Verschillen tussen Linux distro's zijn meestal de software die meegeleverd wordt, de default instellingen, de installatieprocedure, soms wat dieper liggende zaken die er niet zo toedoen als je niet gaat tweaken enzo.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:46:
[...]
Oei da's volledig nieuw voor me. Ik heb de linux wereld te lang niet meer in de gaten gehouden
. Hm ik begin erg richting mandrake te neigen. Wat is eigenlijk concreet het verschil tussen mandrake, suse en red hat? Ik kan daar niet echt iets over vinden, mandrake doet gewoon net iets leuker aan
maja daar schiet je natuurlijk weinig mee op.
Over dat gnome vs KDE: welk is voor de linux noob het makkelijkst? Ik ging eigenlijk min of meer van KDE uit...
Mandrake, Suse, het maakt niet zoveel uit, je kunt ze gewoon installeren en als het niet aanstaat probeer je een andere of je gaat ermee spelen tot het je aanstaat.
Gnome en KDE zijn 2 complete omgevingen met 2 verschillende insteken. Gnome is "less = more", je hebt veel minder instellingen, simpelere menu's, de programma's die erbij zitten zijn vaak wat simpeler van opzet. KDE is toch anders. Voelt anders aan, ziet er echt anders uit. Maar het leukste is nog wel dat je ze zonder enig probleem lekker beide installeert en je keuze baseert op je eigen bevindingen en smaak.
Saved by the buoyancy of citrus