hey interessant stukje wat je geschreven hebt. En idd ik download sinds kort als het kan de TS -HD versie, althans wanneer die beschikbaar is, en ja het verschil is enorm. Alleen ik heb geen twee films die ik kan vergeleijken, oh wacht als het goed heb, heb ik matrix reloaded zowel op dvd als in HD formaat. Zal eens kijken of ik zie wat jij bedoelt. Iig bedankt voor de uitleg
Zijn er eigenlijk veel mensen die DVD-Rebuilder gebruiken hier?
In combinatie met welke encoder doen jullie dit dan? Ik gebruik nu CCE 2.67 met ECL. Gaat allemaal goed hoor, maar omdat ik steeds meer stemmen hoor dat er alweer beter is dan CCE. En hoeveel passes doen jullie in DVD-RB? Ik heb hem nu op 7 passes. Dus eigenlijk CCE 6 passes. Maar ik hoor toch ook hier over dat 3 a 4 passes ruim voldoende is. Gebruiken jullie alleen zoveel passes (6 of meer) wanneer het echt een 8.xx GB dvd betreft?
In combinatie met welke encoder doen jullie dit dan? Ik gebruik nu CCE 2.67 met ECL. Gaat allemaal goed hoor, maar omdat ik steeds meer stemmen hoor dat er alweer beter is dan CCE. En hoeveel passes doen jullie in DVD-RB? Ik heb hem nu op 7 passes. Dus eigenlijk CCE 6 passes. Maar ik hoor toch ook hier over dat 3 a 4 passes ruim voldoende is. Gebruiken jullie alleen zoveel passes (6 of meer) wanneer het echt een 8.xx GB dvd betreft?
Klein vraagje nog over de Easy-installer.
Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan
), kun je stap 1 (dus rippen met DVDFab) dan overslaan en meteen gaan rebuilden met de rebuilder?
Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan
Anoniem: 155508
naja ik zou zeggen probeer het en dan zie je binnen een paar tellen of dat gaat werkenkadoendra schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:20:
Klein vraagje nog over de Easy-installer.
Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan), kun je stap 1 (dus rippen met DVDFab) dan overslaan en meteen gaan rebuilden met de rebuilder?
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het werkt wel gewoon, maar ik vraag me af of dat op de een of andere manier gevolgen zou hebben voor de kwaliteit. Met andere woorden; bereidt die DVDFab de bestanden zo voor dat DVDrebuilder optimaal presteert. Of is stap 1 DVDFab echt alleen maar zodat de bestanden van de iso netjes op je HD komen in een video_ts map.Anoniem: 155508 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:26:
[...]
naja ik zou zeggen probeer het en dan zie je binnen een paar tellen of dat gaat werken
Ik denk niet dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, zolang jou vobs 1:1 zijn geript van een dvd en alle benodigde files er zijn dan moet dat volgens mij geen problemen geven..kadoendra schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:24:
[...]
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het werkt wel gewoon, maar ik vraag me af of dat op de een of andere manier gevolgen zou hebben voor de kwaliteit. Met andere woorden; bereidt die DVDFab de bestanden zo voor dat DVDrebuilder optimaal presteert. Of is stap 1 DVDFab echt alleen maar zodat de bestanden van de iso netjes op je HD komen in een video_ts map.
Anders knip je een stuk uit een vob en test je dat even, dan hoef je ook niet zo lang te wachten om te zien of het werkt. Maar goed het zal waarschijnlijk wel gewoon werken met de zelfde kwaliteit als als met vobs die met dvdfab zijn geript
succes en laat even weten of het gelukt is
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 05-01-2007 19:50 ]
Dank voor je snelle antwoorden. Dan toch nog een vraagje. Stel dat die video_ts folder van een dvd9 komt en ik wil eigenlijk alleen alleen de hoofdfilm hebben. DVDFab lijkt echter alleen van fysieke DVD (of een gemounte iso) te lezen en geeft een foutmelding als ik hem de video-ts folder laat openen om een soort van nieuwe rip te maken. Is de oplossing dan om via DVDShrink een nieuwe rip te maken (die leest namelijk wel vanuit een video_ts folder) van alleen de hoofdfilm en daarna meteen door te gaan met stap 2 van de installer. Zolang je geen compressie toepast en alleen ript maakt het voor de kwaliteit toch niet uit hoe vaak je ript?Anoniem: 155508 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:49:
[...]
Ik denk niet dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, zolang jou vobs 1:1 zijn geript van een dvd en alle benodigde files er zijn dan moet dat volgens mij geen problemen geven..
Anders knip je een stuk uit een vob en test je dat even, dan hoef je ook niet zo lang te wachten om te zien of het werkt. Maar goed het zal waarschijnlijk wel gewoon werken met de zelfde kwaliteit als als met vobs die met dvdfab zijn geript
succes en laat even weten of het gelukt is
hallo mensen,
beetje levenloos topic
(oh toch niet, foutje
)maar to the point...
ik heb hier een xmen3 dvd, gewoon pal met dd5.1ex geluid. en deze wil ik backuppen. nou heb ik geen gigantische problemen, alles speelt zich goed (xvid+ac3, autogk gebruikt)af op mijn yamaha dvd-s550 met aangepaste firmware...
behalve dat er soms kleuren blijven hangen. dit gebeurt overgens alleen bij deze film die ik zelf probeer te rippen. met de wat minder legale xvid filmrips heb ik nog nooit problemen gehad eigenlijk.
een vb: als de aftiteling loopt dan blijven er soms witte strepen in het beeld hangen zodra er even geen aftiteling komt. als de aftiteling door blijft lopen dan gaat het goed. dit gebeurt de hele film door eigenlijk. kleuren zoals een heldere blauwe lucht die en de camera beweegt langzaam naar links of rechts, en die kleuren blijven dan even hangen en gaan over het andere kleuren heen. hoop dat dit gesnapt word, kijkt namelijk een stuk leuker zonder vreemde artifacts
ohja en ik heb wel zitten zoeken op xvid+kleuren+strepen en nog wat termen maar schoot er niet veel mee op, alvast bedankt
edit- misschien vergeten te vermelden.. de film speelt op mijn pv perfect af, dvd speler minder. latest versie xvid encoder gebruikt, heb ook ffdshow om alles af te spelen, xp pro sp2, 4400+ cpu en asus 7800gtx. kan het de dvd speler zijn die niet om kan gaan met de latest xvid encodes? gebruiken 'scene' releases oude xvids?
edit2- typos, tis laat
beetje levenloos topic

ik heb hier een xmen3 dvd, gewoon pal met dd5.1ex geluid. en deze wil ik backuppen. nou heb ik geen gigantische problemen, alles speelt zich goed (xvid+ac3, autogk gebruikt)af op mijn yamaha dvd-s550 met aangepaste firmware...
behalve dat er soms kleuren blijven hangen. dit gebeurt overgens alleen bij deze film die ik zelf probeer te rippen. met de wat minder legale xvid filmrips heb ik nog nooit problemen gehad eigenlijk.
een vb: als de aftiteling loopt dan blijven er soms witte strepen in het beeld hangen zodra er even geen aftiteling komt. als de aftiteling door blijft lopen dan gaat het goed. dit gebeurt de hele film door eigenlijk. kleuren zoals een heldere blauwe lucht die en de camera beweegt langzaam naar links of rechts, en die kleuren blijven dan even hangen en gaan over het andere kleuren heen. hoop dat dit gesnapt word, kijkt namelijk een stuk leuker zonder vreemde artifacts
ohja en ik heb wel zitten zoeken op xvid+kleuren+strepen en nog wat termen maar schoot er niet veel mee op, alvast bedankt
edit- misschien vergeten te vermelden.. de film speelt op mijn pv perfect af, dvd speler minder. latest versie xvid encoder gebruikt, heb ook ffdshow om alles af te spelen, xp pro sp2, 4400+ cpu en asus 7800gtx. kan het de dvd speler zijn die niet om kan gaan met de latest xvid encodes? gebruiken 'scene' releases oude xvids?
edit2- typos, tis laat
[ Voor 13% gewijzigd door kevz op 08-02-2007 02:21 ]
Anoniem: 100386
Hmmm, een paar posts eerder schreef ik dat ik aan het proberen was om een HD-TV opname zo te bewerken dat het in een DVD kon. Het lukt me dus met 25 fps progressieve PAL dingen wel, maar met \NTSC niet (komt door die stomme pull-down onzin in NTSC-wereld).
Maar goed, er lijken meer,- en meer tools op te komen om ook back-ups te maken van HD-DVD/Blue-Ray. En wellicht dat de tijd bijna daar is om ook hiervoor een topic te gaan openen.
Om eventjes aan te tonen waarom HD zoveel beter is, en om te laten zien wat ik voor bron-materiaal gebruikt heb bij mij DVD-verberting; Hier een voorbeeld wat laat zien dat de |TV-wereld in Nederland inmiddels behoorlijk begint achter te lopen. Dit voorbeeld komt bv. van de HD-uitzending van Pirates of the Caribbean-Dead Man's chest, gecapped van een amerikaanse satelliet (excuses voor de te grote afbeelding).

Het verschil is gewoonweg ENORM !
Maar goed, er lijken meer,- en meer tools op te komen om ook back-ups te maken van HD-DVD/Blue-Ray. En wellicht dat de tijd bijna daar is om ook hiervoor een topic te gaan openen.
Om eventjes aan te tonen waarom HD zoveel beter is, en om te laten zien wat ik voor bron-materiaal gebruikt heb bij mij DVD-verberting; Hier een voorbeeld wat laat zien dat de |TV-wereld in Nederland inmiddels behoorlijk begint achter te lopen. Dit voorbeeld komt bv. van de HD-uitzending van Pirates of the Caribbean-Dead Man's chest, gecapped van een amerikaanse satelliet (excuses voor de te grote afbeelding).

Het verschil is gewoonweg ENORM !
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-02-2007 17:46 ]
Anoniem: 185882
H264 op een hoge resolutie VS MPEG2 met een resolutie die 2 x lager ligt..
tja.. > als je dvd's nu ript in h264 zie je bijna geen verschil met het orgineel en de grote gaat / 4
tja.. > als je dvd's nu ript in h264 zie je bijna geen verschil met het orgineel en de grote gaat / 4
@G_M_C: das wel erg scherp!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Let op hè; Da's de source die ik heb gebruikt om de PAL DVD te "verbeteren". I.e. het vervangen van de PAL progressieve source van op de DVD, door een geresizede versie van die H264 source; Zoals ik dat in een eerdere post hierboven beschreef. Dit screenshot is van de source dus.
Overigens lukt dat dus met (progressieve) sources in het PAL-formaat, niet (zomaar) met NTSC DVD's.
Er zijn nota bene zelfs nog uitzendingen in 4:3 in NL
Overigens lukt dat dus met (progressieve) sources in het PAL-formaat, niet (zomaar) met NTSC DVD's.
Dat zeg ik; Het wordt tijd dat die stomme zenders in NL eens opschieten met hun modernisatie.sjolmers schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:28:
@G_M_C: das wel erg scherp!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-02-2007 19:43 ]
Gelukkig wel, anders zat ik de hele dag tegen een brievenbus aan te kijkenAnoniem: 100386 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:41:
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Of je koopt 'em een breedbeeld. Zag laatst op V&A een 2e hands, die helemaal prima was, voor maar 90 euro.JanPedaal schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:29:
[...]
Gelukkig wel, anders zat ik de hele dag tegen een brievenbus aan te kijken
Ik heb niet alles door kunnen lezen in deze enorme thread maar vraag me toch af wat ik niet goed doe. Ik rip de dvd met DVD Decrypter, vervolgens haal ik onnodige zaken er met Dvd RemakePro uit, als ik vervolgens DVD-RB met CCE sp er overheen laat gaan heb ik geen geluid meer (opgeslagen als iso).
Voor het encoderen heb ik het resultaat van DVD remake getest en dan werkt het prima. In DVD-RB staat bij audio AC3, 2 Ch, Unk en AC3, 6 Ch, Unk. Dat Unk is toch vreemd, zou gewoon dutch moeten zijn. Ik heb bij een nieuwe poging in ieder geval remove DTS sound uitgevinkt, kan het daar mee te maken hebben?
Bedankt
Voor het encoderen heb ik het resultaat van DVD remake getest en dan werkt het prima. In DVD-RB staat bij audio AC3, 2 Ch, Unk en AC3, 6 Ch, Unk. Dat Unk is toch vreemd, zou gewoon dutch moeten zijn. Ik heb bij een nieuwe poging in ieder geval remove DTS sound uitgevinkt, kan het daar mee te maken hebben?
Bedankt
[ Voor 40% gewijzigd door powadha op 21-02-2007 13:39 ]
DVDRebuilder kan zelf ook Audio-Streams weglaten.
Dus eerst de extra's die je weg wilt hebben met Remake, daarna de streams laten vervallen met DVDRB.
Als je de orginele DVD opent in Rebuilder geeft hij dan wel de juiste Audiostream aan(Dutch)?
Zoja dan is er misschien met Remake wat mis gegaan.
Succes
Dus eerst de extra's die je weg wilt hebben met Remake, daarna de streams laten vervallen met DVDRB.
Als je de orginele DVD opent in Rebuilder geeft hij dan wel de juiste Audiostream aan(Dutch)?
Zoja dan is er misschien met Remake wat mis gegaan.
Succes
[ Voor 32% gewijzigd door pinojo123 op 21-02-2007 14:09 ]
Als ik de dvd net geripped heb met dvd decpryper geeft hij ook al een dat de audio Unk zou zijn (werkt allemaal wel in powerDvd)
Als ik de dvd met dvdremake pro heb bewerkt (warnings ed eruit) en geexporteerd heb speelt alles nog zoals het hoort in PowerDvd. Overigens geeft ook dvdremake een melding als ik een debug test doe. Meldt dan dat het opgegeven geluid niet gevonden kan worden. Alles speelt echter nog wel.
Het geluid valt dus pas weg nadat het door dvd rebuilder is gegaan (uiteraard heb ik de streams niet weggeklikt). In het menu werkt het nog wel, maar zodra er een episode wordt gestart is het geluid dus foetsie.....
Het zal iets te maken hebben met die Unk aanduiding van de stream. Nog suggesties wat ik kan proberen? Vervelend is dat het pas optreedt na dvdrebuilder. je maakt inmmers niet even een nieuwe test....(hoewel, ik kan om te testen wel 1 pass instellen, dan weet ik tenminste of alles werkt)
Als ik de dvd met dvdremake pro heb bewerkt (warnings ed eruit) en geexporteerd heb speelt alles nog zoals het hoort in PowerDvd. Overigens geeft ook dvdremake een melding als ik een debug test doe. Meldt dan dat het opgegeven geluid niet gevonden kan worden. Alles speelt echter nog wel.
Het geluid valt dus pas weg nadat het door dvd rebuilder is gegaan (uiteraard heb ik de streams niet weggeklikt). In het menu werkt het nog wel, maar zodra er een episode wordt gestart is het geluid dus foetsie.....
Het zal iets te maken hebben met die Unk aanduiding van de stream. Nog suggesties wat ik kan proberen? Vervelend is dat het pas optreedt na dvdrebuilder. je maakt inmmers niet even een nieuwe test....(hoewel, ik kan om te testen wel 1 pass instellen, dan weet ik tenminste of alles werkt)
DVDdecrypter is niet meer courant, en het wordt niet meer verder ontwikkeld. Het zou me niets verbazen als je met een vorm van beveiliging te maken hebt, die DVDdecrypter dus niet ondersteund.
DIF4U (Do It Fast 4 U) RipIt4Me is denk ik de beste optie om een goede rip te maken. Zoek eventjes bij het rippen/decrypting forumdeel op forum.doom9.org
DIF4U (Do It Fast 4 U) RipIt4Me is denk ik de beste optie om een goede rip te maken. Zoek eventjes bij het rippen/decrypting forumdeel op forum.doom9.org
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 22-02-2007 16:52 ]
Vreemd hoor. Zelfs met dat programma wil de dvd niet lukken. Inmiddels een andere dvd geprobeert en dat gaat allemaal prima.
Het zal hem echt in die audio stream zitten die op Unk staat, dat gebeurt op de andere dvd namelijk niet en zoals gezegd, dat gaat prima. We blijven proberen!
Het zal hem echt in die audio stream zitten die op Unk staat, dat gebeurt op de andere dvd namelijk niet en zoals gezegd, dat gaat prima. We blijven proberen!
Waarschijnlijk gaat er toch iets mis met DVD remake.
Je kan proberen de bewerkte en de gerebuilde dvd in DVD shrink te openen.
Je kan dan misschien iets meer te weten komen over de audiostreams en in welke VTS je de verkeerde dingen weghaald.
Met shrink krijg je vaak al een goede indruk van wat en hoe groot een en ander op een DVD is.
Met PGCEdit en VOB blanker kan je ook strippen al is dit wel wat meer ingewikkeld als DVDRemake.
Misschien werkt dat wel goed.
Succes
Je kan proberen de bewerkte en de gerebuilde dvd in DVD shrink te openen.
Je kan dan misschien iets meer te weten komen over de audiostreams en in welke VTS je de verkeerde dingen weghaald.
Met shrink krijg je vaak al een goede indruk van wat en hoe groot een en ander op een DVD is.
Met PGCEdit en VOB blanker kan je ook strippen al is dit wel wat meer ingewikkeld als DVDRemake.
Misschien werkt dat wel goed.
Succes
Anoniem: 87302
Wat is pull down?Anoniem: 100386 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:44:
Hmmm, een paar posts eerder schreef ik dat ik aan het proberen was om een HD-TV opname zo te bewerken dat het in een DVD kon. Het lukt me dus met 25 fps progressieve PAL dingen wel, maar met \NTSC niet (komt door die stomme pull-down onzin in NTSC-wereld).
Zoeken met Google naar 'NTSC pulldown'.
Het is het gevolg van een Telecine van een film naar het (imho verschrikkelijk irritante) NTSC TV-formaat.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 26-02-2007 09:13 ]
Anoniem: 210641
Ik maak sinds kort gebruik van de DVD Rebuilder Pro. Bij het omzetten van dvd9 naar dvd5 gaat eigenlijk alles perfect alleen ... bij mij duurt het 24 uur voordat het programma klaar is !!!
Zijn er simpele aanpassingen, die de werktijd duidelijk verkorten ... bepaalde instellingen ??? En wat zijn dan de standardinstellingen en wat is een normale werktijd ?
Zijn er simpele aanpassingen, die de werktijd duidelijk verkorten ... bepaalde instellingen ??? En wat zijn dan de standardinstellingen en wat is een normale werktijd ?
Als je een oudere PC hebt dan kan het lang duren.
Als je Cinema Craft gebruikt zou je het aantal passes verlagen kunnen naar 2 of 3.
1 pass is ook mogelijk maar dan is de output grootte niet altijd even accuraat.
Met het encoderen van een film gaat nou eenmaal de meeste tijd zitten.
Er schijnt wel iets van de kwaliteit af te gaan maar dat is nauwlijks te zien.
Volgens de maker van DVD-RB is met 4 passes de maximale kwaliteit bereikt.
De meeste encoders doen het met twee passes.
Succes
Als je Cinema Craft gebruikt zou je het aantal passes verlagen kunnen naar 2 of 3.
Succes
Anoniem: 210641
Bedankt voor de tip ... ga het proberen !pinojo123 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:50:
Als je een oudere PC hebt dan kan het lang duren.
Succes
aan jacco2nd:
offtopic:
Ik had je toen een mail gestuurd met de code voor de banner, maar je hebt nooit gereageerd erop en ze staan ook nog niet op je site. Ik heb je van de week geprobeerd te mailen maar ik krijg steeds een failure op je addy. Neem aub even contact met me op.
Ik had je toen een mail gestuurd met de code voor de banner, maar je hebt nooit gereageerd erop en ze staan ook nog niet op je site. Ik heb je van de week geprobeerd te mailen maar ik krijg steeds een failure op je addy. Neem aub even contact met me op.
ik heb even een vraagje over die easy installer. Ik heb het gedownload en geinstalleerd. Gisteren even ee n Filmpje erdoor gehaald met CCE op 5 passes en alles werkt perfect. Nu mijn vraagje. Is die easy installer illigaal? want CCE encoder zit er gewoon werkend bij in, terwijl je hier normaal voor moet betalen. Helemaal vaag vind ik (als dit zo is) het bavaria logo wat je gewoon ziet bij de install.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
niemand?jos_zwa schreef op maandag 05 maart 2007 @ 08:50:
ik heb even een vraagje over die easy installer. Ik heb het gedownload en geinstalleerd. Gisteren even ee n Filmpje erdoor gehaald met CCE op 5 passes en alles werkt perfect. Nu mijn vraagje. Is die easy installer illigaal? want CCE encoder zit er gewoon werkend bij in, terwijl je hier normaal voor moet betalen. Helemaal vaag vind ik (als dit zo is) het bavaria logo wat je gewoon ziet bij de install.
Er zijn meerdere soorten Easy-installers. Degene die jij hebt is inderdaad een illegale van een groepje dat zich BAVARIA noemt. En inderdaad, CCE is een pakket waar je (flink) voor moet betalen.jos_zwa schreef op maandag 05 maart 2007 @ 08:50:
Wil je het legaal doen, dan moet je een andere easy-installer hebben. Namelijk die van Jazco2nd . Die heeft de HC encoder ingebakken zitten en die is gratis!
Hier kun je die easy installer vinden.
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
ik heb een paar hd-dvd's en blu-ray en deze ook op me hdd gekregen. Ik kan op het internet nog maar weinig vinden om deze te backupen of om er een hd xvid van te maken. Iemand een goede link?
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:58:
Naja, in een eerder post had ik voorgesteld om de discussie wat te verruimen, jammer genoeg kwam er geen antwoord op. En nu heb ik een nieuw id;
Op het net zijn diverse films in HD-formaat aan het verschijnen. Sommige ervan zijn in "OAR", andere daarvan zijn in "Open Matte". Het verschil is kortweg dit:
Bij sommige films zie je op je Breedbeeld TV toch nog zwarte balken bove,- en oneraan de film. Dergelijke films zijn vrijwel altijd in een 2,35:1 ratio (in plaats van 16:9 / 1,78:1). Zeg maar het veel bredere bioscoop formaat.
In veel gevallen wordt dit effect bereikt door een soort lens op de projector te gebruiken, die gewoonweg het bovendeel en het onderdeel van de film afdekt. Zo'n lens heet een Matte.
Een "Open Matte" film, daarbij is het boven ,- en onderdeel van de film niet afgedekt, het beeldratio is dan oon echt 16:9 en helemaal gevuld met "beeld", in andere woorden geen zwarte balken. Aan de breedtte is verder niet gesleuteld, alleen de zwarte balken zijn zeg maar ingevuld.
Deze uitleg is niet helemaal correct, maar maakt wel duidelijk wat de bedoeling is.
Wat ik nu eens wil proberen is om een met een DVD de 2,35:1 te vervangen door een echte 16:9 / Open Matte versie.
Waar ik aan dacht is de DVD door de "prepare" fase van DVD-RB te draaien en daarna de "Mpeg2source" commando te laten verwijzen naar een MGEP2-HD Open matte. DVD-RB dan op DVD-9 formaat laten staan, en eventueel met "movie only"-mode om het makkelijker te maken (maar het zou ook met een volledige DVD moeten kunnen, ik begrijp de script-structuur van DVD-RB goed genoeg).
Natuurlijk zal het script dan ook nog een goede resize moeten bevatten (ik gebruik meestal Spline16Resize), en moet er een goede temoral filtering plaatsvinden na de resize tegen het "shimmering effect". Bij de hele operatie moet natuurlijk rekening worden gehouden met NTSC / PAL (origineel en Open-Matte vervanger moeten van hetzelfde formaat zijn). Daarnaast moet natuurlijk ook vooral worden bepaald / geregeld dat beide sources tot op de frame nauwkeuring even lang zijn. Maar voor als die beeld-operaties heb je natuurlijk "good old" AviSynth tot mijn beschikking.
Als e.a. correct kan worden veranderd in de DVD-RB scripts, dan in theorie zou dit mogelijk moeten zijn.
Heeft iemand nog feedback op dit plan, dingen waar ik evt. nog tegenaan kan lopen of dingen die ik nu al ben vergeten ?
Het begint me beter en beter te lukken. Ik heb het nu zelfs voor elkaar met Casino Royale, terwijl de Blue-Ray voor ongeveer 30 seconden anders is (andere scenes, o.a. bij het gevecht in het trappenhuis). De DVD was al behoorlijk goed, maar met een ultra-hoge bitrate en een bijbehorend matrix voor ultra-hoge bitrate, ziet het er absoluut briljant uit nuDeeD2k2 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:59:
@G_M_C
Ik zou het zeker proberen, het is namelijk erg leuk als het lukt. Helemaal als de opname de originele TS is, dan kan je een heel hoge kwaliteit DVD met erg strak progressive beeld krijgen.
Verkijk het alleen niet op het synchroon krijgen van beeld en geluid. Er hoeven maar een paar frames te missen en je hebt al een probleem. Ik raad je daarom aan bij je eerste test de opgenomen audio te gebruiken en je eerst te richten op het resizen en ervoor te zorgen dat je hem goed op de DVD krijgt (waarbij bijvoorbeeld de hoofdstukken nog kloppen).
Maar toch, het plan is leuk; Maar ik denk toch dat ik maar een HTPC ga maken, want eerlijk is eerlijk; Vergeleken met HighDef@1080p is het kijken van DVD's alsof je door een beslagen raam naar je TV zit te kijken.
weet iemand hier hoe het mogelijk is om een HDTV film (gedownload) op je HDTV plasma scherm te kijken? Voor zover ik weet is het alleen mogelijk om via HDMI op je TV HDTV te kijken. is er niet een soort van HDMI kabeltje die tussen de pc en de tv hangt te verkrijgen?
damn dat lijkt me wel vet! zijn er hier mensen die dit wel eens doen?
Ik heb nu een hd-dvd van Harry Potter en de vuurbeker op mn pc staan, maar gezien het formaat (28GB) wil ik hem graag omzetten in x264 (.mkv) formaat. Wie weet hoe ik dat kan doen? Ik heb niks kunnen vinden tot nu toe.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
kan met megui, zul je wel veel moeten klooien met handmatig avisynth scriptjes.hesr schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:10:
Ik heb nu een hd-dvd van Harry Potter en de vuurbeker op mn pc staan, maar gezien het formaat (28GB) wil ik hem graag omzetten in x264 (.mkv) formaat. Wie weet hoe ik dat kan doen? Ik heb niks kunnen vinden tot nu toe.
Of je kunt met nero 7580 en dan met nero vision 4 + hd-dvd/blu-ray plugin, de streams importen, dan export kiezen en dan nero digital h264avc hdtv doen of via een build van x264
megui + x264 builds
guide voor hdtv/HD naar x264/h264 (vaak offline helaas....)
Ik zit met een probleempje,
Enkele weken terug heb ik seizoen 5 van Alias gekocht en omdat mijn dvd-collectie mij héél wat waard is backup ik mijn belangrijkste titels. Nu heb het ik geprobeerd met DVD-shrink maar deze geeft foutmeldingen, vervolgens geprobeerd met DVD-decrypter, weer een foutmelding.
De link naar het op de vorige pagina vermelde Ripit4Me is blijkbaar dood en nergens meer te vinden om te downloaden.
Weet iemand soms een programma waarmee ik het nog zou kunnen proberen?
Enkele weken terug heb ik seizoen 5 van Alias gekocht en omdat mijn dvd-collectie mij héél wat waard is backup ik mijn belangrijkste titels. Nu heb het ik geprobeerd met DVD-shrink maar deze geeft foutmeldingen, vervolgens geprobeerd met DVD-decrypter, weer een foutmelding.
De link naar het op de vorige pagina vermelde Ripit4Me is blijkbaar dood en nergens meer te vinden om te downloaden.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Ik heb hier een .mpg file welke ik onder vista maar niet goed ge-reëncode krijgt.
De nadruk ligt hier denk ik vooral bij vista. Heb het met DVD-rebuild geprobeerd:
HC encoder... in de setup ingevoerd.. kan ik hem vervolgen niet bij processing mode kiezen
CCE SP2 (ja illigaal) werkt al helemaal niet met dvd rebuild.
Verder heb ik maar Adobe premiere geprobeerd maar die loopt ook vast na een paar uur
Wat is nou een goede combinatie onder Vista om een dvd te rebuilden vanaf 1 mpg file (met of zonder menu maakt niet uit)
* hij moet wel opnieuw ge-encodeerd worden want de file is 6GB (was 9.8 toen hij nog dvr-ms was ...)
De nadruk ligt hier denk ik vooral bij vista. Heb het met DVD-rebuild geprobeerd:
HC encoder... in de setup ingevoerd.. kan ik hem vervolgen niet bij processing mode kiezen
CCE SP2 (ja illigaal) werkt al helemaal niet met dvd rebuild.
Verder heb ik maar Adobe premiere geprobeerd maar die loopt ook vast na een paar uur
Wat is nou een goede combinatie onder Vista om een dvd te rebuilden vanaf 1 mpg file (met of zonder menu maakt niet uit)
* hij moet wel opnieuw ge-encodeerd worden want de file is 6GB (was 9.8 toen hij nog dvr-ms was ...)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Als het je om het beeld te doen is:
Gebruik DGIndex om de .mpg te indexeren (wordt een .d2v)
Open die .d2v in een AviSynth script, en gebruik dat script als source voor je encoder.
-> mpeg2source("?:\??\???.d2v")
Geluid kan je later dan weer erin muxen (of met sommige encoders kan dan meteen meegenomen worden)
Zie homepgage:
http://neuron2.net/dgmpgdec/dgmpgdec.html
Zie ook doom9's guides.
www.doom9.org/mpg/dgindex.htm
www.doom9.org/mpg/dgindex-frameserving.htm
en meer via google / search@doom9
Kortom, zoals ik al eerder schreef in dit topic: GEBRUIK AVISYNTH !
Open die .d2v in een AviSynth script, en gebruik dat script als source voor je encoder.
Geluid kan je later dan weer erin muxen (of met sommige encoders kan dan meteen meegenomen worden)
Zie homepgage:
Zie ook doom9's guides.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 26-04-2007 22:04 ]
Probleem is dan ook dat de encoder vaak problemen hebben in VistaAnoniem: 100386 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:00:
Als het je om het beeld te doen is:
Zie homepgage:
Zie ook doom9's guides.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Anoniem: 121278
Even een vraagje met betrekking tot het rippen zelf van de dvd.
Ik gebruik momenteel nog steeds smartripper voor het rippen van mijn originele dvd's
Nu vraag ik mij af of dit gevolgen heeft voor de kwaliteit van de data, aangezien smartripper toch wel al een zeer oud programma is.
Ik gebruik momenteel nog steeds smartripper voor het rippen van mijn originele dvd's
Nu vraag ik mij af of dit gevolgen heeft voor de kwaliteit van de data, aangezien smartripper toch wel al een zeer oud programma is.
nu heb ik hier toch hetzelfde probleemJegapia schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:54:
Ik zit met een probleempje,

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Anoniem: 208057
Een paar dagen geleden heb ik de DVD Pirates of the carribean 2 te kopen op DVD.
Normaal gesproken maak ik van alle originele dvd`s die ik heb een extra kopie i.v.m. slijtage van de DVD zodat ik altijd een reserve heb liggen.
Alleen nu zag ik op het hoesje van de DVD een label waarop staat: This DVD is copy protected
toch zou ik graag een kopie hebben voor het geval er iets met de originele DVD gebeurd waardoor ik hem niet meer kan afspelen.
Je mag trouwens toch ook een DVD voor thuisgebruik kopieren?
kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen..of het gewoon een label is om af te schrikken of is heel de DVD niet de kopieren?
Normaal gesproken maak ik van alle originele dvd`s die ik heb een extra kopie i.v.m. slijtage van de DVD zodat ik altijd een reserve heb liggen.
Alleen nu zag ik op het hoesje van de DVD een label waarop staat: This DVD is copy protected
toch zou ik graag een kopie hebben voor het geval er iets met de originele DVD gebeurd waardoor ik hem niet meer kan afspelen.
kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen..of het gewoon een label is om af te schrikken of is heel de DVD niet de kopieren?
Ik dacht dat je inderdaad een kopie voor thuis mocht maken, maar dat je een kopieer beveiliging niet mag omzeilen.Anoniem: 208057 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:45:
Een paar dagen geleden heb ik de DVD Pirates of the carribean 2 te kopen op DVD.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Het is niet verboden, maar het is ook geen recht. Je bent niet in overtreding als je een kopie voor jezelf maakt, maar de aanbieder hoeft het niet te faciliteren.Je mag trouwens toch ook een DVD voor thuisgebruik kopieren?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nee ik heb nog niets geprobeerd. ik wou eerst even overleggen omdat ik ook al dacht dat je zo`n protectie niet mag omzeilen. maar dat een kopie voor thuisgebruik ook legaal is.
maar zo`n label maakt dus niets uit om te kopieren, het is slechts om af te schrikken? de originele DVD raakt dus niet beschadigd of iets dergelijks?
maar zo`n label maakt dus niets uit om te kopieren, het is slechts om af te schrikken? de originele DVD raakt dus niet beschadigd of iets dergelijks?
Maar als je dan toch probeerd hem te kopieren, ben je dan niet toch illegaal bezig, aangezien je (brandprogramm) de beveiliging omzeilt?
Met je originele DVD gebeurt er iig niets, dus je kan het rustig proberen.
Er staat: Deze dvd is tegen kopieren beschermd en kan niet worden gelezen...wat nou?
mijn brandprogramma is Nero 7
mijn brandprogramma is Nero 7
Nu kan je dus geen legale backup ervan maken, dus kunnen we je niet ermee helpen.
☻/
/▌
/ \
Er zijn programma's die bit voor bit een cd of dvd kopiëren, en daarbij een eventuele kopieerbeveiliging gewoon mee kopiëren. Ik vraag me af of dat geldt als omzeilen van de beveiliging. Ik heb al heel lang niets meer gekopieerd, dus ik weet niet of dat nog steeds werkt. Vroeger had je programma's als CloneCD en CloneDVD die het konden, kijk er maar eens naar.
Dat staat op de meeste DVD's. Houdt in dat de DVD encrypted is zoals de meeste DVD's dat zijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
kan DVDShrink dat ook?
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 208057 op 04-06-2007 16:36 ]
Er liep een aantal maanden geleden een topic-reeks op GoT waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je een backup kunt maken van je legale DVD's. Even zoeken dus voortaan.
Het is natuurlijk onzin dat je thuiskopie recht vervalt als de DVD beveiligd is. Waarom zou je dan nog dat recht op een kopie hebben, als het in de praktijk toch niet kan.
DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
http://www.onbezorgdkopieren.nl/
Het is natuurlijk onzin dat je thuiskopie recht vervalt als de DVD beveiligd is. Waarom zou je dan nog dat recht op een kopie hebben, als het in de praktijk toch niet kan.
DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
http://www.onbezorgdkopieren.nl/
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 04-06-2007 16:41 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Probeer hetAnoniem: 208057 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:35:
kan DVDShrink dat ook?
Vraagje: Zou je het niet doen mocht het niet toegestaan zijn? Mij zou het bar weinig uitmaken of het wel-of-niet mag... het is m'n eigen bezit waar ik graag voor alle veiligheid een backup van heb.
Kijk dit eens:
nieuws: Finse rechter: kraken ineffectieve beveiliging is toegestaan Zelfs de rechter beslist er op deze manier over
De beveiliging van dvd's is heel slecht. Gebruik AnyDVD om de beveiliging uit te zetten, of rip met DVD decrypter de dvd naar je schijf, waarna je m met nero weer als dvd-video kan branden.
nieuws: Finse rechter: kraken ineffectieve beveiliging is toegestaan Zelfs de rechter beslist er op deze manier over
De beveiliging van dvd's is heel slecht. Gebruik AnyDVD om de beveiliging uit te zetten, of rip met DVD decrypter de dvd naar je schijf, waarna je m met nero weer als dvd-video kan branden.
Nee Dennahz dat vind ik dus ook, straks laat ik perongelijk met DVD een x valle en is hij kapot, of om welke reden dan ook. Daarom wil ik daar graag nog een 2e dvdtje van hebben.
en iedereen weet dat je een DVD voor thuisgebruik mag kopieren..dus ik ben met niets legaals bezig.
daarom zou ik graag een kopietje van deze DVD maken...ik heb deze programma`s tot mijn beschikking:
Nero 7
Nero 6
DVD Shrink
en iedereen weet dat je een DVD voor thuisgebruik mag kopieren..dus ik ben met niets legaals bezig.
daarom zou ik graag een kopietje van deze DVD maken...ik heb deze programma`s tot mijn beschikking:
Nero 7
Nero 6
DVD Shrink
Heb je dat topic wat ik noemde al eens doorgenomen? Anders kan ik misschien beter niet posten?Anoniem: 208057 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:51:
net met Clone2DVD geprobeert, maar ook hiermee is het niet mogelijk om deze DVD te kopieren
En sinds wanneer is de uitspraak van een Finse rechter maatgevend voor wat een Nederlandse rechter zal zeggen?Irminsul schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:41:
Vooralsnog moet je er gewoon van uitgaan dat je geen kopie mag maken van de DVD, omdat je daarvoor een beveiliging moet doorbreken en dat is simpelweg niet toegestaan. Je mag inderdaad van films een thuiskopie maken, maar daaruit kun je niet afleiden dat je dus ook de beveiliging mag kraken. Wat je wel mag doen is de film downloaden van internet, want dan doorbreek je geen beveiliging.
[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-06-2007 16:57 ]
Wat is er dan illegaal? Het maken van een kopie (waar je recht op hebt) en daarvoor een beveiliging doorbreken. Of het onmogelijk maken om een kopie te maken van de fabrikant terwijl de consument er wel recht op heeft?Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:56:
[...]
En sinds wanneer is de uitspraak van een Finse rechter maatgevend voor wat een Nederlandse rechter zal zeggen?
Vooralsnog moet je er gewoon van uitgaan dat je geen kopie mag maken van de DVD, omdat je daarvoor een beveiliging moet doorbreken en dat is simpelweg niet toegestaan. Je mag inderdaad van films een thuiskopie maken, maar daaruit kun je niet afleiden dat je dus ook de beveiliging mag kraken. Wat je wel mag doen is de film downloaden van internet, want dan doorbreek je geen beveiliging.
Clon2 DVD werkt niet,
Any DVD is een betaalversie
Nero 7 werkt ook niet,
iemand nog ideeen zodat ik niet heel de dvd op m`n Hdd hoef te rippen?
gewoon een soort programma als Nero...
Nero 7 werkt ook niet,
Zoals je zelf al zei: DVDShrink. Duurt een half uur voordat hij geript is en nog 10 minuten om te branden.Anoniem: 208057 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:12:
Clon2 DVD werkt niet,
Nero 7 werkt ook niet,
Het doorbreken van de beveiliging. Tegenover het recht van de consument om een thuiskopie te maken, staat geen plicht van de auteursrechthebbende dat een kopie ook mogelijk moet zijn. In de tijd dat het thuiskopierecht kwam waren er nog geen kopieerapparaten (dus men hield alleen rekening met idioten die een boek gingen overschrijven of een schilderij naschilderen, en aangezien vrijwel niemand zo gek is om dat te doen, was er niet zo heel veel op tegen om het recht in te voeren. Als het recht nu nog niet had bestaan, dan was het in het huidige tijdperk ook nooit ingevoerd) en van de term kopieerbeveiliging had men al helemaal niet gehoord. Dat het recht nog steeds bestaat is een beetje vreemd misschien, maar het recht is er volgens mij alleen nog omdat het praktisch is en niet omdat het rechtvaardig is dat je een kopie voor jezelf kunt maken. Dat DVD's kapot kunnen gaan is lullig, maar een boek kan ook verbranden en die schrijft vrijwel niemand over. Het is praktisch omdat men toch niet iedereen kan gaan controleren of ze niet een kopie maken van een beschermd werk, en men nu wel bv heffingen op lege cd's zetten.fsfikke schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:58:
Wat is er dan illegaal? Het maken van een kopie (waar je recht op hebt) en daarvoor een beveiliging doorbreken. Of het onmogelijk maken om een kopie te maken van de fabrikant terwijl de consument er wel recht op heeft?
Jij wilt graag horen dat het legaal is om een kopieerbeveiliging te doorbreken, maar dat is et niet. Die zaak in Finland liep er op stuk dat de CSS beveiliging niet effectief was, ook daar is het doorbreken van een wel effectieve beveiliging nog steeds illegaal en dat zal bv gelden voor de beveiliging op de Pirates 2 DVD, want die is verdergaand dan gewoon CSS. Voorts is het nog maar de vraag of de Nederlandse rechter de CSS beveiliging ook als niet effectief zal bestempelen en de uitspraak in Finland ook bij een hogere rechter stand zou houden.
[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-06-2007 17:49 ]
Ik kan je nu al zeggen dat DVDShrink die dvd niet (goed) geript zal krijgen.Dennahz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:16:
[...]
Zoals je zelf al zei: DVDShrink. Duurt een half uur voordat hij geript is en nog 10 minuten om te branden.
De nieuwere dvd's (vooral die van Sony) hebben weer een compleet andere beveiliging en in plaats van de film als main movie ziet DVDShrink de extra's als main movie (in ieder geval bij die PotC2 dvd die ik heb).
Ook DVD-Decrypter zal het niet lukken, deze zal aangeven dat er leesfouten zijn (of zoiets dergelijks).
De dvd is zeker te rippen, maar niet met de standaard bij iedereen bekende tools.
Kijk even naar Jegapia in "DVD's backuppen; de beste manier \[Deel 3...". Deze gebruiker noemt een programma wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen (programma wordt trouwens meerdere malen in dat topic genoemd en met dat programmaatje (wat weer gebruik maakt van diverse andere programmas (oa DVD-Decrypter) is het mij gelukt om die PotC2 dvd te rippen)). Als die link niet meer werkt, zoek er even naar met google. Het is vast nog wel ergens te vinden.
[ Voor 46% gewijzigd door FlipFluitketel op 04-06-2007 17:58 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Anoniem: 159816
Heb even "Pirates 2 met protection label?" met dit topic gemerged.
ripit4me is gewoon via google nog te vinden.
ripit4me is gewoon via google nog te vinden.
Anoniem: 53610
Als je autoplay uit zet voor die dvd, en dan met de freeware versie van dvdfabhddecryptor de complete dvd naar je harddisk overhaalt dan kun je daarna daar weer gewoon dvdshrink overheen draaien om het passend te maken.
Het is alleen lastig dat je even zoveel ruimte op je hd moet gebruiken.
De hele DVD overhalen naar de HD is sowieso de beste optie in de meeste gevallen. Werkt gewoon het lekkerste, zeker als je merkt dat het daarna nog niet helemaal goed is. Zoek voor de zekerheid nog eventjes goed naar het Ripit4me pakket; Da's echt nog wel ergens te vinden (je kent het spreekwoord "What's on the NET, stays on the NET" vast wel).Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:04:
Als je autoplay uit zet voor die dvd, en dan met de freeware versie van dvdfabhddecryptor de complete dvd naar je harddisk overhaalt
[...]
dan kun je daarna daar weer gewoon dvdshrink overheen draaien om het passend te maken.
[...]
Overigens is video-bewerking/DVD-rippen/backuppen etc. een behoorlijk ruitevretende buissness. Als je geen ruimte moet je er eigenlijk niet aan beginnen.
En DVD-shrink ... tja, da's niet mijn favoriete programma qua backup. Maar zodra de DVd op je HD staat kan je natuurlijk ook een ander programma kiezen, zoals bv. ook DVD-rebuilder icm de HC-encoder.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 05-06-2007 12:18 ]
Ik gebruik shrink altijd zolang de compressieverhouding niet onder de 80 komt. Is lekker snel en je kunt er ook meteen de default taal en ondertitel zetten. Ik heilig het standpunt dat een dvd meteen goed moet starten zoals ik vind dat ie moet starten.Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:16:
En DVD-shrink ... tja, da's niet mijn favoriete programma qua backup. Maar zodra de DVd op je HD staat kan je natuurlijk ook een ander programma kiezen, zoals bv. ook DVD-rebuilder icm de HC-encoder.
Rebuilder heb ik nog nooit gebruikt (schandalig, ik weet het), ik gebruik nog altijd dvd2dvd-r in combinatie met cce 2.5. Duurt wel erg lang, maar je krijgt er dan wel wat voor terug.
Ik heb nog wat verder gezocht naar Ripit4Me in Google, en de 6de hit was raak.
Vorige keer dat ik erop zocht werd ik elke keer doorgelinkt naar de homepage van Ripit4Me die dood is. Dus als iemand het programma nog nodig heeft weet je waar het te vinden.
Link (weet niet zeker of deze mag dus haal maar weg anders)
Vorige keer dat ik erop zocht werd ik elke keer doorgelinkt naar de homepage van Ripit4Me die dood is. Dus als iemand het programma nog nodig heeft weet je waar het te vinden.
Link (weet niet zeker of deze mag dus haal maar weg anders)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Jacco2nd/Zilexa
Ik heb je mail ontvangen. Maar ik krijg geen mailtjes verstuurd naar je email adres.
Ik wil de site nog steeds wel hosten hoor geen probleem, die easyinstaller en je site veroorzaken geen problemen op mijn server qua dataverkeer of wat dan ook.
Mail me anders even een ander email adres van je door, dan kan ik je de ftp gegevens geven toesturen.
Ik heb je mail ontvangen. Maar ik krijg geen mailtjes verstuurd naar je email adres.
Ik wil de site nog steeds wel hosten hoor geen probleem, die easyinstaller en je site veroorzaken geen problemen op mijn server qua dataverkeer of wat dan ook.
Mail me anders even een ander email adres van je door, dan kan ik je de ftp gegevens geven toesturen.
Anoniem: 27517
Ik heb al diverse keren een DVD9 DVD gebackupped naar een DVD5, maar nu lukt het me niet met DVD Shrink 3.2. Het schuifje voor automatische compressie kan niet verder terug worden geschoven dan 88.9 %. De film blijft dan te groot om op een DVD5 te schrijven. Iemand een idee wat er aan de hand is, bij een andere DVD9 film kon ik terugschuiven naar bijv. 50% kwaliteit.
Koop je toch fijn een dual layer DVD. Die kosten ook niet meer zoveel. Of ben je sowieso tegen het uitgeven van geld aan DVD's?

This footer is intentionally left blank
Wat heb ik nu weer aan zo'n antwoord ?ajhaverkamp schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:06:
Koop je toch fijn een dual layer DVD. Die kosten ook niet meer zoveel. Of ben je sowieso tegen het uitgeven van geld aan DVD's?
Ik stel toch een normale vraag ?
Ga iemand anders vervelen..............
Paar daagjes verder....bleek dat de DVD9 enigzins corrupt was, vandaar dat deze niet op de gebruikelijke manier kon worden verkleind.Anoniem: 27517 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:55:
Ik heb al diverse keren een DVD9 DVD gebackupped naar een DVD5, maar nu lukt het me niet met DVD Shrink 3.2. Het schuifje voor automatische compressie kan niet verder terug worden geschoven dan 88.9 %. De film blijft dan te groot om op een DVD5 te schrijven. Iemand een idee wat er aan de hand is, bij een andere DVD9 film kon ik terugschuiven naar bijv. 50% kwaliteit.
Iemand een idee? Ik heb nu 2 normale (4,3 GB) Dvd's. Deze wil ik omzetten (of eigenlijk gewoon branden) naar een dual layer dvd. Het menu mag wat mij betreft gewoon weg.
Ik loop al een hele tijd te zoeken naar een eenvoudige oplossing hiervoor, maar ik ben nog niets tegengekomen...
Ik loop al een hele tijd te zoeken naar een eenvoudige oplossing hiervoor, maar ik ben nog niets tegengekomen...
-
dvd2one join mode zonder compressie, daarna eventueel comprimeren met je favoriete tool.SysRq schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:16:
Iemand een idee? Ik heb nu 2 normale (4,3 GB) Dvd's. Deze wil ik omzetten (of eigenlijk gewoon branden) naar een dual layer dvd. Het menu mag wat mij betreft gewoon weg.
bij mij werkt shrink niet onder vista. Iemand een goed alternatief om een dvd te krimpen?
Ik gebruik ' 1 Click DVD Ripper 2.3' naar volle tevredenheid.
Maakt van een 1,5 uur DVD een mooie 2pass 700 mb AVI rip. Ik gebruik het xvid codec.
Het resultaat vind ik kwalitatief gelijkwaardig aan AutoGK. Grote voordeel van deze is dat het maar 1 programma is en sneller.
Verkrijgbaar zowel legaal als via torrentsites.
Maakt van een 1,5 uur DVD een mooie 2pass 700 mb AVI rip. Ik gebruik het xvid codec.
Het resultaat vind ik kwalitatief gelijkwaardig aan AutoGK. Grote voordeel van deze is dat het maar 1 programma is en sneller.
Verkrijgbaar zowel legaal als via torrentsites.
Klein kickje 
Ik zit met een probleempje, en kan er zo direct niks over vinden hier.
Ik probeer van Polar Express enkel de hoofdfilm te halen met de 3 talen en 1 subtitle.
Echter ziet elk programma dat ik probeer steeds 3 main titles met iedere keer 1 taal...
Moet ik nou het geluid uit 2 main titles halen en deze bij de 3de bijplakken, of is er gemakkelijkere manier om dit op te lossen?
Ik zit met een probleempje, en kan er zo direct niks over vinden hier.
Ik probeer van Polar Express enkel de hoofdfilm te halen met de 3 talen en 1 subtitle.
Echter ziet elk programma dat ik probeer steeds 3 main titles met iedere keer 1 taal...
Moet ik nou het geluid uit 2 main titles halen en deze bij de 3de bijplakken, of is er gemakkelijkere manier om dit op te lossen?
Nog een kickje dan maar...
Niemand die een idee heeft hoe zoiets kan gedaan worden?
Ik geraak er niet uit
Niemand die een idee heeft hoe zoiets kan gedaan worden?
Ik geraak er niet uit

Misschien handig om te vertellen welke programma's je gebruikt. 
Het lijkt me namelijk niet zo bijster moeilijk wat jij wilt.
Dvdshrink zou moeten kunnen wat jij wilt.
Kom je er daar niet mij uit.
Gewoon die complete film in delen uitelkaar halen.
Dus 1 videostream eruit halen, 3 audiostream en 1 subtitle.
Daarna met een authoringtool de boel weer samenvoegen.
Het lijkt me namelijk niet zo bijster moeilijk wat jij wilt.
Dvdshrink zou moeten kunnen wat jij wilt.
Kom je er daar niet mij uit.
Gewoon die complete film in delen uitelkaar halen.
Dus 1 videostream eruit halen, 3 audiostream en 1 subtitle.
Daarna met een authoringtool de boel weer samenvoegen.
[ Voor 82% gewijzigd door job op 26-01-2008 22:42 ]
DVD-shrink kan het dus niet 
Zoals ik dus eerst al vroeg, moet ik blijkbaar 1 video- en 2 audio-streams eruit halen en terug bij elkaar plakken...
Advies qua software hiervoor? Heb absoluut geen ervaring met zoiets.
Zoals ik dus eerst al vroeg, moet ik blijkbaar 1 video- en 2 audio-streams eruit halen en terug bij elkaar plakken...
Advies qua software hiervoor? Heb absoluut geen ervaring met zoiets.
Beetje oud draadje, maar ik kan het bevestigen. Ik ben nu definitief overgegaan naar de HC encoder (0.22); en de output is echt vreselijk mooi! Tesamen met mijn nieuwe DVD Rebuilder Pro 1.26.6, die maar liefst 4 HC processen (!) opstart, voor mijn quad-core, kon ik een hele Farscape DVD9 reduceren (reducation level 48%) op "best" kwaliteit in maar 45 minuten! En in een kwaliteit die makkelijk kan tippen met CCE.Jazco2nd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:27:
[...]
Overigens raak ik steeds meer overtuigd dat CCE allang niet meer de beste is... de laatste HC encoder verslaat CCE in veel testen... (doom9 forums). Ik heb nog niet onderzocht of DVDRebuilder ook probleemloos met HC kan werken... maar zodra dit kan zal ik in de Easy Installer CCE SP 2.70.01.05 Trial Retail wel vervangen voor de gratis HC encoder denk ik. Ik wacht in elk geval wel eerst op de volgende release van de HC encoder.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Heb je al eens geprobeerd om de "multiple processes" feature van DVD-RB uit te zetten ?albatross schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:37:
[...]
Beetje oud draadje, maar ik kan het bevestigen. Ik ben nu definitief overgegaan naar de HC encoder (0.22); en de output is echt vreselijk mooi! Tesamen met mijn nieuwe DVD Rebuilder Pro 1.26.6, die maar liefst 4 HC processen (!) opstart, voor mijn quad-core, kon ik een hele Farscape DVD9 reduceren (reducation level 48%) op "best" kwaliteit in maar 45 minuten! En in een kwaliteeit die makkelijk kan tippen met CCE.
Want HC is inmiddels geheel multi-threaded gecompiled, en zelf SS(S)E3 uitbreidingen worden ondersteund. In principe zou het werken met 1 HC-instantie het snelste moeten geen, want dan hoeven er geen thread/stack/geheugenwisselingen plaats te vinden, die wel nodig zijn als alle 4 HC's allemaal multithreaded tegelijkertijd willen werken.
Oveigens: Kan je in DVD-RB rechtstreeks, of eventueel via je HC.ini ook de "LUMGAIN"feature aanzetten ? Probeer het eens/kijk er eens naar, want die feature geeft wonderlijk goede resultaten bij het voorkomen van details in donkerdere scenes (LUMGAIN=1 is al meer dan genoeg in mijn ervaringen).
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 28-02-2008 11:20 ]
LOL, daar zat ik net aan te denken!! Ik zat vanmorgen al te zoeken namelijk naar de nieuwe HC multi-processor opties (ik dacht dat ze er pas vanaf de nieuwe 0.22 waren?), maar kon ze niet vinden; dus dacht ik, inderdaad, dat mijn volgende experiment maar eens moest zijn om gewoon een enkel HC proces te draaien!Anoniem: 100386 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:17:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om de "multiple processes" feature van DVD-RB uit te zetten ?
Want HC is inmiddels vanaf 0.21 geheel multi-threaded gecompiled, en zelf SS(S)E3 uitbreidingen worden ondersteund.
In principe zou het werken met 1 HC-instantie het snelste moeten geen, want dan hoeven er geen thread/stack/geheugenwisselingen plaats te vinden, die wel nodig zijn als alle 4 HC's allemaal multithreaded tegelijkertijd willen werken.
Ook had ik het idee dat een HC proces op iedere core, ieder met zijn eigen I/O overhead, wellicht ook eerder wat tegenwerkt. Liever heb je gewoon 1 HC proces that 4x rekent, zogezegd, maar slechts 1x I/O verbruikt.
Ik laat het nog wel even weten.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Probeer dan meteen de lumgain=1 feature eens uitalbatross schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:25:
[...]
LOL, daar zat ik net aan te denken!! Ik zat vanmorgen al te zoeken namelijk naar de nieuwe HC multi-processor opties (ik dacht dat ze er pas vanaf de nieuwe 0.22 waren?), maar kon ze niet vinden; dus dacht ik, inderdaad, dat mijn volgende experiment maar eens moest zijn om gewoon een enkel HC proces te draaien!
Ook had ik het idee dat een HC proces op iedere core, ieder met zijn eigen I/O overhead, wellicht ook eerder wat tegenwerkt. Liever heb je gewoon 1 HC proces that 4x rekent, zogezegd, maar slechts 1x I/O verbruikt.
Ik laat het nog wel even weten.
Het forum van doom9.org is, zoals gebruikelijk, de beste plek voor info over video-stuff
Hier de link naar het forum-deel waar ook Hank315's HCEnc wordt besproken: http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?f=62
Verderop in het forum wordt ook DVD-RB besproken overigens
Interessant. Met 1 enkel HC process duurt het allemaal ongeveer even lang (2 minuten meer zelfs), maar alles loopt wel vele malen soepeler! In plaats dat alle 4 cores permanent op 100% staan te loeien, met een voortdurend ratelende hard disk, draaien ze nu alle 4 op zo'n 80-90%. Dat zal die extra I/O per core dan wel geweest zijn (want I/O registreert ook als CPU belasting). En veel minder hard disk access. Bovendien is de memory footprint vele malen kleiner. Logisch ook, met maar 1 HC process, natuurlijk; maar toch.Anoniem: 100386 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:30:
[...]
Probeer dan meteen de lumgain=1 feature eens uit
Het forum van doom9.org is, zoals gebruikelijk, de beste plek voor info over video-stuff
Hier de link naar het forum-deel waar ook Hank315's HCEnc wordt besproken: http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?f=62
Verderop in het forum wordt ook DVD-RB besproken overigens
Zal ook dat lumgain eens proberen. Ben ik nog een beetje huiverig voor, echter: de helderheid verhogen in een programma als, zeg, Photoshop, daar wordt het beeld ook niet altijd per se beter van. Maar goed, met zulke korte rekentijden kunnen een paar kleine testjes er wel af.
Lumgain heeft niets met helderheid te maken;albatross schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:06:
[...]
Interessant. Met 1 enkel HC process duurt het allemaal ongeveer even lang (2 minuten meer zelfs), maar alles loopt wel vele malen soepeler! In plaats dat alle 4 cores permanent op 100% staan te loeien, met een voortdurend ratelende hard disk, draaien ze nu alle 4 op zo'n 80-90%. Dat zal die extra I/O per core dan wel geweest zijn (want I/O registreert ook als CPU belasting). En veel minder hard disk access. Bovendien is de memory footprint vele malen kleiner. Logisch ook, met maar 1 HC process, natuurlijk; maar toch.Dat was dus een gouden tip van je! Bedankt!
Zal ook dat lumgain eens proberen. Ben ik nog een beetje huiverig voor, echter: de helderheid verhogen in een programma als, zeg, Photoshop, daar wordt het beeld ook niet altijd per se beter van. Maar goed, met zulke korte rekentijden kunnen een paar kleine testjes er wel af.Op mijn vroegere AMD 1400, duurde het CCE-en echt letterlijk een dag of zo!
Het is een technisch verhaal, maar de gebruikte matrix wordt in donkere scenes "verbeterd" waardoor er meer bitrate wordt gebruikt dan had worden gebruikt zonder die aanpassing. Een "verbeterde" matrix veroorzaakt daardoor een scherper beeld, die meer details behoudt, in donkerdere scenes.
Ik zal er de manual eens op naslaan.Anoniem: 100386 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:09:
[...]
Lumgain heeft niets met helderheid te maken;
Het is een technisch verhaal, maar de gebruikte matrix wordt in donkere scenes "verbeterd" waardoor er meer bitrate wordt gebruikt dan had worden gebruikt zonder die aanpassing. Een "verbeterde" matrix veroorzaakt daardoor een scherper beeld, die meer details behoudt, in donkerdere scenes.
En, was je er al uit ?albatross schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:45:
[...]
Ik zal er de manual eens op naslaan.Ik begin pas net met HC. Klinkt interessant; al zal die extra bitrate natuurlijk wel ergens afgesnoept van moeten worden. Maar zoals ik al zei, een experimentje hier en daar kan geen kwaad.
Overigens: Ik heb met Hank gecommuniceerd voor de volgende generatie van de "lumagain" de VAQ. Dit werkt in principe op hetzelfde principe, maar gaat uit van de complexiteit/"platheid" van de scene.
Een donkere scene is in principe ook een "platte scene", want daarbij zijn veel donkere kleuren, is er minder contrastverschil en zijn er minder "zichtbare" details. Een encoder geeft aan zo'n scene een lagere bitrate, op zich logisch.
Maar als je al een relatief lage bitrate hebt, zoals bv bij een re-encode van DVD-9 naar DVD-5, loop je dus de kans dat er veel details verloren gaan, wat uiteindelijk een zichtbaar negatief resultaat heeft. De lumgain setting gaat dit tegen door de donkere scenes een hogere qualiteit matrix mee te geven, en daardoor hogere bitrate, waardoor er weer meer details behouden blijven in die donkere scenes.
De opvolger, VAQ, is iets geavanceerder: Die kijkt naar de complexiteit / "platheid" etc. van de scene. Denk bijvoorbeeld aan een scene van een grote grasvlakte. Zo'n scene is bijna helemaal groen, en bevat weinig contrasten en is op zich dus "plat". Waar lumgain alleen de platheid van donkere scenes herkent, herkent VAQ ook de "platte" scenes in het algemeen, zoals die grasvlakte dus. En past op alle platte scenes, en past ook op die scenes een aanpassing in de matrix toe. Dit werkt eventueel zelfs op delen van een scene.
Erg super, omdat platte scenes regelmatig voorkomen, en storende effecten geeft. Dat zie je regelmatig in docu's die over de zee gaan, met duikscenens tussen het rif bijvoorbeeld. Je ziet dan flink wat "banding" in het uniforme blauw van de achtergrond / van de zee. VAQ zou daar een verbetering in moeten kunnen brengen.
Ben benieuwd, dus houdt HC in de gaten
Overigens is deze VAQ sinds kort opgenomen in X264, de open source H264-encoder. Daardoor is X264 nu imo de beste H264 encoder, beter als de duur betaalde officiele versies die gebruikt worden voor bv. Blurays. De progger van de VAQ voor X264 heeft hem al overgezet naar Xvid, en zal waarschijnlijk ook met Hank samenwerken. Open Source FTW dus
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 29-02-2008 15:49 ]
Ik probeer van een backup de hoofdfilm te extracten, echter bij het openen van de files in dvd-shrink krijg ik een error op een vob-file (niet van de hoofdfilm).
Is er een makkelijke manier om dit te ontwijken? Moet ik dan met ifoedit aan de slag of zo, zodat de verwijzing naar die vob weg is? Ik heb al eens zitten kijken naar ifoedit, maar daar versta ik eerlijk gezegd niet veel van
Is er een makkelijke manier om dit te ontwijken? Moet ik dan met ifoedit aan de slag of zo, zodat de verwijzing naar die vob weg is? Ik heb al eens zitten kijken naar ifoedit, maar daar versta ik eerlijk gezegd niet veel van

Inderdaad met ifoedit nieuwe ifo genereren. Hij gaat dan alle vob's doorlopen en op basis daarvan genereert hij nieuwe ifo's en bup's. Niet vergeten om regenerate vob's uit te zetten en een directory aan te wijzen om de nieuwe bestanden te bewaren.
Moet ik dan eerst gewoon alle overbodige files verwijderen? Zodat ifoedit gewoon de vobs van de hoofdfilm vind en daar ifo's voor maakt?
Hoe laat ik hem alle vob's doorlopen?
Sorry voor de n00b-vragen, maar ik versta er echt geen fluit van
Hoe laat ik hem alle vob's doorlopen?
Sorry voor de n00b-vragen, maar ik versta er echt geen fluit van
Als je alleen de hoofdfilm wilt, moet je de vob's waarschijnlijk hernoemen naar vts_01_01.vob en zo verder. Weet de precieze schrijfwijze niet want ik zit op mijn werk. Alle andere bestanden kun je verwijderen of in een andere directory plaatsen. Ik heb het meerdere malen op deze manier gedaan (alleen de hoofdfilm downloaden) en je bent echt in enkele minuten klaar met het opnieuw genereren van de ifo's.