Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 94923
Iemand een meaktracker link, ik kan hem niet vinden
Fik je met nero? Ik had hetzelfde probleem, dus ik brand nu mijn images direct met DVD decrypter. Tot nu toe nog geen foute DVD gebrand, met nero echter wel.JanPedaal schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:00:
[...]
Mijn uiteindelijke image na backuppen is 2 MB te groot om op een DVD te branden... kan dit aan mijn instellingen liggen van DVD-RB? Of van CCE? Ik heb eigenlijk niets veranderd aan het pakket van jazco2nd, alleen een pass minder bij CCE (4 ipv 5). Is er ook een manier om de doelgrootte waar een paar posts hierboven over gesproken werd handmatig in te stellen? Als ik die 3 mb kleiner zet moet het namelijk gewoon goed gaan lijkt me...
King of Cod
Inderdaad, en Nero weigert uberhaupt te branden omdat de limiet overschreden wordt. Dan probeer ik het maar eens met DVD-decrypter.TafkaP schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:01:
Fik je met nero? Ik had hetzelfde probleem, dus ik brand nu mijn images direct met DVD decrypter. Tot nu toe nog geen foute DVD gebrand, met nero echter wel.
Maar Tijgert, er is dus kans dat met 1 pass meer de uiteindelijke output nog wat kleiner wordt? En als dat niet gaat kan ik dus CCETargetsectors aanpassen... CCE versie is 2.70 overigens.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Sommige mensen denken dat er dan meer fout kan gaan, maar als je DVD goed is dan is daar weinig kans op.
Met dat CCETarhetsectors kan je inderdaad meer van je DVD gebruiken dan standaard staat ingesteld door RB, maar dan heb je ook wat meer passes nodig om op die grootte zo nauwkeurig mogelijk uit te komen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
deze melding krijg je inderdaad met de nieuwe versie van DVDdecrypter, je kan gewoon negeren... het is niet zo netjes en ik zal deze week een nieuwe versie maken waarbij deze melding vanzelf verdwijnt.C00P schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:45:
Krijg deze foutmelding als ik DVD Decrypter van Jazco2nd installeer :
An Instance of DVD Decrypter is still running.
You will not be able to install over the top of that version untill you close it.
If you are installing to a different folder, you can ignore this warning, sorry to have troubled you.
Ik kan negeren en dan installeert hij alles wel denk ik, is dat oke zo ?
Als ik dan een DVD ISO wil rippen van 7 gig doet hijdat wel (en heel erg snel) maar het resultaat is 6.91GB ? dit krijg ik nooit op een single layer dvd, doe ik iets fout, of moet ik bij instellingen iets veranderen ?
Maar je kan het dus gewoon negeren! Er zal verder niks mis gaan.
Ooh ik zie dat er direct na de release van DVD Decrypter alweer een nieuwe versie is gekomen...
Ik zal bij de nieuwe versie van het Easy pakket een zeer beknopte handleiding (aan het eind) toevoegen waaruit duidelijk moet zijn dat DVDdecrypter de 1e stap is (rippen naar schijf) en DVD-Rebuilder de 2e stap.
Voor zover ik weet zijn er bij Decrypter geen instellingen die veranderd moeten worden.
En ik dacht dat 2.70 niet werkte met DVD-Rebuilder, vandaar dat ik de meest recente 2.67 erin had zitten... maar nu hoor ik dat 2.70 wel werkt met dvdrebuilder. Zal kijken of de SP hiervan goed te vinden is en CCE updaten.
Voordeel is dat eclCCE niet meer nodig is met 2.70. dus als je 2.70 gaat gebruiken moet je DVD-rebuilder dit wel even laten weten.
Ik heb nog nooit probleem gehad dat de uiteindelijke image te groot was! Misschien dat dit probleem bij 4 passes (ingesteld op 5 dus) niet of nauwelijks optreed en bij 3 passes wel...
bij 3 passes is het dus wijs om "targetsectors...." aan te passen...
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 29-03-2005 14:06 ]
Ik probeer ff met 5 passes, kijken of dat de truuk doet.Jazco2nd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:00:
Ik heb nog nooit probleem gehad dat de uiteindelijke image te groot was! Misschien dat dit probleem bij 4 passes (ingesteld op 5 dus) niet of nauwelijks optreed en bij 3 passes wel...
bij 3 passes is het dus wijs om "targetsectors...." aan te passen...
Pfffff, na 5.5 uur pas op 70%
[ Voor 7% gewijzigd door JanPedaal op 30-03-2005 00:39 . Reden: DUURT LANG!!!! ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
ondanks dat ik dat pakketje maak... moet ik eerlijk zijn... heb tot nu toe alleen nog maar 1 Bollymovie en 2 LOTR films gekopieerd... duurt inderdaad erg erg lang!
Easy DVD-Rebuilder Installer 04/05
zie hier voor het changelog en download.
Met dit pakket wordt alles wat je nodig hebt automatisch geinstalleerd en ingesteld. Je hoeft dus alleen maar te rippen (1 klik) en dvd-rebuilder te draaien (1 klik).
[ Voor 59% gewijzigd door Jazco2nd op 30-03-2005 04:26 ]
Niks is voor niks, het kost tijd, maar je krijgt er een veel beter kwaliteit encode voor terug.
Niemand die meuktracker gebruikt?Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
Ik vond DVD-ReBuilder in de Tweakers.net meuktracker hier maar die lijkt me niet de goede.
Iemand een meaktracker link, ik kan hem niet vinden
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
met 4 passes: iso = 4.592.244 kb groot,
met 5 passes: iso = 4.550.420 kb groot.
[Hollandsche zeurmodus] ... nu is 'ie weer veel te klein
Heb dus uiteindelijk de CCETargetSectors niet hoeven veranderen.
je bedoelt toch zeker met 3passes... en met 4 passes....?
Vergeet niet, als je in RB 4 instelt, doet CCE dus 3 passes.
In elk geval is dus wel beetje bewezen dat je meer kans hebt op 'te groot' bij minder dan 4 passes...
Zowel in bitverdeling (en dus kwaliteit) als uiteindelijke grootte.
Een paar MB te veel is best frustrerend na 12+ uur encoden
Daarom heb ik het ook altijd over 3 à 4 passes gehad. Na 3 passes heb je de beste kwaliteit namelijk al gehaald. Meer levert geen zichtbare verbeteringen op. Maar als het niet past, heb je nog één extra nodig. Bij mij zijn 3 passes overigens nog nooit te weinig geweest.
Ik hoop dat men doorheeft dat hier heft voordeel ligt van het bewaren van de *.ecl bestanden. Als je deze opent met CCE, kan je handmatig die extra pass toevoegen. Geef enkel op dat CCE een oud *.vaf bestand moet gebruiken en stel hem in op één pass. 4 passes hoeven immers niet non stop...
Ik weet trouwens niet of dit in de one click mode ook werkt.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
zou het niet geweldig zijn als je dus standaard 3 passes uitvoert en als het proces klaar is wordt gecontroleerd of dit op een DVDr past. Is dit niet het geval dan wordt CCE gestart om nog een 4e pass uit te voeren, vervolgens wordt de laatste stappen (alles aan 1 plakken) uitgevoerd.
Misschien maar eens een maar P&W mensen lief aankijken.
Ehm...Jazco2nd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:12:
ok nu begrijp ik het niet meer..
je bedoelt toch zeker met 3passes... en met 4 passes....?
Vergeet niet, als je in RB 4 instelt, doet CCE dus 3 passes.
In elk geval is dus wel beetje bewezen dat je meer kans hebt op 'te groot' bij minder dan 4 passes...
Die trial versie van CCE geeft trouwens een mooi CCE-logo op je scherm over de volledige lengte van je film

Je hebt een DVD waarvan je alleen de hoofdfilm wilt backup-pen.
Middels DVD Shrink (met No Compression) rip je de hoofdfilm naar je harde schijf.
Deze is nu 6GB en wil je op een DVD±4.5GB kwijt met behulp van CCE re-encoding.
Zou je deze laatste stap met DVD2DVD-R of met DVD-RB doen.
Beargumenteer je antwoord
Anoniem: 105945
Ik weet niet aan wie de vraag is gericht, maar ik zal je mijn mening geven zonder dat ik beweer dat deze goed of het beste is.Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:20:
Ok, stel je voor:
Middels DVD Shrink (met No Compression) rip je de hoofdfilm naar je harde schijf.
Als je alleen geïnteresseerd bent in de hoofdfilm zou ik DVD2DVDR gebruiken, omdat DVDRebuilder eigenlijk is gemaakt om de hele dvd te backuppen. Aangezien jij alleen de hoofdfilm wilt lijkt me dit de beste oplossing.
Ik geef niets om menu's of exta's en doe het meestal op de volgende manier omdat ik de movie kwaliteit het belangrijkste vind.
Ik maak met DvdDecrypter een ISO bestand van de hele dvd en maak met DVD2DVDR een backup.
In DVD2DVDR kies ik de gewenste soundstream en ondertiteling, en voor mij werkt dit perfect.
DVD2DVDR is langzaam, maar de kwaliteit is zeer goed.
Aangezien DVD2DVDR ook CCE encoder gebruikt zou ik niet weten wat nou het voordeel van DVD Rebuilder boven DVD2DVDR zou zijn als je alleen de move wilt backuppen.
Je geeft de voorkeur aan DVD2DVD-R, maar deze support niet de nieuwste CCE encoders, die naar verluit sneller zouden zijn.
Daar bij stilgestaan?
Anoniem: 105945
En ja, bij DVD2DVDR 1.8.4 wordt alleen de oude versie van CCE ondersteund. Ik heb zelf nog geen vergelijking gedaan. Als snelheid voor jou belangrjik is, zou je misschien eens allebei kunnen proberen om te zien wat het resultaat is.
Ik heb DVD Rebuilder wel geïnstalleerd, maar nog niet gebruikt, ik ga het wel doen maar weet alleen nog niet wanneer. Maar tot nu toe speelde snelheid voor mij niet zo'n belangrijke rol, meer kwaliteit en dat het werkt en makkelijk is. Dus ben ik eigenlijk snel geneigd om voor DVD2DVDR te kiezen.
Maar je zult misschien best gelijk hebben dat DVD rebuilder met de ondersteuning van de nieuwere CCE encoder sneller zal zijn.
Als ik lui ben dan rip ik heel de dvd met decrypter en dan de re-author mode (movieonly) shrinken met dvdshrinken. (wel met extra scan en de andere optie (waarvan ik de naam steeds vergeet) wel aanzetten.Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:20:
Ok, stel je voor:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik zou het totaal anders aanpakken. Sla, ten eerste, het gebruik van DVDShrink over en rip je DVD met DVDDec. in de IFO mode. De hoofdfilm wordt dan automatisch geselecteerd. Dan ga je naar het tapje Stream Processing en zet je het aan. Selecteer nu de kanalen die je wilt hebben en zorg dat die op Demux staan. De ondertitels kan je nu overslaan. Zorg er wel voor dat bij de Settings voor de IFO mode het volgende aan staat.

Nu kan je, handmatig, de DVD met CCE recoden. Dit kan je doen met, normale, multipass maar het beste resultaat haal je door de Robshot methode te gebruiken. Het lijkt of het veel werk is, maar als je eerst de bitrate verhoogd totdat het op een DVD zal passen, hoef je verder vaak niets te doen. Een stap ertussenin, is de RoBa methode.
Nu moet je alleen de DVD nog in elkaar zetten. Hier gebruik je de Author functie van IfoEdit voor. Tijden het lezen van die guide, kom je ook de ondertitels tegen.
CCE kost geld, CCE SP kost 1350 euro en CCE Basic (max 2pass en mist nog iets) 60 euro.JanPedaal schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:51:
[...]
Ehm...RB was idd op 4 en 5 passes ingesteld, en de CCE window gaf dat ook aan. Dat was eigenlijk nog een vraag die ik had: iedereen zegt hier dat CCE 1 pass minder doet dan je met RB instelt, maar waarom geeft CCE dan wel het RB-aantal passes aan? Dus in mijn geval eerst 4 en daarna 5?
Die trial versie van CCE geeft trouwens een mooi CCE-logo op je scherm over de volledige lengte van je filmTijd om te "registreren"
In het Easy DVD-Rebuilder Installer pakketje is de 1 na nieuwste versie van CCE SP Trial toegevoegd.
Als je de link volgt zie je het precieze versienummer. En als je de kleine letters leest... begrijp je het helemaal denkik.
En over die passes... in een Engels forum lees ik ook dat het onzin is... dat jein DVDRB 1 pass meer moet aangeven... dus nu begrijp ikhet ook nietmeer... maar als CCE metje DVD bezig is en jehad DVD-RB op 4 ingesteld, zie je in het venster van CCE datie eerst 1/1 doet, daarna 1/3, 2/3, 3/3 --> 3 PASS!
Dus vandaar dat je 5 moet invullen als je 4 Pass wil...
Anoniem: 106587
Sorry voor de heel late reactie, maar euhm, ik heb het gekeken en er is maar één .ecl bestand. REBUILDER.ECL heet het dan, en ja ik kon de cbr_brate prima veranderen maar bij video_type staat er geen 4 maar 16 op... Moet ik het toch veranderen naar type 1? Of eh?DeeD2k2 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:56:
Dit komt doordat het stukje beeld erg ingewikkeld is en dus een hoge bitrate nodig heeft. Daardoor is de uitslag van een verificatie negatief. Het risico hierop wordt groter als de beschikbare bitrate lager is en als er weinig frames zijn (het filmpje kort is).
Wat je kan proberen is dit stukje met een constante bitrate te coderen. Hiertoe zoek je op bij wel bestand (Vxxxxxxxxxxxxxx.avs) het fout gaat. Dan verander je in alle *.ecl bestenden die DVD-RB voor dit project gemaakt heeft, onder het zelfde nummer (title=Vxxxxxxxxxxxxxx) video_type=4 voor video_type=1. Deze vind je ergens onderaan de lijst van dat item. Verder zorg je ervoor dat bij dat zelfde item, ergens bovenaan (boven vbr_brate_avg=), cbr_brate=6000 staat. Dit is de bitrate die gebruikt wordt. Kiest iets tussen de 4000 en de 6000.
N.B.: Dit zijn de instellingen als je CCE-SP gebruikt... Als je de basic variant hebt, kan je het project ook openen in CCE en deze met behulp van de UI aanpassen. Vergeet hem dan niet opnieuw op te slaan.
Edit: Ik heb het toch geprobeerd zonder video_type=16 te laten veranderen, ik koos voor cbr_bitrate de waarde 5000, maar heb dezelfde error gekregen... 6 uur coderen voor niks :'(!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 106587 op 05-04-2005 18:40 ]
Ikzelf ben nu wat bezig met x264. Ik denk dat ik mijn volgende film ga coderen in x264 met 5.1 AAC geluid en mp4 als container. Ook heb ik het één en ander gezien over mp4menu, dat lijk mij ook wel iets leuks. Is er iemand die hier al mee bezig is geweest?
LinuxFox, because penguins aren't even furry
je hebt het over 2 dingen, de encodervergelijking, en h.264/aac in mp4. Dit laatste daarmee krijg je geen dvdformat.. kun je dus niet spelen in een dvdspeler.
offtopic:
Overigens raad ik je aan gebruik te maken van de MKV container deze heeft voordelen tov andere containers en gebruikt minder overhead> kleine bestanden.
Ik ben zelf van plan in de toekomst mijn dvd's om te zetten naar XviD met ogg of aac in deze container. Ik wacht alleen even totdat Ogg Vorbis channel coupling voor meer dan 2 kanalen ondersteund.. Vorbis behaalt nu betere resultaten dan aac maar omdat het deze techniek mist is het niet erg geschikt voor 5.1 geluid omdat je grote bestanden krijgt.
H.264 is de opvolger van MPEG4 (voor zover ik weet!), maar of het al voldoende ontwikkeld is weet ik niet.
nog veel meer offtopic:
ik mis een "xvid/divx naar DVD; de beste manier" waar wordt uitgelegd welk programma het best/makkelijkst is om gedownloade films/series op een dvd te zetten, evt. met menu. Heb Divx2Dvd gevonden, is erg simpel maar geen superkwaliteit. Diko/Dvdlab is beter, maar betaald en ingewikkelder. Nu The FilmMachine gevonden, simpel, makkelijk (maakt zelfs automatisch menuutje!) gratis en maakt gebruik van de CCE encoder die ik al heb dankzij Dvdrebuilder
Uit die encodertest blijkt zomaar eventjes dat CCE niet de beste is! toch een beetje vreemd. Ik moet zeggen dat mijn backups met dvd-rebuilder (CCE SP dus) echt wel stukken beter uitzien dan Dvdshrink ('recode' in deze test), geen blokjes.
Misschien is dat ook het nadeel van deze test... het gaat om bewegende beelden... niet om stilstaande..? maar goed ik weet er verder niet veel van.
ben benieuwd naar de reactie van de ervaren lieden hier.
[ Voor 45% gewijzigd door Jazco2nd op 05-04-2005 15:36 ]
Ik weet dat ik het over 2 dingen heb, vandaar ook twee alinea's
Over mpeg4 gedeelte: Dit topic gaat toch over het backuppen van DVD's? Dat kan toch ook gewoon naar een mpeg4 formaat
Om even in te haken op je "offtopic"-gedeelte. Ik weet dat matroska enorm weinig overhead heeft en dat je er alles in kunt stoppen wat je wilt, maar daar gaat het mij niet helemaal om. Ik vind mp4 2 grote voordelen hebben.
1: Het ondersteund op dit moment al menu's. Voor mkv containers moet dit geloof ik nog komen.
2: Blu-ray en HD-DVD zullen allebei gebruik maken van h.264 en aac en het lijkt mij dat ze het helemaal op de MPEG-4 manier zullen doen en het hele ding in een mp4 container zullen verwachten.
Ik ben het met je eens dat ogg enorm goed is (en nog eens vrij van royalties en volledig open), maar ik ben bang dat de meeste (of alle) blu-ray en HD-DVD spelers geen vorbis, theora of flac zullen ondersteunen.
Over die encoder test: Ik was er zelf ook verbaasd om, vooral inderdaad door die recode. Hoe kan het zijn dat een transcoder het zomaar even lijkt te winnen van één van de meest gerenomeerde MPEG2 encoders. Het is ook daarom dat ik mij afvraag of er hier al mensen zijn die qenc of HC hebben geprobeerd..
Je kunt natuurlijk ook DVD2SVCD gebruiken om AVI's naar DVD om te zetten
[ Voor 7% gewijzigd door FoxMan op 05-04-2005 15:44 ]
maar uhm, mijn 2 jaar oude Liteon DVD/mpeg4 speler speelt sinds december dmv firmware update ook Ogg
Weet niemand hetAnoniem: 106587 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:15:
[...]
Sorry voor de heel late reactie, maar euhm, ik heb het gekeken en er is maar één .ecl bestand. REBUILDER.ECL heet het dan, en ja ik kon de cbr_brate prima veranderen maar bij video_type staat er geen 4 maar 16 op... Moet ik het toch veranderen naar type 1? Of eh?
Edit: Ik heb het toch geprobeerd zonder video_type=16 te laten veranderen, ik koos voor cbr_bitrate de waarde 5000, maar heb dezelfde error gekregen... 6 uur coderen voor niks :'(!
Liefst een progje wat niet de hele dvd hoeft te kopieren naar de hd.
NB, ik heb gezocht, maar niet gevonden.
Welke was dan de beste?Jazco2nd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:28:
Uit die encodertest blijkt zomaar eventjes dat CCE niet de beste is! toch een beetje vreemd. Ik moet zeggen dat mijn backups met dvd-rebuilder (CCE SP dus) echt wel stukken beter uitzien dan Dvdshrink ('recode' in deze test), geen blokjes.
Misschien is dat ook het nadeel van deze test... het gaat om bewegende beelden... niet om stilstaande..? maar goed ik weet er verder niet veel van.
ben benieuwd naar de reactie van de ervaren lieden hier.
Dit geeft echter wel aan hoe veelbelovend HC is. Een vroege beta die zo'n prestatie neerzet is niet niks! Zeker een programma om in de gaten te houden.
Voor de vervende Big3 gebruikers is het dan misschien ook leuk om BatchEncodeM2V eens te proberen. Dit programma is min of meer een vervanger voor BatchCCEWS en kan ook HC aansturen. Dit is echter een alpha versie van het programma, maar het is zeker het proberen waard. Van BatchCCEWS is overigens de broncode aan een select gezelschap vrijgegeven. Hieronder bevinden zich D3s7 en Trahald de makers van respectievelijk ScenAid en BatchEncodeM2V. Na een lange stilte rond het programma, is er dus weer iets om naar uit te kijken. (Beide staan namelijk open voor intergratie/combinatie van de programma's.)
Om het volledig te kunnen integreren in het Big3 proces, kan je het beste ScenAid 1.5 public build 45 gebruiken. Dit programma kan namelijk weer overweg met BatchEncodeM2V.
Ik maak zelf gebruik van Bavaria DVD Rebuilder v1.72 en als ik op Display Versions druk dan krijg ik dit:DeeD2k2 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:09:
Welke versie van CCE gebruik je?
- Versions:
-- CCE SP Version: v2.67.0.27
-- DECODER Version: vUNKNOWN
-- AVISYNTH Version: v2.5.5.0
Ja dat kan wel, maar de CCE versie die ik dus apart moet installeren is &%$#@! duur, ga ik echt niet voor betalen...DeeD2k2 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:39:
Misschien kan je het eens proberen met de originele DVD-RB. Onlangs is nog een nieuwe versie vrijgegeven. Ik weet niet welke versie Bavaria gebruikt, maar de kans bestaat dat dit een oude is waar een aantal fouten nog niet uit zijn. Je moet nu alleen CCE en AviSynth apart installeren, maar dat zal het probleem niet zijn...
Ach ja, niet aan gedacht... Nja, iig erg bedankt... Ik ga het even proberen, laat je wel weten of 't is gelukt :)! Btw, de Basic versie kon toch max 2 passes "aan"?DeeD2k2 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:21:
Je hebt nu ook een SP versie draaien. Die kan ook, maar 2.70.x.xx is een klein beetje beter. En je kunt me niet wijsmaken dat je niet schrok van de prijs van de CCE die je hebt en wel van deze. Versie 6.27.x.xx was namelijk net zo duur!De basic versie is trouwens $58,- en doet het bijna net zo goed. Die is zeker het proberen waard.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 106587 op 15-04-2005 11:14 ]
Maar, ik heb het idee dat je wilt weten of het niet minder goed is dan 4 passes. Het antwoord is simpel: ja. Maar in heel kleine mate. De engine is namelijk het zelfde als die in de SP versie. het resultaat zal alleen wat verder van de gewenste grootte af zitten en de data is iets minder optimaal verdeeld over de volledige film lengte. Daar valt wel overheen te komen als je je bedenkt dat het ook $1900,- minder kost... Een miskoop is het zeker niet. Probeer alleen eerst QuEnc en HC eens voor je het koopt.
DVD decrypter read iso / write iso zal de sjob wel doen, maar dan moet ik erbij blijven, en de acties aanklikken. Is er ook een programma waar ik kan aangeven: Clone deze dvd?
Elby/Slysoft kunnen bij mijn weten alleen de videoTS folder clonen.
Welk programma gebruik je nu zelf dan? Heb je CCE de deur uitgedaan? En zoja, is het programma dat beter is dan CCE een freeware tool (zal wel niet, maar je weet nooit!) of wat is de volledige titel. Dan kan ik er eens naar op zoekDeeD2k2 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:17:
Waar QuEnc minder presteerde, was HC beter en andersom. Het maakt dus niet zoveel uit welke je neemt. Als je wat wil proberen zou ik toch voor de eerste gaan. Dat is puur omdat deze al in een verder stadium van de ontwikkeling is. Het is stabieler en het risico op fouten is minder.
Dit geeft echter wel aan hoe veelbelovend HC is. Een vroege beta die zo'n prestatie neerzet is niet niks! Zeker een programma om in de gaten te houden.
...

ik ben momenteel CSI - Season 2 aan het backuppen met dit programma, alleen nu is het zo dat CCE de 1e 2 epsisodes encode met een bitrate van gemiddelt 5 - 6 mbit. als CCE vervolgens met de andere 2 episodes begint word de bitrate 1,9 - 2,5 max.:? weet iemand hoe dit kan. en is het mogelijk om de bitrate gelijkwaardig te verdelen over de episodes ?
Met Season 1 was dit namelijk niet zo. daar waren de epsisodes met gelijkwaardige bitrate verdeeld...
[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 17-04-2005 15:03 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
uhm volgens mij heb jij niet door wat er gebeurd..Possible schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:01:
ik heb een vraag m.b.t DVDrebuilder
ik ben momenteel CSI - Season 2 aan het backuppen met dit programma, alleen nu is het zo dat CCE de 1e 2 epsisodes encode met een bitrate van gemiddelt 5 - 6 mbit. als CCE vervolgens met de andere 2 episodes begint word de bitrate 1,9 - 2,5 max.:? weet iemand hoe dit kan. en is het mogelijk om de bitrate gelijkwaardig te verdelen over de episodes ?
Met Season 1 was dit namelijk niet zo. daar waren de epsisodes met gelijkwaardige bitrate verdeeld...
de bitrate wordt verhoogd als dat nodig is en verlaagd als dat kan!
als jij een constante bitrate wil (CBR dus) zullen er momenten in de film zijn waar de bitrate veeeeeeeel te laag is waardoor de kwaliteit stukken minder is (bij veel kleurwisselingen/snelle beelden misschien). Omgekeerd zal er veel te veel bits worden gebruikt bij sommige stukken...
@OSCAR Mopperkont, volgens mij heb jij deze post gemist:
Heeft iemand QEnc of HC al eens goed getest? Ik heb op de forums van doom9 namelijk een vergelijking gezien tussen QEnc, HC, Recode 2 en CCE 2.67 SP en daar kwamen Qenc en HC wel enorm goed naar boven. http://pwp.netcabo.pt/onesoul/enctest.html
(...)
[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 17-04-2005 15:33 ]
En hoe komt het dan dat CCE bij de 1e 2 episodes een bitrate gebruiikt van 4-5 mbit en daarna een bitrate van 2 mbit gemiddeld. kan CCE dat niet over de episodes verdelen:?. Want de kwailiteit van episode en en 2 zijn ruim beter dan de laatste 2 .... vind het raar dat CCE dan niet een gelijkwaardige bitrate kan verdelen over de 4 episodes die op een dvd staan...Jazco2nd schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:32:
[...]
uhm volgens mij heb jij niet door wat er gebeurd..
de bitrate wordt verhoogd als dat nodig is en verlaagd als dat kan!
als jij een constante bitrate wil (CBR dus) zullen er momenten in de film zijn waar de bitrate veeeeeeeel te laag is waardoor de kwaliteit stukken minder is (bij veel kleurwisselingen/snelle beelden misschien). Omgekeerd zal er veel te veel bits worden gebruikt bij sommige stukken...
@OSCAR Mopperkont, volgens mij heb jij deze post gemist:
[...]
Bij Season 1 van CSI deed ie dat wel namelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 17-04-2005 15:44 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
nee dan weet ik het ook niet!
EDIT
ik heb eens gekeken of CCE SP 2.70.x goed beschikbaar was............
En dat is zo, dus zal het in de volgende Easy Installer zetten.
Maar nu ben ik dus met 2.70 bezig... ik wil 4 CCE passes hebben, maar zie nu in het statusvenstertje van CCE dat er 5 passes worden uitgevoerd?? hoe kan dat?
bij 2.67 was het zo dat er eerst 1/1 pass werd uitgevoerd en toen 1/4 tm 4/4.
Is dit nu hetzelfde als 2.70 1/5 tm 5/5 ?
[ Voor 69% gewijzigd door Jazco2nd op 20-04-2005 18:23 ]
Anoniem: 111493
Als ik een reactie krijg dan plaats ik mijn hele verhaal.Dus alvast bedankt als er iemand wil reageren die er verstand van heeft.
Maargoed, lukt het met de Free versie wel? En een andere DVD? Gebruik je de laatste versie?
Ik heb trouwens het idee dat je nog niet veel evaring hebt met het backuppen van DVD's, dus waarom heb je direct de Pro variant gekocht? Als je bijvoorbeeld al een One click benadering overweegt, heb je volgens mij genoeg aan een/de gratis versie. Daarbij is de betaalde versie in dit geval ook nog eens een soort van Release Candidate. (Mijn excuses als het bovenstaande onterecht is.)
[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-05-2005 00:28 ]
Easy DVD-Rebuilder Installer mei 2005
zie hier voor het changelog en download.
Met dit pakket wordt alles wat je nodig hebt automatisch geinstalleerd en ingesteld. Je hoeft dus alleen maar te rippen (1 klik) en dvd-rebuilder te draaien (1 klik).
Anoniem: 136269
Let op!! CCE SP Trail 2.70.xx.xx werkt niet met DVD Rebuilder zonder EclCCE plugin!Jazco2nd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:47:
een DVD-film is altijd een Dual-Layer DVD.
Dit maakt het onmogelijk om een DVD-film simpelweg te kopieren op een normale DVD+-R.
DVD-Rebuilder zal de film opnieuw encoden zodat het op een DVD+-R past.
Dit Easy Installer pakket installeert wat je nodig hebt om een DVDfilm te kopieren!
Easy DVD-Rebuilder (silent installer!)
Installeert:pakt daarna uit:
- DVDdecrypter
- Avisynth
Instellingen DVD-Rebuilder:
- De plugin voor Avisynth
- DVD-Rebuilder
- CCE SP 2.70.01.05 Trial
Natuurlijk kun je heel makkelijk via een P2P programma ervoor zorgen dat de CCE SP Trial ook na 30 dagen nog werkt.
- One-Click Mode
- Audio & Subtitles to remove: Alle talen behalve English en Dutch (de rest is standaard uitgevinkt).
- VBR_Passes: ingesteld op 5, zodat CCE 4 passes uitvoert.
- Quality Prec: ingesteld op 20.
Enige wat je dus hoeft te doen is op TRANSCODE drukken
Veel DVDkopieer plezier!
ChangeLog
release mei 2005: DVD-Rebuilder 0.86a, CCE SP Trial versie 2.70.01.05
release 30/03/05: DVD-Rebuilder 0.79, Decrypter 3.5.4.0 (& foutmelding fixed), handleiding, kleiner!
release 18/03/05: Quality Prec. op 24 en DVD-Decrypter 3.5.3.0.
De nieuwste EclCCE plugin v.1.81 ondersteunt CCE SP Trail maar tot versie 2.67.00.27.
Wil je een hogere versie dan CCE SP 2.67.00.27 gebruiken zorg dan voor de retail version en niet de trail. Zelfs na de crack blijft CCE SP 2.70.xx.xx gezien worden als trail maar je kunt hem wel onbeperkt gebruiken zonder logo.
Maar ik zal het even gaan testen nu...
EDIT: beste VGAfreezer volgens mij is het in orde... want kijk, ik heb de correcte TRIAL toegevoegd aan het pakket...
dit is dezelfde TRIAL die bij het pakketje zit dat je download van Emule of Edonkey
Je hoeft dus alleen nog dat andere dingetje wat ook in datzelfde pakketje zit, uit te voeren
Maar ik zal nog even testen of ecl nodig is voor rebuilder en of het dan wel werkt. Nu geen tijd ga slapen, morgenmiddag test ik het en indien nodig pas ik de Easy Installer aan, staat het morgenavond online.
[ Voor 69% gewijzigd door Jazco2nd op 05-05-2005 23:52 ]
Anoniem: 111493
Hoe kan ik dat weg krijgen
uhm... na 4 keer? waar lag het aan dat het de 1e x niet werkte?Anoniem: 111493 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 01:24:
Ik heb de easy versie gebruikt en dat werkte na 4 keer wel.Alleen staat er nu rechtsonderin in het blauw Cinema Craft Encoder en dat wil ik dus niet.
Hoe kan ik dat weg krijgen
Als de CCE encoder bezig is zie je altijd naast de klok het icoontje... alsie klaar is en cce is afgesloten (automatisch) is het icoontje weg.
EDIT jij bedoelt dat je rechtsonderin de film een CCE icoontje ziet... wel duhh... tis een TRIAL versie, dwz 30 dagen proberen met een icoontje of watermerk... en verder staan er inderdaad al errug veel hints hier... zie ook mijn reactie hierboven op VGAfreezer.
[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 07-05-2005 16:00 ]
Ik dacht dat de recenste REBUILDER met 2.70 kon werken ?
Anoniem: 53610
ECL er tussen uit halen ? Ik neem aan dat je ECLcce bedoelt die bij de vorige versie mee geiinstaleerd werd. Wel, bij het nieuwe script van EASY-DVD REBUILDER komt heel ECLcce niet mee dus ik ben heel benieuwd wat ik moet aanpassen in de settings.JanPedaal schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:46:
Voor versie 2.70 moet je ECL er tussenuit halen, CCE wordt direct aangestuurd vanuit DVD RB... Kan je zelf aangeven ergens in de settings. Ik dacht dat Jazco2nd dat zou aanpassen in zijn pakket...
Dit kan met IfoEdit. Zodra je de juiste *.IFO hebt geopend, kan je in het hoofdscherm dubbelklikken op de ondertitels en daarvan de taal veranderen.Anoniem: 53610 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:52:
Weet iemand hoe ik het label van een subtitel kan veranderen zonder de-mux, re-author, mux te hoeven doen. Ik heb dus een dvd waar de nederlandse subs op staan met als label danish. Dat wil ik dus graag veranderen naar dutch.

ECLcce zit ook niet meer in het pakket en is ook niet meer ingesteld in ReBuilder... ik heb het gisteren nog een film gekopieerd en het werkte...Romac schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:34:
Ik heb de laatste EASY DVD REBUILDER installer geprobeerd en dan krijg ik de volgende foutmelding ; REBUILDER.ECL is not a ECL for CCE SP trial version.
Ik dacht dat de recenste REBUILDER met 2.70 kon werken ?
Ik neem aan dat je de error kreeg op het moment dat het encoding proces moest beginnen en niet toen je Rebuilder startte?
[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 12-05-2005 20:41 ]
Succes er mee, ik heb met veel plezier en probleemloos met je oude script en CCE 2.67 gewerkt maar je nieuwe script heb ik met de bijgeleverde 2.70.01 trial en ook een 2.70.01 geregistreerdeJazco2nd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:35:
[...]
Dat IS ook aangepast!
maar nu begrijp ik er niks meer van... ik heb gisteren nog probleemloos een dvd gekopieerd...
ik ga het nu uitzoeken
Grappig, we werken langs elkaar. Ja, ik kreeg de melding op het moment dat de M2V files aangemaakt moesten worden.Jazco2nd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:35:
[...]
ECLcce zit ook niet meer in het pakket en is ook niet meer ingesteld in ReBuilder... ik heb het gisteren nog een film gekopieerd en het werkte...
Ik neem aan dat je de error kreeg op het moment dat het encoding proces moest beginnen en niet toen je Rebuilder startte?
Anoniem: 53610
Dat heb ik geprobeerd, maar dat slaat hij niet op. Nadat ik een nieuwe taal geselecteerd heb laat hij gewoon de oude staan.DeeD2k2 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:14:
[...]
Dit kan met IfoEdit. Zodra je de juiste *.IFO hebt geopend, kan je in het hoofdscherm dubbelklikken op de ondertitels en daarvan de taal veranderen.
Lukt het je echt niet, dan kan je ook PgcEdit eens proberen. Succes.
Op het ogenblik probeer ik een andere versie te vinden maar ik heb 2 vragen voor je ;
1 - Waarom werkt je bijgeleverde trial versie niet en geeft dat hij expired is ?
2 - Wat kan er voor oude rommel blijven staan op mijn eigen computer waardoor die eerdere CCE error komt ? Ik heb met JV16 alles geprobeerd op te ruimen.
Hoor graag van je
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb het nu op 2 computers geprobeerd en beide geven een foutmelding op CCE. Van Jaco2nd krijg ik geen reactie dus ik weet het ook niet meer. Ik houd het maar bij CCE 2.67, die werkt probleemloos.
Voor mensen die DVDRebuilder helemaal gratis willen hebben is er QuEnc die is wel iets trager maar biedt zo goed als de zelfde kwaliteit als Cinema Craft.
Meer info : http://forum.doom9.org/sh...2e512147b6&threadid=74308
Gaat de kwaliteit omhoog, is hij sneller, of heb je meer opties?
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Als versie 2.70 je niet bevalt en je wilt geen beta (want dat is 2.67 uiteindelijk), dan kan je ook nog versie 2.50 (Intel) of 2.66 (AMD) gebruiken. Ik de beeldkwaliteit zal je het in ieder geval nauwelijks terugzien...
En, zoals pinojo123 al aangeeft, kijk ook eens naar de gratis alternatieven zoals QuEnc en HC. Momenteel bijna net zo goed als CCE én voor niets!
ik wil wat kopietjes maken van dvd's. gebruikte voorheen altijd dvdshrink, maar kwaliteit is niet super.
maar vooral het gebrek aan hetvolgende:
ik wil van de originele dvd de film+menu's hebben. de extra's mogen er af. tenzij het een heel kleintje is wat niet een halve dvd in beslag neemt.
dit kan dus niet met dvdshrink.. het is OF alleen de film (excl extra's en menu's). OF alles (op 60% van de originele kwaliteit).
ik heb al eens gehoord over bavaria cce ripper? kan die hetgeen wat ik wil?
of zijn er andere opties? (het liefst ben ik natuurlijk in 4 klikken klaar, dus graag zo simpel mogelijk).
dus met dvd remake haal je de extra's weg.
dan laad je de boel in rebuilder, kan je de subs en talen selecteren, en dan is het een kwestie van dat ding uren laten rekenen?
Ik geef zelf overigens de voorkeur aan PgcEdit voor het zelfde klusje. Hoe je dat doet, heb ik 1 maart ook uitgelegd.
[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-05-2005 23:20 ]
Anoniem: 105318
Allemaal lariekoek! Er staat toch in de setup van de installer al bij dat je geen EclCCE nodig hebt voor de TRIAL van versie 2.70? Waarom zou je deze er dan 'tussenuit moet halen' zoals sommige menen te denken? De fout ligt gewoon in de options -> CCE options die fout staat. Bij de laatste trial versie (en NIET trail versie of zoiets) moet je ook de CCE options op CCE SP Trial zetten en niet op CCE SP. En dit heeft er niks mee te maken of het wel of niet cracked is. De versie is en blijft van oorsprong een trial en als je deze op CCE SP Trial zet zal ie goed werken. De file heet toch niet voor niks ccespt.exe en niet ccesp.exe? Hij werkt prima met dvd-rebuilder en EclCCE.exe heb je bij deze versie (2.70) dus niet extra nodig. De trial accepteert rechtstreekse commands van DVD-RB, dus laat dit nu duidelijk zijn voor alle mensen die hier nog vragen over hebben
Ik gebruik zelf altijd de laatste pro-versie (10 dollar gedoneerd) en het is echt de moeite waard! Je kunt nu zelfs direct een iso aanmaken en daarna automatisch met dvd-decrypter branden zodat het nu echt een one-click mode wordt. Het wordt met de dag beter en de donatie heb ik tot nog toe nog geen spijt van gehad. Ook de HC encoder en QuEnc encoder worden met de dag beter en bieden een waardig alternatief voor CCE, het zit allemaal in de installer die dvd-rb nu biedt! Lang leve jdobbs!!
Inderdaad, dit was ik dus vergeten bij de laatste release van de Easy Installer... heb het daarna wel goed gezetr. Maar paar mensen die het al gedownload hadden kregen dus een slechte ervaring.Anoniem: 105318 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:52:
De fout ligt gewoon in de options -> CCE options die fout staat. Bij de laatste trial versie (en NIET trail versie of zoiets) moet je ook de CCE options op CCE SP Trial zetten en niet op CCE SP. En dit heeft er niks mee te maken of het wel of niet cracked is. De versie is en blijft van oorsprong een trial en als je deze op CCE SP Trial zet zal ie goed werken.
Overigens raak ik steeds meer overtuigd dat CCE allang niet meer de beste is... de laatste HC encoder verslaat CCE in veel testen... (doom9 forums). Ik heb nog niet onderzocht of DVDRebuilder ook probleemloos met HC kan werken... maar zodra dit kan zal ik in de Easy Installer CCE SP 2.70.01.05 Trial Retail wel vervangen voor de gratis HC encoder denk ik. Ik wacht in elk geval wel eerst op de volgende release van de HC encoder.
Volgende release van de Easy Installer zal ook op anderstalige Windowssystemen (niet Engels of NL) de snelkoppelingen in het startmenu op de juiste plek plaatsen...
[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 24-05-2005 15:29 ]
Je bedoelt de freeware versie? Tja, die is eigenlijk niet bedoeld voor de HC encoder. Bij de Pro-versie die ik heb (jaja 10 dollar gedoneerdJazco2nd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:27:
[...]
Ik heb nog niet onderzocht of DVDRebuilder ook probleemloos met HC kan werken... maar zodra dit kan zal ik in de Easy Installer CCE SP 2.70.01.05 Trial Retail wel vervangen voor de gratis HC encoder denk ik. Ik wacht in elk geval wel eerst op de volgende release van de HC encoder.
Dus dat klopt niet, echter als ik dan eclcce ertussen doe..ondersteunt ie nog niet de nieuwste CCESP 27015.
Welke setting doe ik verkeerd?
En de easy versie kan ik nog steeds niet downloaden..
graag helpie!
thnx
zucht, er zijn nog steeds mensen die vragen stellen terwijl het antwoord enkele posts erboven staatDeGodefroi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:31:
Umm Als ik dvd rebuilder 0.91beta gebruik..de nieuwste zegt ie ecl not for working version.
Dus dat klopt niet, echter als ik dan eclcce ertussen doe..ondersteunt ie nog niet de nieuwste CCESP 27015.
Welke setting doe ik verkeerd?
En de easy versie kan ik nog steeds niet downloaden..
graag helpie!
thnx
nou sorry hoor maar ik zit met precies dezelfde vraag....Anoniem: 105318 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:03:
[...]
zucht, er zijn nog steeds mensen die vragen stellen terwijl het antwoord enkele posts erboven staat. Graag het forum ook LEZEN voordat je een VRAAG stelt, tenslotte is een forum daar ook voor bestemd
ik heb ook gisteren dat pakketje gedownload, maar hij blijft zeuren om dat ECL na een tijdje, terwijl ik hierboven lees dat dat hele ECL niet meet mee geinstalleerd is en dat de instellingen in rebuilder ook aangepast zijn..... het werkt dus nog niet....
[ Voor 25% gewijzigd door jos_zwa op 31-05-2005 08:45 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Welke versie heb je dan van CCE SP Trial? Hij zou moeten werken, ik heb het gisteren nog getest en werkt prima. Weet je wel zeker dat je in het menu options - CCE Options - CCE SP Trial hebt geselecteerd? Als je een RETAIL versie hebt dan moet je de modus op CCE SP zetten. Verwijs ook even naar het juiste bestand, niet naar EclCCE als je versie 2.70 hebt: die heeft dat NIET nodig. Dit is alleen voor 2.50 SP, of de 2.66 of 2.67 TRIAL, die hebben het programmaatje wel nodig en daar moet je dan ook naar verwijzen in de setup anders werkt het niet. Veel suc6 ermeejos_zwa schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:32:
[...]
nou sorry hoor maar ik zit met precies dezelfde vraag....
ik heb ook gisteren dat pakketje gedownload, maar hij blijft zeuren om dat ECL na een tijdje, terwijl ik hierboven lees dat dat hele ECL niet meet mee geinstalleerd is en dat de instellingen in rebuilder ook aangepast zijn..... het werkt dus nog niet....
Ik heb het verder wel werkend gekregen met versie 2.67.0.27 working version.
E ja zonder eclCCE. Dus als je mensen afblaft omdat ze vragen stellen zonder alles te lezen. Let dan op wat ik zei. Working version. Niet trial.
JDOBBS komt wel met een nieuwere versie als het zover is.
ik heb gewoon de CCE versie die in het totaal pakket van jazco2nd zit. dat is dus 2.70.01.05 daarna heb over deze CCE even een cr*ck gedaan die voor die versie was.Anoniem: 105318 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:13:
[...]
Welke versie heb je dan van CCE SP Trial? Hij zou moeten werken, ik heb het gisteren nog getest en werkt prima. Weet je wel zeker dat je in het menu options - CCE Options - CCE SP Trial hebt geselecteerd? Als je een RETAIL versie hebt dan moet je de modus op CCE SP zetten. Verwijs ook even naar het juiste bestand, niet naar EclCCE als je versie 2.70 hebt: die heeft dat NIET nodig. Dit is alleen voor 2.50 SP, of de 2.66 of 2.67 TRIAL, die hebben het programmaatje wel nodig en daar moet je dan ook naar verwijzen in de setup anders werkt het niet. Veel suc6 ermee
verder heb ik nix ingesteld in dvd-rebuilder omdat ik dacht dat dit al gedaan was en dus dacht dat alle instellingen al goed stonden. ik zal thuis nog eens kijken vanavond. ik moet dus alsnog de trial selecteren in rebuilder ook al is ie gecr*ckt ? ;-)
in het easy pakketje stond bij Options>CCE Options> "CCE SP" aangevinkt ipv "CCE SP Trial". Dit had ik gauw weer verbeterd en geupload... maar blijkbaar moest ik eerst het oude pakketje wissen van de server... anders ververst hij het niet ofzo?
in ieder geval, het pakketje dat je nu via deze downloadlink kunt ophalen staat goed ingesteld. Verder is er niks veranderd. Je kan het ook zelf instellen, ipv opnieuw te downloaden, zoals hierboven is aangegeven.
edit: UU laat het downloaden van .exe bestanden niet toe... terug naar Spymac dus tot ik wat anders vind.
Net even gedownload en het was de nieuwe versie.
EDIT: ook als je ervoor hebt gezorgd dat je cce sp 2.70.01.05 tot oneindig kan gebruiken moet cce options op 'cce sp trial' blijven staan.
EDIT2: Ik weet al wat het Spymac probleem was! Spymac is hoofdlettergevoelig, ik had niet gezien dat er 2 Easypakketjes stonden, de eerste met de naam "EasyDVD-Rebuilder.exe" en de nieuwe "EasyDVD-ReBuilder.exe"

anyways, nu is er maar 1 echte Easy DVD-ReBuilder !
Nu ik toch een uur eraan besteed heb gelijk even DVD-ReBuilder geupdate naar de laatste versie (free 0.91).
zie ook de post.
[ Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2005 15:14 ]
tusse de 5 en 10 uur heb ik nix aan.. natuurlijk
Sjaa ik kan natuurlijk niet iedere keer opnieuw de CCE SP trial gaan downloaden en toevoegen aan het Easy Installer pakketje...Romac schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:43:
JAZCO2nd Ik heb op een andere computer je script geprobeerd en nu krijg ik een 'Trial period expired' melding van CCE. Ook een 'registred' version gaf dezelfde melding.
Op het ogenblik probeer ik een andere versie te vinden maar ik heb 2 vragen voor je ;
1 - Waarom werkt je bijgeleverde trial versie niet en geeft dat hij expired is ?
2 - Wat kan er voor oude rommel blijven staan op mijn eigen computer waardoor die eerdere CCE error komt ? Ik heb met JV16 alles geprobeerd op te ruimen.
Hoor graag van je
De trial versie werkt 30 dagen... en geeft een CCE logo tijdens de film rechtsonderin... ik zie geen reden waarom je CCE SP als Trial zou willen gebruiken...
P2P is your friend...
Wat wil je dan horen
Verder hangt er erg veel af van het aantal passes en bovendien speelt de content van de DVD ook nog een rol (veel/weinig menu's, veel/weinig audio streams)
menu's????? ik dacht dat rebuilder alleen de film met bijhorende audio file en subs ging omzetten en dat het menu verloren ging, zoals bij DVDshrink... vet! vanavond meteen proberenJanPedaal schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:46:
[...]
Wat wil je dan horenDe enige met dezelfde computer als jij ben jij, dus misschien kan je die vraag zelf het best beantwoorden dan
Verder hangt er erg veel af van het aantal passes en bovendien speelt de content van de DVD ook nog een rol (veel/weinig menu's, veel/weinig audio streams)
nee ik dacht dat iemand wel een beetje ervaring had zo van: "een uur of 7 a 7,5 ofzo"
ag boeije ik zie het wel.
Menu's blijven behouden maar weet niet of die opnieuw gecode worden of gekopieerd (staat wel ergens vermeld in dit topic of een voorgaand deel dacht ik). Veel plezier in ieder geval met dit fantastische pakket en post ook ff hoe lang jij er dan over doet met jouw iets vlottere systeem
DVD Rebuilder neemt de menu's 1:1 over. In een toekomstige versie zullen ook de menu's onder handen genomen komen worden.jos_zwa schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:52:
[...]
menu's????? ik dacht dat rebuilder alleen de film met bijhorende audio file en subs ging omzetten en dat het menu verloren ging, zoals bij DVDshrink... vet! vanavond meteen proberen
Ik had 'm eerst los en nu een installer pakketje en opstarten en alles doet hij wel maar encoden niet.
De eerste stap het "preparen" gaat goed, of juist niet want bij het encoden geeft hij de volgende foutmelding: "Error File: V010000000001001 shows completed, but no .m2v file exists. Aborted."
Wat is hiervoor de oplossing?
Moet ik nog wat instellen?, mist er wat?
Na het "preparen" is de "work directory" ook maar 740 kilobyte groot.
Mischien heeft iemand een link naar een kant en klaar setup paketje wat wel werkt en met één click alles goed zet zodat het gelijk werkt?
Dit stond idd na je pakketje geinstalleerd te hebben bij mij thuis niet goed. dus heb ik het vinkje maar even snel op trial gezet. toch werkt het dan nog niet en krijg ik de volgende foutmelding:Jazco2nd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:33:
Ik zoek een andere locatie om het pakketje te hosten want spymac begint irritant te worden... krijg corrupte downloads... erg vervelend, zal het voorlopig op mijn ruimte bij de UU zetten.
in het easy pakketje stond bij Options>CCE Options> "CCE SP" aangevinkt ipv "CCE SP Trial".

het lijkt erop dat CCE 2.70 toch ECL gedoe nodig heeft.
ik heb later even CCE 2.66 geinstalleerd met ECL en toen ging het wel goed.
wat doe ik fout? heb ik misschie mijn path's niet goed staan in de setup? ik neem aan dat dit door jazco2nd al goed ingesteld is toch?
misschien dat iemand hier even een screenshot kan posten van de pathname's? waar moet je je path van je trial (geracked) nu instellen in de setup. in CCE basic, CCE SP 2.5 of waar dan ook... help
[ Voor 22% gewijzigd door jos_zwa op 01-06-2005 09:34 ]
Tot ik niet wist dat het vinkje bij CCE SP niet op trial stond had ik ook steeds problemen met 2.70 maar nu het vinkje goed staat (dus bij CCE SP trial) werkt het prima. Het pad naar CCE is gewoon zoals hij door Jazco2nd ingesteld is , dus PATH TO CCE SP new : C;\Program Files\CCE\cctspt.exejos_zwa schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:29:
[...]
waar moet je je path van je trial (geracked) nu instellen in de setup. in CCE basic, CCE SP 2.5 of waar dan ook... helpik heb het nu gewoon zo staan zoals het door jazco2nd ingesteld is...
Ik gebruik CCE versie 2.70.02, succes.