[3D] Contest V30: Het Wilde Westen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.199 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 03:40:
Als we voor filmscene gaan lijkt het mij beter om het 3 weken te laten duren, tis als ik het zo bekijk redelijk complex om dit te maken. Een uitdaging, absoluut!

Top idee :)
Nah, twee weken moet echt genoeg zijn. Ik denk dat velen veel te complex denken. Je kunt het qua modelen vaak simpel houden. Deze is in een half uurtje gemaakt, samen met koffie voordat ik naar mijn werk ga.
Afbeeldingslocatie: http://213.51.36.225/gotcontest/9.5weeks.jpg
Ik weet het, het is niet alles, maar ach, in 30 minuten.
Oh en, het gaat hier natuurlijk om "Nine 1/2 weeks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

De vlag zit in de navel, maar toch is het een rug :P ? Tenminste zo lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Anoniem: 31514 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:38:
Hey, gefelicieerd man. Terechte uitslag, originaliteit is belangrijk en was die van jouw inderdaad beter. Goed gedaan.

Als ik dan ook een duit (of 2) in het zakje mag doen omtrent het nieuwe onderwerp. Ik zou graag eens een onderwerp zien wat wat weer tot uiting brengt dat het om animatiepakketten gaat waar we mee werken: beweging dus. Een still die dynamiek uitstraalt.
En als tweede lijkt het me leuk om als thema film te nemen. Maak een scene na uit een film. Je mag er alles aan veranderen als het maar duidelijk is welke film het is. (Ok, misschien gaat om een klassieker of een redelijk onbekende film, maar het moet na een bezoekje aan iMDB duidelijk worden.) Je kunt hierin natuurlijk satire en dergelijke gebruiken.
Goed idee, alleen zou 3 weken wel beter zijn imo.. alleen renderen kan al een dag of 3 duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hertog_Martin schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 08:40:
[...]

Goed idee, alleen zou 3 weken wel beter zijn imo.. alleen renderen kan al een dag of 3 duren..
3 dagen renderen 8)7 amai, heb jij nog een p3 of zo?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hertog_Martin schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 08:40:
Als jouw scenes er drie dagen over doen, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn.
  • Je hebt het als eerste mens voorelkaar gekregen om 3ds max, Truespace, Maya, Cinema4D of what-have-you te laten draaien op een 486 of een Performa 5400.
  • Je gebruikt enorm complexe atmospherics, particlesystems, transparencies, ray-traced materials en lens/camera-effecten.
  • Of ... je weet niet hoe je efficient een scene opbouwt.
Take your pick. :)
Whichever het wordt, ik ben héél erg benieuwd naar jouw renders.

Edit:
Of, die was ik vergeten, je hoort bij de horden mensen die al in brainstorm-/WIP-stadium grijpen naar skylights, advanced lighting en exotische renderers.

Dit is nu precies waarom ik juist graag zou zien dat we er minder lang over doen. Leer efficient te werken, dan blijft het topic dynamisch en wordt het spannender.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 10-03-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Anoniem: 31514 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:29:
[...]

Als jouw scenes er drie dagen over doen, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn.
  • Je hebt het als eerste mens voorelkaar gekregen om 3ds max, Truespace, Maya, Cinema4D of what-have-you te laten draaien op een 486 of een Performa 5400.
  • Je gebruikt enorm complexe atmospherics, particlesystems, transparencies, ray-traced materials en lens/camera-effecten.

Edit:
Of, die was ik vergeten, je hoort bij de horden mensen die al in brainstorm-/WIP-stadium grijpen naar skylights, advanced lighting en exotische renderers.

Dit is nu precies waarom ik juist graag zou zien dat we er minder lang over doen. Leer efficient te werken, dan blijft het topic dynamisch en wordt het spannender.
3 hoeratjes voor wildmedia :P

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

[...]
...

Niet iedereen heeft evenveel tijd om met 3d max te stoeien (werk, priveleven, school, noem maar op) en aangezien een filmscene namaken toch wel wat tijd in beslag kan nemen (Final Fantasy is van een totaal andere orde dan bv Cube/Hypercube)
Dan kan je wel efficiënt werken, maar als je maar een paar uur per week eraan kan werken schiet het nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:07:
Niet iedereen heeft evenveel tijd om met 3d max te stoeien (werk, priveleven, school, noem maar op) en aangezien een filmscene namaken toch wel wat tijd in beslag kan nemen (Final Fantasy is van een totaal andere orde dan bv Cube/Hypercube)
Dan kan je wel efficiënt werken, maar als je maar een paar uur per week eraan kan werken schiet het nog niet op.
Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Of het nu een filmscene is die je namaakt of je maakt zoals hier een wildwest-scene, dat maakt toch geen fuck uit voor de complexiteit of tijd die ervoor nodig is? Ik zou bijna zeggen dat een filmscene nog sneller kan omdat er tonnen referenciemateriaal voorradig is. En dan heb ik het nog niet over de films die men thuis op DVD of CD (of HD) heeft waar men screendumps uit kan maken. Zoals ik eerder zei, men denkt te complex. Je hoeft de scene niet fotorealistisch te reconstrueren. Een cartoonversie van Trainspotting zie ik zelf wel zitten (die pleepot :D )
Als je zegt dat sommige mensen domweg geen tijd hebben dat snap ik dat. Ikzelf heb ook een baan en een leven naast dit. Maar dan nog blijf ik bij twee weken max. Heb je geen tijd, dan sla je gewoon even over zonder een maand te hoeven wachten op de volgende. Vaak zit er namelijk nog ruim een week tussen de contests ook.
Maar ok, 't zal misschien alleen ik zijn die wat sneller wil werken, maar misschien is het ook voor anderen leuker als er meer kanzen zijn om je talent te tonen/ontwikkelen en zo ook eens hoger in de rankings te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:22:
[...]

Sorry, maar dit vind ik echt onzin...

Je hoeft de scene niet fotorealistisch te reconstrueren. Een cartoonversie van Trainspotting zie ik zelf wel zitten (die pleepot :D )
...
Dat wilde ik wel gaan proberen eigenlijk.. En dan kom je geheid tegen een aantal zaken aan (denk aan belichting.. Bij practical lights is het voor de hand liggend, maar zo gauw er gebruik gemaakt word van uit- danwel invul licht zit je met de gebakken peren, want dan moet je het maar voor elkaar zien te krijgen, en dat kost veel tijd met een (semi) radiocity render

Maar goed, het maakt mij verder niet uit, of het nu 2 of 3 weken wordt, ik wil gewoon weer eens meedoen En ik als filmgek vind het een prima onderwerp _/-\o_
Overigens zat ik ook al aan Trainspotting te denken (zelfde scene :D), maar ik ben geen held in het modellen van mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:31:
... maar zo gauw er gebruik gemaakt word van uit- danwel invul licht zit je met de gebakken peren, want dan moet je het maar voor elkaar zien te krijgen, en dat kost veel tijd met een (semi) radiocity render ....
Ook dit ligt aan hoe je ermee omgaat. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van radiosity, skylights of andere renderers dan de standaard scanline. Misschien wel voor hobby, om gewoon eens mee te klooien, maar nog nooit voor een finalrender. Een invullampje is bij mij meestal gewoon een tactisch geplaatste en juist ingestelde omni.
Het duurt me persoonlijk al veel te lang en voor een productierender waar gemiddeld 150 frames per shot gerenderd moeten worden, wordt het gewoon te duur om al die extra zaken aan te wenden. Zeker als je je met compositing in bestaand video/filmmateriaal bezig houdt, valt het op dat de voordelen die die geavanceerde technieken bieden gewoon niet opvallen in het eindresultaat. Dan is de extra rendertijd en de tijd die je bezig was met het instellen en testen gewoon zonde.
Die opties zijn handig en nuttig voor het renderen van hoogwaardige stills. Dan maakt het minder uit dat een machine een nachtje bezig is voor een final. Maar bij film en video bijvoorbeeld maakt men vaak gebruik van allerlei trucjes om een zo overtuigend mogelijk resultaat te bereiken met een zo kort mogelijk rendertijd. En dat doen ze vaak goede voorbereiding van de shots, storyboards en handige belichting en cameraplaatsing. Of ze maskeren het een en ander door iets ergens voor te zetten (objecten, stof, explosies etc).
Toegegeven (1), sommige maatschappijen hebben er wel erg veel voor over om de lat te verleggen en halen er de nodige apparatuur voor in huis (Disney, Pixar, PDI etc). Maar dat is, zeker in Nederland, eerder uitzondering dan regel.
Toegegeven (2), we maken hier stills :) maar ook hierbij is het een en andere te voorkomen of te maskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ga me niet in de discussie mengen, maar ik wil wel even melden dat het enkel wachten is op bericht van een modje zodat ik het nieuwe topic kan opengooien :)

En het onderwerp zal worden "Film", looptijd 2 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

je hebt helemaal gelijk wildmedia. Maar ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat we hier voor 95% te maken hebben mensen die hobby-matig bezig zijn. Veel van de zaken die jij noemt passen de meesten hier niet eens toe: story board/concept sketch en sommigen gebruiken niet eens een camera.

Vooral als je nog niet lang bezig bent en nog niet voldoende verstand hebt van render- en lichtinstellingen is een skylight erg geil... en of je nu 1 minuut of 4 minuten moet wachten is niet zo spannend. Wordt het verschil 10 minuten of 2 uur, dan zou ik idd ook nog eens achter mijn oren krabben :D

begrijp me niet verkeerd, je hebt helemaal gelijk, maar het gaat gewoon voor veel mensen (nog) niet op. En hoewel ik die fancy dingen wel leuk vind om erbij te frotten in vroeg stadium ben ik vooralsnog voor een periode van 2 weken :)

Ik hoop wel dat iedereen je verhaal goed leest en ook uitgedaagd is om bij deze eens wat anders te proberen doen ;)
* 6K probeert het weleens, maar vind het verdraaid lastig om het goed te krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door 6K op 10-03-2005 15:19 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben dus zo'n iemand die uitsluitend hobbymatig bezig is, en normaliter gebruik ik ook de meest simpele techniek (lees: snelle) om iets voor elkaar te krijgen. Maar meer en meer gebruik ik de meer geavanceerde mogelijkheden van FinalRender en dan neem ik de langere rendertijden op de koop toe (alhoewel, in een hoop gevallen rendert FinalRender sneller dan de Scanline renderer) die luxe heb ik nu eenmaal. En aan voorbereiding doe ik al helemaal niet, ik heb op een gegeven moment een plaatje in mijn hoofd en dat probeer ik dan in 3d max te bouwen. Het enige wat ik wel eens doe is een setting in het echt maken zodat ik van te voren zien kan hoe het licht inwerkt op de objecten die ik wil maken; Maar dat is een uitzonderlijk geval en op 1 hand te tellen.
Overigens pas ik wel de kunst van het weglaten toe.

En ach, op zich weet ik hoe het zou moeten maar daar ben ik te lui voor :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh maar voor mij is het ook hobby. Zo is het begonnen tijdens mijn studie en zo is het nu weer. In de tussentijd heb ik even mogen ruiken aan het professionele werk, ik heb toen 8 maanden als animator gewerkt en een jaar als editor. Verder hield ik me beroepsmatig bezig met de systemen achter de productie: montageplatformen, videoservers, regieruimtes, camera's etc. Maar nu is het weer (even) gewoon hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Bij mij is het 100% hobby-matig :) Zit nog op middelbare, maar lijkt me wel erg vet om hiermee verder te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Ff een vraagje tussendoor:
Is er een of andere functie dat ik automatisch op de hoogte word gebracht als er een nieuw topic begint, of moet ik gewoon goed opletten of er iets nieuws verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

het wordt hier altijd gemeld, dus als je een rss hierop hebt staan komt het goed...
(althans, zo doe ik het :D)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh.. sorry... een rss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Een RSS Feeder..
Meer info op bijvoorbeeld http://www.diskidee.nl/internet/testen/index.htms/5202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee, gaaf, dat werkt
bedankt!
(ik vroeg me altijd al af wat die blokjes onderaan voor nut hadden)

edit:
neh, ik vind het toch te omslachtig, ik kijk gewoon wel regelmatig.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 10-03-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 16:47
Als het film word is het dan niet leuk om er een extra contest in te doen en dan in die vorm van wie raad het eerste de naam van de film waar iemand mee bezich is. En dat is dan ook voor mensen die gewoon het forum lezen. Ala dit forum:

http://www.divxstart.com/...85bd6b883af2b373466e9060a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Wel een leuk idee, maar heeft imo weinig met 3D te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MOL-20.000 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:52:
Als het film word is het dan niet leuk om er een extra contest in te doen en dan in die vorm van wie raad het eerste de naam van de film waar iemand mee bezich is. En dat is dan ook voor mensen die gewoon het forum lezen. Ala dit forum:

http://www.divxstart.com/...85bd6b883af2b373466e9060a
Hmm. Ik denk dat het nog niet helemaal duidelijk is (nofi).
Wilco doelde met 'film', meer op het film aspect, dan op het 'model een scene'-gedoe. Dit idee (wat best leuk is) zal dus niet worden kunnen uitgevoerd.

Film kan bijvoorbeeld ook een versleten filmrol zijn, hoeft niet persé een scene te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 73881 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:12:
hee, gaaf, dat werkt
bedankt!
(ik vroeg me altijd al af wat die blokjes onderaan voor nut hadden)

edit:
neh, ik vind het toch te omslachtig, ik kijk gewoon wel regelmatig.
hm... ik weet niet of je een groot scherm hebt, of 2 schermen toevallig...
dat is iets als de desktop sidebar wel grappig. Daar kun je dus ook die rss feed instoppen. Als je dan de rss van je bookmarks erin zit komt ie netjes en klickable op je scherm... niet veel omslachtigs aan.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

6K schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:34:
[...]

hm... ik weet niet of je een groot scherm hebt, of 2 schermen toevallig...
dat is iets als de desktop sidebar wel grappig. Daar kun je dus ook die rss feed instoppen. Als je dan de rss van je bookmarks erin zit komt ie netjes en klickable op je scherm... niet veel omslachtigs aan.
offtopic:
Thnx _/-\o_ Dit is echt heel rlxt :) Heb een dual-view (wil naar triple-view) dus die balk rechts zal ik niet direct missen :9 Heerlijk programmatje!

Tot dusver is het nog even wachten op reactie van de mods, maar dan gaat'ie open :) En het onderwerp word, zoals gezegd, "Film", op mijn part niet enkel filmscenes dus, maar probeer het woord "Film" maar uit te beelden (Daarin passen filmscenes dus ook zeker!). Heb het gewoon een tikkeltje breder genomen om de creativiteit iets meer de vrije loop te laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Ik ken die sidebar! Zit die niet standaard in code Longhorn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 115073 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:16:
offtopic:
Ik ken die sidebar! Zit die niet standaard in code Longhorn? :)
T is net zo'n ding ja.. maar dan door andere mensen gemaakt geloof ik :)
maar wel verrekte handig, k had een tijd geleden eens net zoiets.. was ook wel handig, maar nam toen net wat teveel van m'n scherm in beslag.. maar nu met 2 schermen is het toch wel handig, kan ik dat ding alleen niet naar m'n 2e monitor gooien? :?
Dat zou nog beter zijn.. maar k heb geen ultramon knopje erop :P en k kan geen optie vinden :?

[Edit]
Anders kijk ik ff verder dan m'n neus lang is :+
K heb het gevonden... gewoon onder het Visuele instellingen tab blad bij opties :P

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 10-03-2005 21:28 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
FragNeck schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:43:
[...]

3 dagen renderen 8)7 amai, heb jij nog een p3 of zo?
close.. Amd 850, 256mb ram :'(
[...]

Edit:

OF, ik had niet goed gelezen en dacht dat het om een Animatie ging en niet om een Still :+

[ Voor 73% gewijzigd door Hertog_Martin op 11-03-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
@Wdekreij _/-\o_ gefeliciteerd! erg mooi afgewerkt!

Animatie van een filmscnene lijkt me een erg leuk idee, vooral omdat het voor mij (en ook vele andere hier) een grote uitdaging zal zijn. heb zelf nog nooit een animatie gedaan. Het is wel zeker iets wat ik wil gaan leren. Ik vrees alleen wel dat het wat tijd zal gaan kosten. Ik weet dus niet of ik dat ga redden in 2 weken om een goed belichte en getextuurde scene te bouwen naast mijn andere verplichtingen.

Mischien is het een idee om tijdens het contest te kijken of het wel gaat lukken binnen 2weken.Als het overgrote deel na anderhalve week nog niet eens de scene afheeft, dan kan de topicstarter bijvoorbeeld beslissen of er een week bij komt. (dit moet natuurlijk niet de laatste dag voor de deadline gebeuren)

edit Oh dat dacht ik idd ook ja B)

[ Voor 3% gewijzigd door Plint op 11-03-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

[rml][ 3D] Contest V31: Film[/rml]

En het betreft dus wel degelijk een still :) Een animatie in 2 weken gaat niemand (fatsoenlijk) redden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Slotje dus ;)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.