[3D] Contest V30: Het Wilde Westen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

lemming_nl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:39:
[...]

Erg waterdicht idd :P Kom op mensen we hebben nog maar een week en we hebben pas 12 paginas ;)
U wilt meer pagina's? Zult u krijgen:
Klik!
;)

En ik heb gister ook weer even aan mij, zoals hij eerder mooi omschreven werd, zeer schietgrage cactus gewerkt. Zijn nog heel wat dingen te doen zoals:
-Belichting
-Ondergrond
-Achtergrond
-Compositie
-Bepaalde textures
-Model wat verbeteren van bepaalde objecten

And so on.. Maar gaat afkomen ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 16:47
/\/\
Cool >:)

Ik zal ff kijken of ik straks nog ff een wipje kan posten.....

nog ff een vraagje hoe kan je meer dan 6x4 matiriaals in je editor krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door MOL-20.000 op 28-02-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

MOL-20.000 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:12:
/\/\
Cool >:)
Ik zal ff kijken of ik straks nog ff een wipje kan posten.....

nog ff een vraagje hoe kan je meer dan 6x4 matiriaals in je editor krijgen.
Ik weet dat er professionelere methoden zijn, maar ik sleep gewoon een materiaal naar het hokje ernaast en hernoem het om er eentje toe te voegen. Je kunt die vorige later weer terug halen door een object met dat materiaal te selecteren en dan op "Get material (Selected)" te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
lemming_nl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:39:
[...]

Erg waterdicht idd :P Kom op mensen we hebben nog maar een week en we hebben pas 12 paginas ;)

ik heb trouwens nog geen nieuwe wip, beetje erg druk de laaste tijd (damn school :( )
Ik zit nog maar op 4 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 31514 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:25:
[...]

Ik weet dat er professionelere methoden zijn, maar ik sleep gewoon een materiaal naar het hokje ernaast en hernoem het om er eentje toe te voegen. Je kunt die vorige later weer terug halen door een object met dat materiaal te selecteren en dan op "Get material (Selected)" te klikken.
Ros op dat kruisje in de material editor, wel ff goed opletten dat die niet de materials van de scene verwijderd maar alleen van de mat editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:00:
Ros op dat kruisje in de material editor, wel ff goed opletten dat die niet de materials van de scene verwijderd maar alleen van de mat editor
Whoosh, deze snap ik niet. Waarom zou je er een verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Oogst schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:46:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd zonde van je prachtige render om hem in een lijstje te hangen. Ik vond hem origineel mooier.
En daar sluit ik me idd bij aan :Y) De mooie kleuren van het orgineel, ivm dit geel-zwart, zonde, orgineel was mooier :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Spike_wolf schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:15:
Hier nog een wip van mij:

[afbeelding]

C&C als altijd weer welkom :)
Oke dan, hier ff een aantal dingen _/-\o_
- De waterton, die is veel te groot ivm de rest.
- De deuren van de schuur, die kloppen niet. De deur zit veel te groot, of de ruimte te klein, en het Z figuur klopt zo niet, je hebt nooit binnen en buiten hetzelfde motief ivm stevigheid.
- De galg is nog steeds wel wat aan de grote kant.
- Of de schuur is erg groot, of het station is aan de kleine kant (Kan ook door de enorme waterton komen)

Voor de rest ziet het er prima uit :) Zou wel een andere ondergrond nemen, maar dat zei je zelf ook al :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:27:
[...]

Whoosh, deze snap ik niet. Waarom zou je er een verwijderen?
Omdat je dan weer een lege material hebt?
3dmax heeft een max aantal slots voor materials, door ze te verwijderen van de mat editor kun je er meer hebben dan het maximaal aantal slots :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:03:
Omdat je dan weer een lege material hebt?
3dmax heeft een max aantal slots voor materials, door ze te verwijderen van de mat editor kun je er meer hebben dan het maximaal aantal slots :]
Ok goed, maar ik denk dat zijn probleem is dat hij alle slots al in gebruik heeft en er meer bij wil hebben. Als je er eentje reset dan raakt hij deze kwijt in zijn scene. Daarom stelde ik voor eentje te kopieren (handig is als het de laatste lege is) naar een al bezette plaats (eentje waar je toch niet meer mee bezig gaat omdat deze klaar is) en vervolgens deze hernoemt, anders krijg je een naamgevingsprobleem. Dit kun je 'oneindig' vaak doen en dus kun je 'oneindig' veel materialen aan je scene toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Anoniem: 31514 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:
[...]

Ok goed, maar ik denk dat zijn probleem is dat hij alle slots al in gebruik heeft en er meer bij wil hebben. Als je er eentje reset dan raakt hij deze kwijt in zijn scene. Daarom stelde ik voor eentje te kopieren (handig is als het de laatste lege is) naar een al bezette plaats (eentje waar je toch niet meer mee bezig gaat omdat deze klaar is) en vervolgens deze hernoemt, anders krijg je een naamgevingsprobleem. Dit kun je 'oneindig' vaak doen en dus kun je 'oneindig' veel materialen aan je scene toevoegen.
Ja zo leukt het en ik hoef geen eens de naam te veranderen... Maar toch vind ik het gek dat je een beperkt aantal slots heb voor materials.

Afbeeldingslocatie: http://img191.exs.cx/img191/4927/mc71mu.th.jpg

En nog ff me MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:
[...]

je bent de material alleen in de mat editor kwijt, neit in de scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:44

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

MOL-20.000 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:55:
[...]

Ja zo leukt het en ik hoef geen eens de naam te veranderen... Maar toch vind ik het gek dat je een beperkt aantal slots heb voor materials.

[afbeelding]

En nog ff me MC
Ziet er leuk uit :)
maar misschien moet je de McDrive veranderen in de McRide :? :P met wat hoefijzer sporen op de grond ofzo :) (maar das dan weer redelijk lastig :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Spike_wolf schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:01:
[...]

Ziet er leuk uit :)
maar misschien moet je de McDrive veranderen in de McRide :? :P met wat hoefijzer sporen op de grond ofzo :) (maar das dan weer redelijk lastig :/
Ik zal idd dat mcdrive in mcride veranderen en die sporen heb ik ook over nagedacht maar ik weet nog niet precies hoe ik dat kan doen zat zelf tedenken aan inplaats van een plane een box een daar via bonlean in te druken of via photoshop de material aan tepassen. Als ik tijd over heb zal ik kijken of ik het voor elkaar krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Hier ook nog een wip van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/compositie_test_.jpg

Sowieso nog te doen:
- Ondergrond/achtergrond
- Belichting

Dingen waar ik graag tips over krijg is (uiteraard) de plaat overall, maar ook graag bijv. de compositie en wellicht nog andere ideeën/tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:59:
[afbeelding]

Sowieso nog te doen:
- Ondergrond/achtergrond
- Belichting

Dingen waar ik graag tips over krijg is (uiteraard) de plaat overall, maar ook graag bijv. de compositie en wellicht nog andere ideeën/tips :)
Op de horizon na (en het perspectief van de wolken die nu een beetje onrealistisch aansluiten):
NIETS MEER AAN DOEN! Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

misschien zou je er iets meer steentjes naast kunnen leggen ofzo, ze liggen nu allemaal wel heeeel toevallig tegen de cactus aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Ik doe toch maar niet mee, ik kan hier echt niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MOL-20.000 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:31:
[...]

Ik zal idd dat mcdrive in mcride veranderen en die sporen heb ik ook over nagedacht maar ik weet nog niet precies hoe ik dat kan doen zat zelf tedenken aan inplaats van een plane een box een daar via bonlean in te druken of via photoshop de material aan tepassen. Als ik tijd over heb zal ik kijken of ik het voor elkaar krijg....
McDrive kan ook wel, met huifkarren :) Ik zou nog wel ff de kleur van de vlaggenstok veranderen, volgens mij hadden ze toen nog geen roze dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
[afbeelding]

Sowieso nog te doen:
- Ondergrond/achtergrond
- Belichting

Erg strak, alleen de belichting komt niet echt overeen met de achtergrond, het zou donkerder moeten zijn, of er moet een extra lichtbron in de buurt zitten natuurlijk :P Voor de rest sluit ik me bij Znorro aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

[afbeelding]

Sowieso nog te doen:
- Ondergrond/achtergrond
- Belichting

Hij is heel gaaf, maar de belichting 'stoort' me. Aan de lucht te zien is het avond. Maar ik merk dat niet aan de cactussen. Daar heb ik het idee alsof er van lichtbakken naast hen staan.

Ik denk dat je een donkerblauwe lamp ergens neer moet zetten die de lucht moet voorstellen, en een oranje of gele aan hun linkerkant (voor de kijkers rechts ;)) die vuur moet zijn of een olielamp.

Lijkt me trouwens niet eerlijk om op zo'n uur van de dag eenquick-draw te doen :D

Voor de rest niks op aan te merken. :).

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

MOL-20.000 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:31:
[...]

Kan je wel met bumps doen toch?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
[afbeelding]

Sowieso nog te doen:
- Ondergrond/achtergrond
- Belichting

Overall vind ik dit een erg leuke plaat al! Nice work! De DoF voorin werkt ook erg goed. :) Wat kleine commentaarpuntjes:
-Ik zou de camera iets meer omhoog laten kijken, want nu speelt de compositie zich wat mij betreft teveel in de bovenste helft van het beeld af.
-De material van je gun is niet zo mooi. Ziet er nu een beetje uit als metaal dat in roet heeft gelegen of zoiets.
-Het puntjespatroon op de monddoek is wel erg regelmatig nu.
-De steentjes rond de cactus liggen wel erg regelmatig in een rondje er omheen nu.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:01:
je bent de material alleen in de mat editor kwijt, neit in de scene
Haha, na al die jaren max, dat wist ik niet eens! Zo zie je maar weer, als je steeds bij je oude methoden blijft verbetert er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

[afbeelding]

Sowieso nog te doen:
- Ondergrond/achtergrond
- Belichting

ik vind de compositie erg mooi. Het mag van mij wat lichter overall...
dat het niet klaarlichte dag is vind ik goed, de schemering hoort wel bij zo'n duel, maar pak de schemering wat mij betreft wat vroeger in de avond :)
Ik ben het niet met Oogst eens over de camera positie, ik vind die mooi, je totale cactus wat linksboven en toch ook focus op de closeup rechtsonder van de riem en de gun.... netjes!

wel ben ik het met Oogst eens over de monddoek, die oogt een beetje onrealistisch gezien de stekels die er onder zitten... de scheuren erin zijn heel leuk verzonnen though ;)

Wat denk ik erg mooi zou zijn als we wat van die verdorde bosjes in de achtergrond (met motion blur) zouden waaien

De opmerking over die steentjes deel ik wel, laat ze wat meer random liggen en misschien is het interessant om een rotsblok(partij?) te plaatsen

De ondergrond vind ik goed gelukt!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

idd, een beetje western plaat heeft van die rondwaaiende hooienbalen. Andere resolutie zou ook wel beter zijn, 1280*960 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom op mensen, posten! Het wordt een beetje saai hier en zie bevestiging van wat ik eerder zei over die twee weken deadline: meer dan genoeg.
Kom op, ik wil WIPs zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 31514 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:43:
Kom op mensen, posten! Het wordt een beetje saai hier en zie bevestiging van wat ik eerder zei over die twee weken deadline: meer dan genoeg.
Kom op, ik wil WIPs zien!
Afbeeldingslocatie: http://www.denhaag.nl/pics/dsb/loosduinen/spelen/wipwap.jpg
En nu stil!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Hey luitjes, ik moet me eigen "uitscrijven" uit deze contest, ik heb gewoon echt niet genoeg tijd om het af te maken, of beter gezegd verder te gaan, volgende beter, succes allen en moge de beste winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou hier dan weer een echte WIP van mijn kant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip9.jpg

K heb de galgen, de waterton en de smids schuur wat kleiner gemaak, wat heuveltjes in het landschap aangebracht en met het licht zitten spelen (best lastig om dat goed te krijgen :| ).
Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar om er een achtergrond achter te gooien :?

Maar kom maar weer op met dat C&C :7

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Tussen de huisjes en de rails en aan de andere kant van de rails is het nog een beetje kaal
Misschein kan je dat leuk opvullen met een beetje bebossing of wat paarden/cowboys. Of een boerderij erbij zou ook leuk zijn.
En de achtergrond (heuvels, lucht) moet nog wat aan gedaan worden.

Verder ziet het er goed uit!

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 03-03-2005 10:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:08:
Tussen de huisjes en de rails en aan de andere kant van de rails is het nog een beetje kaal
Misschein kan je dat leuk opvullen met een beetje bebossing of wat paarden/cowboys. Of een boerderij erbij zou ook leuk zijn.
En de achtergrond (heuvels, lucht) moet nog wat aan gedaan worden.

Verder ziet het er goed uit!
Yup. En dan zou ik graag wat meer perspectief zien, want volgens mij is dit een render van een viewport. Maak even een camera aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Spike_wolf schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 08:45:

[afbeelding]

K heb de galgen, de waterton en de smids schuur wat kleiner gemaak, wat heuveltjes in het landschap aangebracht en met het licht zitten spelen (best lastig om dat goed te krijgen :| ).
Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar om er een achtergrond achter te gooien :?

Erg netjes ik zou allen de planken van het dakraam bij het achterste gebouw (de een Z vorm) hebben wat lichter maken. voor de rest ziet het er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Het ziet er allemaal echt geweldig uit. :9 Ik snap niet hoe jullie het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Jvgpc schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:39:
Het ziet er allemaal echt geweldig uit. :9 Ik snap niet hoe jullie het doen.
Waarschijnlijk met 3DS max of iets dergelijks ;)

Wat mij wel opvalt na 11 dagen contest, is dat de "contestants" nog niet eens op de helft zitten van het aantal posts van de vorige contest. Na al dat gezeur om het wilde westen als onderwerp vind ik dit toch wel een tegenvaller. Better luck next time.....

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
volgens mij is er ook meer daarop gestemd door mensen die in dit topic kijken, en er niet zelf aan meedoen. Western was iig zeker niet mijn keuze. :r

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

nope indeed, ook niet de mijne en ik ga er ook niet aan meedoen :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Volgende topic Lego deel 2??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Er stemde 16 mensen op Wild West.
Ik heb in het topic geklaagt over dat ik me eraan stoor dat er mensen zijn die WEL stemmen, maar NIET meedoen aan de contest.

Blijkbaar luisteren ze niet..

16 mensen... tsjees... en ik denk dat er nu 6 actief meedoen (nog nieteens)...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 04-03-2005 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Om even te bewijzen dat dr ook mensen wél met de constest bezig zijn, zie hier mijn nieuwe WIP :9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wip_cactus_.jpg
Klik! :Y)

Todo:
- Stenen om cactus veranderen
- Meer stekels in de zakdoek wellicht?
- Een lasso om z'n arm hangend
- Meer?

edit:
En men heeft toch niets aan geklaag achteraf.. de winnaar kiest en daarmee basta.. Als de poll verteld dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn is het moeilijk te zeggen welk onderwerp wel, en welk onderwerp niet sucesvol zal worden.. Het zal heus niet de laatste keer zijn dat er minder mensen meedoen.. En met de lego-contest vergelijken is sowieso unfair, die was gewoon érrug succesvol.. Vergelijk het voor de gein eens met de olympische spelen contest :P

[ Voor 59% gewijzigd door wdekreij op 04-03-2005 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 10:50
jammer dat niemand aan goedzoekers heeft gedacht, of aan rivierboten als de missisipi..

ik wou deze contest graag meedoen maar is er niet van gekomen, hopelijk de volgende wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

wdekreij schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:05:
Om even te bewijzen dat dr ook mensen wél met de constest bezig zijn, zie hier mijn nieuwe WIP :9

[afbeelding]

Todo:
- Meer?

...
Goed ! erg goed... hele vooruitgang. Van mij mag het toch nog wat lichter, maar das smaak denk ik.
De sfeer is enorm verbeterd en de achtergrond/horizon is heel goed opgelost !!!!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

[afbeelding]

Todo:
- Meer?

edit:
En men heeft toch niets aan geklaag achteraf.. de winnaar kiest en daarmee basta.. Als de poll verteld dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn is het moeilijk te zeggen welk onderwerp wel, en welk onderwerp niet sucesvol zal worden.. Het zal heus niet de laatste keer zijn dat er minder mensen meedoen.. En met de lego-contest vergelijken is sowieso unfair, die was gewoon érrug succesvol.. Vergelijk het voor de gein eens met de olympische spelen contest :P
Ah, hij is opeens al heel mooi en volwassen geworden! Zitten hier nou stukken foto in, of is nog steeds alles 3D?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021

[afbeelding]

Todo:
- Meer?

edit:
misschien de grond bezaaid met steentjes voor realistischer beeld... maak paar verschillende steentjes en doe dan scatter en neem een hoog getal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@wdekreij: Ik ga met de mensen hierboven mee. Hij is echt goed geworden. _/-\o_ De belichting is nu wat te donker tho. Maar hij is heel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die render is perfect! Echt goed. Alleen is de sfeer nu zo drastisch veranderd dat het onderwerp ook veranderd is. De vorige had het onderwerp echt in een verlaten zandvlakte staan. De waanzin van dreiging van geweld, een beetje koude oorlog gevoel. Zinloze doelen want er is verder niets te behalen. Nu is er een beetje (te) veel te zien in de voor- en achtergrond.
Ook is het cartoongevoel weg en dat vind ik (en waarschijnlijk alleen ik) wel erg jammer.
Maar verder zou ik er niets meer aan doen en zeker niet nog meer details erbij doen want dat leidt af. Ik zou echt zeggen: houd het simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 20:17

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

[afbeelding]

Todo:
- Meer?

edit:
Twee suggesties :) (is mss persoonlijk dus kijk maar wat je er mee doet):

-landscape/breedbeeld verhoudingen (2,5 : 1 ofzo) zijn misschien mooier. Geven een betere indruk van een grote open vlakte. De compositie is nu niet zo mooi imo.
-Belichting van de cactussen zelf lijkt anders dan dat van de lucht/grond in de verte. Meer oranje en schaduwcontrast zou het meer tot een geheel vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Hertog_Martin schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:23:
jammer dat niemand aan goedzoekers heeft gedacht, of aan rivierboten als de missisipi..

ik wou deze contest graag meedoen maar is er niet van gekomen, hopelijk de volgende wel
Als je niet meedoet dan was 't mss wel een idee om van tevoren wat ideeen te geven zoals die goudzoekers ed. Ben je nu een beetje laat mee ;)

@Cactus: mijn complimenten, hij wordt erg mooi. Maak er 1280X960 van met wat meer landschap erbij (zoals hierboven al wordt gezegd). Dan kan ik 'm als wallpaper gebruiekn (een beter compliment is er niet :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Reemster op 04-03-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Heeel erg mooi, wdekreij! :)

Ik wil eigenlijk niet posten omdat het er nu nog vreselijk brak uitziet, er alleen nog maar dummies in de scene staan en nog wat meer, maar vooruit.. om te laten zien dat ik ook nog steeds mee doe (met mislukte dof-test)
Afbeeldingslocatie: http://img188.exs.cx/img188/2408/meuh0015ts.png

M'n TEDO-lijst (Te Doen-Lijst):
Maar eens op zoek naar een DOF-tutorialletje..
Die kleurloze testkoe is een oude versie die ik eerder ook al had gepost..
Dat rare ding op de voorgrond wordt een cactus..
De vierkante vierkantjes in de achtergrond worden bergen (lichte vooraan, donkere achter)
Op het bord aan het hek komt wat geschreven te staan (copyright, dit en dat, zus en zo, final, bla bla)
Paaltjes van het hek worden rond, met prikkeldraad ertussen (denk ik)
Hekje moet doorlopen achter de koe..
Moeten nog een hoop losse steentjes op de grond..
Grassprietjes op de grond..
'rotsen' op de grond..
Wolkjes in de lucht..
Cow-boy moet nog op de koe..
Bones voor de koe + cow-boy..
Textures..
..en er moet wat meer actie in komen..

Ideeen zijn natuurlijk welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 05-03-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

:o die koe is echt super :D Alleen oma Duck mist nog :P

Ik zou het hek zo laten, dan heb je het idee dat ze wat meer op een boederij staat imo. Verder nog niet echt veel op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

wdekreij en aardbij, jullie creaties zien er heel mooi uit :) geweldig werk.
Ik heb eindelijk ook weer wat tijd gevonden om aan m'n tafereeltje verder te werken, ben de achtergrond en voorgrond een beetje aan het verleuken met wat kaktusjes enzo, nu leek t me wel wat om een stofwolk over de grond te leggen ofzo.. alleen heb ik geen flauw idee hoe k dat moet aanpakken :? hebben jullie toevallig tips?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

@ Aardbei: Leuke setup voor de plaat en een hele mooie koe (vooral het hoofd :*) ). Ik zou het hekje eerst even zo houden als ik jou was, gezien de TEDO-lijst aardig lang is (vooral door de cowboy + bones), als je het nog af wilt krijgen op tijd.. Of je moet aardig wat tijd hebben de komende 3 dagen :) Keep up the good work iig, als je zo doorgaat wordt'ie erg strak! :7

Ikzelf ben ook even stiekem bezig geweest :D Heb de tip in acht genomen, om hem breder te maken, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wip12_.jpg
And again, clicking is the key :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

wdekreij schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:01:
@ Aardbei: Leuke setup voor de plaat en een hele mooie koe (vooral het hoofd :*) ). Ik zou het hekje eerst even zo houden als ik jou was, gezien de TEDO-lijst aardig lang is (vooral door de cowboy + bones), als je het nog af wilt krijgen op tijd.. Of je moet aardig wat tijd hebben de komende 3 dagen :) Keep up the good work iig, als je zo doorgaat wordt'ie erg strak! :7

Ikzelf ben ook even stiekem bezig geweest :D Heb de tip in acht genomen, om hem breder te maken, dus bij deze:
[afbeelding]
Nice,
Dat word een hele strakke wallpaper zo :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021

[afbeelding]
Ik heb het gevoel dat er geen bump map op de vloer zit... mooier is als die er op zit... als ie er al op zit dan zou ik em wat hoger gooien.

voor de rest goed bezig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

[afbeelding]
Mooi, maar hij is op mijn monitor nu wel erg zwart geworden. Donker en contrast is leuk, maar dit is denk ik net een stap te ver wat dat betreft.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Oogst schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:20:
[...]

Mooi, maar hij is op mijn monitor nu wel erg zwart geworden. Donker en contrast is leuk, maar dit is denk ik net een stap te ver wat dat betreft.
Hmm.. Bij mij valt de donkerheid nog wel mee opzich.. Heb tft, jij? Maar zal nog wel met de belichting gaan spelen en iets lichter maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:13

Spikey

Make it accessible!

Hier issie ook vrij donker.. crt monitor..
tft geeft over het algemeen een stuk lichter beeld aangezien je dit soort dingen wel vaker ziet...

Verder erg leuke plaat!

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

wdekreij schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:24:
[...]

Hmm.. Bij mij valt de donkerheid nog wel mee opzich.. Heb tft, jij? Maar zal nog wel met de belichting gaan spelen en iets lichter maken :)
komt denk ik door het verschil tussen CRT en TFT,
Ik he bhier als primaire monitor een TFT waar ie er perfect uit ziet, en als secundair heb ik een CRT, als ik je afbeelding naar de CRT sleep is hij idd ook een stuk donkerder...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Spike_wolf schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 08:45:

[afbeelding]

Alweer een stuk beter :)
Ik zou het station nog iets groter doen, iig het gebouw erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:32

alienfruit

the alien you never expected

Uuh, je gaat toch niet uit van een TFT scherm voor de kleuren 8)7 Ik doe het eigenlijk andersom ik maak alles op een CRT scherm en kijk op een TFT (of laptop scherm) of de lichte kleuren wel te zien zijn :) Natuurlijk ligt het er wel aan wat voor TFT scherm je hebt, .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

alienfruit schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:13:
Uuh, je gaat toch niet uit van een TFT scherm voor de kleuren 8)7 Ik doe het eigenlijk andersom ik maak alles op een CRT scherm en kijk op een TFT (of laptop scherm) of de lichte kleuren wel te zien zijn :) Natuurlijk ligt het er wel aan wat voor TFT scherm je hebt, .
Heb enkel 2 tft's op mn bureau staan, geen crt aanwezig :(

Dus ja, ik moet wel van een TFT uit gaan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:21

RvP

Ik heb ook een crt maar geen problemen met de kleur van die cactus. Op de crt op mijn stage zie ik echter geen drol gewoon 1 zwart vlak kan vaagjes het rode doekje zien. En die monitor staat op full brightness en full contrast. Dus ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn met een slechtere monitor die gewoon een zwart achtig vlak te zien krijgen.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er nog een uurtje ingestoken, wat het totaal nog net niet op 20 brengt, om wat kleine zaken te veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/F01s.jpg
Tenzij ik nog een verschrikkelijke aandrang krijg er nog tijd aan te besteden kan men dit mijn final beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senzuboon schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:26:
:o die koe is echt super :D Alleen oma Duck mist nog :P

Ik zou het hek zo laten, dan heb je het idee dat ze wat meer op een boederij staat imo. Verder nog niet echt veel op aan te merken :)
Heheh, ik dacht er in het begin van de contest nog over om een scene te maken met Dora (aka Oma) en Dagobert Duck.. (Carl Barks heeft een hoop verhalen geschreven en getekend over DD in het wilde westen) :) toch maar niet gedaan omdat ik eigenlijk geen bekende karakters meer wil namaken.
(het is leuk, en ik zal het vast nog eens doen, maar ze worden toch altijd vergeleken met de originele tekeningen/ontwerpen en het is geen eigen werk)

Spike_wolf schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:46:
wdekreij en aardbij, jullie creaties zien er heel mooi uit :) geweldig werk.
Ik heb eindelijk ook weer wat tijd gevonden om aan m'n tafereeltje verder te werken, ben de achtergrond en voorgrond een beetje aan het verleuken met wat kaktusjes enzo, nu leek t me wel wat om een stofwolk over de grond te leggen ofzo.. alleen heb ik geen flauw idee hoe k dat moet aanpakken :? hebben jullie toevallig tips?
Denk dat je dan met particles aan de slag moet.. :)
(maar niet aan mij vragen hoe dat moet want ik heb echt geen idee, sorry)

Tnx :P

Je hebt wel gelijk ja.. de lijst is al iets te lang eigenlijk. Gelukkig heb ik de komende paar dagen veel vrije tijd dus er zou toch nog aardig wat van moeten kunnen worden uitgevoerd :)
[afbeelding][/b]
Ik vind em echt hardstikke leuk :)

Misschien kan je de cactus nog wat dreigender of 'bozer' laten 'kijken' door de hoed wat naar voren te draaien (over z'n "ogen") oid?

btw. @ de mensen met slechte/oudere CRT monitor: speel (als toevoeging op de brightness en contrast instellingen van de monitor) ook eens met de instellingen voor de "color correction" van je NVIDIA driver.

* Anoniem: 105830 post nog even de volgende afbeelding (tijdens het configgen bekijken met een zwarte rand om de afbeelding heen zodat je alle grijswaarden goed kan zien - dit kan je bv doen met de Windows Picture Viewer in Windows XP)
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/9784/10wedge8fh.jpg

Bij mij is de render van wdekreij hierboven iig goed te zien op een wat oudere CRT monitor met veel gebreken (en heel veel gepruts om de kleuren goed/mooi te krijgen) :)

Anoniem: 31514 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:40:
Ik heb er nog een uurtje ingestoken, wat het totaal nog net niet op 20 brengt, om wat kleine zaken te veranderen.
[afbeelding]
Tenzij ik nog een verschrikkelijke aandrang krijg er nog tijd aan te besteden kan men dit mijn final beschouwen.
* Anoniem: 105830 vindt het kleurgebruik / de belichting erg mooi!! Echt super! _/-\o_

* Anoniem: 105830 wil het wip-gehalte nog een stukje omhoog schroeven, dus hier komt een update van m'n compositie

oud:
Afbeeldingslocatie: http://img188.exs.cx/img188/2408/meuh0015ts.png

nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/1691/meuh0023uk.png

- Weer met een mislukte DOF-test, maar ik weet nu tenminste wel ongeveer waar de meeste opties voor bedoeld zijn :)
- Op die kaktus komt een "wanted"-poster te hangen ;)
- oa. door het draaien van de koe komt het hek imo wat beter uit de verf
- Ik heb geprobeerd om de 'kaktus' groen te maken ipv bruin, maar dat ziet er vreselijk lelijk uit (iemand nog suggesties?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@wdekreij: Bij jou creatie zou het erg mooi zijn als je 2 of 3 langswaaiende hooienbalen erin stopt. Al is zoiets wel lastig te maken denk ik. Verder kan de ondergrond nog wel iets scherper, en hoe zit 't nou met die lasso? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Ardbei: in hoeverre is die koe nog WIP? Want die hals zit nog steeds niet vast. En waarom kan die cactus niet groen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 105830 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 04:54:
* Anoniem: 105830 wil het wip-gehalte nog een stukje omhoog schroeven, dus hier komt een update van m'n compositie

oud:
[afbeelding]

nieuw:
[afbeelding]

- Weer met een mislukte DOF-test, maar ik weet nu tenminste wel ongeveer waar de meeste opties voor bedoeld zijn :)
- Op die kaktus komt een "wanted"-poster te hangen ;)
- oa. door het draaien van de koe komt het hek imo wat beter uit de verf
- Ik heb geprobeerd om de 'kaktus' groen te maken ipv bruin, maar dat ziet er vreselijk lelijk uit (iemand nog suggesties?)
Ik vind hem leuk worden! Vooral dat de kop is is aangesloten op het lichaam ziet er erg leuk uit. Wat dingetjes die me opvallen:
-Je gebruikt een heel erg sterke DoF, maar plaatjes als deze hebben normaal amper DoF. Je stelt namelijk scherp op iets dat op een paar meter afstand is, en dan heeft doorgaans de achtergrond een heeeeeel erg klein beetje DoF en dingen dichtbij alleen DoF als ze heeeeel dichtbij zijn. Maar het is natuurlijk 3D, dus je hoeft je niet aan de werkelijkheid te houden als je daar graag mee speelt. :)
-Ik vind de compositie een beetje gek: de koe staat net links uit het midden en kijkt ook naar links. Gevolg is dat het centrale object links staat (waar niks mis mee is) en dat diens ogen de kijker ook meteen het beeld uit trekken (ja, de kijker volgt de ogen als die zo groot zijn). Deze compositie vind ik dus een beetje uit balans en dat kun je wat mij betreft op twee manieren oplossen: of de koe naar rechts, of duidelijk maken waar de koe naar kijkt (wat ook kan door het juist raadselachtig te maken, waardoor je de kijker met een vraag opzadelt).
-De cactus moet denk ik toch wel groen, maar dan bruin-groen. Groen hoeft niet meteen heel fel te zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ga deze post even korter houden dan gepland, omdat ik daarnet een super lange post had getikt maar door een IE foutje alles kwijt was :(

@ Wilmedia: Mooie plaat :) Niets op aan te merken eigenlijk. Ben blij dat je het schilderij-idee achter wege hebt gelaten, zo komt de plaat veel meer tot z'n recht :9

@ Aardbei: Nog erg wip natuurlijk, dus ik wacht even af met diepzinnige c&c etc :P Ik heb iig wel vertrouwen in een goede afloop van deze plaat, ik hoop ook nog ens voor maandagavond :Y)

Zelf sinds laatste wip niet meer ge3ded, weinig thuis geweest.. Hier wel een todo-lijstje, en dan ga ik dadelijk weer aan verder. Een :? betekend dat het een twijfelgeval is of ie uitgevoerd gaat worden, hetzij door tijdgebrek, hetzij door een andere reden.

Nieuwe objecten:
- Lasso :?
- Langswaaiende hooiballen / tumbleweed :? Geen flauw idee hoe ik dit moet verwezenlijken :/
- Nieuwe zakdoek :? Enkel als ik tijd genoeg heb, waarscheinlijk niet dus :Y)

Plaatsing objecten/compositie:
- Hoed naar voren :? Vind de oranje gloed op de onderkant van de hoed zelf wel wat hebben, maar dit zal dan weg komen te vallen.. Nog even aankijken dus.
- Arm voorste cactus zichtbaar Blijkbaar was het 123 niet zichtbaar dat er vooraan nog een cactus staat, ik denk/hoop dat dit duidelijker wordt als z'n arm zichtbaar is.. Maar vrij lastig om een goede compositie te vinden :|
- Ellebogen naar achteren Maakt het net wat dynamischer denk ik..

Textures:
- Bump op vloer hoger

Belichting:
- Omni op de voorste revolver (includen) zodat het er wat meer uitspringt
- Belichting nog verder tweaken
- Lichter maken voor CRT :? Mja.. bij de ene is het goed, bij de ander veel te donker.. Ik ben bang dat het strax wordt: Bij de ene goed, bij de ander best wel licht.. Twijfelgeval :'(

Rendering:
- DOF-settings --> Waar staan ze voor? Kost veel tijd door testrenders.. Iemand wellicht een tutorial waar de brazil-DOF-settings uitgelegd staan?
- In passes renderen Uit zien te vogelen hoe dat moet, mits ik tijd genoeg heb, om ook weer ens wat nieuws te leren :)

edit:
Is het achteraf toch nog weer een lange post :P En ga nu eerst met de compositie spelen.. Krijg het maar niet naar m'n zin :(

[ Voor 6% gewijzigd door wdekreij op 06-03-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

kzit hier @crt en lichter maken zou zonde zijn. de mensen die 'm te donker vinden kunnen beter hun monitor ff aanpassen ;)

hoed wat schuiner naar voren (kijkt ie wat meaner), dat vond ik wel een goed idee idd

mss kan iemand je helpen met die hooibalen? da's echt een must vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wdekreij schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:46:
Ik ga deze post even korter houden dan gepland, omdat ik daarnet een super lange post had getikt maar door een IE foutje alles kwijt was :(

@ Wilmedia: Mooie plaat :) Niets op aan te merken eigenlijk. Ben blij dat je het schilderij-idee achter wege hebt gelaten, zo komt de plaat veel meer tot z'n recht :9

@ Aardbei: Nog erg wip natuurlijk, dus ik wacht even af met diepzinnige c&c etc :P Ik heb iig wel vertrouwen in een goede afloop van deze plaat, ik hoop ook nog ens voor maandagavond :Y)

Zelf sinds laatste wip niet meer ge3ded, weinig thuis geweest.. Hier wel een todo-lijstje, en dan ga ik dadelijk weer aan verder. Een :? betekend dat het een twijfelgeval is of ie uitgevoerd gaat worden, hetzij door tijdgebrek, hetzij door een andere reden.

Nieuwe objecten:
- Lasso :?
- Langswaaiende hooiballen / tumbleweed :? Geen flauw idee hoe ik dit moet verwezenlijken :/
- Nieuwe zakdoek :? Enkel als ik tijd genoeg heb, waarscheinlijk niet dus :Y)

Plaatsing objecten/compositie:
- Hoed naar voren :? Vind de oranje gloed op de onderkant van de hoed zelf wel wat hebben, maar dit zal dan weg komen te vallen.. Nog even aankijken dus.
- Arm voorste cactus zichtbaar Blijkbaar was het 123 niet zichtbaar dat er vooraan nog een cactus staat, ik denk/hoop dat dit duidelijker wordt als z'n arm zichtbaar is.. Maar vrij lastig om een goede compositie te vinden :|
- Ellebogen naar achteren Maakt het net wat dynamischer denk ik..

Textures:
- Bump op vloer hoger

Belichting:
- Omni op de voorste revolver (includen) zodat het er wat meer uitspringt
- Belichting nog verder tweaken
- Lichter maken voor CRT :? Mja.. bij de ene is het goed, bij de ander veel te donker.. Ik ben bang dat het strax wordt: Bij de ene goed, bij de ander best wel licht.. Twijfelgeval :'(

Rendering:
- DOF-settings --> Waar staan ze voor? Kost veel tijd door testrenders.. Iemand wellicht een tutorial waar de brazil-DOF-settings uitgelegd staan?
- In passes renderen Uit zien te vogelen hoe dat moet, mits ik tijd genoeg heb, om ook weer ens wat nieuws te leren :)

edit:
Is het achteraf toch nog weer een lange post :P En ga nu eerst met de compositie spelen.. Krijg het maar niet naar m'n zin :(
Je kan ook gewoon 2 versies maken :)
1 voor de goede CRT monitoren en TFT/LCD's, en 1 voor mensen die niks kunnen zien :)
* Phyxion ziet hem hier trouwens prima in alle 'geuren' en kleuren op zijn CRT monitor, nergens geen problemen, ziet er echt ongelovelijk goed uit (prachtige kleuren trouwens _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat er veel mensen over beginnen:
Tumbleweed (.max)
Misschien moet je er zelf nog wat aan doen (Edit Mesh) om wat dikkere takken weg te halen. Ik heb dit maar even snel inelkaar gezet. Of misschien gebruik je het alleen voor inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb nog niet naar de max file gekeken, zal ik zo doen, maar ik heb al wat tumbleweed gemaakt.. Als je maar weet hoe is het onglooflijk simpel. Je neemt een sphere, je neemt een korte spline (met render mesh) en gebruikt dan scatter icm de sphere :) Heel simpel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:03:
Ik heb nog niet naar de max file gekeken, zal ik zo doen, maar ik heb al wat tumbleweed gemaakt.. Als je maar weet hoe is het onglooflijk simpel. Je neemt een sphere, je neemt een korte spline (met render mesh) en gebruikt dan scatter icm de sphere :) Heel simpel dus.
Dat kan ook. En dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/tumbleweed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Anoniem: 31514 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:27:
Omdat er veel mensen over beginnen:
Tumbleweed (.max)
Misschien moet je er zelf nog wat aan doen (Edit Mesh) om wat dikkere takken weg te halen. Ik heb dit maar even snel inelkaar gezet. Of misschien gebruik je het alleen voor inspiratie.
Heel netjes gedaan _/-\o_. Hoe heb je hem gemaakt?? en misschien een dommenvraag maar waar zit scatter knop je in max???

[ Voor 11% gewijzigd door MOL-20.000 op 06-03-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:13

Spikey

Make it accessible!

MOL-20.000 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:51:
[...]

Heel netjes gedaan _/-\o_. Hoe heb je hem gemaakt?? en misschien een dommenvraag maar waar zit scatter knop je in max???
F1 lost je vraag zo op > scatter is een compound object

Maar ik ben ook wel benieuwd naar je instellingen voor die tumbleweed want ik heb er ff mee lopen klooien maar het lijkt voor geen meter :(
Ok.. net ff de max-file bekeken.. die zit toch iets anders in elkaar maar helpt wel iets.. thnx

[ Voor 11% gewijzigd door Spikey op 07-03-2005 00:15 ]

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dan ook geen scatter gebruikt. Ik heb gewoon wat kortere en langere splines getekend, gekopieerd om een as, noise erover. Dat een paar keer herhalen. Spherify erover, gecollapset naar mesh, Mesh Edit, wat lelijke taken weggehaald en dan ben je al een heel eind. Vijf minuten, met koffie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 31514 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:43:
Ik heb dan ook geen scatter gebruikt. Ik heb gewoon wat kortere en langere splines getekend, gekopieerd om een as, noise erover. Dat een paar keer herhalen. Spherify erover, gecollapset naar mesh, Mesh Edit, wat lelijke taken weggehaald en dan ben je al een heel eind. Vijf minuten, met koffie :).
Dan wint deze toch qua snelheid:
- Sphere maken
- Spline tekenen (3 points, dus echt heel kort stukje)
- Scatter over sphere, volume object, paar honderd x, ff invullen hoeveel graden ie mag draaien (360), ff invullen hoeveel de grote mag varieren (bijv. 70 %) and done.. Als je klaar bent is de koffie niet eens afgekoeld :P

Moet wel toegeven, joue is wat mooier >:)

[ Voor 4% gewijzigd door wdekreij op 07-03-2005 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op maandag 07 maart 2005 @ 01:46:

Moet wel toegeven, joue is wat mooier >:)
En in mijn wereld draait het daar om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Nog even een wipje.. niet echt veel opgeschoten dus :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wip-x_.jpg

Ik hoop dat ik nog c&c krijg waar ik nog wat aan kan doen, zal (hopelijk) vanavond nog eventjes tijd hebben om wat te rommelen zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ik vind de DOF wel erg sterk... maar das weer een kwestie van smaak
en heb je gespeeld met de motion blur op die tumbleweed? hm... aan de andere kant, dan zie je niet meer hoe sjiek hij is gemaakt ;)

de vloer is een heel stuk beter, behalve vooraan, daar is de diepte weer weg... wel goed dat je dat geblurred hebt :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829

S0w netjes hoor hoe heb je die landscape so realistisch gemaakt lijkt wel 3D? mijn complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05-2022

Firestone

$ su - vuursteen

Jammergenoeg kan ik niet bij me uiteindelijke final :( Daarom de recenste wip.
final
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jewilcke/3D/wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:53:
S0w netjes hoor hoe heb je die landscape so realistisch gemaakt lijkt wel 3D? mijn complimenten
|:( Lijkt wel 3d... Gast...

Ik ga misschien ook nog aan mijn wipje werken, maar dat staat nog niet vast.
I'll keep you informed, en anders is mijn laatste WIP een FINAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

Anoniem: 115073 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:32:
[...]

|:( Lijkt wel 3d... Gast...

Ik ga misschien ook nog aan mijn wipje werken, maar dat staat nog niet vast.
I'll keep you informed, en anders is mijn laatste WIP een FINAL :)
heel misschien bedoelt hij de textuur van de grond en de bergen op de achtergrond, die zien er inderdaad wel erg mooi uit. Toch vind ik nogsteeds dat er wat meer steentjes rond de cactussen op de grond mogen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb helaas geen tijd, dus dit maar als FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/westen.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
btj jmmr dat ik het zo druk heb met school ( pws ed.)
daarom mijn laaste wip maar als final:
final!toch nog iets veranderd
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/jailhousewip4.jpg

misschien dat ik er nu nog ff aan werk en strax nog een wipje post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DP Kunst op 07-03-2005 21:38 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 01-05 11:38
dat is echt wel zonde dat je geen tijd meer hebt maar dat gasje is echt wel mooi geworden alleen de bergen achter zijn een beetje vaag dof ofzow
edit: dit is reactie op het plaatje van demoniCEVL omdat er opeens 1 tussen kwam

[ Voor 26% gewijzigd door Rynji op 07-03-2005 20:02 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry guys, wegens tijdgebrek. Ik baal echt als een stekker. Laatste wip wordt final. O-)

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://bot12.pixel365.nl/site/samen4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 07-03-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
hier dan mijn laatste updateje, ff snel een galg erbij gemaakt, hoort toch wel bij een gevangenis vin ik ;)
ook nog telegraaf palen toegevoegd...
final!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/jailhousefinal.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ook ik kan wegens grof tijdgebrek niet veel meer doen :( erg jammer.. maar t is niet anders:
m'n laatste WIP denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_wip10.jpg

K ga nog ff een betere grond texture zoeken, en kijken of k de bergen en kuilen in de grond (:ja die horen er idd in te zitten ja :P ) kan verbeteren..
en nog een beetje met het licht spelen... maar daar houd het voor deze contest voor mij wel bij op... volgende keer eens kijken of k wat meer tijd vrij kan maken :)

[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 07-03-2005 23:29 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/saloonfinal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou, jammergenoeg kan k er nu niks meer aan doen en is dit dus mijn final...

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/WildWest/thumb_FINAL.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Haha, zonde dat iedereen zo'n tijdgebrek heeft. Er had nog veel meer in gezeten! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de ideeën van de ingeleverde final/wips ook erg leuk vind :)

Hulde jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb er door tijdgebrek niet zo heel veel meer aan kunnen veranderen sinds de laatste WIP, maar goed, daar zijn deadlines voor >:)
Hier dus m'n Afbeeldingslocatie: http://www.euraupair.com/Images/letter_F.gifAfbeeldingslocatie: http://www.edu4kids.com/alpha/images/9.gifAfbeeldingslocatie: http://www.nlm.nih.gov/pubs/techbull/new_tb_graphics/n.gifAfbeeldingslocatie: http://www.foothill.edu/services/images/letter-A.gifAfbeeldingslocatie: http://www.nlm.nih.gov/pubs/techbull/new_tb_graphics/l.gif :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus-final_.jpg
©lick :Y)

offtopic:
Applausje voor mezelf :P 3e x dat ik meedoe met een GoT contest, en de 1e keer dat ik het op tijd inlever :+

[ Voor 14% gewijzigd door wdekreij op 07-03-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Hier is me final ik had geen tijd meer om er nog wat mee te doen.

Afbeeldingslocatie: http://img212.exs.cx/img212/6263/mcfinal2ox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat ik vandaag veel tijd zou hebben.. :( vanwege een hoop hoofdpijn (migraine :r) en ook nog eens een daarbij komende kiespijn heb ik vandaag meer plat op bed gelegen dan dat ik achter m'n pc heb gezeten.

Al het commentaar dat ik op de vorige pagina heb gehad zal ik morgen ofzo wel op reageren in het gewone 3d topic en dan zal ik de komende dagen ook verder werken aan m'n gekke-koe-scene.
Ik zit nu met zware hoofdpijn nog even snel de koe z'n hoofd aan het lichaam vast te maken en nog wat kleine dingen te veranderen, daarna post ik de render (die alweer niet af zal zijn, maar het is altijd nog beter dan wat ik 2 contests terug had 8)7).

Als het niet goed is dat ik voor half een (0:30 am) de 'final' render post dan wil ik graag deze render hier als 'final' inleveren.

Als dat ook niet goed is: so be it.

edit:

...en nog een applausje voor alle finals hierboven, ze zien erg mooi uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 07-03-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb het topic even doorgenomen en kom in totaal op 10 prachtige finals uit, wie zei dat deze contest geen succes werd? :)

Heb ze hieronder even in een tabelletje gezet :)

Klik op de thumpnails om een grotere versie van de desbetreffende render te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/aardbei.jpg Aardbei
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/Demoncevl.jpg Demoncevl
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/Features.jpg Features
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/Firestone.jpg Firestone
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/MOL-20.000.jpg MOL-20.000
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/Senzuboom.jpg Senzuboom
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/Spike_wolf.jpg Spike Wolf
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/daniel%20kunst.jpg Daniel Kunst
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/wdekreij.jpg wdekreij
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/cactus%20contest/wilmedia.jpg Wilmedia

[ Voor 3% gewijzigd door wdekreij op 08-03-2005 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

final.. of zo..
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/7872/mooosmall0ol.png
heb per ongeluk de f-stops lager gezet ipv hoger

* Anoniem: 105830 ziet morgen wel of ie van lemming_nl mag stemmen of niet

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 08-03-2005 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:49:
final.. of zo..
[afbeelding]
heb per ongeluk de f-stops lager gezet ipv hoger

* Anoniem: 105830 ziet morgen wel of ie van lemming_nl mag stemmen of niet
Nice :) En ik denk wel dat je mag stemmen, dit was voor mij de 1e x dat ik van de 3 x voor half 2 mn final postte.. dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
wdekreij schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:02:
Heb het topic even doorgenomen en kom in totaal op 10 prachtige finals uit, wie zei dat deze contest geen succes werd? :)

Heb ze hieronder even in een tabelletje gezet :)

Klik op de thumpnails om een grotere versie van de desbetreffende render te zien.

[afbeelding] Aardbei
[afbeelding] Demoncevl
[afbeelding] Features
[afbeelding] Firestone
[afbeelding] MOL-20.000
[afbeelding] Senzuboom
[afbeelding] Spike Wolf
[afbeelding] Daniel Kunst
[afbeelding] wdekreij
[afbeelding] Wilmedia
Heel erg bedankt. Dat scheelt mij een hoop werk :D Hier even een lijstje met de mensen die mee hebben gedaan en wie er een final ingeleverd heeft. (mensen die niets inleveren haal ik uit dit lijstje)

Braad Kip
Senzuboon - ingeleverd
ZipoBibrok5-108
Wildmedia - ingeleverd
Spike_wolf - ingeleverd
BreyneTheThird
Daniël Kunst
Firestone - ingeleverd
wdekreij - ingeleverd
Purc
Features - ingeleverd
Sprite_tm - ingeleverd
aardbei - ingeleverd
[DemoniC][EVL] - ingeleverd
kjwjansen
MeGodYouDie
forcedeagle
MOL-20.000 - ingeleverd

Ik ga nu alle mensen mailen die nog niets ingeleverd hebben. Als ik vanavond voor 20:00 nog niets van ze heb dan kan dan het stemmen beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door lemming_nl op 08-03-2005 07:55 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.