[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.849 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
yonexfreak schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:19:
heb hem ook vrijdag ff gekocht en net weer even sinds tijden wat gereden:)
vraag> wat zijn julle tijden ongeveer op Barcelona met de 360modena?

1e flying lap was een 1.51.6 maar 2e lap zat ik er alweer 6/10e onder dus de 1.50 moet wel te halen zijn :)
ben wel benieuwd of ik dan nog beetje leuke tijden rijd of echt vreselijk traag ben ;)
1 woord: [URL=http://http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank]GTRank[/URL]. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23
tnx :)
valt me zowaar nog mee de 1.50 maar de 1na laatste tijd is :P meesten rond de 1.44/1.46....moet nog ff flink gas geven ghehe ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Misschien dat sommige niet mijn post hebben gezien, maar ik heb een dedicated server draaien tot vanavond laat....

Naam: Game4fame.nl (1.3)
Versie 1.3 dus.
IP 62.216.24.34

Had ook een bericht gelezen van iemand die mijn server niet kon vinden, dat is erg vreemd. Hij staat gewoon in de lijst en er komen mensen van buiten af bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
Ook ik heb nu de 1.3 versie draaiend en die blijft ook tot vanavond draaien.
Hoop dat ik alle poorten goed heb ingesteld had ze uit dit topic gehaald.
Naam: Stefan Tweaker
IP 83.84.52.49

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat opkomst tussen nu en 21:00 laag blijft, aangezien de 3 ronde van GoT league zometeen gaat beginnen. Ik denk dat ik niet kom (op die andere servers), ten eerste ik heb geen 1.3 (nog niet), en ik heb al vanaf 4 uur zitten rijden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 06-03-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19
WAT een verslavend takke spel zeg :) ik word zo pissig van die lui die alleen maar beuken. ik ga gewoon weer racen :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:16:
[...]

Met welke auto's/circuits heb je dat, allemaal?

Nieuwste drivers is sowiezo aan te raden, als de allernieuwste niet werkt pak je degene daarvoor.

Anders idd detail op zn laagst zetten, als je het na het proberen van al dit nog hebt, zou ik GTR eens opnieuw installeren.
Auto die ik selecteerde was de Modena en Monza als circuit. Settings waren op het laatst: 800*600*16 bit dus niet bepaald hoog te noemen. Scherm klapt er gewoon uit en hij geeft ook geen aparte melding of iets dergelijks.

Nieuwste Ati Catalyst werkte niet (of nog slechter als de vorige) dus blijf nu bij de laatste versie zitten. Baal hier stevig van.... heb heel lang zitten wachten op eindelijk weer eens een goede racesim. Krijg je dit geneuzel..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
sjonge, wat een drama vandaag.. eerst de regen, snel de pit in voor intermediates.. penalty voor te hard in de pit... Vervolgens gaat het redelijk, alleen me compu hapert af en toe wat.. Vlieg een tijdje later flink de bocht uit, neus en suspension kapot.. Naja, maar een combi met overstap naar slicks en tanken dan.. ruim 100 secondes in de pit gestaan, maar daarna gaat het lekker, goeie ronde tijden, haal weer iemand in... en direct na turn 5 weer happeringen van me compu, van de baan af... en weer de neus eraf.. toen was het genoeg dus..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
MrBarBarian schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:59:
sjonge, wat een drama vandaag.. eerst de regen, snel de pit in voor intermediates.. penalty voor te hard in de pit... Vervolgens gaat het redelijk, alleen me compu hapert af en toe wat.. Vlieg een tijdje later flink de bocht uit, neus en suspension kapot.. Naja, maar een combi met overstap naar slicks en tanken dan.. ruim 100 secondes in de pit gestaan, maar daarna gaat het lekker, goeie ronde tijden, haal weer iemand in... en direct na turn 5 weer happeringen van me compu, van de baan af... en weer de neus eraf.. toen was het genoeg dus..
lol , jij kan veranderen van banden :p damn , die zaken moet ik nog es leren , tot hiertoe slechts bezig geweest met racen alleen , en ik heb nog maar 3 circuits gereden :p

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
P3! joepie :)

Een race met deze omstandigheden bevalt me wel, eerste kwartier rustig doorkachelen op medium tyres op een natte en gladde baan en dan rustig opbouwen naarmate het droger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik vond dit echt een super saaie race, ook omdat ik John er de eerste rondes af heb gereden. John haalde mij in turn 5 in en ik kwam er sneller uit als hem, dus op het rechte stuk ging ik er makkelijk voorbij. Maar toen kwam turn 8 en we zaten naastelkaar, ik had die inhaal actie nooit moeten beginnen omdat die turn 8 daar veel te gevaarlijk voor is 8)7.

MIJN OPRECHTE EXCUSES JOHN!!

[ Voor 5% gewijzigd door Lefty_38 op 06-03-2005 21:21 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Lefty_38 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:12:
Ik vond dit de minst leuke race tot nu toe, ook omdat ik John er de eerste rondes af heb gereden. John haalde mij in turn 5 in en ik kwam er sneller uit als hem, dus op het rechte stuk ging ik er makkelijk voorbij. Maar toen kwam turn 8 en we zaten naastelkaar, ik had die inhaal actie nooit moeten beginnen omdat die turn 8 daar veel te gevaarlijk voor is 8)7.

MIJN OPRECHTE EXCUSES JOHN!!
Tiz allang ok. Het is alleen vervelend dat ik nu een leuke race heb moeten missen, want 3/4 van de race was op een natte baan. Verder was de race voor een toeschouwer als ik niet super interessant. Eigenlijk geen echte gevechten voor een plaats geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
ah, dat waren jullie, ik knalde toen nog op de rode 360, maar gelukkig geen zware schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
alarma2nd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:15:
ah, dat waren jullie, ik knalde toen nog op de rode 360, maar gelukkig geen zware schade
Ja dat was ik in die rode ferrari. Had net een betonnen muur geraakt, oh nee het waren zachte banden van rubber :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

jeehaa schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:02:
WAT een verslavend takke spel zeg :) ik word zo pissig van die lui die alleen maar beuken. ik ga gewoon weer racen :)
Aan al die lui die beuken: Let g*d gewoon op als je in de buurt van andere rijd. Als je niet zo loopt terammen laten wij je er wel langs :( Verder als je een tijdje achter iemand rijd rijd ie meestal geheid van de baan af. Volgens mij voelen ze meesten zich dan zekerweten opgejaagd :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Laatst online: 15-09 21:06
kon iemand zien of het nat was? behalve aan de spray...

zag nl neit echt duidelijk

mijn race:

start p3 goed quali gehad FPS top tnx Omega!!

race>>t5 remmen bij 200 meter bord op natte baan met 1 teen nog de banden in (lees beton)
neus aan gort en voorophanging ook...terug naar pit hinken
10 min in pit veel gesleutel...wets dr onder dan maar...
baan weer op Stop en GO....speeding...not k reed op limiter...59kph...
dus dan maar die penalty innen....
baan weer op laatse + 1 lap....
baan nat de hele race 50 min ong
dan nog maar ff splash and dash want op 9 liter haal de je t niet
pit in banden naar med voor achter..peut dr in gaan...
weer Stop & Go nogmaals netjes op limiter dr in en dr uit..:S
race klaar.....7e aka laatse...poe eindelijk 1 uitgereden

maar nat of droog niet te zien....

en waarom er in warmup forecast dry stond is me een raadsel.....

raar spel

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik had ook een lastige race vandaag, ondanks dat ik me wat grieperig voelde ging het tijdens de race wel, ik kon me aardig focussen. In de regen reed ik erg lekker, had Medium banden en 1/4 vleugel staan maar ik had wel lekker wat grip, ik lag al snel op de 6e plek doordat anderen wel spinden in de regen.

Alleen had ik een momentje met Arnaud, misschien had ik het verkeerd ingeschat maar toen hij me wilde lappen verwachtte ik dat hij meteen langszij zou komen aan het eind van start/finish.
Ik hield al gas in en bleef lang aan de buitenkant maar hij kwam maar niet, toen moest ik op een gegeven moment wel insturen en spinde ik.

Gelukkig had hij er weinig last van maar mijn achterbandjes waren wel een beetje opgebrand na mijn (succesvolle) poging de spin op te vangen en weer verder te kunnen.
Helaas kon ik het gevecht met Frans niet aan door de versleten achterbanden en spinde ik, en mn concentratie was weg dus ik spinde weer, toen heb ik maar heel rustig aan gedaan.

Uiteindelijk 5e geworden, wat meer is dan ik had verwacht op een circuit waar veel PK's een groot voordeel zijn. :)

Edit: weersvoorspellingen waren wel erg duidelijk;

Weather: Dry
Forecast: Dry
Track: Wet

Het was en bleef droog maar de baan was nog nat, je kon ook geen druppel zien vallen, alleen duurde het ff voor de ideale lijn droog was, daarbuiten bleef het idd vrij lang vochtig maar je kon prima rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Zamorano op 06-03-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Vandaag weer een of andere gare Fransoos .. hij spint, scheurt volgas de baan weer op en verliest daardoor controle, en raad eens wie er vol op knalde ? Juist, ik.
Heb die gast de volgende bocht zo ontzettend had de muur in gebeukt dat z'n uitlaat bij z'n voorwiel zat, had het ff helemaal gehad met die botsautocoureurs :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Ik kon toch duidelijk zien of welke plekken het nat was, misschien iets met de videoinstellingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
ZAMoRANo goede race hoor...k zat je misch paar x dwars maar kon niet echt zien of je nou voor me lag of achter me in klassement...

k reed dus grotendeels op wets...die rete heet werden haha...dus pushen zat er niet in...
dus iedere x maar ff koelen op natte stukken

maar links voor werd 110 graden...oef...onderstuur

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
alarma2nd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:38:
Ik kon toch duidelijk zien of welke plekken het nat was, misschien iets met de videoinstellingen ofzo?
dunno ...track detail op full...hoe zie jij dat dan?

kan je s screenshots maken misch...voor mij was de baan overal min of meer even grijs...alleen de spray verraade het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo mijn deze race zit erop. We begonnen op een natte baan en in de eerste ronde spinde John toen lag ik 1ste. Na 2 laps spinde ik en nam Arnaud de eerste plek over maar kon hem goed volgen en ws zelfs sneller. Op een gegeven moment knalde die in turn 5 van de baan en boven wonder kon die gwoon door rijden. Vanaf dat moment had ik weer de leiding en die heb ik t/m het einde vol gehouden en steeds opgebouwd in seconden. Ik wou alleen op een gegeven moment Bart inhalen maar het duurde nogal lang tot die aan de kant ging en daardoor had ik wat voorsprong verloren op Arnaud in het begin, maar toen de baan lekker droog begon te worden had ik geen bedreiging meer.
Verder heb ik het naar mijn idee vreselijk rustig gedaan en steeds iets sneller gereden toen de baan wat droger werd. En voor de rest vond ik het maar een saaie race heb niet 1x echt geknokt of zo.

En mijn banden die waren de hele race rond de 80 graden of zo dus ze waren niet 1x op de ideale temperatuur. Al heb ik ook af en toe de natte delen opgezocht om mijn banden wat koeler te maken zodat ik geen probs zou kunnen krijgen met mijn banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
ZAMoRANo schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:34:
Ik had ook een lastige race vandaag, ondanks dat ik me wat grieperig voelde ging het tijdens de race wel, ik kon me aardig focussen. In de regen reed ik erg lekker, had Medium banden en 1/4 vleugel staan maar ik had wel lekker wat grip, ik lag al snel op de 6e plek doordat anderen wel spinden in de regen.

Alleen had ik een momentje met Arnaud, misschien had ik het verkeerd ingeschat maar toen hij me wilde lappen verwachtte ik dat hij meteen langszij zou komen aan het eind van start/finish.
Ik hield al gas in en bleef lang aan de buitenkant maar hij kwam maar niet, toen moest ik op een gegeven moment wel insturen en spinde ik.

Gelukkig had hij er weinig last van maar mijn achterbandjes waren wel een beetje opgebrand na mijn (succesvolle) poging de spin op te vangen en weer verder te kunnen.
Helaas kon ik het gevecht met Frans niet aan door de versleten achterbanden en spinde ik, en mn concentratie was weg dus ik spinde weer, toen heb ik maar heel rustig aan gedaan.

Uiteindelijk 5e geworden, wat meer is dan ik had verwacht op een circuit waar veel PK's een groot voordeel zijn. :)

Edit: weersvoorspellingen waren wel erg duidelijk;

Weather: Dry
Forecast: Dry
Track: Wet

Het was en bleef droog maar de baan was nog nat, je kon ook geen druppel zien vallen, alleen duurde het ff voor de ideale lijn droog was, daarbuiten bleef het idd vrij lang vochtig maar je kon prima rijden.
Jah toen ik in de pit stond reed je me voorbij. Ik erachteraan met 25 sec achterstand als ik het goed zeg. En ik reed elke ronde 4 seconde sneller als jij :P. Dus die achterstand was zo weer ingelopen op jou, toen ik je zag rijden dacht ik: "hij weet dat ik elke ronde zoveel op hem inloop dus hij zal wel vet hard gaan pushen en eraf gaan" en na 1,5 rondje achter je gereden te hebben ging je eraf. Wel jammer dat we niet ff hebben kunnen knokken, dan had deze race teminste nog 1 leuke ervaring gegeven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Dutch3men schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:50:
Zo mijn deze race zit erop. We begonnen op een natte baan en in de eerste ronde spinde John toen lag ik 1ste. Na 2 laps spinde ik en nam Arnaud de eerste plek over maar kon hem goed volgen en ws zelfs sneller. Op een gegeven moment knalde die in turn 5 van de baan en boven wonder kon die gwoon door rijden.
Vage shit inderdaad, diegene die het niet hebben gezien moeten de replay maar eens checken, ging snoeihard tegen de banden, mooi sprong door de lucht, landing op zijn kop. Even wachten tot ik stil lig, de auto draait om en ik kan weer verder rijden. Volgens mij niks schade.:?
Na het vallen van de finish vlag nog maar even getest, door nogmaals hard op die banden te rijden, toen ging er wel het een en ander kapot.

Maar de race ging kut voor mij, een amd 1400+ is duidelijk te laag. Tijdens de kwalificatie en de race kwam mijn fps niet boven de 25. Op de een of andere manier leek het alsof ik continu op eieren reed. Race is logisch want nat en lage temps, maar ook tijdens de kwalificatie liep het kut. Normaal tijdens offline oefenen rij ik een 1.38 laag tijdens zo'n kwalificatie rondje. Nu maar 1:40, rare is dat ik nergens iets had van het ging niet goed, was gewoon overall langzamer.

Uiteindelijk kan ik alleen maar heel blij zijn met de 'onverdiende' 2de plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Ik zou het trouwens niet erg vinden als er nog wat minder wordt gechat.

Het lijkt mij bijvoorbeeld overbodig om mensen te bedanken als ze aan de kant zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Bij deze weer enkele grafieken:

Deze grafieken + de uitslag + de tussenstand van de league zijn te vinden op:
http://www.got-ngt-league.tk/

Figuur 1 (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/laptimes_race3_enna_th.jpg

Figuur 2 (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/positions_race3_enna_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

kan gewoon niet wachten dat me GTR binnen is

Eindelijk een spel waar je banden ECHT is een rol spelen... Wil ik echt is meemaken. Maja flink oefenen eerst als spel binnen is :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Fiskare schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:24:
Bij deze weer enkele grafieken:
Top.

Van race1 heb je een positions grafiek geplot die ook de tijdverschillen laat zien, kan je die ook van race2 en 3 maken? Die vindt ik eigenlijk het interessants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Goldfinger schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:29:
[...]

Top.

Van race1 heb je een positions grafiek geplot die ook de tijdverschillen laat zien, kan je die ook van race2 en 3 maken? Die vindt ik eigenlijk het interessants.
Van race 2 is dat niet mogelijk, omdat ik daar een bepaald bestand van de server van nodig heb en die is tijdens die race niet gesaved (bv race 1: GoT GTR Server_2005_02_20_20_14_32_Race.txt). Voor race 3 zal ik nog even kijken of ik dat bestand wel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Goldfinger schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:19:

Het lijkt mij bijvoorbeeld overbodig om mensen te bedanken als ze aan de kant zijn gegaan.
jah het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat de achterblijvers aan de kant gaan, en ik moet zeggen dat ze dat bij mij tot nu toe allemaal netjes hebben gedaan! Maar als ik dan langs iemand rij die op het rechte stuk van het gas gaat voor mij vind ik het wel zo netjes om ff "dank u" te zeggen. Ik erger mij er niet aan als andere mensen dat tegen elkaar zeggen. Het moeten alleen geen lange verhalen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Laatst online: 21-09 22:41
Zou iemand de replay weer willen uploaden?, ik wil ook mee genieten :)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Goldfinger schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:29:
[...]

Top.

Figuur 2 (link)Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/positions_race3_ennav2_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Goldfinger schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:19:

Ja dat chatten mag best minder. Ik gebruik die quick-chat eigenlijk nooit alhoewel het vandaag soms nuttig was geweest om een achterblijver te waarschuwen, k ben Marcel en Pieter een paar keer tegen gekomen maar over het algemeen ging dat toch heel netjes.

Eigenlijk wil ik enkele van die quickchat teksten binden aan knopjes op het stuur maar daar heb ik er uiteraard te weinig van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:46:
[...]

Auto die ik selecteerde was de Modena en Monza als circuit. Settings waren op het laatst: 800*600*16 bit dus niet bepaald hoog te noemen. Scherm klapt er gewoon uit en hij geeft ook geen aparte melding of iets dergelijks.

Nieuwste Ati Catalyst werkte niet (of nog slechter als de vorige) dus blijf nu bij de laatste versie zitten. Baal hier stevig van.... heb heel lang zitten wachten op eindelijk weer eens een goede racesim. Krijg je dit geneuzel..... :(
Met grafische settings bedoelen we niet alleen je resolutie en bitdiepte ;) . Kijk op wat voor niveau je grafische details staan ingesteld, dingen als: high res cockpits/track detail/aantal zichtbare wagens/shadow detail/car detail/opponent detail. Zet die es wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
hoezo ?? te weinig

die momo heeft er maar 6

jij heb er toch veel meer DFP?

ik heb

1 Limiter 4 change view

2 Look behind 5 chat 1

3 HUD options 6 chat 2

chat 3 op Space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
NiTrO-EXILE- schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:45:
hoezo ?? te weinig

die momo heeft er maar 6

jij heb er toch veel meer DFP?

ik heb

1 Limiter 4 change view

2 Look behind 5 chat 1

3 HUD options 6 chat 2

chat 3 op Space
Ik heb nu nog een Wingman Formula Force (die oude rode), die heeft 4 knopjes en 2 flippers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
aha owk wrom race je niet met je DFP dan?

of komt die met Frex stuff mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
NiTrO-EXILE- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:01:
aha owk wrom race je niet met je DFP dan?

of komt die met Frex stuff mee?
Ja, misschien komende week binnen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:11:
Heren (en heel misschien ook een dame),

Ik heb het volgende probleem bij het spelen van GTR;

Na het selecteren van de auto, circuit en type race laadt de game het spel (onderaan zo'n rood balkje wat van links naar rechts opvult) en daarna klapt ie eruit. En kom ik weer op m'n bureaublad terecht. Waar kan dit aan liggen?

Ik weet dat m'n systeemspecificaties niet perfect zijn, maar ruim voldoende (zoals op het hoesje staat) om het spel te kunnen spelen. Ik draai het spel op 800*600 16 bit.

PC is: Dell Dimension 2300, 2.4ghz P4, 384Mb geheugen, Ati 9000 64Mb videokaart (PCI-versie).

Wat kan het probleem zijn? De nieuwste videodrivers installeren helpt niet echt. De kaart doet er alleen maar moeilijker om en pc gaat dan om de keer opstarten zonder beeld. Graag jullie visie hierop.

(vervelende is ook nog dat ik het spel na het weekend aan die ouwe van mij moet geven (verlaat verjaardagscadeau) die nog iets lagere specificaties ín z'n kast heeft zitten)
Probeer eens Ati Omega 4.12 drivers LINK

Zet dan fastwrites in je bios eens uit.
AGP aperture op 64mb

In ati/omega control panel:

Ondersmartgart zorg dat AGP op maximum staat wat je kaart kan. (4x denk ik voor jouw kaart.)
En dat onderaan idd fastwrites op off staat.
VPU recover kan je ook beter even uitzetten.
Probeer dan nog een x de game te draaien en zet in game bij video options alles op low.
Draai trouwens wel 32 bit ipv 16 omdat het spel nogal rare bugs vertoont met 16 bit aan.

Suc 6

NiTrO

SRY DOM DOM DOM VAN ME ....AGP heb je nix aan voor pci kaart bedacht ik met net...

heb je al de nieuweste DX9c?

[ Voor 8% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 07-03-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Laatst online: 21-09 22:41
Met dank aan Fabian is de replay van de de GoT race 3 te downloaden vanaf mijn server.

http://coolyboy1.cjb.net/...T%20League%20Race%203.Vcr

[ Voor 20% gewijzigd door Mevius op 07-03-2005 00:32 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Wanneer begint de echte league eigenlijk? Als het goed is gaan we dan met GT auto's rijden? Als de 1.3 update voor de duitse versie uit is en als de NGT league is afgelopen of al eerder?

Ik kan niet meer wachten namenlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Mr.David schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:33:
Wanneer begint de echte league eigenlijk? Als het goed is gaan we dan met GT auto's rijden? Als de 1.3 update voor de duitse versie uit is en als de NGT league is afgelopen of al eerder?

Eerder lijkt me niet handig, maar misschien is het wel leuk om gelijk na de NGT league te beginnen met de GT league, of eventueel nog een week pauze ertussen voor een test-race. Nu is het spel nog "hot", dus een mooi moment voor een league. De NGT league duurt nog 3 weken, dus dan zou de GT league over 4 tot 5 weken kunnen beginnen. Dan is er nog genoeg tijd voor de "nieuwelingen" om goed te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Gisteren nog flink geoefend op Spa met mede tweakers. Mijn tijden met de Lamborghini GT waren eerst rond de 2.20 en stelselmatig gedurende de dag en na wat kijken naar de rijlijn van anderen, is mijn tijd gezakt tot 2.17.7 Streefdoel voor volgend weekend is onder de 2.17 te geraken. Mits wat andere instellingen moet dit lukken. Misschien moet ik voor de qualifying maar eens op zacht rubber rijden voor wat extra grip :9

Ik heb in de NGT ook nog een auto gevonden die past bij mijn rijstijl , de 360 modena. Ik had nooit verwacht dat een Ferrari nog zo stabiel kon uitremmen. Alle andere ferrari's die ik probeerde waren voor mij onbestuurbaar. Ik rem steeds nog een ietsiepietsie in het begin van de bochten zelf, en met de meeste auto's betekent dit uitbreken :(

Toppunt van mijn ongenoegen was mijn probeersel met de Viper, man man man, wat een KUT auto zeg , je lijkt er wel mee op ijs te rijden :o

voor diegenen die het nog niet weten , servertje draait 24/24 met de naam

tweakers.net , paswoord is 'tweakers' zonder quotes

[ Voor 4% gewijzigd door MPAnnihilator op 07-03-2005 09:00 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mr.David schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:33:

De NGT-cup duurt nog 3 weken, daarna denk ik dat we niet we meteen gaan beginnen met de GT-league.

Waarom?
Omdat ik vermoed dat een hoop mensen die het spel net hebben zich gaan aanmelden aangezien de internationale versie net uit is.
Dat is opzich natuurlijk leuk, al die extra mensen, maar ik denk dat een hoop nog wel tijd kunnen gebruiken om fatsoenlijk te leren rijden in een online race. Ik ben bang dat het anders 1 grote bende wordt (ook getuige een aantal reacties hier).

Ik raad iedereen, die graag aan de league mee wil doen maar net begint met GTR/simracen, aan om offline te leren rijden totdat je het gewoon goed kan en constant rondjes kan draaien. En daarna pas online te gaan en mee te doen aan wat testraces zodat je de regeltjes van een online race een beetje doorkrijgt.

Ook is het wel prettig om even een paar weekjes geen verplichte race te hoeven rijden, vind ik persoonlijk.
Dan kunnen we rustig bepalen wie met welke auto rijdt en daar nog een beetje mee oefenen in testraces.
Tegen die tijd moet de website ook helemaal af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:45:
[...]

Eerder lijkt me niet handig, maar misschien is het wel leuk om gelijk na de NGT league te beginnen met de GT league, of eventueel nog een week pauze ertussen voor een test-race. Nu is het spel nog "hot", dus een mooi moment voor een league. De NGT league duurt nog 3 weken, dus dan zou de GT league over 4 tot 5 weken kunnen beginnen. Dan is er nog genoeg tijd voor de "nieuwelingen" om goed te oefenen.
Oei, dus ik heb een week de tijd om in een GT-wagen te leren rijden... wordt een druk weekje dan!

Of er moeten natuurlijk zoveel mensen meedoen dan we NGT en GT kunnen mixen
:Y)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
MrBarBarian schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:44:
[...]

Oei, dus ik heb een week de tijd om in een GT-wagen te leren rijden... wordt een druk weekje dan!

Of er moeten natuurlijk zoveel mensen meedoen dan we NGT en GT kunnen mixen
:Y)
Na het lezen van jouw post en zamorano's post is het misschien wel een beter idee om een paar weken later te beginnen :)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb GTR nu net zelf ook ( _/-\o_ ) en ben het hier mee eens..

Misschien een idee om een Qualificatie-wedstrijd te houden na de NGT-league..?

Zo van: iedereen die tijdens die practice/warmup/race onder de xx:xx:xx rijdt, mag meedoen?

En dan uiteraard niet een tijd die alleen gasten kunnen rijden die al maanden lang 4 uur per dag oefenen, maar een tijd die haalbaar is voor mensen die (als ik :P ) het spel pas kort hebben, maar wel serieus mee willen doen..
Een tijd die niet haalbaar is voor ventjes die het spel net een week hebben en het aanzien voor destruction derby..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Volledig mee eens. Persoonlijk race ik nu 2 dagen ( had wel de demo al wat gespeeld ) en na 2 volle dagen racen , ben ik op 3 circuits als vrij goed in de buurt van de besten online. Echter ik kan dat tempo nooit constant volhouden :( Als ik 4 rondjes strak kan rijden zonder schuivers dan zal het al veel zijn. )

Misschien zou het ook handig zijn om wat tips te geven voor mensen met te weinig grip enzo. Persoonlijk race ik graag maar ik ken helemaal niets van instellingen van de wagens.

Enkele zaken die ik gedaan heb bij mijn Lamborghini om mijn grip/tijden te verbeteren...op Spa. Graag commentaar aub...

- Voor mijn flying lap :

Bandendruk wat verminderd ( 2 standjes ) ( medium banden )
Vering stijfheid verminderd met 20 nm achter en voor
radiator 1 standje meer open ( tegen oververhitting dacht ik)
max toerental met 100 toeren verminderd ( ook om oververhitting tegen te gaan )

Ik bleek namelijk elke keer na 1-2 flying rondjes rook te hebben achteraan mijn Lamborghini :( , ik vermoed oververhitting door te veel op mijn motor te remmen.

EDIT : ff vergeten melden ik als standaard instelling de fast setup voor de Lambo gebruik

[ Voor 5% gewijzigd door MPAnnihilator op 07-03-2005 09:56 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:52:
Volledig mee eens. Persoonlijk race ik nu 2 dagen ( had wel de demo al wat gespeeld ) en na 2 volle dagen racen , ben ik op 3 circuits als vrij goed in de buurt van de besten online. Echter ik kan dat tempo nooit constant volhouden :( Als ik 4 rondjes strak kan rijden zonder schuivers dan zal het al veel zijn. )

Misschien zou het ook handig zijn om wat tips te geven voor mensen met te weinig grip enzo. Persoonlijk race ik graag maar ik ken helemaal niets van instellingen van de wagens.

Enkele zaken die ik gedaan heb bij mijn Lamborghini om mijn grip/tijden te verbeteren...op Spa. Graag commentaar aub...

- Voor mijn flying lap :

Ik bleek namelijk elke keer na 1-2 flying rondjes rook te hebben achteraan mijn Lamborghini :( , ik vermoed oververhitting door te veel op mijn motor te remmen.
Dan schakel je gewoon te vroeg terug, of te laat op.
De Simbin setups zijn prima voor de beginnende simmert, ik zou ze zo laten voorlopig en eerst zorgen dat je schakelgedrag en racelijnen helemaal goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:52:

- Voor mijn flying lap :

Voor info over hoe je de setup van je auto aan moet passen, zal je moeten lezen en leren.. De regels daarvoor zijn niet zwart-wit (iedereen heeft tenslotte zijn eigen rijstijl).. Ik heb veel aan de Motec beginnersguide en Howto setup your car using Motec (oid).. die op het forum van gtr-game.com staat (wel registeren)...

En wat betreft je lage ronde tijden: naar mijn mening zijn je rondetijde niet zo belangrijk. Een rondje keihard rijden is niet zo moeilijk, het is veel moeilijker een uur lang foutloos rondjes te maken.. En dat laatste vind ik dus ook veel belangrijker.. Kijk naar de huidige league.. je hoeft niet de snelste te zijn, maar als je foutloos rijdt haal je vrijwel zeker punten..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik rijd nu veel in de F360, maar als de league GT wordt ga ik daar ook maar in rijden. De Lambo wordt het dan, de GT waar ik het lekkerst in rijd :) ga ik daar maar es flink mee oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:10:
Hmm ik rijd nu veel in de F360, maar als de league GT wordt ga ik daar ook maar in rijden. De Lambo wordt het dan, de GT waar ik het lekkerst in rijd :) ga ik daar maar es flink mee oefenen!
Het is nogsteeds het plan om elke wagen (lees: startnummer) maar één keer beschikbaar te stellen in de league, en van de Murciélago is er dus maar 1.

Als meerdere mensen per sé dezelfde wagen willen denk ik dat er een soort shootout zal zijn in een testrace en anders gaan we loten.

Als het meezit kunnen we een heel GT+NGT veld vullen, dat zou wel erg leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Dat online setup gebeuren roelt ook zwaar ! _O_

Barcelona, de track waar ik nooit fatsoenlijk mee kon komen, reed ik eerst hoge 1.44's met de Lambo of Ferrari 575. Nu een andere setup gedownload (iets met BenZ in de naam), eerste probeerrondje, gelijk een 1.41.xx ! Auto is veel stabieler, heeft meer grip, etc. Nu nog "even" uitvinden waar dat precies aan ligt, dan kan ik zelf ook dergelijke setups maken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:24:
Ehh hoe wat? (heb het spel pas en weet niet wat je hiermee bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Arfman schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:24:

Barcelona, de track waar ik nooit fatsoenlijk mee kon komen, reed ik eerst hoge 1.44's met de Lambo of Ferrari 575. Nu een andere setup gedownload (iets met BenZ in de naam), eerste probeerrondje, gelijk een 1.41.xx ! Auto is veel stabieler, heeft meer grip, etc. Nu nog "even" uitvinden waar dat precies aan ligt, dan kan ik zelf ook dergelijke setups maken :)
Waarschijnlijk is het verschil tussen die 2 setups niet zo super groot. Alleen jij kreeg nu een veel beter gevoel bij de auto, dus je rondetijden gingen ook naar beneden.
Wat naar mijn mening de beste start is als je begint met het tweaken van de auto is eerst beginnen met de 2 differentieel settings en de anti rollbar settings
Diff:
Power lager: minder power overstuur uit de bochten en vice versa
Coast lager: meer overstuur bij het ingaan van de bochten, dus als je het gas los laat wil de achterkant de voorkant voorbij. Coast hoger geeft dus een stabielere auto bij het inremmen van een bocht, maar te veel coast kan ertoe leiden dat het insturen van een bocht iets moeilijker gaat.

De anti roll-bars:
Voor lager en achter hoger: meer overstuur tijdens het rijden van een bocht
Voor hoger en achter lager: meer onderstuur tijdens het rijden van een bocht

Als je deze een beetje naar wens hebt staan kun je ook nog wat gaan spelen met de dempers, maar dan moet je echt goed constant rijden wil je het verschil voelen.

Natuurlijk moet je ook niet vergeten je rembalans in te stellen, want een rembalans die teveel naar achter staat is dodelijk. Een auto die de achterwielen blokkeert tijdens het remmen is namelijk van nature instabiel, omdat de achterkant dan de voorkant wil inhalen. Echter een auto waar de voorremmen blokkeren zal rechtdoor schieten. Dus hier moet je een optimum tussen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:51:
[...]

Na het lezen van jouw post en zamorano's post is het misschien wel een beter idee om een paar weken later te beginnen :)....
Lijkt me een beter idee, even een paar keer een testrace om te kijken naar het nivo en de opkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Dit wordt dus even flink oefenen in de GT klasse. Mijn server zal ik gaan hernoemen van Game4Fame.nl (1.3) naar tweakers.net2 (tweakers.net bestaat al). IP blijft 62.216.24.34 en het wachtwoord dat erop komt wordt tweakers. Server is vanavond online van 19.30 tot 24.00 en vanaf morgen, elke dag, online van 8.30 tot 24.00 (24x7 lijkt me niet echt nodig).

Weet overigens iemand de eisen voor een dedicated server ?
Heb namelijk een P4 2,6Ghz met 1GB ram dedicated draaien op een 2Mbit/1Mbit lijntje en laat momenteel 20 mensen toe. Als er meer mensen in kunnen dan gaat dat aantal uiteraard omhoog.

Is het ook niet een idee om een tag voor onze naam te zetten ?
Heb nu [=G4F=] als tag in verband met een clan waarin ik zit. Maar het lijkt me eigenlijk veel leuker om voor GTR en tag als [=GoT=]Naam (in mijn geval [=GoT=]Sepiroth) neer te zetten. Dan zie je veel sneller of er mede tweakers/GoT-ers mee rijden _/-\o_
Andere suggesties zijn welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon [GoT] lijkt mij beter dan met die =tekens.. wordt zo rommelig..

Overmorgen zal ik eens komen kijken of ik op je server kan.. dan ben ik weer op mn studentenkamertje, waar mn DFP staat, en een 22" trinitron (ofzo) scherm (pats pats :9 ).

Kan niet wachten! Heb zojuist voor de grap even gespeeld op de pc van mn vriendin, maar met toetsenbord is toch echt niet te doen zonder aids op simulation..
Snap niet hoe sommige hier nog zo snel kunnen zijn met TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Sepiroth schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:58:
......
Is het ook niet een idee om een tag voor onze naam te zetten ?
Heb nu [=G4F=] als tag in verband met een clan waarin ik zit. Maar het lijkt me eigenlijk veel leuker om voor GTR en tag als [=GoT=]Naam (in mijn geval [=GoT=]Sepiroth) neer te zetten. Dan zie je veel sneller of er mede tweakers/GoT-ers mee rijden _/-\o_
Andere suggesties zijn welkom :P
Alsjeblieft zeg, het is geen Counterstrike ofzo. :p
Iedereen in de league rijdt sowiezo gewoon onder de eigen, echte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor buiten de league is het wel een goed idee, altijd leuk om te zien of er GoTters meedoen als je op een public speelt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Goed, gisteren dus Demo 2 geprobeerd, Spa Dusk.

Aangezien ik heel wat uurtjes in de hier ook bekende Richard Burns Rally sim achter de kiezen heb was het wel voor de hand liggend om in simulation mode te beginnen. FF naar wens, auto clutch aan, damage uit (voorlopig tenminste) en naar eens de baan op...

Wat nieuw is voor me, ten opzichte van RBR, is dat er nu ineens een ideale race lijn is waarbuiten er merkbaar minder grip is. Arghhh. Daar heb ik op het virtuele asfalt van de Mont Blanc geen last van. (Voor de kenners: Côte d'Abroz, Joux Plane, Joux Verte en Bisanne dus ;) )

Maar de grootste aanpassing die ik nodig heb, in vergelijking tot RBR, is dat left foot braking gewoon geen effect lijkt te hebben. Ik heb gisteren een uurtje of 2 op Spa rondgereden in de Ferrari 360 GT en ik kreeg er een 2:35.7 uit. Niet denderend :| (Maar ik moet dan ook nog alle rempunten uitdokteren, alle race lijnen uitvogelen en alle bocht snelheden ontdekken.) Het grootste probleem is dus dat onderstuur kennelijk niet goed gecorrigeerd kan worden met links bijremmen terwijl het gas er (half) op staat. In een rally wagen werkt dat prima. Het zou in de racerij bij achterwielaangedreven autos ook moeten werken.

Ligt dat aan mij, de afstelling, of het spel?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:18:
Goed, gisteren dus Demo 2 geprobeerd, Spa Dusk.

Aangezien ik heel wat uurtjes in de hier ook bekende Richard Burns Rally sim achter de kiezen heb was het wel voor de hand liggend om in simulation mode te beginnen. FF naar wens, auto clutch aan, damage uit (voorlopig tenminste) en naar eens de baan op...

Wat nieuw is voor me, ten opzichte van RBR, is dat er nu ineens een ideale race lijn is waarbuiten er merkbaar minder grip is. Arghhh. Daar heb ik op het virtuele asfalt van de Mont Blanc geen last van. (Voor de kenners: Côte d'Abroz, Joux Plane, Joux Verte en Bisanne dus ;) )

Maar de grootste aanpassing die ik nodig heb, in vergelijking tot RBR, is dat left foot braking gewoon geen effect lijkt te hebben. Ik heb gisteren een uurtje of 2 op Spa rondgereden in de Ferrari 360 GT en ik kreeg er een 2:35.7 uit. Niet denderend :| (Maar ik moet dan ook nog alle rempunten uitdokteren, alle race lijnen uitvogelen en alle bocht snelheden ontdekken.) Het grootste probleem is dus dat onderstuur kennelijk niet goed gecorrigeerd kan worden met links bijremmen terwijl het gas er (half) op staat. In een rally wagen werkt dat prima. Het zou in de racerij bij achterwielaangedreven autos ook moeten werken.

Ik gok dat je de standaard afstellingen gebruikt, die neigen idd nogal naar onderstuur.
En aangezien deze wagens veel meer grip hebben onder tractie kun je beter gebruik maken van lift-off oversteer dan left-foot braking om de neus goed de bocht in te krijgen.
Ook krijg je alleen maar meer onderstuur met left-foot braking als de achterkant grip blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat er meer mensen zijn met een MOMO, ik heb er ook een, en inderdaad 6 knoppen is wat weinig.
Mijn oplossing daarvoor is, dat ik mijn remballans regel met m'n pookie, dus tikkie naar voren en voila de remballans word geweizigd en vice versa natuurlijk.
Hiervoor had ik een Wingman Formula Force, maar die kan echt niet tippen aan MOMO.
Dat wilde ik ff kwijt, mochten er mensen zijn die in beraad staan om een stuur te halen nu ze dit spel hebben.

edit: Annihilator (ofzowiets) dat testen is wel voor herhaling vatbaar, lekker mekaar opjagen.
Was echt te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:13:
Voor buiten de league is het wel een goed idee, altijd leuk om te zien of er GoTters meedoen als je op een public speelt toch?
Dat dacht ik ook ;). Er rijden zoveel mensen rond en dacht dat een extra stukje herkenning wel zo leuk/handig zou zijn.
En zoals "Smiling Pitbull" al melde, kunnen we misschien beter gaan voor [GoT]Naam.
Voortaan ga ik in ieder geval rijden als [GoT]Sepiroth (rijmt) en zie wel wie er meedoen... (natuurlijk is het geen verplichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:18:
Had zelf ook last van dit probleem, beetje wezen rondstruinen op internet en de instellingen van m'n stuur veranderd...Hierdoor geeft je stuur meer gevoel van de banden door, onder/ overstuur zijn merkbaar,alsmede lock-up en veel beter te corrigeren...

mits je een MOMO stuur hebt kun je dit proberen: (Bron RSC forum)
http://forum.rscnet.org/s...php?t=151074&page=1&pp=25

In Game settings:
(instellen in Game voordat je je .PLR file gaat editten)

X axis sensitivity set to 40% and all the axis deadzones at 0%. Speed sensitivity 0% as well...

Windows Settings (eigenschappen controller):

overall = 97%
spring effects= 97%
damping = 0%
center spring unchecked and 0%

Copy Paste dit in je .PLR file:

FFB Device Type="1" // Type of FFB controller: 0=none 1=wheel, 2=stick/custom, 3=rumble pad.
FFB Effects Level="5" // Number of FFB effects to use: 0=No Effects, 1=Low, 2=Medium, 3=High, 4=Full, 5=Custom.
FFB Gain="0.95000" // Strength of Force Feedback effects. Range 0.0 to 1.0.
FFB Throttle FX on steer axis="1" // 0 = Throttle effects on throttle axis, 1 = throttle effects on steering axis.
FFB Brake FX on steer axis="1" // 0 = Brake effects on brake axis, 1 = brake effects on steering axis.
FFB steer vibe freq mult="0.07000" // Controls frequency of steering vibration. Recommended: 0.5 to 1.0, 0.0 disables steering vibration.
FFB steer vibe zero magnitude="0.03500" // Magnitude of steering vibration at 0mph (reference point).
FFB steer vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB steer vibe zero magnitude).
FFB steer vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB steer force average weight="0.95000" // How much weight is given to new steering force calculations each frame (0.01 - 1.0). Lower values will smooth out the steering force, but will also add latency.
FFB steer force exponent="0.70000" // Steering force output "sensitivity". Range 0.0 to infinity. 0.0 to 1.0 = higher sensitivity, greater than 1.0 = lower sensitivity.
FFB steer force input max="-11500.00000" // Recommended: 11500 (-11500 if controller pulls in the wrong direction).
FFB steer force output max="1.60000" // Maximum force output of steering force, recommendation 0.8 to 2.0
FFB steer force grip weight="0.70000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.4 to 0.9. How much weight is given to tire grip when calculating steering force.
FFB steer force grip factor="0.60000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.2 to 0.6. How much of a factor the front wheel grip is on the steering weight.
FFB steer update thresh="0.0001500000" // Amount of change required to update steer force/vibe (0.0 - 1.0). Lower values = steering force updated more frequently = lower frame rate.
FFB steer friction coefficient="0.10000" // Coefficient to use for steering friction. Range: -1.0 to 1.0
FFB steer friction saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering friction. Range: 0 - 1.0
FFB steer damper coefficient="0.10000" // Coefficient to use for steering damper. Range: -1.0 to 1.0
FFB steer damper saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering damper. Range: 0 - 1.0
FFB throttle vibe freq mult="0.40000" // Scales actual engine frequency to force FFB vibration frequency. Suggested range: 0.10 to 0.50
FFB throttle vibe zero magnitude="0.09000" // Magnitude of engine vibration at 0rpm (reference point).
FFB throttle vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB throttle vibe zero magnitude).
FFB throttle vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB throttle vibe update thresh="0.02000" // Amount of change required to update throttle vibe (0.0 - 1.0)
FFB brake vibe freq mult="0.90000" // Scales actual brake rotational frequency to force feedback vibration frequency.
FFB brake vibe zero magnitude="0.09000" // Magnitude of brake vibration at 0mph (reference point).
FFB brake vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB brake vibe zero magnitude).
FFB brake vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB brake vibe update thresh="0.02000" // Amount of change required to update brake vibe (0.0 to 1.0)
FFB rumble strip magnitude="0.30000" // How strong the rumble strip rumble is. Range 0.0 to 1.0, 0.0 disables effect.
FFB rumble strip freq mult="0.50000" // Rumble stip frequency multiplier 1.0 = one rumble per wheel rev.
FFB rumble strip wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB rumble strip pull factor="-0.60000" // How strongly wheel pulls right/left when running over a rumble strip. Suggested range: -1.5 to 1.5.
FFB rumble strip update thresh="0.03500" // Amount of change required to update rumble strip effect (0.0 - 1.0)
FFB jolt magnitude="1.30000" // How strong jolts from other cars (or walls) are. Suggested Range: -2.0 to 2.0

Let wel op dat je in Game niet meer je controller opties wijzigt nadat je de .PLR file hebt aangepast, deze wordt dan nl. weer overschreven...Persoonlijk vond ik deze instellingen een verbetering, omdat ik gecontroleerd kan driften en trailbraking beter ging....

Laat maar ff weten wat je dr van vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:25:
[...]

Ik gok dat je de standaard afstellingen gebruikt, die neigen idd nogal naar onderstuur.
En aangezien deze wagens veel meer grip hebben onder tractie kun je beter gebruik maken van lift-off oversteer dan left-foot braking om de neus goed de bocht in te krijgen.
Ook krijg je alleen maar meer onderstuur met left-foot braking als de achterkant grip blijft houden.
Ik ben dan waarschijnlijk wel een seconde of 10 langzamer dan jij (heb eigenlijk alleen de demo nog maar wat gespeeld).. maar hier wil ik je wel graag (terecht?) corrigeren. Omdat ik nog nooit van lift-off oversteer had gehoord ben ik erop gaan googlen en vond ik dat het te maken heeft met oversteer, geïmpliceerd door afremmen.

En dan afremmen door het gas los te laten (niet door te remmen). Hierdoor verschuift het gewicht dusdanig naar voren (krijgen de voorwielen meer druk en dus grip) en verliezen de achterwielen iets grip (door remmen op de motor) dat overstuur ontstaat. Op zich heeft dat natuurlijk niet veel te maken met grip onder tractie.
Voor zover ik het heb begrepen slaat grip door tractie meer op power oversteer (bij RWD wagens) dan op lift-off oversteer.

Dit zegt natuurlijk verder nog helemaal niets over left-foot-braking (8>

Of bedoelde je met grip onder tractie, "pure grip zonder slip", dus dat je meer grip hebt door lift-off oversteer dan door left-foot-braking omdat je minder slip toepast?

PS info gehaald van www.ffcobra.com/FAQ/handling102_part2.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
yep dat kan...maar ik heb dat ik per auto mn ffb wil kunnen veranderen...aangezien GT's zwaarder zijn en meer downforce hebben...dus andere in het stuur voelen dan NGT's.

Als je dus bv je ffb voor 550 goed heb en dan in GT3 stapt voelt het allemaal wat zweverig...

Ik heb:

overall = 98%
spring effects= 95%
damping = 0%
center spring checked and 17%

Dan heb je net beetje "hang" gevoel in je stuur maar niet extreme center spring die alles overneemt...
In game 47% x as
Throttle 27%
Brake 10%
Deadzones op 0%
En speed sensitivty steering ZEKER op 0% (wazig sturen bij snelheid anders)

En dan ffb momo racing settings reversed effects...en 61% voor NGT en iets van 55% voor GT's.

Maar dit alles is natuurlijk puur persoonlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 07-03-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:04:
[...]

Ik ben dan waarschijnlijk wel een seconde of 10 langzamer dan jij (heb eigenlijk alleen de demo nog maar wat gespeeld).. maar hier wil ik je wel graag (terecht?) corrigeren. Omdat ik nog nooit van lift-off oversteer had gehoord ben ik erop gaan googlen en vond ik dat het te maken heeft met oversteer, geïmpliceerd door afremmen.

En dan afremmen door het gas los te laten (niet door te remmen). Hierdoor verschuift het gewicht dusdanig naar voren en verliezen de achterwielen iets grip (door remmen op de motor) dat overstuur ontstaat. Op zich heeft dat natuurlijk niet veel te maken met grip onder tractie.
Voor zover ik het heb begrepen slaat grip door tractie meer op power oversteer (bij RWD wagens) dan op lift-off oversteer.

Of bedoelde je met grip onder tractie, "pure grip zonder slip", dus dat je meer grip hebt door lift-off oversteer dan door left-foot-braking omdat je minder slip toepast?

Er is in een bocht wel een groot verschil tussen een race en een rally wagen. Denk alleen al maar aan de ondergrond waar ze op rijden, maar dat terzijde. Bij een racewagen zal alle mogelijke kracht die in een voorband zit vaak gebruikt worden om de bocht te "houden"/nemen. Left foot braking zal dan misschien wel wat gewicht naar voren plaatsen (dus de maximaal te leveren kracht van de voorbanden gaat omhoog en die van de achterbanden omlaag), maar het zal er ook voor zorgen dat de voorwielen wat remkracht moeten gaan leveren en dus gaat er een gedeelte van de totale kracht weg die nodig is om de bocht te "houden"/nemen en dus is het effect van left foot braking misschien kleiner dan jij zou verwachten.
ps: Deze uitspraak is gevaarlijk: "pure grip zonder slip". Dit kan nl niet :).

[ Voor 16% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

En dan afremmen door het gas los te laten (niet door te remmen). Hierdoor verschuift het gewicht dusdanig naar voren en verliezen de achterwielen iets grip (door remmen op de motor) dat overstuur ontstaat. Op zich heeft dat natuurlijk niet veel te maken met grip onder tractie.

[...]
Je vergeet even dat door "dynamic weight transfer" (in oud hollandsch gewoon het naar voren duiken) er meer druk op de voorwielen komt. Hierdoor kan je dus onderstuur opheffen, mits de druk toename genoeg is en de zijdelingse krachten niet te hoog zijn. Er komt dan nog helemaal geen overstuur bij kijken.

LFB en lift-off oversteer zijn dus --sprekend in algemene race termen-- beide toepasbaar om onderstuur te corrigeren/op te heffen/over te laten gaan in overstuur.

Eerst maar eens spelen met de roll bars, meer grip voor, minder grip achter, zodat de wagen vanzelf wat meer oversturend wordt. Clooten met diffs komt daarna wel.

Aph3x: helaas, ik heb een Guillemot/Thrustmaster FF wheel, dus ik denk niet dat ik veel heb aan je tip...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:19:
[...]

Er is in een bocht wel een groot verschil tussen een race en een rally wagen. Denk alleen al maar aan de ondergrond waar ze op rijden, maar dat terzijde. Bij een racewagen zal alle mogelijke kracht die in een voorband zit vaak gebruikt worden om de bocht te "houden"/nemen. Left foot braking zal dan misschien wel wat gewicht naar voren plaatsen, maar het zal er ook voor zorgen dat de voorwielen wat remkracht moeten gaan leveren en dus houden ze minder kracht over om de bocht te "houden"/nemen en dus is het effect van left foot braking misschien kleiner dan jij zou verwachten, of misschien kan er zelfs onderstuur ontstaan waar je eigenlijk overstuur zou verwachten.
Lees het nog eens, ik bedoelde niet dat door leftfootbraking het gewicht naar voren schuift, maar dat door lift-off oversteer het gewicht naar voren schuift..
Deze uitspraak is gevaarlijk: "pure grip zonder slip". Dit kan nl niet :).
Waarom niet? Alsof iets dat niet slipt geen grip heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:21:
[...]

Je vergeet even dat door "dynamic weight transfer" (in oud hollandsch gewoon het naar voren duiken) er meer druk op de voorwielen komt. Hierdoor kan je dus onderstuur opheffen, mits de druk toename genoeg is en de zijdelingse krachten niet te hoog zijn. Er komt dan nog helemaal geen overstuur bij kijken.
Ik probeerde juist aan te geven dat dat het toenemen van druk (door het verschuiven van gewicht) de oorzaak is van het gewenste overstuur / wegnemen van onderstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
[...]

Wat de autos's in GTR erg doen is op remmen in bocht nog veel dieper de bocht in gaan ...zwaar ondersturen...tov lift of oversteer creeren wat veel effectiever is.

Je komt dan hard aan en remt over het gehele rechte stuk voor de bocht, dan stuur je in en laat de rem rustig los...zie je dan dat ie onderstuurt en dat je dus de bocht niet gaat halen dan laat je even kortstondig helemaal je gas los. Dan schuift de achterkant een stukje de bocht in...vporal bij GT3 werkt dit erg goed...dit kan je dan meerdere malen doen ...dus los ...dr op..los..dr op...
Dit werkt beter dan los rem los rem los rem...want door het lossen stuurt ie wel beter in maar daarna door die rem doe je het weer teniet...

Maar bij GTR is een cleane stijl alles..zo vloeiend mogelijk overgangen maken anders eet het banden..

suc 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:23:

Waarom niet? Alsof iets dat niet slipt geen grip heeft :?
Met de acceleratiegrootheden waar wij over praten en de banden waar wij over praten is dit zeker het geval. Een band kan alleen kracht leveren als er een slip is. Probeer maar eens een zijwaardse kracht op een stukje gum te leveren zondat dat deze gaat slippen. Als je er genoeg kracht op zet, dan zal er een zekere mate van "stick" zijn, dus kracht zonder dat de gum slipt, maar dit is een relatief heel lage kracht. Om een hoge kracht te krijgen heb je zowiezo slip nodig.
Was er maar geen slip dan was een auto een vormgesloten geheel en dan zou het een super simpel geheel zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiTrO-EXILE- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:26:
[...]

Wat de autos's in GTR erg doen is opremmen in bocht nog veel dieper de bocht in gaan ...zwaar ondersturen...tov lift of oversteer crearen wat veel effectiever is.

Je komt dan hard aan en remt over het gehele rechte stuk voor de bocht, dan stuur je in en laat de rem rustig los...zie je dan dat ie onderstuurt en dat je dus de bocht niet gaat halen dan laat je even kortstondig helemaal je gas los. Dan schuift de achterkant een stukje de bocht in...vporal bij GT3 werkt dit erg goed...dit kan je dan meerdere malen doen ...dus los ...dr op..los..dr op...
Dit werkt beter dan los rem los rem los rem...want door het lossen stuurt ie wel beter in maar daarna door die rem doe je het weer teniet...

Maar bij GTR is een cleane stijl alles..zo vloeiend mogelijk overgangen maken anders eet het banden..

suc 6
Dat probeer ik toch juist aan te geven?!? Ik zeg toch helemaal niet dat je moet remmen in de bocht? ik zeg zelfs: door gas los te laten en niet door te remmen!
Dat het met GT3 goed werkt weet ik ja (GT3 addict)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
jah dat weet ik ik gaf alleen het verschil aan tussen de twee methodes en waarom lift of oversteer beter werkt in GTR...tov left braking...wat heel leuk werkt met 4wd rallly bakken...

Geen aanval hoor...btw posten en bellen werkt niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:28:
[...]

Met de acceleratiegrootheden waar wij over praten en de banden waar wij over praten is dit zeker het geval. Een band kan alleen kracht leveren als er een slip is. Probeer maar eens een zijwaardse kracht op een stukje gum te leveren zondat dat deze gaat slippen. Als je er genoeg kracht op zet, dan zal er een zekere mate van "stick" zijn, dus kracht zonder dat de gum slipt, maar dit is een relatief heel lage kracht. Om een hoge kracht te krijgen heb je zowiezo slip nodig.
OK, voorlopig even de laatste post van nu (moet zo werken)..

Voor zover ik weet is de wrijvingskracht gelijk aan een constante (mu, wrijvingscoëfficiënt) maal normaalkracht (druk op band gedeeld door contactopppervlakte).
Deze wet gaat hier op: Bij geen slip in de bocht, blijft de band de auto zijwaarts dragen en heeft de (buitenste) band dus de grootst mogelijke normaalkracht en dus de maximale grip.
Bij (zijwaartse) slip schuift de auto en krijgt de buitenste band iets minder druk te verduren dan zonder slip en de binnenste band iets meer druk dan zonder slip. Maar angezien de buitenste band het belangrijkste is (de wagen leunt er nou eenmaal op) geeft geen slip meer grip dan slip.

(als dat niet zo zou zijn, dan zouden op eurosport alle wagens wel driftend door de bochten gaat, dat is wel spectaculair, maar niet sneller dan clean rijden, bovendien vreet het banden..)

Vergelijk het met scheuren in een FWD autotje (bijvoorbeeld je eigen bakkie). Als je zo scherp mogelijk wil sturen BIJ CONSTANTE SNELHEID is het zaak om je stuur zover te draaien dat de banden nog net niet zijwaarts gaan slippen.. Je kan het stuur wel volledig naar links/rechts draaien, maar dan gaan de voorwielen slippen en heb je een grotere draaicirkel.

Bij berekeningen in vakken als dynamica is er overigens niet zomaar een onderscheid tussen de statische (geen slip) wrijvingscoëfficiënt en de dynamische wrijvingscoëffiënt. De laatste is altijd lager.

Dit kan je trouwens eenvoudig testen:
Houdt een plank/boek schuin met iets erop. Op gegeven moment wordt de helling te schuin en gaat het blokje schuiven: de statische wrijvingscoëffiënt is overtroffen. Door het schuiven geldt vervolgens de dynamische wrijvingsc.. en gaat het blokje steeds sneller schuiven. Als wat jij zegt waar is zal door het schuiven de weerstand hiertegen toenemen (immers slip) en het blokje vertragen. Dit gebeurt echter niet. Dit proefje impliceert dat de dynamische wrij.. gelijk is aan, of lager is dan de statische wrijvingsc..

Uitzondering vormt het gedrag dat je ziet bij powerpulling-wedstrijden. Hierbij wordt het verlies aan grip door slip (spinnen) overgecompenseert met het naar schter werpen van vele kilo's zand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zo een hele discussie ineens. :p

Ik bedoelde idd dat je met Lift-off oversteer de tractie even weghaalt waardoor de achterkant wel gaat glijden, in tegenstelling tot de Left-foot braking techniek, waarbij je dus wel tractie houdt en de achterkant niet om wil.
Bij allebei de technieken verplaats je idd het gewicht enigszins naar voren maar een GT wagen heeft meer grip in de achterkant dan een rally-wagen.

Ik kon trouwens de afgelopen races met de Gillet makkelijk wat slip gebruiken om de bocht in te komen zonder dat mijn banden er heel erg onder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
NiTrO-EXILE- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:26:
[...]

Wat de autos's in GTR erg doen is opremmen in bocht nog veel dieper de bocht in gaan ...zwaar ondersturen...tov lift of oversteer crearen wat veel effectiever is.

Idd , jouw manier van rijden gebruik ik ook. Op Spa , in de bocht Bruxelles, daar heb je zo'n vrij korte 180 graden bocht. Ik rem ook nog lichtjes in de bocht zelf , doe ik dit iets te veel , dan zie ik onderstuur en zie ik dat ik naar het einde van die 180 gradenbocht te veel naar buiten slip. Op dit moment heel ff gas volledig los en terug gedozeerd weer gas bijgeven , zorgt ervoor dat mijn voorste wielen weer grip krijgen en ik net de boordstenen raak >:) .

Enige nadeel is denk ik dat je banden sneller slijten. Je gaat tenslotte half slippend de bocht in.

Edit : sorry , ik had de verkeerde gequoted :p

[ Voor 44% gewijzigd door MPAnnihilator op 07-03-2005 12:53 . Reden: quote was mis ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:50:
[...]

Idd , jouw manier van rijden gebruik ik ook. Op Spa , in de bocht Bruxelles, daar heb je zo'n vrij korte 180 graden bocht. Ik rem ook nog lichtjes in de bocht zelf , doe ik dit iets te veel , dan zie ik onderstuur en zie ik dat ik naar het einde van die 180 gradenbocht te veel naar buiten slip. Op dit moment heel ff gas volledig los en terug gedozeerd weer gas bijgeven , zorgt ervoor dat mijn voorste wielen weer grip krijgen en ik net de boordstenen raak >:) .

Enige nadeel is denk ik dat je banden sneller slijten. Je gaat tenslotte half slippend de bocht in.
Hoewel GF-Annihilator zegt dat hij het met je eens is, toont hij het bewijs van mijn vorige post aan:
Door te stoppen met remmen (en de slip op te heven) krijgt de wagen zijn grip terug..

Goed, en nu ga ik weg :P PS ik kan een beetje erg fantiek overkomen, maar dat is niet als flame oid bedoelt hoor. Ik vind het enkel fijn om mensen te overreden..

edit, komt trouwens ook omdat ik meen aardig wat van het onderwerp af te weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:53:
[...]

Hoewel GF-Annihilator zegt dat hij het met je eens is, toont hij het bewijs van mijn vorige post aan:
Door te stoppen met remmen (en de slip op te heven) krijgt de wagen zijn grip terug..

Goed, en nu ga ik weg :P PS ik kan een beetje erg fantiek overkomen, maar dat is niet als flame oid bedoelt hoor. Ik vind het enkel fijn om mensen te overreden..

edit, komt trouwens ook omdat ik meen aardig wat van het onderwerp af te weten.
Nee, hij heft onderstuur op door lift-off oversteer te gebruiken (gas volledig los). :p
Precies mijn oorspronkelijke punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:04:
[...]

Nee, hij heft onderstuur op door lift-off oversteer te gebruiken (gas volledig los). :p
Precies mijn oorspronkelijke punt.
Jaaa, dat bedoelde ik ook te zeggen, ik ben het volledig met je eens!
Stoppen met remmen: rem los (en dan geen gas gaan geven).. We zeggen hetzelfde, alleen had ik het misschien niet zo gelukkig geformuleerd.

Damn.. hoezo verslavend.. dit forum.. ben ik nog niet weg :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Het lijkt me handig als je wat afweet van sleutelen aan auto's 8) , ik heb deze morgen van een collega race freak net te horen gekregen waarvoor een differentieel ofzo dient :) Dit om maar aan te duiden dat ik daar allemaal niets van snap. :+

Ik denk dat ik ook maar eens een setup vanaf het internet ga proberen :) En die handleiding van Motec eens doorneem.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Hier nog ff de theorie van de 'friction circle' om voorgenoemde discussie nog wat meer kracht bij te zetten:
http://www.auto-ware.com/setup/fc1.htm

en wat rijlessen:
http://www.damdrivingscho...ircle/FrictionCircle.html

GPL rijders zal deze link bekend voorkomen:
http://website.lineone.net/~richardn/
Alle technieken staan hier in uitgelegd, met de achterliggende theoriëen...

[ Voor 4% gewijzigd door aph3x op 07-03-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het Engineers Handbook aan het doornemen, heb ik ook al erg veel nuttige dingen uitgehaald. Vanavond een GT wagen kiezen en dan es een beetje sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
aph3x schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:13:
Hier nog ff de theorie van de 'friction circle' om voorgenoemde discussie nog wat meer kracht bij te zetten:
[url]]http://www.auto-ware.com/setup/fc1.htm[/url]

en wat rijlessen:

Ja das goed leesvoer voor iedere simmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aph3x schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:13:
http://www.auto-ware.com/setup/fc1.htm

en wat rijlessen:

Idd. Verplichte stof ja! Bij GT3 zat trouwens een boekje waarin hierover werd gesproken _/-\o_ Ik snap niet dat ze bij een spel als GTR dit weglaten.. lijkt me vrij basis-stof-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:28:
[...]

Met de acceleratiegrootheden waar wij over praten en de banden waar wij over praten is dit zeker het geval. Een band kan alleen kracht leveren als er een slip is.
Jij zegt hier dat een band dus altijd moet slippen om grip te leveren :? :? :? Knap dan, dat een gemiddelde huis-tuin-en-keuken autoband het makkelijk 30k kilometer vol kan houden.
Probeer maar eens een zijwaardse kracht op een stukje gum te leveren zondat dat deze gaat slippen. Als je er genoeg kracht op zet, dan zal er een zekere mate van "stick" zijn, dus kracht zonder dat de gum slipt, maar dit is een relatief heel lage kracht. Om een hoge kracht te krijgen heb je zowiezo slip nodig.[...]
Als jou theorie klopt dan zou een auto nooit slippen. (!!) En dat is iets dat niet realistisch is. Zodra er, volgens jou, slip optreedt wordt de grip ineens veel hoger. Meer grip, dus meer kracht, dus meer acceleratie. Meer acceleratie, minder reactiekracht. Dan verval je weer in non-slip. Grip ineens weer veel lager, er treedt weer slip op, grip is ineens veel hoger. Meer grip, dus meer kracht, dus meer acceleratie. Meer acceleratie, minder reactiekracht. Dan verval je weer in non-slip. Grip ineens weer veel lager, er treedt weer slip op, grip is ineens veel hoger. Enzovoorts, enzovoorts. Je blijft dan precies hangen op de overgang van non-slip naar slip.

Nevermind, Smiling Pitbull hierboven had een veel eleganter voorbeeld.

De praktijk? In de racerij blijkt dat, voor rechte lijn acceleratie, een paar procent slip de meeste grip geeft. Dat betekent dat een aangedreven wiel bijvoorbeeld 10,5 meter loop oppervlak voorbij laat komen op 10 meter wegdek. Het kleine beetje doorschuiven tussen ondergrond en loopvlak geeft dus, specifiek bij rubber compounds, door plaatselijk bijna smelten/plakkeriger worden, het optimum aan grip. Bij meer slip wordt de grip juist weer lager omdat er teveel band materiaal smelt. Denk bijvoorbeeld aan dragsters: Bij een burnout komt een dragster nauwelijks vooruit want er is maar minimaal voorwaartse grip. Een slow-motion opname van een dragster start laat het andere zien: daar slaan de wielen niet of nauwelijks zichtbaar door.

Grip in bochten is echter weer een andere situatie: Zijdelingse grip is dynamisch gezien anders dan rechte lijn grip want in de breedte richting van de band wordt niet ieder moment nieuw loopvlak aangeboden. En de vorm van het loopvlak is anders ten opzichte van de kracht. En de hoek van het wiel speelt een veel belangrijkere rol, enz. enz.

Eind van het verhaal is dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik kan met Richard Burns Rally met een losse asfalt afstelling flink wat glijkunsten vertonen en een strakke tijd neerzetten. Ik kan met een strakke afstelling ietsje snellere tijden neerzetten zonder gummen. Het ontloopt elkaar nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:22:
[...]

Idd. Verplichte stof ja! Bij GT3 zat trouwens een boekje waarin hierover werd gesproken _/-\o_ Ik snap niet dat ze bij een spel als GTR dit weglaten.. lijkt me vrij basis-stof-achtig.
Mensen bij GTR weten dit soort dingen vaak al en er is natuurlijk wel het engineers handbook (zie SP) om je opweg te helpen.
Physics bij GT3 lieten nogal te wensen over (lift-off oversteer is bijv. zo goed als niet aanwezig), daar was het dus vrij zinloos bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ERG goed spel, alleen vind ik het heel erg jammer dat de Nurbring/Norschleife er niet in zit.

Wie weet komt deze nog eens uit in add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
edit

[ Voor 200% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
niet te ver gaan he Fisk anders moeten we ff een subtopic maken....GTR rijtechnieken en de basis daarvan.

ROFL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn er nog mensen in voor een warm-up op de tweakers server ?? (pass: tweakers) Ik ga iig de hele dag nog oefenen. Hopelijk binnenkort ffe een race rijden :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
GreenFury schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:18:
Zijn er nog mensen in voor een warm-up op de tweakers server ?? (pass: tweakers) Ik ga iig de hele dag nog oefenen. Hopelijk binnenkort ffe een race rijden :)
Vanavond misschien even als je op Spa zit..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GreenFury schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:18:
Als je Spa gaat hosten dan kom ik straks nog wel even zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd vanavond ook graag mee op Spa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:49:
Ik rijd vanavond ook graag mee op Spa :)
De server (ik weet niet van wie die is) staat iig nu op dawn_spa

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server is van Annihilator (tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:33:
[...]
Eind van het verhaal is dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik kan met Richard Burns Rally met een losse asfalt afstelling flink wat glijkunsten vertonen en een strakke tijd neerzetten. Ik kan met een strakke afstelling ietsje snellere tijden neerzetten zonder gummen. Het ontloopt elkaar nauwelijks.
Ik heb mijn verhaal en mijn antwoord op je opmerking in een plaatje gezet met uitleg. De uitleg is wel een versimpelde weergave van de werkelijkheid.
Graag een reactie :)..
2 dingen nog:
Je moet slip en slip niet door elkaar halen. Bij slippen moet je niet gelijk denken aan veel rook en doorslaande wielen. Dit is extreme slip. Bij slip moet je denken aan een snelheidsverschil/sneleheidsrichtingsverschil van het wiel t.o.v. de grond.
Een auto breekt uiteindelijk van achter uit doordat de achterbanden in extreme slip
schieten als je over de piek heen komt. De enige mogelijkheid om dan de kracht weer te vergroten is namelijk minder hard aandrijven (gas loslaten) bij kappa en terugsturen bij alfa. Echter het gas in de bocht loslaten zorgt weer voor een overstuurmoment etc etc. Hoezo een gecompliceerd probleem :).
Als het echter een lineair systeem zou zijn (hoe groter kappa en alfa, hoe groter de kracht) dan zou een auto "nooit" uit de bocht vliegen.

bandenuitleg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/bandenuitleg2_th.jpg

Heel het stukje is bedoeld als uitleg van hoe een band werkt.
De band is nl het belangrijkste onderdeel van een auto, zeker als je het over de performance gaat hebben. De band is nl het enigste onderdeel dat de verbinding vormt tussen de vaste wereld en het dynamisch systeem, genaamd de auto. Dus een super goede auto+motor met slechte banden kan slechter zijn dan een slechte auto+motor met goede banden.

edit 1:
Ik bedenk net nog een leuk voorbeeld om laterale slip / alfa uit te leggen.
Stel: Ik rijd rechtuit in een auto op de snelweg en er is constant een zijwind. Dan is er dus constant een laterale kracht die ik niet wil hebben, want deze blaast mij van de weg af. Wat doe ik dus: Ik stuur de wielen in de richting vanwaar de wind vandaan komt. Het gevolg is dat ik in de mij gewenste richting blijf rijden en dat de wielen een beetje in de richting van de rijwind staan onder een hoek alfa.
Hetzelfde kun je je eigenlijk voorstellen bij een bocht. Er is dus nu sprake van slip die een banden oplevert.

edit 2:
Nog even een plaatje om de situatie bij lage alfa's uit te leggen. Hier is te zien dat er slip kan zijn van de band zonder dat er daadwerkelijk slip is op locaal niveau van de rubber stukjes op de band. Kijk maar in het plaatje :)
Lage alfa waardes
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/banden.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:55:
[...]

Ik heb mijn verhaal en mijn antwoord op je opmerking in een plaatje gezet met uitleg. De uitleg is wel een versimpelde weergave van de werkelijkheid.
Graag een reactie :)..
Volgende keer zo'n plaatje terugbrengen naar 2 kleuren en dan opslaan als .PNG in plaats van .JPG, dat geeft een kwalitatief veel mooier plaatje. Jpeg is belabberd als het op lijntekeningen en tekst aankomt. ;)
2 dingen nog:
Je moet slip en slip niet door elkaar halen. Bij slippen moet je niet gelijk denken aan veel rook en doorslaande wielen. Dit is extreme slip. Bij slip moet je denken aan een snelheidsverschil/sneleheidsrichtingsverschil van het wiel t.o.v. de grond.
Een auto breekt uiteindelijk van achter uit doordat de achterbanden in extreme slip
schieten als je over de piek heen komt. De enige mogelijkheid om dan de kracht weer te vergroten is namelijk minder hard aandrijven (gas loslaten) bij kappa en terugsturen bij alfa. Echter het gas in de bocht loslaten zorgt weer voor een overstuurmoment etc etc. Hoezo een gecompliceerd probleem :).
Als het echter een lineair systeem zou zijn (hoe groter kappa en alfa, hoe groter de kracht) dan zou een auto "nooit" uit de bocht vliegen.

bandenuitleg
[afbeelding]

[...]

Voor zover ik weet rolt een band als hij door een bocht heen gaat en dus wordt er wel telkens een nieuw stuk rubber aangeboden.
In het ene geval is de richting waarin het nieuwe rubber wordt aangeboden haaks op de belasting (waarbij de kracht parallel loopt aan de lange as van het, bij benadering elipsvormige, contactoppervlak) In het andere geval is het juist parallel aan de frictievector, in lijn met de korte as van het elliptische contactoppervlak.
Heel het stukje is niet bedoeld als kritiek, maar gewoon als uitleg van hoe een band werkt.
De band is nl het belangrijkste onderdeel van een auto, zeker als je het over de performance gaat hebben. De band is nl het enigste onderdeel dat de verbinding vormt tussen de vaste wereld en het dynamisch systeem, genaamd de auto. Dus een super goede auto+motor met slechte banden kan slechter zijn dan een slechte auto+motor met goede banden.
Eerste reactie is: :+ Niet zo open deuren intrappen :D

Verder: er is slip en slip. Als je een wiel opvat als een perfecte starre cylinder met lijnvorming contact oppervlak, dan is er sprake van een hoek alfa ten opzichte van haaks op de wiel-as. Maar een contact oppervlak is elliptisch en het loop oppervlak is flexibel. Een groot gedeelte aan hoek alfa afwijking wordt dus door vervorming van de band opgevangen, niet door schuren. Afhankelijk van de breedte van de band, de hoogte en flexibiliteit van de flank en het soort profiel (vorm en diepte) verdwijnst het grootste gedeelte van slip in vervorming. Vooral een winterband, met hoge flexibele flank en lamellen in het profiel, kan veel aan alfa opvangen voordat er daadwerkelijk een gedeelte van het contact oppervlak aan het schuren is.

Ok, het beruchte "droogzwemmen", stuur draaien in stilstand, natuurlijk uitgezonderd.

Eind van dat verhaaltje is dus dat ik het gedrag van een normaal contactoppervlak dus beschouw als sticking friction. Jij niet. Eerder een verschil in definitie dan een discussie dus ;)

De praktijk, de oh zo beruchte praktijk, is natuurlijk dat een contact oppervlak slechts bij benadering een ellips is, waarbij camber van het wiel, bandenspanning, flank hoogte en stijfheid, profiel verdeling èn de geometrie van de wielophanging het zaakje ook nog eens beinvloeden. (Dat laatste omdat inveren van de ophanging de camber kan veranderen.) Dan is ook nog eens de drukverdeling binnen het contact oppervlak gevarieerd, de frictiefactor is niet overal gelijk (want er zijn temperatuursverschillen) en door de rek- en drukvervorming van de toplaag van het band oppervlak zijn er ook nog wisselende afschuifspanningen. 8)7 8)7 Is u daar nog :?

* JumpStart heeft ook het nodige aan natuurkunde en dynamica achter de kiezen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:04:

Verder: er is slip en slip. Als je een wiel opvat als een perfecte starre cylinder met lijnvorming contact oppervlak, dan is er sprake van een hoek alfa ten opzichte van haaks op de wiel-as. Maar een contact oppervlak is elliptisch en het loop oppervlak is flexibel. Een groot gedeelte aan hoek alfa afwijking wordt dus door vervorming van de band opgevangen, niet door schuren. Afhankelijk van de breedte van de band, de hoogte en flexibiliteit van de flank en het soort profiel (vorm en diepte) verdwijnst het grootste gedeelte van slip in vervorming. Vooral een winterband, met hoge flexibele flank en lamellen in het profiel, kan veel aan alfa opvangen voordat er daadwerkelijk een gedeelte van het contact oppervlak aan het schuren is.
\;)[/ME]
Volgens mij heb ik dit laatste net in mijn laatste plaatje proberen uit te leggen... :).
Er is inderdaad een stuk alfa waar helemaal geen daadwerkelijke slip van de rubberblokjes in het contactoppervlak is. Dan komt er een overgansfase waarin een gedeelte van het contactoppervlak wel letterlijk slipt en waar een gedeelte niet slipt. Vervolgens komt er volledige slip.
Maar het is idd maar net wat je onder slip verstaat. In principe slipt de band weg van zijn pad met een hoek alfa, dus dit wordt dan in de voertuigdynamica al vaak de sliphoek genoemd. Deze benaming is misschien verwarrend als je naar het gedrag van de daadwerkelijke rubberblokjes kijkt, maar het is maar net op welk niveau je het probleem bekijkt.
Het blijft een leuk onderwerp om over na te denken en er is nog genoeg te doen aan de modellering van een band.
Maar we zullen nu maar weer stoppen over de band en zijn gedrag. Het moet tenstotte wel een topic blijven over de game! Gtr...

[ Voor 32% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 15:23 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.