Ja dat is 'm he, originele GC controller maar dan in het zilver zoals hij bij het zilveren pakket zit. Maar deze moet ik importeren, geen Nederlandse webshops die ze hebben? Ben aan het zoeken maar nog geen resultaat.
-edit-
Ik zie nu dat nedgame 'm heeft volgens mij: http://www.nedgame.com/ht...idswitch=49&uit=&gamesid=
[ Voor 19% gewijzigd door ericafterdark op 22-02-2005 15:22 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
was net in de "intertoys" (sorry...
ik loop naar de NGC games, staat er een verkoopster (meisje) die tegen een vrouw praat...
(vrouw had blijkbaar een NGC gekocht voor haar 6 jaar oude dochtertje)
Vrouw zegt "tja, ik heb toch wel het goede gekocht... of niet soms?"
Verkoopster: "jaa hoor, een gamecube is echt iets voor meisjes, en vooral mario!"
.... ik kijk de verkoopster een beetje bang aan...
* ixl85 zegt: Jongens vinden mario ook nog leuk hoor
ik dacht; ik meld het even
Ik herinnerde me ook zo'n sticker boek, even gezocht en jawel:Captain N schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:11:
Daarnaast heb ik een absolute voorkeur voor Street Fighter als het gaat om fighters. Vroegah, toen je alleen nog Street Fighter en Mortal Kombat had, was ik al fan van SF. Ik had er zelfs een sticker boek van (met alle stickers)!

Alleen zonder stickers
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....ixl85 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:28:
Vrouw zegt "tja, ik heb toch wel het goede gekocht... of niet soms?"
Verkoopster: "jaa hoor, een gamecube is echt iets voor meisjes, en vooral mario!"
[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 22-02-2005 18:20 ]
Voor hoeveel zou ik het onderstaande op marktplaats kunnen zetten??
Nintendo GameCube (kleur zwart) + 1 controller + GameBoy Player + 9 spellen:
Beyond Good & Evil
Timesplitters 2
FIFA Football 2004
Mario Party 5
I-Ninja
NBA 2K3
Mortal Kombat: Deadly Alliance
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Hulk
Onzin, de meeste gaan juist voor Soul Calibur 2Vrouw zegt "tja, ik heb toch wel het goede gekocht... of niet soms?"
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Maar bijv. 199 euro voor de hele set.. is dat teveel.... of 179 euro ofzo...Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:40:
Misschien kun je de boel beter los verkopen? Aangezien het wel veel spellen zijn, maar mensen misschien weinig over hebben voor een pakket met 9 spellen die ze niet allemaal willen hebben.
Geen idee, bekijk andere advertenties, en kijk wat die vragen. Het blijft lastig, ik zou zelf denk ik eerst wat hoger inzetten. Je kunt later altijd nog een andere advertentie plaatsen.Reignman schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:48:
[...]
Maar bijv. 199 euro voor de hele set.. is dat teveel.... of 179 euro ofzo...
Op zich heb ik niets op tegen om het eerder te ontvangen, maar ik wil daar natuurlijk niet voor betalen
[ Voor 15% gewijzigd door GZ op 22-02-2005 20:33 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Die I-Ninja was toch gecanceld voor de gamecube?Reignman schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:35:
Beyond Good & Evil
Timesplitters 2
FIFA Football 2004
Mario Party 5
I-Ninja
NBA 2K3
Mortal Kombat: Deadly Alliance
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Hulk
Ik had me er indertijd behoorlijk op zitten verheugen, maar meen me te herinneren dat hij uiteindelijk alleen op de xbox is verschenen... heb ik het mis? (Ik hoop het.
http://www.videogamesplus...info.php?products_id=5249
Hier dat komt met verzendkosten ongeveer rond de 20 euro uit en je hebt het zeer snel in huis kan ik uit ervaring melden. Dus wat houdt je tegen.
[ Voor 48% gewijzigd door schnumi op 22-02-2005 20:45 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik heb de mijne dus ooit eens van ebay gehaald, maar bij lik-sang kan je ze kopen, en als je perse een NL webshop wil dan kan je ze bij dimplus kopen. Er zit geen regiocode op dus je kan ze gewoon op je pal cube gebruiken. En weet niet of dit mag maar ik heb er nog 1 nieuw en geseald over...Aap schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:49:
[...]
Ik wil nog zo'n 1019 block nintendo kaart halen... waar hebben jullie hem gehaald ? want ik heb nog geen PAL winkel gezien... want ze zijn toch regio gebonden ?
Verwijderd
Niks meer.
Heb hem net besteld. Mijn eerste bestelling bij videogamesplus... ik ben benieuwd.
Wel jammer dat hij niet ook gewoon in een PAL versie is verschenen... maar ja. Je kan niet alles hebben.
*surrounded blaast alvast het stof weer eens van z'n freeloader disc*
edit:Wow! Nu (een uurtje later) is de status al "shipped"... die gasten werken inderdaad wel snel daar.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 23:07 ]
Ik mail je wel evenBianca schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:53:
[...]
Ik heb de mijne dus ooit eens van ebay gehaald, maar bij lik-sang kan je ze kopen, en als je perse een NL webshop wil dan kan je ze bij dimplus kopen. Er zit geen regiocode op dus je kan ze gewoon op je pal cube gebruiken. En weet niet of dit mag maar ik heb er nog 1 nieuw en geseald over...
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ik had er een van Street Fighter II, dus met die voorkant met Blank ik ik geloof Ryu voor een stenen muur oid.D³ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:37:
[...]
Ik herinnerde me ook zo'n sticker boek, even gezocht en jawel:
[afbeelding]
Alleen zonder stickers
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
30EUR dubbel en dik waard
Lijkt me sterk, tenzij je beamer progressive scan of hdtv formaten ondersteund, component is namelijk inferieur aan RGB (het is gecomprimeerde RGB).Desolation Angel schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:30:
Gisteren nog is een mooie order aangekomen. Viewtiful Joe US voor 20EUR, en men lang gewilde Component Cable. Vandaag is aan de beamer gehangen, en het beeld is nog zoveel beter dan met RGB scart \o/
30EUR dubbel en dik waard
Stom dat ik dat nou gemist heb.
Deze heb ik dus onder veel gevloek (en met grote ergernis van mijn vriendin aangezien ze op die momenten zegt dat ik rustig moet doen, tja. Als je door Ganon (2e morph) ingemaakt wordt, dan lach je echt niet meer zo hard. Dan wordt ik altijd boos/agressief (niet heel erg ofzo, maar vloeken is standaard). Is dus eindelijk uitgespeeld en nu nog 17 spellen te gaan. Maart komen er weer een aantal goede uit en eind 2005 ga ik de Zelda halen waarop we heel lang hebben gewacht.
Ben daarna maar verder gegaan met Metroid Prime (aangezien ik Echoes ook nog wil hebben. (mag deze alleen nog niet kopen van m'n vriendin, waar ze gelijk in heeft)) en hier ben ik ook weer een klein stapje mee verder. Zit op 30 % van het spel, wat dus niet ver is aangezien ik bijna al mijn spellen vanaf de releasedatum al heb.
Zo ook nog eens Eternal Darkness uitspelen, maar denk dat ik daarmee opnieuw begin. Heb al zo lang niet meer gespeeld, waardoor het rot is op dit moment weer op dat punt verder te gaan. Jammer dat ik al zo ver ben. Nog één level ofzo.
Ik hoop echt dat ze eindelijk eens iets laten horen van Mario "128".
@MaxBurn,
De DS zou in principe overal 149 euro moeten worden (deze heb ik al ge-preordered) en de spellen zouden tussen de 20 en de 30 euro moeten liggen. Raar, aangezien Mario bijvoorbeeld voor rond de 40 wordt verkocht).
[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 23-02-2005 10:08 ]
[ Voor 6% gewijzigd door ericafterdark op 23-02-2005 10:10 ]
Het probleem is dat je op een gegeven moment te laat bent en de spellen er straks niet meer zijn. Zeker als er ook nog andere genres zijn, dan zou ik toch van ieder genre (die je leuk vind) een spel nemen ook al heb je van een ander genre deze nog niet uit.
Er zijn altijd spellen die ik bij de release van het spel koop, maar andere spellen vaak ook 2e hands.
Vervolgens breng je elke 3 maand een Donky Konga uit en Nintendo loopt binnenOscar Mopperkont schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:33:
Ik vind het niet zo erg hoor, zolang die verkoopster er maar geen klanten mee wegjaagt. De meisjesmarkt is volgens mij trouwens best wel een grote markt die de gamesindustrie zou kunnen aanboren, aangezien games nu toch nog vrij veel op jongens zijn gericht terwijl veel meisjes gamen ook leuk vinden. Misschien is dat wel het revolutionaire aan de Revolution, hij wordt roze en is gericht op meisjes
Mja dat gebeurd mij ook, weddenNielsOveres schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:11:
Weet je wat het is, ik neem mezelf dat ook altijd voor.
Het probleem is dat je op een gegeven moment te laat bent en de spellen er straks niet meer zijn. Zeker als er ook nog andere genres zijn, dan zou ik toch van ieder genre (die je leuk vind) een spel nemen ook al heb je van een ander genre deze nog niet uit.
Er zijn altijd spellen die ik bij de release van het spel koop, maar andere spellen vaak ook 2e hands.
Ik had eerder in dit topic beloofd eventjes te laten weten wat ik van Mario Kart vind aangezien ik die pack koop. Heb echt zin, kan niet meer wachten haha.
btw, players choice van metal gear solid komt uit... best wel essential voor mij
Verwijderd
Hij wordt al voor 139.99 aangeboden bij hd-games (http://www.hd-games.nl/N_frame.html?http://www.hd-games.nl/N_art_20415.html),NielsOveres schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:07:
De DS zou in principe overal 149 euro moeten worden (deze heb ik al ge-preordered) en de spellen zouden tussen de 20 en de 30 euro moeten liggen. Raar, aangezien Mario bijvoorbeeld voor rond de 40 wordt verkocht).
over het algemeen is ie inderdaad 149.99
Heb je daar een bron van? Ik dacht altijd dat component ietsjes beter was dan rgb.Schweino schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:16:
[...]
Lijkt me sterk, tenzij je beamer progressive scan of hdtv formaten ondersteund, component is namelijk inferieur aan RGB (het is gecomprimeerde RGB).
Verwijderd
Ik heb onder andere het spel resident evil er bij, (remake van PSX versie?) alleen de eerste zombie maakt mij zowat al dood, daar is bijna niet tegenop te vechten, na 6x proberen heb ik hem kunnen doden, doe ik wat fout?
Als je het spel 'resident evil'hebt moet je gewoon genoeg afstand nemen van de zombie en die dan in zn hoofd schieten.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:33:
Ik heb sinds een paar dagen ook een cube, 2e of 3e hands
Ik heb onder andere het spel resident evil er bij, (remake van PSX versie?) alleen de eerste zombie maakt mij zowat al dood, daar is bijna niet tegenop te vechten, na 6x proberen heb ik hem kunnen doden, doe ik wat fout?
Later in het spel heb je genoeg ammo voor je kleine gun (die wil je dan eigelijk ook niet meer gebruiken)
en niet vergeten op R te duwen (als je een counter hebt)
Als je bij de eerste zombie meteen terug gaat door de deur waar je vandaan kwam, dan zal iemand anders het voor je killenVerwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:33:
Ik heb sinds een paar dagen ook een cube, 2e of 3e hands
Je kan eventueel ook gewoon eromheen lopen en snel wegrennen, zombies zijn toch langzaam
[ Voor 9% gewijzigd door Elroy op 23-02-2005 11:27 ]
Metal Gear:TS voor 30 euro bij de bart smit, al een paar maanden zo...Eiríkr schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:16:
[...]
Mja dat gebeurd mij ook, wedden![]()
Ik had eerder in dit topic beloofd eventjes te laten weten wat ik van Mario Kart vind aangezien ik die pack koop. Heb echt zin, kan niet meer wachten haha.
btw, players choice van metal gear solid komt uit... best wel essential voor mij
Verwijderd
De release van de officiele budgetversie is 3 maart, de preorder van de budgetversie is overigens ook al goedkoper gespot dan 30, zie http://www.budgetgaming.nl/game-profile/metal+gear+solid+twin+snakes_NGC.htmlEiríkr schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:28:
Ow hmpf, las ergens dat er een release op 3 maart kwam.
Can't hardly wait.
-edit-
Las het hier: http://www.dimensionplus.nl/
[ Voor 49% gewijzigd door ericafterdark op 23-02-2005 11:40 ]
Verwijderd
Waarom wacht je dan eigenlijk?Eiríkr schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:16:
Hm... heel herkenbaar. Ik heb Tales Of Symphonia en Metal Arms hier nog liggen die ik allebei nog maar 5 minuutjes heb uitgeprobeerd... moet er gewoon nog aan beginnen dus.Is dus eindelijk uitgespeeld en nu nog 17 spellen te gaan.
Second Sight ben ik ooit tot ongeveer halverwege het spel mee gekomen... en toen ging m'n savegame kapot.
Voor de NES en de SNES is het nog veel erger... maar voor die spellen heb ik telkens maar een paar euro betaald, dan is het niet zo'n ramp. Misschien moet ik maar een paar cube spellen gewoon verkopen waarvan ik eigenlijk wel zeker weet dat ik ze toch nooit meer aan zal raken.
Omdat ik mezelf het leven zuur maak, ik doe dit extraVerwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:14:
Waarom wacht je dan eigenlijk?Je had het je maandag al voorgenomen om er eentje te kopen volgens mij... ik zou dan gelijk naar de winkel hollen.
-edit-
Waarom dacht je dat ik 'm nu pas koop en niet back in 2001/2002?
[ Voor 12% gewijzigd door ericafterdark op 23-02-2005 13:47 ]
Herrrrrrkenbaar...Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:14:
[...]
Waarom wacht je dan eigenlijk?Je had het je maandag al voorgenomen om er eentje te kopen volgens mij... ik zou dan gelijk naar de winkel hollen.
[...]
Hm... heel herkenbaar. Ik heb Tales Of Symphonia en Metal Arms hier nog liggen die ik allebei nog maar 5 minuutjes heb uitgeprobeerd... moet er gewoon nog aan beginnen dus.Resident Evil heb ik ook nog niet uitgespeeld... maar ben ik ook niet van plan om die ooit nog aan te raken. 1080 en Kirby's Airride heb ik ook zo goed als nooit gespeeld omdat ik ze allebei zo suf vond. Zelfde verhaal met Sonic Heroes en Sonic Adventure 2.
Second Sight ben ik ooit tot ongeveer halverwege het spel mee gekomen... en toen ging m'n savegame kapot.(op een officiele memorycard!)... heb nog geen zin gehad om daar toen weer mee overnieuw te beginnen. Cubivore ligt hier ook nog zie ik nu... moet ik ook maar eens serieus aan beginnen.
Eigenlijk best wel schandalig. Het enige spel waar ik me niet schuldig over voel dat ik het niet heb uitgespeeld is Ikaruga.
Voor de NES en de SNES is het nog veel erger... maar voor die spellen heb ik telkens maar een paar euro betaald, dan is het niet zo'n ramp. Misschien moet ik maar een paar cube spellen gewoon verkopen waarvan ik eigenlijk wel zeker weet dat ik ze toch nooit meer aan zal raken.

Maar het aantal cube spellen dat k echt moet uitspelen is niet zo hoog als bij de N64 (wat ik niet mere ga doen)
het is nu alleen Zelda en metroid, maar die heb ik achtermoeten laten toen ik 6 maanden naar aruba ging, en na 6 maanden lig je er echt uit...
Ik heb goede voornemens genomen om BG&E uit te spelen (ben er nu mee bezig) en daarna Eternal Darkness te doen... en dan Papermario van mn vriendin...
Maar waarom ga je resi nooit meer aanraken?
(ik heb hem samen met mn beste vriend (helemaal) uitgespeeld... dus altijd met zn 2e
ik denk niet dat het me alleen gelukt was
Dit is voor mij heel herkenbaar.. Voor de N64 heb ik zoveel spellen achtergelaten..ixl85 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:05:
[...]
Herrrrrrkenbaar...
Maar het aantal cube spellen dat k echt moet uitspelen is niet zo hoog als bij de N64 (wat ik niet mere ga doen)
het is nu alleen Zelda en metroid, maar die heb ik achtermoeten laten toen ik 6 maanden naar aruba ging, en na 6 maanden lig je er echt uit...
Ik heb goede voornemens genomen om BG&E uit te spelen (ben er nu mee bezig) en daarna Eternal Darkness te doen... en dan Papermario van mn vriendin...

Conker's Bad Fur Day (maar daar kwam ik gewoon niet in verder)
Resident Evil 2 (besturing verschrikkelijk)
Super Mario 64 (wel uit, maar lang niet alles gedaan)
Zelda OOT en MM (zelfs niet aan begonnen)
Perfect Dark (even gespeeld, leek me wel leuk maar is gewoon blijven liggen)
En nog een hele sloot ex-rentals die ik bij Videoland heb gekocht en nog nooit naar heb gekeken.
Paper Mario heb ik wel helemaal uitgespeeld, zowel op de N64 als op de Cube.
Op de cube ben ik nu bezig met Eternal Darkness en PoP: WW. Die ga ik beide nog wel uitspelen. En vorige week DK:JB van mijn vrouw gekregen
De bron is mijn geheugenTdV schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:27:
[...]
Heb je daar een bron van? Ik dacht altijd dat component ietsjes beter was dan rgb.
Maare, als ik component video intik in google is de 1e hit dit:
http://www.projectorcentral.com/component.htm
Dus: component is niet alleen gecomprimeerd, maar vereist ook nog een extra tussenstap (hercodering). En een tussenstap betekent altijd kwaliteitsverlies.You could transmit it in the RGB format in which the camera first captured it. However, RGB is a bandwidth hog and bandwidth is expensive. So the first thing that happens is RGB is converted into a more compact format. This format is component video.
Component video consists of three signals. The first is the luminance signal, which indicates brightness or black & white information that is contained in the original RGB signal. It is referred to as the "Y" component. The second and third signals are called "color difference" signals which indicate how much blue and red there is relative to luminance. The blue component is "B-Y" and the red component is "R-Y". The color difference signals are mathematical derivatives of the RGB signal.
Green doesn't need to be transmitted as a separate signal since it can be inferred from the "Y, B-Y, R-Y" combination. The display device knows how bright the image is from the Y component, and since it knows how much is blue and red, it figures the rest must be green so it fills it in.
Hhehehhe, cool!Sh0ckTr00per schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:16:
[...]
Paper Mario heb ik wel helemaal uitgespeeld, zowel op de N64 als op de Cube.
Op de cube ben ik nu bezig met Eternal Darkness en PoP: WW. Die ga ik beide nog wel uitspelen. En vorige week DK:JB van mijn vrouw gekregenEnige wat ik op dit moment nog zou willen kopen is RE4.
Even een vraag aan de mensen in dit cube topic (alleen de mensen met vriendin/vrouw)
Steunt jullie partner je op het gebied van games en computers?
Mijn vriendin gamed ook (ngc (papermario en andere happy games (geen soulcaliber oid) en pc (vooral strategie en COD
Sh0ckTr00per's vrouw koopt spellen voor hem...
gebeurt dit vaker? of hebben we hier ook mensne zitten met partners die er helemaal niks van snappen?
Poll: Steunt jullie partner je met games/computers
• Ja ze is net zo gek als ik
• Ja ze gamed soms
• Ze vind het leuk maar meer niet
• Ze laat me mn gang gaan maar vind het niks
• Ze snapt er niks van en zeikt er over
• Mijn partner _is_ mijn GameCube
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Maargoed, nu kan je het op de cube goedmaken wat je op de N64 hebt achter gelaten (nouja dat doe ik dan nu... nou... dat ga ik proberen)
[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 23-02-2005 16:34 ]
Ik ken iemand die er wat besteld had, 1 grote klerezooi. one-man-bedrijf van waarschijnlijk een 14 jarige met matige webdevskills en 0 kennis van business, logistiek, etc.
Verwijderd
Ja de website ziet er niet uit, maar dat hij/zij 14 jaar is betwijfel ik want:MaxBurn schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:42:
hd-games.nl is dus echt een wanprestatie
Ik ken iemand die er wat besteld had, 1 grote klerezooi. one-man-bedrijf van waarschijnlijk een 14 jarige met matige webdevskills en 0 kennis van business, logistiek, etc.
Levertijden
Als u voor 15.30u(ma t/m vr) besteld & het product is op voorraad , u woont in Rotterdam(Regio), dan wordt het dezelfde avond nog geleverd tussen 19.00u en 22.00u. Er wordt ook in het weekend* geleverd van 19.00u t/m 22.00u(*mits het product op voorraad is)
Ik ken weinig 14 jarigen die een auto oid hebben. En fietsen lijkt me ook niet leuk in de gehele regio rotterdam
Verder geen ervaringen mee, wat was er precies misgegaan?
Dus stel ik ga het spelen en mijn huisgenoot ziet mij het spelen en wil het later ook eens proberen, dan komt hij ook in dorp wonen, na tijdje vindt hij er misschien geen fluit aan, kun je hem dan deleten? Of blijft ie dan voor eeuwig in het dorp wonen?
Verwijderd
Ja volgens mij kan je als speler wel weggaan, maar dat weet ik niet helemaal zeker.... Pin me er niet op vastOscar Mopperkont schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:37:
AC kun je met 4 spelers spelen, alleen daar vraag ik mij nog iets over af. Moet je die 4 spelers meteen aanmaken als je het spel voor het eerst gaat spelen? Of kun je ook in je eentje beginnen en later spelers in het dorp erbij laten komen? En kunnen spelers ook weer weggaan?
Dus stel ik ga het spelen en mijn huisgenoot ziet mij het spelen en wil het later ook eens proberen, dan komt hij ook in dorp wonen, na tijdje vindt hij er misschien geen fluit aan, kun je hem dan deleten? Of blijft ie dan voor eeuwig in het dorp wonen?
Verwijderd
Ik vind het een vervelend en irritant rotspel.Maar waarom ga je resi nooit meer aanraken?
Zoals als Presto al zei... helemaal niet mijn spel. Ik vind dat de gameplay ondergeschikt is gemaakt aan de sfeer en de schrikeffecten en... ach nouja, ik heb al een paar keer eerder in dit topic een lang verhaal opgehangen over alles wat me irriteert aan RE.
Ik verheug me wel heel erg op RE4 trouwens!
Ja, dat kan allemaal.Dus stel ik ga het spelen en mijn huisgenoot ziet mij het spelen en wil het later ook eens proberen, dan komt hij ook in dorp wonen, na tijdje vindt hij er misschien geen fluit aan, kun je hem dan deleten?
Ze maken er wel een behoorlijk drama van als je iemand wilt deleten. (Are you sure you want me to tear down this house? Really? It means this person will be gone forever! Do you really want that? Well okay, if you insist I guess I'll tear this house down. But I'm sure gonna miss seeing (...) around here." En dan kijken ze heel verdrietig terwijl het huis gedelete wordt.
Las dat sommigen de MGS1 remake hebben, voor degenen die de enige echte MGS1 (PlayStation) gespeeld hebben, graag jullie oordeel over het volgende:
Wat vinden jullie van:
de muziek tov het origineel?
de stemmen van naomi en anderen tov het origineel?
de cutscenes met extra bullettime, ofja:P de bullettime met cutscenes:P tov het origineel?
de dialogen tov het origineel? (dat veel "suggestieve" gesprekken eruit zijn gehaald)
de gameplaytov het origineel?
Kan iemand zich nog de opening theme van MGS1 op de PlayStation herinneren?
Als voormalig PS aanhanger was ik woedend dat de remake van deel1 op de Gamecube uit zou komen, MGS hoort immers thuis op een console als de PS(2).
Toen ik hem gekocht had voor de Cube, was ik tevreden, ik kon hem met een gerust hart terugbrengen naar de winkel.
Iedereen bleef maar lullen dat de graphics beter waren dan deel1, maar ik zag alleen dat ze de MGS2 models gerecycled hadden, en dat de 'ruwheid' verloren was gegaan. Toen ik de gesprekken hoorde, met andere voiceacting btw, dacht ik: waarom hebben ze zoveel eruitgehaald?!
Daarnaast speelde het raar zonder analoge knoppen van MGS2, als je je wapen richt, moet je altijd een shot lossen bijvoorbeeld.
En ik begon me meteen aan het matrix-wannabe gehalte te ergeren!! Echt iedere shot slowmotion, zelfs als snake een keycard kreeg
Naja, ben ik de enige die zo denkt??
l
Ik kon gewoon niet meer wachten tot morgen en gelukkig was de Mediamarkt tot 21.00 open.
Wat ik allemaal lekker mee naar huis nam:
- Gamecube MK DD!! pakket
- Extra controller (mario kart met mijn vriendin haha)
- RGB Kabel
- Memory card
Het doosje ziet er schattig uit naast mijn DVD speler en ik had de boel snel opgezet en aan de praat. Zoals beloofd zal ik eventjes mijn eerste reactie op Mario Kart DD!! geven.
Ik kan hier vooral positief over zijn, tracks zien er allemaal leuk uit (nog niet alle gespeeld) en het concept is best aardig. Met twee figuren op wagentjes etc.
Toch heb ik liever karts ipv verschillende autootjes maar goed, daar is mee te leven. Het enige frustrerende nu is dat het sturen me niet echt goed af gaat. Die woestijnmap is een ramp zeg ik je. Het bochten maken lukt me nog niet echt maar goed ik heb ook pas ff gespeeld.
Ik ga er straks en morgen nog eens goed voor zitten.
Dan nu deel 2 van mijn post, betreft Elia's bericht over Metal Gear Solid.
Aangezien ik MGS alleen van de PS ken (paar keer gespeeld bij een maat die een PS had) en dat toentertijd een goede indruk op me achter liet, ben ik van plan de GC versie te kopen. Maar is hij zo slecht dan? Dat begrijp ik ff niet hehe.
Die support uiteraard Progressive Scan en HDTVSchweino schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:16:
[...]
Lijkt me sterk, tenzij je beamer progressive scan of hdtv formaten ondersteund, component is namelijk inferieur aan RGB (het is gecomprimeerde RGB).
Maar al eens de RGB kabel de cube bekeken ? Die component cable is imo van veel betere kwaliteit (dikte, afscherming, kwaliteit fichen) plus dat geluid en beeld nu 100% gescheiden zijn. Tis echt dubbel en dik zen geld waard
Als je het echter met het origineel vergelijkt, komt het kinderachtig en minder episch over. Vooral de muziek.
Maar voor 30 euro kan je er heel veel plezier mee beleven!
En je hebt deel 1 niet 'echt' gespeeld (geleefd, even lekker overdrijven
Verwijderd
Gefeliciteerd met je aankoop!Eiríkr schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:11:
Toch heb ik liever karts ipv verschillende autootjes maar goed, daar is mee te leven.
Welkom terug in het Nintendo-kamp ook.
In eerste instantie was ik zelf erg te spreken over het 2 poppetjes in 1 wagen concept. Maar het maakt uiteindelijk helemaal niks uit wie er achterop of voorop zit. Het is vooral een manier geworden om meer voorwerpen te dragen... beetje gemiste kans van Nintendo maar ja.
En het ziet er ook gewoon niet uit natuurlijk.
Ik haat die woestijnrace! Die grote put met drijfzand is zo irritant.Die woestijnmap is een ramp zeg ik je. Het bochten maken lukt me nog niet echt maar goed ik heb ook pas ff gespeeld.
Metal Gear Solid heb ik nooit gespeeld in de Playstation-versie. Twin Snakes was m'n eerste kennismaking met de serie, en die is me heel erg goed bevallen.
ONZINFaust schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:17:
Als je het echter met het origineel vergelijkt, komt het kinderachtig en minder episch over. Vooral de muziek.
kinderachtig? minder episch? if any is het het tegenovergestelde, er is meer bloed, en de actiescenes zijn veel uitgebreider. Hij is simelpelweg vele malen beter dan het origineel (af en toe leuke nintendo humor erbij)
Metal Gear Solid The Twin Snakes is toch wel DE must have van de cube (in het lijstje van Zelda, mario RE4 ed.)
This space is occupied
De cutscenes zijn zelfs grappig.
Maar, weer, zoals ik al aangaf, je moet het met het origineel vergelijken.
De muziek is ook wat deel1 zo goed maakt. Hierin zit het epische waar ik het over had, niet in de slowmotion effecten bijv. als snake op een stingerraket springt <<< wat ik met kinderachtig bedoel.
Als het volwassener moet zijn, waarom is het stuk waarin de dokter aan snake voorsteld dat hij haar mag fouilleren eruitgehaald? Ook waren veel diepere gesprekken met Mei Ling gesloopt, wat het geheel minder emotie meegeeft.
om mezelf te citeren:
"voor 30 euro kan je er heel veel plezier mee beleven!
Op zichzelf is het een goede game.
in dat geval is het gewoon een goed spel"
Okay, Mario Kart DD! is niet zo geweldig als vorige versies maar ik heb er wel een hoop plezier mee. Leuk als eerste Cube game.
Metal Gear Solid ga ik gewoon kopen, ik begrijp het friends/seinfeld vergelijking gedoe wel wat hierboven genoemd werd. Maar dat geeft ook weer dubbel en dwars aan dat het uiteindelijk op de smaak van de speler zelf aankomt. Ik geloof je en ga de game gewoon proberen.
Verder ga ik waarschijnlijk Luigi's Mansion soon scoren, moet die game hebben echt vraag me niet waarom. Maar heb me voorgenomen eerst Mario Kart en volgende week Metal Gear Solid onder handen te nemen.
btw ff aangemeld als 24/7 vip op de nintendo website, in een vrij uurtje die site maar eens doorlopen, heb al wat sterren verdient hehe
Als je met "ruwheid" bedoelt wat ik denk dat je bedoeld, dan is dat niet zo gek. Snake is in dit spel jonger dan in MGS2 en aan het begin van dit spel is hij "gepensioneerd". De modellen van MGS2 zijn trouwens niet gerecycled, de modellen uit de GameCube versie zijn volledig van scratch opgebouwd en hebben ook een hogere polygon-count dan die van MGS2. Aan het begin van deel 2 bevind Snake zich in een compleet andere situatieFaust schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:36:
Hoi hoi,
Las dat sommigen de MGS1 remake hebben, voor degenen die de enige echte MGS1 (PlayStation) gespeeld hebben, graag jullie oordeel over het volgende:
Wat vinden jullie van:
de muziek tov het origineel?
de stemmen van naomi en anderen tov het origineel?
de cutscenes met extra bullettime, ofja:P de bullettime met cutscenes:P tov het origineel?
de dialogen tov het origineel? (dat veel "suggestieve" gesprekken eruit zijn gehaald)
de gameplaytov het origineel?
Kan iemand zich nog de opening theme van MGS1 op de PlayStation herinneren?
Als voormalig PS aanhanger was ik woedend dat de remake van deel1 op de Gamecube uit zou komen, MGS hoort immers thuis op een console als de PS(2).
Toen ik hem gekocht had voor de Cube, was ik tevreden, ik kon hem met een gerust hart terugbrengen naar de winkel.
Iedereen bleef maar lullen dat de graphics beter waren dan deel1, maar ik zag alleen dat ze de MGS2 models gerecycled hadden, en dat de 'ruwheid' verloren was gegaan.Toen ik de gesprekken hoorde, met andere voiceacting btw, dacht ik: waarom hebben ze zoveel eruitgehaald?!
Dit hoeft helemaal niet. Je kunt een schot "cancellen" als je niet wilt vuren. Hoe je dat doet, staat in de handleiding. Ik had zelf geprefereerd dat ze dit met de analoge R- of L- trigger hadden gedaan vanwege de doorklik functie, maar de manier dat het in het spel is gedaan werkt ook.Daarnaast speelde het raar zonder analoge knoppen van MGS2, als je je wapen richt, moet je altijd een shot lossen bijvoorbeeld.
Ik vond dit niet zo heel erg. De gemiddelde romantische komedie heeft tegenwoordig al minstens net zoveel bullet-time effecten als dit spel. De bullettime effecten pasten hier tenminste nog in de stijl die de regisseur van de filmpjes altijd gebruikt. Dat de filmpjes niet realistisch waren zoals sommige fan(boy?)s roepen vind ik ook een vreemd argument. Als je realistisch wilt is er Splinter Cell, Metal Gear is meer een Sci-fi-spionage spel en dus per definitie niet erg realistisch. Kennelijk hebben ze ook MGS2 nooit gespeeld, ik snap nog steeds niet wat er in het laatste level aan de hand was.En ik begon me meteen aan het matrix-wannabe gehalte te ergeren!! Echt iedere shot slowmotion, zelfs als snake een keycard kreeg??
Ik heb me enorm vermaakt met de remake. Ik heb van het origineel een PlayStation demo(ik heb alleen geen PlayStation, dus moest hem via een emulator spelen) en ik heb de PC-versie gespeeld, maar de GC versie is een enorme verbetering vind ik. Ik heb ook MGS2 op de PC hier liggen. Qua muziek vind ik de GameCube versie beter, alleen mis ik het Metal Gear Solid theme tune(alhoewel die later in het spel in geremixte vorm voorkomt). Op het gebied van gameplay vind ik de GameCube versie beter, alhoewel de meeste gameplay toevoegingen vrij klein zijn. Het is alleen vreselijk leuk om het spel op te starten en dan naar de tank hangar gaan en met een aantal van de toegevoegde features bewakertje te pesten(tijdschrift neerleggen enzo). In het origineel ben ik trouwens nooit erg ver gekomen, het kon me toendertijd niet zo heel erg boeien(net zoals het originele RE, de GC remake en alle andere delen van de serie vond ik echter wel leuk). Toen ik later de kritiek van een aantal mensen las heb ik het(na Twin Snakes uitgespeeld te hebben), heb ik het origineel nog een keer geprobeerd, maar ik vond het echt minder goed dan de GameCube versie(terwijl het origineel me nu wel wat langer kon boeien). Ik vind de Twin Snakes ook veel beter dan MGS2(die ik ook uitgespeeld heb).Naja, ben ik de enige die zo denkt??
l
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Ha! Als dat echt zo is moet ik toch nog eens een PS2 zien te scoren.Faust schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:52:
Als Metal Gear Twin Snakes "Friends" is, dan is MGS originale "Sienfeld", mss dat je dat begrijpt
Ik vond de humor in deze remake sowieso al een hoog... uh... "seinfeld gehalte" hebben zal ik maar zeggen. De humor is volwassener en subtieler dan ik ooit in een andere game ben tegengekomen.
Op IGN zijn ze nu begonnen aan een nieuwe feature waarin ze een lijst maken van alle essentiele gamecube spellen. En in dit eerste deel noemen ze er dus 10 die volgens hun echt de aller aller allerbeste spellen zijn die je kunt krijgen. Nou... mijn 2 favoriete games staan er geeneens tussen.
Wat vinden mensen hier eigenlijk van Luigi's Mansion? Is het nog 30 euro waard? Het leek mij altijd een beetje een suf spelletje. En de beschrijving van hoe je vijanden moet verslaan klonk erg vermoeiend. (Eerst "bevriezen" met je zaklantaarn toch, en ze daarna pas opzuigen?). Maar ja... het is toch een soort van MarioBros-game, dus zit toch nog steeds in m'n achterhoofd als iets dat ik ooit eens moet uitproberen.Verder ga ik waarschijnlijk Luigi's Mansion soon scoren, moet die game hebben echt vraag me niet waarom.
[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 24-02-2005 10:06 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
lolMaxBurn schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:10:
Ik zal trouwens maar eens een dry dry desert demo maken voor Surrounded en Presto
Ik overleef die baan verder wel hoor.
Maar ik vind dat drijfzand telkens weer een irritant stukje. Omdat er geen veilig strookje "normale" weg is aan de randen van de put. Je moet wel over het bewegende drijfzand rijden. (Of door het hobbelige terrein naast de weg waar je langzamer door gaat... tsja). Meestal gaat het wel goed, maar ik vind het gewoon vervelend. Zeker als je probeert goede tijden neer te zetten in time trial is het veel te onvoorspelbaar.
Luigi's Mansion toch maar eens aanschaffen dan.
Waverace vind ik trouwens 3x niks; de besturing vind ik niet fijn.
MaxBurn, laat die demo maar komen
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
De Black Bull daarentegen is echt een nachtmerrie. Volgens sommige "professionele" (of in ieder geval hele goede) spelers is het er eentje die je jezelf aan moet leren. Als je hem eenmaal onder de knie hebt schijnt hij erg goed te zijn. (Toegegeven, zijn topsnelheid is wel heel erg hoog). Maar dat ding heeft echt totaal geen grip op de weg. Als je door een bocht heen slide ben je daarna eerst weer 10 seconden bezig om hem goed recht op de baan te krijgen.
Zijn eindfilmpje is trouwens wel heel erg grappig.
Net 2296 beats gescoord op Peach Kingdom in DKJB
1500 daarvan in het eerste deel
[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 24-02-2005 15:26 ]
Ik haal daar amper de 800!MaxBurn schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:26:
w00t
Net 2296 beats gescoord op Peach Kingdom in DKJB
1500 daarvan in het eerste deel(Arctic Plunge)

mijn review van DKJB is trouwens online @ http://games.fok.nl

[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 24-02-2005 20:17 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
f.k.a D³
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
[ Voor 89% gewijzigd door Max|Burn op 24-02-2005 20:43 ]
http://spong.com/x?eid=10109282The DS came in for criticism for not following the traditional Nintendo design aesthetic. Some have even called it ugly. Given Nintendo’s history of evolving the design of portable hardware, will we see a revised model DS? Again, Iwata-san laughs good heartedly. “Hardware developers at Nintendo are always looking for what comes next and what will be the new direction as soon as they finish the design of any particular piece of hardware. Some of them are actually working on improved functionality of the existing machine, with some working on a rework of the exterior design exactly in the same way they did with the transition from Game Boy Advance to Game Boy Advance SP,” hinting at a possible, dare we say probable reissue in the not too distant future.
Tis dan wel Spong, maar ik neem aan dat ze geen interview verzinnen
f.k.a D³
Wel leuk dat jij al die "spoilers" plaatst. Hoef ik het zelf niet te halenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:12:
Heb F-Zero GX nu ongeveer met de helft van de rijders uitgespeeld... gaat lekker.En zonet vanmorgen heb ik de 2 lastigste even gedaan: Dark Schneider en Black Bull. De Dark Schneider valt uiteindelijk nog wel mee... bestuurt een beetje stroef en hele langzame acceleratie... maar als je eenmaal op snelheid zit is het toch wel goed te doen.
De Black Bull daarentegen is echt een nachtmerrie. Volgens sommige "professionele" (of in ieder geval hele goede) spelers is het er eentje die je jezelf aan moet leren. Als je hem eenmaal onder de knie hebt schijnt hij erg goed te zijn. (Toegegeven, zijn topsnelheid is wel heel erg hoog). Maar dat ding heeft echt totaal geen grip op de weg. Als je door een bocht heen slide ben je daarna eerst weer 10 seconden bezig om hem goed recht op de baan te krijgen.Vreselijke vreselijke machine, ik denk niet dat ik hem ooit nog een keer zal gebruiken.
Zijn eindfilmpje is trouwens wel heel erg grappig.Wel de moeite waard opzich.
spoiler:Bloopers uit het eerste storymode FMV filmpje!Als hij wordt gewurgd door Deathborn, dat hij dan zogenaamd struikelt en van z'n krukje afvalt, lol. En Deathborn die zich dan ineens heel bezorgd over hem heen buigt. "Are you okay?" Heel komisch.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
geen dank voor de tip
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 24-02-2005 21:28 ]
Verwijderd
Vandaag is ook de UPS langsgeweest met mijn exemplaar van Chaos Field. Helaas was er niemand thuis, dus ik heb hem nog niet kunnen spelen. Tevens heeft mijn smeekbede naar Play-Asia ook niet geholpen om het terug te zetten naar 'normale' shipping. (Die 23 dollar goedkoper is).
Nou ja, als ik in juni naar Hong Kong ga, remind mij even om mijn honkbalknuppel mee te nemen om dat kantoor eens even te verbouwen
Ik zie dat ik in mijn jaartje wel wat ga missen. Killer 7, SFA en eigenlijk nog het allerergste... Ik zal de nieuwe Zelda niet kunnen spelen als hij uitkomt.
[ Voor 13% gewijzigd door GZ op 24-02-2005 23:11 ]
Verwijderd
Er zijn ook best wel veel saaie... dat je ze gewoon een beetje ziet dansen of gewichtheffen ofzo. Het is ongeveer 50/50... de ene helft erg grappig, de andere helft saai.GolbeZeromus schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:13:
Wel leuk dat jij al die "spoilers" plaatst. Hoef ik het zelf niet te halenWant uiteindelijk ben ik wel nieuwsgierig wat er bij iedereen gebeurd.
Wat ook vreemd is, is dat een paar filmpjes in een (lelijke) stripboek-stijl zijn gemaakt. Een soort van cel-shaded... maar niet bepaald mooi. (Ziet er eerder uit als amateuristische flash-animaties als je het mij vraagt). En ook met woordjes als "Vrrrooom!'" "Crash!" die in beeld komen.
Verreweg de meeste filmpjes zijn gewoon mooie FMV's... zoals bij de storymode. Maar ik ben er totnutoe 3 tegengekomen in comicbook-stijl.
Echt moeilijk is het niet om ze te halen hoor. Je kan het gerust ook zelf proberen.
Luigi's Mansion begint zeldzaam te worden lijkt het wel. Ik ben verschillende winkels afgegaan, en pas bij de vijfde hadden ze hem nog. Ik kan iedereen die er hier over postte alleen maar gelijk geven.
Och... het heeft eigenlijk alleen maar voordelen om een tijdje te wachten. Hij wordt ongetwijfeld goedkoper, meer kleuren, misschien een nieuw design... dus als er bij de launch niks beschikbaar is wat je persé wilt spelen, zou ik gewoon een paar maanden wachten als ik jou was. Je hebt niks te verliezen.Helaas kwam ik tot de conclusie dat er voor mij in de release line-up geen boeiende game zit ofwel killer app.
Ik ben het verder wel met je eens... ook al ben ik erg tevreden met de spellen die ik nu heb... er zit nog niet echt een grote klapper tussen. Wat je zegt, een nieuwe Mario-game bij de launch had een groot verschil kunnen maken. Of al hadden ze maar gezorgd dat Yoshi Touch 'n Go bij de lancering beschikbaar was, dat was ook al mooi geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 23:21 ]
Okay, that's it! Stop maar... ik ga 'm soon kopen haha.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:14:
Luigi's Mansion begint zeldzaam te worden lijkt het wel. Ik ben verschillende winkels afgegaan, en pas bij de vijfde hadden ze hem nog. Ik kan iedereen die er hier over postte alleen maar gelijk geven.Leuk spelletje! Dat spookjes opzuigen is leuker uitgewerkt dan ik dacht... echt dat ze tegenstribbelen ook... erg leuk gedaan. Ik heb het een uurtje of twee zitten spelen, en nergens problemen mee gehad. Als het in dit tempo doorgaat heb ik hem binnen een dag of twee wel uit denk ik... maar dat is niet erg. Het speelt gewoon lekker weg. Graphics vind ik ook heel erg mooi... vooral de lichteffecten als je met de zaklamp rondloopt... erg sfeervol. Luigi kijkt ook zo heerlijk angstig uit z'n ogen.
En als hij mee-neuriet met de achtergrondmuziek kun je ook de angst in z'n stem horen, haha... erg grappig. Om Mario roepen krijg ik ook nog steeds geen genoeg van. Ook al lijkt het verder geen effect te hebben, het klinkt zo leuk.
[ Voor 2% gewijzigd door ericafterdark op 25-02-2005 00:20 . Reden: ff smiley toegevoegd ]
mss liep ik te hoog van stapel.
Ik ben wat MGS betreft nogal een 'freak', dwz dat ik veel waarde aan de gesprekken hecht. MGS is een spel, en ik hecht waarde aan gesprekken tussen virtuele characters..
deel1 was het eerste console spel met fatsoenlijke voice-acting, en zelfs nu nog, als ik het terughoor.
Bij het origineel als dokter Naomi zegt "I'm a doctor, not a nurse" zegt ze 'nurse' met een zekere minachting, echt prachtig. Bij de remake is het alsof ze (ook nog eens een andere persoon die de stem doet) het opleest, oprafelt zeg maar.
Ook in het begin, als snake tegen Mei Ling zegt "Ik wist niet dat een technische designer zo....cute kon zijn", zegt Mei ling in het origineel "You're very frank for a trained killer". << Dat zijn die 'sterke' dialogen die deel1 zo goed maken, in de remake is ze alleen gevleid, ze zegt er niks van dat hij een moordenaar is.
De remake is zo geweldig, zelfs volgens IGN, maar ik vind dit zo goedkoop:
'grapjes' uit deel1, zoals gameposters aan de muur, een console in de computer-room, de tv die uitvalt als je tegen Psycho-Mantis vecht, etc, die zijn gerecyled!!
Maar dan met een zelda poster, en een gamecube console, etc. Dat is alles behalve creatief.
Over Psycho Mantis: als je tegen hem vecht, en de schilderijen beginnen te lachen, dat was echt ZOOOOOO F*CKING KINDERACHTIG!!! Ik zat te blozen voor de gamecube, ik schaamde me echt!!
http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1946171.html << de lach-geluidjes...
Wat het "gloednieuwe" 3d model betreft, geloof niet wat ze zeggen, het is namelijk onzin.
Het "MGS1-Snake High poly model" is al terug te vinden in Metal Gear Solid 2 Substance, die kwam 1 jaar voor Twin Snakes uit. Meryl dus ook, check Substance maar als je het niet geloofd.
De Characters die Silicon Knights zelf gemaakt hebben (ge "3d-t"), zijn heel erg flets en plat, zoals de hostages en sniper wolf, etc.
Ik zal het toelichten met screenshots:
http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1935138.html << de gamecube kan veel beter dan dit, vergelijk het maar met het snake model.
http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1949945.html << het "IS technisch geavanceerder, maar het hele gevoel, het rauwe, harde, kille (of hoe je het wil noemen) is verloren gegaan. Links is het muf, roestig en koud, rechts is het steriel en schoon. Check ook de tegels.
http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1949969.html << same here, links is een militaire basis, rechts is het net een ziekenhuis.
http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1949966.html << wat is een realistischere weergave van night vision? Ook gaat de 'boot' bij the twin snakes heel "leip" laserstralen ontwijken onderwater, dat is overbodig, en maakt het geheel minder geloofwaardig, naar mijn mening dan. De laserstralen kan je in het spel NIET met de night vision zien, alleen met de Thermal goggles. Waarom het erin zit is een raadsel, het voegt er niks aan toe. Ze hadden echt veel beter de echte gesprekken erin kunnen laten.
Wat de kinderachtige cutscenes betreft, download de trailer en oordeel er zelf over.
http://jpn01.konami.co.jp/movie/mgs_tts/mgstts_tgs2k3_e.zip << check het vanaf 2 minuut 50, en lach je kapot. Je ziet wat ik met "matrix-wannabe" en "ongeloofwaardig" bedoel.
Ik zeg niet dat dit spel slecht is, ik zeg alleen dat er teveel punten zijn die beter uitgevoerd waren in het origineel. De feel. Jullie hebben het origineel nooit gedaan (van wat jullie aangeven), en dat is zo jammer. Het gevoel dat je in een actiethriller zat, dat was fantastisch. De stemmen zijn nu veel minder overtuigend, wat echt zonde is. Als je ooit de kans krijgt om het origineel te spelen, ga ervoor!
edit: het gevecht tegen ninja> in twin snakes zegt hij "hurt me more snake", in het origineel is het echt "hu-----r-t ...me...m-ore...!!!...!!", lekker sado-masochistisch, ipv verveeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Faust op 25-02-2005 01:28 ]
wow... Ik heb nog nooit zo'n lange lap tekst gelezen waar ik het echt op geen enkel punt mee eens was, het lijkt wel alsof jij een compleet ander spel hebt gespeeld, ik ga niet overal op in want dan ben ik morgen nog bezig, maar ik zal even een voorbeeld geven.Faust schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:24:
...verhaal..
Ik heb het origineel ook tientallen keren uitgespeeld dus ik ken het allemaal zeker.
De lachende schilderijen maakte het bij mij alleen maar creepyer, de nieuwe gameplay elementen (hangen, FPS schieten, de "FREEZE!!" move de dogtags en de matrix achtige effecten) maakte alles gewoon allemaal een stuk beter.. ook is de Ninja scene voor Otacon's lab vele malen uitgebreider en bloederiger geworden. (eigenlijk zijn alles actiescenes beter, uitgebreider en bloederiger geworden)
Sowiso noem jij bullit-time kinderachtig? dus daar ga ik verder niet eens verder op in.
De codec gesprekken waar jij het over hebt ga ik niet eens moeite voor doen om daar op in te gaan, laat ik het er maar op houden dat jij je nogal vasthoud aan het oude vertrouwde, zulke kleine nuance's in bijvoorbeeld de uitspraak van een woord valt gewoon onder zeuren en daar zal geen enkele site of persoon (behalve jij dan
This space is occupied
Een heli vuurt een raket af op een soldaat, die in slowmotion een salto achteruit maakt, waarbij hij op de raket landt, en vervolgens 15 meter omhoog de lucht in vliegt, om hier even te blijven zweven, en op zijn beurt een raket af te vuren op de heli...
http://jpn01.konami.co.jp/movie/mgs_tts/mgstts_tgs2k3_e.zip
lees dit nog een keer...
"ongeloofwaardig", "kinderachtig",
dat zijn 2 begrippen die NIKS maar dan ook NIKS met MGS1 te maken mogen hebben.
Jammer genoeg houdt het daar niet op... De lachende foto's; voor wie het niet gehoord heeft: ze klinken als knabbel en babbel op helium, hier moet je het wel mee eens zijn, evilcuber. Dat jij dat creepy vindt, dat is jouw mening, en er zullen velen zijn die dat delen, anderen denken er anders over.
Als ik me morgen verveel dan zal ik stukjes van de PlayStation capturen en die online zetten naast de gamecube scenes. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen wat de betere versie is.
Schamen over dat stukje? Dat was niet meer dan een easter-egg bedoeld als grapje. Ik vond het best grappig toen ik het zag, maar vond het niets afdoen aan de creepy sfeer van dat stuk. Ik snap niet dat iemand zich daarvoor kan schamen.Faust schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:24:
Over Psycho Mantis: als je tegen hem vecht, en de schilderijen beginnen te lachen, dat was echt ZOOOOOO F*CKING KINDERACHTIG!!! Ik zat te blozen voor de gamecube, ik schaamde me echt!!
http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1946171.html << de lach-geluidjes...
Ik heb ze vergeleken(ik heb zowel Substance als Twin Snakes), maar het zijn duidelijk andere character models. Het character model uit Substance lijkt wel op die van Twin Snakes, maar bevat duidelijk minder details.Wat het "gloednieuwe" 3d model betreft, geloof niet wat ze zeggen, het is namelijk onzin.
Het "MGS1-Snake High poly model" is al terug te vinden in Metal Gear Solid 2 Substance, die kwam 1 jaar voor Twin Snakes uit. Meryl dus ook, check Substance maar als je het niet geloofd.
De Characters die Silicon Knights zelf gemaakt hebben (ge "3d-t"), zijn heel erg flets en plat, zoals de hostages en sniper wolf, etc.
Er bestaan verschillende soorten lasers in het echt. Sommige daarvan zou je in theorie met een night vision bril moeten kunnen zien en sommige niet, net zoals dat er lasers zijn die je met het blote oog kan zien en dat er lasers zijn die je niet met het blote oog kan zien. Ik kan trouwens in die linker niet eens zien wat het moet voorstellen.http://media.cube.ign.com/media/535/535845/img_1949966.html << wat is een realistischere weergave van night vision? Ook gaat de 'boot' bij the twin snakes heel "leip" laserstralen ontwijken onderwater, dat is overbodig, en maakt het geheel minder geloofwaardig, naar mijn mening dan. De laserstralen kan je in het spel NIET met de night vision zien, alleen met de Thermal goggles. Waarom het erin zit is een raadsel, het voegt er niks aan toe. Ze hadden echt veel beter de echte gesprekken erin kunnen laten.
Die kinderachtigheid vind ik wel meevallen. De regisseur van deze scenes(Ryuhei Kitamura) gebruikte waarschijnlijk al bullet-time in zijn films voordat The Matrix uit werd gebracht. In Japanse en andere Aziatische films werd bullet-time al jaren gebruikt toen The Matrix uitkwam, de Wachowski's hebben bullet-time van Japanse (teken)films afgekeken voor The Matrix en geven dat ook toe. Je kunt dus niet echt spreken van een Matrix wannabe. Qua ongeloofwaardigheid vallen deze scenes nog altijd in het niet met het verhaal van Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty.Wat de kinderachtige cutscenes betreft, download de trailer en oordeel er zelf over.
http://jpn01.konami.co.jp/movie/mgs_tts/mgstts_tgs2k3_e.zip << check het vanaf 2 minuut 50, en lach je kapot. Je ziet wat ik met "matrix-wannabe" en "ongeloofwaardig" bedoel.
Sommige van je kritiek punten kun je best als kritiek op het spel hebben ten opzichte van het origineel, maar sommige komen heel zeurderig over. Als ik al jouw kritiek punten lees dan krijg ik soms bijna het gevoel dat het niet echt aan Twin Snakes ligt, maar dat het ligt aan het feit dat het spel GameCube exclusief is, je zei zelf zelfs al dat je woedend was omdat het spel niet op de PS2 uitkwam.
[ Voor 10% gewijzigd door MetroidPrime op 25-02-2005 02:30 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
MGS1 heeft ook slowmo, e3 1997 was matrix nog niet uit, dus hier is het wel origineel, ook is het niet overduidelijk aanwezig.
Bij de remake is er geen enkele scene waar geen slowmotion camera-pan inzit, vandaar dat het "the matrix"-wannabe gehalte iets hoger ligt volgens mij.
Een verhaal kan onrealistisch zijn, de uitvoering maakt het geloofwaardig. Hier kan je ook the matrix nemen.
Mss had ik beter "nep" ipv "ongeloofwaardig" kunnen zeggen.
Dat het op de Cube is, zie ik juist als een voordeel. Stel je voor dat MGS3 op de gamecube zou zijn uitgekomen, en The Twin Snakes op de PS2!!!
bedankt Nintendo
edit: ik geneerde me dat ik zo'n spel had, heel even stelde ik me voor hoe het moest uitzien als iemand me dit spel zag spelen. Bekijk het stuk en zie wat ik bedoel.
[ Voor 14% gewijzigd door Faust op 25-02-2005 03:04 ]
Was de originele metal gear solid niet gewoon een NES spel met solid snake in de hoofdrol, waarschijnlijk met dezelfde titel? Dus het zou eerder op een nintendo console thuishoren dan op een sonyFaust schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:36:
l
Verwijderd
Eh de originele metal gear was een MSX spel.GambitRS schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 03:34:
[...]
Was de originele metal gear solid niet gewoon een NES spel met solid snake in de hoofdrol, waarschijnlijk met dezelfde titel? Dus het zou eerder op een nintendo console thuishoren dan op een sony
Verwijderd
Dat was één van mijn favoriete momenten uit het hele spel.Over Psycho Mantis: als je tegen hem vecht, en de schilderijen beginnen te lachen, dat was echt ZOOOOOO F*CKING KINDERACHTIG!!! Ik zat te blozen voor de gamecube, ik schaamde me echt!!
Niet specifiek die lachende schilderijen, maar gewoon die hele scene is zo bizar, echt fantastisch. Dat gelach voelde helemaal niet misplaatst ofzo... het pastte er gewoon goed bij.
Ik denk dat jij zo verliefd bent op het origineel dat je alles wat ze er aan veranderen of aan toevoegen een beetje als heiligschennis ziet.
Hij is ook op de NES verschenenVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:17:
[...]
Eh de originele metal gear was een MSX spel.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

- Super Mario Sunshine: De grootste teleurstelling van de generatie. Een goede game maar niet de briljante game die we van Mario gewend zijn (niet briljant en dus een teleurstelling). Verwachting voor volgende generatie is erg hoog, nog een "teleurstelling" en de Mario legende krijgt een serieuze deuk.
- Metroid Prime: Wow. Metroid komt terug met een fantastische game. Vervolg zet lijn in deze generatie perfect voort. Verwachting voor de volgende generatie zijn wel hoog.
- Zelda: The Wind Waker: Toch een teleurstelling. Graphics waren cool, gameplay wa goed. Maar de game was niet episch als hetgeen we verwachten van een grote Zelda game. De komende Zelda game kan de Zelda naam voor deze generatie redden.
- F-Zero: Wat een topper. Snelheid, graphics in een erg sterke game. Wellicht een tikkeltje te moeilijk voor the mainstream maar toch een super installment voor de F-Zero serie. Erg benieuwd naar volgende generatie.
- Donkey Kong: Ik zie Jungle Beat als de opvolger voor DK country. Gewoon helemaal top, lekker innovatief. Benieuwd wat Donkey staat te wachten op de Revo.
- MKDD (zie ik toch als eigen franchise): Nobele poging. Leuke game, maar niet goed genoeg om briljant te mogen heten. Die arcade versie lijkt misschien wel een betere poging. verwachting is erg hoog voor de Revolution.
Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken. Let wel het waren stuk vor stuk topgames maar van de creme de la creme van Nintendo wordt meer verwacht IMO.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!
Wat loopt iedereen toch te zeuren over die schilderijen in MGS:TTS zeg... gewoon een kleine easter egg, en men gaat gewoon de game niet kopen omdat er jappen op lachen

[ Voor 46% gewijzigd door Willybubba op 25-02-2005 10:57 ]
Dit topic is gesloten.