en aan 't weer niet te vergetenXLerator schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:57:
ligt wel aan je kleren\ :)s
Maar je bent dat in 3D aan het maken en dan moet die vorm dus in de stof zitten, niet in de borst zelf. Tenzij je een cloth simulator gebruikt, maar ik betwijfel of die precies en goed genoeg zijn om door de stof drukkende tepels te kunnen simuleren...6K schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:53:
uhm... niet om te veel off topic te gaan, maar je hoeft geen doorzichtige kleren aan te doen om tepels te kunnen zien hoor oogst
de vorm van een 'hard nippel' duwt ook wel door het stof
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
zoals hij al zei gaat hij dat wel doen
Ben benieuwd of dat lukt
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
oke veel vraag tekens...Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:01:
[...]
[...]
alleen nog maar bezig gweest met het kapsel
[...]
Is niks ergs aan?.
[...]
[...]
heb ik al eerder uitgelegd
[...]
de hele armen kloppen niet, maar dat boeit me niks want die zie je toch niet. Enigste wat ze moeten doen is de cloth vervormen.
[...]
Tanden kloppen idd nog niet, en dat putje
[...]
Zit al een raytrace op
Dan maar wat meer uitleg erbij....
die wenkbrauwen zijn te dik, kijk es naar wat plaatje van (vooral) modellen ofzow, die wenkbrauwen lopen in een mooie boog en zijn niet zo dik.. Imho niet mooi bij een vrouw...
Die wipneus kan mischien wel, maar ik vind het niet mooi.. tenzij je dat verder hierbij niet uitmaakt ofzow... (neusgaten zijn wel fout.. zoek wat fotos op van fotos van de onderkant van een neus

(putje zat er toch wel in, verkeerd gekeken denk.,,,)
Armen zou ik toch ffe goed modellen, ten eerste omdat dat gwoon een goeie oefening is, en ten tweede omdat je daar de kleren ook der armen nog ziet, tenminste de globale vorm....
Wat nieuws over 3ds Max 7.5:
New Features in 3ds max 7.5
Hair and Fur—Based on Joe Alter’s highly regarded “Shave and a Haircut” solution, the hair and fur in 3ds max 7.5 software offers numerous styling and dynamics tools for creating realistic hair and other strand-derivative effects. These include:
Styling tools—brush tool for combing hair and brushing along complicated contours with “re-comb,” as well as support for clumping and frizz for added realism
Hair dynamics tools—using the dynamics engine of Shave and the dynamic forces of 3ds max to inherit inertia directly from the Skin or any other modifier’s surface movement
mental ray integration—fast, memory-efficient and direct rendering using the native mental ray hair primitive
Hair, plus—instanced geometry can be used as individual hairs to easily create forests, fields of flowers and other landscapes
mental ray 3.4—3ds max 7.5 software will feature mental ray 3.4, mental images’ most current version. Each seat of 3ds max 7.5 will provide access to numerous mental ray 3.4 optimisations, including faster final gathering performance, and fast rasterisation for first-generation rays.
Visualisation Features—3ds max customers in design markets often require a broad cross-section of 3D and visualisation tools. With the subscription delivery of 3ds max 7.5, product designers, architects, inventors and others in this space will have the advanced modelling capabilities offered in 3ds max and Autodesk VIZ in a single package.
Radiosity Adaptive Subdivision—adds adaptive subdivision to the radiosity plug-in, enabling higher quality, more accurate and more efficient radiosity processing
Batch render—gives users a solution to quickly render a series of stills from different angles, with the option to change render settings and layers in between views
UVW mapping improvement—place physically-scaled materials onto objects in the scene more easily and accurately with support for real-world measurements
Sweep modifier—“Loft” a shape or profile along lines or polylines imported from AutoCAD or line work created in 3ds max, even applying pre-set shapes to simple linework
Scene State—capture object, layer, material, camera and light information as a "scene state” that can be saved and restored at will
Autodesk Revit® 7 Interoperability—Autodesk Revit users can now create high-quality images of their models with 3ds max 7.5 by importing/linking a Revit model via the DWG format, and having their scene objects correspond directly to individual Revit objects
Autodesk Inventor® Interoperability—access the Inventor file option directly within the import tool
DWF export—convey ideas and share designs by exporting models from
3ds max 7.5 for viewing with Autodesk DWF Viewer and Autodesk DWF Composer
3ds max 7.5 software is expected to be available in mid-April to customers in the Discreet Subscription Programme, a group that has grown to include more than 40,000 Discreet 3ds max software artists worldwide who value early access to new functionalities. 3ds max subscription customers can be eligible to receive valuable self-paced training options, feature-rich product extensions and a broad range of other technology and business benefits.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
wenkbrauwen heb je gelijk in, neusgaten ook maar die laat ik stiekem zoVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:05:
[...]
oke veel vraag tekens...![]()
Dan maar wat meer uitleg erbij....
die wenkbrauwen zijn te dik, kijk es naar wat plaatje van (vooral) modellen ofzow, die wenkbrauwen lopen in een mooie boog en zijn niet zo dik.. Imho niet mooi bij een vrouw...
Die wipneus kan mischien wel, maar ik vind het niet mooi.. tenzij je dat verder hierbij niet uitmaakt ofzow... (neusgaten zijn wel fout.. zoek wat fotos op van fotos van de onderkant van een neus)
(putje zat er toch wel in, verkeerd gekeken denk.,,,)
Armen zou ik toch ffe goed modellen, ten eerste omdat dat gwoon een goeie oefening is, en ten tweede omdat je daar de kleren ook der armen nog ziet, tenminste de globale vorm....
Armen zie je helemaal niks van terug bij de simulaties ( al geprobeerd ) dus zie het nut er dan ook niet van in om ze te modelen
enniewee
update

Hmm, dat ben ik toch niet met je eens. Zoals je kunt lezen hebben ze een bestaande plug-in toegevoegd aan MAX, dat kon je zelf al als je haar nodig had. Ik zie hier sowieso geen noemenswaardige updates. Maar ze hebben vast ook een boel bugfixes en dat is geen feature om te noemen, maar wel goed.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:35:
goed nieuws voor max! eindelijk hair-integratie! ik ben benieuwd!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Een plugin die niet voor 3dmax beschikbaar isOogst schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:43:
[...]
Hmm, dat ben ik toch niet met je eens. Zoals je kunt lezen hebben ze een bestaande plug-in toegevoegd aan MAX, dat kon je zelf al als je haar nodig had. Ik zie hier sowieso geen noemenswaardige updates. Maar ze hebben vast ook een boel bugfixes en dat is geen feature om te noemen, maar wel goed.
Ben zelf erg benieuwd naar de hair plugin
'Sweep' is wel een koele nieuwe feature, maar dies vooral gericht op architectuur
Verwijderd
Dat ziet er wel gaaf uit zeg.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:52:
omdat ik nergens zin had ben ik ff bezig geweest om een auto te maken in 3dsmax. Auto moet een bmw voorstellen maar is zelf bedacht.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het mag wel iets meer kont hebben vind ik.
Ik heb geselecteerd met klikken, juist omdat je met slepen alle vertices paktOogst schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:07:
[...]
4. Dat lijkt precies hetzelfde te zijn als wat ik deed, alleen gaat het bij jou wel zoals verwacht. Die merge vertices doe ik idd elke keer, ik weet welk zeker dat de vertices voor de extrude geen rommel waren, dus daar zal het niet aan liggen. Heb jij de vertices voor verplaatsing geselecteerd met slepen of klikken? Met slepen pak je namelijk meerdere vertices op dezelfde plek automatisch allemaal.
Oftewel: thanx voor de hulp!
[...]
Voor de rest geen dank hoor
Verwijderd
Het was dus niet de bedoeling dat hij op een egyptenaar lijkt.
Probeer er gewoon iets redelijk realistisch van te maken. Is een van men eerste pogingen tot een menselijk gezicht dus is allemaal nieuw voor me. 
Heb wangen wat voller gemaakt nu. Misschien beter?

Tips?
Ik ben zelf helemaal niet te vreden over ogen en wenkbrouwen, neus ook niet echt super. Maar het zou handig zijn als ik iets specifiekere tips kreeg dan gewoon zijn gebreken op te sommen.

Tips?
Ik ben zelf helemaal niet te vreden over ogen en wenkbrouwen, neus ook niet echt super. Maar het zou handig zijn als ik iets specifiekere tips kreeg dan gewoon zijn gebreken op te sommen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 02:21 ]
Zet 2sided aan en maak wat meer shots vanuit verschillende punten
Zoals het nu lijkt is de neus namelijk veel en veel te puntig.
Bovenkant van de bovenlip is ook wat te scherp, welkbrouwen staan te ver naar voren.
Neusvleugel verdwijnd erg raar in de rest van het gezicht.
Hij heeft nu wel erg sterke kaakspieren voor een glimlach
Meeste punten zul je zelf ook wel zien. Als het je eerste gezicht is => afmaken! Probeer de oren er op te gooien, ogen er in te "bouwen"
Zodra je dat allemaal gedaan hebt zou ik (geen idee hoe jullie dat allemaal doen) beginnen aan het finetunen.
Voor een eerste gezicht vind ik hem erg netjes hoor!
Bovenkant van de bovenlip is ook wat te scherp, welkbrouwen staan te ver naar voren.
Neusvleugel verdwijnd erg raar in de rest van het gezicht.
Hij heeft nu wel erg sterke kaakspieren voor een glimlach
Meeste punten zul je zelf ook wel zien. Als het je eerste gezicht is => afmaken! Probeer de oren er op te gooien, ogen er in te "bouwen"
Zodra je dat allemaal gedaan hebt zou ik (geen idee hoe jullie dat allemaal doen) beginnen aan het finetunen.
Voor een eerste gezicht vind ik hem erg netjes hoor!
Verwijderd
Weer eens een update van mijn autootje-project.
Ik ben er al heel lang mee bezig, denk/vind ik, en het einde komt in zicht.
Plaatje:

Als er geen commentaar is, kan ik dit denk ik wel als de laatste update beschouwen voor het eindresultaat.
Zeg aub wat je ervan vind. danku
Plaatje:

Als er geen commentaar is, kan ik dit denk ik wel als de laatste update beschouwen voor het eindresultaat.
Als je zijn kin nou eens een metertje fzo naar achter trekt, dan lijkt het al iets meer op iets wat evolutionair verandwoord is...Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 02:20:
Het was dus niet de bedoeling dat hij op een egyptenaar lijkt.Probeer er gewoon iets redelijk realistisch van te maken. Is een van men eerste pogingen tot een menselijk gezicht dus is allemaal nieuw voor me.
[afbeelding]
Tips?
/Edit: volgens mij is zijn neus(puntje) zelfs dieper in zijn gezicht(steekt minder uit...), dan zijn kin, en dan is er toch wel iets mis.
[ Voor 9% gewijzigd door paazei op 26-02-2005 16:33 ]
Verwijderd
Hoi,
ik post hier nu voor het eerst een eens een plaatje van mijn hand, ben benieuwd wat jullie ervan vinden

groet
Gesito
mijn website:DMGraphics
'moet nog aangepast worden:)'
ik post hier nu voor het eerst een eens een plaatje van mijn hand, ben benieuwd wat jullie ervan vinden

groet
Gesito
Beetje érrug blurrie. Verder zit er meer ruimte (vaak) tussen de zwarte en de witte toetsen. Ook hebben de witte een klein randje voorop (steekt ietsje uit). Verder ziet het er wel mooi uit (echt waar
) maar iets minder blur zodat je het wat beter kan zien?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Stúkken beter!! Echt stukken beterVerwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:12:
Weer eens een update van mijn autootje-project.
Plaatje:
[afbeelding]
Gelukkig zijn er zat alternatieve hair plug-ins wel al voor MAX beschikbaar. En het nu van die sweep zag ik niet zo: MAX doet al loft voor splines en voor NURBS en ik kon daar niet echt uithalen wat de winst was tegenover normale loft (ze leggen het ook uit door loft te noemen).Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:46:
[...]
Een plugin die niet voor 3dmax beschikbaar is
Ben zelf erg benieuwd naar de hair plugin
'Sweep' is wel een koele nieuwe feature, maar dies vooral gericht op architectuur
Wat mij in elk geval opvalt is dat ik amper de rimpel die loopt van naast de neus naar naast de mond in je model terugzie. Voor een goed hoofd is het belangrijk dat de logische lijnen in het hoofd ook in je mesh terugkomen en dit is er eentje van.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 02:20:
Het was dus niet de bedoeling dat hij op een egyptenaar lijkt.Probeer er gewoon iets redelijk realistisch van te maken. Is een van men eerste pogingen tot een menselijk gezicht dus is allemaal nieuw voor me.
[afbeelding]
Tips?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ok, bedankt.
Dan ga ik zodra ik tijd heb maar even aan de slag met wat mooie grote final renders maken, die eventueel met photoshop bijwerken, en tumbnails maken.
Plaatje ziet er leuk uit, doet me erg sterk denken aan een plaatje op deze site:Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:37:
Hoi,
[afbeelding]
groet
Gesito
http://cyblingdesign.com/v3/
(is flash site, dus kan niet direct naar het plaatje linken...)
Verwijderd
Deze tekening heeft mij ook op dit idee gebrachtDocB schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:17:
[...]
Plaatje ziet er leuk uit, doet me erg sterk denken aan een plaatje op deze site:
http://cyblingdesign.com/v3/
(is flash site, dus kan niet direct naar het plaatje linken...)
De zwarte toetsen liggen op de witte? Normaal lijkt me dat die er in vallenVerwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:37:
Hoi,
[afbeelding]
groet
Gesito
Daarnaast heb ik het idee dat die zwarte toetsen té simpele chamfer boxen zijn, in het echt lijkt me dat die scherper maar ..euh.. afgerond zijn?
Verder leuk gedaan, dat meen ik serieus
[edit]
zoals je hier kunt zien, zijn die toetsen veel strakker als dat je ze nu hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Neejoh op 26-02-2005 23:44 ]
Verwijderd
De ene piano hoeft de andere niet te zijn.
Bij mij thuis zien ze er toch minder scherp uit.
Anyway, Thx, Neejoh, paazei en Oogst.
Over de fysiologie van het gezicht weet ik op het moment niet genoeg af denkik. Ik heb daar ergens een site voor in mijn favorieten dachtik dus daar zal ik eens een kijkje nemen.
Update aan kin, neus, wenkbrouwen en hoofd afgewerkt (er moeten nog oren in natuurlijk
).

EDIT: Owjah, ander camerastandpunt. Gmbrl, volgt later.
Over de fysiologie van het gezicht weet ik op het moment niet genoeg af denkik. Ik heb daar ergens een site voor in mijn favorieten dachtik dus daar zal ik eens een kijkje nemen.
Update aan kin, neus, wenkbrouwen en hoofd afgewerkt (er moeten nog oren in natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 13:05 ]
Voor de anatomie van het gezicht is de spiegel je grootste vriend.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:01:
De ene piano hoeft de andere niet te zijn.Bij mij thuis zien ze er toch minder scherp uit.
Update aan kin, neus, wenkbrouwen en hoofd afgewerkt (er moeten nog oren in natuurlijk).
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hopsa, eindelijk af!

Download (right click, save target as...) (20mb, DivX)
Totale lengte: 1:05 minuten
Dit is een animatie over een kaas die wordt aangevallen door een kaasschaaf.
Deze animatie heb ik gemaakt samen met mijn klasgenoot Huub van Summeren. Hij deed alle modelling en texturing en ik alle animaties, het storyboard en lighting/rendering/montage. Het idee kwam uit een gezamelijke brainstormsessie om iets te doen met een strijd tussen dingen in een keuken.
Het meeste is al een jaar geleden gemaakt, maar onder grote tijdsdruk waren sommige stukken toen lelijk afgeraffeld. Nu heb ik die eindelijk afgewerkt.
Ik heb dit ding ook op CGTalk gepost, dus als iedereen daar nou even post dat het geniaal is en me vijf sterren geeft...
http://www.cgtalk.com/showthread.php?p=2004983#post2004983

Deze animatie heb ik gemaakt samen met mijn klasgenoot Huub van Summeren. Hij deed alle modelling en texturing en ik alle animaties, het storyboard en lighting/rendering/montage. Het idee kwam uit een gezamelijke brainstormsessie om iets te doen met een strijd tussen dingen in een keuken.
Het meeste is al een jaar geleden gemaakt, maar onder grote tijdsdruk waren sommige stukken toen lelijk afgeraffeld. Nu heb ik die eindelijk afgewerkt.
Ik heb dit ding ook op CGTalk gepost, dus als iedereen daar nou even post dat het geniaal is en me vijf sterren geeft...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
heel leuk gedaan... camera werk is goed en mooi hoe die kaasschaaf beweegdOogst schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:17:
Hopsa, eindelijk af!
[afbeelding]
Verwijderd
eerste voorzichtige belichtingstest
De vrouw zelf moek nog beter belichten en er wat meer sfeer inrossen

De vrouw heeft gewoon een standaard shader aangezien ik haar in mental ray moet renderen
De vrouw zelf moek nog beter belichten en er wat meer sfeer inrossen

De vrouw heeft gewoon een standaard shader aangezien ik haar in mental ray moet renderen
vraagje:
ik heb op een object een bumpmap zitten. deze bumpmap is in photoshop gemaakt en is nix anders dan een wit vlak met een paar zwarte gaten erin. dit komt dan als bump over het object om een paar gaten te faken zeg maar. als ik gewoon render zonder lichten ziet het er perfect uit, maar als ik een skylight i.c.m. lightracer probeer dan wordt het rondom de bump (zwart rondje) een beetje korrelig. ik heb dit nog nooit eerder gehad met bumps. bij het plaatje van de bump in photoshop heb ik de exacte kleurwaarde zwart en wit gebruikt. iemand?
ik heb op een object een bumpmap zitten. deze bumpmap is in photoshop gemaakt en is nix anders dan een wit vlak met een paar zwarte gaten erin. dit komt dan als bump over het object om een paar gaten te faken zeg maar. als ik gewoon render zonder lichten ziet het er perfect uit, maar als ik een skylight i.c.m. lightracer probeer dan wordt het rondom de bump (zwart rondje) een beetje korrelig. ik heb dit nog nooit eerder gehad met bumps. bij het plaatje van de bump in photoshop heb ik de exacte kleurwaarde zwart en wit gebruikt. iemand?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Er zitten denk ik twee problemen in wat je doet waardoor het misgaat.jos_zwa schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:50:
vraagje:
De eerste is dat een skylight de neiging heeft dingen heel vlak te belichten en daardoor bumps nogal eens een beetje uitvlakt. Het helpt dan om een extra lamp neer te zetten die alleen meer speculars doet (dit kun instellen bij de lamp door diffuse uit te zetten).
Het andere probleem is dat een raytracer veel preciezer rendert dan standaard max scanline en renderen met skylight, dat is dus met een raytracer. Doordat er in je bump-map maar een heel klein stukje is met contrast, zal dit mogelijk uitgevlakt worden door tijdens het rendering. Probeer eens hoe het eruit ziet wanneer je een blur in Photoshop over die bump-map gooit.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Lego robot!Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:10:
Heb nog eventjes verdergewerkt aan mijn legorobotje. Hij zal ooit wel af raken, denk ik. Hoop ik.
[afbeelding]
Me doet denken aan oude tijden. Er was iemand die 3D 'bouwtekeningen' programma heeft gemaakt (en overleden) en ik heb diverse programma's tegengekomen die 3D Lego kan maken via deze programma. Met behulp van 3D libraries wordt dat omgezet van ontwerp naar 3D. En daar zijn veel gerenderde beelden gemaakt via gratis render programma.
Weet nu niet meer of er al veel gebeurd is op lego vlak. Is al weer flink aantal jaren geleden.
Maar wel knap van die persoon!
Wat is het? (en wat wordt het..)
En heb je lathe gebruikt?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Tank.... saaiFragNeck schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:50:
[...]
Wat is het? (en wat wordt het..)
En heb je lathe gebruikt?
Lathe ? neh weet nie wat het is.
Lathe is een tool om hetgeen wat jij hebt gemaakt binnen 5 minuten te makenCablekevin schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:15:
[...]
Tank.... saai
Teken eens een spline en selecteer dan in de modifier-list de functie Lathe (met proberen leer je het meest
YowCablekevin schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:15:
[...]
Tank.... saai
Hehe
Cylinder - > Extrude -> Inset blabla
Ook in 5 mins gedaan hoor.
Btw thnx ff checke
leuk zoiets vind ik nou leuk en cablekevin je hebt me op een idee gebracht
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
heheheT!m0n schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:05:
leuk zoiets vind ik nou leuk en cablekevin je hebt me op een idee gebracht
Kga zo weer verder... verdomde virus op me pc!
Mja toch 1 week vakantie!!
Verwijderd
errug grappig beesje, en toepasselijke naamCablekevin schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:11:
[...]
hehehe
Kga zo weer verder... verdomde virus op me pc!
Mja toch 1 week vakantie!!(ja ik weet het ik heb laat vakantie:P)
offtopic:
waarom moest je nou weer zeggen dat je vakantie had...
(
)
waarom moest je nou weer zeggen dat je vakantie had...
heheVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:37:
[...]
errug grappig beesje, en toepasselijke naam![]()
offtopic:
waarom moest je nou weer zeggen dat je vakantie had...(
)
Verwijderd
ja mijn pc is ook weer virus vrij, windows eropnieuw op gezet... max kan ik niet meer installeren.. problemen met die activeringscode, waarschijnlijk omdat hij er al eens op heeft gestaan ofzow... dus dat moet ik nog ffe uit gaan zoeken...Cablekevin schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:23:
Virus Free!*eindelijk!:(*
Rara wat gaat kevin doen..... ?
Maxen!
Ik zie het verschil met de vorige niet ?=\
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
`t Is er wel (hij heeft het bestand overschreven) maar het is niet echt drastisch te noemen
Reageert op Neejoh en jlammertink na niemand op mijn filmpje? Ik vind het jammer dat ik op een halfafgewerkte WIP 10x meer reacties krijg dan op een compleet afgewerkte short. Op CGTalk reageert er ook helemaal niemand op. Zelfs geen negatieve reacties daar.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Acht jij je belangrijker dan die wips dan?
Iig, ik vond het wel erg leuk gedaan dat die kaas een persoon voorstelt (schouders ophalen enzo) en dat de camera mee beweegt als de kaas naar links of naar rechts kijkt
Verder vind ik de omgeving nogal simpel en de tafel niet op het nivo van wat je kan
Hoe heb je dat plakje kaas zo gedaan?
Oh ja: Muziek is TOP!
Iig, ik vond het wel erg leuk gedaan dat die kaas een persoon voorstelt (schouders ophalen enzo) en dat de camera mee beweegt als de kaas naar links of naar rechts kijkt
Verder vind ik de omgeving nogal simpel en de tafel niet op het nivo van wat je kan
ik wil wel reageren hoor 
Het is leuk dat je een compleet verhaal hebt gemaakt met verhaallijn, camera's en standpunten etc., maar ik mis een beetje het echte gevoel.
Hij is nog niet echt af...
De beweging van de kaas ligt er te dik bovenop en je ziet de deformer erdoor heen.
Het menselijke is er al wel als concept, maar nog niet 'levensecht'.
Verder vind ik het ook jammer dat bijvoorbeeld de kaas op de schaaf aan het zweven is en dat leidt af. Het lampje van Pixar bijvoorbeeld heeft wel de lekkere touch. Hij leeft!
dus mijn conclusie: (als je er nog zin in hebt) iets meer werken aan de details.
Maar verder is het heel leuk dat je een compleet filmpje inclusief alle aspecten post!
dat is een stuk beter dan een WIP van een spline die geroteert is
Het is leuk dat je een compleet verhaal hebt gemaakt met verhaallijn, camera's en standpunten etc., maar ik mis een beetje het echte gevoel.
De beweging van de kaas ligt er te dik bovenop en je ziet de deformer erdoor heen.
Verder vind ik het ook jammer dat bijvoorbeeld de kaas op de schaaf aan het zweven is en dat leidt af. Het lampje van Pixar bijvoorbeeld heeft wel de lekkere touch. Hij leeft!
dus mijn conclusie: (als je er nog zin in hebt) iets meer werken aan de details.
Maar verder is het heel leuk dat je een compleet filmpje inclusief alle aspecten post!
Grappig Oogst!
Vooral dat stukje waar de kaas omkijkt en daarna zijn/haar schouders optrekt
Heb je de muziek, erna er onder geplakt, zelf gemaakt of heb je de animatie op de muziek laten gelijk lopen?
Loopt iig lekker samen met de muziek.
Hier een wip van een nieuw project op school.
Het uiteindelijke resultaat zal hele gebouw in 3d worden (ook de binnenkant). Vervolgens moeten er plattegronden worden gerenderd van elke verdieping met de nieuwe indeling van het gebouw.
Ik ben zelf wel benieuwd hoe het allemaal zal gaan omdat het wel een aardig groot project is (voor mij dan
) Ook weet ik nog niet hoe ik bijv een plattegrond van bijvoorbeeld de beg.grondvloer kan renderen zonder dat ik de muren door midden moet snijden. mr zover zijn we nog lang niet 
Het is trouwens het oude schildwachterhuis van Groningen :>(maar dat pand moet ik nog voor het grootste gedeelte modellen).
C&C altijd welkom (mr het het is nog wel de beginfase)
Vooral dat stukje waar de kaas omkijkt en daarna zijn/haar schouders optrekt
Heb je de muziek, erna er onder geplakt, zelf gemaakt of heb je de animatie op de muziek laten gelijk lopen?

Het uiteindelijke resultaat zal hele gebouw in 3d worden (ook de binnenkant). Vervolgens moeten er plattegronden worden gerenderd van elke verdieping met de nieuwe indeling van het gebouw.
Ik ben zelf wel benieuwd hoe het allemaal zal gaan omdat het wel een aardig groot project is (voor mij dan
Het is trouwens het oude schildwachterhuis van Groningen :>(maar dat pand moet ik nog voor het grootste gedeelte modellen).
Verwijderd

update
Wie de meeste renderfouten kan vinden krijgt van mij een koekie, zitten er een hele bult in
Monster in vray gerenderd, vrouw in mentalray en dan knooien met alpha maps.
God wat irritant
Om eerlijk te zijn vind ik er niet zo heel erg veel aan... Soms lijkt de animatie heel mooi aan te sluiten op de muziek en soms ook weer niet. Ik denk dat dat misschien wel een punt van verbetering zou kunnen zijn. Ook mag dat stuk kaas iets meer expressie hebben. Hoe je dat zou kunnen doen zou ik ook niet weten, misschien met een paar wenkbrauwen of ogen ofzo.Oogst schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:07:
Reageert op Neejoh en jlammertink na niemand op mijn filmpje? Ik vind het jammer dat ik op een halfafgewerkte WIP 10x meer reacties krijg dan op een compleet afgewerkte short. Op CGTalk reageert er ook helemaal niemand op. Zelfs geen negatieve reacties daar.
Verwijderd
Ben ik het wel mee eens. Het was een goed filmpje hoor, maar nix speciaals. Ik vond het niet egt spannend ofzow, de camera vind ik ook iets te veel bewegen. Ik denk at het beter was geweest als je wat vaste standen had gepakt. De muziek loopt redelijk samen met het beeld, maar de muziek is gwoon niet egt mijn style zeg maar, dus dat ligt aan mij denk ik. Ik vind ook dat er wat mee expressie in de kaas moest. Ook de kaasschaaf had wat meer ''karakter'''mogen hebben. Zoals iemand al zei, kijk naar die intro van pixar met die lamp en zie het verschil...Barracuda_82 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:41:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik er niet zo heel erg veel aan... Soms lijkt de animatie heel mooi aan te sluiten op de muziek en soms ook weer niet. Ik denk dat dat misschien wel een punt van verbetering zou kunnen zijn. Ook mag dat stuk kaas iets meer expressie hebben. Hoe je dat zou kunnen doen zou ik ook niet weten, misschien met een paar wenkbrauwen of ogen ofzo.
Maar al met al vind ik het niet slecht hoor, maar ook niet egt speciaal...
Ho, wacht, ik bedoelde niet dat ik belangrijker ben dan andermans WIPs! Ik bedoelde dat mijn eigen WIPs meer reacties krijgen dan dit filmpje. Dat vind ik jammer. Ik had het niet over andermans WIPs, dat is natuurlijk onzin om te zeggen dat ik meer reacties moet krijgen dan andermans WIPs.XLerator schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:18:
Acht jij je belangrijker dan die wips dan?
Nadat we het thema hadden bepaald heb ik eerste de muziek gekozen en toen pas het echte storyboard gemaakt. Het hele ding is dus eigenlijk meer een choreografie op muziek dan dat er muziek bij film is gemaakt. De muziek heeft bepaald wat er precies gebeurt.Plint schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:32:
Grappig Oogst!
Vooral dat stukje waar de kaas omkijkt en daarna zijn/haar schouders optrekt![]()
Ziet er leuk uit. Wel een cool effect hoe je naast het huis gewoon een tekening van het andere huis rendert, ook al is dat waarschijnlijk slechts voor de WIP.
Ik ga hem nu niet meer aanpassen: dan zou ik beter overnieuw kunnen beginnen. Die kaas goed op de schaaf mee laten bewegen is bijna niet te doen zonder een camera erbij te pakken en te filmen hoe dat in het echt gaat. Dat was wel erg veel werk, want dan moet ik heel precies en bijna elke frame gaan morphen. Voor de rest: ik houd je commentaar in mijn achterhoofd voor de volgende keer dat ik iets animeer!tie-rep schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:24:
ik wil wel reageren hoor
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ten eerste teveel glowVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:38:
[afbeelding]
update
Wie de meeste renderfouten kan vinden krijgt van mij een koekie, zitten er een hele bult in
Monster in vray gerenderd, vrouw in mentalray en dan knooien met alpha maps.
God wat irritant
Verder vind ik het gezicht van dat monser erg mooi, maar zijn lichaam daarintegen ziet er niet zo goed uit. Te low res bump map lijkt het, en veel te weinig detail. Ook is zijn huid veel te glimmend(en zoals ik al zei geeft ook licht
Verder is het gwoon een prachtig plaatje, maak een mooie achtergrond, en mischien nog wat meer bloed op die steen achter ut monster et voila...
Verwijderd
thnx, ik vond de buik ook al low res. Terwijl de map 4096*4096 is :fVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:02:
[...]
Ten eerste teveel glowZe geven nou gwoon licht
![]()
Verder vind ik het gezicht van dat monser erg mooi, maar zijn lichaam daarintegen ziet er niet zo goed uit. Te low res bump map lijkt het, en veel te weinig detail. Ook is zijn huid veel te glimmend(en zoals ik al zei geeft ook licht) Verder zit zun broek nogal raar vast, hij is te dun en zweeft boven zun onderbuik. De kleren van de vrouw zien er ook te vast uit, kleding valt veel losser, vooral van die stof...
Verder is het gwoon een prachtig plaatje, maak een mooie achtergrond, en mischien nog wat meer bloed op die steen achter ut monster et voila...
Heel krom, broek is idd nog uber fucked
Dat glimmen is voornamelijk de glow
Oh ok ik schrok al!Oogst schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:59:
[...]
Ho, wacht, ik bedoelde niet dat ik belangrijker ben dan andermans WIPs! Ik bedoelde dat mijn eigen WIPs meer reacties krijgen dan dit filmpje. Dat vind ik jammer. Ik had het niet over andermans WIPs, dat is natuurlijk onzin om te zeggen dat ik meer reacties moet krijgen dan andermans WIPs.
Het begin is érrug goed, maar die baksteen texture is gewoon walgelijk!Plint schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:32:
Grappig Oogst!
Vooral dat stukje waar de kaas omkijkt en daarna zijn/haar schouders optrekt![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zelf wel benieuwd hoe het allemaal zal gaan omdat het wel een aardig groot project is (voor mij dan) Ook weet ik nog niet hoe ik bijv een plattegrond van bijvoorbeeld de beg.grondvloer kan renderen zonder dat ik de muren door midden moet snijden. mr zover zijn we nog lang niet
@Oogst: Dacht ik al, lijkt me ook erg moeilijk om eerst iets te animeren en dan bijpassende muziek erbij te zoeken wat ook nog lekker samen loopt.
Dat (coole) effect is eigenlijk gewoon een scan van de zijgevel van het gebouw dat ik gebruik als referentie. Dat gebouw wat daar nog te zien is, is het schildwachtershuis. Daar zal een stuk meer werk in zitten. Al die versieringen etc, erg mooi mr wel erg veel werk....
@Xlerator: Je heb helemaal gelijk, baksteen wil ik uiteindelijk in photoshop gaan doen, mr daar wacht ik voorlopig nog ff mee. Tot die tijd doe ik het met deze. Heb overigens al wel ff de Gizmo goed gedraaid, lijkt het toch nog een beetje
.
thanks voor de reacties.
Dat (coole) effect is eigenlijk gewoon een scan van de zijgevel van het gebouw dat ik gebruik als referentie. Dat gebouw wat daar nog te zien is, is het schildwachtershuis. Daar zal een stuk meer werk in zitten. Al die versieringen etc, erg mooi mr wel erg veel werk....
@Xlerator: Je heb helemaal gelijk, baksteen wil ik uiteindelijk in photoshop gaan doen, mr daar wacht ik voorlopig nog ff mee. Tot die tijd doe ik het met deze. Heb overigens al wel ff de Gizmo goed gedraaid, lijkt het toch nog een beetje
thanks voor de reacties.
Ok nog ff wat poste voor ik ga slape ;):

Comments altijd welkom!

Verwijderd
Erg gaaf! Eindelijk weer eens een animatie en zelfs een waar duidelijk over na is gedacht, storyboard and all.Oogst schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:07:
Je wilde negatief commentaar? Ok even zoeken. Oh ja, de montage is wat saai omdat je vaak terug last naar hetzelfde shot/camerastandpunt. Oftewel, je gebruikt vaak inserts. Dat is jammer.
Daarnaast had ik, maar dat is persoonlijk, liever wat minder duidelijk 'computercamerabewegingen' gebruikt. Ik had het camerawerk zo 'menselijk' mogelijk gehouden. Maar dat is zoals gezegd persoonlijk, ik houd me nooit zo bezig met cartoon-acthige animatie (helaas) en ga voor fotorealisme.
Vraag:
Wat gebruiken jullie allemaal als reflectie ect voor een auto. Ik heb het eenmaal voor elkaar gekregen maar ik kan mijn maxfile niet meer vinden. Nu ben ik weer lekker een het klooien maar krijg het nog niet super.
Op het moment heb ik het zover:
http://members.lycos.nl/joostingh/DGRacing/Nr_4.jpg
(plaatje is te groot...)
Dit is met HDRI gerenderd maar ik zou het graag mooier willen hebben. Nu weet ik dat ik nog verticals moet gaan welden etc maar de reflectie gaat het mij nu om. Ik heb al eens gekeken naar een standard material met als reflection de falloff (fresnel modus) en dan als submap raytrace. Maar dit heeft nog steeds niet het effect dat ik bij heel veel andere renders zie. Waarschijnlijk ligt het ook aan de scene verder maar als jullie me daarin zouden willen helpen zou ik erg dankbaar zijn.
Bij voorbaat dank
Wat gebruiken jullie allemaal als reflectie ect voor een auto. Ik heb het eenmaal voor elkaar gekregen maar ik kan mijn maxfile niet meer vinden. Nu ben ik weer lekker een het klooien maar krijg het nog niet super.
(plaatje is te groot...)
Dit is met HDRI gerenderd maar ik zou het graag mooier willen hebben. Nu weet ik dat ik nog verticals moet gaan welden etc maar de reflectie gaat het mij nu om. Ik heb al eens gekeken naar een standard material met als reflection de falloff (fresnel modus) en dan als submap raytrace. Maar dit heeft nog steeds niet het effect dat ik bij heel veel andere renders zie. Waarschijnlijk ligt het ook aan de scene verder maar als jullie me daarin zouden willen helpen zou ik erg dankbaar zijn.
Bij voorbaat dank
Zo, weer een nieuwe render. Beetje aan het klooien geweest met een mooi HDRI-mapje. Begonnen aan de koplampen, maar die gozer in die tutorial kijkt een beetje te weinig naar zijn reference images heb ik het idee. Maar goed, het is een goede oefening.

(clickable)
Voor de geinteresseerden: dik 6 uur rendertijd

(clickable)

[ Voor 7% gewijzigd door Michel551813 op 01-03-2005 14:31 ]
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Het ligt er maar net aan wat voor een renderer je gebruikt, default scanline, Brazil r/s, V-Ray enz enz enz.joostingh schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:57:
Vraag:
(plaatje is te groot...)
Bij voorbaat dank
Het zijn te veel stappen om "even" uit te leggen, maar er zijn ontzettend veel tute's op google te vinden hoe je mooi een auto kan renderen.
Hoi
Ik merk dat er ontzettend vaak verschillende max versies uitkomen
Ook zitten er steeds wat leuke extra's bij geplakt t.o.v. de vorige versie en hebben ze dingen verbeterd e.d. Als jullie (dan zie ik "jullie" even aan als de mensen die er behoorlijk wat verstand van hebben Oogst, D-tox, Hymn
Wat zouden jullie nu aanraden om zowel te beginnen, als daarna. Ik geef even een voorbeeld.
Je zegt, begin met max5 en daarna, ga je met max6 verder. (na wat enkele vorderingen). Of zeg je juist, gewoon direct met de nieuwste beginnen. Of...
Wat raden jullie aan
als er andere mensen willen reageren, ook goed, maar wel (graag) met veel kennis
Ik merk dat er ontzettend vaak verschillende max versies uitkomen
Je zegt, begin met max5 en daarna, ga je met max6 verder. (na wat enkele vorderingen). Of zeg je juist, gewoon direct met de nieuwste beginnen. Of...
Wat raden jullie aan
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Veel verstand wil ik niet zeggen.Aap schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:20:
Hoi
Ik merk dat er ontzettend vaak verschillende max versies uitkomenOok zitten er steeds wat leuke extra's bij geplakt t.o.v. de vorige versie en hebben ze dingen verbeterd e.d. Als jullie (dan zie ik "jullie" even aan als de mensen die er behoorlijk wat verstand van hebben Oogst, D-tox, Hymn
Wat zouden jullie nu aanraden om zowel te beginnen, als daarna. Ik geef even een voorbeeld.
Wat raden jullie aanals er andere mensen willen reageren, ook goed, maar wel (graag) met veel kennis
![]()
Maar als ik echt tijd er in steek, kan ik er wel mee uit de voeten om een mooie scene te maken.
Verder zou ik MAX6 aanraden. Daar zijn inmiddels de meeste plugins voor, mocht je die al denken nodig te hebben. En bijvoorbeeld VRAY werkt ook pas vanaf deel6.
In feite maakt het voor de basis niet uit, een beginneling zou in het eerste gezicht ook weinig verschil zien tussen 5 / 6 en 7.
Maar dingen zoals de shell modifier, die er pas vanaf 6 inzit, kan best gemakkelijk zijn.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Versie maakt niet uit, de nieuwste versies zijn 'soms' stabieler en hebben wat meer functies maar de basis is gewoon hetzelfde.Aap schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:20:
Hoi
Ik merk dat er ontzettend vaak verschillende max versies uitkomenOok zitten er steeds wat leuke extra's bij geplakt t.o.v. de vorige versie en hebben ze dingen verbeterd e.d. Als jullie (dan zie ik "jullie" even aan als de mensen die er behoorlijk wat verstand van hebben Oogst, D-tox, Hymn
Wat raden jullie aanals er andere mensen willen reageren, ook goed, maar wel (graag) met veel kennis
![]()
Zolang je maar niet verkijkt op al die gimmick achtige dingen zoals perse in Brazil renderen of allemaal caustics gebruiken.
Bij het begin beginnen
Dank u! Wat betreft cameravoering: voor mij staat de cameravoering volledig in dienst van het geheel, de cameravoering op zich maakt me niks uit. Wat me wel uitmaakt, is dat de cameravoering gewoon goed moet zijn voor wat ik wil maken. En als realistisch het beste is, dan moet het realistisch zijn. Ik heb dus niks tegen onrealistische cameravoering. Maar als jij vindt dat het anders beter werkt, dan had het toch anders gemoeten. Echter, ik zelf vind de feel van de cameravoering wel lekker geworden zo.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:54:
[...]
Erg gaaf! Eindelijk weer eens een animatie en zelfs een waar duidelijk over na is gedacht, storyboard and all.
Je wilde negatief commentaar? Ok even zoeken. Oh ja, de montage is wat saai omdat je vaak terug last naar hetzelfde shot/camerastandpunt. Oftewel, je gebruikt vaak inserts. Dat is jammer.
Daarnaast had ik, maar dat is persoonlijk, liever wat minder duidelijk 'computercamerabewegingen' gebruikt. Ik had het camerawerk zo 'menselijk' mogelijk gehouden. Maar dat is zoals gezegd persoonlijk, ik houd me nooit zo bezig met cartoon-acthige animatie (helaas) en ga voor fotorealisme.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hoe kan je een beetje een coole rupsband maken voor een tank...
Ik had het gezien op een site maar weet nie meer welke
?
Found: http://www.tutorialized.c...reating-a-tank-track/4965
Ik had het gezien op een site maar weet nie meer welke
Found: http://www.tutorialized.c...reating-a-tank-track/4965
[ Voor 25% gewijzigd door Cablekevin op 01-03-2005 15:50 ]
Ik wilde dit toch ff hier laten zien..
Ik heb de eerste Update van me coaster in 3d max..
Ben bezig met Batman la Fuga (of een andere Batman
)
Renders:

first drop - looping - zero-g

Layout (kan afwijken)

De eerste flatspin ben ik nu mee bezig...
Ik hou op mijn site het hele project bij. kijk daar of in dit topic voor vorderingen..
www.djtommyproductions.nl
(ik ben er eindelijk achter hoe ik die ties moet maken
)
EDIT: Met ties ziet het er zo uit:
Ik heb de eerste Update van me coaster in 3d max..
Ben bezig met Batman la Fuga (of een andere Batman
Renders:

first drop - looping - zero-g

Layout (kan afwijken)

De eerste flatspin ben ik nu mee bezig...
Ik hou op mijn site het hele project bij. kijk daar of in dit topic voor vorderingen..
www.djtommyproductions.nl
(ik ben er eindelijk achter hoe ik die ties moet maken
EDIT: Met ties ziet het er zo uit:

[ Voor 9% gewijzigd door themeparktommy op 01-03-2005 16:06 ]
Grafisch Ontwerper, 999 Games
Erg mooi gemaakt, heb zelf de tutorial ook gedaan, maar 6 uur render tijd is toch een beetje aan de lange kant. Heb zelf voor deze afbeelding iets minder dan een uur gerenderd. Welke renderer en settings?Michel551813 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:29:
Zo, weer een nieuwe render. Beetje aan het klooien geweest met een mooi HDRI-mapje. Begonnen aan de koplampen, maar die gozer in die tutorial kijkt een beetje te weinig naar zijn reference images heb ik het idee. Maar goed, het is een goede oefening.
[afbeelding]
(clickable)
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik render gewoon met scanline.Neejoh schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:54:
[...]
Het ligt er maar net aan wat voor een renderer je gebruikt, default scanline, Brazil r/s, V-Ray enz enz enz.
Het zijn te veel stappen om "even" uit te leggen, maar er zijn ontzettend veel tute's op google te vinden hoe je mooi een auto kan renderen.
Maar ik zou graag een keer een scene willen zien hoe mensen deze hebben opgebouwd. Dus als iemand dat heeft houd ik mij aanbevolen.
PS ik geef je dan mijn mailadres wel.
Max 7 heeft nogal wat extra tooltjes in huis tov Max 6 (laat staan 5) wat ik erg vaak gebruik. Bijvoorbeeld die shell modefier, maar ook de editable poly tools etc. En waarom eerst 5 leren waarna je weer moet wennen aan 7? Alhoewel dat wennen zo gedaan is trouwensAap schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:20:
Hoi
![]()
Ik render deze met 3Ds Max 7 + brazil. De lange rendertijden komen vooral door het materiaal van de velgen e.d. Die zijn erg complex (en niet eens echt mooi, vind ik).Chester schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:56:
[...]
Erg mooi gemaakt, heb zelf de tutorial ook gedaan, maar 6 uur render tijd is toch een beetje aan de lange kant. Heb zelf voor deze afbeelding iets minder dan een uur gerenderd. Welke renderer en settings?
Het chroom bij jouw render ziet er netjes uit. Weet je nog hoe je dat gedaan hebt?
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Ik ben eerst eens begonnen met max4 namelijk. Vond dit wel "aardig" werken en ben daarna naar 5 overgegaan. Deze had wel leukere/handige tools, voor al met de extrude enzo. Alleen snapte ik opeens niks meer van de Post Video gebeuren. Dit was in mijn ogen opeens totaal anders. Tja en dan zat ik met een max4 boek en max5 op de pc
was toch net iets minder handig.
Verder heb je natuurlijk de boeken en tuts. die voor een bepaalde versie zijn gemaakt. Ga je deze volgen willen ze soms OF niet werken, OF je kan de knoppen nergens vinden, omdat het een andere max versie is. Dat vind ik dan nadelig.
Misschien dat ik maar eens begin weer met een max 6 trail ofzo.
Verder heb je natuurlijk de boeken en tuts. die voor een bepaalde versie zijn gemaakt. Ga je deze volgen willen ze soms OF niet werken, OF je kan de knoppen nergens vinden, omdat het een andere max versie is. Dat vind ik dan nadelig.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Dat is gewoon Brazil Chrome met de reflectie wat lager gezet.Michel551813 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:25:
[...]
Ik render deze met 3Ds Max 7 + brazil. De lange rendertijden komen vooral door het materiaal van de velgen e.d. Die zijn erg complex (en niet eens echt mooi, vind ik).
Het chroom bij jouw render ziet er netjes uit. Weet je nog hoe je dat gedaan hebt?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Interessant. Ik heb de video post geleerd in MAX 2 en heb die recent in MAX 7 nog gebruikt en ik weet zo geen enkel verschil tussen de twee versies te noemen wat betreft video post.Aap schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:29:
Ik ben eerst eens begonnen met max4 namelijk. Vond dit wel "aardig" werken en ben daarna naar 5 overgegaan. Deze had wel leukere/handige tools, voor al met de extrude enzo. Alleen snapte ik opeens niks meer van de Post Video gebeuren. Dit was in mijn ogen opeens totaal anders. Tja en dan zat ik met een max4 boek en max5 op de pcwas toch net iets minder handig.
Verder is het zo dat MAX eigenlijk alleen maar details veranderd en dingen toevoegt. Mijn tutorials voor MAX 4 werken eigenlijk nog precies even goed voor MAX 7: niks van de basics is veranderd. Er zijn wel wat dingen toegevoegd, met name poly editing van max 4 naar max 5, waardoor een tutorial niet altijd werkt met lagere versies. Maar met hogere versies werkt het eigenlijk altijd wel, in mijn ervaring.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ties test..

Ziet er best mooi uit al zeg ik het zelf..
wat denken jullie ?

wat denken jullie ?
Heel druk... en hele wilde ritthemeparktommy schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:57:
Ties test..
[afbeelding]
[afbeelding]
wat denken jullie ?
Vrij van school vanwege sneeuwval.. dus al snel doorgegaan met het project..
Renders:

De dikte van de palen worden waarschijnlijk nog veranderd..
maar zo ziet het er nu uit
Renders:

De dikte van de palen worden waarschijnlijk nog veranderd..
maar zo ziet het er nu uit
Denk dat ik het goede topic heb...
Kan iemand mij ff vertellen hoe ik een filmpje a la deze kan maken?
Wil zoiets ook leren maken, maar ja, heb echt geen flauw idee hoe en met welk programma....
. Als ik dat weet dan kan ik vast wel ergens een tutorial vandaan vissen ofzo.
Kan iemand mij ff vertellen hoe ik een filmpje a la deze kan maken?
Wil zoiets ook leren maken, maar ja, heb echt geen flauw idee hoe en met welk programma....

Dit is heel gemakkelijk te maken in elk 3d pakket dat er is, simpel zat
Tsja, ik denk, kijk ff in de FAQ naar een makkelijk 3d programma. Kan aan mij liggen maarre, in de FAQ van W&G kon ik weinig vinden. Iemand een paar programma's waar ik als compleete n00b eens mee kan beginnen? liefst eentje waar aardig wat info over te vinden is, hoorde 3D Studio MAX al voorbij komen...?XLerator schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:08:
Dit is heel gemakkelijk te maken in elk 3d pakket dat er is, simpel zat
edit:
auw......blijkbaar toch niet alles gelezen, mijn excuses
Ik ga eens hard verder lezen
auw......blijkbaar toch niet alles gelezen, mijn excuses
[ Voor 11% gewijzigd door Niek_ op 02-03-2005 14:25 ]
Tjek de startpost eens.
Cinema4d is erg n00b-vriendelijk, maar check anders de startpost even?
Kheb een probleem met het renderen van chroom (in dit geval met vray in 3dsmax7). Ik ben bezig kranen in 3d te maken voor een bedrijfje. Het resultaat wat ik eerst behaald heb en wel goed gekeurd werd door het bedrijf was dit:
Een vrij simpel model (in het echt ook) met chroom en een glossines van 0,8 ofzo. Als belichting de wel bekende Kitchen HDRI.
Nu ben ik dus gevraagd om wat meer kranen te modelen maar ik dacht dat de belichting wel beter moest kunnen. Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van HDRI maar van een zelf gemaakte scene waar ik steeds een andere kraan in kan plaatsen. Het probleem van chroom is, dat het zo ontzettend reflecteerd en het erg moeilijk is (ben ik inmiddels achter) om een goeie scene te creeren waar het chroom goed tot zijn recht komt zoals bijvoorbeeld deze foto:

tot nu toe heb ik dit:

omdat de kraan voornamelijk vierkant is, is een goeie reflectie nog moeilijker te realiseren. Zo zal een gewoon ronde kraan een beter effect geven.
Als iemand een goed idee heeft, hoe ik mijn scene een beetje redelijk op kan zetten of toevallig nog een tutorial weet ergens dan hoor ik het graag...
nog een ander wipje

Een vrij simpel model (in het echt ook) met chroom en een glossines van 0,8 ofzo. Als belichting de wel bekende Kitchen HDRI.
Nu ben ik dus gevraagd om wat meer kranen te modelen maar ik dacht dat de belichting wel beter moest kunnen. Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van HDRI maar van een zelf gemaakte scene waar ik steeds een andere kraan in kan plaatsen. Het probleem van chroom is, dat het zo ontzettend reflecteerd en het erg moeilijk is (ben ik inmiddels achter) om een goeie scene te creeren waar het chroom goed tot zijn recht komt zoals bijvoorbeeld deze foto:

tot nu toe heb ik dit:

omdat de kraan voornamelijk vierkant is, is een goeie reflectie nog moeilijker te realiseren. Zo zal een gewoon ronde kraan een beter effect geven.
Als iemand een goed idee heeft, hoe ik mijn scene een beetje redelijk op kan zetten of toevallig nog een tutorial weet ergens dan hoor ik het graag...
nog een ander wipje
Een groot probleem met je onderste model is dat je de hoeken niet echt hebt afgerond. Zeker bij een kraan heeft ook een vierkante kraan nog een mooie, subtiele afronding van alle hoeken en zijden. De reflectie komt bij een object als dit toch met afstand het beste tot zijn recht in die afrondinkjes.Joenes schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:36:
...kraanblabla...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
afronden van hoekjes is idd erg belangrijk, dat scheelt al een heel stuk. Wat je ook kunt doen (en wat ik ook wel 's doe) is ook de rechte vlakken een heel klein stukje laten bollen. Dat hoeft helemaal niet veel te zijn. Genoeg om de reflecties er wat beter uit te laten zien maar zo weinig dat je het niet ziet als je gewoon naar de afbeelding kijkt.Joenes schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:36:
Kheb een probleem met het renderen van chroom (in dit geval met vray in 3dsmax7). Ik ben bezig kranen in 3d te maken voor een bedrijfje. Het resultaat wat ik eerst behaald heb en wel goed gekeurd werd door het bedrijf was dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
tot nu toe heb ik dit:
[afbeelding]
nog een ander wipje
This too shall pass
Ik heb voor Vebo (Betonhandelaar) een aantal animaties en wat stills gemaakt die op de bouwbeurs in Utrecht te zien waren. Vond het wel leuk om even te laten zien
Het product waarvan de animaties waren werd trouwens winnaar aanemer innovatieprijs 2005. Hier is dat bord te zien op de achtergrond waar mijn stills opstaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ElmarNieser op 02-03-2005 18:18 ]
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
@ Oogst & Sharky
Tnx voor jullie replies, kzal de hoekjes idd even chamferen. Ik heb ook al geprobeerd een meshsmooth te gebruiken met 0 iritations zodat het bol lijkt, maar dat geeft niet helemaal het gewenste effect...
@ElmarNieser
best vet dat je stills op zo'n beurs (?) staan. Kheb zelf een logo ontworpen dat nou op twee vrachtwagens door heel nederland rijdt
, is wel grappig
Kheb nog even een update van de woonkamer die ik aant modelen ben, een render vanuit de andere hoek (en niet door het raam zoals de andere render)
Tnx voor jullie replies, kzal de hoekjes idd even chamferen. Ik heb ook al geprobeerd een meshsmooth te gebruiken met 0 iritations zodat het bol lijkt, maar dat geeft niet helemaal het gewenste effect...
@ElmarNieser
best vet dat je stills op zo'n beurs (?) staan. Kheb zelf een logo ontworpen dat nou op twee vrachtwagens door heel nederland rijdt
Kheb nog even een update van de woonkamer die ik aant modelen ben, een render vanuit de andere hoek (en niet door het raam zoals de andere render)

Maak een vierkante kamer met alle muren grijs behalve de muur naast het voorwerp, maak deze wit en laat deze licht afgeven. dit geef meestal wel een leuk effect. Het plafond kun je wellicht een wat donkerdere tint geven, meer richting zwart.Joenes schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:36:
kraan, kraan, kraan
De Tip van Tec deed het uhm. Ik heb een chamfered box binnenste buiten gekeerd de linker wand wit gemaakt...recht een tegenlicht geplaatst. Het dak erafgehaald. De kraan onder 22,5 graden geplaatst een de camera ook onder 22,5 graden.. tegenover het licht (45 graden totaal). Kben blij met het resultaat op een paar schoonheidsfoutjes na.

Nice gemaakt.Joenes schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:15:
De Tip van Tec deed het uhm. Ik heb een chamfered box binnenste buiten gekeerd de linker wand wit gemaakt...recht een tegenlicht geplaatst. Het dak erafgehaald. De kraan onder 22,5 graden geplaatst een de camera ook onder 22,5 graden.. tegenover het licht (45 graden totaal). Kben blij met het resultaat op een paar schoonheidsfoutjes na.
[afbeelding]
Mare kwil hem nie hebbe... hoe zet je dat mafkezen ding aan eigelijk

Hehe...Hijs nog super duur ook, volgens mij moet je aan dat blok in het midden draaien, maar dat weet ik niet zeker. Kzal het eens navragenCablekevin schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:21:
[...]
Nice gemaakt.
Mare kwil hem nie hebbe... hoe zet je dat mafkezen ding aan eigelijk?
gna gnaJoenes schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:28:
[...]
Hehe...Hijs nog super duur ook, volgens mij moet je aan dat blok in het midden draaien, maar dat weet ik niet zeker. Kzal het eens navragen
Dit topic is gesloten.