[3D] Contest V30: Het Wilde Westen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 103829 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:26:
Wipje

Zoals in elke "Cowboy" stad heb je ook een gevangenis met allemaal zwaar criminele

[afbeelding]

Graag wat commentaar op mijn huisje :) (Ben beginner).
Je bent op de goede weg. Wel een uvwmap gebruiken voor die plane he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

De 'afbeelding' wijst naar imageshack.us ... ;)

Die M zou denk ik beter staan boven op het dak van het gebouw ipv op de windmolen (wordt te druk).
Lekker sfeertje verder. :)

Ubermegasuperwip van een van de karakters in de nog te maken scene:
Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/3525/wildwestwip0011pe.png
btw. Dat is geen typo ;) zie de komende wips voor de reden daarvoor

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 23-02-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 15:51

RvP

Ziet er weer goed uit aardbei.
Ik herken ook weer de aarbei manier van moddelen. Op de een of andere manier voelen al jou characters hetzelfde aan. Ik ben benieuwd.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 01:27:
[...]

Die M zou denk ik beter staan boven op het dak van het gebouw ipv op de windmolen (wordt te druk).

[afbeelding]
Die herkent ikke uit het handgetekend/wacom topic :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Anoniem: 105830 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 01:27:
[...]

[afbeelding]
Netjes.. Je models zien er mooi uit. Kun je eens een wire laten zien?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 115073 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:10:
[...]

Die herkent ikke uit het handgetekend/wacom topic :*)
daar zat ik ook net aan te denken :D
Das een mooie texture die je daar gebruikt :)
waar heb je die vandaan?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/009s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

^^ amazing

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 16:47
Hij ziet er echt :Y) goed uit hoeveel tijd heb je er al inziten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Wow, impressive! Let wel nog ff op de volgende details:
-De material van het zwarte ijzer van de loc is nu niet mooi. Is dit een procedural smoke map of zo? Zoek ergens goed ijzer uit een texture library en gebruik dat: is veel mooier.
-Het huisje op de achtergrond lijkt nog niet echt getextured te zijn.
-Je belichting lijkt wel erg duidelijk shadow maps te zijn: de randen van de schaduwen vind ik nu niet erg mooi.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hier heb ik echt geen woorden voor, wat geweldig mooi...
Oogst schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:09:
[...]

-De material van het zwarte ijzer van de loc is nu niet mooi. Is dit een procedural smoke map of zo? Zoek ergens goed ijzer uit een texture library en gebruik dat: is veel mooier.
-Je belichting lijkt wel erg duidelijk shadow maps te zijn: de randen van de schaduwen vind ik nu niet erg mooi.
1e ben ik het wel mee eens.
2e zie ik niet, maar goed :P
3e ben ik het niet mee eens, vind de schaduw juist erg mooi, maar goed meningen verschillen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks
Let wel nog ff op de volgende details:
Ik gebruik zelden standaard materiaal, ik gebruik meestal mijn eigen of procedural en dat ga ik ook dit keer doen. De loc en de meeste andere dingen zijn nog helemaal niet getextured ze hebben alleen een materiaal (kleur, specular ed) en komen, net als de loc, nog wel aan de beurt. Als ik weet wat een compositie 'gaat doen' en hoe het licht valt, dan pas start ik Photoshop op.
Oh? Besides, dat valt straks weg omdat ik nog dept of field ga gebruiken, als het renderen niet uit de hand gaat lopen als alles ingevuld.
Zoals ik al eerder zei heeft het voor mij geen zin om iets anders te gebruiken als mapped lights omdat renderen door de particle systems in de dagen zou lopen. En dat ben ik niet van plan voor een wip. Later ga ik nog wel extra lampen plaatsen voor de particle systems en kan ik de lampen voor de scene gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52525/full.jpg

Hier ook mijn WIP, het lijkt echt 0,0 maar ik heb nauwelijks tijd om te modellen - en daarbij,... al die randjes en coordinaatjes die recht moeten staan anders krijg je kieren tussen je bouwsels, jemig wat een werk. Ik kan het niet sneller dan dit en hier heb ik al een uur of 3, 4 aan gezeten. Ik wilde eigenlijk een hele stad bouwen maar ik denk niet dat dát gaat lukken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116256

Oke ik kan dus echt nie texturen :P... maar ja ben toch maar begonnen heb nu alleen een probleem namelijk dat mijn lichte hout texture ontzettend korrelig is .... (de boolean is overigens goed gelukt :)) Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://famcouwenberg.parelnet.nl/GoT/RENDER%20(Large).jpg
de texture die ik heb gebruikt is de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.oneodddude.net/textures/Tile100-original.jpg
Deze staat in de Diffuse material met de RGB aangepast naar bruin... tevens staat hij in bump.
Is er een manier waarop ik het material net zo zou kunnen krijgen als op de donkere hoekbalken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 116256 op 23-02-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:19:
[afbeelding]
Hier ook mijn WIP, het lijkt echt 0,0 maar ik heb nauwelijks tijd om te modellen - en daarbij,... al die randjes en coordinaatjes die recht moeten staan anders krijg je kieren tussen je bouwsels, jemig wat een werk. Ik kan het niet sneller dan dit en hier heb ik al een uur of 3, 4 aan gezeten. Ik wilde eigenlijk een hele stad bouwen maar ik denk niet dat dát gaat lukken.
Kom op, joh. Zeker jij hebt toch de nodige ervaring onderhand.
Hoe kan het dat je twee steunen van de luifel andere schaduw werpt dan de rest van je gebouw?
Edit:
Nevermind, ik zie het al. De rest werpt schaduw op 'niets'.
Edit2:
Update
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/011s.jpg
Andere belichting, nieuwe rook, dept of field en wat andere frutsels.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 23-02-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP

RvP

>:) OMG

Heeft het voor mij nog wel zin om mee te doen.
Die trein is echt te ubermooi gemaakt.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 09-05 15:54
Anoniem: 31514 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:26:
[...]

Hoe kan het dat je twee steunen van de luifel andere schaduw werpt dan de rest van je gebouw?
Edit:
Edit2:
Update
[afbeelding]
_/-\o_ wow vet gedaan hij word/is echt mooi (Ik doe trouwens niet mee vind he niet zo'n boeiend onderwerp)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Oogst schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:09:
[...]

viel me ook op,
Anoniem: 91399 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 05:16:
[...]
ziet er echt goed uit, en al helemaal te bedenken dat de contest nog maar een paar dagen aan de gang is.
Toch een paar kleine puntjes:
**het zwarte material van je loc ziet er opzich goed uit, alleen lijkt het er nu erg op dat je een noise/smoke map erin hebt zitten (kan er langs zitten) maar het valt erg op.
**het station zou ik iets vuiler/ouder maken, al lijkt het dat dat onder het afdakje wel al is, dus....
**de materials van de bielzen zijn allemaal hetzelfde, ik weet het het is maar detail, maar je plaat ziet er al zoveel belovend uit, ik zou er nog iets aan doen.
voor de rest _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

[...]

Edit:
Edit2:
Update
[afbeelding]
Da is in één woord: GE-WEL-DIG!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
M'n eigen kansen zakken nu wel heel erg omlaag :P
maargoed... k laat het me niet tegenhouden, k doe gewoon m'n best om wat af te krijgen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
wip: http://home.zonnet.nl/jflammertink/wip.jpg

buitenkant is af... binnenkant en omgeving moeten nog gedaan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door jlammertink op 23-02-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Wildmedia, dat ziet er goed uit! Maar ligt het aan mij of lijken die gebouwen een beetje scheef? Vooral die op de achtergrond, daar valt het mij het meeste op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
[...]

Edit:
Edit2:
Update
[afbeelding]
Het ziet er erg netjes uit, maar je dof is een beetje te overdreven imo. Kijk eens een keer naar je omgeving als je een keer naar school/werk fietst/rijdt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Chester schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:25:
[...]

Het ziet er erg netjes uit, maar je dof is een beetje te overdreven imo. Kijk eens een keer naar je omgeving als je een keer naar school/werk fietst/rijdt.
Die dof is helemaal niet overdreven, bovendien kan je als je fietst natuurlijk niet zien wat voor scherptediepte een camera met bepaalde lensparameters heeft.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik vind het gewoon mooier als een plaatje eruit ziet zoals je met je ogen zou zien en niet door een lens van een camera. En in het echt is dof toch echt niet zoveel.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Chester schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:58:
Ik vind het gewoon mooier als een plaatje eruit ziet zoals je met je ogen zou zien en niet door een lens van een camera. En in het echt is dof toch echt niet zoveel.
in het echt is dof wel zoveel :) Alleen je oog accomodeert heel vlug als jij naar een ander punt kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:58:
Over iets dergelijks als depth of field kun je lang en kort lullen maar het komt neer op simpele natuurkunde. Maar als je de vergelijking aangaat met het menselijk oog kun je biologie en psychologie niet achterwege laten. Maar om daar ook kort over te zijn, die vergelijking gaat niet op omdat het beeld wat je van je oog (niet anders dan een lens met vergelijkbare werking als een cameralens) komt door je hersenen wordt verwerkt. Dept of field neem je niet bewust waar, zo gauw iets uit focus ziet zal je oog er op scherpstellen en zul je het verschil met het vorige niet kunnen vergelijken. Daar komt nog bij dat alleen wat in het centrum van je netvlies (macula) staat scherp is.

De vergelijking tussen een rendering en de realiteit zul je in verreweg de meeste gevallen toch echt moeten aangaan met fotografie. En als je dat had aangegaan dan had je iets in de trend moeten zeggen als: "gezien de hoek van je lens is de depth of field wel een beetje sterk. Met een "langere" lens was het aannemelijker geweest." In dat geval had ik je gelijk gegeven.
In my defense, het renderen van een dergelijke wip duurt bijna drie kwartier, als ik zie dat de depth of field inderdaad wat groot is in vergelijking tot de hoek van de lens, dan ga ik dat niet snel overnieuw renderen.
Anoniem: 111947 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:25:
Wildmedia, dat ziet er goed uit! Maar ligt het aan mij of lijken die gebouwen een beetje scheef? Vooral die op de achtergrond, daar valt het mij het meeste op...
Dat komt omdat de camera laag staat en (waarschijnlijk) zoom je in op het plaatje in je browser, dan valt dit meer op.
wdekreij schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:16:
[...]
in het echt is dof wel zoveel :) Alleen je oog accomodeert heel vlug als jij naar een ander punt kijkt..
My point exactly. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 23-02-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bounty_hunter7.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
[...]

Edit:
Edit2:
Update
[afbeelding]
Ik vond je vorige WIP stuk sfeervoller zal zeker komen door het rodere licht. :)
De dof vind ik ook wat zonde omdat je achtergrond er gewoon mooi uitziet en is zonde om daar zo'n waas over te gooien. :P Rook is wel stuk mooier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik heb ff een semi-final gemaakt, om te kijken/spelen met hoe ik hem uit eindelijk wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/saloon7.jpg

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Dof verhaal:
In het echt heb je idd wel DoF hoor. Kijk maar eens naar de bovenkant van je monitor, en, terwijl je naar 1 punt blijft kijken op je monitor, concentreer je je op de muur erachter (posters of iig iets met detail). Dan zie je dat die geblurred wordt :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Senzuboon, t ziet er nogal nieuw en netjes uit voor een verlaten gebouw :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Senzuboon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:13:
Ik heb ff een semi-final gemaakt, om te kijken/spelen met hoe ik hem uit eindelijk wil hebben.

[afbeelding]
Ik vind dat je de sfeer erg lekker te pakken hebt gekregen.. Maar wat is dat gele onder de tafel? :)
offtopic:
* wdekreij ziet zijn kansen voor een top-3 plek aan zijn neus voorbij gaan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
en die deurtjes van je saloon zitten verkeerd om :P
maar verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Senzuboon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:13:

[afbeelding]
brrrr ik kan vannacht nie meer slapen :+
Echt mooi net splinter cell licht echt goede sfeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XLerator schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:03:
@Dof verhaal:
In het echt heb je idd wel DoF hoor. Kijk maar eens naar de bovenkant van je monitor, en, terwijl je naar 1 punt blijft kijken op je monitor, concentreer je je op de muur erachter (posters of iig iets met detail). Dan zie je dat die geblurred wordt :)
Natuurlijk werkt dat ook, zoals ik al zei werkt het menselijk oog als een lens. Het probleem ermee is dat je ten eerste twee beelden doorelkaar krijgt als je dit doet (tenzij je een oog dicht houdt), het tweede probleem is dat je dan niet met het centrum van je netvlies kijkt en dus het resultaat nooit scherp is of de juiste kleuren heeft. Sterker nog, buiten de macula zitten (bijna) geen kleurreceptoren en dus zie je zwart/wit. (Voordat hier een discussie over ontstaat: je hersenen vullen de kleuren veelal in uit geheugen).
Het derde probleem is dat ik dit niet ga doen als ik achter het stuur met 120km/h (of harder) naar mijn werk ga. :)
Het menselijk oog is nooit iets wat je probeert te evenaren met 3d-pakketten of met een camera, ten minste niet voor commerciele doeleinden (film/video/reclame/etc).
Je probeert toch ook FOTOrealistisch te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@XLerator: Hmm tja, ik heb nogal moeite met de details die het versleten moeten laten lijken :/ :P Er liggen wel zandbulten, maar die zijn bijna niet/niet te zien. Das wel jammer. Andere dingen vallen ook weg door het zachte licht.

@Wilco: Thnx, dat 'gele' is mijn wanted poster die op de vloer is gewaaid :+ Hij hangt overigens ook in de deuropening. Als jij me kan ver

@DemoniCEVL: echt niet ;) (mijn reference :P)

@T!m0n: Splinter Cell, wauw :o

ToDo:

- meer details. :/ (heeeeel veel)
- meer verweerde toestanden
- materials / bumpmaps, textures heeft niet zo heel veel zin, om de final ietwat ge-desturated wordt.

Bedankt voor de positieve reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier mijn nieuwste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip4.jpg

De hele kerk is nieuw... k ga nu met een winkeltje beginnen denk ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Spike_wolf: Ziet er goed uit. De kerk kan wat kleiner denk ik. De dorpjes waren toen nog niet zo groot dat er zoveel mensen naar de kerk gingen. Komen er nog meer gebouwen?Misschien een idee om ook van die langvliegende bosjes te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Senzuboon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:59:
@Spike_wolf: Ziet er goed uit. De kerk kan wat kleiner denk ik. De dorpjes waren toen nog niet zo groot dat er zoveel mensen naar de kerk gingen. Komen er nog meer gebouwen?Misschien een idee om ook van die langvliegende bosjes te maken :D
Ja de kerk zal ik idd iets kleiner maken :P hoewel.. lekker veel ruimte voor die 5 mensen :P maar nee die word wel wat kleiner :P
En er komen nog een aantal gebouwtjes bij, k krijg morgen als t goed is een aantal boeken van een leerares van me (uit de states, die is rond zulke semi ghost towns opgegroeid :D ) met bouwplannen van zulke huizen :D
En ik wil zeker een aantal van die rollende bosjes erin hebben.. maar k heb nog geen idee hoe k die goed kan maken.. moet k nog eens over na denken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de kerk altijd wel zorgde dat ze het grootste gebouw in de stad hadden. Alleen denk ik niet dat het zomaar tussen de andere gebouwen stond, het stond meestal wat apart. Ik ben ook niet helemaal zeker of men daar ook kerken in die typische kruisvorm bouwden, maar dat kan ik mis hebben. Die toren is sowieso in de roos.
Wie zegt in welk jaar dit plaats vindt, in sommige gebieden in de VS is het nu nog het wilde westen. :) Het stadje hoeft dus helemaal niet zo klein te zijn. En hoe langer de kerk er al staat hoe meer kinderen er geboren worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 23-02-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Anoniem: 31514 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:11:
Ik denk dat de kerk altijd wel zorgde dat ze het grootste gebouw in de stad hadden. Alleen denk ik niet dat het zomaar tussen de andere gebouwen stond, het stond meestal wat apart. Ik ben ook niet helemaal zeker of men daar ook kerken in die typische kruisvorm bouwden, maar dat kan ik mis hebben. Die toren is sowieso in de roos.
Wie zegt in welk jaar dit plaats vindt, in sommige gebieden in de VS is het nu nog het wilde westen. :) Het stadje hoeft dus helemaal niet zo klein te zijn. En hoe langer de kerk er al staat hoe meer kinderen er geboren worden.
De vorm van de kerk heb ik afgeleid van een foto die ik op het net vond, zal in sommige gevallen dus wel kloppen :)

zoals ze nu staan blijven de gebouwen ook niet staan hoor :) als k er meer heb ga k een beetje spelen met hoe het het beste staat, die priest zal het ook wel niet leuk vinden als de kerk naast de saloon staat, met al die dronken cow-boys :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:18:
De vorm van de kerk heb ik afgeleid van een foto die ik op het net vond, zal in sommige gevallen dus wel kloppen :)

zoals ze nu staan blijven de gebouwen ook niet staan hoor :) als k er meer heb ga k een beetje spelen met hoe het het beste staat, die priest zal het ook wel niet leuk vinden als de kerk naast de saloon staat, met al die donken cow-boys :P
En sommigen zijn nog dronken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Anoniem: 31514 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:23:
[...]

En sommigen zijn nog dronken ook :)
Precies! :P

k moet eens leren typen :P B)

Humankind… be both.

Anoniem: 37135

Vraagje he, die klapdeurtjes, daar hebben de meesten van jullie zo een mooi s-vormig boogje op. Hoe doen jullie dat. Heb even zitten prutsen, maar krijg het niet voor elkaar. Kan ook nergens vinden hoe het wel moet. (Zal wel op de verkeerde termen zoeken neem ik aan :P )
Ben namelijk ook alweer wat verder. Zal morgen wel even een plaatje posten. (Doe niet mee aan deze contest. Misschien wel de volgende. Moet toch ooit een keer beginnen he.. ;) )

Die vorm is op meerdere manieren te maken, maar de meest eenvoudige is om deze gewoon te tekenen als spline en dan te extruden om er 3d van te maken.

Laatste update voor vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/019s.jpg

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 31514 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:23:
Die vorm is op meerdere manieren te maken, maar de meest eenvoudige is om deze gewoon te tekenen als spline en dan te extruden om er 3d van te maken.

[afbeelding]
Man man man _O_ r.e.s.p.e.c.t.

Ziet er toch wel fantastisch uit zo hoor B)

Die witte stoom onder staat een stuk beter en je schoorsteen is ook wonderbaar mooi gelukt met dat vieze randje _O_

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37

[afbeelding]
Mooi mooi! Ik mis alleen nog een beetje de viezigheid die een trein heeft. Verder goed!

http://hawvie.deviantart.com/

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier dan weer mijn nieuwste stukje werk:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip5.jpg
K heb de sigaren winkel gebouwd, heel belijngrijk in die tijd :P :7

Humankind… be both.

Anoniem: 91399

[afbeelding]
mooi weer, alleen ik zou de reflectie in de ramen van de loc minder doen, is iets te overdreven zo

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Kzie mooie dingen hier. Maar veruit de mooiste is tog wel de trein en daarna de schietgrage cactus :P

• MOL-20.000
Ik heb ff voor een paar dingen jullie hulp nodig:

Als je naar de afbeelding kijkt heb zie je dat me enviroment map door me plane heen komt en hoe komt dit of beter gezegt hoe krijg ik het weg?
En is het mogelijk om mijn enviroment map te verschuiven want hij laat nu allen de bovenkant van de foto zien?
Als laatste, ik heb gelezen in wat tutorials over vray dat je bij sommigen instellingen een omni moet maken en deze uitzeten maar, ik snap niet echt waar dat voor is.

Ik gebruik Vray als render en heb daar de vray indirect illumination aan staan.

Afbeeldingslocatie: http://img225.exs.cx/img225/5728/mc61ij.jpg

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je kan je environment map naar je material editor slepen en daar de vertical tiling verdubbelen.
Verder lijkt het alsof het een bumpmap ofzo is. Reflecteert hij niet? Of is hij niet toevallig transparant? Ik heb dat nog nooit gehad namelijk. Je kan ook in je render settings -> VRay renderer -> Environment -> Override max ding en dan een grijs/blauwe kleur kiezen. Eens zien of het dan weg is.
En voor schaduwen moet je nog wel een target spot neerzetten :)

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bounty_hunter12.jpg

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier nog een WIP :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip6.jpg

Het station dat aan de rand van het stadje komt :)
Ben er nog steeds niet uit in welke opstelling ik m'n huisjes wil hebben, maar ik bouw nog 2 of 3 huisjes denk ik en dan ga ik met de opstelling lopen klieren en de belichting aanpassen enzo :)

Humankind… be both.

• MOL-20.000
XLerator schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:23:
Je kan je environment map naar je material editor slepen en daar de vertical tiling verdubbelen.
Verder lijkt het alsof het een bumpmap ofzo is. Reflecteert hij niet? Of is hij niet toevallig transparant? Ik heb dat nog nooit gehad namelijk. Je kan ook in je render settings -> VRay renderer -> Environment -> Override max ding en dan een grijs/blauwe kleur kiezen. Eens zien of het dan weg is.
En voor schaduwen moet je nog wel een target spot neerzetten :)
als ik de vertical tiling verdubbel dan krijg ik de helf van het plaatje aan de boven kant en een deel aan de onderkant dus dat werkt niet echt lekker. Is er niet zo iets als UVW map waar mee ik hem presies kan plaatsen.

Hij is niet transparant maar met die override optie lukt het idd :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Senzuboon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:59:
Dat idee wou ik ook al opperen ;)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Kayshin schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:02:
[...]

Dat idee wou ik ook al opperen ;)
en k be nnog steeds bezig met bedenken hoe ik dat het beste kan doen :P
Die bosjes zijn vet :D :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-03 19:53
zo'n bosje noemt men tumbleweed.

Verder hulde voor het mooie werk wat er hier gepost wordt. Ik volg dit topic al een tijdje met veel plezier.

[ Voor 3% gewijzigd door gemini85 op 25-02-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Dringende vraag:

Ik heb zeg maar een cylinder met een uvw map, en daarop een map en een bumpmap, ik zie beide in m'n material editor, ook in m'n perspective view, maar als ik render blijf het geheel gewoon onzichtbaar. Hier was toch een knopje voor? ('show material in render' ofzo) Aaaaah, ik moet dit echt ff weten, moet een schoolopdracht inleveren, heb ik dit probleem weer..

[ Voor 4% gewijzigd door Joe-star op 25-02-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joe-star schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:18:
Dringende vraag:

Ik heb zeg maar een cylinder met een uvw map, en daarop een map en een bumpmap, ik zie beide in m'n material editor, ook in m'n perspective view, maar als ik render blijf het geheel gewoon onzichtbaar. Hier was toch een knopje voor? ('show material in render' ofzo) Aaaaah, ik moet dit echt ff weten, moet een schoolopdracht inleveren, heb ik dit probleem weer..
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/apply.jpg
Eigenlijk hoort een dergelijke vraag niet in deze thread, maar ok. Je hebt toch wel het juiste object geselecteerd als je op dit knoppie klikt? En je hebt toch geen meerdere material slots gebruikt om verschillende effecten op een object te bewerkstelligen? Het klonk even alsof je voor bump en diffuse verschillende slots gebruikte.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 25-02-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Ja, die zou het moeten zijn, maar het werkt dus niet. Vaag... nouja, ik zie wel verder, thanx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier nog een WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip7.jpg

Begint al aardig vol te worden de stad :)
k ben er nog steeds niet uit waar k de gebouwen nou precies wil hebben en vanuit welke hoek de 'foto genomen' gaat worden :P
iedeeën zijn welkom :)

K denk dat k er nog wel een huisje bij maak, en uiteraard nog wat tumbleweed :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Spike_wolf schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:20:
Hier nog een WIP:

[afbeelding]

k ben er nog steeds niet uit waar k de gebouwen nou precies wil hebben en vanuit welke hoek de 'foto genomen' gaat worden :P

Vreemd, je link werkt de eerste keer niet, en de tweede keer wel...
Heb ik met je laatste twee foto's, de rest niet.
Firefox 1.0.1 :) Maar dat maakt nix uit voor foto viewen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Hier nog een WIP:

[afbeelding]

Je spoor is een beetje uber breed maar verder ziet het er goed uit

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

lemming_nl schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:45:
[...]

Je spoor is een beetje uber breed maar verder ziet het er goed uit
ja das voor big ass trijnen :p
neej is ff tijdelijk spoortje om te kijken hoe k t ga indelen :) ga k nog vervangen door wat mooier spoor en betere planken er onder :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Spike_Wolf
trijnen?? treinen bedoel je :P
ik vind het mooi worden alleen zou ik nog wat paadjes enzow doen nu is het een platte grond met iets erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

T!m0n schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:37:
Spike_Wolf
trijnen?? treinen bedoel je :P
ik vind het mooi worden alleen zou ik nog wat paadjes enzow doen nu is het een platte grond met iets erop.
trijnen... treinen.. een pot nat :P
k moet idd nog een betere texture maken voor de bodem.. t lijkt nu nogal heuvelachtig vind ik...
maar eens kijken hoe k de gebouwen wil hebben en dan kijken hoe k t bete paadjes kan maken :) iets er over heen gooien of gelijk in de texture verwerken... :/ eens kijken wat t beste is :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje late reactie.. :P

@wildmedia: w.o.w !! _/-\o_

@Megadwerg: Dank je :)

@Features: Is idd gebaseerd op ... ;)

@HawVer: Tnx :) Ik zal vandaag of morgen ook even de wire(s) posten.

Na een paar dagen koeien tekenen is hier een concept (even (te) snel overgetekend omdat de scanner het nog steeds niet doet) voor het woeste rijdier voor de cow-boy:
Afbeeldingslocatie: http://img141.exs.cx/img141/7521/contestkoeontwerp26cs.png

De 3D versie gaat er waarschijnlijk nog veel woester uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 03:57:
Na een paar dagen koeien tekenen is hier een concept (even (te) snel overgetekend omdat de scanner het nog steeds niet doet) voor het woeste rijdier voor de cow-boy:
[afbeelding]

De 3D versie gaat er waarschijnlijk nog veel woester uitzien ;)
Oeh! Ik word nou al bang, hij is mij te woest. :9

Helaas ga ik zelf niet meedoen aan deze contest :'(.Na vier keer overnieuw te zijn begonnen met Yosimete Sam ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat caracter-modeling (nog) niet mijn ding is. Ik blijf het wel proberen maar die gaat niet binnen een week af komen.
En mooie gebouwtjes zie ik hier al genoeg, dus laat ik deze contest ff schieten en zie de volgende wel weer verder.

Voor de rest: keep it up en suc6!

offtopic:
@Aarbei: Heb je trouwens dat ventje dat je huidige avatar als zwemband gebruikt wel eens afgemaakt? Daar was ik wel benieuwd naar eigenlijk, dat leek me een heel geinige plaat te gaan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 26-02-2005 08:06 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Hier nog een WIP:

[afbeelding]

Die galgen zijn wel wat hoog.
Of was het 1 van de eerste 'hoge' straffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Anoniem: 21737 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:10:
[...]

Die galgen zijn wel wat hoog.
Of was het 1 van de eerste 'hoge' straffen ;)
nu je het zeg klopt de verhouding idd niet helemaal met de huisjes :? dat k dat tijdens het modelen niet zag :? :P
straks maar even aanpassen dan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@ Spikewolf, het lijkt in sommige renders van jouw gebouwen net alsof ze naar voren leunen. Kan ook zijn dat ik gewoon scheef ben, maar ik denk ik zeg het even :P

Ik wil nu ook nog snel iets maken, maar 3d max doet vervelend. Ik heb een background ingesteld in de perspective viewport, maar ik kan m niet verkleinen (maakt niet uit of ik lock zoom/pan aan of uit heb staan). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het plaatje is een gif.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Hier WIP #3
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jewilcke/3D/wip3.jpg
nog te doen:
* betere textures
* wiel sporen
* kampvuur plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP

RvP

Bozozo schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:14:
@ Spikewolf, het lijkt in sommige renders van jouw gebouwen net alsof ze naar voren leunen. Kan ook zijn dat ik gewoon scheef ben, maar ik denk ik zeg het even :P

Ik wil nu ook nog snel iets maken, maar 3d max doet vervelend. Ik heb een background ingesteld in de perspective viewport, maar ik kan m niet verkleinen (maakt niet uit of ik lock zoom/pan aan of uit heb staan). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het plaatje is een gif.
Het plaatje wat je hebt ingesteld word een background van de viewport. Dus niet van de omgeving (enviroment).
Een achtergrond plaatje stel je in bij rendering/enviroment en dan enviroment map instellen. Veel suucces

Ik ga ook nog even proberen iets leuks te verzinnen. Trein en huisjes vind ik nu te afgezaagt om dat ook nog te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bedankt voor de reply dwerg, maar zo ver was ik al :P Hij stelt m echter niet lekker in als viewport background... maar ik heb dat hele project al opgegeven (boven mijn noepniveau).

Mijn eerste wipje (weet nog niet of ik ooit iets ga inleveren), alleen model en material af, nog geen belichting/schaduwen
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/hoed1.jpg

Ik doe niet mee voor de prijzen, maar c&c toch zeer welkom... wil graag beter worden met 3dmax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Bozozo schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:58:
Bedankt voor de reply dwerg, maar zo ver was ik al :P Hij stelt m echter niet lekker in als viewport background... maar ik heb dat hele project al opgegeven (boven mijn noepniveau).

Mijn eerste wipje (weet nog niet of ik ooit iets ga inleveren), alleen model en material af, nog geen belichting/schaduwen
[afbeelding]

Ik doe niet mee voor de prijzen, maar c&c toch zeer welkom... wil graag beter worden met 3dmax
prijzen :7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

:)

Nog een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/hoed2.jpg

Edit: en nog 1... iemand ideeën voor de achtergrond? Ik zat te denken aan rotsen en wat struiken, maar ik kan niet zo goed modelleren dus struiken doe ik liever niet...
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/hoed4.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Bozozo op 26-02-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Geen idee voor de achtergrond, maar wel een tip voor je model ;)

Zoals die op het moment hangt zou niet kunnen. Als de stok in de hoek van de hoed valt, zal het gewicht hem naar beneden trekken, met als resultaat dat hij blijft vallen tot hij óf in evenwicht is, óf iets anders tegen komt waar hij tegen aan valt :P

In jouw geval zal hij dus zo moeten hangen dat de stok tegen de binnenste rand van de hoed valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die hoed op stok doet me op een of andere manier (de houding?) denken aan Michael Jackson? :P

ZipoBibrok5-108 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 08:01:
Oeh! Ik word nou al bang, hij is mij te woest. :9
Zie avatar voor een mini-wip, is ie niet liev? O+
Helaas ga ik zelf niet meedoen aan deze contest :'(.Na vier keer overnieuw te zijn begonnen met Yosimete Sam ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat caracter-modeling (nog) niet mijn ding is. Ik blijf het wel proberen maar die gaat niet binnen een week af komen.
Gewoon blijven doorgaan hoor :) bij mij ziet het er in het eerste uur ook niet uit, maar juist wanneer je doorgaat zal het er na een uurtje (of uren) steeds meer gaan uitzien zoals jij dat wilt.
offtopic:
@Aarbei: Heb je trouwens dat ventje dat je huidige avatar als zwemband gebruikt wel eens afgemaakt? Daar was ik wel benieuwd naar eigenlijk, dat leek me een heel geinige plaat te gaan worden.
Nee :'( nog nooit afgemaakt, net zoals zo ongeveer iedere andere scene of model die ik tot nu toe heb gemaakt :P misschien dat ik em ooit nog eens opnieuw ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:59:
Zie avatar voor een mini-wip, is ie niet liev? O+)
Avatar is te gek. Plaats eens een grotere render. Deze stijl van 3D vind ik dus erg leuk, wellicht omdat ik daar maar weinig van bak, vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Bozozo schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:58:

[afbeelding]

Maak die hoed eens dunner, hij lijkt nu een beetje onrealistisch qua dikte. En maak er een kogelgat in ofzo...

Probeer het anders in scene te zetten. Maak gewoon een zandvlakte waar 'zomaar' een cowboyhoed ligt. Ondergaangde zon enzo, tumbleweedje geblurred op de achtergrond. enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@ Aardbei: O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste voor dit weekend, misschien wel final. Het duurt me te lang en wil aan wat nieuws beginnen. Als het om stills gaat, gaat het me vervelen na een aantal avonden eraan werken. Dan moet er wat nieuws komen :)
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/027s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105463

Anoniem: 31514 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 04:06:
Laatste voor dit weekend, misschien wel final. Het duurt me te lang en wil aan wat nieuws beginnen. Als het om stills gaat, gaat het me vervelen na een aantal avonden eraan werken. Dan moet er wat nieuws komen :)
[afbeelding]
and we have a winner!! echt mooi gedaan _/-\o_ enige minpunt wat ik kan vinden is dat de houten bielsen (zo heten die dingen toch) er een beetje te perfect (smooth) uitzien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
[afbeelding]
wat een super vet idee om van zo'n mooie scene een simpel schilderijtje te maken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ we hebben idd een winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding]
zoals de rest al zegt, best netjes. Alleen vind ik dat je het camerestandpunt nog kunt verbeteren (van de scene met de trein dus). Je hebt een aantal dingen gemodelled en die zo neergezet dat ze allemaal mooi in het midden van de afbeelding staan. Dat betekent dat de afbeelding geen kaders en geen coulissen heeft. Het is een beetje een lompe vergelijking maar het is een beetje het idee van een kindertekening. Een watertoren die er maar voor de helft opstaat aan de zijkant ofzo komt net zo goed over als de plek waar hij nu staat. Zo wek je ook meer de indruk dat er meer gebeurt buiten de dingen om die je in beeld zit (ergo; er zit een dorp achter met leven e.d.)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
[afbeelding]
Ik vind het eerlijk gezegd zonde van je prachtige render om hem in een lijstje te hangen. Ik vond hem origineel mooier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharky schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:45:
zoals de rest al zegt, best netjes. Alleen vind ik dat je het camerestandpunt nog kunt verbeteren (van de scene met de trein dus). Je hebt een aantal dingen gemodelled en die zo neergezet dat ze allemaal mooi in het midden van de afbeelding staan. Dat betekent dat de afbeelding geen kaders en geen coulissen heeft. Het is een beetje een lompe vergelijking maar het is een beetje het idee van een kindertekening. Een watertoren die er maar voor de helft opstaat aan de zijkant ofzo komt net zo goed over als de plek waar hij nu staat. Zo wek je ook meer de indruk dat er meer gebeurt buiten de dingen om die je in beeld zit (ergo; er zit een dorp achter met leven e.d.)
Hoewel ik normaal snel met dergelijke argumenten mee wil gaan, compositie is belangrijk en wordt vaak onderschat, doe ik dat in dit geval zeker niet. De compositie en kadrering zoals deze nu is voldoet al te veel aan moderne fotografische regels, gezien (a-)symmetrie en prespectief. Dit terwijl het een foto van ruim anderhalve eeuw geleden moet voorstellen. In die tijd had men het onderwerp, de locomotief, recht in het midden gezet ongeacht de omgeving.
Over de watertoren die er maar voor de helft op zou kunnen: die uitspraak verbaast me, dat zou net een vacantiekiekje worden die mijn moeder zou maken (maarja, bij haar staat op de helft van de foto's ook haar duim). Watertorens waren in die tijd een landmark en vaak het eerste wat men zag toen men de 'stad' kwam binnen rijden, daarom stond daar ook de plaatsnaam op vermeld. En dergelijk prominent bouwwerk ga ik niet 'afknippen' door slechte compositie van de foto.
Ik zie ook niet hoe je de indruk van leven weet te wekken door de foto 'slecht' te kadreren, hooguit wek je de indruk dat de foto snel gemaakt is, een toevalstreffer, of door een amateur gemaakt is. Toegegeven, het zou misschien beter passen bij het tijdsbeeld, maar dat zei je niet :)
Oogst schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:46:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd zonde van je prachtige render om hem in een lijstje te hangen. Ik vond hem origineel mooier.
En wat dacht je van veel materialen en sfeer die verloren gaat met deze keuze. Ja ach, misschien post ik nog wel een andere versie voor de deadline verstrijkt. Ik vond dit wel een leuk probeersel en nog net wat meer in de lijn van het onderwerp.

@ de rest:
Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
[afbeelding]
Misschien is het leuk om de achtergrond van een futuristisch materiaal te maken (en het lijstje ook) en en dan boven op het schilderij een jaartal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/hoed6.jpg
Sorry voor deze diarree wipjes maar ik ben best trots op de verlichting (dit is de eerste keer dat ik echt met de belichting aan het prutsen ben gegaan). Zijn de schaduwen zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 31514 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:19:
[...]

Hoewel ik normaal snel met dergelijke argumenten mee wil gaan, compositie is belangrijk en wordt vaak onderschat, doe ik dat in dit geval zeker niet. De compositie en kadrering zoals deze nu is voldoet al te veel aan moderne fotografische regels, gezien (a-)symmetrie en prespectief. Dit terwijl het een foto van ruim anderhalve eeuw geleden moet voorstellen. In die tijd had men het onderwerp, de locomotief, recht in het midden gezet ongeacht de omgeving.
Over de watertoren die er maar voor de helft op zou kunnen: die uitspraak verbaast me, dat zou net een vacantiekiekje worden die mijn moeder zou maken (maarja, bij haar staat op de helft van de foto's ook haar duim). Watertorens waren in die tijd een landmark en vaak het eerste wat men zag toen men de 'stad' kwam binnen rijden, daarom stond daar ook de plaatsnaam op vermeld. En dergelijk prominent bouwwerk ga ik niet 'afknippen' door slechte compositie van de foto.
Ik zie ook niet hoe je de indruk van leven weet te wekken door de foto 'slecht' te kadreren, hooguit wek je de indruk dat de foto snel gemaakt is, een toevalstreffer, of door een amateur gemaakt is. Toegegeven, het zou misschien beter passen bij het tijdsbeeld, maar dat zei je niet :)
je hebt je er wel bewust mee bezig gehouden, dat scheelt ;)
Het is ook niet zo dat ik het zo niet mooi vind, er valt verder gewoon weinig op aan te merken en toch wil ik graag kritiek leveren. Als ik de aandacht op de loc wilde vestigen had ik een ander camerastandpunt genomen en de compositie van de objecten anders gedaan. Iedereen doet het uiteraard op z'n eigen manier :)

edit:
nog iets gevonden! Hoe zou het lijken als je de indruk wekt dat de foto in een lijst zit met glas ervoor?

[ Voor 5% gewijzigd door Sharky op 27-02-2005 21:08 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx, wildmedia en Neejoh!

Nouja, dan maar wat groter.. denk er svp wel aan dat dit nog hardstikke WIP is (nog erger dan de vorige :P):
Afbeeldingslocatie: http://img205.exs.cx/img205/4630/wip0032eh.png

btw. @wildmedia, ik vind je ingelijste foto erg mooi, maar die met kleur vond ik eigenlijk nog veel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Anoniem: 105830 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:12:

Nouja, dan maar wat groter.. denk er svp wel aan dat dit nog hardstikke WIP is (nog erger dan de vorige :P):
[afbeelding]

btw. @wildmedia, ik vind je ingelijste foto erg mooi, maar die met kleur vond ik eigenlijk nog veel mooier :)
Betsy :)
erg leuk :)
maar een Reward in het Wilde weste in EURO'S??!!!!11one :?
:P
maar erg leuk gedaan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Anoniem: 105830 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:12:

[afbeelding]

Ik kan geen characters modelen, nog niet iig. Maar ik zie wel in een oogopslag dat ie wel erg pijn in z'n nek moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:33:
Betsy :)
erg leuk :)
maar een Reward in het Wilde weste in EURO'S??!!!!11one :?
:P
maar erg leuk gedaan :)
Dank je. Is in Euro's omdat het dollarteken niet in de karakterset van dat lettertype zit ;)

Joe-star schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:51:
Ik kan geen characters modelen, nog niet iig. Maar ik zie wel in een oogopslag dat ie wel erg pijn in z'n nek moet hebben.
Waarom denk je dat ie zo vreemd voor zich uit staart? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier nog een wip van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip8.jpg

C&C als altijd weer welkom :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Die waterton heeft wel erg grote gaten tussen de planken zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Neejoh schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:07:
Die waterton heeft wel erg grote gaten tussen de planken zitten ;)
Erg waterdicht idd :P Kom op mensen we hebben nog maar een week en we hebben pas 12 paginas ;)

ik heb trouwens nog geen nieuwe wip, beetje erg druk de laaste tijd (damn school :( )

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

lemming_nl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:39:
Kom op mensen we hebben nog maar een week en we hebben pas 12 paginas ;)
Laten we het zo afspreken: Ik spam deze topic vol zodat we aan de 30pagina's ofzo komen, dan zorgen jullie voor de mooie WIPjes en FINALs >:)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.