Anoniem: 164696 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:05:
Hmm, ik zou ook eens ff hulp vragen aan de linux experts hier
Ik draai op mn laptop momenteel winxp, en wil er gewoon een leuke linux distro naast draaien, om mn linux skills wat op te krikken.
Het enigste wat ik zoek is een out of the box wlan support, of een distro waar ik mn wlan zo werkend heb. Heb een geintergreerde WLAN module (Intel 2220) en een RT2500 WLAN Module in mn PCMCIA slot. Heb die RT2500 in mn PCMCIA omdat de geintergreerde WLAN Module niet perfect functioneert. Maar het maakt in principe voor mij niets uit welke van de twee werkt onder linux.
de specs van de laptop verder (mischien niet relevant, maar voor het geval dat

):
Mandrake/Mandriva valt af, dus kom maar op

Waarom valt Mandriva af?
Probeer Ubuntu of Suse eens. WLAN moet wel lukken dan.
Mijn beurt.
Ik heb een fileserver, en daar draait nu Slackware op (10.1 geloof ik). Die draait als een trein, verder geen problemen mee. Toch ben ik nieuwschierig naar welke OS'en er nog meer interessant kunnen zijn voor die specifieke taak in eerste instantie. DB en webserver zijn van later belang. Windows valt af, dat ken ik nou wel, en eigenlijk ben ik ook niet op zoek naar een andere Linux distro want dan laat ik Slackware wel draaien.
Ik heb eens zitten denken over Solaris, of anders een BSD variant. Het is eigenlijk met name om mijn horizon te verbreden. Heeft iemand daar iets nuttigs over te vertellen, of een suggstie voor een ander OS (liefst een *NIX)? Het moet geen geld kosten.

De fileserver:
P2 350MHz
64 of 128MB RAM (ben even niet zeker)
RTL8139 NIC
SB16 Vibra kaartje (eigenlijk bedoelt om een Icecast server op te zetten)
Videokaart is een Diamond Stealth 64 geloof ik.
HD's (3 stuks) allemaal IDE, geen RAID ofzo.
Het hoeft allemaal niet grafisch, hoeft niet binnen een minuut opgestart te zijn als het maar stabiel draait. In principe draait ie 24/7.
Het is nu allemaal Samba, maar dat hoeft niet per se zo te blijven als er beter presterende filesystems zijn. Het moet wel een FS blijven dat ik in Linux kan blijven mounten.
[
Voor 5% gewijzigd door
Cyphax op 02-01-2006 22:07
]