[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.338 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 17:43
Barracuda_82 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:35:
[...]

Ik werk met het volgende:

3D Studio Max 7 met MentalRay als renderer.

AMD64 3400+
1024 MB RAM
19" TFT

Met deze computer haal ik voor de volgende afbeelding een rendertijd van 28 minuten. Dit is een afbeelding gerenderd op 800x600 met 16x16 AA, 750 samples voor final gather, 1 skylight en 1 HDRI voor de environment. Hoeveel poly's het zijn weet ik niet, maar het zijn er iig erg veel (hoe zie je dat eigenlijk?).

[afbeelding]
In max heb ik geen flauw idee. Maar mental ray zou in het eerste plaatje geen jaggies moeten weergeven met 16x16.

Nederlander in het enge Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Paradoxia schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:38:
[...]

In max heb ik geen flauw idee. Maar mental ray zou in het eerste plaatje geen jaggies moeten weergeven met 16x16.
Hmm... ik weet al waarom die vorige render zo langzaam ging... ik had per ongeluk de AA niet op 16x16 gezet maar op 16x1024... :D

Nu nieuwe render met een band eromheen geklust. Deze render duurde maar 8 minuten. De randen van het profiel moeten nog een beetje bewerkt worden, zit een fout in de mesh. Maandag weer verder.

Afbeeldingslocatie: http://img213.exs.cx/img213/7762/velgmetband2hp.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Haha lekkere actie :P
Moet zeggen dat ik hem er he-le-maal niet slecht uit vind zien :) Behalve dan die meshfoutjes inderdaad. Ik vind hem nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:ik wordt een beetje moe van je, mannetje :/

[ Voor 73% gewijzigd door Pelle op 18-03-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:05:
weet er nou egt helemaal niemand waar je Max 6 kan downloaden 8)7 :X :?
Vraag je nou om warez? :?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

waarom wil je dat zo graag eigenlijk, je gebruikt max toch al? en max 7 kun je zo een demo van vinden. Als je trouwens Studio Max (6) via eMule ofzo download kun je hem gewoon niet registreren en dan 30 dagen gebruiken. Oftewel, het is dan ook gewoon een demo en is niet illegaal.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Barracuda_82 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:53:
[...]

Hmm... ik weet al waarom die vorige render zo langzaam ging... ik had per ongeluk de AA niet op 16x16 gezet maar op 16x1024... :D

Nu nieuwe render met een band eromheen geklust. Deze render duurde maar 8 minuten. De randen van het profiel moeten nog een beetje bewerkt worden, zit een fout in de mesh. Maandag weer verder.

[afbeelding]
Op de mesh-foutjes na inderdaad vind ik 'm erg vet! vooral de velg !
Alleen vind ik persoonlijk de band VEEL te dik voor de velg.. meer een offroad-band zo.. Terwijl het absoluut geen velg is voor onder een jeep :) nog iets aan de proporties doen dus B) verder erg vet :9~

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
Mafkees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier. En installeer dan ook gelijk even dit, dit, dit en dit zodat we je de komende jaren niet meer zien zeuren over illegale troep omdat je systeem weer eens voor de 238ste keer is overladen met virussen, trojaanse speenvarkens en andere troep van het illegale downloaden. Als je echt niet anders kan, zou je natuurlijk ook nog in het grote Post hier je WareZ-requests-topic posten.

Kan er dan nu alsjeblieft weer '3d stuff' (en commentaar daarop) worden gepost want het wordt er zo niet leuker op om dit topic te bekijken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen jullie wat leuks zien? *jaaaaaaah!*

Een spelletje die ik aan het maken ben met een Pool. Het is een remake van het orginele spel LBA, Little Big Adventure, dus als je critics hebt over de models zou je even kunnen kijken hoe de orginele eruitzagen.

http://s30.yousendit.com/...S46GEVJCN9FP2270YQUMLK4ZJ << Download ZIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:11:

Een spelletje die ik aan het maken ben met een Pool. Het is een remake van het orginele spel LBA, Little Big Adventure, dus als je critics hebt over de models zou je even kunnen kijken hoe de orginele eruitzagen.

Misschien handig als je ook achteruit kan lopen... as je niet uit kijkt kom je namelijk vast te zitten in een aantal objecten :P
Zo zat ik al vast in een hek en in een mannetje. (je kan btw ook over het water lopen :P)

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
misschien is Gmax meer wat voor jou ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:28
Dit word mijn echte Final. K ben er zelf wel tevreden mee. T orgineel heb ik op 3507x2480 gerenderd zodat ie goed op A2 uitgeprint kan worden als poster, maar heb uhm ff gerezised daardoor s wel beetje kwaliteit verloren maja. 7 uurtjes renderen en k kwam op een totaal van 2591039 polys uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540yvQn1u11.jpg
Ik zou graag weer willen horen wat jullie er van vinden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb altijd veel respect gehad voor de spullen die je maakt en bewonderde je ook daarom, maar dit soort acties doen je geloofwaardigheid niet erg veel goeds
Spikey schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:43:
[...]

Op de mesh-foutjes na inderdaad vind ik 'm erg vet! vooral de velg !
Alleen vind ik persoonlijk de band VEEL te dik voor de velg.. meer een offroad-band zo.. Terwijl het absoluut geen velg is voor onder een jeep :) nog iets aan de proporties doen dus B) verder erg vet :9~
Hij is inderdaad een beetje dik, maar ik heb die band er maar snel omheen geprutst. Het profiel is bijna helemaal goed, en dat is het belangrijkste, de wangen van de band (zo heten de zijkanten) kan ik vrij eenvoudig aanpassen. Ik moet ook nog een mooie texture maken voor een witte band over de wang van de band.

Het word een wiel voor onder een klassieke auto, dus niet echt een jeep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

robin222 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:46:
Dit word mijn echte Final. K ben er zelf wel tevreden mee. T orgineel heb ik op 3507x2480 gerenderd zodat ie goed op A2 uitgeprint kan worden als poster, maar heb uhm ff gerezised daardoor s wel beetje kwaliteit verloren maja. 7 uurtjes renderen en k kwam op een totaal van 2591039 polys uit.

[afbeelding]
Ik ga heel erg zeiken.. Ik zie geen kringen in het water wat je meestal hebt bij boten.. dat zou het plaatje helemaal afmaken.. want u lijkt het gewoon of je hem maar in een plas water heb weggezet.... voor de rest oppitopie! :D ziet er geweldig uit!

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Zo, D-Tox staat tijdelijk op non-actief.
Gelieve aan dit soort request in het vervolg geen aandacht meer te schenken; zet voortaan een topicreport (zoals 6k deed ;)) of schiet even een moderator aan op ICQ/MSN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 09:28
themeparktommy schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:24:
[...]

Ik ga heel erg zeiken.. Ik zie geen kringen in het water wat je meestal hebt bij boten.. dat zou het plaatje helemaal afmaken.. want u lijkt het gewoon of je hem maar in een plas water heb weggezet.... voor de rest oppitopie! :D ziet er geweldig uit!
Ik ben het met je eens hoor, maar k weet ff niet hoe k dat moet doen. Om het in max te doen gaat niet lukken en mijn fotoshop skills zijn niet echt heel erg hoog maar zal vanmiddag eens kijken wat k er aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
robin222 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:34:
[...]

Ik ben het met je eens hoor, maar k weet ff niet hoe k dat moet doen. Om het in max te doen gaat niet lukken en mijn fotoshop skills zijn niet echt heel erg hoog maar zal vanmiddag eens kijken wat k er aan kan doen.
Echt goed water is extreem moeilijk, maar je kunt misschien al een heel eind komen door met soft selection of met de FFD box modifier de ringen handmatig te maken. Het is tenslotte toch een still. Wel eerst ff een foto zoeken van hoe dat er in het echt uitziet, anders komt dat vast niet precies goed.

Mooie pic trouwens. Het water geeft het een veel mooiere feel. :)
jlammertink schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:01:
[...]

kom ik dus weer bij het probleem dat 3 of nog meer te lang duurt met renderen... toen vertelde jij me dat ik photon mapping moet gebruiken :/
Ik weet niet hoe je de photon mapping hebt ingesteld, maar met photon mapping maakt het aantal bounces dus amper meer uit. De rendertijden kunnen best drie uur zijn, maar dan kun je wel 10 bounces hebben. Als je het niet voor elkaar krijgt, dan kun je me eventueel ff op MSN aanschieten hierover, dan kijk ik ff hoe je scene ingesteld moet worden (of dat ik het gewoon bij het verkeerde eind heb :)).

Cool dat jullie dit aan het maken zijn! Ik zie dat jullie 3D gamestudio gebruiken, bevalt dat? Flexibel? Ik zie in elk geval 3d en animaties en collision detection, dus dat is alvast cool. De renanimatie is trouwens wel vrij brak.

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 18-03-2005 09:51 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
Oogst schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet hoe je de photon mapping hebt ingesteld, maar met photon mapping maakt het aantal bounces dus amper meer uit. De rendertijden kunnen best drie uur zijn, maar dan kun je wel 10 bounces hebben. Als je het niet voor elkaar krijgt, dan kun je me eventueel ff op MSN aanschieten hierover, dan kijk ik ff hoe je scene ingesteld moet worden (of dat ik het gewoon bij het verkeerde eind heb :)).
sry je hebt helemaal gelijk... alleen maakt het kwa kleuren niet echt veel uit dus ik ik model eerst mijn kamer wel en kijk daarna hoe het er dan uitziet... thnx in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik krijg de volgende error:

Not enough memory (0 MB required)!

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:42

[afbeelding]
Erg mooi!!
Een stuk beter met het water en ook een stuk mooier om zo te presenteren :) .

Het materiaal van de vlaggetjes is nog niet geweldig mr dat zijn ook kleine dingentjes, en nog een beetje door oefenen met het water. Verder erg mooi!

(plint zou nog steeds graag een ander camerapunt willen zien, niet zozeer voor de klant mr meer voor plint ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Pelle schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:32:
Zo, D-Tox staat tijdelijk op non-actief.
Gelieve aan dit soort request in het vervolg geen aandacht meer te schenken; zet voortaan een topicreport (zoals 6k deed ;)) of schiet even een moderator aan op ICQ/MSN :)
ik had hem al eerder zien vragen maar toen vroeg hij om een demo versie. vandaar I guess...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh

[afbeelding]
Inderdaad erg leuk gemaakt, maar het camerastandpunt zou ik veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:18:
[...]

Ik krijg de volgende error:

Not enough memory (0 MB required)!

Even opnieuw proberen :) Doet het hier gewoon (weer).. Ben vanmiddag weggeweest dus misschien lag-tie eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kheb wel vet huiswerk nu voor over twee weken: een JAVA applicatie schrijven die door middel van fractals een zeer low poly gebergte (zeg maar een pyramide voor een berg) van details voorziet. Dat wordt leuk. :*) Kga ook proberen om hem het te laten renderen met OpenGL, maar hij krijgt in elk geval ook een VRML exporter om te renderen met Vray.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik ben bezig met dat huisje bouwen van een tut van geloof ik een GoT-er.

En ik wil dat raam maken met Boolean, maar het lukt niet. Ik klik op Boolean, en dan op Pick Operand B en er gebeurt niets.

Moet ik iets in de instelling van de boolean veranderen ofzo? en kun je het ajb een beetje in noob taal uit leggen
het is in Max trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door daniëlpunt op 19-03-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-08 21:08

Netjes gedaan. LBA ik was er verslaaft aan......rondrijden in een auto, vliegen op een draak en en schieten met een rietje O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

super-muffin schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:50:

En ik wil dat raam maken met Boolean, maar het lukt niet. Ik klik op Boolean, en dan op Pick Operand B en er gebeurt niets.

Moet ik iets in de instelling van de boolean veranderen ofzo? en kun je het ajb een beetje in noob taal uit leggen
Je moet de muur selecteren waar dat blok doorheen steekt.
Dan doe je boolean en klik je op pick operant B
dan selecteer je de box en *poef* je hebt een gaatje in je muur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Het zal wel aan mij liggen, maar er gebeurt niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
super-muffin schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:50:

Ik neem aan dat je mijn tutorial aan het doen bent? Nou ja, los van of dat nou zo is, boolean zou gewoon goed moeten gaan. Meestal bij dit soort dingen in een tutorial is het goed om even een paar alinea's terug te gaan in de tekst en elke stap nog eens heel rustig te lezen en te kijken of je misschien een stapje hebt overgeslagen dan wel een extra klik hebt gedaan die er niet stond. Dat helpt vaak al. :)

Anyway, als dat niet helpt: boolean knipt het ene object uit het andere object. De eerste vereiste is dus dat de twee objecten deels overlappen: twee objecten die gewoon naast elkaar staan zonder door elkaar heen te staan zal nooit enig effect sorteren. Verder is het nodig dat het object waaruit geknipt gaat worden als eerste is geselecteerd. Dan druk je op die boolean knop, terwijl dat object dus nog geselecteerd is. Dan druk je op pick operand b en klik je op het object dat eruit geknipt moet worden. En dan zou het al moeten werken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOL-20.000 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:01:
[...]

Netjes gedaan. LBA ik was er verslaaft aan......rondrijden in een auto, vliegen op een draak en en schieten met een rietje O+ .
Tell me about it. Ben al jaren lid van de grootste Fan-community over LBA, heb deel 1 en 2, en atm ben ik met 3 LBA-projecten tegelijk bezig.
Ik kan daar nog uren over doorpraten, maar daar ging het niet over :P ;)

Nog wat op/aan - merkingen op het spel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:35:
Nog wat op/aan - merkingen op het spel zelf?
Nou ze vriendin was die niet zwanger, dat beeld wat je neer heb gezet volgens mij moet die op de plek waar nu de bomen staan en ik mis het torentje op het museum waar je door het raam naar binnen moet klimmen om het pakje te halen.

Nu ik er over na ga denken komt het allemaal weer naar boven. :z Maar wat is dat atm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOL-20.000 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:15:
[...]

Nou ze vriendin was die niet zwanger, dat beeld wat je neer heb gezet volgens mij moet die op de plek waar nu de bomen staan en ik mis het torentje op het museum waar je door het raam naar binnen moet klimmen om het pakje te halen.

Nu ik er over na ga denken komt het allemaal weer naar boven. :z Maar wat is dat atm??
Ik zal niet erg inhoudelijk op LBA zelf in gaan, maar dit is een remake van deel 1 van LBA, en dat verklaart de niet zwangere vrouw en het missende torentje op het museum, die waren er in deel 1 nog niet.

Ik doelde eigenlijk meer op critiek aangaande het design van de models :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je in hemelsnaam meer dan 6x4 slots voor materials kan krijgen? ik heb vanalles geprobeert maar er komen gewoon niet meer van die kl0te bollen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:26:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je in hemelsnaam meer dan 6x4 slots voor materials kan krijgen? ik heb vanalles geprobeert maar er komen gewoon niet meer van die kl0te bollen :(
Kan niet...

Je kan wel op de plek van matirials die je niet meer gebruikt een anderen kopieren (door z'n grijs vlakje er in te slepen) en da blijft je matirial behouden in de scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat nou als je geen grijze vakjes meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:29:
En wat nou als je geen grijze vakjes meer heb?
Als je een material die op een object zit uit je material editor gooit, zit ie nog steeds op je object. En kun je hem later weer in de material editor zetten met het pipetje. Oftewel: als je ruimte nodig hebt, gooi je er gewoon een aantal materials uit die al in je scene zitten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Max vraagje.

Ik wil een deksel animeren. Maar hij wil niet draaien om de Pivot.
Hij blijft draaien om de gizmo (of hoe dat ding ook heet).

Afbeeldingslocatie: http://img7.exs.cx/img7/226/bug2vm.th.jpg

Ik heb dus 2 Pivots. Hoe kan ik dit weer uitschakelen.
Als ik namelijk een nieuw file aanmaak en de boel reset. werkt het gewoon.

Wie helpt me uit deze nachtmerrie. ;)

Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 22:48
ff uit dat hele menu gaan zou moeten helpen dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:13:
ff uit dat hele menu gaan zou moeten helpen dacht ik :)
Neej helaas. Dat doet ie niet. Die Pivot blijft wel op zijn plek staan.
Maar het object draait nie om die pivot heen. Maarom die andere. (waar de "Rotate" omheen staat).
Snap er nix van.. :'(

Edit: Hmm heb het al opgelost. Paar keer de Pivot gereset. Hij doet het nu 8)7
Sorry voor de domme vraag.. :Z

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je object draait altijd om je pivot heen. Dan staat je pivot niet goed. Kijk eens goed of die wel goed staat. Probeer eens "Affect Pivot Only" -> "Center to Object". En dan uit het menu gaan, en dan roteren. Dan hoort ie normaal te roteren. Eventueel kan je dit nog proberen:
- "Affect pivot only"
- Center to Object
- "W" (move modus)
- "E" (Rotate)
- "R" (Resize)
En dan uit het menu gaan. Soms blijft bij mij de rotate pivot namelijk op een andere plek staan als ik center doe

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

verdorie

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;( .. sorry.. maar toch bedankt voor je reactie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
XLerator schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:22:
Je object draait altijd om je pivot heen. Dan staat je pivot niet goed. Kijk eens goed of die wel goed staat. Probeer eens "Affect Pivot Only" -> "Center to Object".
[...]
Zorg er wel voor dat je "Affect Pivot Only" weer uitzet. Dit wil ook wel s problemen geven.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Idd, dat bedoelde ik eigenlijk met: "En dan uit het menu gaan" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mdegeest/tafel3.jpg

Ik vind de tafel poten niet echt realistisch lijken weet iemand nog material settings om ze realistischer te laten lijken..

alvast bedankt,
forcedeagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ook een beetje raar dat het glas zo'n sterke schaduw geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:22:
Je object draait altijd om je pivot heen. Dan staat je pivot niet goed. Kijk eens goed of die wel goed staat. Probeer eens "Affect Pivot Only" -> "Center to Object". En dan uit het menu gaan, en dan roteren. Dan hoort ie normaal te roteren. Eventueel kan je dit nog proberen:
- "Affect pivot only"
- Center to Object
- "W" (move modus)
- "E" (Rotate)
- "R" (Resize)
En dan uit het menu gaan. Soms blijft bij mij de rotate pivot namelijk op een andere plek staan als ik center doe
Er zitten ook features in MAX om te zorgen dat je niet meer rond de normale pivot draait, maar ok, die gebruikte hij vast niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
vraagje: als ik in 3ds max een mooie perspective view heb en ik wil dat precies zo me camera komt te staan... hoe zet ik dan die perspective om naar eem camera... er is een toets voor als het goed is (hoop dat jullie me begrijpen)... thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
jlammertink schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:19:
vraagje: als ik in 3ds max een mooie perspective view heb en ik wil dat precies zo me camera komt te staan... hoe zet ik dan die perspective om naar eem camera... er is een toets voor als het goed is (hoop dat jullie me begrijpen)... thnx alvast!
ctrl + C als je je viewport active hebt..

Heb ik zelf nog een vraagje. Als ik dingen ga invoeren in max..zoals coordinaten ofzo en ik moet achter de komma werken moet ik steeds een komma typen. Als dit met een punt zou kunnen zou dit een stuk sneller gaan met het numpad? Iemand een idee hoe je een komma krijgt als je een punt typed, want dit paktie automatishc niet?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Joenes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:36:
[...]

ctrl + C als je je viewport active hebt..

Heb ik zelf nog een vraagje. Als ik dingen ga invoeren in max..zoals coordinaten ofzo en ik moet achter de komma werken moet ik steeds een komma typen. Als dit met een punt zou kunnen zou dit een stuk sneller gaan met het numpad? Iemand een idee hoe je een komma krijgt als je een punt typed, want dit paktie automatishc niet?
Volgens mij neemt Max gewoon de instellingen van Windows over. Als je echt die punt wilt hebben kun je dat veranderen in je control panel > regional and language options, en daar je 'decimal symbol' veranderen... Nadeel is dus dat het voor je hele systeem veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
DocB schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:42:
[...]

Volgens mij neemt Max gewoon de instellingen van Windows over. Als je echt die punt wilt hebben kun je dat veranderen in je control panel > regional and language options, en daar je 'decimal symbol' veranderen... Nadeel is dus dat het voor je hele systeem veranderd...
Mjah das vrij klote idd, als ik dan tegelijkertijd op dit forum zit of op msn krijg ik overal punten ipv komma's dus dat is niet de ultieme oplossing.. tnx voor het advies anyways. Iemand nog andere briljante ideeen?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joenes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:47:
[...]

Mjah das vrij klote idd, als ik dan tegelijkertijd op dit forum zit of op msn krijg ik overal punten ipv komma's dus dat is niet de ultieme oplossing.. tnx voor het advies anyways. Iemand nog andere briljante ideeen?
Errrr, het is niet zo dat punten en komma's omwisselen. Alleen hun betekenis in waardennotaties en dan alleen nog afhankelijk van de applicatie waar je in werkt of dit relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:20:
[afbeelding]

Ik vind de tafel poten niet echt realistisch lijken weet iemand nog material settings om ze realistischer te laten lijken..

alvast bedankt,
forcedeagle!
Caustics, en even aan die schaduw werken... Het object lijkt niet transparant, niet vergeten om caustics ook in de renderer aan te vinken.

offtopic:
Workstation fried :'( 1GB ram, P4@2.4 en mobo weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

weet iemand of je ook ergens gratis character models kan downloaden? ik heb een aantal personen nodig voor in een commandocentrale van een marineschip. het animeren en de bone-structuur doe ik dan zelf wel. vroeg me alleen af of er al gratis modelen op het internet stonden. scheelt weer een boel werk :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:16:
weet iemand of je ook ergens gratis character models kan downloaden? ik heb een aantal personen nodig voor in een commandocentrale van een marineschip. het animeren en de bone-structuur doe ik dan zelf wel. vroeg me alleen af of er al gratis modelen op het internet stonden. scheelt weer een boel werk :P
gratis character model (of is dat niet wat je zoekt? :P)

Je zou ook Blender kunnen gebruiken om met MakeHuman wat instant mensjes te maken.. beetje prutten en klaar is jos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

het model is inmiddels al zo goed als af. alleen nu nog de textures vinden... moeilijk :(

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Ik ben bezig met het maken van een kamer (mijn kamer :P ) hier een wip:

http://home.zonnet.nl/jflammertink/wip.jpg

C&C welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
jlammertink schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:04:
Ik ben bezig met het maken van een kamer (mijn kamer :P ) hier een wip:

http://home.zonnet.nl/jflammertink/wip.jpg

C&C welkom...
Daaamn dat ziet er al heel mooi uit. Belichting vind ik heel erg mooi, de textures zijn ook nice.
Ga zo door.

Welke renderer heb je gebruikt en hoe lang duurde het om te renderen?

Ben ook maar bezig geweest met m'n tank.

Ja ik weet dat AA en de GI samples omhoog moeten. Vlag wordt wel veranderd wanneer ik m'n scene af heb.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/tesla18.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Yanik op 23-03-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:03:
Ook een beetje raar dat het glas zo'n sterke schaduw geeft
Valt wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Yanik schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:13:
[...]

Daaamn dat ziet er al heel mooi uit. Belichting vind ik heel erg mooi, de textures zijn ook nice.
Ga zo door.

Welke renderer heb je gebruikt en hoe lang duurde het om te renderen?

Ben ook maar bezig geweest met m'n tank.

Ja ik weet dat AA en de GI samples omhoog moeten. Vlag wordt wel veranderd wanneer ik m'n scene af heb.
[afbeelding]
ik gebruik brazil... photons + skylight omdat een render dan veel realistischer is vooral bij het raam (vergeten veel mensen dus altijd photon light + skylight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik ben een beginner in max en ik heb een probleem met de afwerking van deze hoeken.
kan iemand me hiermee helpen zodat het er wat gladder uitziet.

zoe ziet de render met meshsmooth er uit:
Afbeeldingslocatie: http://img175.exs.cx/img175/9261/hoekprobleem8il.th.jpg

en dit is de wire:
Afbeeldingslocatie: http://img175.exs.cx/img175/554/hoekprobleemwire2fe.th.jpg

Het is btw de cockpit van een Gee Bee.

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik kwam net op een niet nader te vernoemen weblog een link naar een hele knappe 3D animatie tegen:

http://www.newstoday.com/delivery.php

Zeker de moeite waard om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Barracuda_82 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:16:
Ik kwam net op een niet nader te vernoemen weblog een link naar een hele knappe 3D animatie tegen:

dan moet je deze maar is bekijken! vind ik persoonlijk de mooiste die ik ooit heb gezien...
Afbeeldingslocatie: http://www.themeny.com/demoreel/pic_reel2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

jlammertink schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:38:
[...]

dan moet je deze maar is bekijken! vind ik persoonlijk de mooiste die ik ooit heb gezien...
[afbeelding]
Heel mooi gemaakt, dat zeker, maar er zit geen verhaal in, tis meer een demo. In de film die ik postte zit ook een echt verhaal in enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Als we dan toch met favorieten aan het smijten zijn, hier een van mijn favorieten:

http://www.blur.com/html_quicktime/in_the_rough_480.html

Gemaakt door Blur Studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:57:
Als we dan toch met favorieten aan het smijten zijn, hier een van mijn favorieten:

Die moet er idd bij :)
Al moet ik zeggen dat kwa realiteit blur studio's ook lekker bezig is. Dus een toevoeging: http://www.blur.com/html_quicktime/rockfish_480.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Barracuda_82 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:48:
[...]

Heel mooi gemaakt, dat zeker, maar er zit geen verhaal in, tis meer een demo. In de film die ik postte zit ook een echt verhaal in enzo.
daarom is het ook een demoreel ;) die delivery is ook goed hoor daar niet van.. goed verhaal _/-\o_ had em al wel gezien (100x :9 )

[ Voor 15% gewijzigd door jlammertink op 24-03-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
[...]

[afbeelding]
Ik vind deze ook mooier dan die blur animaties, vond het alleen jammer van die ene vrouw in die trein, de animatie werdt te vaak herhaald. Verder is alles _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Zijn er mensen hier in het topic, die ik op msn mag toevoegen ? ik heb zo nu en dan van die achtelijk stomme kleine probleempjes, waar ik soms niet uitkom. Het is 9/10x zo opgelost, maar ik doe het dan net altijd fout. En vaak kan ik, wat ik wil, zoiets niet vinden in een tut. Ook zijn het kleine probleempjes die ik niet eens waardig vind om er een post van te maken hier :) ben dus een erg grote n00b

:X

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Aap schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:47:
Zijn er mensen hier in het topic, die ik op msn mag toevoegen ? ik heb zo nu en dan van die achtelijk stomme kleine probleempjes, waar ik soms niet uitkom. Het is 9/10x zo opgelost, maar ik doe het dan net altijd fout. En vaak kan ik, wat ik wil, zoiets niet vinden in een tut. Ook zijn het kleine probleempjes die ik niet eens waardig vind om er een post van te maken hier :) ben dus een erg grote n00b

:X
jlammertink at gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jlammertink schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:33:
[...]

jlammertink at gmail punt com
Verander het svp even, eigen bestwil ;) Er zijn ook zoveel spambots opzoek naar emailadressen tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien al vaker gevraagd hier maar kon niks goed vinden. Wat voor boek raden jullie aan om te aanschaffen? Niet komen met kan je beter via het internet leren. Ik wil gewoon een boek ervoor kopen. Ik werk op het moment met 3d max 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:42
Ik vond deze wel gaaf: (kort filmpje-geen verhaal)
http://www.3dblasphemy.com/personal/CITY.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:09:
Misschien al vaker gevraagd hier maar kon niks goed vinden. Wat voor boek raden jullie aan om te aanschaffen? Niet komen met kan je beter via het internet leren. Ik wil gewoon een boek ervoor kopen. Ik werk op het moment met 3d max 7.
3dsmax bible van Murdock. Versie maakt niet zoveel uit. Wat wel uitmaakt is dat het een geweldig boek is. Er wordt goede uitleg gegeven, en het gaat van de eerste stapjes tot geavanceerdere dingen. Hij staat ook beoordevol tutorials die ook goed worden uitgelegd, en ondersteund met goede pics. Nadeel is wel dat hij ietwat duur is, toen ik em kocht, kostte hij me 50 euro, dit was wel de versie voor Max5, is dus al een tijdje terug.

De meest recente:
Afbeeldingslocatie: http://www.avaxhome.ru/promo_images/books/3d.Studio.Max.6.Bible.jpg

Dan heb ik zelf nog een vraagje:
Heeft er iemand een goeie tutorial om een wapperende vlag te maken? Heb zelf al zitten zoeken, en in reactor zitten prutsen, maar het wilde maar niet naar mijn zin lukken. Was met reactor redelijk ver dacht ik, wilde wind toevoegen, toen ging et allemaal mis :X

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 24-03-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:39:
Dan heb ik zelf nog een vraagje:
Heeft er iemand een goeie tutorial om een wapperende vlag te maken? Heb zelf al zitten zoeken, en in reactor zitten prutsen, maar het wilde maar niet naar mijn zin lukken. Was met reactor redelijk ver dacht ik, wilde wind toevoegen, toen ging et allemaal mis :X
Als je het simpel wil, zonder gebruik te maken van reactor of consorten, dan zou ik een eenvoudige Plane gebruiken met zo'n 4x6 segments (voor het renderen kun je de Density opschroeven). Gooi er een Wave modifier over, misschien wat Noise en animeer de Gizmo ervan om de golven te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Schuey schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:39:
[...]
3dsmax bible van Murdock. Versie maakt niet zoveel uit. Wat wel uitmaakt is dat het een geweldig boek is. Er wordt goede uitleg gegeven, en het gaat van de eerste stapjes tot geavanceerdere dingen. Hij staat ook beoordevol tutorials die ook goed worden uitgelegd, en ondersteund met goede pics. Nadeel is wel dat hij ietwat duur is, toen ik em kocht, kostte hij me 50 euro, dit was wel de versie voor Max5, is dus al een tijdje terug.

De meest recente:
[afbeelding]
Dat laatste is niet helemaal waar. Versie 7 is ondertussen ook alweer uit! Verder echt een aanrader inderdaad!

Hier staat ie plus meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wat betreft mijn stagepogingen: ik heb ondertussen van Remedy, Relic en Lionhead te horen gekregen dat ze op dit moment niet aan stages doen. Daarnaast heb ik nu een hele serie Duitse bedrijven waar ik naartoe heb gemaild/naartoe ga mailen om daar terecht te komen. Hopelijk komt daar iets uit. Daarvan zijn er in elk geval twee die gewoon aangegeven stagemensen te zoeken, dus daar maak ik misschien wel kans. :)
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:59:
Hallo,
ik ben een beginner in max en ik heb een probleem met de afwerking van deze hoeken.
kan iemand me hiermee helpen zodat het er wat gladder uitziet.

zoe ziet de render met meshsmooth er uit:
[afbeelding]

en dit is de wire:
[afbeelding]

Het is btw de cockpit van een Gee Bee.

grt
Ik denk dat je het beste gewoon plaatselijk wat meer polygonen kunt gebruiken om preciezer aan te geven hoe je de vorm precies wilt hebben. Meshsmooth begrijpt je nu verkeerd en dan moet je gewoon duidelijk zijn, denk ik.
Barracuda_82 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:16:

Wow! Dit is misschien wel het beste concept voor een korte film dat ik ooit heb gezien. Ongelooflijk indrukwekkend zeg! Qua uiterwerking vind ik hem wisselend: sommige shots zijn werkelijk briljant, maar de character modelling, texturing en vooral character animatie vind ik echt heel erg matig. Ook de cameravoering vind ik regelmatig gewoon ronduit irritant beweeglijk. Zet dat ding eens stil! Maar wOw, want een briljant concept zeg! _/-\o_
wdekreij schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:57:

Niet alleen maakt Blur echt geweldige korte films (naast Rockfish en Diamond In The Rough ook de intro van Down of War bijvoorbeeld), ze zijn ook bezig met het ontwikkelen van hun pipeline om op termijn bioscoopfilms te kunnen gaan maken. Hoe vet! Daar kunnen echt heel erg gave dingen uitkomen. Hoop ik. Ik hoop ook dat ze dan niet al te dicht bij de normale 3d bioscoopfilms gaan zitten. Momenteel zitten ze daar vrij ver vanaf en ik hoop dat dat zo blijft.
Inderdaad ook heel goed ja. Aan de auto's is goed te zien dat het nep is, maar over het algemeen wel echt heel indrukwekkend. Met dit in je portfolio zijn er wel leuke banen te vinden, vrees ik. :P
[...]

[afbeelding]
Best wel indrukwekkend, maar echt super vind ik hem niet. Van elke shot vind ik eigenlijk dat ie het net niet is. Het mist allemaal net iets. De mannetjes bewegen net iets te vloeiend, de details zijn net te repeterend, dat soort dingen. Allemaal net niet, wat mij betreft. Maar wel heel knap hoor. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Oogst op 25-03-2005 12:37 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 11-09 15:39
na wat topics te hebben gevolgd over 3d creaties ben ik zelf eens wat aan de slag gegaan. Dit is pas mijn eerste werk dat nog niet helemaal af is en tevens gemaakt is met SketchUp .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kengiang/pictures/kamer.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kengiang/pictures/kamer2.gif

[ Voor 22% gewijzigd door k5052 op 25-03-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

kenny89 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:38:
na wat topics te hebben gevolgd over 3d creaties ben ik zelf eens wat aan de slag gegaan. Dit is pas mijn eerste werk dat nog niet helemaal af is en tevens gemaakt is met SketchUp .

[afbeelding]
[afbeelding]
SketchUp! werkt dat een beetje? lees er veel over maar nog nooit mee gespeeld

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 11-09 15:39
als een beginner vind ik het wel goed te gebruiken en het resultaat mag er wel wezen , jammer dat het niet zo uitgebreid is als 3dmax etc. met shaders en andere render manieren. het werkt eigenlijk heel simpel ... dus ik weet niet of gebruikers die 3dmax gebruiken het wel zo uitgebreid vinden etc.
de tft in het plaatje klopt nog niet helemaal omdat de voet nog niet echt af is en ik alle opties nog nie thelemaal ken zoals ronde randen.

edit:
even de hardware acceleration aangezet @ sketchUp en verrek , de karteltjes zijn weg >:) dus zie mijn vorige post voor verbeterde plaatjes.

[ Voor 54% gewijzigd door k5052 op 25-03-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Een kleine update maar toch kon ik het niet laten om je het te laten zien.

Glow heb ik er nog niet overheen gegooid, maar dat doe ik wel in de final.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/tesla21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je de thumb nou s clickable maakt ;) was bij je vorige post ook niet zo
Yanik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:50:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/tesla21.jpg
Mooie tank! Komt er ook nog een omgeving bij?

* Scipionyx heeft zojuist weer s Command & Conquer Red Alert geïnstalleerd

[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 25-03-2005 15:14 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Scipionyx schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:12:
Als je de thumb nou s clickable maakt ;) was bij je vorige post ook niet zo

[...]

Mooie tank! Komt er ook nog een omgeving bij?

* Scipionyx heeft zojuist weer s Command & Conquer Red Alert geïnstalleerd
Thanks.
:'( Ik heb gedaan wat er in de TS stond, ik snap niet waarom hij bij jou niet clickable is.
[*img=320,240]url[*/img] Maar dan zonder de *'jes.

Scene ga ik zeker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
bij mij is ie clickbaar hoor

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikey schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 07:51:
[...]

Dat laatste is niet helemaal waar. Versie 7 is ondertussen ook alweer uit! Verder echt een aanrader inderdaad!

Hier staat ie plus meer
Leveren zij ook in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland
Hier 1 voor nederland. Ga hem binnekort ook maar is bestellen. Als ik geld heb.. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmm, ik wil dat boek eigelijk ook best heel graag hebben, dus mischien inkoop actietje ofzo? Bij play.com is hij €38.49 (delivered). Geen idee wanneer hij weer op voorraad is.

[ Voor 51% gewijzigd door Neejoh op 25-03-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Na een lange tijd door mn WoW verslaving niet gemaxt te kunnen hebbe, vandaag dan toch maar wat gedaan :p
Paar kleine schoonheidsfoutjes gefixd en een dak erop gezet :p
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/supra/wip6.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Chester schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:46:
Na een lange tijd door mn WoW verslaving niet gemaxt te kunnen hebbe, vandaag dan toch maar wat gedaan :p
Paar kleine schoonheidsfoutjes gefixd en een dak erop gezet :p
[afbeelding]
Dat ziet er erg cool uit. Horen de randen van de bodykit zo dun te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor een vak bij informatica moet ik een fractal-algoritme schrijven dat een simpele rotsmesh van meer details voorziet. Het grootste deel hiervan is door mijzelf geschreven, de importer en een aantal belangrijke fixes komen van mijn jaargenoot Gerbo.

Wat het doet, is de originele mesh pakken en daarvan elke polygoon opsplitsen om zo meer detail te krijgen. Dit kun je vervolgens gewoon weer opnieuw doen op het resultaat om zo nog meer details te krijgen. Op de plaat hieronder is de bovenste de originele mesh, de tweede is na 1 keer details toevoegen, de derde is na 2 keer details toevoegen en de derde is na 5 keer details toevoegen. Bij 6 keer details toevoegen krijg ik een out-of-memory-error van JAVA. :P

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Fractal%20Screenshot%20compositie.jpg

Overigens is dit geprogrammeerd in JAVA en is de rendering gedaan met de software-engine JAVA 3D van Sun. Ons programma leest .OFF-files in en gaat VRML-files schrijven (de functionaliteit is al geïmplementeerd door Gerbo, maar is nog niet ingevoegd in het programma).

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 27-03-2005 00:53 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verbaas me elke keer weer over wat je allemaal uit kan halen Oogst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Oogst schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:51:
Voor een vak bij informatica moet ik een fractal-algoritme schrijven dat een simpele rotsmesh van meer details voorziet. Het grootste deel hiervan is door mijzelf geschreven, de importer en een aantal belangrijke fixes komen van mijn jaargenoot Gerbo.

Wat het doet, is de originele mesh pakken en daarvan elke polygoon opsplitsen om zo meer detail te krijgen. Dit kun je vervolgens gewoon weer opnieuw doen op het resultaat om zo nog meer details te krijgen. Op de plaat hieronder is de bovenste de originele mesh, de tweede is na 1 keer details toevoegen, de derde is na 2 keer details toevoegen en de derde is na 5 keer details toevoegen. Bij 6 keer details toevoegen krijg ik een out-of-memory-error van JAVA. :P

[afbeelding]

Overigens is dit geprogrammeerd in JAVA en is de rendering gedaan met de software-engine JAVA 3D van Sun. Ons programma leest .OFF-files in en gaat VRML-files schrijven (de functionaliteit is al geïmplementeerd door Gerbo, maar is nog niet ingevoegd in het programma).
soort van meshsmooth, maar dan anders. ziet er zeer gaaf uit. ik vind het trouwens meer op gekreukeld papier lijken. maar goed, het gaat om de methode neem ik aan en niet echt om het resultaat. :) Ik ga met Neejoh mee. je doet echt zeer gave dingen steeds met 3d die me steeds weer verbazen. _/-\o_

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Senzuboon schreef op zondag 27 maart 2005 @ 05:15:
[...]

soort van meshsmooth, maar dan anders. ziet er zeer gaaf uit. ik vind het trouwens meer op gekreukeld papier lijken. maar goed, het gaat om de methode neem ik aan en niet echt om het resultaat. :) Ik ga met Neejoh mee. je doet echt zeer gave dingen steeds met 3d die me steeds weer verbazen. _/-\o_
Het lijkt inderdaad wel erg op papier ja. Ik hoop dat dat nog verandert zodra ik er vertex colours aan toevoeg. Ik ga hem ook renderen met V-ray zodra exporteren naar VRML goedgaat. Misschien ook nog wat Speedtree-bomen erbij, kijken wat het dan wordt.

Overigens is dit gewoon een letterlijke opdracht, de manier waarop het detaileren gebeurt mochten we niet zelf bepalen, dat staat vast. Het was alleen nogal een ingewikkeld gepuzzel om het goed werkend te krijgen. Ook net als meshsmooth: elke ronde verviervoudigd het aantal polygonen.

Edit:
En vertex colours toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Fractal%20Screenshot%2002%20vertex%20colours.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 27-03-2005 13:30 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik moet ffe iets zeggen want dit kan egt niet....

Ten eerste, waar baseren jullie het op dat ik om de volledig donwloadable versie van max vroeg 8)7 :? .
Al die reacties, terwijl je het niet eens zeker kan weten..
Ik zette niet voor niets in al die vorige posts dat ik de TRIAL versie zocht. Is niet omdat ik daar lol in heb hoor 8)7 .

En het smerigste van alles, is dat ik dat ook tegen pelle had gezegt, en dat ie vervolgens trug mailde dat hij me dan neit daarvoor bande maar door mijn doorlopende irritante gedag :? . Oftewel een ban zonder enige egte reden...
En dat zegt ie dan ook niet ffe hier, neej hij doet gwoon net of het wel daardoor kwam,...

Dus het ging wel degelijk om de trailversie, en bovendien is de trialversie gwoon de gehele versie 8)7 , alleen dan maar voor 30 dagen geldig....

Dus hou voortaan je vooroordelen voor je, denk logisch na, en lees mun posts voordat je me van dit soort dingen gaat beschuldigen..

mischien komt dit een beetje arragont over, is niet de bedoeling, maar ik word een beetje moe van dit soort gezeur terwijl je niet eens wist waar het nou precies om gaat...

En ja ik heb nog steeds de TRIAL!!!!!! versie van max 6 nodig, k ken hem egt niet vinden..nog niet super hard gezocht maar goed:P
(wat een woordje wel niet voor verschil kan maken :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ga enkel in op het laatste deel van je post, de trial request.. Lijkt mij dat Discreet mailen een goede oplossing is? Mail gewoon dat je overweegt max 6 te kopen maar je graag eerst even de trial wilt testen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:37:
Ok ik moet ffe iets zeggen want dit kan egt niet....

Ten eerste, waar baseren jullie het op dat ik om de volledig donwloadable versie van max vroeg 8)7 :? .
Al die reacties, terwijl je het niet eens zeker kan weten..
Ik zette niet voor niets in al die vorige posts dat ik de TRIAL versie zocht. Is niet omdat ik daar lol in heb hoor 8)7 .

En het smerigste van alles, is dat ik dat ook tegen pelle had gezegt, en dat ie vervolgens trug mailde dat hij me dan neit daarvoor bande maar door mijn doorlopende irritante gedag :? . Oftewel een ban zonder enige egte reden...
En dat zegt ie dan ook niet ffe hier, neej hij doet gwoon net of het wel daardoor kwam,...

Dus het ging wel degelijk om de trailversie, en bovendien is de trialversie gwoon de gehele versie 8)7 , alleen dan maar voor 30 dagen geldig....

Dus hou voortaan je vooroordelen voor je, denk logisch na, en lees mun posts voordat je me van dit soort dingen gaat beschuldigen..

mischien komt dit een beetje arragont over, is niet de bedoeling, maar ik word een beetje moe van dit soort gezeur terwijl je niet eens wist waar het nou precies om gaat...

En ja ik heb nog steeds de TRIAL!!!!!! versie van max 6 nodig, k ken hem egt niet vinden..nog niet super hard gezocht maar goed:P
(wat een woordje wel niet voor verschil kan maken :/ )
anders download je gmax... dat is de gratis versie van 3ds max... werkt ook prima alleen weet ik niet wat de beperkingen ervan zijn... ik krijg mijn 3ds max gewoon via school :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jlammertink schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:01:
[...]

anders download je gmax... dat is de gratis versie van 3ds max... werkt ook prima alleen weet ik niet wat de beperkingen ervan zijn... ik krijg mijn 3ds max gewoon via school :D
mja.. ik heb toch liever de real deal, daar werk ik al een tijdje mee.. Ik denk toch als deze gratis is, dat je aardig wat opties mist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:56:
[...]

Ik ga enkel in op het laatste deel van je post, de trial request.. Lijkt mij dat Discreet mailen een goede oplossing is? Mail gewoon dat je overweegt max 6 te kopen maar je graag eerst even de trial wilt testen oid..
zal ik es proberen, maar ik denk dat hun daar niet apart moeite voor gaan doen, als het zowiezo al daar lezen... maar niet geschoten is altijd mis heá :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:50:

[afbeelding]
Echt gaaf zeg. Krijg gelijk weer zin om die game eens te gaan spelen..

Maargoed zeer gaaf gedaan al tot nu toe. Keep up :D
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.