Ik ben opzoek naar een vrij simpele distro.
Het gaat om de volgende taken:
- webserver (apache,php,mysql,e-accelerator)
- ftpserver (ftpd)
- torrent support (eventueel)
- dc++ server
- dc++ client
Alles komt te draaien op een vmware esx server dus weinig mem usage en cpu zou fijn zijn. Host systeem is een 2600+ met 512mb maar hoe minder nodig is hoe fijner.
Het gaat dus om een distro waar ik niet teveel hoef intestellen en waar ook geen troep (lees: openoffice, mediaspelers, games) inzit. Verder moet hij behoorlijke veilig zijn, een update manager zou helemaal mooi zijn. De machine gaat mee naar lan's dus hij moet wel rap zijn aangezien de verbinding de limit haast niet is. Simpele interface, gui die heel snel is en waar ik simpele opties bij heb is ook wel handig.
Ik dacht zelf aan, Debian of FreeBSD.
Anders Ubuntu Server, maar dat leek me weer overkill.
Wat adviseren jullie?
Het gaat om de volgende taken:
- webserver (apache,php,mysql,e-accelerator)
- ftpserver (ftpd)
- torrent support (eventueel)
- dc++ server
- dc++ client
Alles komt te draaien op een vmware esx server dus weinig mem usage en cpu zou fijn zijn. Host systeem is een 2600+ met 512mb maar hoe minder nodig is hoe fijner.
Het gaat dus om een distro waar ik niet teveel hoef intestellen en waar ook geen troep (lees: openoffice, mediaspelers, games) inzit. Verder moet hij behoorlijke veilig zijn, een update manager zou helemaal mooi zijn. De machine gaat mee naar lan's dus hij moet wel rap zijn aangezien de verbinding de limit haast niet is. Simpele interface, gui die heel snel is en waar ik simpele opties bij heb is ook wel handig.
Ik dacht zelf aan, Debian of FreeBSD.
Anders Ubuntu Server, maar dat leek me weer overkill.
Wat adviseren jullie?
[ Voor 11% gewijzigd door Xiqum op 18-11-2005 13:03 ]