Dan heb ik allemaal films zonder verplichte files. Meestal zijn dat dummy files t.b.v. beveiligingen. Ze zijn in ieder geval niet nodig en, voor zover ik weet, altijd overbodig.MeNTaL_TO schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:05:
[...]
Video_ts.vob is onderdeel van de verplichte dvdfiles (net als video_ts.ifo), dus ik zou hem maar niet weggooien. Denk eerder een bugje in Nero, ik heb nooit een dvd gehad die niet af wilde spelen als hij zat te zeuren over een file.
video_ts.ifo (en daarom ook video_ts.dup) zijn wel degelijk verplicht. In die bestanden staat namelijk waar de speler moet beginnen met afspelen. Veel hoeft er dus niet in te staan. Als dit begin niet in video_ts.vob staat, kan je die in principe weglaten. Een kritische speler valt er echter wel over en zal de DVD weigeren. Ook als is het met "slechts" een dummy, ik zou hem er wel op zetten.
Het zelfde geld voor lege audio streams. Hel is mogelijk één te wissen om ruimte te besparen, maar in de *.ifo bestanden blijven de verwijzingen ernaar nog wel staan. Ondanks dat de meeste moderne (software) spelers er geen problemen mee hebben (zolang je hem maar niet probeert te selecteren), kan je het beste toch een dummy gebruiken. Gelukkig doen de meeste geautomatiseerde oplossingen dit uit zichzelf al...
Het zelfde geld voor lege audio streams. Hel is mogelijk één te wissen om ruimte te besparen, maar in de *.ifo bestanden blijven de verwijzingen ernaar nog wel staan. Ondanks dat de meeste moderne (software) spelers er geen problemen mee hebben (zolang je hem maar niet probeert te selecteren), kan je het beste toch een dummy gebruiken. Gelukkig doen de meeste geautomatiseerde oplossingen dit uit zichzelf al...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
heldJazco2nd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:25:
en ik dacht dat free-webster zo'n geweldige provider was... sinds ze begonnen zijn met hun upgrade in november zijn ze meer down dan up..
ik zal het op een andere locatie hosten en gelijk ff de nieuwste HC encoder erin zetten
kan ik eindelijk ook bezig gaan met goeie kwaliteit!
[ Voor 99% gewijzigd door Rwin op 14-02-2006 11:39 ]
Verwijderd
@DeeD2K2
Ik had het over video_ts.vob, niet over de .ifo en .bup. Die laatste heb je hard nodig, of je genereerd ze opnieuw met ifoedit vanuit de vts_01_0.ifo om loze links kwijt te raken.
Ik had het over video_ts.vob, niet over de .ifo en .bup. Die laatste heb je hard nodig, of je genereerd ze opnieuw met ifoedit vanuit de vts_01_0.ifo om loze links kwijt te raken.
... en als je dan toch bezig bent ook de nieuwe Decrypter?Jazco2nd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:25:
en ik dacht dat free-webster zo'n geweldige provider was... sinds ze begonnen zijn met hun upgrade in november zijn ze meer down dan up..
ik zal het op een andere locatie hosten en gelijk ff de nieuwste HC encoder erin zetten
(DVDFab Decrypter 2.9.7.2)
Verwijderd
Kijk eens aan . . . er is ook een nieuwe versie van DVD Rebuilder.
Deze doet ook menu's re-encoden. Dat scheelt wellicht weer het gebruik van een extra tool als NuMenu4U oid.
En daarnaast ondersteunt DVD-RB nu ook het uitvoeren van meerdere encodings tegelijkertijd. Hopelijk werkt dit een beetje fatsoenlijk met CCE; Want dan kan het best wat gaan schelen op mijn Dual Xeon
Deze doet ook menu's re-encoden. Dat scheelt wellicht weer het gebruik van een extra tool als NuMenu4U oid.
En daarnaast ondersteunt DVD-RB nu ook het uitvoeren van meerdere encodings tegelijkertijd. Hopelijk werkt dit een beetje fatsoenlijk met CCE; Want dan kan het best wat gaan schelen op mijn Dual Xeon
Da's toch de Pro-($$$)-versie? Is die eigenlijk in de easy-flow van Jacco een-op-een te gebruiken om de niet-pro versie te vervangen?
Verwijderd
Idd, maar het is geen $$$ hoor. $15 voor iets van een "VIP-status", en je krijgt dan gewoon altijd toegang tot de nieuwste versies. $15 is niet veel imo voor een lekker werkend programmacatchingfire schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:10:
Da's toch de Pro-($$$)-versie? Is die eigenlijk in de easy-flow van Jacco een-op-een te gebruiken om de niet-pro versie te vervangen?
Werkt dus niet met CCE (logisch op zich; CCE is al multi-threaded).Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:53:
[...]
Met HC encoder wel . . .
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 11:03 ]
Misschien een beetje pietluttig, maar in de topicstart staat .DUP in plaats van .BUP
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Nou zat ik gisteren dit topic ook even te lezen en dat was me dus ook al opgevallen.
Maar aangezien niemand er iets over zei en DeeD2k2 het later nog meerdere keren over .Dup had, begon ik toch wel heel sterk aan mezelf te twijfelen!
Ik zit trouwens nog met een raar probleem.
Ik probeer Alexander te backuppen, de film is iets van een 7gig, met DVD Shrink is het dus één groot blokken-festijn...
Eerst heb ik er met DVD-Remake Pro alle extra's/talen/subs uitgehaald, en nu wil ik dus met DVD-Rebuilder Pro (1.04) hem passend krijgen.
Prepare en Encode-fase gaan perfect, maar bij het Rebuilden crashed DVD-RB telkens weer op 86%.
Ik gebruik de HC-encoder en de m2v-files die zijn aangemaakt zijn van perfecte kwaliteit.
Gebruik ik CCE, dan is het beeld voor 90% roze.
Het rare is nu dat de laatste m2v's die hij aanmaakt, dubbel gemaakt worden!
Volgens mij flipt hij daar dus compleet op... /
Iemand enig idee?
Maar aangezien niemand er iets over zei en DeeD2k2 het later nog meerdere keren over .Dup had, begon ik toch wel heel sterk aan mezelf te twijfelen!
Ik probeer Alexander te backuppen, de film is iets van een 7gig, met DVD Shrink is het dus één groot blokken-festijn...
Eerst heb ik er met DVD-Remake Pro alle extra's/talen/subs uitgehaald, en nu wil ik dus met DVD-Rebuilder Pro (1.04) hem passend krijgen.
Prepare en Encode-fase gaan perfect, maar bij het Rebuilden crashed DVD-RB telkens weer op 86%.

Ik gebruik de HC-encoder en de m2v-files die zijn aangemaakt zijn van perfecte kwaliteit.
Iemand enig idee?
Verwijderd
Ik heb het vermoeden dat het aan DVD remake Pro ligt. Als ik met (versie 3.14) een DVD behandel, al is het maar een hele kleine menu-verandering, dan maakt ie geen "valid DVD structure. Dat wil zeggen mijn WinDVD speelt hem niet eens af met die foutmelding.Fire69 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:12:
Nou zat ik gisteren dit topic ook even te lezen en dat was me dus ook al opgevallen.
Iemand enig idee?
Strippen van extra talen en subs e.d. kan je ook direct met DVD-RB doen, rechtstreeks. Scheelt weer het gebruik van een proggie, en wellicht doet ie het dan goed ?
Fire69 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:12:
offtopic:
Jullie hebben wel gelijk. De oorzaak is een milde vorm van dyslexie; als ik een woord verkeerd in mijn hoofd zet, blijf ik het zo lezen, totdat ik er, op welke manier dan ook, achter kom dat het anders is...
Jullie hebben wel gelijk. De oorzaak is een milde vorm van dyslexie; als ik een woord verkeerd in mijn hoofd zet, blijf ik het zo lezen, totdat ik er, op welke manier dan ook, achter kom dat het anders is...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Jemig wat een cryptische site. Begrijp ik het goed dat je het geld naar een P.O. Box moet sturen? Ik verwachtte ergens een paypal button maar helaas.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:54:
Idd, maar het is geen $$$ hoor. $15 voor iets van een "VIP-status", en je krijgt dan gewoon altijd toegang tot de nieuwste versies. $15 is niet veel imo voor een lekker werkend programma
Kun je de niet-pro versie vervangen door de pro versie in Jacco's flow?
't is je vergevenDeeD2k2 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:40:
[...]
offtopic:
Zou me eerlijk gezegd verwonderen, heb zo al tientallen dvd's aangepast, steeds zonder problemen. Ook niet in WinDVD (dat trouwens heeeel hard suckedVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:27:
[...]
Ik heb het vermoeden dat het aan DVD remake Pro ligt. Als ik met (versie 3.14) een DVD behandel, al is het maar een hele kleine menu-verandering, dan maakt ie geen "valid DVD structure. Dat wil zeggen mijn WinDVD speelt hem niet eens af met die foutmelding.
Strippen van extra talen en subs e.d. kan je ook direct met DVD-RB doen, rechtstreeks. Scheelt weer het gebruik van een proggie, en wellicht doet ie het dan goed ?
Als ik via Rebuilder de talen en subs eruit halen, zit ik nog steeds met de extra's die eruit moeten, dus moet ik toch nog Remake (of iets anders) gebruiken. Zo kan ik dus toch geen extra programma uitschakelen
Maar met deze film in het bijzonder heb ik zelfs al via Shrink alleen de film eruitgehaald (zonder compressie), en dan crashed Rebuilder nog steeds.
[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 15-02-2006 11:52 ]
Verwijderd
Hmmm tis duurder dan de keer dat ik eens geld deed doneren (nu 29,95catchingfire schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:40:
[...]
Jemig wat een cryptische site. Begrijp ik het goed dat je het geld naar een P.O. Box moet sturen? Ik verwachtte ergens een paypal button maar helaas.
Kun je de niet-pro versie vervangen door de pro versie in Jacco's flow?
klik: hier eventueel.
Er zijn vast ook andere manieren om dit proggie te vinden, er is nl. jammer genoeg geen officiele trial om het te proberen.
Maar koop het als het bevalt ! Dan houden we tenminste updates en vernieuwingen !
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 11:52 ]
Verwijderd
Jawel hoor, meestal zitten de extra's in een andere VTS. Die VTS gewoon uitschakelen / of als "blank clip" markeren in de editor.Fire69 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:49:
[...]
Zou me eerlijk gezegd verwonderen, heb zo al tientallen dvd's aangepast, steeds zonder problemen. Ook niet in WinDVD (dat trouwens heeeel hard sucked).
Als ik via Rebuilder de talen en subs eruit halen, zit ik nog steeds met de extra's die eruit moeten, dus moet ik toch nog Remake (of iets anders) gebruiken. Zo kan ik dus toch geen extra programma uitschakelen
Maar met deze film in het bijzonder heb ik zelfs al via Shrink alleen de film eruitgehaald (zonder compressie), en dan crashed Rebuilder nog steeds.
Trouwens, als je toch alleen "movie only" wilt doen, kan je ook de "movie only"-mode of de "movie and menus (blank extras)"-mode van DVD-RB inschakelen. Doet ie het selecteren voor je, en hoef je niets te markeren oid
Zet dan wel de "one-click" mode van DVD-RB uit, want anders kom je niet ver (dus zelf prepare doen -> alles nalopen -> encode doen -> alles ffies nalopen -> rebuild doen -> film kijken
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 11:59 ]
Zit er in RB ook een editor? Die kan ik nergens vinden? 
Of zeg ik nu iets heel dom?
Dat is het nou juist, ik wil de film MET menu.
Ik had gewoon om te proberen even de menu eruit gegooid, maar zelfs dan werkt het niet.
[edit]
Mja, die 'Movie with Menu's' heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk.
Kijken of ik nog eens aan de originele schijf kan geraken
Ik had gewoon om te proberen even de menu eruit gegooid, maar zelfs dan werkt het niet.
[edit]
[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 15-02-2006 11:59 ]
Verwijderd
Settings -> movie and menu (blank extra's) mode doenFire69 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:57:
Zit er in RB ook een editor? Die kan ik nergens vinden?
[edit]
Krijg je menu's, de extras worden dan vervangen door een 3 seconden durende blank clip. (Kan je ze selecteren in je menu, en kom je na die 3 seconden netjes terug in je menu)
Zie hier:

Volgens mij stonden de backup modes nog rechtstreeks in het menu bij 1.04, maar het had dezelfde naam.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 12:08 ]
Verwijderd
Jup, en als je de "one click" mode hebt ge deselecteerd (zoals ik dat het gedaan).Fire69 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:08:
Die editor komt dus pas beschikbaar nadat je de Prepare-fase hebt gedaan veronderstel ik?
Op mijn plaatje zie je trouwens nog net dat je in het input-scherm gewoon subs/audiotracks e.d. kan weghalen (rood kruisje).
jaja, de one-click mode en subs/audiotracks kende ik, maar die editor had ik nog nooit gebruikt.
snel even checken met een andere film.
snel even checken met een andere film.
Verwijderd
Die DVD waar ik mee bezig ben is trouwens een lekker klusje met DVD RB. Ik moet de full-backup mode selceteren, en zelf een paar VTS'en naar blank clip omzetten. Dit moet omdat deze DVD multi-angle stukken heeft, die DVD-RB als extra's markeerd. En laat ik natuurlijk nou die multi-angle stukken er bij willen laten. Daarnaast is er nog een klein stukje extra's wat moet blijven (outtro).
Verder moet de mail movie en de extra's van 4:3 letterboxed naar 16:9 wide-screen; met een klein stukje extra cropping (wat Dee2K mij perfect heeft uitgelegd).
Dus ik heb wat extra trucjes gebruikt (die ik hier nog niet meteen zal neerzetten) om toch nog tot een fatsoenlijke bitrate te komen . . . 4,4Gb main + 2,8Gb extra's+ 25 Mb speciale outtro --> reencoden met een average bitrate van 3200. Valt nog wel mee uiteindelijk.
Kortom, een mooie oefening
Verder moet de mail movie en de extra's van 4:3 letterboxed naar 16:9 wide-screen; met een klein stukje extra cropping (wat Dee2K mij perfect heeft uitgelegd).
Dus ik heb wat extra trucjes gebruikt (die ik hier nog niet meteen zal neerzetten) om toch nog tot een fatsoenlijke bitrate te komen . . . 4,4Gb main + 2,8Gb extra's+ 25 Mb speciale outtro --> reencoden met een average bitrate van 3200. Valt nog wel mee uiteindelijk.
Kortom, een mooie oefening
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 12:29 ]
Ah, thanks voor de link. De site is echt nogal onduidelijk.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:49:
Hmmm tis duurder dan de keer dat ik eens geld deed doneren (nu 29,95); Je moet gewoon via de "donate" - knop gaan en dat bedrag doneren. Let erop dat je een werkend e-mail adres doorgeeft, dan worden nwe versie via die weg aan je aangeboden (link).
klik: hier eventueel.
Kun je de niet-pro versie vervangen door de pro versie in Jacco's easy-rebuild-flow? Vind dat namelijk wel lekker werken, alles al pre-configured.
Waarom wil je dan perse de pro versie? Als het goed is weet je wel waar je me bezig bent, dus dan is dat niet nodig. Overigens zijn, nagenoeg, alle instellingen zoals die in Jazco2nd's DVD-Rebuilder Easy Installer geconfigureerd zijn, in (het begin van) dit topic besproken. Kijk dat dus ook nog eens na.
Ik heb de Pro versie zelf nooit geprobeerd, maar ik ga ervan uit dat het niet zal werken. De instellingen staan namelijk in een *.ini bestand. Deze zal voor de pro versie anders zijn dan voor de gratis variant. De eerste heeft namelijk meer functie die ook allemaal in het *.ini bestand opgenomen moeten zijn.
Ik heb de Pro versie zelf nooit geprobeerd, maar ik ga ervan uit dat het niet zal werken. De instellingen staan namelijk in een *.ini bestand. Deze zal voor de pro versie anders zijn dan voor de gratis variant. De eerste heeft namelijk meer functie die ook allemaal in het *.ini bestand opgenomen moeten zijn.
Verwijderd
Kijk eens aan . . . .
Ik lees verder en verder op AviSynth.org, en wat vindt ik ??
AviSynth kan wel multi-threaded worden ingesteld !!
Zie: http://www.avisynth.org/ScriptFunctions paragraaf "Multi threading".
Dat zou eens flink kunnen gaan schelen in sommige scriptjes zeg, zeker als je meerdere transformaties doet, of als je bv met layers gaat werken !!
Als ik het goed begrijp kan je dus AviSynth zover krijgen dat ie net zoveel frames parallel bewerkt, als dat je CPU's hebt. En aangezien het vaak AviSynth is die de bottelneck vormt bij een snelle reencode met CCE (wat uit zichzelf al MultiThreaded is) . . . .
Kortom: /me gaat snel weer verder leren werken met AviSynth !!
Hoewel AviSynth door vele DVD-backupproggies wordt gebruikt vraag ik me af of deze thread wel bruikbaar is voor AviSynth "uitvindingen" ?? En zijn er eigenlijk Tweakers die regelmatig / veel / interesse hebben in AviSynth ? Ik lees er niet zoveel over nl op GoT
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 10:23 ]
Is er ook software die ook kapotte dvd's in kan lezen en dan stukken beeld "blanked" op de punten dat er geen data beschikbaar is ipv. dat tijdens het rippen het proces halverwege stopt na een paar uur pogen voorbij het rotte stuk te komen?
Verwijderd
Je kan bv. proberen IsoBuster te gebruiken om de kapotte DVD alsnog in te lezen.Lennart_1337 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:59:
Is er ook software die ook kapotte dvd's in kan lezen en dan stukken beeld "blanked" op de punten dat er geen data beschikbaar is ipv. dat tijdens het rippen het proces halverwege stopt na een paar uur pogen voorbij het rotte stuk te komen?
Ik weet van IsoBuster niet het fijne: Maar ik las gisteren wel ergens dat hij dat blanken zou kunnen doen, maar ook dat je bijvoorbeeld de DVD in meerdere drives kan inlezen; IsoBuster neemt dan van alle drives alle recoverde informatie tesamen (elke drive/merk kan meer/minder/andere onleesbare stukken inlezen), zodat IsoBuster van de totale info toch weer de complete DVD kan "herbouwen".
Of dit je vraag beantwoord weet ik niet, en of het werkt bij beveiligde Video-DVD'sal helemaal niet, maar als je je data kan recoveren is e.a. mss helemaal zo slecht nog niet
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 13:17 ]
Dat is idd. een zeer bruikbare tip!
Ik eens kijken wat isobuster allemaal kan.
De zelfgebrande dvd's die ik heb hebben geen beveiliging of coderering meer dus dat zal geen probleem meer mogen opleveren.
Het gaat mij er om dat soms een dvd niet meer gekopieert kan woren omdat er een minimuscuule (hoe schrijf je da
) beschadiging opzit.
Ik eens kijken wat isobuster allemaal kan.
De zelfgebrande dvd's die ik heb hebben geen beveiliging of coderering meer dus dat zal geen probleem meer mogen opleveren.
Het gaat mij er om dat soms een dvd niet meer gekopieert kan woren omdat er een minimuscuule (hoe schrijf je da
Zijn er eigenlijk ook mensen die de plugin DVD Rebuilder Farm gebruiken? Zo kan je met meerder pc's dezelfde DVD encoden, wat dus stukken sneller gaat. Bij mij werkt het prima, maar heb nog en probleem met rebuilden (dat wordt namelijk gedaan door de pc waar de files op worden geslagen)...
Hier vind je meer informatie over DVD Rebuilder Farm: http://dvd-rb.dvd2go.org/...ils&lid=51&ttitle=RB_Farm
Hier vind je meer informatie over DVD Rebuilder Farm: http://dvd-rb.dvd2go.org/...ils&lid=51&ttitle=RB_Farm
Verwijderd
Ik heb het gelezen; Maar voor mij is het niet zo zinnig atm . . . ik gebruik al een dual Xeon voor dit werkBinnetie schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:20:
Zijn er eigenlijk ook mensen die de plugin DVD Rebuilder Farm gebruiken? Zo kan je met meerder pc's dezelfde DVD encoden, wat dus stukken sneller gaat. Bij mij werkt het prima, maar heb nog en probleem met rebuilden (dat wordt namelijk gedaan door de pc waar de files op worden geslagen)...
Ik gebruik altijd DVDFab Decrypter en vervolgens DVD-ReBuilder icm met HC Encoder om goede kwaliteit back-ups te maken. Echter, met DVD-ReBuilder kan ik de menu's niet editen.. (am i right?)
Kan ik ipv van DVD-ReBuilder DVD2one gebruiken om de menu's te editen en vervolgens branden? Of zal dit minder goede resultaten opleveren dan DVD-ReBuilder icm HC Encoder..?
Mij lijkt het toch wel fijn om de menu's te kunnen veranderen, maar ik wil niet encode kwaliteit verliezen..
Kan ik ipv van DVD-ReBuilder DVD2one gebruiken om de menu's te editen en vervolgens branden? Of zal dit minder goede resultaten opleveren dan DVD-ReBuilder icm HC Encoder..?
Mij lijkt het toch wel fijn om de menu's te kunnen veranderen, maar ik wil niet encode kwaliteit verliezen..
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik ken het programma DVD2one niet maar als je daar je menu mee wilt editen zorg dan dat er geen compressie word toegepast.
Daarna kan je deze DVD files door DVD-RB halen.
DVD-RB heeft alleen nut als je DVD groter is dan 4.37 GB
Daarna kan je deze DVD files door DVD-RB halen.
DVD-RB heeft alleen nut als je DVD groter is dan 4.37 GB
Verwijderd
Ik doe meestal bij DVD-RB de "Movie and menu's only, blank extra's" optie. Je krijgt dan het volledige menu, alleen de opties in het menu komen uit op een stukje "blank" van 3 seconden. Daarna spring je gewoon weer terug naar het hoofdmenu.Possible schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:41:
DVD-RB zou helemaal top zijn als je ook de buttons kon verwijderen van de menus (bijvb extras menu knoppen deleten of hiden) Nu doe ik dat nog met DVDRemake...
Ik maak toch meestal alleen een backup om de film, en niet om de extra's of het menu. Het menu geef ik daarom ook nog eens 25% extra compressie.
Mocht ik een moeilijke film krijgen (bv. erg lang) dan edit ik meestal ook de AviSynth scripts die DVD-RB genereert, voordat ik op encode druk. Het is behoorlijk "advanced user niveau", maar het levert vaak wel het gewensde resultaat (Ik gebruik bv. een multi color-plane 3D temporal filter om de film vrijwel onmerkbaar te "ontruisen"e.d., zodat je daardoor de compressabillity weer verhoogt).
Tools die ik meestal gebruik: DVDDecrypter, DVD-RB (1.8.1 Pro) / CCE 2.7 Trial.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 13:53 ]
Ik vraag me af waarom ze eigenlijk 3 seconden zwart gebruiken.
DVD-Remake blankt ook de blocken die je niet meer wil, als je dan in het menu iets kiest waar niks meer achter zit, flitst je beeld gewoon even en je bent terug waar je vertrokken was.
DVD-Remake blankt ook de blocken die je niet meer wil, als je dan in het menu iets kiest waar niks meer achter zit, flitst je beeld gewoon even en je bent terug waar je vertrokken was.
Verwijderd
Schijnt het meest stabiel te werken (met alle stand-alone spelers); e.a. nav reacties/discussies/ervaringen op het Doom9-forum.Fire69 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:50:
Ik vraag me af waarom ze eigenlijk 3 seconden zwart gebruiken.
Overigens de waardes die DVD-RB gebuikt voor het balnken kan je instellen in de .ini, en volgens mij is het idd minder dan 3 sec; Maar ffies een "flists" is het in ieder geval niet.
Zoek voor alle geavanceerde instellingen op het (doom9) forum, waar je ook allerlei andere extra instellingen kan vinden (zoals een aantal alternatieve goede CCE/compressor-matrixen).
3 sec blank kost maar 0,03 Mb, dus daar haal je je winst niet echt vandaan
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 13:57 ]
Als je toch moet comprimeren, waarom dan wel het menu menemen? Doe dan een movie-only.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Gaat me niet om de winst hoor, gewoon om het estetisch aspect.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:51:
[...]
Schijnt het meest stabiel te werken (met alle stand-alone spelers); e.a. nav reacties/discussies/ervaringen op het Doom9-forum.
Overigens de waardes die DVD-RB gebuikt voor het balnken kan je instellen in de .ini, en volgens mij is het idd minder dan 3 sec; Maar ffies een "flists" is het in ieder geval niet.
Zoek voor alle geavanceerde instellingen op het (doom9) forum, waar je ook allerlei andere extra instellingen kan vinden (zoals een aantal alternatieve goede CCE/compressor-matrixen).
3 sec blank kost maar 0,03 Mb, dus daar haal je je winst niet echt vandaan
Ik heb de laatste paar dvd's trouwens via HCEncode gedaan, en ik zie echt geen verschil met CCE.
Ik doe het ook steeds met de menu, gewoon om het "dvd-gevoel" te behouden.MeNTaL_TO schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:08:
Als je toch moet comprimeren, waarom dan wel het menu menemen? Doe dan een movie-only.
Tenzij het een menu van 1gig is natuurlijk, dan vliegt hij er ook uit.
[ Voor 77% gewijzigd door Fire69 op 13-03-2006 14:10 ]
Verwijderd
Asthetisch aspect o.a. zoals al gemeld, maar ook laat ik bij sommige films een aantal functies staan (meerdere ondertitels of meerdere geluidssporen) en dan is het gewoon leuk om e.a. ook via het menu te kiezen. Tevens is de "sceneselectie" via menu vaak wel geinig. En daarbij; Sommige menu's zijn geinig op zichzelf al, zoals bv. de menu's van Shrek.MeNTaL_TO schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:08:
een compressie-matrix is iets anders dan een encoder. Zo'n matrix wordt door de encoder gebeuikr om de compressie te berekenen, en bevat o.a.waardes voor motion compensation/hoeveel waarde wordt gegeven aan beelddetails, en nog veel meer.Fire69 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:09:
[...]
Gaat me niet om de winst hoor, gewoon om het estetisch aspect.
Ik heb de laatste paar dvd's trouwens via HCEncode gedaan, en ik zie echt geen verschil met CCE.
[...]
[insert link uitleg]
Kan ffies geen goede eenvoudige uitleg vinden, sorry. Laten we maar zeggen dat het matrix is waarin allerlei geavanceerde instellingen voor de encoder custom zijn ingevuld. Misschien dat iemand anders een betere uitleg heeft, of kan vinden . . . Dee2K mss ?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 14:30 ]
MPEG video compression technique - a brief discussion is wel een leuke uitleg. Het komt erop neer dat erin is aangegeven is hoe de encoder met het beeld omgaat, zowel binnen als tussen beeldjes. Dit bepaald dus voor geen groot deel de beeldkwaliteit. Echter kan het ook de compatibiliteit bepalen. Er zijn kritische DVD-spelers die bepaalde quantization matrices weigeren.
Ik moet toegeven dat ik het fijne er niet van weet. Ik heb me ooit alleen verdiept is verschillende kant-en-klare matrices maar heb toen geconcludeerd dat het op de (hoge) bitrates die ik gebruikte niet zoveel uitmaakt en dat je eigenlijk per bron een best bijpassende matix uit moet zoeken. Dat vond ik de moeite niet, dus toen heb ik er een uitgekozen die ik altijd gebruikte (volgens mij de MPEG standaard matix, maar het is alweer een tijdje geleden).
Ik moet toegeven dat ik het fijne er niet van weet. Ik heb me ooit alleen verdiept is verschillende kant-en-klare matrices maar heb toen geconcludeerd dat het op de (hoge) bitrates die ik gebruikte niet zoveel uitmaakt en dat je eigenlijk per bron een best bijpassende matix uit moet zoeken. Dat vond ik de moeite niet, dus toen heb ik er een uitgekozen die ik altijd gebruikte (volgens mij de MPEG standaard matix, maar het is alweer een tijdje geleden).
Dat lijkt me de keuze makkelijk maken, of niet? HC is gratis tegenover de 58 dollar voor CCE...Fire69 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:09:
Verwijderd
Thx voor de linkDeeD2k2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:26:
MPEG video compression technique - a brief discussion is wel een leuke uitleg. Het komt erop neer dat erin is aangegeven is hoe de encoder met het beeld omgaat, zowel binnen als tussen beeldjes. Dit bepaald dus voor geen groot deel de beeldkwaliteit. Echter kan het ook de compatibiliteit bepalen. Er zijn kritische DVD-spelers die bepaalde quantization matrices weigeren.
Ik moet toegeven dat ik het fijne er niet van weet. Ik heb me ooit alleen verdiept is verschillende kant-en-klare matrices maar heb toen geconcludeerd dat het op de (hoge) bitrates die ik gebruikte niet zoveel uitmaakt en dat je eigenlijk per bron een best bijpassende matix uit moet zoeken. Dat vond ik de moeite niet, dus toen heb ik er een uitgekozen die ik altijd gebruikte (volgens mij de MPEG standaard matix, maar het is alweer een tijdje geleden).[...]
Overigens ben ik ook pas net begonnen met het -per film- apart selecteren van een matrix. Ik gebruik hiervoor de serie matrixen die je bij de Matrixeditor van DVD-RB krijgt, plus eventueel eentje die ik van Doom9 haal. Ik neem er dan ééntje die past bij de gecaculeerde bitrate, en die de hoogste kwaliteit geeft (ze staan geordend in kwaliteitsniveau van Ultra High 4000+ tot Extra Low 1000-, plus nog een paar die speciaal voor bepaalde typen film geschikt zijn, zoals Matrixen die goed werken bij Anime's).
Overigens kan je met de Matrixeditor eventueel ook de matrix van de desbetreffende film extraheren, zodat je die kan inzetten bij je encoding proces (evt. bij een vergelijkbare film). Alleen als de bitrate niet teveel verschilt natuurlijk. Ik heb deze functie nog nooit gebruikt overigens.
Maar omdat ik er kort mee bezig ben, heb ik nog niet voldoende referentiemateriaal om verschillen te ontdekken. Maar het is wel duidelijk dat als je je film encodeert met verschillende Matrices je wel meteen zien dat de avg bitrate toch wel flink verschilt per matrix.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 16:22 ]
Idd, meeste menu's zijn gewoon mooi om naar te kijkenVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:14:
[...]
Asthetisch aspect o.a. zoals al gemeld, maar ook laat ik bij sommige films een aantal functies staan (meerdere ondertitels of meerdere geluidssporen) en dan is het gewoon leuk om e.a. ook via het menu te kiezen. Tevens is de "sceneselectie" via menu vaak wel geinig. En daarbij; Sommige menu's zijn geinig op zichzelf al, zoals bv. de menu's van Shrek.
Hm, vind ik net weer iets te veel werk om een dvd'tje te backuppen.DeeD2k2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:26:
[...]
Dat lijkt me de keuze makkelijk maken, of niet? HC is gratis tegenover de 58 dollar voor CCE...
Ik ben blij met wat DVD-RB er standaard van maakt.
Als ik soms zie wat ik van andere mensen krijg... Mijn baas bv. geeft me wel eens een dvd mee die hij dan met DVD-Shrink gewoon gekopieerd heeft, gewoon hop, 8gig naar 4gig met alles erop en eraan, het lijken wel lego-blokken waar je zit naar te kijken.
Keuze is idd wel snel gemaakt, HC doet het goed en doet het gratis.
En waar is hij inmiddels te downloaden?Jazco2nd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:47:
DVD-Rebuilder Easy Installer 1/2006 (silent installer!)
Ik backup mijn DvD's op de volgende manier.
Maak een image met DvD decrypter, scan die image in met DvD shrink en re-author het ( overbodige dingen weghalen zoals extra's, andere talen/ondertitils) ik brand dus alleen de film zelf met de audio track naar keuze en ondertitles naar keuze.
En brand het weer met DvD decrypter.
Werkt goed.
Maak een image met DvD decrypter, scan die image in met DvD shrink en re-author het ( overbodige dingen weghalen zoals extra's, andere talen/ondertitils) ik brand dus alleen de film zelf met de audio track naar keuze en ondertitles naar keuze.
Werkt goed.
Smiling as the shit comes down...
Ik heb 'm hier wel op m'n HD, kan 'm wel uploaden naar Rapidshare, maar weet niet of dat de bedoeling is?Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:58:
[...]
En waar is hij inmiddels te downloaden?
Ik liep gister tijdens mijn zoektocht al heel toevallig tegen DVD rebuilder pro 1.07.1 aanRuzor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:58:
Ik heb 'm hier wel op m'n HD, kan 'm wel uploaden naar Rapidshare, maar weet niet of dat de bedoeling is?

Maar thnx anyway
Overigens lukt het me niet om hem aan de praat te krijgen met CCE SP (zal wel komen omdat dat ook niet een geheel legale versie is...), dus ik heb het nu gewoon met HCE gedaan en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het gebruiksgemak en de kwaliteit. Het was dan wel een Southpark DVD, maar hij moest de hoofdfilm toch terugbrengen tot zo'n 60% en bij het kijken had ik niet door dat er extra compressie op zat.
En het makkelijke is dat je nu dus de DVD gewoon volledig hebt. Normaal geef ik er de voorkeur aan om een DVD gestript te hebben, dus alleen hoofdfilm, want de rest heb ik toch niet nodig. Maar bij een Southpark DVD vind ik het wel makkelijk om het keuzemenu te hebben voor de selectie van een aflevering.
Misschien moet ik maar wel eens gaan kijken of ik de troep die voor het menu zit makkelijk is weg te halen. Ik zit er niet op te wachten om aankondigingen van andere DVD's en andere zooi te zien.
[ Voor 67% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-03-2006 14:15 ]
Ik denk dat veel mensen het zo doen, ik ook (maar dan in File mode), maar bij lange films (waarbij ongeveer 20% copmpressie nodig is of meer) wil je eigenlijk geen transcoder gebruiken, want dat ga je op grote schermen echt wel zien.ScrooLoose schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:52:
Ik backup mijn DvD's op de volgende manier.
Werkt goed.
Zelf gebruik ik dan DVD2DVD-R prof. icm met CCE. Super resultaten, heb veel alternatieven getest, maar vind DVD2DVD-R met CCe toch de beste (werkt door de ervaring ook het lekkerst)
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Goh wat irritant, ik had hem op 2 webhosts staan, bij eentje is al mijn data gewist, de andere webhost is foetsie... ik zal het dus helemaal opnieuw moeten maken... de guide heb ik nog wel ergens en op zich is het heel simpel... zal er vrijdag aan werken en dan zet ik het gelijk online!
[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 22-03-2006 23:12 ]
Dan zal ik je wat werk besparenJazco2nd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:11:
Goh wat irritant, ik had hem op 2 webhosts staan, bij eentje is al mijn data gewist, de andere webhost is foetsie... ik zal het dus helemaal opnieuw moeten maken... de guide heb ik nog wel ergens en op zich is het heel simpel... zal er vrijdag aan werken en dan zet ik het gelijk online!
http://www.megaupload.com/?d=FKDF9OG2
Verwijderd
Ik heb hier een film die uit 2 delen bestaat, nu kan dvd2dvd-r maar 1deel lezen en geen 2 tegelijk. Is er prog die deze 2 delen kan samenvoegen? Ik wil enkel de beste kwaliteit dus DVD shrink is geen optie. Op een projector zie je echt een verschil wanneer het niet met DVD2DVDr is geencodeerd.
thx
2many
thx
2many
Wordt DVD Rebuilder 0.97 al gebruikt?
PS: Wanneer krijgt dit 'project' z'n eigen site?
PS: Wanneer krijgt dit 'project' z'n eigen site?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
DVD-ReBuilder Easy Installer 3/2006 (silent installer!)
Ik heb al een website gemaakt! Ben alleen nog op zoek naar een goede webhost!
Het liefst eentje zonder filesize limieten en rare restricties op bestandstypen, liefst minimaal 100MB..
maarja vind dat maar.
Ik vind het zonde dat ik nu een mooie site heb maar niemand kan ervan genieten...
in elk geval zal daar de changelog komen te staan.
Voor wie niet kon wachten is hier alvast de nieuwste versie!
Website!
[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 03-04-2006 23:18 ]
DVDRemake kan 2 dvd's mergen. Als het dat is wat je bedoelt?Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:20:
Ik heb hier een film die uit 2 delen bestaat, nu kan dvd2dvd-r maar 1deel lezen en geen 2 tegelijk. Is er prog die deze 2 delen kan samenvoegen? Ik wil enkel de beste kwaliteit dus DVD shrink is geen optie. Op een projector zie je echt een verschil wanneer het niet met DVD2DVDr is geencodeerd.
thx
2many
Verwijderd
Met dvd2one, kun ze ook samenvoegen.. En het wordt allemaal net zo mooi geencodeerd als dvd2dvdr (naar mijn meningVerwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:20:
thx
2many
Verwijderd
Ik zal het eens proberen met DVDRemake. Met DVD2one lukt het niet, als ik ze join blijven er 2 delen.
Thx
2many
Thx
2many
Zet je dat dan in je starterspost of laat dat erinzetten aub als di esite er is? Anders is het altijd door deze topic bladeren tot de link voorbijkomt naar de software of URL. DankjeJazco2nd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:57:
Het liefst eentje zonder filesize limieten en rare restricties op bestandstypen, liefst minimaal 100MB..
maarja vind dat maar.
Ik vind het zonde dat ik nu een mooie site heb maar niemand kan ervan genieten...![]()
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Als je Reauthor selecteerd in DVDshrink en je zet de compressie op 100% zal de video onaangetast zijn.Ik wil enkel de beste kwaliteit dus DVD shrink is geen optie.
Ik zou als ik jou was eerst deel1 door DVD2DVDr halen en de output grootte op de helft zetten.(=2240MB)
Daarna deel 2 ook op 2240MB.
Daarna met DVDshrink in reauthor mode de 2 delen samenvoegen.
Als het goed is blijft de compressie ratio dan op 100% staan en zal de kwaliteit dus hetzelfde zijn als ze uit DVD2DVDr komen.
Of je moet de twee orginele delen op een dual layer branden =8,5GB
Succes
De website is er, nu alleen nog Engels maar Nederlands volgt.
Heb mijn post aangepast!
DeeD2k2 kun je de link in de startpost ook aanpassen?
http://dvd.yardcure.com
Heb mijn post aangepast!
http://dvd.yardcure.com
[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 03-04-2006 23:18 ]
Zoals in de Software update sectie op de frontpage van tweakers.net ook gevraagt,moet je eerst alle oude software verwijderen of kan deze nieuwe versie er gewoon over heen geinstalleerd worden?Jazco2nd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:57:
maarja vind dat maar.
Ik vind het zonde dat ik nu een mooie site heb maar niemand kan ervan genieten...![]()
Website!
[ Voor 3% gewijzigd door euro op 25-03-2006 12:17 ]
Kan je gewoon overheen installeren, oude bestanden worden gewoon overschreven
Bij het klikken op backup krijg ik de volgende melding:
"Run-time error '52': Bad file name or number" waarna het programma zo afsluit.
De DVD zit in F: en de bestanden zouden naar D: moeten gaan.
"Run-time error '52': Bad file name or number" waarna het programma zo afsluit.
De DVD zit in F: en de bestanden zouden naar D: moeten gaan.
Ik heb hem aangepast. Natuurlijk heb ik meteen de site eens bekeken. Het zit er allemaal netjes en overzichtelijk uit, mijn complimeneten. Ik zou echter het volgende wat nuanceren:Jazco2nd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 03:39:
De website is er, nu alleen nog Engels maar Nederlands volgt.
Heb mijn post aangepast!
http://www.freewebtown.com/zilexa/dvdrbeasyinstaller.html
In mijn ogen is het namelijk helemaal niet waar. Het is één van de betere methoden. Een beste kan je namelijk niet aanwijzen, zoals ik ook al in de openingspost heb aangegeven.DVD-Rebuilder uses *the best* methods available for this task so that there will be no noticeable quality loss!
Also, the complete DVD will be copied, including menu’s etc.
Dat er geen waarneembaar kwaliteitsverschil zou zijn, is volgens mij onzin. Als je alles wat op DVD staat back-upt, zoals je in de laatste regel suggereert, lukt dat in een aantal gevallen helemaal niet. Probeer het bijvoorbeeld eens uit met Lord of the Rings 3, wat natuurlijk wel een extreem voorbeeld is.
Tenslotte maak je met DVD-RB geen back-up van de complete DVD. Het programma laat namelijk automatisch bepaalde talen en ondertitels weg.
Just my 2 cents.
Ah allemaal kopier en compressie experts. Dan heb ik een vraag voor jullie. Vaak dload ik wel eens een dvd van internet die is dan moeizaam voor het beste beeld is gecomprimeerd naar 1 dvd met cce.
Wat ik dan niet begrijp ik dat ik vaak de introfilmjes nog zie, zoals kijkwijzer, FBI en/of BIG je steelt toch ook geen auto, en als je hele erge pech hebt, 2 tot wel 4 niet te skippen domme reclame trailers van elk een minuut of 4.
Dan denk je kan wel leuk je best doen om een mooie kwaliteit film te krijgen maar waarom flikker je niet al deze dingen er eerst niet af? Dat scheelt weer een hoop bits die voor nuttigere zaken ingezet kunnen worden. Misschien wel een gieg.
Dat sommige mensen liever wel de menu's en extra's willen ok, maar BIG en binnenkort uit op dvd .....
Wat is hier nou het verhaal achter?
Wat ik dan niet begrijp ik dat ik vaak de introfilmjes nog zie, zoals kijkwijzer, FBI en/of BIG je steelt toch ook geen auto, en als je hele erge pech hebt, 2 tot wel 4 niet te skippen domme reclame trailers van elk een minuut of 4.
Dan denk je kan wel leuk je best doen om een mooie kwaliteit film te krijgen maar waarom flikker je niet al deze dingen er eerst niet af? Dat scheelt weer een hoop bits die voor nuttigere zaken ingezet kunnen worden. Misschien wel een gieg.
Dat sommige mensen liever wel de menu's en extra's willen ok, maar BIG en binnenkort uit op dvd .....
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Ik kan je 100mb aanbieden op mijn webhost met eigen ftp toegang (cluster server dus snel) als dank voor dit toffe tooltje, je kan me mailen op info(at)trance-hill punt comJazco2nd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:57:
maarja vind dat maar.
Website!
Ik heb dik 20gb space dus kan er wel af
Dat is een berg werk om die shit eraf te rippen. Met PgiEdit moet dat geloof ik.ErikRo schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:06:
Ah allemaal kopier en compressie experts. Dan heb ik een vraag voor jullie. Vaak dload ik wel eens een dvd van internet die is dan moeizaam voor het beste beeld is gecomprimeerd naar 1 dvd met cce.
www.videohelp.com staat er een tutorial over
Met programma's als VobBlanker is het een koud kunstje. Dat is dus de reden niet. Echter kost het slechts enkele tientallen MB's, dus daar hoef je het niet per se voor te doen. Het kan natuurlijk gemakzucht zijn. Allicht gebruiken de groepen eenvoudige tooltjes als DVD-RB. Voor de meeste dowloaders is het al genoeg als het "CCE" en een belachelijk hoog aantal passes bij staat. Met HC zullen ze waarschijnlijk niet eens aan durven komen.
Ook proberen ze vol te houden dat ze niets illegaals doen; in de bijgevoegde NFO bestanden laten/lieten ze zich bijvoorbeeld dikwijls negatief uit over P2P netwerken. Deze waarschuwingsfilmpjes zouden dan het doel kunnen hebben hun woorden "kracht bij te zetten".
P.S. "PgiEdit" is geen programma dat bekend is in de wereld van DVD-verwerking. Waarschijnlijk bedoel je IfoEdit, een van de eerste en meest gebruikte programma's om IFO bestanden mee aan te passen. Op die manier kan je titels overslaan, het spoor ook echt wissen om de ruimte vrij te maken is een tweede...
Ook proberen ze vol te houden dat ze niets illegaals doen; in de bijgevoegde NFO bestanden laten/lieten ze zich bijvoorbeeld dikwijls negatief uit over P2P netwerken. Deze waarschuwingsfilmpjes zouden dan het doel kunnen hebben hun woorden "kracht bij te zetten".
P.S. "PgiEdit" is geen programma dat bekend is in de wereld van DVD-verwerking. Waarschijnlijk bedoel je IfoEdit, een van de eerste en meest gebruikte programma's om IFO bestanden mee aan te passen. Op die manier kan je titels overslaan, het spoor ook echt wissen om de ruimte vrij te maken is een tweede...
Met DVD2DVD-R vanaf versie 2 kan dit ook gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:20:
thx
2many
Verwijderd
Met toestemming: Mirror current versionJazco2nd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:57:
maarja vind dat maar.
Website!
Hey mede back-uppers,
Ik heb me gister maar eens aan mn 1ste dvd back-up gewaagt. Voorheen liet ik het altijd anderen doen omdat ik me er nog niet echt in had verdiept.
Dus gister ben ik maar begonnen met de tutorial van http://www.sectie.be/, de (meest standaard) methode van; dvd-decrypter & dvdshrink.
Maar nu had ik een vraagje/probleempje met dvdshrink.
Zoals jullie uiteraard wel weten heb je de fulldisc en re-author modus. Nu heb ik de fulldisc mode gebruikt zonder enige problemen.
Maar mijn probleem is het volgende: ik had eerst de re-author mode willen gebruiken, maar het vreemde was dat de film (onderverdeeld in chapters) opeens veel groter was.
In de full disc mode was de hele (afzonderlijke) film ong 5 gb, maar in de re-author mode was de film (alle losse chapters bij elkaar) opeens zo rond de 10 gb
.
Ik heb alle chapters bekeken en er zat niets dubbels of overbodigs tussen. Ik vroeg me dus af wat hier de oorzaak van kon zijn, of dat ik iets verkeerds heb gedaan?
(om hier een apart topic voor te openen vond ik ook weer zo overbodig)
en een andere vraag, ik zie hierboven dat dvd-rebuilder staan, maar is het daarmee ook mogelijk om menu's/extra's enz te verwijderen of maakt ie gewoon een 1 op 1 kopie.
Het nadeel vind ik toch wel de tijd die het duurt om een film te encoderen, in plaats van de snellere methode van bijv. dvdshrink.
Is de kwaliteit hiervan nu merkbaar beter of kan ik beter dvdshrink blijven gebruiken?
Ik heb me gister maar eens aan mn 1ste dvd back-up gewaagt. Voorheen liet ik het altijd anderen doen omdat ik me er nog niet echt in had verdiept.
Dus gister ben ik maar begonnen met de tutorial van http://www.sectie.be/, de (meest standaard) methode van; dvd-decrypter & dvdshrink.
Maar nu had ik een vraagje/probleempje met dvdshrink.
Zoals jullie uiteraard wel weten heb je de fulldisc en re-author modus. Nu heb ik de fulldisc mode gebruikt zonder enige problemen.
Maar mijn probleem is het volgende: ik had eerst de re-author mode willen gebruiken, maar het vreemde was dat de film (onderverdeeld in chapters) opeens veel groter was.
In de full disc mode was de hele (afzonderlijke) film ong 5 gb, maar in de re-author mode was de film (alle losse chapters bij elkaar) opeens zo rond de 10 gb
Ik heb alle chapters bekeken en er zat niets dubbels of overbodigs tussen. Ik vroeg me dus af wat hier de oorzaak van kon zijn, of dat ik iets verkeerds heb gedaan?
(om hier een apart topic voor te openen vond ik ook weer zo overbodig)
en een andere vraag, ik zie hierboven dat dvd-rebuilder staan, maar is het daarmee ook mogelijk om menu's/extra's enz te verwijderen of maakt ie gewoon een 1 op 1 kopie.
Het nadeel vind ik toch wel de tijd die het duurt om een film te encoderen, in plaats van de snellere methode van bijv. dvdshrink.
Is de kwaliteit hiervan nu merkbaar beter of kan ik beter dvdshrink blijven gebruiken?
Ik denk dat dit komt omdat DVD-shrink in full disc de kwaliteit automatisch op ...% om de DVD op een DVD+/-R te kunnen zetten? Dat heb je misschien over het hoofd gezien.Pendaco schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:38:
In de full disc mode was de hele (afzonderlijke) film ong 5 gb, maar in de re-author mode was de film (alle losse chapters bij elkaar) opeens zo rond de 10 gb.
oow dat was ik vergeten te zeggen, de compressie in de fulldisc mode stond gewoon uit.Ruzor schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat dit komt omdat DVD-shrink in full disc de kwaliteit automatisch op ...% om de DVD op een DVD+/-R te kunnen zetten? Dat heb je misschien over het hoofd gezien.
Maar het vreemde was dus dat de gehele dvd ook maar 7 gb was, terwijl in de re-author mode de hoofdfilm de gezamelijk chapters al over de 10 gb kwamen (de groene balk bovenin dvdshrink stond ook ver in het rood).
T zou natuurlijk ook een bugje geweest kunnen zijn, maar miss deed ik gewoon iets verkeerd.
Verwijderd
Net een dvd gebackuped met DVD-ReBuilder Easy Installer 3/2006
De dvd is Enemy of the states.
Het valt me op dat de HC encoder aangeeft bij encoder settings dat die interlaced aan het encoden is.Lijkt me niet juist.. Het is een progressive dvd. Mischien een bug of verkeerde instelling? Ik gebruik gewoon de richtlijnen uit je easy guide.
Het valt me op dat de HC encoder aangeeft bij encoder settings dat die interlaced aan het encoden is.Lijkt me niet juist.. Het is een progressive dvd. Mischien een bug of verkeerde instelling? Ik gebruik gewoon de richtlijnen uit je easy guide.
edit:
typo
typo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 17:23 ]
Hier wordt volgens mij PgcEdit mee bedoelt, DeeD2k2 dit programmaatje zou je eens moeten proberen.DeeD2k2 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:37:
Ideaal om knoppen en ongewenste rommel mee te verwijderen.
Het begint op spam te lijken
, maar ik vind DVDRemake toch vele malen makkelijker dan al die andere programma's die hier genoemd worden om overbodige dingen uit DVD te halen.
De meesten zijn bijna text-based, en moet je maar in pgc's en cells en zo zitten spitten, terwijl je met DVDRemake gewoon ziet wat je kan wegdoen.
De meesten zijn bijna text-based, en moet je maar in pgc's en cells en zo zitten spitten, terwijl je met DVDRemake gewoon ziet wat je kan wegdoen.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 28-03-2006 08:18 ]
Ken het niet, maar ik ga de demo eens proberen
bedankt voor de tip
bedankt voor de tip
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
http://dvd.yardcure.com/
Nieuwe site, nieuwe downloadlink, nieuwe versie.
Met dank aan Trance-Hill!
Voor wie de vorige versie probleemloos installeerde (met shortcuts) is deze versie niet nodig.
Als je een oude versie had en nu deze installeert, eerst de oude verwijderen!
Anders kun je dubbele snelkoppelingen krijgen en 2 items in het Software verwijderen-lijsje van Windows.
ook gesubmit naar tweakers.net
btw, ik had niet verwacht dat het zo populair zou worden, de vorige versie was binnen een dag al meer dan 500x gedownload en 1039 keer na bijna 3 dagen (excl mirrors natuurlijk).
Vandaar dat ik nu een tellertje heb gezet.
Binnenkort op het DVD-RB forum ook maar eens een topic openen... kan de hele wereld genieten
Voor wie de vorige versie probleemloos installeerde (met shortcuts) is deze versie niet nodig.
Anders kun je dubbele snelkoppelingen krijgen en 2 items in het Software verwijderen-lijsje van Windows.
btw, ik had niet verwacht dat het zo populair zou worden, de vorige versie was binnen een dag al meer dan 500x gedownload en 1039 keer na bijna 3 dagen (excl mirrors natuurlijk).
Binnenkort op het DVD-RB forum ook maar eens een topic openen... kan de hele wereld genieten
[ Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 29-03-2006 14:41 ]
Die is het ja, bedankt !pinojo123 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:54:
[...]
Hier wordt volgens mij PgcEdit mee bedoelt, DeeD2k2 dit programmaatje zou je eens moeten proberen.
Ideaal om knoppen en ongewenste rommel mee te verwijderen.
dat was ik al eerder van plan maar is er nooit van gekomen.. doom9 en nog eentje waarvan ik de naam ff niemeer weet.Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:07:
Mischien zou je hem ook kunnen submitten aan www.doom9.net
videohelp (aka dvdrhelp & vcdhelp) vind ik ook een fijne siteJazco2nd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:01:
[...]
dat was ik al eerder van plan maar is er nooit van gekomen.. doom9 en nog eentje waarvan ik de naam ff niemeer weet.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Ik heb net een nieuwe host en wilde aan gaan bieden om een site voor je erbij te zetten. Maar dank gaat uit naar Trance-Hill in dit geval. Mocht je nog behoefte hebben aan een mirror om de bandbreedte een beetje te spreiden of een domein naam (.com, .org etc..) ik heb nog een gratis domein naam in mijn hosting pakket zitten die ik niet gebruik en als dank voor je tool en de moeite en tijd die je er in stopt ,graag aan wil bieden als je dat wilt. Je kan me mailen op menno (at) rusty.nlJazco2nd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:38:
http://dvd.yardcure.com/
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Hey Jazco2nd,
Tegen het einde van de installatie krijg ik de melding "HIDE.exe niet gevonden", en de installatie breekt dan af. Ik heb het idee dat alle progs wel goed geinstalleerd zijn (ben nu aan het testen), maar ik vroeg me toch af wat dit bestand doet. Is het een WinXP bestand misschien? Ik heb hier Win2K.
Tegen het einde van de installatie krijg ik de melding "HIDE.exe niet gevonden", en de installatie breekt dan af. Ik heb het idee dat alle progs wel goed geinstalleerd zijn (ben nu aan het testen), maar ik vroeg me toch af wat dit bestand doet. Is het een WinXP bestand misschien? Ik heb hier Win2K.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Hoioi, ik ben bezig de methode te veranderen... want het zal nog steeds niet voor alle talen van Windows werken (oa omdat het frans rare accenten heeft in de franse versie van Menu Start).
Het werkt nu zo:
RAR SFX pakt alles uit naar de juiste locatie en start vervolgens HIDE.exe install.cmd.
HIDE zorgt ervoor dat je geen zwart DOS venstertje ziet (de batchfile install.cmd).
Het is een piepklein bestandje en dus erg handig.
Er zijn meer methodes, maar dit vond ik de meest 'schone' methode (cmdow.exe verbergt niet compleet, VBS wil ik niet voor zoiets simpels gebruiken, twijfel nog over INF).
install.cmd voegt info over uninstall toe aan het Windows Register, zodat je het pakketje netjes kan deinstalleren. En het kopieert een mapje met snelkoppelingen naar het startmenu.
Op 2 punten zal ik het pakket moeten veranderen (voordat ik het bekend maak op Doom9 etc:
- HIDE.exe, ik plaats hem nu in de system32 map omdat dit het makkelijkst is... helaas... sommige mensen hebben een andere naam voor hun Windows map (bijv. WIN of WinXP.. stelletje gekken). waardoor dit fout gaat... mogelijk is dit JanPedaals probleem.
- Snelkoppelingen, zoals het nu is gaat het nooit goed werken.. dit los ik op door shortcut.exe te gebruiken.
Natuurlijk heb ik overwogen Inno Setup te gebruiken, maar 1 van de kenmerken van Easy Installer is dat je het in 1 klik installeert, of dit met Inno Setup kan weet ik niet... zou ik me meer in moeten verdiepen en ik doe dit nog altijd voor de lol.
De veranderingen zijn vrij simpel toe te passen.. Als dat gebeurt is ben ik eindelijk helemaal klaar met deze Easy Installer. Ik zat te denken aan een script, als je erop dubbelklikt start DVDfab automatisch, als die klaar is start DVD-RB en is de map waarin de dvd zit al ingevuld + vinkje voor 'shutdown pc...".
Dus de gebruiker hoeft alleen DVD erin te doen, klikken op een link en wachten totdat hij/zij in DVD-RB talen kan in/uitvinken. vervolgens de knop van DVDrb indrukken en klaar.. pc gaat uit als proces is afgelopen (mogelijk zelfs eerst ff Nero starten en branden)
Maar dit vind ik teveel werk en niet de moeite.... het kan denk ik heel goed mbv AutoIt.. dus wie zin heeft..
Inmiddels ben ik ook aan het kijken of er andere dingen zijn waar ik een easy installer voor zou kunnen maken
Het werkt nu zo:
RAR SFX pakt alles uit naar de juiste locatie en start vervolgens HIDE.exe install.cmd.
HIDE zorgt ervoor dat je geen zwart DOS venstertje ziet (de batchfile install.cmd).
Het is een piepklein bestandje en dus erg handig.
Er zijn meer methodes, maar dit vond ik de meest 'schone' methode (cmdow.exe verbergt niet compleet, VBS wil ik niet voor zoiets simpels gebruiken, twijfel nog over INF).
install.cmd voegt info over uninstall toe aan het Windows Register, zodat je het pakketje netjes kan deinstalleren. En het kopieert een mapje met snelkoppelingen naar het startmenu.
Op 2 punten zal ik het pakket moeten veranderen (voordat ik het bekend maak op Doom9 etc:
- HIDE.exe, ik plaats hem nu in de system32 map omdat dit het makkelijkst is... helaas... sommige mensen hebben een andere naam voor hun Windows map (bijv. WIN of WinXP.. stelletje gekken). waardoor dit fout gaat... mogelijk is dit JanPedaals probleem.
- Snelkoppelingen, zoals het nu is gaat het nooit goed werken.. dit los ik op door shortcut.exe te gebruiken.
Natuurlijk heb ik overwogen Inno Setup te gebruiken, maar 1 van de kenmerken van Easy Installer is dat je het in 1 klik installeert, of dit met Inno Setup kan weet ik niet... zou ik me meer in moeten verdiepen en ik doe dit nog altijd voor de lol.
De veranderingen zijn vrij simpel toe te passen.. Als dat gebeurt is ben ik eindelijk helemaal klaar met deze Easy Installer. Ik zat te denken aan een script, als je erop dubbelklikt start DVDfab automatisch, als die klaar is start DVD-RB en is de map waarin de dvd zit al ingevuld + vinkje voor 'shutdown pc...".
Dus de gebruiker hoeft alleen DVD erin te doen, klikken op een link en wachten totdat hij/zij in DVD-RB talen kan in/uitvinken. vervolgens de knop van DVDrb indrukken en klaar.. pc gaat uit als proces is afgelopen (mogelijk zelfs eerst ff Nero starten en branden)
Maar dit vind ik teveel werk en niet de moeite.... het kan denk ik heel goed mbv AutoIt.. dus wie zin heeft..
Inmiddels ben ik ook aan het kijken of er andere dingen zijn waar ik een easy installer voor zou kunnen maken
Persoonlijk zie ik niet het nut van de pc uitzetten als hij klaar is? 
Voor je system32 probleem kan je toch gewoon %windir%/system32 gebruiken?
Voor je system32 probleem kan je toch gewoon %windir%/system32 gebruiken?
twas slechts een voorbeeldje van een idee van een scriptje.. niet dat ik het van plan ben.Fire69 schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:42:
Persoonlijk zie ik niet het nut van de pc uitzetten als hij klaar is?
Jaaa, maarrr, dan moet ik dus de hele methode aanpassen want alle bestanden worden simpelweg uitgepakt naar %systemdrive%, incl windows\system32\hide.exe & program files\...\install.cmd, als ik die vervolgens wil aanroepen via rarsfx gaat het mis.... uitpakken naar een tijdelijke map wil ik niet. plus snelkoppelingen maken werkt dan ook nog niet.Voor je system32 probleem kan je toch gewoon %windir%/system32 gebruiken?
Er zijn een aantal oplossingen, tis niet lastig, maar ik wil gewoon de meest efficiente oplossing en die heb ik inmiddels wel gevonden dus komt wel goed.
Ik lees dit nu pas. Je hebt natuurlijk gelijk. Zeker voor lange films als LOTR kan het merkbaar zijn. Over het algemeen is mijn ervaring dat je geen verschil ziet bij films van rond de 2 uur, behalve bij 4x zoom misschien. Ik heb de site aangepast. De Guide pas ik ook nog aan.DeeD2k2 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:24:
[...]
Ik heb hem aangepast. Natuurlijk heb ik meteen de site eens bekeken. Het zit er allemaal netjes en overzichtelijk uit, mijn complimeneten. Ik zou echter het volgende wat nuanceren:
[...]
In mijn ogen is het namelijk helemaal niet waar. Het is één van de betere methoden. Een beste kan je namelijk niet aanwijzen, zoals ik ook al in de openingspost heb aangegeven.
Dat er geen waarneembaar kwaliteitsverschil zou zijn, is volgens mij onzin. Als je alles wat op DVD staat back-upt, zoals je in de laatste regel suggereert, lukt dat in een aantal gevallen helemaal niet. Probeer het bijvoorbeeld eens uit met Lord of the Rings 3, wat natuurlijk wel een extreem voorbeeld is.
Tenslotte maak je met DVD-RB geen back-up van de complete DVD. Het programma laat namelijk automatisch bepaalde talen en ondertitels weg.
Just my 2 cents.
Zie dit topic:progressive and interlaced mixed. En lees vooral de reactie (#25) op post #23.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:22:
Net een dvd gebackuped met DVD-ReBuilder Easy Installer 3/2006
edit:
typo
Het zit dus wel goed.
Even een tip, DVD decrypter wordt steeds moeilijker om te vinden, het kostte me net 15 minugten voor ik een werkende link had met daadwerkelijk DVDdecrypter 3.5.4.0, dus wees wijs en download em zelf nog een keer, nu het nog kan!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
cool thx!Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:52:
[...]
Zie dit topic:progressive and interlaced mixed. En lees vooral de reactie (#25) op post #23.
Het zit dus wel goed.
Dvd Decrypter zul je altijd kunnen vinden op www.doom9.netEven een tip, DVD decrypter wordt steeds moeilijker om te vinden, het kostte me net 15 minugten voor ik een werkende link had met daadwerkelijk DVDdecrypter 3.5.4.0, dus wees wijs en download em zelf nog een keer, nu het nog kan!
Verwijderd
ffies een vraagje . . . decrypt/rippt DVDDecrypter ook DVD-Audio (DVD-A specificatie DVD's) ?sjolmers schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:19:
Even een tip, DVD decrypter wordt steeds moeilijker om te vinden, het kostte me net 15 minugten voor ik een werkende link had met daadwerkelijk DVDdecrypter 3.5.4.0, dus wees wijs en download em zelf nog een keer, nu het nog kan!
Verwijderd
Ja, je kunt deze dvd's gewoon naar iso's rippenVerwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:25:
[...]
ffies een vraagje . . . decrypt/rippt DVDDecrypter ook DVD-Audio (DVD-A specificatie DVD's) ?
Verwijderd
Dus ook de met MLP geencodeerde audio-tracks in file-modeVerwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:15:
[...]
Ja, je kunt deze dvd's gewoon naar iso's rippen(en eventueel branden)
Mooi, ik heb een paar dingen waarvan ik een reauthoring wil doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:02 ]
Verwijderd
dat durf ik niet te zeggen, heb zelf niet zn dvd om het uit te testen. Probeer het zou ik zeggenVerwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:34:
[...]
Dus ook de met MLP geencodeerde audio-tracks in file-mode?
Mooi, ik heb een paar dingen waarvan ik een reauthoring wil doen
Zo, laat ik hier ook maar eens posten want ik kom er echt niet uit. Ik heb hier naast me een DVD liggen die niet beveiligd is, op geen enkele manier, welke ik moet voorzien van een ander menu en van een ondertitelingstrack. Dus ik heb die hele DVD naar mijn harde schijf gekopieerd, alleen hoe krijg ik nu de VOB bestanden omgezet naar (het liefst MPEG2) inclusief audio. De DVD origineel is 1,83Gb groot....
Systeeminformatie:
MacBook Pro 1,83 Ghz
OSX 10.4.6
Beschikbare programma's:
Final Cut Studio (dus incl. DVD Studio Pro etc. etc.)
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een programma'tje wat voor mij de VOB-bestanden omzet naar MPEG2 (zo hoog mogelijk kwaliteit) voor mijn Apple.
Final Cut kan wel de VOB bestanden rechtstreeks importeren, alleen mist dan de audio. DVD studio pro (waar ik het liefst dan het menu opnieuw maak en de ondertitelingstrack ook in maak) kan weer niet overweg met de bronbestanden.
Iemand suggesties ?
Systeeminformatie:
MacBook Pro 1,83 Ghz
OSX 10.4.6
Beschikbare programma's:
Final Cut Studio (dus incl. DVD Studio Pro etc. etc.)
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een programma'tje wat voor mij de VOB-bestanden omzet naar MPEG2 (zo hoog mogelijk kwaliteit) voor mijn Apple.
Final Cut kan wel de VOB bestanden rechtstreeks importeren, alleen mist dan de audio. DVD studio pro (waar ik het liefst dan het menu opnieuw maak en de ondertitelingstrack ook in maak) kan weer niet overweg met de bronbestanden.
Iemand suggesties ?
Ik heb hier een enkellaags dvd, en wil graag alleen de mainmovie rippen (zonder kwaliteitsverlies uiteraard). Ik kwam dvdshrink al tegen (die kan dit geloof ik), zijn er nog andere opties?
lees anders de startpost eens doormmedia schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:20:
Ik heb hier een enkellaags dvd, en wil graag alleen de mainmovie rippen (zonder kwaliteitsverlies uiteraard). Ik kwam dvdshrink al tegen (die kan dit geloof ik), zijn er nog andere opties?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Gedaan, nog maar een keer gedaan... en nu? vraag blijft staan
Wat is er mis met Shrink, als het al een enkellaags is (dus past op een -R/+R) en je wilt alleen maar de film?
mmedia, uit je vraag blijkt niet duidelijk wat je doel is. Daarom wordt er wat kortaf op je gereageerd. Leg dus je plannen eens. Waarom wil je bijvoorbeeld alleen de hoofdfilm rippen als je de DVD letterlijk kunt back-uppen naar een DVD+/-R aangezien het om een DVD5 gaat? Waarom heb je DVDShrink op het oog? Wat ben je veder tegen gekomen? Pas als wij (die) informatie hebben, kunnen we je serieus verder helpen...