DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 34.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Romac schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:52:
[...]

Tot ik niet wist dat het vinkje bij CCE SP niet op trial stond had ik ook steeds problemen met 2.70 maar nu het vinkje goed staat (dus bij CCE SP trial) werkt het prima. Het pad naar CCE is gewoon zoals hij door Jazco2nd ingesteld is , dus PATH TO CCE SP new : C;\Program Files\CCE\cctspt.exe
Ik gebruik CCE versie 2.70.02, succes.
nou ik heb alles nog even opnieuw gedaan maar hij blijft om dat ECL gedoe zeuren, ik denk dat ik maar voorlopig even terug ga naar CCE 2.6 zal er een groot verschil zijn in CCE 2.6 en 2.7 kwa kwaliteit?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Dit is precies het probleem dat ik heb.
Gewoon v .091 wekt nog niet met 2.70.1..5 WORK version.
Dat is dus de echte non trial SSPE :-)
Met de trial werkt het en met een versie die p2p levert kun je 2 types vinden. trail die unlimited is gemaakt en een versie die dongle fixed is. Dat laatste is dus een echte versie.

Ik heb geen idee of het in beeld kwaliteit iets uitmaakt of je 2.60 neemt of 2.70

Op een p4 3GHz duurt het ongeveer 320-360 minuten voor een 8 GB DVD. Wel 1 GB memory.
4 passes (DVD-RB heeft het op 5 passes staan, dat is dus 4 CCE passes).

Verder gewoon de default waarden gezet voor quality and bias. 20, resp 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

DeGodefroi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:49:
Dit is precies het probleem dat ik heb.
Met de trial werkt het en met een versie die p2p levert kun je 2 types vinden. trail die unlimited is gemaakt en een versie die dongle fixed is. Dat laatste is dus een echte versie.

Ik heb geen idee of het in beeld kwaliteit iets uitmaakt of je 2.60 neemt of 2.70

Op een p4 3GHz duurt het ongeveer 320-360 minuten voor een 8 GB DVD. Wel 1 GB memory.
4 passes (DVD-RB heeft het op 5 passes staan, dat is dus 4 CCE passes).

Verder gewoon de default waarden gezet voor quality and bias. 20, resp 25.
zou jij mij even toe willen voegen op msn (jos_zwa@hotmail.com) of gewoon even een mailtje sturen ;) ik heb nog wat vraagjes ;) over dat dongle fixed gedoe...

ik heb ook de trial gecr*ckt, maar hij geeft wel een versie over de WORK versie.. terwijl jij zegt dat dat de echt non trial is...

[ Voor 11% gewijzigd door jos_zwa op 02-06-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

niemand die mij even met dit ECL probleem kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105945

jos_zwa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:52:
niemand die mij even met dit ECL probleem kan helpen?
Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb.
Eerst CCE encoder geinstalleerd.
Ik heb de Rockas installer gedownload waarin alle benodigde tools zitten, behalve CCE encoder.

Rockas installeerd alles keurig, daarna heb ik de CCE & Procoder configuration wizzard gestart.

Hier heb ik gekozen voor CCE SP 2.70 Trail version - NO eclCCE

Verder in DVDRebuilder bij CCE SP `(new) het pad aangegven naar cctspt.exe

Misschien wilt het ook wel helpen als je CCE eerst deinstalleert en er een regcleaner over heen draait om alle oude sporen naar CCE encoder te wissen. Misschien zijn er oude verwijzingen blijven staan.

Ik heb diverse dvd proggies geinstaleerd (DVD Rebuilder, DVD2DVDR-pro en DVD2DVDR) en heb gemerkt dat voor elk proggie CCE encoder afzonderlijk geinstalleerd moet zijn. Ik heb dus CCE encoder meerdere malen geinstaleerd op verschillende plaatsen op mijn hard disk. Elk proggie heeft zijn eigen verwijzing naar CCE encoder.

Ik ben ook heel lang bezig geweest om de boel werkend te krijgen omdat ik CCE encoder 1 maal had geinstalleerd en voor alle dvd proggies het pad leidde naar 1 geinstalleerd CCE encoder.
Ik had ook continu de zelfde fout melding totdat ik CCE encoder meerdere malen installeerd.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, succes met het oplossen van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:58
Ik heb al eerder aangegeven, dat er nauwelijks verschil is. Met een (erg) goede TV, DVD-speler en ogen zal je verschil zien in het voordeel van versie 2.70.xx, maar veel is het niet. In de meeste gevallen zal je dus niets zien. Het grootste voordeel van de nieuwe versie, zijn de nieuwe en verbeterde opties. Die gebruik je echter, als je CCE door DVD-RB aan laat sturen, niet.
jos_zwa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:47:
ik heb ook de trial gecr*ckt, maar hij geeft wel een versie over de WORK versie.. terwijl jij zegt dat dat de echt non trial is...
Zijn jullie wel zeker dat dit een retail versie was? Het kan namelijk net zo goed dat het een pre-cracked versie is, waarin tevens wat woorden weggehaald zijn.
Hebben jullie overigens al eens geprobeerd in DVD-RB toch op te geven dat het om een trail gaat? Kopen misschien toch een optie? ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 105945 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:49:
[...]

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb.
Eerst CCE encoder geinstalleerd.
Ik heb de Rockas installer gedownload waarin alle benodigde tools zitten, behalve CCE encoder.

Rockas installeerd alles keurig, daarna heb ik de CCE & Procoder configuration wizzard gestart.

Hier heb ik gekozen voor CCE SP 2.70 Trail version - NO eclCCE

Verder in DVDRebuilder bij CCE SP `(new) het pad aangegven naar cctspt.exe

Misschien wilt het ook wel helpen als je CCE eerst deinstalleert en er een regcleaner over heen draait om alle oude sporen naar CCE encoder te wissen. Misschien zijn er oude verwijzingen blijven staan.

Ik heb diverse dvd proggies geinstaleerd (DVD Rebuilder, DVD2DVDR-pro en DVD2DVDR) en heb gemerkt dat voor elk proggie CCE encoder afzonderlijk geinstalleerd moet zijn. Ik heb dus CCE encoder meerdere malen geinstaleerd op verschillende plaatsen op mijn hard disk. Elk proggie heeft zijn eigen verwijzing naar CCE encoder.

Ik ben ook heel lang bezig geweest om de boel werkend te krijgen omdat ik CCE encoder 1 maal had geinstalleerd en voor alle dvd proggies het pad leidde naar 1 geinstalleerd CCE encoder.
Ik had ook continu de zelfde fout melding totdat ik CCE encoder meerdere malen installeerd.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, succes met het oplossen van je probleem.
toon volledige bericht
oke en waar haal ik dat Rockas totaal pakketje vandaan? en hoe start ik die Procoder configuration wizzard van CCE 2.70 waarin ik aan kan geven om geen ecl te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop dat het lukt, hier is de installer te vinden http://dvd-rb.dvd2go.org/...wnloads&d_op=getit&lid=77

Als je DVDRebuilder hebt geïnstalleerd, heb je in het menu extra/addons een keuze menu om CCE of Procoder te configureren. Hier heb je dan de mogelijkheid om aan te geven dat je CCE encoder zonder dat ecl gedoe wilt kiezen.

Anders effe op deze pagina kijken http://dvd-rb.dvd2go.org/...&d_op=viewdownload&cid=14

Vergeet ook niet de helpfile te downloaden, http://dvd-rb.dvd2go.org/...wnloads&d_op=getit&lid=50
Hierin kun je alles nalezen over hoe alles in te stellen. Als het nu niet lukt weet ik het ook niet meer.

Succes

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 105945 op 03-06-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ook dit heb ik gedaan maar het werkte nog steeds niet. toen ben ik maar terug gegaan naar 2.67 en nog werkte het niet. Ik hoor van velen dat je bij 2.70 en 2.67 ECL niet nodig heb, maar ik heb toen toch maar eens bij mijn pathname van CCE SP (new) verwezen naar de ECL executable en NIET naar de CCE executable en voila!! het werkte meteen. die gekraakte trial versie's hebben dus stuk voor stuk nog wel ECL nodig....

ik heb starwars1 ge-encode (ongeveer 7 GB ofzo dacht ik) en hij heeft er 5 uur over gedaan. haarscherpe kwaliteit en geen logo onderin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos...ik gebruik versie 2.70 en zonder ecl. Het enige voordeel is dat de nieuwere versie sneller is met encoden. Qua kwaliteit zal er weinig verschil te merken zijn denk ik, merk geen verschil, misschien dat anderen wel kwaliteits verbeterigen zien??

Waarom het bij jou niet werkt met de nieuwe versie van CCE, ik weet het niet.

Wees blij dat de andere versie wel goed werkt en hou het dan daar maar bij zullen we maar zeggen.

Misschien kun je weer eens gaan experimenteren als je veel tijd (over) hebt, ik ben ook een tijd bezig geweest om de boel werkend te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

@one2go
welke versie van CCE 2.70 gebruik je precies? Dongle of cracked trail? En van welke release group?

Als ik dat weet ga ik ook maar eens overstappen van 2.67 en eclCCE ertussenuit knikkeren.

En welke versie van DVD Rebuilder? (helaas ook hier weer precies anders ben ik weer een halve dag bezig om de boel aan de praat te krijgen) :9

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb CCE SP nog even nagekeken en er zijn meerder versies van 2.70 namelijk,
2.70.01.04
2.70.01.05
2.70.02.00
2.70.02.01(nieuwste, nog geen patch)

Van welke weet jij dus zeker dat hij zonder CCEecl met DVD-RB samenwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK ik heb het gewoon maar eens geprobeerd met DVD-RB 0.93 en CCE SP Trail 2.70.02.00.
Ik heb hem op 1click mode en hij gaat in eerste instantie goed aan de slag.
Phase1 doorloopt hij in ongeveer 6 minuten, maar bij phase 2 ontstaat er toch wel een lichtelijk irritant probleem. Ik moet dan handmatig binnen CCE SP op encode drukken voordat hij aan een reeks passes begint. Dat moet ik dan na elke reeks herhalen. :(

Ik heb tevens de CCE & Pro encoder configuration doorlopen en CCE als standaard ingesteld met de juiste versie.

Kan iemand me vertellen welke optie ik moet aanvinken of instelling moet wijzigen om DVD-RB daadwerkelijk 1click te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:29:
@one2go
welke versie van CCE 2.70 gebruik je precies? Dongle of cracked trail? En van welke release group?
Ik gebruik versie CCE 2.70.02.01, uhm...cracked trail, kijk eens op liquidtorrent.org
Maar ik heb deze nog niet gebruikt dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het werkt.
Versie 2.70.02.00 werkte echter wel.
En welke versie van DVD Rebuilder? (helaas ook hier weer precies anders ben ik weer een halve dag bezig om de boel aan de praat te krijgen) :9
Ik hoor het graag
Gisteren de nieuwste versie geïnstalleerd 0.93, ook nog niet gebruikt, versie 0.91 werkte wel goed.

Alle versies vanaf 2.70.1.05 t/m 2.70.02.01 werken zonder ecl
Misschien moet je eerst eens alle oude versies dëinstalleren, er een regcleander overheen gooien en dan de zaak opnieuw installeren.
Ik maak meestal gebruik van de installer van Rockas.

Misschien moet je de optie special error processing aanvinken, ik weet dat ik dit in het begin moest doen om DVDRebuilder niet te laten crashen.
Verder heb ik run Encoder minimised en remove all DTS sound aangevinkt.
Bij mij heb ik gekozen voor Path to CCE (new)
En via de CCE & Procoder configuration tool gekozen voor de Trail versie van CCE 2.70 zonder ecl

edit 19.01uur : ik ben nu bezig met het encoden van een dvd met DVDRebuilder versie 0.93beta en CCE encoder 2.70.2.01. Alles verloopt zoals het hoort, het eind resultaat moet ik nog afwachten maar ik verwacht geen problemen eerlijk gezegd.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105945 op 08-06-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik zeker wat aan, merci.
Ik had 'run encoder minimized' al aangevinkt, dat is noodzakelijk als je CCE niet steeds handmatig wilt starten.
CCE SP Trail 2.70.02.00 loopt hier als een trein, verder geen problemen mee.
Ik moet zeggen dat de nieuwe installer (0.93beta) van Rockas echt een flinke vooruitgang is. Alle dll's en benodigdheden worden meteen op de juiste plaats gezet. Alleen Avisinth zelf ff installen.
Een kind kan de was doen!(en DVD's backuppen ;) )

Ook mooi dat CCE SP 2.70.02.01 goed loopt, die install ik wel bij de volgende upgrade van DVD-RB.
Lijkt me niet dat die voor wereldschokkende snelheids/prestatie verbeteringen zorgt. Maar het blijft altijd lachen voor die $1950,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Dat is een warez request.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 10-06-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Torrent's en gekraakte versies zijn illegaal. Erg gevaarlijk dus om dat hier te bespreken. Hou het alsjeblieft een beetje ontopic, dan kan dit topic nog lang voortbestaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
geen enkele cce 2.70.xxxxx kan met eclcce.exe werken... omdat deze encoderversie al met ecl kan omgaan....
als jij dus cce 2.70.xxxx gebruikt met eclcce, heeft de C**** er misschien voorgezorgd dat je v2.67 had...
er zijn een hoop rare C**** outthere dus let goed op wat je doet...

sowieso ga ik in 1 van de volgende versies afstappen van CCE aangezien het lang niet de enige encoder is die superieure kwaliteit aflevert. Het schijnt in sommige gevallen (met de juiste matrix) zelfs beter te kunnen maar we willen natuurlijk wel 1 systeem dat voor alle films goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik las vandaag in de krant dat de maker van DVD Decrypter er mee gaat stoppen vanwege "juridische redenen" oid, hij wordt nogal belaagd door de filmindustrie. Dus misschien ook handig om te gaan nadenken over een nieuwe ripper.
Hier een bron gevonden die hetzelfde zegt.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 16:01

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

yep is het gesprek van de dag bij cdfreaks (eigenlijk het gesrek van afgelopen vrijdag dacht ik :) )

de hoop is nu gevestigd op programma's zoals ANyDVD (werkt ook goed vind ik, en kan ook met ArcoSS beveiliging omgaan)
DVDdecrypter is natuurlijk nog wel geschikt om iso's mee te rippen en branden

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:08

Wildfire

Joy to the world!

FUBAR schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:49:
yep is het gesprek van de dag bij cdfreaks (eigenlijk het gesrek van afgelopen vrijdag dacht ik :) )

de hoop is nu gevestigd op programma's zoals ANyDVD (werkt ook goed vind ik, en kan ook met ArcoSS beveiliging omgaan)
DVDdecrypter is natuurlijk nog wel geschikt om iso's mee te rippen en branden
In combinatie met AnyDVD kun je DVD Decrypter goed blijven gebruiken. Moet je in DVD Decrypter de I/O laag wel op ElbyCD I/O of zoiets zetten, als ik het me goed herinner.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het blijft nog wel een tijdje werken omdat de beveiligingen gewoonweg nog niet zo populair zijn. Nu het niet meer geüpdate wordt, is het niet plotseling een slecht programma. Ik blijft het dus lekker gebruiken, totdat er een beter, gratis alternatief komt. Of het moet plotseling heel snel gaan met DVD-beveiliging. Dan ga ik over op de methode die ook Wildlife hierboven beschreven heeft.

Wat nog wel een tip is, is het uitzetten van automatische updates in verband met gegevensverzameling. De website van Lighting UK! is namelijk meteen overgenomen door een bedrijf waarvan ik de plannen niet weet.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Zijn er in Nederland trouwens al beveiligde DVD's gesignaleerd?

ik ken wel een paar Duitse en Engelse maar nog geen Nederlandse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:43
Ik zie zelden een onbeveiligde DVD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

ehh ik bedoel dus Sony ARccOS beveiliging en niet de gewone CSS encryptie

deze beveiliging is vergelijkbaar met sommige audio-cd beveiligingen waarbij er nutteloze data tussen de filmdata zit. Je speler heeft daar als het goed is geen last van, maar die 'extra' data zorgt er wel voor dat het rippen niet lukt.

In Nederland heb ik dit nog niet gezien, in Duitsland en de UK hoor ik er steeds meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DeeD2k2 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:51:
Het blijft nog wel een tijdje werken omdat de beveiligingen gewoonweg nog niet zo populair zijn. Nu het niet meer geüpdate wordt, is het niet plotseling een slecht programma. Ik blijft het dus lekker gebruiken, totdat er een beter, gratis alternatief komt. Of het moet plotseling heel snel gaan met DVD-beveiliging. Dan ga ik over op de methode die ook Wildlife hierboven beschreven heeft.

Wat nog wel een tip is, is het uitzetten van automatische updates in verband met gegevensverzameling. De website van Lighting UK! is namelijk meteen overgenomen door een bedrijf waarvan ik de plannen niet weet.
inderdaad! dat gezeik over dvddecrypter... alsof het programma niet meer bestaat! Van de aardbodem is verdwenen!!
Nog altijd kunnen alle dvds perfect met dvddecrypter worden gekopieerd... en de kans dat dat in 1 a 2 jaar veranderd is vrij klein denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

maar niemand zegt toch dat DVD decrypter nu opeens slecht is?

ik denk inderdaad dat ik het de komende tijd nog gewoon als ripper (en brander) kan gebruiken en als er hier in Nederland ook ARccOS beveiliging vernschijnt dan starten we voor het rippen gewoon anydvd (of gelijksoortig programma) even op en rippen we vrolijk verder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
misschien is het al eerder gevraagd, sorry als ik er dan overheen gekeken heb
ik heb nu dvd shrink maar als ik hem wil starten gebeurt er niets behalve 1 ding: me pc wordt zo traag als een slak, als ik bij processen kijk zie ik dat het programma er staat en 100 % van mijn Processor gebruikt, maar opstarten doet hij niet, heb al gegoogled maar geen oplossing gevonden die werkt.
iemand dit ook gehad?

gelukt dmv een reg key toevoegen......had ik al gedaan maar in de verkeerde map 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 17-06-2005 22:45 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
FUBAR schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:44:
(...) en als er hier in Nederland ook ARccOS beveiliging verschijnt dan starten we voor het rippen gewoon anydvd (of gelijksoortig programma) even op en rippen we vrolijk verder :Y)
Alleen maar een tijdelijke, of je moet op de illegale tour verder. Het is namelijk niet gratis! Voor (of eigenlijk tegen) ARccOS is DVD43Free op dit moment de beste gratis optie. Het is alleen sinds begin mei niet meer geupdate, ik hoop daus dat wat weer op gang komt.

Gelukkig heb ik ook weer eens wat goed nieuws: De ontwikkeling van BatchCCEWS is hervat. Het ondersteund nu zowel CCE2.70 als HCEnc. BCCE is overigens het programma dat in de Big3 methode de encoder aanstuurt. Als de ontwikkeling van Muxman nu ook gestaag door blijft gaan (en v 0.15 public wordt), kunnen we over een tijdje misschien onze DVD's gratis naar hoge kwaliteit back-uppen!
HC zelf is overigens ook van een update voorzien, en is aangekomen op versie 015. De belangrijkste veranderingen zijn een verbeterde motion estimation en de toevoeging van een BIAS command. De eerste heeft als resultaat dat de ruimte beter benut wordt omdat de bits meer op de juiste plek komen. De laatste geeft jou de mogelijkheid in te stellen hoe glad de bitverdeling curve wordt, ofwel hoeveel een VBR compressie op een CBR compressie lijkt. Deze optie, waar CCE ook van voorzien is (een een vereiste is voor de hoge kwaliteit RoBa methode), geeft je dus nog meer controle over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
yep,
en ik wil nu graag de Easy Installer bijwerken met HC ipv cce... maar moet nog uitzoeken hoe dat dan pcies werkt.. en wat de aanbevolen instellingen zijn die voor de gemiddelde film goed zijn (matrix en bias)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Ik maakte altijd gebruik van dvd2dvd-r in combinatie met CCE SP trial 2.67.00.23 nu las ik in computer totaal een mooi stuk over dvd-rebuilder en kwam er achter dat dit een veel gebruikt programma is. en aangezien ik met dvd2dvd-r de laatste tijd steeds vaker een niet goed lopende ondertiteling had of crashes leek het me goed om dvd-rebuilder te testen. Ik gebruik nu dvd-rebuilder 0.93 free in combinatie met CCE SP 2.70.02.00 dit leek goed te werken en ik had alles ingesteld zoals in computer totaal stond, echter als ik begin moet ik voor ieder sigment handmatig op encoden klikken iets wat je natuurlijk niet wil, je wil CCE aanzetten als je gaat slapen en dat alles vanzelf gaat. In het artikel gingen ze hier ook vanuit echter is dit bij mij niet zo. Een optie die me deed denken aan dit probleem was one klick mode (een keer klikken en de rest gaat vanzelf????) echter had ik deze al aangezet volgens de guide @ computer totaal wat het dus niet kon zijn. Toen heb ik versie 0.92 van dvd-rebuilder PRO geprobeerd echter precies hetzeflde probleem. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen want het is echt heel irritant als je voor een film 80x op encoden moet klikken en er dus telkens bij moet blijven. BVD,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
vgafreezer had een paar posts terug de oplossing al gegeven: run encoder minimized moet aangevinkt zijn. Iets beter lezen dus... ;)
Jazco2nd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:27:
yep,
en ik wil nu graag de Easy Installer bijwerken met HC ipv cce... maar moet nog uitzoeken hoe dat dan pcies werkt.. en wat de aanbevolen instellingen zijn die voor de gemiddelde film goed zijn (matrix en bias)..
Lijkt me een leuk idee! Ik zou wel willen helpen met het afstellen, maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb. Als ik het wel heb, laat ik het weten, en anders succes.
Deze verandering zal sowieso schelen in de warez gevoeligheid van het pakketje. Men hoeft geen crack meer op te zoeken voor gratis gebruik.

Ik heb trouwens nog ergens een leuke vuistregel voor de bias liggen. Het nadeel is alleen dat het een formule is, die je dus niet direct kunt gebruiken met DVD-RB. Een formule, want je kunt, bij een hoge bitrate, de verdeling vlakker laten lopen, gezien je toch ruimte in overvloed lijkt te hebben.
Voor heb beste resultaat, is heb misschien ook niet onverstandig ok je "even" in de RoBa methode te verdiepen. Het mag dan wel voor CCE zijn, maar je komt er wel achter hoe je een encoder afstelt.

[ Voor 80% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-06-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147470

Voor een "normale" film:
- matrix QLB
- bias 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Kan je dat onderbouwen? En misschien aangeven hoe het systeem achter gebruik (dient te) word(t)(en)?

Overigens: Welkom op GoT en complimenten voor je programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DeeD2k2 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:44:
Lijkt me een leuk idee! Ik zou wel willen helpen met het afstellen, maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb. Als ik het wel heb, laat ik het weten, en anders succes.
Deze verandering zal sowieso schelen in de warez gevoeligheid van het pakketje. Men hoeft geen crack meer op te zoeken voor gratis gebruik.

Ik heb trouwens nog ergens een leuke vuistregel voor de bias liggen. Het nadeel is alleen dat het een formule is, die je dus niet direct kunt gebruiken met DVD-RB. Een formule, want je kunt, bij een hoge bitrate, de verdeling vlakker laten lopen, gezien je toch ruimte in overvloed lijkt te hebben.
Voor heb beste resultaat, is heb misschien ook niet onverstandig ok je "even" in de RoBa methode te verdiepen. Het mag dan wel voor CCE zijn, maar je komt er wel achter hoe je een encoder afstelt.
Ja ik ga me zeker even in de RoBa methode verdiepen...
Juist omdat bij een relatief hoge bitrate een voorkeur (de bias) voor meer details niet nodig is (en de bias dus wat hoger ingesteld kan worden voor meer aandacht voor de grote vlakken) en bij een lagere bitrate andersom, wist ik niet pcies welke voor HC nu de beste is. Hank315 gaf 30 ook aan in het officiele forum en daar heeft nog niemand geklaagd.

Ik heb volgende week een tentamen dus kan er even een weekje niet veel tijd in stoppen...

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 22-06-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147470

Kan je dat onderbouwen?
Nee, kan eigenlijk niemand.
Heb een hoop tests gedaan en deze settings geven het beste gemiddelde resultaat.

MPEG encodings zijn altijd een compromis, er is nooit een "beste" instelling,
er zijn gewoonweg teveel parameters, source, matrix, bitrate etc.

Mijn eigen voorkeur:

Matrices:
Normal - high bitrate QLB
Low - Normal bitrate BACH1
Low bitrate NOTCH of HC

Bias:
30 voor alle bitrates
En misschien aangeven hoe het systeem achter gebruik (dient te) word(t)(en)?
Uh... wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Op het forum van Doom9 schreef je dat je met de bias aangeeft hoe dicht de curve bij het gemiddelde ligt of hoe strak die lijn is. De vraag is dus, hier, of op de rest van de encoder, wat dieper in kan gaan? Jij weet immers het beste hoe het in elkaar zit en kan ons zo misschien voorzien van wat handig tips...
Anoniem: 147470 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:40:
MPEG encodings zijn altijd een compromis, er is nooit een "beste" instelling,
er zijn gewoonweg teveel parameters, source, matrix, bitrate etc.
Ik weet het. Iets van dien aard schreef ik ook al in de openingspost van dit topic. Maar niet geschoten blijft altijd mis, hè. ;) Het kan maar zo dat je toch nog iets te binnen schiet...

edit:
Ik heb mijn "formule" voor de bias ook weer terug gevonden. Ik gebruikte hem eigenlijk altijd voor CCE, maar het is alweer lang geleden dat ik een back-up heb gemaakt. Het ziet er als volgt uit:
bias = | bitrate / 100 | + 5
Zo heb je een maximale bias bij de (bijna) maximale bitrate voor een DVD. De bias is namelijk 100 bij een bitrate van 9500 kbps (op een DVD mag, voor alle streams samen, tot 9800 kbps).
Onder de 2000 kbps kan je hem iets bijschaven om zo niet te snel op 0, en bij voorkeur niet onder de 10, te komen. Maar vaak zal het niet voorkomen dat je zo een lage bitrate gebruikt. De meeste back-ups liggen tussen de 3000 en 4000 kbps, waardoor ik op een bias van rond de 35 kwam.

[ Voor 35% gewijzigd door DeeD2k2 op 22-06-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:10
Ik heb het volgend probleem:

Ik ben een backup aan het maken van CSI. Nu heb ik alles goed geinstalleerd en is CCE ook aan het encoden. Maar nu is het zo dat CCE de 1e .vaf file een bitrate geeft van 6-7 mbit en als hij naar de volgende gaat word dit max 2-2.9, weet iemand hoe dit kan? ik wil namelijk wel dat cce de bitrate gemiddeld verspreid.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als het goed is zit er wel een optie in het programma waarmee je aangeeft dat je alles de zelde compressie wilt geven of als main wilt encoden. Dan zou alles gelijk moeten zijn. Ik weet niet wel programma je gebruikt, dus je zal zelf uit moeten zoeken waar de optie zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik gebruik dvd rebuilder

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146674

alcolhol 120% is schitterend... eerst maak je de image en daarna brand je hem... geen zin om te branden? je kan de image direct laden via een virtuele dvd-lezer... gewoon onmisbaar als je veel "backupt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Dus jij gebruikt al Dual layer schijfjes als je een image maakt en hem daarna brand :? (De meeste films zijn groter dan 4.3 GB ) Duurt geintje wordt het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Possible schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:28:
Ik heb het volgend probleem:

Ik ben een backup aan het maken van CSI. Nu heb ik alles goed geinstalleerd en is CCE ook aan het encoden. Maar nu is het zo dat CCE de 1e .vaf file een bitrate geeft van 6-7 mbit en als hij naar de volgende gaat word dit max 2-2.9, weet iemand hoe dit kan? ik wil namelijk wel dat cce de bitrate gemiddeld verspreid.
Waarschijnlijk staat Half D1 and half space for extras aangevinkt.
Wat DVD-RB dan doet is dat hij de grootste episode ziet als hoofdfilm en de kleinere episodes als extra's.
Eventueel kan je ook ECL optimizer eens proberen dan heb je volledige controle over de te verdelen bitrate.
One click mode is dan niet mogelijk omdat je die na de prepare fase moet gebruiken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Waarschijnlijk staat Half D1 and half space for extras aangevinkt.
Wat DVD-RB dan doet is dat hij de grootste episode ziet als hoofdfilm en de kleinere episodes als extra's.
Eventueel kan je ook ECL optimizer eens proberen dan heb je volledige controle over de te verdelen bitrate.
One click mode is dan niet mogelijk omdat je die na de prepare fase moet gebruiken.

Succes
Op CSI staan geen extra's , als ik alleen de hoofdepisodes (zijn er 4 en zijn allemaal even groot ongeveer) encode + NL subs dan geeft ie nog precies het zelfde aan.

Ik heb nu met dvdrebuilder dus de film ge-encode , en wat me opvalt is dat de 1e episode die op de dvd staan een bitrrate heeft van 6-7 mbit en de 2e episode een bitrate van 1-2mbit (soms 0,92 , en dan is het pixel tellen geblazen, het ziet er dan gewoon niet uit)
In deze VIDEO_TS map staan drie type bestanden; *.IFO, *.DUB en *.VOB. De *.IFO bestanden
Een klein foutje in de Post, de *. DUB moet natuurlijk .*BUP zijn :)

[ Voor 74% gewijzigd door Possible op 01-07-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Dat is juist wat fout gaat er staan 4 episodes op .
DVD-RB pakt de grootste episode als hoofdfilm en ziet de rest als extra's.
Je moet met series de half D1 and half space voor extra's niet aangevinkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ok ga ik dat eens proberen :) bedankt

edit: nu ik dit bekijk zie ik dat deze standaard al niet aangevinkt stond.

[ Voor 52% gewijzigd door Possible op 01-07-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Probeer het volgende download ecl optimizer http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=75260
Schakel one click mode uit.
Open na de prepare stage ecl optimizer en click op load ecl & inf .
Browse daarmee naar Rebuilder.ecl(deze staat in je source path).
Nu kan je per vst aangeven het percentage of de hoogte van je bitrate.
Het lijkt moeilijker dan het is maar als je een waarde verhoogd dan veranderen de waarden van de andere vst's naar beneden.
Als je alles gelijk hebt gezet click je op Apply changes en daarna op save.
Click nu op encode

[ Voor 12% gewijzigd door pinojo123 op 01-07-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zo he! bedankt voor dit tooltje, dit heeft idd goed gewerkt. :) Nu krijgen alle 4 episodes een bitrate van gemiddel 3000 avg :D en de kwaliteit is iig goed nu voor een TV serie :P

[ Voor 55% gewijzigd door Possible op 02-07-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een backup gemaakt heb en inmiddels had ik mijn pc ook opnieuw geinstalleerd. Ik ben nu dus bezig met DVD2DVD-R 2 en CCE. Ik stel in dat hij 3 passes moet gebruiken, maar CCE is nu bezig en die geeft aan dat hij met pass 1/1 bezig is. Ik heb het al een keer opnieuw gestart om er zeker van te zijn dat ik 3 passes heb ingevuld, maar toch staat het er weer. Gaat ie nog wel de andere twee passes doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80322

Je hebt het in je startpost over dub-bestanden.
Die ben ik nog nooit tegengekomen dus ik denk dat je bup-bestanden bedoelt.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:46:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een backup gemaakt heb en inmiddels had ik mijn pc ook opnieuw geinstalleerd. Ik ben nu dus bezig met DVD2DVD-R 2 en CCE. Ik stel in dat hij 3 passes moet gebruiken, maar CCE is nu bezig en die geeft aan dat hij met pass 1/1 bezig is. Ik heb het al een keer opnieuw gestart om er zeker van te zijn dat ik 3 passes heb ingevuld, maar toch staat het er weer. Gaat ie nog wel de andere twee passes doen?
Ga maar uit van wel. Daarnaast is dat de enige manier om erachter te komen of-ie het doet. Gewoon wachten dus...
Zo'n losse pass wordt wel vaker gedaan om de bron goed af te tasten. In deze pass worden er vaak geen/minder restricties gegeven, door geen gemiddelde bitrate maar een Q value op te geven. De informatie die zo verkregen wordt, wordt gebruikt bij het coderen met een gemiddelde bitrate. Zo wordt de ruimte, in het resultaat, het beste benut.
Anoniem: 80322 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:09:
Je hebt het in je startpost over dub-bestanden.
Die ben ik nog nooit tegengekomen dus ik denk dat je bup-bestanden bedoelt.

Just my 2 cents.
Je hebt gelijk. Bedankt voor de feedback...
Volgende keer een het grote... topic even vermelden wie "je"is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik brand al een hele poos dvd's, met behulp van de vaak gebruikte software pakketen.

Dit heb ik altijd gedaan met behulp van het rippen -> iso -> branden. En bij al gekopieerde dvd's ook dvd-iso iso-dvd.

Dit werkt altijd perfect maar nu loop ik tegen het volgende aan :

Situatie : 20 dvd's met eigen (home) video's er op. Deze wil ik voor een familie lid kopieren. In totaal 20 dvd's dus.

Nu zou ik deze allemaal één voor één in kunnen lezen en kunnen branden. Maar ik bedacht me dat dit net zo goed on the fly kon aangezien het gewoon 4,7 GB dvd's zijn.

Ik heb dus een dvd spelerT gekocht (geen dvd brander dus) en mijn vraag is of ik nu gewoon simpel weg die 20 dvd's met behulp van bijvoorbeeld nero 1op1 kan kopieren?

- Is deze methode niet gevoelig(er) voor fouten op de dvd's ?
- Zijn er speciale software pakketen die hier betere resultaten in boeken?

Is het wellicht toch beter om ze één voor één naar de hdisk (iso) te schrijven en vervolgens weer te branden?

Als afsluitende vraag heb ik nog het volgende. Ik heb een nieuw AMD 64 3000+ systeem met 1gb aan ram. Kan ik hier 2x NEC 16x dvd branders in zetten, en tegelijkertijd iso's branden? Levert dit systeem dan voldoende kracht om beide branders 100 % te laten werken? Of gaan ze beide 50 % werken? Met gevolg dat ik niets heb aan 2 dvd branders in één systeem?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Audi-Addict schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:00:
Ik heb dus een dvd spelerT gekocht (geen dvd brander dus) en mijn vraag is of ik nu gewoon simpel weg die 20 dvd's met behulp van bijvoorbeeld nero 1op1 kan kopieren?

- Is deze methode niet gevoelig(er) voor fouten op de dvd's ?
- Zijn er speciale software pakketen die hier betere resultaten in boeken?

Is het wellicht toch beter om ze één voor één naar de hdisk (iso) te schrijven en vervolgens weer te branden?
Hier gaat het zelfde op voor het kopieren van CD's. Eerst naar de harde schijf is beter, maar OTF, is door o.a. buffer underrun bescherming ook goed te doen mits je lezer maar snel genoeg is. Houd wel in je achterhoofd dat naar een DVD erg veel data wordt weggeschreven, en er dus ook meer kans is dat het eens fout gaat (t.o.v. CD's).
Met verschillende software pakketten moet je gewoon wat experimenteren. Volgens mij kan DVD Decrypter namelijk ook OTF kopieren. Verder kan ik je Alcohol 120% aanraden. Het is vergelijkbaar met CloneCD en daarmee volledig gericht op het 1:1 kopieren van schijfjes.
Als afsluitende vraag heb ik nog het volgende. Ik heb een nieuw AMD 64 3000+ systeem met 1gb aan ram. Kan ik hier 2x NEC 16x dvd branders in zetten, en tegelijkertijd iso's branden? Levert dit systeem dan voldoende kracht om beide branders 100 % te laten werken? Of gaan ze beide 50 % werken? Met gevolg dat ik niets heb aan 2 dvd branders in één systeem?
Hier zullen ze in OM meer van weten, maar wat ik ervan begrepen heb, is het volgende: de bottleneck in dergelijke gevallen, is vaak hoe de drives aangesloten zitten. Voor een optimale doorvoer, moeten alle drives en harde schijven op verschillende (PATA/SATA) poorten aangesloten zitten omdat één poort maar één signaal per keer door kan geven. Om de zelfde reden moeten de ISO's eigenlijk ook op twee (fysiek) verschillnde schijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148973

He een goedemorgen
ben ferdinand en sinds vandaag lid, en heb maar gelijk een vraag

Ik gebruik dvdrebuilder ( de bavaria uitvoering) en is een machtig mooi programma al veel plezier aan gehad, echter krijg ik nu steeds hetzelfde probleem.

Als ik dvdremake PRO een dvd heb bewerkt denk aan menu aanpassingen en extra's eruit dan krijg ik met dvdrebuilder tijdens het rebuilderen van de sigmenten foutmelding bufferoverflow error #0004

Ik weet echt niet wat er aan de hand is want hij heeft het daarvoor altijd perfect gedaan

greetz ferdianand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Om DVD's te backuppen gebruik ik nog steeds DVDXCOPY, dit is verreweg het beste DVD-Backup programma, zelf zie ik weinig tot geen kwaliteitsverschil, en je behoud alle extra's (Die je eventueel wel weg kan halen als je wilt). Zeer gemakkelijk in gebruik, DVDtje erin, leeg DVDtje erin, en hij brand het ook nog voor je :9
Het enige nadeel is, is dat het als 1 van de weinige programma's ook echt verboden is in sommige landen... Met een beetje zoeken kan je hier in NL wel een exemplaar in een winkel vinde :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik kies toch liever Encoden dan Transcoden zoals DVDXCOPY doet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 10-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
En voor mij hoeft er ook niet een FBI logo aan het begin van de film zoals DVDXCopy dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 07:50

Zydell

* * * * *

Ik gebruik deze guide en dat gaat op zich prima behalve de laatste stap, voordat ik ifoupdate doe en ik de dvd afspeel dan staan alle chapters goed, maar na de ifoupdate beginnen de hoofdstukken te vroeg... heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of is het toevallig mogelijk om na de update de begintijden van de hoofdstukken weer te editten? want ik kom er niet echt uit :( ik heb in DVD-Lab PRO de goede tijden ingevoegd en zelfs als ik met frames werk krijg ik dit...

[ Voor 11% gewijzigd door Zydell op 14-07-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ik vind DVDshrink wel fijn. Maar dan in Reauthor mode met alleen de film, menu's nemen alleen maar bits in beslag. En daarnaast high quality settings: Deep scan en error compensation. Zelfs The Return of the King (PAL) ziet er op deze manier nog goed uit. Heel zelden zijn er wat blokjes zichtbaar.
Ik heb deze film ook eens met CCE omgezet, maar dan is er aardig wat ruis (mosquito noise) te zien en het duurt 10x zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dan moet je in CCE eens wat gaan spelen met de IQP waarde. Deze geeft aan waar de meeste aandacht naar toe moet, de vlakken of de details.Deze heb je dan waarschijnlijk te laag staan, waardoor er te veel aandacht naar de details gaan. Als je deze wat hoger zet, de RoBa (of nog beter Robshot) methode gebruikt en alleen de main movie backupt, zie je nauwelijks verschil meer met het origineel, laat staan ruis...
Het kan overigens heel goed dat je, in dit geval, met transcoden een net zo goed resultaat hebt. Pas als de benodigde compressie 10% of meer wordt, ga je verschillen zien.
Kortom, blijf het vooral zo doen, maar kraak CCE pas af, nadat je het goed ingesteld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ik weet niet of je Return of the King wel eens gebackupt hebt, maar dan is er wel meer dan 10% compressie nodig. Met DVD2one of DVDshrink in "fast" mode krijg je gigantische blokken. Dus dit is een goede film om te testen.
Ik was aangenaam verrast dat met DVDshrink in high quality mode de blokken bijna helemaal verdwenen bleken te zijn. In heftige actie scenes zijn nog wel eens wat blokjes te zien.

Met CCE zijn er helemaal geen blokken te zien en is op zich wel beter, maar het viel me wel op dat er langs te randjes wat meer ruis te zien wat en het resultaat nog niet "prefect" was, ondanks dat omzetten het 10 uur duurt.

Ik zal het nog eens proberen met de robshot methode, als m'n computer niet oververhit raakt bij dit weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb zelfs de Extended Edition eens gebackupt. Dat heb ik inderdaad met de Robshot methode gedaan. Ik keek enorm op van het resultaat. Een andere kijker zij zelfs nog nooit zo'n goede backup gezien te hebben...

Langs welke randjes kijk je trouwens? Scherpe randen zijn natuurlijk altijd moeilijk (zie ook JPEG compressie), maar die van de letterbox kan je scherp krijgen door ervoor te zorgen dat de hoogte van de balk (in pixels) deelbaar is door 16 (1 macroblock). Om de randen in de film goed te krijgen, moet je dus met de IQP spelen. Maar als je én ruis in de vlakken én onscherpe randen hebt, wordt het moeilijk. Als je de één weghaalt, wordt de ander namelijk erger.
Kijk ook eens in hoever je de details tijdens het kijken mist. Ik heb bijvoorbeeld een enorme hekel aan die blokjes, en tijdens het kijken vallen de details me vaak niet eens op. Laat mijn PC dus maar een paar uur meer rekenen.

Een andere manier om de kwaliteit hoger te houden, is links en rechts een border van 16 pixels toevoegen. Deze worden er namelijk door nagenoeg alle (CRT) TV's weggelaten en, omdat ze een macroblock formaat (16x16) hebben wordt er door de encoder geen aandacht aan geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het heeft eigenlijk niks met het backuppen van dvd's te maken, maar hier zitten wel de experts, dus vandaar mijn vraag hier. Het viel mij zojuist weer op dat er veel DVD's zijn waarbij de onderste lijn van het beeld niet beeldvullend is. Meestal houdt de onderste beeldlijn na 1/3 of 2/3 van het beeld op. Het is volgens mij niet bij alle films zo, maar bij bijvoorbeeld Simon is dat wel zo. Ik kijk op een 4:3 TV dus dan zie je zoiets natuurlijk eerder. Maar ik vraag mij echt af hoe dat nu kan. Dat gaat toch nergens over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Vreemd, het is mij nog nooit opgevallen. Zelfs niet terwijl ik meestal ook op 4:3 kijk. Doet-ie dat ook als je op je PC kijkt? Of via een andere (volledig) digitale weg? DVD's zijn digitaal en werken dus met digitale MPEG data wat is opgebouwd uit pixels. Hoewel deze niet allemaal op het (analoge) beeldscherm terecht komen, door overscan, worden ze wel gewoon gecodeerd. Als dit wel zo is, heeft de encoder een fout gemaakt.
Ik denk dat dit niet het geval is, dan zou er namelijk eerder een hele rij pixels wegvallen. Tevens is een analoog PAL-signaal 625 lijnen terwijl een digitaal signaal op een PAL-DVD 576 pixels hoog is.Hoe deze zich werkelijk tot elkaar verhouden, is een vrij ingewikkeld verhaal, maar je kunt je voorstellen dat je of een (deel van een) lijn, of een (deel van een) rij pixels kwijt bent. Alleen het eerste geval zal je duidelijk op een analoge televisie zien.
De kans is dus groter dat er iets "fout" gaat bij het omzetten naar een analoog signaal of de overdracht ervan. Dit kan je alleen uitsluiten door eens digitaal te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

hmm

ik heb hier nu een dvd die ik wel backuppen, zowel dvdshrink als alchohol 120% weigeren hem te lezen (dvdshrink loopt gewoon lekker vast, en alchohol geeft 1 of andere fout op 10 % ofzo).
Ik pobeer nu dvd-decryptor.. maar ik vroeg me af of dit weer iets "nieuws" is! (vroeger deed ik alles met dvd shrink en dat ging prima!)

edit: en ook dvddecryptor houdt er mee op met een I/O error..

nu ga ik toch echt aan m'n drive twijfelen. maar die deed het altijd prima |:(

edit2:

net met een zelf gebrande dvd getest, en ook daar krijg ik een error. Dus ik denk dat m'n drive/kabel beetje kapot is ofzo :(
Anoniem: 39835 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:23:
Hey, ik heb nu al een paar keer een dvd gehad die ik wilde rippen, waarbij zowel dvd decrypter als dvd shrink blijven hangen op 23 %. Het lijkt op een nieuwe beveiliging, maar ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Ik ga nog een keer anydvd proberen, of die er wellicht wel mee om kan gaan. Iemand van jullie hier ervaring mee. Ik heb geprobeerd in drie verschillende dvd spelers te rippen, bij allemaal stopt ie op 23 %. Dit zijn geen krassen of whatever. Des te meer omdat het iedere keer op 23 % is. Verschillende dvd's die op het zelfde moment stoppen/blijven hangen. Ik heb ook nog geprobeerd om decrypter op ignore read errors te zetten, maar dan blijft ie nog steeds hangen. Een voorbeeld van zo'n dvd is "The Forgotten". Iemand een oplossing hiervoor?! k had laatst ook een dvd van Al di Meola waarbij ik in dvd shrink de eerste minuten weg moest knippen, omdat de dvd speler anders ging trippen. (gewoon loze bestanden leek het wel, want ik miste verder niks van het concert)
het lijkt overgens wel heel erg veel hier op.. ik heb ook gelezen hoe jij het opgelost hebt, maar de helft van die programma's heb ik nog nooit van gehoord.. kan iemand mij misschien uitleggen wat ik kan proberen?

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 19-07-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Om welke film gaat het ? er zijn nu films die een nieuwe encryptie hebben op hun dvd's waardoor het moeilijker is om te kopieren (dvd decrypter is al gestopt en daar komen geen nieuwe versies meer van helaas) Een goeie alternatief is DVDFab Decrypter , download hem hier: http://www.dvdidle.com/nl/free.htm suc6 :)

DVDFab Decrypter verwijderd PUO's (prohibeted user operations) een techniek van Sony geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Possible op 19-07-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 06:23

Mon

Is er misschien ook iemand die zijn ervaringen met tools voor alternatieve (linux in dit geval) besturingssystemen kan delen?
Na de topicstart gelezen te hebben begrijp ik al aardig wat van het hele backup gebeuren, maar helaas zijn de populairste backup-tools alleen voor windows beschikbaar.

Ik heb bijvoorbeeld met K3B eens een backup proberen te maken van een Coldplay DVD. Het was een DL en aangezien ik er verder geen kennis van had/heb heb ik het gewoon met een dure DVD-R DL proberen te kopieren wat totaal mislukt is. Zonde van de 7,50E natuurlijk.

Er bestaan wel wat enge commandline tools (ben ik op zich niet vies van) maar wat hulp zou niet gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Possible schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:21:
Om welke film gaat het ? er zijn nu films die een nieuwe encryptie hebben op hun dvd's waardoor het moeilijker is om te kopieren (dvd decrypter is al gestopt en daar komen geen nieuwe versies meer van helaas) Een goeie alternatief is DVDFab Decrypter , download hem hier: http://www.dvdidle.com/nl/free.htm suc6 :)
Op dit moment inderdaad dé decrypter die door alles heen lijkt te komen. Het nadeel is dat er maar een optie is, en dat is starten. Er is dus niets in te stellen. Hierdoor treden er wel eens wat compatibiliteit problemen op. Het is dus misschien niet onverstandig er daarna direct weer een image van te maken en die te mounten om zo op de "reguliere manier" te rippen. Ook kan je DVD43 eens proberen. De makers van dit AnyDVD achtige programma hebben namelijk hun broncode aan DVDIdle verkocht. Deze heeft hier DVDFab Dec op gebaseerd.
DVDFab Decrypter verwijderd PUO's (prohibeted user operations) een techniek van Sony geloof ik.
PUO's zijn de verboden commando's op een DVD. Deze bepalen dus dat je bijv. Brein waarschuwingen niet kan overslaan. Alles behalve een kopieerbeveiliging dus; enkel een paar restricties. De beveiliging die je bedoeld is ARccOS. Deze is inderdaad van Sony, maar wordt nog nauwelijks gebruikt in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat over de film steam boy (anime).. redelijk nieuw.. ik ga wel even dvdfab proberen!
Kan ik em dan eerst rippen daar iso (zonder beveiliging) en deze dan mounten en met dvdshrink bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Volgens mij ript DVDFab Dec de DVD naar losse bestanden. Hier kan je met ImgTool Classic een ISO-image van maken. Deze mount je dan.
_Mon_ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:17:
Is er misschien ook iemand die zijn ervaringen met tools voor alternatieve (linux in dit geval) besturingssystemen kan delen?
Delen, nee. Wel lijkt DVDDecrypter erg goed te werken onder wine. Hiermee heb je alleen nog maar het rippen. Volledig pakket, voor nagenoeg alle video conversies is dvd::rip. Deze kan naast rippen ook coderen naar zowel MPEG als formaten als XviD (AVI-containers). Ik heb geen ervaring met videoverwerking onder Linux, dus je zal het met de documentatie op de site (en wat je verder op internet vind) moeten doen.
Ik heb bijvoorbeeld met K3B eens een backup proberen te maken van een Coldplay DVD. Het was een DL en aangezien ik er verder geen kennis van had/heb heb ik het gewoon met een dure DVD-R DL proberen te kopieren wat totaal mislukt is. Zonde van de 7,50E natuurlijk.
K3B kan waarschijnlijk de beveiligingen niet van de DVD af krijgen. Je zal dus DVDDec onder Wine kunne gebruiken, maar ook dvd::rip kan dus rippen.
Er bestaan wel wat enge commandline tools (ben ik op zich niet vies van) maar wat hulp zou niet gek zijn.
Een voorbeeld van een volledig pakket met command-line tools is MJPEG-Tools. Deze hebben (helaas) de overstap gemaakt van Windows naar Linux. Op de website kan je van iedere afzonderlijke tool wel een manual vinden.

Ik vind het trouwens ook bedroeven wat er voor Linux aan video verwerkings (voor het maken van DVD's, SVCD's en AVI's) software is. Dat is voor mij nog een reden om niet echt de overstap te maken (van Windows). Het begint nu eindelijk een beetje te komen. Zodra ik Linux draai, zal ik me zeker inzetten wat (meer) guides het internet op te krijgen...

[ Voor 10% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-07-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:21:

Toch even heel erg bedankt! _/-\o_ so far so good.. ik heb em naar m'n HDD kunnen kopieren en naar iso kunnen omzetten.. nu is DVD-shrink er braaf mee bezig!
wat een vieze beveiliging.. dacht bijna dat het aan m'n dvd-drive lag :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 19-07-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:31:
[...]
[...]
. Deze is inderdaad van Sony, maar wordt nog nauwelijks gebruikt in Europa.
ja deze bedoelde ik idd :) maar volgens mij zijn er al verschillende dvd's hier in Europa en in Nederland die deze beveilging hebben (The Forgotten bijvb) maar ja deze ''encrytpie'' methode is alweer gekraakt dus veel zin heeft het niet gehad. Mischien dat we binnenkort de nieuwe beveiliging van Macrovision kunnen verwachten genaamd RipGuard: nieuws: Macrovision komt met nieuwe dvd-kopieerbeveiliging

Ikzelf ben benieuwd hoe snel deze weer word gekraakt :)
Toch even heel erg bedankt! _/-\o_ so far so good.. ik heb em naar m'n HDD kunnen kopieren en naar iso kunnen omzetten.. nu is DVD-shrink er braaf mee bezig!
wat een vieze beveiliging.. dacht bijna dat het aan m'n dvd-drive lag
Geen probleem :)

[ Voor 19% gewijzigd door Possible op 19-07-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54

job

Oscar Mopperkont schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:59:
Het heeft eigenlijk niks met het backuppen van dvd's te maken, maar hier zitten wel de experts, dus vandaar mijn vraag hier. Het viel mij zojuist weer op dat er veel DVD's zijn waarbij de onderste lijn van het beeld niet beeldvullend is. Meestal houdt de onderste beeldlijn na 1/3 of 2/3 van het beeld op. Het is volgens mij niet bij alle films zo, maar bij bijvoorbeeld Simon is dat wel zo. Ik kijk op een 4:3 TV dus dan zie je zoiets natuurlijk eerder. Maar ik vraag mij echt af hoe dat nu kan. Dat gaat toch nergens over?
Is mij inderdaad ook redelijk vaak op gevallen.
Dit zie ik vooral bij disney films die een 4:3 verhouding hebben (emperor's new groove bijvoorbeeld).
Van de bovenste en onderste beeldlijn missen er dan een aantal pixels.
Het betreft hier dan geperste van de videotheek gehuurde dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik vindt clonedvd een erg fijn programma. Hij zet duallayerdvd's moeiteloos op een singlelayer schijfje. Je hoeft verder niks te doen. hoe minder talen en ondertitels je aanvinkt, des te beter de kwaliteit. Hij pas alles automatisch aan. Een complete dvd backuppen duurt bij mij ongeveer 15 min.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zydell schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:33:
Ik gebruik deze guide en dat gaat op zich prima behalve de laatste stap, voordat ik ifoupdate doe en ik de dvd afspeel dan staan alle chapters goed, maar na de ifoupdate beginnen de hoofdstukken te vroeg... heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of is het toevallig mogelijk om na de update de begintijden van de hoofdstukken weer te editten? want ik kom er niet echt uit :( ik heb in DVD-Lab PRO de goede tijden ingevoegd en zelfs als ik met frames werk krijg ik dit...
Dan doe je blijkaar toch iets fout bij ifoupdate. Zorg je er wel voor dat de GOEIE .vob files geupdate worden ? het kan zo zijn dat je ook nog de vob files moet renamen naar de orginele dvd. Ik zelf heb het probleem wel eens gehad dat ik de verkeerde vob files had geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 06:23

Mon

DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:52:
Volgens mij ript DVDFab Dec de DVD naar losse bestanden. Hier kan je met ImgTool Classic een ISO-image van maken. Deze mount je dan.

[...]
Delen, nee. Wel lijkt DVDDecrypter erg goed te werken onder wine. Hiermee heb je alleen nog maar het rippen. Volledig pakket, voor nagenoeg alle video conversies is dvd::rip. Deze kan naast rippen ook coderen naar zowel MPEG als formaten als XviD (AVI-containers). Ik heb geen ervaring met videoverwerking onder Linux, dus je zal het met de documentatie op de site (en wat je verder op internet vind) moeten doen.
Ik heb met de meeste windows applicaties niet veel goede ervaringen gehad via wine. Maar DVDDecrypter werkt inderdaad perfect. Ook DVDShrink lijkt goed te werken. Ik probeer vandaag mn eerste DVD te backuppen. Hopelijk gaat alles goed.
[...]
K3B kan waarschijnlijk de beveiligingen niet van de DVD af krijgen. Je zal dus DVDDec onder Wine kunne gebruiken, maar ook dvd::rip kan dus rippen.
Dit zou goed kunnen. Toen ik die gekopieerde DVD probeerde af te spelen kreeg ik een of andere foutmelding en het beeld was "distorted". K3B is dus iig niet geschikt. dvd::rip lijkt moeilijk te installeren te zijn op Ubuntu, ik zal dvd::rip en mjpeg tools later nog eens proberen.
Ik vind het trouwens ook bedroeven wat er voor Linux aan video verwerkings (voor het maken van DVD's, SVCD's en AVI's) software is. Dat is voor mij nog een reden om niet echt de overstap te maken (van Windows). Het begint nu eindelijk een beetje te komen. Zodra ik Linux draai, zal ik me zeker inzetten wat (meer) guides het internet op te krijgen...
Daar heb je gelijk aan. Sowieso is Windows het grote kopieer en warez platform. Toch lijken DVD Decrypter en Shrink beide zeer goed te werken op Ubuntu. Als dit het enige is wat je tegenhoud zou ik zeggen, neem de gok eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb nog een paar dingen lopen die ik onder Windows moet doen. Dat moet dus nog even af. Daarnaast wil ik sowieso gebruik maken van een encoder. Transcoden doe ik niet aan, aangezien ik de extra's wil bewaren. Ook wil ik het handmatig kunnen gebruiken, om mijn eigen dingen te kunnen maken (vanuit AVI bestanden). De enige serieuze optie die ik er tot nu toe voor heb gezien is FFmpeg. Hier is QuEnc ook op gebaseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb een korte vraag. Met bavaria dvd rebuilder heb ik een dvd met 3 pass CCE omgezet.
Na encoden is de dvd nog steeds te groot, wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De image die je nu hebt zou ik snel verkleinen met DVDShrink. Veel extra compressie is er waarschijnlijk niet meer nodig, dus verschil zal je niet zien en je bespaard je het lange wachten.
Voor de volgende back-ups raad ik je de originele DVD-ReBuilder aan. Deze is ook te krijgen in een installer met alle benodigdheden, maar wordt vaker geüpdate en beter ondersteund. Volgens mij zit in het pakje van Bavaria niet eens de laatste versie (0.93) van DVD-RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

W00fer schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:28:
Ik heb een korte vraag. Met bavaria dvd rebuilder heb ik een dvd met 3 pass CCE omgezet.
Na encoden is de dvd nog steeds te groot, wat nu ?
CCE heeft soms wat (kleine) probleempjes om de juiste grootte te bepalen. Meestal jaag ik er dan dvd-shrink overheen omdat het toch altijd een kleine afwijking is zodat je qua kwalitiet niet echt meer iets inlevert. Wel zet ik dan altijd de juiste default voor het geluid en de ondertiteling.

edit:
Shit, DeeD2k2 is me net voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 53610 op 26-07-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Wie helpt mij?

Met DVD Decrypter rip ik de gehele DVD naar mijn harde schijf waarna ik met Instantcopy 8 aangeef wat ik op mij DVD wil fikken (alleen de hoofdfilm). Vervolgens gaat instantcopy aan de gang om de boel op DVD te zetten. Na een tijdje zegt 'ie dat het brandproces succesvol is afgerond, maar de DVD is nergens af te spelen, ook niet op de PC zelf. In instantcopy staat alles op automatisch. Ik heb enigszins het idee dat de de dvd niet finaliseerd.
Overigens gebruik ik instancopy al enkele jaren met volle tevredenheid. Dit probleem treed pas sinds een paar dagen op en heeft mij al 4 DVD's gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Is dat met steeds dezelfde film of heb je ook andere films geprobeerd te backuppen? Verder raad ik je het gebruik van een DVD-RW aan tot je het probleem getackeld hebt ;) Dat kan je aardig wat kosten schelen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
yep, met alle films (heb 2 disney's geprobeerd)

Is wel een idee om het eens met -r te proberen, moet ik alleen nog ff gaan kopen.

Vanmorgen heb een .iso gemaakt van hetgeen op de dvd-kopie staat. Als ik vanavond thuis kom 'ns kijken of ik daar een werkende dvd van kan fikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Heufje op 28-07-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Waarom heet het eigenlijks ''bavaria'' editie van dvd rebuilder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Ben mijn eerste ACrrOS beveiligde schijfje tegen gekomen namelijk: Vet Hard
(film is niet de moeite trouwens)

Maar DVD Decrypter 3.5.4.0 had er geen problemen mee :)

(itt AnyDVD, doe er juist mee om zou moeten kunnen gaan maar alleen foutmeldingen gaf :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Possible schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:53:
Waarom heet het eigenlijks ''bavaria'' editie van dvd rebuilder
Omdat "Bavaria" die installer heeft samengesteld. Wie dat is, zou ik niet weten. Misschien wel de zelfde als de gelijknamige, Nederlandse DVD-releasegroup...
Eigenlijk is dat ook niet zo interessant. Veel belangrijker is dat de samenstelling veel problemen lijkt te geven en dus beter vermeden kan worden. Wil je alles in een keer, dan kan je beter Lazco2nd's of DVD-ReBuiler's eigen installer nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-08-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84156

Heb een probleem met mijn backup. Nadat ik hem in dvd rebuilder 0.93 met cce heb gecomprimeerd, geeft Nero een foutmelding "DVD video files reallocation failed. The resulting DVD might be unplayable"
In de log staat dan het volgende.

18:28:12 #1 Phase 112 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
DVD-Video files reallocation started

18:28:12 #2 DVDREALLOC -22 File DVDVideoCompilation.cpp, Line 1183
File 'VIDEO_TS.VOB' is not referenced and should not be present

18:28:12 #3 Phase 115 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
DVD-Video files reallocation failed

Heb op google iets gelezen over IfoEdit, maar zou niet weten hoe dat prog mij hiermee kan helpen.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Het kan met Ifoedit volgens mij nooit kwaad om Get VTS sectors los te laten op je DVD files.
Open--> Browse naar je VIDEO_TS.IFO--> Get VTS sectors--> Save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bavaria is een bekende Nederlandse gast op Usenet. Hij encodeerd zelf ook heel veel dvd's en heeft daarom deze programma set gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84156

Bij IfoEdit geeft ie aan dat hij een paar dingen wijzigd. Daarna krijg ik bij Nero de volgende foutmelding:
Violation against DVD specification detected

Thx anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
W00fer schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:50:
Bavaria is een bekende Nederlandse gast op Usenet. Hij encodeerd zelf ook heel veel dvd's en heeft daarom deze programma set gemaakt.
Waarschijnlijk gaat het om de NL release groep, dus wel meer als 1 persoon denk ik :)
Bij IfoEdit geeft ie aan dat hij een paar dingen wijzigd. Daarna krijg ik bij Nero de volgende foutmelding:
Violation against DVD specification detected

Thx anyway ;)
Wat je ook nog kan doen , is dat de de .vob files in IFOedit laat, en dan nieuwe .bup , .ifo bestanden laat maken, en dan met Ifo update het menu er weer bij toevoegd

[ Voor 36% gewijzigd door Possible op 07-08-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
dubbel post :X

[ Voor 97% gewijzigd door Possible op 07-08-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje. ik heb al een aantal films ge met dvd-rebuilder i.c.m. CCE ge encode, maar ik heb al twee keer de film alexander geprobeerd... in de log file staat dat alles goed is gegaan. op de onderste regel staat dat ie er ook ongeveer 6 uur mee bezig is geweest. maar in de final output map staat ie helemaal niet. wel heb ik nog een werk map over met allerlei vage bestanden erin (bij elkaar iets van 3 gig ofzo)
weet iemand wat dit kan zijn? de instellingen moeten goed zijn goed in dvd-rebuilder. ook heb ik genoeg schrijfruimte...

dit is mijn log:

[23:24:07] One Click encoding activated...
-----------------
[23:24:07] Phase I, PREPARATION started.
- VTS_01: 32.100 sectors.
-- Scanning and writing .D2V file
-- Processed 2.010 frames.
-- Building .AVS and .ECL files
- VTS_03: 34.131 sectors.
-- Processed 2.597 frames.
- VTS_04: 56.700 sectors.
-- Processed 3.474 frames.
- VTS_05: 64.038 sectors.
-- Processed 4.023 frames.
- VTS_06: 28.232 sectors.
-- Processed 2.180 frames.
- VTS_08: 3.567.425 sectors.
-- Processed 252.645 frames.
- Reduction Level for DVD-5: 48,7%
- Overall Bitrate : 2.119Kbs
- Space for Video : 2.761.404KB
- HIGH/LOW/AVERAGE Cell Bitrates: 3.344/1.410/2.119 Kbs
[23:27:36] Phase I, PREPARATION completed in 3 minutes.
[23:27:36] Phase II ENCODING started
- Creating M2V for VTS_01 segment 0
- Creating M2V for VTS_01 segment 1
- Creating M2V for VTS_03 segment 0
- Creating M2V for VTS_04 segment 0
- Creating M2V for VTS_04 segment 1
- Creating M2V for VTS_04 segment 2
- Creating M2V for VTS_05 segment 0
- Creating M2V for VTS_06 segment 0
- Creating M2V for VTS_08 segment 0
- Creating M2V for VTS_08 segment 1
- Creating M2V for VTS_08 segment 2
- Creating M2V for VTS_08 segment 3
- Creating M2V for VTS_08 segment 4
- Creating M2V for VTS_08 segment 5
- Creating M2V for VTS_08 segment 6
- Creating M2V for VTS_08 segment 7
- Creating M2V for VTS_08 segment 8
- Creating M2V for VTS_08 segment 9
- Creating M2V for VTS_08 segment 10
- Creating M2V for VTS_08 segment 11
- Creating M2V for VTS_08 segment 12
- Creating M2V for VTS_08 segment 13
- Creating M2V for VTS_08 segment 14
- Creating M2V for VTS_08 segment 15
- Creating M2V for VTS_08 segment 16
- Creating M2V for VTS_08 segment 17
- Creating M2V for VTS_08 segment 18
- Creating M2V for VTS_08 segment 19
[05:32:48] Phase II ENCODING completed in 365 minutes.

[ Voor 72% gewijzigd door jos_zwa op 16-08-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Welke versie gebruik je ? als je 0.93a gebruikt, moet je op de knop rebuild drukken, dan author hij de Output files weer in dvd bestanden (.vob .ifo .bup etc)

Tevens: zie ik dat je een Overall Bitrate hebt van : 2.119Kbs, dit is natuurlijk behoorlijk laag (SVCD / DIVX kwaliteit ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Possible schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:23:
Welke versie gebruik je ? als je 0.93a gebruikt, moet je op de knop rebuild drukken, dan author hij de Output files weer in dvd bestanden (.vob .ifo .bup etc)

Tevens: zie ik dat je een Overall Bitrate hebt van : 2.119Kbs, dit is natuurlijk behoorlijk laag (SVCD / DIVX kwaliteit ) :)
ik gebruik 0.86.. en daarvoor hoefde ik niet op die knop te drukken. hij deed alles in 1 keer. en misschien is die 2.119Kbs wel omdat de film bijna 3 uur lang is en ik het DTS en het 5.1 spoor erop wil houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
jos_zwa schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:57:
ik gebruik 0.86.. en daarvoor hoefde ik niet op die knop te drukken. hij deed alles in 1 keer. en misschien is die 2.119Kbs wel omdat de film bijna 3 uur lang is en ik het DTS en het 5.1 spoor erop wil houden...
Probeer inderdaad de laatste versie eens, dat wil vaal wel helpen. De software is door een liefhebber gemaakt, updates hebben dus altijd een reden. Het kan daarom nooit kwaad om bij dergelijke software altijd de laatste versie te gebruiken.
Possible schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:23:Tevens: zie ik dat je een Overall Bitrate hebt van : 2.119Kbs, dit is natuurlijk behoorlijk laag (SVCD / DIVX kwaliteit ) :)
Het is laag, maar met een goede encoder (zoals CCE of HC) is het heel goed te doen. Helemaal als je een beetje met de Quantizer characteristics speelt...
Ik mag trouwens hopen dat deze DVD de kwaliteit van een DivX/XviD krijgt. Zo'n bitrate is namelijk vrij hoog een compressie methode die gemaak is voor hoge compressie. Als de bron gelijk is, zal een back-up naar DivX er hoogstwaarschijnlijk beter uit zien dan een back-up naar Single Layer DVD. Een back-up naar SVCD zal er nog waarschijnlijk minder uit zien doordat de horizontale resolutie 1/3 kleiner is (dan die van DVD).

• Possible
Heeft er iemand mischien ervaring met de PRO versie van DVDrebuilder ? Ik wil hem gaan kopen maar het schijnt dat je dan een paypal account moet hebben, en ik heb geen idee hoe dat in zijn werking gaat (Heb geen CC ) je kan die jobs ofzo ook geld opsturen maar dat vind ik ook riskant..

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-07 10:35

Nitai

Live the life you love.

Je kan ook geld storten op je paypal account geloof ik. Werkt best makkelijk :) Vooral met Ebay e.d.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23

MeNTaL_TO

The future is not set

Possible schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:31:
Heeft er iemand mischien ervaring met de PRO versie van DVDrebuilder ? Ik wil hem gaan kopen maar het schijnt dat je dan een paypal account moet hebben, en ik heb geen idee hoe dat in zijn werking gaat (Heb geen CC ) je kan die jobs ofzo ook geld opsturen maar dat vind ik ook riskant..
Ik heb hem al een tijdje, maar ik geloof dat ik gisteren een mailtje over een nieuwe versie.
Vergeet alleen niet dat als je bij dvdreb pro ook een versie van CCE moet kopen of een van de gratis (bijgeleverde) encoders moet gebruiken.
Ik weet alleen niet wat voor kwaliteit die leveren, bovendien is CCE zowat voor een release verplicht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Anoniem: 144949

Heb net de startpost doorgelezen en daar dit linkje gevonden:
"Jazco2nd's Easy DVD-Rebuilder" linkje werkt wel, maar de pagina, waar je daar dan op terecht komt, vandaar kan je niet meer downloaden. :(
En ik dacht net dit te gebruiken om als beginneling een beetje te leren DVD-Rebuilden... Weet iemand waar ik dit (of een goed alternatief) nog kan downloaden?
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste