XanderH schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:48:
[...]
Volgens de laatste updates @ Verwijderd in "Luistertest van lossy formaten" wordt het 1.2GB... wil t.net dat nogsteeds gaan hosten?
Volgens mij moeten de uitvoerenden eerst eens even stilstaan bij meer dan de haalbaarheid in MBs van het te maken image (of images). Denk ook aan toegankelijkheid en tijdsduur. Je hebt hier ook minder fanatieke mensen, die op zich wel mee willen doen, maar niet ten koste van alles. Ikzelf bijvoorbeeld.
Neem bijvoorbeeld 6 genres (electro/house, rock, klassiek, jazz, metal, pop?) per genre 4 tracks (klassiek en jazz misschien 3 tracks en dan pop en house een track extra?), 30 seconden muziek. Dat zijn dan al 24 muziekstukken, wat best wel veel is, als je er even bij stilstaat. Niet zozeer in afspeel tijd, maar wel in aandachtspunten. De echte die-hards zullen er niet moeilijk over doen, maar dat zal niet voor iedereen gelden. Dat is wat ik bedoel met toegankelijkheid. Je moet ergens de balans zien te vinden tussen een breed publiek trekken en grondig testen. Teveel diepgang in een test als deze, en je vezandt in details.
Door er een download van 1,2 GB aan te koppelen schrik je nog meer mensen af. Tot op zeker hoogte is dat niet erg, maar je moet ook geen clubje die-hard audio puristen overhouden, want dat is dan ook weer een tè selecte groep om mee te testen. Op zich wil je toch ook weten wat de amateur van de geluidskwaliteit vindt, naast de audiofiel.
Met 12 minuten aan muziek, dat in .WAV vorm in een CD image, waarbij je naast het origineel ook nog 5 bitrate varianten gebruikt is nog op 1 CD te zetten, 72 minuten muziek in totaal. Persoonlijk vind ik dat nog te doen. Maar als het nog meer wordt, dan pas ik misschien wel...
Trouwens, wil de dinges, erhh, red book specificatie wel overweg met 6x24 = 144 tracks ? Dat vraag ik me dan ook ineens even af. Ik heb daar zoiezo geen verstand van.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE