[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.850 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:07:
[...]

Volgens mij heb ik dit laatste net in mijn laatste plaatje proberen uit te leggen... :). Het blijft een leuk onderwerp om over na te denken..
Je moet ook niet verwachten dat iemand altijd controleert of er toevallig heel misschien nog geëdit is terwijl de persoon zelf alweer een reply aan het tikken is op iets wat jij net aanpaste :P

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Vanmiddag heb ik hem gespot bij Diskoland of is dat al langer bekend? Ik dacht nl nog dat ie in NL niet te koop was of loop ik nu weer hopeloos achter :P iig morgen ga ik het spel ff halen aangezien ik spijtig genoeg niet genoeg geld meehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

kutkip schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:13:
Vanmiddag heb ik hem gespot bij Diskoland of is dat al langer bekend? Ik dacht nl nog dat ie in NL niet te koop was of loop ik nu weer hopeloos achter :P iig morgen ga ik het spel ff halen aangezien ik spijtig genoeg niet genoeg geld meehad.
Je loopt hopeloos achter het spel was donderdag al tekoop

edit: om de slowchat teverminderen:
Ik ga nu ffe racen op de tweakers server misschien mensen nog zin?

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 07-03-2005 19:05 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:09:
[...]

Je moet ook niet verwachten dat iemand altijd controleert of er toevallig heel misschien nog geëdit is terwijl de persoon zelf alweer een reply aan het tikken is op iets wat jij net aanpaste :P
Ja het liep mooi naast elkaar heen ja. Ik plaatste het plaatje en tegelijkertijd kwam jouw post binnen.
Nu nog hopen dat de rest van het forum onze berichten goed doorleest, want ik denk dat het het begrip van het gedrag van een auto kan vergroten. Dit zegt wannabee leraar fiskare >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Is er al een beslissing genomen of het spa normaal of 's nachts wordt?

Ik ben een voorstander voor normaal overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goldfinger schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:05:
Is er al een beslissing genomen of het spa normaal of 's nachts wordt?

Ik ben een voorstander voor normaal overdag.
We zaten te denken om er dawn van te maken.
Maar anders moeten we eens een testrace doen hoe dat draait.

Ik blijf het vreemd vinden dat night bij sommigen slecht draait maar ik heb een relatief snelle pc dus ik kan er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allebei de tweakers servers zag ik net op Spa staan, weet niet of het normaal of 's nachts is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:08:
allebei de tweakers servers zag ik net op Spa staan, weet niet of het normaal of 's nachts is
Dat kan je zien aan de naam van de map "spa" is dus gewoon overdag spa_dusk is dus naja dat kan je zelf wel bedenken ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik laad nu de Spa overdag in... server noemt voor diegenen die het niet weten gewoon "tweakers.net" in de browser, paswoord is "tweakers" zonder quotes...

PS : post eens wat feedback over de connectie naar deze server aub...

Mijn lijn heeft vrij veel download , zo'n 800kb/sec gemiddeld, maar upload is maar 60kb/seconde. Als er problemen zijn , gelieve dit ff te melden hier in dit toppic misschien ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zit nu met nog een paar lui op de tweakers(2?) server maar wat irritant zeg die lag als mensen joinen...Ik ben die gast in die Rode ferrari maranello

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
GreenFury schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:44:
Ik zit nu met nog een paar lui op de tweakers(2?) server maar wat irritant zeg die lag als mensen joinen...Ik ben die gast in die Rode ferrari maranello
Volgens mij heb je een optie dat het joinen niet onder het rijden gebeurd, maar alleen in de garage.

Ik was de Saleen net.... Ik begin al aardig snel te zijn op SPA. 2:13:3xx

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.David op 07-03-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt perfect. ;)
Ik heb zelf een kabelverbinding via Casema Amstelveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
ZAMoRANo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:08:
[...]

We zaten te denken om er dawn van te maken.
Maar anders moeten we eens een testrace doen hoe dat draait.

Ik blijf het vreemd vinden dat night bij sommigen slecht draait maar ik heb een relatief snelle pc dus ik kan er weinig over zeggen.
Het is meer dat bij mij het beeld gewoon zwart is. Niet donker, maar zwart :(. De gamma waarde verhogen in de plr file heeft geen nut. Ook de brighness instellen op de desktop heeft geen nut, want het spel neemt die waardes niet over en ja ik heb mijn monitor op maximum brightness staan.
Voor mij zou het iig het handigste zijn om spa day te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Nog even een mededeling voor de 1.2.3.0 bezitters hier. Ik zie net bij whats new? staan dat de 1.3 patch vanaf 8 maart gedownload kan worden :). En ja die mededelingen zijn nog wel in het duits. Dat is dan ook zo ongeveer het enige.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vissersj/1_3_0.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:13:
Ik laad nu de Spa overdag in... server noemt voor diegenen die het niet weten gewoon "tweakers.net" in de browser, paswoord is "tweakers" zonder quotes...

Mijn lijn heeft vrij veel download , zo'n 800kb/sec gemiddeld, maar upload is maar 60kb/seconde. Als er problemen zijn , gelieve dit ff te melden hier in dit toppic misschien ?
is 1.3 :'( hoop dat morgen 1.3 patch voor duitse versie ook echt uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:05:
[...]

Het is meer dat bij mij het beeld gewoon zwart is. Niet donker, maar zwart :(. De gamma waarde verhogen in de plr file heeft geen nut. Ook de brighness instellen op de desktop heeft geen nut, want het spel neemt die waardes niet over en ja ik heb mijn monitor op maximum brightness staan.
Bij mijn videokaart zijn er apparte instellingen voor 'desktop' en 'full screen 3D' ... Ik heb onder ctrl-F12 dan ook "load next profile" zitten, en dat werkt perfect. Even die hot-key toetscombinatie, en huppekee, ik heb wat helderder beeld. Nog een keer, en ik heb nog helderder beeld. Ik heb namelijk 4 profielen aangemaakt, default, gamma140, gamma 150 en gamma160.

(ATi Radeon 9700 met Catalyst 4.12 zonder CCC)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Fiskare schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:05:
[...]

Hmm vreemd, en ook heel irritant ja. Op mijn tft-scherm is het prima te doen.

Maar dawn gaat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
JumpStart schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:13:
[...]

Bij mijn videokaart zijn er apparte instellingen voor 'desktop' en 'full screen 3D' ... Ik heb onder ctrl-F12 dan ook "load next profile" zitten, en dat werkt perfect. Even die hot-key toetscombinatie, en huppekee, ik heb wat helderder beeld. Nog een keer, en ik heb nog helderder beeld. Ik heb namelijk 4 profielen aangemaakt, default, gamma140, gamma 150 en gamma160.

(ATi Radeon 9700 met Catalyst 4.12 zonder CCC)
En zo'n optie is er vast ook voor een geforce ti4200 64mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:13:

Balen, ik was te laat. Jammer dat je tijdens de quali niet meer kan joinen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
ZAMoRANo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:15:
[...]

Hmm vreemd, en ook heel irritant ja. Op mijn tft-scherm is het prima te doen.

Maar dawn gaat dan wel?
Dawn kan ik zo niet zeggen. Dat weet ik vrijdagavond pas weer, want dan ben ik pas weer op het thuisfront waar de pc staat waar ik de league rij. Als het moet kan ik alles wel gaan verbouwen a.s. zondag, maar dan moet ik met laptop etc gaan zeulen en thuisstuur daarop installeren etc en daar heb ik eigenlijk niet veel zin an. Dan rijd ik persoonlijk liever de day version, maar misschien is het handig om even een mailtje in de league rond te sturen of even een private poll op te zetten (als dat kan) om de mening van iedereen te horen. Ik kan nl wel voor day zijn, maar als de meerderheid voor night is, dan moet ik gewoon voor zondag een oplossing vinden, of niet meerijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Fiskare op 07-03-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb zo eens zitten kijken naar een GTR server lokaal op mijn game pc, en hier wat statistics...

Als pc voor de server gebruik ik nu de game pc die je vindt hier in mijn specs.

Tijdens een sessie met 6 users verbruikt de GTR server +/- 23 k upload , met 9 users , 36 k. Gezien mijn connectie limiet van 60k denk ik dus zeker 10 man te kunnen hosten zonder problemen.

Memory gebruik van het GTR.exe proces is 34.5 MB , dit in Spa met 6 man , met 9 man was dit 43.2 MB

De cpu load is iets duisterder helaas. Die is gewoon steeds 100 % :-) Nu als ik zelf mee rij, met mijn grafische settings op max en 1280x1024 en 4 keer AA , dan blijkt iedereen nog steeds een goede gameplay te hebben. Conclusie is dus denk ik dat een GTR server meer bandbreedte gevoelig is dan CPU hongerig.
Dit weekend installeer ik nog een oud pctje als GTR server met de volgende specs. CPU P3 1000Mhz , 512 ram en 40 gig HD , met dezelfde connnectie zoals nu reeds het geval is.

Ik hoop dat dus zo'n dedicated server hieraan genoeg zal hebben :?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Nurburgring ooit nog als add-on uitkomt? :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:08:
Ik heb zo eens zitten kijken naar een GTR server lokaal op mijn game pc, en hier wat statistics...

Tijdens een sessie met 6 users verbruikt de GTR server +/- 23 k upload , met 9 users , 36 k. Gezien mijn connectie limiet van 60k denk ik dus zeker 10 man te kunnen hosten zonder problemen.

Memory gebruik van het GTR.exe proces is 34.5 MB , dit in Spa met 6 man , met 9 man was dit 43.2 MB

De cpu load is iets duisterder helaas. Die is gewoon steeds 100 % :-) Nu als ik zelf mee rij, met mijn grafische settings op max en 1280x1024 en 4 keer AA , dan blijkt iedereen nog steeds een goede gameplay te hebben. Conclusie is dus denk ik dat een GTR server meer bandbreedte gevoelig is dan CPU hongerig.
Dit weekend installeer ik nog een oud pctje als GTR server met de volgende specs. CPU P3 1000Mhz , 512 ram en 40 gig HD , met dezelfde connnectie zoals nu reeds het geval is.

1 ding: proberen :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:17:
Van SimBin zelf hoogstwaarschijnlijk niet, ze hebben te kennen gegeven dat dat niet haalbaar is (ik denk veel manuren en een vrij dure licensie).
Er is natuurlijk een conversie van de GPL-versie te downloaden maar dat is niet veel bijzonders; niet nauwkeurig en lage kwaliteit.
Wat zou het mooi zijn als de GT4 versie geconverteerd kon worden, maarja het zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:17:
Officieel? Lijkt mij niet. Hebben ze geen licentie voor. (als ze het al zouden willen)

Maar voor GPL zijn in de loop van de tijd ook schitterende tracks uitgekomen. Dus heb geduld en er komt vast een mooie/goeie versie van. (bestaande add-on versie is niet super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 22:41
Weet iemand ook waar de screenshots worden opgeslagen die je met de ingame engine van GTR maakt?

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 20:13

Erw

coolyboy1 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:40:
Weet iemand ook waar de screenshots worden opgeslagen die je met de ingame engine van GTR maakt?
Volgens my gewoon in de "game directory" :)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Laatst online: 21-09 22:41
haha thnx :o

Ik maar zoeken naar een map screenshot ofzo, ook niet in mijn documenten.

Maar hoe simpel het kan zijn :)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
hehe wilde het net posten, ben m al aan het downloaden.

Goed nieuws voor de league, volgende wedstrijd kan dus op 1.3 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Changelog:

Veränderungen seit GTR 1.2.3.0:

• Unterstützung der neuesten TrackIR Hardware (nicht im Lieferumfang enthalten), die nun bis zu sechs verschiedene Kopfbewegungen abtasten kann.
• Gesamtperformance und Stabilität des Multiplayer Modes verbessert
• Übersichtsliste der Spiele im Multiplayer Modus korrigiert
• Informationsscreen eingebaut, der über den Status der gegnerischen Fahrer beim Laden im Multiplayer Modus informiert.
• Verbesserung der Werte für Reifentemperatur und Grip beim ausbrechen des Autos
• Zusätzliche Setups zu allen mit den AddOns hinzugefügten Autos
• Zwei neue Rennklassen hinzugefügt: Cup300 und Cup400
• Behobener Fehler, der beim Laden eines Spielstandes mit besonderen Autoklassen vorkommt.
• Update der physikalischen Werte für das Rauch- und Staubverhalten
• Verhalten des hinteren Kotflügel beim Seat Toledo korrigiert: Schwebt nicht mehr in der Luft
• Abkürzung zum Schummeln bei Donington entfernt.

Ik ga 'm even testen, lator! :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
ZAMoRANo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:51:
hehe wilde het net posten, ben m al aan het downloaden.

Goed nieuws voor de league, volgende wedstrijd kan dus op 1.3 draaien.
Kunnen er dan nog mensen bij?

Ik kan wel redelijk rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mr.David schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:08:
[...]

Kunnen er dan nog mensen bij?

Ik kan wel redelijk rijden. :P
Nee sommige mensen die al in de league zaten hadden de Engelse versie gekocht en de Duitse versie gedeinstalleerd, daardoor konden ze dus niet meerijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

duderuud

Sliden is koel

Nu maar hopen dat die 1.3 patch niet alle (gepatchte) engelse texten overschrijft...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Jammer dat er (tenminste op de offi website) geen stand-alone server te vinden is. Anders had ik evt wel een 24/7 server op kunnen zetten op een snelle server (P4 3 GHz, 1 GB, 100 mbit pijp)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 10:19
iedere keer die duitse vote teksten ben ik nu al zat...

edit: hoe lang duurt die lopende pre-league nog? daarna weer ngt league?

[ Voor 41% gewijzigd door jeehaa op 07-03-2005 23:38 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
nog 3 weken en 3 races.. daarna wordt het een GT, of mixed gt/ngt league...

Misschien een idee om dit in de SP te zetten, aangezien het nogal vaak gevraagt wordt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Iemand enig idee waarom de CD check 2 minuten duurt bij mij ? Ik had dus de illegale Duitse versie, die verwijderd, registry permissies weer teruggezet, netjes mijn gekochte Engelse versie geinstalleerd. Bij een collega van mij duurt de CD check de eerste keer 20 seconden, daarna nog slechts 1 seconde zegt hij. Ik moet elke keer weer 2 minuten wachten :(

Ik vraag dus om een legale oplossing. Geen Starfuck gedoe of mini images ofzo, dat werkt niet bij mij.
Ik heb een NEC1300A DVD brander, misschien heeft dat er mee te maken ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik heb net een online race achter de rug... Het niveau is wel hoog om een uur of 12. Ik heb mijn eigen record verbroken op SPA 2:12:707 8) (qualify duh) goed voor een 4de start plaats 3de plaats was slechts 8 duizendste van een sec. sneller. 1ste tijd was 2:11:9XX 8)7 Plaats 1 t/m 15 was binnen de 2:14:9xx. Was alleen jammer dat ik in de race na 3 rondes er al afgetikt werd. :( Nouja ik moet toch naar bed dus... :z

Morgen weer een dag.......

Hoe maak je een screenshot? Ik heb Prt Scr geprobeerd, maar ik kan geen plaatjes vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.David op 08-03-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Laatst online: 15-09 21:06
Duderuud schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:33:
Nu maar hopen dat die 1.3 patch niet alle (gepatchte) engelse texten overschrijft...
DUS WEL!!!

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Screenshot is F12 meen ik.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 01:04:
Hoe maak je een screenshot? Ik heb Prt Scr geprobeerd, maar ik kan geen plaatjes vinden.
Prt Scr plaatst een afbeelding op je clipboard.. als je daarna dus bv in paint op ctrl-v drukt heb je je plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
met gtr manager 1.3 makkelijk addons installlen en uninstallen. na patch 1.3 engelse vertaling gewoon weer terug gezet. np! :)

haal gtr manager bij http://www.adonf-fr.com/ en loop door het aanbod heen (wijst zich van zelf) en zoek daar de engelse vertaling. zit zelfs een update bij voor 1.2 dus wellicht dat dit voor 1.3 ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:21:
Iemand enig idee waarom de CD check 2 minuten duurt bij mij ? Ik had dus de illegale Duitse versie, die verwijderd, registry permissies weer teruggezet, netjes mijn gekochte Engelse versie geinstalleerd. Bij een collega van mij duurt de CD check de eerste keer 20 seconden, daarna nog slechts 1 seconde zegt hij. Ik moet elke keer weer 2 minuten wachten :(

Ik vraag dus om een legale oplossing. Geen Starfuck gedoe of mini images ofzo, dat werkt niet bij mij.
Ik heb een NEC1300A DVD brander, misschien heeft dat er mee te maken ?
Trage CD-ROM lezer, ik weet niet wat die NEC1300A doet?
Ik had in mn 2e PC een oude 16x zitten en gelukkig had ik nog een 52x ergens rondslingeren, dat scheelde idd wel een minuut of 3 bij de CD-check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Mr.David schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 01:04:
Ik heb net een online race achter de rug... Het niveau is wel hoog om een uur of 12. Ik heb mijn eigen record verbroken op SPA 2:12:707 8) (qualify duh) goed voor een 4de start plaats 3de plaats was slechts 8 duizendste van een sec. sneller. 1ste tijd was 2:11:9XX 8)7 Plaats 1 t/m 15 was binnen de 2:14:9xx. Was alleen jammer dat ik in de race na 3 rondes er al afgetikt werd. :( Nouja ik moet toch naar bed dus... :z

Morgen weer een dag.......

Potverdikke, ik gisteren dik tevree met mijn personal bast op spa van 2.17.4 met de lambo met de standaard fast setup. Kom jij daar ff in 2 rondjes mijn besttijd met meer dan een seconde verbeteren. Nu lees ik dat je 2.12 haalt !!!

Zou het komen daardat in het echt de Saleen ook veel sneller is en de Lamborghini dus moet onderdoen. Of rij ik gewoon nog steeds klote ?

In ieder geval , zou je je best lap eens kunnen doorsturen naar mij aub, ik ga ff kijken met die Motec waar jij op Spa juist het verschil maakt. Want ik vind dit niet meer kunnen :'(

annihilator666@msn.com by the way

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgensm ij zitten er tussen de GT's onderling geen seconden verschil. Het verschil zal hem dus zitten in setup en rijstijl/kunde. Probeer om "basic" te beginnen, met de fast setup. Probeer goede lijnen te rijden, en let even minder op bochtensnelheden, dat komt later wel. Dokter uit welke bochten echt belangrijk zijn (lees: bochten vlak voor een recht stuk) en zorg ervoro dat je die goed neemt, en er dus met een hoge snelheid uitkomt, dat scheelt zo 0.5 seconden op een beetje recht stuk.

En verder: veel oefenen ! Sinds ik het legaal heb, heb ik er een uurtje of 10 mee gereden. Ik kan nu al veel beter driften, slips opvangen en corrigeren, en in het algemeen sneller en constanter rijden :Y)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:23:
Volgensm ij zitten er tussen de GT's onderling geen seconden verschil. Het verschil zal hem dus zitten in setup en rijstijl/kunde. Probeer om "basic" te beginnen, met de fast setup. Probeer goede lijnen te rijden, en let even minder op bochtensnelheden, dat komt later wel. Dokter uit welke bochten echt belangrijk zijn (lees: bochten vlak voor een recht stuk) en zorg ervoro dat je die goed neemt, en er dus met een hoge snelheid uitkomt, dat scheelt zo 0.5 seconden op een beetje recht stuk.

En verder: veel oefenen ! Sinds ik het legaal heb, heb ik er een uurtje of 10 mee gereden. Ik kan nu al veel beter driften, slips opvangen en corrigeren, en in het algemeen sneller en constanter rijden :Y)
Klopt niet helemaal, de Saleen is de snelste auto van het stel, dan waarschijnlijk de 550 en dan pas de Lamborghini en de 575.
Je kunt het ook zien aan de tijden per auto die op GTRank staan.

Alleen zijn de verschillen niet zo heel erg groot, en ik heb het nu over tijden in 1 snelle ronde, lange stints zijn weer een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik reed dus gister in die knalrode F550 die vind ik persoonlijk erg goed rijden hoewel ik nog niet alle auto's heb geprobeert. (met koude banden moet je wel oppassen met die ferrari's.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 10:19
GreenFury schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:38:
. (met koude banden moet je wel oppassen met die ferrari's.
met alle auto's

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:27:
[...]

Klopt niet helemaal, de Saleen is de snelste auto van het stel, dan waarschijnlijk de 550 en dan pas de Lamborghini en de 575.
Je kunt het ook zien aan de tijden per auto die op GTRank staan.

Alleen zijn de verschillen niet zo heel erg groot, en ik heb het nu over tijden in 1 snelle ronde, lange stints zijn weer een ander verhaal natuurlijk.
Dat wordt leuk dan als er straks een GT-cup gehouden wordt en er mogen geen dubbele startnummers voorkomen.. dikke kans dat minstens 4 man die saleen wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
-GF-Annihilator schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:08:

Zo te zien moet ik dus rond de 20 man wel kunnen hosten.
Heb meestal rond de 75kB/s upload en een echte dedicated server staan (wordt dus niet op gegamed of wat anders ;) ). Server heeft een P4 2,6GhzHTT + 1024MB ram _/-\o_

Maar kun je even posten welke poorten je open hebt gezet in je firewall, gisteren waren er ineens problemen om op mijn server (tweakers.net2 (1.3) ) te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb net ff op de FIA site gekeken voor spa , en de snelste tijd vorig jaar was

GT VOSSE V/SALO M/BABINI F/PETER P Ferrari 575 M 2:19.321

Ik met mijn Diablo met mijn qualifying tijd 2.17.439 zit daar dus niet ver af. In de officiele timings zitten ook saleens , maar die deden het nog slechter dan 2.19.321.

Toch wel raar dat mensen in GTR met die Saleen sneller zijn dan in het echt. :o

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:57:
[...]

Dat wordt leuk dan als er straks een GT-cup gehouden wordt en er mogen geen dubbele startnummers voorkomen.. dikke kans dat minstens 4 man die saleen wil..
Ja idd, er zijn er 3 beschikbaar.
Dat zal in zo'n geval denk ik een shootout worden; korte race en wie het snelst is mag ermee in de league deelnemen.
Of we doen wie het eerst zich aanmeldt, krijgt hem.

Kunnen we nog even over discussieren.
-GF-Annihilator schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:00:
Ik heb net ff op de FIA site gekeken voor spa , en de snelste tijd vorig jaar was

Ik met mijn Diablo met mijn qualifying tijd 2.17.439 zit daar dus niet ver af. In de officiele timings zitten ook saleens , maar die deden het nog slechter dan 2.19.321.

Kunnen baanomstandigheden zijn he, een baan is niet altijd hetzelfde (ook in GTR niet).
En volgens mij reden ze in het echt in 2004 al met de nieuwe busstop-chicane.

[ Voor 40% gewijzigd door Zamorano op 08-03-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
OK mensen , ik zit nu op het werk , en ik krijg via remote takeover de tweakers.net GTR server niet meer online. :r

Ik zag daarnet op de server chat logs dat mensen vroegen om meer dan alleen Spa ter beschikking te stellen, dus ik dacht van "ik ga de server rebooten met nog wat andere events erbij". Via remote takeover lukt het me niet meer. Iedere keer een kutmelding dat er een direct3d error is. Waarschijnlijk omdat ik via remote takover 16 kleuren heb.

Waarom laten die mensen nu voor een dedicated server , de direct3d component inladen |:(

In ieder geval , deze avond start ik hem onmiddellijk terug op ! Sorry voor het ongemak :|

BTW , tijdens het runnen van de GTR server het ik 2 TCP poorten established staan

TCP 3389
TCP 1613

Ik hoop maar dat die vast zijn , anders wordt het moeilijk instellen. Tenzij je zoals ik gewoon op de firewall een programma access moet geven ivp de poorten manueel te openen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
3389 is van de remote desktop connection.. die andere herken ik zo niet..

Trouwens, nu we allemaal toch wel aan de GT-cup beginnen te denken.. De Saleen zou het snelst zijn, gevolgt door Ferrari en Lambo.. Maar hoe staat het met de Seat?

Het is een leuk buitenbeentje, maar in GTR-rank staan er nog zowat geen laptimes in.. Of is het de Elise van de GT-cup? (rijdt mee, maar daar is ook alles mee gezegt)

O, wacht.. Seat is NGT?

[ Voor 74% gewijzigd door MrBarBarian op 08-03-2005 10:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:57:
[...]

Dat is niet waar. Ik was de enige Saleen in de top 10. De F 550 waren het snelst, een Lister stond op P. 5 (die tikte mij eraf) Bijna iedereen had een F550. Er zaten ook nog 2 Lambo's achter
in de top 10. Dus ik denk dat het niet veel uitmaakt. Persoonlijk denk ik dat de F 550 het snelst is, maar de Saleen rijd een stukje makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:24:

Trouwens, nu we allemaal toch wel aan de GT-cup beginnen te denken.. De Saleen zou het snelst zijn, gevolgt door Ferrari en Lambo.. Maar hoe staat het met de Seat?

Het is een leuk buitenbeentje, maar in GTR-rank staan er nog zowat geen laptimes in.. Of is het de Elise van de GT-cup? (rijdt mee, maar daar is ook alles mee gezegt)

O, wacht.. Seat is NGT?
Ja hij hangt een beetje achter de GT's aan volgens mij.
Beetje de Gillet van de GT's. :7

De 550 is idd op sommige banen sneller maar ook lastiger te besturen, daarom is de Saleen populairder.

Misschien dat de mensen van de NGT-cup maar eerste keuze krijgen in de auto's en dat we de rest van het veld vullen met de nieuwe aanmeldingen. Dat scheelt denk ik al een hoop touw getrek.

Ik zal binnenkort eens een lijst maken met welke auto's beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Dat is niet waar. Ik was de enige Saleen in de top 10. De F 550 waren het snelst, een Lister stond op P. 5 (die tikte mij eraf) Bijna iedereen had een F550. Er zaten ook nog 2 Lambo's achter
in de top 10. Dus ik denk dat het niet veel uitmaakt. Persoonlijk denk ik dat de F 550 het snelst is, maar de Saleen rijd een stukje makkelijker. :)
Ok, maar dan krijg je hetzelfde probleem met de 550's, toch?
Anyway, dat komt (zoals gezegd) misschien wel goed, via shootouts of inschrijvingen..

Zie trouwens net dat de Viper zowel de meeste pk's heeft als het hoogste koppel, bij 1100kg (net als de rest op de corvette na).. grappig dat er bijna niet mee gereden wordt..

Hoe gaan die inschrijvingen eigenlijk in zijn werk? Ik moet nog heel veel oefenen maar wil dolgraag meedoen. Is het trouwens een probleem om niet alle races mee te doen in zo'n league? Dit omdat ik niet zo gek veel tijd heb..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:43:
[...]

Anyway, dat komt (zoals gezegd) misschien wel goed, via shootouts of inschrijvingen..

Hoe gaan die inschrijvingen eigenlijk in zijn werk? Ik moet nog heel veel oefenen maar wil dolgraag meedoen. Is het trouwens een probleem om niet alle races mee te doen in zo'n league? Dit omdat ik niet zo gek veel tijd heb..
De inschrijvingen gaan via een site waar aan gewerkt wordt. En het missen van een race of zo is niet zo ernstig. Het afmelden voor een race word als het goed is mogelijk op de site. Zodat het niet de heletijd mailen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:43:
[...]

Das opzich inderdaad wel het overdenken waard.. Volgens mij is het makkelijk om vooraf een indruk te hebben van hoeveel mensen mee willen doen.. En das direct ook weer moelijk, omdat er een aantal zullen zijn die vooraf roepen dat ze heel graag mee willen doen, maar als het puntje bij het paaltje is hoor/zie je ze niet..

Maar als je daar een indruk van hebt weet je direct of het GT-only of mixed GT/NGT wordt. (en kunnen we direct gaan kijken of de servers het wel aankunnen :Y) )

Daarna gewoon inschrijven en als meer mensen zijn voor 1 auto, dan een shoot-out of loting.. Of mensen van de pre-league voorrang moeten krijgen bij het kiezen van auto's zou ik afhankelijk maken van het prestatie-verschil.. Zijn deze mensen veel sneller dan de nieuwe mensen, dan zou ik ze wel voorrang geven, anders niet.. Als je ze wel voorrang geeft loop je namelijk kans de nieuwe mensen bij voorbaat al uit te schakelen (omdat ze een langzamere auto hebben) en dat zou ook weer jammer zijn..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dutch3men schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:49:
[...]

De inschrijvingen gaan via een site waar aan gewerkt wordt. En het missen van een race of zo is niet zo ernstig. Het afmelden voor een race word als het goed is mogelijk op de site. Zodat het niet de heletijd mailen word.
Ja psies.
Wel wil ik even toevoegen dat mensen wel worden geacht het grootste deel van de races mee te doen.
Het is zo lullig als jij met veel moeite voor elkaar hebt gekregen de Lamborghini te kunnen besturen in de league ten koste van een ander, en jij vervolgens maar 2 races komt opdagen.
MrBarBarian schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:50:
[...]

Das opzich inderdaad wel het overdenken waard.. Volgens mij is het makkelijk om vooraf een indruk te hebben van hoeveel mensen mee willen doen.. En das direct ook weer moelijk, omdat er een aantal zullen zijn die vooraf roepen dat ze heel graag mee willen doen, maar als het puntje bij het paaltje is hoor/zie je ze niet..

Maar als je daar een indruk van hebt weet je direct of het GT-only of mixed GT/NGT wordt. (en kunnen we direct gaan kijken of de servers het wel aankunnen :Y) )

Daarna gewoon inschrijven en als meer mensen zijn voor 1 auto, dan een shoot-out of loting.. Of mensen van de pre-league voorrang moeten krijgen bij het kiezen van auto's zou ik afhankelijk maken van het prestatie-verschil.. Zijn deze mensen veel sneller dan de nieuwe mensen, dan zou ik ze wel voorrang geven, anders niet.. Als je ze wel voorrang geeft loop je namelijk kans de nieuwe mensen bij voorbaat al uit te schakelen (omdat ze een langzamere auto hebben) en dat zou ook weer jammer zijn..
Ik vermoed dat de 100 Mbit server het allemaal wel aan kan, maar dat moet idd blijken uit een testrace.
Als ik het zo hoor, reken ik vast op een stuk of 25-30 inschrijvingen.
Ik denk dat we dat met GT-only niet gaan redden.

[ Voor 52% gewijzigd door Zamorano op 08-03-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/GTRcars.png

Zoooooo... :Y)

PS.. geen copyright ofzo hoor.. gewoon ff snel geklust

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:22:
Voor de geïnteresseerden:

[afbeelding]

Zoooooo... :Y)

PS.. geen copyright ofzo hoor.. gewoon ff snel geklust
Wel leuk grafiekje ja maar je hebt er niet veel aan bij het uitkiezen van een auto.
PS: Je bent de Gillet vergeten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:31:
[...]

Wel leuk grafiekje ja maar je hebt er niet veel aan bij het uitkiezen van een auto.
PS: Je bent de Gillet vergeten. :p
Holy crap.. idd gillet vergeten (en excel niet gesaved natuurlijk..)
Ach schijt.

Weet je waarom ik heb ben vergeten, omdat ze hem op de officiële site ook maar gewoon zijn vergeten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Hmm, Mosler, Seat en Gillet.. de nieuwe auto's mis je dus ;)

Wat is de NGT Aero trouwens?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:36:
Hmm, Mosler, Seat en Gillet.. de nieuwe auto's mis je dus ;)

Wat is de NGT Aero trouwens?
Ja.. de nieuwe staan dus niet op de site, vandaar ben ik ze vergeten...
Aero is die Morgan Aero 8 (ook uit de demo1 bekend), dat rare semi-ouderwetse ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
-GF-Annihilator schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:23:
OK mensen , ik zit nu op het werk , en ik krijg via remote takeover de tweakers.net GTR server niet meer online. :r

Ik zag daarnet op de server chat logs dat mensen vroegen om meer dan alleen Spa ter beschikking te stellen, dus ik dacht van "ik ga de server rebooten met nog wat andere events erbij". Via remote takeover lukt het me niet meer. Iedere keer een kutmelding dat er een direct3d error is. Waarschijnlijk omdat ik via remote takover 16 kleuren heb.

Waarom laten die mensen nu voor een dedicated server , de direct3d component inladen |:(

In ieder geval , deze avond start ik hem onmiddellijk terug op ! Sorry voor het ongemak :|

BTW , tijdens het runnen van de GTR server het ik 2 TCP poorten established staan

TCP 3389
TCP 1613

Ik hoop maar dat die vast zijn , anders wordt het moeilijk instellen. Tenzij je zoals ik gewoon op de firewall een programma access moet geven ivp de poorten manueel te openen.
Beide poorten hebben volgens mij niks te maken met GTR. In een document van GTR over Simbin advanced server staan het volgende:

[document]
The key configuration parameter for hosting is the “Host Port Start” value found in the “[Multiplayer Options]” section of the active profile (PLR file)
When GTR hosts a game session, it will open 3 ports based on the value of “Port Start”.
These 3 ports will be:
a) – The value of “Host Port Start” in UDP Mode
b) – The value of “Host Port Start” + 1 in UDP Mode
c) – The Value of “Host Port Start” + 50 in TCP Mode
Hence for a default PLR configuration, “Host Port Start = 34297”, GTR will open ports 34297 & 34298 in UDP and 34347 in TCP for that game session.
[/document]

Deze poorten staan bij mij open dus zou ie goed moeten werken. Toch vreemd dat het gisteren niet goed ging.
Maar... gelukkig kan ik wel op mijn server thuis inloggen :)... heb nu dus ook weer "tweakers.net2 (1.3)" server draaien. De banen die momenteel klaar staan zijn Barcelona, Monza en Spa (overdag).
Is er iemand in staat om even te testen of deze server goed draait i.v.m. mijn problemen gisteren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Uhmm ik doe de laatste tijd niet echt mee aan die NGT league, maaruh ik denk wel weer mee te doen aan die GT League!. Ik wel alleen ff een opmerking maken, ik vind het een beetje vaag dat meerdere mensen niet dezelfde auto mogen nemen. Ik begrijp dat jullie het zo realistisch mogelijk willen nabootsen maar ik ben bang dat dit het spelplezier een beetje gaat bederfen. Er is bijvoorbeeld maar 1 lambo en 1 corvette. Voor zover ik weet zijn die lambo's bijvoorbeeld erg geliefd.
Ik denk dat het veel beter is dat iedereen zelf mag bepalen in welke auto zij willen rijden, maar dat je mensen wel verplicht dezelfde auto aan te houden als die eenmaal is gekozen. Dit bevorderd ook de gevechten, want de kans is groot dat velen niet hun beste auto kunnen uitkiezen en dus minder goed presteren. En ja ook zijn er zeker verschillen tussen de auto's, wat opzich ook al een nadeel is op veel circuits.
Bij NGT kon je wel mensen verplichten niet dezelfde auto/team te nemen omdat de 2 beste NGT auto's veel varianten had dat is nu al veel minders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:53:
[...]

Ja psies.
Wel wil ik even toevoegen dat mensen wel worden geacht het grootste deel van de races mee te doen.
Het is zo lullig als jij met veel moeite voor elkaar hebt gekregen de Lamborghini te kunnen besturen in de league ten koste van een ander, en jij vervolgens maar 2 races komt opdagen.

[...]

Ik vermoed dat de 100 Mbit server het allemaal wel aan kan, maar dat moet idd blijken uit een testrace.
Als ik het zo hoor, reken ik vast op een stuk of 25-30 inschrijvingen.
Ik denk dat we dat met GT-only niet gaan redden.
aanmelden is zeker nog niet mogelijk :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Het is wel handig als je ruim van te voren weet in welke auto je gaat rijden. Ik kan nu wel 2000 laps online in een Saleen rijden, maar als ik dan in een andere auto en een 'newbie' in de Saleen komt dan baal ik wel. Ik vind het niet erg als ik in een andere auto moet rijden, maar ik wil wel de tijd om er mee te leren rijden.

Ik ben er van namenlijk overtuigd dat je in andere auto's ook zulke tijden kan neerzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Ja.. de nieuwe staan dus niet op de site, vandaar ben ik ze vergeten...
Aero is die Morgan Aero 8 (ook uit de demo1 bekend), dat rare semi-ouderwetse ding
Ik vind t wel een hele mooie retro-bak die Aero.
Hij stond ook op de AutoRAI. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53614/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53615/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ja ook op autorai en hij is helemaal van HOUT als ik met niet vergis vet lijp! :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
fredkroket schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:43:
[...]

aanmelden is zeker nog niet mogelijk :) ?
Nee, ik denk dat we die pas over een week of 3 openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar irritant trouwens dat je door die fantastische beveiliging altijd je cdtje in je drive moet hebben.. (als je wil spelen in ieder geval). :(

Heb geprobeerd een backup te maken, maar dan krijg je een error bij de cd check.
Ik wil eigenlijk gewoon een een backup hebben ivm krassen e.d.

Staat ook doodleuk achterin het boekje: not allowed to make a backup copy..
Hmm ik dacht dat zoiets als een thuiskopie altijd toegestaan was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb mijn gamepc al moeten verbouwen :( (CDROM erin HDD eruit), misschien dat er nog een nocd-crack uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Wakkaman schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:43:
Uhmm ik doe de laatste tijd niet echt mee aan die NGT league, maaruh ik denk wel weer mee te doen aan die GT League!. Ik wel alleen ff een opmerking maken, ik vind het een beetje vaag dat meerdere mensen niet dezelfde auto mogen nemen. Ik begrijp dat jullie het zo realistisch mogelijk willen nabootsen maar ik ben bang dat dit het spelplezier een beetje gaat bederfen. Er is bijvoorbeeld maar 1 lambo en 1 corvette. Voor zover ik weet zijn die lambo's bijvoorbeeld erg geliefd.
Ik denk dat het veel beter is dat iedereen zelf mag bepalen in welke auto zij willen rijden, maar dat je mensen wel verplicht dezelfde auto aan te houden als die eenmaal is gekozen. Dit bevorderd ook de gevechten, want de kans is groot dat velen niet hun beste auto kunnen uitkiezen en dus minder goed presteren. En ja ook zijn er zeker verschillen tussen de auto's, wat opzich ook al een nadeel is op veel circuits.
Bij NGT kon je wel mensen verplichten niet dezelfde auto/team te nemen omdat de 2 beste NGT auto's veel varianten had dat is nu al veel minders!
Wat Wakkaman zegt kan ik wel in mee komen, mischien een goed idee? :)

off topic: Ik heb net me rijbewijs gehaald YES!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Lefty_38 op 08-03-2005 12:33 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
OK mensen , hij draait weer , de tweakers.net GTR 'server'

Haha, jiihaa, 't was ff denken hoe ik dit moest oplossen, maar ik heb mijn pc laten rebooten met mijn persoonlijk profiel als default en hierin standaard een GTR dedicated server laten starten. Gezien via remote desktop geen direct 3D kaart ingeladen wordt , kon hij dus eerst niet starten, want blijkbaar checked hij dit, zelfs bij een dedicated server :X

Nu heb ik de server gewoon thuis met mijn standaard profiel laten booten, resultaat, dan laadt hij wel de 3D kaart in en kon ik dus nadien toch de remote sessie activeren nadat de server al opgestart was.

Dus mensen, gaan met die banaan. :-)
EDIT : deze keer zijn alle events beschikbaar

[ Voor 5% gewijzigd door MPAnnihilator op 08-03-2005 12:38 . Reden: events vergeten ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ik ben het ook met wakkaman eens. Online is het namenlijk ook zo en er is echt wel diversietijd aan auto's.

Gefeliciteerd met je rijbewijs..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Lefty_38 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:31:
[...]

Wat Wakkaman zegt kan ik wel in mee komen, mischien een goed idee? :)

off topic: Ik heb net me rijbewijs gehaald YES!!!!!
Gefeli!

Maar ik ben voor enkele auto's.. Daarbij geloof ik ook nog dat de bestuurder belangrijker is dan de auto.. Dat zie je ook in onze cup.. theoretisch zijn Porsche's het snelst, maar in praktijk zie ik iets anders..

De verschillende auto's geven juist een extra dimensie aan het hele race gebeuren... En aangezien het toch een mixed gt/ngt gaat worden (naar alle waarschijnlijk heid) is de kans de je op totaal geen tegenstand stuit erg klein..

Daarbij.. we zijn aan het sim'en.. niet aan het arcade'en..

[ Voor 6% gewijzigd door MrBarBarian op 08-03-2005 12:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:41:
[...]

Gefeli!

Maar ik ben voor enkele auto's.. Daarbij geloof ik ook nog dat de bestuurder belangrijker is dan de auto.. Dat zie je ook in onze cup.. theoretisch zijn Porsche's het snelst, maar in praktijk zie ik iets anders..

De verschillende auto's geven juist een extra dimensie aan het hele race gebeuren... En aangezien het toch een mixed gt/ngt gaat worden (naar alle waarschijnlijk heid) is de kans de je op totaal geen tegenstand stuit erg klein..

Daarbij.. we zijn aan het sim'en.. niet aan het arcade'en..
Ik had het niet beter kunnen zeggen. :7

Het ziet er niet naar uit dat we af gaan stappen van het systeem met unieke auto's/startnummers. We hebben dan gewoon lekker een soort "silly season"; vechten om een stoeltje. :)
Sponsorgeld kan gestort worden op bankrek.......... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
We kunnen ook doen dat aan de hand van de eindstand in de NGT League de volgorde van wie het eerst een auto mag kiezen is. Nr. 1 mag als eerst kiezen Nr. 2 als 2e enz. Dan hebben we ook nog iets om voor te racen in de NGT league :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen ook bij de inschrijving een optie maken om aan te geven of je voor of tegen "unieke auto's" bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Fuelke

Forza Ferrari

Unieke auto's zullen ook voor een snellere herkenning van je mederacers zorgen op de piste.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Lefty_38 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:06:
We kunnen ook doen dat aan de hand van de eindstand in de NGT League de volgorde van wie het eerst een auto mag kiezen is. Nr. 1 mag als eerst kiezen Nr. 2 als 2e enz. Dan hebben we ook nog iets om voor te racen in de NGT league :P
Niet iedereen doet mee aan de NGT league. Als er meerdere aanmeldingen worden gemaakt op 1 auto moeten ze het maar uitvechten in een qualify op 1 van de tweakers servers of met een proef race. Die moet zeker gehouden worden i.v.m. vele nieuwkomers.

Ik wil niet als een soort B keuze gezien worden, omdat ik niet mee heb gedaan aan de NGT league. Iedereen heeft evenveel recht op een auto. De NGT league heeft niets te maken met de GT league. Ik vond/vind het heel jammer dat ik niet mee heb kunnen doen aan de NGT league vanwege mijn versie van GTR, maar omdat nu nog door te berekenen in de GT league vind ik niet eerlijk tegenover de mensen die gewacht hebben op de EU versie van GTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sja. Maar er zijn 15 Ferrari's ofzo, en 1 Lambo. Niet echt fair, aangezien de Lambo een erg geliefde wagen is online. Bovendien is de naam van de rijder zichtbaar boven de auto, dus ik zie de noodzaak voor unieke nummers ook niet echt.

Over die dedicated server van SimBin zwijg ik maar .. een dedicated server die een CD check doet, Direct3D nodig heeft en niet voor Linux beschikbaar is ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:11:
We kunnen ook bij de inschrijving een optie maken om aan te geven of je voor of tegen "unieke auto's" bent..
Denk niet dat dat zo zal gaan, de mensen die het organiseren bepalen het denk ik. Maar die luisteren natuurlijk ook wel wat er wordt gezegt. MrBarBarian heeft me net al weten te overtuigen dat we toch beter allemaal unieke auto's kunnen nemen. Dus ik ben ook wel voor unieke auto's, realiseerde mij dus ook dat we een SIM aan het spelen zijn en geen Need For Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Mr.David schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:18:
[...]

Niet iedereen doet mee aan de NGT league. Als er meerdere aanmeldingen worden gemaakt op 1 auto moeten ze het maar uitvechten in een qualify op 1 van de tweakers servers of met een proef race. Die moet zeker gehouden worden i.v.m. vele nieuwkomers.

Ik wil niet als een soort B keuze gezien worden, omdat ik niet mee heb gedaan aan de NGT league. Iedereen heeft evenveel recht op een auto. De NGT league heeft niets te maken met de GT league. Ik vond/vind het heel jammer dat ik niet mee heb kunnen doen aan de NGT league vanwege mijn versie van GTR, maar omdat nu nog door te berekenen in de GT league vind ik niet eerlijk tegenover de mensen die gewacht hebben op de EU versie van GTR.
Dat gaf ik idd al aan in een van mijn eerdere posts.. Ik vind dat de nieuwkomers evenveel recht hebben op een auto als de al bestaande rijders.. mits het niveauverschil niet te groot is.. Het zou immers jammer zijn als die veel gewilde Lambo door iemand wordt bestuurd die amper kan rijden.. En vergeet vooral niet dat in praktijk de kwaliteiten van de bestuurder veel belangrijker zijn dat die van de auto.. m.a.w. je auto is geen garantie van winst of verlies..

Anders bij je aanmelding 1 favo auto opgeven, en 2 alternatieven (waarvan er bijv. weer een NGT moet zijn).. En dan kan dmv van een race of hot-lap wel worden bepaald wie uiteindelijk in die auto mag rijden..

Maargoed, aan de andere kant kan je ook slim zijn en de confrontatie een beetje uit te weg gaan.. Je weet nu al dat die Lambo (net als de saleen, maar daar zijn er 3 van?) populair gaat zijn dus misschien is het verstandiger je op een andere auto te richten..

Kan/wil iemand trouwens een lijst posten van de beschikbare auto's, en hoeveel er beschikbaar zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders bij je aanmelding 1 favo auto opgeven, en 2 alternatieven (waarvan er bijv. weer een NGT moet zijn).. En dan kan dmv van een race of hot-lap wel worden bepaald wie uiteindelijk in die auto mag rijden..
lijkt me een prima idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja het lijkt me dan idd handig om 2 of 3 auto's op te geven met 1 favoriet.
De rijder is idd veel belangrijker dus staar je niet dood op een auto, ik sta ook 6e in de NGT-cup met veruit de traagste auto. :9

Ik zit nu niet thuis dus ik kan geen lijst met alle auto's posten, misschien dat iemand anders zo aardig wil zijn.
Zal met Fabian en Frank nog wel even overleggen hoe we het best de aanmeldingsprocedure kunnen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:00:

Nou ik heb al iemand gezien die een 2.05,xxx reed met een saleen, maar hij had nog geen ronden erachter staan.??
Maar als je dan gaat racen rijdt je ze het stront voor de ogen, dus ik heb een vermoeden dat je die qualitijden maar met een korreltje zout moet nemen.
Hoe ze het doen weet ik niet maar iets is niet in de haak. :*)

p.s Annihilator, die server van je doet het prima, nog geen lag gehad, wel op een server van SimBin.
Oh, en zet er even een ander circuit op als je wilt, Spa kennen we wel (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Arfman schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:19:
...
Over die dedicated server van SimBin zwijg ik maar .. een dedicated server die een CD check doet, Direct3D nodig heeft en niet voor Linux beschikbaar is ... |:(
Die cd check zuigt inderdaad... ik moet altijd eerst mijn dedicated server (tweakers.net2) aanzetten met de cd, daarna pas het spel opstarten met de cd er in. Als ik vervolgens iets wil/moet aanpassen op de server moet je weer de cd verwisselen. 8)7
Volgens mij moet ik zelfs de CD in de server laten zitten, omdat er tussendoor ook gechecked wordt. Misschien dat dat de problemen van gisteren verklaard, toen zat de cd er niet in...
Mocht er iemand een oplossing voor hebben, laat het dan ff weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:39:
De rijder is idd veel belangrijker dus staar je niet dood op een auto, ik sta ook 6e in de NGT-cup met veruit de traagste auto. :9
:( voor mij :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:24:

O, wacht.. Seat is NGT?
Waarom geen "seat-cup"of een ferrari leage, zodat de kansen gelijk zijn (waar ik btw een groot voorstander van ben, allemaal hetzelfde type, zodat de coureur het verschil moet maken).
Of is dat serverwise niet te doen, ik heb daar geen verstand van, maar een balletje opgooien kan nooit geen kwaad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er tussen de (meeste) wagens weinig verschil zit in potentie, ben ik hier tegen.. Het lijkt me juist heel leuk om bv in een ferrari het op te nemen tegen een porsche etc etc..

Alleen maar die rode zelfde wagens lijkt me erg saai eerlijk gezegd.

Bovendien denk ik dat je het om het spannend te houden al helemaal kan laten omdat de verschillen tussen de coureurs erg groot zijn (denk ik). Zeker als ik en andere nieuwelingen mee gaan doen.. Dikke kans dat ik bv met een GT-wagen nog tussen de NGT-ers ga rijden etc

edit: dat wordt trouwens wel een uitdaging qua etiquette-gedrag: GT-ers die NGT-ers gaan lappen e.d. Flink veel inhaal-acties voorspel ik! Dit wordt echt leuk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:48:
[...]

Waarom geen "seat-cup"of een ferrari leage, zodat de kansen gelijk zijn (waar ik btw een groot voorstander van ben, allemaal hetzelfde type, zodat de coureur het verschil moet maken).
Of is dat serverwise niet te doen, ik heb daar geen verstand van, maar een balletje opgooien kan nooit geen kwaad :?
Dit hebben we nu eigenlijk al in de NGT-league. Daar zijn alle auto's ongeveer gelijk en dus heeft iedereen even veel kans. Al heeft er iemand bewust gekozen voor een langzamere auto, lees de gilette.
Ik denk dat de meeste mensen hier meer behoefte hebben aan een vol veld met verschillende auto's dan nog een keer een veld vol met ferrari's, en in het geval van gt, saleens en lambo's. Vandaar dat ik het in iedergeval toejuich dat iedere auto maar 1x gekozen mag worden. En jullie zullen geen probleem hebben met mij, want ik kies toch geen saleen, 550 of laborghini...
Er is natuurlijk helemaal niets mis mee op doordeweeks gewoon eens een raceje te rijden met alleen maar elises bijvoorbeeld. Dit heb ik wel eens met een aantal mensen gedaan en dat kan erg leuk zijn _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses voor het in hehaling vallen zie ik wel, was nog niet zo ver met lezen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat begrijp ik, maar als over een maand of xx iedereen goed/redelijk kan rijden, dat je dan niet aan het type wagen waarin je rijd kan zien waar je gaat finischen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:01:
dat begrijp ik, maar als over een maand of xx iedereen goed/redelijk kan rijden, dat je dan niet aan het type wagen waarin je rijd kan zien waar je gaat finischen
Ik denk dat je als je de gangbare wagens kiest hier niet bang voor hoeft te zijn..
Kijk, als je een Gillet neemt weet je dat je waarschijnlijk niet eerste zal worden.. maar laatste dat heb je volledig zelf in de hand.
Elise is uiteraard een ander verhaal, maar demeeste zijn best gewaagd aan elkaar. (zie dat grafiekje van me er nog maar eens op na, van vanochtend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:41:
[...]

Nou ik heb al iemand gezien die een 2.05,xxx reed met een saleen, maar hij had nog geen ronden erachter staan.??
Maar als je dan gaat racen rijdt je ze het stront voor de ogen, dus ik heb een vermoeden dat je die qualitijden maar met een korreltje zout moet nemen.
Hoe ze het doen weet ik niet maar iets is niet in de haak. :*)

p.s Annihilator, die server van je doet het prima, nog geen lag gehad, wel op een server van SimBin.
Oh, en zet er even een ander circuit op als je wilt, Spa kennen we wel (toch?)
Dat is een speedbug... Gisteravond ook iemand in een f550 2:02:xxx. op SPA Hij moest opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:01:
Ja mee eens, maar daarom zou het toch een leuk idee zijn om de mensen die allemaal in een lamborghini willen rijden een testrace te laten rijden. Wie dit wint verdient die auto. Degene die dit duel dan verliezen worden automatisch in hun 2e keuze auto gedwongen, als deze nog niet vergeven is, in de eerste verdeelronde. Als die auto al wel vergeven is komen ze automatisch in hun 3e of 4e auto-keuze terecht.

Even een voorbeeldje wat deels op waarheid berust en deels is verzonnnen:
Vergelijk het met het duel van Heidfeld tegen Pizzonia. Pizzonia had (misschien) de keuze kunnen maken om een heel seizoen te rijden in een red bull car, maar nam de gok om een duel aan te gaan om een williams te rijden.
Zijn 1e keuze was dus een williams en zijn 2e keuze een red bull.
Couldhard had ook die gok kunnen nemen, maar heeft als 1e keuze toch die red bull genomen.

Nu heeft Pizzonia het duel verloren en het blijkt dat de 2e keuze auto ook al weg is en hij zit dus nu zonder auto en moet dus misschien voor zijn 3e keuze gaan. Coulthard heeft iets minder hoog ingezet, maar heeft nu wel een redelijk snelle auto.

Ik denk dat dit bij ons ook leuk zou kunnen werken, omdat je dan met een beetje verstand je 1e en 2e autokeuze moet bepalen.

Laat jullie mening er maar over horen..

[ Voor 3% gewijzigd door Fiskare op 08-03-2005 14:16 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.