DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 34.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:17:
@ F_GOD om welke DVD gaat het?
dvdbeveiligingen worden soms vernieuwd waardoor je een nieuwere versie van je decrypter nodig hebt.. de laatste dvdfab decrypter dateert van 3 augustus, en anders kan je het met ripit4me proberen maar aangezien die gewoon de verouderde dvddecrypter (die niet met alle beveiligingen om kan gaan) gebruikt verwacht ik niet dat dat helpt... anydvd dan maar.
heb het idd met ripit4me deed het idd niet, maar ik denk dat ik de laatste versie van dvd decrypter heb. heb namelijk dvd decrypter 3.5.4.0

het gaat om de dvd van Mists of Avalon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:04
Bhai schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:34:
[...]
Het hangt natuurlijk vanaf welke encoder je bedoelt, hoeveel passes etc :)

Maar de snelheid van CCE is ~4.3 Dit betekent dat 1 pass 4,3x de speeltijd duurt. :)
Dus 1 pass duurt voor een film van 2 uur ; 8,6 uur 8)7
Bij mij doet mijn amd 3800X2 op een snelheid van 4,3 daar een krap half uurtje over :P
Volgens mij bedoel je 4,3 gedeeld door de speelduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 18:27
Dat bedoel ik idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 10:17
pinojo123 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:24:
[...]

Dus 1 pass duurt voor een film van 2 uur ; 8,6 uur 8)7
Bij mij doet mijn amd 3800X2 op een snelheid van 4,3 daar een krap half uurtje over :P
Volgens mij bedoel je 4,3 gedeeld door de speelduur.
Ik gebruik HC, met twee passes (easydvd-rb, mooie kwaliteit :> ) Dan doe ik er dus idd 4uur over. Achja, 's ochtends voordat ik ga werken zet ik hem aan, en als ik 's middags thuis kom staat de pc uit en is hij klaar.

Misschien stap ik over een paar jaar nog wel eens over naar een nieuwe dual-core. Ben ik ook voortaan in een half uurtje klaar.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Cinema Craft Encoder is natturlijk sneller als HC encoder voor de kwaliteit maakt het weinig veschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
pinojo123 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:43:
Cinema Craft Encoder is natturlijk sneller als HC encoder voor de kwaliteit maakt het weinig veschil.
Wat ik ervan begrepen heb is CCE betaald, en HC gratis. HC zou gelijk, en soms zelfs beter presteren dan CCE.

Ik ga met HC tot 30% compressie toegepast (70%van originele grootte) en zie serieus geen kwaliteitsverschil, wanneer ik het origineel en de HC backup naast elkaar afspeel.

Ik ben er dan ook meer dan tevreden over.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaja schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:39:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb is CCE betaald, en HC gratis. HC zou gelijk, en soms zelfs beter presteren dan CCE.

Ik ga met HC tot 30% compressie toegepast (70%van originele grootte) en zie serieus geen kwaliteitsverschil, wanneer ik het origineel en de HC backup naast elkaar afspeel.

Ik ben er dan ook meer dan tevreden over.... ;)
Inderdaad is CCE een (behoorlijk duur) betaald pakket. Maar zijn meer verschillen met de HC-encoder (o.a. qua snelheid): Zo is CCE native multi-threaded gecompiled. Daardoor is hij gewoon een stuk sneller op dual-core (multi-core) systemen, HC is (nog ?) niet multi-threaded gecompiled.

Daarnaast kan je met CCE custom-matrices, chapter-points en nog een heleboel meer zaken instellen, voorzover ik weet kan HC niet zo flexibel worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:54:
[...]

Inderdaad is CCE een (behoorlijk duur) betaald pakket. Maar zijn meer verschillen met de HC-encoder (o.a. qua snelheid): Zo is CCE native multi-threaded gecompiled. Daardoor is hij gewoon een stuk sneller op dual-core (multi-core) systemen, HC is (nog ?) niet multi-threaded gecompiled.

Daarnaast kan je met CCE custom-matrices, chapter-points en nog een heleboel meer zaken instellen, voorzover ik weet kan HC niet zo flexibel worden ingesteld.
Ja, als je een legale oplossing zoekt, ga je denk ik eerder voor HC. CCE SP is eigenlijk veel te duur voor de meeste particuliere mensen, en ik denk dan ook dat deze erg veel illegaal wordt gebruikt.. Er is natuurlijk ook een basic versie, maar het sterke punt van CCE is onder andere het aantal passes die je kunt doen. :)

• Isaja
Na het shrinken van de film, en daarna Rebuilden met Easy dvd-rb met HC, is mijn uiteindelijke film altijd 4,31/4,32GB groot. Nu heb ik zojuist echter een film laten rebuilden, welke dus ineens 4,21 GB groot is...!

Nu staan het begin en het einde er gewoon op, en lijkt er niets mis te zijn (deze had zo'n 10%compressie nodig, erg weinig dus..)

Iemand die me uit kan leggen wat er aan de hand is??
---------------------
Edit: Ik heb dezelfde film weer gerebuild, en zie nu wat er mis gaat; Hij was nu blijven hangen op precies 50procent van het rebuild-proces. Ik heb dit al een keer eerder gehad, HCencoder geeft dan de foutmelding, waarna easy dvd-rb verder gaat met de volgende sectie. Maar dan mis je dus wel gewoon een stuk film..... ;(

Dit is dus al de 2e film waarbij het op 50% fout gaat. De films zijn goed geript met dvdfab, spelen goed op de pc, dus waar zit dan in vredesnaam het probleem???

Mischien weet Jacco hier meer over?

[ Voor 40% gewijzigd door Isaja op 02-09-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Niemand.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik probeerde laatst een backup te maken van de film "slither" .
(de film groundhog day heeft trouwens hetzelfde probleem)
Ik gebruik hiervoor de volgende software :

Anydvd 6051
Clonedvd2 901

Van beide proggramma's zijn dit dus de laatste versies.
Anydvd draait natuurlijk op de achtergrond bij het maken van de backup.
Bij het starten van het maken van een image file geeft clonedvd echter meteen aan het begin een foutmelding, waarbij hij aangeeft unreadable files te vinden.
De film is echter prima af te spelen, dus het is zeker een beveiliging.
Ik ben echter nog nooit een brandprobleem tegengekomen, zolang ik de laatste versie van anydvd + clonedvd2 aanhield.
Bij deze film krijg ik het echter niet voor elkaar :?
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door chrisstructor op 10-09-2006 21:39 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

De plek waar clonedvd de image file wilde heenschrijven op de hd, was corrupted en unreadable.
Ik bleek het namelijk bij alle films te hebben >:)
Formatje heeft het probleem verholpen ;) .

[ Voor 15% gewijzigd door chrisstructor op 14-09-2006 21:42 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Isaja schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:03:
Na het shrinken van de film, en daarna Rebuilden met Easy dvd-rb met HC, is mijn uiteindelijke film altijd 4,31/4,32GB groot. Nu heb ik zojuist echter een film laten rebuilden, welke dus ineens 4,21 GB groot is...!

Nu staan het begin en het einde er gewoon op, en lijkt er niets mis te zijn (deze had zo'n 10%compressie nodig, erg weinig dus..)

Iemand die me uit kan leggen wat er aan de hand is??
---------------------
Edit: Ik heb dezelfde film weer gerebuild, en zie nu wat er mis gaat; Hij was nu blijven hangen op precies 50procent van het rebuild-proces. Ik heb dit al een keer eerder gehad, HCencoder geeft dan de foutmelding, waarna easy dvd-rb verder gaat met de volgende sectie. Maar dan mis je dus wel gewoon een stuk film..... ;(

Dit is dus al de 2e film waarbij het op 50% fout gaat. De films zijn goed geript met dvdfab, spelen goed op de pc, dus waar zit dan in vredesnaam het probleem???

Mischien weet Jacco hier meer over?
Is er dan echt niemand hier die me verder kan helpen...? Lijkt me een beetje vreemd! :?

Kom op dames, even meedenken svp.... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Isaja op 17-09-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet er eens een nieuw deel komen en hier een slotje op of de TS aangepast worden. Hoor zelf veel teveel vragen over dvd-decrypter, wat allang niet meer bestaat en bij de nieuwste films gewoon niet meer werkt :)

Overigens, persoonlijk werk ik nog steeds met AnyDVD, DVD2ONE en COPY2DVD, goeie combo en relatief gemakkelijk, niks geen instellingen of moeilijke dingen. Klik, ff wachtennnnn, klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
DVDDec niet meer bestaan!? Het wordt niet meer ontwikkeld, maar het is nog altijd de standaard om DVD's mee te rippen. DVDFab Dec mag dan in zijn eentje met ARccOS beveiligde DVD's kunnen rippen, maar omdat het alleen in een File mode ript, is het erg beperkt. Met een beetje hulp van bijvoorbeeld RipIt4Me of (in mindere mate) DVD43 kan je met DVDDec veel meer...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een newby vraag: ik ben net begonnen met het backuppen van mijn eigen originele dvd's, en heb de startpost doorgeworsteld. Ik gebruik dvdfab om de dvd op de hd te zetten. Ik heb nu dvd rebuilder free gedownload om te encoden en weer op te bouwen. Werkt allemaal prima, maar.. waar kan ik instellen (ik neem aan bij dvd rebuilder) dat de output moet passen op 1 dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:19:
Een newby vraag: ik ben net begonnen met het backuppen van mijn eigen originele dvd's, en heb de startpost doorgeworsteld. Ik gebruik dvdfab om de dvd op de hd te zetten. Ik heb nu dvd rebuilder free gedownload om te encoden en weer op te bouwen. Werkt allemaal prima, maar.. waar kan ik instellen (ik neem aan bij dvd rebuilder) dat de output moet passen op 1 dvd?
1 - Rippen met dvd FAB
2- evt aanpassen met dvdshrink, alle onnodige zooi weghalen, scheelt al snel 2 gig of meer
3- dan met EASY dvdRB (is met HC-encoder) rebuilden, deze staat automatisch al goed ingesteld

Ik doe niet anders, is mijn inziens de meest gemakkelijke en kwalitatief de beste weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, hierboven wordt één optie beschreven. Ik persoonlijk vindt dingen als menu's en extra's niet interessant, want mij gaat het in fiete puur en alleen om de film (daarom zet je immers een DVD-tje op ;) ). Ik gebruik daarom meestal DVD-RB PRO en zet die op Movie-only.

Bij de PRO-versie krijg je dan ook een schermpje waar je de ongewensde audio,- en ondertitel-sporen kan "uitschakelen". Daarna doe ik meestal ook nog een paar andere bijwerkingen inde "editor" (zoals het veel lagere kwaliteit laten encoderen van bv. aftiteling).

Meestal kies ik daarna één van de custom-matrixes (de matrix die de hoogste kwaliteit voor een bepaalde bitrate geeft). Ik probeer wat dat betreft altijd om > 4200 Kbps te komen, want dat kan ik de ultra-high quality matrix nemen.

Vaak gebruik ik ook de "script" editor, om 3DFFTGPU als beeldruis-filter in te stellen. Bij DVD's is er vaak bijna geen beeldruis natuurlijk, maar door goede fine-tuning van dit AviSynth-filter haal je alles wat over is weg en verminder je evt. MPEG2-artifacten drastisch. Dat alles leidt dan weer tot een betere/efficientere compressie.

Overigens dat beeldruisfilter tast details niet (goed getuned) of nauwelijks (slecht getuned) aan en kan desgewensd een klein beetje "sharpening" toevoegen .... en het mooiste van dat alles: Hij draait volledig op de GPU (DX9 en hoger).

Maar goed, je ziet: Iedereen heeft zijn "beste manier" om e.a. te doen. In mijn geval wss. wat ingewikkelder dan een ander het zou doen. Ik zou zeggen: Lees dit topic eventjes goed door, en probeer een aantal van de opgegeven methoden. Je vindt vanzelf uit wlke methode voor jou het handigst/best/meest bevredigend is.

Voor eenieder die dit topic volgt, en ook gebruik maakt van AviSynth: Er is eindelijk een Release-Candidate verschenen voor de 2.5.7-branche.

Zie hier voor de release-notes/changelog: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=116044

Tevens is daar natuurlijk ook de download-link te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
@GMC,

de main movie only mode, daar gebruik ik dan weer gewoon dvd-shrink voor. Kies daar main-movie only, houdt alleen de gewenste audiotrack (+evt DTS :9 ) en alleen de NL. ondertiteling. Dan kies je deze als de streams die de dvd speler moet kiezen, zodat dat ook al goed staat. En met set start/end frames kun je mooi een kwartier van de aftiteling afhalen, waardoor je regelmatig helemaal niet eens hoeft te rebuilden.... ;)

Wanneer je nu de compressie ratio op automatic hebt laten staan, kun je precies zien hoeveel compressie er nodig is. Ik zorg er voor dat deze nooit onder de 70% komt. Films van langer dan 2 1/2 uur gaan dan ook verdeeld over twee schijfjes (App Now redux... Seven Samurai etc.) met de 'set start end frames' optie eerst de eerste helft kiezen, deze wegschrijven als D1, daarna de andere helft als D2.

Kies dan gewoon 'no compression' en na een paar minuten poept hij jou filmpje perfect uit, met alle streams, subs etc. precies zoals je wilt. It won't get much better.... ;)

Maar ik zal binnenkort eens de Pro versie gaan proberen, het ziet er erg leuk uit!!

-----------------------------------------

---------V----------V-------

Is het misschien een optie om bovenstaande te laten rebuilden met CCE?? Aangezien het probleem in HC encoder zit. Ik wil dit gewoon even oplossen. De films spelen goed op de PC, dus waarom HC coder hier wel problemen geeft snap ik echt niet...??

Enige probleempje; hoe rebuild ik een film met CCE via easy dvd-rb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Wanneer ik met dvd-rebuilder wil recoden met CCE, moet ik dan nog een extra recoder downloaden?

En zo ja, hoe kan ik de instellingen het beste zetten voor het recoden van enkel en allen de hoofdfilm (aantal passes etc.)

Muchos Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaja schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:22:
Wanneer ik met dvd-rebuilder wil recoden met CCE, moet ik dan nog een extra recoder downloaden?

En zo ja, hoe kan ik de instellingen het beste zetten voor het recoden van enkel en allen de hoofdfilm (aantal passes etc.)

Muchos Gracias!
hmmmm .... eenvoudige vraag ..... hmmm ...

Lees de helpfile van DVD-RB, daarin staat wat je nodig hebt om met CCE te recoden.

Use the search/google etc., dan weet je ook dat CCE SP2 nog niet lekker werkt. En lees je een flink aantal verscvhillende meningen over het aantal passes @ CCE.

Kijk eens op Doom9's forum, dan krijg je ook nog een heleboel tips.

Kortom, doe zelf ook wat ipv alleen maar een vraag neerknallen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:09:
[...]

hmmmm .... eenvoudige vraag ..... hmmm ...

Lees de helpfile van DVD-RB, daarin staat wat je nodig hebt om met CCE te recoden.

Use the search/google etc., dan weet je ook dat CCE SP2 nog niet lekker werkt. En lees je een flink aantal verscvhillende meningen over het aantal passes @ CCE.

Kijk eens op Doom9's forum, dan krijg je ook nog een heleboel tips.

Kortom, doe zelf ook wat ipv alleen maar een vraag neerknallen !
Hmm... Vriendelijk dank voor je goed onderbouwde hulp.....

Misschien heb je ook in de gaten dat de meeste info op het net alweer enkele jaren oud is, en aangezien het in software land dag in dag uit keihard veranderd... Ja, je snapt hem? Ik gebruik HC, dit word in de startpost nog als een toekomstvisie uit de doeken gedaan....

Als je mijn vorige posts gelezen had, zul je zien dat ik met alle liefde datgene deel wat ik al wel weet, en wat ik zelf na veel puzzelen heb uitgevonden. Maakt het me niet uit dat anderen een minuut weten waar ik ekele weken/maanden door trial and error over gedaan heb. Hebben zij ook weer een topmanier te pakken en kunnen lekker aan de slag, zou iedereen heel fijn vinden dacht ik zo. En misschien kunnen zij mij op een dag weer mooi verder helpen, niet? Het werkt natuurlijk aan beide kanten door.

Ik heb het wiel niet uitgevonden, dat hebben ze al lang voor mij gedaan... En ik ben er blij mee! :+

Aan je post te zien weet jij het wel wat ik zou moeten weten. Evenveel tekst om neer te typen, maar ach, op de messageboards kunnen we altijd wat lomper zijn dan in real life, is het niet?

Als je nou gewoon had neergezet hoe het moest, dan had je mij verder geholpen, en iedereen
die dit de komende maanden doorleest en tegen hetzelfde probleem aan was gelopen.... ;) Daarom, ik zet het hier straks zelf wel neer... :9

No offence, en met een hele vriendelijke groet!

------------------------------------------------------

Mocht er nog interesse zijn om een nieuw, geupdate topic te starten, ben ik best bereid om hier een manual voor te maken. Laat het maar weten als er interesse is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaja schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:48:
[...]
[...]

Als je nou gewoon had neergezet hoe het moest, dan had je mij verder geholpen, en iedereen
die dit de komende maanden doorleest en tegen hetzelfde probleem aan was gelopen.... ;) Daarom, ik zet het hier straks zelf wel neer... :9
[...]
Sorry hoor, maar jouw vraag staat gewoon netjes beantwoord in de help van DVD-RB. Daarin staat ook uitgelegd welke settings wat betekenen, en hoe je e.a. kunt aanpakken.

En bovendien e.a. wijst zogezegd zichzelf als je CCE SP 2.70 hebt geinstalleerd, en dan DVD-RB installeert dan verzorgt DVD-RB zelfs automagisch de benodigde instellingen (hij vraagt je om de lokatie + versie van je CCE).

Daarnaast is er natuurlijk altijd nog Doom9's forum, waar wel degelijk heel recente info staat. Sterker nog: JDobbs (de progger van DVD-RB) post daar zelf. Zie: http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?f=75

En die 2e vraag: Het aantal passes, dat moet je zelf maar bedenken. De meeste Rips die ik zie doen 6x, maar ook daarover kan je allerlei dingenvinden

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Damn, hartstikke bedankt voor je hulp! Hier kan ik tenminste iets mee! ;)

En inderdaad, doom9 biedt inderdaad veel info, hiermee was ik alleen nog niet bekend.

Twee weten er meer dan een he?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, ik ben sinds kort ook maar in de wondere wereld van DVD's backuppen gestapt. Gaat allemaal prima dankzij oa dit topic.
Ik gebruik DVD Remake Pro om DVD9's te strippen van overbodige zooi als verplichte intro's, BREIN waarschuwingen etc. Daarna gooi ik ze met behulp van DVD Rebuilder met HC encoder om in een DVD5 vorm. Dit bevalt me eigenlijk prima tot nu toe.

Alleen, ik zit nu met een DVD waar ik bij het laden in DVD Remake Pro een error krijg ("Bad Block Header"). Als ik de film vervolgens export (of ik nou wel of niet wat aanpas) kan ik de nieuwe 'image' niet afspelen (hij speelt niet af of gaat niet door het menu heen). De originele rip van de dvd speelt prima af en een re-rip geeft hetzelfde probleem.
Aangezien het fout gaat in een stuk dat ik er toch uit wil hebben (het is een 'deze film heeft DTS' screen) dacht ik dat ik wel omheen moest kunnen werken maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb al geprobeerd om met VobBlanker de betreffende VTS leeg te gooien, probleem blijft helaas.
Ik wil zowel het menu als de film behouden, anders had ik met DVDDecrypter wel alleen de film kunnen rippen (wat prima gaat overigens).

Ik zoek dus een manier om om de betreffende VTS te 'omzeilen'. Eigenlijk elke manier is prima, hij mag weg/leeg/omzeild worden etc maar het lukt me niet. Een goede (maar begrijpelijke) tutorial over de opbouw van een DVD en hoe hij 'doorlopen' wordt mag ook, dan puzzel ik net zo lang totdat ik die bepaalde VTS gewoon niet meer aan hoef te spreken.

Ik heb geprobeerd om er bij Doom9 uit te komen en eigenlijk lukt me dat niet. Guides zijn of niet van toepassing of te lastig (zonder te weten of ze de oplossing bieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:56
Kijk eens in de help van DVD Remake. Daar wordt uitgelegd hoe het met die registers zit en zo, pre- en post-commands...
Zo ben ik ook wel al rond enkele problemen geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Fire69 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 07:44:
Kijk eens in de help van DVD Remake. Daar wordt uitgelegd hoe het met die registers zit en zo, pre- en post-commands...
Zo ben ik ook wel al rond enkele problemen geraakt.
Ja die heb ik nog gevonden en heeft me wel iets geholpen. Verder heb ik het probleem eigenlijk gewoon opgelost door VobBlanker over de hele rip heen te halen (wat ik anders met DVD Remake had gedaan) en dat werkte somehow ook prima. Het probleem is iig weg/opgelost/omzeilt en ik sluit net een nieuwe DVD5 af ;) Toch bedankt voor de tip, want er staat wel een hoop info in de help (meer dan ik dacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Welke avisynth scripts gebruiken jullie om een DVD die al goed is wat beter te maken :?

Ik zit een beetje met seesaw (zoek vrnml een sharpener), maar het wil niet echt werken :{

Iem. die wat hulp kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ZileXa,

- DVDFab Decrypter 3.0.2.0
- DVD Rebuilder FREE 0.98

zijn gereleased.

Kunnen we binnenkort DVD-ReBuilder Easy Installer 10/2006 verwachten? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik wil toch nog iets kwijt over het aantal passes. Theoretisch gezien betekent meer passes betere kwaliteit, maar er is natuurlijk een grens waarbij je het verschil niet meer met het blote oog zit. Deze grens ligt lager dan de meeste denken. 6 passes is bijv. veel gebruikt, en er zijn zelfs mensen die 9 passes gebruiken. 8)7

De documentatie van CCE geeft ook aan dat meer dan 4 (of 3; weet niet meer welke) passes zinloos is. Ook de maker van DVD-RB en diversie andere programma's (The Filmmachine) denken er zo over.
Ik heb zelf een minitest gedaan met het aantal passes en vond ook een MINIMAAL verschil tussen 2 passes en 10 passes. Minimaal wil zeggen dat ik het alleen kon zien als ik een screenshot maakte en in Fasstone de vergelijkfunctie ging gebruiken (ingezoomd). het compress-% was overigen 70%.

Mijn conclusie (en van vele anderen denk ik): meer dan 3/4 passes maakt echt niet uit. Het is meer een mentale voldoening. Een goede backup krijg je door het gebruik van van matrices en filters, en niet door het aantal passes enorm te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
Bhai schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:59:
Een goede backup krijg je door het gebruik van van matrices en filters, en niet door het aantal passes enorm te verhogen.
Zou je misschien wat meer over de toepassing van matrices en filters willen vertellen, of een link naar een guide geven? Ik denk dat je daar een aantal mensen een plezier mee doet, mij in ieder geval wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik ben zelf ook maar een beginner, maar van wat ik zei over matrices en plugins weet ik dat het waar is (je zou het ook aan een expert kunnen vragen; hij zal het met mij eens zijn).

Als je echt goed wil leren encoden, is er 1 site die je je startpagina moet maken: http://forum.doom9.org of http://www.doom9.org

Matrices in DVD-RB kun je het makkelijkst toepassen met MatrixEditor. Je hoeft de matrix dan niet op de hele film toe te passen, want het kan heel makkelijk op een bepaalde "cell" gebeuren. Je kunt dan matrices met elkaar vergelijken en dan bepalen welke je gaat gebruiken.
Op de vraag "welke matrix moet ik gebruiken?" kan volgens mij geen antwoord gegeven worden, omdat dit erg afhangt van de source (is vaak gevraagd op Doom9). Gewoon een kwestie van trial and error dus. Ik moet toegeven dat ik zelf tot nu toe matrices niet veel betere resultaten zie leveren, maar wel goed genoeg om ze te gebruiken (je encoding duurt volgens mij niet langer erdoor). Dit heeft misschien te maken met het feit dat DVD-RB automatisch al matrices gebruikt, en je kunt dan als je wil zelf je eigen matrices toepassen mbv MatrixEditor.

En wat plugins betreft: ik bedoel hiermee avisynth scripting. Hier zijn erg veel plugins voor, en als je het bestaan hiervan nog niet weet, zul je verbaasd zijn van wat ze allemaal kunnen doen d:)b
Het is zoiets als een willekeurige programmertaal: iem. die in Java kan programmeren, kan zn eigen programma maken in Java. Voor avisynth geldt dit ook wel, alleen denk ik dat het wel makkelijker is.
Je kunt het natuurlijk ook als n00b proberen (zoals ik het doe eigenlijk): gewoon willekeurig scripts proberen in AvsP, en bij een fout (geloof me, dat gaat vaak gebeuren ;)), op google/Doom9 naar een oplossing zoeken. Je zult dan je resultaten met alleen DVD-RB verbeteren, terwijl je nog niet zoveel van Avisynth snapt :)

-edit-
Om nou kort een antwoord te geven op jouw vraag of er een guide is: ik denk niet dat die bestaat. Je kunt wel de basis leren van avisynth via de homepage, maar het gebruiken van plugins is toch een kwestie van ervaring die je moet opbouwen. Want jouw concrete vraag elke keer bij een encoding is afhankelijk van je source dvd, en aangezien ze allemaal anders zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Bhai op 04-10-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ben altijd lekker bezig met DVD-RB, nooit een probleem.
Nu wil ik iets doen wat ik gewoon niet weet hoe.

Ik heb 2 DVD's van iets meer dan een halve DVD groot per stuk (2.5GB ofzo) die ik op 1 DVD wil zetten.
Gewoon de dirs met naam, dus geen DVD compliant compilatie.

Maar 2x meer dan de helft past niet op 1 DVD dus moet ik beide films (docu's actually) een tikkeltje verkleinen. Hoe doe ik dit met CCE?
Elk programma zal zien dat per DVD het gewoon op 1 DVD past en zal dus geen compressie/verkleining toepassen.

Help?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 13:19
Bhai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:31:
Om nou kort een antwoord te geven op jouw vraag of er een guide is: ik denk niet dat die estaat.
Toch bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Tijgert schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:59:
Ik ben altijd lekker bezig met DVD-RB, nooit een probleem.
Nu wil ik iets doen wat ik gewoon niet weet hoe.

Ik heb 2 DVD's van iets meer dan een halve DVD groot per stuk (2.5GB ofzo) die ik op 1 DVD wil zetten.
Gewoon de dirs met naam, dus geen DVD compliant compilatie.

Maar 2x meer dan de helft past niet op 1 DVD dus moet ik beide films (docu's actually) een tikkeltje verkleinen. Hoe doe ik dit met CCE?
Elk programma zal zien dat per DVD het gewoon op 1 DVD past en zal dus geen compressie/verkleining toepassen.

Help?
er zijn verschillende progjes die dit kunnen... Als ik me niet vergis kun je het ook met bijvoorbeeld dvdshrink... Je re-authort een dvd en sleept gewoon de bestanden die je wilt hebben naar je nieuwe lay-out...

(natuurlijk zet je de compressie uit in dvdshrink, om deze vervolgens met dvd-rb te verkleinen...)

[ Voor 5% gewijzigd door Ejorne op 04-10-2006 09:05 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het punt is dat de DVD's met een procent of 10 verkleint dienen te worden als ik er 2 op 1 schijfje wil zetten, maar je dit (voor zover ik weet) niet in DVD-RB kunt instellen.
RB maakt hem groot genoeg voor een DVD-5, maar als de DVD al ruimschoots op een DVD-5 past kan je hem niet vertellen er alsnog een 10 procent af te snoepen.

Met DVDShrink kan je de compressie wel instellen en zo passend maken, maarja.. Shrink he.. dan maar niet. Ik moet en zal het CCE'en, als ik weet hoe...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Tijgert schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:51:

Met DVDShrink kan je de compressie wel instellen en zo passend maken, maarja.. Shrink he.. dan maar niet. Ik moet en zal het CCE'en, als ik weet hoe...
Ik bedoelde je duidelijk te maken dat je met dvd-shrink de 2 dvd's kunt samenvoegen. (althans de twee hoofdfilms... inclusief menu's gaat natuurlijk niet werken) Dvd-shrink stel je dus in dat hij niets doet aan compressie. Vervolgens kun e de samengestelde dvd, welke ongeveer 20% te groot zal zijn, comprimeren met CCE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ah...dat is een plan. Ik zag al dat er geen menu's op zaten, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Ik ga eens experimenteren, thanks.

EDIT: dat re-authoren met DVD-Shrink werkt op zich goed en met RB zal dat dan ook wel goedkomen.
Wat ik nu nog wil is enkel een klein keuzemenutje welke van de twee titles ik wil afspelen zonder eerst de eerste te starten en dan de volgende te selecteren.

Dus... de simpelste manier om een menu te maken, hoe doe ik dat?

EDIT 2: Ik was op zoek naar een mooi menu programma, kom ik opeens Tsunami MPEG DVD Author Pro tegen. Damn.. da's pas lekkah! Authoren en menu's maken, alles kan hij en duidelijk/makkelijk ook nog. Super...

[ Voor 72% gewijzigd door Tijgert op 04-10-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
@Jazco2nd:

DVD-Rebuilder 0.98 en HC Encoder 0.19 is uit!
DGDecode v1.3 en er is ook een nieuwe dvdfab-decrypter.

Is het tijd voor een nieuwe easy installer pakket? :P

edit: DGDecode kan je niet veranderen merk ik, dan gaat DVD-Rebuilder van op de hik.

[ Voor 22% gewijzigd door Coyote76 op 06-10-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-12-2019
@vraag

Hoe kan als ik een AMD X2 4400 met 2 x 1024 Mb op een maximale CPU use van rond 75 %
zit..Neem aan dat me HD (sata 2 WD ) niet het probleem is echter er zijn geen drivers geinstaleerd voorde HD.
Iemand een idee want als DVD2DVD-R gebruik met daarin ook CCE is mij CPU use 100 % ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoewel ik meestal geen problemen heb wil ik het volgende 'mystery' aan jullie voorleggen:

- Kopie gemaak van een bestaande kopie... De 'originele kopie' heeft alleen NL subs.
- De kopie (van de kopie) heeft natuurlijk ook alleen NL subs alleen...
- In sommige DVD spelers zijn deze NL subs veranders in UK subs... en er is ook geen keuzemogelijkheid tussen NL of UK subs, er zijn alleen maar UK subs te vinden.

Hoe kan dit? Hoe kan een enkele NL subs in sommige spelers veranderen is UK subs (de DVD speler geeft overigens nog wel aan dat het om NL subs gaat maar geeft deze dus in UK weer...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
klein kickje... iemand een idee... ik niet namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:25:
Hoewel ik meestal geen problemen heb wil ik het volgende 'mystery' aan jullie voorleggen:

- Kopie gemaak van een bestaande kopie... De 'originele kopie' heeft alleen NL subs.
- De kopie (van de kopie) heeft natuurlijk ook alleen NL subs alleen...
- In sommige DVD spelers zijn deze NL subs veranders in UK subs... en er is ook geen keuzemogelijkheid tussen NL of UK subs, er zijn alleen maar UK subs te vinden.

Hoe kan dit? Hoe kan een enkele NL subs in sommige spelers veranderen is UK subs (de DVD speler geeft overigens nog wel aan dat het om NL subs gaat maar geeft deze dus in UK weer...).
Dat kan alleen maar als de originele kopie dus NIET alleen NL subs bevat. Ik zou zeggen;Lees in de startpost over een paar proggies die je in staat stellen om de DVD enigszins te reauthoren, want misschien staan er een paar PGC's fout.

Trouwens die DVD-spelers die uit zichzelf ENG kiezen, die staan zeker zo ingesteld dat ze default eerst de ENG subs zullen laten zien, oftewel ENG is de default taal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Geloof me... de orignele kopie heeft GEEN Engelse subs... tenminste, niet dat ik ze kan vinden :)

Heb inderdaad gekeken naar de voorkeursinstellingen met ENG en NL taal maar ook daar geen oplossing in gevonden. Op sommige (de meeste) spelers alleen NL en op 2 alleen ENG... erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

hemiparo schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:00:
Geloof me... de orignele kopie heeft GEEN Engelse subs... tenminste, niet dat ik ze kan vinden :)
Dan beschik je wellicht over een wel heel bijzondere dvd-speler, eentje met een vertaalcomputer aan boord... Op zich wel grappig,maar niet conform de werkelijkheid denk ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Klopt... dus ik snap er helemaal niks van! Op welke manier kan ik kijken welke subs er allemaal aanwezig zijn? Gebruik meestal DVDShrink en DVDDecrypter maar daar zie ik alleen NL...

(soms heb ik het idee dat er een practical joke met me wordt uitgehaald... maar zelfs DAN snap ik nog niet hoe...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

hemiparo schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:43:
Op welke manier kan ik kijken welke subs er allemaal aanwezig zijn?
Zie, zoals G_M_C ook al zegt, de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:56
hemiparo schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:43:
Klopt... dus ik snap er helemaal niks van! Op welke manier kan ik kijken welke subs er allemaal aanwezig zijn? Gebruik meestal DVDShrink en DVDDecrypter maar daar zie ik alleen NL...

(soms heb ik het idee dat er een practical joke met me wordt uitgehaald... maar zelfs DAN snap ik nog niet hoe...)
Open hem even met DVD Remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee hoe je kan controleren of DVD rebuilder pro met CCE SP 2.70 idd een dvd met 5 passes heeft gerecoded? Ik heb hem namelijk dat niet zien doen om eerlijk te zijn, maar is ook al weer een tijd geleden dat ik iets voor het laatst gerised heb, ik meende altijd eerst 1/1 te zien en daarna 1/2, ik heb nu alleen maar 1/1 gezien. In de logfile kan ik er niets over terug vinden. Dan nu maar eens de dvd weer op 2 passes en kijken of ik dan wel zie wat ik normaal dacht te zien, zou dus wel betekenen dat ik met de laatst versie dvd reb pro niet meer dan 3 passes zou kunnen doen. (maar ik ga er vanuit dat ik wel iets verkeerds doe, al zou ik niet weten wat.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Lang weggeweest, zie dat er toch nog af en toe activiteit is in dit topic.
@Mental_To, het moet nu na 3 delen over dit onderwerp toch wel duidelijk zijn dat 5 passes zinloos is?
4 passes had misschien nog enige nut ivm de grootte die bij 3 passes soms iets te groot was voor een DVD-/+R, maar dat probleem is ook allang opgelost. Meer dan 3 passes is dus niet nuttig.

Hoewel ik zelden een DVD backup, en ik de Easy Installer eigenlijk "af" vond omdat het gewoon al goed werkt en de kleine updates niet veel voorstellen, heb ik hem toch geupdate. Nieuwe versies voor alle programma's (behalve Avisynth want die is niet vernieuwd).
Geniet ervan.
http://dvd.yardcure.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jazco2nd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:59:
Lang weggeweest, zie dat er toch nog af en toe activiteit is in dit topic.
@Mental_To, het moet nu na 3 delen over dit onderwerp toch wel duidelijk zijn dat 5 passes zinloos is?
4 passes had misschien nog enige nut ivm de grootte die bij 3 passes soms iets te groot was voor een DVD-/+R, maar dat probleem is ook allang opgelost. Meer dan 3 passes is dus niet nuttig.

Hoewel ik zelden een DVD backup, en ik de Easy Installer eigenlijk "af" vond omdat het gewoon al goed werkt en de kleine updates niet veel voorstellen, heb ik hem toch geupdate. Nieuwe versies voor alle programma's (behalve Avisynth want die is niet vernieuwd).
Geniet ervan.
http://dvd.yardcure.com
Heet gaat er niet om of het zinloos is of niet, het werkte gewoon niet :'(
Bleek dat het kwam omdat ik een trail versie had, andere versie doet het nu prima (zie ook het aantal passes in CCE staan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik ben helemaal nieuw in dit wereld je en ook nog niet zo lang met computers bezig. Met veel interesse heb ik dit (en voorgaande) topics gelezen omdat ik graag een dvd wil back-uppen. Helaas krijg ik het niet voor elkaar. (het is nu 3uur in de nacht en ik ben om 2200uur begonnen)

situatie:
Ik wil een reeds eerder gebackupte dvd backuppen. Het 'originele' schijfje is een single layer en het doel schijfje ook. Er hoeft dus ook niets uit het originele weggehaald te worden, een 1 op 1 backup is dus wenselijk.

Ik ben met nero 6.6 reloaded (misschien een beginners fout) begonnen om een dvd-kopie te maken. Het lijkt dan even goed te gaan maar opeens word nero afgeloten en kan ik het ook niet meer opnieuw opstarten. Ik moet nero weer helemaal opnieuw installeren. Dit heb ik zo nog een paar keer gedaan, toen een update van nero erop gezet maar het hielp allemaal niet.
Toen maar eens deze topics gelezen en al de door jullie gebruikte programma's(anydvd, smartripper, dvddecryptor etc) geinstalleerd. Als laatste de laatste Easy Installer.

Ook hiermee krijg ik het niet voor elkaar. Inmiddels heb ik het ook met andere dvd's geprobeerd maar met allemaal hetzelfde probleem: Hij begint even met rippen, maar vervolgens sluit het programma af en kan ik het ook niet meer opstarten maar moet het weer opnieuw installeren.
Zou dit een beveiliging kunnen zijn? Zo ja dan is het wel een erg agressieve dat programma's als nero, dvddecrypter enz. gewoonweg niet meer werken!
Ik heb het ook op een andere pc geprobeerd en op een (oudere) laptop, maar het lukt nergerns)

doe ik echt iets fout?
Wie wil/kan mij helpen?

(pc: e6600, 2gb-800mhz, 2x 250gb sata hdd raid0, 7900vga, )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 03:13:
Beste Mensen,

Ik ben helemaal nieuw in dit wereld je en ook nog niet zo lang met computers bezig. Met veel interesse heb ik dit (en voorgaande) topics gelezen omdat ik graag een dvd wil back-uppen. Helaas krijg ik het niet voor elkaar. (het is nu 3uur in de nacht en ik ben om 2200uur begonnen)

situatie:
Ik wil een reeds eerder gebackupte dvd backuppen. Het 'originele' schijfje is een single layer en het doel schijfje ook. Er hoeft dus ook niets uit het originele weggehaald te worden, een 1 op 1 backup is dus wenselijk.

Ik ben met nero 6.6 reloaded (misschien een beginners fout) begonnen om een dvd-kopie te maken. Het lijkt dan even goed te gaan maar opeens word nero afgeloten en kan ik het ook niet meer opnieuw opstarten. Ik moet nero weer helemaal opnieuw installeren. Dit heb ik zo nog een paar keer gedaan, toen een update van nero erop gezet maar het hielp allemaal niet.
Toen maar eens deze topics gelezen en al de door jullie gebruikte programma's(anydvd, smartripper, dvddecryptor etc) geinstalleerd. Als laatste de laatste Easy Installer.

Ook hiermee krijg ik het niet voor elkaar. Inmiddels heb ik het ook met andere dvd's geprobeerd maar met allemaal hetzelfde probleem: Hij begint even met rippen, maar vervolgens sluit het programma af en kan ik het ook niet meer opstarten maar moet het weer opnieuw installeren.
Zou dit een beveiliging kunnen zijn? Zo ja dan is het wel een erg agressieve dat programma's als nero, dvddecrypter enz. gewoonweg niet meer werken!
Ik heb het ook op een andere pc geprobeerd en op een (oudere) laptop, maar het lukt nergerns)

doe ik echt iets fout?
Wie wil/kan mij helpen?

(pc: e6600, 2gb-800mhz, 2x 250gb sata hdd raid0, 7900vga, )
hmm.. dit is wel een heel raar verhaal. Heb je ook al eens een andere dvd geprobeerd te backuppen? misschien is er iets mis met de te backuppen dvd.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
jos_zwa schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:08:
[...]

hmm.. dit is wel een heel raar verhaal. Heb je ook al eens een andere dvd geprobeerd te backuppen? misschien is er iets mis met de te backuppen dvd.
Lijkt mij gewoon virus, als je programma's gewoon afsluiten. Dus andere computer proberen.
En je hebt helemaal geen dvdprogramma's nodig om een DVD 1:1 te kopieren hoor. Nero of gratis brandprogramma's zijn voldoende.
Tis natuurlijk al helemaal niet nuttig om een geripte dvd nogmaals te rippen met bijv. dvdfab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Met DVDdecrypter mode>ISO>read laten inlezen.
Daarna mode>ISO>write naar de ISO van hierboven bladeren en branden.
Dit moet lukken tenzij er een van de nieuwste beveiligingen opzitten.
Anders AnyDVD op de achtergrond laten draaien, volgens mij is het een trial versie.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe film Little man, die ik wil backuppen. Met dvd shrink lukt het niet. Met dvdfab decrypter doet hij het een tijdje en dan geeft hij de boodschap: kopiëren mislukt met een nummer (vergeten te noteren). Kan iemand mij helpen of is hier nog geen oplossing voor? Vernieuwde beveiliging van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven; Zoek eens via Google ? Kans is heel groot dat je dan op forum.doom9.org komt, en als je daar ion de sectie Decrypting kijkt zie je een waanzinnige hoop posts staan over allerlei ripping tools.

Tot nu toe hebben we het steeds over DVD backuppen, waarbij we van DVD -> DVD backuppen. Maar tegenwoordig is het natuurlijk minstens net zo algemeen gebruiktelijk om een DVD te backuppen naar bijvoorbeeld een MP4/AVC - formaat in een Matroska container. Daarbij blijven ook ook de diverse streams behouden, en ook is in deze container de navigatie mogelijk. En er is natuurlijk ook nog de nieuwere .divx-container, die zelfs ook menu-mogelijkheden heeft.

Ik vraag me af of het niet interessant zou zijn om deze vorm van backuppen in de discussie te betrekken ?

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Hey allemaal,

Ik gebruik DVD RB 1.20.4 icm CCE Sp Trial FAB (nieuwste versie)

Allles gaat goed, hij gaat dan passes encoden met CCE en dan krijg ik zo een nare windows foutmelding dat er een foutmelding was aangaande CCE en als ik dan ok klik gaat ie weer verder opnieuw vanaf 1% met encoden en dat herhaald zich dan.

Hoe zou dat kunnen komen die foutmelding?

• Slogra
  • Niet online
Ik heb een muziek DVD met ongecomprimeerd PCM geluid. Het geluid neemt dus erg veel plaats in beslag. Om 'm op een DVD5 te krijgen, wil ik nu het geluid omzetten in AC3. Wat is een makkelijke manier om dit voor elkaar te krijgen?

P.S. De menu's en dergelijke wil ik graag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, in een eerder post had ik voorgesteld om de discussie wat te verruimen, jammer genoeg kwam er geen antwoord op. En nu heb ik een nieuw id;

Op het net zijn diverse films in HD-formaat aan het verschijnen. Sommige ervan zijn in "OAR", andere daarvan zijn in "Open Matte". Het verschil is kortweg dit:

Bij sommige films zie je op je Breedbeeld TV toch nog zwarte balken bove,- en oneraan de film. Dergelijke films zijn vrijwel altijd in een 2,35:1 ratio (in plaats van 16:9 / 1,78:1). Zeg maar het veel bredere bioscoop formaat.

In veel gevallen wordt dit effect bereikt door een soort lens op de projector te gebruiken, die gewoonweg het bovendeel en het onderdeel van de film afdekt. Zo'n lens heet een Matte.

Een "Open Matte" film, daarbij is het boven ,- en onderdeel van de film niet afgedekt, het beeldratio is dan oon echt 16:9 en helemaal gevuld met "beeld", in andere woorden geen zwarte balken. Aan de breedtte is verder niet gesleuteld, alleen de zwarte balken zijn zeg maar ingevuld.

Deze uitleg is niet helemaal correct, maar maakt wel duidelijk wat de bedoeling is.

Wat ik nu eens wil proberen is om een met een DVD de 2,35:1 te vervangen door een echte 16:9 / Open Matte versie.

Waar ik aan dacht is de DVD door de "prepare" fase van DVD-RB te draaien en daarna de "Mpeg2source" commando te laten verwijzen naar een MGEP2-HD Open matte. DVD-RB dan op DVD-9 formaat laten staan, en eventueel met "movie only"-mode om het makkelijker te maken (maar het zou ook met een volledige DVD moeten kunnen, ik begrijp de script-structuur van DVD-RB goed genoeg).

Natuurlijk zal het script dan ook nog een goede resize moeten bevatten (ik gebruik meestal Spline16Resize), en moet er een goede temoral filtering plaatsvinden na de resize tegen het "shimmering effect". Bij de hele operatie moet natuurlijk rekening worden gehouden met NTSC / PAL (origineel en Open-Matte vervanger moeten van hetzelfde formaat zijn). Daarnaast moet natuurlijk ook vooral worden bepaald / geregeld dat beide sources tot op de frame nauwkeuring even lang zijn. Maar voor als die beeld-operaties heb je natuurlijk "good old" AviSynth tot mijn beschikking.

Als e.a. correct kan worden veranderd in de DVD-RB scripts, dan in theorie zou dit mogelijk moeten zijn.

Heeft iemand nog feedback op dit plan, dingen waar ik evt. nog tegenaan kan lopen of dingen die ik nu al ben vergeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 03:13:
situatie:
[...]

Ook hiermee krijg ik het niet voor elkaar.
Heb ik ook wel mee gemaakt. De nieuwe DVD gewoon met nero gebrand, maar is daarna alleen nog af te spelen en niet te kopieren. Ik vermoed dat het een rotte DVDR is of dat er te snel is gebrand voor het medium.

Normaliter geen problemen met DVDFabDycrypter.
Inmiddels heb ik het ook met andere dvd's geprobeerd maar met allemaal hetzelfde probleem: Hij begint even met rippen, maar vervolgens sluit het programma af en kan ik het ook niet meer opstarten maar moet het weer opnieuw installeren.
Hmmm... dat is wel apart. Dat een ripper stopt met een foutmelding ok, maar gelijk afsluiten klinkt vreemd. Is er een rootkit ofzo installed die rippen tegenhoudt?

Ik werk in beperkte xp modus en kom regelmatig tegen dat een DVD wat wil installeren. Lukt het kopieren met DvdFabDecrypter op een andere machine wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Slogra schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:43:
Ik heb een muziek DVD met ongecomprimeerd PCM geluid. Het geluid neemt dus erg veel plaats in beslag. Om 'm op een DVD5 te krijgen, wil ik nu het geluid omzetten in AC3. Wat is een makkelijke manier om dit voor elkaar te krijgen?

P.S. De menu's en dergelijke wil ik graag houden.
Niet echt makkelijk, maar waarschijnlijk een live dvd, is het geluid dan niet belangrijker dan het beeld? Het omzetten naar AC3 was (vroeger) iig niet echt makkelijk, je moet per spoor comprimeren en samenvoegen (en dan nog zorgen dat het synchroon met het beeld loopt en blijft lopen). Ik heb het gewoon op een dvd9 gezet, de dvd5 met pcm was wel aan te zien, maar niet echt super inderdaad, maar liever slechter beeld dan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:58:
[...] Een plan om bestaande DVD's op te peppen [...]
Niemand, of is dit gewoonweg een beeetje te "geen idee waar ie het over heeft" voor de medelezers in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:26:
[...]

Niemand, of is dit gewoonweg een beeetje te "geen idee waar ie het over heeft" voor de medelezers in dit topic ?
Ik snap volgens mij wel wat je wilt doen, snap alleen het nut niet echt, een echte 16x9 krijg je toch niet (als ik het goed begrijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:02:
[...]

Ik snap volgens mij wel wat je wilt doen, snap alleen het nut niet echt, een echte 16x9 krijg je toch niet (als ik het goed begrijp).
Dus wel, want ik gebruik dus een andere video-source ter vervanging van de oude, en vervang dus de 2,35:1 door een volledige 16:9 :)

Zie dit plaatsje om het te illustreren: Binnen het gele kader is de originele 2,35:1 film, alles binnen het rode kader is het Open Matte beeld. Je krijgt dus verhoudingsgewijs meer beeld, al gaat er een fractioneel klein stukje van de bijde zijkanten af. Maar Open Matte vult je hele beeld op je BreedBeeld TV.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bd7f2449979ce3663857bd662e4c9e10/full.jpg

In sommige gevallen is het niet zo interessant (hierboven zie je gewooweg wel erg veel blauwe lucht opeens). Maar de film waarmee ik bezig wil gaan (King Kong, kort geleden in 1080i uitgezonden op de satelliet) daar is het een heel ander verhaal, daar voegt het daadwerkelijk veel toe. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Laatst online: 16-09 21:43
Misschien een beginnersvraagje, maar als de hoofdfilm op een dvd9 wel klein genoeg is om op een dvd5 te branden, gaat DVDShrink die dan toch transcoden als ik met Re Author alleen de hoofdfilm wil branden? Ik kan dan namelijk nog steeds "perform deep analysys" kiezen. Dat zou dan toch eigenlijk niet hoeven? Hij plukt dan immer alleen de hoofdfilm er tussen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Als het goed is, doet het programma dat niet en hoef je dus nergens bang voor te zijn. Ben je dat wel, dan kan je, voor zover ik weet, in het programma opgeven dat hij geen compressie toe moet passen en zal er sowieso niets met de film gebeuren.

@G_M_C
Ik zou het zeker proberen, het is namelijk erg leuk als het lukt. Helemaal als de opname de originele TS is, dan kan je een heel hoge kwaliteit DVD met erg strak progressive beeld krijgen.
Verkijk het alleen niet op het synchroon krijgen van beeld en geluid. Er hoeven maar een paar frames te missen en je hebt al een probleem. Ik raad je daarom aan bij je eerste test de opgenomen audio te gebruiken en je eerst te richten op het resizen en ervoor te zorgen dat je hem goed op de DVD krijgt (waarbij bijvoorbeeld de hoofdstukken nog kloppen).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Bedankt voor de reply.

Nog een aanvullend vraagje. Stel de hoofdfilm is wel groter dan een DVD5, maar ik wil alleen de hoofdfilm en de menus en de extras laat ik zitten. Kan ik dan met DVDShrink alleen de hoofdfilm rippen en DVD-files creëren, die vervolgens weer encoden via de easy installer met DVD-rebuilder en zo een beter resultaat krijgen dan wanneer ik de volledige DVD (dus met menus en extras) zou persen op een DVD5 met die easy installer?

Of is dit heel omslachtig met weinig kwaliteitsverbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:59:
Als het goed is, doet het programma dat niet en hoef je dus nergens bang voor te zijn. Ben je dat wel, dan kan je, voor zover ik weet, in het programma opgeven dat hij geen compressie toe moet passen en zal er sowieso niets met de film gebeuren.

@G_M_C
Ik zou het zeker proberen, het is namelijk erg leuk als het lukt. Helemaal als de opname de originele TS is, dan kan je een heel hoge kwaliteit DVD met erg strak progressive beeld krijgen.
Verkijk het alleen niet op het synchroon krijgen van beeld en geluid. Er hoeven maar een paar frames te missen en je hebt al een probleem. Ik raad je daarom aan bij je eerste test de opgenomen audio te gebruiken en je eerst te richten op het resizen en ervoor te zorgen dat je hem goed op de DVD krijgt (waarbij bijvoorbeeld de hoofdstukken nog kloppen).
Bij de eerste test heb ik een encode in XviD gemaakt op 720 x 480 in 23.976 fps (kortweg dus NTSC, anamorphic), zoals het uiteindelijk ook op de DVD zou moeten komen. Ik weet dat het een NTSC moet zijn, omdat mijn Xvid makkelijk is te synchroniseren met de audiotrack van de R1 DVD9. En vlgs. info die ik las is het bij de meeste Open Mattes zo dat die gelijk is aan de eerste R1 NTSC-versies die verschijnen, want dat zijn vrijwel altijd directe transcripties van de bioscoopversie (net als de Open Mattes zelf).

Kortom, de eerste test ziet er heel positief uit. Alleen nu komt het moeilijke; De R1 DVD9 is NTSC interlaced @ 29.97 fps. Jammer genoeg krijg ik hem niet "in de DVD gepast" op de manier die ik eerst voor ogen had omdat er ergens iets niet goed gaat met de NAVPACK's.

Maar goed, het is de eerste poging; En mijn King Kong @ 4000 kbps XviD is nu al véél beter dan de DVD die ik ook eens had gekocht >:)

Volgende test ga ik op ongeveer dezelfde manier doen, alleen dan met een kortere DVD / film. Scheelt een boel tijd in de diverse "test-encodes" ;) Intussen verder lezen over de NAVPACK's van DVD-RB, maar met name nu gaan kijken naar programmatuur waarmee kan authoren want daarmee gaat het wss een stuk beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post niet meer revelant / weggehaald

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:59:
@G_M_C
[...]
Dat klopt als een bus, een héél erg strak beeld; Maar dat heeft een heel erg groot nadeel, de CGI-effecten (en andere "blue/green"-screen effecten) vallen onmiddelijk door de mand. Het zou me niets verbazen dat dat de reden is waarom we nooit zulk strak beeld zien op een DVD (want je kan me niet vertellen dat een prof. studio geen betere spullen heeft dan ik ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:03:
[...]

nadeel, de CGI-effecten (en andere "blue/green"-screen effecten) vallen onmiddelijk door de mand
wat bedoel je hier precies?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, je ziet onmiddelijk de computer gegenereerde effecten; Bijvoorbeeld in het laatste deel van de film is er een achtervolging met een paar "Yellow Cabs" door het oude New York. Je kan onmiddelijk zien dat er maar één echte Yellow Cab in beeld is, en dan de overige zaken computer gegenereerd zijn.

E.e.a heeft er mee te maken dat je in een HD (met name bij 1080i/p) véééél meer details ziet, tov DVD-resolutie. Dieptewerking bij DVD zie je voornamelijk door het simpele perspectief-effect, waarbij ales wat verder weg staat kleiner is. Bij HD zie je dat ook, maar dan véél uitgebreider want ook hele kleine details moeten nog kleiner worden "in de verte".

En daar gaat het fout: Op een gegeven moment is iets "zo ver weg" dat je in een reele omstandigheid helemaal geen details meer zou kunnen zien, gelijk aan de echte wereld. Maar bij sommige HD-versies blijf je een overdaad aan details zien bij dingen die ver weg zouden moeten zijn, en je ogen trappen daar niet in. Dus dan zie je een foute scherpte/diepte bij CGI momenten.

Wanneer je een goede hoge kwaliteits-resizer gebruikt, zoals bijvoorbeeld Spline16Resize in AviSynth, blijven ook bij een verkleining naar DVD-resolutie veel details behouden. En dan vallen die CGI-dingen dus nog steeds op. Je zou bijna een soort van licht destructief filter moeten gaan gebruiken om het overvloed aan details weg te werken, maar ja da's nu weer erg zonde.

Maar goed: Dat is één van de dingen die opvallen dus. Maar je zou het eens bij iemand moeten gaan bekijken, dan weet je wat ik bedoel. Maar één waarschuwing vooraf: Je loopt het risico dat je nooit meer wilt kijken naar simpel DVD-kwaliteit, DVD-kwaliteit is dan net als naar buiten kijken door licht gematteerd glas (hoewel mijn expiriment dus bewijst dat dat eigenlijk helemaal niet zo hoeft te zijn ....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey interessant stukje wat je geschreven hebt. En idd ik download sinds kort als het kan de TS -HD versie, althans wanneer die beschikbaar is, en ja het verschil is enorm. Alleen ik heb geen twee films die ik kan vergeleijken, oh wacht als het goed heb, heb ik matrix reloaded zowel op dvd als in HD formaat. Zal eens kijken of ik zie wat jij bedoelt. Iig bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Zijn er eigenlijk veel mensen die DVD-Rebuilder gebruiken hier?

In combinatie met welke encoder doen jullie dit dan? Ik gebruik nu CCE 2.67 met ECL. Gaat allemaal goed hoor, maar omdat ik steeds meer stemmen hoor dat er alweer beter is dan CCE. En hoeveel passes doen jullie in DVD-RB? Ik heb hem nu op 7 passes. Dus eigenlijk CCE 6 passes. Maar ik hoor toch ook hier over dat 3 a 4 passes ruim voldoende is. Gebruiken jullie alleen zoveel passes (6 of meer) wanneer het echt een 8.xx GB dvd betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Klein vraagje nog over de Easy-installer.

Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan ;) ), kun je stap 1 (dus rippen met DVDFab) dan overslaan en meteen gaan rebuilden met de rebuilder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:20:
Klein vraagje nog over de Easy-installer.

Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan ;) ), kun je stap 1 (dus rippen met DVDFab) dan overslaan en meteen gaan rebuilden met de rebuilder?
naja ik zou zeggen probeer het en dan zie je binnen een paar tellen of dat gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:26:
[...]

naja ik zou zeggen probeer het en dan zie je binnen een paar tellen of dat gaat werken :)
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het werkt wel gewoon, maar ik vraag me af of dat op de een of andere manier gevolgen zou hebben voor de kwaliteit. Met andere woorden; bereidt die DVDFab de bestanden zo voor dat DVDrebuilder optimaal presteert. Of is stap 1 DVDFab echt alleen maar zodat de bestanden van de iso netjes op je HD komen in een video_ts map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:24:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het werkt wel gewoon, maar ik vraag me af of dat op de een of andere manier gevolgen zou hebben voor de kwaliteit. Met andere woorden; bereidt die DVDFab de bestanden zo voor dat DVDrebuilder optimaal presteert. Of is stap 1 DVDFab echt alleen maar zodat de bestanden van de iso netjes op je HD komen in een video_ts map.
Ik denk niet dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, zolang jou vobs 1:1 zijn geript van een dvd en alle benodigde files er zijn dan moet dat volgens mij geen problemen geven..

Anders knip je een stuk uit een vob en test je dat even, dan hoef je ook niet zo lang te wachten om te zien of het werkt. Maar goed het zal waarschijnlijk wel gewoon werken met de zelfde kwaliteit als als met vobs die met dvdfab zijn geript

succes en laat even weten of het gelukt is

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Ik denk niet dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, zolang jou vobs 1:1 zijn geript van een dvd en alle benodigde files er zijn dan moet dat volgens mij geen problemen geven..

Anders knip je een stuk uit een vob en test je dat even, dan hoef je ook niet zo lang te wachten om te zien of het werkt. Maar goed het zal waarschijnlijk wel gewoon werken met de zelfde kwaliteit als als met vobs die met dvdfab zijn geript

succes en laat even weten of het gelukt is
Dank voor je snelle antwoorden. Dan toch nog een vraagje. Stel dat die video_ts folder van een dvd9 komt en ik wil eigenlijk alleen alleen de hoofdfilm hebben. DVDFab lijkt echter alleen van fysieke DVD (of een gemounte iso) te lezen en geeft een foutmelding als ik hem de video-ts folder laat openen om een soort van nieuwe rip te maken. Is de oplossing dan om via DVDShrink een nieuwe rip te maken (die leest namelijk wel vanuit een video_ts folder) van alleen de hoofdfilm en daarna meteen door te gaan met stap 2 van de installer. Zolang je geen compressie toepast en alleen ript maakt het voor de kwaliteit toch niet uit hoe vaak je ript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
hallo mensen,

beetje levenloos topic :> (oh toch niet, foutje 8)7 )maar to the point...

ik heb hier een xmen3 dvd, gewoon pal met dd5.1ex geluid. en deze wil ik backuppen. nou heb ik geen gigantische problemen, alles speelt zich goed (xvid+ac3, autogk gebruikt)af op mijn yamaha dvd-s550 met aangepaste firmware...
behalve dat er soms kleuren blijven hangen. dit gebeurt overgens alleen bij deze film die ik zelf probeer te rippen. met de wat minder legale xvid filmrips heb ik nog nooit problemen gehad eigenlijk.

een vb: als de aftiteling loopt dan blijven er soms witte strepen in het beeld hangen zodra er even geen aftiteling komt. als de aftiteling door blijft lopen dan gaat het goed. dit gebeurt de hele film door eigenlijk. kleuren zoals een heldere blauwe lucht die en de camera beweegt langzaam naar links of rechts, en die kleuren blijven dan even hangen en gaan over het andere kleuren heen. hoop dat dit gesnapt word, kijkt namelijk een stuk leuker zonder vreemde artifacts :P

ohja en ik heb wel zitten zoeken op xvid+kleuren+strepen en nog wat termen maar schoot er niet veel mee op, alvast bedankt :)

edit- misschien vergeten te vermelden.. de film speelt op mijn pv perfect af, dvd speler minder. latest versie xvid encoder gebruikt, heb ook ffdshow om alles af te spelen, xp pro sp2, 4400+ cpu en asus 7800gtx. kan het de dvd speler zijn die niet om kan gaan met de latest xvid encodes? gebruiken 'scene' releases oude xvids?

edit2- typos, tis laat }:O

[ Voor 13% gewijzigd door kevz op 08-02-2007 02:21 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, een paar posts eerder schreef ik dat ik aan het proberen was om een HD-TV opname zo te bewerken dat het in een DVD kon. Het lukt me dus met 25 fps progressieve PAL dingen wel, maar met \NTSC niet (komt door die stomme pull-down onzin in NTSC-wereld).

Maar goed, er lijken meer,- en meer tools op te komen om ook back-ups te maken van HD-DVD/Blue-Ray. En wellicht dat de tijd bijna daar is om ook hiervoor een topic te gaan openen.

Om eventjes aan te tonen waarom HD zoveel beter is, en om te laten zien wat ik voor bron-materiaal gebruikt heb bij mij DVD-verberting; Hier een voorbeeld wat laat zien dat de |TV-wereld in Nederland inmiddels behoorlijk begint achter te lopen. Dit voorbeeld komt bv. van de HD-uitzending van Pirates of the Caribbean-Dead Man's chest, gecapped van een amerikaanse satelliet (excuses voor de te grote afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69103d1641c54f24917bbe0e4991567a/full.png

Het verschil is gewoonweg ENORM !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H264 op een hoge resolutie VS MPEG2 met een resolutie die 2 x lager ligt..

tja.. > als je dvd's nu ript in h264 zie je bijna geen verschil met het orgineel en de grote gaat / 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

@G_M_C: das wel erg scherp!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op hè; Da's de source die ik heb gebruikt om de PAL DVD te "verbeteren". I.e. het vervangen van de PAL progressieve source van op de DVD, door een geresizede versie van die H264 source; Zoals ik dat in een eerdere post hierboven beschreef. Dit screenshot is van de source dus.

Overigens lukt dat dus met (progressieve) sources in het PAL-formaat, niet (zomaar) met NTSC DVD's.
Dat zeg ik; Het wordt tijd dat die stomme zenders in NL eens opschieten met hun modernisatie.

Er zijn nota bene zelfs nog uitzendingen in 4:3 in NL :/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:41:
Er zijn nota bene zelfs nog uitzendingen in 4:3 in NL :/
Gelukkig wel, anders zat ik de hele dag tegen een brievenbus aan te kijken :Y)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:29:
[...]

Gelukkig wel, anders zat ik de hele dag tegen een brievenbus aan te kijken :Y)
Of je koopt 'em een breedbeeld. Zag laatst op V&A een 2e hands, die helemaal prima was, voor maar 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Laatst online: 30-08 23:50
Ik heb niet alles door kunnen lezen in deze enorme thread maar vraag me toch af wat ik niet goed doe. Ik rip de dvd met DVD Decrypter, vervolgens haal ik onnodige zaken er met Dvd RemakePro uit, als ik vervolgens DVD-RB met CCE sp er overheen laat gaan heb ik geen geluid meer (opgeslagen als iso).
Voor het encoderen heb ik het resultaat van DVD remake getest en dan werkt het prima. In DVD-RB staat bij audio AC3, 2 Ch, Unk en AC3, 6 Ch, Unk. Dat Unk is toch vreemd, zou gewoon dutch moeten zijn. Ik heb bij een nieuwe poging in ieder geval remove DTS sound uitgevinkt, kan het daar mee te maken hebben?

Bedankt

[ Voor 40% gewijzigd door powadha op 21-02-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
DVDRebuilder kan zelf ook Audio-Streams weglaten.
Dus eerst de extra's die je weg wilt hebben met Remake, daarna de streams laten vervallen met DVDRB.

Als je de orginele DVD opent in Rebuilder geeft hij dan wel de juiste Audiostream aan(Dutch)?
Zoja dan is er misschien met Remake wat mis gegaan.
Succes

[ Voor 32% gewijzigd door pinojo123 op 21-02-2007 14:09 ]

• powadha
Als ik de dvd net geripped heb met dvd decpryper geeft hij ook al een dat de audio Unk zou zijn (werkt allemaal wel in powerDvd)
Als ik de dvd met dvdremake pro heb bewerkt (warnings ed eruit) en geexporteerd heb speelt alles nog zoals het hoort in PowerDvd. Overigens geeft ook dvdremake een melding als ik een debug test doe. Meldt dan dat het opgegeven geluid niet gevonden kan worden. Alles speelt echter nog wel.

Het geluid valt dus pas weg nadat het door dvd rebuilder is gegaan (uiteraard heb ik de streams niet weggeklikt). In het menu werkt het nog wel, maar zodra er een episode wordt gestart is het geluid dus foetsie.....

Het zal iets te maken hebben met die Unk aanduiding van de stream. Nog suggesties wat ik kan proberen? Vervelend is dat het pas optreedt na dvdrebuilder. je maakt inmmers niet even een nieuwe test....(hoewel, ik kan om te testen wel 1 pass instellen, dan weet ik tenminste of alles werkt)

Verwijderd

DVDdecrypter is niet meer courant, en het wordt niet meer verder ontwikkeld. Het zou me niets verbazen als je met een vorm van beveiliging te maken hebt, die DVDdecrypter dus niet ondersteund.

DIF4U (Do It Fast 4 U) RipIt4Me is denk ik de beste optie om een goede rip te maken. Zoek eventjes bij het rippen/decrypting forumdeel op forum.doom9.org

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 16:52 ]

• powadha
Dat zal ik gaan proberen! Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
Vreemd hoor. Zelfs met dat programma wil de dvd niet lukken. Inmiddels een andere dvd geprobeert en dat gaat allemaal prima.
Het zal hem echt in die audio stream zitten die op Unk staat, dat gebeurt op de andere dvd namelijk niet en zoals gezegd, dat gaat prima. We blijven proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Waarschijnlijk gaat er toch iets mis met DVD remake.
Je kan proberen de bewerkte en de gerebuilde dvd in DVD shrink te openen.
Je kan dan misschien iets meer te weten komen over de audiostreams en in welke VTS je de verkeerde dingen weghaald.
Met shrink krijg je vaak al een goede indruk van wat en hoe groot een en ander op een DVD is.
Met PGCEdit en VOB blanker kan je ook strippen al is dit wel wat meer ingewikkeld als DVDRemake.
Misschien werkt dat wel goed.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:44:
Hmmm, een paar posts eerder schreef ik dat ik aan het proberen was om een HD-TV opname zo te bewerken dat het in een DVD kon. Het lukt me dus met 25 fps progressieve PAL dingen wel, maar met \NTSC niet (komt door die stomme pull-down onzin in NTSC-wereld).
Wat is pull down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeken met Google naar 'NTSC pulldown'.

Het is het gevolg van een Telecine van een film naar het (imho verschrikkelijk irritante) NTSC TV-formaat.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak sinds kort gebruik van de DVD Rebuilder Pro. Bij het omzetten van dvd9 naar dvd5 gaat eigenlijk alles perfect alleen ... bij mij duurt het 24 uur voordat het programma klaar is !!!
Zijn er simpele aanpassingen, die de werktijd duidelijk verkorten ... bepaalde instellingen ??? En wat zijn dan de standardinstellingen en wat is een normale werktijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Als je een oudere PC hebt dan kan het lang duren.
Als je Cinema Craft gebruikt zou je het aantal passes verlagen kunnen naar 2 of 3.
1 pass is ook mogelijk maar dan is de output grootte niet altijd even accuraat.
Met het encoderen van een film gaat nou eenmaal de meeste tijd zitten.
Er schijnt wel iets van de kwaliteit af te gaan maar dat is nauwlijks te zien.
Volgens de maker van DVD-RB is met 4 passes de maximale kwaliteit bereikt.
De meeste encoders doen het met twee passes.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinojo123 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:50:
Als je een oudere PC hebt dan kan het lang duren.
Als je Cinema Craft gebruikt zou je het aantal passes verlagen kunnen naar 2 of 3.
1 pass is ook mogelijk maar dan is de output grootte niet altijd even accuraat.
Met het encoderen van een film gaat nou eenmaal de meeste tijd zitten.
Er schijnt wel iets van de kwaliteit af te gaan maar dat is nauwlijks te zien.
Volgens de maker van DVD-RB is met 4 passes de maximale kwaliteit bereikt.
De meeste encoders doen het met twee passes.
Succes
Bedankt voor de tip ... ga het proberen ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan jacco2nd:

offtopic:
Ik had je toen een mail gestuurd met de code voor de banner, maar je hebt nooit gereageerd erop en ze staan ook nog niet op je site. Ik heb je van de week geprobeerd te mailen maar ik krijg steeds een failure op je addy. Neem aub even contact met me op.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste