Ehm bedoel je niet een Chevrolet Camaro... maaruh welk jaar reserveer je? de 82 of een oudere ?Anoniem: 91469 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:39:
zet me maar neer voor een Cadillac Camaro (= musclecar) ;p
iemand al een mail teruggehad om een topic erover te starten btw?
Dat was het idd! Thanks! je wilt niet weten hoe dat werkt in wireframe...dikke chaos.Anoniem: 86400 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:45:
[...]
Kan het zijn dat je de diagonalen in elk vlak bedoeld? Kijk dan eens bij customize/preferences/viewport/configure driver.... daar zou ergens iets over triangles moeten staan. Vink dat maar uit...
nogmaals dank.
@neejoh: was idd lekker duidelijk uitgelegt
Nee... ik zit de hele dag met mijn neus op mijn mailbox en ik heb nog stééds geen mail terug. Ik ga zo kijken of ik nog op een andere manier contact op kan nemen met een ander modje dat wel wil reageren.Anoniem: 91469 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:39:
zet me maar neer voor een Cadillac Camaro (= musclecar) ;p
iemand al een mail teruggehad om een topic erover te starten btw?
Anoniem: 30579
irc.tweakers.net / devschuurBarracuda_82 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:24:
[...]
Nee... ik zit de hele dag met mijn neus op mijn mailbox en ik heb nog stééds geen mail terug. Ik ga zo kijken of ik nog op een andere manier contact op kan nemen met een ander modje dat wel wil reageren.
als ie der is heb je instant antwoord
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-04-2005 09:34 ]
Ik heb net een nieuwe mail gestuurd naar wg AT tweakers DOT net, dan komt het mailtje bij alle mods tegelijk terecht. Ook heb ik Bosmonster nu aan de lijn op MSN. Ik verwacht (hoop) vandaag nog antwoord te krijgen en een startpost in elkaar te kunnen prutsen.
Edit:
Ik heb gelukkig nu reactie gekregen... en toestemming! Nu ben ik effe een startpost in elkaar aan het soepen en dan zullen jullie in de loop van de dag het topic wel zien verschijnen! Jeej!
Edit:
Ik heb gelukkig nu reactie gekregen... en toestemming! Nu ben ik effe een startpost in elkaar aan het soepen en dan zullen jullie in de loop van de dag het topic wel zien verschijnen! Jeej!
[ Voor 28% gewijzigd door Barracuda_82 op 07-04-2005 10:22 ]
Hoe gaan we dat eigenlijk doen?Chester schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:04:
Moge het niet duidelijk zijn uit mn vorige post, reserveer ik dus de FnF Toyota Supra
Plaatst iemand de meshes op een locatie?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
lijkt me handig als we gezamelijk even gaan bedenken wat voor omgeving we in gaanFragNeck schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:12:
[...]
Hoe gaan we dat eigenlijk doen?
Plaatst iemand de meshes op een locatie?
een garage lijkt mij toepasselijk + kan redelijk low poly gedaan worden
Het topic is geopend!
Laat uw ideeën rijkelijk vloeien in dit topic!
Laat uw ideeën rijkelijk vloeien in dit topic!
[ Voor 33% gewijzigd door Barracuda_82 op 07-04-2005 12:33 ]
Ik heb ondertussen bij een aantal game-bedrijven in Duitsland daadwerkelijk gesolliciteerd. Dit zijn bedrijven waarvan ik weet dat ze 3D-artists voor stages zoeken, nu nog hopen dat ze mij specifiek willen hebben. Eentje zit in Berlijn, dat zou echt helemaal De Bom zijn, als dat zou kunnen.
Van de meest coolle bedrijven qua wat ze maken, zit ik nog steeds te wachten op info over of ze stages doen of niet.
Ik hoop wel echt dat minstens één van de bedrijven die ik nu heb gemaild me wil, want dat zou me een heleboel tijd schelen. Mailtjes typen, bedrijven zoeken, portfolio op orde maken en houden: het kost allemaal heel erg veel tijd. Als deze allemaal niet willen, dan moet ik het in Engeland en Scandinavië proberen, want meer coolle bedrijven heb ik nog niet kunnen vinden in Duitsland.
Ik hoop wel echt dat minstens één van de bedrijven die ik nu heb gemaild me wil, want dat zou me een heleboel tijd schelen. Mailtjes typen, bedrijven zoeken, portfolio op orde maken en houden: het kost allemaal heel erg veel tijd. Als deze allemaal niet willen, dan moet ik het in Engeland en Scandinavië proberen, want meer coolle bedrijven heb ik nog niet kunnen vinden in Duitsland.
[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 07-04-2005 13:14 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik werk nu zelf bij nxtdimensionOogst schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:12:
Ik heb ondertussen bij een aantal game-bedrijven in Duitsland daadwerkelijk gesolliciteerd. Dit zijn bedrijven waarvan ik weet dat ze 3D-artists voor stages zoeken, nu nog hopen dat ze mij specifiek willen hebben. Eentje zit in Berlijn, dat zou echt helemaal De Bom zijn, als dat zou kunnen.Van de meest coolle bedrijven qua wat ze maken, zit ik nog steeds te wachten op info over of ze stages doen of niet.
http://www.nxtdimension.nl/
doe o/a game qualiteid werk enz dus low poly characters en dergelijken
ik verneem overigens dat ze nog opzoek zijn naar iemand voor 3dmax
Anoniem: 120441
Goedendag,
Na een beetje aanmodderen begint het een beetje te lukken maar nu zit ik met een probleem. Het renderen van een simpel object duurt al 5 minuten. Wat is handiger meer geheugen of een betere processor. Nu heb ik een AMD Athlon 2600 en 512 ddr geheugen.
Na een beetje aanmodderen begint het een beetje te lukken maar nu zit ik met een probleem. Het renderen van een simpel object duurt al 5 minuten. Wat is handiger meer geheugen of een betere processor. Nu heb ik een AMD Athlon 2600 en 512 ddr geheugen.

Het is vaak een combinatie van processor en geheugen, maar ik denk dat je met een AMD Athlon 2600 beter je geheugen kunt verhogen. 1024 MB is zeker geen luxe als je gaat renderen. Ook zou je je rendersettings aan kunnen passen, maar ik zie in je afbeelding al dat je met caustics enzo werkt, en dat vergt nu eenmaal altijd veel rendertijd.
Ik denk dat meer geheugen het meest effect heeft in dit geval?
Met welke software werk je trouwens? Renderen gaat bij bijvoorbeeld Maya en Max sneller als je gebruik maakt van een alternatieve render engine, zoals Mental Ray (zit standaard in de nieuwste versies van beide progs).
Verder kun je je model misschien nog optimaliseren: hoe minder faces, hoe sneller de boel rendert. Kijk eens hoe low-poly je kunt werken voordat het lage aantla faces echt op gaat vallen! Belichting kan ook erg snel tot lange rendertijden leiden, zeker als je er niet al te voorzichtig mee omspringt.
Edit: ^^ was sneller
Met welke software werk je trouwens? Renderen gaat bij bijvoorbeeld Maya en Max sneller als je gebruik maakt van een alternatieve render engine, zoals Mental Ray (zit standaard in de nieuwste versies van beide progs).
Verder kun je je model misschien nog optimaliseren: hoe minder faces, hoe sneller de boel rendert. Kijk eens hoe low-poly je kunt werken voordat het lage aantla faces echt op gaat vallen! Belichting kan ook erg snel tot lange rendertijden leiden, zeker als je er niet al te voorzichtig mee omspringt.
Edit: ^^ was sneller
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-04-2005 16:44 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Het ligt eraan wat simpel is, ik render op een 2500+ met 1024MB, bij mij gaat het wel aardig (geen 5 minuten voor een paar objecten met belichting).
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
ach het zal vooral aan je settings liggen in dit geval... een sphere zo groot met reflectie dat duurt gewoon even... zal met meer mb zo'n 20 sec. minder lang duren
Het is een kwestie van hardware en van software en van settings. Je hardware is voldoende om dit sneller te doen. De meeste renderers kunnen het ook sneller dan dit, maar voor de zekerheid: welke gebruik je? Waarschijnlijk heb je je settings gewoon niet ideaal ingesteld. Als je Brazil of Vray gebruikt zou ik je ermee kunnen helpen, anders zal iemand anders hier je tips moeten geven. Dit moet wel in 1 minuutje te doen zijn.Anoniem: 120441 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:06:
Goedendag,
[afbeelding]
Mocht je sowieso al uit willen breiden: met jouw pc zou ik gaan voor meer RAM als ik het wilde verbeteren.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Heeft iemand hier verstand van collision detection in max ik heb max 7
Zo ja voeg me dan toe op MSN: timon93-at-gmail.com
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Anoniem: 120441
Ik gebruik 3d Studio Max, qua instellingen heb ik nog niet veel verstand, wel gebruik ik mental ray voor schaduwen en belichting. Ook kan soms tijdens het maken van een 3d object het wat langzaam gaan zeker als ik veel segmenten dus veel polygonen gebruik, maar op een andere manier krijg ik het niet zoals ik het wil hebben. Waarscheinlijk weet ik er nog gewoon te weinig van af.
Maar in ieder geval bedankt en voor wat meer tekeningen Zie hier
Voor MentalRay zou ik het je zo niet kunnen vertellen, maar ik kan je in ieder geval wel vertellen dat de instellingen die je gebruikt voor MentalRay de hoofdreden zijn voor de lange rendertijden. Kun je je instellingen eens posten? Misschien kan iemand hier er eens naar kijken?Anoniem: 120441 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:54:
Ik gebruik 3d Studio Max, qua instellingen heb ik nog niet veel verstand, wel gebruik ik mental ray voor schaduwen en belichting. Ook kan soms tijdens het maken van een 3d object het wat langzaam gaan zeker als ik veel segmenten dus veel polygonen gebruik, maar op een andere manier krijg ik het niet zoals ik het wil hebben. Waarscheinlijk weet ik er nog gewoon te weinig van af.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
mental ray is geil 
check for performance :
http://www.lamrug.org/resources/charoptions.html
link stond al in dit topic (pagina 2), maar het heeft me erg veel geholpen.
Probeer in max met een log te renderen, in maya zit dat onder mentalray options -> translations -> export verbosity -> detailed messages
check for performance :
http://www.lamrug.org/resources/charoptions.html
link stond al in dit topic (pagina 2), maar het heeft me erg veel geholpen.
Probeer in max met een log te renderen, in maya zit dat onder mentalray options -> translations -> export verbosity -> detailed messages
traktor scratch!
Woei! In elk geval Collision Studios heeft me gevraagd om op gesprek te komen!
Alleen zitten die in Hannover, dus ik moet nog even gaan kijken hoe ik dit ga regelen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ach, dat is maar vier uur met de auto reizen 
Gefeliciteerd. Is dat ook een gamessudio? Lijkt me best vet om daar te zitten voor stage
Gefeliciteerd. Is dat ook een gamessudio? Lijkt me best vet om daar te zitten voor stage
Volgens mij is dit een forum.. dus vraag het hier, en de mensen die antwoord weten: plaats het hier.. via de mail heeft niemand er wat aanT!m0n schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:24:
Heeft iemand hier verstand van collision detection in max ik heb max 7

Anoniem: 105830
Glückwünsche! Ich hoffe, daß Ihre deutsche Sprachenfähigkeit gut ist..Oogst schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:50:
Woei! In elk geval Collision Studios heeft me gevraagd om op gesprek te komen!Alleen zitten die in Hannover, dus ik moet nog even gaan kijken hoe ik dit ga regelen.
(grammatica- en spelfouten voorbehouden)
Collisiondetection met Reactor
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
-- delete
--
[ Voor 92% gewijzigd door Neejoh op 08-04-2005 13:06 ]
hoe maak je de deur open?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik zoek een goede manier om een box te vullen met spheres van verschillende grote. Door elkaar heen of naast elkaar maakt niet uit. Het gaat erom dat ik dat niet handmatig wil gaan doen en dat het binnen de vlakken van deze box blijft.
iemand een idee welke optie ik hier het beste voor kan gebruiken?
Het liefst één waar een seed knop bij zit om snel verschillende mogelijkheden te bekijken.
Het liefst één waar een seed knop bij zit om snel verschillende mogelijkheden te bekijken.
het is vast een soort General Lee, je moet door 't raam naar binnen kruipen. Moet je alleen wel eerst 't raampje intikken.
scatter?Plint schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:43:
Ik zoek een goede manier om een box te vullen met spheres van verschillende grote. Door elkaar heen of naast elkaar maakt niet uit. Het gaat erom dat ik dat niet handmatig wil gaan doen en dat het binnen de vlakken van deze box blijft.
reactor?
er is een 3D-topic over ballen laten vallen in een ballenbak... check dat even
* 6K is te lui om te zoeken effe
okay okay okay...
ballenbak topic
er is een 3D-topic over ballen laten vallen in een ballenbak... check dat even
* 6K is te lui om te zoeken effe
okay okay okay...
ballenbak topic
[ Voor 34% gewijzigd door 6K op 08-04-2005 15:35 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 91469

ik heb bij mijn spline geen plusjes op de vetertexies en ik zie geen bezier-punt-dingessen (het is nml een bezier corner, maar ik zie die dingetjes die je moet verslepen om de 'curve' te veranderen niet :\)
weet iemand hoe ik dat allemaal terugkrijg? (3dsmax 7 btw)
edit: oke het kwam doordat "show end result" aan stond, is dus gefixt

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 08-04-2005 17:21 ]
Je lijn ziet er vrij dik uit. Gokje: heb je "Display Render Mesh" toevallig aanstaan? Kan zijn dat je ze daardoor niet ziet..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Bedankt voor de tips!
Met scatter lukte het mij niet om ze binnen de box te houden.
Reactor heb ik even mee gespeeld en is zeker leuk speelgoed, uiteindelijk heb ik het toch mr met de hand gedaan
. De grote bollen stuiterden eruit namelijk.
iig bedankt.
Met scatter lukte het mij niet om ze binnen de box te houden.
Reactor heb ik even mee gespeeld en is zeker leuk speelgoed, uiteindelijk heb ik het toch mr met de hand gedaan
iig bedankt.
Anoniem: 42063
Ik ben bezig met een spaceship voor een animatie waar ik mee wil beginnen, dit is de stand van zaken: (Comments??)

Aangezien er nog geen stoel enzo inzit (het model is binnenin nog leeg) is het een beetje raar gezicht bij het glas... dat komt nog goed (hopelijk)
Alleen... nu wil ik een texture ervoor gaan maken en ik ben dus begonnen met het unwrappen maar wat is dat een enorm karwei! Ik heb nu de modifier geapplied en toen de map laten flatten. Nu ben ik alleen alle stukken aan elkaar aan het slepen om er een bruikbaar iets van te maken. Dit is alleen door het aantal faces echt VRESELIJK veel werk. Meer dan het modellen zelf... is dit normaal? Of doe ik iets nie goed??
(In de renders heb ik al wel het glas van de cockpit ge-unwrapped en getextured)

Aangezien er nog geen stoel enzo inzit (het model is binnenin nog leeg) is het een beetje raar gezicht bij het glas... dat komt nog goed (hopelijk)
Alleen... nu wil ik een texture ervoor gaan maken en ik ben dus begonnen met het unwrappen maar wat is dat een enorm karwei! Ik heb nu de modifier geapplied en toen de map laten flatten. Nu ben ik alleen alle stukken aan elkaar aan het slepen om er een bruikbaar iets van te maken. Dit is alleen door het aantal faces echt VRESELIJK veel werk. Meer dan het modellen zelf... is dit normaal? Of doe ik iets nie goed??
(In de renders heb ik al wel het glas van de cockpit ge-unwrapped en getextured)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42063 op 08-04-2005 21:39 ]
Unwrappen is inderdaad onwijs veel werk. Zelf ben ik er nog niet echt veel mee bezig geweest en kan je daarom ook niet echt super goede tips geven ofzo 
Wat ik wél als tip kan geven, is de video tutorial die te vinden is op www.3d-palace.com. Was voor mij allemaal erg duidelijk, mischien voor jou ook wel leuk om even door te kijken.
Succes!
Wat ik wél als tip kan geven, is de video tutorial die te vinden is op www.3d-palace.com. Was voor mij allemaal erg duidelijk, mischien voor jou ook wel leuk om even door te kijken.
Succes!
Anoniem: 42063
Tnx voor de tip! Zeker nuttig! Hier een eerste probeersel (Texture):Neejoh schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 00:12:
Unwrappen is inderdaad onwijs veel werk. Zelf ben ik er nog niet echt veel mee bezig geweest en kan je daarom ook niet echt super goede tips geven ofzo
Succes!

Het is inderdaad een Collision Studio, maar ze hebben geen titels gemaakt die ik ken. Ze zjin volgens het nieuws op de website wel bezig met high-tech spul: ik zie pixel shaders, ps2 en xbox voorbij komen.Senzuboon schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:56:
Ach, dat is maar vier uur met de auto reizen
Matig, maar goed genoeg om gemakkelijk te kunnen lezen en het met wat moeite en een woordenboek te kunnen schrijven. Spreken komt wel goed als ik daar zit.Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 05:51:
[...]
Glückwünsche! Ich hoffe, daß Ihre deutsche Sprachenfähigkeit gut ist..
(grammatica- en spelfouten voorbehouden)
Ik heb hier toevallig pas een paar tips voor uitgetypt. Hier staan ze nog altijd:Anoniem: 42063 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:37:
Ik ben bezig met een spaceship voor een animatie waar ik mee wil beginnen, dit is de stand van zaken: (Comments??)
[afbeelding]
[afbeelding]
[rml]Oogst in "[ 3d] Hoe een complex object te texturen?"[/rml]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hoe krijggggggg ik het ook weer voor elkaar he... Ben nu al meer dan een half uur met max aan het stoeien om mijn layout weer normaal te krijgen
Mijn environment dialog is namelijk weg?
Heb al geprobeer alle UI settings terug te brengen naar de standaard layout maar heb hem nog niet (is natuurlijk ook een floating dialog
)... Material editor, render dialog enz staan allemaal goed, maar kom dus niet meer bij mijn environment! Heb ook al een 2e monitor aangesloten om te kijken of hij daar te vindne was => nope 
Jullie enig idee hoe ik hem weer op mijn monitor kan toveren?

Heb al geprobeer alle UI settings terug te brengen naar de standaard layout maar heb hem nog niet (is natuurlijk ook een floating dialog

Heb je al gekeken in de .INI-file wat de coördinaten ervan zijn? MAX zelf heeft bij mij een keer op positie [3000, 2000] of zo gestaan, had ie blijkbaar met een bug gedaan of zo.Neejoh schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:31:
Hoe krijggggggg ik het ook weer voor elkaar he... Ben nu al meer dan een half uur met max aan het stoeien om mijn layout weer normaal te krijgenMijn environment dialog is namelijk weg?
Heb al geprobeer alle UI settings terug te brengen naar de standaard layout maar heb hem nog niet (is natuurlijk ook een floating dialog)... Material editor, render dialog enz staan allemaal goed, maar kom dus niet meer bij mijn environment! Heb ook al een 2e monitor aangesloten om te kijken of hij daar te vindne was => nope
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Super man! Je moet zulke dingen maar weten. Stond inderdaad -3214 480Oogst schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:44:
[...]
Heb je al gekeken in de .INI-file wat de coördinaten ervan zijn? MAX zelf heeft bij mij een keer op positie [3000, 2000] of zo gestaan, had ie blijkbaar met een bug gedaan of zo.

Echt tof "we" elkaar zo goed kunnen helpen in het forum
[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 09-04-2005 17:19 ]
Ok, ik heb even een beginners vraagje, ik ga de a3 tutorial volgens (als zovelen
) Nu maakt de gast van het filmpje een lijn midden op een vlak en daarbij ook 2 nieuwe vertics? Hoe doe ik dit?
Om het even wat duideljiker te maken, hier de rode lijn met de blauwe vertics wil ik dus maken.
Om het even wat duideljiker te maken, hier de rode lijn met de blauwe vertics wil ik dus maken.
Anoniem: 135830 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:44:
Bedoel je gewoon met cut? of slice?
Cut did it, thnx
Nu ben ik weer wat verder en ik heb meteen nog een vraagje.
Ik heb een paar 'ringed' edges en nu wil ik die connecten, maar de connect button lijkt verdwenen? Moeten je edges aan regels voldoen om geconnect te worden? Hier nog even 2 plaatjes voor de verduidelijking:
De edges die ik wil connecten.
Het menu waar connect niet bij staat.
Check de rollout erboven. Je zit nu in de edit geometry rollout, connect kun je d'r boven vinden.FrostXL schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:41:
[...]
[...]
Cut did it, thnx
Nu ben ik weer wat verder en ik heb meteen nog een vraagje.
Ik heb een paar 'ringed' edges en nu wil ik die connecten, maar de connect button lijkt verdwenen? Moeten je edges aan regels voldoen om geconnect te worden? Hier nog even 2 plaatjes voor de verduidelijking:
De edges die ik wil connecten.
Het menu waar connect niet bij staat.
-----------------
[ Voor 100% gewijzigd door Rynji op 10-04-2005 12:04 . Reden: domme ik moet met dit soort shit niet hier zijn ]
Hierboven zitten allen de Selection en de Soft Selection rollout waar ook geen connect bij staat:Yanik schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:00:
[...]
Check de rollout erboven. Je zit nu in de edit geometry rollout, connect kun je d'r boven vinden.
De rollouts zitten niet altijd in dezelfde volgorde (je kunt ze namelijk verslepen). Klap eens gewoon alles open en kijk in editable poly op edge niveau rustig alles af. Hij hoort er echt te zijn.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Zolang je in Edit poly zit wel, edit mesh heeft geloof ik geen connect optie.
Je bent gewoon zo scheel als een rat hehe
edit:
Die heeft ook een heeeeeel andere rollout, jij hebt blijkbaar wel gewoon edit poly. Hij moet er tussen zitten dus.
Die heeft ook een heeeeeel andere rollout, jij hebt blijkbaar wel gewoon edit poly. Hij moet er tussen zitten dus.
Je bent gewoon zo scheel als een rat hehe

[ Voor 75% gewijzigd door Neejoh op 10-04-2005 15:22 ]
Deze trein is voor de 3D contest (het is een trein op raket aandrijving)
Maar weet iemand hoe ik het effect kan doen dat het lijkt alsof hij keihard gaat?
En hoe ik het beste vuur uit de raketten kan laten komen?
hier een screenie ervan:
Maar weet iemand hoe ik het effect kan doen dat het lijkt alsof hij keihard gaat?
hier een screenie ervan:

Heel hard: motion blur idd
Vuur: particles, of planes met een bitmap, of een plugin, of slimme geometry, of?
Vuur: particles, of planes met een bitmap, of een plugin, of slimme geometry, of?
Voor snelheid heb je motion blur nodig, en misschien nog wat vonkjes waar de wielen langs de rails gaan. Je kunt die motion blur op twee manieren doen:T!m0n schreef op maandag 11 april 2005 @ 07:28:
Deze trein is voor de 3D contest (het is een trein op raket aandrijving)
hier een screenie ervan:
[afbeelding]
-De camera staat stil en de trein beweegt voorbij. Nu wordt dus de trein geblurred.
-De camera beweegt met dezelfde snelheid mee als de trein. Nu wordt dus de omgeving geblurred.
Het vuur kun je op allerlei manieren doen. Handige technieken zijn particles en environmental effects. Ik denk dat je het beste die laatste kunt doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Oogst op 11-04-2005 11:08 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Over vuur gesproken; weet iemand of er ergens een goeie tuto is voor vuur dmv particles, of heeft iemand tips of voorbeelden? 't Lukt me nooit om echt goeie vlammen te krijgen. En ja ik heb uitgebreid gegoogled.
Wat betreft Oogsts opmerkingen over motion blur
"De camera beweegt met dezelfde snelheid mee als de trein. Nu wordt dus de omgeving geblurred.
":
makkelijker is dan misschien de camera en trein stil te laten staan en de omgeving voorbij te laten bewegen?
Wat betreft Oogsts opmerkingen over motion blur
"De camera beweegt met dezelfde snelheid mee als de trein. Nu wordt dus de omgeving geblurred.
":
makkelijker is dan misschien de camera en trein stil te laten staan en de omgeving voorbij te laten bewegen?
Dat is juist moeilijker. Je linkt de camera gewoon aan de trein (bijv.) en die twee animeer je.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Anoniem: 138468
Bij mij is 4e hit meteen raak hoorSnoeiKoei schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:42:
En ja ik heb uitgebreid gegoogled.
http://www.maxhelp.com/co...als/campfire/campfire.htm
Als je voor vuur gaat in max, ga je voor AURA
Chaosgroup heeft een public beta, kijk maar even hier. Mocht je dit niets vinden (ga je schamen), kan je altijd nog gaan voor Phoenix, maar dat is geloof ik niet gratis (en een stuk minder mooi).
Zonder plugins is het ook meer dan redelijk te doen in Particle Flow, met een beetje leuke texture en een beetje motionblur kom je een aardig eind. Zoek ook even op Allan mcKay's Tendril Fire totorials (bugger, z'n site is down
Al een paardagen over zijn bandwidth heen..)! Hij is echt mijn held
Zonder plugins is het ook meer dan redelijk te doen in Particle Flow, met een beetje leuke texture en een beetje motionblur kom je een aardig eind. Zoek ook even op Allan mcKay's Tendril Fire totorials (bugger, z'n site is down
[ Voor 12% gewijzigd door Neejoh op 11-04-2005 15:52 ]
Anoniem: 138468 schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:37:
[...]
Bij mij is 4e hit meteen raak hoor:
http://www.maxhelp.com/co...als/campfire/campfire.htm
Die AURA plugin en die Tendril Fire tutorial zal ik es proberen (dat laatste wanneer Allan McKays site weer "up" is... ik ken zijn site, wist niet dat ie fire deed. Zijn lava is iig geweldig!) Thnx voor de tip, Neejoh!
Edit: Woeiii!!! heb ff naar die AURA website gekeken, ziet er geweldig uit! Vraag me af of het moeilijk is om die effecten te reproduceren, want ik heb geen ervaring met fluid dynamics oid? Zit helaas nix aan help documentatie bij, moet vanavond dus gaan kijken of alles voor zich spreekt.
[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-04-2005 16:31 ]
C:\Program Files\3dsmax7\help\AuraManual.chm
Anoniem: 138468
Sorry, wist niet dat je al zo realistisch vuur kon maken, die Chaosaura ziet er idd veeel beter uitSnoeiKoei schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:25:
[...]
Jaja die heb ik dus ook wel gezien... Alleen vind ik het resultaat niet rete realistisch. Als je goed gelezen hebt weet je dat ik vroeg om een particle vuurtje, omdat ik vermoed dat het daarmee veel beter kan. Toch bedankt!
Die AURA plugin en die Tendril Fire tutorial zal ik es proberen (dat laatste wanneer Allan McKays site weer "up" is... ik ken zijn site, wist niet dat ie fire deed. Zijn lava is iig geweldig!) Thnx voor de tip, Neejoh!
Edit: Woeiii!!! heb ff naar die AURA website gekeken, ziet er geweldig uit! Vraag me af of het moeilijk is om die effecten te reproduceren, want ik heb geen ervaring met fluid dynamics oid? Zit helaas nix aan help documentatie bij, moet vanavond dus gaan kijken of alles voor zich spreekt.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138468 op 11-04-2005 17:47 ]
Voor de mensen die het niet erg vinden om met wat oudere boeken te werken, bol.com viert 6-jarig bestaan met hele leuke aanbiedingen. Net zelf even:
en:
.
voor 8,95 besteld.3ds MAX 4, Het Complete HandBoek zonder CD-Rom
Murdock, K.L.
Paperback
en:
voor 6,95Dreamweaver UltraDev 4 + CD-ROM
J.W. Lowery
Paperback
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Is hier een lid van 3dworld magazine die z'n ervaringen kan delen?
Ik wil graag een abbonee worden en wou graag weten wat jullie ervan vinden.
Jup, ben lidYanik schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:11:
Is hier een lid van 3dworld magazine die z'n ervaringen kan delen?
Heb meteen ook even een vraagje: Hoe kan ik Motion Blur en Depth Of Field samen laten gaan?
Is het een lekker weglees blad of aardig technisch? Lijkt me eigelijk ook wel lekker om een tijdschrift hier over te krijgen, stuk fijner om uit een blad te lezen dan van een beeldscherm
[ Voor 20% gewijzigd door Neejoh op 11-04-2005 22:23 ]
Beide..Neejoh schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:05:
Is het een lekker weglees blad of aardig technisch? Lijkt me eigelijk ook wel lekker om een tijdschrift hier over te krijgen, stuk fijner om uit een blad te lezen dan van een beeldscherm
In elk nummer staat van heel wat 3d programma's een diepgaander onderwerp, dmv een tutorial.. Er staan elk nummer wel wat reviews in van programma's, wordt op aantal grote op opmerkelijke projecten ingegaan etc.. En, om maar een voorbeeld te noemen, pas was er een artikel met boel tips voor een demoreel, verspreid over een pagina of 5..
Tip: Bel eens rond en kijk waar ze hem verkopen, kun je eerst eens een proefexemplaar lezen..
Bij Bruna verkopen ze die wel. Ik neem er ook al 3 jaar af en toe eentje mee, en koop ze gewoon in de Bruna op het station. Dus die zullen ze ook wel in de normale Bruna's hebben denk ik zo.
Ik moet wel zeggen dat ze hem volgens mij of uit de schappen hebben gehaald, of dat ze hem wéér verlegd hebben. Kan hem al een tijdje niet meer vinden.
(station Zwolle)
Ik moet wel zeggen dat ze hem volgens mij of uit de schappen hebben gehaald, of dat ze hem wéér verlegd hebben. Kan hem al een tijdje niet meer vinden.
(station Zwolle)
Yo, idd, kwam ik na installatie ook achter. Het bestandje dat je downloadt heeft een extensie die ik niet kende (.msi) maar dat bleek dus een installer bestandje te zijn; pakt netjes uit en dan heb je help in 3DS Max over Aura en daar staat precies in hoe je je vuurtje ontsteekt, of rook uit een schoorsteen maakt.
Alleen heb ik het dus nog NIET werkend want als je het wilt gebruiken vraagt ie om een authorization code, en die moet je per mail aanvragen. Kon ik niet vanaf thuis doen want ik heb geen iknternet in m'n studentenkamertje. Heb het net vanaf m'n werk gedaan, even afwachten dus of ik hier snel antwoord op krijg.
.msi is MicroSoft Installer 
Ik geloof dat ik toen (tijdje geleden alweer) de dag erna binnen had. Opzich wel boring systeem maar goed, het systeem wat je er van krijgt is wel mooi
Ik geloof dat ik toen (tijdje geleden alweer) de dag erna binnen had. Opzich wel boring systeem maar goed, het systeem wat je er van krijgt is wel mooi
[ Voor 73% gewijzigd door Neejoh op 12-04-2005 09:45 ]
Aha, zit de vork ZO in de steel! Anyways, dat ze blijkbaar spoedig een code mailen is bemoedigend.
Overigens heb ik gisteren ook de tuto "tendril fire" van Allan McKay gedownd, in pdf format (even zoeken met google: eerste hit http://www.google.com/search?hl=en&q=mckay+tendril+fire, wel even een account aanmaken bij the3dstudio.com) en uitgeprobeerd. Werkt inderdaad erg goed, best realistisch vuur. Zorg wel even dat je als je dit probeert ook de plugins "blurlib" en "electric" downt, want die heb je nodig voor dit effect.
Edit: die plugins load je gratis down (vast geen correct Nederlands, boeie!) bij
http://www.maxplugins.de
[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-04-2005 10:33 ]
Hee 3d-ers en 3d-erinnen 
Even kort vraagje. Stel ik heb een grid van kolommen en ik zou willen spelen met verplaatsing van die kolommen waarbij ze in het grid met elkaar verbonden blijven en de kolommen in de buurt dus een beetje mee verplaatsen omdat ze met een bepaald onzichtbaar "touwtje" vast zitten aan elkaar, hoe kan ik dat dan het beste doen? Moet ik me dan gaan verdiepen in het gebruik van Bones of iets anders? en stel dat ik een dergelijk experiment alleen in het platte (2d) vlak zou willen doen...waar moet ik dan aan denken?
Graag jullie inzicht!!
Even kort vraagje. Stel ik heb een grid van kolommen en ik zou willen spelen met verplaatsing van die kolommen waarbij ze in het grid met elkaar verbonden blijven en de kolommen in de buurt dus een beetje mee verplaatsen omdat ze met een bepaald onzichtbaar "touwtje" vast zitten aan elkaar, hoe kan ik dat dan het beste doen? Moet ik me dan gaan verdiepen in het gebruik van Bones of iets anders? en stel dat ik een dergelijk experiment alleen in het platte (2d) vlak zou willen doen...waar moet ik dan aan denken?
Graag jullie inzicht!!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik zag dat mijn tutorials niet meer in de startpost staan. Misschien kunnen die bij het nieuwe topic dadelijk er weer bij geplaatst kunnen worden.
http://www.dreamdealer.nl
@Dexter: Gebruik soft selection? Als je dan 1 kolom verplaatst, doen de kolommen eromheen, afhankelijk van je soft selection instellingen, mee.
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-04-2005 11:14 ]
@Snoeikoei, maar dan ga je er volgens mij al van uit dat ik ze gekoppeld heb, en dat is nu ook juist onderdeel van mijn vraag (hoewel misschien niet helemaal duidelijk). Hoe kan ik die koppeling tot stand brengen tussen een aantal objecten?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
In 2d zie ik dat ik met een quad-patch al het nodige kan proberen en bereiken en onder andere de soft selection kan toepassen. Maar stel nou dat ik mijn grid van kolommen aan zo'n patch wil koppelen...kan dat ?
Bedoel je niet gewoon "Select and Link" ? Je kunt daarmee makkelijk objecten aan elkaar linken (parent-child principe).
Nee, die is te eenvoudig, want dan doet het child alles wat de parent ook doet. En de mate waarin dit gebeurt wil ik met een soft selection kunnen bepalen. En het moet niet uitmaken welke kolom ik pak, ze moeten allemaal met elkaar reageren...dus zoals het met een Quad patch ook werkt...Kolommen die verder weg staan van degene die ik transform moeten daar dan ook minder invloed van hebben om het zo maar te zeggen...
[ Voor 19% gewijzigd door Dexter op 12-04-2005 11:55 ]
Manier 1: Maak van de kolommen 1 mesh (attach) en dan selecteer je een kolom met click&drag van vertices of andere subobject levels en soft selection aan. Alleen vervormen je kolommen dan wel wat omdat niet alle vertices van een kolom even sterk meebewegen.
Manier 2: Misschien moet je in plaats van de hierboven beschreven manier je kolommen stuk voor stuk aan een vertex van een plane linken en dan die vertices van de plane met soft selection aan verslepen.
Edit: als je wilt kun je dan ook nog die plane (of andere control mesh) niet-renderbaar maken, zie je er nix van in je plaatje/animatie.
Manier 2: Misschien moet je in plaats van de hierboven beschreven manier je kolommen stuk voor stuk aan een vertex van een plane linken en dan die vertices van de plane met soft selection aan verslepen.
Edit: als je wilt kun je dan ook nog die plane (of andere control mesh) niet-renderbaar maken, zie je er nix van in je plaatje/animatie.
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-04-2005 12:04 ]
Snoeikoei: die tweede methode lijkt me degene die ik zoek, alleen lukt het me vooralsnog niet om die kolommen aan een vertex van die plane te linken..weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moet doen...
edit: het lukt me wel om een kolom (vereenvoudigd gemodelleerd in de vorm van een cilinder) te koppelen aan de volledige plane/of patch, maar niet aan een vertex daarvan...
edit 2: ik kan wel met behulp van attach een object koppelen aan de plane-vertex. Maar dan maakt ie van het object (de cilinder in dit geval) een patch object, en dat wil ik ook niet...want dan vervormt mijn kolom...
edit: het lukt me wel om een kolom (vereenvoudigd gemodelleerd in de vorm van een cilinder) te koppelen aan de volledige plane/of patch, maar niet aan een vertex daarvan...
edit 2: ik kan wel met behulp van attach een object koppelen aan de plane-vertex. Maar dan maakt ie van het object (de cilinder in dit geval) een patch object, en dat wil ik ook niet...want dan vervormt mijn kolom...
[ Voor 54% gewijzigd door Dexter op 12-04-2005 12:23 ]
hm ik zal vanavond es kijken of het mij wel lukt... ik weet dat het kan (misschien is een omweg nodig, met helper objects ofzo, of moet je een constraint gebruiken) maar ik heb max hier niet bij de hand, duszzz...
Als iemand anders eerder kan helpen: be my guest!
Als iemand anders eerder kan helpen: be my guest!
Mine too!!
Niet met een standaard camera van MAX, maar volgens mij wel gewoon in de settings van Brazil zelf. Waar heb je geprobeerd?wdekreij schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:13:
...
Heb meteen ook even een vraagje: Hoe kan ik Motion Blur en Depth Of Field samen laten gaan?Ik werk met 3dsmax/brazil, en als ik DOF aanzet dan vervalt de motion blur
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 115073
Daar heeft hij het al geprobeertOogst schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:01:
[...]
Niet met een standaard camera van MAX, maar volgens mij wel gewoon in de settings van Brazil zelf. Waar heb je geprobeerd?
Ja ik zet even vaart achter dit topic
Zo weer eens begonne aan een nieuw projectje

jullie zien wel wat het is
Owja referentie:

het moet geen exacte kopie worden
C&C natuurlijk welkom

jullie zien wel wat het is
Owja referentie:

het moet geen exacte kopie worden
C&C natuurlijk welkom
[ Voor 29% gewijzigd door Jooz op 12-04-2005 15:41 ]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Anoniem: 87464
Als het een exacte kopie moet worden zitten de score-steentjes nu al verkeerd
Volgens mij zijn de handvaten van jouw tafel puntiger en langwerpiger dan de andere. Bij het origineel is de bak zelf iets dikker qua hoogte en is het plastic rondje bij het gat van de stangen wat groter. En als laatste zijn bij jou de poten wat dikker.
Volgens mij zijn de handvaten van jouw tafel puntiger en langwerpiger dan de andere. Bij het origineel is de bak zelf iets dikker qua hoogte en is het plastic rondje bij het gat van de stangen wat groter. En als laatste zijn bij jou de poten wat dikker.
whineslet die je bent 
ik zei nog het word GEEN exacte kopie dus aub commentaar op datgeen waar ik het wil
ik zei nog het word GEEN exacte kopie dus aub commentaar op datgeen waar ik het wil
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
OkOk, ik heb het even geprobeerd met Brazil nu. Brazil lijkt dit inderdaad niet allebei tegelijk te kunnen. Ik heb daarna even Vray geprobeerd, en die kan dit wel gewoon meteen. Wil je persé Brazil gebruiken, dan kun je DoF aanzetten en daarmee een aantal frames renderen en die achteraf in Photoshop of zo samenvoegen. Dan heb je het alsnog allebei.Anoniem: 115073 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:03:
[...]
Daar heeft hij het al geprobeert![]()
Ja ik zet even vaart achter dit topic
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 87464
haha, oh sorry ik dacht dat je zei dat je juist wel een exacte kopie wilde makenLiquid.. schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:39:
whineslet die je bent
*Znorro lijdt aan een syndroom waarbij hij de woordjes 'geen' en 'niet' vaak over het hoofd ziet *
Thnx.. Wel balenOogst schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:41:
[...]
OkOk, ik heb het even geprobeerd met Brazil nu. Brazil lijkt dit inderdaad niet allebei tegelijk te kunnen. Ik heb daarna even Vray geprobeerd, en die kan dit wel gewoon meteen. Wil je persé Brazil gebruiken, dan kun je DoF aanzetten en daarmee een aantal frames renderen en die achteraf in Photoshop of zo samenvoegen. Dan heb je het alsnog allebei.
Mijn idee was om in de startpost meer tutorials neer te gaan zetten die echt meer toegevoegde waarde hebben. Ik zal ff kieken wat er allemaal tussen zit. Ik zal hem zoiezo bij de links neerzetten. .:)Barracuda_82 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:11:
Ik zag dat mijn tutorials niet meer in de startpost staan. Misschien kunnen die bij het nieuwe topic dadelijk er weer bij geplaatst kunnen worden.
http://hawvie.deviantart.com/
Nog net even voordat het topic vol is een vraag die hier misschien niet helemaal thuis hoord, maar om er nu een apart topic voor te openen...
Ik ben vandaag ook maar eens begonnen met 3d studio max. Heb al een schaakbord gemaakt van een videotutorial, en wel nu aan een audi a3 beginnen. Ik zit alleen meteen al met een probleem:

Waarom is die texture zo slecht in de 4 views? Als ik hem render is hij wel goed. Heb gewoon een bmp file gebruikt voor de blueprints.
(3d studio max 7)
Ik ben vandaag ook maar eens begonnen met 3d studio max. Heb al een schaakbord gemaakt van een videotutorial, en wel nu aan een audi a3 beginnen. Ik zit alleen meteen al met een probleem:

Waarom is die texture zo slecht in de 4 views? Als ik hem render is hij wel goed. Heb gewoon een bmp file gebruikt voor de blueprints.
(3d studio max 7)
[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 13-04-2005 00:37 ]
Anoniem: 31514
Bij de settings van je videodriver kun je aangeven hoe groot de textures mogen worden in je videogeheugen. Ik denk dat je daar al een eindje mee komt.Brammel schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:33:
Nog net even voordat het topic vol is een vraag die hier misschien niet helemaal thuis hoord, maar om er nu een apart topic voor te openen...
[afbeelding]
(3d studio max 7)
@Snoeikoei: nog wat kunnen proberen gisteravond mbt mijn vraag? Of niet meer aan toegekomen? Iemand anders? Where are the smart guys when you need them!?
@Dexter: sorry joh, niet meer aan toegekomen helaas... W'rom nie? Omdat ik de hele avond heb zitten spelen met Aura, die vuurplugin. Beetje jammer is de restrictie van maar 3 objecten tegelijk die je kunt laten fikken, restrictie van de public beta. Helemaal jammer omdat de introductiue tutorial begint met zoiets als 'maak 4 objecten om af te fikken', met verschillende settings. Maar goed, uiteindelijk heb ik in totaal heel wat theepotten afgefikt.
Vanavond doe ik nog een poging voor je vraag! Alleen zal ik ook vanalles moeten proberen, terwijl ik me niet helemaal kan voorstellen dat hier niemand rondloopt die gewoon een werkende oplossing weet? HINT! HINT!
Je moet hier ook alles zelf doen
Vanavond doe ik nog een poging voor je vraag! Alleen zal ik ook vanalles moeten proberen, terwijl ik me niet helemaal kan voorstellen dat hier niemand rondloopt die gewoon een werkende oplossing weet? HINT! HINT!
Je moet hier ook alles zelf doen
WildMedia beantwoordt je vraag al, maar ik denk niet dat je daarmee weet waar je moet zoeken. De videokaart drivers staan bij customize>>preferences>>viewport>>configure video driver.Brammel schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:33:
[afbeelding]
(3d studio max 7)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
@Dexter : wat je zoekt is waarschijnlijk de attachment constraint (zie de help file voor instructies/details)
De help is zowiezo erg handig voor als je iets wil weten
De help is zowiezo erg handig voor als je iets wil weten
Anything goes !!
Dit topic is gesloten.