[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh,nu ik jullie dingen zie wil ik hier ook wel mee gaan beginnen _/-\o_

@ KeaveXL:
Mag ik misschien weten waar je die tutorial voor het maken van die auto vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Senzuboon schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:41:
Ik heb gisteravond weer wat gemoddeld en getextured :) Jullie kennen het vast wel :P

[afbeelding]
[afbeelding]

:Y)

Nu de rest nog. :)
er is iets mis met die achterkant... heb je die gaten er in gemodeld? je kan beter een bump map gebruiken denk ik nu klopt de mesh niet (tenminste zo ziet het eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Low-poly desert eagle is af :)
Afbeeldingslocatie: http://img149.exs.cx/img149/8712/deaglelowpoly12ny.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img170.exs.cx/img170/6103/deaglelowpoly20sk.th.jpg
Comments are welcome!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
gladiool schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:37:
hallo, :) Ik heb heel lang niet meer voor de "fun" ge 3d'd, door tijdsgebrek...Maar ik wil het weer meer gaan doen en ik had gister een ideetje die ik even snel gemaakt heb, het is niet veel, en eigenlijk zou er nog meer detail in moeten maar ik vind het figuurtje wel leuk.

[afbeelding]
Het zou leuk zijn als je hier ook weer wat vaker langskwam dan. :)

Over je pic: het figuurtje is idd leuk, maar vraagt om wat meer omgeving. Het is wel een mysterieus figuur, dus ik denk dat een donkere, mysterieuze omgeving hier goed bij zou passen.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:46:
heeft iemand een goed tutorial waarin smooth / autosmooth allemaal goed uitgelegt staat. Ik gebruik het en dan nog zien (de randen) er lelijk uit. Het oppervlak ziet er goed uit. Maar de randen niet. Weet iemand een tutorial of kan iemand het probleem uitleggen.. Google gezocht en kan niks concreets vinden :(

[afbeelding] (plaatje als voorbeeld)
Ik kijk naar je pic en het klopt gewoon. Wat is er mis aan volgens jou?
lemming_nl schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:46:
[...]

Ik vind een scheeps romp heel wat anders dan een auto. Bij een auto kan je goed de vorm zien in blue prints. Bij scheeps rompen is dat heel anders. En ik kan me voorstellen dat aangezien de vorm van een romp best standaard is dat dat op een makkelijke manier te maken is. Een scheeps romp boxmodellen vind ik een beetje veel werk omdat zo'n romp best wel groot is en je heel veel vlakjes nodig hebt om het mooi rond te krijgen.
Een scheepsromp is juist heel gemakkelijk te doen met box-modelling. Het is een relatief eenvoudige vorm, dus je kunt hem gewoon met heel erg weinig polies modellen en dan meshsmooth er overheen knallen voor de soepelheid. Als je meshsmooth nog niet kent, kun je beter een tutorial over meshsmooth zoeken, dat is nuttiger dan specifiek over scheepsrompen.

Overigens ken ik geen tutorials specifiek over scheepsrompen. Ik zou ze trouwens zelf maken met een spline-cage. Weer een andere techniek. Er is altijd heel veel keus hoe je dingen maakt en hier zijn denk ik meshsmooth, spline-cage en NURBS de beste opties.

Hiermee heb ik je niks geholpen he? O-) Weer drie opties die je nog uit moet zoeken. :*)
Senzuboon schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:41:
Ik heb gisteravond weer wat gemoddeld en getextured :) Jullie kennen het vast wel :P

[afbeelding]
[afbeelding]

:Y)

Nu de rest nog. :)
Is dit het exemplaar dat aan een touw hangt in level 32 van Doom II?

[ Voor 43% gewijzigd door Oogst op 03-04-2005 14:30 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Oogst schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:26:
Een scheepsromp is juist heel gemakkelijk te doen met box-modelling. Het is een relatief eenvoudige vorm, dus je kunt hem gewoon met heel erg weinig polies modellen en dan meshsmooth er overheen knallen voor de soepelheid. Als je meshsmooth nog niet kent, kun je beter een tutorial over meshsmooth zoeken, dat is nuttiger dan specifiek over scheepsrompen.

Overigens ken ik geen tutorials specifiek over scheepsrompen. Ik zou ze trouwens zelf maken met een spline-cage. Weer een andere techniek. Er is altijd heel veel keus hoe je dingen maakt en hier zijn denk ik meshsmooth, spline-cage en NURBS de beste opties.

Hiermee heb ik je niks geholpen he? O-) Weer drie opties die je nog uit moet zoeken. :*)
Spline-cage + NURBS heb ik ook geprobeerd. Blijkt voor mij toch best wel moeilijk te zijn. Ik ga box modelling maar eens proberen. Kijken of dat dan toch beter is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
lemming_nl schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:57:
[...]

Spline-cage + NURBS heb ik ook geprobeerd. Blijkt voor mij toch best wel moeilijk te zijn. Ik ga box modelling maar eens proberen. Kijken of dat dan toch beter is.
De combinatie van spline-cage met NURBS lijkt me vrij apart, maar dat zul je dan wel niet bedoelen.

Anyway: ik vind beide gruwelijk onhandig, daarom gebruik ik ze eigenlijk nooit en vrijwel altijd meshsmooth. Echter, een scheepsromp leent zich er zo enorm voor, dat ik hiervoor een uitzondering zou maken. Maar ik kan er dan ook al mee werken, dat helpt ook.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

@jlammertink: Achterkant? :? Ik heb de gaten en deuken erin gemodeld. Hier is een wire, niet zo heel netjes gedaan nee, maar goed :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.superkoe.com/~boon/wips/footballhelm_wire.gif

@Oogst: Die ken ik alleen van plaatjes :P Ik wil Comm. Keen helemaal maken. Ik wil eens een project helemaal afmaken, en daar wil ik dit voor gebruiken. Want ik maak al te veel losse dingen en dan ga ik weer met wat nieuws bezig. Ik wil nu de full monty :Y)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Haha ik wou het al zeggen ja, lijkt wel die helm van Keen :D Die games waren echt super gaaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Senzuboon schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:10:
@jlammertink: Achterkant? :? Ik heb de gaten en deuken erin gemodeld. Hier is een wire, niet zo heel netjes gedaan nee, maar goed :P.

[afbeelding]

@Oogst: Die ken ik alleen van plaatjes :P Ik wil Comm. Keen helemaal maken. Ik wil eens een project helemaal afmaken, en daar wil ik dit voor gebruiken. Want ik maak al te veel losse dingen en dan ga ik weer met wat nieuws bezig. Ik wil nu de full monty :Y)
sry voorkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:10

RvP

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vanpinxten/got_bloem_01.jpg

Ik ga een animatie-clip maken op het nummer Walking on Sunshine. Maar ik kan geen makkelijke scene kan verzinnen.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag wat details proberen te maken met alien hoofdje.. nog wel wat moeite met textures enzo maarja :P

Ogen worden later in maya toegevoegd..

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Senzuboon schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:10:

[afbeelding]

Jaaaaa, Commander Keen :). Jeugd-sentiment... Als ik wat mag zeggen over je mesh; je hebt 'm gemaakt uit een sphere en dat geeft problemen als je 'm gaat (mesh/turbo-)smoothen. Je kan beter uit een box beginnen. maar beetje zonde van je werk om nu overnieuw te beginnen :/.

En er zit hier en daar een vertice die aansluit op meer dan 4 edges, ook dat kan wat problemen geven bij smoothen.

In beide gevallen krijg je wat rare 'bulten' op je mesh.

Als je 'm niet gaat smoothen; ignore this post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/renderkeuken.jpg

3 uurtjes aan gewerkt :) Oh man wat kun je toffe dingen doen met belichting! :D
Dit is een projectje om mezelf te laten leren werken met Radiosity en diverse belichtingsdingetjes. Hiervoor was het altijd Skylight+omni's namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 21:21
Allereerst wil k ff iedereen bedanken voor de reacties op me laatste plaatjes. Heb weer een paar nieuwe gemaakt.
kleur:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540weS2XwbQ.jpg zwart-wit
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540KybBnuKt.jpg Wat vinden jullie er van???

En even over het scheepsrompen verhaal hierboven, ik gebruik zelf altijd boxmodeling maar k heb dan bijna alle tekeningen van de werf bij de hand dus dan is ut niet zo heel moeilijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
mooi water een ook zekerz een mooie boot zwart wit is mooi voor als schilderij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 03-04 20:39
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:11:
Oeh,nu ik jullie dingen zie wil ik hier ook wel mee gaan beginnen _/-\o_

@ KeaveXL:
Mag ik misschien weten waar je die tutorial voor het maken van die auto vandaan hebt?
Tuurlijk :)

http://3d-palace.com/video.php?vid=63

Trouwens ik merk wel dat er veel tijd in gaat zitten... Niet dat ik dat erg vind vind het juist leuk maar hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig met een mooi kunstwerk ?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOOPS :X

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
robin222 schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:02:
Allereerst wil k ff iedereen bedanken voor de reacties op me laatste plaatjes. Heb weer een paar nieuwe gemaakt.
kleur:
[afbeelding] zwart-wit
[afbeelding] Wat vinden jullie er van???

En even over het scheepsrompen verhaal hierboven, ik gebruik zelf altijd boxmodeling maar k heb dan bijna alle tekeningen van de werf bij de hand dus dan is ut niet zo heel moeilijk meer.
Is het niet wat mooier als je een achtergrond neemt die meer high res is dit ziet er nogal vlak uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:10

RvP

ik denk dat ik het maar zo ga doen nog wat klimop ertegenaan en klaar is roel.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vanpinxten/got_bloem_02.jpg
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:00:
[afbeelding]

3 uurtjes aan gewerkt :) Oh man wat kun je toffe dingen doen met belichting! :D
Dit is een projectje om mezelf te laten leren werken met Radiosity en diverse belichtingsdingetjes. Hiervoor was het altijd Skylight+omni's namelijk :)
Damn ziet er goed uit Features. Hoelang heeft dat staan renderen??

[ Voor 64% gewijzigd door RvP op 03-04-2005 22:37 ]

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

LiToKi schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:53:
[...]

Jaaaaa, Commander Keen :). Jeugd-sentiment... Als ik wat mag zeggen over je mesh; je hebt 'm gemaakt uit een sphere en dat geeft problemen als je 'm gaat (mesh/turbo-)smoothen. Je kan beter uit een box beginnen. maar beetje zonde van je werk om nu overnieuw te beginnen :/.

En er zit hier en daar een vertice die aansluit op meer dan 4 edges, ook dat kan wat problemen geven bij smoothen.

Als je 'm niet gaat smoothen; ignore this post.
Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga hem idd niet overnieuw maken. :P

Hier kan je de gesmoothde versie zien. Dan zie je het idd, maar dat heb ik ook al wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Kleine update aan de textures. Moeten de panelen groter, kleiner of zijn ze zo goed qua grootte?

Afbeeldingslocatie: http://xs23.xs.to/pics/05141/31.jpg.xs.jpg

Verder is C&C welkom.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Niemand comments op mijn desert-eagle?
Afbeeldingslocatie: http://img149.exs.cx/img149/8712/deaglelowpoly12ny.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img170.exs.cx/img170/6103/deaglelowpoly20sk.th.jpg
Hier een wire da's wel handig voor een low-poly model
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/6459/deaglelowpolywire0qs.th.jpg
comments graag!!!
ruim uurtje aan gewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door Rynji op 04-04-2005 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megadwerg schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:36:
[...]

6 minuten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kga ook maar weer eens 3d'en :)

tijdje echt geen zin meer gehad in 3d max etc :\
robin222 schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:02:
kleur:
[afbeelding] zwart-wit
[afbeelding] Wat vinden jullie er van???

om eerlijk te zijn vind ik je bood een erg hoog lego gehalte hebben
probeer je materials wat meer op metaal te laten lijken
overigens is hij nogal schoon wat vuil hier en daar / roest zal het realisme zeer goed doen :)

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:08:
kga ook maar weer eens 3d'en :)

tijdje echt geen zin meer gehad in 3d max etc :\

[...]

om eerlijk te zijn vind ik je bood een erg hoog lego gehalte hebben
probeer je materials wat meer op metaal te laten lijken
overigens is hij nogal schoon wat vuil hier en daar / roest zal het realisme zeer goed doen :)
Als ik roest op de boot ga doen krijg k denk op me kop van de klant. Die wilt alles behalve roest op z'n boot. Die verchroomde delen kunnen beter en dat hout op de opbouw kan beter, maar de rest van de materials laat k zo. En ik heb nog een vraagje aan jouw, jij hebt altijd zeeer mooi water waar je bootjes in liggen. Hoe doe je dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:50:
[...]

Als ik roest op de boot ga doen krijg k denk op me kop van de klant. Die wilt alles behalve roest op z'n boot. Die verchroomde delen kunnen beter en dat hout op de opbouw kan beter, maar de rest van de materials laat k zo. En ik heb nog een vraagje aan jouw, jij hebt altijd zeeer mooi water waar je bootjes in liggen. Hoe doe je dit???
k mijn excuus had geen idee dat dit voor een klant bedoelt was :)
voor mn water maak ik gebruik van dreamscape [afterworks.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Megadwerg schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:36:
ik denk dat ik het maar zo ga doen nog wat klimop ertegenaan en klaar is roel.
[afbeelding]

[...]

We hadden het gisteren al over de belichting en ik zie dat je een boel van wat ik zei hebt overgenomen. Het is een stuk beter zo. :) Toch nog een paar dingetjes die ik zou veranderen:
-Je hoofdlamp staat heel erg hoog, waardoor die nog steeds amper schijnt op de gezichten van de bloemen. En dat terwijl bij zingende bloemen de gezichten het belangrijkst zijn.
-Je hoofdlamp heeft erg vage schaduwen. Ik weet niet hoe je de sampling rate en map size precies hebt staan, maar die staan nu in elk geval niet scherp genoeg. Heb je de grootte van de spot nog zo klein mogelijk gemaakt opdat die alleen schaduwwerpende objecten beschijnt?
LiToKi schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:53:
...

...
Die richtlijn om vier edges per vertex te hebben ken ik en ik weet ook waarom die er is, maar in de praktijk is die niet echt heel relevant. Ik heb regelmatig niet vier edges per vertex en dat levert zelden zichtbare problemen op in de praktijk. Alleen bij een edge of acht per vertex wordt het zichtbaar. In mijn ervaring dan.

[ Voor 36% gewijzigd door Oogst op 04-04-2005 11:33 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
T!m0n schreef op maandag 04 april 2005 @ 07:51:
Niemand comments op mijn desert-eagle?
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een wire da's wel handig voor een low-poly model
[afbeelding]
comments graag!!!
ruim uurtje aan gewerkt
Ik vind dat er wel wat meer polys op mogen, het ziet er te blokkerig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:06:
[...]

k mijn excuus had geen idee dat dit voor een klant bedoelt was :)
voor mn water maak ik gebruik van dreamscape [afterworks.com]
Maakt niet uit. Maar heb je mss een tutorial voor dreamscape. Lijkt me de perfect manier om mooie golfjes te maken maar k kom er echt niet uit. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help file ff lezen die er bij zit
moet genoeg wezen om je verder te helpen staan iets van 7 tuts in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Yanik schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:34:
[...]

Ik vind dat er wel wat meer polys op mogen, het ziet er te blokkerig uit.
lezen hij s LOW-POLY staat er!!
(168 faces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Maar dit is wel heel erg lowpoly. Er kan best wat meer detail in. Lowpoly is niet per definitie zo min mogelijk poly's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

(168 faces)
Zo low-poly dat je je gigantisch snijdt, iets meer poly's zouden wel mogen. Ff de randen chamferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
T!m0n schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:18:
[...]

(168 faces)
Chill... :/

Lowpoly betekent niet dat het er per sé hoekig uit hoeft te zien.. Verdiep je s in "autosmooth" en/of "normal mapping" ofzo. Je kunt best een lowpoly-model highpoly eruit laten zien hoor. ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ondertussen nog wel wat werk van me liggen, maar momenteel echt geen tijd om te posten... Sorry daarvoor.
Zit wel met max-probleempje. Als ik in m'n viewport pan of rotate, etc... dan verschijnt er een gizmo (of een bounding box) ipv van m'n object. Hoe krijg ik gewoon m'n mesh terug bij deze handelingen? Hoop dat men vraag duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Kijk s in de FAQ of zoek s.. ;)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks :) Was bezig je anti-stress regels toe te passen, vandaar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:27:
[...]

Zo low-poly dat je je gigantisch snijdt, iets meer poly's zouden wel mogen. Ff de randen chamferen.
Senzuboon schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:27:
Maar dit is wel heel erg lowpoly. Er kan best wat meer detail in. Lowpoly is niet per definitie zo min mogelijk poly's. ;)
Scipionyx schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:28:
[...]

Chill... :/

Lowpoly betekent niet dat het er per sé hoekig uit hoeft te zien.. Verdiep je s in "autosmooth" en/of "normal mapping" ofzo. Je kunt best een lowpoly-model highpoly eruit laten zien hoor. ;)
Het commentaar van jullie alledrie kun je eigenlijk zo niet geven op een low-poly model. Bij een low-poly model is het namelijk altijd belangrijk voor welke engine en wat voor pc en wat voor game je model is gemaakt. Voor Command & Conquer Generals is dit bijvoorbeeld veel te high-poly, voor Counter-Strike kan het nog wel en voor Counter-Strike 2 is dit te low-poly. Dat maakt echt veel uit.

Evenzo is normal maps typisch iets dat alleen in bepaalde engines kan. Waar nog bijkomt dat normal maps enorm moeilijk is om toe te passen (ik heb het gedaan en het lukte, maar niet gemakkelijk) en je je beter eerst kunt richten op goed modellen en texturen dan op meteen normal maps erbij.

En chamferen: het is een game-model. Chamferen kost veel teveel polies om veel te doen. Er zijn wat plekken waar extra polies inderdaad mooier zou zijn, maar flink chamferen om van harde randen af te komen is echt een doodzonde in een low-poly model.

Overigens: door goed met de texture om te gaan, is het mogelijk om randjes behoorlijk weg te werken. Een randje in de texture alsof er wel degelijke gechamfered is, lost een stuk van de scherpheid al op.

[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 04-04-2005 18:43 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Mjah, hij vroeg om C&C en dat krijgt hij. In mijn ogen ook zo'n beetje het enige wat je kán geven op zoiets. Hij is gewoon lelijk, niets negatiefs naar de T!mon, maar low-poly ís gewoon lelijk, right? Mischien de textures verscherpen, waardoor je inderdaad het effect krijgt wat Oogst hierboven beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Neejoh schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:40:
Hij is gewoon lelijk, niets negatiefs naar de T!mon, maar low-poly ís gewoon lelijk, right?
Wrong. Kijk bijv. eens naar de spellen die je speelt. Lowpoly met een goede texture. Dan komt het visueel al snel in de buurt van highpoly.
Dit gaat niet op voor alle (recente) spellen maar toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Neejoh schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:40:
Mjah, hij vroeg om C&C en dat krijgt hij. In mijn ogen ook zo'n beetje het enige wat je kán geven op zoiets. Hij is gewoon lelijk, niets negatiefs naar de T!mon, maar low-poly ís gewoon lelijk, right? Mischien de textures verscherpen, waardoor je inderdaad het effect krijgt wat Oogst hierboven beschrijft.
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens! Veel games zien er schitterend uit en dat is al jaren zo. Counter-Strike 1 bijvoorbeeld heb ik nooit lelijk gevonden. Juist met de beperkingen van low-poly moet je heel goed zijn om een mooi resultaat te krijgen, want het kan wel, maar is moeilijk. Genoeg goede games die dat bewijzen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:54:
[...]

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens! Veel games zien er schitterend uit en dat is al jaren zo. Counter-Strike 1 bijvoorbeeld heb ik nooit lelijk gevonden. Juist met de beperkingen van low-poly moet je heel goed zijn om een mooi resultaat te krijgen, want het kan wel, maar is moeilijk. Genoeg goede games die dat bewijzen. :)
Beide meningen sluit ik me bij aan. Model van T1mon heeft echt nog veel updates te gaan voordat het een game-waardig model is.

Maar low-poly hoeft niet lelijk te zijn hoor :) Quake, anyone? :9

//edit: Toevoeging: browse eens op Nightmare 3D trouwens. Echt het toppunt van low-poly, maar toch hele levels mee gemaakt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Oh begrijp me niet verkeerd, in games is zoiets echt super anders, dat snap ik ook.. Maar zodra hij C&C vraagt over een still die er zo uit ziet vind ik het zelf oerlelijk, omdat het low-poly is. Ingame is dit gewoon wayyyyyy anders.

Mischien heb ik ff gemist dat het een ingame gun moet gaan worden, my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week maar weer eens aan iets nieuws begonnen. Een honda S2000 (oud model) deze keer. Nadat ik de grove vorm af had van het model even een paar uurtjes gespeeld en deze helemaal naar eigen inzicht getuned. De basic S2000 ernaast is nog lang niet klaar ... ook de getunede versie niet.

Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/twip025.jpg
Click for 1600x1200
Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/twip026.jpg
Click for 1600x1200
Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/twip027.jpg
Click for 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ziet er erg goed uit, die S2000. Ook de getunede versie ziet er strak uit. Alleen de spoiler vind ik iets te gegolfd, ik houd er persoonlijk meer van om een rechte spoiler te zien. Misschien dat een model spoiler als op een impreza wel mooi is (standaard of wrx).

Verder heb ik nog twee aanmerkingen op het realisme van de getunede versie:

1. De radiator/intercooler in de grill is niet echt waarheidsgetrouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.exvitermini.com/pics/dcf7pi2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exvitermini.com/pics/dcf7wrk.jpg

2. De uitlaten zitten erg hoog. Bij een echte versie zouden ze de uitlaten via de kofferbak naar buiten moeten laten lopen en dan blijft je bier niet echt koud als je dat in de kofferbak zet. Misschien kun je die beter naast of in de diffuser uit laten komen.

Als laatste had ik nog een idee voor een compo:
Misschien kan iemand een model maken van een standaard auto (een S2000 misschien ;)) en die hier plaatsen in een gangbaar formaat (.max ofzo) en dat de mensen die kunnen downloaden of via de mail toegestuurd kunnen krijgen en dat we dan een wedstrijdje doen wie de mooiste getunede versie kan maken. Iedereen zelf een volledig model laten modellen duurt veel te lang en is voor sommige mensen te moeilijk, maar als het begin al is gemaakt en iedereen een eerlijke en gelijke start krijgt dan krijgen we wel mooie resultaten denk ik.
Als er meer mensen zich aangesproken voelen met dit idee, reply dan even, dan kunnen we bij genoeg animo een contest opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Oogst schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:30:
[...]
Die richtlijn om vier edges per vertex te hebben ken ik en ik weet ook waarom die er is, maar in de praktijk is die niet echt heel relevant. Ik heb regelmatig niet vier edges per vertex en dat levert zelden zichtbare problemen op in de praktijk. Alleen bij een edge of acht per vertex wordt het zichtbaar. In mijn ervaring dan.
Je hebt ook nog de reden dat 1 zo'n vertice teveel 'macht' krijgt binnen je mesh. Maar dan moet je wel een enorme piet-lut zijn wil je je daaraan gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Een vet idee vind ik het ook zeker :) Maarja, heb al te weinig tijd om mee te doen met één compo, laat staan ook nog eens een auto te tunen :P

Als het een succes is, ga ik in de toekomst zéker mee doen. Hou wel van een beetje getunede oto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Neejoh schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:15:
Een vet idee vind ik het ook zeker :) Maarja, heb al te weinig tijd om mee te doen met één compo, laat staan ook nog eens een auto te tunen :P

Als het een succes is, ga ik in de toekomst zéker mee doen. Hou wel van een beetje getunede oto :P
Dat was ook mijn reden om deze contest voor te stellen op deze manier. Veel mensen (including me) hebben óf te weinig tijd óf te weinig kennis om een model van een auto te maken. Als het begin al gelegd is door iemand is het vrij eenvoudig om er iets moois van te maken. Veel tijd kost het niet omdat je het basismodel neit hoeft te maken en veel kennis heb je er ook niet voor nodig, omdat je kunt voortborduren op iemand anders' werk.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke auto's iedereen graag zou willen zien als basismodellen voor deze contest. Ik zit zelf te denken om dan 2 of 3 modellen beschikbaar te stellen van auto's die in het echt ook erg populair zijn. Denk aan een Honda Civic, een Volkswagen Golf en een Nissan Skyline.

Het is natuurlijk erg veel werk om te maken en ik begrijp het heel goed als iedereen denkt: "maar ik ga mijn werk niet zomaar op straat gooien, ook niet als ik er de credits voor krijg", maar als we de contest zo opzetten dat men zich aan moet melden voor de contest en het model via de mail thuisgestuurd krijgt, dan blijft het auteursrecht nog een beetje beschermd. De basismodellen moeten ook niet te gedetailleerd zijn, maar zoals het niet-getunede model van de S2000 zou al meer als genoeg zijn.

Edit: Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van JesterRace op mijn voorstel... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Barracuda_82 op 04-04-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die S2000 is niet klaar ... maar ik heb 2 modellen die ik wel beschikbaar wil stellen waarvan er een wel geschikt is voor "tuning" namelijk een Ford Mustang GT, de andere is een porsche carrera GT.
Normaal zet ik namelijk mijn modellen op turbosquid om hier af en toe nog eens wat centjes aan te verdienen maar Ford en Porsche mag ik toch niet verkopen.
Laat maar weten of je ze wilt hebben voor zo'n contest als die er komt. (Nee ik ga ze niet zomaar weggeven om iedereen een auto te geven).
Zal daar wel enige voorwaarden aan verbinden maar zal het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:51:
Die S2000 is niet klaar ... maar ik heb 2 modellen die ik wel beschikbaar wil stellen waarvan er een wel geschikt is voor "tuning" namelijk een Ford Mustang GT, de andere is een porsche carrera GT.
Normaal zet ik namelijk mijn modellen op turbosquid om hier af en toe nog eens wat centjes aan te verdienen maar Ford en Porsche mag ik toch niet verkopen.
Laat maar weten of je ze wilt hebben voor zo'n contest als die er komt. (Nee ik ga ze niet zomaar weggeven om iedereen een auto te geven).
Zal daar wel enige voorwaarden aan verbinden maar zal het zeker overwegen.
Kijk! Dat is relaxed om te horen! Ik denk dat we wel aan die voorwaarden kunnen voldoen. En ik snap ook dat je niet zomaar alles aan iedereen weg geeft, maar ik denk dat we tzt wel een gepaste oplossing kunnen vinden om je materiaal te beschermen (via mail en alleen aan vertrouwde leden van het forum).

Hierbij dan maar een poll om te checken of er genoeg mensen mee willen doen:
Poll: Wil je mee doen aan een tuning 3d-contest
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=53291&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Misschien kunnen we ook een groepsproject maken. Stel dat er na de contest dan een stuk of 10-20 modellen zijn, dan kunnen we een mooie scene fixen en een mooie animatie maken. Denk aan de filmpjes van NFSU:2 en films als The Fast and The Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2F2F achtig groups project klinkt leuk zou ik graag aan meedoen. Tunen denk ik niet dat het eerlijk is om mijn eigen model te tunen dus sla ik die over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Mwa, het gaat erom dat iedereen een gelijke start krijgt. De bedoeling is dus dat je een mooie bodykit, spoiler, luchthappers, stickers, etcetera bedenkt. Je kunt dan kiezen om een hele strakke auto te maken of een rijdende kermisattractie zoals sommige mensen weer mooi vinden.

Ik zit de bedenken wat er allemaal al wel en wat er niet in het basismodel moet zitten:
Wel: koplampen, achterlichten, emblemen, interieur (simpel), banden.
Niet: velgen, spoilers, andere tuningsonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda heb jij msn icq? kunne we daar misschien effe verder chatten, beter dan het forum vervuilen. Mail me effe wat je hebt op leander AT mutsaers.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:19:
[...]

Misschien kunnen we ook een groepsproject maken. Stel dat er na de contest dan een stuk of 10-20 modellen zijn, dan kunnen we een mooie scene fixen en een mooie animatie maken. Denk aan de filmpjes van NFSU:2 en films als The Fast and The Furious.
En volgens mij wordt er hier het e.e.a. onderschat?

10-20 modellen is sowieso veel, als je kijkt naar de opkomst van een gemiddelde contest (en een auto is niet eenvoudig te maken).. En dan de animatie (+ environment).. een helse klus.. Ik heb er niet veel vertrouwen in maar wens je iig suc6 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook als een mogelijk probleem het aantal polies. De autos (spreek nu puur voor mijzelf) die ik maak zijn ongeveer een half miljoen polies. En als je daar 10 van in de een frame zet... nou daar kun je een complete renderfarm een paar dagen mee zoet houden.
Ik maar normaal alleen stills van mijn autos en dat mag van mij een paar uur per render duren no problem maar om dat te gaan animeren is niet te doen bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
T!m0n schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:18:
[...]

(168 faces)
Daamn man ik weet heus wel wat low poly is. Wat een onvolwassen reactie van je, ik zou de regels nog eens doorlezen.
Ik zat zelf ook in een mod team. Zoals de anderen al zeggen zou ik er wat rondingen in aanbrengen en wat highlights in de texture bij de randen.

168 faces is echt te weinig, je kunt het gemakkelijk opschroeven naar 500, zelfs counterstrike 1 ondersteund zoveel faces en dat was 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Mkay, misschien is een animatie met zoveel polies niet aan te raden, maar een paar mooie shots moet wel te doen zijn. Ik wil mijn computer (AMD 64 3400+ met 1024 MB RAM) wel een keer een paar dagen/weekend achter elkaar laten draaien om een paar mooie stills te maken.

Mijn MSN staat volgens mij hier ergens in mijn profiel, anders is het:

Barracuda1982 AT hotmail DOT com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:19:
[...]

Kijk! Dat is relaxed om te horen! Ik denk dat we wel aan die voorwaarden kunnen voldoen. En ik snap ook dat je niet zomaar alles aan iedereen weg geeft, maar ik denk dat we tzt wel een gepaste oplossing kunnen vinden om je materiaal te beschermen (via mail en alleen aan vertrouwde leden van het forum).

Hierbij dan maar een poll om te checken of er genoeg mensen mee willen doen:
Poll: Wil je mee doen aan een tuning 3d-contest
Ja
Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Lijkt me echt een waanzinnig idee!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik zou me niet direct druk maken om het renderen: Als het eenmaal zover komt dan komt dat ook wel af (veel mensen willen hun pc wel aantal nachtjes laten meerenderen).. Maar alles daarvoor.. Ik wil niet pessimistisch zijn maar het zou me verbazen als het tot het renderen kwam.. Kijk naar het museum project.. Erg jammer dat dat niet is doorgegaan.. Maar goed, het kán wel goed gaan (zie het treinproject).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het lijkt me wel leuk om een tuning groepsproject te beginnen, maar niet als contest :/ Contest is gewoon te strak tijdschema en te veel regels. En als het een groepsporject wordt kan ik gewoon mn supra (ik ben die uit FnF aan het namaken :p ) afmaken :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Ik heb een beetje aan m'n scene zitten werken voor m'n tanken. Dit is wat ik tot nu toe heb.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/scene1.jpg

Ik hou persoonlijk niet zoveel van getunede auto's, heb er al teveel gezien en je hoeft dan bijna helemaal niets te texturen, so i'm out.

Zou wel cool zijn als jullie met die groepsproject jullie auto's in zo'n soort lege gracht/kanaal konden laten racen, net als in die need for speed underground 1 level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb een vraagje over character animatie.

ik heb tot nu toe 1 totale mesh (het poppetje) die ik wil koppelen aan mijn skelet. Dit werkt op zich goed maar het is ook mogelijk om alle onderdelen van het poppetje op te splitsen in aparte objecten (body, benen, armen) en dan er voor te kiezen om die objecten afzonderlijk te koppelen aan het totale object.

Welke methode is beter om te doen en waarom?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuning-projectje zou me leuk lijken om aan mee te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
jos_zwa schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:37:
ik heb een vraagje over character animatie.

ik heb tot nu toe 1 totale mesh (het poppetje) die ik wil koppelen aan mijn skelet. Dit werkt op zich goed maar het is ook mogelijk om alle onderdelen van het poppetje op te splitsen in aparte objecten (body, benen, armen) en dan er voor te kiezen om die objecten afzonderlijk te koppelen aan het totale object.

Welke methode is beter om te doen en waarom?
Als je dat graag wilt, kun je gewoon polygonen uit je mesh met detach in aparte objecten zetten en linken aan de bones. Echter, je krijgt dan wel lelijke gaten in de scharnierpunten. Gebruik van de skin-modifier of de physique-modifier is wel echt een aanrader: het werkt goed. Overigens is physique ongeveer hetzelfde als skin, maar dan voor character studio.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Iemand die zin heeft om een tuning/race groepsprojectje te starten? (als er genoeg animo is natuurlijk).
Ik zou het zelf wel willen doen, maar ga het aankomend kwartaal nogal druk krijgen op school, en een heel groepsproject managen kost nu eenmaal wat tijd.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Chester schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:16:
Iemand die zin heeft om een tuning/race groepsprojectje te starten? (als er genoeg animo is natuurlijk).
Ik zou het zelf wel willen doen, maar ga het aankomend kwartaal nogal druk krijgen op school, en een heel groepsproject managen kost nu eenmaal wat tijd.
Voor degene die dit gaat doen: denk er aan dat je eerst overlegt met de modjes voor je een topic opent!

(ikzelf doe overigens niet mee, want ik vind auto's een prutonderwerp :))

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Chester schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:16:
Zullen we gewoon eerst een (maybe non contest) auto texture topic maken?

Dus wat er eerder stond, 1 of 2 auto's voor de mesh, en daarna je eigen velgen maken, en dikke textures en paint fabriceren :)

Evt. een showroom eromheen.

Het hoeft niet perse een animatie te zijn, maar het idee lijkt me wel leuk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb vandaag (vanochtend) al een mailtje gestuurd naar Pelle met daarin de vraag voor toestemming om een topic te openen. Ik zal het antwoord afwachten en bij goedkeuring een topic starten. Even geduld dus nog! :)

Het is niet de bedoeling dat het een echte contest word. Zie het meer als een groepsproject waarbij toevallig ook aan het eind gestemd kan worden voor wie de vetste getunede bak heeft gemaakt.

Het idee van Yanik om een animatie te maken staat me ook zeker wel aan, maar zal wel moeilijk zijn met high-poly modellen. We moeten dan wel een paar goede rendermachines ter beschikking hebben.

Maar details zal ik tzt wel uitwerken in het topic (als ik toestemming krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:46:
Ik heb vandaag (vanochtend) al een mailtje gestuurd naar Pelle met daarin de vraag voor toestemming om een topic te openen. Ik zal het antwoord afwachten en bij goedkeuring een topic starten. Even geduld dus nog! :)

Het is niet de bedoeling dat het een echte contest word. Zie het meer als een groepsproject waarbij toevallig ook aan het eind gestemd kan worden voor wie de vetste getunede bak heeft gemaakt.

Het idee van Yanik om een animatie te maken staat me ook zeker wel aan, maar zal wel moeilijk zijn met high-poly modellen. We moeten dan wel een paar goede rendermachines ter beschikking hebben.

kan je niet beter wachten tot het huidige 3d contest topic afgelopen is? en dan vragen aan iedereen of ze jouw onderwerp als volgende contest willen... 2 contests lijkt me een beetje te veel van het goeie.

Ik heb net mijn portfolio site afgemaakt. Lekker CGTalk style :P
http://www.eyecandydesign.nl/jlammertink
zeg me wat je er van vind... het is best simpel gehouden... staat nog niet veel op ook verder hoor moet nog wat voller worden rechts bv..

er zullen later mis. nog andere onderdelen bij komen zoals tutorials of downloads maar dat later.

[ Voor 4% gewijzigd door jlammertink op 05-04-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

jlammertink schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:00:
[...]

kan je niet beter wachten tot het huidige 3d contest topic afgelopen is? en dan vragen aan iedereen of ze jouw onderwerp als volgende contest willen... 2 contests lijkt me een beetje te veel van het goeie.

zeg me wat je er van vind... het is best simpel gehouden... staat nog niet veel op ook verder hoor moet nog wat voller worden rechts bv..

er zullen later mis. nog andere onderdelen bij komen zoals tutorials of downloads maar dat later.
Het is ook niet echt mijn bedoeling om er een echte contest van te maken zoals nu steeds georganiseerd word. Het is meer de bedoeling dat het een groepsproject word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:31:
[...]

Het is ook niet echt mijn bedoeling om er een echte contest van te maken zoals nu steeds georganiseerd word. Het is meer de bedoeling dat het een groepsproject word.
ja oke ik snap het maar volgens mij is het makkelijker om dat gewoon binnen dit topic te doen... gebeurd er hier ook nog wat snappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
[...]

Vind het erg mooi. Er staat nog weinig op maar dat verander je vast wel.

Heb je het allemaal zelf geschreven of heb je een programma gebruikt, want ik wil graag ook zo'n portfolio met php en ik vind het er erg cool uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[...]

Mooie, professionele site. Alleen moet er natuurlijk wel nog veel meer werk op, want vier plaatjes is natuurlijk vrij weinig om een site omheen te bouwen. Snel aan het werk dus! Die plaat bovenin beeld is vooral ook erg sfeervol voor die positie, heel netjes. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@jlammertink: Leuk :) Enige punt van kritiek vind ik de taal. IMO hoort een portfolio in het Engels (je weet maar nooit wie er langs springt!). Heb leuk spul van je rond zien vliegen op het forum, geloof gelijk dat er snel wat meer op staat :) Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Neejoh schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:47:
@jlammertink: Leuk :) Enige punt van kritiek vind ik de taal. IMO hoort een portfolio in het Engels (je weet maar nooit wie er langs springt!). Heb leuk spul van je rond zien vliegen op het forum, geloof gelijk dat er snel wat meer op staat :) Keep it up!
Daar ben ik het niet mee eens. De keuze van taalgebruik hangt af van de doelgroep. Ik heb zelf destijds ook gekozen voor een nederlandse portfolio omdat ik werk aan het zoeken was in nederland en dan kan het me niets bommen wat buitenlanders van mijn portfolio vinden, die horen niet in mijn doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
bedankt allemaal

aantal antwoorden

ja de site is in php en ik heb hem zelf geschreven inclusief heel beheer gedeelte waar ik van alles kan toevoegen, bewerken, verwijderen, uploaden etc etc best groot...

er komt idd nog veel meer op maarja moet allemaal nog gevuld worden

die header veranderd natuurlijk wel als ik weer iets anders moois heb gemaakt :P (komen btw ook gemaakte websites op)

2 dagen werk :Y)

taal blijft nederlands :)

zijn er nog suggesties? ik zat te denken aan een gastenboek oid maar weet niet of dat wel wat wordt op zo'n site ??

alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door jlammertink op 06-04-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Een gastenboek heeft neit echt veel toegevoegde waarde (voor jou iig) je kunt beter de functionaliteit toevoegen dat mensen reacties kunnen geven op je werk of tutorials (vooral op de laatste).

Maar goed... dit is een 3D topic en geen website-check topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:51:
Een gastenboek heeft neit echt veel toegevoegde waarde (voor jou iig) je kunt beter de functionaliteit toevoegen dat mensen reacties kunnen geven op je werk of tutorials (vooral op de laatste).

Maar goed... dit is een 3D topic en geen website-check topic...
nee idd lets get back to bisnis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

jlammertink schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:54:
[...]

nee idd lets get back to bisnis...
Mocht je nog wat willen kletsen over je website, dan kun je me toevoegen op MSN, dan blaten we er nog wel wat over. Ik kan je misschien nog wel wat tips geven (dat is ook mijn werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ben met mijn afstuderen weer beetje gaan 3d-en om wat dingen te proberen. Wat material-proefjes en beetje zitten pielen met de mogelijkheden van greeble. Weet iemand trouwens of je de vormen die door greeble gegenereerd worden (nu boxes) ook aan kunt passen? (bedoel dus dat je bijvoorbeeld spheres ipv boxes zou krijgen). Paar plaatjes die verder weinig zeggen, maar wellicht wel aardig zijn om even te tonen:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/images/visualmachine01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/images/visualmachine02.jpg

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

car tuning ?
im in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dexter schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:37:
Ben met mijn afstuderen weer beetje gaan 3d-en om wat dingen te proberen. Wat material-proefjes en beetje zitten pielen met de mogelijkheden van greeble. Weet iemand trouwens of je de vormen die door greeble gegenereerd worden (nu boxes) ook aan kunt passen? (bedoel dus dat je bijvoorbeeld spheres ipv boxes zou krijgen). Paar plaatjes die verder weinig zeggen, maar wellicht wel aardig zijn om even te tonen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij kun je met Greeble dat soort dingen niet instellen. Ik denk dat de enige manier om dit handig te doen zou zijn door een maxscript te schrijven die sub-objects gaat zoeken en vervangen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb nog steeds geen reactie gehad van Pelle of Willem169 over het car-tuning topic/groepsproject... dus we moeten nog even geduld hebben voor we daar aan kunnen beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

@oogst: http://www.richardrosenman.com/greeble.htm

zie daar het eerste plaatje, en daarom vroeg ik me dus of of je niet die vormen kon wijzigen. Of zou die gast alle afzonderlijke vormen daarna nog gemodified hebben?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Wehe, alleen zul je minder WoW kunnen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dexter schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:26:
@oogst: http://www.richardrosenman.com/greeble.htm

zie daar het eerste plaatje, en daarom vroeg ik me dus of of je niet die vormen kon wijzigen. Of zou die gast alle afzonderlijke vormen daarna nog gemodified hebben?
Op die eerste met die bollen na, zie ik alleen maar standaard Greeble vormen. En die bollen, dat is volgens mij gewoon Greeble met meshsmooth. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Yanik schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:50:
Ik heb een beetje aan m'n scene zitten werken voor m'n tanken. Dit is wat ik tot nu toe heb.

[afbeelding]

Ik hou persoonlijk niet zoveel van getunede auto's, heb er al teveel gezien en je hoeft dan bijna helemaal niets te texturen, so i'm out.

Zou wel cool zijn als jullie met die groepsproject jullie auto's in zo'n soort lege gracht/kanaal konden laten racen, net als in die need for speed underground 1 level.
Ziet er erg lekker uit!

Hopelijk blijft die cleane sfeer intact wanneer je textures gaat gebruiken :)
(hoe/wat is de belichting van deze scene?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
tie-rep schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:31:
[...]

Ziet er erg lekker uit!

Hopelijk blijft die cleane sfeer intact wanneer je textures gaat gebruiken :)
(hoe/wat is de belichting van deze scene?)
Thanks. Ik weet niet of het zo clean blijft, ik wou wat vernieling aanbrengen.

1 directe lampje + GI, gerendered in vray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Wie weet een snelle manier om de paden van alle .tga files te veranderen naar .dds files?
Het pad afzonderlijk wijzigen in elke mesh is geen optie :P

Max 5.1 hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:46:

Ik bied me wel aan om mits goedgekeurd mee te draaien als renderbak (dual xeon @3.1ghz 2048mb ddr400)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:06:
[...]

Ik bied me wel aan om mits goedgekeurd mee te draaien als renderbak (dual xeon @3.1ghz)... :)
Relaxed. Misschien wil Devega ook wel mee helpen, want ik meen dat die ook een dikke bak had.

Ik heb zelf een AMD64 3400+ met 1024 MB geheugen. Dat wil ook wel mee helpen. Als we een aantal dikke renderbakken bij elkaar hebben word een vette animatie natuurlijk wel steeds haalbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil trouwens voor iedereen wel mijn ongebruikte processortijd gebruiken om wat (3dmax) te renderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:46:
[...]

Wehe, alleen zul je minder WoW kunnen doen :P
mja ik begin weer aardig te kriebelen voor 3d etc :p
kheb overigens zat tijd @ werk om een car te modelen :O
Barracuda_82 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:08:
[...]

Relaxed. Misschien wil Devega ook wel mee helpen, want ik meen dat die ook een dikke bak had.

Ik heb zelf een AMD64 3400+ met 1024 MB geheugen. Dat wil ook wel mee helpen. Als we een aantal dikke renderbakken bij elkaar hebben word een vette animatie natuurlijk wel steeds haalbaarder...
nog een weekje wachten dan zijn 2 van mn dual xeon nodes repaired
kheb er totaal 5 staan voor render werk etc

work station @ 2.8ht 2048ram dus :)

bij deze reserveer ik mn 67' shelby gt voor contest/project :P

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
are you guys kiddin' me? :D Pretty nice :) Dat maakt het renderen voor een animatie idd een stuk aantrekkelijker!
Animatie van drag-races (met verschillende auto's natuurlijk) lijkt mij wel lache om als project te nemen, maar goed... just my 2cents :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:10
Hoe zet je ook alweer die "extra lijnen" (weet niet meer hoe die heten) uit?
Ik bedoel de lijnen in je wireframe. ik heb er nu 2keer zo veel...

Zo valt echt niet te werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Plint schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:35:

Je bedoelt je grid, ffies op g drukken is ie weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Of je hebt mesh/turbosmooth aan staan ofzo? Niet erg duidelijk wat je bedoeld ;) screenshot will help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet me maar neer voor een Cadillac Camaro (= musclecar) ;p
iemand al een mail teruggehad om een topic erover te starten btw? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plint schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:35:

Kan het zijn dat je de diagonalen in elk vlak bedoeld? Kijk dan eens bij customize/preferences/viewport/configure driver.... daar zou ergens iets over triangles moeten staan. Vink dat maar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Moge het niet duidelijk zijn uit mn vorige post, reserveer ik dus de FnF Toyota Supra :p

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.