DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 34.316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:20
Nitai schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:22:
Je kan ook geld storten op je paypal account geloof ik. Werkt best makkelijk :) Vooral met Ebay e.d.
Voor een Paypal account heb je toch ook een CC nodig :? ik heb eigenlijks nooit begrepen hoe zoiets werkt....
Ik heb hem al een tijdje, maar ik geloof dat ik gisteren een mailtje over een nieuwe versie.
Vergeet alleen niet dat als je bij dvdreb pro ook een versie van CCE moet kopen of een van de gratis (bijgeleverde) encoders moet gebruiken.
Ik weet alleen niet wat voor kwaliteit die leveren, bovendien is CCE zowat voor een release verplicht.
Maar wat heb je meer ten opzichte van de gratis versie ?
CCE heb ik al ''gekocht'' om het zomaar even te zeggen O-)

[ Voor 43% gewijzigd door Possible op 18-08-2005 13:23 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:51:
Ik weet alleen niet wat voor kwaliteit die leveren, bovendien is CCE zowat voor een release verplicht.
Probeer ze eens. Aan HC heb je een erg goede encoder, die, met een Pentium 4, ook nog eens erg snel is. Ik verkies hem momenteel boven CCE, vooral omdat het veel minder last heeft van artefacts (ten koste van een beetje detail). Helemaal met lage bitrates.
QuEnc is, sinds de laatste versies, ook een erg sterke concurent voor CCE. Hij is vrij traag, maar ook op hoge bitrates gaat-ie ongeveer gelijk op met CCE.

Die scene regeltjes zou ik allemaal niet zo nou nemen. Veel zijn vooral om, tegen beter weten in, met getallen te patsen voor de "domme downloaders". 6 passes en een bitrate van ruim 2500kbps voor een SVCD is helemaal niet nodig, maar de leechers beginnen nou eenmaal te piepen als je HC gebruikt met twee passes en een bitarte van 1500kbps. Het klinkt allemaal onbekent en laag en het is ook nog gratis! Ondertussen kunnen ze allen geen verschil zien...
Just my 2 cents
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:15:
En ik dacht net dit te gebruiken om als beginneling een beetje te leren DVD-Rebuilden... Weet iemand waar ik dit (of een goed alternatief) nog kan downloaden?
Je zal alles los moeten downloaden en er een goede guide, zoals die van Doom9, bij zoeken. Dat is ook de enige manier om het "een beetje te leren", doro het zelf te doen. Dat hoefde je bij die van Jazco2nd niet meer.
Wees niet bang, aan DVD-RB valt niet veel te leren. Het is erg recht toe recht aan... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:01:
vraagje. ik heb al een aantal films ge met dvd-rebuilder i.c.m. CCE ge encode, maar ik heb al twee keer de film alexander geprobeerd... in de log file staat dat alles goed is gegaan. op de onderste regel staat dat ie er ook ongeveer 6 uur mee bezig is geweest. maar in de final output map staat ie helemaal niet. wel heb ik nog een werk map over met allerlei vage bestanden erin (bij elkaar iets van 3 gig ofzo)
weet iemand wat dit kan zijn? de instellingen moeten goed zijn goed in dvd-rebuilder. ook heb ik genoeg schrijfruimte...

dit is mijn log:

[23:24:07] One Click encoding activated...
-----------------
[23:24:07] Phase I, PREPARATION started.
- VTS_01: 32.100 sectors.
-- Scanning and writing .D2V file
-- Processed 2.010 frames.
-- Building .AVS and .ECL files
- VTS_03: 34.131 sectors.
-- Processed 2.597 frames.
- VTS_04: 56.700 sectors.
-- Processed 3.474 frames.
- VTS_05: 64.038 sectors.
-- Processed 4.023 frames.
- VTS_06: 28.232 sectors.
-- Processed 2.180 frames.
- VTS_08: 3.567.425 sectors.
-- Processed 252.645 frames.
- Reduction Level for DVD-5: 48,7%
- Overall Bitrate : 2.119Kbs
- Space for Video : 2.761.404KB
- HIGH/LOW/AVERAGE Cell Bitrates: 3.344/1.410/2.119 Kbs
[23:27:36] Phase I, PREPARATION completed in 3 minutes.
[23:27:36] Phase II ENCODING started
- Creating M2V for VTS_01 segment 0
- Creating M2V for VTS_01 segment 1
- Creating M2V for VTS_03 segment 0
- Creating M2V for VTS_04 segment 0
- Creating M2V for VTS_04 segment 1
- Creating M2V for VTS_04 segment 2
- Creating M2V for VTS_05 segment 0
- Creating M2V for VTS_06 segment 0
- Creating M2V for VTS_08 segment 0
- Creating M2V for VTS_08 segment 1
- Creating M2V for VTS_08 segment 2
- Creating M2V for VTS_08 segment 3
- Creating M2V for VTS_08 segment 4
- Creating M2V for VTS_08 segment 5
- Creating M2V for VTS_08 segment 6
- Creating M2V for VTS_08 segment 7
- Creating M2V for VTS_08 segment 8
- Creating M2V for VTS_08 segment 9
- Creating M2V for VTS_08 segment 10
- Creating M2V for VTS_08 segment 11
- Creating M2V for VTS_08 segment 12
- Creating M2V for VTS_08 segment 13
- Creating M2V for VTS_08 segment 14
- Creating M2V for VTS_08 segment 15
- Creating M2V for VTS_08 segment 16
- Creating M2V for VTS_08 segment 17
- Creating M2V for VTS_08 segment 18
- Creating M2V for VTS_08 segment 19
[05:32:48] Phase II ENCODING completed in 365 minutes.
ik heb inmiddels de nieuwste dvd-rebuilder versie gebruikt en die werkt wel. daarvoor heb ik in dvd shrink nog even gekozen voor movie only met alleen het 5.1 geluidsspoor en dan no compression. nu had ik ongecomprimeerde movie only bestanden waarmee ik weer verder kon werken in dvd-rebuilder. Nu haalde ik toch nog niets van 3.000 Kbs :) alles goed gelukt

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee :

Heb Bavaria Dvd-rebuilder easy 1.7.2. op de pc staan met daarin verwerkt dvd-remake pro en dit laatste proggie wordt sinds net door Norton gezien als een Bloodhound.Morphine virus

Weinig info over te vinden, kan niet geloven dat het daarwerkelijk een virus is 'opeens' (staat al maanden werkeloos op de pc)

Die virus-alert pop-up steeds is alleen reuze onhandig (al bij aanmaken mappie of verplaatsen file) dus hij staat nu in quarantaine, maar dat is niet het antwoord dat ik voor mezelf zoek.

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DVD-Remake in de easy variant van een programma!? In zijn categorie is het een eenvoudig programma, maar de categorie waar het in zit is alles behalve makkelijk. Ik snap de combinatie dus niet echt. Kan je nog eens goed nakijken welke programma’s je hebt?

Om bij je probleem te blijven, zou ik dit zien als nog een reden om handmatig de originele programma's te installeren. Dan weet je tenminste wat je krijgt en ben je gegarandeerd van de laatste versies. Je hebt gelukkig niet veel nodig om het programma te gebruiken. Als je een goede guide gebruikt, zie je meteen wat je nodig hebt. Of je gebruikt de enige officiële installer, dan hoef je alleen AviSynth en DVDDecrypter nog zelf te installeren.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 04:05:
Heb Bavaria Dvd-rebuilder easy 1.7.2. op de pc staan met daarin verwerkt dvd-remake pro en dit laatste proggie wordt sinds net door Norton gezien als een Bloodhound.Morphine virus
Mee een vraag om in B&V te stellen. Volgens mij kun je files/dirs bij het scannen excluden. Ja, av produkten geven wel eens vals alarm.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik vraag het wel ff in b&v dan, dacht hier te moeten zijn omdat dit over dvd-rebuilder ging.

thanx.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Possible schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:21:
[...]

Voor een Paypal account heb je toch ook een CC nodig :? ik heb eigenlijks nooit begrepen hoe zoiets werkt....

[...]

Maar wat heb je meer ten opzichte van de gratis versie ?
CCE heb ik al ''gekocht'' om het zomaar even te zeggen O-)
"We" hebben een nieuwere versie en volgens mij nog wat extra opties.
CHANGES MADE TO PRO VERSION ONLY
- Fixed a glitch in which attempting to overwrite the
"DVDFILES\VIDEO_TS" could result in being asked the
same "Overwrite?" prompt twice.
- Fixed "Runtime Error 63" that could happen on certain
ILVU sections under specific circumstances.
- Fixed "Runtime Error 5" when deleting Batch items
when using one of the non-version-one skins.
- Fixed "Runtime Error 52" that could happen at the end
of the PREPARE phase on ILVU titles that end on with
ILVU section.

I hope you enjoy this new version of DVD-RB.

jdobbs
Je kan ook gewoon geld van je bank/giro overmaken naar paypal ovm je account en dan kan je met dat geld via paypal betalen, schijnt alleen uit te maken voor de ontvanger, die moet bij een CC betaling meer betalen.

DVD-RB is eigenlijk erg makkelijk, in mijn ogen even makkelijk als dvdshrink.

Ik probeer nu echter dvd lab en moet zeggen dat ik daar toch niet helemaal uitkom, maar dat is (neem ik aan) ook maar een kwestie van doorhebben.

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-08-2005 01:57 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met DVD Rebuilder.
Ik heb de Guide van www.doom9.org gevolgd, maar ik denk niet dat het loopt zoals het moet. Ik gebruik versie DVD Rebuilder 0.93 beta, en QuEnc 0.61. Het ganse proces van Prepare, Encode en Rebuild duurt totaal maar een half uurtje, en uiteindelijk als de DVD gerebuild is, zijn alle files in de VIDEO_TS map samen maar 2.4 gig...
Wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik heb een DVD met een filmpje die niet op de juiste manier word vertoond. Nogal UITGEREKT namelijk.
In de VIDEO_TS directory staan VIDEO_TS.BUP/IFO/VOB van het intro/menu en als ik die VOB in VLC afspeel is die op 4:3/PAL.
Verder staan er ook nog VTS_01_0.BUP/IFO en VTS_01_1.VOB. Als ik die laatste in VLC afspeel is die wel 16:9 en is alles correct.
Volgens de Nero infotool is de DVD zelf gewoon PAL4:3 en zo word die ook afgespeeld in DVD spelers.Maakt niet uit of die op 16:9 staan of welke 4:3 dan ook.

Het menu is eigenlijk niet nodig. Als de verhoudingen maar kloppen!
Moet ik nu de DVD helemaal re-authoren of is het beeldformaat in de bestanden aan te passen en zo weer op een DVD te zetten?

De DVD moet morgen af/gefixt zijn ;)
----------------------------
Ik heb uiteindelijk het filmpje zonder compressie opgeslagen dmv VirtualDubMod en die met een letterbox en wat verbeteringen aan het geluid weer ongecomprimeerd opgeslagen (jammer dat FAT32 niet boven de 4GB kan) en vervolgens door DivX2DVD gehaald. Dat werkt prima.
Zonder letterbox werden de door DivX2DVD gecreeerde VOB files steeds als 4:3 afgespeeld. Misschien doordat Nero ze persé zo wil branden.

Nouja, morgen in ieder geval een werkend filmpje, en ook een beter beeld dan in de Big Top op Flevo ;)

[ Voor 27% gewijzigd door bredend op 27-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Jazco2nd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:47:
een DVD-film is altijd een Dual-Layer DVD.
Dit maakt het onmogelijk om een DVD-film simpelweg te kopieren op een normale DVD+-R.
DVD-Rebuilder zal de film opnieuw encoden zodat het op een DVD+-R past.
Dit Easy Installer pakket installeert wat je nodig hebt om een DVDfilm te kopieren!

Easy DVD-ReBuilder (silent installer!)

Installeert:
  • DVDdecrypter
  • Avisynth
pakt daarna uit:
  • DVD-ReBuilder Free
  • CCE SP 2.70.01.05 Trial
  • De plugin voor Avisynth
Instellingen DVD-Rebuilder:
  • One-Click Mode
  • Audio & Subtitles to remove: Alle talen behalve English en Dutch (de rest is standaard uitgevinkt).
  • VBR_Passes: ingesteld op 5, zodat CCE 4 passes uitvoert.
  • Quality Prec: ingesteld op 20.
Natuurlijk kun je heel makkelijk via een P2P programma ervoor zorgen dat de CCE SP Trial ook na 30 dagen (en zonder logo rechtsonderin) nog werkt. ;)

Enige wat je dus hoeft te doen is op TRANSCODE drukken :D
Veel DVDkopieer plezier!

ChangeLog
release mei 2005: DVD-ReBuilder 0.91, CCE Options probleem fixed
release mei 2005: DVD-ReBuilder 0.86a, CCE SP Trial versie 2.70.01.05
release 30/03/05: DVD-ReBuilder 0.79, Decrypter 3.5.4.0 (& foutmelding fixed), handleiding, kleiner! :)
release 18/03/05: Quality Prec. op 24 en DVD-Decrypter 3.5.3.0.
de link klopt niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik gebruik dvd fab voor het backupppen van al mijn dvd's. Ik ben daar zeer tevreden over want ik kopieer ze op 2 dvd's waardoor ik geen kwaliteitsverlies heb, daarnaast vind ik het de snelste methode. Bij serie's is het ook makkelijk want dan worden de hele episodes netjes verdeeld. Laatst kreeg ik alleen een foutmelding nl.: kan geen dvd9 naar twee dvd5 kopieren.

Weet iemand hoe ik deze dvd wel kan backuppen op 2 dvd's. Is er nog een ander programma wat de dvd op twee schijfjes kan zetten?

Ik hoor het graag.
Mvg Julius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

R_Passes: ingesteld op 5, zodat CCE 4 passes uitvoert
?? Is dat inerdaad zo dat als je x passes wilt dat je x+1 passes moet opgeven bij CCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik probeer Closer te rippen maar ik krijg met zowel mijn brander als met mijn DVD speler (die in de computer dus) de volgende foutmelding van DVD Decrypter:
---------------------------
DVD Decrypter
I/O Error!

Device: [0:0:0] _NEC DVD_RW ND-2510A 2.15 (G:) (USB)

ScsiStatus: 0x02
Interpretation: Check Condition

CDB: 28 00 00 03 E9 30 00 00 01 00
Interpretation: Read (10) - Sector: 256304

Sense Area: F0 00 03 00 03 E9 30 0A 00 00 00 00 02 00 00 00 00 00
Interpretation: No Seek Complete
Abort Retry Ignore
Is dat nieuw soort beveiliging ofzo? Want de disc zelfs is gewoon helemaal nieuw en werkt ook gewoon.

Ik heb de DVD nu met DVD for Free geript, dan lukt het rippen wel, maar zodra ik met DVD Shrink aan de gang ga dan kan ik de dvd niet laden, hij zegt dat ie "out of memory is". Ik heb 10GB vrij op mijn HD en ik heb verder ook geen programm's openstaan dus intern geheugen moet ook voldoen zijn. De DVD is wel afspeelbaar met Media Player classic, dus kennelijk is hij wel goed geript nu. Ik snap er helemaal biks meer van

[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-09-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FF schopje.Hij crasht nog steeds met DVD Shrink. Zijn daar misschien goede gartis alternatieven voor?

Het kan toch niet zo zijn dat DeeD2k2 hier geen oplossing voor weet ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-09-2005 18:05 ]

• DeeD2k2
Dé riptool van dit moment is DVDFab Decrypter. Het enige wat het kan, is alle bestanden kopiëren, maar het gaat daarbij wel door iedere beveiliging heen.
Als je toch de opties van DVDDecrypter wilt houden, kan je DVD43 proberen. DVDFab heeft voor hun ripfuncties zelfs de code van dit programma gebruikt. Het enige nadeel is dat het minder frequent geüpdate wordt waardoor je wel eens tegen problemen aan kan lopen.

DeeD2k2 was afgelopen dagen weg, vandaar dat er gene reactie was ;)

Verwijderd

Ik gebruik nu al een tijdje DVD2SVCD in combinatie met Quenc, en moet zeggen dat dit prima bevalt.
Alleen heb ik het volgende probleem:
Ik encode alles met variable bitrate (dus min, max. en averages) en vind het moeilijk de goede instellingen te schatten.
Ook het gebruik van een online bitrate calculator heeft tot nu toe niet echt geholpen (waarschijnlijk omdat de bitrate dus variable is ?)
Hierdoor krijg ik dus soms een te groot resultaat (bv, 4,5gb) of een te klein resultaat (bv 4,2gb) en ik wil gewoon het liefst dat ze allemaal 4,39gb worden (max voor een dvd-r)

Hoe kan ik het het beste uitrekenen/schatten, heeft iemand hier een truck of linkje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Wuaaat de UU heeft mn Easy Installer verwijderd!

anyways, hij was een beetje out of date he....
Ik was ooit van plan een nieuwe te maken, met HC encoder en de nieuwste DVDrebuilder... nooit echt van gekomen. Heb dit weekend wel wat tijd dus ik zal zien wat ik kan doen. Heb al best lang geen dvds gekopieerd... dus ik ga me nog ff verdiepen in de huidige stand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is er geen manier om Dvd Recoder zo in te stellen dat hij de hele dvd in dezelfde kwaliteit encode? Standaard doet ie de extra's in een veel lagere kwaliteit namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:23:
Is er geen manier om Dvd Recoder zo in te stellen dat hij de hele dvd in dezelfde kwaliteit encode? Standaard doet ie de extra's in een veel lagere kwaliteit namelijk.
Is dat niet alleen als je Steal Space From Extra's aanvinkt?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

yGiDoRp schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:28:
[...]

Is dat niet alleen als je Steal Space From Extra's aanvinkt?
Idd, ik kom er net achter dat je dat in de laatste versie uit kan klikken. Ik zat nog met een bejaarde versie waarin dat niet lukte. :)

• Jazco2nd
DVDrebuilder kan je direct gebruiken.
Ik heb het nog niet gebruikt om een dvd te backuppen.
Deze Easy Installer is een stuk simpeler dan de vorige, die nog wat bewerkingen moest doen. Dit ding pakt uit en maakt snelkoppelingen, meer niet, is ook niet nodig!
Ik zal nog een uninstaller toevoegen (zelf kan je ook de 3 mappen in programfiles en 2 .dlls in system32 wissen).
Ik zal dit weekend nog even kijken welke parameters kunnen worden meegegeven aan HC encoder (HC.INI) en of er misschien toch standaard een andere matrix dan de ingebouwde moet worden gebruikt (standaard wordt toch hc-matrix gebruikt? ik dacht aan QLB of BACH1 (naar de post van hank315). Tips zijn welkom.

DVD-ReBuilder Easy Installer 9/2005 (silent installer!)

• Zeer simpele installer
  • makkelijkste manier om een DVD-film te backuppen
  • DVD-Rebuilder, ingesteld en klaar voor gebruik
  • Gebruikt de HC Encoder
  • DVDfab Decrypter
  • Korte, duidelijke uitleg na installatie
Meer info.

[ Voor 59% gewijzigd door Jazco2nd op 30-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het is inmiddels best lang geleden... ik vraag me af of mensen bovenstaande pack hebben gebruikt en of er problemen zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe eigenlijk steeds DVD shrink gebruikt, maar ik ga nu maar eens dvd rebuilder van hierboven uitproberen. Ik begrijp dat ik zelf geen instellingen meer hoef te doen?! Dat scheelt wel, want normaal weet ik bij dit soort programma's nooit wat ik het beste in kan stellen...

edit:
ik heb de bovenstaande installer gebruikt, maar ik kan bij mode niet hc encoder kiezen. Klopt dit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat niet veel mensen de easy installer hebben getest omdat het grootste deel van de mensen gewoon cce gebruikt als encoder. Daarnaast is het zelf setuppen natuurlijk ook niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
CCE is duur, en als je niet duur wil doen maar toch met CCE aan de slag wil zul je best even moeite moeten doen om ervoor te zorgen dat je geen last hebt van de triallimits, logo in beeld enzo..

HC is gratis en heeft minstens gelijke kwaliteit.
Helaas denken veel mensen, meer passes is beter... dat is onzin, na 3 passes CCE zie je geen verschil als je nog meer passes gaat doen... dit is al enkele malen getest...
HC doet zijn werk in 2 passes. Misschien houdt dat mensen tegen... die denken misschien: met CCE kan ik 9 passes doen... dus die moet ik hebben!

Anyways, de Easy Installer is bedoelt voor mensen die niet willen klooien met instellingen... en dat zijn de meeste mensen... ik ga nog wel een site maken, want op tweakers komen natuurlijk veel mensen die juist houden van klooien >:)
De site kan dan meer mensen aantrekken.

Ik heb de Easy Installer bijgewerkt met de nieuwste versie. HC encoder staat nu gewoon geselecteerd.
@YalHambra, wis even de map C:\program files\DVD-rebuilder, en download de nieuwe versie.

Voorheen had ik een laptop waarmee ik dvds kon backuppen, die is er niet meer. Zit nu even met een oude 1ghz pc, niet geschikt om dvds te kopieren. Kan de easy installer dus niet zelf testen, maar alles staat goed ingesteld dus het moet eigenlijk wel werken.

DVD-ReBuilder Easy Installer 10/2005

[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 30-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:29:
CCE is duur, en als je niet duur wil doen maar toch met CCE aan de slag wil zul je best even moeite moeten doen om ervoor te zorgen dat je geen last hebt van de triallimits, logo in beeld enzo..

HC is gratis en heeft minstens gelijke kwaliteit.
Helaas denken veel mensen, meer passes is beter... dat is onzin, na 3 passes CCE zie je geen verschil als je nog meer passes gaat doen... dit is al enkele malen getest...
HC doet zijn werk in 2 passes. Misschien houdt dat mensen tegen... die denken misschien: met CCE kan ik 9 passes doen... dus die moet ik hebben!

Anyways, de Easy Installer is bedoelt voor mensen die niet willen klooien met instellingen... en dat zijn de meeste mensen... ik ga nog wel een site maken, want op tweakers komen natuurlijk veel mensen die juist houden van klooien >:)
De site kan dan meer mensen aantrekken.

Ik heb de Easy Installer bijgewerkt met de nieuwste versie. HC encoder staat nu gewoon geselecteerd.
@YalHambra, wis even de map C:\program files\DVD-rebuilder, en download de nieuwe versie.

Voorheen had ik een laptop waarmee ik dvds kon backuppen, die is er niet meer. Zit nu even met een oude 1ghz pc, niet geschikt om dvds te kopieren. Kan de easy installer dus niet zelf testen, maar alles staat goed ingesteld dus het moet eigenlijk wel werken.

DVD-ReBuilder Easy Installer 10/2005

Dank je! Inderdaad heeft niet iedereen zin en tijdom zich helemaal te verdiepen in alle instellingen en mogelijkheden, waarschijnlijk in tegenstelling tot de meerderheid van de tweakers :P Ik kan het wel waarderen dat je zo'n gepreconfigureerde (hmm, bestaat dat woord?! :P) instalatie maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben net een film aan het encoden met HC. Deze film heb ik al eens eerder met CCE gedaan. Ik ben benieuwd naar het resultaat :) Ik hoor steeds betere verhalen over HC. Daarnaast is het natuurlijk een gratis product waar altijd mijn voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb inmiddels ontdekt hoe ik een uninstall informatie kan toevoegen aan Windows, zodat de gekopieerde mappen en bestanden worden gewist. Ik zal komende week een simpele site maken met info over de Easy Installer, heb het nu ook bijgewerkt naar versie 0.96. Komende week staat het online en zal hopelijk ook de site online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Mooi, ben je versie van auto-winrar-installer aan het gebruiken. Probeer The Hulk de back-uppen. Kreeg een foutmelding met dvddecrypter 3.5.4.0, kon de laatste vob niet kopieeren. En 2 vobs waren helemaal groen tijdens het afspelen, codecfout lijkt me sterk want heb mega-codec-pack wel maarja.. DVDFab decrypter is bijna klaar, zal later wel een updeetje doen...

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:46:
Ik heb inmiddels ontdekt hoe ik een uninstall informatie kan toevoegen aan Windows, zodat de gekopieerde mappen en bestanden worden gewist. Ik zal komende week een simpele site maken met info over de Easy Installer, heb het nu ook bijgewerkt naar versie 0.96. Komende week staat het online en zal hopelijk ook de site online staan.
Ik heb het ook geprobeerd, want ik heb helemaal geen zin om al die instellingen na te gaan :)

Alleen heb ik 2 vraagjes.
Er is volgens mij een nieuwere versie van DVDfab Decrypter. Wellicht heb je dat voor een reden gedaan? :) (duurt het rippen altijd zolang? :P)
En bij DVD-Rebuilder zegt die: failed to find and run Encoder. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
nieuwe dvdfab decrypter? ik zag 10 juli staan en dacht dat ik dvdfab ruim na die datum had toegevoegd aan het pakket...

ik heb nu eindelijk weer de laptop die snel genoeg is voor dvd rebuilder, dus ik kan testen! als ik dezelfde fout tegenkom zal ik het herstellen.
Elboo schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:06:
Mooi, ben je versie van auto-winrar-installer aan het gebruiken. Probeer The Hulk de back-uppen. Kreeg een foutmelding met dvddecrypter 3.5.4.0, kon de laatste vob niet kopieeren. En 2 vobs waren helemaal groen tijdens het afspelen, codecfout lijkt me sterk want heb mega-codec-pack wel maarja.. DVDFab decrypter is bijna klaar, zal later wel een updeetje doen...
Het decrypten heeft niets met geinstalleerde codecs te maken hoor. dus daar zal het niet aan liggen. Er is tenminste 1 kopieerbeveiliging waar DVDdecrypter niet mee om kan gaan en DVDfab wel. Mogelijk had je daar last van.

ik zal zo eens testen. als dat goed gaat staat de nieuwe versie morgen online, en misschien in het weekend dan de site.

EDIT:
dvdfab decrypter was idd verouderd
ik doe de test nu met een klassieker, Independence Day.
Het encoden ('phase 2") is al begonnen en HCbatch venster is verschenen dus dat gaat allemaal prima. Als het goed eindigt staat deze versie morgen online :)
btw ik schakel 'Working dir" uit. is toch niet nodig.
ben niet zo tevreden over snelkoppelingen maken met winrar sfx... die maakt ze alleen voor de huidige account ipv voor allemaal dus dat ga ik nog ff aanpassen.

[ Voor 92% gewijzigd door Jazco2nd op 07-11-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Jazco2nd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:39:
Het decrypten heeft niets met geinstalleerde codecs te maken hoor. dus daar zal het niet aan liggen. Er is tenminste 1 kopieerbeveiliging waar DVDdecrypter niet mee om kan gaan en DVDfab wel. Mogelijk had je daar last van.

ik zal zo eens testen. als dat goed gaat staat de nieuwe versie morgen online, en misschien in het weekend dan de site.

EDIT:
dvdfab decrypter was idd verouderd
ik doe de test nu met een klassieker, Independence Day.
Het encoden ('phase 2") is al begonnen en HCbatch venster is verschenen dus dat gaat allemaal prima. Als het goed eindigt staat deze versie morgen online :)
btw ik schakel 'Working dir" uit. is toch niet nodig.
ben niet zo tevreden over snelkoppelingen maken met winrar sfx... die maakt ze alleen voor de huidige account ipv voor allemaal dus dat ga ik nog ff aanpassen.
Dat decrypten er niks mee te maken had wist ik wel. Ik heb is filmpjes gehad die tijdens het afspelen alleen groen beeld weergaven, bleek dat ik livabcodec niet geinstalled had. Maar die had ik nu dus wel en toch kreeg ik bij een paar 1gig vobs groen beeld te zien. Heel vaag, want ik kreeg dus een waarschuwing van dvd decrypter dat er een probleem [uitdaging :9 ] was. Een codec probleem is het niet want ik heb hem nu op mn hd en hij speelt nu wel alles goed af zonder dat ik andere codecs geinstalled heb.

Ligt misschien dan toch aan de decryptwijze die dvdfab net wel kent....

Succes met je project, bij mij liep HCbatch vast dus zal t later nog is proberen... :/

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Easy DVD-ReBuilder Installer 11-2005
download
meer info (website volgt nog)

De makkelijkste manier om met de beste kwaliteit een DVDfilm te backuppen!

DVD Rebuilder Free 0.96
nieuwste DVDfab Decrypter,
betere manier om snelkoppelingen te maken: nu voor alle gebruikeraccounts en verschillende talen.
uninstaller verbeterd, ook de snelkoppelingen worden nu verwijderd.
getest!

Werkt prima!
De website zal ik morgen aan beginnen.

Oja als je geen problemen had met de laatste versie, is het toch handig te updaten want dvdrebuilder 0.96 zou minder van je CPUtijd vragen waardoor meer tijd voor de encoder over is (zoiets) dus misschien scheelt dat een fractie.
Heb eigenlijk niets aangepast aan de instellingen verder, alles was al correct ingesteld.

[ Voor 52% gewijzigd door Jazco2nd op 09-11-2005 23:11 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een website zou wel handig zijn ;-) (Dit bookmarked ook gemakkelijker voor als je de URL geeft wanneer je op T.net erover spreekt bij de reacties op de software-updates.)
Het is net mijn schrik dat deze software van jou zou verdwijnen omdat die zo 'af en toe' komt; maar hoelang nog denk je soms hé. Een website (een simpele, één page bv.) is al genoeg hoor :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 04:59
als je een "site" voor dvd-rebuilder zoekt :

http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?f=75

dit is het forum waar de maker van rebuilder te vinden is.

ik heb gemerkt dat ik lui aan het worden ben en ipv handmatig recoden tegenwoordig het volgende doe:

rippen met decrypter naar hd
vobblanker erover om alles eruit te rippen wat ik niet zoek
menuedit om de knopjes van verwijderd materiaal er netjes uit te gooien
shrinken.

• tsjarlie
  • Laatst online: 23-09 15:16
Die vobblanker & menuedit is dat freeware ?
In casy, waar vinden we die programmaatjes, 'k zou deze combinatie ook wel eens proberen ...

intussen beiden gevonden op doom9.org via de search, zijn beiden freeware ...

[ Voor 27% gewijzigd door tsjarlie op 10-11-2005 10:36 ]

• Jazco2nd
Mizitras schreef op donderdag 10 november 2005 @ 02:31:
Een website zou wel handig zijn ;-) (Dit bookmarked ook gemakkelijker voor als je de URL geeft wanneer je op T.net erover spreekt bij de reacties op de software-updates.)
Het is net mijn schrik dat deze software van jou zou verdwijnen omdat die zo 'af en toe' komt; maar hoelang nog denk je soms hé. Een website (een simpele, één page bv.) is al genoeg hoor :)
is ook precies mijn bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou, hopelijk komt die snel, al telt hij maar één pagina. Dan heb ik wat te bookmarken. :)

edit: Kan je niet een pagina maken en die op Lycos/Tripod zetten, met een downloadlink en een URL-verwijzing naar hier?

En iets anders, waarom verschijnt Easy DVD Rebuilder niet in de meuktracker bijvoorbeeld, het is handiger om daar naar uit te kijken, en in de changelog te lezne dat je een geupdate DVDFab en/of HC Encoder hebt gebruikt, dan dat hier (of nergens?) te moeten terugvinden.

[ Voor 69% gewijzigd door Mizitras op 20-11-2005 00:18 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik heb gister ook voor het eerst Easy DVD-ReBuilder gebruikt, werkt erg goed moet ik zeggen.. Maarrr, na ongeveer 4.5 uur draaien kapte hij er mee. Het programma had alles gecodeerd en was bezig met rebuilden toen er een error verscheen: Hardeschijf vol! (AARGH! 8)7) Ik klik op OK --> runtime error, en alles sluit af..

Hij was gewoon bijna klaar, files zijn nu op de juiste size en ik baal uiteraard. Nu is mijn vraag: kan ik op de 1 of andere manier verder gaan waar ik gebleven ben (nadat ik ruimte vrij heb gemaakt op de HD) of moet ik gewoon lekker weer van voren af aan alles doorlopen??

PS. nieuwe HD wordt besteld hoor, 80 gig is toch echt te weinig.. :Y)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik rebuild op een laptop met 30 GB...
maarja heb ook een eigen XPcd met alle nodige progs erop gemaakt en die neemt slechts 1,3-1,5 GB in :D
en alle muziek/documenten etc etc staan op een andere pc dusja veel ruimte vrij.

helaas heb ik de site niet kunnen maken voordat een nieuwe zeer drukke studieperiode begon... maar ik heb komende avonden wel vrij dus dan hoop ik dat ik er wat tijd aan kan besteden, zal ik gelijk ook ff nieuwste DVDfab decrypter toevoegen want het is natuurlijk triest dat je met de oude versie nieteens Madagascar kan backuppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 22-11-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Huh mijn post is verdwenen ?
Ow dan zo maar:

Wat is het verschil tussen de Bavaria DVD Rebuilder en deze ?
Of kan ik dat zo niet vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik dacht dat Bavaria illegaal is omdat het CCE encoder bevat (en die kost normaal erg veel geld).
Bovendien is er ook niet zo super over nagedacht want ik lees ergens datie standaard staat ingesteld op 6 CCE passes (ingesteld op 7 dus)... dat is natuurlijk belachelijk... na 3 passes wordt het niet beter. Maar deze info heb ik na 1x googlen..

via google vind ik ook geen officiele site.. denk dat je het dus via p2p of usenet moet vinden.
Aan de andere kant, ik heb ook nog steeds geen site :X
Heb al wel een webhost en heb NVU geinstalleerd dus heb in half uurtje wel wat moois gemaakt.. helaas gunt mijn studie mij weinig tijd nu..

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 23-11-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klopt, Bavaria is minder legaal en de meeste versies die je vind zijn ook nog buggy ook. Ik heb zelf CCE al een tijdje laten gaan voor de snellere en soms beter HQ.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 23-11-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Maar illegaal of niet, bugs of niet wat is nu het echte verschil tussen Bavaria en Dvd-Rebuilder die hier aangeboden word ?
Ik bedoel de dvd-fab decrypter die hier in zit is ook niet echt legaal of wel?

Bavaria Easy Dvd Rebuilder:
Dvd Rebuilder met CCE

Dvd Rebuilder van hier:
HC encoder en DVD fab decrypter of CCE

Ik zie geen verschil eigenlijk ?

En kan ik in mijn Bavaria versie de methode van jullie bijknallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Volgens mij zit in de Easy Dvd-Rebuilder package van Jazco de freeware DvdFab, de gratis HC Enc en de ondersteuning voor CCE, de niet freeware software is geen onderdeel van het package...
:)

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De reden dat Jazco2nd DVD-RB Easy gemaakt heeft is het gemak. Alles wat uit zijn installer komt is compleet en optimaal ingesteld. De variant van Bavaria probeert alleen compleet te zijn. De laatste keer dat ik het geprobeerd heb, is het alleen niet gelukt aangezien de versie van DVD-Rebuilder die erbij zal verouderd was. Vreemd genoeg komen er veel problemen voor bij het gebruik van dit pakket.

Als je dus een eenvoudig alles-in-een pakket zoekt, raad ik je Jazco2nd's variant aan. Al was het alleen maar omdat je zo in aanraking komt met HCenc. Deze encoder laat zien dat je voor veel minder geld en in (veel *) minder tijd het zelfde resultaat kunt bereiken als met CCE(-SP).

* Het programma is geoptimaliseerd voor Pentium 4 processoren; alleen daarmee kan je tot boven real-time snelheden halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik zal het eens proberen !

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Hoe krijg je de menu-items weer actief? Ik heb een DVD waarvande keuzes op de menu's enkel op de PC met de muis aanklikbaar zijn, maar niet met de pijltjes of nummertoetsen selecteerbaar. Gebrand in de stand-alone DVD speler blijft de DVD dus hangen in het hoofdmenu. Op de Pc, met de muis klikkend, lijkt alle functionaliteit wel gewoon aanwezig te zijn (verwijzingen naar andere menu's en film/extra's kloppen dan wel).

Ik heb met dvdremake geprobeerd de structuur van de DVD-menu's te bekijken (gebruik het programma voor het eerst) en alles lijkt te kloppen. Echter, de menu-items zijn dus niet selecteerbaar.

Hoe en met welk programma maak ik de DVD weer werkend?

• Bor

Bor

DeeD2k2 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:55:
* Het programma is geoptimaliseerd voor Pentium 4 processoren; alleen daarmee kan je tot boven real-time snelheden halen...
Moet je daar nog iets voor instellen dan? Ik draai het hier op een P4 maar real-time snelheden haal ik echt lang niet.

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:09
Ik heb het vandaag ook voor het eerst op een redelijk snelle PIV gedraaid, en het is idd snel, maar niet real-time. Ik heb het resultaat nog niet gezien, maar was in ieder geval al onder de indruk van de snelheid ;)
edit: een 3.4 GHz was het, met genoeg geheugen en weinig andere apps draaien (alleen firefox die nog steeds op de gekste momenten 100% trekt :X )

[ Voor 26% gewijzigd door RikTW op 15-12-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Poeh wat een doolhof.

Tot nu toe heb ik altijd DVDShrink gebruikt voor het copieren van DVD's, maar ik begrijp dat dat "dood" is. ShrinkTo5 (http://www.shrinkto5.com) zou een sort-of open-source opvolger zijn maar daar vind ik hier weinig over.

Stel ik wil nu gewoon eenvoudig, zonder tig tools en toestanden te installeren, zonder moeilijke instellingen een backup-je maken van een DVD, maar uiteraard wel met een redelijke kwaliteit? Wat is dan de preffered tool van dit moment?

En dan nog maar meteen een vraag erachteraan: ik heb een regio1 serie besteld via Amazon, die wil ik graag backuppen zodat ik 'm op een regio2-speler kan afspelen... kan ik hiervoor hetzelfde tool gebruiken als wat ik voor mijn bovenstaande vraag kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

catchingfire schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:54:
Poeh wat een doolhof.

Tot nu toe heb ik altijd DVDShrink gebruikt voor het copieren van DVD's, maar ik begrijp dat dat "dood" is. ShrinkTo5 (http://www.shrinkto5.com) zou een sort-of open-source opvolger zijn maar daar vind ik hier weinig over.

Stel ik wil nu gewoon eenvoudig, zonder tig tools en toestanden te installeren, zonder moeilijke instellingen een backup-je maken van een DVD, maar uiteraard wel met een redelijke kwaliteit? Wat is dan de preffered tool van dit moment?

En dan nog maar meteen een vraag erachteraan: ik heb een regio1 serie besteld via Amazon, die wil ik graag backuppen zodat ik 'm op een regio2-speler kan afspelen... kan ik hiervoor hetzelfde tool gebruiken als wat ik voor mijn bovenstaande vraag kan gebruiken?
Makkelijkste manier, rippen met DVDdecrypter, regiocode eruit laten halen bij het rippen (staat standaard aan) en dan wegfikken op dvd9 of ff door Nero/dvdshrink/dvdrbuilder/andere app) halen.
Als ik moet resizen doe ik dat met dvd rebuilder pro samen met HC, kostte me eenmalig 10 dollar voor registreren (nu wat meer) en zelfs mijn oom snapt het (en die snapt niet veel van dvd's)
Ik blijf me dagelijks verbazen over mensen die dvd's kopieren (als in dvd5) met dvdshrink en gewoon dvddecrypter blijkbaar niet willen of kunnen snappen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:42:
Makkelijkste manier, rippen met DVDdecrypter, regiocode eruit laten halen bij het rippen (staat standaard aan)
hiermee bedoel je de oude discontinued DVD Decrypter? Niet de DVDFab Decrypter?
en dan wegfikken op dvd9 of ff door Nero/dvdshrink/dvdrbuilder/andere app) halen.
Als ik moet resizen doe ik dat met dvd rebuilder pro samen met HC, kostte me eenmalig 10 dollar voor registreren (nu wat meer) en zelfs mijn oom snapt het (en die snapt niet veel van dvd's)
Zal er eens naar kijken...
Ik blijf me dagelijks verbazen over mensen die dvd's kopieren (als in dvd5) met dvdshrink en gewoon dvddecrypter blijkbaar niet willen of kunnen snappen.
DVDShrink is/was gewoon ontzettend eenvoudig. Eén tool wat alles kon doen, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

catchingfire schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:13:
[...]

hiermee bedoel je de oude discontinued DVD Decrypter? Niet de DVDFab Decrypter?

[...]

Zal er eens naar kijken...

[...]

DVDShrink is/was gewoon ontzettend eenvoudig. Eén tool wat alles kon doen, ideaal.
DVDdecrypter (de oude) is voldoende om een regiocode eruit te slopen, moet alleen je dvdspeler nog NTSC aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 10:19

Dr C

met C en CK

wat ik nou niet snap: ik heb die DVD-RB easy installer geinstalleerd en ik kan met die DVD-RB niet eens de extra's eruit halen. Nou lijkt me dat nou wel een grote pre om je films van goede kwaliteit te houden. Is hier toch een mogelijkheid voor, om moet ik maar weer terug naar InstantCopy?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

cramwinckel schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:25:
wat ik nou niet snap: ik heb die DVD-RB easy installer geinstalleerd en ik kan met die DVD-RB niet eens de extra's eruit halen. Nou lijkt me dat nou wel een grote pre om je films van goede kwaliteit te houden. Is hier toch een mogelijkheid voor, om moet ik maar weer terug naar InstantCopy?
Dat kan je wel, staat in 1 van de menu's (movie only, full disc, je kan zelfs de extra's meer laten comprimeren dan de main movie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
nog steeds geen tijd of zin gehad om site te maken... heb de easy installer wel alvast op mn webhost gezet en gelijk even HC encoder 0.16 toegevoegd, bias & matrix staan op 30 en Bach1, deze wordt veelal voor 'low-normal bitrates' gebruikt...

DVD-ReBuilder Easy Installer 1/2006 (silent installer!)

[ Voor 71% gewijzigd door Jazco2nd op 08-01-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De Easy Installer werkt niet helemaal soepel hier.

In een cmd.exe box staat:
C:\>cmdow @ /HID
cmdow wordt niet herkend als een interne op externe opdracht, programma of batchbestand
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
Toegang geweigerd.

... ik zie wel een "Copy DVD movies" sub-menu in m'n programma's staan, maar hierin staan geen "rip a DVD-movie" en "rebuild a DVD-movie". Wel staan hierin DVDFab Decrypter en DVD Rebuilder en de Easy-guide pdf.

De DVDFab Decrypter versie was vrij oud, toen ik deze opstarte wilde ie meteen gaan updaten. Het rippen met DVDFab Decrypter lijkt goed te gaan. Ben nu met DVD Rebuilder aan het "rebuilden" , heb dus geen idee of er eigenlijk andere tooltjes (HC Encoder? AviSynth?) nog afzonderlijk gedraait moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Toevallig is er vandaag een nieuwe versie van DVDFab Dec. uitgekomen, vandaar de update. Oud was die vorige dus niet (van het programma wordt sowieso regelmatig een update uitgebracht).

Andere programma's, dan de twee die je zelf noemt, hoef je niet te draaien. Dat doet DVD-RB namelijk voor je. Dit is het idee achter het programma: de lastige stappen voor jou doen, zodat een hoge kwaliteit back-up voor iedereen haalbaar is. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
catchingfire schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:48:
De Easy Installer werkt niet helemaal soepel hier.

In een cmd.exe box staat:
C:\>cmdow @ /HID
cmdow wordt niet herkend als een interne op externe opdracht, programma of batchbestand
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
Toegang geweigerd.

... ik zie wel een "Copy DVD movies" sub-menu in m'n programma's staan, maar hierin staan geen "rip a DVD-movie" en "rebuild a DVD-movie". Wel staan hierin DVDFab Decrypter en DVD Rebuilder en de Easy-guide pdf.

De DVDFab Decrypter versie was vrij oud, toen ik deze opstarte wilde ie meteen gaan updaten. Het rippen met DVDFab Decrypter lijkt goed te gaan. Ben nu met DVD Rebuilder aan het "rebuilden" , heb dus geen idee of er eigenlijk andere tooltjes (HC Encoder? AviSynth?) nog afzonderlijk gedraait moeten worden?
Aha jaa ik heb bij deze installer het bestandje cmdow.exe gebruikt om het zwarte venstertje te verbergen.. alleen ben ik vergeten dat bestandje ook werkelijk toe te voegen..zit er nu wel bij samen met de nieuwe DVDfab Decrypter :)
De Guide heb ik ooit gemaakt en daarna nooit meer aangepast.. het leek me beter om de namen van de programma's te noemen.. aan de andere kant is aan het icoontje ook te zien waar het om gaat dus heb de snelkoppelingen weer de namen zoals in de Guide gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 12-01-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Even over CCE en het aantal passes:

Op mijn oude processor deed ik er altijd max. 3 omdat dat me toen al ongeveer 6 uur duurde.
Nu heb ik al een tijd een nieuwe processor (XP1800+ --> AMD64 3200+) en dat scheelt aanzienlijk in tijd. Daarom ben ik eigenlijk overgestap op af en toe 4, 5 of 6 passes, omdat dit me ongeveer zoveel tijd kost als eerst 3 passes, maar...

Als ik eerlijk ben dan zie ik inderdaad geen verschil tussen 3 en meer dan 3 passes. Niet op mijn CRT monitor en al helemaal niet op mijn breedbeeldbuis. Ik heb nog een paar films getest op een (zeer matige) projector en hoewel je daarmee foutjes en ruis vaak ontzettend uitvergroot ziet verschijnen, zag ik ook hiermee geen verschil tussen 3 en 5 passes.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Meer dan 3 is ook niet nuttig.. zonde van je tijd, elektriciteit en moeite.
4 was weleens handig omdat de grootte iets afweek van wat op een dvdr past..
maar dat probleem is al opgelost dacht ik.
Probeer anders eens de HC encoder... ben benieuwd of jij dan verschil ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:08
Jazco2nd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:57:
Aha jaa ik heb bij deze installer het bestandje cmdow.exe gebruikt om het zwarte venstertje te verbergen.. alleen ben ik vergeten dat bestandje ook werkelijk toe te voegen..zit er nu wel bij samen met de nieuwe DVDfab Decrypter :)
Ik heb net vanmorgen versie 1/2006 gedownload en ook ik krijg zo'n melding over een ontbrekende cmdow.exe... Dit op een Windows 2000 machine. Merkwaardig genoeg krijg ik dezelfde melding niet op een computer met XP (met SP1), maar daar zijn weer andere problemen mee. Om de haverklap krijg ik zo'n melding van Microsoft dat er een fout is opgetreden in de MPEG-2 module, en of ik "Microsoft daarvan in kennis wil stellen". Nee dus, en als ik dat venster wegklik gaat ie gewoon verder met de volgende module. Deze foutmelding zit vaak een tiental seconden na het begin van de 2e pass. Enig idee?

[edit] Ik heb hetzelfde pakket nu eens op een derde computer geprobeerd (ook XP+SP1) en hierbij gaat het wel goed. Kennelijk zijn de eerste twee in de loop der tijd nogal vervuild door de vele programma's die ik af en toe probeer.
De kwaliteit van DVDRebuilder is inderdaad indrukwekkend. Beter dan DVD Shrink dat ik tot nu toe gebruikte.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 15-01-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Haal je bij het gebruik van DVD-RB een duidelijk hogere kwaliteit van met DVD-Shrink (wat ik erg makkelijk vind werken en al zeker 50 backups mee heb gemaakt)??

Aan wat voor tijd moet ik denken voor het gehele proces (rippen + encoden)? Bij DVD-shrink was dit volgens mij binnen een uur (AMD xp 3200+)?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zou zeggen test het uit... op een Pentium M Centrino 1,6 Ghz met 512MB ram laptop, deed ik er met de vorige Easy Installer, dus met de oude versie van HC encoder volgens mij iets van 4~6 uur over? weet ik niet meer precies eigenlijk..

In elk geval hoef je niet meer ontzettend veel passes te doen... tis dus niet zo dat je voordat je gaat slapen PC aanzet en volgende dag als je savonds terugkomt isie (bijna) klaar.... zo ging het op mn laptop toen ik 4 passes CCE wilde doen (volgens mij was dat met LOTR)..

Maarre.. uittesten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
@Jazco2nd:

Met DVD Shrink kun je de compressie aanpassen, in de zin van de menu's, extra's e.d. maximale compressie zodat er zoveel mogelijk overblijft voor de hoofdfilm.

Kan dit met de DVD Rebuilder flow ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Jazco2nd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:32:
Meer dan 3 is ook niet nuttig.. zonde van je tijd, elektriciteit en moeite.
4 was weleens handig omdat de grootte iets afweek van wat op een dvdr past..
maar dat probleem is al opgelost dacht ik.
Probeer anders eens de HC encoder... ben benieuwd of jij dan verschil ziet ;)
Ben toch een beetje van 'never change a winning team', dus ik ben terughoudend in het installeren van een nieuwe encoder. Ik heb voor mijn gevoel eigenlijk alles dat ik nodig heb voor het backuppen van films.

Ik bewaar eigenlijk nooit menu's of extra's omdat ik zoveel mogelijk ruimte wil gebruiken voor de film.
Voor films met max. 10% compressie gebruik ik shrink of clonedvd2 (lekker makkelijk en snel)
Films die meer compressie behoeven encode ik opnieuw met CCE.
Ik gebruik DVD2DVD-R icm CCE waardoor ik slechts hoef aan te geven waar het bronbestand staat, wat ik wel en niet wil (audio en subs) hoeveel passes ik wil gebruiken en hoe is het doel wil hebben (losse files of een iso).

Allemaal erg makkelijk dus en de de kwaliteit is top. Als HC encoder volgens jou net zo makkelijk in gebruik is en (mogelijk) nog betere resultaten geeft dan CCE, dan wil ik die natuurlijk wel eens proberen :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
catchingfire schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:03:
Met DVD Shrink kun je de compressie aanpassen, in de zin van de menu's, extra's e.d. maximale compressie zodat er zoveel mogelijk overblijft voor de hoofdfilm.

Kan dit met de DVD Rebuilder flow ook?
Nee. Er zijn echter wel andere manieren. De makkelijkste en meest effective is MenuShrink. Dit programma zet alle bewegende menu's om naar stille. Natuurlijk op een door jouw te kiezen lokatie. En aangezien filmpjes, want dat zijn bewegende menu's eigenlijk, veel meer ruimte innemen dan plaatjes, kan dit enorm veel winst opleveren. Helemaal als je ook het geluid erbij weglaat (wat ook een optie is).
Als je toch niet zonder de bewegende menutjes kunt, kan je NuMenu4u eens proberen. Deze recode de menpagina's (en eventueel het bijbehorende geluid) naar een lager bitrate, wat een vergelijkbare ruimtewinst opleverd als bij de film zelf...
FUBAR schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:53:
Allemaal erg makkelijk dus en de de kwaliteit is top. Als HC encoder volgens jou net zo makkelijk in gebruik is en (mogelijk) nog betere resultaten geeft dan CCE, dan wil ik die natuurlijk wel eens proberen :)
Dat zou ik zeker doen. Je zult versteld staan van het resultaat. Als ik goed kijk, moet ik CCE echter net het voordeel geven. Bij "dagelijks gebruik" van de back-up is dit verschil echter verwaarloosbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
DeeD2k2 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 02:14:
Nee. Er zijn echter wel andere manieren. De makkelijkste en meest effective is MenuShrink. Dit programma zet alle bewegende menu's om naar stille. Natuurlijk op een door jouw te kiezen lokatie. En aangezien filmpjes, want dat zijn bewegende menu's eigenlijk, veel meer ruimte innemen dan plaatjes, kan dit enorm veel winst opleveren. Helemaal als je ook het geluid erbij weglaat (wat ook een optie is).
Als je toch niet zonder de bewegende menutjes kunt, kan je NuMenu4u eens proberen. Deze recode de menpagina's (en eventueel het bijbehorende geluid) naar een lager bitrate, wat een vergelijkbare ruimtewinst opleverd als bij de film zelf...
Hmm oke, maar al die extra-tooltjes maken het hele proces nog intensiever. Heb nu eindelijk een DVD gekopieerd via het hele DVD Rebuilder process, duurt toch een hele tijd dat encoden (op een AMD64-3200 met 1.5GB RAM).

Wat ik me afvraag is of de beeldkwaliteit van de hoofdfilm met DVD Rebuilder toch nog beter is omdat er nu minder ruimte voor de hoofdfilm is dan met de manier waarop ik DVDShrink gebruikte (max. compressie voor menu's en extra's).

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 22-01-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
catchingfire schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:40:
Hmm oke, maar al die extra-tooltjes maken het hele proces nog intensiever. Heb nu eindelijk een DVD gekopieerd via het hele DVD Rebuilder process, duurt toch een hele tijd dat encoden (op een AMD64-3200 met 1.5GB RAM).

Wat ik me afvraag is of de beeldkwaliteit van de hoofdfilm met DVD Rebuilder toch nog beter is omdat er nu minder ruimte voor de hoofdfilm is dan met de manier waarop ik DVDShrink gebruikte (max. compressie voor menu's en extra's).
Ik verwacht het wel. Dat zit hem in het verschil tussen recoden en transcoden...

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is met DVDShrink een backup maken zoals normaal, maar de hoofdfilm niet comprimeren. Dit doe je dan met DVD-RB. Zo hoef je niet met nieuwe programma's om te leren gaan, maarheb je toch het gewenste resultaat: hogere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben nu ook aan de slag gegaan met DVD-RB en CCE. Dat geeft erg mooie resultaten moed ik zeggen, alleen ik had nog een paar vraagjes die ik niet goed kan terug vinden:

CCE wordt bij elke VOB ID opnieuw opgestart. Nu zou ik graag willen dat CCE telkens met "high priority" wordt opgestart. Dit omdat ik in de achtergrond een 2-tal services van Folding@Home heb lopen, waardoor CCE minder snel loopt. De holding@home services staan op idle, maar toch als ik met de hand CCE telkens High priority geef, dan gaat CCE toch sneller. Hoe bereik ik dus dat CCE met high priority wordt opgestart ?

En de tweede, en eigenlijk de belangrijkstem vraag: Hoe krijg ik DVD-RB zo ver dat ie CCe op de juiste manier opstart als je een Dual hebt ? Want ik begrijp dat CCE dual-processoren onderstaunt, maar als ik taakbeheer kijk dan wordt één CPU niet gebruikt. Voorzover ik uit google begrijp zou dit aan DVD-RB kunnen liggen, maar daar ben ik niet zeker van.

Dus samenvattend: Wie weet dus hoe ik CCE zo ver krijg dat ie in DUAL-mode start, met high priority, als ik CCE gebruik in combinatie met DVD-RB ?

Gebruikte versies:
DVD-RB 1.04
CCE 7
Specs van het systeem: Klik op "illúvatar" in mijn sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dat high-priority wordt echt lastig want CCE wordt steeds afgesloten en weer opnieuw geopend (dus staat hij weer op normal priority). Ik weet verder niet welke CCE versies dual ondersteunen... zeker de duurste alleen ofzo? die van 1000 nogwat euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:59:
Dat high-priority wordt echt lastig want CCE wordt steeds afgesloten en weer opnieuw geopend (dus staat hij weer op normal priority). Ik weet verder niet welke CCE versies dual ondersteunen... zeker de duurste alleen ofzo? die van 1000 nogwat euro 8)7
Voorzover ik het begrijp is AviSynth de bottelneck, want die is alleen single-threaded . . . terwijl CCE uit zichzelf al multi-threaded is. Dat CCE al multithreaded werkt, kan ik inmiddels wel bevestigen, want die vraagt ca. 50 % CPU op mijn XEON, terwijl single threaded machines max. 25% krijgen) er zijn tenslotte 4 CPU's, 2 echte + 2 HT's ).

Alleen dat van de priority, dat moet mogelijk zijn vlgs mij . . . alleen hoe ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, alweer een week voorbij met spelen met DVD-RB . . .

En via DVD-RB ben ik er vanzelf toe gekomen om me te gaan verdiepen in AviSynth. AviSynth is werkelijk een fantastische tool/frameserver. Als je goed gebruik maakt van AviSynth en één van de vele mooie plugins icm DVD-RB's filter-editor haal je prachtige resultaten! Er bestaat zelfs een HDR plugin, die een beetje "duffe" video weer helemaal levendig krijgt :D

Maar nu heb ik een vraag: Weet iemand een freeware tool waarmee ik een aantal geselecteerde .AVS-files (AviSynth-scripts) in één batch kan aanpassen ?

Ik wil namelijk een reeks van AVS files die door DVD-RB worden gegenereerd in één keer aanpassen met dezelfde stuk tekst.
De tool die ik zoek moet:
standaard textfiles openen
- Evt tekst aan het begin van de file toevoegen
- Evt tekst aan het einde toevoegen
- Evt betstaande tekst moeten zoeken en vervangen
- En tekst toevoegen op door mij aangegeven regelknummers (bv. een nieuwe 4e regel toevoegen).

Op Doom9 vond ik een aanwijzing van een toool die dit grotendeels kan, maar deze tool is niet freeware (betaald dus).

Tot nu toe moet ik alle aanpassingen "met het handje" doen, maar als je een beetje flink project doet met 50 oid .AVS files wordt het wel erg vervelend: Steeds notepad te openen, iets typern/veranderen/toevoegen, bestand weer opslaan . . .en dan weer de volgende. Dit heeft het grote risico dat je van alles kan vergeten gaan/fout typt etc . . . zeker als je 50 files moet doen :(

Dus wie kan mij helpen ???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

@ Jazco2nd:
Ik zou graag je installer gaan gebruiken maar op dit moment ligt de server om hem te dl-en eruit?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
wellicht is ie de installer aan het updaten met de nieuwe versie van de HC encoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier in dit topic mensen die goed kunnen omgaan met AviSynth ? Want ik heb een klein vraagje over croppen en rezisen, wat ik in mijn project niet goed gedaan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Wat is het probleem? (Dat had je ook direct kunnen posten, nodigt meer uit voor een reactie... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:33:
Wat is het probleem? (Dat had je ook direct kunnen posten, nodigt meer uit voor een reactie... ;) )
Sorry, you're right affcourse (*)

Goed, ik ben dus bezig met het reencoden van de DVD. Deze DVD is in oorsprong in 4:3 letterboxed formaat en dat zet ik mee om.

Ik gebruik DVD-RB om het "voorwerk" te doen, dus het splitsen/trimmen, en alvast de juiste LancozRezise neer te laten zetten. Daarna pas ik (jammer genoeg met de hand :( , zie wat dat betreft mijn post hierboven) alle .AVS'en aan.

Nu is het probleem dat ik na rezisen opmerte dat het uiteindelijke 16:9 beeld 8px te weinig heeft, zowel links als rechts; Er zitten dus smalle balken links en rechts van het beeld). Dus ik dacht dit aan te pakken met een crop en aangepast rezise, zodat deze smalle balken aan de zijkant verdwijnen. Overigens, in de oorspronkelijke 4:3-DVD zitten er ook smalle zwarte randen links en rechts van het beeld, dus die zijn er ook in het origineel.

Maar e.a. schijnt niet correct te werken: Wat er nl. gebeurt is dat er inderdaad 8 px links en recht verdwijnen, maar dat de rezise niet meer correct verloopt. Het smallere beeld wordt na vergreoting dan in zijn geheel "links uitgelijnd" in beeld gebracht; Metr het gevolg dus dat er een 16px brede balk aan de rechterkant is verschenen.

HEt gaat volgens mij om dit deel van mijn scriptje (Oorspronkelijke DVD=PAL, 4:3 letterboxed):

Oorspronkelijke code
code:
1
2
3
4
5
[...]
SeparateFields()
LancozResize(720,288,0,36,720,216)
Weave()
[...]

Wat ik ervan maakte:
code:
1
2
3
4
5
[...]
SeparateFields()
Crop(8,0,-8,0).LancozResize(720,288,0,36,704,216)
Weave()
[...]

Via de online manual van AviSynth kom ik er niet erg lekker uit. Deze manual is trouwens imo wel heel erg voor Advanced Users geschreven . . . niet echt lekker eenvoudig uitgelegd dat Resizen :P

Verder doe ik nog wat lichte aanpassing van kleur en contrast voor de LancozResize, omdat dat commando toch redelijk "sharpened". En na de resize doe ik de kleurconversie naar YUY2, en gebruik ik een geavanceerd filter om ruis en artifacts die zijn ontstaan bij alle scriptbewerkingen weer te verwijderen.

Uiteindelijk ziet mijn hele scriptje er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[...]
Tweak(Hue=1.05,Sat=1.02,Bright=1,Cont=0.95)
SeparateFields()
Weave()
ConvertToYUY2(Interlaced=True)
FF3dFilter(Sigma=1.3,plane=4,Interlaced=True)

(*) beeing a Mod and all :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb nu al twee keer een fout gehad aan het einde van het encoden door DVDRB. Erg vervelend.

Na ongeveer 3-4 uur (wanneer er allerlei m2v ? ofzoiets zijn gemaakt) krijg ik een error waarna ik op ok klik en het programma afsluit. Volgens mij heeft hij dan al het encoden gedaan en moet er alleen nog een 'dvd-opzet' van worden gemaakt. Ik heb dit probleem al met 2 verschillende dvd's gehad en bij 1 (de eerste keer dat ik het gebruikte) had ik geen probleem (en erg mooie kwali in vergelijk met DVDShrink :) )

Ik gebruik de Easy install met daarin DVDRB v0.96
Is er al een nieuwe versie uit? Of weet iemand wat ik aan mijn probleem kan doen?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:52:
HEt gaat volgens mij om dit deel van mijn scriptje (Oorspronkelijke DVD=PAL, 4:3 letterboxed):

Oorspronkelijke code
code:
1
2
3
4
5
[...]
SeparateFields()
LancozResize(720,288,0,36,720,216)
Weave()
[...]
wat dit script doet, is 2*36 pixels van zowel de boven als de onderkant af knippen en het daarna weer naar de PAL resolutie resizen. Het deel 0,36,720,216 betekend namelijk: crop horizontaal van 0 tot 720 en verticaal van 36 tot 216. Hij begint dus bij pixel rij 36 en stopt bij rij 36+216=252. Dat is 288-252-36 pixels voor het eind.
De "2*" komt van het feit dat eerst de feilds uit elkaar gehaald worden, en de resolutie dus door twee gedeeld wordt (dan gaan er boven en onder 36 pixels af) waarna ze weer bij elkaar gestopt worden en er 2*36=72 pixels weggehaal zijn.

Goed, dat was de achtergrond, je probleem:
Wat ik ervan maakte:
code:
1
2
3
4
5
[...]
SeparateFields()
Weave()
[...]
Wat duidelijk vreemd is aan je script, is dat je AviSynt op twee verschillende manieren de bron laat knippen. Dit kan problemen opleveren. Doe dit eens met een filter tegelijk. Of "Crop()" of met de resizer. De syntax van die twee is het zelfde.
De snelste manier is waarschijnlijk:
LancozResize(720,288,8,36,712,216)
(*) beeing a Mod and all :P
Ja, ja, juist, ja... dat ben ik alleen in GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net de startpost te lezen, en ik miste eigenlijk een programmatje, dvd2one, ik gebruik hem al een tijd in combinatie met dvd decrypter, en ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:12:
-- Een duidelijke uitleg :) --
[...]
Wat duidelijk vreemd is aan je script, is dat je AviSynt op twee verschillende manieren de bron laat knippen. Dit kan problemen opleveren. Doe dit eens met een filter tegelijk. Of "Crop()" of met de resizer. De syntax van die twee is het zelfde.

:)
Thx, vanavond als ik weer thuis ben meteen uitproberen.

En ook thx voor de uitleg van het Resize en Crop-verhaal. Uiteindelijk duizelde me de uitleg op AviSynth.org gisterenavond nogal (Crop en dan iets met Mod -2 omdat je een bepaalde kleurresolutie hebt etc. bijvoorbeeld).

Trouwens dat FF3dFilter is werkelijk subliem, alleen s u p e r TRAAG. Maar er is ook een versie van die op de GPU werkt . . . en die schijnt toch een heel stuk sneller te zijn. Al-met-al prachtig dat AviSynth, en dus ook nog eens behoorlijk vooruitstrevend qua filters :D
[...]
Ja, ja, juist, ja... dat ben ik alleen in GT ;)
offtopic:
Is AviSynth dan te zien als gadget, of hebben ze jou gewoon "iets onderschat" wat betreft plaatsing bij een forumonderdeel ?

;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@jv777:
[...]
Het moet meteen maar duidelijk zijn: er is geen “beste manier” om een backup te maken. Het hangt namelijk helemaal van jou af wat je goed vind.
[...]
Er zijn nog veel meer programma's dan deze drie, maar die hebben allemaal één of meer nadelen ten opzichte van de bovenstaande. Maar als je, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over de drie genoemde pakketten, dan zijn de zeker de moeite van het proberen waard.
Daarmee denk ik dit genoeg ingedekt te hebben. Ik kan niet blijven opsommen. ;)
Wel leuk dat je dit programma gebruikt. Het is namelijk de eerste (compressed domain) transcoder. Gezien zijn eenvoud, kan ik me niet voorstellen dat je de enige gebruiker van het programmaatje bent en het dus nog altijd zijn mannetje staat...
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:32:
Trouwens dat FF3dFilter is werkelijk subliem, alleen s u p e r TRAAG. Maar er is ook een versie van die op de GPU werkt . . . en die schijnt toch een heel stuk sneller te zijn. Al-met-al prachtig dat AviSynth, en dus ook nog eens behoorlijk vooruitstrevend qua filters :D
Dat ben ik helemaal met je eens. De leercurve is iets groter dan een gemiddeld programma met een GUI, maar uiteindelijk kan je er veel meer mee. Ik heb hem ook wel eens gebruikt om een filmpje te monteren, en dat gaat toch redelijk. Het grote voordeel hiervan, is dat je er slechts een keer filters op los hoeft te laten en een apart editing pakket dat niet nog een keer voor je doet...
offtopic:
Is AviSynth dan te zien als gadget, of hebben ze jou gewoon "iets onderschat" wat betreft plaatsing bij een forumonderdeel ?

;)
offtopic:
Nee hoor, maar drie mods op één forum is wel genoeg. En (helaas) gaat dit forum vooral richting de AV-hardware, en daar ben ik niet meer dan gemiddeld in thuis. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door DeeD2k2 op 09-02-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:23:
Hey, ik heb nu al een paar keer een dvd gehad die ik wilde rippen, waarbij zowel dvd decrypter als dvd shrink blijven hangen op 23 %. Het lijkt op een nieuwe beveiliging, maar ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Ik ga nog een keer anydvd proberen, of die er wellicht wel mee om kan gaan. Iemand van jullie hier ervaring mee. Ik heb geprobeerd in drie verschillende dvd spelers te rippen, bij allemaal stopt ie op 23 %. Dit zijn geen krassen of whatever. Des te meer omdat het iedere keer op 23 % is. Verschillende dvd's die op het zelfde moment stoppen/blijven hangen. Ik heb ook nog geprobeerd om decrypter op ignore read errors te zetten, maar dan blijft ie nog steeds hangen. Een voorbeeld van zo'n dvd is "The Forgotten". Iemand een oplossing hiervoor?! k had laatst ook een dvd van Al di Meola waarbij ik in dvd shrink de eerste minuten weg moest knippen, omdat de dvd speler anders ging trippen. (gewoon loze bestanden leek het wel, want ik miste verder niks van het concert)
check of je DVD schoon is, zeitten er geen krassen op, nwe beveiliging lijkt mij sterk, want als de dvd af te spelen is op een comp. kan je altijd de dvd rippen met shrink of decrypter.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:34:
@jv777:

Daarmee denk ik dit genoeg ingedekt te hebben. Ik kan niet blijven opsommen. ;)
Wel leuk dat je dit programma gebruikt. Het is namelijk de eerste (compressed domain) transcoder. Gezien zijn eenvoud, kan ik me niet voorstellen dat je de enige gebruiker van het programmaatje bent en het dus nog altijd zijn mannetje staat...
[/quote]
Aha dat stukje had ik iets te snel overheen gelezen, tsja dat klopt het werkt heel simpel, dat heeft wel als nadeel dat je niet alles ermee kan.
Maar ik ben een beetje van het type gebruiker, dat als het goed werkt ik ook niks nieuws gebruik haha ;)
eerst dvd decrypter om te rippen, en dan dvd2one om te verkleinen.

En af en toe gebruik ik isobuster om een image te bekijken, of ie wel goed is voordat ik hem brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:34:
@jv777:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens. De leercurve is iets groter dan een gemiddeld programma met een GUI, maar uiteindelijk kan je er veel meer mee. Ik heb hem ook wel eens gebruikt om een filmpje te monteren, en dat gaat toch redelijk. Het grote voordeel hiervan, is dat je er slechts een keer filters op los hoeft te laten en een apart editing pakket dat niet nog een keer voor je doet...
[...]
Daar zeg je niets te weinig, de leercurve is behoorlijk groot. Ik ben nu zelfs alleen nog maar toe aan het inzetten van simpele filters en wat kleur/contrast e.d. aanpassingen (hoewel ik ook al gespeeld heb met een High Dynamic Range plugin, die best ingewikkeld is). Maar de guru's maken hele programma's waarmee ze de meest waanzinnige resultaten behalen . . . wat dat betreft ben ik nog wel een hele tijd zoet met het leren, maar dan heb ik toch wel wat.

Want AviSynth werkt in feite op elke soort video-file/elke soort audio-file of het nu DivX/Xvid is, of realplayer of quicktime, maakt niet uit. En op alle formaten kan je dus alle mogelijkheden gebruiken. Dat maakt AviSynth denk ik wel de meest universeel bruikbare video-tool.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Getest, en het was bijna helemaal goed. Maar je uitleg was zo goed dat ik er nu zelf uit kwam:

Omdat je er 8 van de linkerkant afhaalt hougt je al 712 px over; Dus die 712 die je opschreef was nog zonder de cropping die ik nodig had. Uiteindelijk moest dat dus 704 worden.

En dat is nu een resolutie die wel vaker zien, waardoor ik op het spoor kwam van de fout in de verticale cropping. Daarvan moet van de boven en de onderkant ook nog 2 px af, om de juiste aspectatio te krijgen. Bij nadere inspectie klopte dat want daar zat idd ook een "zwart balkje".

Uiteindelijk werd het correcte commando dus:
LancozResize(720,288,8,38,704,214)

En nu is het helemaal goed :)

Nu zit ik er alleen mee dat de DVD wss gemaakt is van een vervelend samengestelde telecine of NTSC versie, die is omgezet naar PAL interlaced. En da's nu dus juist héél vervelend op te lossen als je een hoge kwaliteit wilt :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
In dat geval zou ik heb gewoon interlaced houden. NTSC kan je, zonder interpolatie, namelijk niet omzetten naar PAL. Je kan heel dicht in de buurt komen door er een interlaced bestand van te maken met een paar dubbele fields. Mijn ervaring daarmee is dat je dat beter niet kunt deïnterlacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:26:
In dat geval zou ik heb gewoon interlaced houden. NTSC kan je, zonder interpolatie, namelijk niet omzetten naar PAL. Je kan heel dicht in de buurt komen door er een interlaced bestand van te maken met een paar dubbele fields. Mijn ervaring daarmee is dat je dat beter niet kunt deïnterlacen.
Daar had ik inmiddels al toe besloten inderdaad. Ik heb nu al een aantal flinke verhandelingen op Doom9.org gelezen over dit probleem, maar ook de guru's zijn niet helemaal tevreden met het resultaat.

Gelukkig is het een DVD met veel snelle bewegingen, en scenewisselingen; Als ik FF3dFilter erop los laat zie je er vrijwel niets van (doordat het filter met een kleine sigma als een soort van FSAA gaat werken :) )

Nu vanavond eventjes een snelle test-versie maken (zonder FF3dFilter, 2 pass CCE); Kijken of alles goed gaat. Hoop dat wel, want het is ook nog eens een DVD waarvan ik de multi-angle scenes wil bewaren (FYI: Mijn Rammstein Live aus Berlin - DVD, die ik nu eindelijk eens standaard al in 16:9 wil hebben, zonder dat ik mijn TV lelijk moet laten overscannen)

Als alles goed gaan morgen de definitieve versie aan zetten, en dan meer dan 100 uur wachten :o (zelfs op een dual Xeon gaat e.a. langzaam met dat filter en een 6 pass CCE)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalhambra schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:23:
Een voorbeeld van zo'n dvd is "The Forgotten". Iemand een oplossing hiervoor?!
real_G schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:02:
check of je DVD schoon is, zeitten er geen krassen op, nwe beveiliging lijkt mij sterk, want als de dvd af te spelen is op een comp. kan je altijd de dvd rippen met shrink of decrypter.
Niet waar, the forgotten heeft een Sony ArcOs beveiliging. Het is inderdaad een loze file die normaliter geskipt wordt maar dvd-shrink en dvd decryptor proberen hem toch te lezen. Met AnyDVD kun je dit vrij gemakkelijk omzeilen. Er is nog een ander programma dat ongeveer hetzelfde doet als anydvd maar daar weet ik de naam niet meer van uit mijn hoofd.
Als je anydvd geinstalleerd hebt en aktief hebt kun je weer gewoon rippen met decryptor en shrink. Dan "ziet" het rip programma de beveiligingen gewoon niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit e.a. bij te lezen over NuMenu4u, maar ik kan geen lekkere online uitleg/manual vinden. Heeft iemand een link in zijn bookmarks staan; Of wellicht een manual die hij voor mij downloadbaar kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Jazco2nd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:54:
nog steeds geen tijd of zin gehad om site te maken... heb de easy installer wel alvast op mn webhost gezet en gelijk even HC encoder 0.16 toegevoegd, bias & matrix staan op 30 en Bach1, deze wordt veelal voor 'low-normal bitrates' gebruikt...

DVD-ReBuilder Easy Installer 1/2006 (silent installer!)

Link is dood. Iemand een mirror-locatie?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:08
Vooropgesteld, ik ben zeer tevreden over DVD Rebuilder. Toch nog een vraagje: als ik de files brandt op een DVD met Nero, dan krijg ik een warning dat de file VIDEO_TS.VOB eigenlijk niet aanwezig zou moeten zijn. Als ik daarna die file delete is de foutmelding ook weg. Overigens heb ik, bij wijze van proef, een DVD met die file en eentje zonder gebrand. Ik kan geen verschil ontdekken, beiden spelen goed af. Kan ik die file weggooien of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

grun schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:15:
Vooropgesteld, ik ben zeer tevreden over DVD Rebuilder. Toch nog een vraagje: als ik de files brandt op een DVD met Nero, dan krijg ik een warning dat de file VIDEO_TS.VOB eigenlijk niet aanwezig zou moeten zijn. Als ik daarna die file delete is de foutmelding ook weg. Overigens heb ik, bij wijze van proef, een DVD met die file en eentje zonder gebrand. Ik kan geen verschil ontdekken, beiden spelen goed af. Kan ik die file weggooien of niet?
Video_ts.vob is onderdeel van de verplichte dvdfiles (net als video_ts.ifo), dus ik zou hem maar niet weggooien. Denk eerder een bugje in Nero, ik heb nooit een dvd gehad die niet af wilde spelen als hij zat te zeuren over een file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn jullie ervaringen met Nero 7 Recode tov DVD Shrink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 01:56:
offtopic:
Die heb je in 2 min niet gelezen... ;)
LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn collectie DVD's is niet zo heel groot. Meestal heb ik een film na 2 keer wel gezien. Behalve de Lord of the Ring serie blijft goed, keer op keer. Ik heb niet alleen de filmDVD, maar ook de games.

Als ik een back-up maak van filmDVD's doe ik dit altijd nog met Alcohol 120% en als de film te groot is gebruik ik DVDshrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
en ik dacht dat free-webster zo'n geweldige provider was... sinds ze begonnen zijn met hun upgrade in november zijn ze meer down dan up..
ik zal het op een andere locatie hosten en gelijk ff de nieuwste HC encoder erin zetten :)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste