Ik heb het nou zelf meegemaakt dat in Duitsland met hifi apparatuur niet zo gek veel scheelt.
Ik heb verschillende apparaten in Duitsland geluisterd en diegene waar ik interesse in had prijs opgevraagt.
Dit waren nou niet de minste apparaten.T+A 1240 , Audiomeca obsession2 , AVM cd3 , Myryad mcd600
Hier in Nederland waren ze met adviesprijs iets duurder maar de uiteindelijke prijs waren ze goedkoper als de uiteindelijke prijs in Duitsland.
Conclusie dat het echt niet veel scheelt qua prijs in Nederland of Duitsland.Internetshops etc niet meegeteld.Echte hifi winkels waar je personeel hebt rond rennen en waar je goed kun luisteren.
Ik zelf vind het een beetje overdreven voor te zeggen in Duitsland is het goedkoper.
Ik heb daar nou mijn bewijs van met mijn AVM cd3 400 euro hier in Nederland goedkoper als in Duitsland , de uiteindelijke prijs
Voorbeeld:
T+A 1240 cd speler
Duitsland - 2650 euro
Nederland 2700 euro
Uitiendelijke prijs:
Duitsland - 2250 euro exclusief afstandsbediening
Nederland - 2285 euro exclusief afstandsbediening
T+A afstandsbediening voor R system:
Duitsland - 300 euro
Nederland - 210 euro
Dus tel eens uit waar je nou goedkoper mee bent?
Audiomeca obsession2
Duitsland adviesprijs - 2000 euro
Uiteindelijke prijs - 1740 euro
Nederland adviesprijs - 2000 euro
Uiteindelijke prijs - 1680 euro
--------------------------------------------------
Dus wie is nou goedkoper?
Zo kan ik nog wel even doorgaan , want ik heb wat beluisterd en gevraagt in de afgelopen 4 maand.En uiteindelijk naar mijn eigen hifizaak toe gegaan en gekocht.Waarom ik ergens anders naar toe gegaan ben is simpel:
- Apparaten die mijn hifi zaak geen demo modellen heeft staan maar wel aan kan komen als ik het apparaat wil hebben.Want wil toch eerst luisteren , niet blindelings kopen
- Ook te kijken als het in Duitsland daadwerkelijk in prijs scheelt.
Zo had ik dat helaas met veel apparaten.Soms is de adviesprijs lager maar het gaat zich om de uiteindelijke prijs.Dus het scheelt niet honderden euro's hoe sommige zeggen.(overal zeggen ze dat)
Kan ook soms zijn dat wat goedkoper zal zijn , dat ontken ik ook niet , maar voor 50-80 euro soms zo'n fratsen uit te halen voor in Duitsland wat te kopen.Moet iedereen zelf weten maar er komen meer punten bij kijken als alleen die 50-80 euro verschil.
Maar wat ik nou gezien heb in de laatste 4mnd zeg ik van scheelt niet ofzelfs NL is goedkoper.
4mnd een versterker gekocht en cd-speler.
Er is zelfs zo dat de adviesprijs soms in Duitsland 200-300 euro scheelt maar dat je hier in NL op de uiteindelijke prijs goedkoper komt.En natuurlijk beinvloed het als je steeds bij dezelfde winkel wat koopt.
Zo ik ook.En ik kan me goed voorstellen dat winkels dat doen.Ze zien liever een vaste klant terug komen als een klant die maar 1 keer komt en wat koopt dan nooit meer.Of erger nog kijken , luisteren en niks kopen.En ja ik weet dat prijs belangrijk is maar komen nog meer aspecten bij.En meestal doet de klant hetzelf dat de uiteindelijke prijs wat aan de hoge kant is.Koop maar eens wat bij een dezelfde winkel moet je maar opletten dat je meer gedaan krijgt en meer van de prijs af te halen valt.Logisch heel logisch.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 28-03-2005 19:12
]