[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Weet iemand hoe je dat plafond het makkelijkste kan maken in 3dmax, die "bogen" dus..
Ik heb het al geprobeerd door een box te nemen en daar paar hoogte segmenten in en die dan scalen zodat je naar boven toe steeds wijder wordt ,maar dat geeft niet echt mooi resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/team/Tutorials/vaults/vaults.jpg
Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/team/Tutorials/vaults/01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:37:
Ok ik moet ffe iets zeggen want dit kan egt niet....

Ten eerste, waar baseren jullie het op dat ik om de volledig donwloadable versie van max vroeg 8)7 :? .
Al die reacties, terwijl je het niet eens zeker kan weten..
Ik zette niet voor niets in al die vorige posts dat ik de TRIAL versie zocht. Is niet omdat ik daar lol in heb hoor 8)7 .

En het smerigste van alles, is dat ik dat ook tegen pelle had gezegt, en dat ie vervolgens trug mailde dat hij me dan neit daarvoor bande maar door mijn doorlopende irritante gedag :? . Oftewel een ban zonder enige egte reden...
En dat zegt ie dan ook niet ffe hier, neej hij doet gwoon net of het wel daardoor kwam,...

Dus het ging wel degelijk om de trailversie, en bovendien is de trialversie gwoon de gehele versie 8)7 , alleen dan maar voor 30 dagen geldig....

Dus hou voortaan je vooroordelen voor je, denk logisch na, en lees mun posts voordat je me van dit soort dingen gaat beschuldigen..

mischien komt dit een beetje arragont over, is niet de bedoeling, maar ik word een beetje moe van dit soort gezeur terwijl je niet eens wist waar het nou precies om gaat...

En ja ik heb nog steeds de TRIAL!!!!!! versie van max 6 nodig, k ken hem egt niet vinden..nog niet super hard gezocht maar goed:P
(wat een woordje wel niet voor verschil kan maken :/ )
ik had ook al tegen Pelle gezegd dat je naar een trial versie zocht toen hij hier meldde dat we jou er bij hadden moeten lappen. Iemand let hier niet zo goed op geloof ik...

on-topic nu. Heb eindelijk weer tijd om bezig te zijn. Ik ben zojuist met een Audi A4 Cabrio begonnen. Een van mijn favoriete auto's. Ik hoop dat ik de motivatie heb om hem helemaal af te maken. Als ik binnen een week geen update post stuur me dan ff een dreigmailtje ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rhino.freeler.nl/temp/a4cabrioth.jpg
klikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door Sharky op 27-03-2005 17:52 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
eXistenz schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:59:
Weet iemand hoe je dat plafond het makkelijkste kan maken in 3dmax, die "bogen" dus..
Ik heb het al geprobeerd door een box te nemen en daar paar hoogte segmenten in en die dan scalen zodat je naar boven toe steeds wijder wordt ,maar dat geeft niet echt mooi resultaat.

[afbeelding]
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je dat het 7 gebooleande cylinders zijn uit een box.
6 cylinders van links naar rechts en 1 cylinder van de begin v/d hal tot het einde.

Het is wel lastig als je het allemaal gesmooth wil modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Yanik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:54:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat het 7 gebooleande cylinders zijn uit een box.
6 cylinders van links naar rechts en 1 cylinder van de begin v/d hal tot het einde.

Het is wel lastig als je het allemaal gesmooth wil modellen.
Ok het is wel de makkelijkste manier... ;)
maar als je gaat booleanen dan zie je toch duidelijk dat de faces/segmenten/edges (hoe je ut noemen wil :D) totaal vernaggeld worden en op die afbeelding lopen ze allemaal heel netjes nog parallel aan elkaar dus dat lijkt mij op een andere manier gedaan te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
eXistenz schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:04:
[...]

maar als je gaat booleanen dan zie je toch duidelijk dat de faces/segmenten/edges (hoe je ut noemen wil :D) totaal vernaggeld worden en op die afbeelding lopen ze allemaal heel netjes nog parallel aan elkaar dus dat lijkt mij op een andere manier gedaan te zijn ;)
Ok daar heb je gelijk in, je kunt ook 1 deel modellen en dan met een paar symmetry modifiers alles klonen. Om een mooie boog te krijgen zou ik 2 cylinders er naast plaatsen om de curve goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Yanik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:18:
[...]

Ok daar heb je gelijk in, je kunt ook 1 deel modellen en dan met een paar symmetry modifiers alles klonen. Om een mooie boog te krijgen zou ik 2 cylinders er naast plaatsen om de curve goed te krijgen.
Dus kom ik weer op me 1e vraag uit..;)
Hoe model je dan zo'n stuk, zoals ik al zei ...1 box maken en daar de segmenten steeds verder uitscalen werkt wel ,maar geeft ook niet echt geweldig resultaat vind ik.
Of ik moet iets niet goed doen ,maar wat kan der fout gaan met scalen ej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
eXistenz schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:29:
[...]

Dus kom ik weer op me 1e vraag uit..;)
Hoe model je dan zo'n stuk, zoals ik al zei ...1 box maken en daar de segmenten steeds verder uitscalen werkt wel ,maar geeft ook niet echt geweldig resultaat vind ik.
Of ik moet iets niet goed doen ,maar wat kan der fout gaan met scalen ej :)
Het modellen is toch niet zo ingewikkeld? Als je naar die andere pic kijkt dan kun je ongeveer tellen hoeveel height segments ze hebben gebruikt. Dus maak een box met ongeveer 15 segments en plaats de vertices om de cylinders.

Wat je ook kan doen is een box maken met >15 segments, en dan een taper modifier er over heen gooien, je kunt met taper ook een curve creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Yanik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Het modellen is toch niet zo ingewikkeld? Als je naar die andere pic kijkt dan kun je ongeveer tellen hoeveel height segments ze hebben gebruikt. Dus maak een box met ongeveer 15 segments en plaats de vertices om de cylinders.

Wat je ook kan doen is een box maken met >15 segments, en dan een taper modifier er over heen gooien, je kunt met taper ook een curve creëren.
Daar had ik dus nog nie eens aan gedacht ;)
Kben ook maar redelijk nieuw met max dus vandaar.

Gaan eens proberen dus.. ty ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
eXistenz schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:42:
[...]

Daar had ik dus nog nie eens aan gedacht ;)
Kben ook maar redelijk nieuw met max dus vandaar.

Gaan eens proberen dus.. ty ;)
Ik moet nog even 1 ding zeggen, wanneer je curve niet echt mooi is kun je je model converteren naar een editable poly en dan met soft selection het een beetje aanpassen zodat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:03:
[...]

mja.. ik heb toch liever de real deal, daar werk ik al een tijdje mee.. Ik denk toch als deze gratis is, dat je aardig wat opties mist....
Gmax is geen complete MAX: het is eigenlijk alleen maar een modeller voor games. Jij doet high-poly shizzle en je wilt het renderen en daarin is Gmax enorm beperkt.
eXistenz schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:04:
[...]

En toch is het de beste manier om dit met boolean te doen. Kan er goed mee hoor. :) Om de mesh dan netjes te houden, kun je het beste ervoor zorgen dat al je cylinders evenveel segments hebben en dat je aan het einde even welt voor de zekerheid. Waarschijnlijk moet je wel een tijdje klooien met de segment counts van al je objecten voordat boolean het goed doet. Zou je nPower powerBooleans gebruiken, dan gaat dit vrijwel zeker wel goed. Maar dat is dus alleen nodig als je het niet meer normale booleans goedkrijgt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:37:
Ok ik moet ffe iets zeggen want dit kan egt niet....

Ten eerste, waar baseren jullie het op dat ik om de volledig donwloadable versie van max vroeg 8)7 :? .
Al die reacties, terwijl je het niet eens zeker kan weten..
Ik zette niet voor niets in al die vorige posts dat ik de TRIAL versie zocht. Is niet omdat ik daar lol in heb hoor 8)7 .

En het smerigste van alles, is dat ik dat ook tegen pelle had gezegt, en dat ie vervolgens trug mailde dat hij me dan neit daarvoor bande maar door mijn doorlopende irritante gedag :? . Oftewel een ban zonder enige egte reden...
En dat zegt ie dan ook niet ffe hier, neej hij doet gwoon net of het wel daardoor kwam,...

Dus het ging wel degelijk om de trailversie, en bovendien is de trialversie gwoon de gehele versie 8)7 , alleen dan maar voor 30 dagen geldig....

Dus hou voortaan je vooroordelen voor je, denk logisch na, en lees mun posts voordat je me van dit soort dingen gaat beschuldigen..

mischien komt dit een beetje arragont over, is niet de bedoeling, maar ik word een beetje moe van dit soort gezeur terwijl je niet eens wist waar het nou precies om gaat...

En ja ik heb nog steeds de TRIAL!!!!!! versie van max 6 nodig, k ken hem egt niet vinden..nog niet super hard gezocht maar goed:P
(wat een woordje wel niet voor verschil kan maken :/ )
hehehe ik ga ook even reageren, aangezien pelle mijn topic report erbij vermeldde :)

Ik heb geen report verstuurd ivm warez request, maar met het tot 3 keer aan toe kicken van je vraag. Daar bovenop heeft die vraag niets met post je stuff maar te maken en als laatste kwam er veel off topic gelul door los.

Een Ban was niet mijn report of mijn wens, maar puur het toeroepen van een halt aan het onnodig vervuilen van het topic.
Zeker nu ik in je nieuwe binnenkomst mail weer eens lees dat je niet eens goed gezocht hebt 8)7

niets persoonlijks dus, maar wel goed gebruik van het forum

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:58:
[...]

Zeker nu ik in je nieuwe binnenkomst mail weer eens lees dat je niet eens goed gezocht hebt 8)7
Ik heb wel goed gezocht, het is zeg maar zo : slecht>matig>goed>super ;)
Neej ik kon het gwoon niet vinden, ik heb dus wel gezocht, en niet tot het naadje gegaan omdat dit me enige tijd kost, terwijl ik d8 dat iemand het hier vast ook wel wist... Maarja dat valt dus ook tegen :9 , ik zoek binnenkort wel weer es tot het naadje... jammer dat niemand dat weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
mis. wel leuke onderwerpen

- speelgoed
- apparatuur (tv oid)
- sport (wel gericht op 1 onderdeel zodat het niet te groot wordt)

als iedereen nou ff zijn of haar idee post... geen polls starten aub dat doen we wel als we een aantal ideen bij elkaar hebben

[ Voor 33% gewijzigd door jlammertink op 28-03-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
jlammertink schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:03:
mis. wel leuke onderwerpen

- speelgoed
- apparatuur (tv oid)
- sport (wel gericht op 1 onderdeel zodat het niet te groot wordt)

als iedereen nou ff zijn of haar idee post... geen polls starten aub dat doen we wel als we een aantal ideen bij elkaar hebben
Verkeerde topic ??? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11
Een update van een project waar ik heel af en toe aan werk.

Afbeeldingslocatie: http://xs22.xs.to/pics/05131/29.jpg

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik weet uit je eerdere werk dat het een ruimteschip is, maar kan er eerlijk gezegt weinig mee. Wat is wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

het lijkt wel een futuristische afstandsbediening :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

blaat |:(

[ Voor 98% gewijzigd door 6K op 28-03-2005 09:27 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gisteren hiermee bezig.. nu alleen nog leren texturen :9~

Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mech7.net/tmp/invasion/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik kan het niet laten om nog een andere serie shots van mijn fractal algoritme te posten. :P

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Fractal%20Screenshot%2004%20compositie%20575.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 28-03-2005 12:29 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Neejoh schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:49:
Ik weet uit je eerdere werk dat het een ruimteschip is, maar kan er eerlijk gezegt weinig mee. Wat is wat?
Het is een gedeelte aan de onderkant; de rest van het schip zie je niet. Op dit plaatje zie je waar dit stuk hoort (is een ouder plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://xs14.xs.to/pics/05056/24b.jpg.xs.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
owkeej, k denk ga ook ff maxen. ik start, doe iets (weet niet meer wat) en ineens is dat rechter menu weg, waaruit je alle objecten ed kan selecteren en grootte enz aanpassen. Ik kan m nu ook niet meer terug vinden :? weet iemand welke toetsencombinatie dat is, of welk menutje ik moet hebben. k kan t niet vinden in de help van max

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:44:
owkeej, k denk ga ook ff maxen. ik start, doe iets (weet niet meer wat) en ineens is dat rechter menu weg, waaruit je alle objecten ed kan selecteren en grootte enz aanpassen. Ik kan m nu ook niet meer terug vinden :? weet iemand welke toetsencombinatie dat is, of welk menutje ik moet hebben. k kan t niet vinden in de help van max
Customise --> Show Ui --> Show command panel ?

Als je je UI een keer helemaal veranderd kun je het ook terugzetten door "revert to startup layout the kiezen".

Was ik sneller :? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Yanik op 28-03-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:44:
Customize -> Revert to Startup Layout

En anders max opnieuw opstarten. Lukt dat niet -> Customize -> Load Custom UI Scheme -> DefaultUI laden.

Moet werken :).

edit; 2 tellen te laat :p

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 28-03-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
tnx, hij is er weer :D nu kan k weer ff aan de gang gaan

edit: ben ik ff bezig, is ie ineens weer weg :?
k had er eerst nooit last van...

edit2: ook ff die gewelven geprobeerd die k eerder tegen kwam hier. gewoon een box genomen, editable mesh en dan de puntjes op een cylinder leggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/gewelf.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door DP Kunst op 28-03-2005 16:39 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:10:
tnx, hij is er weer :D nu kan k weer ff aan de gang gaan

edit: ben ik ff bezig, is ie ineens weer weg :?
k had er eerst nooit last van...

edit2: ook ff die gewelven geprobeerd die k eerder tegen kwam hier. gewoon een box genomen, editable mesh en dan de puntjes op een cylinder leggen:

[afbeelding]
denk dat boleaan toch wat precieser en sneller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ha, the VRML-exporter doet het (geschreven door Gerbo, niet door mij) en nu kan ik dus met Brazil renderen:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Fractal%20screenshot%2006%20render%20Brazil%20edited%20575.jpg

200.000 Polies maar. ;) De versie van 800.000 polies kreeg ik nog niet gexporteerd, die file is dan ook 10mb.

[ Voor 21% gewijzigd door Oogst op 28-03-2005 18:09 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Kleine update aan het schip (vooral voor het overzicht).

Afbeeldingslocatie: http://xs22.xs.to/pics/05131/30a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs22.xs.to/pics/05131/30b.jpg

C&C is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Is dat blauw niet uhm te blauw ?
Verder weinig op te merken op het eerste oog denk ik zo :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:46
Help :P
Ik ben dus zegmaar een n00b in 3ds max..
Nu heb ik voor school een ondergrondse tunnel gemaakt..
Nog niet getextured.. Want zat eerst met de belichting te dobben.

Welke belichting kan ik hiervoor het beste gebruiken, want kom er maar niet uit...
Ik heb nu gewoon stuk of 5 spots gebruikt. Maar het ziet er niet uit..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/belichting.jpg

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdiezrequejo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:56:

Welke belichting kan ik hiervoor het beste gebruiken, want kom er maar niet uit...

[afbeelding]
keylight, fill light, backlight. Verder mischien nog wat kleine lichtjes zeg maar, van anderen lampen etc.... Er zijn genoeg turtorials over te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Oogst schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:09:
Ha, the VRML-exporter doet het (geschreven door Gerbo, niet door mij) en nu kan ik dus met Brazil renderen:

[afbeelding]

200.000 Polies maar. ;) De versie van 800.000 polies kreeg ik nog niet gexporteerd, die file is dan ook 10mb.
Ziet er goed uit!

Kun je een leuke terragen kloon van maken :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:09:
[...]

keylight, fill light, backlight. Verder mischien nog wat kleine lichtjes zeg maar, van anderen lampen etc.... Er zijn genoeg turtorials over te vinden :P
ik denk niet dat dat hier helemaal opgaat. Bij een echt onderwerp (stilleven zeg maar) is dat inderdaad een regel waar je je eigenlijk aan dient te houden.
Ik denk dat je in het geval van zo'n tunnel gewoon moet kijken hoe zo'n ding normaal gesproken verlicht zou worden. Een hele rij lampen aan het plafond bijvoorbeeld, kun je ook mooi het gevoel van diepte goed weergeven.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog maar eens aan het 3D'en geslagen.

Enkele weken geleden vond ik een leuk C&C Generals artworkje van een detention camp. http://users.pandora.be/Gert_Colliers/c&c/all.jpg

Namaken in 3D dan maar!

Momenteel zit ik hier:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/wip04.jpg
Natuurlijk is het belangrijkste aan zo'n detention camp dat het er allemaal vuil en vies uit ziet. Nog veel werk voor de boeg dus! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Sharky schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:07:
[...]

ik denk niet dat dat hier helemaal opgaat. Bij een echt onderwerp (stilleven zeg maar) is dat inderdaad een regel waar je je eigenlijk aan dient te houden.
Ik denk dat je in het geval van zo'n tunnel gewoon moet kijken hoe zo'n ding normaal gesproken verlicht zou worden. Een hele rij lampen aan het plafond bijvoorbeeld, kun je ook mooi het gevoel van diepte goed weergeven.
En wat voorlampen zou je daarvoor gebruiken?
Want ik zie nergens iets van een tutorial over een "dicht" iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 02:20:
Ben nog maar eens aan het 3D'en geslagen.

Enkele weken geleden vond ik een leuk C&C Generals artworkje van een detention camp. http://users.pandora.be/Gert_Colliers/c&c/all.jpg

Namaken in 3D dan maar!

Momenteel zit ik hier:
[afbeelding]
Natuurlijk is het belangrijkste aan zo'n detention camp dat het er allemaal vuil en vies uit ziet. Nog veel werk voor de boeg dus! :)
waar heb je dit mee gerenderd? en hoe heb je het belicht? echt super mooi! ik render vaak met een skylight i.c.m. lighttracer om die mooie donkere schaduwplekken in bepaalde hoeken te krijgen, maar ik zoek nog een goed alternatief, omdat skylight i.c.m. lightracer heel raar doet bij bepaalde materialen waar een bump map in zit.. :(

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Het ziet er toch redelijk uit als een gele skylight met een extra spot (maar ik kan me natuurlijk ook wel vergissten :) )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 08:11:
Het ziet er toch redelijk uit als een gele skylight met een extra spot (maar ik kan me natuurlijk ook wel vergissten :) )
Bijna. :) Gewoon een witte skylight en 1 target spot met lichtsterkste 0.4 die ik dan een geel/oranje achtige kleur geef. Dan krijg je meteen wat schaduw en een beetje zon effect.

Owjah met Brazil Rendering System overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

[afbeelding]
Nou ja, dit ligt nogal voor de hand toch? In een tunnel zijn er doorgaans duidelijke plekken waar lampen hangen. Koplampen voor de trein, lampen aan het plafond, dat soort dingen. Zijn die er niet, dan dient je plaat zwart te zijn. :P ZIjn die er wel, dan plaats je die lampen dus. Daarvoor kun je het beste gewoon omni's gebruiken, dat geeft meestal wel een leuk effect.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:09:
[...]

Doh! Dit meen je toch zeker niet?!?! Driepuntsbelichting ga je toch zeker niet gebruiken voor het belichten van een complete tunnel!?!? Waar komen die lampen dan te staan? Hoe is een backlight van een tunnel? Buiten de tunnel? Dan zie je hem niet. In de tunnel? Dan staat ie altijd voor een belangrijk deel van je scene en kun je dus alleen een deel van je scene goed belichten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:36:

Doh! Dit meen je toch zeker niet?!?! Driepuntsbelichting ga je toch zeker niet gebruiken voor het belichten van een complete tunnel!?!? Waar komen die lampen dan te staan? Hoe is een backlight van een tunnel? Buiten de tunnel? Dan zie je hem niet. In de tunnel? Dan staat ie altijd voor een belangrijk deel van je scene en kun je dus alleen een deel van je scene goed belichten.
ehhh... sja.... niet egt over nagedacht neej... :/ . Maar je kan ook hierbij wel het beste voor een soort van keylight zorgen, zodat het geen rotzooi van lichten word.. . Maar idd gwoon nagaan hoe zon tunnel in het egt belicht is, bv mbv foto's ofzow.. (mja 3 puntbelichting gebruik ik idd altijd, dus het kwam er een beetje uit zonder na te denken :+ 8)7 )

(oogst rustig aan kerel, dat geschreeuw hoeft er allemaal niet bij he :7 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:47:
[...]

ehhh... sja.... niet egt over nagedacht neej... :/ . Maar je kan ook hierbij wel het beste voor een soort van keylight zorgen, zodat het geen rotzooi van lichten word.. . Maar idd gwoon nagaan hoe zon tunnel in het egt belicht is, bv mbv foto's ofzow.. (mja 3 puntbelichting gebruik ik idd altijd, dus het kwam er een beetje uit zonder na te denken :+ 8)7 )

(oogst rustig aan kerel, dat geschreeuw hoeft er allemaal niet bij he :7 ;) )

En wat ik nu ga zeggen is echt heel erg offtopic, maar ik hoop dat jullie me het vergeven voor 1 keertje. Wtf is er met je nickname? Ik ken wel een D-Tox, maar dat is zonder die _ op het laatst. Kon je je account niet meer in, of ben je een doodordinaire kloon? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16:51

[afbeelding]
Een lichte fog in de tunnel geeft ook altijd een leuk effect. Aan de zijkant van de tunnel zitten van die waaiers. Ik neem aan dat die buiten uitkomen. Daar zou je ene mooie lichtkoepel van kunnen maken. Modelling heb je zeer goed gedaan! ben benieuwd hoe het gaat worden. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:04:
[...]

En wat ik nu ga zeggen is echt heel erg offtopic, maar ik hoop dat jullie me het vergeven voor 1 keertje. Wtf is er met je nickname? Ik ken wel een D-Tox, maar dat is zonder die _ op het laatst. Kon je je account niet meer in, of ben je een doodordinaire kloon? :o
Mijn gok is dat ie geband is en nu met deze nick aan komt zetten? :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:08:
[...]

Mijn gok is dat ie geband is en nu met deze nick aan komt zetten? :p
hahahaha, juist en ik doe het voortaan zo: d-tox_01, d-tox_02 etc kunnen jullie de score bijhouden ;) .
Kijken hoe lang deze het vol gaat houden...

*arrggghummm* laten we on-topic doorgaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Oogst schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:36:
[...]

Nou ja, dit ligt nogal voor de hand toch? In een tunnel zijn er doorgaans duidelijke plekken waar lampen hangen. Koplampen voor de trein, lampen aan het plafond, dat soort dingen. Zijn die er niet, dan dient je plaat zwart te zijn. :P ZIjn die er wel, dan plaats je die lampen dus. Daarvoor kun je het beste gewoon omni's gebruiken, dat geeft meestal wel een leuk effect.
Jah die heb ik al eens gebruikt, maar dan blijft het zo ""niet mooi" zeg maar. En ik heb nu zelf ook twee spots net voor de koplampen van de trein gezet, alleen schijnen die niet? :P
Op die plek blijft het namelijk donker..

Zie maar...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/002.jpg

Ik heb nu ook 4 tal omni's gebruikt op lichtsterkte 0,2 WEant als ik het te hoog zet word hij weer over belicht.. Alleen de schaduw van de voorkant van de trein klopt niet? Want normaal zou die wle zichtbaar moeten zijn toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ziet er wazig uit :P

zou ff alle lampen verwijderen die niet zitten waar ze zouden moeten zitten. Dus tl lampen laten zitten, de rest er allemaal uitmikken. Daar ff vanuit werken en zien wat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Schuey schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:05:
ziet er wazig uit :P

zou ff alle lampen verwijderen die niet zitten waar ze zouden moeten zitten. Dus tl lampen laten zitten, de rest er allemaal uitmikken. Daar ff vanuit werken en zien wat werkt :)
Ik heb gewoon 5 omni's, en 2 spot's voor de komlampne van de trein.. Verder niks. EN dan ziet het er dus zo uit..
Ik render trouwens wel met brazil..Weet niet of daar een of andere optie het zo vaag kan maken, of jusit scherper?

SKylight heb ik wle geprobeerd,m,aar dan krijg ik allerlei vlekken aan de bovenkant. Ik denk omdat hij er niet bij kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vlekken kan je verminderen door Global Illumination rates te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

@jdiezrequejo: Had je nou eem fog ingesteld? Ik denk dat het mooier is als je die eruit haalt. Ik denk niet dat er mist hangt in een tunnel. Misschien wel (stoom/stof)wolkjes uit een paar gaten. of het je misschien de omni's ingesteld als 'ambient light'? Modeling ziet er goed uit. Ben benieuwd wat hier uit rolt.

Ik heb een probleempje met max geloof ik. Ik weet in vredesnaam niet wat ik gedaan heb, maar mijn perspective viewport is opeens supertraag. Terwijl hij het vanmiddag nog goed deed. Iemand enig idee welke gure toets ik in heb gedrukt? Ik kan het niet vinden in de help. De 'o' is het niet :P.

heel raar. hij lagged dus enorm als ik mijn viewport wil roteren of pannen. en dat terwijl het maar plusminus 2K polys zijn.

Iemand een idee?

Hij doet weer normaal. Geen idee wat het was. hij liep vast, en toen deed hij weer normaal daarna :P

[ Voor 10% gewijzigd door Senzuboon op 30-03-2005 00:15 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 09-08 15:46
Ook weer eens wat gedaan. Gewoon wat geklooi...

Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/bril1c.jpg

commetaar is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Zeker niet verkeerd dat plaatje, maar door het ontwerp van de bril (de rechte pootjes en het relatief vlakke montuur) lijkt het voor mijn gevoel heel sterk alsof het plaatje perspectivisch niet klopt. Alsof het meer om een isometrische projectie lijkt te gaan. Zeker in het geval van die zwarte. Denk dat ie sterker zou zijn als je de monturen wat meer "bolling" zou geven of zou zoekene naar een andere compositie...maar da's slechts mijn eerste "vroege morgen" mening. Maar zoals ik al begon...ziet er puik uit!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberHunter schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:14:

[afbeelding]

commetaar is welkom
ziet er leuk uit. Alleen zijn de glasen mischien nog iets te doorzichtig zeg maar. Mischien komt dat omdat er geen achtergrond bijzit, maar glazen zijn zover ik weet bijna nooit zo helder. Mishcien helpt het als je een texture op de grond pleurt, zodat het glas er beter uitkomt...

Waarvoor is dit btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Een afgerond projectje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/wipback.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/wipfront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/final.jpg

en een wipje van mijn nieuwe project(je) een robot arm, die later als animatie grote grome bollen in een grote kast gaat zetten :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/wip1.jpg

C&C plz :)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:51:
ziet er leuk uit. Alleen zijn de glasen mischien nog iets te doorzichtig zeg maar. Mischien komt dat omdat er geen achtergrond bijzit, maar glazen zijn zover ik weet bijna nooit zo helder. Mishcien helpt het als je een texture op de grond pleurt, zodat het glas er beter uitkomt...

Waarvoor is dit btw?
D-Tox, kaas nou eens op met die clones van je. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het mum van "domme vragen bestaan niet" wil ik hier even vragen:

Wat is nou precies het voordeel van een renderer en waarom zou je die gebruiken?

Ik bedoel, als ik in max een scene maak kan ik dat gewoon in max renderen. Dan heb ik toch gewoon een mooie render. En ik zie af en toe plaatjes die zijn gemaakt met een renderer, en die zijn hartstikke mooi, maar die zien er wel ingewikkeld uit. Ik denk niet dat ik zoiets zelf kan maken. Heeft een renderer alleen nut bij gecompliceerde scenes en belichtingen? Is het voor mij als 'n00b' niet verstandig om er één te gebruiken omdat ik toch alleen maar simpele dingen maak?

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:36:

Wat is nou precies het voordeel van een renderer en waarom zou je die gebruiken?

Ik bedoel, als ik in max een scene maak kan ik dat gewoon in max renderen. Dan heb ik toch gewoon een mooie render. En ik zie af en toe plaatjes die zijn gemaakt met een renderer, en die zijn hartstikke mooi, maar die zien er wel ingewikkeld uit. Ik denk niet dat ik zoiets zelf kan maken. Heeft een renderer alleen nut bij gecompliceerde scenes en belichtingen? Is het voor mij als 'n00b' niet verstandig om er één te gebruiken omdat ik toch alleen maar simpele dingen maak?

B.v.d.
Andere renderers hebben vaak meer functies. Zo kan je gebruik maken van HDRi, Gi, Photons, Skylights etc etc. Die extra functies zorgen ervoor dat je met meer preciezie een plaatje kan maken. Eigenlijk is het alleen interessant voor de kenner die weet waar hij mee bezig is. Als beginner zou ik er eerst voor zorgen dat je het modellen goed onder de knie krijgt. Want dat is een kunst op zich. Een theepot wel mooi gerendered is niet veel waard omdat het geen moeilijk model is. Overigens kun je met de standaard renderer in max ook een heleboel bereiken. Een andere renderer is absoluut geen vereiste.

[ Voor 2% gewijzigd door HawVer op 30-03-2005 14:16 . Reden: typo ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-08 21:08
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jmol/3D%20Contest%20V32.jpg

Er is een nieuw contest al je zin heb en het spreekt je aan........

Ik ben maar met wat PR begonnen zodat er misschien wat meer finals zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
jdiezrequejo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:03:
[...]

Jah die heb ik al eens gebruikt, maar dan blijft het zo ""niet mooi" zeg maar. En ik heb nu zelf ook twee spots net voor de koplampen van de trein gezet, alleen schijnen die niet? :P
Op die plek blijft het namelijk donker..

Zie maar...
[afbeelding]

Ik heb nu ook 4 tal omni's gebruikt op lichtsterkte 0,2 WEant als ik het te hoog zet word hij weer over belicht.. Alleen de schaduw van de voorkant van de trein klopt niet? Want normaal zou die wle zichtbaar moeten zijn toch..
Ah, ja, om het goed te krijgen moet je natuurlijk van alles doen met die belichting. :)

Ten eerste zijn lampen en lichtbundels in principe onzichtbaar. Het enige dat je ziet is het licht dat op objecten valt. Je ziet dus geen lichtbundel van je spot. Met een volume light kun je die lichtbundel wel zichtbaar maken en met een lens flare (pas op, misbruik is ongelooflijk lelijk) kun je de lamp zelf zichtbaar maken.

Dan die tunnellampen. Die kunnen wel degelijk op normale sterkte zoals je zou verwachten, maar dan moet je wel de attenuation instellen. Standaard hebben lampen in MAX een oneindig bereik, terwijl ze in het echt zwakker worden met de afstand. Dit kun je nabootsen door de far attenuation in te stellen. Dan hebben lampen dus maar een beperkt bereik en zitten ze elkaar dus minder in de weg. Dit kan ook echt een heel sfeervol effect geven.

En dan is het natuurlijk ook zo dat licht uit twee dingen bestaat: lampen en materials. De materials op de objecten bepalen hoe het licht wordt weerkaatst. Zonder materials is het dus erg moeilijk om je belichting realistisch te krijgen, want in het echt is ook niet alles wit.

Oh, btw, je model is erg mooi. :>

@D-Tox_
Sorrie, mijn toon was inderdaad onvriendelijk, ik zal proberen er op te letten voortaan. :)
MOL-20.000 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:24:
[afbeelding]

Er is een nieuw contest al je zin heb en het spreekt je aan........

Ik ben maar met wat PR begonnen zodat er misschien wat meer finals zijn.
Het onderwerp spreekt me zeker aan en ik doe graag mee, maar ik heb vrijwel zeker geen tijd. Zoals gewoonlijk dus. :X
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:36:

B.v.d.
Renderers zijn er in alle soorten en maten en je gebruikt ze heel veel. Anders zie je namelijk nooit iets op je scherm. :) Tijdens het modellen worden de viewports gerenderd door je videokaart, dat is een renderer. Als je 3dsmax opdracht geeft te renderen, rendert die met de zogenaamde Scanline renderer. Dat is de standaard renderer die bij 3dsmax zit.

De reden om een andere renderer te gebruiken dan de standaard Scanline renderer, is dat die relatief weinig functies heeft, zoals HawVer al zei. Ook zoals HawVer al zei: dat gebrek aan functionaliteit merk je pas als je behoorlijk ervaren bent.

Om je een beetje een beeld te geven van dat gebrek aan functionaliteit: de standaard Scanline renderer is gruwelijk slecht met rondstuiterend licht (dat gebeurt in het echt ook en bepaalt in interieurs misschien wel 90% van de belichting!) en met licht dat uit de lucht komt (die blauwe lucht die je buiten om je heen ziet 'geeft licht' en in buiten-omgevingen is dat een hele belangrijke factor in wat je ziet). Betere renderers zijn er dan ook vooral om betere lichtberekening en meer opties te krijgen.

Maar zolang je zelf nog geen dingen mist in de standaard Scanline-renderer, moet je vooral niet overstappen op iets anders (Brazil, V-ray, finalRender, MentalRay, etc.). Betere renderers zitten doorgaans behoorlijk ingewikkeld in elkaar en als je de extra's daarvan niet nodig hebt, dan begin er ook maar niet aan. Tot je ze wel nodig hebt. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Oogst op 30-03-2005 17:10 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 09-08 15:46
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:51:
[...]

Waarvoor is dit btw?
Glazen zijn idd wat doorzichtig, zou daar later nog wel wat aan doen. Verder wilde ik weer eens wat maken. Was aan een zelf bedachte auto begonnen, maar dat werd nogal snel een rommeltje dus ja... dan maar een vril :P.

Ga eens kijken of ik weer eens kan meedoen aan een contest! maar beloof niks, blijft druk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik ben al een tijdje bezig met het volgende manneke:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/mysterio4.jpg

Nu vraag ik me af, wat is beter om te riggen in dit geval? Alleen de armen en benen bewegen. En hij moet natuurlijk voorover kunnen buigen. Nu is dit veel makkelijk met bones en een Skin-modifier, maar dan kan ik hem niet van die hippe .bip bestanden voorzien (ben geen kei in animeren in max). Met een biped kan ik dit wel. En dan kan ik snel kijken hoe hij deformed. Hij is trouwens low-poly. Misschien dat ik hem nog voor UT 2K4 ga gebruiken als hij klaar is.

Wat zouden de meer ervaren gebruikers in dit geval kiezen?

Eigenlijk is dit ook een verkapte 'wat-is-het-verschil-tussen...'-post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Senzuboon schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:43:
Ik ben al een tijdje bezig met het volgende manneke:
[afbeelding]

Nu vraag ik me af, wat is beter om te riggen in dit geval? Alleen de armen en benen bewegen. En hij moet natuurlijk voorover kunnen buigen. Nu is dit veel makkelijk met bones en een Skin-modifier, maar dan kan ik hem niet van die hippe .bip bestanden voorzien (ben geen kei in animeren in max). Met een biped kan ik dit wel. En dan kan ik snel kijken hoe hij deformed. Hij is trouwens low-poly. Misschien dat ik hem nog voor UT 2K4 ga gebruiken als hij klaar is.

Wat zouden de meer ervaren gebruikers in dit geval kiezen?

Eigenlijk is dit ook een verkapte 'wat-is-het-verschil-tussen...'-post ;)
Ik zou niet weten waarom je niet voor een biped van Character Studio zou gaan. Bipeds zijn gewoon veel gemakkelijker en veel sneller en met de recente versies van Character Studio werken ze ook heel goed. Biped gebruikt ook de physique-modifier ipv de skin-modifier, maar aangezien die twee toch zo ongeveer hetzelfde werken, maakt dat niks uit. De meeste games ondersteunen ook gewoon bipeds met physique, dus met een beetje geluk werkt dat gewoon met UT.

De enige reden om bones te gebruiken is of omdat je een control freak bent (zoals ik) en meer controle wilt, of omdat je een heel gek figuur hebt dat gewoon niet gaat werken met een biped.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ok, dan moet ik maar even goed de helpfiles doorlezen wat betreft phisique. Want ik snap er de ballen van. Met Skin lukt het me wel om vertices aan bones te linken, maar met physique heb ik altijd ruzie. verder prutsen dus. :)

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:00
CyberHunter schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:14:

[afbeelding]

commetaar is welkom
Vergeet zeer zeker niet de breking, aangezien de glazen een groot deel van je object zijn, is dit belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid.. schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:10:
Een afgerond projectje:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en een wipje van mijn nieuwe project(je) een robot arm, die later als animatie grote grome bollen in een grote kast gaat zetten :9

[afbeelding]

C&C plz :)
Lijkt een beetje op dat vliegende ding uit Half life 2, die de combines waarschuwen, wel cool verder

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Woei! Ik heb een mailtje gekregen van een Duits bedrijf, dat welliswaar geen stageplek voor me heeft, maar wel zegt dat mijn werk ze zo goed bevalt, dat ze toch mijn CV willen voor het geval er ooit nog een plek vrijkomt. :D Een games-bedrijf dat mijn werk cool vindt, dat vind ik echt kapot lauw!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:00:
Woei! Ik heb een mailtje gekregen van een Duits bedrijf, dat welliswaar geen stageplek voor me heeft, maar wel zegt dat mijn werk ze zo goed bevalt, dat ze toch mijn CV willen voor het geval er ooit nog een plek vrijkomt. :D Een games-bedrijf dat mijn werk cool vindt, dat vind ik echt kapot lauw!
Gefeliciteert. Je bent het waard :*)

.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Goed bezig Herman Oogst ;) !

Echt kapot lauw? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leve de IM? :P Zat ook al te kijken :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Oogst schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:00:
vet! ik doe morgen of een maand een sollicitatiebrief ed naar Playlogic op de bus, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag welk plaatje nou een museum is

plaatje a is van een vriend van mij ik vind het een showroom
Afbeeldingslocatie: http://www.kentpartners.nl/wip/museum1.jpg
en b is van mij die ik natuurlijk op een museum vind lijken
Afbeeldingslocatie: http://www.kentpartners.nl/wip/museum.jpg

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Het zijn beide museum ruimtes, de een al wat moderner dan de andere, hang er wat schilderijtjes aan. en toon dan nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

bij dat laatste plaatje moet er nog even auto-smooth gebruikt worden bij die bogen aan de bovenkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de vergelijking niet helemaal eerlijk, bij de rendering van die vriend van je is nog geen enkel material gebruikt.Verder kan je nog alle kanten op met die ruimte als je het plafond wat omhoog zou gooien.De ruimte zelf vind ik ook wel vet met die grote ramen.

Bij jou ontwerp vind ik het net iets te donker voor een museum

Dus laat hem even wat materials erin gooien en post het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik kan mijn licht hoger zetten dan is ie ook lichter
het gaat om de eerste impressie van je kijkt 1 x en dan denk je he a of b is een museum
z'n antwoord

niet de hele tijd dat het donker is of dat ik smooth eroverheen moet gooien wel bedankt daarvoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:44:
ja ik kan mijn licht hoger zetten dan is ie ook lichter
het gaat om de eerste impressie van je kijkt 1 x en dan denk je he a of b is een museum
z'n antwoord

niet de hele tijd dat het donker is of dat ik smooth eroverheen moet gooien wel bedankt daarvoor.
Tsja, niet vervelend bedoeld hoor, maar het klinkt wel heel erg alsof je een discussie had me die vriend van je, en nou wil je even je gelijk halen op een forum. Als je hier iets post moet je meer commentaar en tips op het werk zelf verwachten dan dat mensen jou of je vriend gelijk gaan geven...

Om toch even ontopic te blijven:

Ik vind het allebei wel musea moet ik zeggen. Die van jou heeft een wat klassiekere uitstraling, maar dat is weer vooral omdat jij materials hebt gebruikt. Het andere ding ziet er meer uit als een moderner museum. (Ik zie er in elk geval geen showroom in...)

jeeuj, 1000e post ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DocB op 01-04-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
DocB schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:54:
[...]

Tsja, niet vervelend bedoeld hoor, maar het klinkt wel heel erg alsof je een discussie had me die vriend van je, en nou wil je even je gelijk halen op een forum. Als je hier iets post moet je meer commentaar en tips op het werk zelf verwachten dan dat mensen jou of je vriend gelijk gaan geven...

Om toch even ontopic te blijven:

Ik vind het allebei wel musea moet ik zeggen. Die van jou heeft een wat klassiekere uitstraling, maar dat is weer vooral omdat jij materials hebt gebruikt. Het andere ding ziet er meer uit als een moderner museum. (Ik zie er in elk geval geen showroom in...)

jeeuj, 1000e post ;)
je hebt helemaal gelijk! :P hij zit bij mij in de klas en er was een discussie lol... ik vind het overigens beide niet mooi :) ik zou meer mooie witte kamers gebruiken met grote ramen erin... met aan de muren schilderijen of van die glazen vierkante bakken in de kamer met beeldjes oid erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
jlammertink schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:11:
[...]

je hebt helemaal gelijk! :P hij zit bij mij in de klas en er was een discussie lol... ik vind het overigens beide niet mooi :) ik zou meer mooie witte kamers gebruiken met grote ramen erin... met aan de muren schilderijen of van die glazen vierkante bakken in de kamer met beeldjes oid erin...
Dat is het moeilijke, zolang er geen voorwerpen in staan is het _geen_ museum... Zo zou ik ik juist niet veel ramen gebruiken omdat je in een museum juist de belichting zelf in de hand zou willen hebben...

edit:
lame grapje, laat maar 8)7

[edit2] Dufschuur® (koekje erbij?)
W3C School & Graffiti
Devsletten & co.
nieuw :?

[ Voor 16% gewijzigd door Neejoh op 01-04-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

nieuw :?
datum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k geniet al ruim een jaar van jullie prachtige 3d-werkjes en vond het tijd om zelf maar eens iets te maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.witteveen/robobear%20copy.jpg

achtergrondje is er (duidelijk) in gephotoshopt. Gemaakt met Rhino en Flamingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 03-04 20:39
Halo,

Ik ben nu ook aan het 3d maxxen gegaan maar ik ben er nog helemaal nieuw in.

Ik ben nou met de audi a3 tutorial bezig en heb de eerste stappen allemaal gevolg. Ik ben nou de blue prints aan het maken maar ik heb het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/keavexl/raar-klein.jpg

Zoals je ziet zijn de bitmaps helemaal misvormd waaraan zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt :)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

KeaveXL schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:37:
Halo,

Ik ben nu ook aan het 3d maxxen gegaan maar ik ben er nog helemaal nieuw in.

Ik ben nou met de audi a3 tutorial bezig en heb de eerste stappen allemaal gevolg. Ik ben nou de blue prints aan het maken maar ik heb het volgende probleem:

[afbeelding]

Zoals je ziet zijn de bitmaps helemaal misvormd waaraan zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt :)
Costumize > Preferences >Tab viewports > onderaan "configure driver" > texture sizes op 512 ofzo zetten

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 03-04 20:39
Spikey schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:55:
[...]

Costumize > Preferences >Tab viewports > onderaan "configure driver" > texture sizes op 512 ofzo zetten
Je bent een schat ;)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:13:
'k geniet al ruim een jaar van jullie prachtige 3d-werkjes en vond het tijd om zelf maar eens iets te maken.

achtergrondje is er (duidelijk) in gephotoshopt. Gemaakt met Rhino en Flamingo
Hey dat ziet er erg cool uit. Ik vind de manier waarop je het gerendered hebt en die pose erg leuk gedaan.

Achtergrondje past er goed bij, vindt het niet zo opvallend dat het in photoshop is gemaakt.

Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjulliewel!! :)

@parazonium: mooi plaatje!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hallo, :) Ik heb heel lang niet meer voor de "fun" ge 3d'd, door tijdsgebrek...Maar ik wil het weer meer gaan doen en ik had gister een ideetje die ik even snel gemaakt heb, het is niet veel, en eigenlijk zou er nog meer detail in moeten maar ik vind het figuurtje wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/theycome001.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 02-04-2005 11:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

kan iemand mij vertellen hoe ik aan vray kan komen? op de site zijn de demo en de free versie gratis te downloaden, maar met de free versie kun je vrijwel niks en de demo zegt in max7 dat ie expired is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Aanschaffen misschien ? Lijkt mij vrij duidelijk ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
flauw :P Waarom is DEV dan weer de lul :'(
Voor de gene die het niet gezien hebben:
Afbeeldingslocatie: http://uploader.ws/upload/200504/GoT_WG.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 02-04-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

GeforceDDQ schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:47:
Aanschaffen misschien ? Lijkt mij vrij duidelijk ;)
ik wil eerst een demo proberen die niet expired is, maar op de site van vray is alleen spul te downloaden van 2003 ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:01:
[...]

flauw :P Waarom is DEV dan weer de lul :'(
Voor de gene die het niet gezien hebben:
[afbeelding]
ze hadden het zo moeten houden, was volop cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een goed tutorial waarin smooth / autosmooth allemaal goed uitgelegt staat. Ik gebruik het en dan nog zien (de randen) er lelijk uit. Het oppervlak ziet er goed uit. Maar de randen niet. Weet iemand een tutorial of kan iemand het probleem uitleggen.. Google gezocht en kan niks concreets vinden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.7labs.nl/fout.jpg (plaatje als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Weet iemand hier een goede tutorial waarmee ik scheepsrompen kan maken? Ik heb van alles geprobeerd maar het ziet er nooit echt goed uit. Op google heb ik niet echt wat kunnen vinden.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
lemming_nl schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:40:
Weet iemand hier een goede tutorial waarmee ik scheepsrompen kan maken? Ik heb van alles geprobeerd maar het ziet er nooit echt goed uit. Op google heb ik niet echt wat kunnen vinden.
Ok ik zie op allerlei fora nu elke dag waar vragen gesteld worden van "Hoe maak ik een vliegtuig", "Hoe maak ik een ferrari" etc. Ik wordt een beetje niet goed van deze vragen.

Wat ik niet begrijp is als je bijv die Fiat 500 tut of al die andere tuts hebt gevolgd, dat je dan nog andere tuts nodig hebt.

Als je een tut volgt moet je leren hoe het modellen werkt, je moet niet alle stappen in je hoofd prenten.

Uiteindelijk komt elke tut op hetzelfde neer, je kunt toch niet voor alles een tut schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik heb nu max 7 (woei :) )
Maar mijn textures zijn korrelig was in max 6 niet hoe doe je ze ook alweer goed maken?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
T!m0n schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:00:
Ik heb nu max 7 (woei :) )
Maar mijn textures zijn korrelig was in max 6 niet hoe doe je ze ook alweer goed maken?
Customize -> Preferences -> Viewports -> Configure Driver -> Instellingen onderaan, kan je de texture-size groter zetten, of op "Match Bitmap as Close as Possible".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Tnx nu kan ik aan mijn low-poly desert eagle beginnen

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Yanik schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:55:
[...]

Ok ik zie op allerlei fora nu elke dag waar vragen gesteld worden van "Hoe maak ik een vliegtuig", "Hoe maak ik een ferrari" etc. Ik wordt een beetje niet goed van deze vragen.

Wat ik niet begrijp is als je bijv die Fiat 500 tut of al die andere tuts hebt gevolgd, dat je dan nog andere tuts nodig hebt.

Als je een tut volgt moet je leren hoe het modellen werkt, je moet niet alle stappen in je hoofd prenten.

Uiteindelijk komt elke tut op hetzelfde neer, je kunt toch niet voor alles een tut schrijven?
Ik vind een scheeps romp heel wat anders dan een auto. Bij een auto kan je goed de vorm zien in blue prints. Bij scheeps rompen is dat heel anders. En ik kan me voorstellen dat aangezien de vorm van een romp best standaard is dat dat op een makkelijke manier te maken is. Een scheeps romp boxmodellen vind ik een beetje veel werk omdat zo'n romp best wel groot is en je heel veel vlakjes nodig hebt om het mooi rond te krijgen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik heb gisteravond weer wat gemoddeld en getextured :) Jullie kennen het vast wel :P

Afbeeldingslocatie: http://www.superkoe.com/~boon/wips/footballhelm7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.superkoe.com/~boon/wips/footballhelm8.jpg

:Y)

Nu de rest nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Laatst online: 12-09 13:35
Commander Keen! _/-\o_
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste