Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:28:
[...]

Bruut ding man! >:)
Past goed bij de rest van je set :P

Ben je eigenlijk ook nog van plan om er een center en/of rears bij te kopen?
Thnx! Er komen inderdaad ook nog Bijpassende center + rears bij! Heb nu andere rears maar worden wel bijpassend
The_Eagle schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:51:
Mooie set :)

Ik hoop alleen niet voor je dat je in een rijtjeshuis woont als ik je zo hoor. En anders heb ik medelijden met de rest van je huisgenoten en je buren ;)
Thnx! :D mn moeder zat al wat te klagen Maarjah voor de rest... Vrij staand huis dus moet Oke zijn, ;). Zelf zat ik net even beneden met terwijl muziek nog aan stond op volume van -30db a -35db maar hoorde um wel zachtjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wat een ding zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is echt te groot zeg :P groter dan je zuilspeakers :P (of kijk ik nou verkeerd :?)
als ik die in huis zou hebben zouden mn buren het niet zo fijn vinden :P (ik woon in flat, in het midden zeg maar, dus met allemaal mensen om me heen :P, haha)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:01:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wat een ding zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is echt te groot zeg :P groter dan je zuilspeakers :P (of kijk ik nou verkeerd :?)
als ik die in huis zou hebben zouden mn buren het niet zo fijn vinden :P (ik woon in flat, in het midden zeg maar, dus met allemaal mensen om me heen :P, haha)
Lol :D Hij is in hoogte net iets minder hoog, misschien als ik spikes + 22 mm mdf plankje er onder weg haal dat ze dan evengroot zijn. Hij is echter wel breder en dieper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Mooi spul hoor dat SVS, maar wat denk je te bereiken met dat noppenschuim :) ? Daar ga je geen laagfrequent geluid mee dempen hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:31:
Okej jongens FOTOOSSSS :D

[afbeelding]
The Authority 8)
Damn dat dit zou hier gewoon door de vloer zakken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:47

sphere

Debian abuser

Het lijkt me moeilijk om voor het geld van zo'n SVS zelf een goede sub te bouwen, zelfs met een Shiva. €560 is best goedkoop, zo compleet met amp. Tis alleen dat ik niet zo'n tube in mijn kamer wil, liever een kubusje naast de bank ofzo. Veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken 8)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32
Heb mijn SVS ook even opgehaald :) Alleen dan het boxed modelletje ....

Afbeeldingslocatie: http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00185.JPG
Zelfs mijn vectra Hatchback is klein met een SVS erin :D (oke ik was vergeten mijn rotzooi eruit te halen, maargoed)

Afbeeldingslocatie: http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00187.JPG
Oud en nieuw .... zo klein was die jamo nog niet .

Afbeeldingslocatie: http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00188.JPG
Overzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.rappie.net/ht/images/tn_DSC00190.JPG
En hij mag beginnen met "inspelen/blazen". Finetunen komt morgen wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rappie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:30:

[afbeelding]
Zelfs mijn vectra Hatchback is klein met een SVS erin :D (oke ik was vergeten mijn rotzooi eruit te halen, maargoed)

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht

[afbeelding]
Teer... jij ook al :P
Ik ga dat ontwerp namaken voor mijn Shiva :9 Mooi zien die dingen eruit man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:34:
[...]

Teer... jij ook al :P
Ik ga dat ontwerp namaken voor mijn Shiva :9 Mooi zien die dingen eruit man.
Zelfde powerbuy als de poster hierboven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31
Zien er vet uit die subbie's!!!!!

Ik heb ongeveer 4 maanden geleden een JBL XTI 300 gekocht en hij doet het nog steeds wel erg lekker naar mijn zin :) .....

Veel plezier met jullie nieuwe aanwist ;)

Groetjes,

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb nu al last van een boze baas die begin te klagen dat wanneer ik mijn sub te hard aan zet de glazen beneden in het restaurant van de bar af trillen..........

Als ik dus zo'n SVS neem dan.......... ga k waarschijnlijk met de hele teringzooi dwars door de houten vloer heen >:)
Ben wel benieuwd hoe zo'n subje nou echt klinkt... lijkt me dat je zo'n butt tril geval ding voor onder je stoel niet meer nodig hebt met zo'n sub :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rappie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:30:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht

[afbeelding]
Netjes rap :D Moest jij ook al de banken naar beneden doen voor de subs ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:51
Mooie subs die SVS dingen... ik moet toch ook ooit eens naar een sub gaan kijken :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 07:02:
[...]
Netjes rap :D Moest jij ook al de banken naar beneden doen voor de subs ;)?
Was alleen vergeten mijn autosub te demonteren, dus dat moest daar nog even snel gedaan worden. Kofferbak vol subs was het dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SVS sub = sub voor singles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Ook een mooi bijzettafeltje hoor :D Maar inderdaad de WAF is niet zo hoog ... maargoed ben nog een student die geen rekening hoeft te houden met WAF etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar is dat schaakbord nu? Waarschijnlijk reeds in een of andere glasbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:27:
[...]
En waar is dat schaakbord nu? Waarschijnlijk reeds in een of andere glasbak ;)
Zo krachtig is geen enkele sub :) (kan wel de klok aan de andere kant van de kamer 8m verderop laten trillen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sind 2 weken ook mijn svs 16-46 pc-plus binnen. Tot nu toe geen klachten van de buren gehad.
Maar hij doet het ook prima bij wat lagere geluidsvolumes. Ik heb een appartement, dus rondom buren. Het is wel een must om een geluidsmeter te gebruiken om de sub af te regelen op de rest van de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:07:
Het is wel een must om een geluidsmeter te gebruiken om de sub af te regelen op de rest van de set.
Waarom dat? Het zou mij persoonlijk geen f*ck interesseren of een sub goed afgesteld staat volgens een dB-meter, zo lang ik het maar goed vind klinken?
Ik zou afstellen zelf liever op gehoor doen eigenlijk, al staat het dan misschien niet goed afgesteld, misschien vind ik dat juist beter klinken dan een theoretisch ideale afstelling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Gelukkig zijn die SVS subs niet al te groot :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem met een geluidsmeter afgesteld omdat de subwoofer zo laag weergeeft dat je niet echt meer een gevoel hebt, hoe hard het nu werkelijk klinkt. In de meeste muziek zit zo weinig laag dat het vaak moeilijk te beoordelen valt, hoe hard de sub eigenlijk moet. ( Ik heb een eerste afstelling gedaan met de referentie-tonen van mijn versterker, en dan is het testsignaal zo laag dat je het bijna niet hoort, maar wel degelijk kan meten - had geen zin om 44 dollar neer te tellen voor een test-dvd)

Maar op gehoor kan het ook, als je het niet zo belangrijk vind dat speakers een vlakke weergeve hebben. Dan doe je het gewoon naar je smaak, met als "nadeel" dat je gauw geneigd bent om het wat overdreven volume te geven.

ps: je koopt geen svs voor 1100 euro om een boom-box te creeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:35:
Ik heb hem met een geluidsmeter afgesteld omdat de subwoofer zo laag weergeeft dat je niet echt meer een gevoel hebt, hoe hard het nu werkelijk klinkt. In de meeste muziek zit zo weinig laag dat het vaak moeilijk te beoordelen valt, hoe hard de sub eigenlijk moet. ( Ik heb een eerste afstelling gedaan met de referentie-tonen van mijn versterker, en dan is het testsignaal zo laag dat je het bijna niet hoort, maar wel degelijk kan meten - had geen zin om 44 dollar neer te tellen voor een test-dvd)

Maar op gehoor kan het ook, als je het niet zo belangrijk vind dat speakers een vlakke weergeve hebben. Dan doe je het gewoon naar je smaak, met als "nadeel" dat je gauw geneigd bent om het wat overdreven volume te geven.
En wat dan nog? Als iemand dat overdreven volume nou prettiger vind klinken, waarom zou hij hem dan in godsnaam wat 'minder overdreven' afstellen omdat dat beter zou zijn? Smaken blijven verschillen imo.
Overigens, ik zou hem echt niet overdreven afstellen ofzo, een sub moet wat mij betreft op de achtergrond zitten, ik wil hem liever niet horen zeg maar.
In ieder geval, een gemeten signaal boeit me dus echt niets... ik heb mijn center ook 2dB harder staan dan zou moeten als ik het meet, dus? Ik vind dialogen in films zo gewoon prettiger en tijdens andere scenes stoort het me ook echt totaal niet... mag ik? ;)
ps: je koopt geen svs voor 1100 euro om een boom-box te creeren.
Dat had ik al begrepen ja, ik zou eerder het tegenovergestelde doen ook... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel watt is zo'n SVS nou, of vraag ik nu iets heel geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10000 PMPO natuurlijk >:)

Tussen de 300 en 1000 watt afhankelijk van het model. [Herhalingsmodus] het aantal watts bepaald niet alleen hoe hard of goed een subwoofer klinkt[/herhalingsmodus]

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svs geeft voor de plus versie 525 Watt op, maar ik heb ook ergens op een forum gelezen dat het 190W rms zou zijn. Maar hoe dan ook, voor mijn kamer 8x5m is ie ruimschoots voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week een projector in huis: Acer PD112 (DLP, 800x600, 2000:1, 1300 Lumen).

Na het goed afregelen (zowel beamer-instellingen als die van de computer) heb ik eigenlijk in zijn geheel geen last meer van het regenboogeffect. Met goed inregelen bedoel ik: zo realistisch mogelijke kleuren krijgen alsmede contrast/gamma/e.a. instellingen opdat tijdens donkere scenes er genoeg schaduwdetail te zien is (anders worden donkere gedeeltes zoals kapsels en andere minder belichte beeldelementen eerder zwarte 'kwabben').

De kleuren die ik nu heb vind ik echt heel prettig en de resolutie en scherpte is precies genoeg (en aangezien ik veel gecomprimeerde series kijk zal ik aan een hogere resolutie toch weinig hebben).

Op normale mode is hij behoorlijk luidruchtig maar in economy-stand draait de fan een stuk langzamer en val je zo in de film/serie en verdwijnt het naar de achtergrond. Ook bij stillere scenes komt het niet naar voren. Je hoort het alleen sporadisch / als je er op gaat letten.

Afbeeldingslocatie: http://www.prijsindex.net/fotoboek/beamer_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.prijsindex.net/fotoboek/beamer_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.prijsindex.net/fotoboek/beamer_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.prijsindex.net/fotoboek/beamer_04.jpg

De gebruikte ophanging vind ik trouwens echt een uitkomst omdat ik hierdoor het plateau exact waterpas kan vleugelmoer-schroeven.

Het scherm is het beruchte Ikea Tupplur-scherm, welke ik dankzij dit forum gevonden heb. Tx!

De beschrijving van het audio-gedeelte volgt nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Met zo'n powerbuy is een SVS sub best betaalbaar, gezien het feit dat er al een amp in zit. Best moeilijk om iets te bouwen met een Shiva dat eraan kan tippen denk ik. Alleen vind ik het model afvalbak afschuwelijk, maar zo'n kistje als Rappie heeft is al een stuk beter. Wat Walter.PPK heeft gemaakt vind ik nog steeds mooier, maar voor de prijs hoef je zo'n SVS niet te laten kennelijk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
sphere schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:37:
Met zo'n powerbuy is een SVS sub best betaalbaar, gezien het feit dat er al een amp in zit. Best moeilijk om iets te bouwen met een Shiva dat eraan kan tippen denk ik. Alleen vind ik het model afvalbak afschuwelijk, maar zo'n kistje als Rappie heeft is al een stuk beter. Wat Walter.PPK heeft gemaakt vind ik nog steeds mooier, maar voor de prijs hoef je zo'n SVS niet te laten kennelijk.
Vergis je niet, dit is echt een hele kist hoor :) (vergelijk hem maar eens met de versterker die er achter staat ... )

En het is dan wel een powerbuy, maar je betaald daarentegen wel de normale invoersrechten, belastingen etc. Dus alleen die 10% korting is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze week een yamaha RX-750, het is een 7.1 receiver tot en met 9.1. Ik zat eerst te twijfelen tussen de 650 en 750. Maar de 750 kan upscalen naar component en gezien ik een beamer heb, en een xbox vind ik dit wel belangrijk. De 750 moet de rx596 vervangen. Heeft iemand de yamaha rx 750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Vraagje aan Trasos:

Ik ben bezig met het opbouwen van de Alphasons alleen er zitten geen schroeven bij dat was bij jou wel neem ik aan?

Kun je anders kijken wat voor een schroeven dat zijn en hoeveel?

Bedankt!

Mvg,

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Hey Rappie, op je site zie ik DTS bordjes enzo, hoe kom je daaraan?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Road-runner83 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:38:
Vraagje aan Trasos:

Ik ben bezig met het opbouwen van de Alphasons alleen er zitten geen schroeven bij dat was bij jou wel neem ik aan?

Kun je anders kijken wat voor een schroeven dat zijn en hoeveel?

Bedankt!

Mvg,

Joost
Bij mij zaten er idd wel schroeven bij, wel zo handig. Op de achterkant van de 'handleiding' staat precies welke en hoeveel schroeven er aanwezig moeten zijn.

Heb je al goed gekeken, want volgens mij zat het zakje met schroeven bij mij in één van de buizen. Anders zou ik er zsm mee terug gaan, want die schroeven zijn volgens mij niet verkrijgbaar bij bv een bouwmarkt. Zijn best rare dingen en je moet ook maar net de maat enzo weten. Iig succes!

ik ben er nog steeds erg blij mee, wat een schoonheden! :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Elektronicanet schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:16:
Hey Rappie, op je site zie ik DTS bordjes enzo, hoe kom je daaraan?
Fotolijstje met zwarte achterkant en printje op fotopapier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Rappie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:06:
[...]

Fotolijstje met zwarte achterkant en printje op fotopapier :D
Gaaf >:) Ga ik ook doen als ik straks aan m'n HT begin denk ik :)
Waar download je hi-res dts logo's dan?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Elektronicanet schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:26:
[...]

Gaaf >:) Ga ik ook doen als ik straks aan m'n HT begin denk ik :)
Waar download je hi-res dts logo's dan?
ik was ook ff opzoek, heb hier wel paar mooie grtoe gevonden:
http://www.fanny18.de/sites/grafiken.htm :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Sv3n schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:28:
[...]

ik was ook ff opzoek, heb hier wel paar mooie grtoe gevonden:
http://www.fanny18.de/sites/grafiken.htm :)
Mooie site, thanks :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Rappie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:54:
[...]

Vergis je niet, dit is echt een hele kist hoor :) (vergelijk hem maar eens met de versterker die er achter staat ... )

En het is dan wel een powerbuy, maar je betaald daarentegen wel de normale invoersrechten, belastingen etc. Dus alleen die 10% korting is interessant.
Daar gaat het niet om, als je het zelf moet bouwen, bijvoorbeeld op basis van een Shiva (~€ 155) en je propt er een 300W ampje bij (DT300 € 319 in Dld.) dan zit je al aardig in de buurt van wat jij betaald hebt, maar heb je nog geen hout, demping etc.

De reden dat mensen DIY projectjes opnemen is toch vaak ook dat ze hopen dat het goedkoper kan dan merk X. Ik heb nog nooit een Shiva van 5-600 euro gehoord naast een SVS, maar het zal elkaar weinig ontlopen denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Trasos schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:40:
[...]

Bij mij zaten er idd wel schroeven bij, wel zo handig. Op de achterkant van de 'handleiding' staat precies welke en hoeveel schroeven er aanwezig moeten zijn.

Heb je al goed gekeken, want volgens mij zat het zakje met schroeven bij mij in één van de buizen. Anders zou ik er zsm mee terug gaan, want die schroeven zijn volgens mij niet verkrijgbaar bij bv een bouwmarkt. Zijn best rare dingen en je moet ook maar net de maat enzo weten. Iig succes!

ik ben er nog steeds erg blij mee, wat een schoonheden! :9~ O+
Is idd zo handig ja! Ik heb alles goed gecontroleerd maar er zitten geen schroeven bij en ook geen handleiding! Opzich is het niet zo moeilijk om ze in elkaar te zetten maar zonder schroeven natuurlijk wel.....dadelijk maar is ff gaan bellen ;-).....1tje heb ik vast in elkaar gezet (weliswaar zonder schroeven) om te kijken hoe ze eruit zien maar ik moet zeggen dat het zeker schoonheden zijn!!!!!

Iig bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes,

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, kheb een vraagje
Ik wil een reciever kopen,
namelijk de yamaha RX-V550
en daar zit een impedance selector op.
voor mijn fronts is er geen probleem want die zijn 8Ohm ..
Maar mijn rears zijn maar 4 Ohm. en ik kan met de impedance selector mijn rears op min 6 ohm instellen. Kan het kwaad dat ik er 4 Ohm speakers op aansluit ?

Fronts : B&W DM580's (10 jaar oud)
Rears : Phillips Rh ...... ( 20 jaar oud ofzo)
Center : moetek nog aanschaffe

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Laatst online: 03-09 22:40
Dan ook maar ff mijn totale setje:

Reciever:
Pioneer VSX-D514, 5x80 Watt, Dolby Digital, Pro Logic II, DTS, gewoon alles aan boord :*) ben dr erg blij mee

Fronts:
Sony SS-E317V, 140 Watt

Rears
Sony SS-SR190, 80 Watt

Center
Sony SS-CN190, 80 Watt

Sub
Sony SA-W305, 50 Watt
(is net genoeg voor mijn kamertje, maar met hogere volumes en veel bas komtie wel tekort)

TV
Philips 24pw9553/12, 66cm, 3x scart, audio in, audio uit, VGA in
Vooral de VGA in is echt geweldig aan dit apparaat. Het beeld vanaf mn PC is haarscherp. De (breedbeeld) resolutie die ik erop voor mekaar krijg is 848x640, hoger wildie niet. Voor games niet geschikt maar films zijn werkelijk schitterend. Heldere kleuren, scherp en trillingsvrij beeld, wat wil een mens nog meer :)

PC
Tja, beetje standaard werk met AMD 2400+, 512 Mb PC3200, Ti4400, 60+120 Gb, Soundblaster Audigy

Dat was het wel zo'n beetje, nu wat pics natuurlijk (clickable)!!

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0001_resize.JPG
Mijn reciever, isie niet mooi :P

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0002_resize.JPG
Reciever, center en nog-steeds-groeiende-DVD collectie in mijn audiomeubel

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0003_resize.JPG
TV met windows logon scherm

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0004_resize.JPG
Een der fronts

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0005_resize.JPG
Een der rears

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0006_resize.JPG
Deze is verantwoordelijk voor gefrustreerde huisgenootjes >:)

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0007_resize.JPG
Overzichtje vanaf de luisterpositie met volgens mij The Day After Tomorrow aan het spelen

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0008_resize.JPG
En de zitpositie met veeeeel kussens :)

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0009_resize.JPG
De bron van al het filmgeweld: mijn pctje/werkplek

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/PIC_0010_resize.JPG
Natuurlijk een beetje gemod :9

Sommige foto's niet even scherp zag ik wel maargoed, het geeft in ieder geval een goede impressie. Alles bij elkaar heeft het me nog geen 600 (PC not included) euro gekost. Heel netjes vind ik zelf. Het eerst volgende dat wordt geupgrade (upgegrade :? ) is de subwoofer die soms toch best wel tekort komt.

Reacties zijn altijd welkom ;)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit hoor ;)

Heb je al een subwoofer op het oog?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Laatst online: 03-09 22:40
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:21:
[...]

Ziet er goed uit hoor ;)

Heb je al een subwoofer op het oog?
nope, nu ff geen geld :'( en heb me er nog niet goed in verdiept

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto niet lullen plaatjes, komen hier de plaatjes van mijn nieuwe speakers
B&W DM603 s3 :P:P en nog wat plaatjes van de pj in actie

Enjoy

Een overzichtsplaatje, mij oude b&w fronts zijn nu mijn rears
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/overzicht.JPG

De linkerfront met kap
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/box_met_kap.JPG

Een overzicht van de linker front en de center zonder kap
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/zonder_kappen1.JPG

Een overzicht van de rechter front en de center zonder kap
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/zonder_kappen2.JPG

De linker front zonder kap
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/box_zonder_kap1.JPG

Idem
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/box_zonder_kap2.JPG

Nog een overzichts foto
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/scherm_licht.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/chest_rockwell.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/pimpin.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/nemo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/ice_age.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/new/ice_age2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Echt prachtige speakers om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:05:
Echt prachtige speakers om te zien :)
Dankje :)
ook om te horen :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Zeker prachtige speakers! Ik zou ze zo willen ruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Mijn setje:

-Yamaha RX-V620RDS met YSS928-chip 5x80W

-Yamaha DVD S520 (met firmware-update)

-Main speakers: Elipson Orphee _/-\o_

-Center: ALR Jordan Entry

-Rear: ALR Jordan Entry S

-Sub: KEF PSW2000 (250W built-in 8" downward-firing) _/-\o_

De lamp op de badkamer boven is bijna va het plaond gevallen..... })

Nieuwe TV moet er nog komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:23:
Onder het motto niet lullen plaatjes, komen hier de plaatjes van mijn nieuwe speakers

Enjoy
<insert plaatjes hier>
Is er geen andere oplossing voor die center te vinden beetje jammer dat ie zo heel je tv blokkeerd en uitsteekt. maareh verder mega mooie speakers B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Edje040 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:35:
Mijn setje:

-Yamaha RX-V620RDS met YSS928-chip 5x80W

-Yamaha DVD S520 (met firmware-update)

-Main speakers: Elipson Orphee _/-\o_

-Center: ALR Jordan Entry

-Rear: ALR Jordan Entry S

-Sub: KEF PSW2000 (250W built-in 8" downward-firing) _/-\o_

De lamp op de badkamer boven is bijna va het plaond gevallen..... })

Nieuwe TV moet er nog komen....
Heb je misschien ook foto's? Vind ik persoonlijk leuker om naar te kijken dan een rij specs, al zien je specs er wel interessant uit... zowel Elipson als ALR ken ik niet, dus wat fotootjes lijken me wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
XanderH schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:03:
[...]

Heb je misschien ook foto's? Vind ik persoonlijk leuker om naar te kijken dan een rij specs, al zien je specs er wel interessant uit... zowel Elipson als ALR ken ik niet, dus wat fotootjes lijken me wel leuk :)
Ik heb er zo geen foto's van maar die kan ik wel voor je maken. Wat betreft Elipson, dit is een
franse luidsprekerbouwer. Allemaal handgemaakt. Ik heb de speakers ongeveer 15 jaar geleden(!!) gekocht (toen iets van fl 900,- per stuk). Ze staan bekend om hun heldere, zuivere geluidsweergave. Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Dire Straits (oid) maar als je hun op deze speakers hoort krijg je kippenvel..zo zuiver.. Het zijn zuilen van ongeveer 110 cm hoog, gemaakt van eikenhout
Kun je nagaan hoe zwaar die krengen zijn... :P Wellicht kun je ook iets vinden op www.elipson.com. Ik heb ze op spikes en een stuk van de muur staan zodat het volle geluid uit de speaker kan komen en niet de vloer of muur als klankast ( lees: vervormer) gaat gebruiken..

ALR Jordan is een duitse fabrikant. Ik heb deze set 2 jaar geleden aangeschaft omdat de geluidskarakteristieken overeenkomen met de Elipson Orphee's (korte, snelle reactie).
Info over deze speakers vindt je hier:http://www.alr-jordan.com/ Weliswaar geen juweeltes om naar te kijken maar qua geluid en uiterlijk (zwarte kast en frontpanels) passen ze perfect bij de Elipson's :)

Het "Kef'je"stamp je letterlijk het huis uit... _/-\o_ Dit is ie: [url=http://www.kef.com/history/2000/subwoofers/sub2.html]

De Yamaha is ook al weer enkele jaartjes oud, maar ik blijf bij dit merk zweren als het gaat om krachtige en heldere geluidsweergaves Je vindt hem hier: [url=http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lang=h&country=NL&idcat1=1] Kies voor "AV-Reviever" en dan onderaan voor "Yamaha Classics",
klik op "RX-V620RDS" en je ziet mijn trouwe werkpaardje....

Al met al ben ik dik tevreden met dit setje ;).....en de buren ook.... })

[ Voor 5% gewijzigd door Edje040 op 15-03-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Edje040 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:49:
[...]

Ik heb er zo geen foto's van maar die kan ik wel voor je maken.
Graag :) Het blijft natuurlijk "Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16" ;)
Wat betreft Elipson, dit is een
franse luidsprekerbouwer. Allemaal handgemaakt. Ik heb de speakers ongeveer 15 jaar geleden(!!) gekocht (toen iets van fl 900,- per stuk). Ze staan bekend om hun heldere, zuivere geluidsweergave. Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Dire Straits (oid) maar als je hun op deze speakers hoort krijg je kippenvel..zo zuiver.. Het zijn zuilen van ongeveer 110 cm hoog, gemaakt van eikenhout
Kun je nagaan hoe zwaar die krengen zijn... :P Wellicht kun je ook iets vinden op www.elipson.com. Ik heb ze op spikes en een stuk van de muur staan zodat het volle geluid uit de speaker kan komen en niet de vloer of muur als klankast ( lees: vervormer) gaat gebruiken..
Die site is onder constructie als mijn frans goed genoeg is om die tekst te ontcijferen... maar het klinkt wel interessant :)
Het "Kef'je"stamp je letterlijk het huis uit... _/-\o_ Dit is ie: [url=http://www.kef.com/history/2000/subwoofers/sub2.html]
Hm, ja, Kef kende ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enjoy

* hele meud aan goed genomen foto's!
Hele mooie set man :)
Idd wat al opgemerkt is... Fix die center man!

Maar waarom heb je voor deze speakers gekozen? Omdat ze neutraal lekker klinken en mooi uitzien? Ik heb ze ook 2 week gehad, toen echt de deur uit geknikkert. Het zijn absoluut niet mijn dingen voor muziek en film... Het is gewoon me smaak niet. Heb nu aan me Denon AVC-a10se een complete set Audiolabs hangen. Is overgens helemaal niet in een keer gekomen hoor... heb nog JBL's gehad, Kef's en Warfdale maar tja... toch op het hollandse merk gevallen.
Ben nu eigenlijk aan het uitpakken (verhuising) en hoop er zo snel mogelijk van kunnen te genieten. Ik maak nog wel pic's!

Verder veel plezier met je mooie set!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:45 . Reden: mijn brak nederlands was weer duidelijk aanwezig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Sinds een paar maanden beschik ik over een set waar ik iedere dag blij mee ben.

Marantz SR 6400 _/-\o_

Mijn frontspeakers zijn pure emotie, foto's komen nog! (heb nog geen digitale camera, ben blut..)

Monitor Audio Silver S6 _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~

Rel Quake II

M A silver S2 rear speakers (ook emotie)

en een verrotte center van Sony die snel vervangen gaat worden. Ben student, dus veel blut..

TV is een Philips 28PW 8807 en DVD een Philips Q50

Ik plaats snel foto's, maar ik beschrijf t vast ff, want ik heb kan met name de MA silver serie heeeeeel warm aanbevelen, machtig geluid :9~

Totaal moest ik wel ff flink sparen, vooral de speakers zijn prijzig, ik heb 500 p/s betaald en die Marantz (900) sloeg een enorme krater in mijn bankrekening, maar hij bevalt echt super!

Wel heb ik ff n vraag over mijn nieuwe aanwinst, de Rell Quake II,

Ik weet dus niet hoe ik die Phase-instelling moet zetten, 0-180.

De Sub staat tussen mijn fronts.

weet iemand hoe die fase werkt? Ik heb namelijk al veel gegoogled, ik weet nu ook wel waar ie voor dient, alleen niet welke instelling ik moet nemen...

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:| check je topic eens ;)
Verder lekkere set man! OMG fix snel die camera want die silver s6 zien op google er machtig mooi uit!!!

Verder check nog ff de REL site Quake sectie zie je onder de lijst van type's hoe je je sub moet afstellen ;)
in PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
Ik plaats snel foto's, maar ik beschrijf t vast ff, want ik heb kan met name de MA silver serie heeeeeel warm aanbevelen, machtig geluid :9~
Mwa dat is nou net een van de speakers die ik werkelijk dramatisch vond klinken, blijkt maar weer hoe belangrijk het is om zelf te luisteren.

Die fase zet je gelijk aan je andere speakers, vb stel downfiring sub, dan 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Check de startpost eens, en dan in het bijzonder het kopje "wat willen we liever niet".

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:32:
kheb een vraagje,
kwil een yamaha rxv550 kopen en mijn rear speakers zijn 4 ohm en de min. impedantie van die versterker is 6 ohm. kan ik dan iets kapot maken ?

kheb al geleze da je niet moet letten naar de impedantie ..
maar ik wil zekerheid.
Leer eens Nederlands :X (nofi)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nofi maar het enige dat hij doet is ik en heb samenvoegen, is dat zo'n criminele daad? Als antwoord, het kan geen kwaad, je kunt zelfs een switch achterop zetten qua ohm (8 of 4) maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:56:
Nofi maar het enige dat hij doet is ik en heb samenvoegen, is dat zo'n criminele daad? Als antwoord, het kan geen kwaad, je kunt zelfs een switch achterop zetten qua ohm (8 of 4) maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.
offtopic:
Als ik wil dat mensen mij helpen, probeer ik mijn berichten zo duidelijk mogelijk te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 15-03-2005 19:11 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:56:
Nofi maar het enige dat hij doet is ik en heb samenvoegen, is dat zo'n criminele daad?
Als dat het enige was dan viel het nog mee. Zie hier:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:32:
kheb een vraagje,
kwil een yamaha rxv550 kopen en mijn rear speakers zijn 4 ohm en de min. impedantie van die versterker is 6 ohm. kan ik dan iets kapot maken ?

kheb al geleze da je niet moet letten naar de impedantie ..
maar ik wil zekerheid.
Oftewel, geen hoofdletters en geen leestekens en kromme spellingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
Hallo mensen,

Sinds een paar maanden beschik ik over een set waar ik iedere dag blij mee ben.

Marantz SR 6400 _/-\o_
Ik wist van het bestaan van een 5400, een 5400ose en een 7400 af, maar een SR6400?

Hoe kom je daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Nog even over die 'vraag' over impedantie:

Dat zal gewoon werken met die Yamaha. Mits het niet al te exotische speakers zijn die enorme impedatie-schommelingen hebben. Maar als je dat soort speakers zou hebben verwacht ik dat je wel naar een versterker in een andere prijsklasse zou zoeken...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:45:
[...]
Ik wist van het bestaan van een 5400, een 5400ose en een 7400 af, maar een SR6400?

Hoe kom je daar aan?
hij is er net een tijdje de Marantz SR 6400... het is een heeeeel goed versterker voor zijn geld... In vele reviews krijgt hij bijan de volle punten. Mooiste is dat hij heel hoog scoort in kwa stereo beeld, wat niet geheel onbelangrijk is als je een Surround-versterker ook als muziek versterker gebruikt.. maar dat hoef ik je niet uit teleggen zeker ;) :P

Verder zit ik zwaar te twijfelen of ik mijn Denon ACS-a10se weg doe en een nieuwer model haal met HD support. (dan direct ook dvd speler veranderen) Want mijn Philips plasma heeft HD ondersteuning en heb wat demo's gezien in winkels met HD... TERRING wat lekker zeg :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:35:
[...]
Verder zit ik zwaar te twijfelen of ik mijn Denon ACS-a10se weg doe en een nieuwer model haal met HD support. (dan direct ook dvd speler veranderen) Want mijn Philips plasma heeft HD ondersteuning en heb wat demo's gezien in winkels met HD... TERRING wat lekker zeg :)
Ga je dan voor de AVC-A1xv? Dan kan je gelijk je dvd speler ook upgraden naar de DVD-A1xv. Is je bankrekening gelijk gereset :D
Grapje: de A1xv is wel een bloedje mooi setje. Wel jammer dat ze alleen maar in premium silver leveren en niet meer optioneel zwart of goud, zoals Denon dat altijd heeft gedaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, aan de mensen die mij geholpen hebben.

Persoonlijk vind ik, dat als je toch niet antwoord op mijn vraag je ook niet moet zagen over mijn
gebrekkige spelling !

De exotische speakers: oude phillips RH....... (20 jaar oud ofzo)
en er word ook een paar B&W's aangesloten..

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Enjoy

[afbeelding]

De linkerfront met kap
[afbeelding]

Een overzicht van de linker front en de center zonder kap
[afbeelding]

Een overzicht van de rechter front en de center zonder kap
[afbeelding]

De linker front zonder kap
[afbeelding]

Idem
[afbeelding]

Nog een overzichts foto
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke set, maar jammer natuurlijk van de center.

Maar je hebt zoiezo ontzettend goeie smaak dat je foto's maakt terwijl Boogie Nights aanstaat. Want dat is echt een meesterlijke film :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie

Enjoy

[afbeelding]
Kun je het geluidsbeeld niet wat breder maken door de fronts naar links en naar rechts te plaatsen ? Dan komt je center ook wat beter uit ....

(en anders kun je die center nog altijd aan mij verkopen, heb de zelfde fronts alleen nog een ouder model center)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:53:
Bedankt, aan de mensen die mij geholpen hebben.

Persoonlijk vind ik, dat als je toch niet antwoord op mijn vraag je ook niet moet zagen over mijn
gebrekkige spelling !

De exotische speakers: oude phillips RH....... (20 jaar oud ofzo)
en er word ook een paar B&W's aangesloten..

mvg
offtopic:
Ik zeur over jouw spelling en grammatica omdat ik dan de volgende keer misschien wel kan helpen. Dan begrijp ik de situatie namelijk veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:23:
[...]

Ga je dan voor de AVC-A1xv? Dan kan je gelijk je dvd speler ook upgraden naar de DVD-A1xv. Is je bankrekening gelijk gereset :D
Grapje: de A1xv is wel een bloedje mooi setje. Wel jammer dat ze alleen maar in premium silver leveren en niet meer optioneel zwart of goud, zoals Denon dat altijd heeft gedaan :'(
Praat me niet over me bankrekening :X :P !
Denk dat ik de AVC-A1SRA ga bestellen. Ik heb hem al gehoord op een stel mooie Dyna Audio set (wat wel vergelijkbaar is met mijn Audiolabs heb ik laten vertellen) maar voor de zekerheid heb ik liever dat ik eens die versterket bij me thuis mag staan op proef :). Verder als dvd-speler denk ik dat de DVD-3910 wel lekker bij gaat... maar ik ben zo verzot op die TEAC DV-50 (al meerdere keren gezien en getest op Sim2 500, 3 kleuren wielen DLP projector :9~ ) maar die prijs voor die Teac... 8)7 |:(
Ik kan namelijk deze set nieuw samen voor 3600 euro kopen.... Waarbij je los via webwinkels al gauw op de 4500euro zit... dan niet te spreken over de absurte nieuw prijzen in HIFI zaken.

ach het leven is hard :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D bedankt mensen voor de leuke reacties.

De center zet ik alleen neer als ik film ga kijken. Als ik klaar ben trek ik de banana pluggen en uit en verplaats ik de center naar een plekje op de subwoofer.

De tv schuif ik dan naar voren ( jammer dat ze niet magneticaly shielded zijn :P)

Het geluid is echt goed zo hoor haha, het komt gewoon vanuit het doek (zo lijkt het althans)
Ik ga de center wel nog een keer ophangen boven het doek en dan gericht naar de sweetspot.

@rappie: ik kan de boxen niet verder naar rechts en links zetten want ik heb niet genoeg plaats ervoor, en wat de center betreft die heb ik nieuw voor 230 kunnen kopen. Een koopje dus, kijk maar us bij stassen(tis echt een verbetering).

Voor de rest heb ik voor de combi Marantz - B&W gekozen, omdat ze gewoon SUPER MATCHEN simpel het klinkt echt goed. Ik heb de B&W's ook op een denon gehoord dat vond ik persoonlijk minder...

En boogie nights is idd echt zo gaaf. Die scene dat ze van de springplank allerlei sprongen aan het maken zijn in het begin van de film is echt super lachen gewoon. De hele film is geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:03:
[...]

Praat me niet over me bankrekening :X :P !
Denk dat ik de AVC-A1SRA ga bestellen. Ik heb hem al gehoord op een stel mooie Dyna Audio set (wat wel vergelijkbaar is met mijn Audiolabs heb ik laten vertellen) maar voor de zekerheid heb ik liever dat ik eens die versterket bij me thuis mag staan op proef :). Verder als dvd-speler denk ik dat de DVD-3910 wel lekker bij gaat... maar ik ben zo verzot op die TEAC DV-50 (al meerdere keren gezien en getest op Sim2 500, 3 kleuren wielen DLP projector :9~ ) maar die prijs voor die Teac... 8)7 |:(
Ik kan namelijk deze set nieuw samen voor 3600 euro kopen.... Waarbij je los via webwinkels al gauw op de 4500euro zit... dan niet te spreken over de absurte nieuw prijzen in HIFI zaken.

ach het leven is hard :P
Die versterker heeft mijn buurman ook! met nog een upgrade geloof ik, voor HDMI ofzo (nee, geen HDTV). Goede surround processing! Over de geluidskwaliteit kan ik niets zeggen want hij heeft er zijn accuphase amp tussenstaan (typenummer iets met het getal 450?)

Valt mee dat het plankje waar het opstaat het nog niet heeft begeven! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:57:En boogie nights is idd echt zo gaaf. Die scene dat ze van de springplank allerlei sprongen aan het maken zijn in het begin van de film is echt super lachen gewoon. De hele film is geniaal.
Ik heb hem in High Def kunnen bemachtigen, ik vond het meest verrassend goede film die ik in 2004 gezien heb.
De scene van de sprinkplank is idd heel goed, net als de scene waarin ze de nep coke proberen te verkopen (lekker surrealistisch ook).
Erg sprekende characters ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:41:
[...]
Ik heb hem in High Def kunnen bemachtigen, ik vond het meest verrassend goede film die ik in 2004 gezien heb.
De scene van de sprinkplank is idd heel goed, net als de scene waarin ze de nep coke proberen te verkopen (lekker surrealistisch ook).
Erg sprekende characters ook.
Mag natuurlijk weet niet vragen maare... waar heb je die vandaan mijn jongen ;) ... mauce heeft namelijk ook interrese in HD zoals je wel al gemerkt hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:57:
@rappie: ik kan de boxen niet verder naar rechts en links zetten want ik heb niet genoeg plaats ervoor, en wat de center betreft die heb ik nieuw voor 230 kunnen kopen. Een koopje dus, kijk maar us bij stassen(tis echt een verbetering).
Jammer genoeg staat de 600 daar niet bij, die had ik graag in de aanbieding zien staan :) Weet niet wat de beste combo is , de 603 met LCR 60 of LCR 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Weer een stukje verder met m'n A/V setup \o/

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/kastje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/kastje3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/kastje2.jpg

TV worship :P

Verder nog nieuwe speakerkabel: 20 meter 2x4mm2 koper/zilver kabel :Y)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/draadje.jpg

Binnenkort worden m'n speakers in een andere kleur gespoten met hoogglans lak. Volgende stap zal nieuwe frontspeakers (deze worden rears) en zelfbouw 6-kanaals eindbak zijn. To be continued ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 17-03-2005 14:52 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort worden m'n speakers in een andere kleur gespoten met hoogglans lak. Volgende stap zal nieuwe frontspeakers (deze worden rears) en zelfbouw 6-kanaals eindbak zijn. To be continued ;)
Mooi spul man.
Wat is dat voor een meubel? Spectral ofzo? Welk type.
Zo'n ding wil ik ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:53:
Wat is dat voor een meubel? Spectral ofzo? Welk type.
Zo'n ding wil ik ook :)
VCM Design Palazzo :) Voor mij was het de enige betaalbare optie ivm eisen aan de diepte (er moeten diepe componenten in passen) en hoogte (niet te hoog ivm TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:22
Zo, maar dat is even honderdduizend maal beter dan dat witte kastje van 10 bij 10cm welke je eerst onder die Philips LCD had staan :D

Ziet er goed uit, alleen je tv staat scheef :P (anti-lichtinval oplossing I guess?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set heeft sinds de laatste post nogal wat veranderingen ondergaan, dus hierbij weer wat nieuwe foto's voor jullie kijkplezier ;)

Zo staat de set er nu bij na velen uren werk :)
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/1695/pict00042wf.th.jpg

Vanuit mijn bed kijk ik films, heb helaas geen ruimte voor een lekkere relax stoel ..
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/788/pict00188zv.th.jpg

Hetgeen wat er allemaal verandert is:

* Mijn dv4300 is verkocht (eindelijk) en daarvoor in de plaats heb ik een dv6400 genomen
* Mijn speakers (fronts) zijn met 6mm2 snoer aangesloten van het merk "Monacor"
* Alle interlink kabels zijn nu van "Profigold", behalve die van mijn CD-speler die is van "Monster XP", en het is allemaal netjes bij elkaar gebonden en gestoken om zo min mogelijk een warboel te maken.
* Daarnaast ligt er achter een spanningslof van "Classic Audio" en zit er voor een netfilter van "Kemp Elektroniks"
* Bij al de speakers zijn de filters aangepast, hardwire en betere elco's

Het valt soms in het niet met wat ik hier wel eens zie staan ;) maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, en dat het naar mijn smaak prima klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ook in kabels gelooft, zal je dit ook wel geloven: je kunt de kabels beter niet oprollen, want dan krijg je een magneet-effect B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:24:
Ziet er goed uit, alleen je tv staat scheef :P (anti-lichtinval oplossing I guess?)
Nee, past beter bij de opstelling van m'n bank en stoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexyrack:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/homecinema/flexyrack.jpg

Verlichting:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/homecinema/lamp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:47:
Als je ook in kabels gelooft, zal je dit ook wel geloven: je kunt de kabels beter niet oprollen, want dan krijg je een magneet-effect B)
en wat nou als ik je vertel dat ze in een lus lopen, en niet helemaal rond, met "gebonden" bedoel ik mooi een kabel boom gemaakt ;) :9

@pierre
coole verlichting, ziet er mooi uit :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Blijf het een nette opstelling vinden, dat rekje, hoe duur was die eigenlijk en waar heb je die gekocht? Is dat de 32 9986 lcd nou, volgens mij heb ik dat al eens gevraagd maar ja...ben ook druk op zoek naar een lcd tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:58:
[...]

en wat nou als ik je vertel dat ze in een lus lopen, en niet helemaal rond, met "gebonden" bedoel ik mooi een kabel boom gemaakt ;) :9

@pierre
coole verlichting, ziet er mooi uit :)
Heeft volgens mij precies hetzelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:15:
[...]Heeft volgens mij precies hetzelfde effect :)
Whehe :) jah ach .. nouh moet ik zeggen dat ik er niet echt in geloof hoor, haha, ik ben meer iemand die het gewoon redelijk goed wil aanpakken en netjes wil wegwerken ..

en wat betreft het "magneet" verhaal, laten we het daar maar niet meer over hebben ;) want als dat zo zou zijn, dan zou het halve huis krom getrokken worden door de kabelzooi die er bij mijn ouders hun HT ligt :+ hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het gaat zich ook niet als een magneet gedragen hoor, maar als een spoel. Die dingen heb je ook in je wisselfilters zitten van je speakers en die filteren hoge tonen er uit. Maar om zo'n effect te krijgen moet je het wel aardig dramatisch aanpakken......niet iets om je echt zorgen over te maken. Volgens de kabel-theoretici is het het beste (áls het kan) om kabels een hoek van 90 graden met elkaar te laten maken.......parallel aan elkaar is theoretisch het slechtste.

Maar dit is even een zijspoor........

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 18-03-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:28:
Mijn set heeft sinds de laatste post nogal wat veranderingen ondergaan, dus hierbij weer wat nieuwe foto's voor jullie kijkplezier ;)

[afbeelding]

Vanuit mijn bed kijk ik films, heb helaas geen ruimte voor een lekkere relax stoel ..
[afbeelding]

* Mijn dv4300 is verkocht (eindelijk) en daarvoor in de plaats heb ik een dv6400 genomen
* Alle interlink kabels zijn nu van "Profigold", behalve die van mijn CD-speler die is van "Monster XP", en het is allemaal netjes bij elkaar gebonden en gestoken om zo min mogelijk een warboel te maken.
* Daarnaast ligt er achter een spanningslof van "Classic Audio" en zit er voor een netfilter van "Kemp Elektroniks"

Het valt soms in het niet met wat ik hier wel eens zie staan ;) maar ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, en dat het naar mijn smaak prima klinkt :)
Wat zijn de specs als ik vragen mag?? SR 4#00? dv 6400 en cd 7300/5400?? En speakers...??

Merk je trouwens ook veel kwaliteits verschil tussen je cd en dvd speler ?? Ik ben van plan nmlk cd 7300 te halen en dv 6500 of 1 betere dvd speler voor zelfde budget... Net waar ik grootste winst mee kan halen ;) Binnenkort ook van mij weer wat fototjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

Allemaal reuze interessant hoor die kabels en weet ik al niet, maar zou je niet eens het belangrijkste vermelden, nl welke speakers je hebt staan :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd gevraagd op vrijdag 18 maart 2005:
Allemaal reuze interessant hoor die kabels en weet ik al niet, maar zou je niet eens het belangrijkste vermelden, nl welke speakers je hebt staan :+ ? / Wat zijn de specs als ik vragen mag?? SR 4#00? dv 6400 en cd 7300/5400?? En speakers...??
De specs zijn als volgt:

Het is een sr4200, nog steeds naar mijn idee een prima AV receiver
de cd-speler is na een tijdje zoeken toen der tijd een cd5400 geworden
(dit omdat deze gewoon zo'n goede qual/prijs verhouding heeft)
en de dvd-speler is een dv6400, dit is een meer dan prima speler :)

ik heb ook nog een (niet op de foto zichtbaar) dvd-speler van Philips, de dvd729, deze heeft mijn vader een keer met een wedstijd gewonnen en die heb ik toen gekregen :+

Als speakers heb ik in mijn set alles van jBL.
Fronts : jBL ATX 30 (hoog / slank, prachtig model naar mijn idee :9 )
Rears : jBL ATX 20
Subw : jBL ATX 100S (welke overigens een goede "hulp" is bij de fronts, hij staat wel aan, je merkt het wel, maar je "hoort" hem niet echt, als je snap wat ik bedoel :) zoals een sub ook hoort ingesteld te zijn naar mijn idee)
Center : jBL ATX 10C

@yash
tussen deze cd-speler (5400) en deze dvd-speler (6400) merk ik eigenlijk om heel eerlijk te zijn geen enkel verschil in het geluid. natuurlijk is de 5400 sneller met tracks wisselen en kent hij wel CD-text etc, maar ze spelen mijn cd's alle 2 heel helder en "warm". Dat deed de dv4300 toen niet .. die klonk echt duidelijk minder met cd's naar mijn mening, vandaar dat deze dus ook verkocht is :+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:17:
[...]

@yash
tussen deze cd-speler (5400) en deze dvd-speler (6400) merk ik eigenlijk om heel eerlijk te zijn geen enkel verschil in het geluid. natuurlijk is de 5400 sneller met tracks wisselen en kent hij wel CD-text etc, maar ze spelen mijn cd's alle 2 heel helder en "warm". Dat deed de dv4300 toen niet .. die klonk echt duidelijk minder met cd's naar mijn mening, vandaar dat deze dus ook verkocht is :+
Hmmz wazig, ik zat te denken aan een dv 6500 en cd 5400/7300 (meeste de laatste) denk echter dat het dan wel luister sessie wordt. Als het niks scheelt moet je ook niet overbodig aankopen doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yash schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:05:
Hmmz wazig, ik zat te denken aan een dv 6500 en cd 5400/7300 (meeste de laatste) denk echter dat het dan wel luister sessie wordt. Als het niks scheelt moet je ook niet overbodig aankopen doen natuurlijk ;)
neeh idd :) maar ik had de cd5400 eerder dan de dv6400, want als ik idd geweten had dat de dv6400 zo goed zou spelen, had ik de 4300 veel eerder weggedaan voor deze speler :+

maar mag ik je een tip geven ? want als je toch een goede speler wilt hebben die alles kan en goed speelt, misschien is de dv6400 Medevoort wat voor jou dan ?

Naar van wat ik gehoord heb, schijnt het zo te zijn als deze speler door Medevoort onderhanden is genomen dat je echt helemaal geen losse cd-speler meer nodig hebt .. ik zou zeggen gewoon in de winkel naar vragen als je toch gaat luisteren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:17:
Als speakers heb ik in mijn set alles van jBL.
Fronts : jBL ATX 30 (hoog / slank, prachtig model naar mijn idee :9 )
Dat zijn voor het geld inderdaad toffe speakers. Had ze zelf ook bijna gekocht :)
Alleen de verkoper was niet heel erg te speken over de kwaliteit van de tweeters (en ik vond het "engelse" geluid van de Missions net iets mooier).
Hoe heb jij dat ervaren eigenlijk? Zoiezo mooie set trouwens.

Ik wil binnenkort ook maar iets van een kast gaan maken, want hier op de vrij los liggende houten ondervloer slaat mn pickup bij iedere harde stap over. Op je tenen lopen is ook niet altijd leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 20:32
Joehoe, eindelijk! Mijn Quad 12L's zijn er na meer dan 3 maanden!!! :*)
Vanmiddag haal ik ze op en dan zal ik zo snel mogelijk eens een digicam lenen voor wat pics!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Mooie set, en mooie woonkamer ook :)
Maar welke NAD toestellen zijn dat?
Ik gok op de T-512 en T-743?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dupje schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:09:
[...]

Ik gok een T163 een T533 ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zaterdag 19 maart 2005:
Alleen de verkoper was niet heel erg te speken over de kwaliteit van de tweeters (en ik vond het "engelse" geluid van de Missions net iets mooier).
Hoe heb jij dat ervaren eigenlijk? Zoiezo mooie set trouwens.

Ik wil binnenkort ook maar iets van een kast gaan maken, want hier op de vrij los liggende houten ondervloer slaat mn pickup bij iedere harde stap over. Op je tenen lopen is ook niet altijd leuk. ;)
Dank je, ben ook zeer tevreden met mijn set.
En ik heb verschillende speakers gehoord, van de jBL's, Quad's tot aan Tannoy, noem maar op.
Ben er wel een hele zaterdag mee zoet geweest moet ik zeggen :+

Maar ik hoor meer verhalen inderdaad over de tweeters uit de ATX 30 en 40 series, maar ik heb
nergens problemen mee, en naar mijn smaak, vond ik deze heel mooi en zuiver klinken.
Ik weet even niet hoe ik het moet verwoorden, maar hoe hard hij ook staat de amp, ik hoor nooit dat de tweeters het niet aankunnen, het gaat allemaal prima, klinken nog steeds prima dan, en het model he van de speakers ;) prachtig in mijn ogen

maar het was echt, toen ik ze hoorde, met verschillende stylen muziek, en ook met cd's die ikzelf had meegenomen, zo van "wow, die moet ik hebben" niet al te letterlijk opvatten ;) maar "liefde op het eerste gezicht" zullen we maar zeggen, haha :+

Misschien een leuk ideetje voor je, zo kwam ik ook op het idee van mijn kast:
http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Je kunt er verschillende varianten van maken en andere materialen, ontzettend leuk, en je kunt hem zo goedkoop of duur maken als jezelf wilt natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dupje schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:09:
Wat onze helderziende hieronder zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Januari had ik een nieuwe versterker gekocht , toen was ik al bezig met ook een nieuwe cd-speler.
Sinds vandaag is deze er ook bij gekomen.Na lang zoeken en luisteren zoals Primare , T+A , Audiomeca , Linn , Naim , Marantz , Arcam , Berendsen , AVM en Opera Consonance.
Is het de AVM Cd3 geworden. :9

Deze kolos van 10KG en Handmade in Germany is een zeer mooi apparaat met gedetailleerde klank met 5 ingebouwde filters die je dus zelf kunt bepalen.Wat zeker een voordeel is.Want bepaalde muziek wordt op een andere filter gewoon beter.Slecht opgenomen cd's herleven gewoon weer met deze cd-speler

Nou dat ik de cd-speler heb kan ik me kalm aan gaan orienteren voor een surround processor.Maar dat duurt nog wel even.
Ik ga nou genieten van mijn cd's.

Hier alvast een foto van mijn cd-speler.
Hoe het staat in mijn creaktiv rack volgt heel snel.

Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/9955/img05472bv.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 19:32 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.