Ik ben op zoek naar 2 linux-distro's.
Ik ben nog niet heel erg bekend met linux. Heb wel knoppix cd om pc's te redden maar die distro wijst zich vanzelf. Knoppix is makkelijk. Verder heb ik wel eens Suse 9.2 geprobeerd maar niet de tijd gehad om daar verder mee te komen. Voor onderstaande pc heb ik DSL gedownload maar dat werkt net eff niet helemaal goed.
PC1:
Pentium II 233 Mhz
96 MB ram
4 gig HD (komt nog een 12 gig bij)
Hierop wil ik het volgende doen:
- Instant messaging
- Bittorrent
- eventueel MP3 Jukebox maar, dat komt als ik wat kundiger ben
- surfen op het web
meer niet. Ik dacht dat ik dit oudje daarvoor nog wel kon gebruiken...
Op het moment staat er DSL op maar dat is het net niet. De grafische interface vind ik wel super.
Iemand suggestie voor deze pc?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor mijn laptop wil ik met VMware een linux-distro proberen. Deze moet dus als volledige vervanging van XP Pro zorgen. De laptop is redelijk nieuw en weet dus niet welke linux-distro gaat werken.
Laptop:
Acer Travelmate 8104 WLMi
Pentium M 780 2,00 GHz
1024 MB dd rII
100 gig hardeschijf
1680x1050 schermresolutie
Intel® PRO/Wireless 2915ABG
Bluetooth
Dual layer dvd writer/speler
Op het moment staat er XP Pro op en dat wil ik zo houden vandaar VMware.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de distro te installeren op een 30 GB (verdeeld in een gezamelijke partitie voor data, en een linux partitie) externe usb (2.0) disk, en dan vanaf daar te draaien? of is dit misschien te langzaam? De disk moet nog wel geschikt blijven waarvoor een externe usb disk bedoeld is (data vervoeren tussen pc's)
suggesties voor de laptop? Ik heb hier een DVD van sus 9.3 van de C'T is dat wat?