet comprimeren op het geluid.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Normaal wordt het geluid toch nooit gecomprimeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
kwhuisman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:53:
Ik heb een aantal Prince dvd's met daarop extra's. Deze extra's zijn videoclips.
Ik wil deze clips van de verschillende dvd's afplukken en branden op één dvd.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik wil iig niet comprimeren op het geluid.
Wat er met het geluid gebeurd, heb je helemaal zelf in de hand. Dit klusje zal je namelijk handmatig moeten doen. Met de ReAuthor mode van DVDShrink kan je wel DVD's samenvoegen, maar erg flexibele ben je niet. Wil je dat wel, bijvoorbeeld omdat je een eigen menuutje wilt maken, dan ben je aangewezen op volledige, handmatige reauthoring van de DVD. Hiervoor heb je de gedemuxte sporen van de DVD's nodig. Hier kan je het beste bij het rippen met DVDDecrypter al rekening mee kunnen houden, zodat deze al voor je demuxt en je dat niet ook nog eens handmatig moet doen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:05:
Normaal wordt het geluid toch nooit gecomprimeerd? :?
Verreweg de meeste DVD's hebben gecomprimeerd geluid. We kennen dat als DolbyDigital, DTS of MP2 (en in exotische gevallen Meridian Lossless Packaging / MLP). Maar in principe staat de DVD-specificatie ook LPCM / ongecomprimeerd ("WAV") toe.

Maar bij de meeste "shrinks" / "recompress" DVD's wordt niet zo heel vaak gebruikt cq. "erin gelaten", omdat het eenvoudigweg teveel ruimte in neemt.

PS: Er staat me iets bij dat een DVD tenminste 1 (stereo) LPCM track moet hebben om aan de specificatie voldoen, maar dat weet ik niet meer zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:19
DeeD2k2 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:29:
[...]
Wat er met het geluid gebeurd, heb je helemaal zelf in de hand. Dit klusje zal je namelijk handmatig moeten doen. Met de ReAuthor mode van DVDShrink kan je wel DVD's samenvoegen, maar erg flexibele ben je niet. Wil je dat wel, bijvoorbeeld omdat je een eigen menuutje wilt maken, dan ben je aangewezen op volledige, handmatige reauthoring van de DVD. Hiervoor heb je de gedemuxte sporen van de DVD's nodig. Hier kan je het beste bij het rippen met DVDDecrypter al rekening mee kunnen houden, zodat deze al voor je demuxt en je dat niet ook nog eens handmatig moet doen.
Ok, ik wist niet dat je met de ReAuthor mode van DVDShrink ook meerdere vob bestanden van verschillende dvd's kan samenvoegen. Ik zal daar eens goed naarkijken. Bedank.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:39:
[...]

Verreweg de meeste DVD's hebben gecomprimeerd geluid.
[...]
Ja, ok, wat er oorspronkelijk op de dvd staat, kan vanalles zijn.
Maar ik bedoelde dat de meeste programma's om te 'shrinken' niet aan het geluid raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:05:
[...]
Ja, ok, wat er oorspronkelijk op de dvd staat, kan vanalles zijn.
Maar ik bedoelde dat de meeste programma's om te 'shrinken' niet aan het geluid raken. :)
Dat klopt. Met re-encoden van beeld valt verreweg de meeste winst te halen, en het is niet zo makkelijk om geluid opnieuw te "compressen" maar het kan wel (448 Kbps DD --> 384 Kbps DD bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dvd's wilt samenvoegen kun je beter dvd2one gebruiken. Alles op de HD zetten en dan met dvd2one samenvoegen tot 1 dvd. Compressen (indien nodig) en branden maar. Zelfs overlappende dvd's worden zonder hapering samengevoegd terwijl het dubbele deel maar 1 keer in de dvd zit.
Werkt goed en snel als je geen gebruik maakt van de compressie (transcode) van dvd2one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:40
Ik heb wat advies nodig van jullie. :) Het gaat om het volgende:
ik wil een flipper DVD samenvoegen en daarna door DVDRebuilder laten encoden voor het beste resultaat. Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb.
- met decrypter beide zijden van de flipper als iso file weggeschreven;
- in DVDShrink de eerste iso geladen en alleen de hoofdfilm geselecteerd;
- daarna de tweede iso geladen en ook alleen de hoofdfilm geselecteerd;
- onnodige streams weggevinkt zodat alleen Engels (sound) en Dutch (subtitle) blijven staan;
- het geheel als file weggeschreven naar HD, zonder compressie natuurlijk.

DVDRebuilder geopend maar dan zie ik twee Titles waaruit ik moet kiezen. Ik had gehoopt er maar 1 te zien.

Met DVDShrink kan ik het geheel wel probleemloos laten transcoden en aansluitend op een DVD branden, maar dan heb ik wel een compressie van 65%.

Ik heb ook geprobeerd met DVDRemake Pro beide delen samen te voegen (niet met de merge optie maar handmatig) maar dan gaat alleen de eerste helft goed en halverwege de film krijg ik een menu te zien wat niet de bedoeling is. Ik heb de manuals van de makers van DVDRemake Pro hiervoor gebruikt.

Ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden, ik zeg er wel bij dat ik geen expert ben op het gebied van DVD structuren. Pgcedit is me te ingewikkeld bijvoorbeeld, tenzij iemand het helder en stap voor stap uitlegt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
In dit draadje op Doom9.org vind je een paar methodes. Even eenvoudig zijn ze niet allemaal, maar dat komt omdat een DVD nou eenmaal niet eenvoudig in elkaar zit.
Meer dan dit opstapje kan ik je helaas niet geven aangezien ik zelf geen flippers (DVD10 en/of DVD18) heb...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DeeD2k2 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:26:
In dit draadje op Doom9.org vind je een paar methodes. Even eenvoudig zijn ze niet allemaal, maar dat komt omdat een DVD nou eenmaal niet eenvoudig in elkaar zit.
Thanks, interessant draadje. Ook daar vinden ze eigenlijk de DVDShrink methode het makkelijkst, al zit je wel met een zwart gat van ongeveer 3 seconden in het midden van de film, op het punt waar de originele DVD omgedraaid moet worden.
Ene 2Cool had het nog over een methode met Vobblanker 1.6.0.4 en dat wil ik nog wel eens proberen, zodra ik die gevonden heb. Het schijnt alleen maar met deze ene (oude) versie te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Henk315 heeft versie 0.18 van zijn HC encoder uitgebracht de 29e. Nu heb ik lekker een reden om een nieuwe versie uit te brengen. Die lag trouwens al poosje te wachten. Installeert nu beetje anders zodat het werkelijk voor alle talen, inclusief het gekke Frans met zijn accentjes op de letters (zelfs in het register van Windows en het pad van het start menu).
Helaas staat deze nieuwe versie op een laptop met een kapot lcd scherm.. nog even geduld dus.

Enkele gebruikers vroegen in de meuktracker waarom ik geen installatiesetup gebruik...
Ik zal geen 'echte' installer zoals Inno Setup gebruiken omdat dat juist nooit de intentie is geweest van dit pakketje. Het is altijd bedoelt als 1-klik installer. Wie het per se op een andere locatie dan %programfiles% wil installeren zal vaker moeite doen bij de installatie van andere programma's, daar kiest diegene dus zelf voor dus voor diegene hoeft het niet 1-click te zijn.

In elk geval weet ik met deze nieuwe installer zeker dat hij op Windows2000, XP en Vista >:) werkt en zal werken. Maakt het updaten in de toekomst oersimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, een vraagje (ik weet niet zeker of hier thuishoort, maar de grootste kans is dat men in dit topic het weet):

We hebben allemaal wel eens zo'n "scene-release" gezien. Maar nu vraag ik me af hoe die luitjes nu een 30 seconden lange sample inclusief origineel geluid maken. Ik zou op dit moment niet weten hoe ik een willekeurige 30 seconden "cut-scene" uit een DVD pik ?

Weet iemand hoe dit wss wordt gedaan (dus het maken van een .VOB met een willekeurige 30 seconden uit een DVD) ?

Laat je bij antwoorden niet hinderen over wel,- of niet aanwezig zijn van een bepaalde tool of applicatie (al heb je het over Scenarist)
Ik ben gewoon op zoek naar de mogelijkheden cq. het antwoord ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip
vob edit :)
http://mpucoder.kewlhair.com/Derrow/ (site is momenteel down) alhoewel je hem ook kunt downloaden op www.doom9.net, daar staan ook nog wat andere vob tools tussen die dat mischien ook wel kunnen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:20
wat nog veel makkelijker is:

als je een iso bijvb hebt gemaakt... en je rarred hem gewoon die .rar renamen naar een .vob en je hebt dan een mooie sample :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:31:
[...]

vob edit :)
http://mpucoder.kewlhair.com/Derrow/ (site is momenteel down) alhoewel je hem ook kunt downloaden op www.doom9.net, daar staan ook nog wat andere vob tools tussen die dat mischien ook wel kunnen.
Hmm, dat ga ik proberen :)

Maar ik denk dat ik met geen van beide mogelijkheden een stukje kan selecteren om te gebruiken.

Bij die laatste methode is het maar zien wel stukje het wordt (en ik betwijfel of het lukt, maar goed :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je dat gaan doen, moet je met film programma´s aan de gang. Filmmakers hebben natuurlijk ook al het ruwe matriaal liggen dus ze kunnen met film montage programma´s daar dus vrolijk mee gaan kloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, nog tijdje geduld ofzow . . . dan kan iedereen die een beetje AviSynth kan scripten het ook. Want V3.0 ondersteunt dan ook AC3 etc :)

Dan is het alleen nog maar
Trim (Frame_start,Frame_end)

klaar :)

En dan dat simpele scriptje openen in met VOBmux ofzowiets ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook gewoon met dvd shrink een klein stukje eruitknippen. dat als dvd saven, dan gewoon de vob eruit halen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t w00t en nog eens w00t :D

Voor iedereen die een beetje wat doet met AviSynth, en specifiek het FFT3D filter:

Ga gebruik maken van de GPU versie van dit filter (en gebruik een fikse graka). In vergelijking met de "niet GPU" versie van dat filter is de GPU-versie meer dan 300% sneller . . . 3x zo snel dus :o

Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk gebruik maken van GPU filters vanaf nu. Man, wat een speedup :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:09:
w00t w00t en nog eens w00t :D

Voor iedereen die een beetje wat doet met AviSynth, en specifiek het FFT3D filter:

Ga gebruik maken van de GPU versie van dit filter (en gebruik een fikse graka). In vergelijking met de "niet GPU" versie van dat filter is de GPU-versie meer dan 300% sneller . . . 3x zo snel dus :o

Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk gebruik maken van GPU filters vanaf nu. Man, wat een speedup :)
Ik heb ff loopen googlen, maar kom er niet achter met welke graka dit kan, heb je mischien een link naar een guide hiervoor? Ben nog niet zo heel bekend met avisynth en ken fft3d al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:27:
[...]

Ik heb ff loopen googlen, maar kom er niet achter met welke graka dit kan, heb je mischien een link naar een guide hiervoor? Ben nog niet zo heel bekend met avisynth en ken fft3d al helemaal niet.
Zie: http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?f=33 en www.avisynth.org voor AviSynth in het algemeen.

En zie http://forum.doom9.org/showthread.php?t=89941 voor FFT3DGPU

Maar, het is iets waar je eventjes voor moet gaan zitten. Aan de andere kant, avisynth is het meest veelzijdige video-tool die er bestaat imo :)

Mgoed, om je geinteresseerd te houden; FFT3D filter is een beeldruis filter, die vrijwel geheel lossless werkt. De beeldkwaliteit blijft dus heel erg goed na het filteren. Dit in tegenstelling to meeste andere filters, die het beeld een beetje "smoothen" / vervagen.

Ik gebruik dit filter dus bijna altijd als laatste in mijn AviSynth script, om alle onstane beeldruis (door bewerkingen) weer helemaal te verwijderen. Resultaat is een helemaal schoon plaatje :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool thx! :) Ik ga me er vanavond eens in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:58:
cool thx! :) Ik ga me er vanavond eens in verdiepen :)
Wellicht is deze link ook interessant dan:
http://www.afterdawn.com/...ive/avisynth_tutorial.cfm

Daarin wordt verwezen naar een AviSynth script editor. Da's best een handig ding volgens mij. Ik ga daar ook eens mee spelen, want tot nu toe klop ik mijn scriptjes met het kladblok in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Hallo DVD-experts,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een foto-dvd in elkaar gedraaid met diverse slideshows, een paar menu's en nog wat extra's. Eén van de extra's heeft een 5.1 geluidsspoor terwijl de rest stereo is. Zoals de meesten van jullie weten kan je per audiospoor maar één soort audio hebben, dus geen stereo en 5.1 door elkaar. Nu heb ik overal de muziek in audiospoor 0 gezet (stereo), en bij de extra zit het 5.1-geluid in audio 1. Aangezien ik het hele zooitje met Sonic ReelDVD geauthored heb, kan ik geen gebruik maken van pre- en postcommands.

:? Wat heb ik?
Een werkende DVD, met Jazco2nd's pakket geresized om op een single layer te passen, met de volgende bestanden in de VIDEO_TS dir:
code:
1
2
3
4
5
6
7
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB

:? Wat wil ik?
Bij het kiezen van de bewuste extra de audio track wijzigen naar het tweede audiospoor (5.1), en na afloop terugwijzigen naar de hoofdaudio (stereo).

:? Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb met IfoEdit pre- en postcommands toegevoegd aan VTS_01_0.IFO, maar als ik save druk krijg ik de melding dat de Ifo end sector niet in orde is. Heb wat gespeeld met de VOB Extra's van IfoEdit maar het resultaat was dat ik mijn menustructuur kwijt was (niet wenselijk).

Wie weet er genoeg van IfoEdit om me hier doorheen te loodsen, want ik kom er niet uit! 8)7

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:58:
[...]

Wellicht is deze link ook interessant dan:
http://www.afterdawn.com/...ive/avisynth_tutorial.cfm

Daarin wordt verwezen naar een AviSynth script editor. Da's best een handig ding volgens mij. Ik ga daar ook eens mee spelen, want tot nu toe klop ik mijn scriptjes met het kladblok in.
He cool thx :)

Das idd reuze handig, geen notepad meer. Ik begin het nu aardig onder de knie te krijgen, raad iedereen het dan ook aan, zoveel mogelijkheden, er gaat een nieuwe wereld voor me open :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:04
@Jan Pedaal volgens mij moet je eens kijken naar Pgcedit vind ik duidelijker als IFOedit.
Ben er zelf niet erg bekwaan in maar als je de zelf weet welke commando's je moet gebruiken om over te wippen naar het andere spoor kom je een heel eind.
Je kan met PGC Edit meteen zien of het werkt en er wordt automatisch een backup gemaakt met de oude ifo's.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinojo123 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:17:
@Jan Pedaal volgens mij moet je eens kijken naar Pgcedit vind ik duidelijker als IFOedit.
Ben er zelf niet erg bekwaan in maar als je de zelf weet welke commando's je moet gebruiken om over te wippen naar het andere spoor kom je een heel eind.
Je kan met PGC Edit meteen zien of het werkt en er wordt automatisch een backup gemaakt met de oude ifo's.
Succes
Ja dat lijkt mij ook een betere keuze, ifoedit is een erg ingewikkeld programma, waar je heel wat kennis voor nodig hebt. Trouwens op www.doom9.net staan wel een paar guides met ifoedit, mischien heb je daar wat aan ? (als je daar nog niet gekeken had, site is vrij bekend :) ) Ook in het forum kun je daar heel wat veel voorkomende vragen over ifoedit vinden , succes :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik ben eigenlijk op zoek naar een freeware alternatief voor DVD shrink. En dat net zo simpel werkt. Iemand ideeen?

DVD shrink werkte tot voor kort perfect maar helaas loop ik tegen errors aan waartegen een herinstallatie niet helpt.Vreemd eigenlijk dat nero niet gewoon een beetje shrinken kan.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Nero Recode kan prima een DVD shrinken hij kan hem alleen niet encrypten.
Daarvoor moet je AnyDVD laten draaien op de achtergrond.
Welke foutmeldingen krijg je zoal DVDShrink is zo stabiel als het maar kan.

[ Voor 23% gewijzigd door pinojo123 op 16-05-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bombadil schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:46:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een freeware alternatief voor DVD shrink. En dat net zo simpel werkt. Iemand ideeen?

DVD shrink werkte tot voor kort perfect maar helaas loop ik tegen errors aan waartegen een herinstallatie niet helpt.Vreemd eigenlijk dat nero niet gewoon een beetje shrinken kan.
gewoon de dvd naar iso rippen met dvd decrypter, mounten in deamon tools, en dan kan je perfect een dvd shrinken met nero. Of zoals hierboven, anydvd, alhoewel dat programma niet gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:30:
[...]
Ja dat lijkt mij ook een betere keuze, ifoedit is een erg ingewikkeld programma, waar je heel wat kennis voor nodig hebt. Trouwens op www.doom9.net staan wel een paar guides met ifoedit, mischien heb je daar wat aan ? (als je daar nog niet gekeken had, site is vrij bekend :) ) Ook in het forum kun je daar heel wat veel voorkomende vragen over ifoedit vinden , succes :Y)
Met PGCEdit is het inderdaad meteen gelukt!! Ik had wel wat Ifoedit guides bekeken maar dat programma is een stuk lastiger ja. Tnx pinojo123 en Trance-Hill! :7

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

pinojo123 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:32:
Nero Recode kan prima een DVD shrinken hij kan hem alleen niet encrypten.
Daarvoor moet je AnyDVD laten draaien op de achtergrond.
Welke foutmeldingen krijg je zoal DVDShrink is zo stabiel als het maar kan.
Invalid data in .....VOB
Maar WMP en VLC spelen zonder problemen het gemounte geheel af.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:04:
gewoon de dvd naar iso rippen met dvd decrypter, mounten in deamon tools, en dan kan je perfect een dvd shrinken met nero. Of zoals hierboven, anydvd, alhoewel dat programma niet gratis is
Ik kom er niet uit met nero (versie 6 full). Ik heb gemount maar als ik DVD copy wil dan komt nero klagen over onvoldoende ruimte op de DVD-R. Hoe maakt ik Nero wijs dat dat "Reencoden" moet gebeuren.?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
bombadil schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:12:
[...]

Invalid data in .....VOB
Maar WMP en VLC spelen zonder problemen het gemounte geheel af.

[...]

Ik kom er niet uit met nero (versie 6 full). Ik heb gemount maar als ik DVD copy wil dan komt nero klagen over onvoldoende ruimte op de DVD-R. Hoe maakt ik Nero wijs dat dat "Reencoden" moet gebeuren.?
NeroRecode is een programma van nero om DVD's te comprimeren.
Maar misschien heb je hier wat aan (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet, het is niet (helemaal) het juiste topic.

Maar ik ben op zoek naar een niet al te moeilijk boek over Sonic Scenarist , beetje niveau "for Dummies" (overigens zijn de meeste For dummies boeken helemaal niet slecht ;) )

Ik kan zo'n boek helemaal niet vinden. Misschien weet iemand die dit leest iets (te vinden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 10:17
Dat is een flinke lap tekst om door te lezen hier, haha. :) Maar goed, ik wil als echte filmfreak natuurlijk net als jullie gewoon goede back-ups van mijn films kunnen maken (mijn 4disc LOTR beginnen beschadigd te raken... :( ) Nu wil ik dus alleen de hoofdfilms (2dvd's), zonder extra's e.d. kopiëren. Deze zijn zo rond de 6gig. Ik hoop dat door de menu's weg te halen, en meerdere talen ondertitels ik deze kan terugbrengen tot zo'n 4.5gig.

Nu heb ik ontzettend veel guides e.d. doorgelezen hier en op doom9, maar toch ben ik benieuwd wat jullie mij als beginner aan zouden raden. Laten we zeggen dat de beschikbare programma's het probleem niet zullen zijn.. O-) en mijn pc (athlon3200+, 1gig ddr, 250gig hd)) snel genoeg is. De volgende stappen dus:

1. Rippen naar schijf (dvdshrink?), automatisch de beveiliging weg halen, is natuurlijk erg belangrijk (anydvd in de achtergrond?)
2. Zoveel mogelijk extra's en ondertitels weghalen, menu's vereenvoudigen (vooral dit lijkt me moeilijk) om ruimte te besparen. Eventueel heb ik er ook geen enkele moeite mee om de menu's in hun geheel te schrappen, wanneer me dit de tijd van het recoden kan schelen. Zoals ik al zei geef ik weinig om de extra's, ze verpesten al snel de magie van een goede film....
3. Als het dan nog te groot is > recoden. Is het echt de moeite waard om hier 10uur de pc voor te laten snorren, of zijn de nieuwe manieren nu voortaan zo goed dat je beter hiervoor kunt kiezen? De starpost is toch ook al weer ruim een jaar oud...

Ik hoop dat jullie me een zetje in de juiste richting kunnen geven, of anders de bevesting dat een bepaalde guide gewoon nog steeds de juiste manier is. Het zou gewoon jammer zijn wanneer mijn back-ups later stukken beter hadden gekunnen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
1. gewoon dvddecrypter
2. met dvdshrink in reauthor-mode alleen de hoofdfilm en de gewenste talen en ondertitels (EN en NL alleen gok ik :) )
3. Dvd-rebuilder, en 10u voor zo'n film is idd wel de moeite ja! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Fire69 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:25:
1. gewoon dvddecrypter
2. met dvdshrink in reauthor-mode alleen de hoofdfilm en de gewenste talen en ondertitels (EN en NL alleen gok ik :) )
Vielen dank ;) Nu heb ik wel een klein vraagje over dvddecrypter; bij tools>settings>css, wat zijn dan de juiste instellingen om de beveiligng zoveel mogelijk te ontwijken? Hij staat nu standaard op 'i/o key-exchange->brute force' En moet ik verder aan de instellingen nog iets veranderen voordat ik ga rippen? In de doom9 guide staat hier nl. niets over vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
gewoon laten staan, normaal moet je die dingen niet veranderen.
Zoveel mogelijk ontwijken? Als hij geript is, is de CSS eraf en daarmee is de kous af hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Fire69 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:25:
1. gewoon dvddecrypter
Natuurlijk wel even de groote van je backup veranderen naar 8GB o.i.d. zodat er no compression op je DVD toegepast wordt.
Ondertitels haal ik nooit weg die nemen meestal maar een paar MB in beslag.
Wel handig is als je in reauthor mode aan de linkerkant op de film rechtermuisklikt kan je aangeven welke taal en ondertiteltaal als default moet aanstaan.
Anders kan het nog wel eens gebeuren als je de DTS hebt wegehaald dat het DTS spoor evengoed nog als default staat, en je dus geen geluid krijgt als je de DVD afspeelt.
Ik zelf zou ook voor DVD-RB gaan, ik heb hier zelf ook een copy liggen van de LOTR met DVD-RB omgezet, kwaliteit is super bijna niet van het origineel te onderscheiden.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Zojuist dus alles keurig naar de schijf geript... :) Nu heb ik via de handleiding van doom9 uitgevonden hoe ik alleen de hoofdfilm e.d. eruit kan halen. Maar nu zit ik nog met een probleempje betreffende de geluidsstreams...

De beschikbare streams zijn Dolby Digital en DTS. Nu is de stereo hier gewoon errug goed (quadral shogunnetjes... :9 ) dus de kwaliteit is wel belangrijk.

Stel ik kies alleen voor het DTS signaal; wordt er dan geen geluid weergegeven wanneer de film met het geluid over de TV gekeken wordt? En met dolby digital wel? Er staat namelijk geen 2channel stream op.. :? Wanneer ik voor beide signalen kies, moet ik hem zo rond de 20% (=80%van oorspronkelijke groote) gaan compressen, en dan gaat de kwaliteit er denk ik aan (wat is eigenlijk nog acceptabel?)

Dus voor welke oplossing kiezen jullie meestal?

[ Voor 3% gewijzigd door Isaja op 22-05-2006 16:12 . Reden: 80-2- :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is heel erg persoonlijk. In mijn geval zou het erg van de apparatuur afhangen. Als je een DVD-speler of receiver hebt die goed multichannel naar stereo om kan zetten, zou ik de DTS track houden. dan kan je bij anderen, die bijvoorbeeld een surroundsetje hebben, nog wel genieten van surround geluid.
Heb je echter gene van beide, dan zou ik de stereo track houden. Simpelweg omdat je anders thuis niets aan de DVD hebt.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat het resultaat 80% kleiner is dan het origineel. Dan moet je er namelijk we heel veel bij laten staan. Als er 80% overblijft, zou ik gewoon beide tracks houden. Dat is namelijk geen probleem voor een goede encoder zoals CCE of HC. In een aantal gevallen zie je er zelfs niets van.
Ik zou de back-up trouwens met IfoEdit maken. Die heeft een erg eenvoudige author-mode waarmee je een DVD met enkel de film kunt maken. Als encoder zou ik dan HC gebruiken. Deze heeft onder andere een ingebouwde bitrate caluclator, wat het gebruik ook een stuk makkelijker maakt. Je hoeft slechts de grootte van het uiteindelijke videobestand in kilobytes op te geven. Die reken je als uit door van de capaciteit van de DVD 1 à 2% (overhead) en de grootte van alle audio- en ondertitelsporen af te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
DeeD2k2 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:37:
Dat is heel erg persoonlijk...... tekst I.
Dus je zou het erop houden om gewoon beide (DTS+Dolby) te houden... Lijkt me eigenlijk een beetje overdreven. Valt enkel DTS dan niet meer in stereo te luisteren op een cheap-ass spelertje dat direct op de tv is aangesloten? Dan zou dit met Dolby toch ook zo zijn, aangezien er geen gewone stereo stream op de dvd staat, enkel DD en DTS...

Ifoedit; in de guide van doom9 staat dat je eerst moet en/recoden voordat je hiermee aan de slag gaat. Lijkt me niet gezien de reacties hier? Het is echter wel een programma wat iets (heel wat) ingewikkelder is dan dvdshrink, dus ben ik benieuwd waarom het dan zoveel beter is dan dvdshrink? (overtuig me en ik ga mijn best er op doen ;) )

Hierna dus encoden met HC, hierbij moet hij als input een .d2v of .avs hebben. Kan dit zo worden opgeslagen in ifoedit/dvdshrink, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Isaja schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:02:
Dus je zou het erop houden om gewoon beide (DTS+Dolby) te houden... Lijkt me eigenlijk een beetje overdreven. Valt enkel DTS dan niet meer in stereo te luisteren op een cheap-ass spelertje dat direct op de tv is aangesloten? Dan zou dit met Dolby toch ook zo zijn, aangezien er geen gewone stereo stream op de dvd staat, enkel DD en DTS...
Je geeft aan dat kwaliteit belangrijk is en je over een goede/hoogstaande stereoset beschikt. Dan ga ik er dus niet van uit dat je genoegen neemt met de conversie van een goedkoop spelertje. (Om maar over het gebruik van de DAC van dat ding te zwijgen.) Met behoud van de kwaliteit in het achterhoofd, zou ik er daarom voor proberen te zorgen dat er zo min mogelijk door de goedkope hardware gedaan hoeft te worden en dus een stereo-track behouden.
Ifoedit; in de guide van doom9 staat dat je eerst moet en/recoden voordat je hiermee aan de slag gaat. Lijkt me niet gezien de reacties hier? Het is echter wel een programma wat iets (heel wat) ingewikkelder is dan dvdshrink, dus ben ik benieuwd waarom het dan zoveel beter is dan dvdshrink? (overtuig me en ik ga mijn best er op doen ;) )

Hierna dus encoden met HC, hierbij moet hij als input een .d2v of .avs hebben. Kan dit zo worden opgeslagen in ifoedit/dvdshrink, of zie ik iets over het hoofd?
Lees het stukje dat je nu leest nog eens goed door. Zie je nu niet dat je het precies verkeerd om hebt getypt? ;)
IfoEdit maakt de uiteindelijke DVD. Alle input voor dat programma moet dus al klaar zijn. Daar valt natuurlijk het recoden onder. Dit doe je met HC. (Samengevat: Eerst rippen en demuxen met DVDDecrypter, dan recoden met HC en tenslotte authoren/afmaken met IfoEdit.) Het grote voordeel hiervan is dat je alles zelf doet en dus zelf voor 100% over de kwaliteit kunt waken. Het nadeel hiervan is dat het wel wat werk kost en je er, helemaal de eerste keer, even goed voor moet gaan zitten.
Je vroeg tenslotte ook:
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaja schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:04:
Zojuist dus alles keurig naar de schijf geript... :) Nu heb ik via de handleiding van doom9 uitgevonden hoe ik alleen de hoofdfilm e.d. eruit kan halen. Maar nu zit ik nog met een probleempje betreffende de geluidsstreams...

De beschikbare streams zijn Dolby Digital en DTS. Nu is de stereo hier gewoon errug goed (quadral shogunnetjes... :9 ) dus de kwaliteit is wel belangrijk.

Stel ik kies alleen voor het DTS signaal; wordt er dan geen geluid weergegeven wanneer de film met het geluid over de TV gekeken wordt? En met dolby digital wel? Er staat namelijk geen 2channel stream op.. :? Wanneer ik voor beide signalen kies, moet ik hem zo rond de 20% (=80%van oorspronkelijke groote) gaan compressen, en dan gaat de kwaliteit er denk ik aan (wat is eigenlijk nog acceptabel?)

Ik heb wel eens een DVD-Rebuilder + CCE reencode gedaan tot ca. 65% (uiteindelijk iets van 3 Mbps bitrate) en zelfs dat geeft nog een prima resultaat. Dus als je een goede encoder inzet gaat het gewoon goed.

Zowiezo neemt DTS een stuk meer ruimte in dan DD, dus als je echt voor de de video-kwaliteit gaat, is een DD track handiger. En als je daarbij zelf vindt dat de DD 2.0 track (stereo dus) meer dan goed genoeg is, dan houdt je die. Scheelt best een hoop ruimte, en dus uiteindelijk weer video-bitrate.

En wat dat betreft zou ik persoonlijk dus zowiezo geen LPCM track nemen, want die zijn helemaal ruimtevretend.

Dus ja, je moet kiezen; Waar wil je hem gebruiken, zijn daar meestal wel DD/DTS decoders voorhanden ? Is daar wel/niet meestal een meerkanaals setup aanwezig (5.1) of is het daar meestal alleen Stereo ? Als je dat eventjes bedenkt, kom je er wel uit denk ik.

En wat jouw project betreft, dat kan je allemaal prima met DVD-RB doen imo:)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ok!

iets anders: heeft wel gedeeltelijk met dit topic te maken.

ik wil bijvoorbeeld drie goede films van schwarzenegger op 1 dvd plaatsen. Ik was heel druk bezig met converten naar SVCD en dan later weer van SVCD naar DVD (waarbij iedere film dan ongeveer 1500 mb ruimte op de dvd krijgt).

Nu ik zit na te denken: kan ik niet bijvoorbeeld met dvd shrink een dvd gewoon compressen tot 1500 MB? Levert dat ook nog dezelfde kwaliteit op ten op zichte van DVD -) SVCD -) DVD ?? Ik ben hier wel benieuwd naar.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DVDShrink heeft een reathor mode. daarmee kan je van meerdere bronnen één DVD maken. Echter raad ik je af 3 films op 1 DVD te zetten. Daar zijn ze gewoonweg te klein voor. Ik ga eigenlijk nooit veder dan 5 uur per layer (4,5 GB). Daarnaast is transcoding, dat DVDShrink gebruikt, niet geschikt voor zulke hoge compressie. Waarschijnlijk zal je niet veel meer dan blokjes overhouden, helemaal bij (snelle) actie.
Als de reathor mode van DVDShrink ook een ongecomprimeerde output kan geven, kan je dat vervolgens door een programma als DVD-RB laten verkleinen, anders zal je zelf de nieuwe DVD in elkaar moeten zetten. Kijk daarvoor eens tussen Doom9's DVD authoring guides of speel eens wat met het gratis DVDPlanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
DeeD2k2 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:41:
DVDShrink heeft een reathor mode. daarmee kan je van meerdere bronnen één DVD maken. Echter raad ik je af 3 films op 1 DVD te zetten. Daar zijn ze gewoonweg te klein voor. Ik ga eigenlijk nooit veder dan 5 uur per layer (4,5 GB). Daarnaast is transcoding, dat DVDShrink gebruikt, niet geschikt voor zulke hoge compressie. Waarschijnlijk zal je niet veel meer dan blokjes overhouden, helemaal bij (snelle) actie.
Als de reathor mode van DVDShrink ook een gecomprimeerde output kan geven, kan je dat vervolgens door een programma als DVD-RB laten verkleinen, anders zal je zelf de nieuwe DVD in elkaar moeten zetten. Kijk daarvoor eens tussen Doom9's DVD authoring guides of speel eens wat met het gratis DVDPlanner.
OK! das dan duidelijk. Het ging mij vooral om het verschil tussen:

Rippen van DVD naar SVCD (van 1500 MB) ---> vervolgens meerdere SVCD op 1 DVD
en
Rippen van DVD direct reauthoren naar kleiner (van 4.5 GB naar 1500 Movie)

Ik ben op de hoogte van het grote kwaliteitsverlies. Maar het ging me vooral in het verschil bij de bovenstaande methoden.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
[...]

DVDShrink ook een gecomprimeerde output kan geven[...]
Ongecomprimeerd veronderstel ik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dank voor de, terechte, correctie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Als je nog meer compressie wilt toepassen is Half D1nog een leuke optie in DVD-RB, is vergelijkbaar met SVCD maar dan voor DVD.
Ik gebruik het zelf vaak voor de Extra's maar je kunt het ook op alle titels toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Als de reathor mode van DVDShrink ook een ongecomprimeerde output kan geven, kan je dat vervolgens door een programma als DVD-RB laten verkleinen, ...
Precies, op deze manier doe ik het ook sinds een paar weken. Met andere programma's wilde het me nog wel eens overkomen dat, terwijl ik alleen dacht de hoofdfilm te verwerken, toch nog kleine snippertjes ongewenst materiaal aanwezig bleef, vooral aan het begin. Je moet dan denken aan FBI-warnings, reclame voor THX en dergelijke. Ik heb gemerkt dat die tussenstap via DVDShrink, ook al laad je alleen de hoofdfilm en schrijft die ongecomprimeerd weer weg, wat op het eerste gezicht overbodig lijkt, toch handig is om dat ongewenste materiaal weg te krijgen. Dit kan ook wel met andere programma's natuurlijk, maar die vind ik moeilijker dan DVDShrink.

En daarna inderdaad via DVD-Rebuilder laten encoden voor het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Goed... Eindelijk klaar met de tentamens, dus tijd om dvd's te leren Bacuppen :)

Na mijn vragen op de vorige pagina, zit ik toch nog met een paar dingen;

1. De Audio

Vaak zijn dit drie soorten
- Stereo (2channel)
- Dolby digital (5.1)
- DTS (idem)

Zijn dit nu drie losse streams, of zijn de DD en de stereo dezelfde stream die bij stereogebruik gewoon omgezet word naar Stereo (2channel). In dat geval zou de keuze dus zijn: DD+DTS Behouden. Anders word het Stereo+DTS Behouden

2. Recoden

Het komt waarschijnlijk nogal slecht over bij me, maar ik begrijp dit nog steeds niet.. :? (excusez moi) Naar mijn idee Rip je eerst de DVD met DVDdecrypter (losse bestanden), selecteer je daarna alleen de hoofdfilm (Bijv met dvdshrink, DVD-rb), en laat je deze hierna recoden, waarna je die video_ts uiteindelijk brand!

Nu word er op de volgende pagina gezegd dat je na het rippen moet recoden, en daarna pas menu's en andere streams kunt gaan verwijderen. Wat is hier het nut dan van.. Lijkt me dubbel op om extra's die je weg gooit eerst te recoden, en je gaat ook nog eens onnodige extra compressie toepassen. (waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd begrepen, maar goed :+ )

3. Beveiliging

Dvd's die het 'Copy Protected' logo hebben, worden deze er door DVD-decrypter al afgehaald, of moet je hier toch echt met een ander progje aan de slag? (DVDfab...)

Natuurlijk zijn enkele van bovenstaande vragen misschien wel dubbel op, maar het lijkt me voor iedereen (including me) nuttig als deze echt duidelijk beantwoord worden... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Isaja op 04-06-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dvd-decrypter wordt al poosje niet meer ontwikkeld en werkt niet met nieuwe beveiligingen dus gebruik je dvdfab decrypter die trouwens een stuk simpeler is en alleen dat taakje doet.
dat is dus het rippen naar harddisk.
dan kun je audio en subs en evt andere onderdelen uitvinken, en vervolgens het recode proces starten.

dolby 5.1, dolby 2.0 en DTS zijn allemaal apart, kosten allemaal dus ruimte. DTS is beste kwaliteit maar dan moet je ook apparatuur hebben die het afspeelt en waarschijnlijk hoor je niet met alle apparatuur en speakers het verschil met dolby 5.1. Stereo spreekt voor zich.

ik heb weer beetje meer tijd. wil de nieuwe versie graag deze week nog releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Wat is er ingewikkeld aan DVD-Decrypter? :P

Kan DVDFab ook recoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Jazco2nd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:17:
dvd-decrypter wordt al poosje niet meer ontwikkeld en werkt niet met nieuwe beveiligingen dus gebruik je dvdfab decrypter die trouwens een stuk simpeler is en alleen dat taakje doet.
dat is dus het rippen naar harddisk.
dan kun je audio en subs en evt andere onderdelen uitvinken, en vervolgens het recode proces starten.

dolby 5.1, dolby 2.0 en DTS zijn allemaal apart, kosten allemaal dus ruimte. DTS is beste kwaliteit maar dan moet je ook apparatuur hebben die het afspeelt en waarschijnlijk hoor je niet met alle apparatuur en speakers het verschil met dolby 5.1. Stereo spreekt voor zich.

ik heb weer beetje meer tijd. wil de nieuwe versie graag deze week nog releasen.
Oke bedankt!

Ik lees zo tussen de lijnen door dat jij dvdfab dus ontwikkeld ;) Ik zal het anders idd eens gaan gebruiken, alhoewel ik moet zeggen dat ik dvddecrypter tot nog toe perfect vind werken.

Het audio verhaals is me nu ook duidelijk. Maar met welk programma kan ik dan het beste alle ongewenste zooi er uit halen, en daarna recoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 18:27
Volgens mij maakt hij DVD Rebuilder Easy ;) Het is mij echter nog niet echt duidelijk: DVD Rebuilder Easy installeert toch alleen de programma's en zet de one-click mode aan. Of doet het nog meer :?

En ik gebruik DVD Shrink om alle zooi eruit te halen. DVDfab (of hoe het ook heet) kan volgens mij backupt de hele DVD. En DVD Rebuilder kan wel zooi weghalen, maar bij DVD Shrink kun je ook tegelijk een preview zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bhai op 06-06-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Zojuist met dvdfab een dvd naar schijf geript, deze is maar 4,1gb groot, dus kan meteen gebrand worden. (en nu zijn wel alle beveiligingen er af ;) )

Ik denk dus even snel met nero te branden; niet dus. Ik heb nero 7 premium Nl. versie. Wanneer ik data dvd kies, en de audio+video ts toevoeg krijg ik de mededeling van nero dat dit niet goed zal gaan, en dat ik naar de dvd sectie moet. Hier kom ik echter telkens weer bij de recode opties e.d. uit, terwijl ik gewoon heel simpel de dvd wil branden...

Iemand antwoord welke optie ik nu in nero moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Isaja schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:44:
Iemand antwoord welke optie ik nu in nero moet kiezen?
Je moet geen data dvd kiezen, maar video dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
grun schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:34:
[...]

Je moet geen data dvd kiezen, maar video dvd.
Staat trouwens ook vetgedrukt in de EasyGuide ;)
Ik heb DVDfab decrypter niet gemaakt, maak alleen het Easy Installer pakketje.
En daar is nu eeindelijk een nieuwe versie van.

DVD-ReBuilder Easy Installer 6/2006 (silent installer!)

Duurde zoolang omdat ik weinig tijd had en ook graag meer wilde leren over INF installaties, batchfiles en 7zip sfx om de installatie zo simpel en efficient mogelijk te houden, en ervoor te zorgen dat de snelkoppelingen bij alle Windows talen werken.
Check de site en gebruik de -h of -? switch voor meer info.

EDIT: heb ook topic op doom9 gemaakt... zet later nog een linkje op de site en in de Guide.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 14-06-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Er is in DVD-Rebuilder (setup) geen path aanduiding naar HC Encoder, bij mij werd in het startmenu ook geen icons neergezet....

Edit:

tip:
In de setup van Rebuilder kan je ook aangeven dat nederlandse ondertiteling niet verwijderd moet worden!

[ Voor 33% gewijzigd door Coyote76 op 14-06-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Coyote76 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:10:Er is in DVD-Rebuilder (setup) geen path aanduiding naar HC Encoder
Ik schrok al, dat zou ik erg slordig vinden van mezelf.. maar het klopt wel!
Het path naar HC encoder staat wel in het instellingenbestandje van DVD-ReBuilder. In de Setup moest je het vroeger bij Quenc invullen denk ik maar al een poosje niet meer. De officiele installer van dvd-rebuilder doet het ook precies zo als je tijdens setup aangeeft dat je HC encoder wil gebruiken.
bij mij werd in het startmenu ook geen icons neergezet...
Het duurt een aantal seconden nadat het pdf bestand is geopend voordat de snelkoppelingen daadwerkelijk zichtbaar zijn in het Startmenu.
In de setup van Rebuilder kan je ook aangeven dat nederlandse ondertiteling niet verwijderd moet worden!
Aangezien ik het nu ook op engelse forums (en zelfs 1 Russische :9) promoot, zal ik dat niet standaard aanvinken bij de easy installer. Gewoon alles standaard verwijderen en dan kun je bij het openen van de filmbestanden aangeven welke je wil behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 15-06-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Een heel hoop opgehelderd... alleen die icons kwamen echt niet in het startmenu terecht bij mij....

Edit: install opnieuw gedaan en de shortcuts kwamen nu wel, maar na het sluiten van het pdf-bestand... probleem dus opgelost :)

[ Voor 41% gewijzigd door Coyote76 op 15-06-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik heb een probleem met een DVD.

Ik wil deze backuppen, maar als ik dit met DVD Shrink doe dan zegt het dat deze DVD een "invalid navigation source" heeft. Dat komt omdat deze DVD een vob file (~40 kb) mist. Deze DVD doet het wel gewoon!

Ook andere programma's geven foutmeldingen.

Heeft iem. enig idee hoe ik toch de main movie hieruit kan opslaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jazco2nd je kan ook gewoon DVD (geen fab) decrypter in combinatie met AnyDVD (nieuwste) gebruiken. Werkt dan wel met de nieuwste beveiligingen en die gewone dvd decrypter ript nog altijd erg goed vind ik. Ben niet zo kapot van DVD fab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Mooi programmatje dat DVD-RB easy, ben ik heeel blij mee.. _/-\o_

Ik rip dus eertst met dvd-fab, en daarna branden via nero. Ik ben alleen nog niet toegekomen aan het recoden, aangezien ik nog niet helemaal door heb hoe ik nu het beste alleen de hoofdfilm kan loshalen... De volgende manier zou ik nu gebruiken; klopt deze?

Nu heb ik dus de gehele dvd op schijf, deze open ik met dvd-shrink, dan de re-author mode.
Dan kies ik onder het kopje 'Main movie' alleen de hoofdfilm. Nu heeft bijv. starwars3 daar 2 bestanden staan: title1 & title 1 (angle2). Wanneer ik deze beiden selecteer, en ongecomprimeerd toevoeg zit ik aan de 14gig..... Hoe kan dit.

Dan zou je dus alleen de hoofdfilm weer als een map moeten wegschrijven, om deze hierna met dvd-rb te kunnen recoden. Kun je overbodige audio en subs het beste in shrink of in rb al weghalen?

Ik neem aan dat je gewoon (ongecomprimeerd natuurlijk) voor backup --> (target: hard disk) moet kiezen?

Zal bovenstaande manier ervoor zorgen dat ik de hoofdfilm op de beste manier (dus zonder kwaliteitsverlies) loshaal, waarna ik deze kan laten recoden met dvd-rb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Isaja schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:39:
Nu heb ik dus de gehele dvd op schijf, deze open ik met dvd-shrink, dan de re-author mode.
Dan kies ik onder het kopje 'Main movie' alleen de hoofdfilm. Nu heeft bijv. starwars3 daar 2 bestanden staan: title1 & title 1 (angle2). Wanneer ik deze beiden selecteer, en ongecomprimeerd toevoeg zit ik aan de 14gig..... Hoe kan dit.
Kennelijk is er bij die film een aantal scenes onder een andere hoek opgenomen, maar de meeste scenes zijn in beide delen hetzelfde. Fysiek past er immers niet meer dan een kleine 9 Gb op een dubbellaags DVD.

Met jouw methode is niets mis maar je moet in DVDShrink maar een hoofdfilm selecteren en niet beide. Welke, dat hangt ervan af welke je de mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Hmmm.... Ik blijf dat hele angle verhaal in deze maar vreemd vinden, vooral aangezien de map waar de dvd-rip in staat maar 7,43gb is.

Ik zou dan ook gewoon kiezen voor de 1e titel.

Nog meer mensen die iets kunnen zeggen over de manier in mijn vorige posting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik baalde juist in het begin toen DVDfilms uitkwam dat de meeste niet Multi-Angle waren, kon je dus zelf bepalen via welke camera je naar de film keek! Je kon altijd weer terug naar de 'standaard' camera/hoek. Ik heb 2 concertDVDs die deze optie wel hebben, erg leuk..
Je moet dus even bepalen of je deze functie niet wil... ik vind het zelf wel leuk.. bij Star Wars is het zeker wel grappig.
En als je het niet wil moet je dus even uitzoeken wat de standaard angle is..waarschijnlijk gewoon 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Geeft het loshalen van de hoofdfilm in dvd-shrink zonder enige compressie enige kwaliteitverlies? Of haalt deze gewoon de benodigde bestanden er uit zonder deze op enige manier aan te passen?

Is er overigens een guide hoe een je een film over 2 dvd's kan verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een multi-angle film prima kunnen "reduceren" met DVD Rebuilder Pro, inclusief alle angles. De laatste versies daarvan doen dat prima :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Isaja schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:20:
Is er overigens een guide hoe een je een film over 2 dvd's kan verdelen?
Daar is niet echt een guide voor nodig, maar een wat ouder programma dat DVDxcopy heet. Dat maakt een 1:1 copy van een originele DVD. Het bepaalt zelf automatisch waar de film doormidden gesneden wordt, meestal op de scheiding tussen twee scenes.
Het was een commercieel programma, en het schijnt dat het tegenwoordig helemaal verboden is door de Amerikaanse filmindustrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik vraag me af waarom ik bij DVD-Rebuilder geen eigen limiet voor de te maken DVD kan kiezen :/

Stel bijv. dat ik een DVD van 3 GB wil maken, klopt het dat dit niet mogelijk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Je kan de waarde van de uit te komen grootte van een DVD verlagen door de Targetsectors in de REBUILDER.INI te veranderen.
Deze staat standaard op 2236400.(is volle DVD)
2236400/4,37=511762 per GB
511762 x 3 = 1535286
Deze file zit in de DVD-RB program files map.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
pinojo123 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:56:
Je kan de waarde van de uit te komen grootte van een DVD verlagen door de Targetsectors in de REBUILDER.INI te veranderen.
Deze staat standaard op 2236400.(is volle DVD)
2236400/4,37=511762 per GB
511762 x 3 = 1535286
Deze file zit in de DVD-RB program files map.
succes
_/-\o_ Ik ga het zometeen testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zat te denken om een paar handige Tools toe te voegen in het Easy Installer pakketje..
Toen vond ik MenuShrink... en daar staan een paar bizarre getallen... menu's van enkele gigabytes, geshrinkt tot tientallen MBs! wel raar dat een compleet menu al zoveel opvreet van een dvd. In elk geval kan het ook met Vobblanker, maar die is iets uitgebreider denk ik.
Maar dat betekent dus ook dat er wel meer dvds bestaan (dan ik had verwacht) die je niet hoeft te shrinken of rebuilden!

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 28-06-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Ik post dit even hier bij gebrek aan beter.... :P Zojuist even ontzettend geschrokken van de door mij gebrande kwaliteit, ik zit meestal zo rond de 97

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1350/test3ea.th.jpg

Dit is op 16 speeds, met verbatim mcc 004 met een benq dw1650 met bcdc firmware. Hier heb ik altijd goede resultaten mee gehad. Gebrand met nero DVD vanaf de schijf (hitachi t7k 250)
Nu begrijp ik niet al te veel van het hele pi/jitter verhaal, maar de kwaliteit wordt als 91 aangegeven, wat me toch wel ver onder de maat lijkt met deze brander/dvd's. Iemand enig idee waar dit aan te wijten valt? De brandsnelheid? Als er iemand trouwens een linkje heeft waarin wordt uitgelegt hoe het nu precies zit met het pi/jitter kwaliteitsverhaal is het altijd welkom.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Zojuist dus weer iets bijzonder fijns ontdekt: Met DVD-Shrink kun je de film gewoon in 2en delen!

In de re-author mode alleen de hoofdfilm, dan geen compressie, en dan stel je de start/end frames in. Dus heb je 30 chapters, doe je bijv. 1tm15 kiezen, die backup je, en daarna 16 t/m 30, en die backup je als disk 2. Hoppa!! En klaar. Vooral bij films van meer dan drie uur waar ik anders onder de 70% compressie schiet is dit gewoon de beste oplossing.

De volgende methode werkt voor mij gewoon perfect (enkel en alleen de hoofdfilm...)
1. rippen met Dvdfab
2. Dvdshrink, reauthor --> alleen de hoofdfilm --> geen compressie, overbodige audio en subs weg. Instellen van te preferen audio en sub.
(3. Evt. Rebuilden, je kan hier gewoon alles aanvinken omdat je alles al verwijderd/behouden hebt in shrink --> Na gemiddeld vier uur klaar, en zelfs op 70% een super-kwaliteit, geen verschil te zien met origineel)
4. Branden met Nero

Ik gebruik dus het DVDeasy rebuilder paketje (wat HC-encoder gebruikt, =top) in combinatie met dvd shrink. Misschien een idee om dit toe te voegen Jacco?

Wat ik zelf alleen nog mis, is iets om zelf hele simpele menutjes te maken. Dus je hebt bijvoorbeeld de hoofdfilm + extra 1 +extra 2, drie filmpjes in totaal dus. Dan zou ik graag een simpel menu hebben, waarin ik kan kiezen tussen die drie. Ik heb dit ooit in Nero gedaan, maar nu lukt het me dus niet meer.... Iemand die dit wel weet???

Mocht iemand me overigens nog verder kunnen/willen helpen met de post hierboven; bitte schön ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zeer klein en fijn nieuw ripping programmatje, werkt uitstekend:

www.ripit4me.org

Kan overweg met alles Sony Arccos, Ripguard DVD etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik heb enkele volledige dvds geript met dvd decrypter. Hoe kan ik die geripte versies naar divx omzetten. Ik heb al verschillende programma's geprobeert, oa autogk maar dat wil niet zo goed lukken. Ik heb ook xmpeg 5 maar dan heb ik 'out of sync' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als je de DVD's geript hebt in de file mode (dus alle files letterlijk wegschrijven), kan je met ImgTool Classic een ISO image van de DVD maken. Deze kan dan vervolgens mounten op een virtuele drive (bijvoorbeeld met Daemon Tools) en behandelen alsof het een echte DVD is. Als je de ISO mode gebruikt hebt, kan je logischerwijs de eerste stap overslaan.
Over hoe je die naar een DivX/XviD formaat omzet, kan je genoeg guides vinden (en hoort eigenlijk niet in dit topic).
Als je de IFO mode gebruikt hebt, hoop ik dat je alleen de hoofdfilm hebt geript. Dan kan je de VIDEO_TS map waar hij in staat met AutoGK openen. Zet hem dan wel op DVD Input. Als dit allemaal niet het geval is, dan zal je het handmatig moeten doen. Ook hier zijn wel guides over te vinden. Denk daarbij aan het gebruik van DVD2AVI/DGIndex, Avisynth en VirtualDub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die problemen hadden na het gebruik van DVDfab Decrypter: dat DVD-ReBuilder de bestanden niet kon lezen ofzo... las ergens dat dvdfab slordig met de structuur om zou gaan..
dan gaatie natuurlijk uit de Easy Installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Jazco2nd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:50:
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die problemen hadden na het gebruik van DVDfab Decrypter: dat DVD-ReBuilder de bestanden niet kon lezen ofzo... las ergens dat dvdfab slordig met de structuur om zou gaan..
dan gaatie natuurlijk uit de Easy Installer.
Het is idd lastig om een doelmap te kiezen in dvdfab, om deze zeg maar te 'maken' als je met dvdfab bezig bent. Dan kan het gebeuren dat je film twee mappen diep komt te staan, en dan kan ook shrink het niet meer lezen. Heel simpel even de map openen, en dan weer, zodat je de directe map aangeeft aan shrink/rebuilder, dan herkennen deze het wel.

In de planet nieuwsbrief was ripit4me overigens de download van de week, misschien interessant om deze eens te bekijken? (Ik moet hem zelf nog proberen overigens....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 15:31
IPlanet Download:
RipIt4Me
Het is de eeuwige strijd tussen de thuisgebruiker en de muziek/film-industrie: de kopieerbeveiliging. Hoewel in Nederland de consument recht heef op een kopie voor eigen gebruik wordt de audio-cd al jaren met allerlei trucs beveiligd, met als dieptepunt de rootkit van Sony. Bij DVD's gaat het dezelfde kant op. De beveiliging (CSS) werd al snel gekraakt, maar de filmindustrie wist met enig succes een tool als DVD-Decrypter aan te pakken. En de fabrikanten komen met nieuwe beveiligingen als ARccOS en RipGuard DVD om het 'rippen' te bemoeilijken.

Populaire tools als DVD Shrink en DVD Decrypter kunnen niet zonder meer met bovengenoemde beveiligingen overweg. Maar het tooltje RipIt4Me lost dit probleem voor je op. Dit programmaatje werkt supereenvoudig, met de '1-Click' modus gaat het hele rip-proces eigenlijk altijd goed.

Wie wat meer controle wil in het gebeuren kan ook de 'Wizard Mode' activeren. De uitgebreide handleiding zal je keurig verder helpen bij alle stappen. Lees in ieder geval het hoofdstuk installation, want een aantal tools dienen al op de harde schijf te staan.

Eenvoudig gezegd is RipIt4Me een prima oplossing voor DVD's die maar 'niet willen'. Een simpel doch krachtig gereedschap dus om achter de hand te houden.

Download RipIt4Me (81 KB)
Links werken niet, maar het schijnt een goed programma te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
W00fer schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:59:
Zeer klein en fijn nieuw ripping programmatje, werkt uitstekend:

www.ripit4me.org

Kan overweg met alles Sony Arccos, Ripguard DVD etc etc
van de site:
RipIt4Me uses DVD Decrypter as a ripping engine and FixVTS to clean the ripped files.
Zo klein is het dan niet meer natuurlijk.
Het ziet er wel interessant uit. maar of het waard is om deze 3 dingen toe te voegen ipv dvdfab.. echte problemen met dvdfab zijn niet gemeld en het werkt ook erg simpel.. doet verder hetzelfde als Ripit4me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die mss weet hoe ik een dvd 300mb kleiner kan krijgen als dvd shrink de dvd niet wil openen omdat hij zegt:"dvd shrink encountered an error and cannot continue. invalid dvd navigation structure"

en met dvd decrypter kan ik de nederlandse subs niet terug vinden die wel op de dvd staan. dus ik kan wel alles gaan rippen en opnieuw samen stellen maar dan ben ik de subs kwijt.

dvd remake wou ik ook gebruiken maar die slaat gewoon vast bij het openen van de vobs van de film zelf.

Heb nog een hoop andere programma's gebruikt maar niets lijkt te helpen.

en een dual layer dvd kopen voor 300mb vind ik nutteloos en de dvd doet het wel op de pc als iso of als ik de dvd files load in power dvd of welk ander programma ook. dus er is niets dat kan wijzen op de reden waarom dvd shrink niet wil werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:11:
en met dvd decrypter kan ik de nederlandse subs niet terug vinden die wel op de dvd staan. dus ik kan wel alles gaan rippen en opnieuw samen stellen maar dan ben ik de subs kwijt.
Lijkt me sterk dat dvd ecrypter bepaalde subs niet kan vinden. rip de vobs eens en kijk wat er uit komt.

Nadat je de vobs geript hebt kan je waarschijnlijk ook wel met DVDRemake die vobs inlezen en de structuur corrigeren waarna je het met shrink kan shrinken.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:11:
is er iemand die mss weet hoe ik een dvd 300mb kleiner kan krijgen als dvd shrink de dvd niet wil openen omdat hij zegt:"dvd shrink encountered an error and cannot continue. invalid dvd navigation structure"

dvd remake wou ik ook gebruiken maar die slaat gewoon vast bij het openen van de vobs van de film zelf.

Heb nog een hoop andere programma's gebruikt maar niets lijkt te helpen.

en een dual layer dvd kopen voor 300mb vind ik nutteloos en de dvd doet het wel op de pc als iso of als ik de dvd files load in power dvd of welk ander programma ook. dus er is niets dat kan wijzen op de reden waarom dvd shrink niet wil werken...
Weet je zeker dat het geen beveiligde DVD is ? Ik dat dat bv. ARccOS allerlei foute navigatie-opdrachten als één van de beveiligingsmethoden toepaste. Wellicht kan je dan Ripit4me proberen ?

Zie hier de guide van RipIt4Me, waar ook de uitleg over een paar beveiligingen staat:
http://www.ripit4me.org/guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide zelfde probleem dvd shrink geeft nog steeds error weer bij VTS_2_0.ifo en fixVTS die slaat vast. protection zou hij niet hebben volgens ripit4me alhoewel een ander prog(weet niet echt meer welk zei dat er wel een ARccOS beveiliging op zat van sony.

de subs kan hij echt niet terug vinden onder decrypter. en dvdremake slaat nog steeds vast bij het inlezen van de VTS_2 bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:38:
beide zelfde probleem dvd shrink geeft nog steeds error weer bij VTS_2_0.ifo en fixVTS die slaat vast. protection zou hij niet hebben volgens ripit4me alhoewel een ander prog(weet niet echt meer welk zei dat er wel een ARccOS beveiliging op zat van sony.

de subs kan hij echt niet terug vinden onder decrypter. en dvdremake slaat nog steeds vast bij het inlezen van de VTS_2 bestanden...
De nieuwste Anydvd zou dit toch moeten kunnen:
http://www.afterdawn.com/news/archive/5651.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Ik heb hier de live aid box liggen, in totaal ruim tien uur... Nu geef ik om de meeste acts niks, en zou ik graag een eigen compilatie maken. Ik heb ze dus allemaal naar de schijf geript.

Nu was mijn idee om via dvdshrink, dmv de 'set start/end frames' optie, de juiste hoofdstukken te kiezen. Het probleem is echter, dat dit maar scene voor scene gaat. Dus 1 begin en 1einde. Is hier geen eenvoudigere/betere manier voor?

Verwijderd

ulead movie factory of pinnacle studio 10 zijn naar mijn eigen ervaring de handigste om dit te doen...

Verwijderd

ik had de anyDVD 6.0.4.5 al geprobeerd, maar dit sloeg ook vast bij het rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Encoden op een dual-core (Core 2 Duo E6600) gaat veel sneller dan ik had verwacht. Heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Bhai schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:28:
Encoden op een dual-core (Core 2 Duo E6600) gaat veel sneller dan ik had verwacht. Heerlijk :9
Ik doe er nu op een athlon 3200 met 1gig gemiddeld 4uur over. Hoe lang duurt het op de core duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@ F_GOD om welke DVD gaat het?
dvdbeveiligingen worden soms vernieuwd waardoor je een nieuwere versie van je decrypter nodig hebt.. de laatste dvdfab decrypter dateert van 3 augustus, en anders kan je het met ripit4me proberen maar aangezien die gewoon de verouderde dvddecrypter (die niet met alle beveiligingen om kan gaan) gebruikt verwacht ik niet dat dat helpt... anydvd dan maar.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazco2nd op 21-08-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Isaja schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:27:
[...]

Ik doe er nu op een athlon 3200 met 1gig gemiddeld 4uur over. Hoe lang duurt het op de core duo?
Het hangt natuurlijk vanaf welke encoder je bedoelt, hoeveel passes etc :)

Maar de snelheid van CCE is ~4.3 Dit betekent dat 1 pass 4,3x de speeltijd duurt. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste