Beste Tweakers,
Ik heb hier een PC staan met main functie file/backupserver
Nevenfuncties: FTP, Teamspeak, zo af en toe netwerkgame (UT, BFVietnam)
Toekomst: Hosten website's; dit zal ivm dynamisch ip wel wat lastig worden maar ok
Specs P4 3ghz; 440gighdd; 512mb ram, beetje overkill, maar is een lang verhaal om uit te leggen waarom dit een server is/wordt

.
Eerst zaten er een 40 en 80gig hdd in icm win xp pro ( illegaal ), toen kwamen er 2 keer 200gigs bij en liep ik tegen de 137gig limiet op, aangezien ik sp1 en 2 niet kon krijgen ivm illegaliteit win xp. Nu kan ik opzoek gaan naar cracks, hacks whateva om sp 1 en 2 te kunnen installeren. Maar ik dacht dat een Linux distro misschien wat handiger is (gratis

en zo leer je nog eens wat anders dan windowsen).
Mijn 'eisen' aan de distro:
1. Het moet een desktopversie zijn, aangezien het een aparte PC betreft kan ik dan gelijk kijken of het wat is voor de vervanging van me ( legale

) winXP home.
2. De distro moet dus wel me schijven van 200gig p/s aankunnen (anders schiet ik nog niets op

) en deze moeten gedeeld kunnen worden met het netwerk waaronder 3win xp pro machines en 1 win 98 machine.
3. De distro moet 2 vrij gangbare printers kunnen aansturen, oki laserprinter en HP deskjet, of er moeten iig stuurprogramma's beschikbaar zijn voor de distro.
Optionele zaken
3. Het zou mooi zijn als de distro ook ftp, webpagina's en games kan hosten of in ieder geval overweg kan met third party programma's hiervoor. Kan dat niet dan zal ik naderhand als ik meer ervaring ermee heb wel op zoek gaan naar een distro die meer op serveraspecten aansluit.
4. Het zou mooi zijn als ik rechten in kan stellen per map.
Aangezien het toch allemaal vrij basic thuisgebruik is is het niet noodzakelijk dat de server binnen nu en een week weer op z'n plaats staat. Ik heb dus de tijd het 1 en ander uit te vogelen. Nu verwacht ik van jullie eigenlijk de naam van een distro en wat deze evt NIET kan. Zo hoop ik dan een beslissing te kunnen maken. Qua backups etc zit alles iig goed, dat staat allemaal veilig opgeborgen op mijn PC en op dvd r's, dus het mag softwarematiq helemaal de soep in lopen mocht het nodig zijn

.
Iig bedankt voor het lezen en voor de tips