Het Grote Gamecube Topic Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mario Kart Arcade impressies:
Ok, just got back from the show, so time to type up a few quick impressions of the game.

As of now, the selectable characters were Mario, Luigi, Bowser, Peach, Toad, Donkey Kong, Yoshi, Wario, Pac-Man, Ms. Pac-Man, and Blinky the red ghost (Akabe!!!) Wasn't able to get any info out of any of the staff if there were hidden characters or not.

Three cups(stages) were available, Mario cup, Donkey Kong cup, and Koopa cup. Each stage had 4 tracks, and tracks also had selectable conditions(sunny, night, rain, etc.) There should be three more cups available in the final version of the game, Wario, Pac-Man, and Rainbow cups.

The game machine uses reprintable cards, and this is used for keeping track of which cups you've cleared. By clearing cups, you give yourself access to different, and I'm assuming more powerful items, for use in the game. Exactly how it will work though, I'm not quite sure since there are more than 100 items that can be used.

Controls are made up of just the steering wheel, which has your item use button in the center, and the gas and brake pedals. Hitting the gas and brake pedals at the same time causes you to jump. Steering while jumping causes you to power drift. Just like the old Snes version. If you're REALLY quick about, you can actually get the jump off by letting off the gas, slamming the brakes, then slamming down on the gas pedal again. Usually I found it easier just to hit both at the same time.

So, you sit down, select your character, then have your picture taken. Cup/Track/Conditions are either selected through majority(everyone picks the same one) or randomly if people pick different ones. From there you got to item selection where you are randomly assigned three different items. Most of the old favourites seem to be back in some form, and there's tonnes of new ones. I'll detail some of the ones I saw in another post later.

The game, happily, plays closest to the original Mario Kart on the Snes of any in the series that have been released since. Courses are for the most part narrower. The speed is quicker, including coins which you pick up to increase your top speed. The initial speed boost is intact from the starting lights as well. Controls were nice and tight, although it took some time getting used to the gas/brake hopping for drifting.

The graphics seem better than Double Dash in various ways. Having everyone driving the same karts again makes the game feel more solid thematically. Characters and karts are higher poly, mostly due to not having to animate two characters per kart anymore. After picking up items, you can tell which item you're carrying either in the item window in the left, or because your character actually holds the item in one hand while driving with the other. Bumping up against other drivers causes the characters to starting punching and shoving at each other.

Graphics for the courses also looked better as well. Reminding me almost of a mix of F-zero GX crossed with Monkey Ball, but in the Mario universe.

Anyway, taking pictures of the players comes in handy at the beginning, because at least right now, everyone can pick the same characters. Having four Bowsers racing against each other for example. Also tends to make things a little more personal than just seeing that Player 2 hit you with a tornado.

Game was lots of fun, and I never saw anyone walking away looking disappointed at all.
Think that's it for now, I'll try answer whatever questions I can if you guys have any.
Well, I'll go over some of the newer ones, and some of the changes to older ones.

You now get a crosshair to aim your weapons with. For attacks that go forward, but don't home at all(like the classic green shell), just line up the crosshair with where you want to fire.

Homing shots now have to be locked on over time, it's no longer an instant lock on. Keep your target in the crosshair until it turns red, then fire.

There's items which you drop behind you banana peel style, along with at least one new type of item, which is close range melee attacks.

I didn't see any items that affected all the players on the course at once like the old lightning bolt attack, but with so many items available, and most of them not available at this point, there could be some in there still. Couldn't get any info out of anyone about that.

Anyway, as for newer items that showed up, I guess I'll start with the melee attack weapon. Only saw one type, which was some kind of pink, glowing wand thing. Hit the attack button and your character starts swinging it around like a lunatic, and if you get close to someone, you just club them nice and hard with it. It lasts for about 4-5 seconds after you use it. Great when you get everyone bunched up in tight corners.

Quite a few different dropped items now. Bananas, oil slicks, marbles. Some of them just spin you out, while others cause a status effect, which basically turns you purple and slows you down. There is also a rather nifty smoke bomb, which fills your opponents view with dark purple smoke after they hit it.

All sorts of different ranged attacks now. Some seem to have basically the same effect of just knocking you for a loop, while others are quite different. Boo no longer steals items(or at least I didn't see it happen to myself), but seems to be a ranged attack that causes a slowing status effect. There's also a thunder cloud that acts sort of the same way, constantly zapping someone with lightning bolts for a few seconds. You can launch green and dark blue shells(didn't see a red one while playing or watching), some kind of explosive box, puffer fish and various other oddities.

The tornado actually launches straight out in front of you and just picks up everyone that gets in its path. Good weapon for straightaways if you're at the back of the pack.

There was some other item, not sure which exactly, which seems like it's supposed to be a 'cream pie' style effect on your screen. Blocking your view before dripping off. Only problem being that it looks a lot more like something you'd find in an anime featuring tentacles in a starring role.

I'll try and remember anything else item wise that I can. There were just so many, and you always just get three random ones, that it was kind of hard to keep track of. Guess I'll bring a notepad next time. :/
bron

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vind zelf MKDD al geweldig, uiteraard kan hij op wat punten beter, maar wat ik iedereen altijd hoor zeggen is dat de SNES versie toch de beste blijft dus als ik dit dan lees:
The game, happily, plays closest to the original Mario Kart on the Snes of any in the series that have been released since.
Dan ben ik zeer benieuwd naar de game en ik hoop ook zeker dat hij naar de GC komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Iemand in dit topic (dacht Schumi) had van "plaatjes" posters laten afdrukken. Zou die persoon er eens wat foto's van kunnen maken ? ik wil het misschien ook doen.... maar wil even weten hoe het met het eind resultaat is geworden :) (dus pics!!!111oneone)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:44:
Dat vind ik ook slecht bij Fifa het beeld is inderdaad niet erg scherp en de letters zijn vrijwel onleesbaar. Maar volgens Gamespot zijn de graphics bij de Gamecube beter dan bij de PS2 , maar minder dan bij de XBOX, dus ik vraag me af hoe beroerd de PS2 versie eruit zou zien. Van een vriend hoorde ik echter dat hem opviel dat de PS2 versie zoveel scherper was :?
ik heb beiden gehad, PS2 en Cube.

Het beter zijn van de graphics is compleet subjectief, en verschilt tevens per spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Faust schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:37:

ik heb beiden gehad, PS2 en Cube.

Het beter zijn van de graphics is compleet subjectief, en verschilt tevens per spel.
Ik bedoelde niet te zeggen dat de graphics in het algemeen op de GC beter zouden zijn, alleen bij Fifa zou het volgens Gamespot zo zijn. Daarom ben ik extra verbaasd over de slechte leesbaarheid van letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ah op die manier. Dat klopt wel.

De gamecube heeft minder last van aliasing, omdat het hele scherm een beetje geblurd wordt. Bij sommige spellen zie je dat amper, bijv. metroid, en bij andere zie je dat 'ietsje meer' bijv. mario sunshine.

Je hebt minder kartelrandjes, wat mooier is, maar het beeld is waziger, wat minder goed te lezen is.

Denk dat ze compromisen sluiten bij alle spellen. Wat Fifa betreft, zelf hou ik er niet zo van, maar:

Als fifa wel je ding is, dan zou de mogelijkheid bestaan dat je het online wilt spelen > ps2
of meteen met 4 man > gamecube
of met 8 man tegelijk, met aanschaf 2 multitaps >ps2

Je moet dan kiezen. De Cube versie is minder groot (meer/betere compressie?) maar zal sneller opstarten. Als je beide consoles hebt, dan zou ik kijken naar wat de goedkoopste versie is, en welke het meest aan je eisen voldoet.

Maar als je een gamecube hebt, zou ik eerder gaan voor de specialere games, ipv fifa, fifa is nl. op ieder platform te krijgen, en het spel is toch overal min of meer hetzelfde. Naar mijn mening heeft de Gamecube meer te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:07:
[...]
Tja..minder beeldlijnen maar aantal polygonen etc veranderen niet met je schermgrootte hoor..dus het maakt feitelijk bijna niks uit.. :)
Het ziet er gewoon... tsja lastig te omschrijven. Ik zou niet echt kunnen zeggen wat er mis mee is, maar het kijkt gewoon niet echt plezierig in de 2P stand vind ik. Altijd weer een verademing als je het direct daarna in je eentje speelt, hoeveel ruimte je dan ineens lijkt te hebben! Met een wat lager perspectief, minder van de lucht afbeelden en dat soort dingen, had het volgens mij veel beter kunnen zijn. Maar ik moet dan wel toegeven dat ze het in SMK relatief makkelijk hadden omdat die banen helemaal plat waren. Met alle heuvels en hellingen in de andere versies is het misschien wel lastiger om alles overzichtelijk te houden.
The game, happily, plays closest to the original Mario Kart on the Snes of any in the series that have been released since. Courses are for the most part narrower. The speed is quicker, including coins which you pick up to increase your top speed.
Damn... als dat allemaal echt waar is... :9
Misschien was er wel een nieuwe ontwikkelaar voor nodig (namco) om in te zien wat de oorspronkelijke kracht van de serie is/was, en dat dat verder helemaal geen gimmicks en vernieuwingen nodig heeft.
Close range attacks vind ik ook een erg leuk idee! In F-Zero voelt het ook altijd enorm bevredigend als je een ander met zo'n venijnige stoot van de baan af duwt. >:)
Hopen dat zulke kasten ook ergens in Nederland komen te staan! Dit klinkt allemaal heel erg interessant. :) Ik wil het op z'n minst een keer gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil 4 heeft een 98 gekregen in de PU. Voor de liefhebbers van Resident Evil onder ons dan, want ik voel me persoonlijk helemaal niet aangetrokken door "Resi"... :Z Niet mijn stijl, geef mij die nieuwe Mario Kart maar :P .... Ook heeft Timesplitters Future Perfect een 91 gekregen (ik denk, ik meld het maar even, tis multiplatform :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:37:
Resident Evil 4 heeft een 98 gekregen in de PU. Voor de liefhebbers van Resident Evil onder ons dan, want ik voel me persoonlijk helemaal niet aangetrokken door "Resi"... :Z Niet mijn stijl, geef mij die nieuwe Mario Kart maar :P
De Resident Evil serie is ook niet mijn stijl (vind de oude games bijzonder ruk zelfs), maar RE4 is mij desondanks buitengewoon goed bevallen. Eén van de (zo niet de) beste action games ooit ipv van die survival horror prut.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D³ schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:00:
[...]
De Resident Evil serie is ook niet mijn stijl (vind de oude games bijzonder ruk zelfs), maar RE4 is mij desondanks buitengewoon goed bevallen. Eén van de (zo niet de) beste action games ooit ipv van die survival horror prut.
Ik hou gewoon niet van de Resi serie. Kheb Resident Evil 1 op de playstation 1 en daar vond ik echt geen ruk aan. Het spel lijkt me niet echt saai, maar gewoon niet mijn stijl.
Vanitas schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:32:
[...]

What what what whaaat. Survival horror prut, dat klopt niet. RE (en survival horror in het algemeen) is hastike leuk. Lekker spannend. Mooie graphics en meestal een spannend verhaal, ok dat heeft RE niet, maar Silent Hill wel. Van mij mogen er wel meer survival horror games komen. Vooral de laatste tijd komt er haast niks meer voor uit. Enkel SH4.
Het kan dan wel een mooi verhaal hebben, maar als het mij niet trekt, dan ga ik er ook geen geld aan uitgeven :P ...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
D³ schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:00:
[...]
What what what whaaat. Survival horror prut, dat klopt niet. RE (en survival horror in het algemeen) is hastike leuk. Lekker spannend. Mooie graphics en meestal een spannend verhaal, ok dat heeft RE niet, maar Silent Hill wel. Van mij mogen er wel meer survival horror games komen. Vooral de laatste tijd komt er haast niks meer voor uit. Enkel SH4.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:10

S2S

[...]

Fatal frame 1 en 2.....2 is net uit....echt een Res clone.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

W00t
Jungle Beat is binnen van Play.com
Echt een aanrader om daarvandaan te bestellen. Dinsdag besteld, vrijdag in huis! En de prijs scheel behoorlijk!
2 bongo's uin huis hebben is wel zo fijn :) Binnekort maar weer een bongo party houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag DK:JB besteld bij play.com. Vrijdag in huis. Nu ben ik zelf niet zo'n spelletjesfanaat (zit bijv bij MP al vast in Chozo Ruins bij die baas die die wespen uitspuugt ...), maar de kidz LOVE it! Ze zitten echt uren te rammen op die trommels. Nu nog meer dan 800 beats zien te halen waar ze nu op blijven steken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
What what what whaaat. Survival horror prut, dat klopt niet. RE (en survival horror in het algemeen) is hastike leuk.
I see, mijn mening klopt niet maar die van jou wel? :+

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:31:
Dinsdag DK:JB besteld bij play.com. Vrijdag in huis. Nu ben ik zelf niet zo'n spelletjesfanaat (zit bijv bij MP al vast in Chozo Ruins bij die baas die die wespen uitspuugt ...), maar de kidz LOVE it! Ze zitten echt uren te rammen op die trommels. Nu nog meer dan 800 beats zien te halen waar ze nu op blijven steken ...
Je voed ze in iedergeval goed op. 8) Leuk om te horen dat ze er veel plezier aan beleven. Maar vind je het zelf ook wat? Het is echt een meesterlijk spel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

schnumi schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:41:
[...]

Je voed ze in iedergeval goed op. 8) Leuk om te horen dat ze er veel plezier aan beleven. Maar vind je het zelf ook wat? Het is echt een meesterlijk spel.
Classic platform games revisited B)

Echt heel erg gaaf gedaan en erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 18:12

Smoonshine

Feyenoord!!

Faust schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:22:

Maar als je een gamecube hebt, zou ik eerder gaan voor de specialere games, ipv fifa, fifa is nl. op ieder platform te krijgen, en het spel is toch overal min of meer hetzelfde. Naar mijn mening heeft de Gamecube meer te bieden.
Ikzelf heb ook zeker een Gamecube voor de specialere games, maar ik vind het gewoon belangrijk om ook een leuke footy erbij te hebben. En aangezien er op de GC geen PES beschikbaar is kom je automatisch bij Fifa uit.

Maar ik vind Fifa wat graphics betreft sowieso erg vaag. Versie 2003 had namelijk erg strakke textures en zag er over het algemeen gewoon stukken beter uit dan 2004 & 2005. Waarom ze ineens de texture resolutie om laag hebben gehaald is mij een vraag, normaal gesproken wil je toch dat het er elk jaar beter uit ziet. Maar agh ja, misschien dat 2006 weer een stap vooruit is en tot die tijd is 2005 zeker een erg fijne game op de wat mindere graphics na dan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja je zou kunnen overwegen om een freeloader te halen en dan WE6:FE van lik-sang te importeren. (in europa heet de serie: Pro evolution soccer PES)

Dat is echt het best voetbalspel verkrijgbaar voor de Cube alleen heb je geen goede spelersnamen en is alles japans maar het voetballen is echt zeer goed gedaan. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 18:12

Smoonshine

Feyenoord!!

schnumi schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:23:
Tsja je zou kunnen overwegen om een freeloader te halen en dan WE6:FE van lik-sang te importeren. (in europa heet de serie: Pro evolution soccer PES)

Dat is echt het best voetbalspel verkrijgbaar voor de Cube alleen heb je geen goede spelersnamen en is alles japans maar het voetballen is echt zeer goed gedaan. :)
Zou kunnen, maar dat is me allemaal teveel gehannes. Het voordeel van Fifa is ook dat iedereen het zo onder de knie heeft. Als er dan eens een paar kameraden langskomen om te gamen kunnen ze zo aan de slag. Dat is met WE of PES nou niet echt het geval. Daarnaast staat dat Japanse me ook niet zo aan, daar ben ik namelijk niet zo goed in :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een nieuwe kant van F-Zero ontdekt: flauwe humor. :p
Ik heb het vandaag een paar keer uitgespeeld op master class, met verschillende rijders om hun filmpjes te zien... maar die eindfilmpjes lijken echt in niks op de "stoere" fmv's tijdens de storymode. Deze zijn duidelijk grappig bedoeld. Bijvoorbeeld:
spoiler:
Bij captain falcon zie je hoe hij net op tijd een baby redt die bijna door een trein wordt overreden. En als hij die baby dan teruggeeft aan de moeder, dan scheurt z'n broek en zie je z'n onderbroek met hartjesmotief. Met z'n hand voor het gat en een rood hoofd gaat hij er dan snel vandoor. :p Het is echt heel maf.
Of bij Draq... dan zie je een filmpje van een race die hij bijna aan het winnen is... maar op het laatste moment crasht hij vlak voor de finish. Dan slaat hij ineens z'n vuist door het scherm heen... en als de camera uitzoomt zie je dat hij F-Zero GX zat te spelen op een gamecube, en uit frustratie dus z'n tv kapot heeft geslagen. ;) (Heel herkenbaar, zo heb ik me ook menig maal gevoeld tijdens dit spel).
En Baba wordt bijvoorbeeld betrapt onder de douche, en zodra hij de camera in de gaten heeft slaat hij snel het douchegordijn om zich heen en begint te gillen.

Superflauw allemaal, maar toch ook wel weer leuk om te zien. Het motiveert in ieder geval om het spel met elke rijder een keer uit te spelen. (En als je dat eenmaal gedaan hebt kun je de filmpjes altijd weer terugkijken bij hun profiles). Ik had het echt niet verwacht... toch een tamelijk serieus spel, en dan op het einde gaan ze ineens al die coureurs een beetje belachelijk maken. Ik hou van dit spel. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:27:
En weer een nieuwe kant van F-Zero ontdekt: flauwe humor. :p
Ik heb het vandaag een paar keer uitgespeeld op master class, met verschillende rijders om hun filmpjes te zien... maar die eindfilmpjes lijken echt in niks op de "stoere" fmv's tijdens de storymode. Deze zijn duidelijk grappig bedoeld. Bijvoorbeeld:
spoiler:
Bij captain falcon zie je hoe hij net op tijd een baby redt die bijna door een trein wordt overreden. En als hij die baby dan teruggeeft aan de moeder, dan scheurt z'n broek en zie je z'n onderbroek met hartjesmotief. Met z'n hand voor het gat en een rood hoofd gaat hij er dan snel vandoor. :p Het is echt heel maf.
Of bij Draq... dan zie je een filmpje van een race die hij bijna aan het winnen is... maar op het laatste moment crasht hij vlak voor de finish. Dan slaat hij ineens z'n vuist door het scherm heen... en als de camera uitzoomt zie je dat hij F-Zero GX zat te spelen op een gamecube, en uit frustratie dus z'n tv kapot heeft geslagen. ;) (Heel herkenbaar, zo heb ik me ook menig maal gevoeld tijdens dit spel).
En Baba wordt bijvoorbeeld betrapt onder de douche, en zodra hij de camera in de gaten heeft slaat hij snel het douchegordijn om zich heen en begint te gillen.

Superflauw allemaal, maar toch ook wel weer leuk om te zien. Het motiveert in ieder geval om het spel met elke rijder een keer uit te spelen. (En als je dat eenmaal gedaan hebt kun je de filmpjes altijd weer terugkijken bij hun profiles). Ik had het echt niet verwacht... toch een tamelijk serieus spel, en dan op het einde gaan ze ineens al die coureurs een beetje belachelijk maken. Ik hou van dit spel. O+
Oh, ik wist niet dat je filmpjes nog eens kon bekijken bij de profiles. Ik heb alleen nog maar met die bestuurder van de Hyper Speeder gewonnen op Master. Ik dacht al dat iedereen zijn eigen filmpje zou hebben, maar om dat met iedereen te halen is echt knettermoeilijk. Qua replaywaarde is dit natuurlijk onovertroffen. Zo goed als dan...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
D³ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:02:
[...]
I see, mijn mening klopt niet maar die van jou wel? :+
Uhm, * denkt na, ja. :P

Nee natuurlijk niet. Alleen wat vind je er niet leuk aan? Merendeel van de mensen stopt omdat de controls zuigen. (ja dat is het eerste halfuur zo, maar daarna speelt het super). Zo snel geef je toch niet op?? Als je de controls dan ff links laat liggen dan heb je als je naar RE gaat kijken toch een super leuke en spannende game??

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
Laat Nintendo alstublieft een 100% port van de snes mariokart toevoegen aan die nieuwe mariokart. Ik heb er zelfs een snes voor gekocht om dat spel weer te kunnen spelen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:55:
Oh, ik wist niet dat je filmpjes nog eens kon bekijken bij de profiles. Ik heb alleen nog maar met die bestuurder van de Hyper Speeder gewonnen op Master.
Met hem heb ik het nog niet uitgespeeld. In eerste instantie heb ik het spel voornamelijk uitgespeeld met de Mighty Hurricane. Nu pas begin ik eigenlijk de rest een beetje te ontdekken.
Ik dacht al dat iedereen zijn eigen filmpje zou hebben, maar om dat met iedereen te halen is echt knettermoeilijk.
Mwah... het valt wel mee. Als je het eenmaal één keer hebt gehaald moet het met andere wagens ook wel lukken met een beetje oefening. Helemaal als je de Ruby Cup doet, 5 simpele baantjes. Ik dacht eerst ook dat het me wel even zou duren, maar nu ik eenmaal begonnen ben speel ik het spel achter elkaar uit. Ik zie alleen op tegen de Dark Schneider en de Black Bull... met die 2 wagens kan ik echt helemaal niks.
Qua replaywaarde is dit natuurlijk onovertroffen. Zo goed als dan...
Ja... 40 verschillende eindes... ik denk dat maar weinig spellen dat kunnen overtreffen. En dan heb je nog geeneens alle antwoorden van alle interviews gehoord! Ieder personage heeft 13 vragen om te beantwoorden (verspreid over de vier moeilijkheidsgraden). Maal 40 = 520 unieke antwoorden. Om echt alles uit het spel te halen moet je het dus vijfhonderd en twintig keer uitspelen. 8)7

Zonet heb ik het gehaald met de Twin Norrita... vreemdste filmpje totnutoe.
spoiler:
Je ziet die twee mannetjes wakker worden in één bed, samen ontbijten van één broodje, elkaars tanden poetsen bij elkaar... en vervolgens gaan ze samen naar het toilet. Echt waar, je ziet hoe ze met z'n tweeen op de wc-pot gaan zitten... en dan valt de deur van het toilethokje dicht en is het filmpje afgelopen. :? Japans gevoel voor humor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik denk dat ik F-Zero GX ook maar eens ga afstoffen. Heb dit weekend met mijn wederhelft MKDD weer eens onderhanden genomen. Eerst Mirrormode unlocked en daarna op Mirrormode alle cups gehaald. Heb weer 4 nieuwe dingen unlocked dus. Is er nog meer te unlocken?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03
Hier spreekt een oude Nintendo fan die heeft besloten toch maar een GC aan te schaffen deze week. Wilde het ff mededelen :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Eiríkr schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:27:
Hier spreekt een oude Nintendo fan die heeft besloten toch maar een GC aan te schaffen deze week. Wilde het ff mededelen :)
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik las hier ergens op GoT een discussie dat mensen Mario Kart voor de N64 slecht vonden en voor de GC hetzelfde verhaal.

Om heel eerlijk te zijn heb ik heel veel plezier met Mario Kart op de N64 gehad en daarom ga ik ook het GC pakket met Mario Kart kopen. Ik vind het minder dat het geen karts meer zijn maar waarschijnlijk is de gameplay nog steeds erg leuk en maakt dat het goed.

Las dat ik ook een memorystick moet kopen en maar gelijk een tweede controller. Wordt dus iets duurder als gedacht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:02:
Ik las hier ergens op GoT een discussie dat mensen Mario Kart voor de N64 slecht vonden en voor de GC hetzelfde verhaal.
Waarschijnlijk was ik dat? :P
Maar ik ben dan ook wel heel erg kritisch wat betreft mario kart. En misschien ook wel niet echt objectief. ;) Ik ben gewoon nogal geobsedeerd door de (in mijn ogen perfecte) mario kart voor de snes. Maar laat je daardoor niet afschrikken hoor. MK64 en MK:DD zijn ook gewoon hele goede spellen, alleen leg ik ze naast een onrealistische meetlat waarin ze net zo leuk zouden moeten zijn als het mariokart uit mijn herinneringen... en dat is gewoon onmogelijk. :> Over 10 jaar zit ik volgens mij nog steeds de snes-versie te spelen en blijf ik volhouden dat dat gewoon de beste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ahh, nou ik kan je wel begrijpen. Ik ben iemand van de NES generatie (misschien jij ook) en heb de SNES zo goed als overgeslagen. Wilde 'm wel maar kwam er maar niet van. Vandaar dat ik Mario Kart voor de SNES ook niet ken.

Voor mij geldt ook dat gameplay van de NES bijvoorbeeld geweldig was. Zeker de Mario games, ik heb nooit meer zoveel plezier gehad bij Mario games alhoewel ik me ook vermaakt heb met Mario 64.

Ik laat me iig verrassen deze week (wordt waarschijnlijk vrijdag) met Mario Kart en ik zal zeker laten weten wat ik ervan vind.

Maar bezit jij Mario Kart voor de GC nu wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:32:
[...]
Over 10 jaar zit ik volgens mij nog steeds de snes-versie te spelen en blijf ik volhouden dat dat gewoon de beste was.
Snes blijft gewoon het beste systeem aller tijden ;)

* Schweino gaat weer eens met Terranigma spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
omg snes overslaan..schande! Ik vond de snes zoooo veel cooler :D

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:38:
Ahh, nou ik kan je wel begrijpen. Ik ben iemand van de NES generatie (misschien jij ook) en heb de SNES zo goed als overgeslagen.
Ja ik ben in principe ook opgegroeid met de NES, maar daarna kocht ik een SNES en die heb ik het meest bewust meegemaakt denk ik. Precies de juiste leeftijd had ik in die tijd. :) Dus dat zal voor mij altijd de ultieme console blijven.

Maar je begrijpt het dan inderdaad. :p Voor jou zal er waarschijnlijk ook nooit meer een mario-game verschijnen die beter is dan SMB 1, 2 of 3. Hoe goed ze misschien ook worden.

Ik heb Mario Kart voor de GC verder wel hoor. En ook best wel redelijk veel gespeeld... leuk spel. Ik denk eigenlijk dat het een voordeel is als je mariokart voor de snes niet kent. ;) En ik vond hem voor de gamecube al beter dan het deel voor de N64! Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Hey die heb ik een half jaartje geleden ook voor het eerst gespeeld! Fantastische game, wat een episch verhaal. En als je dan voor het eerst in die kale uitgestorven bovenwereld komt (bij de krater)... dat heeft echt indruk op me gemaakt, die naargeestig snerpende muziek daar. Schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:53:

Ja ik ben in principe ook opgegroeid met de NES, maar daarna kocht ik een SNES en die heb ik het meest bewust meegemaakt denk ik. Precies de juiste leeftijd had ik in die tijd. :) Dus dat zal voor mij altijd de ultieme console blijven.

Maar je begrijpt het dan inderdaad. :p Voor jou zal er waarschijnlijk ook nooit meer een mario-game verschijnen die beter is dan SMB 1, 2 of 3. Hoe goed ze misschien ook worden.

Ik heb Mario Kart voor de GC verder wel hoor. En ook best wel redelijk veel gespeeld... leuk spel. Ik denk eigenlijk dat het een voordeel is als je mariokart voor de snes niet kent. ;) En ik vond hem voor de gamecube al beter dan het deel voor de N64! Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Ik laat het hier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Schweino: Jij was degene die zei datje op schiphol voor 5,- een officiele RGB kabel kunt kopen voor de cube. Weet je toevallig nog welke zaak het was? Schiphol is namelijk nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:49:
@Schweino: Jij was degene die zei datje op schiphol voor 5,- een officiele RGB kabel kunt kopen voor de cube. Weet je toevallig nog welke zaak het was? Schiphol is namelijk nogal groot.
Hier heb ik gelijk ff een klein vraagje over, krijg je niet zo'n RGB kabel met verloopstuk naar scart bij de cube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
nee, je krijg wel een 3-tulp naar scart kabel..alleen het is geen RGB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
En RGB is natuurlijk beter en het verschil is duidelijk merkbaar? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-09 02:12
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:49:
Schiphol is groot, maar na de paspoortcontrole (bij de vertrekhallen) heb je maar 2 electronicawinkels (is een keten zelfs). Bij beide winkels hebben ze de kabels (als ze niet zichbaar zijn dan zou ik het even aan de kassa vragen).

zie: http://content.schiphol.n...l/index_voorzieningen.htm
Eiríkr schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:12:
En RGB is natuurlijk beter en het verschil is duidelijk merkbaar? 8)
http://atarilabs.com/meat/2000/1201_videoprimer.shtml

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 21-02-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
thnx voor de link :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tales of Symphonia gekocht. :)
Meesterlijke game, hier zat ik echt op te wachten, nadat ik grandia 2 op de dreamcast had uitgespeeld.
Feitelijk is dit gewoon een licht aangepaste Grandia 3.
Het vechtsysteem heb ik alleen nog niet helemaal door. Heb nu alles maar op "auto" staan, want anders gebeurt er helemaal niks met mn karakters..... :? Ze blijven dan gewoon staan. Nog maar eens goed naar kijken, want ik wil wel zelf mn spells en combo's kunnen kiezen als ik aanval.
Verder zit ik een beetje vast nu al, misschien dat iemand dit zo uit zn hoofd weet:

Ben de ossa trail overgestoken, en heb het haast onverslaanbare skelet maar even gelaten voor wat het is. :X
Je komt dan bij een stadje aan de kust. Je moet naar het oosten de zee op. Alleen kan ik nergens een bootje bemachtigen. Heb ook al wat in de omgeving rondgehobbeld, maar daar is niet echt iets wat mn aandacht trekt dat op een boot lijkt ofzo.
Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nog linkje naar Mario Kart GP met filmpjes :)

http://www.gamespot.com/news/2005/02/18/news_6118868.html
TOKYO--After a two-decade absence, Mario is returning to his arcade stomping grounds--and he's bringing Pac-Man with him. At the Amusement Operators' Union (AOU) show, taking place February 18 and 19 in Japan, Nintendo revealed that an arcade version of Mario Kart, called Mario Kart: Arcade GP, is slated for release this fall in Japan.

Visitors to Namco's booth could play a demo of the game, which showed Pac-Man racing alongside Mario. Namco is developing Mario Kart: Arcade GP for the Triforce arcade system, which was developed by Namco, Sega, and Nintendo in 2002 and is based on the GameCube's architecture.

Crowds gathered to see what Mario Kart: Arcade GP looked like and to listen to a video message from Nintendo's Shigeru Miyamoto. "The Mario Kart series has been enjoyed by a much wider age range than we had originally anticipated," Miyamoto said in the address. "It's a racing game, but it plays a lot like a party game... I was worried about how Mario Kart: Arcade GP would turn out [since it's based on a home console game], but it's very well balanced for the arcades."

Miyamoto addressed some of the ways in which Mario Kart was adapted for arcade gameplay. "Players take their time [and play over and over] when they're enjoying Mario Kart at home, but it's different for arcade games, and it's not ideal for anyone to be seriously lagging behind. The Mario Kart series features an item system so that players can catch up by using them when they're trailing behind, but with the new rubber-band system that Namco implemented [in Mario Kart Arcade GP], the races become a really close-pitched match," he said.

The Nintendo pioneer added that he is honored to have Namco's Pac-Man as a guest in the game. "Having the two companies' characters appear together is really something that makes us take a look back at the history of the video game business. It's the first time since in a long while that Mario will appear in an arcade game. I'm happy that it's happening together with Namco [characters] on the Triforce."
@Schweino: Thnx :)

[ Voor 90% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-02-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Weet iemand eigenlijk of je al ergens die resident evil bundel kan pre-orderen?
Ik wil hem eigenlijk toch aan gaan schaffen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Schweino schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:45:
[...]

Snes blijft gewoon het beste systeem aller tijden ;)

nietus de n64 pwns you all! Goldeneye, Perfect Dark, Zelda OOT, Zelda MM, Conker, daar kan geen LTTP tegenop :9

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:36:
[...]

nietus de n64 pwns you all! Goldeneye, Perfect Dark, Zelda OOT, Zelda MM, Conker, daar kan geen LTTP tegenop :9
Maar die kunnen weer niet tegen Super Mario World, Super Mario Kart, Super Mario All-Stars, Donkey Kong Country 1-3, Secret of Mana, Super Metroid, Super Castlevania IV, Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time, Street Fighter II, Super Star Wars, Zombies Ate My Neighbours, Super Mario World II: Yoshi's Island, Shadowrun en Mega Man X op, om er maar een paar te noemen. ;)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:37:
Ik heb Tales of Symphonia gekocht. :)
Meesterlijke game, hier zat ik echt op te wachten, nadat ik grandia 2 op de dreamcast had uitgespeeld.
Feitelijk is dit gewoon een licht aangepaste Grandia 3.
Het vechtsysteem heb ik alleen nog niet helemaal door. Heb nu alles maar op "auto" staan, want anders gebeurt er helemaal niks met mn karakters..... :? Ze blijven dan gewoon staan. Nog maar eens goed naar kijken, want ik wil wel zelf mn spells en combo's kunnen kiezen als ik aanval.
Verder zit ik een beetje vast nu al, misschien dat iemand dit zo uit zn hoofd weet:

Ben de ossa trail overgestoken, en heb het haast onverslaanbare skelet maar even gelaten voor wat het is. :X
Je komt dan bij een stadje aan de kust. Je moet naar het oosten de zee op. Alleen kan ik nergens een bootje bemachtigen. Heb ook al wat in de omgeving rondgehobbeld, maar daar is niet echt iets wat mn aandacht trekt dat op een boot lijkt ofzo.
Wat mis ik hier?
Ja meesterlijk spel, ik heb ook de hele game gespeeld met iedereen behalve mezelf op auto. Je kan ze dan nog spells laten uitvoeren die jij wilt (gewoon via Y (of was het nou X) en dan tech en een personage kiezen).

spoiler:
Ja in dat dorpje aan de kust bij die boten met 1 van die gasten die naast een boot staat praten. Althans, bij mij wel :)

Of zit je al in palmacosta en moet je daar ergens de zee oversteken? Want dat scheelt niet zo heel veel qua speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MetroidPrime schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:46:
[...]

Maar die kunnen weer niet tegen Super Mario World super mario 64, Super Mario Kart mario kart 64, Donkey Kong Country 1-3 alle rare spellen, Secret of Mana,Zelda OOT Super MetroidZelda MM?, Super Castlevania IV,CastleVania 64 oid Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time Fighting Force :P, Street Fighter II Killer Instinct Gold, op, om er maar een paar te noemen. ;)
de rest ken ik niet.
De stap die de N64 toen maakte was zo groot (van 2D naar 3D, analog stick) dat daarmee alles wat ervoor kwam verbleek, en dan ook nog met legendarische toppers als OOT GE en PD kan het bij mij echt niet meer stuk hoeveel leuke 2d spellen je noemt, toen 3d games er eenmaal waren was er niks anders meer.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:30:
[...]

de rest ken ik niet.
De stap die de N64 toen maakte was zo groot (van 2D naar 3D, analog stick) dat daarmee alles wat ervoor kwam verbleek, en dan ook nog met legendarische toppers als OOT GE en PD kan het bij mij echt niet meer stuk hoeveel leuke 2d spellen je noemt, toen 3d games er eenmaal waren was er niks anders meer.
:X Killer Instinct gold?
:o :+
Dan heb je nooit Killer Instinct gedaan... die is dus zoo veel vetter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Orchid 38-hit combo :9~
Dat is een van die spellen die ik na 3 jaar gewoon in 1x voleldig oppakte...meteen dikke combo's. Zo natuurlijk voelt dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MaxBurn schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:03:
Orchid 38-hit combo :9~
Dat is een van die spellen die ik na 3 jaar gewoon in 1x voleldig oppakte...meteen dikke combo's. Zo natuurlijk voelt dat spel.
Jaja... Cinder was ook echt relax...
Die combo's zou ik nou nog uit mn mou schudden...
(voor voor Y voor Y A....................) zoo lekker en idd natuurlijk, dat is echt _de_ beste fighter ever..
de combo's waren ook helemaal niet irritant (zoals bij tekken 3 die ik ooit bij een vriend van me speelde)

Opzich zou ik dat spel wel willen kopen voor mn snes (leende hem altijd... op een gegeven moment had ik Killer Instinct 6 maanden uitgeleent tegen mariokart :+)
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/end/snes/c/killjago-8.gif

/edit
ookal was de N64 cool
Ik meot toch voor de snes gaan (alleen KI vs KIg al :))

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 21-02-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:36:
[...]

Vergeet je toch ISS, terwijl dat toen een heel erg leuke voetbalgame was, zeker in vergelijking met Fifa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
KI Gold als tegengas voor de grootste fighter ooit? Grapje zeker? :P ;)
Vanitas schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:50:
Nee natuurlijk niet. Alleen wat vind je er niet leuk aan? Merendeel van de mensen stopt omdat de controls zuigen. (ja dat is het eerste halfuur zo, maar daarna speelt het super). Zo snel geef je toch niet op?? Als je de controls dan ff links laat liggen dan heb je als je naar RE gaat kijken toch een super leuke en spannende game??
Heb geen zin om er verder op in te gaan als je het niet erg vind, het ligt iig niet aan de controls.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

ixl85 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:59:
[...]

:X Killer Instinct gold?
:o :+
Dan heb je nooit Killer Instinct gedaan... die is dus zoo veel vetter...
Ik heb killer instinct hier liggen (2x zelfs!) maar KI Gold vond ik toch wat vetter.

En KI vind ik zeker beter dan Street Fighter 2 (heb ik vroeger ook gespeeld en heb ik nu hier liggen)
80 Hit combo's in KI _/-\o_ en die duistere sfeer, heerlijk O+

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Die 80hits zijn wel in KI2 he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
ik heb de snes nooit echt meegemaakt...
ben pas ninendo-boy geworden bij mijn buurjongetje op zijn N64 :D.
haha elke dag ging ik er naartoe en die ouders werden knetter gek van me.
kleine rot kinderen.. :P

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

nope KI 1 (heb er wat filmpjes van :) )

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

I agree with MetroidPrime. Mocht iemand dat willen interesseren :P

Zelda: LttP > Zelda: OoT.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Je kan alleen via een soort van bug een 80hit doen met Jago..die telt niet imo :) Voor de overige chars ligt het tussen de 26 en 40.

Zelda: LttP > Alle Zelda's

[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 21-02-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

GolbeZeromus schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:22:
I agree with MetroidPrime. Mocht iemand dat willen interesseren :P

Zelda: LttP > Zelda: OoT.
Is dat niet de nostalgie in je die nu spreekt? want OOT heeft zoveel veel betere gameplay, muziek, items, ocarina liedjes ed.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
LttP is ECHT een betere game :) Ik ga hem gewoon weer spelen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:29:
LttP is ECHT een betere game :) Ik ga hem gewoon weer spelen denk ik :)
want?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:14:
[...]

nope KI 1 (heb er wat filmpjes van :) )
Owwwjaa???
ik zie hem niet hoor...
dan geloof ik je ook niet :P B)

in other words; could you please post it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

ixl85 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Owwwjaa???
ik zie hem niet hoor...
dan geloof ik je ook niet :P B)

in other words; could you please post it
t filmpje is 70 mb dus ik heb geen zin om em ff online te zetten maar hier een screenhttp://www.konoha.nl/KI.jpg

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Tja dat waren meestal met herhalende moves/bugs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:28:
[...]

Is dat niet de nostalgie in je die nu spreekt? want OOT heeft zoveel veel betere gameplay, muziek, items, ocarina liedjes ed.
En al was het nostalgie, wat zou dat uitmaken? Bij LTTP was ik 13, bij OoT 18. Denk je niet dat ik vanaf Shoshinkai '96 reikhalzend naar OoT heb zitten uitkijken? Weet je wel hoe lang die drie jaar hebben geduurd vanaf de dag dat OoT (toen nog Zelda64) werd aangekondigd. Dat duurde langer als nu. (Gevoelsmatig dan)

Anyway, betere gameplay? Sorry niet eens. Betere muziek? Ook niet. De Hyrule Field tune haalt het niet bij het origineel. Die paar items die er bijzitten, dat geldt ook andersom. LTTP heeft ook items die niet in OoT zitten. Ocarina liedjes? Tja...

Ik vind LTTP gewoon beter dan OoT. Net zoals ik bijvoorbeeld Super Metroid beter vind dan Metroid Prime.

Dus ook mijn ongezouten mening is

SNES > NES > N64=GC.
TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:26:
[...]

pff wat een ouwe zakken hier allemaal prime ownt! oot ownt.
Als het je niet bevalt, dan sodemieter je toch lekker op :P

[ Voor 13% gewijzigd door GZ op 21-02-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

GolbeZeromus schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:21:
[...]

En al was het nostalgie, wat zou dat uitmaken? Bij LTTP was ik 13, bij OoT 18. Denk je niet dat ik vanaf Shoshinkai '96 reikhalzend naar OoT heb zitten uitkijken? Weet je wel hoe lang die drie jaar hebben geduurd vanaf de dag dat OoT (toen nog Zelda64) werd aangekondigd. Dat duurde langer als nu. (Gevoelsmatig dan)

Anyway, betere gameplay? Sorry niet eens. Betere muziek? Ook niet. De Hyrule Field tune haalt het niet bij het origineel. Die paar items die er bijzitten, dat geldt ook andersom. LTTP heeft ook items die niet in OoT zitten. Ocarina liedjes? Tja...

Ik vind LTTP gewoon beter dan OoT. Net zoals ik bijvoorbeeld Super Metroid beter vind dan Metroid Prime.

SNES > NES > N64=GC.
pff wat een ouwe zakken hier allemaal prime ownt! oot ownt.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stap die de N64 toen maakte was zo groot (van 2D naar 3D, analog stick) dat daarmee alles wat ervoor kwam verbleek,
Tsja... ik ben het er niet mee eens. Maar als je de SNES-periode niet bewust hebt meegemaakt kan ik me wel voorstellen dat je het zo ziet. Je moet die 2D spellen echt meegemaakt hebben in de tijd dat ze gereleased werden, en dat de graphics soms nog echt diepe indruk op je maakte om de charme er nu nog van in te zien. Met de overstap van 3D naar 2D zijn computergames naar mijn idee meer de kant van "belevenissen" opgegaan, waar het met 2D vaak nog echt "spelletjes" waren. Ik mis soms toch nog weleens die eenvoud en simpelheid van vroeger. Die instant speelbaarheid... zalig! Geen geknoei met camera's, geen eindeloze verzamelquests, geen ingewikkelde speurtochten, geen cutscenes... gewoon het einde van het level zien te bereiken... en als m'n oma toevallig op de bank zat kon die ook nog bevatten wat er op het scherm allemaal gebeurde. :p
Sommige series zijn er wel op vooruitgegaan in 3D vind ik... maar toch houdt 2D altijd een speciaal plekje in m'n hart. ;)

Wat betreft OoT ben ik het wel met je eens. Ook al vond ik dat de puzzels in LttP leuker waren, en de muziek beter... vooral qua verhaal overtreft OoT het toch wel vind ik. En ook qua sfeer... zelda is een serie die naar mijn smaak beter is geworden als 3D belevenis. Je beleeft het veel meer als een echt avontuur, andere personages zijn niet alleen meer figuurtje die je hints geven... maar ze komen echt tot leven als personen. Er zijn ook zoveel meer sidequests, zoveel kleine leuke dingetjes om te doen. Het zwaardvechten is fantastisch uitgewerkt. En ook de achtergrondgeluidjes voegen enorm veel toe aan de sfeer vind ik (in LttP waren überhaupt nog geen achtergrondgeluiden). Een haan die 's ochtends kraait, de krakende houten molen in kakariko village, onheilspellende onweersgeluiden op het kerkhof, krijsende zeemeeuwen als je voor het eerst je dorpje verlaat... het is allemaal zo goed gedaan. Ja hoezeer ik ook van LttP heb genoten, ik moet toch toegeven dat OoT > LttP.

Maar ook dat:
Super Metroid > Metroid Prime
Super Mario World > Mario 64
Super Mario Kart > Mario Kart Double Dash
F-Zero GX > F-Zero
Donkey Kong Jungle Beat > Donkey Kong Country

Soms lukt het wel om een serie te verbeteren... soms ook niet. :)
(Maar verder vind ik eigenlijk alle spellen die ik hier met elkaar vergelijk heel erg goed. :p)
(Behalve Donkey Kong Country)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik niet opgegroeid met een snes, wel met een nes en een oude sega.... Die vond ik toen echt geweldig en laatst kwam ik het liedje van supermariobros 1 tegen, die van de nes, en ik schoot helemaal vol O+ O+ O+ .... Ik was ook laatst op zolder op zoek en toen vond ik mijn oude sega, met een spel met zo'n hooog niveau, dat ik hem gelijk wou aansluiten, maar daar was mijn moeder het niet helemaal mee eens. Voor mij is de volgorde dit:
SEGA>NES=GAMECUBE>PLAYSTATION 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

de rest ken ik niet.
Heb je zelf weleens een SNES gehad? Je vergelijkt nu een aantal slecht tot matige N64 spellen met een aantal van de beste SNES spellen. Fighting Force 64 scoort op gamerankings.com rond de 50%, terwijl TMNT IV rond de 90% scoort. Voor Castlevania 64 geldt hetzelfde, deze scoort rond de 60% terwijl Super Castlevania rond de 90% scoort. Dit heeft dus niks met nostalgie te maken, de recente Castlevania spellen op de GBA scoorden trouwens ook allemaal rond de 90%, terwijl de serie volledig op de schop is gegaan en niet meer op de SNES-versie lijkt.

ALTTP had bij zijn introductie ook een veel grotere impact dan OoT. OoT had weinig vernieuwingen tegenover andere spellen van die tijd, 3D spellen hadden we al een tijdje. De AI bijvoorbeeld was ongekend voor een consolespel. De bewakers in Hyrule Castle hebben ook echt een line-of-sight, wat de vijanden in OoT zelfs niet hebben, ze weten waar je bent zodra je bij ze in de buurt komt of niet. Nu is dat gewoon, maar in het begin van het SNES-tijdperk was dat soort AI ongehoord.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
MetroidPrime schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:49:
ALTTP had bij zijn introductie ook een veel grotere impact dan OoT. OoT had weinig vernieuwingen tegenover andere spellen van die tijd, 3D spellen hadden we al een tijdje. De AI bijvoorbeeld was ongekend voor een consolespel. De bewakers in Hyrule Castle hebben ook echt een line-of-sight, wat de vijanden in OoT zelfs niet hebben, ze weten waar je bent zodra je bij ze in de buurt komt of niet. Nu is dat gewoon, maar in het begin van het SNES-tijdperk was dat soort AI ongehoord.
Metal Gear (1987) heeft AI line of sight, msar misschien bedoel je iets anders dan waar ik aan denk.

PS SNES >>> N64 :P

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
GolbeZeromus schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:21:
[...]
vanaf Shoshinkai '96 reikhalzend naar OoT heb zitten uitkijken? Weet je wel hoe lang die drie jaar hebben geduurd vanaf de dag dat OoT (toen nog Zelda64) werd aangekondigd. Dat duurde langer als nu. (Gevoelsmatig dan)
Inderdaad , en maar wachten :(....de loop naar de N64 toe was ook zo verschrikkelijk lang :9~

SNES > NES > N64=GC.
_/-\o_ Same here

Ik heb echt veel gespeeld op zowel de Sega Master System (Alex the Kid...muhahaha) als de Genesis maar beiden vond ik onderdoen voor de NES en SNES. Master System had wel betere graphics dan Nes overigens maar Nes had betere games :)

En wat hoor ik nu... TMNT IV !!! Turtles in Time... woooooooooooohoooooooooooooo !
Zaterdag nog op me werk gespeeld... was weer emulatordag (snessen en tv's meenemen gaat nu eenmaal moeilijker) ofzo op het werk..snes mariokart, tmnt4, r-type 3 etc :D Castlevania IV = god :9~ O+

@Surrounded:
Hier moet ik toch afwijken.. DkC bood destijds naar mijn mening toch echt meer. (Zeker qua speelduur) DkC > DKJB
Starfox = Lylatwars(Starfox64) > SFA/SF:A
De Snes en N64 starfox vond ik eigenlijk beide vet :)

[ Voor 59% gewijzigd door Max|Burn op 21-02-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
D³ schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:18:
[...]
Metal Gear (1987) heeft AI line of sight, msar misschien bedoel je iets anders dan waar ik aan denk.

PS SNES >>> N64 :P
Metal Gear had het inderdaad ook al, was ik even vergeten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:22:
Hier moet ik toch afwijken.. DkC bood destijds naar mijn mening toch echt meer. (Zeker qua speelduur) DkC > DKJB
Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik nooit echt een fan ben geweest van DKC. Ik vond en vind het maar een middelmatige platformer. Ik vraag me af of het ook zo populair zou zijn geworden zonder die gerenderde graphics.
Maar zelfs dan nog... vind ik DK:JB beter dan de gemiddelde hele goede 16bit snes platformer. :D Dat spel tilt het hele genre echt naar nieuwe hoogtes wat mij betreft.
Starfox = Lylatwars(Starfox64) > SFA/SF:A
Ik zou persoonlijk nog nét durven zeggen dat Starwing > Lylatwars... maar het verschil is wel heel klein... allebei geweldige spellen. Maar Starwing verdient bij mij sowieso al punten omdat het het eerste volledig driedimensionale spel is dat ik ooit speelde... maakte toen diepe indruk op me. En ik vind de "on rails" vlieg-missies nog steeds het beste. :) Die stukjes met de tank in lylatwars, of waar je alle kanten op kon vliegen vind ik iets minder interessant... maar zelfs dan nog is ook lylatwars heel erg goed.
Ik kan nog steeds nauwelijks geloven dat SF:A overal zo slecht/matig ontvangen wordt. :'(
Ik denk dat ik het pas écht geloof als ik hem zelf gespeeld heb. Ik blijf tegen beter weten in hopen dat ik het toch nog een goed spel zal vinden. Komop... het is toch starfox! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik ben ook fan van R-Type. Jammer dat je alleen nog Gradius V en R-Types hebt.

Maar ik moet zeggen: R-Type delta vond ik echt wel even goed als r-type 2, beter zelfs!
Sommige "3d"-versies zijn ook goed/al dan niet beter dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

battle mode Mariokart64/DD: chaotisch en gaat snel vervelen
battle mode Super Mario Kart: levert iedere keer weer hilarische spelsituaties op, vooral die rooie schildjes zorgen altijd voor heerlijk veel opschudding, dat gaat gewoon nooit vervelen :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Guys, guys!
Vertel mij eens waarom KI beter is als KI:G ... Als ik ze allebei kort naar elkaar aanzet, pff dan is KI toch maar een saai oud spel vergeleken bij KI:G... Wat was er mis met KI:G ik bedoel, het was toch een geupdate KI, ik heb dat spel helemaal blauw gespeeld(zoveel blaren gekregen wil je niet weten). Ik vind het de meest vette fighting game ooit. Maar KI kan me nu niet meer boeien, te out dated. Maar KI:Gold kan ik elke dag nog wel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MetroidPrime schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:49:
[...]

Heb je zelf weleens een SNES gehad? Je vergelijkt nu een aantal slecht tot matige N64 spellen met een aantal van de beste SNES spellen. Fighting Force 64 scoort op gamerankings.com rond de 50%, terwijl TMNT IV rond de 90% scoort. Voor Castlevania 64 geldt hetzelfde, deze scoort rond de 60% terwijl Super Castlevania rond de 90% scoort. Dit heeft dus niks met nostalgie te maken, de recente Castlevania spellen op de GBA scoorden trouwens ook allemaal rond de 90%, terwijl de serie volledig op de schop is gegaan en niet meer op de SNES-versie lijkt.
Ik heb de SNES tijd ook geleefd, Killer Instinct, Turtles in Time, Mortal Combat en natuurlijk Super Contra en Double Dragon. ook huurde we elk weekeind 3 dagen een game en die probeerde we dan binnen die 3 dagen uit te spelen (lukte vrijwel altijd)
Maar toen die n64 er ineens was, ik zag mario 64 en viel bijna flauw ik kon gewoon niet bevatten dat ik iets 3d's zag :X
toen heb ik laatst weer een snes gekocht met Killer instinct, mario en Secret of Mana. Secret Of mana verasste me zeer positief (beetje goldensun achtig = goed :D), maar andere spellen die ik weer terug speelde (zoals Zelda en Turtles) waren nu gewoon zo verouderd dat ik me er neit meer mee kon vermaken, je herinnerd het je misschien niet meer maar je had maar een 2tal moves ofzo in turtles :/ dan was Fighting Force (een vergelijkbaar spel dat ik ook tientallen uren speelde op de n64) leuker, het was ook zo debiel simpel, maar gewoon heerlijk om met zn 2en uren lang samen een beetje rond te rennen.

3d> 2d (behalve bij rpg's)
n64>cube>gba>snes
MM>OOT>LTTP

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik ben het toch wel met TheEvilCuber eens dat de N64>SNES :) vroeger nooit een snes gehad (ging altijd bij 2 chineesjes "spelen") die wel een snes hadden. Die hadden toen al zo'n tv van 100cm :| en de games in het japans/chinees. Toch was het de N64 die een grotere impressie op me maakt.

Super Mario 64 _/-\o_ het zegmaar 1e level met die bommen koning boven aan.... de kannonnen waar je in kon... en alles mooi in het 3D. Toen ook daarna, Mortal Kombat, Golden eye, Turok2 :D wat een geweldige games vond ik dat.

Ik heb paar jaar geleden een Snes gekocht met wat spellen erbij. Ik heb ze echt maar even gespeeld. Helaas kon het me niet boeien... ;( daarna de Snes ook weer doorverkocht misschien ook mede, dat ik de controllers gewoon niet fijn vind van de Snes. Die van de Nes ligt fijn, de N64 ook, en de Cube nog beter....

Voor mij was het enigste nadeel van de N64 de "blur" . Zeker wanneer je met z'n 4ren aan het multiplayen was... en het tv was iets te klein.... dan was het toch al snel turen naar je beeldje waar de ander was. En natuurlijk mogt je niet spieken op iemand anders zijn beeld O-) die regelt geld nog steeds met de cube games, alleen kijkt iedereen toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Je vindt de SNES controller niet, maar de NES controller wel fijn in de hand liggen? 8)7

Anyways... Vanaf 1989 ben ik van de partij met mijn eerste Game & Watch (Donkey Kong Jr. Wide Screen, die ik overigens ontzettend veel gespeeld heb toen), daar in '90 een Gameboy Classic, in '95 een SNES, '97 een N64, '01 een Cube, '02 een NES, VB en ik geloof een GBA, en inmiddels nog is er nog een 64DD aan het lijstje toegevoegd. Dus ik heb wel redelijk ervaring, en op de NES na heb ik van de in Nederland populaire Nintendo consoles alles wel meegemaakt in de tijd dat het echt popiejopie was/is. Ook op de NES speelde ik destijds regelmatig trouwens, alleen ik had er zelf geen.

Goed, dat gezegd mijn volgorde met motivatie.

Allereerst wil ik even mijn verbazing uitspreken tegenover Surrounded :) De DKC serie is voor mij HET ultieme platform-genot. Het ziet er schitterend uit, in mijn ogen veeeel mooier dan DKJB die ik maar detailloos vind. De hoeveelheid levels, de bonusgames, de dieren, de vijanden, de muziek, de kaart om over heen te lopen, de geheimen, de sfeer... er zijn maar weinig games die in de buurt komen van de klasse van de DKC serie imo. DKJB is wel vermakelijk, maar ik vind het maar een middelmatige game. De vijanden zijn niet leuk, ze vormen niet een grote bende waar je tegen vecht zoals in DKC en King Koopa's troepen. Het is 2.5D, waardoor het detail van de 2D games is verdwenen, maar het ook niet de looks van een 3D game heeft. De muziek is veel minder mysterieus dan in DKC, het zijn veel minder vloeiend lopende deuntjes. De besturing is best leuk met die trommeltjes, maar om nu te zeggen dat het ideaal is voor een platformer... :P Nee, ik wacht nog steeds op een ECHT vervolg op DKC3! Hoewel ik het eigenlijk wel best vind zo. DK64 en DKJB zijn nu niet bepaald fantastisch, wat ik zonde vind.

Daarnaast heb ik een absolute voorkeur voor Street Fighter als het gaat om fighters. Vroegah, toen je alleen nog Street Fighter en Mortal Kombat had, was ik al fan van SF. Ik had er zelfs een sticker boek van (met alle stickers :D)! Ik vond de besturing fijner en de characters waren top. Een kwart rondje van onder naar voren ging gewoon beter dan 2x naar achteren, 2x naar voren denk ik :D Ik vind SF nog steeds geweldig, en ook Killer Instinct vind ik ontzettend koel! De characters zijn gewoon erg cool, de muziek is tof, de sfeer....... hmmmm :) Daar komen Soul Calibur, Tekken en DoA bij lange na niet bij in de buurt.

Toen ik voor het eerst de N64 in werking zag, met Mario 64 in de cartridgeslot, was ik er eerlijk gezegd helemaal niet van onder de indruk. Ik was net klaar met DKC3, dat er schitterend uit zag. En dan zie je daar Mario... met een hoekige kop, in een wereld met een paar boompje en hier en daar een vlindertje en wat hoekige vijanden... nou, leuk dat 3D. Ik vond het er echt niet uit zien! Het kon dan wel 3D zijn, maar ik vond (en vind) die gedetailleerde 2D beelden veel en veel mooier! Gelukkig is de gameplay van Mario 64 erg goed (vind ik iig :)), maar een game als DK64 bijvoorbeeld... :X Het eindeloos heen en weer lopen, verzamelen, en een vijand ontwijken door er gewoon om heen te lopen is gewoon niet leuk. :P Op de Gamecube komt het 3D uiterlijk echter wel tot z'n recht. De games zijn er mooi en gedetailleerd uit. Toch zijn er wel een aantal games die erg indruk op me hebben gemaakt op de N64. Goldeneye bijvoorbeeld... zo'n beleving had ik nog nooit gehad. DE shooter imo :) En Zelda OoT uiteraard, en nog wel een aantal games. Conker was hilarisch!

Als ik zo eens nadenk over welke spellen mij nu ECHT geraakt hebben. Spellen waar ik ECHT van onder de indruk was... dan maakt het mij heel moeilijk een volgorde van Nintendo consoles aan te geven. De DKC serie, Metroid Prime en Resident Evil 4 zijn de games die in mijn top 3 staan. Maar op een gedeelde 4e plaats staan eigenlijk de volgende hele bubs games: Super Mario Bros 3 (beste Mario game imo), Street Fighter II Turbo, Zelda: OoT, Goldeneye, Tetris, Pokémon Red & Blue, Jet Force Gemini, Super Mario World (met een minieme achterstand op SMB3 :)), de Megaman serie op de NES, en Bomberman (en vast nog wel wat, dat ik nu vergeet). Van de Gameboy, NES, SNES, N64 en Cube staan hier allemaal spellen bij. Ik vind het stuk voor stuk juweeltjes van spellen, en er zijn er nog een zwik die deze games op de voet volgen.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe lang iemand al fanatiek games speelt. Als je pas begonnen bent met de Cube, dan zul je waarschijnlijk de oudere consoles maar niks vinden, omdat je zo gewend bent aan de graphics van de Cube. Ben je er al langer bij, dan denk ik dat het lastiger wordt. De SNES is wat mij betreft DE console bij uitstek voor platformers en RPG's (hoewel ik dat laatste genre niet zo vaak speel). Voor shooters en sport games kun je denk ik het beste op de N64 terecht (Goldeneye, Perfect Dark, ISS 98, etc). En de Gamecube kan door de huidige technieken een atmosfeer weer zo goed neerzetten, dat ook daar weer fantastisch spellen op uit kunnen komen (RE4, Metroid Prime). En tja, de NES... de thuisbasis van Mario, DE console voor old school platformers zoals Mega Man, de puzzelgames zoals Tetris en Dr. Mario... Bomberman! Ook fantastisch! :D

Om een lang verhaal kort te maken: NES = SNES = N64 = Gamecube. _/-\o_

En Nintendo > Sega >>>>>>>>>> Sony >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Microsoft :+

[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 22-02-2005 02:16 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
TheEvilCuber schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:44:
[...]

Ik heb de SNES tijd ook geleefd, Killer Instinct, Turtles in Time, Mortal Combat en natuurlijk Super Contra en Double Dragon. ook huurde we elk weekeind 3 dagen een game en die probeerde we dan binnen die 3 dagen uit te spelen (lukte vrijwel altijd)
Maar toen die n64 er ineens was, ik zag mario 64 en viel bijna flauw ik kon gewoon niet bevatten dat ik iets 3d's zag :X
toen heb ik laatst weer een snes gekocht met Killer instinct, mario en Secret of Mana. Secret Of mana verasste me zeer positief (beetje goldensun achtig = goed :D), maar andere spellen die ik weer terug speelde (zoals Zelda en Turtles) waren nu gewoon zo verouderd dat ik me er neit meer mee kon vermaken, je herinnerd het je misschien niet meer maar je had maar een 2tal moves ofzo in turtles :/ dan was Fighting Force (een vergelijkbaar spel dat ik ook tientallen uren speelde op de n64) leuker, het was ook zo debiel simpel, maar gewoon heerlijk om met zn 2en uren lang samen een beetje rond te rennen.

3d> 2d (behalve bij rpg's)
n64>cube>gba>snes
MM>OOT>LTTP
Turtles was juist leuk vanwege dat het beperkt aantal moves dat je had. Het was leuk vanwege het level ontwerp waar toch wat humor in zat. Vooral de eerste keer dat je tegen Shredder moet. Je krijgt dan alles vanuit het standpunt van Shredder te zien en moet dan alle vijanden naar de camera toe gooien. Dat is nog steeds één van de gaafste eindbazen in een spel IMHO. Ik heb het laatst nog gespeeld en vind het nog net zo leuk als toen.

Ik snap ook niet dat je kunt zeggen dat een top-down Zelda verouderd. De 2D Zelda's zijn nauwelijks veranderd sinds ALTTP en nog steeds worden de nieuwe 2D Zelda's geprezen in vrijwel alle reviews, of vond je Minish Cap en Four Swords Adventures ook niets?

Ik moet trouwens zeggen dat Super Mario 64 wel het spel is dat de grootste eerste indruk op mij gemaakt heeft. Ik speelde het op de Emotion beurs in de RAI(voorheen en daarna nog één keer de Firato) en ik was diep onder de indruk. Het was erg gaaf om daar te staan het spel te spelen en dat iedereen om je heen met open mond staat te kijken. Toen ik het spel een half jaar later weer speelde merkte ik al gauw dat er een aantal dingen waren in het spel die me niet helemaal aanstonden. Het halen van meerdere sterren in één level bijvoorbeeld vond ik een enorme afknapper. Toen ik later zelf een N64 had begon dit me pas echt te irriteren. Super Mario 64 was dan wel een Mario spel in 3D met fantastische controls en een zeer goede camera, er was gewoon iets van die magie verdwenen dat het spel een Mario spel maakte, onder andere doordat je steeds dezelfde levels overnieuw moet doen. De SNES spellen waren echt veel groter(Super Mario World: 96 levels!) dan Mario 64 en het voelde voor mij meer als een truucje om het spel langer te maken. Het is niet zo dat dit nostalgie is, in sommige levels van Super Mario Sunshine was die magie er weer. Dat waren de abstracte old-school levels in Super Mario Sunshine, dat was meer zoals ik Super Mario 64 had voorgesteld(natuurlijk dan in een wat minder abstracte omgeving). Ik hoop ook heel erg dat ze het power-up systeem van Super Mario World terugbrengen in Super Mario 128, want dat timed-power-up systeem wat we sindsdien hebben vind ik ook bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik doe dit in een aparte post, maar de GameCube is nu echt gehacked. Er is een DVD-R bootloader uitgebracht die zonder Viper modchip werkt. Ik had wel gehoopt dat dat niet zou gebeuren, dit zal zeker negatieve gevolgen hebben voor de verkoopcijfers van de toppers die nog uitkomen. :(

[ Voor 32% gewijzigd door MetroidPrime op 22-02-2005 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik kan er nog niks over vinden? 1 April duurt nog even he? ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:10

S2S

MetroidPrime schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:44:
Ik doe dit in een aparte post, maar de GameCube is nu echt gehacked. Er is een DVD-R bootloader uitgebracht die zonder Viper modchip werkt. Ik had wel gehoopt dat dat niet zou gebeuren, dit zal zeker negatieve gevolgen hebben voor de verkoopcijfers van de toppers die nog uitkomen. :(
BTW dat denk ik niet en welke toppers :P

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:14:
[...]
Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik nooit echt een fan ben geweest van DKC. Ik vond en vind het maar een middelmatige platformer. Ik vraag me af of het ook zo populair zou zijn geworden zonder die gerenderde graphics.
De gameplay was goddelijk man! DKC2 was weer een slag beter.

@TheEvilCuber, alhoewel je zeg de snes tijd meegemaakt te hebben....betwijfel ik dat. :) Jij bent toch echt van de PSX tijd. Toen SMWorld uitkwam was ik 9, dat was een van de vetste game ervaringen destijds. Jij was toen 3, ik kan me niet voorstellen dat je veel heb meegekregen van die tijd (qua gaming) Ditzelfde geld voor LttP, Secret of Mana, Smash TV (haha ja sorry moest hem even kwijt), TMNTIV, Super Metroid, and the list goes on.
Met Killer Instinct was je 7, en ik denk dan ook dat toen pas een beetje voor JOU de snestijd begon, terwijl die toen al zo'n 7 jaar bezig was en aan het einde van zijn lifecycle kwam.

Anyway. na de SNES heb ik altijd een bepaalde feel qua games gemist.

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 22-02-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Haha, wat een heerlijke disccussie.
Ik heb het meest vanaf de snes wel mee gekregen maar heb zelf alleen een mega drvie gehad. (ook super maar dat is iets voor een ander tpoic ;)).
Mijn herinneringen aan games als mario world en zelda zijn ook "bijzonderder" dan ik heel veel games nu vind. Ik denk ook dat dat komt omdat je toen maar eens in de zoveel tijd een nieuw spel had en dat was een enorme happening (bij mij dan). Nu koop ik in principe waar ik zin in heb en vaak speel ik een spel niet meer 100% van voor naar achter en terug zoals vroeger. Vaak simpelweg omdat ik de tijd niet meer heb.
In die tijd maakte je ook voor het eerst vanalles mee op game gebied en dat maakt de herinnering bijzonder en als je het weer speelt komt dat gevoel nog behoorlijk terug ook. Voor mensen die dat niet zo ervaren hebben zal het wel onlogisch zijn maar ik kan nog steeds uren lang zelda alttp op de SNES of sword of vermillion op de MD spelen.

BTW, voor de KI liefhebbers: Hebben jullie wel eens de arcade versies met mame gespeeld? Dat is helemaal te gek. Want de console versies verbleken echt bij het arcade geweld van KI en KI2 _/-\o_

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:11:
Allereerst wil ik even mijn verbazing uitspreken tegenover Surrounded :)
Maar beste Captain N, hier hebben we het toch al wel vaker over gehad? Het zou je onderhand niet meer moeten verbazen dat ik geen fan ben van DKC. ;)
Het ziet er schitterend uit, in mijn ogen veeeel mooier dan DKJB die ik maar detailloos vind.
Wel, in die tijd was ik inderdaad ook behoorlijk ondersteboven van de graphics. Het was ongelooflijk dat mijn oude vertrouwde snesje zulke beelden kon produceren.
Maar een paar maanden geleden heb ik het spel opnieuw gekocht voor een paar euro... en dat viel niet mee. Het is niet lelijk maar... het ziet er vooral heel erg gepolijst uit. Maar om nou te zeggen echt mooi? Ik mis een beetje karakter. Games als SMW2, Super Metroid, Chrono Trigger of Megaman X vind ik mooier. Spellen die echt de met de hand gemaakte sprites naar het allerhoogste niveau tilden. Zoveel karakter en persoonlijkheid... al die spellen hebben wat mij betreft de tand des tijds veel beter doorstaan dan DKC. Ik vind het er nog steeds wel mooi uitzien hoor, maar zeer zeker niet mooier dan Jungle Beat.
er zijn maar weinig games die in de buurt komen van de klasse van de DKC serie imo.
Ik vind ook dat het spel halverwege behoorlijk inzakt. Levels worden naar het einde toe steeds ongeïnspireerder. Waar de mario games tot op het bittere einde blijven verrassen had ik dat met DKC totaal niet. (Nou okee, het daadwerkelijke einde was wel weer verrassend, dat moet ik toegeven. Eerst die nep-aftiteling, en dan daarna ineens de echte eindbaas... dat was leuk gedaan).
De gameplay was goddelijk man! DKC2 was weer een slag beter.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het nooit zo ervaren. Zelfs toen ik het spel nieuw kocht (169 gulden... pfff) was ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld. Niet door de graphics, maar door de gameplay. Ik vind het lang niet zo nauwkeurig aanvoelen als Mario. En het is ook veel frustrerender. Heel veel trial en error stukjes. Dingen die je echt vantevoren moet weten voordat je ze kunt ontwijken. Dat gedoe met die tonnetjes nam af en toe ook een beetje overdreven vormen aan. Af en toe eens gelanceerd worden door een ton is best leuk... maar er zitten echt stukjes tussen waar je minutenlang van de ene naar de andere ton wordt geschoten... het houdt maar niet op. Nee... ik heb het indertijd nog wel uitgespeeld, maar het spel komt zeker niet in mijn top 10 voor. Ik denk eigenlijk nog niet eens in m'n top 100.
(Het behoeft geen toelichting dat ik DKC2 en DKC3 zelfs niet eens aan begonnen ben.)
Ik denk ook dat dat komt omdat je toen maar eens in de zoveel tijd een nieuw spel had en dat was een enorme happening (bij mij dan). Nu koop ik in principe waar ik zin in heb en vaak speel ik een spel niet meer 100% van voor naar achter en terug zoals vroeger.
Dit is echt heel erg herkenbaar. :) Zo is het precies. Vroeger droomde ik ervan dat ik zoveel spellen zou hebben als ik nu heb... dat leek me het paradijs op aarde. Maar als ik nu terugkijk zie ik pas in hoe goed ik het vroeger had. :p Die paar spellen die ik toen had heb ik veel intenser ervaren dan alles wat ik nu veel vluchtiger speel. Maar ja... om dan bewust minder spellen te gaan kopen kan ik ook niet over m'n hart krijgen. ;) Als je al dat moois ziet... je wil het toch allemaal gedaan hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 10:22

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

MetroidPrime schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:44:
Eén woord: Bron?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ja is waar, maar je hebt alsnog pso+bba nodig of sd-memorycard + action replay.

Maargoed nu de bios openbaar gemaakt is door Utopia komen er misschien nieuwe bios releases voor de viper :)

Dextrose

[ Voor 19% gewijzigd door [FrEEzEr] op 22-02-2005 10:58 ]

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 13:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zoek me rot naar een nederlandse site met prijsvergelijkingen. Ik heb laatst een linkje in dit topic opgepikt, maar ik kan het niet meer vinden argh. Was een forum en prijsvergelijk site van diverse consoles.

De link naar Mezzini in de topicstrat werkt ook al niet. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
Deddiekoel schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:16:
Ik denk dat ik F-Zero GX ook maar eens ga afstoffen. Heb dit weekend met mijn wederhelft MKDD weer eens onderhanden genomen. Eerst Mirrormode unlocked en daarna op Mirrormode alle cups gehaald. Heb weer 4 nieuwe dingen unlocked dus. Is er nog meer te unlocken?
Het laatste wat je kunt unlocken is die grote gouden kart waarin je rondgereden wordt als je een cup wint.

Of kun je nog meer unlocken als je overal de volle punten haalt.

Ik ben bijvoorbeeld niet verder gekomen dan 144 punten op mirror all cup

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:31:
[...]
@TheEvilCuber, alhoewel je zeg de snes tijd meegemaakt te hebben....betwijfel ik dat. :) Jij bent toch echt van de PSX tijd. Toen SMWorld uitkwam was ik 9, dat was een van de vetste game ervaringen destijds. Jij was toen 3, ik kan me niet voorstellen dat je veel heb meegekregen van die tijd (qua gaming) Ditzelfde geld voor LttP, Secret of Mana, Smash TV (haha ja sorry moest hem even kwijt), TMNTIV, Super Metroid, and the list goes on.
Met Killer Instinct was je 7, en ik denk dan ook dat toen pas een beetje voor JOU de snestijd begon, terwijl die toen al zo'n 7 jaar bezig was en aan het einde van zijn lifecycle kwam.

Anyway. na de SNES heb ik altijd een bepaalde feel qua games gemist.
Ik heb geen idee hoe oud ik was maar ik gamede al sinds de NES (mario duckhunt ed.) de SNES heb toen toch echt vrij actief meegemaakt, maar veel spellen (metroid) heb ik nooit gespeeld omdat ze die niet hadden bij de videotheek :P)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Captain N schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:11:
Je vindt de SNES controller niet, maar de NES controller wel fijn in de hand liggen? 8)7
Jup :) Is toch niet zo gek :P ? je kan er heerlijk op spelen. Die Snes kon ik nooit goed vasthouden zodat het lekker zat. Omdat je Nes -> Snes opeens een stuk meer knoppen hebt.

Blijkbaar vinden jullie Donkey Kong games geweldig :X ik vond er maar niks aan haha :) kheb wel Donkey Konga, omdat het "iets" anders is zegmaar. Maar de oude DK serie, kon me niet zoveel schelen. Misschien komt het omdat ik voornamelijk ben opgegroeid met een C64. En ik toch niet zo erg keek naar de Snes... Andere vriend had een Sega, en dat vond ik toen duidelijk beter :)

Maar ik dwaal af :O

Ik wil nog zo'n 1019 block nintendo kaart halen... waar hebben jullie hem gehaald ? want ik heb nog geen PAL winkel gezien... want ze zijn toch regio gebonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Aap schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:49:
[...]

Ik wil nog zo'n 1019 block nintendo kaart halen... waar hebben jullie hem gehaald ? want ik heb nog geen PAL winkel gezien... want ze zijn toch regio gebonden ?
Memory cards en accecoires zijn niet regiogebonden.

[ Voor 49% gewijzigd door Collaborator op 22-02-2005 12:55 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
S2S schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:25:
[...]

BTW dat denk ik niet en welke toppers :P
Wat denk je niet? RE4 en de nieuwe Zelda zijn toch belangrijke toppers die nog in de EU moeten uitkomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cube.ign.com/articles/588/588913p1.html?fromint=1 _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Zo, nog twee daagjes en dan ga ik mijn Cube kopen. Nu zag ik dat het een zilveren cube is (mario dd pack) met ook een zilveren controller. Kun je die echte Nintendo controllers ook los in het zilver kopen? Zag alleen zwarte en paarse en wil graag een originele tweede controller kopen.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.